Lehet, hogy a UPC valami tanfolyamon járt, ahol azt tanulta, hogy csak erősen kell akarni a dolgokat és igaz lesz? Mindenestre még van mit tökéletesíteni a rendszeren. Talán el kéne dönteni, hogy mi az akarás tárgya: hogy nincs is hiba vagy hogy már megjavították.
Kedves Tékozló Homár!
Az esetem sajnos nem új keletű, de szeretném önökkel, illetve a nagyközönséggel megosztani. Ezzel egy időben elkezdtem a procedúrát a Békéltető Testülettel. Remélem előbb vagy utóbb "kedvező elbírálásban részesülök".
A UPC Magyarország szolgáltatónál van előfizetésem már több éve. Előfordultak olykor-olykor problémák, internet kimaradások, de hol ne fordulnának ilyenek elő.
Van egy időszakosan visszatérő probléma, miszerint a reggeli, esti órákban illetve hétvégén, amikor a dolgozni járó emberek hozzáférnek az internethez egyszerűen nem tudják használni. Mert látszólag ugyan van internetkapcsolat, viszont amikor az ember szeretne betölteni egy weboldalt, többszöri nekifutásra van szükség. A hiba oka, hogy a csomagok elvesznek az éterben (van hogy kisebb, van hogy nagyobb számban).
Ezt a problémát legutoljára 2014.11.16-án jelentettem, a UPC hibabejelentő oldalán keresztül (hozzáteszem ezt is többszöri nekifutásra sikerült csak, az "élvezetes" internet kapcsolat miatt). Eme tevékenységemről kaptam visszaigazoló emailt, illetve másnap már csörgött a telefonom, hogy megkapták a kérésemet, LÁTJÁK A HIBÁS működést, küldenek szerelőt. Szerelő megérkezik rámér mindenre, nem lát hibát, internet sebesség jó, stb. Elmondta hogy NÁLUNK NINCS HIBA, viszont valószínűleg amikor más előfizető hibás eszköze kapcsolódik a hálózathoz, az az én kapcsolatom rovására megy. Érdemben sajnos nem tudták megoldani a problémát, ami a mai napig fennáll.
Végkép meguntam ezt a helyzetet, és mivel a UPC-hez lehetetlen email címet szerezni (csak a panaszbejelentő űrlap a weboldalon), ezért a hivatalos facebook oldalukon vettem fel velük a kapcsolatot (2015.01.18). Ahol kértem hogy amennyiben nem tudják helyrehozni a hibát (amit eddig sem sikerült), kötbérmentesen engedjenek el, hiszen az ÁSZF rájuk eső részét felrúgták (mivel a hibát 72 órán belül el kell hárítaniuk, és amennyiben ez nem lehetséges az előfizetővel kötelesek egy időpontot egyeztetni [ami nem történt meg]). Vasárnap este révén kértek is egy telefonszámot, fel is hívott egy hölgy, hogy sajnálattal értesült a problémáról, és felvett egy panaszt hangrögzítésre hivatkozva, illetve megígérte, hogy egy kollégájuk keresni fog.
Hétfőn a kolléga keresett is, mondta hogy dolgoznak az ügyön, napokon belül megoldás lesz, ebben a tudatban tettem le a telefont. 2015.01.22-én úgy gondoltam, ugyan rákérdezek már a hivatalos facebook oldalon, hogyan is áll az ügyem. A legnagyobb meglepetésemre a válaszuk annyi volt, hogy keresett engem egy kolléganőjük, hogy a hibát elhárították.
Na itt fogyott el végérvényesen a türelmem, ugyanis senki nem keresett és a hiba is fennáll. Ezt válaszként megírtam nekik is. De mivel semmi válasz nem érkezett, így úgy döntöttem kiöntöm a lelkemet a nagyközönség előtt, és a fogyasztóvédelemmel is felveszem a kapcsolatot. Ha esetleg valaki még tudna valami hasznos információval szolgálni, azt megköszönöm. Természetesen a számlák folyamatosan fizetve vannak, és annak ellenére hogy tudnak a hibáról is teljes havidíjakat fizetek.
Csatolok pár képernyő képet a "most már jól működő" internetkapcsolatról, illetve a UPC-vel folytatott beszélgetésemről is!
Üdvözlettel:
Tamás
UPDATE-et kaptunk a UPC-től:
Tegnap, azaz már a cikk megjelenésének napján felkeresték ügyfelünket a UPC által megbízott technikusok, akik az ismételt helyszíni vizsgálat során ellenőrizték a hálózat minőségét és a rendelkezésre álló eszközeinkkel a jelszintet is bemérték. Megállapították, hogy a jelszintek rendben vannak és a UPC által nyújtott internetszolgáltatás megfelelően működik. A problémát az okozza, hogy ügyfelünk egy rossz minőségű internetes csevegőprogramot használ, emiatt fordultak elő a cikkben leírt hibajelenségek. Fentiekről kollégáink a helyszínen tájékoztatták ügyfelünket és javasolták neki, hogy a szolgáltatás zavartalan használata érdekében válasszon másik csevegőprogramot. Minden ügyfelünknek azt tanácsoljuk, hogy hasonló esetben először mindig ellenőrizzék, hogy nem a saját számítógépük vagy az arra telepített szoftverek okozzák-e az internet lassulását vagy szakadozását. Ennek megállapításához a UPC weboldalán található videós útmutatókkal is segítséget nyújtunk. Ha kiderül, hogy mégis az internet szolgáltatással van gond, akkor pedig a UPC ügyfélszolgálata továbbra is szívesen áll rendelkezésükre a 1221-es telefonszámon, vagy a Facebookon.
Kérem, hogy a fentieket az elfogulatlan tájékoztatás érdekében legyenek szívesek megosztani a Tékozló Homár olvasóival.
Üdvözlettel,
UPC Magyarország Kft.
Atörökk 2015.01.27. 09:59:28
zooDoo 2015.01.27. 10:00:17
AtiSnatch 2015.01.27. 10:00:22
zooDoo 2015.01.27. 10:01:52
a GVTI fogyasztóvédők nem értenek hozzá · http://deciki.blog.hu/ 2015.01.27. 10:08:27
dr. phil. Sün‼ ツ · http://sunews.blog.hu 2015.01.27. 10:26:53
Atörökk 2015.01.27. 10:27:18
Az a baj, most már olyan wifis modemet adnak, hogy csak azzal lehet csatlakozni. Nekünk is ezt a foskupacot hozták tavaly tavasszal (minden kérés nélkül), azóta naponta 5-10-20X szakad meg a netem. Előtte a saját wifis routerem gyönyörűen működött vagy 3 évig, szóval a hiba nem a gépemben van.
a GVTI fogyasztóvédők nem értenek hozzá · http://deciki.blog.hu/ 2015.01.27. 10:28:12
Atörökk 2015.01.27. 10:33:38
Ha így folytatják, egy ügyintézőjük fogsorának a lenyomata lesz rajta.
a GVTI fogyasztóvédők nem értenek hozzá · http://deciki.blog.hu/ 2015.01.27. 10:38:38
milyennőazilyen 2015.01.27. 10:39:31
Csimpi csumpi 2015.01.27. 10:43:24
sakkosfx 2015.01.27. 10:43:35
Dezsike 2015.01.27. 10:46:02
Slatyek 2015.01.27. 10:52:27
A gond ugyanis nem náluk, és nem is nálad van, hanem kettőtök között. Szerelővel beszéld meg az új időpontra, hogy fáradjon ki egy új modemmel, és készüljön fel rá, hogy visszirány-szűrőt kell cserélnie a külső elosztónál. Ezt a két lépést szeretik külön kezelni, de ragaszkodj hozzá hogy csak akkor írod alá a munkalapot, ami a javításról szól, ha mindkét folyamat megvolt, és 10 perces stabil netet tud neked varázsolni utána.
(Ha fel tudsz lépni a modemre, írd ki ezekben az időpontokban a fel és le irányú jelerősségeket, abból látják, hogy mit kell ellenőrizniük kiszállás előtt, és ők is rámérnek a hívás közben. Sajnos az ügyfélszolgos nem gondolatolvasó és a "nem működik" bejelentésre nem tud mit reagálni)
ColT · http://kilatas.great-site.net 2015.01.27. 11:12:07
Ellenben valószínű a UPC valamelyik routere vagy egyéb hálózati eszköze döglődik arrafele, amit kéne cserélni, csak sóherek.
ColT · http://kilatas.great-site.net 2015.01.27. 11:22:09
@zooDoo: LOLZ
hobbitroll 2015.01.27. 11:52:22
ColT · http://kilatas.great-site.net 2015.01.27. 11:54:33
a GVTI fogyasztóvédők nem értenek hozzá · http://deciki.blog.hu/ 2015.01.27. 11:55:47
hobbitroll 2015.01.27. 12:02:34
Manyecska 2015.01.27. 12:15:03
Manyecska 2015.01.27. 12:18:22
Manyecska 2015.01.27. 12:23:11
hobbitroll 2015.01.27. 12:41:58
@Manyecska /válasz ment!/: tüneti kezelés. Gyors/ideiglenes megoldásnak megteszi, de nem oldja meg a problémát.
pl. dolgozol egy irodában, nyakig vagy valamilyen melóban (esetemben programozás), amibe belemerülsz. Közben vársz egy hívást, ami csak nem akar megérkezni. Aztán nap végén (akármikor), kiderül, hogy azért nem értek el, mert beszart a modem ... hát, nem lesz őszinte a mosolyod, amikor kiderül, hogy a router/modem áramtalanítása (ideiglenesen) oldja meg a problémát ;)
Manyecska 2015.01.27. 12:46:05
ColT · http://kilatas.great-site.net 2015.01.27. 12:49:14
@hobbitroll: " Aztán a sokadik alkalomra az is kiderült, hogy egyszer sem rögzítették a hibabejelentést."
Hangfelvételnek meg kellene lenni, szóval akár még faszkorbács is járhatna.
@atpijkamo: Mert lusta/hülye/nem kap jutalékot/ezek együtt
Metamorfi 2015.01.27. 12:55:40
Manyecska 2015.01.27. 12:55:59
a GVTI fogyasztóvédők nem értenek hozzá · http://deciki.blog.hu/ 2015.01.27. 12:58:50
fülesválasztó-punaszagú-tangakorc 2015.01.27. 13:06:23
Rám vert mindent amit lehet és a gané bagázs még a szarjaik visszavételnél is 1/2 hónapot lenyúlt!
Qrva annyukat!
Ritkán szívtam de náluk nagyot!
zooDoo 2015.01.27. 13:18:52
ColT · http://kilatas.great-site.net 2015.01.27. 13:25:31
@atpijkamo: Hát... UPC... Ki tudja...
@zooDoo: Hogy jön ide a 4G? Az mobilszabvány...
Metamorfi 2015.01.27. 13:46:29
lcsaszar 2015.01.27. 13:50:35
PITTA 2015.01.27. 13:58:36
AtiSnatch 2015.01.27. 14:01:41
a GVTI fogyasztóvédők nem értenek hozzá · http://deciki.blog.hu/ 2015.01.27. 14:04:01
Manyecska 2015.01.27. 14:04:56
Manyecska 2015.01.27. 14:06:04
chaval 2015.01.27. 14:12:57
A Pingelés akkor volt ilyen mértékű veszteséggel, nem a dns-el van a gond. Átlag 30%os veszteséget sikerül generálniuk, viszont amikor írták hogy már minden rendben... akkor éppen a 4ből 4 vesztés volt a terítéken. Szerelők többször voltak kint, és ők is tudják hogy a hiba nem helyszíni, a facebookon üzenetváltáson pedig azt az ígéretet kaptam, hogy a szerelők ezerrel dolgoznak a hiba megoldásán. Amit állítólag kijavítottak... úgyhogy állítólag ma ide is jön megint egy szerelő, hogy megállapítsa minden oks. Max az oszlopon matekol kicsit, ami hogyha esni fog a hó...na az örömteli lesz a számára. Na mindegy remélem kálváriám megoldódik hamarosan, és belátják hogy nem tudnak szolgáltatni megfelelően. De amúgy érdekes hogy pont ma hívtak fel, hogy küldenek szerelőt...hm mi lelhette őket?!? ...Talán beváltottam a fenyegetéseim :)
üdv mindenkine:
Tamás
chaval 2015.01.27. 14:27:14
chaval 2015.01.27. 14:42:06
Atörökk 2015.01.27. 14:49:58
Nem, én megmondom nekik arcukba bele fészbukk üzenőfalukon, más kérdés, szerintem félállásban náluk dolgozik hilda, merhogy ott is sűrűn moderálnak :D
Manyecska 2015.01.27. 15:00:23
Manyecska 2015.01.27. 15:17:52
Zöldegér 2015.01.27. 15:30:42
Az lesz majd a szép világ, ha onnan fog üzemelni az ügyfélszolgálat, még magyarul se fognak tudni, nemhogy bármi érdemi segítséget nyújtani.
Atörökk 2015.01.27. 15:36:14
Semmi változás nem lesz, eddig sem nyújtottak semmilyen segítséget.
Zöldegér 2015.01.27. 15:50:01
lordjim 2015.01.27. 16:23:32
zooDoo 2015.01.27. 16:46:08
@Metamorfi: Akkor karácsony van :D Én Asus RT-AC66U-ra engedtem 1gbps-et. 1.3gbps tud wifi-n. Ilyet kéne osztogatnia a nethez. :))
Aureliano Buendía 2015.01.27. 17:27:07
Lassan rekordot döntögetsz az ittléteddel.
Aureliano Buendía 2015.01.27. 17:30:35
Csak épp a leírás volt fos, amit a csere ideje alatt küldtek.
Ja, meg a legutolsó levélen megköszönték a hűségemet, hogy mennyi sok éve az ügyfelük vagyok, noha nincs hűségnyilatkozatom, és most akkor csökkennek az árak a listaárhoz képest. Aztán ilyenkor valamiért mégig mindig növekszik a havi számla összege.
Szerintem ebből Digi lesz, ha valóban így lenne.
Aureliano Buendía 2015.01.27. 17:36:35
Aureliano Buendía 2015.01.27. 17:37:37
boom2 2015.01.27. 21:41:25
Ja de saját bérelt vonal az inviteltől mocskos sok pénzért.
ZsiNor · http://ursius.hu 2015.01.27. 23:22:32
nslookup index.hu 8.8.8.8
Tracert pedig igazából ping csak TTL-lel, tehát csak azt éred el, hogy talán meglátod, hol akad el a ping. Ha valami nem válaszol rá, még nem jelenti, hogy nincs ott.
Sokkal valószínűbb, hogy ARP hiba van. Gyerek nyelven egy eszközön tele van a tábla, ez kiakasztja. Ezen felül lehet STP, de azt a hülye is kiszúrja. Még lehet ARP ütközés vagy routing. Ha beszélsz a UPC-vel, ezt nyugodtan mondhatod nekik. Ezek jellegzetes hibák és csak terhelés alatt jönnek elő. Üresjáratban minden rendben megy, akkor ezek közül lesz az egyik. Sok sikert!
ZsiNor · http://ursius.hu 2015.01.27. 23:27:59
Dezsike 2015.01.28. 08:00:48
Bálintka. 2015.01.28. 08:26:26
Slatyek 2015.01.28. 08:50:51
Amikor nincs net, és xar a jelszint, 1221 felhív (persze nem a kék számon).
Ügyintézőnek hiba bejelent, megemlítve, hogy már megtörtént az áramtalanítás, nem véletlenül telefonál az ember mobilról. Ügyintézőt megkérni, hogy ugyan próbáljon már meg fellépni távolról, és nézzem meg a értékeket, mert nagyon nem jók.
a) ügyintéző béna, kapcsol műszakishoz B) ügyintéző normális, látja hogy nem kóser, küldi a szerelőt.
Mindkét esetben hangozzon el, hogy hibajegyet rögzítse szépen, indul a 72 óra. (Ha a szerelő kiszáll és nem talál hibát, megkérni hogy nézze már meg a router historyját, ott van benne hogy mikor dobta le a hálózatot)
Ha nem csinál semmit, következő nap újra bejelenteni a hibát,megemlítve, hogy mivel a hiba újra jelentkezett 72órán belül, így nem tekinthető lezártnak az ÁSZF szerint, kötbér a havidíj nyolcszorosa az első bejelentés napjától. Ezt megerősíteni nekik írásos panaszbejelentésben is, kérve a konkrét előfizetői pont 24 órás logjait, ami szerint minden a legnagyobb rendben volt.
Voilá, 7 napon belül minden működni fog.
Hurrá Torpedó · http://www.youtube.com/watch?v=br-D7UneS0E 2015.01.28. 09:26:24
De kötni kell az ebet a karóhoz.
Nekünk múltkor olyan volt, hogy a speedteszt faszán gyors volt, tehát a sebesség megvolt, már amikor betöltötte az oldalt :) csomószor előjött ez az oldalbetöltési hiba, indexnél is stb.
Aztán nálunk értelmes szerelő volt, van valami csomaglogjuk a modemekről, 4 óránként 2 percet rögzítenek a központba, és voltak hibás csomagjaink. Kaptunk új modemet, és végiglestük a kábelt a modemtől az utcai oszlopig. A padláson cserélt csatlakozókat is ahol illesztve volt a kábel. Úgy néz ki a probléma megoldódott.
Zöldegér 2015.01.28. 10:19:20
fifibá55 2015.01.28. 10:24:08
a GVTI fogyasztóvédők nem értenek hozzá · http://deciki.blog.hu/ 2015.01.28. 11:22:13
♔bаtyu♔ 2015.01.28. 13:39:50
Pld. nálunk. Nem is váltok át UPC-re.
▓▓▓▓▓☻ ©╞╕ چ ذ җ € η ☻ ▓▓▓▓▓ · http://blog.hu/user/45354/tab/activity/mindate/2007-07-23T16:48:05+02:00 2015.01.28. 14:59:06
Kiszolgáló: google-public-dns-a.google.com
Address: 8.8.8.8
Nem mérvadó válasz:
Név: kakiszex.hu
Address: 217.20.130.99
szopoklész 2015.01.29. 09:13:53
chaval 2015.02.04. 14:10:57
okthm 2015.02.17. 22:08:40
Kétségtelen tény, higy az UPC internetszolgáltatása évente 1-2 napon elérhetetlen (tapasztalat!), de "cserébe" most indokolatlanul, aránytalanul és törvénytelenül valamennyi nem hűségidöszakban levő ügyfelüknek jelentősen (nekem ~23%-kal!) emelte az előfizetési díját...
Remélem ez a hatóságoknak is szemet szúr majd és kioszt egy újabb 60 milliós bírságot az UPC részére!
Jó böngészést!
okthm
okthm 2015.02.17. 22:10:20