Rövid időn belül a harmadik lenovós laptop elhúzódó javításáról kaptunk hírt. Amióta Magyarországon javítják, valahogy kevésbé javítódnak meg, és azt is sokkal lassabban teszik.
Tisztelt Ügyfélszolgálat, a garanciális javításra Önökhöz 2014. február 24-én futárral feladott, Lenovo G570 típusú laptopomat tegnap, 2014. április 3-án köszönettel megkaptam. Ez azt jelenti, hogy mindösszesen 39 naptári napot vett igénybe a garanciális javítás+szállítás. Csak jelezni szeretném, hogy ugyanez a gép, ugyanilyen problémával a korábbi, lengyelországi javításon szállítással együtt (!) 5 naptári napot töltött.
Az Önök által a csomagba tett munkalapon érkezési időnek 2014. március 21. szerepel, ami nyilvánvalóan nem igaz. Nem is értem, hogy hogyan merészelnek ilyesmit. Nyomatékosan kérem, hogy a garanciális javítás alatt eltöltött időt korrekt módon jelezzék, ugyanis tudomásom szerint ennyivel is meghosszabbodik a garancia.
A hibakód "654 MEGLAZULT ALKATRÉSZEK - zsanér probléma" volt. Itt jelezném, hogy itt kicsit többről van szó, mint egy meglazult alkatrészről, amit vissza kell csavarni, ugyanis a - sajnos rosszul tervezett - meglazult zsanér szétfeszíti, illetve egy idő után szét is töri a házat vagy az alaplapot. Ezzel valószínűleg Önök is tisztában vannak, éppúgy, mint a weben található sok TÍZezernyi sorstárs, akik ettől a típushibától szenvednek (google keresés: Lenovo G570 hinge issue).
A korábbi, lengyelországi javítás során kicserélték a jobboldali zsanért, és a teljes alsó ház burkolatot, annak alsó és felső részét is - ez teljesen összhangban volt a neten található javítási modellel (=nincs értelme csak zsanért cserélni, ilyenkor az egész burkolatot (body) cserélni kell).
Önöknél erre - a laptop első szemrevételezése alapján - nem került sor. Arra a feltételezésre kell, hogy jussak, hogy csak a zsanért cserélték, vagy még rosszabb esetben csak egy csavart tettek bele. Ezt az elvégzett munkát a munkalap sajnos nem részletezi, pedig ez lenne az elvárható minimum (idejük lett volna rá).
Tisztelettel kérdezem, hogy ha burkolatot nem cseréltek, mi akadályozza, hogy a zsanér ugyanígy megszoruljon, kitörje a tartócsavart, és újra szétfeszítse a burkolatot, vagy eltörje az alaplapot, ha nem módosítottak a beszerelt alkatrészeken? Vagy elég, ha csak a garanciaidő lejáratáig kibírja? Itt kérdezném meg azt is, hogy ha a burkolatot nem cserélték, akkor miért kellett alkatrészre várni több hétig? Egy zsanért, vagy pláne egy csavart nem bírtak beszerezni?
Bár valószínűleg ezzel is tisztában vannak, de tisztelettel megjegyzem, az ügyfélszolgálatuk is a túlterheltség jelét mutatja. Az, hogy egyszer 45, egyszer 30 perc után teszem le a telefont, és feladom a próbálkozást, anélkül, hogy egy ügyfélszolgálati munkatárssal tudnék beszélni, egyszerűen a pofátlanság kategória. Értem, hogy most vették át a garanciális javítást a korábbi lengyelországi cégtől, és az Önök cége túlvállalta magát, de ezzel az ügyfeleken túl a Lenovo-nak ártanak. Sehol máshol nem tapasztaltam még ilyet, sem az ügyfélszolgálat rendelkezésre állását, sem a garanciális javítás hosszát illetően, szerencsére.
Tehát a kérésem Önök felé:
- nyomatékosan kérném, hogy állítsanak ki egy igazolást, amin a ténylegesen az Önöknél, garanciális javítással eltöltött idő látható.
- kérném továbbá, hogy az elvégzett munkalépéseket és kicserélt alkatrészeket részletesen írják le, és
- kérném, indokolják meg, hogy miért nem cseréltek burkolatot.
Segítségüket előre is köszönöm. Természetesen bízom abban, hogy gyors választ kapok Önöktől. Szintén természetesen, nem fenyegetésképpen, de jelezni szeretném, hogy amennyiben nem kapok kielégítő választ, a levél másolatát a Fővárosi Kormányhivatal Fogyasztóvédelmi Felügyelősége is megkapja.
ColT · http://kilatas.great-site.net 2014.04.08. 11:04:26
Ezért jobb a magyar gazdaságot erősíteni, mert... öööö
zdanee 2014.04.08. 11:12:05
AtiSnatch 2014.04.08. 11:17:20
amsz · http://www.amator-szexvideo.com 2014.04.08. 11:21:05
Ha netán elromlik, szerelő kijön, hozza az alkatrészt, és nálam otthon megcsinálja. Ezt nevezem én szolgáltatásnak. Nem pedig a futárok által dobált gépek kamu szervizelését.
dr. phil. Sün‼ ツ · http://sunews.blog.hu 2014.04.08. 11:31:35
Kéccer!
ColT · http://kilatas.great-site.net 2014.04.08. 11:31:51
Nemrég szereltem amúgy egy Dell Vostro-t, pár éves (4 talán) de porlik szét a műanyagja már.
@amsz: Ja, a mi cégünknél is ilyen van , van hogy egy hét alatt érnek ide :D
amsz · http://www.amator-szexvideo.com 2014.04.08. 11:46:30
De az egy hét még mindig jobb mint a 39 nap. Ráadásul egy suttyó köcsög futár sem dobálja a gépedet.
a GVTI fogyasztóvédők nem értenek hozzá · http://deciki.blog.hu/ 2014.04.08. 11:48:52
After 5 months the hinge stopped working and started to lift the plastic of the case. I called the support and they told me it is covered on warranty and just ship the laptop to TX for repair and I should have it back 7 days after they receive it in the repair shop. Of course no-one called me with the status - I called twice - first time they could not locate the laptop and the second time they said that damage is not covered by warranty because it is not normal wear and tear .... How can opening and closing laptop be a not normal wear and tear. What is the warranty is for if the Lenovo can not even covering faulty hinge ...
szmoker (Homo Trollicus) 2014.04.08. 12:01:53
amsz · http://www.amator-szexvideo.com 2014.04.08. 12:25:26
Tudomásom szerint nem csak a latitude sorozathoz jár helyszíni garancia.
ColT · http://kilatas.great-site.net 2014.04.08. 13:00:09
ColT · http://kilatas.great-site.net 2014.04.08. 13:02:20
Töltő meg jóhogy jön, ilyesmi gondolom van raktáron.
Billentyűzet, venti pár éves gépekhez, az lassabb volt.
Bluemotion 2014.04.08. 13:29:28
FDToth 2014.04.08. 14:22:06
hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2014.04.08. 14:23:52
a dragabb sokszor olcsobb es szimte mindig jobb
Bluemotion 2014.04.08. 15:05:48
dansun 2014.04.08. 15:40:22
gabest1 2014.04.08. 16:25:20
Aureliano Buendía 2014.04.08. 19:44:10
tildy[UK] · http://tildy.blog.hu 2014.04.12. 00:58:16
A magam reszerol soha tobbet lenovot.