Tékozló Homár

Mi az a határidő a csekken?

2016.01.04. 14:48 | Homár Hilda | 128 komment

elmu_1.jpg

Idén lesz 6 éve, hogy változott a csekkbefizetés határidejének szabályzása, de úgy tűnik, még mindig van, akinek gondot okoz a rendszer. A rend kedvéért megkérdezzük az Elműt, hogy ők miért nem a befizetési határidőt tüntetik fel, ami az összes ilyen problémát és a mentén felmerülő anyázást megelőzné, de azért lássuk be, hogy a hivatalos papírok elolvasása és a gondolkodás legalább olyan fontos dolog az életben, mint az öntudatos fogyasztás.

A villanyszámla ker.elmu.hu lapon bankkártyával való fizetés e-mail-es visszaigazolása tartalmazza ezt a tájékoztatást:

SZÁMLA KIEGYENLÍTÉSRE VONATKOZÓ TÁJÉKOZTATÁS: A számla egyedi átutalással történő kiegyenlítése esetén kérjük, hogy a megjelölt fizetési határidő előtt minimum 1 munkanappal, egyéb kiegyenlítés (csekkes, bankkártyás) esetén kérjük, hogy a megjelölt fizetési határidő előtt minimum 2 munkanappal indítsa el a számla rendezését. Erre azért van szükség, hogy a kiegyenlítendő összeg a számlán feltüntetett fizetési határidőre biztosan megérkezzen Társaságunkhoz, ezzel elkerülve a késedelmi kamat felszámítását.

És komolyan is veszik, legutóbb 6.- forinttal „sarcoltak” meg egy számla késedelmes, bankkártyás kifizetése miatt. Határidő 14., fizetés 14-e (kártyával).

Már csak két kérdés maradt, miféle dátumokat írnak a számlára, és miféle dátumokat kell betartanunk a fizetésnél? Mert a fenti szöveg is csak ajánlás, de mi van hétvégén, vagy hosszú ünnepeknél? Tényleg azt csinálnak amit akarnak?

Laci

Természetesen nem azt csinálnak, amit akarnak. A részletek kiderülnek a GVTI-fogyasztóvédők válaszából:

Kedves olvasó!

A hatályos törvényi rendelkezés értelmében a pénztartozás abban az időpontban válik teljesítetté, amikor a pénzt a jogosult fizetési számláján a jogosult számlavezető bankja jóváírta vagy azt jóvá kellett volna írnia. A postai készpénzátutalási megbízással (csekken) történő befizetés vagy a bankkártyával történő befizetés időpontjában tehát a pénztartozás még nem teljesül. Csekken történő befizetés esetén a közüzemi szolgáltató bankszámlájára két munkanapon belül, banki átutalás esetén legkésőbb egy munkanapon belül érkezik meg az összeg. Ez a Magyar Posta Zrt. általános szerződési feltételei és a Magyar Nemzeti Bank vonatkozó rendelete határozza meg. A törvényi rendelkezések alapján ezt kell tekinteni a teljesítés időpontjának.

Az ELMÜ egyetemes szolgáltatói üzletszabályzatát áttekintve megállapítható, hogy a közüzemi szolgáltató ennek a törvényi rendelkezésnek megfelelően határozta meg a teljesítés időpontját.

Ha a teljesítés késedelmesen történik, akkor annak szintén törvényben meghatározott jogkövetkezménye a késedelmi kamat, amelynek felszámítása független a késedelem okától. A késedelmi kamat kiszámlázása a teljesítési határidő elmulasztása esetén jogszerűen történik még abban az esetben is, ha a fogyasztó utóbb a késedelmet kimentette. Az ELMÜ üzletszabályzata tartalmaz azonban olyan rendelkezést, amely szerint a késedelemmel kapcsolatban tudomására jutott információk alapján a késedelmi kamat felszámításánál méltányosan jár el.

Néhány közüzemi szolgáltató gyakorlatát áttekintve megállapítható, hogy egyes szolgáltatók a "csekkre" a postai befizetés határidejét írják rá, más esetben pedig a teljesítési határidőt tüntetik fel. Helyesen jár el a közüzemi szolgáltató, ha az utóbbi esetben felhívja a fogyasztók figyelmét arra, hogy a teljesítési határidőt megelőzően kell megfizetni a számla ellenértékét a késedelmi kamat felszámításának elkerülése érdekében. Az is megfelelő gyakorlat, ha a szolgáltató a postai befizetés határidejét adja meg, hiszen így a teljesítési határidőt szintén meg tudja tartani a fogyasztó a csekken lévő határidő megtartásával.

(Jogszabályok, Ptk. 6:42., 6:48., 18/2009 (VIII.6.) MNB rendelet)

Szűrt kommentelők

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

rarabel 2016.01.04. 14:52:30

Ezek a nagy dolgok, meg még az atombombát venném ehhez foghatónak.
ez az évvégi reszli.

atpijkamo113 · http://bestofhomar.blog.hu/ 2016.01.04. 14:53:22

A szolgáltató nem tudja, hogy mennyi neked az átfutási idő. Ha magyar bankból délelőtt indítod, még aznap odaér. Ha késő délután indítod, csak másnap ér oda. Ha külföldi bankból indítod, akkor napokba telik. Mit írjanak rá???

Ha meg a csekkre 2 nappal korábbi dátumot írnak, akkor meg azért panaszkodnak majd az ügyfelek, hogy miért kell nekik 4 nappal korábban befizetniük.

CID. 2016.01.04. 14:58:40

Na, megint egy hülye.

Semmitnemérszakitiltással · http://kilatas.great-site.net 2016.01.04. 15:12:19

Lézerjani szabályozhatná ezt is, a kamu-rezsicsökkentés helyett.

Amúgy ez mi ez? Hilda szidja a posztolót? :D

sáros_tehén 2016.01.04. 15:12:53

@atpijkamo113: +1
Fordítva persze simán tudja értelmezni a dolgot. Ha neki 10-én a számláján KELL lennie a fizetésnek "Akko a munkaadó tudja kiszámolni, mikor kell átutalni, hogy időben a számlámon legyen a pénz.."

The Crazy One 2016.01.04. 15:15:02

@sarostehen_: korai még, de nálam ez esélyes a hónap hozzászólása díjra.

Dezsike 2016.01.04. 15:23:25

@atpijkamo113: A Telekomnál 3 nappal korábbi dátumot írnak a számlára - azaz ha a lejárat napján elindítod a fizetést, sőt ha esetleg túl is csúszol rajta egy nappal, még nincs késedelmi kamat, csak a határidő lejártát követő 3. naptól. Akkor viszont keményen sarcolnak, azért is kiszámláznak 700 Ft körüli összeget, hogy egy emlékeztető e-mailt küldenek.

2016.01.04. 15:57:37

Bár én elektronikusan fizetem a számlákat, de még papír formában is kijön, nos az elműtől 31-én jött a 31-edikei számla, persze addigra már kifizettem elektronikusan. De jobb, mint a Díjbeszedő, amelyik pesten a vízdijat szedi, azoknak a számlája múltkor 1 héttel a határidő után érkezett. Persze lehet, hogy a Posta a geci.

FDToth 2016.01.04. 16:01:15

Ez már régóta így van... értelme nem sok, de hát itthon a pénzügyi rendszerek lassúak. bár ha kártyával fizetek bármit (pl. boltban), akkor a megvásárolt áruk rögtön az enyémek, ezért sem nagyon érthető az, hogy ha a időben fizetek bankkrátyával ilyen elműs dolgot, akkor miért kell nekik 2 munkanap... a
pl. a Vodafone-nál is 2 munkanap, mire feldolgozzák az átutalást, holott kb. 4 óra alatt ott van náluk. Miért a fogyasztón verik le azt, hogy lassú a feldolgozási rendszerük?

gabors 2016.01.04. 16:18:52

teszting ??? ki vagyoki tiltva ??

englandboy 2016.01.04. 16:22:50

alljunk mar meg egy szora keremszepen....
ki a faszt erdekel hogy ok mikor irjak jova?
hol a faszba van megegy orszag a vilagon ahol ha kifizettel valamit azt megse fizetted ki?
abban a pillanatban ahogy fizettel a penz mar nincs a szamladon ha jova van irva a masiknal ha nincs..

englandboy 2016.01.04. 16:24:04

@gabors:
ugylaccik nem
tudsz valamit hagyma mesterrol?
megiscsak egy kontinensen lax vele:-)))))

gabors 2016.01.04. 16:32:21

@englandboy: gondod van ??? velem ???

ha nem akkor BUEK....

nem, nem tudok semmi tobbet mint ami itt elhangzott hagyma nagyon utalt mert majdnem 26 eve meg mindig nem vagyok "amerikai: szerinte ..

most ezert mindketten ki leszunk tiltva mert irrelvans

Dikusz 2016.01.04. 16:35:06

@CID.: @atpijkamo113: tőletek szeretnék véleményt kérni, erre az ELMŰ-s posztra. Leírom én hogy csinálom, nem tudom jó-e. Ha jó akkor miért kellene másképp csinálnom?
Csoportos beszedési megbízással fizetem a számláimat. Megadok egy keretösszeget amit a szolgáltató leemelhet (ELMŰ, T, Díjbeszedő) ez egy kis ráhagyással több mint a fogyasztás.
Az ELMŰ-nél lehet átalányt fizetni, vagy havonta bediktálni az óraállást, ezek alapján számláznak. Nyilván kevesebb a költség, ha elektronikusan fizetem, de ennyi lenne a különbség?

gabors 2016.01.04. 16:36:50

de tenyleg sajnalom "Vilmos Zsigmond"-ot es ajanlom barkinek aki meg nem latta a Deer Nunter-t nezze meg gondolom a harmadik tipusu talalkozasokat mar mindenki latta !!!

volt mas is pl az utolso tango ...

gabors 2016.01.04. 16:39:33

termesztesen Deer Hunter !!!

englandboy 2016.01.04. 16:39:49

@gabors:

semmi gond....
csak jo volt olvasni hogy osztottatok egymast:-))))
reg nem lattam maryferjet csak azert kerdeztem
buek

gabors 2016.01.04. 16:48:54

@englandboy: koszi de semmi szemelyes nem volt reszermrol irt "baromsagokat" SZERINTEM az usa-rol azt kb 10 dollar/orarert dologzik itt mar 30 eve !!!!

nem mondom hogy ez jo vagy rossz de azert nehogy mar ez legyen a "fejletteb orszagokban" ...

fogalmam nincs mi van/volt/lesz Mary-vel vegig olvastam a blogjat .. erdekesen nincs vege :-)

Semmitnemérszakitiltással · http://kilatas.great-site.net 2016.01.04. 16:54:32

@atpijkamo113: Nekem volt az eonnál elfelejtett számlám. Valami 2 hét türelmi idő van a határidő után. Belefértem...

Rosszindulatú Vászka 2016.01.04. 16:59:57

hagyma 2016.01.04 01:52:20
es ez be is jott:)
vissza is rakom a pozitivumot a sajtfejuekre
holnap toltottkapi
vagy holnaputan
Mary nem kapott sertesdaralthust
/elfelejtettem mondani neki, hogy ha nincs daraltasson:)/
marha van
kobasz van kapi van
rizs es gersli van
melyikat ajanlnatok inkabb?

gabors 2016.01.04. 17:08:06

@Rosszindulatú Vászka: mi van ???

inkab zsigmond vilmos !!1

amugy honna vetted mind ezt ??

Rosszindulatú Vászka 2016.01.04. 17:10:03

@gabors: van ez a dolog, már te is halhattál róka, úgy hívják a nevét, hogy gúgli...

atpijkamo113 · http://bestofhomar.blog.hu/ 2016.01.04. 17:13:44

@Dikusz: Attól, hogy csoportos megbízás, még nem vagy bebiztosítva, mert ha nem veszik le a számládról a pénzt, nekedesnek, hogy nem fizettél. Hogy bíróásgon ez hogy áll meg, azt nemtom. Aztán következő hónapban két havi díjat próbálnak egyszerre, az meg túl van a limiten...

A csoportos beszedés költségét te fizeted. A postai csekk költségét a szolgáltató.

CID. 2016.01.04. 17:14:05

@Dikusz: Pénzügyekben tanácstalan vagyok, de nálunk is minden csoportos beszedéssel megy. Azóta nem is tartozunk :D

gabors 2016.01.04. 17:14:11

@Rosszindulatú Vászka: gondolod hogy google -ni fogom a hagymat
???

oregebb vagyok ennel! (sokkal)

CID. 2016.01.04. 17:16:20

@atpijkamo113: Havi párszáz forint, mármint a költsége. Nem hiszem, hogy nem mér meg neked annyit, hogy ne kelljen szarakodni vele.

The Crazy One 2016.01.04. 17:25:19

egyébként döbbenetes, milyen szigorúan veszik ezeket a késedelmi díjakat. 700 forint / email, az valami botrányos. Bezzeg, ha a szolgáltatásukba hiba csúszik, akkor a ÁSZF miatt kapd be a faszt.

Mi Dunaszerdahely mellett egy kis faluban élünk. Érdekes módon, mind internet, mind a TV bekötések terén remek lehetőségek vannak. Szóval csak annyi, hogy a UPC-től van a TV. Tizenegy hónapig késedelemmel fizettem be a havidíjat: Tizedikén jár le a számla, nagyjából tizenkettedikén kapom az aprót a főnöktől, igy leghamarabb 13.-án kapják meg a lóvét. Véletlenül jöttem rá, amikor részletebben elolvastam a PDF-ben küldött számla kísérőszövegét. Fel is hívtam őket, nem kéne áttenni a számlát tizenötödikére? Azt mondták, szóra sem érdemes, látják, hogy minden számla ki van fizetve.

Nem tudom, mennyit nyom a latban, hogy nincs hűségszerződésem és a román vetélytárs szívesen kötne velem szerződést, ha úgy adódna. Szóval a januári számlát is késdelemmel fogom befizetni. Eddig se egy email, esemes, vagy ilyesmi baromság, amit aranyáron kiszámlázhatnának.

gabors 2016.01.04. 17:32:00

tudom/ertem teljesen tudatlan vagyok ebben de mi a f@szert lenne jo a "csoportosan" beszednai barmit

nalam igy megy megallapodtam a vizmjvel (akarminek itt hivjak) NEKIK senki masnak megadtama bankszamla adatokat es megallpodtunik hogy a VIZDIJAT levonjak X napon .... hasonloan gaz ... mi a f@szert jog hogy harmadik barkik (csoportosan) ezeket az adatakat tudja ..

ha barmi gond lenne tobbet kevesebbet vontak le vagy barmi MASRA mint ami szerzodesben van egy valami akivel kellene baszkodnom !!!

miert akarna barki egy harmadik hienat a kettonk koze tenni ??

atpijkamo114 · http://bestofhomar.blog.hu/ 2016.01.04. 17:33:45

@CID.: Hát nemtom, egy ráérős nyuggernek mi ér meg mennyit, mikor úgyis megy a postára föladni levelet, akkor plusz egy perc, hogy befizessen pár közműszámlát, és Rózsikával is elbeszélget közben...

Most általánosságban beszéltem.

Dikusz 2016.01.04. 17:35:21

@atpijkamo113: olyan még nem volt, hogy ne emelték volna le a számláról a pénzt. Amióta meg lehet adni a maximum összeget, amit leemelhetnek, nem volt gondom. Régebben volt olyan - ilyenről biztos hallottatok már - hogy százezreket emeltek le lakossági fogyasztók számlájáról tévesen, amit elég nehéz volt visszaszerezni.

@CID.: azóta nekem sincs tartozásom, csak az óraállást felejtem el leolvasni az ELMŰ-nél, de akkor átalányt számolnak. Ha a következő hónapban eszembe jut bediktálni, akkor meg a korrigált összeget számlázzák. A társasháznak saját kazánja van, gázátalányt fizetünk a Díjbeszedőnek, a vizet meg éves elszámolás/havi átalány alapján a társasháznak fizetjük. Nekem is megér havi pár száz forintot az, hogy ne kelljen futkorásznom a csekkekkel.

atpijkamo115 · http://bestofhomar.blog.hu/ 2016.01.04. 17:39:45

@gabors: A csoportos beszedési megbízás (faszom tuggtya mi benne a csoportos) arról szó, hogy szólsz a banknak, hogy a vízmú levonhat havi maximum x forintot a számládról.

Beerhead 2016.01.04. 17:40:56

Azért komoly savat kap a postoló hildától :D meglepett, de teszik ez az irány!

atpijkamo116 · http://bestofhomar.blog.hu/ 2016.01.04. 17:41:46

@Dikusz: "olyan még nem volt, hogy ne emelték volna le a számláról a pénzt."

Itt a Homáron már volt.

Megadsz egy maximum összeget. Ha véletlen a számlánál töbet emelnek le, és nem adják vissza, megszünteted az engedélyt, és következő hónapban annyival kevesebbet utalsz. Nem kell ezen görcsölni.

Dikusz 2016.01.04. 17:43:05

@atpijkamo114: az igaz, hogy nyugger vagyok, de annyira nem érek rá, hogy a postán töltsem az időmet. Állítom nincs még egy ilyen posta Budapesten, ahol ilyen sokáig tartana csekket, vagy bármilyen küldeményt feladni. Amióta bevezették a sorszámozást, sokszor fordult elő, hogy húsz perc- fél órát vártam, amíg egy nyomorult csekket fel tudtam adni. A kerület 1.sz. postahivatala, ami a központban van, de legalább kicsi, és lassú. Azt meg túlzás lenne állítani, hogy Rózsikák lennének, azért azok már kiöregedtek onnan, itt nálunk csak fiatalok vannak.

atpijkamo117 · http://bestofhomar.blog.hu/ 2016.01.04. 17:46:17

@Dikusz: Vasáranap fél kettőkor egy lélek nem volt a postán a mamutban, a kiccsaj mint a villám ragasztotta billogokat, meg is dicsértem. Csekket is adtam fel, de 2 peret nem töltöttem ott. Jó postára kell menni jó időben.

atpijkamo118 · http://bestofhomar.blog.hu/ 2016.01.04. 17:50:30

@Dikusz: "húsz perc- fél órát vártam"

Na, én azt csinálom mikor hosszú a sor: Akkor sokan feladják, és elmennek, mikor hívja a kiccsaj a számot, nem jelentkezik. Jó ütemérzékkel odaperdülök, és már nyomom is a kezébe, amit akarok. Max 2-3-at kell várni, gyorsan megvan. Szóval hosszú sornál gyakran gyorsabb, mint rövidnél. Hogy pár satrafa mennyire fel tud háborodni, mikor utána jövök, és előtte megyek el!

gabors 2016.01.04. 18:22:01

@atpijkamo115: "hogy szólsz a banknak, hogy a vízmú levonhat havi maximum x forintot a számládról. "

akkor mi ebben csoportos .... itt forditva van ahogy szerintem kellene hogy legyen ...

en es a vizmu megallapodunk hogy XXXXX szamlarol a VIZDIJRA X napon levonnak amit hasznaltam ..

a banknak semmi koze ehhez !! miert kellene tudnia errol !!! pont annyi mintha csekket (hello hagyma) adtam volna, vagy eppen "debit" bank kartyat hasznaltam volna akkor eppen ott a VIZMUnel

tovabbra sem ertem mi a racio ebben a "csoportos" beszedesben ...

Csak hoazzatheszem hogy ez semmivel sem tobb mintha bemegyeg es keszpenzben kifizetem ..24.40 (ennyi volt a decemberi) ....

most megneztem ennyit pontosan levontak ennyi volt a szamla amit ki-kuldtek mi a faszra jo ez a csoportos bazmeg

MIÉRT NINCS MINDEN MSZP ÉS FIDESZ TOLVAJ.BÖRTÖNBEN 2016.01.04. 18:27:59

@gabors: "a banknak semmi koze ehhez"

Dehogynem! A bank engedélyezi a havi egy darab, limit alatti átutalás kérést adott számlaszámra. Nehogy már a vízművek önmérsékletén múljon, mennyi pénzt visz el és hova! Ez így pont racionális.

Fantomász 2016.01.04. 18:32:08

Én sportot űzök abból, hogy ha rámverik az egy (1) forintos késedelmi kamatukat - bevallom feledékeny vagyok, rendszeresen előfordul hogy elcsúszok egy-két nappal - akkor azt mindig külön, bankkártyával fizetem be, ha jól sejtem ezért még magasabb díjat fizetnek. És szinte mindig egy forint a késedelmi kamat. De ha nekik ez jó...

Rosszindulatú Vászka 2016.01.04. 18:37:56

@Fantomász: lehet, hogy az a kártyás fizetés neked sincs ingyen.

Dikusz 2016.01.04. 18:47:32

@atpijkamo116: nem görcsölök rajta, csak elmondtam neked, hogy mi a saját tapasztalatom.
Tudom, hogy egyik általam említett cég sem piskóta, de nekem a csoportos (én sem értem miért nevezik annak) beszedési megbízás a megfelelő. Mégpedig azért, mert finoman szólva nem vagyok egy precíz ember, és amíg csekken kellett feladni a díjakat, állandóan elkevertem a papírokat. Mindig akkor találtam meg őket, amikor jöttek a felszólítások. Tudtam, hogy nem fizettem be, de nem találtam a csekkeket. Fizettem már a Telekom-nak visszakapcsolási díjat emiatt. Nekem ezért jó, hogy így fizetem a számlákat.

gabors 2016.01.04. 19:05:58

" a pénztartozás abban az időpontban válik teljesítetté, amikor a pénzt a jogosult fizetési számláján a jogosult számlavezető bankja jóváírta vagy azt jóvá kellett volna írnia"

mi van ????

j

Dikusz 2016.01.04. 19:06:59

@atpijkamo117: tegnapvasárnap? Azért Budafokról nem utazom annyit, hogy be tudjam fizetni a csekkeket:)
1977 óta, csaknem negyven éve élek a kerületben. Szeretek itt lakni, szerencsésnek is mondhatom magam, minden elérhető a közelünkben. A posta kb 100 méterre van tőlünk. Amióta a számlámról vonják a közüzemi díjakat, nem kell sorban állnom a postán.

gabors 2016.01.04. 19:14:10

@atpijkamo119: "A bank engedélyezi a havi egy darab,"

bocs DE NEM, a bank nem engedelyez SEMMIT en mint a szamla tulaja (talan) engedelyezem hogy levonjanak barmit is az EN szamlamrol...

ha ez nem igy van van Mo-on akkor az kurvara nem hangzik jol (bocs ha tul hagymasra sikerult)

gabors 2016.01.04. 19:23:35

@Dikusz: " Amióta a számlámról vonják a közüzemi díjakat, nem kell sorban állnom a postán. "

ez jo mindaddig amig az tortenik amihez TE hozzajarultal !!!

amit probaltam fentebb irni (szerintem) ez tobb mint visszafele van most Mo-on (hacsak nem ertem felre az egeszet) ...

Nem a posta/bank/akarmi... kellene hogy (csoportosan) szedje a penzt hanem forditva EN a felhasznalo megallapodik a gaz/viz/villany/goz/szar/akarmi szolgaltatoval hogy az EN szamlamrol X osszeget levonhat !!! akarmelyik napon amikor ez eppen kell/lehet/megegyztunk....

es ha valami nem kosher (kitiltas) akkor nem a bank ... a gond hanem a szolgaltato aki levont valamit amihez NEM VOLT joga ... nem ertem tok egyszerru az egesz ... nem nagyon vonnak le senkitol komolyabb osszeget jogtalanul (( miert is ))

MIÉRT NINCS.MINDEN MSZP ÉS FIDESZ TOLVAJ BÖRTÖNBEN 2016.01.04. 19:25:31

@gabors: "en mint a szamla tulaja (talan) engedelyezem"

Épp az az értelme a csoportos beszedési megbízásnak, hogy nem kell egyenként engedélyeznem. Egyszer engedélyezem az elején, a többit havonta lefocizza a bank és a szolgáltató.

Ha havonta engedélyezni kéne, semmit nem nyerek, ugyanilyen erővel havonta át is utalhatom.

bm613 · http://izland2009.blog.hu 2016.01.04. 19:25:41

Egyet mondjon meg valaki: kártyásnál miért hazudják, hogy nem kapják meg azonnal? Ha bármit rendelek neten, és kifizetem, egyből jön a visszaigazolás.

Semmitnemérszakitiltással · http://kilatas.great-site.net 2016.01.04. 19:36:42

@bm613: Mert ha valaki beveszi, nyertek :D
Meg mióta hiszik el neked a visszaigazolást? :D Szolgáltató azt mond amit nem szégyell...

@nagybalfasz:
Lehet, hogy a Posta geci? Nem lehet, az tuti hogy az.

gabors 2016.01.04. 19:37:58

@atpijkamo121: "Épp az az értelme a csoportos beszedési megbízásnak, "

akkor tovabbrra sem erted (szerintem) pont forditva !!!

A bank/OTP/nek semmi koze ehhez (szeringtem)

Persze hogy nem kell havonta engedelyezni ... a VIZMU-nek van joga (az en penzemhez ugy ahogy megallapodtunk) mert EN szerzodtem veluk nem a bank !!!

kapish ???? lehet hogy szerinted ez ugyanaz de NEM !!!!

Magyarország államformája ... Válsághelyzet 2016.01.04. 19:38:50

@bm613: A bank zárolja azt az összeget, az eladó csak pár nap múlva kapja meg. De szerintem is tekinthetné már a sajátjának, nem sok módon tudom meggátolni, hogy megkapja.

gabors 2016.01.04. 19:44:37

@gabors: hogy (mivel hilda meg nem tiltott ki)

nem a banknak adok engedelyt hanem a vizmunek,/gaz/telefon/internet stb-nek hogy a JOOOOOGOS tartozast megkapjak...

ha nincs penz a szamlamon kb ugyanaz a szivas itt is DE ha mar 3 eve elkoltoztem es a vizmu levonja a lovet !!! .... ki a hibas !!! (nemh a bank)

na ezert mukodik ez itt !!!

atpijkamo123 · http://bestofhomar.blog.hu/ 2016.01.04. 19:48:40

@gabors: Még egyszer elmondom.

1. Átutalás: Minden hónapban megmondom a banknak, hogy utaljon át X1 (Y2, X3...) összeget Y számlára.

2. Csoportos beszedés: A Vízmű minden hónapban indít egy kérést, hogy X1 (X2, X3...) összeget utaljon át a bank a számlámról az ő Y számlájára. Ezt nekem nem kell külön engedélyeznem. Még az elején megkértem a bankomat, hogy ha X1 < XMAX, akkor abban a hónapban teljesítsen egy ilyen kérést az Y számlára.

Ennél egyszerűbben nem tudom elmagyarázni.

"a VIZMU-nek van joga"

Igen, csak az Y számlára vihetik a pénzt. És csak XMAX érték alatt minden hónapban.

"EN szerzodtem veluk nem a bank !!!"

A bank nem látja a Vízművel kötött szerződésem. Nem is érdekli. Ő csak annyit tud, hogy havonta legfeljebb XMAX mehet a vízművek kérésére Y számlára.

Nem vagyok biztos benne, hogy nem ugaynezt mondod.

gabors 2016.01.04. 19:50:41

@atpijkamo122: " A bank zárolja azt az összeget, az eladó csak pár nap múlva kapja meg."

DEHOGY !!! pont forditva ahogy kelll a bank nemj zarol semmit !!!!!

ha az elado ELADTA nekem vagy aki hasznalta a (mondjuk) hitel kartyamat ... nem nekem hanem NEKIK kell a bank fele bemutatni miert is fogadtak el ..

erted ???

Nem magyarosh hanem forditva van .... sokba kerul tudom ... de nem a "felhasznalon" verik le mert ......................
...
...
...
...
.
mert valaki fizeti ...

gabors 2016.01.04. 19:58:29

@atpijkamo123: OK itt akkor teljes mas ..

itt ugy megy ahogy korabban tobbszor leirtam a bank semmit nem csinal EN/TE/IZE/ megallapodik a vizmu/gaz/akarmive-vel hogy itt/ebben/hazszam/ barni ...
ezert a barmiert EZ szamla szam CCCC fizet .... ebben altalaban az is benne van hogy kb 1-5 10-13 vagy izekor vonjak ... (es ez lehet bankszamla, hitelkrtya, bankkarty ... barmi ami akkor a megallapodaskor muxik)

kapich ....

a banknak ehhez SEMMI KOZE kellene hogy legyen !!!

atpijkamo124 · http://bestofhomar.blog.hu/ 2016.01.04. 20:11:50

@gabors: Igen, ez két külön procedúra.

1. A Vízműnek megadom a bankkártya adataimat, és havonta levehet amennyit gondol. Ilyenkor a Vízmúvek állítja be az engedélyt a banknál a bankkártya adataim ismerete alapján feljogosítva. Én bármikor szólhatok a banknak, hogy törölje, és többet nem tud elvinni pénzt tőlem a vízművek.

2. A banknak megadom a Vízművek adatait, és megengedem, hogy havonta legfeljebb XMAX összeget kérére odaadjon neki. Ezt is visszavonhatom, mikor akarom.

A végeredmányben azonban nincs különbség.

A Paypalnál is hasonló. Ott bemegy e kérés, hogy ismételten elvihessen pénzt, a Paypal authentikál, leokézom, és onnantól van egy folyamatos engedély. Ott is törölhetem az engedélyt bármikor.

psmith 2016.01.04. 20:14:22

@atpijkamo118: faszikám, semmivel nem vagy jobb, mint a leállósávon a sor mellett elhajtó "ügyes" emberek.

CID. 2016.01.04. 20:16:59

@atpijkamo115: Mondjuk ez egy jó kérdés, talán azért csoportos, mert az adot bank, egyben tolja az összeget a jogosultnak.

neet 2016.01.04. 20:20:29

Én nem értem ezt a csoportos önszívatást, igenis csomó sztori van, h félrement, nem annyi, nem akkor, stb. Persze krőzusoknak hót8, de aki a 100 nettójából 40et csekkre fizet, 60at bekajál, annak nem mindegy, h most csak 50et kajálhat, mert 10zel többet vont a rendszar.
Jön az értesítő (email, sms, esetleg csekk), h mi a stájsz, fogom a kis netes bankomat, belépek, átutalom, elmentem a visszaigazolást, csókolom. Tőlem ne vonogasson senki semmit, így legalább ha elcseszem, magamat okolhatom, de nem szoktam. Kb 2 perc így átutalni valamit, és nagyritkán 50 ft felett a költsége, de ilyen 3000es csekkeknél kb 19 ft, nem tom, minimális ezrelék. Szal a fent említett párszáznál per hó sokkal jobb, ha az összes csekkem összevetem se jön ki 300ra sztem.

atpijkamo125 · http://bestofhomar.blog.hu/ 2016.01.04. 20:20:31

@psmith: Szerintem nem. Inkább olyan, mint mikor zöld lámpánál lefullad az előttem lévő, és megkerülve lemegyek.

De megengedem, hogy ez legyen a véleményed, vállalom.

@CID.: Igen, én is erre tippelek.

Dikusz 2016.01.04. 20:24:35

@gabors: megpróbálom leírni a saját tapasztalatomat. Ha nem érted, nem a te hibád, hanem az enyém. A közeli barátoknak, ismerősöknek említettem már, ha valamiféle mondanivalómba belebonyolódok, nyugodtan szóljanak még időben, ti is megtehetitek.
Tudom, maradi vagyok, de nekem OTP-s számlám van-volt-lesz. Most úgy van olyan feledékeny ügyfeleknél mint én, ha nem akarok postán csekkel sorban állni, hogy bemegyek bármelyik fiókjukba, és megadom az adott szolgáltatónál nyilvántartott vevőkódomat. Megadom azt is, hogy mennyi az az összeg, amit leemelhetnek a számlámról. Ezt azért általában lehet tudni havi átlagban mennyi. Ha pl azt mondom, hogy az ELMŰ 5.000 Ft-ot emelhet le, addig amíg a számla nem éri el azt az összeget, akkor a bank engedi leemelni. Ha meghaladja, akkor küld a szolgáltató csekket, amit vagy utalok, vagy megemelem a keretösszeget. Pár éve így csinálom, még nem volt gondom vele.
Régebben, amíg nem volt lehetőség arra, hogy megadhassunk egy maximum összeget amit leemelhet a szolgáltató, akkor ha egy milliós összeget (már ha volt a számlán annyi), leemelhettek annak ellenére, hogy átlagban havi 2.000 Ft-os fogyasztása volt az ügyfélnek.
Kérlek, ha olvasod a hozzászólásomat, írd meg érthető voltam-e, vagy kérjek a háziorvosomtól fogalmazásgátlót. Sokszor magam sem tudom a mondanivalóm végére érve, honnan indultam.

neet 2016.01.04. 20:25:23

Ja, egyébként a voda kapott már hideget meleget itt, de védelmükre: anno mi is fizetgettük (kb 3 hónapig) késve (2-3 napokat) a számlákat, majd felhívtak, h nem akarnám-e eltolni a dátumot. Akartam. Azóta nincs csúszás. Ez máshol mérnemmegy? Van, aki elsején kap fizut, van, aki 10-én, miért kéne mindenkitől 5-én bezsebelni a lóvét? Ott meg ugye nem tartunk, h mindegy, mi mikor jön (fizuféleség), majd jól félreteszi 20-án az átlagjúzer a kövi hónap 3.-ára pl, na persze.

neet 2016.01.04. 20:29:09

@Dikusz: ezzel az a baj, h sok szolgáltató úgy van vele, h egyszer megpróbálta leemelni, nem ment, utána már jön a késedelmi kamat, nincs méltányosság meg ilyenek. Szóval ha valamit jól akarsz csinálni, csináld magad, én már csak aszondom.

atpijkamo127 · http://bestofhomar.blog.hu/ 2016.01.04. 20:40:13

@neet: Mindhárom mobilszolgáltatónál voltam már. A Vodánál majdnem alakulásuk óta, és mindig meg voltam elégedve. Voltam hűségidős, vettem occóért készüléket, voltam sima havidíjas, meg feltöltőkártyás is. Szűkebb családban mindenki a vodánál landolt. Flottáznak is. Csak néztem, hogy 5 Ft/perc, VOIP-pal se sokkal olcsóbb.

psmith 2016.01.04. 20:47:56

@atpijkamo126:
"Végigolvastad (...) ?"
Igen végig, de nem változtatott a véleményemen.
"leszarom, hogy mit szarsz le"
Szíved joga.

gabors 2016.01.04. 20:51:39

@atpijkamo123: " Nem vagyok biztos benne, hogy nem ugaynezt mondod. "

en sem !!!

akkor miert van itt szo "csoportos" beszedesrol ??

"beszed" tovabbra is ugy tunik (lehet rosszul) hogy a bank csinal valamit ... holott mint ahogy irtad/es en irtam pont forditva kellene hogy legyen gaz ize vizmu leker valamit penzt a tulaj szamlajarol (amihez azert VAN joga he me nincs akkor sun megy ezzrrel a seggukbe ... de ez a lenyeg hogy FOrDiTVA!!))`

gabors 2016.01.04. 22:07:53

@CID.: ettol miert csoports ??? mar en kernek bocsnatot ...

meg egyszer ide irom ... hogy valamiert ...ez most es 25 valahogy forditva van !!1

en mint felhasznalo ... olvasdd tovabb .... megadom MOST a gaz/viz/villanyiize szolgaltatonak hogy a KOVETKEZO szamlat vonjak le a
XXXXXXX bank szamlarol !!! es ha gondolom (mert miert ne?) errol egy ilyen papiros ize/bize meghatalmazas keszul ... ezutan (miven ebben allapodtunik meg) havonta bekuldkik a fizetesi meghagyast a felhasznalao altal megadott banknak szammal kodddal meg ami kell ...

mi ebben kompliklat ??? hol van itt csoportos behajtas ?!?!?!?!

psmith 2016.01.04. 22:49:02

Szolgáltatók egy csoportjának engedélyt adsz, hogy beszedjék a számládról a díjat.

Dikusz 2016.01.04. 23:05:27

@gabors: ugyan nem nekem írtad, de válaszolnék rá, talán rövidebbre sikeredik mint az előbb.
Hülye a megfogalmazás, talán senki nem tudja miért nevezik "csoportosnak". Az okosabbja úgy oldja meg, hogy bemegy a bankjába, közli, hogy melyik szolgáltatónak akarja a számlájáról utaltatni a szolgáltatás díját, és megadja az adott szolgáltatónál lévő ügyfélkódja számát, a bank jelzi pl. az ELMŰ-nek, onnantól kezdve megy az utalás. A szolgáltató megadja, hogy mennyit kell fizetni, a bank azt utalja a megengedett összeghatárig.

Zsiráffusz camelopardalis · http://globalicum.blog.hu/ 2016.01.04. 23:41:42

Bélájim, történelmi pillanatok ezek: kinyilatkoztatott a homáron, hogy fontos dolog a gondolkodás. egy perc örömujjongással tisztelegjünk!

gabors 2016.01.05. 02:32:35

@sugargiraffusplumps.: ezt ki mondta ???? mert valahogy atfutottam rajta ...

gabors 2016.01.05. 02:40:30

@psmith: nagyjabol ertem CSAK ez mintha visszafele lenne mint sokminden mas is Mo-on ... miert kellene a BANKnak barmit mondani ...

az vizumunek adom meg hogy honnan veheti le a havi dijat az annyu ... lehet az internet vallalatnak egy tejlesen mas bank-ot es bank-szamlat adok meg vagy eppen egy kartyaszamot amit az adott dijjal terheljenek meg ...

a lenyeg (szerintem) hogy a kozmu ceg felelos ettol kezdve hogy pont annyit es pont onnan szedje be a penzt SAJAT maga nincs semmifele csoport ....

persze ha a szamlan nincs penz barmiert is akkor MAR en leszek a hunyo !! de megint nincs semmi csoport

Fazakas László 2016.01.05. 06:15:41

@Fantomász:
Jó vicc!
Azért az 1 forintjukért a bankok majdnem 20 forint kezelési díjat számolnak fel. Persze - ettől megy majd tönkre nemsokára az El-Mű.
Na ne máááá! Hahaha!

Most - a "váltásuk" idején (mivel decembertől nem El-Mű, hanem El-Mű - Émász) az 57 forintos telki hátralékomat simán elengedték, mert állítólag vele az adminisztrációs költségeik sokkal magasabbak.
Persze én mindenképpen bankkártyával fizettem volna be - a Postán, hogy annyira talán ne érje meg nekik .... Bruhaha!

Fazakas László 2016.01.05. 06:26:21

@atpijkamo122:
"A bank zárolja azt az összeget, az eladó csak pár nap múlva kapja meg." ... Miért is?
Amikor az átutalás a törvények szerint országosan 4 órán belül teljesül!
Akkor talán az a bank "nyaral rajta" egy kicsit?

Hát - Tisztelt szolgáltaló (vagy eladó) - tessék kérem figyelemmel lenni arra, hogy én mikor fizettem be! Erről talán van a banknál valamiféle adat ...
Aztán lehetne a késedelmi pótlélokat annak a banknak szépen kipostázni - ha ők valóban csak 3-4 nap múlva küldik azt a befizetést tovább!

Fazakas László 2016.01.05. 06:38:18

@neet:
- Szerintem meg az ám itt a NAGYOBB BAJ - néhány szolgáltató eléggé sajnálatos módon de teljes mértékben valami HATÓSÁGNAK KÉPZELI MAGÁT!
Jól orrba kellene őket b@szni, hogy végleg elmenjen tőle a kedvük!

Talán több alázatot s odaadást kellene gyakorolniuk ügyfeleikkel szemben - kérem!

▓▓▓▓▓☻ ©╞╕ چ ذ җ € η ☻ ▓▓▓▓▓ · http://blog.hu/user/45354/tab/activity/mindate/2007-07-23T16:48:05+02:00 2016.01.05. 07:10:44

@Dikusz: @CID.: @atpijkamo128: @psmith:
attól csoportos beszedési megbízás, hogy egy szolgáltató bead a banknak egy "köteget", kb. egy excel táblát, hogy ezektől a népektől ennyit-meg-ennyit csappantsál a számlájukról. Nem egyenként bízza meg a bankot, hogy Mari néne 1500 stop. Feri bácsi 3200 stop. Hanem csoportos beszedésre ad megbízást. Sokan vannak, akik - tévesen - inkasszónak mondják fogyasztói oldalról, ugyanakkor a csop.besz. is hülyeség innen nézve.

A csíra elmű csinálta, hogy a "rencer" hibájából elfelejtette a számlán szereplő összegeket bekérni, amire köv. hónapban ráduplázott. Ahelyett, hogy még a hónapban a következő beszedési napon beadták volna az igényt, mert akkor teljesült volna. Nyilván limiten felül kerekedett a dupla összeg, így azt sem vonták le. Kiküldték a csekket, amit nem fizettem be, hanem azonnal kártyáról levonattam. Majd jött egy csekk késedelmi kamatról, amit megreklamáltam, sztornózták. Majd jött egy csekk felszólítás díjáról, amit megreklamáltam, de nem sztornózták (sehol a rendszerben nem látható, papírt nem állítottak ki róla), csak simán a következő havi jogos összegből levonták és annyit "inkasszóztak".
De már nem volt kedvem felnyomni őket a bizonylati fegyelem megsértéséért, untam a levelezést így is.

@Fazakas László: Mondjuk ha valakit fel kell lógatni egy villanypóznára, akkor nálam teljes jogosultságot nyert az, aki ezt a változtatást beterjesztette (nyilván saját ötlet volt hmm.).
Az a sok idomított türhő meg, aki rányomott, hogy megszavazza, veszítse el a jókedvét az újévre, meg mondjuk az ujját is, amivel klikkentött!

Netuddki. 2016.01.05. 08:00:12

Semmi közöm ahhoz, hogy a posta mikor utalja a szolgáltató számlájára a pénzt amit befizetek. Ahhoz meg főleg nincs, hogy mikor könyvelik el. Írják rá azt a csekkre ami a feladási határidő vazzeg! A qrva törvényt meg ehhez igazítsa ez a sok megélhetési politikusbűnöző! Mégis kijafszom fizeti őket?

Netuddki. 2016.01.05. 08:03:00

@bértrollbosszantó_kovi1970: Ja, és örüljön a szolgáltató amíg van aki még határidőre fizet!

shred 2016.01.05. 08:47:26

Tudom, én vagyok a naiv álmodozó, de normális szolgáltató a befizetés határidejét jelöli meg a számlán/csekken, nem a pénz beérkezését - ennyi ügyfélbarátság belefér, főleg hogy nem kerül többe. Két napig ül a Posta a pénzen? Be kell állítani a számlaprogramba, hogy beérkezés mínusz két nap legyen a határidő, amit ráír a számlára, ENNYI.

Dikusz 2016.01.05. 09:38:41

@▓▓▓▓▓☻ ©╞╕ چ ذ җ € η ☻ ▓▓▓▓▓:
Köszi, rájöhettem volna magam is. Előfordult olyan is, hogy nem volt elég pénz a számlán, nem tudta a szolgáltató leemelni. Ahogy rákerült pénz (a fizetésem), rögtön levonták. Az OTP huszonvalahanyadikán zárja a számlát. Volt hogy a számlakivonaton az egyik hónapban nem szerepelt az ELMŰ-levonás, a másik hónapban kétszer, mégis egy hónap volt a két levonás között.
Pár évvel a rendszerváltás előtt történt: akkoriban olyan állami cégnél dolgoztam, akinek csak az említett banknál lehetett vezetni a bankszámláját, egy adott fiókban. Bevittük az adott összeget (nem kevés pénzt) abba a fiókba, befizettük, mégis napok múlva került a számlára, miközben nem volt hétvége.

CID. 2016.01.05. 09:48:26

@shred: Nem a szolgáltatón múlik, ha az a jogszabály, hogy a csekken lévő dátum a beérkezési határidő. Normális szolgáltató annyit tesz, hogy vár pár napot és csak utána küldi a felszólítást.

Szántó Gábor · http://choirs.oftheworld.club 2016.01.05. 10:19:58

@▓▓▓▓▓☻ ©╞╕ چ ذ җ € η ☻ ▓▓▓▓▓: @CID.: @Dikusz: @gabors:

"attól csoportos beszedési megbízás, hogy egy szolgáltató bead a banknak egy "köteget", kb. egy excel táblát, hogy ezektől a népektől ennyit-meg-ennyit csappantsál a számlájukról. Nem egyenként bízza meg a bankot, hogy Mari néne 1500 stop. Feri bácsi 3200 stop. Hanem csoportos beszedésre ad megbízást. " - ez így perfekt.

Annyiban egészítem ki, hogy a csbm nem a szolgáltató és te közötted jön létre, hanem a bank és te vagy a két fél. A bankot bízod meg, nem a szolgáltatót. Az, hogy a szolgáltató biztosít hozzá űrlapot, az csak amolyan gesztus, hogy ne kelljen még külön a bankba rohangálni.
Szóval ha a szolg-nál kitöltöd az űrlapot, attól még ugyanúgy csekkes leszel. A szolg elküldi a banknak, a bank szól, hogy ez és ez az üf csbm-et adott meg, a szolg innentől rögzíti, hogy csbm vagy.
Ha bankban írod meg ugyanazt az űrlapot, akkor a bank szól, hogy ez és ez az üf csbm-et adott meg, a szolg innentől rögzíti, hogy csbm vagy, tehát egy lépés kimarad.

Még egy példával próbálom meg illusztrálni a különbséget: A bank és szolg között nincs oda-vissza kommunikáció megbízáskor. Csak a bank beszél szolghoz. Tehát te akármilyen megbízást adhatsz a banknak, a bank ezt befogadja, elküldi a szolgnak, és kb telibe szarja, hogy a szolg mit csinál vele. Nem a bank dolga.

2016.01.05. 10:47:37

@gabors:

Gondolkodni, gondolkodni, gondolkodni...

Attól csoportos (a bank felől nézve a dolgot) okoskák,
hogy a szolgáltató egy CSOPORTBAN (ügyfél lista alapján)
egyben kéri a pénzt az adott banktól.

Azaz nem egyenként szedi be a sok ezer számla díját az adott banktól,
hanem egyben, azaz >> csoportosan az adott banknál lévő számlák összegét.

Bobby Newmark 2016.01.05. 11:35:08

Jó, és olyankor mi a búbánatos lófasz van, amikor a határidő korábbi, mint a csekk postára adási dátuma?
A kérdés költői, nyilván ha a szolgáltató a segg, akkor is nekem kell fizetni.

Netuddki. 2016.01.05. 12:34:22

@Bobby Newmark: Aki fizet az diktál. Bár, ez még Magyarországon nem divat...

egyszoban 2016.01.05. 12:41:54

Azt hiszem a rekordom 130 Ft késedelmi díj volt, talán 3 hét csúszásra valamelyiknél. Na azóta tökre nem érdekel, mikor fizetem be (de azért igyekszem két héten belül), amikor éppen kényelmesen van pénzem.

MéhecskeVagyok 2016.01.05. 12:48:15

@atpijkamo113: Az Elmű(-ÉMÁSZ most már) -nekem legalábbis- a csekkre nyomtatott befizetési határidő előtt 2 nappal juttatja a postaládámba a levelet. Példának okáért dec. 23. délután érkezett a dec. 31-ig befizetendő csekk. Volt is rá 2 munkanap befizetni, hogy beérkezzen 31-ig a számlájukra a pénz! (hiszen 24-től 27-ig zárva volt a posta) Azután pedig érkezett egy újabb csekk, 29-én, ezúttal HATÁRIDŐ NÉLKÜL, egy csekk, magányosan a borítékban, mindenféle számlarészletező nélkül. Tartozásom, elmaradásom nincs. Ez is megérne egy posztot, lehet, hogy meg is teszem, ha nem válaszol az ügyfélszolgálat záros határidőn belül. Mindenesetre 21 ezer forint értékben jött 2 darab csekk a 7 ezres valós számlámra... én kibogoztam, de vajon az "ügyfélszolgálatuk" is képes erre?

gabors 2016.01.05. 15:34:28

@Fazakas László: "Talán több alázatot s odaadást"

Mi van ???

gabors 2016.01.05. 15:36:21

@Fazakas László: "Talán több alázatot s odaadást"

Mi van ???

gabors 2016.01.05. 15:39:52

"attól csoportos beszedési megbízás, hogy egy szolgáltató bead a banknak egy "köteget", kb. egy excel táblát, hogy ezektől a népektől ennyit-meg-ennyit csappantsál a számlájukról. Nem egyenként bízza meg a bankot, hogy Mari néne 1500 stop. Feri bácsi 3200 stop. Hanem csoportos beszedésre ad megbízást."

Pont ezert rossz es van teljsen a feje tetejere allitva ez Mo-on ...!!! Normalis esetben ez a felhasznalo es a szolgaltato kozotti szerzodes ... errefele pl minden szolgaltatonak masnap fizet(hetek) sot nem is ugyanannal a banknal !!! (persze lehet maskepp is )

gabors 2016.01.05. 15:41:21

@nonolet: es ez miert es kinek jo ???

az ugyfeleknek mint latjuk nem igazan !!!!

Fazakas László 2016.01.05. 16:20:45

@gabors:
- Ez a megjegyzésem egyébként arra vonatkozna (részemről), hogy a szolgáltatóktól az ember nem minggyá a hatóságosdit várja el!

_parmenion_ 2016.01.05. 18:03:16

@▓▓▓▓▓☻ ©╞╕ چ ذ җ € η ☻ ▓▓▓▓▓: @atpijkamo113:

Az hol van megadva, hogy a limit az havi limit?

Nekem volt olyan csop.besz, azt hiszem a Generali biztosítónál, hogy havi kétszer vontak. Évenként emelték az összeget, 15e volt a limit. Köv évben hó elején levontak 15e-t, hó végén 253 ft, aztán így tovább...

Nem vontak le többet, mint ami jár, csak a limitet megkerülték. :)

▓▓▓▓▓☻ ©╞╕ چ ذ җ € η ☻ ▓▓▓▓▓ · http://blog.hu/user/45354/tab/activity/mindate/2007-07-23T16:48:05+02:00 2016.01.05. 18:06:48

@_parmenion_: nem tudom. van ilyen? korábban engem telefonon úgy tájékoztattak, hogy egy-egy szolgáltató csak bizonyos napokon támad, de a fentiekben volt olyan hozzászólás, ami alapján úgy néz ki, ez nem egy szabály

atpijkamo111 · http://bestofhomar.blog.hu/ 2016.01.05. 18:09:21

@_parmenion_: Pf... ilyen részletességgel nem ismerem. Lehet, hogy bankja válogatja.

_parmenion_ 2016.01.05. 18:49:04

@▓▓▓▓▓☻ ©╞╕ چ ذ җ € η ☻ ▓▓▓▓▓: Úgy tudom, (régebben úgy működött), hogy a szolgáltató köt a bankkal szerződést (ez a saját bankja, mondjuk OTP). A csoportos beszedést (az indítást) egy interfészen feltöltik a banknak, meg kell adni a levonás napját, ami a feltöltéstől minimum 5 maximum 10 nap (kb, pontosan nem emlékszem). A levonás napon a bank kettéveszi az állományt: a saját OTP-s levonásokat levonja, a más banknál lévő ügyfelekét feltölti a zsíróba. Aztán az egészet visszaküldi a szolgáltatónak.

Több szolgáltató tart pót levonási napot (igaz ezek általában a pénztárak, lakáskassza, biztosítók). Ezek örülnek, ha átmegy a pénz, és tesznek is érte. Ha nem megy át, az ügyfélnek nincs megtakarítása/biztosítása, nekik meg kevesebb lesz a pénzük, nincs üzlet.

Ezzel szemben a rezsi szolgáltatók, telefon cégek stb, nekik nem érdeke újból beszedni. A fiz. határidő előtt egy nappal indítják a levonást, ha gebasz van, akkor késés van, ergó késedelmi kamat, felszólítási díj, stb.

Persze sokan így is ráhagynak pár napot, és csak utána pótdíjaznak, de az Elmű, Telenor a jófejség-geciség tengely másik felén állnak.

CID. 2016.01.06. 08:15:12

@Szántó Gábor: Aham, ha a bank és a szolgáltató nem kommunikál, akkor a bank honnét tudja, hogy Bözse bácsi számlájáról mennyi lovettát utaljon szolgáltatónak? Az meg badarság, hogy a csoportos beszedés a fizetési módod, kapsz cseket. Minek? Te a havi rendszeres átutalásról beszélsz, amit énnadok a banknak, hogy havi x öszeget utaljon ode meg oda.

CID. 2016.01.06. 08:16:22

@atpijkamo115: bionarancsot kell venni :D

CID. 2016.01.06. 08:23:30

@atpijkamo115: Remélem, a kivit nem vegyszerezik ennyire? Múltkorában rámjött a kivi evés, az egy kilóból két szemet nem voltam lusta megpucolni, utána elment a kedvem a hámozástól :)

Szántó Gábor · http://choirs.oftheworld.club 2016.01.06. 08:33:27

@CID.: 'Aham, ha a bank és a szolgáltató nem kommunikál'
A bank és szolg között nincs oda-vissza kommunikáció MEGBÍZÁSKOR. - ezt írtam. És ez arra vonatkozik, amikor a banknak adod a csb megbízást.

'Az meg badarság, hogy a csoportos beszedés a fizetési módod, kapsz cseket.'
Időbeliség:
1, csekkes vagy
2, kitöltöd a csb megbízást a szolgáltatónál = csekkes vagy
3, szolg elküldi a banknak = csekkes vagy
4, a bank feldolgozza = csekkes vagy
5, a bank visszaigazolja szolgnak, hogy befogadta = innentől vagy csbm-es a szolgnál.

Ha a banknak adod a csb megbízást, akkor csak a 4-5 játszik.
Akár elhiszed, akár nem.

CID. 2016.01.06. 09:18:00

@Szántó Gábor: ok, így ebben a formában abszolút igazad van. Korán volt még :D

Dikusz 2016.01.06. 09:27:59

@atpijkamo115: Megcsináltam a dzsemet, jó lett.
Olvastam is az elsőnek belinkelt origós cikket. Ettől függetlenül is tudtam, hogy kezelve van a gyümölcs héja vegyszerrel. A SPAR-ban ki is van írva, de azt hiszem máshol is, a gyümölcsök mellé. Áztattam a narancsot, körömkefével lesikáltam a héjukat, többször lemostam egyenként. Tudom, ez nem biztos módszer. Az origós cikkben hivatkoznak ilyen-olyan biogyümölcsökre szerinted az mennyire tuti, csak mert ráírják, hogy bio? Hol tudják ellenőrizni? Valamelyik posztnál már előkerült, ott írtam is példaként a pár évvel ezelőtti szaloncukor esetét. Szakember annál is azt nyilatkozta, hogy akkor van káros hatása, ha naponta öt kilót eszik meg valaki belőle.
A második belinkelt cikknél meg a hozzászólásokat érdemes olvasni:)

Dikusz 2016.01.06. 09:32:20

@CID.: Akkor héjastól etted a kivit?:)
Tapasztalatom szerint a akkor finom, amikor egy kicsit puha, akkor édesebb. Amíg nem jöttem rá, én is próbáltam hámozni, nem könnyű. De amikor érettebb, könnyen le lehet húzni a héját, nem kell kínlódni vele.

atpijkamo116 · http://bestofhomar.blog.hu/ 2016.01.06. 09:34:23

@CID.: @Dikusz: Hát nem értem, hogy a bionarancs miért nem romlik meg a hosszú út alatt.

Szerintem lemosva, lekörömkefézve meg lehet enni. Egyetértek azzal, hogy semmit nem kell túlzásba vinni, akkor nem lesz baj. De felvágottat kicsit sem eszem többet, mer mindben van nitrites pác-só.

"Akkor héjastól etted a kivit?"

A héjában van a vitamin.

Meg a sasban.

atpijkamo117 · http://bestofhomar.blog.hu/ 2016.01.06. 09:37:35

@Dikusz: @CID.: Nem kell meghámozni, félbevágod, és kieszed kiskanállal.

Dikusz 2016.01.06. 09:59:44

@atpijkamo116: meg a kiviben (madár) is van vitamin.

Elhiszem, hogy a "bio"narancs nem romlik meg, nem is ezzel van gondom. Hanem azzal, hogy mi igazolja azt, hogy bio?
Nem csak déligyümölcsöknél merült fel ez kérdésként, hanem itthoni zöldségeknél is téma volt már. Sőt olvastam olyat is, hogy nyugati országok piacain is találtak bio termékként árult, vegyszerrel kezelt gyünölcsöket.

atpijkamo118 · http://bestofhomar.blog.hu/ 2016.01.06. 10:10:18

@Dikusz: "Elhiszem, hogy a "bio"narancs nem romlik meg, nem is ezzel van gondom. Hanem azzal, hogy mi igazolja azt, hogy bio?"

Az, hogy nem romlik meg. :))

Most komolyan, a bionarancs mitől nem romlana meg, ha nem a méregtől?

A párom asszondja, hogy a biopiacon olyan elhivatott termelők vannak, hogy nem lennének képeselk csalásra. Hmmm... Néztem, ahogy _minden_ héten hoztak egy raklapnyi salátát... lelki szemeim előtt hajnalban vették a nagybani piacon. Meg van ilyen móricka igazolás, hogy biotermeléssel gazdálkodsz, évente egyszer ellenőriznek, kifizeted, oszt lobogtathatod.

Dikusz 2016.01.06. 10:29:26

@atpijkamo118: biztos van olyan termelő is, akinek bio áruja van. De ezt szerintem csak akkor mondhatja, ha a saját termékeit árulja. Esetleg még akkor sem, mert láttam olyan sárgarépát, egyéb zöldséget "őstermelőnél", aminek minden darabja hajszálra egyforma (nem létezik, hogy csak olyan terem a földjén), vagy télvíz idején friss padlizsánt, ami szintén egyforma nagyságú.
Még egy nem ide tartozó, de posztot nem ér meg. Nem tudom felétek hogy van, de itt nálunk a kerületben eltűntek a szelektív hulladékos kukák. Próbáltam magyarázatot találni rá, de az semmiképpen nem jó indok, hogy minden háznál vannak sárga- és kék fedelű kukák papír, és műanyag gyűjtésre. Ugyanis az üvegeket nem lehet (elvileg) egyikbe sem dobni. Kénytelen az ember a háztartási szeméttel együtt kihajítani, így madjnem semmit nem ér a szelektív gyűjtés.

CID. 2016.01.06. 10:30:35

@Dikusz: Jaja:) Az a helyzet én meg úgy szeretem, ha savankás, a szőrös héja meg remélem megpucolta a bélbolyhaimat :D

Ezt a mennyiségű élelmiszert lehetetlen lenne előállítani vegyszerek nélkül, lassan már azokkal sem. Pár milliárddal többen vagyunk a földön az ideálisnál :(

fákkje 2016.01.06. 20:12:12

@atpijkamo118:

"Hogy pár satrafa mennyire fel tud háborodni, mikor utána jövök, és előtte megyek el!"

Úriember megoldja, hogy a hölgy menjen el elsőnek... :-D

joska61 2016.01.07. 09:51:24

6 Forintos poszt. Volt már olcsóbb?

az Öreg 2016.01.26. 15:34:02

Én csak azt nem értem- ki volt az az őrült, törvényhozó, aki a befizető kezébe olyan jogot és kötelezettséget adott amivel nem diszponál! Én nem vagyok a befizetést továbbitó cégekkel semmilyen jogviszonyban, a befizetett összeget nyomon követni nincs lehetőségem. Azért elmarasztalni engem, hogy nem érkezett be időre az egyébként rendesen befizetett csekkem, gusztustalan undorító. Ez régen nem igy volt! Figyelmébe ajánlom a tisztelt törvény alkotóknak, ne hozzanak olyan törvényt amit nem tarthatok be, mert nem tőlem függ a teljesítés! Nekem is volt már néhány kellemetlen esetem, de nem akartam bírósághoz fordulni, mert nem ér annyit az egész!

atpijkamo100 · http://bestofhomar.blog.hu/ 2016.01.26. 15:47:12

@az Öreg: "ki volt az az őrült, törvényhozó"

Most hagyjuk a törvényhozót, jobb lenne, ha nem hozna törvényeket.

"Én nem vagyok a befizetést továbbitó cégekkel semmilyen jogviszonyban, a befizetett összeget nyomon követni nincs lehetőségem."

Pedig éppen te vagy az, aki dönt a befizetés módjáról, csak te tudod, mikor érkezik be a pénz. A szolgáltatónak pont mindegy, mikor fizetsz hova, neki nincs ráhatása, csak neked.

Ha Szlovákiából utalod át, az minimum 2-3 nap.

Ha a szolgáltató számlavezető bankjánál fizeted be, akkor azonnal ott van.

Ha egy másik bankból utalod reggel, akkor még ugyanaznap beérkezik.

Ha péntek délután, vagy más hétköznap késő délután utalod át, akkor következő munkanap van ott.

Ha sárgacsekken fizeted be a postán, akkor 2 munkanap alatt érkezik meg.

Ha rózsaszín csekken fizeted be postán, akkor nem is tudom, talán az is 2 munkanap.

Ha ugyanannál a banknál vagy, akkor munkaidőben az átutalás egy órán belül meg szokott lenni. Ha ugyanez este, akkor másnap van ott.

az Öreg 2016.01.26. 16:21:21

Félre értett! Én maximum betartom a leirtakat!Hogy kinek mennyi az átutalási ideje ahhoz semmi közöm! Ez az ő belügyük. Gondolom nem is kívánják, hogy beleszóljak.Nekem nincs sem lehetőségem, sem jogom betekinteni a befizetést továbbítók munkájába és kötelezettségeibe, azt befolyásolni pláne nem tudom! Arra szerettem volna rávilágítani, hogy hiába fizetek be pl január elsején egy csekket ami márciusra szól- ha nincs a kezemben semmilyen behatás a befizetés utáni eseményről! Nyilván a rájuk vonatkozó továbbítási törvényt vagy betartják, vagy nem.Ez igy nincs jól. Hogyan vállaljak garanciát arra, ami nem tartozik rám? Mert az ostor rajtam csattan. A példa nyilván tulzó de jól mutatja a valódi helyzetet. A DÉMÁSZ is a pénzéhes szolgáltatók közé igazolt, hiszen a befizetett csekkre /ami az általuk ajánlott időben történt/ megállapították, hogy az nem érkezett meg időre.Amit még leírtak az kész kabaré volt- dehát erről ennyit.Természetesen a késedelmi kamat és dörgedelmes felszólítás az nem késett. Na ezek után kérdem: mit tehetek a gőgös szolgáltatók érdekében még? Nyilván nincs mentség a nemfizetőkre- de itt másról van szó! Legyen egyértelmű a számomra kiírt kötelezettség, de ha más hibázik vigye el a balhét is. Ezt törvényben kell megoldani, nem megalázni a kiszolgáltatott ügyfeleket. Maradok tisztelettel..

atpijkamo101 · http://bestofhomar.blog.hu/ 2016.01.26. 16:38:53

@az Öreg: Én vagyok az öregebb, tegeződjünk!

"hiába fizetek be pl január elsején egy csekket ami márciusra"

Elég pár nappal előtte, hogy határidőre odaérjen.

"lapították, hogy az nem érkezett meg időre"

Bemutatod a befizetsi vagy átutalási bizonylatot, és keressék ki a rendszerükből.

Olyan hibát véthettél, hogy összekeverted a csekkeket, a később befizetendőt korábban fizetted, és a korábbit később. Bár ez fasság, mert folyamatosan a pénzüknél voltak, de emiatt panaszkodhatnak.

az Öreg 2016.01.26. 17:26:27

Köszönöm a megtiszteltetést! Bocsánat nem akadékoskodni szeretnék, minden rendben volt! Időben befizettem, azt amit kellett! Úgy ahogyan kellett, mégsem érkezett időre! Erre szeretnék rávilágítani! Nem tudom garantálni azt sem, hogy egyáltalán beérkezzen a befizetésem a jelenlegi rendszerben, pedig az én kötelességemmé van nyilvánítva és a következményekért engem terhel a felelősség! Csodálom, hogy erre senki nem figyelt fel, amikor ezt kitalálták! Mutathatok én akármit- pénzt vissza?- ugyan már! Engem egyébként ez a megalázó eljárás bánt legjobban... Meg velem együtt azt a sok idős embert akik hasonlóan járnak, pedig náluk is első mindig befizetni azt, amit be kell! Régen ráírták a befizetés időpontját és, aki azt betartotta nem érhette ilyen inzultus, mint jelenleg. Tehát - az általam időben befizetett csekket nem tudom és nem is tudhatom garantálni, hogy egyáltalán beérkezzen! Nem késve- egyáltalán! Milyen eszköz áll rendelkezésemre ehhez? Semmilyen! Tapasztalatom egyébként az, hogy a zöme a késedelmes befizetéseknek elkerülhető lenne, ha a szolgáltatók néhány nap türelmi időt adnának a beérkezésre. Nade ez a pénz éhség! Nevetséges, hogy leírt módon 9-én megállapították, hogy a 13-i befizetés még nem érkezett meg! Saját szememmel láttam! Amig ez igy történik, addig kész kabaré ez az egész! További Jó Egészséget!

atpijkamo102 · http://bestofhomar.blog.hu/ 2016.01.26. 17:36:53

@az Öreg: "Nem tudom garantálni azt sem, hogy egyáltalán beérkezzen a befizetésem"

Márpedig ez a te felelősséged. Ha a bankod nem küldi a pénzt, neked kell utánamenned. Ha ilyen megbízhatatlan, akkor válts bankot!

"Régen ráírták a befizetés időpontját és, aki azt betartotta nem érhette ilyen inzultus,"

Akkor fogj egy ceruzát, írj rá egy 2 nappal korábbi dátumot, és innentől nem érhet nagy meglepetés.

Sajnos törvényhozóink és az NMHH ilyen hülye szabályokat erőltetnek rá a szolgáltatókra, sokmilliós bírságokkal büntetik őket, ha eltérnek tőlük, panaszkodjál a parlamenti képviselődnél. Láttál már egy ilyen rájukerőltetett ÁSZF-et, hány oldal? Elmúlt szeptemberben és decemberben is híztak egy tucat oldallal, pedig senkinek nem kellett.
süti beállítások módosítása