Kis túlzással akár egy külön blogot is szentelhetnénk a TMX-sztoriknak, amik leginkább Lenovo és Samsung tulajdonosokat sújtanak. Balázs az utóbbiak közé tartozik, fogadkozik is, hogy soha többet Samsung meg Telemax. Nem akarjuk elkedvetleníteni, de elég nehéz lesz választania, mert a TMX a Samsung mellett hivatalos szervizpartnere idehaza az Alcatel, az Apple (iPhone), a Becker, a Blackberry, az Emporia, az Evolve, a Huawei, a Hyundai, az LG, a Sharp, a Simonsen, a Teltonika és ZTE márkáknak is.
Kedves Tékozló Homár,
Az én ügyem ott kezdődött, amikor megvásároltam egy Samsung Galaxy S6 Edge+ típusú mobiltelefont, a Media Markt Budaörsi üzletében még 2015 novemberében.
A készülék már december furcsán viselkedett, de nem foglalkoztam vele, üzleti ügyeim voltak, és nem volt időm arra, hogy a készülék a szervizben álljon. Furcsaságok alatt, a véletlenszerű kikapcsolásokra gondolok, arra, hogy a gyorstöltés funkció nem üzemelt a kezdetektől fogva, mert igen, a gyártó, azaz a Samsung ezzel hirdette a telefont, hogy hiper-szuper gyorsan képes feltöltődni. 30%-on kikapcsolt a készülék, és utána nem kapcsolt vissza, ameddig töltőre nem raktam. A kijelző néha nem érzékelte azt, hogy érintem, teljesen lefagyott a készülék.
2016. Áprilisában bevittem az irodánkhoz közeli Samsung márkaszervizbe (Oktogon-szerviz Kft.) a készülékem, ahol töltővel együtt leadtam javításra. Két nap múlva kaptam az sms-t, hogy a készülékem elkészült. Tájékoztatásul azt kaptam, hogy akkumulátort, kijelzőt – erre még visszatérek, USB portot, töltőt, USB kábelt, középső keretet – ez maga a fém keret (?!) cseréltek a készülékemen.
Ezek után boldogan használtam a készülékemet 1 hétig, ami után a készülék ismét elkezdett véletlenszerűen kikapcsolni, és a kijelző foltos lett. Tehát ha napon használtam, vagy este lámpafénynél bizonyos szürke foltok voltak a kijelzőn, amik szépen lassan terjedtek. Készülék vissza a fent említett szervizbe. Ismét kijelző csere, akkumulátor csere, USB port csere.
Azt hittem minden jó lesz, de sajnos nem. Amint megkaptam a készülékem, bekapcsolásnál már elmosódtak színek, vibrált a kép, és folyton kikapcsolt. Másnap ismét vissza a szervizbe, ahol azt a tájékoztatást kaptam, hogy ők feladják, ezért átküldik, a retteget TMX szerviz központba. Kellemeset csalódtam, ugyanis a készülékem főpaneljét, és még valami modult kicseréltek a készülékben.
Visszakaptam, minden flottul működött, azonban a kijelző ismét elkezdett szürkülni, és a gyorstöltés sem üzemelt, és ismét visszatért a ciklikus ki-be kapcsolás. Már nagyon elegem volt, és mindenféleképpen cserét akartam kérni, csak, hogy mint kiderült ez nem olyan egyszerű. Az egy dolog, hogy a készülékre kötött Premium Gold Media Markt biztosítás készülék csere után megszűnik, de maga az üzlet azt sem tudta, mi a csere menete.
Sebaj, írtam a TMX-nek egy emailt, mert úgy gondoltam a cserét ők intézik, azonban azt a tájékoztatást kaptam, hogy írnom kell a sehsupport(kukac)samsung.com email címre, ahol elbírálják a csere kérelmem.
Így is történt, elküldtem minden papírt, számla másolatot, garanciajegy másolatot, biztosítási papírt, egyszóval minden lényeges dokumentumot, a fent említett címre. Az email elküldése napján, már kaptam választ, hogy kivizsgálják az ügyemet, hamarosan válaszolnak.
Eltelt egy hét, majd kettő, majd három… egyszer csak megkaptam a választ, miszerint adjam le a készülékem bármelyik szervizponton. Így is tettem, leadtam a készülékemet az Oktogon-szerviz Kft. szerviz pontján, és hangsúlyoztam ott is a csere igényemet. Már az üzletben kipróbálták a készüléket, ahol már a tölteni sem lehetett a készüléket, mert nem reagált rá, és a kijelző egyre jobban foltos volt. Az ottani ügyfélszolgálatos nő, azt mondta, biztosan kapok csere utalványt.
A leadás követő pár napban, nem történt semmi. A TMX-hez a készülék nem érkezett be, nem történt semmi az online felület szerint. Május 17.-én megjelent az online felületen, az, hogy a készülék beérkezett, és az online felületen való megjelenés napján, körülbelül 3 óra alatt, a készülékem képei mellett, már ott szerepelt egy jegyzőkönyv, amiben az állt, hogy a készülékem hibátlan. Tehát körülbelül 3 óra alatt, teljesen letesztelték a készülékemet. Hozzáteszem, nem tudom hogyan, vagy mivel töltötték fel, mert a leadáskor nem tudtuk tölteni a készüléket. Sebaj, azt hittem tévedés, írtam egyből a TMX-nek egy emailt, hogy biztos elnéztek valamit, vizsgálják meg újra. Egyből jött a válasz, hogy nyugodjak meg, még az ügyem nem lett teljesen kivizsgálva.
Május 23.-án jött egy levél a fent említett Samsung email címről, amiben ez állt.:
Tisztelt xy!
Ezúton tájékoztatjuk, hogy szervizpartnerünk bevizsgálta a leadott készüléket, az Ön által panaszolt hibát nem tudták reprodukálni, megállapítást nyert, hogy a készülék a műszaki előírásoknak megfelelően működik. A szervizünk által kiadott jegyzőkönyv alapján sajnálattal tájékoztatjuk, hogy nem áll módunkban teljesíteni kérését.
Kérjük használja készülékét, amennyiben esetleg problémát tapasztal a működése során, jelezze felénk ezen az elérhetőségen, hogy segítséget nyújthassunk ügyével kapcsolatban.
Szervizpartnerünk vissza fogja juttatni a készüléket abba a gyors-szervizpontba ahol az leadásra került. Természetesen amennyiben igénybe vette a prémiumkategóriás készülékekhez járó prémium assistance szolgáltatásunkat, a készüléket futár fogja kézbesíteni Önnek.
Egyből válaszoltam az emailre, hogy képtelenség, amit a szerviz állít. Minden időpontot és papírt csatoltam a levelemhez.
Május 27.-én érkezett egy levél, hogy ismét adjam le a készülékem, hogy ismét bevizsgálják. Persze a készülékemet az email érkezésekor még nem kapta meg a szervizpont, ahol leadtam, de ez legyen a legkevesebb. Pár óra múlva hívtak a szervizpontból, hogy átvehetem a készülékemet. Már a telefonbeszélgetés alatt jeleztem, hogy nagyon hanyag volt a TMX, és szeretném ha ők (Oktogon-szerviz Kft) vizsgálnák be a készülékemet, azonban azt mondták a vonal túlsó felén, hogy sajnos ők vizsgálhatnak bármit, a TMX fog dönteni. Az a tanácsot kaptam, hogy vegyem át a készülékemet, és készítsek részletes dokumentációt a hibáról, készítsek tehát képeket és videót, és ezt küldjem el a Samsungnak.
Tehát a végeredmény az, hogy harcoljak a TMX véleménye ellen, és bizonygassam az igazamat, mindezt 259.000 Forintért. Így is fogok tenni, nem hagyom, hogy egy kókler szerviz megmondja nekem, hogy bolond vagyok és minden hibátlanul működik.
Azok akik Samsung telefont szeretnének venni ilyen ár kategóriában, felejtsék el, inkább vegyenek olyan márkás készüléket, akik nem állnak kapcsolatban a TMX-el.
Amennyiben fejlemény lesz, megírom, hogy mit sikerült alkotni. Sok sikert és kitartás mindenkinek, aki a TMX-el harcol.
Balázs
UPDATE
Ezt tanácsolják a fogyasztóvédőink:
Kedves Balázs!
Sajnos elég gyakran találkozunk olyan esettel, amikor a láthatóan hibás készülékről a szervizben azt állapítják meg, hogy a műszaki előírásoknak megfelelően működik.
Ha egy készüléken többszöri javítás után ugyanolyan vagy hasonló hiba jelentkezik, azt a bírói gyakorlat úgy tekinti, hogy a hiba nem orvosolható, ezért a panaszos javítás helyett joggal kérheti a termék cseréjét. Az igényünk érvényesítését azonban a szerviz álláspontja meghiúsíthatja azzal, ha szakvéleményében a készülék hibátlan működését állapítja meg. Ebben az esetben a szolgáltató hibás teljesítés hiányában joggal utasíthatja el a csere iránti igényünket. Mielőtt azonban beletörődnénk, hogy nincs mit tenni az adott helyzetben, érdemes megvizsgálni, hogy a kapott szakvélemény egyáltalán alkalmas-e arra, hogy annak birtokában a szolgáltató mentesüljön a csere iránti kötelezettsége alól.
A szakvéleményt adó szakértő személyével kapcsolatos elvárás, hogy legyen független, legyen a szükséges szakismeret birtokában, valamint legyen jogosult joghatással járó szakvélemény elkészítésére. Egy szakvélemény tartalmával kapcsolatban pedig az elvárás, hogy az röviden rögzítse azt a konkrét kérdést, melynek megválaszolása céljából a szolgáltató hozzá megküldte a terméket, röviden ismertesse a válasz megadásához szükséges vizsgálatot, majd a vizsgálat eredményét is (megállapított releváns körülményeket), és mindezek alapján konkrét, egyértelmű és pontos választ adjon a feltett kérdésekre.
Bár esetedben a szakvéleményt nem láttuk, alappal feltételezzük, hogy nem történt alapos vizsgálat a készülék tekintetében, hiszen az valóban kétséges, hogy három óra alatt magától megjavulna egy olyan készülék, melyet korábban többször is megkíséreltek megjavítani, sikertelenül. Úgy véljük, hogy esetedben indokolt lenne Békéltető Testülethez fordulni, melynek meghallgatásán az adott megyében székhellyel rendelkező vállalkozás köteles személyesen megjelenni, ezzel elősegítve egy egyezség megkötését.
Sok sikert kívánunk az ügyintézéshez, bízunk benne, hogy sikerül igényed érvényesíteni.
Alkalmazott jogszabályok:
- 151/2003. (IX. 22.) Korm. rendelet az egyes tartós fogyasztási cikkekre vonatkozó kötelező jótállásról: http://njt.hu/cgi_bin/njt_doc.cgi?docid=76566.261676
- 2013. évi V. törvény a Polgári Törvénykönyvről: http://njt.hu/cgi_bin/njt_doc.cgi?docid=159096.319923
mechanikus körte 2016.06.28. 15:45:30
Rejtélyes 2016.06.28. 16:05:13
The Crazy One 4égy 2016.06.28. 16:10:32
FDToth 2016.06.28. 16:16:08
Terézágyú 2016.06.28. 16:16:21
Pl. elhagyta a szavak végéről a ragokat??? az rémes...
Terézágyú 2016.06.28. 16:26:26
McZozo 2016.06.28. 16:36:18
Magyar valosag.
Ádám 2016.06.28. 16:36:46
toportyánzsóti 2016.06.28. 16:49:07
sáros_tehén 2016.06.28. 16:53:25
Veszek itthon hivatalos samsung forrásból egy telefont. Elromlik. Leadhatom mondjuk bécsbe szervizelni? (hátha ott jobb a támogatás)
The Crazy One 3om 2016.06.28. 17:17:12
The Crazy One 3om 2016.06.28. 17:22:55
Itt-ë, ezeken nincs IMEI.
PITTA 2016.06.28. 17:38:29
atpijkamo111 · http://bestofhomar.blog.hu/ 2016.06.28. 17:40:30
atpijkamo111 · http://bestofhomar.blog.hu/ 2016.06.28. 17:42:52
Veszel egy szutykot nyócezerér a javítás idejére. Lehet, hogy a zasszony még meg is szereti, jobban, mint a javítottat. Ha meg nemkell, odadod a gyerekeknek focizni.
Az Antiochiai Szent Kézigránát visszatért 2016.06.28. 18:02:42
atpijkamo111 · http://bestofhomar.blog.hu/ 2016.06.28. 18:22:24
nyakira 2016.06.28. 18:32:24
Premium Gold - nevetseges. A gyorstoltes meg nem is baj, hogy nem mukodott, az nem tesz jot az akksinak. Vegyel megegy Samsungot, mert nincs sajat izlesed.
nyakira 2016.06.28. 18:47:13
Manyecska. 2016.06.28. 19:14:58
Manyecska. 2016.06.28. 19:18:45
Manyecska. 2016.06.28. 19:23:25
Az Antiochiai Szent Kézigránát visszatért 2016.06.28. 19:40:34
Az Antiochiai Szent Kézigránát visszatért 2016.06.28. 19:54:07
asdf 2016.06.28. 21:11:56
De, a Sasmung a hibas, mert az alkalmazza az altalad negativ iq-skent minositett ceget markaszervizekent. Alkalmazhatna egy pozitiv IQ-sat is, de az meg nyilvan tobbe kerulne...
asdf 2016.06.28. 21:15:34
Ezzel az a gond, hogy ezt csak a vasarlas elso eveben tudja megtenni. Viszont a Samsung -regisztracio eseten- tovabbi egy evet vallal korlatozott feltetelekkel, kizarolag a telefonkeszulekre. No, ebben a masodik evben aztan mehetnel a vasarlas helyere, hogy csere, vagy penz vissza, ott csak annyit kerdeznenek, hogy milyen alapon, majd kernek a kovetkezot.
FDToth 2016.06.28. 21:23:41
lomposfarkas 2016.06.28. 22:21:56
vizsla_barat 2016.06.28. 22:37:37
asdf 2016.06.28. 23:48:38
nyakira 2016.06.29. 01:04:45
Vetelezz magadnak sajat telot szerintem. Autonom szemely vagy. Ha transzi lesz esetleg a fiad, akkor meg a ridikuloket orokolheted majd meg.:D
nyakira 2016.06.29. 01:09:51
Manyecska. 2016.06.29. 05:25:31
Phil Necro 2016.06.29. 06:30:58
Gyujtsd ossze a papirokat az eddigi javitasokrol.
Kuldd el emailben par ujsagnak, hogy a TMX elott performance lesz.
Reprodukald a hibat, majd semmisitsd meg a "hibatlan" keszuleket egy huszkilos kalapaccsal.
Aztan 1-2 nyilatkozat az ujsagiroknak.
nyakira 2016.06.29. 07:57:29
PITTA 2016.06.29. 08:14:28
Manyecska. 2016.06.29. 08:21:14
Phil Necro 2016.06.29. 08:38:44
Tobb ertelme van,mint az agyhalott labvizenek.
Vagy ugy barmelyik hozzaszolasodnak.
Egyebkent a feszultseget le tudod igy vezetni.
Ha pedig a Samsung a teveben/ujsagok cimlapjan latja,hogy valakinek a 250ks premium teloja 9 honapbol 2-ot mukodik,es meg mindig nem foglalkoznak vele, akkor elgondolkodik rajta,mennyire erdemes megtartani a szerzodest a hirhedt TMX-el.
PITTA 2016.06.29. 09:05:06
nyakira 2016.06.29. 09:09:11
Újposzt. Enter, mely Return vót!
Kitalátor (másként) gondolkodó · http://kitalator.blog.hu 2016.06.29. 09:13:16
Kitalátor (másként) gondolkodó · http://kitalator.blog.hu 2016.06.29. 09:16:17
megamenn 2016.06.29. 09:20:49
ha a poszter eddig nem tudta a szerviztet befűzni, akkor ezután sem fog menni. hiába a homárposzt.
a szervizek meg szarok, nincs szervizháttér, tudás, ambíció, motiváció csak egy "hasbaakasztós dumák" kézikönyv, amivel a poszterhez hasonló alakokat próbálják leszerelni.
a postauer megpróbálhatná rávenni az üzleti partnereit (akik miatt ugye nem sikerült időben a megfogni a probléma gyökerét ) hogy vegyenek nekije egy másik puccos telót, ha -esetleg- űnekije niccsen annyi péze, hogy vegyen egy másikat.
nyakira 2016.06.29. 09:30:19
@megamen: postauer - postaeur, átveszem. Így kevésbé lesz kínos, hogy másollak. Ha említem.
@PITTA: ha veszel egy másik romot, az ugyanúgy szar lesz! Épet kell beszerezni!
@Manyecs: miért nem tudsz telóról? Ez ma már alapelvárás, enélkül szóban sem állnak veled, lányom!
megamenn 2016.06.29. 09:54:47
én a későbbiekben a "posteur" alakot használom, amennyiben ez neked is megfelel :)
PITTA 2016.06.29. 09:59:08
joska61 2016.06.29. 10:02:24
É2I 2016.06.29. 10:15:33
-Bekapcsolt?
-Be!
-Akkor jó! Kész is van, írhatod az imélt: kész van. A sumaunak meg számlázzál alaplap/usb port/ kijelző cserét. Utóbbiból kettőt, mert nekem is kell egy, meg egy Icukának a bérszámfejtésről. Ja kell egy keret is, mert már nagyon kopott az enyém. Na meg egy retek usb kábel is, mert megint szétcincálta a kutya.
-De főnök, az tartozék, nincs benne a telefonban.
-Ne rinyálj! Írd be! Írd alá, oszt mehet. Úgy se nézi meg a samunál senki, mit számlázunk. Nem lehet amúgy se annyira pitiáner a samu, hogy ennyit ne bírjon ki.
-De, izé én írjam alá?
-Te hát. Ki más? Vagy itt akarsz telefont javítani a nyári nyaralás helyett?.... Na ugye.
Nekem is samu van, de "csak" egy 40ezres. Megdögleni elég az is. (Mármint mind nekem, mind a telónak) Be is tojt úgy négy hónaposan.
Szintén MM. Elvittem, lecsekkolta: "Jé tényleg nem megy a szenzor!" Hát tényleg azért hoztam be, nem pedig, mert pont ráértem MM-s "szakértőkkel" smúzolni.
Három hét elteltével visszakaptam. Hála az égnek azóta jó is és nem ráztak le, hogy beázott, megfázott, megsütötte a nap, stb kreatív hazugságokkal.
Ami tetszett a munkalap: "e" csere volt megjelölve elvégzett munka néven. Azóta sandán figyelgetem az sms-ekben az e betűket, mert lehet, hogy más font-készletből raktak bele másikat. Sose lehessen tudni. ;)
Mondjuk lehet az e, é és akkor már, mint érzékelőt tudom értelmezni. De mindegy is működik és ez a lényeg.
Volt jó pár éve egy siemens telóm, amivel volt szervizes eksön. Ott kétszer küldtem vissza, úgy, hogy rá se néztek. Volt olyan barom a szervizes, hogy még rá is írta, hogy "kiporolva, kész". (A baj csak annyi volt, hogy a rajta lévő "joystick" adta meg magát. Már apró mozdulatokra szépen feloldotta a telót, lelapozott néhány sort a névjegyzékben és már hívta is. Zsebben hordva nem volt túl praktikus a napi 100-150 -nem általam - kezdeményezett hívás.) Tudtam, hogy szériahibás az adott alkatrész, így mondtam a boltosnak, hogy harmadjára cserét vagy pénzt fogok visszakérni. Érdekes módon ekkor ki tudták cserélni a rakoncátlan alkatrészt ?).
Manyecska. 2016.06.29. 10:44:41
atpijkamo111 · http://bestofhomar.blog.hu/ 2016.06.29. 10:51:58
Manyecska. 2016.06.29. 10:56:46
homar4prez 2016.06.29. 11:41:29
Kitalátor (másként) gondolkodó · http://kitalator.blog.hu 2016.06.29. 12:07:18
KaTe 2016.06.29. 12:28:35
Egyébként azt hittem a sztori apropója az lesz, hogy ráfogja a TMX hogy beázott a készülék...
Úgy tűnik semmit nem érnek ezek az 1, illetve 2 éves garanciák. Akinek van esze, az maximum 1 éves korában eladja használtan a telefonját és vesz egy újat. Vagy egyáltalán nem vesz ilyen drága okostelefont.
Egyáltalán létezik még egy olyan műszaki termék a piacon, ami a megvásárlást követő pár hónap alatt ilyen hatalmasat veszít az értékéből mint az okostelefon?
Kérdés: Ha jól emlékszem akkor az akkura jóval kevesebb garancia vonatkozik, mint magára a telefonra. Igaz ez abban az esetben is, ha mondjuk az akku cseréjéhez a telefon házának MEGBONTÁSA is szükséges? (pl samsung galaxy a5)
nyakira 2016.06.29. 12:53:20
@KaTe: létezik, a MacBookok elég jó értéktartók pölö. Létezik még igényes telók is. Női haxxnálótól is lejet jót, haxxnáltan venni, ott jóval kevesebb az értékesés és nincs túllihegve a téma sem.
Kitalátor (másként) gondolkodó · http://kitalator.blog.hu 2016.06.29. 13:28:47
homar4prez 2016.06.29. 14:11:39
Lenovot nem nagyon találtam (vagy csak rossz helyen kerestem).
Lehet, valami még kínaibb lesz belőle:
www.tinydeal.com/blackview-bv5000-50-ips-mtk6735p-quad-core-android-51-4g-phone-p-157645.html
www.tinydeal.com/blackview-bv6000-47-hd-mtk6755-64-bit-android-60-3gb-ram-4g-phone-p-159167.html
Kitalátor (másként) gondolkodó · http://kitalator.blog.hu 2016.06.29. 14:39:55
Ez valami újhülyeség? Átjött a GIndexhez Újhülye István?
Kitalátor (másként) gondolkodó · http://kitalator.blog.hu 2016.06.29. 14:42:15
Állítólag.
Csak nem jelen meg.
Nézzél szét az Aliexpresszen is!
Küldtem vagy négy típust ill. linket. Hilda lenyelte.
Kitalátor (másként) gondolkodó · http://kitalator.blog.hu 2016.06.29. 14:44:01
Két komment elküldése között várnod kell!
Összekötés Komment küldése
Követem a kommenteket a Radaron [?]
Ezt a bejegyzést követed a Radaron
Leveszem a Radarról ezt a bejegyzést [?]
A bejegyzés hozzászólásainak rss feedje
Kitalátor (másként) gondolkodó · http://kitalator.blog.hu 2016.06.29. 16:27:31
2016.06.30. 10:24:06
szerencsére az iPhone-t viheted még sok helyre...
homar4prez 2016.07.02. 19:34:37