Vacak volt az Asics futócipő plusz bumburnyák elemekkel tarkított a panaszkezelés az Intersportban, de mindegyiknél sokkal fontosabb a történetben az, hogy olvasónk nem hagyta magát. Forradalmi hangulatú levél egy lyukas sportcipő ürügyén.
Sziasztok,
Muszáj leírnom az esetet, remélem, tanulsággal szolgál sokaknak.
Vettem egy Asics futócipőt a Duna Plaza Intersportjában márciusban. A cipőt futásra használta, rendeltetésszerűen. Ennek ellenére a jobb cipő sarkán egy luk keletkezett, ami véresre törte a lábamat.
Visszavittem a boltba, hogy kicseréljük vagy egy másik fajtát válasszak (akkor még naivan így gondoltam, hogy ez a két opció van). A boltban mondták, hogy el kell küldeni vizsgálatra, de nem vagyok egyedi eset, biztosan nem lesz megalapozott a reklamációm, ezért felajánlja, hogy megjavítják inkább. Mondtam, hogy egy 20 000,- Forintos cipőt ne javítson meg nekem, hanem cseréljük ki. Így elküldte.
2 hét múlva visszajött a vélemény, miszerint nem megalapozott a reklamáció, a cipőt nem rendeltetésszerűen használtam vagy a lábam formája a hibás. (Tehát a csont a sarkamon kilukasztotta??) A kishölgy "megmondtam" felkiáltással nyugtázta az esetet és ismét felajánlotta a javítás lehetőségét. Itt már nagyon mérges és inkább elkeseredett voltam.
Szerencsére, valamiért megemlítette, hogy lehetőségem van elvinni másik szakvéleményt kérni, ha az pozitív, akkor visszaadják a pénzt és még a bevizsgálást is kiizetik. Miért nem tudja ezt senki vagy csak nagyon kevesen az országban??
Így elvittem, és lássatok csodát, 3 hét alatt egy profi, cipők bevizsgálásával foglalkozó cég, nevezetesen a Hoffer Bt, megállapította, hogy igazam van, a reklamáció jogos. Nem mellékesen megjegyzem, hogy ki a boltnak vizsgálta, elektronikai végzettsége van, tehát nagy köze nem lehet a cipőkhöz. A másik személy, aki aláírt a véleményt, a felesége, aki egy auditor! És ez államilag rendben van!
Megvan a papírom róla, visszamegyek a boltba, hogy akkor, tessék, íme amit kértetek. A cipő árát nagy duzzogva visszaadták, 10 perc bájos csevegés után, ugyanis megpróbáltak rábeszélni, hogy vegyek náluk másik cipőt!!! Ámde a bevizsgálás számlája az én nevemre szólt! A boltvezető szerint én voltam az egyetlen ember, amióta ő kereskedő, aki "elment idáig" és vitt egy másik véleményt, ezért nem tudhatta, hogy a számla az ő cégük nevére kell. (A főnökével való hosszas telefonbeszélgetésből derült ki számára).
Miután ezt elmondta, viccesen megjegyeztem, hogy lassan az üzemanyag költségem több a cipő áránál, mosolygott, majd azt mondta: "- Ja, ha ez neked megéri!" Mi ez?? Ő a boltvezető? Ő az, aki a vevőt kiszolgálja? Tőle vegyek bármikor bármit? Megjegyeztem, hogy inkább elnézést kellene kérnie, erre felháborodva mondta, hogy akart, csak én nem bírom kivárni:)
Azt gondoltam, bárcsak látná, hogyan kellene ennek működnie! Bárcsak elmenne 1 országgal arrébb, mindegy melyik irányba, ahol a cipőt leteszed blokkal a pultra és kérdés nélkül visszaadják a pénzt!
Remélem, okulás volt annak, aki végigolvasta, a szerintem sajnos mindennapos történetet! Kérlek, azért, hogy nekünk, vevőknek legyenek jogaink és ezt az eladók is ismerjék, ÁLLJATOK KI AZ IGAZATOKÉRT!!! Megéri! Valószínű az életben nem teszem be többet a lábam abba a boltba, ezzel gondolom, nem nagy anyagi kiesést okozva nekik, de minden ismerősömet biztatok rá, hogy máshol vásároljanak inkább!!
Köszönöm, ha közzéteszitek, hogy mások is észrevegyék a lehetőségeiket!
Az utolsó 100 komment: