Tékozló Homár

Nincs felkészülve a MÁV a megnövekedett jegyvásárlási igényekre Kelenföldön

2015.02.23. 09:32 | Homár Hilda | komment

7651277_452aebcbf46207110dad92b96af68b43_wm.jpg

Lassan egy hónapja tart a Déli pályaudvar felé vezető alagút rossz állapota miatt a mizéria, legújabb fejleményként pénteken majdnem bejelentettek valamit, aztán mégse. Az utasok meg szívják a fogukat. És az egészet.

Tisztelt Cím!

Szeretném publikussá tenni a MÁV-START Zrt. felé megküldött panasz levelemet!

Köszönettel,

Egy elégedetlen utas (aki rendszeresen igénybe veszi a MÁV Zrt. szolgáltatást ezen az útvonalon)!



"Éljen a MÁV! Ügyesen fejik meg az utasaikat!

2015. február 13. napján a délutáni órában 17 óra 7 perckor kívántam utazni a Budapest-Kelenföld pályaudvarról a Balaton egyik déli városába. A Déli-pályaudvar kényszerű lezárása miatt a vonatok a Kelenföldi pályaudvarról indulnak. Hiába érkeztem a vonat indulása előtt fél órával az állomásra, jegyet venni nem tudtam, mert minden automatánál hosszú sor állt. A jegyvásárlás rendkívül lassan zajlott, mivel az utasok az automata kezelésében járatlanok. A környéken egyetlen egy MÁV dolgozót nem lehetett látni, aki segítséget tudott volna nyúltani. A vonat indulása előtt három perccel kénytelen voltam kiállni a sorból, ahol még öten álltak előttem. Ha ezt nem teszem csak 2 óra múlva utazhattam volna az utolsó járattal. A vonaton természetesen pótdíjat kellett fizetnem a kalauznak a jegy nélkül való utazásért. A kupéban rajtam kívül még két „bliccelő” volt, természetesen Ők is dupla pénzért utaztak.

Ebben a rendkívüli helyzetben miért nem lehet a kalauznál jegyet vásárolni pótdíjazás nélkül?

Tisztelt MÁV Gratulálok!"

Szűrt kommentelők

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

mildi 2015.02.23. 09:35:44

mert akkor mki a kalauznál akarná megvenni, azért.
tessék időben kimenni, neten megvenni etc.

mildi 2015.02.23. 09:38:46

oké, fél órával előtte az elég időben volt...
de amit az elsőben írtam, az áll. mert akkor boldog-boldogtalan a kallertól akarna jegyet venni.
tleg elővét, ha tudod mikor akarsz utazni.

AtiSnatch 2015.02.23. 09:38:46

Mi a f@szom van mÁr Vele megint?

ancsika 2015.02.23. 09:41:02

kis butus azt hitte fél óra elég lesz

ehhehhe :)

Ádám 2015.02.23. 09:43:17

El köll ballagolni a délibe, oszt megvenni....:):D

a GVTI fogyasztóvédők nem értenek hozzá · http://deciki.blog.hu/ 2015.02.23. 09:43:32

Megtalálta a MÁV a megoldást a támfal problémájára. Kelenföld lesz a fejállomás, a Déi megszűnik, lesz helyette irodaház, lakópark. Mindenki jól jár. A MÁV vezetésben és a haveri körben.

anunumus daedpul 2015.02.23. 09:46:21

Kelenföldön még nyitva vannak a pénztárak is, nem csak automaták vannak.

Icepick77 2015.02.23. 09:54:14

"rendszeresen igénybe veszi a MÁV Zrt. szolgáltatást ezen az útvonalon" Akkó' mé' nem veszel bérletet vazze!

Rosszindulatú Vászka 2015.02.23. 09:59:15

Okosteló? Netes jegyvásárlás?

Nem állítom, csak kérdezem.

Hejesírás? Már megint egy bevándorló panaszkodik?

Nem állítom, csak kérdezem.

Icepick77 2015.02.23. 10:00:27

@atpijkamo: Nem szűnik meg a Déli, mert egyszerűen nem tehetik meg, hogy bezárják, hiszen Kelenföld nem bírná/bírja el azt a forgalmat. Így is egy csomó járatot le kellett mondaniuk. Amúgy meg a jövő hónapban fognak béremelést kapni, januárig visszamenőleg a vasutasok.

joska61 2015.02.23. 10:01:00

A máv a saját üzemére sincs felkészülve, nemhogy az utasokra...

Icepick77 2015.02.23. 10:05:34

@atpijkamo: Ebben igazad van. Az a baj, hogy Mo-n nem a józan ész diktál.

Icepick77 2015.02.23. 10:06:40

@joska61: Na, igen. Egyébként a MÁV-nak csak 5 ellensége van. A négy évszak és az utasok!

Troppauer_Hümér 2015.02.23. 10:11:43

@atpijkamo: Ez csak simán a négyes metró propagandája, semmi más.

Valahogy rá kell terelni az embereket a világ legrosszabb ár/érték arányú hernyójára.

Atörökk 2015.02.23. 10:12:36

Óóóóóóóóóóóóóóóóóóóóóriási szenzáció!

A jegykiadó automaták működése annyira bonyolult, hogy kb. egy 6 hónapos autista csimpánz is elboldogul vele.

ColT · http://kilatas.great-site.net 2015.02.23. 10:21:26

", mivel az utasok az automata kezelésében járatlanok."
Valószínűleg csak átlagos módon nem tudnak olvasni/szövegérteni.

Hogy a MÁV megoldhatatlan probléma elé kerül azzal, ha több utas van, azt meg már ismerjük.

"A vonaton természetesen pótdíjat kellett fizetnem a kalauznak a jegy nélkül való utazásért. A kupéban rajtam kívül még két „bliccelő” volt, természetesen Ők is dupla pénzért utaztak."
Ez benne az üzlet! :D

Troppauer_Hümér 2015.02.23. 10:21:57

@A megnyúlt törökk: Most hiába vagy spíler, sok ötvenes-hatvanas papómamónak igenis gondot okozhat. Némelyik a kávéautomatát nem tudja kezelni, ha új típust állítanak be az SZTK-ba.

Ez mennyire a poszter hibája? Vagy menjen ki másfél órával az indulás előtt, miközben egyóratizenötöt utazik? Életszerű.

A bakterokat mind le kellene nyilazni, felszántani, sóval beszórni. A csőcselék mind fullalkesz, feljebb meg mind tróger/tolvaj. Plusz alkesz. Tudom, volt bakter rokonom.

ColT · http://kilatas.great-site.net 2015.02.23. 10:24:04

@mildi: Na pont ez az, hogy kiment időben, és nem tudott venni.

@Troppauer_Hümér: Áh, ez annak a hibája, hogy nem értik ami oda van írva.
Postai sorszámosztó előtt néha még 40 körüliek is csak néznek, pedig ahhoz aztán sok ész nem kell.

@Icepick77: Így van, csak gondolom nehéz lemutyizni.
Csak azt nem értem, mi van a nagy vasútfejlesztési tervekkel :D

Atörökk 2015.02.23. 10:24:18

@Troppauer_Hümér:
Az tény, amit ezzel a szerencsétlen alagúttal művelnek, az egy kibaszott rossz vicc, az országban uralkodó töketlenkedés, felelősségnemvállalás, maszatolás, aktatologatás, fingreszelés eklatáns példája. Részben egyet tudok érteni a kopaszzal, hogy annak idején negyed ennyiért akasztotak, netán ment az illető a Hortobágyra.

sarostehen 2015.02.23. 10:25:23

lehet szidni a posztert, de szerintem most tök igaza van.

Akik most nem dolgoznak a déliben, azokat miért nem tudják átküldeni a kelenföldi PU-ra hogy segítsék az utazók jegyvásárlását.

milyennőazilyen 2015.02.23. 10:25:39

@Troppauer_Hümér: No, csak nem te vagy a Bendegúz? :D

Troppauer_Hümér 2015.02.23. 10:26:45

@ColT: Nem mindenki szembesül még ezekkel a dolgokkal. Falun, kisvárosban nincs sorszám a postán, a helyi ótépében, az orvosnál. Ember adja a jegyet. Sokan még okosmobilt sem használnak az aktív rétegből.

Na, ők persze hogy feltartják a sort, de rohadjon meg a sok naplopó bakter, nem lehetne odabaszarintani párat segíteni, mint a teszkóban az önkiszolgáló pénztárakhoz?

Troppauer_Hümér 2015.02.23. 10:29:08

@milyennőazilyen: Ha én lennék, már rég felrobbantottam volna az összes bakterházat ebben a nyomorult országban.

Abból a sok csilliárdból, amit beledöntöttek az elmúlt 25 évben, magas szintre fejlesztettem volna a közúthálózatot, a személyszállítást.

Az ilyen Gaskó-féléket pedig a Dunába kellett volna lőni, már régen.

anunumus daedpul 2015.02.23. 10:30:53

@sarostehen: +1

Egyébként, szökőévente 1x szokott 1(!) srác kint lenni, és segíteni

a GVTI fogyasztóvédők nem értenek hozzá · http://deciki.blog.hu/ 2015.02.23. 10:31:25

@Troppauer_Hümér: Ma reggel vettem kávét egy kórházi automatából. (Ne aggódj, csak egy tetanusz injekcióra vártam.) Véges állapotú determinisztikus absztrakt automaták, Turing-gépek terén eléggé otthon vagyok, mégis több időmbe került a választási lehetőségek, kezelőgombok feltérképezése, mint maga a kávé kifizetése és elkészülte.

Troppauer_Hümér 2015.02.23. 10:34:45

@atpijkamo: Erről van szó. Valószínűleg te is feltartanád a posztolót Kelenföldön.

Mondjuk pár év, és ingyen utazhatsz! :D

Bánatos Teknősbéka 2015.02.23. 10:35:42

Én nagyon sajnálom a támfalat...

a GVTI fogyasztóvédők nem értenek hozzá · http://deciki.blog.hu/ 2015.02.23. 10:38:10

@ColT: "Postai sorszámosztó előtt néha még 40 körüliek is csak néznek"

Én már az is elmúltam, mégis csak nézek. Van vagy 8 választás, mind 3 soros magyarázó szöveggel. Régen könnyű volt, azt nyomtam, amelyik gomb legjobban meg volt kopva, de nemrég átvariálták. A feléig el kellett olvasnom, míg megtaláltam a POSTÁN A LEVÉLFELLADÁS GOMBOT. Anyám!

Csak egy ötlet: a faszok mérnem az első helyre teszik??? Ilyenekkel kezdődik, hogy öccázezer feletti pénzbefizetés, 50 feletti levélfeladás, azannyaköcsögit.

milyennőazilyen 2015.02.23. 10:40:39

Szilveszter Matuska for prezident.
Sajnos a MÁV és dolgozói megrekedtek a szocializmus szintjén, MAJDNEM mindenki lop, és senki sem dolgozik.

Icepick77 2015.02.23. 10:42:37

@ColT: Hát, (tudom "Hát"-tal nem kezdünk mondatot, ezért is fordultam a monitor felé) tervek, azok vannak, csak amíg ilyen mutyi-hegyek vannak, nem lesz vagy csak nagyon lassan lesz valami.

a GVTI fogyasztóvédők nem értenek hozzá · http://deciki.blog.hu/ 2015.02.23. 10:44:59

A Fiumei úti balesetin volt egy kisasztal, ült ott egy fehérköpenyes néni, és mint a villám írta a 300 forintos vizitdíj cetliket. Aztán vettek egy vizitdíj automatát, mint egy túlméretezett sárga ruhásszekrény. Nem ment a sor. Akkor odatettek egy nyalka férfiembert, és mindenkinek ő nyomogatta a gombokat. Automatizálás Abszurdisztánban.

Nem hiszem, hogy a gép kitermelte egyáltalán a saját költségét.

Rosszindulatú Vászka 2015.02.23. 10:46:00

@milyennőazilyen: ez így ebben a formában nem igaz.

homar.blog.hu/2006/07/04/leitattak_es_lehuztak_a_gyorsvonaton_4

Jelzem, ez a Homár egyik csúcsa volt, überelhetetlen, tán Ede jutott ennél magasabbra. Kár, hogy az eredeti kommenteket törölték

Terézágyú 2015.02.23. 10:53:36

"Ebben a rendkívüli helyzetben miért nem lehet a kalauznál jegyet vásárolni pótdíjazás nélkül?"

Bocs, de az, hogy lassan halad a sor az automatáknál, az nem rendkívüli helyzet.

Azt elismerem, hogy lehetett volna egyszerűsíteni picit az egészet.
Pl. miért kell külön megmondani, hogy 1 darab jegyet veszek, és ha gyorsvonati pótjeggyel, ott egy külön oldalon bejelölni, hogy azt is egy darabot...???

És mi volt a pénztáraknál?

a GVTI fogyasztóvédők nem értenek hozzá · http://deciki.blog.hu/ 2015.02.23. 10:57:14

@Terézágyú: "az, hogy lassan halad a sor az automatáknál, az nem rendkívüli helyzet."

A Déli bezárása a rendkívüli.

Ádám 2015.02.23. 11:05:31

Az alagút tetejére+oldalára, mint egy palástot, 10-14 nap alatt, bőven lehetett volna vasbetonból csinálni....

Már régen mehetne a forgalom! De jó pár hónapig, jó százan, jól megélnek a "probléma elhárításából". Persze ők csak papíron tesznek vesznek! Lapátot nem látnak, főleg nem ragadnak....De a prémcsit fel fogják nyálazni!

FDToth 2015.02.23. 11:28:53

sokszro gyorsabb okostelóról ejyget venni, mint au autómatáknál sorban állíni. sokan azt se tudják, hoygan kell kezelni (pedig magyar nyelbű) és segítség sem akad. Tőlünk nyugatabbra és északra is, minden nagy állmáson/páylaudvaron az autómaták környéként oitt vannak a segítők, de nálunk érdeks món erre nme futja...

vanek ur 2015.02.23. 11:42:16

@FDToth: Hát nem tudom, se Bécsben (Westbahnhof) se Berlinben (főpályaudvar, meg a többi megálló a Stadtbahnon) egy darab segítőt nem láttam az automatáknál. És nehogy azt hidd, hogy ott egyszerűbb vonatjegyet venni a gépből...

@Terézágyú: "Pl. miért kell külön megmondani, hogy 1 darab jegyet veszek, és ha gyorsvonati pótjeggyel, ott egy külön oldalon bejelölni, hogy azt is egy darabot...???"
Pont hogy nem kell bejelölni. Azt jelölöd be, hányan utaztok, és ha pótjegyes vonatot választasz, automatikusan kapod hozzá a pótjegyet. Ha pedig valakinek csak a pótjegyre van szüksége, azt a gombot kell megnyomni.
Igazából csak a korábbi hozzászólókat tudom idézni, nem olyan bonyolult ez az automata, inkább az a baj vele, hogy baromi lassan nyomtat).

a GVTI fogyasztóvédők nem értenek hozzá · http://deciki.blog.hu/ 2015.02.23. 12:00:54

@FDToth: "autómaták"

Inkább autóskodák, megy autómercik. A MATA Inc. nem gyárt autókat.

Kiddy (dugnám nikki sixx-et!) 2015.02.23. 12:06:15

@A megnyúlt törökk: Ezeké? Láttad már az újakat? A régi, sima nyomógombos, ami még van (vagy talán már nincs) a Keletiben, azzal kb. 20 másodperc. De ez? Szar érintőképernyő (alig reagál), csomó szart kell folyamatosan kiválasztani, még vonatot(járatot, indulási idővel) is, szóval kurva lassú, idegesítően lassú folyamat. Próbáltam, de a hajam kihullott tőle. De valakik biztosan jól jártak vele.

ColT · http://kilatas.great-site.net 2015.02.23. 12:07:09

@Troppauer_Hümér: A bakterok jaja, viszont a sorszámosztó... ne már baszod, olvasni kell csak! ahova én járok postára, évek óta van amúgy sorszám, és még mindig csak nézik, mint a borjú.
Nem azt kell nézni, hogy ezekben a konkrét esetekben hogy reagál az ember, hanem azt, amit ez jelent. Nem tudnak olvasni, feliratokat értelmezni, absztrakciós ksézség 0. Ez félelmetes.

@Icepick77: Kivéve, ha valami mutyiból épül, na az gyorsan megvan!
Kérdem én, nem lehetne egyszer egészségügyi felszerelésekkel mutyizni pl.? Csak betonnal lehet? :D Akkor azért lenne minden a kórházakban...

@atpijkamo: Nálunk nincs 3 soros szöveg. Meg te legalább elolvasod... Én amit látok, az az, hogy 1 soros, rövid szövegek vannak rajta.

CsakMintTe 2015.02.23. 12:21:21

@FDToth: Na de ha valaki csak úgy képes nyomkodni a gombokat, mint te, az okostelón sem vesz jegyet, és az automatánál álló sort is jócskán feltartja...

Terézágyú 2015.02.23. 12:26:14

@vanek ur:
"Pont hogy nem kell bejelölni. Azt jelölöd be, hányan utaztok, és ha pótjegyes vonatot választasz, automatikusan kapod hozzá a pótjegyet."

Én nem így emlékszem :)

Szóval az a helyzet, hogy a pénztárnál gyorsabb megvenni a jegyet, mint az automatánál :)
Ez a MÁV.
Mint ahogy fizetni is egyszerűbb és gyorsabb kápé, mint bankkártyával...

vanek ur 2015.02.23. 12:29:25

@Kiddy (dugnám nikki sixx-et!): " A régi, sima nyomógombos, ami még van (vagy talán már nincs) a Keletiben, azzal kb. 20 másodperc. "
A pénztártól biztosan elvitték, amikor odatették az újat.
Igen, az érintőképernyős automatán több mindent kell megmondanod, viszont:
- bárhova vehetsz jegyet (nemcsak arra a százvalahány állomásra, ami a nyomógombos gépen fel volt sorolva),
- kapsz IC-re helyjegyet (nem a gép előtt szembesülsz vele, hogy állhatsz a pénztárnál sorba helyjegyért),
- ha a gyerekeddel együtt mész, egyben kifizetheted az egész csomagot.
Szóval összességében többet tud ez a gép, mint a régi, de emiatt több mindent kell rajta beállítani. Én ha 1 percnél többet álltam a gép előtt, az azért volt, mert nemcsak lassan nyomtatott, de a fizetésnél is belassult valami (kártyával fizetek).

hobbitroll 2015.02.23. 12:31:53

Pont mint a bkv-nál (igen b+, kisbetűvel!). Már mikor (annyira rég, hogy nem is emléxem) beharangozták a zelektronikus jegyrencert, időalapú felszíni utazgatást jeggyel. És mi lett belőle? Mindenféle jöttmentek kerültek a bkv élére, a saját zsebüket jól megtömködték, azon kívül más nem történt.

cupcake25 2015.02.23. 12:39:14

Sok írjátok itt hogy vegyen online jegyet, de azért volt már nem 1-2 nem poszt arról hogy az az online vásárlás sem mindig megy nekik... Egyébként meg lehet hogy készpénzes ember (akiknek nincs bankszámlája meg bankkártyája) szóval csak pénztárnál vagy automatából tud jegyet venni. Amúgy meg nehogy már fél óra alatt az ember ne tudjon megváltani egy jegyet önhibáján kívül és akkor még ő legyen a hülye...

vanek ur 2015.02.23. 12:43:56

@Terézágyú: Szerintem menj el és nézd meg. Rendszeresen veszek belőle jegyet úgy, hogy IC-n utazok, szóval tudom, hogyan működik.
(Kiválasztom, hogy Győrbe megyek, a következő képen általában minden úgy van, ahogy nekem jó, utána beállítom, hogy 1db START Klub-os jegy, kiválasztom az IC-t, és a fizetésnél már ott van a helyjegyem is.)

Seggturkász Agyturkász 2015.02.23. 12:46:09

ott van a kibaszott régi pénztár a főépületben, csak ki kéne sétálni a metróból azt csá...

Dezsike 2015.02.23. 12:47:10

@cupcake25: Mobilvásárlással is lehet online jegyet venni, azt nem is kell azonnal kifizetni, csak a következő telefonszámlával (már ha előfizetéses az illető), ráadásul a magenta szolgáltatónál ha aranykártyás vagy hűségpontokat is beszámíthatsz, váltottam már így jegyet ingyen, mert pont volt annyi hűségpontom amiből kijött a jegy. Igaz van egy kb 7000 Ft-os limit, de annyiból az utazások döntő többsége kijön feláras vonaton is (ha egyedül mész).

cupcake25 2015.02.23. 12:50:26

@Dezsike: Na igen, csakhogy mobil vásárlással csak és kizárólag teljes árú jegyet vehetsz. Legalábbis ezt írják a máv e-ticket oldalán...

vanek ur 2015.02.23. 12:51:31

Egyébként az addig rendben van, hogy Kelenföld nem arra van méretezve, hogy a nyakába kapja az összes Délis utast is. Az is rendben van, hogy egyik napról a másikra nem fog oda kerülni több automata (leginkább azért, mert nincs), és nem fog több pénztár nyílni (mert nincs hol). Ezen a téren bármit módosítani idő, és csak akkor van értelme, ha hosszú távra (több hónapra) szólna.
De hogy pár kaller ne legyen ott az aluljáróban, hogy aki nem IC-vel akar menni, és nem bankkártyával villogna, az tőlük is vehessen jegyet (a Nyugatiban régebben péntek délutánonként ez rendszeres volt). Ez már a Déli lezárását követő naptól kivitelezhető lett volna.

Dezsike 2015.02.23. 13:06:51

@cupcake25: Ebben igazad van, bár az okát nem tudom, nem hinném, hogy technikai akadálya lenne a kedvezményes jegyek kiadásának, hiszen csak egy fizetési módról van szó, a mögötte lévő technikai háttér ugyan az.

a GVTI fogyasztóvédők nem értenek hozzá · http://deciki.blog.hu/ 2015.02.23. 13:13:56

@cupcake25: "nehogy már fél óra alatt az ember ne tudjon megváltani egy jegyet"

A Qeen koncertre hajnali négykor álltam a pénztárhoz, második voltam. Aki a 9-es nyitásnál állt oda, az se végzett fél órán belül. :)) Persze, rohatt kádárrencer.

a GVTI fogyasztóvédők nem értenek hozzá · http://deciki.blog.hu/ 2015.02.23. 13:19:33

@Seggturkász Agyturkász: "ott van a kibaszott régi pénztár a főépületben, csak ki kéne sétálni a metróból azt csá..."

Gondolod, copattya magát 25 perces sorállással, meg pótdíjjal, ahelyett, hogy megvenné azonnal a pánztárban?

Feljelentelek a Hildánál, hogy idiótának veszed a posztolót.

Kiddy (dugnám nikki sixx-et!) 2015.02.23. 13:20:21

@vanek ur: Igazad van, teljesen, de én csak szívtam vele, nekem tökre elég volt, nem IC-zek például, szóval nekem szívás :D

Tegnapelőtti vicces jelenet volt még, amikor Pomázon a bkk-jegyautomatából próbált pár arrogáns ötvenes venni jegyet. Feladták. Kb. tizedszeri nekifutásra. Rémület. :D

Terézágyú 2015.02.23. 13:31:54

@vanek ur:
"Szerintem menj el és nézd meg. Rendszeresen veszek belőle jegyet úgy, hogy IC-n utazok, szóval tudom, hogyan működik."

Elhiszem, de párszor én is vettem már :)

"...beállítom, hogy 1db START Klub-os jegy, kiválasztom az IC-t, és a fizetésnél már ott van a helyjegyem is."

ja, mert arra automatice adja a helyjegyet is, mert az kötelező.

az más.

Terézágyú 2015.02.23. 13:34:58

@vanek ur:
"Szóval összességében többet tud ez a gép, mint a régi"
Ez tény.

"de emiatt több mindent kell rajta beállítani."

De van egy-két dolog, amit elvileg felesleges lenne beállítani: alapértelmezésként tudnia kellene.

Én továbbra is fenntartom, hogy az automatánál lassabban veheted meg a jegyed, mint a pénztárban :)

Mellesleg az automata nem fogad el kétezrest... :))))

cupcake25 2015.02.23. 13:38:52

@atpijkamo: és volt-e ugyan akkor élvezeti értéke annak a koncertnek mint 1-1,5 órás vonatútnak a MÁV-val?

neet 2015.02.23. 14:03:42

@atpijkamo: "azt nyomtam, amelyik gomb legjobban meg volt kopva," síírok :D))))

Atörökk 2015.02.23. 14:25:16

@Kiddy (dugnám nikki sixx-et!):
Már a Keletiben is érintőképernyős van. Szerintem elég egyértelműek a feliratok, sima gyorsnál pl. nem kel indulási időt megadni.

a GVTI fogyasztóvédők nem értenek hozzá · http://deciki.blog.hu/ 2015.02.23. 14:26:03

@cupcake25: Ááh! Nem láttunk még csak hasonlót se. Még a kraftwerk vagy valami hasonló monotonzenekar jött rajtuk kívül. Azon is ottvoltam, csak nem hagyott olyan mély nyomot.

+Z 2015.02.23. 14:31:18

A saját tapasztalatom alapján a posztolónak van igaza. Egyik reggel nem volt nálam elég apró, és csak odafelé vettem jegyet. Sajnos nap közben teljesen kiment a fejemből, hogy neten megvegyem és kinyomtassam a vissza jegyet, és csak a Déliben jutott eszembe, hogy hoppá, nincs jegyem. Mivel péntek délután volt, sokan álltak a pénztáraknál, gondoltam megveszem a jegyet az automatából, mert az mindig gyorsabb. Ugyanakkora sor állt a gépek előtt, mint máskor, gondoltam nem lesz itt semmi gond, három perc múlva kezemben lesz a jegy, és még várhatok is a vonatra.
Igen ám, de a kedves máv pont nem sokkal azelőtt cserélte le a jól működő, gyors automatákat az újakra. Lehet, hogy több a lehetőség, és ic pótjegyet is ad, viszont elképesztően lassú lett. Aznap emiatt le is késtem a vonatot, mert mire a kezembe került a jegy, hiába döntöttem meg a 100 méteres síkfutás rekordját, már csak a vonat hátsó lámpáit láthattam... És nem voltam egyedül, a (következő) vonaton hallottam, hogy többen is a jegyvizsgálót kérdezgették, hogy mit tud ezekről az új gépekről, mert lekésték miatta az előző járatot.

Van néhány hibája az új automatának:
- elképesztően lassú: minden egyes gombnyomás után hosszú másodpercekig lehet bámulni a homokórát, és a nyomtatást is csak nagyon nehezen kezdi el
- nem szereti a papírpénzeket, folyton visszadobja
- az érintőképernyője borzalmas: ha valaki alacsonyabb, vagy magasabb, mint a tervezője, akkor a látószög miatt garantált, hogy nem oda fog bökni, ahová eredetileg akart. (A képernyő előtt van egy üveglap, és azt nyomogatod. A kettő között viszont több centiméteres távolság van, ezért ha nem az ideális magasságból nézed, a kiszemelt terület fölé vagy alá fogsz nyomni egyszer-kétszer, amíg rá nem jössz, hogy mennyi az eltérés. Persze ez újabb felesleges 5-10 másodperces homokórázást jelent, amíg visszajutsz oda, ahol elrontottad. Gondolj bele: a mobilodon/tableteden már megszoktad, hogy pont rá kell tenni az ujjad hegyét a célpontra, itt az nem fog menni. )
- ha nem egyszerű teljes árú jegyet veszel, a többi beállítanivaló össze-vissza van elhelyezve különféle képernyőlapok véletlenszerűen elhelyezett gombjain. Ha valamelyiket nem veszed észre elsőre, mehetsz vissza, homokóra...

Szóval szerintem nem az utas hibája, hogy nem jutott jegyhez fél óra alatt, és az sem, hogy egy-egy ember percekig áll a gép előtt, amíg olvasgatja a sok szöveget és gomb feliratot, hogy mit is kell lenyomnia a jegyhez.

Azt már csak halkan írom le, hogy az új aluljáróba vajon miért nem fért oda a máv pénztár is, hogy egy helyen legyen minden?

Terézágyú 2015.02.23. 14:41:02

@+Z:
"- elképesztően lassú: minden egyes gombnyomás után hosszú másodpercekig lehet bámulni a homokórát, és a nyomtatást is csak nagyon nehezen kezdi el"

Valami olyasmit is kiír többször is (a homokóra kíséretében), hogy "Az információk összegyűjtése"... :)))))

Egyébként manapság az atm-ek is lassabbak, mint régebben... az ember azt hinné gyorsabb a kommunikáció az automata és a központ között manapság...

Megyko · http://www.szinkronrendezo.blog.hu 2015.02.23. 15:00:06

embeeeeeert kéne állíani/diákmunkást a kelenföldi ótomatokhoz ezekszerint, egy járatos kéz talán kétszeres tempóban tudná nyomogatni a gombokat. de akkor acélidegzetű emböröket a gátra!

amúgy szegény posztolót sajnálom, de a "Tisztelt Máv Gratulálok" jellegű gyerekes zárás miatt ez a poszt csak hármas.

fülesválasztó-punaszagú-tangakorc 2015.02.23. 15:28:51

A pótdíjjal utazó utasokról levett sáp képezi a vezetőség kiemelt, megérdemelt több milliós jutalmát!
Nem babra, hanem abrakadabra megy a játék!

vanek ur 2015.02.23. 16:24:41

@Terézágyú: A gyorsvonatra is ugyanígy automatikusan adja a pótjegyet, csak a gyorsvonatot kell kiválasztani :)
Sőt, még azt is tudja, hogy nekem a START Klub kártyámhoz nem kell a pótjegy, csak az útitársamnak, akinek nincs ilyenje.

"De van egy-két dolog, amit elvileg felesleges lenne beállítani: alapértelmezésként tudnia kellene."
Mégis, mik lennének azok? A második képen pont olyan dolgok vannak, amik alapértelmezetten be vannak állítva (pl.: utazás napja: ma; induló állomás: ahol vagyok; másodosztály, egyúti), ez nekem az esetek igen nagy részében pont megfelel. Ezen az oldalon tehát rögtön nyomhatom a tovább gombot.
Van, amiben lassabb a pénztárnál - pl. olyan tempóban dolgozik, ahogy az éppen előtte álló nyomkodja a dolgokat :). És ahogy írtam az előbb is, meg mások is, nagyon lassan nyomtat. Ha csak ezen javítanának, vagy fél percet lehetne még nyerni vásárlásonként.

fülesválasztó-punaszagú-tangakorc 2015.02.23. 16:32:06

Ezt a "szemmagasság" bökéstén is megszívtam ma du. az OTP-be (ovatosan takaroggy a picsába)
Na szóval.... nyomom a gombot, adja a sorszámot, előttem 4-en, várok.....
Már mindenki elment aki ott volt, sőt még az utánam jövők is végeztek.
Lesem a bilétát: "folyószámla megszüntetés-hitel-valuta"
ÓÓÓÓóóó hát itt az önszopató gombot sikerült megenst nyomnom!! BZD+!
Újjat, jobbat nyomok vagy 10 számmal odébbit és láss csudit, 3 perc és hívtak! :)
Mondom esetem a kotlósnak..., hogy a szopó roller gombot választottam, hátrasorolásból jeles!
-"jaj má nem úgy van az ahogy maga gondolja" (nem a lófszt)
Legközelebb kötvény vásárlásra bökök.

Pedig annyiszor megfogadtam, hogy én szoptatok és nem engem fognak! :(

vanek ur 2015.02.23. 16:34:21

@+Z: "- ha nem egyszerű teljes árú jegyet veszel, a többi beállítanivaló össze-vissza van elhelyezve különféle képernyőlapok véletlenszerűen elhelyezett gombjain. Ha valamelyiket nem veszed észre elsőre, mehetsz vissza, homokóra..."
Van vagy 50 féle jogcím, amin kedvezményt lehet kapni, ezt nem lehet egyszerűen megjeleníteni. De amit csináltak, az szerintem nem rossz kompromisszum. Amikor bejön a kedvezményes oldal, a leggyakoribb jogcímek ott vannak felsorolva. Ez sok mindenkinek jó. Ha meg valami extra igényed van, 2 módon is választhatsz: ha tudod, hogy hány % kedvezmény jár, válaszd a fenti sorból a százalékokat, és kiírja az összes olyat. A szövegesen keresőknek pedig csoportokba vannak rendezve (pl. életkor szerinti kedvezmények, kedvezmény fogyatékosoknak, stb.). És van egy kosár gomb is, ahol azt látod, miket választottál már ki.

"A képernyő előtt van egy üveglap, és azt nyomogatod. "
Az egy páncélüveg, hogy minél nehezebben lehessen tönkretenni a monitort (a BKK-s automaták közül a héten vagy hármat láttam szétütött képernyővel). A fizika törvényein pedig nem nagyon tudsz változtatni, a fény a rétegek határán törik...

Azt mondták, hogy az automatás program ott a gépen semmit sem tud, mindent a szerverről kell lekérdezni, és ez is lassítja a működést (ekkor gyűjti össze az adatokat...). Plusz a nyomtatás baromi lassú. Ezen a 2 dolgon kellene még javítani, és akkor nagyon jó lenne.

Terézágyú 2015.02.23. 16:44:47

@vanek ur:
"A gyorsvonatra is ugyanígy automatikusan adja a pótjegyet, csak a gyorsvonatot kell kiválasztani :)"

Ebben lehet hogy igazad van, de akkor meg az az idő, és nyomogatás, amíg kiválasztod a vonatot...

De persze ha te írtad a programját és azért véded ennyire, akkor nem szóltunk :)))

Jegkoko 2015.02.23. 17:26:23

@vanek ur: Igen rendkívül bonyolult, van kb 1 millió féle kedvezmény.Minden tartománynak külön napi bérlete van amivel 1 vagy akár 5 ember utazhat korlátlanul mindenen kivéve IC és EC n, jah és mellesleg 3 hónappal előre meg lehet venni a mentejegyeket jelentős kedvezménnyel.Itthon ilyet még csak hírből se ismernek.

Bombaló 2015.02.23. 18:05:40

Jegkoko 2015.02.23. 17:26:23
"Igen rendkívül bonyolult, van kb 1 millió féle kedvezmény."

Csak neked:
www.mav-start.hu/utazas/kedvezmenyek_20120901.php

No a fenti linken lévő kedvezményrendszer változóit szorozd ki és meglátjuk sok-e vagy kevés a kombináció.
Hozzáteszem, hogy a START kártya kivételével, gyakorlatilag mind törvényben meghatározott szociális kedvezmény.
Ha bonyolult, szólj a képviselődnek...

vanek ur 2015.02.23. 18:56:55

@Terézágyú: "De persze ha te írtad a programját és azért véded ennyire, akkor nem szóltunk :)))"

Én csak használom, viszonylag sűrűn. (Bár addig jó, amíg nem sokan kapnak rá, mert a Keletiben a péntek délutánokat leszámítva mindig gyorsabban jutok a jegyhez ha az automatához megyek, mintha a pénztári sorba álltam volna be.)
Ugyan utoljára még gimnáziumi számtech órán programoztam, Turbo Pascalban, lehet, ha én írom a programot, nem lenne ennyi komment arról, hogy lassú, vagy hogy bonyolult. :) (Bár egy-két dolgot én se tudtam volna másként megoldani.)

vanek ur 2015.02.23. 19:00:02

@Terézágyú: "Ebben lehet hogy igazad van, de akkor meg az az idő, és nyomogatás, amíg kiválasztod a vonatot..."
Azt vettem észre, hogy menetrendet mindig dob ki, tehát mindenképp kell vonatot választanod. Ezt tehát nem feltétlenül plusz idő - főleg, hogy többnyire a következő alkalmas vonattal akarsz menni, az meg mindenképp az első képernyőoldalon lesz...

Aureliano Buendía 2015.02.23. 20:07:23

@ColT: ha kiment, és nem tudott jegyet venni, mert még voltak előtte, akkor nem ment ki időben.

Aureliano Buendía 2015.02.23. 20:11:11

@Troppauer_Hümér: ha meg analfabéta, akkor vegyen jegyet a pénztárnál. Azért nem egy űrtechnika.

Abban van igaza a posztolónak, hogy kéne pár segítő oda. Meg még néhány ótómata. De amúgy lehet venni neten is jegyet, vagy még korábban odaérni. Azon meg nem értem, miért kell csodálkozni, hogy megbaszerintják, ha nincs jegye. A MÁV szempontjából bliccelt, akármi is az oka.

A teszkóban is ki kell várnia a sorát a kasszánál, nem tolhatja csak úgy ki a teli bevásárlókocsit, ha épp nagyon kell pisilnie, és sietne haza, de sokan vannak előtte.

a GVTI fogyasztóvédők nem értenek hozzá · http://deciki.blog.hu/ 2015.02.23. 20:16:29

@Aureliano Buendía: "Azért nem egy űrtechnika."

Hát ha igaz, amit írnak, hogy minden lépésnél egy percet homokórázik, és zavaros a menü, akkor biztos otthagynám mérgemben. Ha rakétatudós vagyok, akkor méginkább.

Aureliano Buendía 2015.02.23. 20:22:41

Azért imádom az összeesküvés-elméleteket gyártó kisembereket.
Igen bazmeg, a fél MÁV-nak ki volt adva hogy minden este, a műszak lejárta után még kivigyen 2 db 20 literes marmonkannában vizet, és locsolgassák az alagút tetejét, hogy megcsússzon a rézsű. Ja, és nem fizették a túlórát. Dávid Ilona is ott nyomult körömcipőben.
És mindent azért, hogy ellehetetlenítsék a Délit, eladják a telket az Eurodiznilendnek, téged meg szarrá büntessenek a vonaton, a pótdíjakból lesz Dávid Ilonának új körömcipője.

Ja, és a BKK is beszállt 1000 liter vízzel, hogy felfuttassák a négyes metrót.

Aureliano Buendía 2015.02.23. 20:24:11

@atpijkamo: a posztoló is otthagyta. Vállalta a bliccelést. Megbüntették. Tiszta helyzet.

Legközelebb az lesz a baja, hogy fizetni kell a boltban a kenyérért, és megírja?

a GVTI fogyasztóvédők nem értenek hozzá · http://deciki.blog.hu/ 2015.02.23. 20:33:58

@Aureliano Buendía: Nem mérgében hagyta ott, hanem nem volt más választása. Kénytelen volt vállalni a büntetést. ezért a poszt.

Ha a MÁV normálisan csinálná, lenne elég automata, ésszerűen és gyorsan lehetne őket kezelni, akkor sok is lenne fél órával előtte kimenni az állomásra.

És megmondta más már a tuttit, pánik esetén kell néhány humán automatát (kalauz) beállítani az állomásra, és adnák ezerrel a jegyeket.

Aureliano Buendía 2015.02.23. 20:44:44

@atpijkamo: hazárdírozott, bebukott, mégis nyíg.

Milyen lenne már, ha az orosz rulettben vesztes is elkezdene reklamálni?

Leírták fentebb, de a kedvedért én is beírom: nem olyan egyszerű dolog plusz automatát beszerezni. Nem olyan, int mikor este elfogy a kenyér és leugrasz egy kilóért a boltba. És még egyik helyről a másikra átvinni sem. Azért az nem csak annyi, hogy lebaszod a kockakőre, oszt szombat.

a GVTI fogyasztóvédők nem értenek hozzá · http://deciki.blog.hu/ 2015.02.23. 20:47:57

@Aureliano Buendía: "nem olyan egyszerű dolog plusz automatát beszerezni"

Mély tisztelettel felhívnám a figyelemdet arra, hogy nem fordítottál elég figyelmet az utolső mondatom elolvasására, bazmeg.

Aureliano Buendía 2015.02.23. 20:52:02

@atpijkamo: és te fizeted a plusz pénzüket?

Hidd el, a mávnak is púp a hátára a szitu.

a GVTI fogyasztóvédők nem értenek hozzá · http://deciki.blog.hu/ 2015.02.23. 20:54:53

@Aureliano Buendía: Nem kell plusz pénz, a Déliben megspórolnak egy csomó fizetést vagy embert.

És mondjuk kell plusz pénz. Akkor áldozzanak rá, nem az utas zárta be a Délit. A támfal omlását időben kellett volna észlelni, és ütemesen elhárítani. Ez a pályaudvar bezárás a lehetséges megoldások legszarabbika.

Aureliano Buendía 2015.02.23. 21:02:20

@atpijkamo: a déliben ki van építve a tizenvalahány kassza. Kelenföldön nincs, merthogy nem arra van méretezve.

Nem lehet mindent előre látni. Vagy te látnád előre? Mert akkor lottószámok ügyében kéne konzultálunk.

Jegkoko 2015.02.24. 16:49:47

@Bombaló: Látom nem ismered az irónia fogalmát

Troppauer_Hümér 2015.02.24. 17:45:42

@Aureliano Buendía: Senki nem állított szabotázst, ez csak tipikus magyar faszbeleverés esete volt. Ami érdekes, hogy hány hónapig hagyják szellemvárosként az ország legfontosabb pályaudvarát? Máshol 1-2 héten belül fejek hullottak volna, nálunk meg megy az aktatologatás, és igen, elismerik, hogy jelentősen nőtt a metró forgalma pár hete.

Elhiszem hogy áll a cerkád a vonatokra, de a Mávot feleslegesen véded. Ennél feleslegesebb mocskos trógerek, szarrágó faszjancsik gyülekezete gittegylet nincs még egy ebben az országban, pedig elég alacsony a kerítés.

Aureliano Buendía 2015.02.24. 18:07:14

@Troppauer_Hümér: nem a mávot szeretem, hanem a vasutat, a kettő nem ugyanaz.

De.
Egy alagút domboldalának megindulása nem olyan, mint mikor a homokozóban leborul a várad tornya. A helyreállítás pedig nem 3 forint lesz.

Szerintem mindenki próbálja a másikra hárítani a költségeit, gyanítom, hogy sem az önkormányzatnak, sem a mávnak nincs hirtelen pár fölös milliárdja.

Eleve ott kezdődik, hogy a szakértői vélemény nem kevés idő, pláne azért, mert itt életekről van szó. És a második a pénz kérdése (lásd fentebb).

Az meg, hogy Kelenföld alkalmatlan a Déli kiváltásra, szépen lejön.

vazsmegyeigerdezsház · http://studiosmaragd.hu/ 2015.02.26. 16:27:23

Ha bemész a kellemesen eus külsejű régi pályaudvarra, ott van pénztár emberrel, sok, működik, továbbá az ujságos mellett egy automata, amit kb senki se használ.
süti beállítások módosítása