Tékozló Homár

Megdolgozza ügyfelét a Telenor FRISSÜLT

2015.06.17. 10:21 | Homár Hilda | 86 komment

telenor-logo_1.gif

Dániel nem dőlt be a szerződésmódosítási trükknek, és keményen ellenáll a Telenor nyomásának. Vive la resistance!

Arról, hogy mit tehet ebben a helyzetben, megkérdezzük a Gazdasági Versenyügyi Tanácsadó Iroda csapatát. A GVTI ijesztő neve ellenére nem egy hivatal, amivel a legjobb nem kapcsolatba kerülni, hanem egy ingyenes fogyasztóvédelmi tanácsadó szervezet. Egyelőre a barátkozás fázisában vagyunk velük, de ha összejön a Nagy Terv, akkor hamarosan a Homáron fogják megszakérteni a problámákat, bizony!

Üdv,

Egy aggasztó problémával fordulok hozzátok. 

A Telenor kétoldalú szerződésmódosítás keretén belül árat emel július 1. kezdetével. Az ÁSZF-ük 9.2.1.5.-ös pontjukban az áll, hogy amennyiben nem fogadom el a kétoldalú szerződésmódosítást, akkor változatlan áron vehetem igénybe továbbra is a szolgáltatást. A nyilatkozatot a még 15 napos határidőn belül megtettem írásban és elektronikusan is.

Június 12.-én egy ügyintéző hívott fel, hogy szeretne velem beszélni a nyilatkozatom kapcsán. Próbált átcsábítani a “kedvezőbb” MyTariff csomagjukba, természetesen elutasítottam. Majd 3, később 6 hónapos az emeléssel megegyező kedvezményt ajánlott amennyiben elfogadom az emelést. Ezeket is elutasítva (mivel amennyiben az ÁSZF-nek eleget tesznek nem csak 6 hónapig, hanem végleg az eredeti tarifával vehetném igénybe) azt mondta, hogy akkor ebben az esetben meg fogják szüntetni a szolgáltatást, mivel technikailag nem megoldható, hogy a szolgáltatást továbbra is változatlan áron vegyem igénybe. Erre nem igazán tudtam mit mondani, az ügyintéző mondta hogy 15.-én visszahív hogy mire jutottam.

Olyan kérdésem lenne, hogy 24 hónapra kötöttem velük határozott idejű szerződést lakossági díjcsomagra készülék nélkül, amiből még 23 hónap hátra van. Ilyen esetben egyoldalúan még a hűségidő alatt felbonthatja-e a szolgáltató bármilyen nyomós indok nélkül (nincs számlatartozás és egyéb okot adó tényező) a szerződést?

Üdvözlettel,
Dániel

UPDATE júni. 17. 15:11

Konkrét ügyben, konkrét válasz: máris itt a GVTI fogyasztóvédők első tanácsa. 

Kedves Dániel!

A Telenor az előfizetési szerződésekhez írt általános szerződési feltételekben külön rendelkezik a egyoldalú szerződésmódosítás esteiről. A 9.2.2.2. pont szerint a Telenor jogosult a szerződést egyoldalúan módosítani, azonban ez a szerződéses feltételekben nem eredményezhet lényeges módosítást, azaz a szolgáltatás igénybevételének feltételeire – így különösen a szolgáltatásra vonatkozó alapvető díjszabásra vonatkozó változtatást.

Tekintettel arra, hogy a saját ÁSZF-je szerint a Telenor díjat nem emelhet egyoldalúan, ügyintézője útján igyekezett meggyőzni Önt arról, hogy térjen át egy másik csomagba (amely így Ön számára áremelkedést jelent). Mivel nem sikerült közösen a módosításban megegyezniük, az ügyintéző gondolkodási időt hagyott annak reményében, hogy mégis meggondolja magát és beleegyezik a módosításba.

A leírtak alapján az ügyintéző azon magatartása kifogásolható, hogy Önt a szerződésekkel ellentétesen próbálta meg rákényszeríteni a módosításra oly módon, hogy a szolgáltatás megszüntetését helyezte kilátásba. A szolgáltató ilyen magatartása ugyanis alkalmas arra, hogy Önt olyan döntés meghozatalára kényszerítse, amelyet egyébként nem hozott volna meg. A hatályos jogszabályok (Fttv.) alapján tisztességtelenül jár el a vállalkozás, ha pszichés nyomásgyakorlással korlátozza a választási szabadságot, és ily módon olyan döntés meghozatalára késztet, melyet egyébként nem hozott volna meg.

Jó tudni, hogy ugyan a nem panaszkezeléssel összefüggésben történő telefonbeszélgetés rögzítése és tárolása nem kötelező, a szolgáltató a fogyasztó beleegyezésével gyakran rögzíti a beszélgetés során elhangzottakat, különösen akkor ha ez egy szerződésmódosítás alapjául szolgál.

Javasoljuk, hogy kérje ki a hangfelvételt és amennyiben ténylegesen megállapítható a tisztességtelen gyakorlat éljen bejelentéssel a fogyasztóvédelmi hatóságnál. 

Részletesebb tanácsért keresse a fogyasztóvédőket:

www.fogyasztovedok.hu  I  info@versenyugyi-tanacsadoiroda.hu

https://www.facebook.com/versenyugyitanacsadoiroda

Szűrt kommentelők

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

a GVTI fogyasztóvédők nem értenek hozzá · http://deciki.blog.hu/ 2015.06.17. 10:28:04

Azért elég kicsinyesek. Magukhoz kötötték 2 évre, tartsák már be ők is a szerződést!

Antalbaba 2015.06.17. 10:29:24

Ez éppen megér némi harcot, sok szerencsét /és kitartást/;-)

atal 2015.06.17. 11:04:17

felmondhatják, rájuk ugyan azok a kötbérezési feltételek vonatkoznak.

Már meging egy nick 2015.06.17. 11:15:28

A határozott idő a szolgáltatót is kösse már, ne csak az előfizetőt.

Nem fognak csődbe menni, ha betartják amit vállaltak.

fülesválasztó-punaszagú-tangakorc 2015.06.17. 11:18:32

Poszi! Ügy is azt csinálnak veled amit akarnak, mert mindig lesz valami hivatkozási ok aminek törvényileg v, technikailag is nyomatékot tudnak adni.

Előfizetéses Voda Rock & Roll csomagban voltam, idejétmúlt.
Kaptam új személyre szóló hasonló ajánlatot és maradt minden a régiben.
Megkapod te is az újat, letelik a hűségesed azt ha nem teccik kalap kabát, nyista nyüszi.

Nincs az a szolgáltató aki saját magát coptatná!

RS-MBIK 2015.06.17. 11:32:04

Minő érdekes véletlen, hogy mind a Telenyomor, mind a Vodkafon, minnd a Témobili szinte egyszerre emel árakat....
Európa legdrágább percdíjait sikerül elérni...
Ugye, ez csak véletlen egybeesés, még véletlenül sem árkartell?

igazságos 2015.06.17. 11:39:15

Háromoldalú szerződésmódosítás nincs!?

Írjá valamit a szerződésre, oszt küldd vissza úgy

Ha aláírja a telenor, állítólag érvényes XD

atörökkk 2015.06.17. 11:54:23

Ha elfogadták, hogy az eredeti feltételeknél maradsz, nem tudom, mi a porbléma.

igazságos 2015.06.17. 12:00:37

Ja, adóbevallásból a visszautalást ti már megkaptátok!?

igazságos 2015.06.17. 12:04:01

Valahogy nem siet az adóhivatal, mert ha május 20-tól június 20-ig kell kiutalni a zsét, akkor még van 3 napjuk...
Pénzbehajtásba biztos hatékonyabbak, mint pénzvisszafizetésben.

Az összes szolgáltató bekaphassa.

Azt a 24 hónapnyi díjat meg költsd inkább gyógyszerre, poszter. Minek neked telefon, meg minek fizeted a telefonszámlát.

Mikor van internet meg viber.

sarostehen 2015.06.17. 12:06:01

Azért kíváncsi lennék mi van akkor amikor a szolgáltató mondja fel a szerződést hűségidőn belül.
Telefont megtartod, aztán csókolom?

igazságos 2015.06.17. 12:09:09

Nekem is van mobilom, de bárcsak ne találták volna fel.

a GVTI fogyasztóvédők nem értenek hozzá · http://deciki.blog.hu/ 2015.06.17. 12:09:28

@RS-MBIK: "szinte egyszerre emel árakat...."

Ez távközlési különadó, meg közműadó, amit a gonosz multik fizetnek meg, semmiképpen sem a keményen dolgozó kisember.

fülesválasztó-punaszagú-tangakorc 2015.06.17. 12:13:16

@igazságos: Pedig már kombinálták a masinát gyártóik a vibrátorral....
Rezeg. :)

igazságos 2015.06.17. 12:18:56

@fülesválasztó-punaszagú-tangakorc: ennyi erővel manapság már minden rezeg, a táblagép is

érted, amikor az a versengés, hogy ki tud megtartani a melleivel egy kólát b+

az még nem jutott eszükbe, hogy fel is kellett volna rázni előtte

az, hogy rezeg, már nem extra

Troppauer_Hümér 2015.06.17. 12:20:28

"Ne az emberek fizessék meg."

Ez egy sima árkartell, válaszul a telekomos különadóra. Az a kétmillió ember, akik megválasztották a cigót és sleppjét az most ne nyígjon!

Troppauer_Hümér 2015.06.17. 12:23:26

@atpijkamo: Ezt néhányan nem értik. Többnyire a fideszes szavazóbázis.

Hogy fognak álmélkodni, mikor felfogják, hogy elbukott a rezsiharc is!

a GVTI fogyasztóvédők nem értenek hozzá · http://deciki.blog.hu/ 2015.06.17. 12:26:50

@Troppauer_Hümér: A rezsicsökkentés nem volt ördögtől való, mert a szolgáltatók pofátlanul vitték a pénzt. Persze sajnos túlságosan kimaxolták.

Viszont nem rezsicsökkentésre van szükség, hanem a jövedelmek növelésére. Most így is nálunk majdnem a legmagasabb relatíve a rezsi.

bandikkaa 2015.06.17. 12:27:13

Vegyünk kicsit olcsóbb készülékeket, próbáljunk ne vállalni hűséget, ne a telefonvonalat használjuk kommuikációra ha lehet... Néhány hónap "inaktivitás" után mindjárt visítana a 3 multi anyavállalata az elmaradó pénzvagonok miatt és lennének értelmesebb konstrukciók! Önmegtartóztatás, véreim! :D

no.nick.today 2015.06.17. 12:30:03

Elvileg csak akkor bonthat, ha az előfizető nem fizet, vagy bizonyítani tudja, hogy a nyújtott szolgáltatás költségei irreálisan nagyok a havidíj mértékéhez képest.

Valszeg majd előrukkol egy egyoldalú módosításos emeléssel, és akkor lesz lehetőság szerződést bontani 15 napon belül kötbér nélkül.

atörökkk 2015.06.17. 12:30:38

@Troppauer_Hümér:
Ez a sima árkartell korábban is élt és virult, ahogy az internetszolgáltatóknál is. Ehhez a távközlési különadónak pont semmi köze.

Troppauer_Hümér 2015.06.17. 12:34:44

@bandikkaa: Ezt a készülékvásárlást soha nem értettem. Elviszi az S6-ot párezer forintért, majd törleszti nullás téháemre, közben aláír két évre egy tizenötezres díjcsomagra, vagyis a túlárazott telefonja másfélszeresét fizeti ki havidíjra. Normális?

Eleve azt sem értem, miért ad ki valaki egy telefonért 280 ezret Magyarországon pár sznobot leszámítva? Miközben a Samsung is megszopatta a népet, mert az első S6 láz lecsengése után szó nélkül kijött egy strapabíróbb modellel, ezer milliamperrel izmosabb aksival. Lesz aki benyalja, és vesz még egyet, a használt kéthónapost meg odaadja anyunak.

Troppauer_Hümér 2015.06.17. 12:36:15

@atörökkk: Ez tény, de véletlen egybeesés, hogy pont egyszerre lázadnak fel a szolgáltatók és emelnek árat?

bandikkaa 2015.06.17. 12:39:00

@Troppauer_Hümér: Ami a legfőbb baj, hogy amíg nyugaton ez csak egy rossz döntés, amit 2 perc káromkodással elintéz a civil, nálunk évekre vágja haza a családi kasszákat. Béemvé meg ájfon kell midenkinek a 80k fizu mellé sajna. Telóból a kínaiak kb ugyanannyira behozzák a fészbúkot, csak nem lehet vele villantani a 4-6-oson...

Dezsike 2015.06.17. 12:52:36

Technikailag simán megoldható lenne, létrehoznak egy új csomagot ugyan azokkal a paraméterekkel de az emelt árakkal, akik benyelik az emelést átteszik oda, akik nem azok maradnak a régiben, ennyi.
Ha már ennyire a népért van a kormány, hozhatna egy olyan törvényt, hogy hűségidő alatt a szolgáltató se hátrálhat ki a szerződésből ilyen-olyan indokokkal, például hogy nőttek a kiadásaik... Akkor ha én veszek egy autót miért nem mondhatom, hogy mostantól a felét fizetem a havidíjnak, mert nőttek a kiadásaim?

igi1 2015.06.17. 13:15:21

@Dezsike: így meg mi lenne az üzlet az áremelésbe!? Ekkor nullára jönnének ki, nem lenne haszon

Dezsike 2015.06.17. 13:20:58

@igi1: Csináljanak olyan tarifákat amit megéri nekik 2 évig szolgáltatni. Valószínűleg magasabb lenne eleve az ára de akkor az alapján eldöntöm, hogy kell-e nekem vagy elég lesz a kisebb csomag.

igazságos 2015.06.17. 13:24:13

@Dezsike: én is szoktam szépeket álmodni, de sajnos utána mindig rájövök, hogy belelóg a kezem a bilibe

ha a szolgáltatók olyan tarifákkal jönnének, mint amik külföldön vannak, akkor mindjárt nem így nézne ki a szolgáltatópiac

itt is mindenki ugyanazt a szolgáltatást nyújtja, megközelítőleg ugyanazon az áron, nincs itt verseny, hiába van telenor, thome és vodafone, mind egy kaptafa

ha az egyik elkezdi, folytatja a többi, nehogy kartellezés legyen a gyanú

így működik minden kis hazánkba, a zöldséges, a húsbolt, a bútorgyártás is

kis ország vagyunk, nem Amerika

a GVTI fogyasztóvédők nem értenek hozzá · http://deciki.blog.hu/ 2015.06.17. 13:24:42

@Troppauer_Hümér: Leginkább mindkettő.

Azt nem tudom, hogy explicit vagy implicit árkartell. Csak 3 szolgáltató van. Teljesen plauzibilis, hogy figyelik egymás árait, és emelnek, ha a másik emel.

Nem érdekük egymást legyőzni, ha az egyiket kigolyózná a másik kettő, úgyis eladnák valakinek a frekvenciát, és megint hárman lennének, az egyik agilis, új versenyző, bizonyításkényszerrel. Jobb nekik a mostani állapot, biztos piaci részesedés.

igazságos 2015.06.17. 13:30:27

ez a kétoldalú szerződés módosítás is olyan találmány, hogy miután az NMHH odab@szott az egyoldalú szerződésmódosításnak az Alkotmánybíróság banki elszámoltatásai után, feltalálták a kétoldalú szerződésmódosítást, hogy ne lehessen rájuk odacsapni

közben ez ugyanolyan dolog, mint az egyoldalú szerződésmódosítás, csak az ügyfélnek még kevesebb joga lett
ezek így is úgy is megoldják

melaena 2015.06.17. 13:32:54

@atpijkamo:
Ez a rezsicsokkentes igenis ordogtol valo.
Tobb okbol is :

- antidemokratikus,elriasztja a befektetoket
- az allam bizonyitottan rossz gazda
- fejlesztesre nem lesz igy penz sehol
es a legfobb bune,amit eljatszottak az adojovairas megszuntetesenel,az egykulcsos adonal is :
Mindenki megkapja, nincs felso hatar.

Lenyegeben az en adombol csokkentik a rozsadombi villak rezsijet is, ahogyan par eve a legkisebb jovedelmuek berenek kozel 10%-at atcsoportositottak a brutto 300 felett keresokhoz.

A fizeteseket lehet novelni, aminek inflacio, es forintgyengules a kovetkezmenye.
Az sem megoldas.
Megoldas a piaci folyamatok erositese,a termelekenyseg novelese, a korrupcio csokkentese, a kormanyzati kiadasok csokkentese,a kozbeszerzesek atlathatosaga lenne.
Mivel az itt felsoroltak mindegyike pont ellentetese az aktualis iranyvonallal,mar nem az kerdes,hogy mennyivel fog csokkenni 10-20 even belul a lemaradasunk nyugat-europahoz kepest,hanem az,hogy mennyivel fog noni.

a GVTI fogyasztóvédők nem értenek hozzá · http://deciki.blog.hu/ 2015.06.17. 13:47:41

@melaena: 8% garantált hasznot kaptak, és különböző színlelt szerződésekkel talicskázték ki a pénzt az országból. aki ezt haggya, az hülye.

Monopóliumos szolgáltatásokat nem privatizálunk. Ez is hülyeség. Az üzemeltetést kell magánkézbe adni annak, aki leghatékonyabban üzemelteti.

"Lenyegeben az en adombol csokkentik a rozsadombi villak rezsijet is,"

Mint az egykulcsos adó. Plusz a megújuló energiatermelés megtérülési idejét növelik, stb.

"A fizeteseket lehet novelni, aminek inflacio, es forintgyengules a kovetkezmenye."

Az angoloknál nincs nagy infláció és fontgyengülés.

"Megoldas a piaci folyamatok erositese,a termelekenyseg novelese, a korrupcio csokkentese, a kormanyzati kiadasok csokkentese,a kozbeszerzesek atlathatosaga lenne."

Ja. Fasz érti, miért pont az ellenkezőjét csinálja pártunk és kormányunk.

"csokkenni 10-20 even belul a lemaradasunk"

Ja. Lézerjani pont a héten mondta, "önkritikusan", hogy sajnos még 20 évet kell várni, míg a nyugathoz felzárkózunk. Csak néztem ki a fejemből, ez mit szívott. Mondjuk én pont ezt hittem 1990-ben, de azóta realistább lettem. Azt nemtom, hogy a visegrádi országok valaha fölzárkóznak-e. De hogy mi tőlük is leszakadunk, azt tapasztaljuk.

Manyecska 2015.06.17. 13:48:33

@atpijkamo: házi teológusom elmagyarázta hogy strigák nem léteznek ellenben sok a strici..!:DD

Manyecska 2015.06.17. 14:11:07

@atpijkamo: mi múltkor ázsiai masszázsolajjal kentük be a biciGliláncot mer épp az volt kéznél.xdd

Manyecska 2015.06.17. 14:16:19

@atpijkamo: mega gyümölcslegyek, kolibrik, és egyéb növényevők követték..xdd

a GVTI fogyasztóvédők nem értenek hozzá · http://deciki.blog.hu/ 2015.06.17. 14:29:04

@Manyecska: Most látom, hogy ezek nem is terhességi csíkok, csak a zsebemben lévő filctollnak esett le a kupakja.

Manyecska 2015.06.17. 14:51:35

@atpijkamo: Gerardus van der Leeuw kedveli ezt.xdd

englandboy 2015.06.17. 15:09:41

@igazságos: nagyon meg lennel lepve mennyibe kerul arrafele a telefon meg az internet

englandboy 2015.06.17. 15:13:45

@igazságos: csak az angliai pelda korlatlan minden 30 napos rolling contract telefon nelkul.igaz nem 4g csak 3g viszont ehhez kell egy virgin valami.telefonszamla 18£ internet 31.50£ tv nincs minek vonalas telcsi nincs minek.otthon a digi 2000ft adja a netet

Kergelepke 2015.06.17. 17:27:52

Nekem továbbra se tetszik (valamilyen rejtélyes oknál fogva), hogy kicsivel több, mint egy év letelt a hűségnyilatozatomból, és már másodszor emelnek díjat (egyszer szinte azonnal). Engem köt a hűség, őket nem. Nem hiperszuper telót vettem, de így is megtanultam a leckét: soha többé nem kötök hűségnyilatkozatot. Alap kártyafüggetlen teló, és akivel csak lehet, azzal internet alapú kommunikáció (sajnos sok ismerősömmel ez még nem megy). Jobbat egyelőre nem tudok.

prokee · http://blog.prokee.hu 2015.06.17. 17:43:27

LEHET felbontani kötbér nélkül, én megtettem. Igaz, úgy szerződtem nagyjából egy éve, hogy az egyetlen kedvezmény a hűségért cserébe a havidíj volt.
Mivel most épp az emelkedik, nem mentem bele a szerződésmódosításba. Elsőre lerázott a telefonos ügyfélszolgálat, másodszorra személyesen is elküldtek az üzletből, aztán harmadszorra, telefonon sikerült olyannal beszélnem, aki nem rázott le. Bekínált egy csomó variációt a MyTariffal, de nem kértem.
Pár nappal később hívtak, hogy (egyébként volna itt még a MyTariff, de ha nem kérem) KÖTBÉRMENTESEN megszüntethetem a szerződést.
Ha jól emlékszem, 26-án lesz számlazárás, az lesz az utolsó Telenoros-Pannonos számlám úgy tizensok év után.

Józsi, a migráns köcsög 2015.06.17. 17:46:01

@atpijkamo: a szó amit keresel az a stíra. kevered a strigulával ami valóban csík, ellenbe nem terhességi.
hacsaknem valaki strigulát húz minden kölyök kipottyantása után, monnyuk 15 gyerek felett már érdemes komolyabban adminisztrálni.

Aureliano Buendía 2015.06.17. 18:01:47

@atpijkamo: vitték-vitték, ez félig igaz is, de félig meg nem. Ez azért nem annyira fekete és fehér.

Tudtad azt pl., hogy az egyetemes szolgáltatás árait mindenkor az állam szabja meg? Na mármost: ha az álal azt mondja, hogy egy m3/kWh ára annyi a lakosságnak, amennyi, akkor a szolgáltató annyiért adja. Ha emiatt vesztesége lesz, akkor is.
A nagy zsuga a versenypiacban van. Nézd meg, hogy azok, akik a lakossági szegmensben bedobják a törölközőt, kivonulnak-e a versenypiacról?

Aureliano Buendía 2015.06.17. 18:05:39

@Troppauer_Hümér: ez igaz is lenne, ha nem így lett volna már a különadók előtti világban is? Már 10 évvel ezelőtt is megvolt a kartell, meg korábban is. Már nem emlékszem forintosítva az akkori percdíjaimra, de arra igen, hogy Erdélyben, az Orange hálózatán már akkor is gombokért telefonáltam (a román átlagfizetéshez képest is). Ott már akkor megvolt az 1000 perc valami 3-4 juróért (ami talán 15-20 lej lehetett). Feltöltőkártyásként, nem előfizetésben. És az a nyomorgó Románia volt.

Aureliano Buendía 2015.06.17. 18:08:59

@Troppauer_Hümér: na, ebben egyet is értünk. Ezt a mentalitást én sem értem. Konzumidióták.

asdf 2015.06.17. 18:23:18

Jó dolog az, ha Homárék megpróbálnak szakértőket keríteni, de ha egy adott társaság -a kvázi vizsgamunkában- egy KÉToldalú szerződésmódosítási ajánlat esetén elkezdi EGYoldalú szerződésmódosítás témakörben osztani a tanácsot, meg hivatkozni az ászf-et (= teljesen félreérteni a jogi helyzetet), akkor vagy ők feküdjenek neki ennek jobban, vagy homárék csemegézzenek még szakértők után...

♔bаtyu♔ 2015.06.17. 20:03:48

@bandikkaa: Szerintem a Telenor forgalma épp emiatt csökken és amiatt emel árat.

Nicktolvaj 2015.06.17. 20:27:23

@RS-MBIK:

"Minő érdekes véletlen, hogy mind a Telenyomor, mind a Vodkafon, minnd a Témobili szinte egyszerre emel árakat.... Európa legdrágább percdíjait sikerül elérni..."

Kell a magyar ügyfélnek a szolgáltatás a horror áron is?

Ha megfizeti, akkor mi a gond az áremeléssel?

Ha az ügyfelek tömegesen mondanák fel a szerződéseket arar hivatkozva, hogy nézzék a szolgáltatók az édes anyukájukat fejőstehénnek, akkor az árakat nem emelnék, hanem csökkentenék.

Black Hole 2015.06.17. 20:55:07

Csak úgy eszembe jutott, hogy a Guinness gyárat egy 1700-as években kötött bérleti szerződés miatt nem tudják Dublinból kitenni. Mert ugye egy szerződést ha 300 évre kötnek, akkor az addig érvényes. Abban az országban, ahol meg lehet csinálni, hogy valaki egyoldalúan szerződést módosít, ott kurva nagy gáz van. És egy nyomorult 1-2 éves picsa kis hűségidőről van szó!

asdf 2015.06.17. 21:16:59

@Black Hole: Augusztus elsejetol mar nalunk sem lehet egyoldaluan modositani. Pont emiatt tamadt hirtelen mindegyiknek ingerenciaja, hogy akkor gyorsan emelunk/modositunk egyet meg mielott ez eletbe lep.

a GVTI fogyasztóvédők nem értenek hozzá · http://deciki.blog.hu/ 2015.06.17. 21:33:57

@Black Hole: +

Szerőőődééés... Beleírják az alkotmányba, hogy minden városi világítás szerződés duplaáron a tiborcé, oszt jónapot.

Black Hole 2015.06.17. 21:54:43

@asdf: majd találnak kiskapukat, és szépen el fogják magyarázni, hogy nem döglött, csak alszik.

Black Hole 2015.06.17. 22:09:38

@atpijkamo: jah! Majd módosítanak szerződést visszamenőleg úgy, hogy a módosítás korábbi keltezésű lesz, mint maga a szerződés! Így aztán majd kiderül, hogy a módosítást módosították az alapszerződéssel, így az érvénytelen. Aztán majd az lesz érvényben, amit az épp aktuálpolitikai helyzetnek megfelelő pozíciójú akárki talált ki. Érted? Mert én már nem, mert belekeveredtem, de azért így van ez :-D

Black Hole 2015.06.17. 22:36:31

@atpijkamo: a baj az, hogy ez így van. Valamikor ugye vállalkozó voltam ott. Fura dolgokat láttam. Pl egy ismerős pályázott állami valamire. Az állam gyártatott volna valamit le. Ismerősnek volt egy külföldi üzleti partnere, azzal volt közös cég. Nyertek. Kurva sok pénzt belenyomtak a szerszámokba, mivel gyártani kellett valamit. Mikor ott voltak a majdnem kész szerszámok, amikbe addigra milliárdokat toltak bele, jött egy kormányváltás, majd az új kormány azt mondta, hogy ez a projekt le van fújva. A külföldi őrjöngött. Először azt hitte, hogy ismerős át akarja verni. Új kormány meg szépen elmondta, hogy miért nem jár nekik semmi pénz, vagy kártérítés, vagy bármi, mert csak. A külföldi csak hajtogatta, hogy ez nem úgy működik, hogy egy állami szerződés kormányváltás miatt érvényét veszti! Aztán rájött, hogy valahol ez természetes. Ezek basszus játszanak az emberrel, meg a pénzével, meg az egész életével. Amúgy ez a kaland is MSZP csak FIDESZ meccs volt, az meg mindegy is, hogy melyiknek mi volt a szerepe, mert mind a kettő egy marhaság.

a GVTI fogyasztóvédők nem értenek hozzá · http://deciki.blog.hu/ 2015.06.17. 22:47:59

@Black Hole: Az. És most még hozzáadhatod a nagybani állami korrupciót is.

Black Hole 2015.06.17. 23:08:35

@atpijkamo: mozgalmas pályafutásom alatt sok hülyeséggel foglalkoztam. Egy időben üzletkötő voltam egy cégeknek beszállító cégnél. Nagyon rosszul indult. Tudtam, hogy jó áron ajánlok jó minőségű holmit, de nem vették. Aztán egyszer egy raktáros különösebb kertelés nélkül megkérdezte, hogy ha nálam vásárol, abból neki mi haszna lesz. Akkor leesett a 20 fillér. Életem anyagilag legsikeresebb szakasza jött. Csak mikor tükörbe néztem, majdnem hánytam. 2 év múlva azt mondtam, hogy nem csinálom, mert egyszerűen én nem ez az ember vagyok. Belegondoltam, hogy ha ez kicsibe így megy, hogyan mehet nagyba? Egy akkori legjobb automata mosógép ára egy délelőtt megvolt. Aztán váltottam, becsületes vállalkozó lettem, és onnantól kezdődött a vesszőfutás. Szóval, durva dolgok vannak ott. Szerintem azóta romlott is a helyzet.

Escaped 2015.06.18. 00:17:43

@Troppauer_Hümér: Folyanatosan emelik, mióta ,,itt vannan". Nagyjából egyszerre és azonos mértékben. Már Patásorbán előtt is volt némi ármegyegyezés ott.

Escaped 2015.06.18. 00:19:29

@Troppauer_Hümér: Folyanatosan emelik, mióta ,,itt vannak". Nagyjából egyszerre és azonos mértékben. Már Patásorbán előtt is volt némi ármegyegyezés ott.

Black Hole 2015.06.18. 00:39:28

@Escaped: mint a kupiban mi? Mikor a Madame kérdezi a matrózt, hogy a lány jó volt-e? Az meg mondja, hogy jó volt, de el kellene küldeni dokihoz, mert meg van fázva. Olyan hűvös, és orrán, száján dől a takony. Aztán mikor elmegy a Madame kiabálni kezd, hogy "Joe! A tízesben cserélje ki a hullát, mert megtelt!".

Tomasz_a_gozmozdony 2015.06.18. 08:09:07

Arra azert kurvara kivancsi lennek, ha en beslattyognek a gyokerekhez "ketoldalu szerzodesmodositassal", hogy mostantol csak a fele havidijat fogom fizetni, mert megnottek az egyeb kiadasaim, mennyire rohognenek korbe. Akkor en miert ne rohogjem korbe? A kurva husegido nem csak ram, mint elofizetore vonatkozik, hanem a nyomorek szolgaltatora is. A nemeteknel miert lehet 1 centert roamingolni? Itt mi a faszert kerul 15 centbe egy nyomi sms BELFOLDRE???

zoli62 2015.06.18. 09:41:35

A Telenor már amúgyis többszörös visszaeső szerződésmódosítási kérdésekben.

joska61 2015.06.18. 09:42:59

Vajon miből gondolja egy akármilyen szolgáltató, hogy ha azt mondja, árat akar emelni, én meg azt mondom, hogy nem akarok többet fizetni, akkor ha időt hagy, majd meggondolom magam...? Ezek tényleg teljesen hülyék?

S.A. 2015.06.18. 10:34:16

Most komolyan, hogyan létezik még olyan ember aki Telenor előfizető akar maradni?

horex · http://horex.uw.hu/ 2015.06.18. 10:40:55

@S.A.:
Jaja!
Ugye nem olvastál még voda és tmobil anyázást?
Szeretem amikor biztositós esetekben is igy kommentelnek
1kutya mindegyik

campobaszo 2015.06.18. 10:49:13

Szimpatikus a "Gazdasági Versenyügyi Tanácsadó Iroda" honlapja: "0 ÉV TAPASZTALAT,0 ELKÖTELEZETT SZAKEMBER".

Homár Hilda 2015.06.19. 12:08:14

na kozben megtalaltam, de "12 ÉV TAPASZTALAT 18 ELKÖTELEZETT SZAKEMBER"-t látok

a GVTI fogyasztóvédők nem értenek hozzá · http://deciki.blog.hu/ 2015.06.19. 12:13:49

@Homár Hilda: Nyilván böngészője válogatja. Mindenesetre honlapkészítésben ne tőlük kérj tanácsot.
süti beállítások módosítása