Azt biztosan megállapíthatjuk, hogy a BKK udvarias hangú tájékoztató leveleket küld a panaszosainak. De vajon ezúttal jogos a morgolódás? A gépek néha elromlanak, és ez akár többel is előfordulhat ugyanazon a környéken. De Ágnes hasfájása is érthető: miért kéne pénzt feccölne jó esetben felhasználásra sosem kerülő jegyekbe? Vagy ez valójában észszerű biztosíték lenne a hasonló esetekre, és jogosan várja el ezt a BKK az utasaitól? Szavazzon a poszt alatt!
Kedves Homár!
A BKK automatáival gyűlt meg a bajom, ezért e-mailben megkerestem ügyfélszolgálatukat augusztus 26-án.
"Tisztelt Ügyfélszolgálat!
A XVIII. kerület Béke téri automatából szerettem volna diákbérletet vásárolni ma reggel, de az automata papírpénzt nem fogadott el. Mivel ezért nem tudtam az eltervezett módon vonattal továbbutazni, néhány megállóval arrébb, a Szarvascsárda téri automatánál próbálkoztam ismét a vásárlással. Sajnos ez sem sikerült, ugyanebből az okból. Ekkor már jelentős késében is voltam, de vissza kellett mennem az 50-es villamos Honvéd utcai megállójába, ahol végre rendben(?) működött az automata, bár ez is csak pontosan kiszámolt összeget fogadott el.
Felháborítónak tartom, hogy egy bérlet megvásárlása 30 perces késésbe és 2 db vonaljegybe kerüljön! Lehet, hogy mégis egyszerűbb lenne bliccelnem?
Várom mielőbbi válaszukat, és intézkedésüket az automaták javításával kapcsolatban
Üdvözlettel:
S*** Ágnes"Választ több mint három héttel később kaptam, de ez is csak egy összeollózott sablonválasz volt. Ami igazán felháborított, az a javaslat, hogy tartsak magamnál egy csomag gyűjtőjegyet az ilyen helyzetek megelőzésére: "Az automaták esetleges technikai hibái esetére érdemes lehet elővételben 10 darabos gyűjtőjegyet vásárolni a pótdíjazási eljárás elkerülése érdekében." Mert ugye nyilvánvaló, hogy a bérlet megvásárlása mellett még további összegeket is szeretnék a BKK-nál "befektetni".
Az már csak apró kiegészítés, hogy 3 héttel az eset után a Keleti pályaudvarnál ugyanilyen hibás automatával találkoztam.
Az alábbiakban látható a BKK válasza, eredeti formátumban jól látható a többféle betűméret/betűtípus.
"Tisztelt S*** Ágnes!
Hivatkozva Társaságunkhoz 2015. augusztus 26-án érkezett elektronikus levelére, az alábbi tájékoztatást adjuk.
Tájékoztatjuk, hogy az új automaták informatikai hálózatba kerültek bekötésre, ezért az üzemeltető cég az esetleges hibákról azonnal tájékoztatást kap a rendszertől. A hibák kijavítását azok észlelése után a szerződésben rögzített határidőn belül köteles megkezdeni, ellenkező esetben a részükre kifizetendő üzemeltetési díjat csökkentjük. A rendszer monitorozását elsődlegesen a T-Systems Magyarország Zrt. végzi, de Társaságunk is felügyeli.
Általánosságban azonban elmondható, hogy több mint egy hónapja minden automatán végrehajtottak egy szoftverfrissítést, melynek eredményeképpen a bankjegy visszahúzás funkció működésbe lépett a rongálások visszaszorítása érdekében. Ennek értelmében amennyiben az automata azt érzékeli, hogy a visszajáróként kiadott bankjegy elvétele nem történik meg 60 másodpercen belül, azt a készülék automatikusan visszahúzza, ezzel lehetetlenné téve a csaló számára a készpénzhez történő hozzáférést. Az automata ezt követően a szervizes kolléga kiérkezéséig bankjegyet nem fogad el. Fontos megjegyezni, hogy ugyanez a folyamat játszódik le abban az esetben is, ha eltömítés nem történt, csupán az ügyfél a rendelkezésre álló 60 másodperc alatt nem vette el a bankjegyeket.
Az okozott kellemetlenség miatt szíves elnézését kérjük!
Tájékoztatjuk továbbá, hogy Budapesten és vonzáskörzetében az automatákon kívül több száz helyen nyílik lehetőség jegy és bérlet vásárlására. Ezen értékesítési pontjainkat (ügyfélközpontok, pénztárak, Társaságunk viszonteladói) az alábbi hivatkozás alatt tudja megtekinteni: http://www.bkk.hu/pontkereso.
Az automaták esetleges technikai hibái esetére érdemes lehet elővételben 10 darabos gyűjtőjegyet vásárolni a pótdíjazási eljárás elkerülése érdekében.
Kérjük tájékoztatásunk szíves elfogadását.
Budapest, 2015. szeptember 21.
Tisztelettel:
V. Ágnes
Levelezési szakterületi vezető
BKK Zrt.Köszönöm,hogy elolvastátok!
S. Ágnes
Az utolsó 100 komment: