Tékozló Homár

Nincs kp, de nem működik a kártyaleolvasó?

2014.10.07. 09:12 | Homár Hilda | 82 komment

countertop_02.jpg

Mi van, ha nem működik a kártyás fizetés a benzinkúton, de nincs kp az embernél? Ráadásul a benzin ugye nem egy kiló kenyér, amit visszateszek a polcra. Remélem a clientcoach majd megfejti. Én annyit szeretnék leszögezni, hogy
1. izompóló hordása nem bűn
2. a benzinkutasok érthetően óvatosak, tuti órákig tudnának sztorizni ügyeskedő vevőkről
3. a benzinkutasok érthetetlenül óvatosak, az 5000 forintnyi benzin nem tűnik az év fogásának, talán beleférhetett volna egy telefonotthagyós letét.

Tisztelt OMV Hungária Ásványolaj Kft!

2014.10.02-án 17: 20 körül a Budapest XV, Alkotmány út 14-20 alatt működő benzinkútjukhoz tértem be három éves kisfiammal a hátsó ülésen egy gyorsnak tervezett tankolásra. A tankolás befejeztével bankkártyával szerettem volna kifizetni az üzemanyag árát, de a fizetés során a terminál minden próbálkozásnál a pin kód beírása után azonnal (láthatóan minden kommunikáció nélkül) elutasítva hibakóddal megszakította a tranzakciót. A bankkártyán volt elég fedezet, aznap többször használtam is. A kollégájuk semmilyen erőfeszítést nem tett, hogy ellenőrizze, hogy esetleg a saját rendszerükben van-e  hiba.

A sikertelen tranzakció után kezdődött a túszejtés. Az izompólóban feszítő benzinkutas láthatóan élvezte a helyzetet, közölte, hogy akkor adjak neki készpénzt, ami sajnos nem volt nálam. Felajánlottam, hogy a kúton hagyom a telefonom, tárcám, bármim, csak hadd menjek el egy automatáig, mert tudom, hogy a bankkártyám tökéletesen működik. Ő tántoríthatatlan volt, számára csak és kizárólag a készpénz az elfogadható, más megoldás nincs, azonnal hívjak ide valakit, aki kifizeti.És, ha innen kihajtok azonnal feljelent. 

Ekkor már szinte könyörögtem, hogy segítsen rajtam annyival, hogy elenged egy bankautomatához, a gyerek ott ül a hátsó ülésen, ezt valahogy fel kellene oldani, mert csak az idő telik anélkül, hogy kimozdulnánk a patthelyzetből. A kollégájuk leplezetlen kárörömmel közölte, hogy nem az ő problémája, hogy ki ül a hátsó ülésen.

Ekkor már tényleg elég feszült voltam, és valóban kicsit megemeltem a hangomat, ezért a megjelenő szőke kolléganővel felváltva fennhangon oktattak ki arról, hogy ne emeljem fel a hangom, mikor én nem tudok fizetni. Kb. tolvajként kezeltek. (ha feleannyi energiát tettek volna a probléma megoldásába, mint a helyet kiélvezésébe és a megalázásba hamar túl lehetett volna lépni az egész problémán.)

Az esetet végül egy nagyon kedves, és együttérző vevőjük oldotta fel, aki ismeretlen. Ha ő nem lett volna, még mindig ott állnánk a kúton. A következő bank automatánál (kb. 1 perccel az eset után) megállva a kártyám tökéletesen üzemelt, tudtam pénzt kivenni, így nagy valószínűséggel az önök kútján nem működött a kártyás fizetés.(Kérésük esetén a fizetés blokkját, és készpénzfelvétel bizonylatát szívesen elküldöm, ezeken jól látszik, hogy a bankkártyám tökleletesen működött az eset után 4 perccel.)

Az üggyel kapcsolatban a következő kérdéseim lennének:
· Elfogadhatónak tartják, hogy a kollégáik tolvajként alázzanak meg valakit az ügyféltérben, mert nem működik a kártyás fizetés?

· Elfogadhatónak tartják hogy kollégáik 5000 Ft-ért túszul ejtsék az önhibájukon kívül ilyen helyzetbe kerülő vevőiket?
· Elfogadhatónak tartják hogy kollégáik minden együttműködési kísérletet figyelmen kívül hagyva a megoldás keresése helyett inkább kiélvezik azt a helyzetet, melyben fölérendelt szerepbe kerülnek?
· Milyen protokollok léteznek a cégüknél az ilyen helyzetek kezelésére?
· Gondoltak rá, hogy azokat a kollégáikat, akik ügyfelekkel is kapcsolatba kerülnek, képezzék, esetleg minimális alkalmassági teszteknek vessék alá?

Az eset után természetesen minden rendelkezésemre álló eszközzel terjeszteni fogom a történetet, mert jobb, ha mindenki tisztába kerül azzal, hogy az OMW kúthálózatában egy műszaki hiba esetén egyik percről a másikra önhibáján kívül egy megalázott tolvaj fogollyá válhat, miközben egy kisebbségi komplexusos pénztáros porig alázza.

Üdvözlettel,
Sz. Gábor

Szűrt kommentelők

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Jim Raynor 2014.10.07. 09:20:34

ilyenkor nem szájkaratézni kell, hanem beülni a kocsiba és "ha nem, hát nem" felkiáltással elhajtani a naplementébe.

oszt jelentsen fel az istenbarma.

diszkriminans (törölt) 2014.10.07. 09:46:09

Mondjuk én arra gondoltam, hogy abban az esetben, amikor ugyan adott kút dolgozói jóindulatúak és megengedik, hogy zálogért cserébe elmenjen pénzt felvenni, mi van akkor, ha mondjuk mindez egy autópályán vagy a préri közepén történik, ahol a legközelebbi ATM 50 km-re van, úgy hogy ráadásul az illetőnek fingja nincs, merre keresse (nem minden zsákfaluban van).

Sandor Szajcz 2014.10.07. 09:46:37

Ha a kúton ki volt téve, hogy azt a típusú kártyát elfogadjk, akkor a benzinkút a hunyó, Amennyire én tudom, ilyenkor jegyőkönyvet kell felvenni az esetről, és később az autós majd ez alapján kifizeti.

RosszQtya · http://indafoto.hu/rosszqtya 2014.10.07. 09:48:48

a kártyaalehúzó nem működése, bizony az ő problémája! főleg ha nem volt kiírva az oszlopokra! jelen levelet elküldeni a kártyatársaságnak, szerencsés esetben a lehúzó is ugrik... utána meg a munkahely....

Dr. Panasz Muki 2014.10.07. 10:04:07

OMV. Akkor oda sem megyek. Remélem működik még néhány zugtankolda.

amsz · http://www.amator-szexvideo.com 2014.10.07. 10:07:29

Személyes okiratot (személyi, útlevél, jogosítvány stb) nem lehet zálogba adni, és zálogként elfogadni.
A telefon otthagyása (ha nem valami 100 éves hulladék) zálogba egész jó ötlet. De erről jegyzőkönyvet kell felvenni, nehogy a poszter a rendőrséggel menjen vissza hogy a kutasok elvették tőle.

FDToth 2014.10.07. 10:07:31

ha nincs kp, nem működik a terminál, és nincs a közelben ATM sem, akkor jegyzőkönyv, majd a szolgáltató küld egy számlát a vásárlónak, az pedig később utalással vagy postai csekken fizet. ennyi. nem kell ezt túlbonyolítani

Csimpi csumpi 2014.10.07. 10:11:15

Es a szoke penztaros jo csaj volt?

Benoke2 2014.10.07. 10:11:17

Egyrészt az OMW alkalmazottai ha nem engedik távozni akár fizetés nélkül, az a szabadság jogok korlátozása, ami BTK büntető tétel, önbíráskodásra ugyanis nincs joguk függetlenül attól, hogy a főnök mit mond, mert törvény sértésre semmilyen szerződés vagy megállapodás vagy beosztotti viszony nem hatalmazza fel, és mindegyik fél büntethető. Szóval lehet helyben rendőrt hívni, és/vagy utólag feljelenteni őket...

Másod sorban nehéz ügy, mert ugye ki kéne írni, ha a kártyás fizetés nem megy. Aztán van az eset ha teszem azt pont fizetés előtt derül ki, mert ilyen is lehet, a post esetén is feltételezzük jóhiszeműen (ez az ami tökéletesen hiányzott az alkalmazottakból). Nyilván rajtuk szokta elverni a port az OMW vagy a tulaj, még akkor is ha nem adnak el elég prémium benzint aminek az ég adta egy világon semmi haszna nincs az arra fel nem készített autóban, ehhez persze a jelen helyzetben tankoló autósnak semmi köze. Ott lehet hagyni a benzinkutat mint munkahelyet...

Az OMW részéről az elfogadható az lenne ha megvizsgálnák a helyzetet, bekérnék a bizonylat másolatokat amit a postoló megpendített, majd azonnali hatállyal kipenderíteni az ügyben résztvevő alkalmazottakat, azzal a kitétellel, hogy az OMW alkalmazottai közé ők többet nem kerülhetnek. Aztán kedvesség képen, hogy az emberek ne pártoljanak el adnak egy a tankolás mértékének megfelelő benzin/gázolaj utalványt vagy kupont vagy visszafizetik a tankolás árát. Hatalmas összegről van szó egy OMW méretéhez képest, és mivel nem minden napos eset példával előljárva akár még új vevőket is szereznének... Persze lehet az ellenkezője is, minden a cégen múlik.

Velem is előfordult hogy nem akart menni a fizetés, és a hölgy aggodalmaskodva gyöngyöző homlokkal próbálgatta, hol újraindítani hol fizetni próbáltunk, és szorgalmasan gyűjtötte a hibás tranzakciós papiruszokat, ne hogy bajom legyen belőle, még én nyugtattam, hogy max elszaladok egy autómatáig. Amire közölte, hogy sajnos ez náluk gyakori eset és erre az a protokol, hogy ilyenkor a delikvens vagy ott hagy valamit, vagy elmegy vele egy kolléga. Ez nem egy OMW kúton játszódott el... Nem túszul akartak ejteni, hanem a helyzetet megoldani...

joska61 2014.10.07. 10:11:46

Egyébként szerintem az OMV is olyan, mint a MOL. Franchise rendszerben vannak, úgyhogy első körben a kút üzemeltetőjét lett volna érdemes kérdezni. Én valószínűleg eljöttem volna, és visszamegyek a pénzzel.

diszkriminans (törölt) 2014.10.07. 10:34:13

@Benoke2:
"Nyilván rajtuk szokta elverni a port az OMW vagy a tulaj, még akkor is ha nem adnak el elég prémium benzint aminek az ég adta egy világon semmi haszna nincs az arra fel nem készített autóban, ehhez persze a jelen helyzetben tankoló autósnak semmi köze. "

Hehe, múltkor megállok egy Mol kútnál tankolni a 18 éves, 46 lóerős fapados kis autómmal, még ki se szállok már veszi le a kutas a tanksapkát, meg mondja, hogy ajánlja a Mol Evo benzint. Értem én, hogy ez van neki kiadva, de ez a tulajnak sem jó, mert legközelebb az ilyenek miatt inkább megyek máshová, nem szeretem, ha rám akarnak tukmálni olyan dolgokat, amiket nem szeretnék, sőt egyáltalán nincs is értelme.

@joska61:
Az OMV is kérdőre vonhatja a tulajt, a tulaj meg az alkalmazottat. A franchise szerződés kétoldalú, az OMV-nek meg rontja az imázsát ha egyes kutaknál tahók.

Yumurdzsak 2014.10.07. 11:00:36

egyik ismerősöm mondta a kutasnak, h 5000-t tankoljon, addig elment wc-re. odament a kasszához, mondta a nő, h 9530 Ft. mert a kolléga valahogy úgy értette, h tele. napersze. ismerős mondta, h ad 10 percet, h kiszívják a benzint a kocsiból. persze ők szóban próbálkoztak, lejárt a várakozási idő, odaadta az 5000-t, aztán lelépett.

Rejtélyes 2014.10.07. 11:27:52

Nekem is volt anno ilyesmi problemam: tobbszor vasaroltam aznap es egy helyen nem fogadta el a kartyat a penztarban.

Bankba bemenve es megkerdezve kiderult: van egy hulye limitjuk, napi 5 vasarlas utan nem enged tobbet. ATM-bol enged utana is penzt felvenni, de vasarolni nem. Tippre ez tortent poztoloval is...

Fantomász 2014.10.07. 11:32:02

Velem is megtörtént. Autót vettem, jó magyar szokás szerint porszáraz tankkal. Első út legközelebbi OMV kúthoz - ahol PONT nem működött a kártyaterminál, KP nálam semmi.

De legalább intézkedett. Aztán fél füllel hallom, hogy diktálja be a bankkártyám adatait telefonba.

Itt leállítottam a telefonbeszélgetését, akár a szomszédjának is diktálhatja a dombornyomott kártyám CVC számát, akárki is bemutatkozhat a telefonba úgy hogy a POS-t üzemeltető dolgozója, úgyhogy ehhez nem járulok hozzá.

Nálam itt kezdődött a tolvajnak nézés, felajánlottam személyit ideiglenesen amíg automatából felveszek pénzt - erre kihúzott egy fiókot tele iratokkal, amit mások már itt hagytak. Örökre.

Látva a helyzet feloldhatatlanságát egyik kollégát megkérték hogy jöjjön el velem automatához, felvettem pénzt, kifizettem, megoldottuk.

Nem voltam teljesen boldog sem én, sem a személyzet, de megoldódott egy jó fél óra szenvedés után.

Azie 2014.10.07. 11:51:35

@FDToth: Pontosan. Számla kiállít, csekkes v. utalásos fizetés X napos határidő 'oszt jónapot. Ha nem egyenlíti ki akkor meg a szokásos behajtós ügymenet. A beszállítókat sem tartja ott, hogy addig nem mehetnek, amíg nem jött meg a gumicukor.

Azie 2014.10.07. 11:57:07

@Benoke2: Alapvetően Soprontól nyugatra egy ilyen probléma szerintem fel sem merül. De ha mégis, kérdés nélkül a 3. bekezdés szerint járnak el. A poszt alapján nem minden cég jár el úgy, mint az anyacége. Nem lennék meglepve, ha valami antiszociális válasz érkezne az itthoni OMV-től. Éppen ezért szoktam az ilyen esetekről értesíteni az anyavállalatot is e-mailben. :)

Souky Sanjay 2014.10.07. 12:29:12

Nem szándékom védeni a kutast,de,lehet,hogy mégis csak te vagy a hunyó.Nem biztos,de,lehet.Arról van szó,hogy lehet,túllépted a napi kártyahasználati limitet.Csak azért gondolom így,mert már jártam hasonló cipőben.erre az a megoldás,hogy felhívod a bankod hotline vonalát és kéred,hogy módosítsák a limitet.Hangsúlyozom,nem biztos,hogy így történt,de lehet.Nézz utána.

gigantikus kertitörpe 2014.10.07. 12:45:07

@Souky Sanjay: aha, és az eset után 4 perccel, még aznap tudod használni a kártyát? Nem volt itt semmilyen limit.

2014.10.07. 12:48:34

jól adtak vissza? :D

Dezsike 2014.10.07. 13:28:38

A bankoknál létezik olyan, hogy vásárlási limit. Ha ezt eléred, elutasítják a többit. A KP felvétel ettől függetlenül működik, erre külön limit vonatkozik. Mivel a posztoló írta, hogy többször használta már a kártyáját aznap, lehet, hogy ez volt a probléma. A banknak kellett volna telefonálni első körben.

diszkriminans (törölt) 2014.10.07. 13:28:46

@Fantomász:
"erre kihúzott egy fiókot tele iratokkal, amit mások már itt hagytak. Örökre."

Magyarul már régóta szar a termináljuk, de leszarják.

Fantomász 2014.10.07. 13:41:12

@diszkriminans: Szerintem nem, mert az eset után rögtön kiakasztottak egy táblát hogy bankkártyás fizetés nem működik (még a behajtásnál), szóval alapvetően korrektül jártak el. Csak valószínűleg volt már ilyen eset - ennél valószínűleg egyszerűbb történetek voltak ezek: jajj, otthon hagytam a pénztárcámat, de itt a személyim, mindjárt jövök...

Darth Revan 2014.10.07. 13:42:09

Egy parszor a sarki benzinkutban sem mukodott a kartya terminal, de kiragasztottak a kutakra egy kis sajt papirt, hogy csak keszpenzert lehet tankolni. Ezzel megelozheto egy hasonlo eset.

Ha pedig az ugyfel kartyaja nem mukodik, akkor megkerni, hogy setaljon el a legkozelebbi ATM-ig. ennyit kellett volna megtenniuk a kutasoknak es nincs ez a poszt.

Benoke2 2014.10.07. 13:50:24

@Azie: Igen hasznos gondolat :)

@Souky Sanjay: Nézd most lehet ez vagy az a hibás, de ameddig valaki vagy valakik nem a megoldást keresik, addig nem is lesz megoldás (milyen meglepő). Mihelyt a megoldást keresték volna, előbb utóbb kitaláltak volna valamit. Ilyen hozzáállás mellett mindegy ki a hunyó a kutasoknak menniük kell...
Mivel a postolónál nem volt KP és automata sem volt a kúton, és a kártyáját (tök mindegy milyen okból) nem tudta fizetésre használni. Tehát a vevő nem tudta kifizetni, de a szándéka meg volt (pedig el is hajthatott volna, mivel kisértékű tankolás volt még komoly probléma sem lett volna belőle, ellenben a kuatsoknak ki kellett volna fizetni...), a kutasok pedig egyszerűen nem engedték hogy kifizesse...
Tehát ha nálad nincs kp és még is elvárják a kp fizetést, akkor vagy szimplán idióták, vagy szándékosan szívatják a vevőt. Az általad említett lehetőség pl eszébe juthatott volna a kúton a dolgozóknak, ha már ott dolgoznak, gondolom nem az első eset hogy nem megy a banki fizetés. Bár hirtelen én sem tudom hogy milyen számon kell hívni a bankomat, meg mindenféle azonosítómat...

Speciel egy ideje már kerülöm az OMV kutakat és nem véletlenül.
Persze vannak akiket átvernek és azért csak vissza mennek tankolni ugyanoda és csodálkoznak hogy jé megint...

2014.10.07. 13:59:53

@Dr. Panasz Muki: ömv ugye osztrák ?
ugye ők fojtották vérbe az 1848as forradalmunkat?
tegnap volt az évfordulója?
több kérdésem nincs

VT Man 2014.10.07. 14:21:39

@Fantomász:
"
De legalább intézkedett. Aztán fél füllel hallom, hogy diktálja be a bankkártyám adatait telefonba.

Itt leállítottam a telefonbeszélgetését, akár a szomszédjának is diktálhatja a dombornyomott kártyám CVC számát, akárki is bemutatkozhat a telefonba úgy hogy a POS-t üzemeltető dolgozója, úgyhogy ehhez nem járulok hozzá."

Gratulálok, jó nagy majom voltál.

A terminál vagy fizetési hiba esetén valóban így kell eljárni, a POS üzemeltetőt kell felhívni hogy engedélyezze külön a tranzakciót, ehhez pedig valóban be kell diktálni a számot.

De te ügyes voltál, és szabotáltad, gratulálok, magaddal toltál ki!

VT Man 2014.10.07. 14:23:13

@Dezsike:
"A bankoknál létezik olyan, hogy vásárlási limit. Ha ezt eléred, elutasítják a többit. A KP felvétel ettől függetlenül működik, erre külön limit vonatkozik."

Mondjuk a posztoló felhívhatta volna a bankját is, hogy mi a helyzet, általában tudnak okosat mondani.

ferand1979 2014.10.07. 14:47:00

én a rég lejárt diákigazolványomat hagytam ott, amit épp a kesztyűtartban megtaláltam... Ugyanis otthonról még elindultam a pénztárcámmal, de a kúton már nem volt meg..
Visszafelé menet az utca kijáratánál hevert az összes okiratommal, pénzemmel tele tárcám.. Véletlenül a kocsi tetején felejtettem, és leesett még mielőtt kitértem volna a főútra...
Így visszamehettem azonnal, kifizettem a tankolást, és visszakaptam a diákomat.. De mondjuk ott a kúton már nagyon ismertek, hisz több évig folyton ott tankoltam náluk...
Igazolvány, mobil, vagy más érték otthagyása szerintem is csak a kútkezelő és a vevő közös megeggyezése révén történhet meg.. Vagy hívni kell ismerőst pénzzel, vagy jegyzőkönyv felvétele, és fizetés átutalással otthonról, esetlg utólagos csekkezés...

Persze mindezt normális esetben....

drstomi 2014.10.07. 15:26:20

A kutas KÖCSÖG volt!!! A bank-nak van egy 0-24 ügyfélszolgálata azon keresztül le lehet kérni a bankártyát, hogy van e rajta fedezet! Utána egy jegyzőkönyv kiállításával foglalásba teszik a tulajdonos által aláírt összeget. Ezt el kell fax-olni a 0-24 ügyfél szolgálatnak! Ennyi a megoldása!! Sajnos sokan lusták dolgozni!!! UNDORÍTÓ GYÖKÉR volt!!!!!

MrZed001 2014.10.07. 15:36:56

C típusú állampolgáraink miatt van ez is sajna. Beállnak a benzinkútra, lopott rendszámos kocsijaikkal, full tele teszik, majd elhajtanak.
És megtehetik. Volt valami határ ami alatt mint piti ügy (talán 20-50 ezer?) nem is foglalkozott vele policáj sem (mert csak szabálysértés vagy mi volt a félreduma, szóval a limit alatt szabadrablás volt).
Most nem tudom ez a butikos törvény, hogy 2 ócó bizsuért is odacsapnak változtatott-e ezen valamit ?

McZozo 2014.10.07. 18:02:49

@Jim Raynor:
Azert az nem hiszem hogy a legjobb megoldas mert abban az esetben tenyleg megy a feljelentes es a kuton van kamera bizonyitek minden. En ilyen esetben rendort hivtam volna hogy segitse lerendezni. Nekem Shelnel volt egyszer ilyen hogy elotte postan hagytam a kartyam es a shelnel vettem eszre hogy nem tudok fizetni. De ott velem megertoek voltak elmondtam mi a kotta otthagytam a szemelyimet visszarohantam a postara remenykedve hogy megvan meg a kartyam majd szerencsere megvolt es vissza es fizettem a shelnel. Szoval igy is lehet inteznia kut oldalarol

McZozo 2014.10.07. 18:12:05

@Azie: akkor insuficient fund hibakodot ad a terminal a muvelet vegen. itt siman errorral nem konnektalt a bankhoz

Fantomász 2014.10.07. 19:14:20

@VT Man: Remélem sűrűn engeded idegeneknek, hogy bediktálják a kártyaszámod valahova valakinek.

fifibá55 2014.10.07. 20:32:48

Ahogy már előttem is írták: adatok ellenőrzése + átutalási számla megírása. Ez velem eddig kétszer történt meg, kb. 5 percen belül tisztáztuk a helyzetet és a teendőket, mindenféle túlfűtött érzelmektől mentesen. Pedig nem 5, hanem közel 30 ezer forintot tankoltam be. Egyszer MOL-nál, egyszer SHELL-nél volt. Igaz, nekem fullra adóellenőr képem van, lehet, hogy ez is belejátszott.

BelAmi 2014.10.07. 21:43:42

@gigantikus kertitörpe: "aha, és az eset után 4 perccel, még aznap tudod használni a kártyát? Nem volt itt semmilyen limit"
Azt azért illene tudni, hogy van napi vásárlási, és ettől független készpénfelvételi limit!! A delikvens aznap töbször vásárolt, valószínűleg kimerítette a napi VÁSÁRLÁSI limitjét, de ettől függetlenül készpénzt vehetett ki az automatából. Mindamellett a MOL-kutasok hozzáállása nem volt éppenséggel ügyfélbarát.

BelAmi 2014.10.07. 21:48:19

@Dezsike: Bocs, hogy megismételtem a kommentedet, de csak később olvastam el.

Hedley Lamarr 2014.10.07. 21:55:31

lájkolom, hogy mindenki megírja, vele máshol nem történik ilyen, és adja a jobbnál jobb ötleteket ezzel ki is jön lassan 100 komment tulajdonképpen a semmiről :D

Bikli néni 2014.10.07. 22:52:28

Felettébb érdekelne az OMV válasza, különösen az a rész, hogy a poszter előtt és után érkező vásárlók tudtak-e a kártyájukkal fizetni.

Ettől függetlenül tényleg meg lehetett volna ezt oldani kulturáltabban is. Ha a közlekedési kihágásoknál meg a tömközön bliccelésnél sincs az embernél zsé, ott miért működik az adatok felvétele és utólagos behajtás, egy ilyen jóhiszemű esetnél pedig miért nem?

Tempus.Anh 2014.10.07. 22:53:56

Még szerencse, hogy engem városom minden benzinkutasa jól ismer, érthető okokból :)

Online Távmunkás · http://onlinetavmunka.blog.hu 2014.10.07. 23:36:01

Még jó, hogy a terminál ki tudja írni az elutasítás okát, ad róla egy cetlit és jó magyar szokás szerint van rajta egy nagy matrica a bank elérhetőségével, ha valami gond lenne...

dondanial 2014.10.08. 00:03:40

Lehetett ott még más is. Ilyen esetben jegyzőkönyv ozt jónapot kívánok, mindenki megy a dolgára.
Valamiért a kutas nem ajánlotta fel, tankoló kolléga - ezek szerint - nem tudott az eljárásról.

2014.10.08. 03:59:41

egy dolgot nem fogok soha megerteni az ilyen sztorikkal kapcsolatban... rengeteg ertelmes, szorgos, joravalo ember munkanelkuli magyarorszagon. ezen emberek nagy resze siman valasztana a kutas/boltos melot a segely/kozmunka helyett, tehat az ilyen surmokat kibaszva nagyjabol negy perc alatt lehetne potolni a "munkaerot". es megis, iszonyatosan sok surmo dolgozik eladokent, kibaszatlanul. hogy is van ez?

Fazakas László 2014.10.08. 05:45:15

@Benoke2:
Én folyamatosan úgy vagyok ezzel a kérdéssel - ahol bankkártyával lehet fizetni, ott bizony eszemben sincs semmiféle készpénzt elővenni.
Egyszer 2008 májusában a családdal Sepsiszentgyörgyre mentünk a romániai E68-as (román jelzés szerint 7-es) úton - és hirtelen tankolhatnékom támadt. Éppen Savarsinon (Szarvaság) mentünk keresztül, ahol aztán a városszéli Rompetrolos kúthoz álltam be. Számomra már maguk a kútfejek is eléggé meglepőek voltak, mert ott helyben kellett beledugni a bankkártyát. Én csak álltam ott és néztem, mert persze az mindenféle nyelven ki volt írva, mit kellene csinálni, csak éppen magyarul nem.
Aztán egyszer csak kiszólt a kutashölgy a shopból, hogy "mehet".
Megtankoltam majd bementem fizetni. Volt ott miniétterem, cukrászda, shop - no meg 3 darab banki terminál.
Odaadtam a bankkártyámat, de az a terminállal valahogy nem akart együttműködni.
Már sokadszorra próbálkoztunk, előszőr csak a sajátommal, majd később az asszonyéval is, de mindhiába.
Ült ott az egyik bárszéken a presszós részben valami kamionos, az tudott magyarul.
Mondja nekünk, hogy "van itt vagy úgy 4-5 kilométernyire egy pénzautomata, ott vehetnék ki pénz."
Na erre én mondom neki: "igen, igen, de ez a kártya nem jó készpénzfelvételre, csakis kártyás fizetésre."
Visszakérdezett - "a feleségéé is?"
Mondom neki - "hát persze."
De ha sehogyan se jutnánk dűlőre, akár le is szívhatják a már megtankolt mennyiséget. Én vissza tudom adni. Aztán majd megveszem máshol ...

Erre a kútkezelő hölgy nagyhirtelen megelégelte a párbeszédet (mert a kamionos mindent lefordított neki) és még egyszer lehúzta a kártyámat - immár sokadszorra.
S csodák csodája - a terminál MŰKÖDÖTT!

Erről tehát ennyit.
Ezek direkt rontanak egy kissé a banki terminálon (pl. kihúzzák a hálózati vezetékét, stb.), hogy mindenképpen a készpénzes fizetések felé tereljék a dolgot.
Mivel a bankkártyás fizetéseken /a banki jutalékok okán/ általában ők buknak egy kissé.

cenzuratroll bosszanto 2014.10.08. 07:02:07

Ismét tanultál valamit.

Legközelebb annyiért tankolsz, amennyi pénz van nálad. Ha 400 ft (6-800 Ft apró mindig be van dobálva parkolásra), akkor annyiért, ha mát benne van, a kutas benyalhat, azzal eljutsz az automatához, és vagy visszamész, vagy elmész a következő kúthoz.
Legközelebb első utad a bankautomatához vezet.
Legközelebb akkor tankolsz, ha van pénzed.

Van még sok variáció, a "kútnál bankkártyával fizetünk" egyikben sem szerepel. Nekem ez vagy 15 éve megy. Nőjél fel te is.

BelAmi 2014.10.08. 07:10:48

@cenzuratroll bosszanto: Okostóni! Hogy te mekkora f...fej vagy!

cenzuratroll bosszanto 2014.10.08. 07:12:57

@BelAmi:
Így van, faszkalap. Amíg hülye vagy, addig jó nekem is, neked is. Ez van. Van még valami észlény meglátásod surmókám?

pingwin · http://pingwin.blog.hu 2014.10.08. 08:19:12

nekem egyszer beütötték a kártyás fizetést kp-ra, viszont utána elvittem egy közeli automatához

Netuddki. 2014.10.08. 08:30:37

"A bankkártyán volt elég fedezet, aznap többször használtam is."

Ez volt a gond, kimerült az aznapi kereted.

"A következő bank automatánál (kb. 1 perccel az eset után) megállva a kártyám tökéletesen üzemelt, tudtam pénzt kivenni,"

Más keret vonatkozik a pénzkivétre és a vásárlásra. Ez ilyen egyszerű. Remélem segítettem!

Netuddki. 2014.10.08. 08:34:05

Mellesleg benzinkúton eszembe nem jutna bankkártyával fizetni. Pedig csipkártyás.

agytörzsy prof 2014.10.08. 09:22:01

Szerintem a 21. században nem egy extravagáns elvárás az, hogy az ember egy benzinkúton az akár több tízezres számláját kártyával fizethesse ki, és ne a hasitasiból kelljen perkálni, mint a bolhapiacon. Én mindig kártyával fizetek benzinkúton, és előfordult már, hogy nem ment elsőre se másodikra, de sokadik próbálkozásra elfogadta a kártyát, (AGIP kúton) készségesek voltak(nyilván nem ez volt náluk az első hasonló eset).
A kedves poszter helyében én rendőrt hívtam volna. Ugye a fizetési szándék megvolt, nem köteles készpénzt tartani magánál, és ha egyértelműen a terminál volt hibás, akkor milyen jogon arcoskodik vele két ilyen egysejtű? A normális eljárás ilyen esetre egy nyomtatvány kitöltése (2 példányban indigózva) személyes adatokkal, kocsi rendszáma, típusa, vásárlás időpontja, összege... stb. és egy x órás/napos fizetési határidő.

vaki78 2014.10.08. 09:27:02

Még régebben én is jártam így, pont OMV kútnál. Ekkor az volt a megoldás, hogy a kisegítő munkatársuk elkísért a legközelebbi bankautomatáig és a felvett kp-val rendeztük a számlát.
A múltkor céges autóval történt ilyen malőr Agip kútnál, hogy nem fogadta el az Agip benzinkártyát, szerencsére itt kb a 3. lehúzásnál megoldódott a probléma.

232323 2014.10.08. 09:36:17

Mindig kártyával fizetek bár 50-100 rugó meg mindig van nálam kesben.. pár papirfecni az egész. Aztán ha malőr van a terminállal, limitekkel bármivel akkor van még egy opcióm. Persze ezt nem kell nekem a kutas orrára kötnöm... :)

gigabursch 2014.10.08. 09:38:31

Aki 5000 Ft-ért tankol és nem tele, annak komoly lelki problémái vannak.
Ráadásul szerintem szellemi is, s alighanem itt most sokan megsértődnek (ritka kivétel, aki LPG-s, mert neki időnként kell csak csekély benzin).

Vissza az esethez:
Én mondjuk rendőrt hívtam volna.
Utána meg fogyasztóvédelem, stb...

stim 2014.10.08. 09:48:05

Az ember szabad mozgását nem korlátozhatják mert az jogsértésnek minősül. Ha pedig tettlegességig fajulna a sor, hívni kell a rendőrt. Illetve ott van még a vásárlók könyve.

joska61 2014.10.08. 09:50:08

@diszkriminans: Tudom. Ezért írtam, hogy "első körben".

fifibá55 2014.10.08. 10:21:20

Mostanában elmegyek a kúthoz, szólok, hogy tankolni akarok, a kutasok elintézik, mindig megkérdezem, tartozom-e a tankolásért valamivel, mire mondják, hogy dehogy, semmivel, megköszönöm, beülök, elhajtok. Nincs is gond, hogy kártya vagy kp.

Veetee 2014.10.08. 10:43:37

@gigabursch: Miért vannak lelki problémái annak, aki 5000 Ft-ért tankol és nem tele?

▓▓▓▓▓☻ ©╞╕ چ ذ җ € η ☻ ▓▓▓▓▓ · http://blog.hu/user/45354/tab/activity/mindate/2007-07-23T16:48:05+02:00 2014.10.08. 17:25:53

Aki azt mondja, hogy rendőrt hívna, hívott valaha rendőrt?

Ugyan milyen büntetőjogi eset merül itt fel, ami miatt rendőrt kéne hívni?
Azt mondjátok, korlátozták a személyi szabadságát. Nem korlátozták, elmehetett volna, de akkor ők hívnak rendőrt. Ha kihívod a rendőrt és véletlenül ki is jönnek, a kutasok boci szemekkel mesélik majd, hogy ők biza hozzád sem értek, önszántadból nem mentél el, szóval bcs. nem merült fel.
Egyéb ötlet?

Fantomász 2014.10.08. 20:06:04

@▓▓▓▓▓☻ ©╞╕ چ ذ җ € η ☻ ▓▓▓▓▓: Nekem is megmondták hogy jó, nincs gond ha azonnal nem tudok fizetni kp-vel (mert nincs nálam) vagy kártyával (mert nem működik a POS), akkor hívnak rendőrt.

Itt még egy hangos röhögést is elengedtem, hogy csak tessék :D

butter-k · http://napimorgas.blog.hu/ 2014.10.10. 15:06:09

1000 éve nem voltam itt, Hova lett a /OFF
homárról a sok gáz arc akik szétoffolták a posztokat?
Minden olyan mint 5 éve, tök király volt olvasni a témába vágó kommenteket,

Köszönöm jótündér!
/ON
A city bank kártyája amúgy úgy működik, hogy a lejárt kártya esetén vásárolni nem enged, de pénzt tudsz kivenni, jártam hasonlóan, de szerencsére nem benzinkúton.( igaz ezt a terminálnak kellene jeleznie)Mondjuk 5000 Ft esetén teljesen mindegy, hogy kinek volt igaza,nem alázunk senkit az ügyféltérben segítség nélkül.

ColT · http://kilatas.great-site.net 2014.10.10. 20:03:28

@butter-k: Le se bírtam tenni a kommenteket hallod! Olyan izgalmasak ahogy belevágnak a témába!

AtiSnatch 2014.10.10. 20:08:41

@butter-k: éppen a kedves mamáddal vagyunk elfoglalva, nincs időnk kommentelni. :)

Anomalocaris (törölt) 2014.10.10. 20:11:37

@butter-k: További jó hajózást a szánalom tengerén. Csak úgy duzzadnak a vitorlák.

Der Sün!! 2014.10.10. 20:14:52

Csak aszt tudom mondani, amit a bagoly: huhúúúúú!44

Der Sün!! 2014.10.10. 20:16:26

@butter-k:
Monnyuk ha a következő 1000 évben sem fogsz megjelenni, azér nagyon hálásak leszünk!44!

AtiSnatch 2014.10.10. 20:18:31

@butter-k: persze, mint említettem a mamáddal foglalkozunk :)

Manyecska 2014.10.10. 20:31:38

@butter-k: holhol.feleségül mentem a másik nyúlavatarhoz, azóta hatos nyuszihámmal sétáltatjuk a csemetéket!! köszi a gratulációt, mi is szeretünk.:D

a GVTI fogyasztóvédők nem értenek hozzá · http://deciki.blog.hu/ 2014.10.10. 20:35:49

@butter-k: "@Nattramn: @AtiSnatch: @ColT:
Remélem megvolt a napi erekciótok"

Sose tudd meg, mit jelent, amit mondtál. Reakciót akartál mondni, te gyökér.

Manyecska 2014.10.10. 20:46:19

*azt mondták itthon halkabban röhögjek*
ONibaba. :D

Der Sün!! 2014.10.10. 20:57:40

@atpijkamo:
Nem egésszen!
Idézni szerette vóna az MT 1999/03/2876 törvény 128§-ának 657 cickelyét!

Ami úgy szól, hogy háromnapos homárposzthoz sunyiba hozzászólók megkapják a méltó parkolási bírságukat!

a GVTI fogyasztóvédők nem értenek hozzá · http://deciki.blog.hu/ 2014.10.10. 20:59:36

@Der Sün!!: :)) Háromnapos oszladozó homárposzt. Nincs meg a sava-borsa.

Der Sün!! 2014.10.10. 21:28:22

No.
Ennyi vót?
Aszittem, izmossabb gyerek ez a @butter-k: .....

butter-k · http://napimorgas.blog.hu/ 2014.10.10. 21:38:29

@Der Sün!!: Nem éritek el azt a szintet akivel leállok vitatkozni:)

AtiSnatch 2014.10.10. 21:43:46

@butter-k: jól van Gábor, most már menjél szépen lefeküdni :)

blala 2014.10.20. 00:40:16

@VT Man: Légyszi Add meg a fent említett adatokat... Mindenféle azonosítás nelkül:))))))

blala 2014.10.20. 00:54:05

@Veetee: valsze azért,,, mert neked sem okoz 50,000 fizetni a tankolásé a traktorbaaaaa

ahanem01 2014.11.07. 13:28:13

@Benoke2: Tök igazad van, de a törvények sárba tiprása nagy üzemben megy, sajnos.
süti beállítások módosítása