A Bravoflyon vásárlásról netszerte megoszlanak a vélemények. Nálunk is volt már rájuk panasz, igaz, akkor nem egészen ilyen témában, mint most. Itt a kérdés az, hogy minek minősül a mézesmadzagnak tűnő olcsó repjegy, ammiről aztán kiderül, hogy nem létezik.
T. TH!
Fapados repülőjegy-vásárlás Budapestről: 4 főre, London odavissza Húsvétkor, amúgysem olcsó időszak, pontos napszakban tudunk csak repülni. Különböző portálokon nézegettem, 240 ezer körül egy plusz csomaggal. Kikötöttem egy Wizz Air-es járatpárnál, ezt kerestem, hol a legjobb.
Adott keresőszavakra a Google legelső „hirdetés”-e: "Repülőjegy legolcsóbb - Online helyfoglalás egyedi árakon - bravofly.hu www.wizzair.hu.bravofly.hu/ " Úgy tűnik tehát (és már ez is megtévesztő), hogy ez a Wizz Air saját online értékesítési felülete.
Vasárnap délben elkezdtem a bankkártyás vásárlást, a folyamat végén a „Vásárlás”-ra klikkeléssel befejeztem a folyamatot, kb. 237 ezer Forint volt. A bankomtól megjött a tranzakcióról az sms is. A Bravofly-tól kaptam egy visszaigazoló e-mailt:
Kérése feldolgozás alatt van - ID BOOKING: 94827XXXX
Tisztelt xxxx!
Köszönjük, hogy foglalással kapcsolatos kérelmét nálunk adta le!
Ügyfélszolgálatunk munkatársai feldolgozzák kérését, és 24 órán belül felveszik Önnel a kapcsolatot. Amennyiben foglalása olyan utazásra vonatkozik, amelyre ennél hamarabb kerül sor, munkatársaink 2 órán belül kapcsolatba lépnek Önnel. Mivel kérése jelenleg feldolgozás alatt áll, nincs szükség újbóli foglalásra.
Amennyiben további segítségre van szüksége, hívjon belünket a levél végén található telefonszámon, és hivatkozzon a foglalási azonosítószámra: 94827xxxx.
Ismételten köszönjük foglalással kapcsolatos kérelmét! Hamarosan felvesszük Önnel a kapcsolatot.
Bravofly
Ezután 3.5 órával jött egy másik, igen érdekes e-mail:
Tisztelt xxxx!
Sajnálattal értesítjük, hogy az útiköltség, amelyet a járat esetében kiválasztott, már nem elérhető, azon törekvésünk ellenére, hogy folyamatosan a legfrissebb árakat és a legfrissebb elérhetőséget biztosítjuk.
Amennyiben elfogadja a(z) HUF 83282.27 összeggel megemelt új útiköltséget / díjszabást, hívjon bennünket az alábbi telefonszámok egyikén vagy írjon e-mailt, mi pedig felhívjuk Önt, hogy foglalását véglegesítsük.
Figyelem:
• az ár emelkedhet vagy az elérhetőség változhat, míg válaszára várunk.
• amennyiben 24 órán belül nem kapunk visszajelzést Öntől a foglalással kapcsolatban, kérelmét automatikusan töröljük.
• amennyiben elfogadja automatikusan megpróbáljuk megterhelni a foglaláshoz használt kártyáját.Köszönjük, hogy a(z) Bravofly szolgáltatását választotta!
Szívélyes üdvözlettel:
Ügyfélszolgálati CsoportBravofly
Vagyis azt állítják, hogy még nem igazolta vissza a Wizz Air és 3 órával később már csak harmadrésszel drágábban „tudták befoglalni” – ez az alább olvashatók miatt nyilvánvalóan hazugság. Megírtam nekik, hogy mivel ez vásárlás volt, az eredeti áron kívánok utazni, de nyolcvanakárhányezret semmiképpen sem fizetek rá. Hétfő reggel az ügyfélszolgálaton mindezt telefonon megbeszéltük, azt mondták „továbbítják a panaszt a felettesnek”. Ezután érkezett egy e-mail arról, hogy törölték a foglalásom.
Ezután pár órával ugyanott 250 ezer körül még mindig elérhető volt ugyanez a járatpár azonos feltételekkel, természetesen elmentettem a képet erről. Most küzdök, hogy az bankom gyorsan szabadítsa le az összeget, hogy más portálon ugyanebből a pénzből tudjak repjegyet foglalni.
Ja és az a szép még, hogy hétfő délelőtt munka közben, olyan ötpercenként hívott a Bravofly automatája, hogy értékeljem a szolgáltatásukat a gombok nyomkodásával… a harmadik után be kellett telefonálnom és rendreutasítanom őket. Nem volt negyedik hívás…
Szóval csaló, lehúzó társaság, már a hirdetésben szereplő honlap-megnevezés is megtévesztő, az meg nyilvánvaló hazugság, hogy hirtelen harmadával nőtt az ár, majd újabb pár órával később visszacsökkent. Ezúton hívom fel a fogyasztóvédelem szíves figyelmét is rájuk. Jelen e-mail megjelentethető a TH-on, személyes adatok – pl. e-mail cím – nélkül. Természetesen bármiféle fogyasztóvédelmi, stb. vizsgálat esetén a dokumentumokat készséggel bemutatom, jelen e-mail címen a kapcsolatot fel tudjuk venni.
Üdvözlettel:
Egy majdnem becsapott, de azért nagyon bosszankodó vásárló
Tényleg megtévesztés az egész?
Kedves Homár Olvasó!
A www.bravofly.hu weboldalon megtekintettük a svájci székhelyű BravoNext SA (központja: Vicolo de’ Calvi 2, 6830 Chiasso, CH; cégjegyzékszám: CH-501.3.014.881-1és adószám: 115.704.228; továbbiakban: Cég) Általános Szerződési Feltételeit (továbbiakban: ÁSZF; itt: http://www.bravofly.hu/content/hu/generalconditions.html), amelynek 2. pontjában foglaltak szerint a Cég szolgáltatásai tartalmazzák az utazásokhoz, a hagyományos és low cost járatokhoz kapcsolódó naprakész információk elküldését, ... valamint az informatikai alkalmazásuk engedéllyel történő használatát, amely közvetlenül lehetővé teszi a járatfoglalások feldolgozását és az adott járatra szóló jegy illetve kiegészítő szolgáltatás megvásárlását az érintett légitársaságtól anélkül, hogy a felhasználóknak külön kapcsolatot kelljen létesíteniük a légitársaság vagy más járatüzemeltető weboldalával.
A jogszabály tiltja a fogyasztók megtévesztésével megvalósuló kereskedelmi gyakorlatot. Megtévesztő ebben az esetben az a kereskedelmi gyakorlat, amely az adott termék lényeges jellemzője tekintetében valótlan állítást tartalmaz és ezáltal a fogyasztót olyan ügyleti döntés meghozatalára készteti, amelyet egyébként nem hozott volna meg. Vásárlásra felhívás esetében ilyen lényeges jellemzőnek kell tekinteni az áru beszerezhetőségét és az áru árát is.
Álláspontunk szerint a szolgáltatás árával kapcsolatos megtévesztő tájékoztatás megvalósíthatja a Cég részéről a törvényben meghatározott tisztességtelen kereskedelmi gyakorlatot. A tisztességtelen kereskedelmi gyakorlat megvalósulását erre irányuló írásbeli bejelentés alapján a fogyasztóvédelmi hatóság jogosult vizsgálni. Abban az esetben, ha a kereskedelmi gyakorlat a gazdasági verseny érdemi befolyásolására alkalmas, akkor a jogsértés vizsgálata a Gazdasági Versenyhivatal hatáskörébe tartozik.
Felhasznált jogszabály:
- g
Tehetséges ugandai buzi 2017.03.20. 16:36:24
Végre Kibasztak 2017.03.20. 16:42:12
Leadfoot 2017.03.20. 16:44:57
Jajj, ne már...
Facelessbook · www.dont.think.so 2017.03.20. 16:47:11
Terézágyú 2017.03.20. 16:48:27
35?
Facelessbook · www.dont.think.so 2017.03.20. 16:51:45
Terézágyú 2017.03.20. 16:52:42
"igy maradt a szammal valo helyettesites. "
az értem, hogy számmal írta le, de mit keres ott a pont? így tagolta az ezreseket?
Cycmen 2017.03.20. 16:53:16
Tehetséges ugandai buzi 2017.03.20. 16:55:15
:-D
Cycmen 2017.03.20. 16:55:37
"Ezután 3.5 órával"
35?
Nem, hárompontötös, kicsit jobb mint a kettőpontnullás!
Facelessbook · www.dont.think.so 2017.03.20. 17:05:59
Darth Revan 2017.03.20. 17:07:15
A hagyomanyos legitarsasagokat lehet utazasi irodan keresztul foglalni es elerni nemi arkedvezmenyt.
MIÉRT NINCS MINDEN MSZP ÉS FIDESZ TOLVAJ.BÖRTÖNBEN 2017.03.20. 17:14:50
Latka Gravas 2017.03.20. 17:31:17
Meg kellene végre tanulnia minden internet felhasználónak, hogy az internetes domain nevek jobbról-balra értelmezendők.
Így a wizzair.hu.bravofly.hu nem a Wizzair oldaláról nyíló Bravofly aloldalt jelenti, hanem éppen ellenkezőleg a Bravofly oldaláról nyíló Wizzair aloldalt. Ami ugye igencsak más megvilágításba helyezi a dolgokat. Esetünkben elárulja, hogy a rendelést nem a Wizzair oldalán adjuk le, csak egy közvetítőnél.
Megint más a szitu ha wizzair.hu/bravofly a weboldal címe.
Cycmen 2017.03.20. 17:31:35
Szegény svájciaknk is meg kell élni valamiből nemdebár? Döglődik a bicskaiparuk, inkább fizessünk, mint hogy azok is itt vagdalják a drótkerítést a határon!
Tehetséges ugandai buzi 2017.03.20. 17:35:26
MIÉRT NINCS MINDEN MSZP ÉS FIDESZ TOLVAJ.BÖRTÖNBEN 2017.03.20. 17:39:49
@Tehetséges ugandai buzi: Hihető. Ügyes!
2017.03.20. 17:42:52
Ezt jól megaszontad.
"Most küzdök, hogy az bankom gyorsan szabadítsa le az összeget, hogy más portálon ugyanebből a pénzből tudjak repjegyet foglalni."
Sok szerencsét, zárolás feloldási kérelmet csak a zároló féltől szoktak elfogadni, amit az ilyen átb*szósok el szoktak sumákolni. Remélem két hétig kibírod pénz nélkül.
Facelessbook · www.dont.think.so 2017.03.20. 17:47:12
Bendeguz 1001 2017.03.20. 18:34:58
Hagyományos Érlelésű 6odik Crazy One 2017.03.20. 18:51:20
Hagyományos Érlelésű 6odik Crazy One 2017.03.20. 18:52:25
Bendeguz 1001 2017.03.20. 19:22:06
gio · http://www.napiauto.blog.hu 2017.03.20. 22:29:27
az ilyen posztok miért kerülnek ki egyáltalán? de most komolyan. aki egy repjegyet nem tud megvenni magának, és ilyen kamu oldalakon keresztül foglalgat, az megérdemli, amilyen szolgáltatást kap utána.
Rejtélyes 2017.03.20. 22:29:39
Clara Croft 2017.03.20. 23:26:44
De az is tény hogy a germanwings jegyeket meg a germanwings oldala adta jobb feltételekkel, értsd közvetítőoldalon 90euro + 25 euro a feladott poggyász, germanwings oldalon 90euro + 25 euróért felajánlott premium economyt amiben feladott poggyász nagyobb lábtérrel rendelkező ülés és kajapia is benne van.
Szóval a tanulság hogy a jegyfoglalást több helyen kell végigvinni és a legolcsóbbat fizetni a végén :)
Végre Kibasztak 2017.03.21. 07:12:35
@Tehetséges ugandai buzi: Dé de szépen röhögsz mostanában enter. Rosszul hitted!:) Azt mondd meg, előző bloggazdák miért tudtak NEM UGYANOLYAN posztképeket kikúrni NEM FOLYAMATOSAN ISMÉTLŐDŐ témákhoz? Azt erősen sejteni vélem, hogy a bugyuta, de 'minden gombot egyszerre megnyomok, majd történik valami' és a 'kurvakomoly vagyok, elvárásból, meg hogy mégse teljsen a semmiért vegyem fel a pénzt csinálok VALAMIT, de kurvára nem ügyelek rá mit és hogyan, pár alapmotívumot szerepeltetek, melyek felbugyognak haloványan pislogó mélytudatom egy félreeső bugyrából' között vacillál a létezése-ténykedése, de nem tudom melyik inkább. Ilyen szerencsétlen beleerőltetést és felállást már régen láttam.
Anno PS1-en a akkori haverombarátnője megnyomta az összes gombot. Folyamatosan meg. Nem győzött le. Itt sem jár ez sikerrel, de a cselekvő valahogy ezt nem akarja látni... Egója betudja ezt is annak, hogy csak puffog a troll plebsz, holott nagyon is komoly morális és önértékelési gondok vannak itt halfej szintjén.
Terézágyú 2017.03.21. 07:51:35
"Meg kellene végre tanulnia minden internet felhasználónak, hogy az internetes domain nevek jobbról-balra értelmezendők."
Végre???
Hát éppen ez az, hogy annak idején a web kezdetekor minden kezdő netező kénytelen volt megtanulni, még azt is, hogy hátétépékettőspontperper... Ma már ez nincs, az url-sort is el lehet tüntetni stb.
Csoda, hogy egyáltalán tudta a pószter, hogy hol jár...
(Ahogy pl. az emilcímeknél is manapság a levelezőprogik ki se írják magát a címet, csak a nevet - azt meg mindenki azt ír be, amit akar... sok ember simán kinyitja a "Te Wedmajsztered" feladójú levelet is, nem véve észre, hogy az emilcíme: "atcseszlek@qwasn.bum"....)
MIÉRT NINCS MINDEN MSZP ÉS FIDESZ TOLVAJ.BÖRTÖNBEN 2017.03.21. 09:10:27
"Meg kellene végre tanulnia minden internet felhasználónak, hogy az internetes domain nevek jobbról-balra értelmezendők.""
Igen, még a kitalálója szerint is nagy baromság, hogy fordítva, az angol nyelvtan szabályai szerint írják, nem balról jobbra, mint pl. a számoknál. Mert a per jel után már úgy megy.
Cycmen 2017.03.21. 09:12:15
Még rendelkezésre áll a "teljes kiőrlésű", valamint a "fékezett habzású" előnév hetes illetve nyolcas sorszámmal, a Crazy One maradjon, mert az úgy jó ahogy van.
Végre Kibasztak 2017.03.21. 09:15:24
Végre Kibasztak 2017.03.21. 09:17:27
Hagyományos Érlelésű 6odik Crazy One 2017.03.21. 09:17:48
Hagyományos Érlelésű 6odik Crazy One 2017.03.21. 09:22:34
Terézágyú 2017.03.21. 09:24:28
"vagy viselkedni tanulok meg, vagy programozni..."
Ez akkor azt jelenti, hogy ha tud programozni, akkor büntetlenül lehet valaki tahó? :)
Hagyományos Érlelésű 6odik Crazy One 2017.03.21. 09:27:45
MIÉRT NINCS MINDEN MSZP ÉS FIDESZ TOLVAJ.BÖRTÖNBEN 2017.03.21. 09:35:39
.
.
.
.
.
.
.
HH
Végre Kibasztak 2017.03.21. 09:41:17
@Hagyományos Érlelésű 6odik Crazy One: heezóó. Soroja fel a szalonnatíppusokat ezer pontér.
Végre Kibasztak 2017.03.21. 09:45:32
Manyecska. 2017.03.21. 10:08:09
cmx85s 2017.03.21. 11:05:06
Hagyományos Érlelésű 6odik Crazy One 2017.03.21. 15:46:42
Baluci 2017.03.22. 18:05:06
Mikor valaki megelégelte a folyamatos zaklatást, csak ennyít irt vissza:
"Anyátok hátán baszom meg a retkes picsátokat, ha nem töröltök azonnal!"
Pillanatokon belül jött a válasz:
"Leiratkozását tudomásul vettük, iktattuk..."