Az gyakori helyzet, hogy a vásárló és az eladó mást gondol egy helyzetről, erről szól az egész Homár. Az már kicsit ritkább, hogy a vásárló és a gyártó egyetértőleg állítja, hogy hibás egy kütyü, a forgalmazó viszont ragaszkodik a működikezműködik verzióhoz. Lehet tippelni, hogy kinek van közvetlenül forintosított haszna ebből.
Kedves Homár!
Szolgáltatóm jóvoltából 240Mb-es internetem van, előtte 120 volt, az még elketyegett a 100Mb-es routerrel, de gondoltam, hadd szóljon a 240, veszek egy 1000Mb-est. Ki is kerestem egy routert, amit legolcsóbban az eMAG webáruházában lehetett megkapni. Megrendeltem tőlük, le is szállították időre, kifizettem.
Hanem aztán jött az üzembehelyezés. Informatikus vagyok, több száz kütyüt helyeztem már üzembe, van némi tapasztalatom. Az előző routerem is ugyanettől a gyártótól volt, van más eszközöm is tőlük, soha nem volt gondom az üzembe helyezéssel. Itt sem azzal volt gond, hanem hogy a router nem működött. Illetve működött, kb. 1Mb/s-os sebességgel, ami azért nem 1000. Pontosan az volt a jelenség, hogy bármilyen netes forgalmat elindítottam, a router kb. 30Mb/s-os sebességgel kezdte a műveletet, majd lement 1Mb/s körüli értékre, és ott ketyegett tovább.
Visszacseréltem a routert a régire, az remekül működött, ahogy korábban. Többször megcsináltam a cserét, újra installálás, stb., az új sohasem működött, a régi igen. Felhívtam telefonon a _gyártó_ ügyfélszolgálatát, ahol szintén megállapították, hogy az új router hibás. Azt is mondták, hogy ez egy kifutott típus, ajánlottak egy másikat. Meg is javították volna ezt, de a sorozatszám alapján megállapították, hogy Romániában lett regisztrálva a router, így csak ott javíthatják garanciálisan.
Értesítettem az eMAGot, hogy _hibás a termék_, ezért vissza szeretném adni. Másnap már jött is a futár, visszavitte a terméket. (Másnap megvásároltam az ajánlott routert, csont nélkül működött és működik azóta is.)
Valamennyi idő után kaptam egy mailt az eMAGtól, hogy a vásárlásomat stornózták, mást szeretnék-e venni, vagy visszakérem-e a pénzt. Ha igen, adjak számlaszámot. Már a termék visszaküldésekor, amikor egy formanyomtatványt kellett kitölteni, jeleztem, hogy kérem vissza a pénzem, és a számlaszámom is megadtam. De ilyen apróságon nem akadunk fel, megírtam, hogy kérem a pénzt, és megadtam újra a számlaszámom. Pár nap múlva meg is érkezett a pénz. Eddig rendben is lenne a dolog.
Hanem 1500 Ft-tal kevesebb pénzt utaltak vissza, mint amennyit a routerért fizettem. Nosza, elő az ÁSZF-et, milyen apróbetűt nem olvastam el vajon? Az ÁSZF-ben benne van kerek perec, nem is apró betűvel, hogy visszaadott termék esetében levonnak 1500Ft-ot szállítási díjként. De! Nem vonnak le szállítási díjat, ha a visszaküldött termék hibás!
Na, felhívtam az eMAG ügyfélszolgálatot - nem az 1500 Ft-ért, szerencsére nem fogok emiatt éhenhalni, hanem mert úgy gondoltam, hogy nem a nem visszafizetett 1500 Ft-okból kéne bevételt csinálniuk, hanem a hibátlan termékekkel. Itt fogadták a panaszomat, aztán elfelejtették, stb., kb. másfél hónap telt el levelezgetéssel, telefonokkal, ők kötötték az ebet a karóhoz, hogy a termék nem volt hibás. Leírtam nekik is részletesen a fentieket, hangsúlyozva, hogy a termék hibás volt - nemcsak szerintem, hanem a gyártó szerint is. Végül azt minden igényt kimerítő választ kaptam a panaszkezelő részlegüktől, hogy:
"Tisztelt Ügyfelünk, A termék tesztelésre került, megfelelően működik, így a szállítási költség le lett vonva. További szép napot kívánunk!"
Probléma az, hogy a visszaküldéskor, meg a visszafizetésről szóló levelezés során elfelejtették közölni, hogy a terméket nem találták hibásnak, és ezért a visszaküldés okát nem fogadják el. Ja, és mellesleg az is probléma, hogy a router igenis hibás volt.
Mivel a sorozatszámot nem jegyeztem fel, így nem tudok továbblépni, nem is nagyon akarok. Ez a levél azért született, hogy az eMAGtól óvjam azokat, akik szeretnének tőlük vásárolni.
Üdv!
gym
UPDATE okt. 28. 16:11
Jelentkezett nálunk az eMag, hogy szeretné felvenni a kapcsolatot gymmel. Reméljük végül sikerül rendezniük az ügyet.
UPDATE 2. okt. 31.
És igen! Nem csak üres ígéret volt az eMag részéről a dolog, ráadásul a leveleés alapján az ügyfélszolgálat igen rendesen teszi a dolgát. Íme:
íme a levelezésük:
Tisztelt gym úr!
Köszönöm a türelmét, sikerült képbe kerülnöm pontosan a történtekről. Először is elnézését kérem, ha a kellemetlenséget okoztunk Önnek. A fő probléma, amiért az 1500 forint levonásra került, hogy az eMAG szervize nem észlelte a hibát, és az Ön által is jelzett gyártói szakvélemény nem állt rendelkezésre, hogy ezt továbbítsuk szervizünknek.
Ettől függetlenül saját hatáskörben intézkedem a levont 1500 forint azonnali visszautalásáról a korábban megadott bankszámlaszámára, remélhetőleg ez pár munkanapon belül megérkezik!
Bízom benne, hogy a fenti megoldás elfogadható az Ön számára is.
Tisztelettel:
XY
Ügyfélszolgálati vezető
Tisztelt xy Úr!
Köszönöm intézkedését.
Szakvéleményt nem tudtam mellékelni, mert szóban kommunikáltam a D-Link ügyfélszolgálatával. Több beállítást végigpróbáltunk az ő javaslatai alapján, de a router stabilan csak az 1 Mb/s-os sebességet tudta produkálni, ezért az ügyfélszolgálatos is távolról csak másodpercekre tudott a gépemre belépni, mert mindig felbomlott a kapcsolat. Hangsúlyozom, hogy a korábbi routeremmel, ami szintén D-Link gyártmány volt (és feltváltva próbálgattam az Önöktől vásárolttal, ezzel kizárva, hogy az internetszolgáltatással lett volna probléma abban az időszakban), és a mostani D-Link routeremmel semmi hasonló probléma nem volt és nincs jelenleg sem. Az Önök routerét két géppel próbáltam ki, egy asztalival és egy notebokkal, ugyanolyan eredménnyel. Azt pedig valószínűtlennek tartom, hogy 3 hibátlan D-Link routerből 2 működik, egy meg nem, ugyanazon a hálózaton ugyanolyan beállításokkal.
Ami hozzátartozik azért a teljes képhez, hogy én sem kaptam semmi információt a teszt eredményéről amíg meg nem reklamáltam a levont összeget, holott a honlapjukon kitöltendő űrlapon a "Hibás terméket kaptam" kóddal küldtem vissza a routert. Én úgy gondolom, hogy ebben az esetben, ha a router valóban hibátlan, akkor ezt közölni kellett volna velem mielőbb, hogy pl. esetleg azon melegében kérhettem volna a D-Linktől szakvéleményt, nem másfél hónapra visszamenőleg. (Az első hivatalos értesítés, amit kaptam Önöktől, és közli, hogy nem találtak hibát, október 14-én érkezett, ami a visszaküldés augusztus 26-i dátumához képest enyhén szólva is későn van. Így kissé úgy tűnt, hogy a router akkor lett "hibás", amikor megreklamáltam az összeget. Tudom, ez gonosz feltételezés, de mi vásárlók már csak ilyenek vagyunk.
Tehát a router hibája vagy hibátlansága csak az egyik összetevője volt a panaszomnak, az ügyintézés sebessége és módja a másik része.
Ebbe a levélbe a Tékozló Homár blogot is be-Cc-zem, hogy lássák az eMAG pozitív hozzáállását, és ezzel tudják árnyalni a nyilvános bejegyzést.
Még egyszer köszönettel:
gym
Józsi, a migráns köcsög 2015.10.27. 09:35:41
ide nem jöhet csak úgy be 2015.10.27. 09:43:47
ide nem jöhet csak úgy be 2015.10.27. 09:50:15
AtiSnatch 2015.10.27. 09:51:48
atpijkamo · http://deciki.blog.hu/ 2015.10.27. 09:52:52
Fasznak viszed el egy üzembe, mikor otthonra vetted.
Józsi, a migráns köcsög 2015.10.27. 09:59:12
McZozo 2015.10.27. 10:00:01
ember a holdon? 2015.10.27. 10:01:57
ide nem jöhet csak úgy be 2015.10.27. 10:08:41
@AtiSnatch: olyan meg van? Nyimi-nyami yum! Lurkokent meg ettem.
@Józsi, a migráns köcsög: hat nem igazan...
@McZozo: gyehe, tudtam, hogy ezt felreerti valaki. Arra ertettem, hogy Ubuntu-rajongo szakmesterunk a legolcsobbat valasztja, minden tovabbi sulyozas nelkul, csolatassal. Na meg eMAG? Ha normalis? Eljunk ko alatt. Mindegy.
hobbitroll 2015.10.27. 10:30:35
"legolcsóbban az eMAG webáruházában lehetett megkapni"
hiba no.1, olcsó hús vs. drága leves
"Informatikus vagyok, több száz kütyüt helyeztem már üzembe, van némi tapasztalatom"
Mi pedig egész jól keresünk az ilyen tapasztalt informatikusoknak köszönhetően :D
"Romániában lett regisztrálva ... ott javíthatják garanciálisan"
hiba no.2
Ez a forgalmazó problémája. Kedves tapasztalt informatikus nem tudja használni a guglit (fogyatékosvédők, TV-k -szavatosság-jótállás, kereskedelem-)?
Ha a problémát a 14. nap előtt felfedezte, akkor simán mondhatta volna, hogy passz, nekem ez mégsem kell (elállási jog gyakorlása).
"Mivel a sorozatszámot nem jegyeztem fel, így nem tudok továbblépni, nem is nagyon akarok."
hiba no.3
"Ez a levél azért született, hogy az eMAGtól óvjam azokat, akik szeretnének tőlük vásárolni."
hiba no.4
Vásárlás _ELŐTT_ gyűjtünk információt arról a cégről, akitől vásárolni szándékozunk. Aki ezt képes saját hatáskörben meglépni, azt nem szükséges a nevezett cégtől védeni. A többire meg kár pazarolni a biteket.
"Informatikus vagyok ... van némi tapasztalatom", az már biztos, hogy a némi tapasztalat nem terjed ki a gugli használatára, vagy ha mégis, úgy szövegértés terén mutatkoznak hiányosságok.
@Homár Hilda: ez megint a 12 egy tucat poszt. Most ezzel mit lehet kezdeni? Már azon kívül, hogy ekézzük a posztolót? Mert azt tudjuk, hogy az emag ßar, és ha a posztoló vette volna a fáradtságot, hogy vásárlás előtt guglizzon egy keveset, ő is erre a következtetésre jutott volna.
ColT · http://kilatas.great-site.net 2015.10.27. 10:31:48
GVTI? Ez mennyire törvényes?
Illetve postolónak ajánlanám figyelmébe, hogy megeshet, hogy csak nála nem tudott valami összeakadás miatt gigabiten menni a cucc, de mondjuk elállási joga akkor is van!
ColT · http://kilatas.great-site.net 2015.10.27. 10:32:56
bonifac · http://vezetek.blog.hu 2015.10.27. 10:41:34
Szükségtelen, mi már régen tudjuk, hogy nem szabad tőlük vásárolni. Te eddig nem tudtad. Most megtanultad.
hobbitroll 2015.10.27. 10:44:27
Hidd el, lehet tesztelni. Pl. beköti a saját belső hálózatukba, a wan-t beállítja sima dhcp-re, lan-ra beköt egy gépet, és a belső (Gbites) hálózaton, a tesztelendő router előtt lévő gépek-re/ról megmozgat néhány 10(vagy 100)GB-ot.
sarostehen 2015.10.27. 10:57:11
hobbitroll 2015.10.27. 11:10:58
neszójjá'be, ő 1 INFORMATIKUS b4zdm3g, hát nem érted? Még tapasztalata is van, a BDSRSTNT neki!
Attila F 2015.10.27. 11:17:28
1) Logikád szerint csak a legdrágább helyen lehet vásárolni, ott biztos nem vernek át. Ellenben az a cég, amelyik olcsón árulja a termékeit, nyugodtan átverheti a vásárlóit, ez így van rendjén.
2) Valóban a forgalmazó problémája, csak ők nem ismerték el, hogy hibás lenne a termék.
3) Nagyon életszerű, hogy sorozatszámokat ír fel az ember, amivel egyébként semmire se menne, hiszen a forgalmazó nem ismerte el a hibát.
4) Ha mások nem írnák meg a tapasztalataikat (pl. mert leoltod őket), akkor te sem tudnál a magad bölcsességében előre tájékizódni.
2015.10.27. 11:31:51
"Felhívtam telefonon a _gyártó_ ügyfélszolgálatát, ahol szintén megállapították, hogy az új router hibás." ezt hogy?
atörökkk 2015.10.27. 11:39:15
hobbitroll 2015.10.27. 11:45:38
a véleményedről pedig:
1., Nem mondtam, hogy csak a legdrágább helyen lehet vásárolni. Nem állítottam azt sem, hogy az olcsóbban áruló cég nyugodtan átverheti a vásárlóit. Valamint azt sem, hogy ez rendben lenne
2., Minden további nélkül fennállhat inkompatibilitási probléma (lásd @sarostehen: )
3., Viszont a papírok (számla, gar.levél) megtartása elvárható lenne (elállástól függetlenül, ugyanis a forgalmazó ebben az esetben kiállít egy jóváíró vagy stornó számlát, és ezzel a történet le is van zárva)
4., Már sokan megírták. De maradjunk most ennél az esetnél. Nem én hangsúlyoztam, hogy "Informatikus vagyok". Ha az lennék (nem állítom! bár másoknak ez a véleménye) lenne annyi eszem, hogy vásárlás _ELŐTT_ gyűjtök be információt a termékről (tapasztalatok, inkompatibilitás, mikori konstrukció, megnézem a gyártó weboldalán -ott esetleg láthatom azt is, ha kifutó termékről van szó) _ÉS_ a forgalmazóról. Így megkímélem magam a későbbi szopástól. Persze csak akkor, ha informatikus lennék.
Majmász Gedeon 2015.10.27. 11:47:22
hobbitroll 2015.10.27. 11:52:52
De. Tudod mit? Átfogalmazom, ebbe kössél bele :P
"ha a posztoló vette volna a fáradtságot, hogy vásárlás előtt guglizzon egy keveset,..."
helyett:
"ha a posztoló vásárlás előtt tájékozódott volna,..."
Attila F 2015.10.27. 11:54:40
ghck 2015.10.27. 12:02:18
millibit? Vagy mi? A mega az nagy M... ;)
hu.wikipedia.org/wiki/SI-prefixum
hobbitroll 2015.10.27. 12:03:15
"...Mert azt tudjuk, hogy az emag ßar, és ha a posztoló vette volna a fáradtságot, hogy vásárlás előtt guglizzon egy keveset, ő is erre a következtetésre jutott volna. "
A posztoló hibái azért lettek pontokba szedve, mert hangsúlyozta, hogy "Informatikus" és kijelentette, hogy "van némi tapasztalata". Ha valaki kijelenti magáról, hogy ért valamihez, akkor bizonyos dolgok elvárhatóak tőle. MERT ÉRT HOZZÁ (legalábbis szerinte). Ha ennek ellenére olyan hibákat vét, ami egy tapasztalatlan/hozzá nem értőnek elnézhető, akkor vagy nem ért hozzá, vagy igényli a "törődést" (amit valószínűleg meg is fog kapni a nap folyamán, nem csak tőlem).
CsakMintTe 2015.10.27. 12:06:46
hobbitroll 2015.10.27. 12:09:40
Józsi, a migráns köcsög 2015.10.27. 12:14:48
hobbitroll 2015.10.27. 12:19:12
Józsi, a migráns köcsög 2015.10.27. 12:24:21
ghck 2015.10.27. 12:24:34
hiba no.4
Vásárlás _ELŐTT_ gyűjtünk információt arról a cégről, akitől vásárolni szándékozunk."
Nyilván te nagyon okos vagy, de szerinted kitől származik az az információ, amit te okosan vásárlás előtt szerzel be?
ghck 2015.10.27. 12:26:45
A mikrobit ne keverjük ide, szegény semmiről sem tehet!
www.youtube.com/watch?v=aoAN76vlESU
Manyecska 2015.10.27. 12:37:15
KaTe 2015.10.27. 12:39:46
Jól tudom, hogy itt nem élhet a 14 napos elállási jogával a fogyasztó?
Romániában lett bejegyezve a termék? Ez csak természetes. De nem baj, nyugodtan vásároljon mindenki tőlük, közben lehet a wellbiden is nyomni 1-1 bidet. Nagyjából hasonlóan megbízhatónak értékelem mindkét céget.
Posztoló. Ilyet ne írjál, hogy informatikus vagy, mert darabokra szednek és kiskanállal kaparnak össze a végén.
Attila F 2015.10.27. 12:40:42
És igen, nyilván mindenki tudja, hogy ez a cég szar. Ez amolyan alaptudás mostanában.
Ahogy az is, hogy egy informatikust, aki ért a routerek üzembe helyezéséhez, senki nem húzhat le 1500 Ft-tal. Hiszen ő hozzáértő.
hobbitroll 2015.10.27. 12:53:56
Miért gondolom azt, hogy a termék nem hibás?
Saját tapasztalat, kb 10 hibásnak visszahozott termékből 1 ha valóban az.
Jellemzően.
- cpu: "x napja vettem, és szar, nem működik." általában BIOS frissítés megoldja, néhány estben vérpistike OC-vel próbálkozik, mert a neten azt olvasta, hogy az X processzor bírja az Y órajelet Z feszültségen. Afölött nagyvonalúan átsiklik, hogy _nem_minden_példány, valamint ez nem tartozik bele a "rendeltetésszerű használat" fogalmába
- vga: "x napja vettem, és szar, nem ad képet" 2 eset szokott történni, (1) van integrált VGA, és oda van kötve a monitor, BIOS-a válogatja, hogy ezt figyeli e. Van amelyik aut. letiltja az integráltat, ha érzékel kártyát. (2) nem ad neki tápot
- hdd: "x napja vettem, és szar, nem látja a vindóz" beépítés után, első indításkor a vindóz feldob egy ablakot, hogy merevlemez inicializálása. Ezt ignorálja, nem particionál, nem formáz, ez után értelemszerűen nem is látja az intéző/TC
- ram: "x napja vettem, és szar, nem megy csak zMHz-en" itt 3 eset lehet. (1) Nincs SPD a modulon, így nem tudja a BIOS kiolvasni, majd beállítani a HW-t. (2) nem tudja értelmezni, vagyis kézzel kell beállítani. (3) ismételten vérpistike, OC-vel próbálkozik
- laptop: "x napja vettem, és szar, nem megy rajta az usb3-as port" jellemzően a meghajtó programok telepítése maradt el.
- router: "x napja vettem és szar" az megvan ugye, hogy adsl/digi-hez pppoe -t kell beállítani. Ezt szokták elfelejteni. Csak bedugja, és persze, hogy nem működik. Esetleg 3G-s modemet akar használni vele. Csak épp ezt nem közölte velünk vásárlás előtt, mert akkor mi is utána tudunk nézni, hogy kezeli e az adott típust.
Miért e kisregény? A tapasztalat mondatja velem, nagyon szeretik visszahordani, és azonnal leszarozni a terméket, holott a hiba jellemzően a felhasználóban van (aka PEBKAC). Az fel sem merül bennük, hogy a hiba máshol/másban van.
@ghck: mondom még1x. Egy hozzáértőtől elvárható, hogy az elérhető információk alapján felelős döntést hozzon. Ha ennek ellenére mellényúl, akkor viselje büszkén a szopóálarcot. De az a minimum, hogy ne egy ilyen rinyálós posztot küldjön.
Józsi, a migráns köcsög 2015.10.27. 12:57:16
atpijkamo · http://deciki.blog.hu/ 2015.10.27. 12:58:48
Faszok ezek. Ezennel polgári engedetlenségi mozgalmat hirdetek az üzembehelyezés egybeírása céljából.
hobbitroll 2015.10.27. 13:03:09
- ram kieg. "szar, a vindóz nem lát csak 3GB-ot" valóban, a 32bit-es tényleg annyit lát.
- hdd kieg "szar, a vindóz nem lát csak 2TB-ot" valóban, ha MBR-re particionál, nem is fog többet. Ahhoz, hogy lássa az egészet, GPT-vel kell. (ezt persze felkínálja, csak olvasni kellene tudni)
Mielőtt mondanád, igazad van. Nem érthet hozzá mindenki. Jól is néznénk ki, felkopna az állunk. De ha nem ért hozzá, akkor ne támadólag lépjen fel ("x napja vettem, és szar", mert erre ez lesz a válasz: "ha nem értesz hozzá kisCR7, miből vontad le a következtetést?"), hanem mondja ezt (vagy valami hasonlót) "x napja vettem, beépítettem, de valami félresikerült, nem úgy működik ahogy kellene/nem működik. Nem nagyon értek hozzá, megnéznék?" Hidd el, "mi" is másképp állnánk a problémához ;)
hobbitroll 2015.10.27. 13:04:36
@blogmoci: 2 komment között tudod mit csinálj? segítek: anyád, ravatal, szex
ghck 2015.10.27. 13:05:18
MrZed001 2015.10.27. 13:07:20
Tényleg megéri az a pár ezer forint ezt a magas szintű vásárló copatást ?
Nemá.
Józsi, a migráns köcsög 2015.10.27. 13:10:14
"Értesítettem az eMAGot, hogy _hibás a termék_, ezért vissza szeretném adni. Másnap már jött is a futár, visszavitte a terméket. "
szóval ha az emag visszavette mert hibás a cucc akkor járna a pószternek az ezeröt huf.
ha meg nem találták hibásnak akkor miért nem mondták el a pószternak, hogy ecsém bakker, a ződgombot köllene nyomni akkor működne?
szóval jelen esetben kapjabe az e a magot, amondó vagyok.
ezeröccáz kilóhufért meg nyilván elég kevesen fognak reklamálni, én se tenném.
hobbitroll 2015.10.27. 13:11:19
"Értesítettem az eMAGot, hogy _hibás a termék_, ezért vissza szeretném adni. Másnap már jött is a futár, visszavitte a terméket. (Másnap megvásároltam az ajánlott routert, csont nélkül működött és működik azóta is.)"
Ezt már körbejártuk(tam) párszor. Szerinte volt hibás a termék. A gyártó csak annyi információval rendelkezett, amit telefonon kapott, de a termék nem járt náluk, így nem tudták megvizsgálni. Ha a termék hibátlan, és az aszf-ben az van, amit ír, akkor nincs miről beszélni. Örüljön, hogy visszavették (elállás vs. szervizbe küldés és nem csere, hanem jóváírás kérése nem ugyan az!)
ColT · http://kilatas.great-site.net 2015.10.27. 13:14:12
Hogy lehet kérni szállítást, OK. Ez volt a kérdés.
De mondjuk valószínű nem is ingyen postázták.
ColT · http://kilatas.great-site.net 2015.10.27. 13:15:34
@hobbitroll: Értsd ha csak azokkal az eszközökkel nem megy jól, ami a postoló szolgáltatójánál van a vonal másik végén, akkor mi van? Ez lehet a router baja, hogy inkompatibilis.
ghck 2015.10.27. 13:25:26
Ezt csak feltételezed. *Lehet*, hogy távdiagnosztizálták, nem?
Amúgy meg az emag is elismerte, hogy hibás a termék:
"Értesítettem az eMAGot, hogy _hibás a termék_ [...] Valamennyi idő után kaptam egy mailt az eMAGtól, hogy a vásárlásomat stornózták, mást szeretnék-e venni, vagy visszakérem-e a pénzt."
Ha hibátlannak találja az emag, akkor azt írja, hogy a termék hibátlan, szeretnéd, hogy újra elküldjük, vagy kéred az ára mínusz 1500-at?
Ez a korrekt eljárás szerintem. Szerinted tényleg nem? Csalódnom kell benned?
CsakMintTe 2015.10.27. 13:29:35
atpijkamo · http://deciki.blog.hu/ 2015.10.27. 13:32:01
atpijkamo · http://deciki.blog.hu/ 2015.10.27. 13:37:34
ColT · http://kilatas.great-site.net 2015.10.27. 13:39:08
@hobbitroll: Értsd ha csak azokkal az eszközökkel nem megy jól, ami a postoló szolgáltatójánál van a vonal másik végén, akkor mi van? Ez lehet a router baja, hogy inkompatibilis.
KaTe 2015.10.27. 13:44:58
- Mivel 240 megabites neted van, ezért valóban nem fog 1000 megabittel működni.
A router meg egyszerűen nem bírja a terhelést, ennyi. Valami iszonyatosan gagyi vacak lehetett, ami komolyabb terhelésnél idővel csomagvesztést eredményez. Ilyenkor amúgy célszerű lett volna felhívni a szolgáltatót és kérni egy teljesen ingyenes telefonon keresztül lebonyolítható mérést legalább a szolgáltató berendezéséig. Ha ott nincs probléma, akkor marad a router meg a belső hálózat.
Azt se értem miért nem írtál típust, legalább lett volna esély körbenézni az interneten, hátha már mások is panaszkodtak az eszközzel kapcsolatban.
@hobbitroll: Elhiszem, hogy rengeteg meló lehet a panaszkezeléssel, azért remélem megfelelő árrést alkalmaztok, ami némileg kompenzálja a hajhálód - esetleges -ritkulását. Mellékesen nem kötelező ám informatikával foglalkozni, ha pedig mégis ezt választottad, akkor kalkuláld bele a fogyasztói problémakezelést is, ugyanis abban semmi újdonság nincs, hogy a felhasználók 90%-a nem ért az informatikához és egyből a kereskedőt veszik elő, ha valami nem úgy működik, ahogy azt elvárná. Mégis mit vársz? 10-15 éve kezdett elterjedni az informatika ilyen széles körben. Magyarországon pedig pont ennyivel van elmaradva az informatikai oktatás. Ezt ne a vevőkön akard már leverni!
juhaszvik 2015.10.27. 13:55:24
és amúgy milyen jelentősége van annak, hogy kifutott egy termék?
De azért én leszűrném a történet velejét is:
(0. a történet első három bekezdése felesleges)
1. posztoló visszaküldte a hibás terméket.
2. emag visszaküldte a pénzt, amiből levont 1500 ft szállítási költséget, de egy szóval sem említette, hogy nem ért egyet a hibás megjelöléssel
3. szólt a posztoló, hogy ez így nem jó, majd az emag ezután jelezte, hogy a termék szerinte nem hibás
minden más felesleges mellébeszélés volt a posztban, de hát akit "tornaterem"-nek hívnak, az bármiféle szófosásra képes lehet...
hobbitroll 2015.10.27. 14:02:32
@ColT: ennyi erővel a szolgáltató eszköze is lehet hibás. Tehát nem.
@atpijkamo: ezt most komoJan el kell magyaráznom? Nem jössz rá 1edül? :)
Homár Hilda 2015.10.27. 14:02:36
ghck 2015.10.27. 14:10:16
Hát, szerintem meg az nem valószínű, hogy egy gyártó csak úgy bemondásra ítéletet hozna a termék hibás mivoltáról... Kivéve mondjuk ha jól ismert sorozathiba, kapásból tudják mi okozza, melyik sorozatszámú termékek érintettek és hogyan javítható...
Szóval visszatérve: szerinted nem az lett volna a korrekt eljárás, hogy először is közli, hogy szerinte nem hibás a termék, majd ismerteti a lehetőségeket (termék vissza, ár - 1500 vissza)?
Rosszindulatú Vászka 2015.10.27. 14:41:21
atpijkamo · http://deciki.blog.hu/ 2015.10.27. 14:49:15
wazzu 2015.10.27. 14:49:48
Itt a lényeg. Nem tanulsz, nem tanulsz..
Kitalátor (másként) gondolkodó · http://kitalator.blog.hu 2015.10.27. 14:53:54
lcsaszar 2015.10.27. 14:56:15
lcsaszar 2015.10.27. 15:34:46
Mancika ül egy asztal előtt, van a közelben egy konnektor. Leteszi a reklamáció tárgyát az asztalra, a zsinórt vagy dugasztápot bedugja a konnektorba. Megkeresi a készüléken a kapcsolót, bekapcsolja. Ég a zöld lámpa? A készülék jó. Nem ég? A készülék hibás.
Ennél alaposabb vizsgálathoz tesztkörnyezet kellene, méghozzá minden termékcsoporthoz más és más.
Rosszindulatú Vászka 2015.10.27. 15:48:28
melaena 2015.10.27. 16:54:26
Nem sok olyan ceges kornyezetben jartam,ahol az atlag user hozzafer a WAN-hoz,vagy tudja a ceges elofizetes parametereit :)
melaena 2015.10.27. 16:55:44
A bevizsgalasi jegyzokonyvbol kerj scanelt valtozatot
Amusing 2015.10.27. 17:57:04
MrG0rsky 2015.10.27. 19:01:50
Aureliano Buendía 2015.10.27. 19:12:44
Aureliano Buendía 2015.10.27. 19:27:23
Aureliano Buendía 2015.10.27. 19:29:41
Aureliano Buendía 2015.10.27. 19:32:31
Aureliano Buendía 2015.10.27. 19:38:18
ehhh... bezzeg kettőnegyvennel tölteni a pornót, az megy.
NoOne 2015.10.27. 20:13:35
Gratulálok a "törzsszurkolók" érintett részének, úgy tűnik a legszebb öröm tényleg a káröröm. Kár.
Souky Sanjay 2015.10.27. 20:32:40
homar4prez 2015.10.27. 21:59:02
Attól, hogy informatikus vagy, még simán szophatsz, akár ennél pitibb dologgal is. Az olyan informatikus, aki nem járt még hasonlóan, az meg simán hazudik :)
hobbitroll 2015.10.27. 22:29:38
Mint írtam, több módon is lehet jelezni ha probléma van. Nekem azzal van gondom, amikor egy valószínűleg (nyilvánvalóan) nem hozzáértő kijelenti, hogy valami szar. Miközben csak ő nem tudja használni/beállítani a hozzáértés hiánya miatt.
"...Mégis mit vársz?..."
Kulturált viselkedést? Erre sem vagyok büszke, de volt akit elküldtem a 3.14csába, mert elkezdett velem ordítani egy vélt probléma miatt. Amikor felhívtam rá a figyelmét, hogy nem a seggéből rángatott ki, és nem tetszik ahogy beszél, még ő volt megsértődve. Lehet, hogy a vevőnek mindig igaza van, de az eladó/szervizes is ember. Az utóbbi pár évben mintha ez feledésbe merült volna (lásd a pár nappal ezelőtti decathlonos, blokkelhagyós posztot, gyanítom elhangzott még ott 1-2 mondat, amit nem kötöttek az orrunkra). Azért, mert vett valamit (valami szart), még nem ő (a vevő) fingja a passzátszelet.
@Homár Hilda: Ezt kár volt beírnod. Szerintem az is érdekes, hogy a tapasztalt informatikus (ő írta, nem én találom ki) rögtön tudta hol lehet nyígni. Amikor információt kellett volna gyűjteni, akkor nem talált ide? Miért is baj az, hogy ez böki a csőröm? (bár a jelek szerint csak nekem)
@ghck: ok, nem tudjuk mit írt az emag-nak, ill. nem hallgat e el valami apró infót, zajlott e köztük valami kommunikáció. Mert azt nem tartom valószínűnek, hogy visszaküldi, ad egy számlaszámot, és ott egyszercsak hopp, megjelenik a pénz.
@MrG0rsky: Küldtél is pószt a homárra?
@atpijkamo: cöh ... 640, habzsidőzsi. Amin elkezdtem programozni, abban 64K volt. Sőt, egyszer kipróbáltam egy ZX81-et, abban kőkemény 1KB! :P
@lcsaszar: forrás: lopom.hu/kereses/tag/fonok/page/3
Délután 3 óra körül. Molyolok a számítógépem elott. Csöng a telefon felveszem bemutatkozom ahogy szoktam:
- ..........Kft. Gipsz Jakab Jó napot kívánok!
A túloldalon egy - hangjából ítélve - komoly érett férfi hang:
- Jó napot kívánok és XY vagyok a .......... Kft ügyvezetoje. Ma reggel
küldtünk Önöknek egy árajánlat kérést. Érdeklodnék hogy megkapták-e mert még nem jött a visszaigazolás.
- Uram mindjárt megnézem! - és lekérdezem a postafiókomat. Az említett üzenet nem jött meg.
Ezt közlöm a túloldallal is.
- Akkor elküldenénk még egyszer és kérném hogy mielobb válaszoljon rá mert sürgos lenne a munka. - elbúcsúzás mindkét oldalról. El telik fél óra megnézem a mailboxot semmi. Egy negyed óra múlva megint megnézem még mindig semmi. Telefon csöng ugyanaz az illeto. Megállapítjuk hogy a level még mindig nem jött meg. Majd hallom a telefonban:
- De hát itt van a sikertelen küldések között nem csoda hogy nem ment el.- majd a telefontól eltávolodva kiabál: - Marika! Húzza már ki egy pillanatra a ROUTER-nek a tápját! - halkan hallom Marikát:
- Melyik az fonök?
- Az a kis fekete doboz a számítógép asztal mellett a földön.
- Az van ráírva hogy: R-O-U-T-E-R.
- Ezt a fekete konnektort amin piros szalag van azt húzzam ki?
- NEEEEM!!! AZ A SZERVER!!! Mondom hogy egy kis fekete doboz abba megy egy fekete zsinór azt tessék kihúzni majd 10 másodperc múlva visszadugni!
- Na de fonök nekem nincsen stopperórám elég ha mobilomon nézem?
- Elég ha lassan elszámol 10-ig de húzza már ki hogy végre rendbe jöjjön rendszer. Reggel óta kb. 40-50 E-mailunk nem ment el.
- Fonök találtam egy szürke dobozt a falon ezt most kikapcsoljam?
- NEEEEM!!!!! AZ A RIASZTÓÓÓ!!!! HOZZÁ NE NYÚLJON!!!! Mondom hogy egy kis fekete doboz a számítógép asztal mellett a földön.
- Ja fonök! Most jut eszembe hogy arra ma véletlenül ráöntöttem a müzlis joghurtomat és elmosogattam. Ott van a szárítórácson.
Egy csendes lakonikusan beletörodo hang a túloldalról:
- Jézusom...
@NoOne: a legőszintébb, mert nincs benne irígység
@Rosszindulatú Vászka: igen, ez is egy lehetséges megoldás, csak sajnos nem minden esetben múkodik. Szárazabb, tisztább, jobb érzés 64bites rencert telepíteni ;)
atpijkamo · http://deciki.blog.hu/ 2015.10.28. 07:19:34
:))
Tomi3434 2015.10.28. 08:02:15
CID. 2015.10.28. 08:21:28
joska61 2015.10.28. 09:10:42
atpijkamo · http://deciki.blog.hu/ 2015.10.28. 09:42:25
Semmiképpen, mert a nedvesség miatt megcsapja a 220V. Ki kell szárítani előbb a környezet, hogy ne legyen vízes.
CID. 2015.10.28. 10:44:21
atpijkamo · http://deciki.blog.hu/ 2015.10.28. 10:58:33
Homár Hilda 2015.10.28. 12:21:17