Tékozló Homár

Egy hős apa küzdelme a Sütibabáért

2015.11.30. 15:39 | Homár Hilda | 140 komment

auchan.gif

Az Auchan hiába volt egy nagyon fontos küldetésben lévő apuka utolsó esélye, a reménysugárt követve szegény egyszer csak beleütközött a rideg valóságba és a kíméletlen "Nincs, nem volt és nem is lesz."  válaszba. De, ha már azt is hozzátették neki, hogy kérdezze meg a Központot, akkor jó, mi is megkérdezzük a Központot a kialakult Sütibaba-helyzetről.

Kedves Homár! 

Az Auchan áruház reklámoz egy gyerekjátékot, a Meglepi Sütibabát. Ezt a játékot az importőr is reklámozta korábban a tévében (gyerekcsatornákon), így hát a gyermekemben igény mutatkozott rá: neki ilyen kell télapóra és/vagy karácsonyra. Vagy csak úgy.

Egy jó apuka persze nem kapkodja el a vásárlást: mire eljutottam ez első játékboltba, közölték, hogy elfogyott, és már biztosan nem is lesz idén. Mentem a másikba: dettó. Jó, akkor internet: sehol sincs már. Valahol elmondták, hogy a játék importőre (Formatex) egyszerűen alul becsülte az igényt, és keveset importált belőle. Nincs is ezzel semmi baj, így jártam. 

És ekkor jött képbe az Auchan. Ki látható egy Auchan újságban: Meglepi Sütibaba! Ráadásul 2.290 Ft-ért!  (Máshol 2.500 és 3.500 között árulták, amíg volt.) Irány a solymári Auchan.

Nem találom a játékot. Eladó a kérdésemre, hogy hol van a játék, furán néz rám, és közli, hogy nincs ilyen. Mindegy, az óbudai Auchan is útba esik: ugyanez a helyzet. Jó, irány a budakalászi Auchan. Dettó. A dunakeszi Auchanba már nem mentem el, csak felhívtam őket. Szó szerinti válasz: "Nincs, nem volt és nem is lesz." Hogyhogy? Ők nem tudják, kérdezzem A Központot. Naná, felhívtam őket is: már mondat közben rávágta a hölgy, hogy: NINCS. Picit undoknak tűnt - az volt az érzésem, hogy már más is meg merte kérdezni. 

Ezt követően levelet írtam az info@auchan.hu címre. Öt nap alatt válaszra sem méltattak. Két nap után újabb levelet írtam, amiben a reakcióidejük felől érdeklődtem. Erre sem reagáltak. Bizonyítandó, hogy nem tévedésből árulják a nem létező terméket: eszük ágában sincs leszedni a saját oldalukról, hiszen mind a mai napig fent van az oldalukon. Megnyugtató, hogy december 3-ig tartják ezt a jutányos árat, ráadásul az összes áruházban.

Nagyon úgy fest, hogy az Auchan egy olyan játékkal próbál vevőket becsalni az áruházaiba, ami sosem volt neki készleten, és nem is tervezi árusítani. Minek nevezik ezt a fajta tevékenységet? Nem jut eszembe a szó...

 
Üdvözlettel:
István
Szűrt kommentelők

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

AtiSnatch 2015.11.30. 15:41:51

Marketingeci. Szívesen.

Rejtélyes 2015.11.30. 15:46:42

Hamis tanuzas... Azaz tisztessegtelen kereskedelmi gyakorlat.

The Crazy One 2015.11.30. 15:49:34

Azt tudtad kedves István, hogy a szórólapok, meg a többi marketingizé az nem az üzlet biznisze, hanem a beszállító partnerek fizetik a megjelenést? Tehát, ha a madaras szórólapon látsz valamit és nincs, akkor az nem a ósan kurvaannya...

felbüfizett ajtókilincs 2015.11.30. 16:13:05

Jó apuka nem a tv-vel nevelteti a kölköt, hanem önnönmaga+anyuka, értékes célokat adva neki. Jó, kell a játék. De van itt egy olyan szag, ami nem oké.

Dezsike 2015.11.30. 16:14:17

Csak nekem támadt az az érzésem, hogy ez egy az egyben ugyan az mint a Hull a pelyhes című film sztorija? Azért az importőr is siettethetné egy kicsit a dolgot, hisz neki is az az érdeke, hogy amit behoz azt el is adják a boltok, márpedig ha ekkora igény van rá jó sok pénzt behúzhatna ha sietne - még talán árat is emelhet.

ifjú vénszivar 2015.11.30. 16:24:23

Biztos,hogy ő az apa? :)

juhaszvik 2015.11.30. 16:33:51

Ül a srác a krimó kanapén, már rendesen el van lazulva, van benne némi csodaszer, néz ki a világba. Ellibben előtte egy csajszi feszes farmerban, utánanéz, majd odaszól a haverjának: "Sütibaba..."

poszthoz: tisztességtelen kereskedelmi gyakorlat játszik?

@felbüfizett ajtókilincs: ha trollkodsz, akkor oké, de ha komolyan gondoltad: haver, a szüleid nem tanították meg, hogy "it is a capital mistake to theorize before one has data" - vagyis ha nem tudod, hogy hogyan neveli a gyereket, akkor ez így erős beszólás (posztolót csak szépen, finoman ütjük, és sosem alaptalanul)

Józsi, a migráns köcsög 2015.11.30. 16:36:45

a világ megérett a pusztulásra.

Józsi, a migráns köcsög 2015.11.30. 16:46:19

@juhaszvik: badarság. minden csak addig kapható amíg a készlet tart.
most nyomtassák újra a szórólapot mindig amikor elfogy valami?

juhaszvik 2015.11.30. 16:49:15

@Józsi, a migráns köcsög: te az internetet nyomtatva olvasod (link a posztban)?

Józsi, a migráns köcsög 2015.11.30. 16:54:53

@juhaszvik: a linken az akciós termékek vannak felsorolva, ez a trágyasütibaba meg akciós.
igen, akkor is akciós ha már éppen elfogyott, mivel az adatbázisban csak az van feltüntetve, hogy éppen melyik termékük meddig akciós, nem az hogy éppen mekkora készlet van belőle. nem bonyolult ám.

Terézágyú 2015.11.30. 16:56:11

ossan? hát mennyé a cébéjába, azok jómagyaremberek, nem ijjen francia g....k.....

- mondaná erre az egyszerűbb lélek... én nem vagyok az, én nem mondok ilyet.

McZozo 2015.11.30. 17:04:22

@Józsi, a migráns köcsög: Es ezt megis minden nap megosztod velunk ahelyett hogy pusztulnal :)

McZozo 2015.11.30. 17:05:23

@Józsi, a migráns köcsög: Az odaig ok hogy elfogy valami de ugye ezek a cegek mar sokszor megutottek a bokajukat mert az adott valami soha nem is letezett vagy max volt belole 2 darab

McZozo 2015.11.30. 17:07:20

@The Crazy One: az hogy kivel fizetteti ki a multi az egy masik dolog. de ettol meg a szorolap alapjan en nem a forgalmazohoz megyek be hanem az madaras tecsohoz, es en nem hinnem hogy a madars tecsonak semi beleszolasa abba hogy im jelenik meg. ezt nagyon nem hiszem

Potpolett 2015.11.30. 17:07:55

teljesen meghatódtam a sztorim, már látom is a férjemet, ahogyan a születendő gyerekünk minden szaváért bejárja majd az országot és mindenhol ordítozik a játékért, amit a bébink akar.

Sőt, mint a Kisvakondban a vakond, amikor jár-kel az erdőben és mindenkihez odafordulva keresi a kamilláját: camomile? :D

The Crazy One 2015.11.30. 17:12:13

@McZozo: nyomdai hibákért nem vállalunk felelősséget. Bocs, nyomdai hiba volt, hogy van raktáron. Abszolút nincs beleszólása. A beszállító fizeti a reklámot, ő dönti el mit reklamozzanak. Vagy, mit kene? Becsületbeli nyilatkozatot kéne, hogy tényleg tudjuk szállítani. Tudnák, ha volna. De nincs, viszont van helyette más, így kábe lese baccák.

juhaszvik 2015.11.30. 17:17:15

@Józsi, a migráns köcsög: tudnak róla, hogy már nincs a termékből? igen. fent van még mindig a weblapon a termék? igen. figyelmeztetve lettek rá? igen. ez így tisztességes? nem.
"nem bonyolult ám" - mármint kiírni a honlapra, hogy elfogyott?

Zsiráffusz camelopardalis · http://globalicum.blog.hu/ 2015.11.30. 17:32:50

@juhaszvik: ha meg mégis kapnak plusz készletet akkor az a vadász baja hogy nincs fent holott akciós! a hüjéknek semmi se jó.

gabors 2015.11.30. 17:53:13

most mi lesz mikulas(jezuska) nem hoz sutibabat? .... VILAGVEGE !!!

atpijkamo · http://deciki.blog.hu/ 2015.11.30. 18:18:33

A láyaimnak volt sütibabájuk. Ez ilyen időszaki játék, mint a moncsicsi, meg a tamagocsi. A sütibaba 30 év alatt jutott el Magyarországra? Nem vagyunk kicsit messze a fősodortól?

atpijkamo · http://deciki.blog.hu/ 2015.11.30. 18:19:39

Halkan kérdezem a gyakorló kisgyerekes szülőket. Ti nézettek tévéreklámot a gyerekkel?

Rosszindulatú Vászka 2015.11.30. 18:25:10

@atpijkamo: nézik segítség nélkül is, a gyerekcsatornák is tele vannak nyomva reklámmal. A galaktikus helyzet egyre fokozódik.

atpijkamo · http://deciki.blog.hu/ 2015.11.30. 18:34:49

@Rosszindulatú Vászka: Na de ahhoz az kell, hogy a villanypásztor elé ültesd.

Belenéztem ilyen gyerekcsatornába, hát teljesen fogyaszthatatlan. Mondjuk a szezámuccát felvenném, kivágnám belle a reklámokat, és azt nézhetnék. Vagy letölteném angolul, és együtt nézném velük, angolul tanulva. Tulságosan ráérek?

Az tuti, hogy nem engedném a kisgyereket kontrollálatlanul szart nézni. Többe van az nekem, minthogy ilyen szarral elrontsam.

atpijkamo · http://deciki.blog.hu/ 2015.11.30. 18:36:29

@Rosszindulatú Vászka: Na de ahhoz az kell, hogy a villanypásztor elé ültesd.

Belenéztem ilyen gyerekcsatornába, hát teljesen fogyaszthatatlan. Mondjuk a szezámuccát felvenném, kivágnám belle a reklámokat, és azt nézhetnék. Vagy letölteném angolul, és együtt nézném velük, angolul tanulva. Tulságosan ráérek?

Az tuti, hogy nem engedném a kisgyereket kontrollálatlanul szart nézni. Többe van az nekem, minthogy ilyen szarral elrontsam.

The Crazy One 2015.11.30. 18:36:46

@atpijkamo: szigorúan tilos! Lopom én a pénzt?

Rosszindulatú Vászka 2015.11.30. 18:44:34

@atpijkamo: hát az is egy megoldás, ha elzárom előlük a külvilágot és teremtek nekik egy alternatív valóságot ,amiben azt fogyasztják, ami nekem is tetszik, csak ezzel meg az a gond, hogy nem akarom én őket gyötörni, hanem az a cél, hogy jól érezzék magukat. Azok a kis sunyi pondrók nem szeretik se Umberto Eco-t, se Jimi Hendrixet, se a Süsüt, csak a Macsebet meg a Scoobí Doo-t.

No persze kaphatnának karácsonyra Star Wars Lego meg tökömtudja milyen babák helyett csattogós lepkét, meg önfejlesztő CD-t is, azzal, monnyuk el tudnám odázni, hogy idegbeteg depis pöcsök legyenek és csak akkor kapjanak sokkot, ha önálló életbe kezdenek, no de azt meg minek? Pont leszarom mivel játszanak, ha az nem kifejezetten káros, vagy nem túl ricsajos.

Aureliano Buendía 2015.11.30. 18:54:36

a hétköznapi hősök köztünk járnak.

ifjú vénszivar 2015.11.30. 18:59:34

helga! most már ezt a mocskos szájú dögöt kibaszhatnád a picsába!!! ja, hogy ő tejen kívül mást is rendszeresen nyal........

Aureliano Buendía 2015.11.30. 19:01:07

@atpijkamo: ó, az a boldog, gondtalan 30 év.

Régen mindig azt mondták, hogy kb. 50 évvel (40 szovjet-magyar örök barátság, meg az ÁFA) vagyunk lemaradva a fejlett nyugattól. Ehhez képest akkor hoztunk 20 évet? És mikor? Gyurcsótány vagy a Patásorbán alatt hoztuk be ezt a 20 évet? Most akkor a magyar reformok, vagy az elkúrás működik?

És egyeseknek van pofájuk hőzöngeni, hogy de szar itt élni. Még 50 év és le is hagyjuk a hanyatló nyugatot:D

Rosszindulatú Vászka 2015.11.30. 19:11:56

@Aureliano Buendía: vannak rosszindulatú vélemények, hogy a hunpolgárok egy jelentős része mentálisan még mindég a szocizmusban él. Ez sztem felháborító almarágás, ugyanis a helyzet valójában sokkal rosszabb. Fejben ez a ország nagyrészt még a feudális viszonyokban él, ábrándozva egy sosemvolt nagyhatalmi attitűdre. Amúgy szegény-gazdagok meg cziffra nyomorúságba, pont ahogy a Mikszáth is firtatta.

atpijkamo · http://deciki.blog.hu/ 2015.11.30. 19:13:18

@Aureliano Buendía: 1989-ben meg voltam győződve róla, hogy 20 év alatt elérjük a fejlett nyugatot.

- az autókat sokkal gyorsabban lecseréltük, mint vártam. túl gyorsan.

- urambáltyám, korrupció, társadalmi rend, hát egy felívelés után mára visszasüllyedtünk a kádári posványba. 0 fejlődés. Ismét csak egy állampárt van.

- plázák, szupermarketek gyorsan bejöttek.

- fizetések - nem látok igazi fejlődést

- számítógépek, kütyük gyorsan bejöttek.

- bicikliutak - csak pár éve kezdenek rendesen kiépülni, sok van még hátra.

M. Péter 2015.11.30. 19:18:53

@The Crazy One: Ha az Auchan szórólapján van valami, akkor azért igenis az Auchan felelős. Mo.-n is bírságoltak meg már boltokat azért, mert olyasmit hirdettek, amiből nem volt elég készletük.

Aureliano Buendía 2015.11.30. 19:19:58

@englandboy: de neki az ósanos kell, mi ezt nem érthetjük.

Rosszindulatú Vászka 2015.11.30. 19:28:57

Eddig nem is tudtam, hogy van ilyen sütibaba, de már engemet is nyomaszt, hogy nincs.

ifjú vénszivar 2015.11.30. 19:29:30

HA tudnátok csinálni kukorica Katát! De ti már elkorcsosult parasztok vagytok.:)

The Crazy One 2015.11.30. 19:30:57

igen, azóta vezették be a "készlet erejéig " kezdetű nótát. Hát kérem, eddig tartott a készlet ereje.
Egyrészt A-tól Z-ig az összes multit szarrá lehetne büntetni a kicsinyes ócska trükkök miat, de ugyanakkor naiv dolog volna azt hinni, hogy Magyarország nem a multik országa. Vagy játszótere. Vagy szemétlerakata.

Aureliano Buendía 2015.11.30. 19:31:19

@Rosszindulatú Vászka: eddig én sem ismertem, de tudtam volna élni az információ nélkül.

Volt fentebb egy jófogás link, szerintem az lehetett, hogy valami idegenszívű felvásárolta az összeset, és most háromszoros áron kínálja a sorsüldözött magyar apáknak.

Rosszindulatú Vászka 2015.11.30. 19:34:02

@Aureliano Buendía: javaslom, mindeme sorscsapás ellenére próbáljunk meg teljes életet élni, amennyire lehet eme csonka honban.

The Crazy One 2015.11.30. 19:34:36

@M. Péter:
igen, azóta vezették be a "készlet erejéig " kezdetű nótát. Hát kérem, eddig tartott a készlet ereje.
Egyrészt A-tól Z-ig az összes multit szarrá lehetne büntetni a kicsinyes ócska trükkök miat, de ugyanakkor naiv dolog volna azt hinni, hogy Magyarország nem a multik országa. Vagy játszótere. Vagy szemétlerakata.

gabors 2015.11.30. 19:36:48

Regen a szocializmusban ilyen gondok nem voltak !!! Minden jatekboltban ugyanaz nem volt !

Rosszindulatú Vászka 2015.11.30. 19:37:03

@englandboy: majd gondolunk rád, mikor esszük a mákosbejglit :P

Zsiráffusz camelopardalis · http://globalicum.blog.hu/ 2015.11.30. 19:41:17

@englandboy: nekem?? csak ha nagyon utálsz engem, ebben az esetben mindenképpen és akár többet is! :)

Dikusz 2015.11.30. 19:41:26

@sugargiraffusplumps.: azt lehetett már harminc évvel ezelőtt kapni (voltak benne kis képek is).
Az igaz, hogy akkoriban még abból az országból hoztuk be a gyerekeknek, ahonnan az irhabundákat is. Ha jól sejtem a hozzászólók korát saccolva, ők is így jutottak (szüleik révén) rágóhoz. Nem sokkal utána itthon is lehetett már kapni, az igaz. Meg kindertojást is, ennek megvolt a technikája, nagyjából be lehetett saccolni, mikor van benne sorozatfigura.

Rosszindulatú Vászka 2015.11.30. 19:48:26

@Dikusz: nem képek, képregények. Már kicsit bocs.

Bluemotion 2015.11.30. 19:53:12

@AtiSnatch: Igen, olyanról szó sem lehet, hogy valami kiment printben, de a beszállító már nem tudott hozni az adott termékből.

Vadászok Őrangyala 2015.11.30. 20:04:19

Igény mutatkozik bennem, hogy István arcocskáját szívlapátkával püfikézzem.

Aureliano Buendía 2015.11.30. 20:08:11

jéé, most nézem, hogy ismét látszik sárgával, ha valaki nekem válaszolt.
Gratulálok a Blohponthú informatikai csoportjának ezért a régi-új fejlesztésért, már csak a régi Homár címlap kéne, és elmondhatnánk, hogy megérte a fejlesztés a sok beleölt időt és persze jó magyar forintot.
Jeckyl mikor tér vissza?

Aureliano Buendía 2015.11.30. 20:12:52

@Rosszindulatú Vászka: nem könnyű, hidd el nekem. Sok polgártársunk szíve facsarodik el, ha meghallja a hármas metró bemondóját, hogy „Nagyvárad tér”. Hát magyar az, akibe nem nyilall bele a lelkébe a fájdalom? Vagy az Ungvár utcánál?
De ezeket nem is szabad elengedni. Nevethetnénk Oradea térnek, vagy Uzsgorod utcának, mert sokan ezt várnák el a PC jegyében, de én mondom: Nem, nem, soha!

Ma egy sütibaba, holnap egy új Trianon?

Aureliano Buendía 2015.11.30. 20:14:50

@Dikusz: donáldrágót már a '80-as évek elején lehetett rendesen boltban kapni. Imádtam. Kéne.

Aureliano Buendía 2015.11.30. 20:21:12

@Vadászok Őrangyala: én most annyira nem. Egyrészt nem arról szól a poszt, hogy bement sütibabáért, és kijött egy laptévével, amire amúgy utólag kurvára nincs szüksége, másrészt apaként majdnem mindent megtett a csimotáért.
Az, hogy a gyerekének erre támadt igénye, nem feltétlenül az ő hibája. Az iskolából, oviból minden normális nevelés ellenére képesek ilyen hülyeségekkel hazaállítani a gyerkőcök. Ha meg 3 barátnőjének van sütibabája, neki meg nem, akkor az elég kellemetlen tud lenni. Egy önérzetes 5-6 éves pedig súlyos teher a családban:)
Annyi, hogy fentebb be lett linkelve, hogy íbéjen lehet kapni. Remélem, olvassa a posztot, és keres megoldást is, nemcsak a problémát veti górcső alá.

Rosszindulatú Vászka 2015.11.30. 21:00:19

@Aureliano Buendía: moat, hogy mondod... Élmunkás tér, Marx tér, Majakovszkíj utca, Sztálinváros no és a rengeteg sok Kun Béla utca tér és sétány.

Rosszindulatú Vászka 2015.11.30. 21:03:15

HALÓ GÉPHÁZ!

Abba kéne fejezni ezt a motorbasztatást, mer csak!

Józsi, a migráns köcsög 2015.11.30. 21:17:25

@Aureliano Buendía: apró szépséghibas, hogy nem a nekem küldött válaszokat sárgítja be hanem a tiédet meg vászkáét. még nem jöttem rá hogy ez most bág vagy fícsör.

Józsi, a migráns köcsög 2015.11.30. 21:27:39

@Rosszindulatú Vászka: @atpijkamo: a gépházban már évek óta nincs senki. ami változik az azért van mert az egerek összeszarják a szervert meg néha belerágnak a madzagokba.

Aureliano Buendía 2015.11.30. 21:31:57

@Józsi, a migráns köcsög: az is lehet, hogy te, Vászka, meg én ugyanannak a meghasadt tudatnak vagyunk a gondolati kivetülései. Amolyan blogponthús szentháromság. Aló hangon.

Apuci elkapkodott sütibabája vagyok.

Aureliano Buendía 2015.11.30. 21:33:00

@Józsi, a migráns köcsög: jó, de akkor ki veszi fel a jutalmat a fejlesztésért, meg a visszafejlesztésért, és ki kapja év végén a pulykapénzt? Mert kurvára nem az egerek.

Rosszindulatú Vászka 2015.11.30. 21:40:38

@Aureliano Buendía: vagy mi hárman vagyunk a Muppet Show-ból a két vén hüje :D

Józsi, a migráns köcsög 2015.11.30. 21:44:46

@Aureliano Buendía: leheccséges, bár ehhez vagy többet kéne innom vagy kevesebbet.

Aureliano Buendía 2015.11.30. 21:55:20

@Rosszindulatú Vászka: én vállalom, nekem már akkor ők voltak a kedvenceim:)

@Józsi, a migráns köcsög: az semmiképp nem jó, ha csökkented a dózist, komoly elvonási tüneteket okozhat. Én a helyedben többet innék, ha elérsz egy megfelelő töltöttségi szintet, hagyod az egészet a picsába.

Dikusz 2015.11.30. 23:24:58

@Rosszindulatú Vászka: már elküldtem, mire rájöttem, hogy igazad van. De egyre halványuló emlékezetemben úgy élt, hogy volt olyan is, amin csak egy autó volt.

@Aureliano Buendía: nagy sikere volt a srácok körében, cserélgették a képeket a suliban, ha volt egyforma belőlük. Csak arra kellett vigyázni, hogy össze ne tévesszék a színes radírral, mert tök egyformák voltak, az ízük között sem lehetett nagy különbség.

Csokis · http://csokis.blog.hu 2015.12.01. 07:48:04

Esetleg megvehetne két filmet: Megint dühbe jövünk -pisztácia kifogyott, csokoládé nem is volt-, meg a Svájcinégertől azt, ahol az action man babáért harcol karácsony előtt. Legalább jól szórakozna a család a gyerek bánatán. Nincs is jobb, mint kiröhögni a kisebbet.

üveges csirkeszem (törölt) 2015.12.01. 08:21:14

Remelem, a hos apuka ennyi balfaszoskodas utan beirta a google keresobe, hogy "cupcake baba".

2015.12.01. 08:46:13

Mint hogyha a (fehérvári) Müllerben láttam volna ilyen sütibabákat...
Most hogy ugyanez a gyártó terméke-e, azt nem tudom, de egy próbát megér valamelyik bpestiben megnézni.

Manyecska 2015.12.01. 08:47:11

A zén csimótám egy bőrdzsekibe lett szerelmes persze nem karira, Mikulásra kéne :D Mondtam neki húzzon akkor dolgozni hátnem hátde :D

klarky · http://kreport.blog.hu/ 2015.12.01. 08:49:00

Kávéfőzőt szerettem volna venni. Netes keresgélés során találtam is egy elfogadható darabot, ami mindenkinek tetszett a családban, így eldöntöttük, h megrendeljük.

Időközben bedobták a postaládába az Interspar karácsonyi ajándékkatalógusát, amit átpörgetve láttam, h lesz náluk pont a kérdéses típus, ráadásul több színben is és még olcsóbban is mint a neten.

Nosza akciókezdés első napján reggel 9-kor már az áruházban voltam. Körülnéztem, sehol nem találtam. Járkálok fel s alá, mire az egyik polc szegletében elbújva megtaláltam a kérdéses termékből 3, azaz három darabot (ebből kettőnek a doboza teljesen szét volt szakadva, azaz nem pont ajándéknak való volt), ráadásul mind a három fekete volt, ami pont nem kellett.

Kérdezem az eladót, h hol vannak a meghirdetett kávéfőzők, mire ő: annyi van ami ki van rakva, ha ott nincs több vagy más szín, akkor nem tud segíteni.

Meghirdetett katalógustermék, akcióváltási napon reggel 9 órakor egy gigantikus méretű áruházban 3 azaz három darabbal képviseltette magát!

Otthagytam a francba az egészet és megrendeltem a neten, amit black friday miatt 2 nap alatt ingyen kihoztak.

Az offline kereskedelem meg bekaphatja, ássák csak tovább a saját sírjukat és persze közben panaszkodjanak, h csúnya internet...

Netuddki. 2015.12.01. 08:53:47

Ezek pont azok a ritka kivételek amikért a fogyvédesek hajlandóak néha dolgozni is. Be kell nyújtani a panaszt nekik aztán pár milkára megvágják a gonosz multikot...

Netuddki. 2015.12.01. 08:55:58

@üveges csirkeszem: Ezér a kis darab műanyagért 3ezret kiadni? Noooormáális?

Terézágyú 2015.12.01. 08:58:24

@klarky:
"Az offline kereskedelem meg bekaphatja, ássák csak tovább a saját sírjukat és persze közben panaszkodjanak, h csúnya internet... "

Még szerencse, hogy az itteni panaszok döntően arról szólnak, hogy a neten rendelt cuccokkal mennyi baj van :))))

Manyecska 2015.12.01. 09:05:42

@Aureliano Buendía: Nono! apám ott született /már nem a téren, Nagyváradon/ majd én sírok :D!! ON

atpijkamo · http://deciki.blog.hu/ 2015.12.01. 09:20:31

@Manyecska: "A zén csimótám egy bőrdzsekibe lett szerelmes"

Legalább jó csaj van benne? Hozzávaló?

felbüfizett ajtókilincs 2015.12.01. 09:32:50

A facebookos okosok meg még alá is húzzák a hülyeséget, gratula.@Rosszindulatú Vászka: méér, nem zümmög egyenletesen?
@juhaszvik: látom, tégedet is sikerült beszippantania a fogyasztói agymosásnak, eleve sokésszel persze. Azt tudom, hogy ostoba és üres célokra van rácuppanva kontroll nélkül. Mer' csakazértis, mer' ő tudatos. Az ebbe fektetett energia és idő helyett együttöltött idő alatt megszerzett emlékeket, tanításokat - mármint igazi dolgokra való tanításokat - is eszközölhetett volna. De nem, szerinted, meg a fb-os okosok szerint is az a jó út, hogy szembeszáll a naaagy, gonosz áruházzal. A cél mindegy, az ügy jó, mert a gyerekért történik. Nem; jót akarni is tudni kell jól. Nem azt mondom, hogy szar apa, azt mondom, hogy emelkedjünk már felül a fogyasztói célok mentén élt üreséletűségnek. Ha értesz egyáltalán. Nemhiszemelkomolyan.
@Manyecska: miaz isten van, mért kell felbaszni, lásdfent. ONOFF. OFFON.
@Aureliano Buendía: ezeknek hiábamondod.
@Vadászok Őrangyala: nem is ott van a gond, hanem amott. Nem szar a szülő, csak nem is túl hasznos. Naelég.

felbüfizett ajtókilincs 2015.12.01. 09:35:55

@atpijkamo: ~Sosem a valóságba szeretünk bele, ennek ellenére elvárjuk aztán, hogy az illúziónk alkossa a mindennapokat.~ (Kompínó Koelhó Pro)

felbüfizett ajtókilincs 2015.12.01. 09:54:55

@klarky: "Interspar karácsonyi ajándékkatalógusát"
Most még nem tartasz ott, de mindig legyen gyanús, hogy amit xórólapon hirdetnek, az nem épp egy prémiumcucc és akkor finoman fogalmaztam. Az is legyen gyanús, hogy ha pont olyanra vágysz, ami pont fut és pont xórólapon is viszontlátod, akkor egy erősen irányított ízlésvilágú fogyasztóipolgár vagy. Falnak beszélek, mindegy, nem tarthattam magam. Bannn.
"Nosza akciókezdés első napján reggel 9-kor már az áruházban voltam. "
Idáig olvastam (nem, mert úgy sem birom ki, hogy ne végig).
Nem tudom hány éves vagy, de áruház-mérettől függetlenül ez egy bevett szokás. Jó, most akkor eljutottál oda, hogy offline rossz, onlájnnégyláb jó. Lesz ez még így se..
Heyy, istenem, mennyiember van a világbademinek!

@atpijkamo: sokan a kütyükbe menekülnek, nekik jó, ha azon a területen van fejlődés - és hihetetlen, de teljes az életük fogyasztóként, abból is az irányított fajtából, holott az alkotás mindenkire hasznossággal lenne, de peesze az már bonyolult.

SarahConnor 2015.12.01. 09:57:12

@atpijkamo: Ez most valami újramelegítés a káposzta esetén, mert nekem is volt sütibabám anno, nagyon menő voltam vele, és elmúlt. Moncsicsinek is volt egy újjászületése, most ennek van, úgy néz ki.-

Manyecska 2015.12.01. 10:02:05

Még egy rohadt Obihódot sem kapott???? :D

eßemfaßom meg áll 2015.12.01. 10:26:29

@klarky: Még jó. hogy pont az onlájn feketepéntek kapcsán soha nem merült még fel az a helyzet, hogy a valóban jó vétel akciós termék 2percel az indulás után megkapja az "elfogyott" címkét.

GQ 2015.12.01. 10:27:18

@felbüfizett ajtókilincs: tehát a gyerek ugye nem nézhet tévét? itt van egy olyan szag, ami nem oké...

GQ 2015.12.01. 10:31:06

@Józsi, a migráns köcsög: szerintem a xxi. században az sem lenne bonyolult ám, hogy

ha készlet=0 és termék.látható=igaz akkor
termék.látható=hamis
ha vége.

magyarul, szedjék már le - ha kell, egy algoritmussal, ha már nem kapható vagy nincs készleten, aztán majd ha lesz, felteszik újra. más helyeken, pl webáruházakban is működik ez, de akár más nagy cégek honlapján is meg lehet nézni, hogy a termék épp melyik áruházban kapható.

GQ 2015.12.01. 10:33:44

@sugargiraffusplumps.: lásd az előző post-ot. gondolom, ezek a weboldalak nem statikusak, tehát a megtekintéskor húzza az adatok egy adatbázisból. de csak vélelmezem. ha így van, akkor nem lehetne összefésülni a készletadatokkal mondjuk? legalább az akciós termékeket?

Józsi, a migráns köcsög 2015.12.01. 10:34:57

@GQ: igen, de éppen ez a különbség, hogy ez nem egy webáruház. amíg a készlet tart addig lehet vásárolni a cuccból.

GQ 2015.12.01. 10:38:52

@The Crazy One: akkor zavarjuk haza mindet, na. le kéne már szokni erről a badarságról, hogy a multi itt csak pusztít, ide a szemetet hozza, stb.

GQ 2015.12.01. 10:41:02

@Józsi, a migráns köcsög: értem. de még egyszer kérdem, meddig tart összefésülni egy készlet adatbázist egy akcióssal? nem hiszem, hogy túl sokáig. máskülönben mondom, más hasonló profilú cégek is meg tudják oldani ezt a hatalmas problematikát. még azt is meg tudom nézni, melyik "bótban" lehet épp kapni... a nyomtatott média nyilván más, oda nem rohanhat ki minden példányhoz egy szerkesztő, hogy "kiradírozza" a már nem kapható cuccot... :)

Józsi, a migráns köcsög 2015.12.01. 10:48:27

@GQ: igen, de azok mind (gondolom) olyan webáruházak, amelyek fizikálisan létező üzleteket is működtetnek, mint például a deichmann.
ott online meg tudod nézni, hogy melyik cipő melyik boltjukban kapható és egy gyors telefon után még félre is teszik neked az adott cuccot ha úgy kívánod. de ugyanezt a cipőt megveheted online is.
technikailag biztosan lehetséges egy szinte real-time adatbázis fenntartása, de szerintem is tökfelesleges egy olyan áruházban ahol nincs webshop is.

GQ 2015.12.01. 10:55:59

@Józsi, a migráns köcsög: nem hiszem, hogy akkora költség lenne, hogy ne tehetné meg.

Józsi, a migráns köcsög 2015.12.01. 10:57:57

@GQ: hát, ezt meg ők tudják, hogy megéri-e nekik ezzel baszkódni egy nyamvadt sütibaba miatt :D

GQ 2015.12.01. 11:01:08

@Józsi, a migráns köcsög: :) valóban ők, de lehet, hogy csak szesznek felmérni az igényt. egyébként szerintem még én is meg tudnám csinálni nekik occón :) vagy elmennek egy informatikai fősulis kóterba, azt meghirdetik occóért projektbe...

ismerek egy bazinagy céget (ez is büdösmulti), akinek egy kínai diák fejlesztget pl makrókat meg hasonlókat, mert occó, a diáknak referencia és gyakorlat, valszeg a suli elvégézése után pedig biztosítva is van a kezdő munkahelye.

felbüfizett ajtókilincs 2015.12.01. 11:05:08

@GQ: nézzen, ha mellette szülő a szülő. ...
@Manyecska: mit töröltek? Nem törölhetnek semmit.

élhetetlen 2015.12.01. 11:12:05

@juhaszvik: Látom, te is az a típus vagy, akinek semmi sem bonyolult, ha másnak kell megcsinálni. Ránéztem az Auchanra, 19 áruháza van Most akció kezdetén aktualizálják a honlapot. A „nem olyan bonyolult ám”, amiről írsz, azt jelentené, hogy minden termék mellé kellene 19 jelölő, hogy van-e még, (mert nem mindenhol fogy el egyszerre), minimum két műszakos karbantartás, és a 19 áruház árukészletének központi figyelése. És akkor még mindig lehet, hogy papi megnézte a honlapot, még volt, de mire odaér elfogy. A barátnőm férje majdnem gutaütést kapott az Ikeában, mert a „megnézett” két utolsó ajtót a szemük láttára vitte el egy másik vásárló. Ennyire egyszerű.

felbüfizett ajtókilincs 2015.12.01. 11:18:36

@élhetetlen: a világ sokszor gyorsabb, mint ahogy a kis finom lelkekben érlelődik a döntés. Saját bőrön is tapaxxtalva, texxtelve. Király.

Beer Monster 2015.12.01. 11:18:41

@Rejtélyes: "Azaz tisztessegtelen kereskedelmi gyakorlat."

Ezt nem értem én, hogy amikor a Btk-ból világos, hogy aki mást anyagi haszonszerzés végett megtéveszt, az csalást követ el, akkor ilyenkor miért burkolóznak a "tisztességtelen kereskedelmi gyakorlattal".

GQ 2015.12.01. 11:22:36

@felbüfizett ajtókilincs: értem. tehát szülő nélkül nincs tv, ahogy reklám van, el kell kapcsolni... gyerekzár? és akkor csak azt tudja nézni, ami engedélyezve van, mondjuk, pl gyerekcsatornákat. a reklámot kikerülni meg asszem, igen nehéz.

élhetetlen 2015.12.01. 11:23:08

@atpijkamo: Nincs igazad. Azt még megértheti egy gyerek, hogy nem kap valamit, ami éppen a sláger játék, sőt, ha elég rafkós, még le is nyomhatja a barátnőit (pl. azért nem kapok, mert engem karácsonyra Bécsbe visznek a Diótörőre, (akkor is, ha nem igaz)), de az már mekkora égés, hogy azt sem tudja, miről beszélnek a többiek. Ennek nem szabad kitenni.

atpijkamo · http://deciki.blog.hu/ 2015.12.01. 11:25:25

@élhetetlen: Azért vannak még átmenetek aközött, hogy a tévé neveli fel, vagy hogy azt sem tudja, miről beszélnek a többiek.

Terézágyú 2015.12.01. 11:31:40

@Beer Monster:
"aki mást anyagi haszonszerzés végett megtéveszt, az csalást követ el"

csakhogy itt az áruháznak nem lett haszna, mert az illető nem vett semmit (pedig akart)...

jó persze, sok ember meg vesz valamit, ha már ott van, de azért...

Manyecska 2015.12.01. 11:35:32

@atpijkamo: Nem. Mi szereplünk benne. leginkább. xd

élhetetlen 2015.12.01. 11:47:58

@atpijkamo: Nem jó válasz, ezt nem vártam tőled. Persze, vannak átmenetek, csak azt gondolom, azt, hogy mik az éppen felkapott vacakok, azt nem tőled fogja megtudni, miközben este lelkiéletet éltek.

Dikusz 2015.12.01. 12:15:46

a face-n a posztoló felesége jelezte, hogy megoldódott a probléma. Nem hitte el, hogy a férje valóban mindent megtett a sütibaba megvétele érdekében (de miért?:).

felbüfizett ajtókilincs 2015.12.01. 12:24:11

@GQ: bekapod ám a brémet, ha direkt kiforgatsz állandó jelleggel. Eléri a reklám is természetesen, de a szülőnek nem kell korlát nélkül ráerősítenie az aktuális műanyagszarra. Emellett persze eléri belőlük pár úgy is. Nem csak végállásokban lehet gondolkodni. Kiegyensúlyozott nevelésről - szülői hatás <-> világi hatás - beszélek.
@élhetetlen: ennyi erővel bármit meg kell kapnia, azaz mindent. Megvan az a szülői réteg, aki hitelt vesz fel, hogy a gyereknek a suliban meglegyen a legújabb ájfon? ...

Peetee 2015.12.01. 12:26:40

A Turboman-baba effektus hozzánk is elért...cirka 20-30év késéssel!
Komám, egyet mondok, kettő lesz belőle: sütibaba nélkül is szép lesz a karácsony; ha nem most, majd egy pár év múlva értékeled.
Én is voltam így, mint most Te. Idén annak fogunk nagyon örülni, ha az apósom még velünk lesz szenteste, sütibaba mézeskalács és megfelelő színárnyalatú előszobafények ide/oda,.

lcsaszar 2015.12.01. 12:29:24

Még az a szerencse, hogy még mindig lehet kapni a Jáva építőkészletet. Lányos apukáknak nem tudom, milyen jó hírrel szolgálhatnék...

klarky · http://kreport.blog.hu/ 2015.12.01. 12:32:20

@eßemfaßom meg áll: ez lehet, h így van, de akkor beírom a keresőbe, h mit akarok és van helyette 20 másik webáruház.

Egyazon dologért viszont eszembe sem jut végjárni az egész várost, h hátha valahol pont az van amit szeretnék.

klarky · http://kreport.blog.hu/ 2015.12.01. 12:34:37

@felbüfizett ajtókilincs: azt hiszem, h te most úgy érzed, h baromira megírtad, megmutattad a világnak, h ki a jani, ki az ultimate fogyasztó.

Szeretném ha tudnád: nagyon nem így van. Röhejes vagy haverpajti ezzel az okoskodó, áltudományos, inkorrekt hozzászólásoddal...

klarky · http://kreport.blog.hu/ 2015.12.01. 12:35:39

@Terézágyú: szerencsére /koppkoppkopp/ még nem volt velük rossz tapasztalatom.

felbüfizett ajtókilincs 2015.12.01. 12:37:23

@klarky: te írtad meg "jól". Nem érzem sehogy, ezek a tények. A lakosság túlnyomó része sosem találkozott prémiumtermékkel, az képezi az univerzumot, amit a plebsznek reklámoznak. Emiatt kár engem támadni. Nem vagyok ultimate fogyasztó, inkább kívüli. De esztet te úgy sem értheted. Kávéfőzős boldog létet! Hol az inkorrektség és mi az áltudomány? Várom!

felbüfizett ajtókilincs 2015.12.01. 12:39:36

@Rosszindulatú Vászka: együttfutásban kell lenni a gyerek világtapasztalásával, ott lenni mellette folyamat. Ezt az okos és jó értelemben érteni. Igen, ez rettentő energia és idő.. Ezekből nem szokott a szülőknek lenni, így inkább valami alternatív nevelőközegnek adják át az utódot. Nem kell semmiféle alternatív valóság, a valóság kell, veled együtt. Ennyi. Egyszerű és nehéz.

Motorhead 2015.12.01. 12:41:06

Korábban, kb 15v éve már voltak "Sütibabák" vanília illatuk és színes felhajtható szoknyájuk volt. Többféle színben.

ifjú vénszivar 2015.12.01. 12:46:10

@Motorhead: s mit láttál a "felhajtható szoknyájuk" alatt. Remélem azóta sem láttál jobbat! te sütifijjjú....

GQ 2015.12.01. 12:52:36

@felbüfizett ajtókilincs: a beteg szamár vagy a vacogós cápa kapja be, lol, én biztosan nem :D

élhetetlen 2015.12.01. 14:07:31

@felbüfizett ajtókilincs: Légy szíves, olvasd el aptijkamónak 11:23-hor írt válaszomat. Más a megkapni, és a tudni róla.

Dikusz 2015.12.01. 14:16:52

Mónika Fekete - elnézést, azt hittem a férjed írta a posztot. Egyébként az én hozzászólásom mögött is van smile. Nagyon örülök, hogy ilyen férjed van, sok boldogságot kívánok mindnyájatoknak.:)
Úgy látszik már kétszer (vagy háromszor) kell elolvasnom a hozzászólásokat, hogy egyszer megértsem:)

felbüfizett ajtókilincs 2015.12.01. 15:22:34

@élhetetlen: elolvastam, már csak annál is inkább, mert arra reflektáltam ezt.:D Na mindegy.

élhetetlen 2015.12.01. 15:42:06

@felbüfizett ajtókilincs: Na, mindegy, ezt írtam: „Azt még megértheti egy gyerek, hogy nem kap valamit, ami éppen a sláger játék, sőt, ha elég rafkós, még le is nyomhatja a barátnőit (pl. azért nem kapok, mert engem karácsonyra Bécsbe visznek a Diótörőre, (akkor is, ha nem igaz)), de az már mekkora égés, hogy azt sem tudja, miről beszélnek a többiek.”. Erre írtad, hogy „ennyi erővel bármit meg kell kapnia, azaz mindent. Megvan az a szülői réteg, aki hitelt vesz fel, hogy a gyereknek a suliban meglegyen a legújabb ájfon?” . Ki nem ért, mit? Mire reflektáltál?

Kuntakintekitekinte 2015.12.01. 15:43:47

Elfogyott a boltban, mire odaértél? És nem lesz több?

Isten hozott orbániában, ti építettétek, lehet tapsikolni, egyre többször lesz ilyen.

Vajk a Vitéz Várjobbágy 2015.12.01. 15:46:37

@Aureliano Buendía: "íbéj" A rohadt mocskos árfelhajtó szélsőséges nerészletezzemetnikumúaktól vizet nem vennék a szomjhalál kellős közepén.

"íbéj" persze, pont ezt várja a sok utolsó szégyenteljes erkölcstelen szemét aki jó előre megveszi az összes ilyen túlhájpolt vackot, hogy utána az ostoba zsellérek utolsó fillérét, utolsó csepp vérét is kiszívja.

Vagy én veszem meg vagy a gyerek megérti, hogy muhi, mohács és trianon nemzetében szenvedni kell ér tűrni a vereséget és a nélkülözést is. Az árfelhajtóknak EGY FILLÉRT SE!!!

felbüfizett ajtókilincs 2015.12.01. 15:54:52

@Vajk a Vitéz Várjobbágy: egy parányit, mintha messzi mentél volna. Ennél még az orbánozás-zsidózás is racionálisabbnak hat. Kérsz egy nagymagyarország-plecsnit a homlokodra?

Vajk a Vitéz Várjobbágy 2015.12.01. 15:54:54

@felbüfizett ajtókilincs: a lakosság többsége már definíció szerint maga a plebsz, és egy ilyen posztkomcsi nemzeti bolsevik országban még a miniszterelnök is plebejus.

Kár is lenne az ilyenbe a minőség, mert fel sem ismeri.

@Kuntakintekitekinte: igen, erről is a patásorbán tehet. Na takarodj vissza az ólba csahos kutya, mert ha nem talál a gazdád akkor lemaradsz a vacsoráról. :D

Vajk a Vitéz Várjobbágy 2015.12.01. 16:02:28

@felbüfizett ajtókilincs: de jogos az indulat. A régi időkben az ilyen "íbéjes" "árvadász" még keményen elbántak, nem is részletezném, mert ki is moderálnak megint.

Értéktelen mocsok az aki előre felvásárolja más emberek keze munkáját, manipulálja a kínálatot, majd az árra spekulál. Még rosszabb, ha ezt nem a tőzsdén, hanem kisstílű élősködőként teszi meg. Jobb helyen, szerencsésebb országokban igyekeznek keményen fel is lépni az efféle torzlelkű szociopata viselkedés ellen és szándékosan limitált mennyiségű terméket csak végfelhasználóknak adnak el, személyes gyűjtésre/fogyasztásra és minden vásárlónak csak korlátozott mennyiséget.

Nincs olyan hogy valaki felvásárolja az összes kis korcs műanyag pónilovat majd a hullafáradt ostoba zselléreket nyomorba dönti karácsony szent ünnepe előtt.

élhetetlen 2015.12.01. 16:17:44

@felbüfizett ajtókilincs: Egy régebbire. „de mindig legyen gyanús, hogy amit xórólapon hirdetnek, az nem épp egy prémiumcucc és akkor finoman fogalmaztam. Az is legyen gyanús, hogy ha pont olyanra vágysz, ami pont fut és pont xórólapon is viszontlátod, akkor egy erősen irányított ízlésvilágú fogyasztóipolgár vagy.” TE soha ne vásárolj akciósan. Én fogok. Lidl, akciós törzses rózsa, törzses azálea. Bevásárlás. Törzses rózsám már volt, balesetet szenvedett, szerettem volna pótolni, de ötezer alatt nem találtam. Itt 1500 volt. Kettőt vettem. Az azálea nehezebb kérdés a sokszáz fajtából, van szobai, van fagytűrő. Ha a sarki virágosnál veszel, simán rámondja, hogy fagytűrő, csak vidd el. A nagy kertészetek megbízhatóak, csak más az árfekvés. Most, hogy az akciós azáleámra ráesett az első hó, és leovadt róla, és virít, már csak az a bajom, hogy miért nem kettőt vettem abból is. Más, van egy 30 éves húsdarálóm, tapadó korongos volt, de elfáradt a gumi, és időnként pofára esik. Már hét éve úgy alakíttattam ki egy felületet, hogy fel lehessen csavarozni egy ilyet. Nem volt fontos, nem volt sürgős, a múlt héten szembejött, akcióban. Megvettem. Most „egy erősen irányított ízlésvilágú fogyasztóipolgár” vagyok? Ne legyél ilyen egysíkú!

Krpszkj 2015.12.01. 18:17:13

"Öt nap alatt válaszra sem méltattak. Két nap után újabb levelet írtam, amiben a reakcióidejük felől érdeklődtem. Erre sem reagáltak." 15 nap a panasz válaszadási határideje. Nyilván nem csak egy levelet kapnak, amit azonnal rögtön mindent félredobva pillanatok alatt megválaszol valaki...

Aureliano Buendía 2015.12.01. 18:44:24

@Krpszkj: úúú, ez tegnap eszembe jutott, csak elfelejtettem én is megénekelni.

Soha nem értem az embereket. Írnak egy megkeresést email-ben, és azt gondolják, hogy majd az adott cég pontosan úgy fog fél óra múlva reagálni, mint a haver Józsi.

Azzal, hogy email, csak a postai kézbesítést idejét ússza meg, az ügyintézését nem. A halálom az, mikor 3 naponta újraküldi pont ugyanazt a levelet. Jobb esetben egy kurva szót ne ír hozzá, csak FW.

Vannak olyanok, akik ezeket a nagyon sürgetős leveleket a minél alaposabb kivizsgálás érdekében néhány napig még pihentetik:)

Krpszkj 2015.12.01. 18:50:00

@Aureliano Buendía: pontosan. csakazértis megvárod a 15. napot!

Aureliano Buendía 2015.12.01. 18:53:34

@Krpszkj: jaj, már hogy tennénk ilyet? Nálunk az ügyfél az első természetesen. De biztos vannak olyan gaz helyek, ahol megvárják;)

felbüfizett ajtókilincs 2015.12.01. 19:33:16

@élhetetlen: nem erről beszéltél és én nem erre reagáltam - és ezt te is tudod. Ne beszéljél mellé, annakérdekében, hogy jelzőzhess, különben fákkhead. Szalmabáb-érveléshez hasonlatos, alantas vitakultúra. Ásd el magad, fejlődj, majd jer vissza. Most nem győztélcsá.
@Vajk a Vitéz Várjobbágy: most erre mit lehet mondani, szabadkereskedelem van.

Krpszkj 2015.12.01. 19:37:39

@Aureliano Buendía: nálam az az ügyfél az első, aki legalább egy k....anyáddal vagy b....meggel megtisztel és így meggyorsítja az ügyintézést. :)) eszembe sem jut az ilyet a levélkupac aljára helyezni.

Black Hole 2015.12.02. 11:25:24

"...így hát a gyermekemben igény mutatkozott rá: neki ilyen kell..."
Itt érdekes dolgok jutottak eszembe :)
süti beállítások módosítása