Mai T-ügyfelelünk januárban upgradelte az IPTV-előfizetését, amit a Végeláthatatlan Ügymenet kalandcsomaggal is megfejelt neki a kedves szolgáltató, miután félrekezelt valamit az adminisztrációban. Erre az ügyfél hálás, hogy több is jutott neki, mint a Nóta Tv meg a Sport1 HD? Nem hálás. Most komolyan, olyan nagy dolog az, hogy a Végeláthatatlan Ügymenet részeként először lekapcsolták a szolgáltatást, majd felbontották a szerződését? Főleg, hogy egész közel a megoldás: ha beviszi nekik a vevőegységet, akkor az új szerződéshez egyből visznek is egy másikat!
Sziasztok!
Van egy sztorim, szerintem megérné publikálni.
2014. januárjában reklamáltam a T-home-nál, hogy IPTV előfizetésem havidíja drágább lett. Azt a tájékoztatást kaptam, hogy ennek oka: lejárt a kétéves hűségidő és ettől automatikusan megnőtt a havidíj összege. Megoldás: újabb két évet írok alá és szerződést kötünk mondjuk a Családi + HD csomagra, ami 17 HD csatornával olcsóbb lesz, mint a korábbi, HD csatornákat nem tartalmazó csomagom. Heuréka, 8000 Ft helyett 5390 Ft havi díjért 17 HD csatornám is lesz. Telefonon pár perc alatt megrendeltem a csomagváltást, újabb két év hűségidővel, távszámlás elektronikus számlázással.
Következő hónapban jött az értesítő emailen, hogy távszámlám érkezett, itt és itt léphetek be, hogy a számláimhoz hozzáférjek. Nem tudtam belépni, mert – mint utólag kiderült – az első tájékoztató levél valami hiba folytán nem tartalmazta a belépéshez szükséges ideiglenes jelszót. Jelszóemlékeztető sem működött, mert egy olyan kérdést tett fel, amit sosem adtam meg, hiszen a Távszámla profilt nem én hoztam létre, hanem a T-home. Hosszú tortúra után végül sikerült telefonos segítséggel belépnem (a T-home ügyfélszolgálat telefonon tájékoztatott a biztonsági keresztkérdésre adandó általános válaszról, melyről egyébként sehol, semmilyen formában nem voltam előzetesen tájékoztatva).
Akkor láttam meg, hogy már két havi számlám is van a távszámlában, de mindkettő kb. háromszoros összeget tartalmaz, mint amire én előfizettem. (13.000 és 15.000 Ft-ok) A számlák átvizsgálásakor kiderült, hogy az új szolgáltatási csomag mellett véletlenül a régit is számlázták tovább, ráadásul olyan tételekkel (pl. internet), amire sosem fizettem elő.
Újabb reklamáció következett a telefonos ügyfélszolgálaton. Jeleztem, hogy nem áll módomban a számlákat befizetni (melyekről közben már fizetési felszólítást is kaptam), mert nem azt tartalmazzák, amire előfizettem. A diszpécser elismerte, hogy itt bizony valami hiba van tényleg, de ő ebben nem tud segíteni, mert ma szombat van, és az az osztály, mely a számlákkal foglalkozik, csak hétköznap dolgozik. Továbbítja a problémát az illetékeseknek, akik hétköznap kivizsgálják.
Hetek teltek el, semmi válasz, ám jött egy újabb számla, fizetési felszólítással, a reklamációra reakció semmi.
Később újra reklamáltam telefonon, de akkor már június volt, a szolgáltatás rég kikapcsolva, nem fizetés miatt. Akkor az a diszpécser is elismerte a hibát, sőt megjegyezte, látja a korábbi reklamációmat, és közölte, a kollégája valószínűleg hibát követett el, a kérésem nem lett továbbítva az illetékes osztálynak. Ő viszont elindította a számlareklamációt, mely véleménye szerint teljesen jogos volt. Kértem, addig is legyenek szívesek visszakapcsolni a szolgáltatást, hiszen még mindig nem kaptam valós adatokat tartalmazó számlát, tehát nem az én hibámból nem lett a számla befizetve, vagyis úgy érzem, a korlátozás igazságtalan. A válasz az volt, hogy azt nem lehet, mert idő közben felbontották a szerződésemet is, amit újrakötni nem lehet, csak újat kötni lehet.
Tájékoztatott arról (most figyeljetek), hogy a szolgáltatás újraindítása csak az alábbi módon lehetséges:
- ő elindítja a számlareklamációt
- azt kivizsgálják, ami egy max. 30 napos folyamat (ezalatt továbbra sincs szolgáltatás)
- ha megállapítják a hibát, jóváírják a hibás összeget és a tényleges fizetendő összegről küldenek egy egyösszegű csekket postán
- ha azt befizettem – mivel időközben már felbontották a szerződésemet is – csak úgy lehet visszaállítani a szolgáltatást, ha a jelenlegi vevőkészülékeket én kiszerelem, és én a saját költségemen és az én munkaidőmben beviszem az ügyfélszolgálatra és leadom. Ezután ők kihoznak a helyszínre egy másik tök ugyanolyan készüléket és beüzemelik egy új szerződéssel. Mert: a régi készülék sorszámát az új szerződéshez párosítani NEM LEHET.
- Amíg én nem viszem be az eszközöket leadni, addig nem indulhat az újrakötött szolgáltatás
Időközben a számlareklamációmra postai választ kaptam. (CSATOLTAM). Ebben elismerik a tévedést, tájékoztatnak, hogy jóváírták a hibás összegeket és sajnálatukat fejezik ki. De tájékoztatnak a fennálló tartozásomról is, AMI KÉTSZER ANNYI, MINT A VALÓS. J. 4 havi működő (5390 Ft-os) szolgáltatásra 41.945 Ft-ot követelnek!
Újabb reklamáció telefonon, mely során kiderült, hogy arra az időszakra is követelik a havidíjat visszamenőleg, mely hónapokban nem is volt szolgáltatás, hiszen az ki volt kapcsolva a be nem fizetett, elrontott számlák miatt. Most újabb reklamáció, újabb kivizsgálás, várjak a válaszra. Közben továbbra sincs szoláltatás…
Tehát összefoglalva: előfizettem valamire, hibás számlákat kaptam, amiket nem fizettem be hanem megreklamáltam. Eközben az elmaradt befizetések miatt kikapcsolták a szolgáltatást (pedig ők hibáztak), és most, miután elismerték a hibájukat, követelik a kikapcsolt időszakra is a havidíjakat. A legfelháborítóbb, hogy ha lennék olyan hülye, hogy ezt kifizetem, még akkor sem lenne továbbra sem tv-m, csak ha a régi eszközt én magam kiszerelem, beszállítom nekik, és majd ezután ők hoznak újat és beszerelik.
Elfogadom, hogy ahol emberek dolgoznak ott hiba is történik, én magam is követek el hibákat, sőt én is állítottam már ki véletlenül hibás számlát ügyfeleimnek. De kérdezem én: Ha hibát követnek el és ezt elismerik akkor
- ha már muszáj eszközt cserélni a rugalmatlan rendszerük miatt, miért nem az rohangál az eszközökkel a munkaidejében, aki elrontotta a számlázást?
- ha mégis nekem kell majd rohangálni, ugye kiszámlázhatom az órabéremet + a szállítással kapcsolatos költségeimet, illetve az eddigi 30-40 perces telefonbeszélgetések idejét, melye a munkámtól vette el a kapacitásomat?
- követelhetek kártérítést a szolgáltatás felfüggesztése miatt, ugye?
- hogy merészelnek a kikapcsolt időszakra havidíjat követelni, miután elismerték, hogy ők állítottak ki rossz számlát?
- hogyan lehetséges, hogy előfizetni néhány perc alatt lehet telefonon, de a számlareklamáció 30 napos ügyintézés és postai levelezés során, a szerződés újrakötés pedig eszköz cserével működik csak?Az ügyben kártérítési igényt nyújtok be és a Nemzeti Fogyasztóvédelmi Hatósághoz fordulok, a DAS Jogi Biztosító segítségével.
UPDATE! 07.16.15:41
Tegnap óta iszonyú sürgés-forgás kerekedett olvasónknál, egymásnak adják a kilincset a T-kollégák.
UPDATE 1.
Tisztelt Szerkesztőség!
Úgy gondolom, a korektség azt kívánja meg, hogy erről a fejleményről is beszámoljak.
A hónapok óta húzódó számlavita és a tegnapi, a Tékozló Homáron megjelent cikkem után a T-Home ma délelőtt visszakapcsolta a TV adást. Arra a felbontott szerződéshez tartozó set top box-ra, amire "nem lehetett".
Közel fél évig véletlen dupla-tripla összeget számláztak, amit nem fizettem be, csak reklamáltam. Időközben kikapcsolták a szolgáltatást nem fizetés miatt és a szerződést felbontották. Később a hibát elismerték, jóváírtak, de visszakapcsolni csak új készülékek beüzemelését követően lettek volna hajlandók, miután a régit én visszaviszem, leadom. A kikapcsolt időszakra is havidíjat követeltek volna. Ezt újra megreklamáltam.
Ma pedig felhívtak, hogy megy az adás, segítenek újra beüzemelni. A régi készüléken. A számlareklamációval kapcsolatban még nincs infóm, mert egy műszaki kolléga hívott, aki abban nem tudott tájékoztatni.Üdv:Márton
Hello!
Újabb fejlemény!!! :-)
A délelőtti visszakapcsolás után egy órával becsengetett egy férfi a T-Home-tól azzal, hogy jött leszerelni a set top box-ot! :-))))) Mondtam neki, hogy biztos, hogy nem, mert most kapcsolták vissza és végre működik. Ja, akkor jó. És elment. :D
Üdv:Márton
UPDATE 3. 07.16. 18:38
Hello!
Új T-Home fejlemény.
Felhívtak azzal, hogy az ászf-ük értelmében jóváírtak 54.000 Ft kötbért. Ezért nem 42.000 Ft tartozásom, hanem 12.000 Ft túlfizetésem van. Ezen felül a kellemetlenségek miatt 2 havi díjmentességet kapok 7. és 8. hónapra. És elnézést kérnek, hogy elrontották.Az én ügyem megoldódott. Fél év alatt.De hogyan oldják meg a nyugdíjas nénik a hasonló eseteket? Azok a nénik, akik nem küldenek cikket Tékozló Homárra, nincs is erejük veszekedni az ügyfélszolgálattal, vagy nem mernek hiszen szentírásnak veszik azt, ami egy csekken van? Vagy mi van azokkal, akik olyan jól élnek, hogy a rezsi költségeiket nem is követik, hanem a szolgáltató csoportos beszedéssel lehúzza, amit akar? (jó tudom, azt lehet korlátozni is összegre). Mert nem tudok szó nélkül elmenni amellett, hogy én többször 30-40 percet vitatkoztam, veszekedtem, és még ez után is a válasz az volt: "Nem lehet."Egyébként biztos vagyok benne, hogy a Homáron való megjelenés segített. Köszönöm!
Üdv:Márton
Az utolsó 100 komment: