Tékozló Homár

Percenként növekvő büntetés a MÁV specialitása

2016.05.30. 11:57 | Homár Hilda | 186 komment

mav_logo_1.jpg

A sztoriban olvasónk sem hibátlan, hiszen nem csekkolta az előre megváltott vonatjegyen a dátumot, és ebből kerekedett ki az egész kalamajka, de azért az a rész, ahol a kalauzzal való tárgyalás hullámzását követve 150 forintról 12500-ig nő a fizetendő összeg, elég elképesztő.

A debreceni Nagyállomás jegypénztáránál várok a soromra, végre odajutok az ablakhoz. Helyjegyet szeretnék holnapra, április 14-ére Budapestre a 8.07-es IC-re, vissza pedig, mondanám tovább, amikor a pénztárosnő közbeszól, hogy várjak, rendezzük először az odautat. És asztal meg ablak mellé, teszem hozzá, mert tudom, lehet ilyet is kérni.

Mögöttem nő a sor, halk moraj, és csak két pénztár működik. Mi még mindig csak az odaútnál tartunk. Végre rám néz a pénztárosnő, fáradt, elgyötört a tekintete és kérdezi, hogy vissza, mikor? Mondom, másnap,15-én délután a 16.23-asra, szintén asztal és ablak mellé. Bólint, és bűvöli a számítógépet.

Hosszú percek telnek el, mire megkapom a két helyjegyet, ami kétszer olyan hosszú, mint az egy hónappal azelőtti volt. Megkérdezem a pénztárosnőt, mondja már meg, mi tartott ilyen sokáig. Új számítógépes rendszer van, és nem nagyon működik. Á, értem, és már nem is az én időmet, inkább őt kezdem sajnálni.

Reggel megnézem a helyjegyemen hányas kocsi, hányadik szék. Megtalálom a helyem és meglepődöm, mert nem asztal és nem ablak mellé szól. Eddig még mindig azt kaptam, amit kértem. Egy kis szerencsével aztán sikerül elcserélnem.

Másnap hazafelé a Nyugatiban, csak épp ránézek a jegyemre, majd felszállok a kocsiba, leülök a helyemre. Nem az asztal és ablak mellé szól ez sem. A kocsi tele van fiatalokkal, elkezdenek ide-oda ülést cserélgetni, hozzám is odajön egy fiú, nem ülnék-e át az asztal és ablak mellé. A barátnője mellett szeretne ülni és hiába kérték egymás mellé a jegyet, így kapták. Boldogan, mondom és azonnal átcuccolunk. Körbenézek, egy üres hely sincs, amikor elindul a vonatunk. A fiatalok fülében fülhallgató, néhány idősebb bulvárt olvas. Szerencsére a telefonok sem szólnak olyan gyakran, mindenki viberezik.

Valahol Karcag körül a kocsinkba ér a kalauz. Kiveszem a helyjegyemet, széthajtogatom és beleolvasok, mitől lett ez ilyen hosszú és bonyolult. És akkor hirtelen a dátumra pillantok. Nem hiszek a szememnek. A helyjegy tegnapra, csütörtökre szól. Na, itt most balhé lesz, ez fut át az agyamon azonnal, hogy a fenébe tudom majd bebizonyítani, hogy én határozottan péntekre kértem a jegyet.

Soha nem nézem meg a rajta a dátumot, csak a kocsi és az ülés száma érdekel, és akárhányszor utazom két napra, eddig még soha nem történt galiba. Ahogy átadom a jegyemet, még mielőtt az adott helyzetben fontos ember észrevenné, mondom, hogy mi van.
- Hajaj, ez bizony nem jó!- mondja a kalauz. - 150 Ft. 
Ha a pénztárnál cserélem be egy korábbira vagy későbbire, ott is kb. ennyit kell fizetni, így korrekt, gondolom, és előveszem az ötszázast. Közben ő, a kezében lévő masinájába, ír valamit, az zörög, meg kattog, majd kijön belőle a papír.
- 1250 .
- Azt mondta az előbb, hogy 150. – válaszolom csodálkozva.
A kalauz elmosolyodik. Jókedvű embernek tűnik.
- Én ilyet nem mondtam.
Veszek egy nagy levegőt, de még visszafogom magam.
- Kifizeti?
- Csak nem képzeli, hogy kifizetem!- válaszolom, már kezdek ideges lenni.
- Akkor kérem az igazolványát és a lakhelykártyát.
Átadom, de kezd felmenni a pumpa. További ütögetés a masinába, a papír a gépből csak jön, csak jön, már visszakunkorodik a földről, majd megszólal.
- 8500 Ft.
No, ekkor borul el az agyam.
- Ezt ugye nem gondolja komolyan, hogy én fizessek, mert a pénztárosnő nem a kért időpontra adta a helyjegyet? – egyedül az én hangom hallatszik a kocsiban, azt hiszem, kiabálok. 
A kalauz tovább pötyög, a gép zörög, a papír végét már nem is látom, amikor megszólal.
- 12500 Ft és majd kimegy a csekk .-mondja nyugodtan.
- Na, ez hogy a fenébe lett ennyi? –kérdezem. Maguk követték el a hibát, én csak abban hibáztam, hogy nem vettem fel a beszélgetésemet a pénztárosukkal. 
Még jobban felhúz, ahogy látom a nyugodt, inkább mosolygós arcát.
- Biztos azonnal élesben ment az új rendszer - folytatom,- meg nem tanulta meg a pénztáros sem kezelni a programot, azért tartott olyan sokáig ezt a nyomorult jegyet megvennem. És közben képtelen volt figyelni arra, hogy mikorra kérem a visszautat.
- Én csak a munkámat végzem.- válaszolja. 
Közben neki is mintha gyanús lenne az összeg.
- Lehet, hogy hozzáadta a menetjegy árát? - mondja kissé kételkedve, de tovább pötyög a gépbe hosszú percekig.
- Ez elképesztő! –és akkor ömleni kezd belőlem a szó, meg egyre jobban kiabálok. Ezt tudja a MÁV, büntetnek, ahelyett, hogy valami európai közlekedést próbálnának elérni, legtöbbször nem ér be időben Debrecenbe az IC, a WC-jükbe nem lehet bemenni, mert az embert a hányinger környékezi, a kocsikban télen hideg van, nyáron meg meleg, képtelenek normális utastájékoztatást adni, legutóbb is az idegen nyelvű fele angolul a másik fele németül ment le.
- Én erről nem tehetek, én csak a munkámat végzem. – mint a papagáj ismétli újra a kalauz, közben tovább pötyög valamit, a gép tovább kattog, a papír meg lassan folyammá változik.
- Mire Debrecenbe érünk már 20000 lesz?- kérdezem, és már nem tudom, hogy sírjak vagy nevessek.
- Nem, annyi már biztos nem - mondja a kalauz mosolyogva, - mert elfogyott a papír. Ezzel elvonul.

Velem szemben ül egy negyvenes férfi. A szemét ugyan időnként lecsukta, de tudom, hogy mindent hallott. Mikor épp nyitva a szeme, megkérdezem, mit szól ahhoz, ami történt. Nem hallottam semmit, mondja. A fiatalok végig csöndben. Egész idő alatt, Karcagtól Hajdúszoboszlóig mindenki csendben. Lehet, nem is hallottak az egészből semmit, mert a fülük bedugva? Egyedül egy ötvenes nő, aki a másik oldalon szemben ül, néz fel rám mosolyogva az újságjából. Egy cinkos mosoly. Ennyi.

Néhány perc múlva Debrecenben leszállok a vonatról. A kalauz ott áll a peronon, odamegyek és megkérdezem, akkor most mi van. Majd Nyíregyházán leadom, én csak a munkámat végzem, mondja. Ahogy baktatok a villamos megálló felé, arra gondolok, vajon mi lehet azon a piszok hosszú papírfolyamon.

P.S.
-tíz nappal később megérkezett a csekk a büntetésről (8355 Ft)
-másnap kimentem a debreceni Nagyállomásra és megkérdeztem egy pénztárosnőt, mondja már meg, mennyi idejük volt megtanulni az új számítógépes rendszert. Egy nap betanulás volt, majd utána élesben ment, válaszolta. Elmondtam neki, hogy jártam. Elkérte a jegyem, amiből pontosan megmondta valami kód alapján, hogy a kolléganője (nevét természetesen nem említette), aki kiadta a helyjegyet, aznap használta először az új programot.

Nem volt több kérdésem.

Szűrt kommentelők

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

ptspts 2016.05.30. 23:31:01

Konstruktív javaslatom a posztolónak: írjon egy e-mailt a MÁV ügyfélszolgálatának, vázolja a helyzetet, mellékelje a dokumentumokat, ismerje el a hibáját, kérje a büntetés enyhítését méltányosságból, köszönje meg előre, és várja ki a 30 napos választ. Egy hasonló helyzetben (rossz helyjegy) már segített ez a tanács.

Bombaló 2016.05.30. 23:58:33

@Dikusz: Az ülések "fakkok" alapján van számozva. Egy másodosztályú IC kocsin 80 hely van, ez 10x8 hely. Tehát az első blokk 11-18-ig, majd 21-28-ig és így tovább.
Ezzel együtt, ha nem tudom rosszul akkor cikkcakkban vannak a helyek, tehát a 12-es nem a 11-el van szemben.

Körülbelül. Ha legközelebb felszállsz, nézd meg. :)

xclusiv 2016.05.31. 00:17:41

@Firestarter.18: "Kamuszagot érzek, vagy legalábbis erősen ki van színezve a sztori különféle népmesei elemekkel. De majd elküldtök a picsába, hogy nem is, meg biztos így volt."

Nem küldelek el a picsába, csak megosztom veled egy idei mávos kalandomat, ez alapján én bármit el tudok képzelni.
Röviden: IC Bp-Debrecen, majd onnan még tovább (de azt hagyjuk is, mert és lekéstük egy temetés felét a máv miatt +6000 taxiba került, Debrecenbe visszafelé pedig már nem is mertünk vonatozni mert a menetrend az egész napra megborult).

Szóval IC, 3 egymás melletti helyjegy, kalauz kezel majd elmegy. Majd megálló, új felszállók, áll mellettem egy nyugdíjas pár, hogy az ő _egyik_ jegyük az én ülésemre szól. Először hülyének néztem őket, aztán kiderült hogy valóban, ugyanis ez egy cseh kocsi ahol az ülések számozása nem folytonos, de máv sallangmentesen elad helyjegyet a nem létező ülésekre is (!!!). Na egy ilyen helyjegyem volt nekem. Nekem is, de ezt később.

És itt két dologban is szerencsém volt. Az egyik az, hogy nem pénteken vagy vasárnap történt az eset. A másik pedig az, hogy volt egy idősebb hölgy, aki elmondása szerint _rendszeresen_ utazik ezzel a járattal, amire a máv _rendszeresen_ ad el nem létező helyekre helyjegyeket, szóval Ő már rutinból szedte a cókmókját és átült máshova, az ő helyére pedig pedig le tudott ülni a pár, mert volt mellette üres hely. Mindenki megköszönte neki, de ő csak annyit mondott, hogy ez neki már rutin.

Egyébként volt a vonaton egy anyuka, aki a 3 gyerekével utazott, a legnagyobb lehetett 6-7 éves talán. Na ők a 4 jegyből kettőt kaptak nem létező helyre. Élvezhezték a vonatoztást...

És a poén: én se ellenőriztem a dátumot, de itt nem hibázott a jegykiadó ember.

gabors 2016.05.31. 01:24:56

@neet: " még soha senkivel nem történt olyan, h nem tudta pl milyen nap van? "

ne is kerdezed olyan is volt hogy nem tudtam melyik varosban vagyok ... milyen nap ???

Bombaló 2016.05.31. 06:39:53

No, majdnem eltaláltam a számozást.

Alapesetben a MÁV-nak kocsitípusonként áll rendelkezésre a helykiosztás. Azzal nem tudnak mit kezdeni, hogy pl. 20 egyforma sorozatú kocsiból négynél kiszedtek 1-2 széket.

hansoloka 2016.05.31. 06:54:00

5 eve Telekocsizom BP-DB kozott...en is sokat szivtam regen miattuk..felejtsd el a MAV-ot..tok jo erzes hogy egy forintot se adok nekik...

CID. 2016.05.31. 06:55:45

@Bombaló: esélyes, figyelembe véve, hogy a kupés 2 osztályon 8 hely van egy fülkében.

@Dikusz: az, hogy IC kocsi és normál gyors egymszerelvényben közlekedik, nagyon praktikus

vanek ur 2016.05.31. 06:58:20

Na itt már mindenki elmonta, hogy a poszter vadász üzemmódban volt. Mindig megnézzük, milyen jegyet kapunk - illetve egyáltalán: mindig megnézzük, azt kapjuk-e, amit kértünk, legyen az vonatjegy vagy csirke farhát.

Új rendszer lassú és nehezen kezelhető? Ez mindig, mindenhol, minden rendszerrel így van, kell 1-2 hónap, amíg a kezelők ráállnak, akármennyit is képzik őket. Annyi tartalék pénztáros biztosan nincs, hogy hetekig oktassák az embereket, tehát az utasok szívnak, amíg a pénztárosok meg nem ismerik annyira a használatát a mindennapokban, hogy olyan gyorsak legyenek az új rendszerrel, mint a régivel. Ha ez után is lassabbak, meg kell nézni, miért: ergonómiai problémák vannak-e, esetleg maga a folyamat lett hosszabb, stb.

Terézágyú 2016.05.31. 08:40:40

@hansoloka:
"tok jo erzes hogy egy forintot se adok nekik... "

És a telekocsiban elnézik, hogy ott vered ki, miközben a mávra gondolsz?

Terézágyú 2016.05.31. 08:43:24

@Dikusz:
"Ki az ördög tudja visszaidézni, hogy a jegyirodában én mondtam rossz dátumot, vagy a pénztáros adott rossz jegyet. Ott sem ellenőriztem le, innentől kezdve én vagyok a hibás még akkor is, ha a pénztáros én jó dátumot mondtam be."

Igen. Ez így működik...

Terézágyú 2016.05.31. 08:44:58

@neet:
"Amúgy meg nem a posztert védve, de tényleg, még soha senkivel nem történt olyan, h nem tudta pl milyen nap van?"

De. De ilyenkor tessék odafigyelni. Főleg manapság, az okostelefonok világában senki nem mondhatja, hogy "nem tudja milyen nap van".

Terézágyú 2016.05.31. 08:48:18

@Baluci:
"Klasszikus amatör!
Mikor jegyzitek már meg???
Csak személyit adunk, ha nagyon akarják, lakcimkártyát "otthon felejtjük"... Ezután olyan cimet diktálsz be, ami éppen jól esik!"

vagy mondd azt, hogy személyid sincs, és különben is cigány vagy. Baluci is mindig így csinál.

joska61 2016.05.31. 08:57:52

Megvan a jelenet az üvegtigrisből, amikor Gesztesi meg akarja venni a boltot? Na az ilyen, csak ott csökkent az összeg. :-D

-creeper- 2016.05.31. 09:08:49

@vanek ur: Nem akarlak megsérteni, de a legkevésbé sem életszerű, hogy egy semennyire sem haladó sorban, fél aulányi emberrel a hátad mögött, a vonat indulása előtt néhány perccel elkezdd még bogarászni egy (több) olyan jegy adatait, amely ráadásul csak nyomokban emlékeztet egykori önmagára. Vannak olyan helyzetek, amikor az ember inkább bízik annak a szakértelmében, akitől a szolgáltatást kéri. Ez most az a helyzet.

Terézágyú 2016.05.31. 09:13:18

@-creeper-:
"Ez most az a helyzet. "

Igen, ott van a pószternek a "helyzet"...

Manyecska. 2016.05.31. 09:13:21

@joska61: meg amikor a pincér hozzáadja az összeghez a dátumot, kb. ilyen lehetett..pószternek felajánlom a fiam kétdésre rágott lapos cumiját most találtam meg, 8.000-ér!!!:D
@Terézágyú: nekem két hét napozás után mondanom sem kéne :DD mindig lebukok monnyuk a kékszem bezavar kicsit :D Tegnap a Peni hiperpigmentált őrje elkérte a blokkomat-hátizsákban és futócuccban tartózkodtam- de nem nézett semmit aszonta neki csak a blokk kell és "meg van-e elégedve a kedves vevő" Ezek tudják hogy itt írok???:D ON

Terézágyú 2016.05.31. 09:18:05

@Manyecs:
"nekem két hét napozás után mondanom sem kéne"

Olyan ügyesen oldod a feszültséget ezekkel a kis kacér megjegyzésekkel...
Valld be, hogy te vagy Hilda.

Manyecska. 2016.05.31. 09:27:39

@Terézágyú: ha ő lefut négy km-t megállás nélkül 27 fokban 90%-os páratartalom mellett akkor beszélhetünk róla.:) Én voltam vele /+törökk + Aurél/ négyesben egy kiülősben nem szokásom osztódni :D

GQ 2016.05.31. 09:28:09

@The Good Boy !: de, hisz ígérni ígért. amit ígért, azt viszont nem tartotta be. de nem tudom, kiről van szó.

Manyecska. 2016.05.31. 09:32:34

@Terézágyú: ja, és megmutattam a hátizsákom a pénztárosnak pedig akkor még nem láttam hogy derékmagasságban őr tartózkodik ...ezek mennek össze mint a jegyellenőrök, érdekesss. ja OFF

Terézágyú 2016.05.31. 09:36:15

@Manyecs:
Csak minden második mondatodat értem... most már biztos, hogy te vagy Hilda.

Dikusz 2016.05.31. 09:48:56

@CID.: nagyon szeretem én is, mert az említett szegedi vonaton - de ezt biztos tudod, ha szoktál vonatozni - a nem helyjegyes kocsik is kulturáltak, és mindig van hely rajtuk, míg az egyetlen IC kocsi mindig tele van.
Egyébként is szeretem Szegedet, még a vonatot is, ami oda visz:)

Manyecska. 2016.05.31. 09:58:22

@Terézágyú: én asse értem a pósztok mirűl szólnak :D

Manyecska. 2016.05.31. 09:59:35

Ja. Régen /2 éve kb/ nem adhattak el másnapra jegyet, visszaútra,..tudtommal.. Most ez változott ezexerint??? Tényleg jobban jártál volna automatánál..

Terézágyú 2016.05.31. 09:59:36

@Manyecs:
"én asse értem a pósztok mirűl szólnak"

Ez újabb bizonyíték, hogy te vagy Helga :D

Dikusz 2016.05.31. 10:05:13

@Bombaló: kösz a linket, így talán meg fogom érteni(?), az ülések számozását. Egyebet nem, mert ahogy néztem a rajzot, ebben a kocsiban minden ülés egymással szemben van, az említett vonaton azonban voltak olyan ülések is, amelyek nem négyes ülések voltak.
Az én ülésem akkor a 13-as számú volt, és a jegyelővételnél a két jegy a 13-as, és a 15-ös ülésre szólt. A 11-es, és a 17-es ülésre a jegyeket nem adták el, nem akart leülni oda senki az egész út alatt. Egyszerűen nem értem, a pénztárnál miért nem egyértelmű, ha két jegyet kérek egyszerre nyilván egymás mellett szeretnénk ülni. Még jó hogy nem két különböző kocsiba adták ki e jegyeket.

Terézágyú 2016.05.31. 10:07:11

@Dikusz:
"Egyszerűen nem értem, a pénztárnál miért nem egyértelmű, ha két jegyet kérek egyszerre nyilván egymás mellett szeretnénk ülni. Még jó hogy nem két különböző kocsiba adták ki e jegyeket. "

:)))))

Ez a név jelenik meg a blogokban, kommentekben.*2 2016.05.31. 10:13:09

"Soha nem nézem meg a rajta a dátumot, csak a kocsi és az ülés száma érdekel"
Mekkora egy lúzer vagy. Meg is érdemled

Ez a név jelenik meg a blogokban, kommentekben.*2 2016.05.31. 10:16:19

@-creeper-: "a vonat indulása előtt néhány perccel"
Elárulok egy titkot. De csak ha megígéred, hogy nem mondod el senkinek.
Nos, képzeld, meg lehet ám venni a jegye(ke)t több nappal a vonat indulása előtt, így elvileg van időd átbogarászni.

Manyecska. 2016.05.31. 10:17:40

@Terézágyú: sok nagyokos savazza itt a posztert, holott én mindig 1-500-ig számozott táblácskákkal indulok útnak oszt csak rácsavarozom a székre, azt akkor pofázzon a kaller! :D

Terézágyú 2016.05.31. 10:19:19

@Manyecs:
Ez olyan fiús humor. Ne áruld el itt mindenkinek, hogy Manyecs/Hilda valójában egy pasi...

Terézágyú 2016.05.31. 10:21:00

@-creeper-:
"Vannak olyan helyzetek, amikor az ember inkább bízik annak a szakértelmében, akitől a szolgáltatást kéri."

Mellesleg itt nem "szakértelemről" van szó, hanem félreértésről.

-creeper- 2016.05.31. 10:28:48

@Ez a név jelenik meg a blogokban, kommentekben.*2: Én a legtöbbször valóban így szoktam, de attól még mindig az az életszerű, hogy az utasok messze többsége az állomásra érkezés alkalmával vásárolja meg a jegyét. Örülök, hogy az itt lévők mindegyike parádésan tudja szervezni az életét, és minden ügyük pont olyan simán folyik, mint amilyen öntudatos meggondolatlansággal jön belőlük a komment, de el lehet fogadni, hogy egyrészt sajnos nem mindenki van tisztában napokkal korábban azzal, hogy utaznia kell, továbbá nem vagyok benne biztos, hogy az egyénnek úgy kéne élnie az életét, hogy minden megmozdulásával mindenféle szervezet elvárásainak maradéktalanul megfeleljen. Ezt meg te ne mondd el senkinek.

RedWing 2016.05.31. 10:30:03

@Tibi !: Csak a menetjegy érvényes másnapra, a helyjegy nem. Úgy már én is jártam, hogy megvettem elővételben, IC-re a menet- és helyjegyet, sikeresen lekéstem (esti, utolsó), uh. odabattyogtam a pénztárhoz és vettem egy másik helyjegyet a meglévő menetjegy mellé másnap reggelre. Helyjegyet ugyanis nem váltanak vissza. Igaz, ez csak 100 km+ távon lehetséges, az alatt a menetjegyet is aznap fel kell használni.

Pink Pancser 2016.05.31. 10:31:45

MÁV-nál nekem is volt hasonló kaland. A dátum stimmelt, de a visszaút helyett is odaútra kaptam azt is. A kalóz persze adott egy csekket szép nagy összegről (mert csak a munkáját végzi). Viszont nekem volt olyan szerencsém, hogy leszállás után bementem az állomásfőnökhöz (biztos a MÁV szégyene, ugyanis kedves és segítőkész volt) aki adott pár tanácsot egy panaszlevélhez. Pár nap múlva jött is egy bocsánatkérő levél és törölték a büntetést.

Terézágyú 2016.05.31. 10:31:54

@-creeper-:
"továbbá nem vagyok benne biztos, hogy az egyénnek úgy kéne élnie az életét, hogy minden megmozdulásával mindenféle szervezet elvárásainak maradéktalanul megfeleljen"

Ez szépen hangzik.
A pószter akkor most veregetheti a vállát, hogy milyen kurucosan betett ennek a rohadék "szervezetnek".
DIREKT nem nézte meg a jegye dátumát! Ő mindenféle szervezet ne ugráltassa! Eb ura fakó!

Ez a név jelenik meg a blogokban, kommentekben.*2 2016.05.31. 10:33:26

@Látens Inszinuáció: "Csak jólesik belerúgni az amúgy is szerencsétlen balekba, aki ha már szarul is járt, legalább alázzuk még porig!
Az empátia legkisebb szikrája is hiányzik belőletek."

Pontosan. Ha valaki meggyanúsítana, hogy véletlenül, valahogy mégis szorult belém egy csipetnyi empátia, annak a seggét a holdig rúgnám!
De azt áruld már el kérlek, hogy erre
"Soha nem nézem meg a rajta a dátumot, csak a kocsi és az ülés száma érdekel"
Mi a bánatos f4szt lehet erre mondani? Házhoz ment a lófaszért, aztán idejött sírni. Minek? Mire számít? Dátumot megnézni derogál, de azért nyígni, mert mindketten hibáztak belefér? Ugyanmár.

Manyecska. 2016.05.31. 10:34:34

@Terézágyú: nade igaza van!! Mivan ha rá van írva középen a jegyra, hogy Füred és Alsóörs között kivehetik a máját.!!

Terézágyú 2016.05.31. 10:36:18

@Manyecs:
"Mivan ha rá van írva középen a jegyra, hogy Füred és Alsóörs között kivehetik a máját.!! "

ha van rá esély, hogy ez rajta van a jegyen, akkor pláne érdemes megnézni azt a jegyet...

Manyecska. 2016.05.31. 10:40:33

@Terézágyú: ha látom hogy béna a pénztáros/xar a rendszer, tőlem lehet klotyópapír hossz is amit kiad, végigböngészem, mondjuk a vonaton..az volt a cuki amikor a kallersrác megkérdezte tőlem tudok-e húszezrest váltani, mondom ja, mondja akkor legyekszíves fáradjak át vele a másik utashoz /nem tudott visszaadni neki/..azt képes volt 108,3 km/h-nál menetirányban ellentétesen a dülöngő kocsikban /dombos táLY/ végigvezetni visszafelé csak egy kívánságom volt hogy szánccsák be sóval és hányni, hányni..ON

-creeper- 2016.05.31. 10:40:41

@Terézágyú: Látod, ezzel a "szándékos figyelmetlenséggel" jelen esetben én sem feltétlenül értek egyet (bár valamilyen szinten érthető - ha valami akár évekig flottul működik, az ember nem kezd el a háromszáznegyvenkilencedik esetnél hirtelen gyanakodni, hátha épp nem stimmel valami, mert nem életszerű), de attól még úgy általában okádnivaló hozzáállásnak tartom, hogy ezen a felületen minden egyes panaszos ügy miatt a vásárló a hibás és egyetlen esetben, senki nem mulasztja el, hogy erre a tényre a pórul jártat a saját stílusában figyelmeztesse.

Manyecska. 2016.05.31. 10:42:20

@RedWing: akkor lehet hogy ezért is adnak el több helyjegyet egy ülésre?:)

Terézágyú 2016.05.31. 10:48:27

@-creeper-:
"de attól még úgy általában okádnivaló hozzáállásnak tartom, hogy ezen a felületen minden egyes panaszos ügy miatt a vásárló a hibás"

Sajnálom ha így érzed.... :(

Esetleg találj magadnak egy másik blogot... Képzeld, a praxis.blog.hu-n pl. betegek írnak, és a kommentelő egészségügyisek mindig leoltanak mindenkit, hogy a beteg a hibás...

Itt annyival jobb a helyzet, hogy a kommentelők közt egy vasutas sincs - és mégsem adunk igazat a pószternek... :)

Manyecska. 2016.05.31. 10:53:23

@Terézágyú: nono, bátyám nagyvasúti villamosjármű szerelő! /volt/:) mellesleg itt a kallert kellene savazni!! :P

Terézágyú 2016.05.31. 10:55:01

@-creeper-:
"ha valami akár évekig flottul működik, az ember nem kezd el a háromszáznegyvenkilencedik esetnél hirtelen gyanakodni, hátha épp nem stimmel valami, mert nem életszerű"

yay, ez a "nem életszerű", ez mekkora szöveg már :))) :(((

Mellesleg: ha tényleg semmi gond nem volt 349-szer, akkor milyen jogon haragszik a pószter a mávra, ha ennyire ritka a hibázás????????????? ugyebár.

Másrészt: az ember a saját kárán tanul.

Manyecska. 2016.05.31. 10:55:06

@Terézágyú: ja, mink javíccsuk a sorompó-átjelzőket sza jobb ha nyugton maradtok..:D

Terézágyú 2016.05.31. 10:56:31

@Manyecs:
"mellesleg itt a kallert kellene savazni!! :P "

Azért, mert büntetett? Vagy azért mert töketlenkedett a szar új rendszerrel, ami hülyeségeket írt ki neki?

Manyecska. 2016.05.31. 11:00:59

@Terézágyú: az oké hogy én vagyok Hilda /:D/ de hogy te meg a poszter..?? /??/ OFF

-creeper- 2016.05.31. 11:07:24

@Terézágyú: Köszönöm az ajánlatot, nem feltétlenül akarnék máris elszaladni csak azért, mert nem egyezem a közhangulattal. :)

Terézágyú 2016.05.31. 11:12:25

@-creeper-:

Hááát, te beszéltél "okádás"-ról...

Megjegyzem, a "posztert szidó" megjegyzések azért is születnek ilyen nagy számban, mert mindig akad, aki védi...

Terézágyú 2016.05.31. 11:17:03

@Manyecs:
"az volt a cuki amikor a kallersrác megkérdezte tőlem tudok-e húszezrest váltani, mondom ja"

az áldott yó szíved...

-creeper- 2016.05.31. 11:21:26

@Terézágyú: Igen, egy védi, harmincan rúgják. Teljesen korrekt és arányos.

ROTFL Manó 2016.05.31. 11:22:36

Egyszer régen, amikor én voltam a cégnél a délutáni ügyeletes, kaptam a megyei központunktól egy munkaügyi ellenőrzést. Téma: a céges kocsik, menetlevelek szabályos vezetése, stb. A jegyzőkönyv mellékleteként az ellenőr le akarta fotózni a teremgarázsban a szervizes kocsikat, de a fényképezőgépe halkan nyekkent egyet és kifogyott belőle az elem. Zavartan odajött hozzám és megkérdezte, hogy tudok-é adni neki négy ceruzaelemet. Röhögtem. Nem. Baszni jön fasz nélkül?

Terézágyú 2016.05.31. 11:28:26

@-creeper-:
"Igen, egy védi, harmincan rúgják. Teljesen korrekt és arányos."

Igen, de lehet, hogy a harmincból 10 komment a te védésedre válaszul íródott...
Ha nem véded, akkor ezek meg sem születtek volna :)
Te generáltál plusz tíz rúgást :)

Persze nem árt ha érveid is vannak - nemcsak a "nem életszerű"-ség hangoztatása :)

Bombaló 2016.05.31. 11:41:49

@Dikusz: Erre az a magyarázat, hogy általam nem ismert elv miatt a helykiosztás részben irányított. Ez hivatott a te komfortfokozatodat növelni, hogyha a mögötted lévő vásárló is arra a vonatra vesz helyjegyet, ne egyből melléd ültesse. Ezért ezt külön jelezni kell, ha egymás mellé kéred és azt is csak egy tranzakcióban valósítható meg.

Hogy valamennyire fokozzam, figyeld meg a következőt. IC vonat áll 18,21,22,23 sz. kocsikból, ahol az utóbbi 3 a másodosztály. Nos, a helyközpont számítógépe a törzsszerelvényt kocsiszám szerint és előlről hátrafelé tölti fel. Ezért egy átlag nap kora délutánján arra lehetsz figyelmes, hogy a 21-es kocsiban ül 70-75 ember, a 22-es kocsiban úgy 30-an, míg a 23-as gyakorlatilag üres.
(Egyébként meg csak azért nem, mert akik már ismerik a helykiadás látványos rendjét, a zsúfoltnak tűnők kocsiból hátramennek :) )

-creeper- 2016.05.31. 11:42:44

@Terézágyú: Nézd, olyan szinten állítottál be máris védőnek, hogy tulajdonképpen azt is leírtam, nem feltétlenül értek egyet mindenben a panasszal. Még azt is támadod, aki épp veled volna. Erről ennyit, nem hiszem, hogy így további érvelésre szorul a téma és igazat kell adnom a mindenkori megállapításnak: a törzskommentelők a mindennapi frusztrációjukat levezetni járnak ide és az ehhez hasonló oldalakra. Szinte mindegy, kit és miért, csak rúgjuk. Az életben meg farok behúz és balra el. Legalább te vállalod.

Terézágyú 2016.05.31. 11:47:13

@-creeper-:
"a törzskommentelők a mindennapi frusztrációjukat levezetni járnak ide és az ehhez hasonló oldalakra."

Háááát... a frusztráció kapcsán téged is elő lehetne venni :))))

"Szinte mindegy, kit és miért, csak rúgjuk."

Ne felejtsd el, hogy a pószter is "rúgni" jött ide :) Ő a mávot, a kalauzt, a pénztárosnőt stb . "rúgta"...

"Az életben meg farok behúz és balra el. Legalább te vállalod"
??? Vállalom, hogy behúzom a farkam az életben??? Egy fenét: éppen ezt magyarázzuk itt annyian, hogy rögtön a pénztárnál kell megnézni a dátumot, és AZONNAL szólni, hogy gubanc van... ha szerinted ez farokbehúzás....

ROTFL Manó 2016.05.31. 11:49:55

@-creeper-: Mi az? Se keze, se lába és egész nap a homárt kommentálja?
.
.
.
.
TÖRZSkommentelő!

Mu-ha-ha!

Bombaló 2016.05.31. 11:51:15

@Manyecs: Belföldi forgalomban nem tudnak eladni egy helyre két jegyet.
Ez esetben a Békéltető testülethez kell fordulni. Ilyenkor kiderül, hogy vagy másik kocsiba, vagy másik napra, vagy másik vonatra szól a helyjegy... Vagy mindhárom együtt.

Kedvencem esetem, amikor egy utas arra gondolt, hogy vett helyjegyet az esti IC-re, de korábban végzett ezért felszállt vele a délutáni vonatra. Persze a jegyen lévő hely foglalt volt, aztán nekiállt szapulni a MÁV-ot, hogy miért adnak el két jegyet egy helyre...

Nemzetközileg más a helyzet, ott az adatáramlással szoktak gondok lenni.

Bombaló 2016.05.31. 11:53:09

@Manyecs: Kiegészítés - adott viszonylatra természetesen, hiszen a helyjegyre az is rákerül. Ha az utas nem a végállomásig utazik és így is vett jegyet, akkor a helye "leszálló állomáson" újra eladható.

Manyecska. 2016.05.31. 12:02:07

@Bombaló: ebből milyen szép posztok születtek itt már...

Tehetséges ugandai buzi 2016.05.31. 12:13:37

Elméláztam azon, hogy mi lenne akkor, ha a BKV járatain is helyjegy lenne. Például csak egy bizonyos metrószerelvényre szállhatnál fel reggel, a hét óra huszonhatosra, egy bizonyos kocsiba, egy bizonyos ajtón. Ha mondjuk reggel nem tudod időben elharapni a szart a seggeddel és lekésed a neked előer kijelölt járatot, akkor aznap nem tudnál munkába menni Ugyanis ha nem az előre meghatározott metróval mennél, akkor három nappal előtte az Akácfa utcai központi jegyirodában jelezned kell majd, hogy kéred a helyjegyed cseréjét, mert te három nap múlva váratlanul cifrafosást fogsz kapni.

Ugyanez igaz lenne akkor is, ha nem időben mennél fel a lenti peronszintről a mozgólépcsőn. Az ellenőr megnézné a jegyeden az időbélyegzőt:
- Magának az a metrószerelvénnyel volt kijelölve, amik hét óra huszonhatkor indul Újpestről és és hét óra harminchétre ér a Nyugatihoz. Most hét óra ötvenhárom van! Csak nem követte el azt a főbenjáró bűnt, hogy rossz metrószerelvényre szállt?!?
- Őőő, izé, neeem, a jó szerelvénnyel jöttem, csak nyerésre álltam a telefonomon Tetrisben és nem akartam elrontani! Becsületszóra itt voltam időben, csak megálltam lent és befejeztem a menetet!
- Biztos? Utánanézünk a biztonsági kamerák felvételein. Ha nem így volt, ötvenhétezer forint bírságot kap és metszőollóval vágjuk le az ujjait, amelyekkel játszott!

bringás bosszantó 2016.05.31. 12:32:40

@Tibi !:

"Egy szaros helyjegyért meg több ezer forint büntetés elégé lehúzás."

Ezt te írtad. Jé, helyjegyről van szó. Téged sem az eszedért szeretnek baromarc.

bringás bosszantó 2016.05.31. 12:34:15

@Látens Inszinuáció:

Aki ismeri a homárt és ír rá, az minimum olvassa. Ha a többi esetből nem tud tanulni, akkor nem kár érte, fizessen, tanulópénz. Aki mások kárából sem tud tanulni...

Bombaló 2016.05.31. 12:40:02

@Tehetséges ugandai buzi: Azért van némi különbség egy 2-3 percenként induló szerelvény és az 1-2 órás ütemben egymást követő gyors-, IC vonatok között...

Dikusz 2016.05.31. 12:44:13

@Bombaló: arra nem gondoltam, hogy ha két személynek veszek jegyet, akkor azért szólnom kell, hogy egymás mellé szeretnénk ülni. Elég sokszor utazom vonaton, eddig ezt nem tapasztaltam, de lehet a pénztáros alapból egymás melletti ülésre adott helyjegyet. Ebből azt gondolom (lehet nem jól), hogy látja a rendszerben hol vannak még üres helyek a kocsikban. Viszont volt olyan is amikor többen utaztunk, és kértem egymás melletti négyes üléseket, hogy azt mondta ő nem tud így adni, azt a gép dobja ki hova szól a jegy.
Azt már én is tapasztaltam, hogy a 21-es kocsiban sokkal több az utas, mint a többiben. Volt amikor a kalauz szólt, hogy át lehet menni, úgysem lesz több utas, volt olyan is, amikor a másik oldalra sem engedett átülni, mondván hogy nem oda szól a helyjegyem.
Amit az előbb példának felhoztam, valóban olyan helyre adtak jegyet ami már nem létezik. A kalauz csak legyintett, mondta nem gond, majd megoldjuk. Gond csak akkor lett volna ha tömve a vonat:)

Terézágyú 2016.05.31. 12:47:07

@Dikusz:
"Volt amikor a kalauz szólt, hogy át lehet menni, úgysem lesz több utas, volt olyan is, amikor a másik oldalra sem engedett átülni, mondván hogy nem oda szól a helyjegyem."

Na igen... a szabályok...

Dikusz 2016.05.31. 13:34:09

@Terézágyú: nem lehet haragudni azért ha nem engedi, ha ez a szabály. Mindig azt mondom, amennyiben normális hangnemben kérünk valamit, nem szokott gond lenni. Egyébként a férjemnek a (akkor még tudott önállóan közlekedni) kalauz mondta pár évvel ezelőtt, hogy nyugodtan átmehet a majdnem töküres másik kocsiba, ha gond van ezzel az ülőhellyel.

A két külön kocsiba szóló helyjegy kiadásáról meg volt szó az egyik híradóban, amikor egy anyuka arról panaszkodott, hogy egyiküknek másik kocsiba adtak helyjegyet.:)

Terézágyú 2016.05.31. 13:59:45

@Dikusz:
"nem lehet haragudni azért ha nem engedi, ha ez a szabály. "

Á, tudod, hogy én masszív szabálykövető vagyok.

RedWing 2016.05.31. 13:59:55

@Manyecs: Nem feltétlenül. Szerintem az legtöbbször a rendszer jóságát tükrözi. Eddig a legdurvább személyes tapasztalat az volt, hogy 3 helyjegyet adtak ki ugyan arra a helyre. Egyet Pécs-Bp, egyet Dombóvár-Bp és egyet Sárbogárd-Bp viszonylatra. De olyan is volt, hogy a megadott kocsiszám nem volt a vonaton, illetve, hogy a megadott hely nem volt megtalálható a kocsiban. Régebben az ilyen esetekre annyit mondott a kaller, hogy akkor fogyasztás nélkül be lehet ülni a büfékocsiba. Mostanság viszont nincsenek büfékocsik, uh. max. ácsorgás van, ha nem találsz üres helyet.

RedWing 2016.05.31. 14:02:30

@Bombaló: Téves feltételezés! Belföldi IC viszonylatban nálam eddig háromszor fordult elő ilyen eset. Egyszer ebből 3an kaptunk ugyan arra az ülésre helyjegyet. Minden esetben ellenőriztük és helyes volt a nap/járat/kocsi/hely is.

CID. 2016.05.31. 14:03:21

@Baluci: Marhaság, azt ugye te sem gondolod komolyan, hogy 10 percnél tovább tartana kideríteni az állandó lakcímedet, avagy az ideiglenes lakcímedet a személyes adataid birtokában:D
@Dikusz: Hát no, azért próbálj helyet találni rajta, du. 4-kor a BP-Szeged viszonylatban, vagy reggel Kecskeméten, Szeged fele;)

Jaja, szép város, de itt élek pár évtizede, lehet nekem nem tűnik annyira fel. Mindenesetre, BP-re nagyon sok pénzért cserélném;)

Manyecska. 2016.05.31. 14:15:15

@RedWing: pffff. Tudom, van hogy másországban lekapcsolják adott kocsit /:D/ ez még ma, a 17 dikk században sem nórmális!!

Dikusz 2016.05.31. 14:23:33

@Terézágyú: :))
Egy fikarcnyi kétségem sincs arról, hogy mennyire szabálykövető vagy.

Terézágyú 2016.05.31. 14:25:48

@Dikusz:
Nyitott könyv vagyok előtted.

Bombaló 2016.05.31. 14:35:10

@RedWing: Viszonylat? Egy ideje a távolságtól is függ a helyjegy ára, így a homáron fillérbaszó kategóriájú trükközés esetén még lehet ütközés. :)

Ha nincs olyan kocsi amire a jegyet kiadták, annak jellemzően az az oka, hogy indulás előtt, műszaki hiba miatt kisorozták. Mivel nagyon tartalékjármű nincs, ezért ha X városból 1 kocsival kevesebbel közlekedik Budapestig, akkor jó eséllyel a visszaforduló szerelvényből is hiányozni fog.

A belföldi viszonylat tudott pl. hiányzó széket okozni, amikor a Bp.-Pécs vonalon a Miskolc-Bp. között közlekedő szlovák szerelvény járt. Ha pedig a szlovákok "hiányos" kocsit adtak be, akkor itt nálunk szívás volt. Én is kaptam már székkel nem rendelkező 105-ös számú helyet.

ui.: Van emlék, hogy milyen járat volt, ahol ez megesett?

Bombaló 2016.05.31. 14:36:29

@Dikusz: A rendszer biztos nem dob ilyet alapból, tehát ha mégis így esett, akkor vagy a random fogadott kegyébe, vagy a pénztáros kérés nélkül beütötte az opciót.

Dikusz 2016.05.31. 14:40:41

@CID.: azért megyek ki legalább fél órával a vonat indulása előtt a pályaudvarra, hogy legyen helyem. Még akkor is így volt, amikor dolgoztam, nem csak azóta, amióta nyugdíjban vagyok. Az biztos, hogy már a KÖKI-nél gond van a helyekkel, azt elfelejtettem hozzátenni, hogy a Nyugati pu-i felszállásra gondoltam.
Igazad van, én is úgy vagyok vele, hogy más város szépségét jobban észreveszem, mint azét, ahol élek. Biztos sokan így vannak vele. Tényleg szép város Szeged, nekem pár éve "szerzett" nagyon kedves barátaim élnek ott, ez is sokat számít. Ketten Budapestről származtak oda, vissza nem jönnének semmi pénzért.

Dikusz 2016.05.31. 14:41:55

@Terézágyú: csak az a kérdés, hol kezdjelek el lapozgatni, már amennyiben hagyod:)

Bombaló 2016.05.31. 14:43:50

@Dikusz: Ha nem tévedek, akkor nem látja a szabad helyeket. Nincs rá szüksége. Ha helyet kér és van, a rendszer dob egyet. Ha elfogyott, akkor pedig annyi lesz az infó, hogy nincs. De ez is csak osztályonként, amelyikre éppen próbált lekérni.

Korábban írta valaki, hogy miért nincs színház jellegű helykiadás? Ahogy vanek úr mondaná, ha az egymondatos válasz mögé megyünk, több okot is találhatunk. Kezdve ott, hogy előbb el kell jutnunk oda, hogy
1. a rendszer ismerje valamennyi járművet pályaszám szerint és azok aktuális alaprajzát.
2. az induló vonat összetétele pályaszám szerint kell, hogy meglegyen a helyközpontban akár 2 hónappal előre.
3. A kettes pont már súrolja a sci-fi határát..., hogy jó példával járjak elől, szerinted a BKK/Volán tudja, hogy 59 nap múlva melyik rendszámú(!) autóbusz indul egy adott járatra?

Dikusz 2016.05.31. 14:44:45

@Bombaló: inkább a második (pénztáros) variáció a valószínűbb, plusz még ismerhette, hogy az ülések számozását is.

Manyecska. 2016.05.31. 14:46:23

@Bombaló: mi ahány vonatra szállunk fel mostanában-fiam, meg én is..- eddig elütött valamit/valakit.. :) fiam megtekintette múltkor a hullát is, egy szerencsétlen barnabőrű embör volt arrafelé sok a csövi sajnos, átkóvályoghatott a sínen. Namindegy. Venni kell egy kisgépet 3 milkáért aztán lehet landolni az M1/M7 -en. Valaki azt írta milyen gáz ha már felülről is megelőznek az emhéten..:D

Manyecska. 2016.05.31. 14:47:36

@Dikusz: szerintem gyárcsunk mi ketten-manufaktúrában-számozott üléshuzatokat!! Na??:P
ON

Dikusz 2016.05.31. 14:52:12

@Bombaló: azt, hogy 59 nappal múlva milyen járatszámú Volánbusz indul nem tudom tudja-e a jegykiadó rendszer. De ha mondjuk 4 nappal előbb megveszem a jegyet mondjuk Keszthelyre, akkor azon szerepel a járat száma. Volt már rá példa, hogy látom kiírva melyik állásról indul a busz, felszállok rá, de a sofőr szól, hogy az én buszom a másik helyről indul. Nem néztem meg akkor a járatszámot, na azóta már figyelem.
A BKK azárt más tészta.

Dikusz 2016.05.31. 14:53:32

@Manyecs: benne vagyok, biztos baromi jó üzlet lesz:) Én felajánlom hogy matyóhímzéses mintát is varrok rá.

Terézágyú 2016.05.31. 14:57:50

@Dikusz:
először olvasd el azt, ahol éppen nyitva van, aztán lapozd el... :)

Manyecska. 2016.05.31. 15:05:36

@Dikusz: úgy látom ez egy piaci rés ebben az órszágban.

Manyecska. 2016.05.31. 15:06:51

@Bombaló: akkó tegyék ki a Megtelt táblát..!! Nem? :)

RedWing 2016.05.31. 15:22:27

@Bombaló: 2 x Pécs-Bp, 1 x Bp-Pécs (jellemzően Mecsek IC)

Az ominózus 3 jegy / 1 hely eset tavaly augusztusban volt Pécs-Bp viszonylatban.
Egy jegy volt kiadva Pécs-Bp, egy Dombóvár-Bp és egy Sárbogárd-Bp útra. Szerencsére én szálltam fel elsőnek, uh. a másik két utastárs keresett másik helyet. :D

A másik kettő esetnél viszont mindkét jegy a teljes Pécs-Bp útra volt kiállítva, ott nem játszhatott közre, hogy más a távolság.

Bombaló 2016.05.31. 15:25:36

@Dikusz: Nem a járat számáról beszélek, hanem magáról a járműről. Ha épp cserebusz jön és azon nincs olyan szék? :)

petivagyok innen 2016.05.31. 15:35:17

Sajnos ilyenbe könnyű belefutni. "A pénztártól való távozás után...."

Manyecska. 2016.05.31. 19:04:11

@Bombaló: múltkor egy kislány felszállt a fonódó villamosra egy fotellal, egész jól elüldögélt benne rém hülyén nézett ki:)

neet 2016.05.31. 20:57:10

@Dikusz: de, itthon élek, csak nem vonatozok, pláne nem icézek, de köszi a választ. Még olvasgatok, mert nem minden tiszta...

Dikusz 2016.05.31. 21:41:25

@Bombaló: abban az esetben komoly a baj, ha punkt a vezetőülés hiányzik:)

vanek ur 2016.05.31. 23:00:31

@-creeper-: "semennyire sem haladó sorban, fél aulányi emberrel a hátad mögött, a vonat indulása előtt néhány perccel". Kifogás, kifogás, kifogás. Persze egyszerűbb ezeket keresgélni, mint úgy tenni, ahogy elvárható lenne.
Fontos neked, hogy azt kapd, amiért fizettél? Igen? Akkor ne érdekeljen a többi ember mögötted, hanem nézd át a jegyet rendesen.
Ennyi.
Ja, segítek: az érvényesség napját (napjait) mindig nagyobb méretű számokkal nyomtatják, hogy már ránézésre kiderüljön, jó-e még a jegy. (Persze inkább a kalauzokra gondoltak, de ez kivételesen utasként is jó...)
Mindaddig, amíg (adataink felett éberen őrködőknek hála) nem készül a jegyvásárlásról kép- és hangfelvétel, addig utólag soha nem lehet igazolni, hogy a pénztáros hibázott.

vanek ur 2016.05.31. 23:11:59

@-creeper-: "az ember nem kezd el a háromszáznegyvenkilencedik esetnél hirtelen gyanakodni, hátha épp nem stimmel valami, mert nem életszerű"
Éveken át úgy mentem át a zebrán, amikor zöldet mutatott a lámpa, hogy keresztbe nem jött autó. Vajon akkor most már nem kell szétnéznem?
Irónia ki...

vanek ur 2016.05.31. 23:24:09

@Bombaló: Ha már így meg lettem szólítva, nekem egy sokkal egyszerűbb dolog jutott eszembe:
A moziban, színházban az egész előadásra adják el a jegyet. Vagyis van egy előadás, arra van x db hely (mindegyiket 2 dimenzió: sor- és helyszám ír le), egyszerűen csak azt kell nyilvántartani, melyiket adtam el.
Nincs olyan, hogy valaki a filmet csak az 50. percig nézné, másvalaki pedig a 30. perctől, a harmadik pedig csak a végén a stáblistát.
A vonatnál viszont így működik: minden helyről (kocsiszám, helyszám) azt is meg kell tudni mondani, hogy melyik 2 állomás között foglalt, és vizsgálni kell, hogy ez hogyan viszonyul a tervezett utazáshoz. Azaz a MÁV-nál a háttérben a helyfoglaló rendszernek minden vásárlásnál az egész vonatot le kellene kérdezni, hogy a beállított 2 állomás között melyik hely szabad és melyik foglalt (és az is foglalt, ahonnan útközben esetleg leszáll valaki). Ha más nem, a szerverkapacitás terén biztosan problémás.

Peti817172M · http://peti817172m.atw.hu 2016.06.01. 23:03:55

Nekem nem jönnek ki a posztoló által írt összegek.

Pót- és helyjegy Bp-Debrecen: 655 Ft
Pótdíj a pót- és helyjegy hiánya miatt: 500 Ft

Az összesen 1155 Ft, tehát az 1250 sehogy se jöhetett ki, a 150 meg pláne nem.

A posztoló ezt nem volt hajlandó kifizetni, tehát jogosulatlanul foglalta el az ülőhelyet:
655+2600=3255 Ft

Viszont itt vége is, mert három napon belül ennyi az összeg. Ha három napon belül nem fizeti ki, akkor 655+8000=8655 Ft, ha 30 napon túl fizeti, akkor 655+12000=12655 Ft.
süti beállítások módosítása