Tékozló Homár

Figyeljünk, különben nagyot szívunk a mobilparkolással!

2014.09.15. 09:01 | Homár Hilda | komment

24-3-large.jpg

Volt már ilyen történetünk: Tamás az EME számára küldte a parkolást, azok visszaírtak, hogy oké a dolog, a Nemzeti Parkolás Rendszerében meg jól megbüntették, és most Tamás fut a pénze után, pedig egyértelműen az EME a hunyó. Megpróbálunk majd utánajárni a dolognak. UPDATE: A posztban említett zónában ma reggel már nem lehetett parkolást indítani, az "Ezen a hívószmon jelenleg nincs elérhető szolgáltatás, ezért üzenete nem kézbesíthető." választ adja rendszer. Ez mondjuk levélírónkon és sorstársain nem sokat segít.

Kedves Tékozló Homár!

Azt gondolom, hogy nemcsak engem érdeklő kérdésem lenne budapesti parkolás ügyben:

Nagyon régóta regisztrált ügyfele vagyok az EME Zrt-nek. Külföldön voltam, amikor az új parkolási rendelet életbe lépett. Amikor hazaérkeztem felhívtam telefonon az EME ügyfélszolgálatát és megkérdeztem, hogy a munkahelyem környékén lévő VI. kerületi zónákban (a 3063, illetve a 3064-es zónában, ahol sokat megfordulok) működik-e az EME telefonos parkolása. Azt a választ kaptam, hogy igen. Csak a VI. kerület 0601 és 0602 zónákban nem működik az EME telefonszáma.

(Megjegyzem a mai napon megnéztem az EME honlapját, ott is kizárólag ez a két zóna szerepel, miszerint idézem "a VI. kerület két zónájában az évente esedékes szolgáltatási szerződéseink meghosszabbítása jelenleg kérdéses".)

A mai napon (08.26.) telefonommal parkoltam a szokásos EME telefonszám segítségével, ahol a parkolás indításakor hallottam "A parkolás elindult" a parkolás végén a "A parkolás leállt" bemondást. Ennek ellenére a Terézvárosi Parkolási Társaságtól "mikulás-csomag" várt a szélvédőmön.

Személyesen elmentem a társaság ügyfélszolgálati irodájába, ahol közölték, hogy az EME ZRT-vel nincsen szerződésük, tehát sem a parkolóőrök, sem pedig az ügyfélszolgálat computere nem is látja, hogy valóban telefonnal parkoltam-e. Amikor közöltem, hogy a telefonommal tudom bizonyítani, közölték, hogy az őket nem érdekli, mert nekik az EME nem partnerük.  Közölték továbbá, hogy jobb ha most azonnal kifizetem a bírságot és természetesen náluk ugyan panaszt tehetek, de semmi értelme nincsen, mert úgyse fogadják el a panaszomat.

Panaszt tettem, fizettem.

Majd telefonon felhívtam az EME Zrt ügyfélszolgálatát, ahol közölték, hogy minden ügyintéző foglalt, adjam meg nevem és telefonszám, majd visszahívnak. Megadtam. Két nappal később kaptam egy e-mailt az EME Zrt-től, amiben értesítenek az alábbiakról: "Pótdíj felülvizsgálati kérését az illetékes parkolótársaság felé továbbítottuk. A pótdíj ügyintézéséhez mellékelten megküldjük Önnek is a parkolás igazolását, amellyel személyesen is kérhető a panaszfelvétel az érintett parkolótársaság ügyfélszolgálati irodáján."

Személyesen és írásban is panaszt tettem a Terézvárosi Parkolási Társaságnál, ahol közölték, hogy valójában felesleges a panaszom, mert azt úgyis elfogják utasítani. Az EME szerint: "A fenti pótdíjazási eseményre annak ellenére került sor, hogy az Ügyfél parkolási díjfizetési kötelezettségének eleget tett, hiszen a mellékelten csatolt igazolás tanúsága szerint mobilparkolása folyamatban volt az ellenőrzés időpontjában, így a pótdíjazás kiszabása teljességgel alaptalan." Ezek után kíváncsian várom a terézvárosiak válaszát.

Nekem, honnan kell(ene) tudnom, hogy a parkolási társaságnak kivel van szerződése? Kérdésem: visszakaphatom az előre befizetett parkolási díjat és a bírságot? Gyanútlanul, jóhiszeműen használtam eddig az EME szolgáltatásait. És a jövőben, mit tegyek? Egy régi vicc szerint a pénzt elnyelő, de nem működő automatára azt mondta az egyszeri ember, hogy ÜGYES! Én most azt mondom, ez nem ügyes, hanem átverés, gazemberség!

Szűrt kommentelők

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

2014.09.15. 09:08:30

Parkolás lájt.

Dr. Kix 2014.09.15. 09:10:12

Sokadik parkolós történet. Mivel itt tudnak leginkább a zavarosban halászni a narancsos és nem narancsos elvtársak, így tippem szerint, a poszt-toló maximum bírósági eljárás után fogja viszontlátni a befizetett pénzét.

2014.09.15. 09:39:38

Egy régi vicc szerint a pénzt elnyelő, de nem működő automatára azt mondta az egyszeri ember, hogy ÜGYES!

Kohn bácsi mondta, a többi stimmt! Persze ha ez probléma akkor hagyjuk a Kohnt!

2014.09.15. 09:46:19

@AtiSnatch: ne zsidózz!

Méér? Kohn zsidó?

AtiSnatch 2014.09.15. 09:55:43

@Cicmen: mindenesetre gyanús!!! ;)

Atörökk 2014.09.15. 09:57:57

@AtiSnatch:
Nem zsidózott, Kohn bácsizott!

leonito77 2014.09.15. 10:22:10

Én nem értek egyet a posztolóval. Régebben nagy káosz volt a budapesti parkolás, de most már NEMZETI lett, azóta minden rendben van.

Túl az irónián, szerintem annyi változott, hogy most minden még átláthatatlanabb lett.

A városban dolgozom autóval, a munkám része mindenfelé parkolni. Hetek alatt sikerült az egyik társasággal normális szerződést kötni, de a szolgáltatás hol meg, hol nem megy és ami a legszebb, ha vége a parkolásnak (mert mondjuk lejár a 3 óra) nem küldenek sms-t, hogy vége.

Amúgy tényleg, miért nem lehet megszüntetni ezt az idióta időkorlátot?

Rosszindulatú Vászka 2014.09.15. 10:30:51

Nem értem a porblémát. Ez egy újabb bújtatott adó. Pörög a garázdaság. Ez van.

2014.09.15. 11:45:40

Csak egyet nem értek, most hol vannak a relevánsok?

Tessék tessék itt a nagy alkalom lehet közelebb fáradni!

digitime 2014.09.15. 11:56:47

Én már mondtam, hogy menjen mindenki a BuBival, ott ilyen gond sincs ;-) glurl.co/bubi

AtiSnatch 2014.09.15. 12:34:38

@Cicmen: mer elijeszted őket! te se fogtál még releváns hozzászólót...

ColT · http://kilatas.great-site.net 2014.09.15. 12:49:23

Ebbe Már bEleléptél kft.
Úúúgy szeretjük az ilyen szívatósdit!

Dezsike 2014.09.15. 13:17:47

Nem kellett volna kifizetni a büntetést, ha nem értesz vele egyet. Ha bíróságra került volna az ügy ott van a papír, hogy volt érvényes parkolás, a panaszról szóló jegyzőkönyv, valamint ki lehet kérni az EME ügyfélszolgálatosával folytatott beszélgetés felvételét. Így már nincs mit tenni, max te perelhetsz, de így már problémásabb és költségesebb is lesz.
(A rossz automaták által elnyelt pénzt pedig általában visszaadja az üzemeltető, ha bejelented a hibát, csak ezt általában az emberek elfelejtik)

Rosszindulatú Vászka 2014.09.15. 13:32:12

@Cicmen: pedig ennél kevesebbet már én senem tudok itten diverzálni. Tisztára on vagyok.

VT Man 2014.09.15. 13:35:05

Jobb, hogy kifizette a posztoló a büntetést, még ha jogtalan is.

A második út a rendőrségre kell vezessen, hiszen csalás (gyanúja!!) történt: az EME csalással szedett ki tőle pénzt, olyan szolgáltatást adott el, amivel nem rendelkezik.

Tehát rendőrségi feljelentés, csalás gyanúja miatt, ismeretlen tettes!!! ellen.

Ha megnyerte, akkor elvileg az EME-től be lehetne vasalni a kárt, gyakorlatilag valószínűleg addigra már nem lesz miből fizessék.

megamenn 2014.09.15. 13:51:41

Hogyafaszba lehet (és minek?) egy telefonnal parkolni????

Trunkel 2014.09.15. 14:08:40

mert nem előre fizeted, hanem utólag, és nem becsült időt, hanem pont annyit, amennyit ott állt az autó (meg még rátesznek valami díjat a szolgáltatók).
plusz nem kell apróval pöcsölni.

hobbitroll 2014.09.15. 14:36:34

@távcsöves vécépunpa: telefonos parkolásról nekem ez jut eszembe
www.youtube.com/watch?v=hBlOc79L0So
(vagy vmi hasonLÓ)

Baluci 2014.09.15. 16:37:11

Ez hihetetlen!
Egyszer kifizette mobillal igy is horribilisan magas, aljas díjat az ingyenélőknek, utána meg a büntetést is?...
Ki a kurva anyját érdekli milyen szerződésük van, vagy nincs. Neki ott a bizonyiték, intézzék el maguk közt a trógerek. Pereljenek a halál faszára, úgyis elvesztik.
De amig ilyen madarak vannak...

Aureliano Buendía 2014.09.15. 17:01:46

1: tájékozódni-tájékozódni-tájékozódni (vajon a posztoló Kamcsatkában volt, ahol nem működött az internet, és a Pravdából is csak az 1978-as volt kéznél?)
2: hangfelvételt kikérni, EME-nel reklamálni
3: veszteséget benyelni
4: parkoláskor 1. pont.

Aureliano Buendía 2014.09.15. 17:03:12

@Cicmen: én nandras01 releváns véleményére vagyok mérhetetlenül kíváncsi.

megamenn 2014.09.15. 19:37:03

@hobbitroll: tyűűűű! a mai napig ez a kedvenc béemvém...

megamenn 2014.09.15. 19:41:16

...és csak azért, hogy ON is legyek, kifejteném, miszerint parkolni -különösen telefonnal- nem rossz dolog, de ami ennél -vitathatatlanul- még élvezetesebb, az nem más, mint a sokak által már ismert és megtapasztalt PINA.

megamenn 2014.09.15. 19:42:11

pinapinapinapinapina.

megamenn 2014.09.15. 19:43:34

ja, releváns pinapinapina.

Artech 2014.09.15. 23:10:10

@Cicmen: Te sötétben bujkáló, zsidózó, cicamicázó ellen(állam)polgár! Hagyjuk.

zoli_ 2014.09.16. 11:54:27

Én soha sem fizetek ezeknek a tetveknek. Ők szoktak fizetni a bírósági ítélet után költségeimre nekem. Egy normális jogi szöveget képtelenek összehozni, nemhogy megnyerni. A múlt héten simán visszavonták az egészet. A bíró meg csodálkozott, hogy ilyet még nem látott. Pedig több sebből vérzett, artériásan a beadványuk.... jövő 7en megyek újra. Jó sok esélyük van :-) :-) :-)

a GVTI fogyasztóvédők nem értenek hozzá · http://deciki.blog.hu/ 2014.09.16. 12:01:13

@zoli_: :))

Tegyél ki mr a netre valahova egy ilyen beadvány, ítélet, stb. dokumentációt, hadd röhögjünk. Vagy küldd el a zugügyvédnek, hogy tegye ki.

zoli_ 2014.09.16. 12:33:48

Az utolsónál az volt a móka és kacaj, hogy faternak odaadtam a verdát, erre valamelyik kis köcsög ingyenélő nintendós kitalálta, hogy nem ell. mozg.eng. Pedig tökéletesen jogtiszta, és valós. De innentől bekerült a "rendszerbe", hogy nem ell. mozg. eng. és nincs apelláta... mondtam az ügyfélszolgálatnak, hogy talizhatunk a bíróságon. Sőt, még kérem a bíróságot, hogy hamis bizonyítékok miatt büntesse meg rendesen a maffiát. No erre visszavonták.

Amúgy nem szívesen teszek ki ilyet, nem akarom, hogy tanuljanak :-)

a GVTI fogyasztóvédők nem értenek hozzá · http://deciki.blog.hu/ 2014.09.16. 12:58:02

@zoli_: "nem akarom, hogy tanuljanak"

Azok nem olvasnak ilyet. A szerencsétlen autósok hadd tanuljanak. Én meg hadd röhögjek.

ahanem01 2014.10.15. 12:55:37

Ha nem jogos, nem fizetünk. Jöjjön a per!
süti beállítások módosítása