Elvileg annak örülnek az emberek, ha egy szolgáltató valami fejlesztést eszközöl a lakóhelyükön, olvasónk mégis nehezen válik meg az analóg vezetékes telefonjától. Kérdés, hogy jogos-e a morgolódása.
Nb. Homár!
Gondolom, nem én vagyok az egyetlen, aki "Kedves ügyfelünk!" megszólítással - ami eleve gyanús - nemrégiben levelet kapott ettől a társaságtól:
Szóval: kellő önfényezés után arról tájékoztatnak, hogy eddigi analóg szolgáltatásukat megszüntetik, ami nekem a TV (milyen kár, hogy nekem ilyen előfizetésem nincs) valamint az internet tekintetében marha nagy javulást fog eredményezni (utóbbit nyilván egy másik, drágább díjcsomagra való áttérés esetén).
Innen jön a lényeg. Közlik, hogy a változás nyilvánvalóan érinti a vezetékes telefonos "szolgáltatásukat" is, ezért új kábelt kell kiépíteniük, és megfelelő beltérit kell telepíteniük, amelynek az áramellátását nekem kell biztosítanom. Ezután lazán közli, hogy ha szerelőjüknek szabad garázdálkodást nem engedek, a közöttünk fennálló szerződést megszegem, a szolgáltatásomat megszüntetik.
Mármost: furcsán veszi ki magát, ha egy "szolgáltató" mintegy hatósági jogkört vindikál magának. Még furcsább, hogy retorzióval fenyeget. A legfurcsább: azért van vezetékes telefonom, mert az áram/internet kimaradás esetén is üzemképes, tápáram ellátását pedig - többek közt a telefon alapdíj fejében - a "szolgáltató" biztosítja. Mármost: az általuk telepítendő herkentyű átlag áramfelvételét 150 mA-rel számolva, ez több, mint 300 kWh évente, ami az egész ház egy havi fogyasztásának felel meg. Tehát: fenyegetéssel rá akarnak kényszeríteni egy több szempontból megbízhatatlanabb, külön költséggel járó szolgáltatás igénybe vételére. Ezt régebben zsarolásnak hívták.
Már elküldtem a GVH-nak sok oldalas kérdőívüket, megemlítve azt is, hogy egy magát "szerelő"-nek tituláló emberke már járt itt, és közölte, hogy nem tudja a szükséges koax vezetéket kiépíteni, de erről papírt sem volt hajlandó adni. És most mi van? A "szolgáltató" hibás teljesítése miatt pik-pakkra megszüntetik a telefonomat meg az internetemet?
Remélem, van életbiztosításuk, amit legalább olyan rendesen fizetnek, mint én az ő számláikat!
A levelet elküldtük a GVTI-fogyasztóvédőknek, szerintük sajnos nem sok mindent lehet tenni:
Kedves András!
A Magyar Telekom Nyrt. általános szerződési feltételei lehetővé teszik a szolgáltató számára a hálózat fejlesztését vagy módosítását abban az esetben, ha a vállalt szolgáltatást csak ezzel lehetséges a minőségi követelményeknek megfelelően biztosítani.
A szolgáltató a tervezett munkavégzést megelőzően legalább 30 nappal értesíteni köteles az előfizetőket. A fogyasztók számára a szabályzat pedig együttműködési kötelezettséget ír elő a szolgáltatóval, lehetővé kell tenni a kiértesítésben meghatározott fejlesztések megvalósítását.
Ha az előfizető az együttműködési kötelezettségének nem tesz eleget erre irányuló írásbeli felszólítás ellenére sem, a törvényben meghatározottak szerint a szolgáltató jogosult az előfizetői szerződést megszüntetni 15 napos felmondási határidővel. A szolgáltató tehát csak a törvényben meghatározott jogkövetkezményről adott tájékoztatást, amellyel véleményünk szerint jogsértést nem valósított meg.
A hálózat fejlesztése azonban nem járhat a szolgáltatás azonnali megszüntetésével. Ha a munkavégzés miatt a rendszer nem működik, abban az esetben javasoljuk, hogy tegyél panaszt közvetlenül a cégnél írásban, amelyre a törvény szerint köteles 30 napon belül választ adni. Ha a szolgáltató a panaszt elutasítja, abban az esetben igényed az illetékességgel rendelkező békéltető testület előtt érvényesítheted.
Felhasznált jogszabály:
- az elektronikus hírközlésről szóló 2003. évi C. törvény
- Magyar Telekom Nyrt. vonatkozó általános szerződési feltételei
fillérbaszó vadász 2016.04.11. 11:10:32
Firestarter.18 · http://firestarter-18.blog.hu/ 2016.04.11. 11:14:59
metal · http://electric.blog.hu 2016.04.11. 11:18:00
"furcsán veszi ki magát, ha egy "szolgáltató" mintegy hatósági jogkört"
Nem, vindikál(már az is hülye, aki ezt a szót használja). Egyszerűen megszünteti a szerződést, ha nem engeded, hogy fejlesszen. Nincs itt semmi hatósági jogkör, ha nem akarod beengedi, nem megy be, de egy hülye miatt nem fog egy gazdaságilag meg nem térülő szolgáltatást fenntartani.
"Mármost: az általuk telepítendő herkentyű átlag áramfelvételét 150 mA-rel számolva, ez több, mint 300 kWh évente, ami az egész ház egy havi fogyasztásának felel meg."
Ha hülye vagy a számokhoz, akkor ne okoskodj. Eléggé nehezen hihető, hogy egy ilyen beltéri az egész ház fogyasztásának 8-10%-át adja.
"mert az áram/internet kimaradás esetén is üzemképes"
aha, persze, és az idióta posztoló szerint vajon mennyi az esélye annak, hogy internet kimaradás esetén a szolgáltató központja működik, és az analóg vonalon lesz "vonal"?
Szóval ez egy minőségi fejlesztés, aminek a felhasználók 99,9999999%-a örül, de mindig lesz egy nagyon idióta, akinek semmi nem jó! Gondolom eddig a szar szolgáltatásért sírt, de most már van más amiért lehet.
atpijkamo130 · http://bestofhomar.blog.hu/ 2016.04.11. 11:21:50
Tagadhatatlan, ez az egyetlen előnye a vezetéske telefonnak a tízszer* olcsóbb VOIP helyett.
* Helyi hívásban csak 8-szor. Használtam volna a nagyságrend kifejezést, de az a köznyelvben csak 5%-ot jelent.
atpijkamo130 · http://bestofhomar.blog.hu/ 2016.04.11. 11:23:23
atpijkamo130 · http://bestofhomar.blog.hu/ 2016.04.11. 11:24:56
Valszeg a lépcsőházi villanyra gondolt.
35 W-tal számolt, ami egy melegedésre hajlamos eszköznél elképzelhető.
FDToth 2016.04.11. 11:29:44
A fejlesztésről annyit h a Telekom a környékünkön (Bp, irodaházakkal és székházakkal teli környék) 10/1-et tud maxiumum....
atpijkamo130 · http://bestofhomar.blog.hu/ 2016.04.11. 11:30:29
De egy lakásnak nem sok.
marcee5 2016.04.11. 11:40:21
The Crazy One 2016.04.11. 11:46:26
Kuss Tiborka, nem látod, hogy apád telefonál? Várd ki a sorod, mást úgysem lehet most csinálni...
Dezsike 2016.04.11. 11:53:53
AtiSnatch 2016.04.11. 11:57:11
A telefonod engem nem zavar.
Kupon Károly 2016.04.11. 12:11:54
Fiend 2016.04.11. 12:12:08
És igen fejleszteni kell mert ha nem akkor térjünk vissza a kurblis telefonhoz és azzal talán kedves posztoló is boldog lenne! :-)
atpijkamo130 · http://bestofhomar.blog.hu/ 2016.04.11. 12:34:12
1,314 kWh évente, az 0,15 W átlagos fogyasztás. Egy ilyen eszköz valamennyire melegedni szokott, és akkor már fogyaszt pár wattot. Ha a TV-det standbyba rakod, akkor is fogyaszt valami 5 wattot.
amindenes.blog.hu 2016.04.11. 12:35:58
Csokis · http://csokis.blog.hu 2016.04.11. 12:40:24
Fiend 2016.04.11. 12:42:54
Csokis · http://csokis.blog.hu 2016.04.11. 12:43:37
Csokis · http://csokis.blog.hu 2016.04.11. 12:46:08
Fiend 2016.04.11. 13:13:00
Ez a név jelenik meg a blogokban, kommentekben.*2 2016.04.11. 13:14:08
Lehet, hogy a telefonja túléli az áramszünetet, de az internet részére nem vennék mérget. Melyik fajta ADSL modem tud olyat, hogy delej nélkül is működik? :D
Terézágyú 2016.04.11. 13:14:59
Fiend 2016.04.11. 13:15:51
Fiend 2016.04.11. 13:17:33
Fiend 2016.04.11. 13:19:30
Terézágyú 2016.04.11. 13:24:00
Kérdés, hogy ezt megtehetik-e. Nem úgy van, hogy törvényileg szabályozva van ez, még az is, hogy köteles utcai telefonfülkéket is fenntartani területenként?
acel 2016.04.11. 13:42:22
A set top box 10-20 wattal évente elvisz 20-30kwh-t
A gateway sem lehet kevesebb, ha nem is 300, de a 3000f-tos telefondíjhoz hozzárak 10%-ot.
Csak mert, és a hgw az uniós normákat sem teljesíti.
atpijkamo130 · http://bestofhomar.blog.hu/ 2016.04.11. 14:02:57
Egy évben 8,75 kh van.
Az inkább 87,6-175,2 kWh. Mint egy kis hűtőszekrény.
szekertabor · provo.blog.hu 2016.04.11. 14:14:39
Ez esetben a következő lehetőségeket látom:
Szerződés megszüntetése aktív vagy passzív módon. Internetezz másik szolgáltatóval. Telefonálj mobillal, otthonról wifin, voip szolgáltatóval.
Telekomos kütyük áramellátásához szünetmentes tápegység beszerzése.
Terézágyú 2016.04.11. 14:18:19
"A hagyományos vonalas telefon egyik nagy előnye az volt, hogy be lehetett rajta jelenteni az áramszünetet, mivel nem igényelt helyi tápellátást."
De nem mondod komolyan, hogy valaki csak ezért tart fenn vonalast, hogy évente egy/kettő áramszünetet be tudjon jelenteni? :))))
metal · http://electric.blog.hu 2016.04.11. 14:45:03
Azért ezt elég jól meg lehet tenni egy mobillal is.
atpijkamo130 · http://bestofhomar.blog.hu/ 2016.04.11. 15:01:37
Igen, egy vonalas 42000 Ft/év (3500*12), míg egy feltöltőkártyás mobil 3000 Ft/év. És a mobillal a hétvégi ház áramszünetét is be tudja jelenteni.
Az igaz, hogy a mobilt a saját áramával töli, ami évi 2-300 Ft is lehet.
atpijkamo130 · http://bestofhomar.blog.hu/ 2016.04.11. 15:11:02
Tehát van egy földi telefonszámod, amit nagyon fontos, hogy mindig elérhető legyen. Ha vonalas telefonod van, akkor nagyon ritka, hogy elromlik, és nem lehet téged hívni. sok évente egy alkalom, és azt is gyorsan javítják. talán egyszerű a technológia, talán az évek során megtanulta a trékom. Azon van ADSL internet.
Ha most NDSL interneted van, és azon VOIP telefon, akkor tized annyit fizetsz érte, viszont évente néhány alkalommal elromlik, és akkor napokig vagy hetekig nem lehet téged hívni. Mondjuk ilyenkor célszerű egy haverodnál beállítani, hogy valaki felvegye a telefont, de az nem az igazi.
Terézágyú 2016.04.11. 15:11:28
"Igen, egy vonalas 42000 Ft/év (3500*12), míg egy feltöltőkártyás mobil 3000 Ft/év."
Tudom, én pontosan ezt csináltam, hogy erre váltottam ... :)
Viszont a feltöltőkártyás nem 70 fillérért beszélget :)
atpijkamo130 · http://bestofhomar.blog.hu/ 2016.04.11. 15:12:10
atpijkamo130 · http://bestofhomar.blog.hu/ 2016.04.11. 15:14:03
Terézágyú 2016.04.11. 15:20:01
Perszem, de ilyenkor jönnek a be nem tervezett, tíz, húszperces ügyfélszolgálati csevegések... és máris lőttek a 3e-nek.
atpijkamo130 · http://bestofhomar.blog.hu/ 2016.04.11. 15:25:56
Terézágyú 2016.04.11. 15:33:48
De én most nem az áramszünet-bejelentésről beszéltem, hanem az eddigi levelekben említett hosszúúúúú telefonálgatások azért, hogy visszakapjuk a pénzt, stb.
Beerhead 2016.04.11. 15:56:18
Ez az egész átállás csak a trének jó: kevesebbet fogyaszt így a központ az ő oldalukon. Ez az ügyfélnekjó, jobbminőség meg ilyen fasságok max akkor igazak, ha éppen működik a rendszer.
Beerhead 2016.04.11. 15:58:24
Ja, és MT azonosítót legközelebb takarjátok már ki a levélből!
▓▓▓▓▓☻ ©╞╕ چ ذ җ € η ☻ ▓▓▓▓▓ · http://blog.hu/user/45354/tab/activity/mindate/2007-07-23T16:48:05+02:00 2016.04.11. 16:36:08
De ha azt vesszük, hogy nem blokkolják, akkor is kéne kettő darab sim (két szolgáltatónál) ahhoz, hogy olyan megbízható legyen, mint a stabil vonal, és akkor még nem beszéltünk az akkuk időszakos cseréjéről, amik biztosítják, hogy a lekúrt bizti mellett is menjen a rendszer.
atpijkamo130 · http://bestofhomar.blog.hu/ 2016.04.11. 19:24:23
Volt egy film, talán Macskajáték, Dayka Margit, Major Tamás...
Szóval a két tolvajt befogadta a vénasszony a házába, azok meg suttyomban elvágták a telefonvezetéket. Csörög a telefon. Tehát rosszat vágtak el. Megint elvágják. Megint csörög... Nem értik... Kiderült, a vénasszony néhai férje egy csomó párhuzamos érpárt behúzott, mert az egerek mindig elrágták.
Matteo79 2016.04.11. 21:06:00
András Gál 2016.04.12. 15:09:53
2. Aki számolt, hülyézett, feltételezett - de rájött, hogy nincs igaza, és ezt be is látta: 1/A: a Te fajtád viszi tovább a világot (minden szarkazmus nélkül!).
3. Aki megértette, hogy mit és miért írtam: "Örülök, hogy látok végre itt-Fehérek közt egy európait".
metal · http://electric.blog.hu 2016.04.12. 15:52:09
Igen ezt én is így gondolom. És a kommented meg is mutatta, hogy még mindig nem érted, hogy fordítva ülsz a lovon:)
atpijkamo130 · http://bestofhomar.blog.hu/ 2016.04.12. 17:51:29
dani27bpbp 2016.04.12. 18:47:58
anarch 2016.04.14. 08:28:14
anarch 2016.04.14. 08:41:39
BTZ 2016.04.15. 20:31:32
norbi2010 2016.05.07. 21:35:00
de viszont rongálás ...
norbi2010 2016.05.07. 21:40:09