Az ember hajlamos úgy képzelni, hogy a kiemelt, arany-, gyémánt-, platina- és egyéb jelzők vagy a mágikus három betűs (VIP) besorolás megléte az maga a kilincs az ügyfélkezelés kánaánjának kapuján. Ha valahogy sikerül ezt a státuszt birtokolni, onnantól az embernek ügyintézés esetén a töketlenkedés, az időfecsérlés és a gyomorgörcs helyett max arra kell felkészülnie, hogy a problámájára villámgyorsan megtalált megoldás megtalálása után pontosan melyik koktélt szeretné elszürcsölni a tengerparti hangulatú bárban. Háhá, te naív Vodafone ügyfél! - lóg bele az ember keze a bilibe.
Sziasztok,
Következő szösszenetet szeretném veletek megosztani. Cégünkkel flottás előfizetők vagyunk a Vodafone-nál, nem felvágás végett, hanem, mert ez később fontos lesz, kiemelt ügyfél kategóriába tartozunk. Sajnos lassan kezdem úgy érezni, mint mezei lakosságis jobban járnék.
Első felvonás, az ügyfél és a tájékoztatás
Szóval történt, hogy kifogytam Mobilnetes keretemből és gondoltam használom a jól bevált netinfo.vodafone.hu oldalt, ahol megemelem az internet keretemet. Meglepetésemre a weboldal nagyon szép megújult mobilon, igazi menő 2017-es dizájnt kapott. Korábban, ha kikapcsoltam a wifit, akkor sokadik próbálkozás után, hirtelen a rendszer felismerte, hogy Vodafone hálózatról jelentkezem, így nem kellett a halandó módon belépés, jelszóval küzdenem, hanem simán felismerte, hogy én vagyok én, költhettem azonnal a forintokat per gigabájt legdrágábban az EU-ban. De ez egy másik történet. Szóval elcsodálkozva nézem eme remekművet, főleg, hogy ott van a gomb, hogy automatikus bejelentkezést.
Elhűlve ezen csodás technológiai fejlődésen, meg is nyomom septiben, ahogyan is vár az üzenet, hogy nem vagyok Vodafone hálózaton. Sebaj, volt már ilyen korábban, IT-val foglalkozom, böngésző kikapcs, űrít előzmény, szokásos varázslás, de ez nem akart menni. Ilyen engem nem tántorít vissza módon, uccu, hívom is az ügyfélszolgálatot. Mentségemre szóljon a mezei lakosságit tárcsáztam.
Elmesélem a kezelő hölgynek, hogy nem megy a dolog. Majd derűsen közli velem, hogy igen, ott van az Automatikus bejelentkezés, de az nem működik senkinek, se lakosságinak, se üzleti ügyfeleknek. Akkor miért nem azt írja, ki, hogy nem megy? Hölgy tartott egy 2-3mp kínos csöndet, mire mondta, hogy hát dolgoznak az ügyön, de nem ez ami igazán feldobta a napomat. Kérdeztem, hogy akkor mikor lesz ez a szolgáltatás elérhető, mire jött a válasz, hogy lakosságiknak hamarosan, üzleti ügyfeleknek meg nem fog...
Átfutott rajtam a halál finom szellője, majd visszakérdeztem, hogy mi? Márpedig kiemelt ügyfél üzleti hókuszpókusz ide-vagy-oda, üzletiseknek nincs automatikus bejelentkezés. Kérdezem, hogy erről mikor kaptunk tájékoztatást. Nem kaptunk. Mielőtt szóhoz jutna a hölgy megkérdeztem, hogy mégis honnan tudják az üzleti ügyfelek, hogy ez nem fog működni? Válasz, 5 mp csönd után, hát ha felhívják az ügyfélszolgálatot, szívesen tájékoztatjuk őket. Noh itt akkor valami elgurult és elkezdtem hangosan nevetni. Mondta, hogy ügyfél azonosító kód nélkül nem tud rajtam segíteni, mondtam, semmi baj beszerzem.
Kérjük az olvasót, hogy most tartson egy finom hűsítő pohár viznyi szünetet.
Második felvonás, a kiemeltség ára
Felhívom újra az ügyfélszolgálat, kóddal felhatalmazva, hogy akkor lépjünk előre. Kollegina 2 felvilágosít, hogy ő ám itt lát valami jelszó féleséget, de nem tudja, ez itten hogyan megy, szóval várjak egy pár percet. Vártam 10-et.
Finoman felvilágosít, hogy én kiemelt ügyfél vagyok, a kiemelt ügyfélszolgálatosok már hazamentek (21:00 órakor történik mindez) de azt hiszi ő és már pár általános technikus kolléga, ha őt újra állítja a jelszavamat, akkor menni fog. Úgy tűnik haladunk, felbátorodva, hogy az elsővilágbeli problémámat meg tudjuk oldani, buzgón visszaállítja a jelszót, belépek, feldobja a biztonságos jelszó beállítást - már nyelvem hegyén éreztem az újabb YoutTube videókat munkába menet - amikor is az új jelszóval a belépés sikertelen. Ámde hogyan sikertelen, várja az olvasó remegő kézzel a popcorn felett. A rendszer úgy dob vissza, hogy nincs semmilyen hibaüzenet. Kollegina, újra nulláza a jelszót, létrehozunk, egy újat, amit megosztok vele, hogy ő is próbál belépni. Sűrű dopergés, újabb dopergés, hölgy közli, hogy már a harmadik böngészőt nyitja, mert hát kiknek másnak neki is szaggat a rendszer, mát hetek óta, szentségel is egy sort, hogy szeretne segíteni az ügyfélnek, de nem tud. Mert az informatikai rendszer olyan kiemelkedő.
Nem jutunk semmire, gyorsan újra végig hallgathatom a vodafone gyönyörű zeneszólamát, ahogyan éppen várakozom, majd visszatér a hölgy. Az "általános" technikusok arra jutottak, hogy ház izé lehet az a kód amit ő használ velem szemben, az valami nem jó kód, a kiemelt technikusok kellenek, mert itt ehhez senki nem ért.
Megkértem a kolleginát, hogy legyen oly bűbájos ami itt eddig történt feljegyezni, hogy amikor másnap beszélek a kiemelt ügyfélszolgálatosokkal, ne kelljen onnan kezdeni, hogy próbálta e már kikapcsolni a számítógépét, illteve kérjen tőlük egy post-it-ot ha véletlenül egy kiemelt ügyfél hívja őket, mégis tudják, hogyan kell jelszót beállítani.
Harmadik felvonás, konklúzió.
Kedves Vodafone, hozzátok szólok. IT Project Manager vagyok. Bár a munkáltatóm tiltja, hogy máshol is dolgozzak, szerintem engedne nekem egy kívételt, ha azt mondanám, kiugrok pár hónapra, hogy rendbe szedjem az egyik Telco cég IT részlegét a kiemelt ügyfeleknek, jól jönne a cégünknek a know-how.
Szóval, keressetek fel nyugodtan, mert nem csak, hogy nem tudjátok mi történik nálatok 17 napja, állítólag tudtok arról, hogy mi nem tudunk semmit, az egész rendszereket elég gázul lett kiengedve, de még pluszban szivatjátok a kiemelt felhasználókat. Elég jók a referenciáim, segítek szívesen megszervezni a munkát.
U.I.: Kiemeltnek lenni azt jelenti, hogy mindezt úgy tehetem meg, hogy 2x annyit fizetek nektek, mint egy lakosságis? Mert ha igen, kérem vissza a pénzem.
Kutyahoroszkóp 2017.04.20. 13:00:32
Bendeguz.. 2017.04.20. 13:02:24
Sáros Hilda 2017.04.20. 13:02:34
Cycmen 2017.04.20. 13:15:22
Terézágyú 2017.04.20. 13:18:09
Terézágyú 2017.04.20. 13:19:18
KaTe 2017.04.20. 13:24:57
Posztolótól kérdezem, hogy név, céginfó miért maradt le az írás végéről? Gondoltam nem véletlenül áradozott magáról és a cégéről minimum 2 bekezdést a kedves IT Project Manager.
Amúgy a legtöbb informatikus tényleg úgy gondolja, hogy ő a legnagyobb IT ász, a többiek pedig mind sík hülyék a munkájukhoz? :)
enrico palazzo 2017.04.20. 13:26:31
KaTe 2017.04.20. 13:27:34
Manyecska. 2017.04.20. 13:29:56
Terézágyú 2017.04.20. 13:34:13
"Bezzeg külföldön (Nyugat-Európa)"
Fogalmam sincs. Itt élek. És sosem voltam nyugaton.
FDToth 2017.04.20. 13:34:57
Kutyahoroszkóp 2017.04.20. 13:44:45
@KaTe: "Sokkal rosszabb, amikor a nagy arc mellé még hamis igazságérzet is társul." Ez deigaz!
Másik: megfigyelhető a iTTé szektorban egy pökhendi titánhülyegyerekhabitus alapjáraton. Nem szeretem. Na, elolvasom, ha már így együtt vagyunk.
Cycmen 2017.04.20. 13:50:42
Ezt miért kellett? Vágtam így is hogy a posztoló retard.
Sáros Hilda 2017.04.20. 13:59:06
Ilyen hidegben kinek hiányzik egy hűsítő pohár víz?
almakortedinnyebanan 2017.04.20. 14:06:58
zserzsenne 2017.04.20. 14:11:18
rarabel 2017.04.20. 14:17:12
vizsla_barat 2017.04.20. 14:22:46
Terézágyú 2017.04.20. 14:29:59
Kutyahoroszkóp 2017.04.20. 14:30:49
Ezek hogy jönnek össze? Van valami alapja? Ha igen, hogyapicsában?
Manyecska. 2017.04.20. 14:35:07
RosszQtya · http://indafoto.hu/rosszqtya 2017.04.20. 14:38:25
ha nem változott a helyzet, akkor a posztoló a HP Kft. Bartók Béka 43-47. Küldhet be életrajzot, ha már ott szeretne dolgozni :o)
Kutyahoroszkóp 2017.04.20. 14:44:40
Kutyahoroszkóp 2017.04.20. 14:47:57
IT-s vagyok, ürítettem a bengészőm cache-jét, IT-vel foglalkozom, semmigond, neféljen senki!!
vizsla_barat 2017.04.20. 14:55:51
enrico palazzo 2017.04.20. 15:08:06
Ezt magyarázd már el légyszi'!
The Good Boy 2017.04.20. 15:10:56
egy percig nem figyelek oda, és már le is nyúlják a feladatomat:)
The Good Boy 2017.04.20. 15:14:37
utána gördítettem, láttam, hogy ez a remekmű a háború és béke nyomdokaiba kíván lépni, úgyhogy nem érdekel, mit csinált a vodkafon ezzel a derék jóemberrel (tényleg: a sztoriból kiderül, hogy a poszt-toló a hunyó, vagy a vodkafon?)
addig is, ha valakinek rövidebb vip ügyfél szopatós sztori kell, irok mindjárt egyet!
lapozás után kezdődik a törpénet!
Terézágyú 2017.04.20. 15:21:01
"a sztoriból kiderül, hogy a poszt-toló a hunyó, vagy a vodkafon?"
Hát, az egyik komenista üti a másik komenistát.
Akarom mondani egyik ájtís a másik ájtísot.
The Good Boy 2017.04.20. 15:22:27
Egy szép napon a számlalevélen tájékoztat a digi, hogy most indul egy új csatornája, amit x hónapig ingyen lehet nézni, utána lehet állandóra kérni (talán a digifilm vagy mi volt az, ez a sztori jó pár éve történt). aztán letelt az x hónap, a csatorna csak nem váltott kódolttá. Én nem foglalkoztam vele különösebben. Időm nem volt nézni, ha ingyen van, hagy fusson.
Aztán egy hosszú hétvégére elmentem család látogatósdiba, ahol az öcsémmel valahogy szóba került a tv, mint olyan, és mivel nála is digitv volt akkoriban, rákérdeztem, hogy nálad is van még digifilm? Erre közli, hogy nincs, az már kódoltként fut neki. Én aztán hazamentem, másnap a levelesben a digi következő számlalevele, ahol pár száz jó magyar ft- fel van számolva a nem kért csatornáért. Digit felhívom, hogy ez most mi? Mire az ügyintéző legnagyobb nyugalommal közli, hogy mivel én vip, vagy valami hasonló, nem alap felhasználó vagyok, ezért engem az a kegy ért, hogy nem is kellett jeleznem a szándékomat az új csomagra, mert ők nekünk automatán beállították kértként. Na ekkor kértem, hogy szépen sztornózzanak, és töröljék a kiemelt/vip/régijó ügyfél státuszt.
Ennyi(ke)
The Good Boy 2017.04.20. 15:23:41
Cycmen 2017.04.20. 15:28:04
Terézágyú 2017.04.20. 15:32:02
Dezsike 2017.04.20. 15:45:01
Kutyahoroszkóp 2017.04.20. 16:25:12
Kutyahoroszkóp 2017.04.20. 16:39:36
Manyecska. 2017.04.20. 16:52:01
térdelj csak elém nyugodtan... 2017.04.20. 16:58:48
Beképzeltség 100%, hozzáértés 0%, helyesírás 7%
leírja, hogy "dopergés" majd még ugyanabban a mondatban megint elbaxxa XD
egy sima felhasználó+jelszó kombóval nem akar szenvedni a tahója :D
azt írja, hogy ez neki a techn. fejlődés csodája?!?! hol éltél eddig? barlangban mi b+?! ja és megint lehet nézni mi az állítólagos "szakmája"
"böngésző kikapcs, űrít előzmény" - ez az ember, ezt nevezi varázslásnak IT-sként XD
b+ nem vagyok még IT-s, de lehet több megoldást fel tudnék sorolni...
és már rögtön rinyálni az ügyfélszolgálaton? sztem tedd össze a 2 kezed, hogy olyan intézőt kaptál, aki 21 órakor nem baxxa rád a telefont, MERT VALSZEG NEKED CSAK A MUNKÁBA MENET KÖZBENI VIDEÓZÁSHOZ KELL A NET...(remélem autót vezetsz és úgy videózol...aztán csattanj valahol :)))
ezek után azt mered írni, hogy te rendbe szednéd azt a céget? :D ennyi szaktudással bújjál el, de qva gyorsan
Kutyahoroszkóp 2017.04.20. 16:59:21
Kutyahoroszkóp 2017.04.20. 17:03:38
enrico palazzo 2017.04.20. 17:12:18
"Mert ugye felbosszantottad magad. "
Baromira nem. Pöcsöknek ilyen üziket írok.
"Gyakran van az, hogy előbb a kommenteket szlopázom be, aztán a posztot"
Ez sok mindent megmagyaráz, pl. a bölcsész/buddhista/hippi kommentedet is. Bocs, de ez az okoskodás a részedről annyira csodásan béna :)
Kutyahoroszkóp 2017.04.20. 17:20:35
enrico palazzo 2017.04.20. 17:28:01
"vélhetően"
Az EZO TV-n pontosan mikor szoktál "rendelni"?
Kutyahoroszkóp 2017.04.20. 17:33:17
enrico palazzo 2017.04.20. 17:49:51
Jól hangzik a te szádból :)
"ezt is hozod magaddal"
Mármint honnan?
És aztán elkezded megfejteni, hogy hány éves lehetek, hogy milyen életutat jártam be, majd jön a legviccesebb:
"Uncsi, nőlj fel, 20 év múlva találkozunk".
Szórakoztató vagy, ahogy próbálsz magas lóról beszélni.
UI: a "nőlj" szót hogyan sikerült?
Kutyahoroszkóp 2017.04.20. 17:58:40
2017.04.20. 17:59:26
Van_mikrohullámú_sütőtök? 2017.04.20. 18:02:55
Egyetlen hibát vétett csak: alig találkozott egy pár ügyintézővel egyetlen folyamatban és messzemenő következtetéseket volt le a cég egész/összes folyamatára nézve. Gimnáziumi tananyag statisztika, mintavétel meg hasonlók.
Amit valóban akart az mobilkeret vásárlás/növelés.
Kutyahoroszkóp 2017.04.20. 18:08:35
Kutyahoroszkóp 2017.04.20. 18:33:33
enrico palazzo 2017.04.20. 18:45:53
Beerhead 2017.04.20. 20:30:14
2017.04.20. 21:31:26
Kutyahoroszkóp 2017.04.20. 22:59:02
kekecke · http://szepkiselet.blog.hu 2017.04.21. 08:46:34
Egyébként meg: én is flottás vagyok a Vodánál, és van egy hihetetlen újításuk: be lehet állítani, hogy automatikusan emeljen 500 megával, majd 1,5 givával, ha az előző megoldás nem elég. Persze, ezért fizetni kell, de könnyedén megy: hozzácsapják a számlához. Ha nem kell az automatikus emelés, ki lehet kapcsolni az automatikus hozzáadást, és jónapotkívánok.
Nagyképűsködés helyett előbb tájékozódni kéne. Ha nem ő az előfizető, akkor annál, aki az.
napinapinapi 2017.04.21. 09:51:34
Alapvetoen ertheto a felhaborodas,viszont ez a stilus botrany.
Valaki megjelenne a tarsasgunkban ilyen stilussal,ket rovid utan leutnem a picsaba :D
▓▓▓▓▓☻ ©╞╕ چ ذ җ € η ☻ ▓▓▓▓▓ · http://blog.hu/user/45354/tab/activity/mindate/2007-07-23T16:48:05+02:00 2017.04.23. 12:59:39
"Hálásan köszönöm a Vodafone-nak, hogy rengeteg ember kívánságát teljesítette és kellemetlenséget okozott neked. Ilyen pökhendi, tapló faszra bőven ráfér. Undorító, ahogy lenézed az embereket, mert itt ugyan "csak" egy ügyfélszolga van a történetben, de süt a stílusodból, hogy ez lételemed. "
Te egy beteg ember vagy... Veled ellentétben én nem látom, hogy hol nézi le őket. Viszont remekül felismeri a rendszerben rejlő vicces (ügyfél szempontjából nem az) kis rendszerhibákat (pl. a VIP ügyfél 21 h-ig vip csak, a többiek egész nap, a többiek nem tudnak segíteni a vip ügyfélnek, mert ahhoz vip jogosultság kell, stb.). Ebből nekem az jön le, hogy jó rendszerszemlélettel rendelkezik amitől akár lehet az is, hogy jó szakember, amire már lehet nagy arca.
A te stílusod nagyszerűsége miből fakad?
enrico palazzo 2017.04.23. 13:04:11
▓▓▓▓▓☻ ©╞╕ چ ذ җ € η ☻ ▓▓▓▓▓ · http://blog.hu/user/45354/tab/activity/mindate/2007-07-23T16:48:05+02:00 2017.04.23. 13:27:18
A te stílusod nagyszerűsége miből fakad?
enrico palazzo 2017.04.23. 13:38:14
Sandor Akarki 2017.04.23. 23:07:27
Sandor Akarki 2017.04.23. 23:08:37