A rendszeres Homár-olvasóknak nem kell külön bemutatni a UPC 29-es körzetét, a helyet, ahol "helyi hagyományok és jellegzetességek is befolyásolják a hálózat bővítését," és ettől számos furcsaság megtörténhet. Például, hogy az új lakó nem tudja beköttetni a netet, amíg a régi szünetelteti az előfizetését, mivel még nincs kész az új kecó.
Kedves Ollókezű Barátom!
A történet gondolom sokaknak nem új, de még mindig macerás 29-es feketelyukas UPC-osnak lenni. Főleg, ha költözni szeretnél, de nem akkor és nem úgy és nem oda ahova ők gondolják.
A lényeg:
Költöznék a 29-es körzet egyik helyéről egy másik 29-es körzetes helyre, de lesz egy kieső hónap, míg egyik helyről a másikra jutok. Ezért, próbáltam rugalmasan kezelni-kezeltetni az ügyet, hogy KÖLTÖZÉS MIATT szüneteltetném a szolgáltatásukat, mert ez alatt az idő alatt nem tudnám használni a szolgáltatásukat. Viszont a megoldhatatlan problémájuk az, hogy nem tudnak az új lakónak kötni, amíg nem költözöm át az új helyre.
Nem mindegy, hogy hol nem tudom és nem is akarom használni a "szolgáltatásukat" abban az egy hónapban!? Ez számomra felfoghatatlan, mert tudattam velük a tényt, hogy ELKÖLTÖZÖM, tehát nem ott fogom igénybe venni a szolgáltatásukat, hanem egy másik helyen egy hónap múlva és fizetem addig is a szüneteltetési díjat! De addig nem tudják megszüntetni azt, amit én szüneteltetek. ( NÓÓÓMÁLIS?) Állítólag a RENDSZER nem engedi. Kérdezem én, hogy miért lehetetlen ezt megoldani? Programozási szinten sokat mondok, ha 5 sor lenne.
Végül kénytelen voltam én megoldani ezt a hatalmas és bonyolult problémát azzal, hogy fölmondtam a szolgáltatást. Így most elesnek havi x összegtől nagyon sokáig, valószínűleg örökre. Egy kevésbé ügyes programozó megoldaná max egy óra alatt, az kerülne az upcnak bőven fizetve is jóval kevesebbe, mint egy jól fizető régi ügyfél elvesztése.
Köszönöm, hogy kibeszélhettem magamból!
Egon, a 29-es körzet renitense.
Kedves Egon!
A UPC Magyarország Zrt. általános szerződési feltételei (ÁSZF, itt: https://www.upc.hu/pdf/
catv_ASZF_20170830.pdf) alapján „a szolgáltatás az egyedi előfizetői szerződés megkötése után, az előfizetői hozzáférési pont létesítését követően a meghatározott díjak megfizetése ellenében vehető igénybe”. Az ÁSZF 15. oldalán található 2.3. pontban foglaltak szerint pedig „a szolgáltató egy ingatlanban csak egy előfizetői hozzáférési pontot létesít”, amelynek következtében a vállalkozás szabályai szerint nem lehetséges két külön előfizetést fenntartani ugyanabban az ingatlanban. Az ÁSZF 48. oldalán található 12.2.1. pont szerint lehetőséged van az előfizetői hozzáférési pont áthelyezését kérni. Az áthelyezési kérelem jóváhagyása esetén az előfizetői hozzáférési pont megszüntetésétől a szolgáltatás igénybevételére alkalmas áthelyezés teljesítéséig az előfizetői szolgáltatás szünetel, és erre az időszakra a szolgáltató díjfizetési kötelezettséget nem állapít meg.
A szolgáltató tehát az ÁFSZ-ben foglaltaknak megfelelően járt el, amikor nem engedélyezte, hogy a szolgáltatás áthelyezése előtt új előfizetői pontot létesítsenek ugyanabban az ingatlanban.
Snagal 2017.09.05. 11:48:03
sajnos már itt nem értem- ezt hogy kell kiejteni? :)
"nem tudnak az új lakónak kötni, amíg nem költözöm át az új helyre."
dafuq? o_O
"De addig nem tudják megszüntetni azt, amit én szüneteltetek."
miért akarják megszüntetni azt amit szüneteltetsz? Ez nekem magas mint egy David Lynch film.
Kotit 2017.09.05. 11:53:04
Vagy ez a poszt nem is panasznak született, hanem dicsekvésnek, hogy egon milyen kis ügyes programozó?
brumm.a.tejbe 2017.09.05. 12:10:55
KaTe 2017.09.05. 12:12:34
Mellesleg a 29-es körzet mellett erős holtversenyben van Szentendre és környéke, ahol a UPC mindig kedveskedik valami technikai zűrzavarral a környék pár(tíz)ezer lakójának. Nemrég 2 napos internet/tévé/telefon leállás volt több településen, cserébe adtak 1 hónap HBO csomagot. 1 HÓNAPOT. 1 év is kevés lett volna ahhoz, hogy jövőre is náluk maradjak és ne meneküljek a Trékomhoz.
FDToth 2017.09.05. 12:17:24
VOdaonfe, onloin lehet gűséget hsszabbítani vagy új előfizt kötni, de nem ám minden szoláglttasára, az osztahó nethez tatozó sim kártyák előfizuját telefonon vag yszemélyesen tudod.
ELsimerik h félkész a rendzsrük, és adnak eamitt nettó 10eFt-ét. lehet jobban megéri félkész rendzsert üzemeleteti és aki kér, nanka adnka jóváírst, aki nem, annnak nem?
no.nick.today 2017.09.05. 13:10:10
Addig meg használhatta volna az új lakó a régi címen, utána meg köt magának másikat.
2. Az új lakó átveszi az előfizetést, a poszt-toló meg köt egyet az új címe.
szabidoki 2017.09.05. 13:23:21
tsimike 2017.09.05. 13:32:04
WiZZu 2017.09.05. 13:39:01
Egyébként mindig ámulok rajta, mennyire erőszakosak tudnak lenni emberek, mint pl. posztoló egy ilyen helyzetben.
Xezs6 2017.09.05. 14:37:22
metal · http://electric.blog.hu 2017.09.05. 15:05:33
GöTi 2017.09.05. 15:06:16
Szóval nem minden kristálytiszta...
Nem működött a szüneteltetek, majd költözöm figura.
A költözöm (formálisan), majd egyből szüneteltetek sem ment volna?
Jónapot kívánok! 2017.09.05. 18:08:21
Dezsike 2017.09.05. 20:46:44
Xezs6 2017.09.05. 21:31:28
Ustim 2017.09.06. 06:57:47
posztoló: "fizetem addig is a szüneteltetési díjat! "
ÁSZF: "i. Az áthelyezési kérelem jóváhagyása esetén az előfizetői hozzáférési pont megszüntetésétől a szolgáltatás igénybevételére alkalmas áthelyezés teljesítéséig az előfizetői szolgáltatás szünetel, és erre az időszakra a szolgáltató díjfizetési kötelezettséget nem állapít meg."
12Rómeó 2017.09.06. 08:22:34
CID...... 2017.09.06. 10:06:58
joska61 2017.09.06. 10:18:33
Terézágyú 2017.09.06. 12:48:21
Kékharis 2017.09.06. 13:56:17
▓▓▓▓▓☻ ©╞╕ چ ذ җ € η ☻ ▓▓▓▓▓ · http://blog.hu/user/45354/tab/activity/mindate/2007-07-23T16:48:05+02:00 2017.09.06. 21:42:57
sajnos már itt nem értem- ezt hogy kell kiejteni? :)"
Pont úgy, ahogy e-mail-ban kommunikálunk... Attól is kaparom a pofám.
Egyébként az ilyen formát én upcosnak mondanám. )
12Egon 2017.09.07. 09:15:34
Na ugye? Tudsz Te, ha akarsz! :)
12Egon 2017.09.07. 09:31:00
Egon ott is hibázott, hogy nem olvasta el az ÁFSZ-t, főleg a fenti passzust. Csak próbált megoldást találni a helyzetre. Több ügyintézővel is beszélt telefonon és személyesen is, ahol elmondta, hogy költözés és időbeli eltolódás miatt akar tenni valamit.
Feltételezem, hogy azért nem szóltak az "áthelyezésről", mert a leendő új helyen is még ott van az ottani UPC- s ügyfél. Ez így már három UPC- s ügyfelet érint, ami, lássuk be tényleg egy gordiuszi csomó, amit Egon egyetlen nyisszantással megoldott.