Tékozló Homár

MÁV utastájékoztatás és légkondicionálás at its best!

2018.08.06. 14:05 | Homár Hilda | 211 komment

train.jpg

Balatonboglár Budapesttől 144 km -re fekszik.

IC-vel (vagyis a ma lehető leggyorsabb vonatos megoldást választva) 1 óra 53 perc alatt lehet leérni, ennek az útnak az ára a pót- és helyjeggyel együtt 3365 ft.

Kocsival mindezt letudhatjuk másfél óra alatt, 8 literes fogyasztással számolva 4608 forintért. 

Ha minimum 2 ember utazik, akkor már egyértelműen jobban megéri a tömegközlekedés helyett az autót választani, pláne, hogy ehhez további előnyként a nem kötött indulás kényelme és a csomagok cígölésének megúszása társul.

És mit tud mindeközben ajánlani a MÁV? A sokadik levél alapján továbbra is az elviselhetetelen tömeget, a késéseket, az elbénázott tájékoztatást és nem nem működő légkondit. Ja, meg a nagyszerű tanácsot: "ha felállunk, közvetlenül alá, akkor ott jobb. " Hát köszi.  

Tisztelt MÁV-START Zrt. vezetőség!

Meg fognak lepődni, de ez egy panaszos e-mail lesz! Bizonyára azt gondolják, hogy a szolgáltatás, amelyet az önök által vezetett cégóriás nyújt ügyfeleinek, hibátlan, mi több közel tökéletes. Ezúton szeretném felhívni a figyelmüket, hogy a szolgáltatásaikra inkább az éppen hogy csak elfogadható jelző sokkal jobban illik. Most biztosan meglepődtek! 

Az elmúlt egy hétben többször is igénybe kellett vennem ezen szuper szolgáltatásokat, amely alkalmak során sikerült néhány problémát feltárnom. Mondjuk nem volt olyan nehéz, mert ezek a problémák csak úgy jöttek, kéretlenül, nem kellett nagyon kutatni utánuk. Tehát jelen e-mailem célja az, hogy segítsek önöknek javítani a szuper szolgáltatásaik minőségén.

Barátaimmal, a június 30-án hétfőn, a 11:42-kor induló, EX 21844 számú vonatra váltottunk jegyet az IC kocsiba, Kelenföld – Balatonboglár távon. Azért IC kocsiba, mert ott biztosított volt a hely, és a kocsi légkondicionált (ennek később még lesz szerepe). 

A problémák akkor kezdődtek, amikor Kelenföld állomáson az egyik utastársunkat baleset érte. Hosszú percekig nem lehetett tudni semmit, az utasok leszálltak, tétován lézengtek a peronon, mindenki elégedetlenkedett, néhányan átszálltak másik járatra, a kifizetett helyjegyük ellenére. Próbáltunk érdeklődni többször is, több MÁV alkalmazottól, az egyik ilyen esetben arra kérdésre, hogy mégis mikor indulunk, a válasz: "hát lassan valamikor indulunk" volt.

Egymásnak ellentmondó információk terjedtek a vonaton fogságba esett utasok között. Közben húztak el mellettünk a későbbre kiírt vonatok, így például a 12:42-es keszthelyi járat is, miközben mi még mindig az állomáson vesztegeltünk. Ekkor valaki bekiabált a kocsink végéből, hogy

mindenki nyugodjon le! 20 perc múlva elindulunk, de legkésőbb 30 perc múlva.

MÁV utastájékoztatás at its best! <3

Íme, egy jobbító javaslat: nem szeretnék érzéketlennek tűnni, mivel valaki balesetet szenvedett a járatunkon, de nem lehetett volna például kihagyni azt a részt, hogy hülyét csinálnak a saját dolgozóikból és a szolgáltatásaikért fizető utasaikból? Az nem lehet, hogy elég lett volna egy kompetens személy, aki kezelni tudja a kialakult helyzetet és megfelelően, időben tájékoztatást nyújt? Csak egy ötlet. Sok sikert hozzá, és persze ingyen volt.

A visszaút: augusztus 5-én vasárnap, visszafelé Boglárról azt gondoltuk, hogy nem ismétlődhet meg a hétfői eset, már csak statisztikai szempontból is kizárható, hogy ismét baleset történjen, így jegyet váltottunk a 14:30-kor induló EX 21205 számú járatra Kelenföld állomásig, szintén az Inter City kocsiba.

Nem kellett sokáig várni, hogy kiderüljön, önökkel nem lehet tévedni, ha utas szívatásról van szó, önökkel lehet a legjobban megszívni, ugyanis a kocsinkban nem működött a légkondicionáló berendezés. Kérdésünkre, hogy miért nem működik és vagy, hogy be lehet-e kapcsolni, a vonaton szolgálatot teljesítő jegyellenőr, azt a válaszolta, hogy

sajnos nem lehet bekapcsolni, ez az összes teljesítmény, de ha felállunk, közvetlenül alá, akkor ott jobb. :D

Ültünk a 35 fokos hőségben, és mint önök azzal tisztában vannak, ezeknek a kocsiknak nem lehet kinyitni az ablakait, illetve minden második ablak felső negyedén lévő kis rést mégis ki lehet, de csak a személyzetnél lévő kulccsal. Ahogy szálltak fel az utasok, és ezzel párhuzamosan egyre melegebb lett, az elégedetlenség is nőtt. Mellékesen a vonat végén lévő szerelvények között nem lehetett átjárni, így néhány utas, pár megálló erejéig a vonat végében rekedt. Közben az aranyos gyakornok gyerekek mosolyogtak és széttárták a kezüket, hogy ezt ők sem értik. Hív a vasút! Vár a MÁV!

Mindenkiről -beleértve a jegyellenőröket is- szakadt a víz. Volt egy kis szóváltás, majd ezt követően kinyitották az ablakokat és ismételt kérdésünkre, hogy kinél lehet panaszt tenni, és miért nem működik a klíma, miért engedték ki egyáltalán a szerelvényt így forgalomba, azt a zavaros választ kaptuk, hogy

sok az utas, magas kinti hőmérséklet és nem bírja a berendezés

blablabla. Elnézést, de megint úgy érzem, hogy hülyének vagyok nézve. Az önök cége, adott darabszámú ülőhelyet értékesít x távon erre az egy IC kocsira, ennek van egy maximum száma, arra terveztek egy adott teljesítményű légkondicionáló berendezést, ami egyébként meglepő módon máskor, más járaton, de még lefelé Boglárra, ha döcögve is, de működött. Akkor ne mondják nekem, hogy „sokazenbeer”, meg hogy „ dehát melegvan odakintizs”. Ráadásul egy kedves ismerősöm heti-kétheti rendszerességgel utazik ezen a távon, az önök szuper vonatain, és arról számolt be, hogy számos esetben nem működtek a légkondicionáló berendezések.

Önök, vagy nem tudnak róla (ez meglepő lenne), vagy parancsba adják (ez valószínűbb) a beosztottjaiknak, hogy úgy engedjenek szerelvényeket forgalomba, hogy azok műszaki állapota nem megfelelő, esetleg így spórolnak. Tehát azt feltételezem, hogy önök tisztában vannak azzal, hogy ezeken a vonatokon sokszor nem működik a klíma, mégis (több más mellett) ezzel a szolgáltatással adják el rá a jegyeket. Kiengedik ezeket a kocsikat a 35+ fokba, úgy, hogy semmiféle plusz szolgáltatást nem nyújtanak, de azért a pénzt köszönik szépen, beszedik érte. Ezt pedig úgy hívják, hogy átverés, csalás, tudatos károkozás.

Jelen e-mailt másolatban megkapja a Tékozló Homár blog is, szerintem jót tenne az ügynek a nagyobb nyilvánosság. Úgy tűnik, hogy senki sem szólt még, mindenki tűr, majd elfelejti az élményeket, amelyeket az önök szuper szolgáltatásain szerzett. Én most ettől eltekintenék, ha lehet.

Üdvözlettel:

Gábor

UPDATE aug.29.

A posztra az alábbi reakciót kaptuk a MÁV-tól:

Utasunk közvetlenül is megkereste a MÁV-START Zrt.-t, melynek kapcsán a felvetéseit vizsgáltuk, és részletes válaszunkat részére megküldtük, melyről az alábbi összefoglalót adjuk Önöknek:

Valószínűsíthető, hogy odautazással kapcsolatosan a megadott dátum elírásra került, ugyanis az említett kelenföldi balesetre nem június, hanem július 30-án került sor. Aznap az Ex1844 sz. vonat Kelenföld állomás III. sz. vágányára történt bejárásakor sajnálatos módon egy külföldi állampolgárságú hölgy utas a peronon megbotlott, és beesett a peron valamint a behaladó vonat közé. Szerencsére a vonat időben megállt, így a hölgyet a mentő ápolásra elszállította. Munkatársaink és a hatóság azonnal megtette a szükséges intézkedéseket, a hatósági intézkedés miatt azonban a vonat egyelőre nem közlekedhetett tovább.

Tekintettel a rendkívüli helyzetre és annak súlyára, bízunk abban, hogy a történtek hátterének ismeretében számíthatunk Utasaink szíves megértésére és belátására.

Természetesen a forgalmi akadály adta kereteken belül igyekeztünk Utasainkat a rendelkezésre álló eszközökkel tovább juttatni, ezért akit lehetett, átszállítottunk a 18504 és Ex1874 sz. vonatokra. A tömeges utasforgalom miatt azonban volt, aki az Ex1844 sz. járaton maradt, az ő érdekükben az elhúzódott hatósági intézkedés ellenére sem mondtuk le véglegesen a balesetben érintett vonatot, hanem tovább közlekedtettük 71 perces késéssel, 12:53-kor.

Alapvető és jogos elvárás, hogy a forgalmi akadályokról megfelelő információkat szolgáltassunk, és a lehetőségekhez képest tervezhetővé tegyük a késés következményeit. Ugyanakkor jelezzük, hogy egy hatósági intézkedés során – különös tekintettel az ilyen rendkívüli, egyedi esetekre – a vasúttársaság munkavállalói sem feltétlenül rendelkeznek a szükséges információval annak tényleges időtartamára vonatkozóan. A forgalom szabályozásában és lebonyolításában részt vevő munkatársaink természetesen minden tőlük telhetőt megtesznek, hogy a birtokukba jutott aktuális információkat átadják az utazóközönség részére, de kétségtelen, hogy ez nem minden esetben valósul meg maradéktalanul, vagy az információ rendelkezésre állása függvényében csak később történik meg. Az ilyen előfordulásokat igyekszünk csökkenteni, ugyanakkor a hamis információkból származó kockázatoktól is meg kell óvniuk a várakozókat.

A légkondicionálás elégtelenségével kapcsolatban – bár a 2018. augusztus 5-én közlekedett 205 sz. vonat 51 55 2044 038-6 pályaszámú IC személykocsijáról aznap nem született hibajegyzék, és a jegyvizsgálók sem készítettek eseményjelentést – a távlati időintervallumban végzett vizsgálat megállapította, hogy a kérdéses jármű a vizsgált naptól függetlenül többször is javításra került légkondicionáló problémák miatt, így nem zárható ki, hogy az 2018. augusztus 5-én már elégtelenül működött.

Bár a műszaki meghibásodások előfordulása megfelelő karbantartás mellett sem zárható ki teljes bizonyossággal, itt szeretnénk felhívni a figyelmet, hogy ilyen esetben a jegyvizsgálótól – amennyiben a jelzés ellenére helyben nem tudta orvosolni a működési nehézségeket és más megfelelő hőmérsékletű kocsiban sem tudta az érintett utasokat elhelyezni – igazolás kérhető a légkondicionálási probléma tényéről, melynek az érvényes felárbizonylattal együtt történő benyújtása esetén MÁV-START Zrt. ügyfélszolgálata az eltérő minőségű szolgáltatásra vonatkozó rendelkezéseket figyelembe véve kompenzációról gondoskodhat.

A méltányosságon alapuló visszatérítés lehetőségének vizsgálatához az Utastól a szükséges információkat bekértük.

A történtek kapcsán ezúton is valamennyi érintett Utas szíves elnézését kérjük.

MÁV-START ügyfélszolgálat

Szűrt kommentelők

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Kondom Keselyű 2018.08.07. 12:32:05

@Quuuziii: tehat egy igenytelen barom vagy, es aki nem szeret bezart ablak mellett 35 fokban utazni, azzal baj van.
ertem, jogos :D

mondjuk a stilus nagyon gaz, es a level 60% felesleges sallang,de a lenyegi resze felhaborito. nem cska anyagilag,de igenyessegben is evtizedes lemaradasunk van.

2018.08.07. 12:32:37

@LKerekes: Jaja. Érted ha a MÁV dolgozó sztrájkolhat, az utas miért nem?

CCnick 2018.08.07. 12:36:29

@FDToth: "a légkondi a szogáltatsá része"

Továbbra is várom, hogy ezt idézd a máv üzletszabályzatából. Énnem találtam benn. Ilyet viszont olvastam máshol

index.hu/belfold/2013/06/24/minden_amit_vonatlegkondikrol_tudni_akartal/

"Amit viszont nem tehetnek, az az InterCity-pótjegy árának visszakérése. Illetve: minden egyes igényt írásban kell benyújtani, és a visszafizetésről a MÁV egyedi elbírálás alapján, „üzletpolitikai döntés” során dönt. Ez azt jelenti, hogy nem kötelesek a pótjegy árát visszafizetni, de ha valamiért szeretnének piros pontokat szerezni az utasoknál, akkor elképzelhető, hogy mégis megteszik. A kérvényt azért kell írásban benyújtani, mert a MÁV-ot törvény kötelezi, hogy dokumentálja valamennyi bevételét és kiadását."

Ha 2013 óta ez változott arról gondolom tudsz forrást adni.

CCnick 2018.08.07. 12:40:55

@FDToth: "ok, akkor számszerűsítsd azt, hoyg vonatnál a coamgokat cipelned kell, más emberekkel utazol, "

ha ez szerinted jólmegmondott válasz volt arra, hogy nem tudod összeadni az éves olajcserék, gumicserék árát, a kötelezőbiztosítás árát, az önkormányzati adót, a műszaki vizsgát, az éves karbantartásra/javításra szerelőnél hagyott összegeket akkor nem igazán tudunk érdemben kopmmunikálni egymással.

CCnick 2018.08.07. 12:43:37

@FDToth: hívd a mentőket mert az sztrók jeleit mutatod.

FDToth 2018.08.07. 12:44:08

@LKerekes: hopp, azt hiszem végeztünk is a beszélgetéssel. Érvek helyett billentyűzet illetve politikai megjegyzés nem vall intelligens és okos emberre, így köszöntem! :)

FDToth 2018.08.07. 12:45:36

@CCnick: úgy volt, hogy válaszolok neked, mert eddig úgy tűnt, értelmes vagy, de ezzel az utolsó megjegyzéseddel ezt elvágtad. Sajnálom, én ilyen emberekkel nem foglalkozok. Köszöntem!

LKerekes 2018.08.07. 13:02:08

@Lady Scarlett:
Tudod a mávdolgozók meg tudják aránylag könnyedén szervezni , de egy totális utassztrájkot hogy tunál elkérni egy 93 000 négyzetkilóméteres országban vagy 30 000 km vasutvonalon? Csak egy pici támpontot adjál a realitásokból!

LKerekes 2018.08.07. 13:03:13

@LKerekes:
Bocs, de helyesen: " egy totális utassztrájkot hogy tudnál elérni...."

LKerekes 2018.08.07. 13:07:23

@FDToth:
Az érveim megvoltak, csak olvasnod kellett volna.
Az írásod igen nagymértékben ( több, mint 50 % !) tartalmaz elírást, félreütést, hibát. Rákérdeztem, hogy miért.

LKerekes 2018.08.07. 13:09:13

@FDToth:
Ja, és te nagyon okos, te kezdtél általánosítani, hogy így a magyar, meg úgy a magyar. És ez már politika.

2018.08.07. 13:11:16

@LKerekes: Ezért írtam, hogy jaja. Utópia fán vagyok.
Azért azt szerintem meg lehetne szervezni, közösségi médián, tvn rádión keresztül, hogy egy nap csucsidoben csak reggel 7-12-ig ne használják az utazók, ingázók a vonatos közlekedést.
Hátha így kiderülne lehet- e nyomast helyezni a MÁV ra és azokra a gyökerekre akik donteshozo munkakörben vannak.

LKerekes 2018.08.07. 13:29:30

@Lady Scarlett:
Jó és fizeted az emberek kimaradt munkaidejét,? És akiket kiróúgnak emiatt annak adsz munkát? És fizeted a tv, rádió szolgáltatását. És aki a korházba akar utazni, azt elviszed a saját kocsidon?
Ezzel az erővel azzal is előálltál volna, hogy egyszerű kivédeni a kánikulát, mert csak a sarkvidék jegét kellene a Balatonba belehordani.
Ötlet jó, de technikailag utópia. nem tudom érted-e a különbséget.
A Máv szakszervezet kinyomtat ezer felhivást, amit kioszt a dolgozóinak, a szakszervezeti helyi képviselők , tagok agitálnak, intézkednek a sztárjk érdekében. Nem tudom hány ember kell, hogy totális legyen, 10-20 ezer? Nehéz, de technikailag kivitelezhető.
Egy totális utassztrájknál hány embert kell meggyőzni, mozgósítani, egy akaratra rábeszélni? 5 milliót? 6 milliót? 8 milliót? Próbáld megérteni a különbséget. 50 kilot fel tud ember emelni, 500-at már nem. Ez a különbség. Ezret lehetne egy ilyen (szerintem ostoba ) célért mozgósítani, de 10 milliót lehetetlen.
Igazad van te nem utopista vagy, hanem csak simán ostoba.

LKerekes 2018.08.07. 13:32:18

@Lady Scarlett:
Tudtam, hogy ismerős vagy valahonnan. Már rájöttem. Te voltál az, aki kormányváltó forradalmi hangulatot érzékeltél az országban április 8.-án még este is.

Le a spammerekkel · http://ketkerekenoutival.blog.hu/ 2018.08.07. 13:35:41

@LKerekes: te meg az utolsó... úgy értem, az az utolsó gazember, aki a mai napig kitart a hazaáruló gazdái mellett.

2018.08.07. 13:52:53

@LKerekes: Hát ha anno még lehetett szervezni egy fél napos Critical Masst a városban valamint pár ezres tömeget néhány tüntetésen akkor pár óra bojkott kb ugyanannyi lenne.
Mellesleg egy bojkott mindig önkéntes. Aki akarja bojkottal, aki nem akarja, mert megy dolgozni, és időre be kell érnie az nem bojkottal. Én nem azt írtam hogy bárkinek is tilos lenne vonaton utazni 7-12 óra között. Nem. Azt írtam meg lehet szervezni, hogy sokan csatlakozzanak hozzá. Erre vannak online és hagyományos eszközök. De a sztrájk az szolgáltatói oldali - mellesleg ez sem kötelező érvényű - a bojkott meg felhasználói, fogyasztói oldalú és önkéntes alapon megy. Szóval felesleges ilyen hangzatos, érzelmekre ható, nyomást gyakorló hülye dumával előhozakodnod. Alaposan mellélőttél, vagy valójában egy idegebeteg troll vagy. Utóbbi esetben keress mást akit vegzalhatsz, vagy menj ki a Szigetre és ereszd ki azt aminek ki kell jönnie te tahó.

2018.08.07. 13:55:11

@LKerekes: Nem szoktam sűrűn politikai híreket követni. Van millió egy érdekesebb téma mint a Fidesz vagy a Nyalesz vagy bánomisén épp hogy hijják őket.

LKerekes 2018.08.07. 14:33:29

@Le a spammerekkel:
Anyád jól van? Nem nevelt és szegény még értelmet sem adottneked.
Egy fogyasztóvédelmi oldalra így írni, ahogy te azt jelenti, hogy egy ostoba, korlátolt gyűlölettel teli senkiházi vagy.

Beképzelt marha, nem kellene lenézni az ország felét. Mi alapján teszed? Mert ész alapján nem, az biztosan látszik.

LKerekes 2018.08.07. 14:39:39

@Lady Scarlett:
Összehasonlítod 10 millió megszervezését néhány ezerrel? Hú anyám!
És úgy gondolod, hogy Magyarország összalakossága ennyire elégedetlen a vasuttal?
Nem sok eszed lehet.
Ha 10 000 wember nem száll vonatrak akkor mi van? Szerintem van olyan nap, hogy milliók nem szállnak vonatra Magyarországon. Akkor ők sztrájkolnak?
De azt írtad, hogy totális sztrájk, senki nem szállna vonatra.
Megjegyzem, hogy totális sztrájk esetén néhány százalék bojkottáló nem a a kudarcot jelenti. Igen csak visszakoztál, az ostoba elképzelésedben.
Anyád és a kedves családod az idegbeteg ( tőled ), te idióta hülye tahó.
Na milyen visszakapni?

Darth Revan 2018.08.07. 14:40:04

@LKerekes:

"én egy hatalmas fejlődést és minőségi ugrást látok"

amig ilyen emberek vannak az orszagban, addig gyozni fog a fidesz.

Par eve Lengyelorszagban vonatoztam, el voltam amulva, gyonyoru, tiszta vasutallomasok, modern, gyors, tiszta vasuti szerelvenyek. Pedig a legrosszabbra voltam felkeszulve.

De meg az India vasut is klassszisokkal veri a MAV-ot (igaz, ott nem egy sima ingazo vonalon utaztam, hanem egy Shatabdi express-en)

LKerekes 2018.08.07. 14:41:19

@Lady Scarlett:
Akkor minek beszélsz politikailag hülyeségeket és miért politizálsz egy fogyasztóvédelmi oldalon?
És Neked nyalesz a seggem. Perzse ha megengedném.

CCnick 2018.08.07. 14:41:31

@Lady Scarlett: Ha valakinek adott napon utazni kell vonattal az nem fog bojkottálni mert utaznia KELL, aki meg egyébként nem utazna annak a bojkottja nem sokat ér.

LKerekes 2018.08.07. 14:45:12

@Darth Revan:
Jaj Istenem. Ez igen.
Nem énmiattam és a hasonlók miatt fog nyerni a Fidesz, hanem az ilyen ostoba, mindent leszóló, beképzelt, majmok miatt, akik nem veszik észre, hogy utálják egyre többen őket és a véleményüket.

LKerekes 2018.08.07. 14:47:19

@LKerekes:
Néhány száz bijkottáló a kudarcot jelenti
A nem szó törlendő.

dr. vuvuzelafan 2018.08.07. 15:12:02

@LKerekes: a MÁV úgyis kitalálja, hogy miért akarjon büntetni, akár van jegyed, akár nincs, nem volt ez soha másképp...
Én a gengszterváltás idején diákként elég sokat utaztam Bp-Miskolc viszonylatban, szerettem a Bp-ről valamikor éjjel fél 1 körül induló postavonattal menni. Aztán ennek az indulását egyszer kitették a Keletiből valahova Rákosrendezőre, vagy hova. Kibumliztam éjszakai BKV-val a vonathoz vagy fél órával indulás előtt, aztán többedmagammal álltunk a zárt pénztáros bódé előtt, hogy jegyet tudjunk venni, néha be is zörögtünk az ablakon. Indulásig nem került elő senki, felszálltam a vonatra, majd jött a kaller. Mikor mondtam, hogy mi a helyzet, adjon jegyet, akkor az volt a válasz, hogy ott éjjel-nappal nyitva tartó pénztár van és fizessek büntetést. Nem voltam erre hajlandó, hiába mondta a többi utas is, hogy nem volt pénztár, nem hatotta meg. Elbeszélgettünk így egészen Hatvanig. Ott kiszálltam és a ki-be pakolás ideje alatt lesétáltam és vettem egy jegyet Miskolcig az állomáson, majd visszaültem a vonatra. Indulás után előkerült a kaller széles vigyorral a képén, hogy ő felhívta a Rákosborzasztót és bizony az a pénztár végig nyitva volt (na persze...). Én meg odaadtam neki a jegyet, amit a várakozás alatt vettem, aztán ettől lefagyott róla a mosoly.

Sluck Ödön 2018.08.07. 15:13:32

@trtr: Régen oltás híján hogy élték túl a gyermekbénulást?

9-143 2018.08.07. 15:35:00

A MÁV régóta határon működik.
A nyári balatoni vonatok főleg, néhány éve a meglevőből akartak némi színvonalat kihozni az ütemes menetrend és az expressek bevezetésével. Mivel sokan akarnak lemenni ugyanakkor, így egyértelműen fejlődés az, hogy pótjegy vásárlása miatt elvileg nem kellene több embernek lennie a vonaton. Az IC kocsi sajnos szintén hiánycikk. Aki egy kicsit is követi a híreket, az tudja, hogy ígéretekkel tele a padlás, de kb. 10-20 felújított kocsi után a legújabb koncepcióból 2 db kocsi készült el, és ígérnek még 20-100 db-ot. A csehek jobbak voltak, nekik sikerült osztrák vagy német selejtezett IC kocsikat venniük, így már azok felújításával is emelték a színvonalat. A MÁV a halberstadti kocsik nélkül már nem is szolgáltathatna, nem lenne mivel... A csúcs idei régi ingavonatok mögött pedig más megfontolás van: az új motorvonatokat járatják hétvégén máshol is, mint hétköznap, így sajnos azokon a vonalakon nem jut még színvonal emelkedés csúcsidőben. Egyébként a gyorsvonatok már rosszabb szolgáltatási színvonalat képviselne több helyen, mint a személyvonatok...

Darth Revan 2018.08.07. 15:39:11

@LKerekes:

Esetleg le lehet venni a rozsaszin (narancs sarga) szemuveget es szetnezhetsz az orszagba es akkor lathatod, hogy a MAV a 20 evvel korabbi szinvonalhoz kepest is mennyire tre.

nehany vonalra megveszik a modern szerelvenyeket, de a vasuti palya siralmas allapota miatt ugyanugy sebesseg korlatozas van rajtuk ervenyben...

A karbantartas es a takaritas feluletes volta miatt pedig egy ket even belul azok is lerohadnak.

De persze jol van ez a magyaroknak. majd a kinaiaknak epitunk vasutat 700 milliardert

LKerekes 2018.08.07. 15:57:50

@dr. vuvuzelafan:
Értem. És 28 éve is Orbán miatt volt minden rossz, ami veled történt.
Mindenesetre én sem a régi rendszerben sem az újban nem tudok olyanról, akit a kalauz mgbüntetett volna azért mert volt jegye,és az érvényes volt, oda szólt, ahová kell.
De igazad van. Mondjon le Orbán, mert téged 28 éve meg akart egy kalauz büntetni, mert állítólag nem volt jegyed, mert lógni akartál. Ja és a vasut emiatt semmit nemér, szedjék fel a sineket és vessék be a helyét tarhonyával, mert az jó termést hoz.

LKerekes 2018.08.07. 16:01:27

@9-143:
Mennyit utazol? Évente egyszer? Az jó. Igen jó alap az általánosításra.
Én az évi többezer km. alapján mondok véleményt és látom, amit látok.
És igazán felháborító, hogy nincsen minden vonaton automat wckefe. Országos bojkott kell ide.
Nem baj, gyerek, azt hiszel amit akarsz.

Darth Revan 2018.08.07. 16:04:23

@dr. vuvuzelafan:

'95-96 korul mi is az utolso vonattal utaztunk a Keletibol, annyi kulonbeggel, hogy mi eppen csak elertuk a vonatot, nem volt idonk a jegypenztarhoz is elszaladni.

mar felszallaskor mondtuk a kalauznak, hogy nincs jegyunk, mondta, hogy majd megbeszeljuk. aztan fejenekent egy szazast kert, sporoltunk vagy 17 forintot :)
Igaz, jegyet nem adott :D

LKerekes 2018.08.07. 16:08:46

@Darth Revan:
Tényleg el is hiszed magadnak, amit írsz?
Szétnézek az országban évi sokezer km. utazás közben és látom a fejlődést.
Nem mondom, hogy minden tökéletes, de én tudom hogy fizikailag, techniakilag nem lehet pillanatok alatt mindent megoldani. És ez nem narancsos szemüveg kérdése.
Mivel ezt a narancsosságot te hoztad fel, így elárultad magad, hogy egy pesti belvárosi tenyészet tagja vagy, aki egy képzelt világban él, mindenkit lenéz, aki másképpen gondolkozik és szavaz, mint te, aki tudja az okost , akkor is ha nem úgy van, aki gyűlöli ami és aki magyar.
Tudod mit? Neked is csak ajánlani tudom Aladdint és a varázslámpáját, aminek a dzsinje minden kívánságot azonnal teljesít. Ez valószínüleg nektek megvan, mert máskülönben miért lenne ekkora pofád? És 2022-ben úgy kell szavazni, hogy megnyerve a választást, előveszitek a lámpást és hipp-hopp egyszerre luxusvasút lesz (hálókocsival) Csajágaröcsöge és Bivalybasznád között is. És mindenki happy és minden kóser.
Rajta! Kiváncsian várom.

LKerekes 2018.08.07. 16:12:51

@Darth Revan:
Én anno Pécsre utaztam sokat ilyen formában. Soha nem volt gond, ha nem vettünk jegyet. Megoldódott vagy egy kis pénzzel ( azért mi legalább 50 %-ot nyertünk ) vagy sörrel, vagy pálinkával. Az is igaz, hogy ez azért előbb volt, mint a te utazásod.

LKerekes 2018.08.07. 16:24:09

@Darth Revan:
Én nem tudom. A múlt héten minden nap az S10-es zónázóval mentem Győrből Pestre., és vissza. Azért azzal, mert kevesen vannak rajta és ráértem. Volt mit olvasnom közben.
A vonat tiszta, légkondícionált, kényelmes, a kalauzok szívélyesek, a kocsik nem zökkennek, nem zakatolnak.
Az állomások is nagyot változtak a vonalon. Új sínek, új peronok, a legtöbb állomásépület kitatarozva. És nem tapasztaltam problémát, ha olyan utas szállt fel a már bezárt állomáson , akinek nem volt jegye. A kalauz kiszolgálta még azt is sikerült megoldani az utasok segítségével, ha az utasnak csak nagypénze volt.
Egyszer voltam tanuja, amikor egy fiatal gyerek azt akarta bemesélni , hogy azért nincs jegye, mert x állomáson nincs pénztár. A kalauz meg mondta, hogy nincs akkora tömeg, hogy ne lássák ki hol száll fel, ezért 2-3 embert csak meg tudnak jegyezni. Végül a gyerek ( kb. 20 éves ) kénytelen volt leszállni.
Visszatérve a MÁV-ra. Én az elmúlt 20 évben bunkó kalauzzal nem találkoztam , de bunkó utassal nagyon sokkal.

Darth Revan 2018.08.07. 16:27:10

@LKerekes:

senki nem varja el, hogy varazsutesre megoldodjon a vasut osszes problemaja, de amiota en a vasuton utazom evrol evre csak szarabb lett.

heteken toltotottem el a lengyel vasuttal utazgatva es naluk valahogy sikerult egy teljesen europai szintu vasutat mukodtetni (allomasok, szrelvenyek), pedig a lengyel vasut is eleg lerobbant allapotban volt a rendszervaltas utan.

dr. vuvuzelafan 2018.08.07. 16:35:10

@Darth Revan: Te teljesen hülye vagy? Mi köze van Orbánnak ehhez, hol írtam én ilyet? Egyszerűen az van, hogy évtizedek óta _semmi_ nem változik a MÁV-nál, legalábbis szemléletben biztosan nem. Kb. be kellene szántani az egészet, és behinteni sóval. Persze azok, akik ingyenjeggyel a zsebükben bárhova utazhatnak vele, azok mindig védik, hogy milyen szuper szolgáltatás. Ja, persze, ingyen _talán_ elfogadható. De annyi pénzért, amit elkérnek érte egy kalap szar, nem több.

dr. vuvuzelafan 2018.08.07. 16:36:39

@dr. vuvuzelafan:
Darth Revan bocs, LKerekes-nek szerettem volna válaszolni!

LKerekes 2018.08.07. 16:36:43

@Darth Revan:
Na látod, ezért vagy egy gátlástalan ostoba hazudozó.

LKerekes 2018.08.07. 16:38:19

@dr. vuvuzelafan:
És hülye az a sanghaji sezlontáncos anyád seggfej gyermeke.

dr. vuvuzelafan 2018.08.07. 16:39:20

@LKerekes: Ja és jellemző a hozzááálásod is: "28 éve meg akart egy kalauz büntetni, mert állítólag nem volt jegyed, mert lógni akartál" - nem, b+, nem állítólag és nem akartam lógni. A történet szó szerint így esett meg. Már akkor is ilyen volt a hozzáállása a MÁV-nak az utashoz. Büdös gyökér...

LKerekes 2018.08.07. 16:39:31

@Darth Revan:
Nem is élsz Magyarországon, akkor meg mit ugatsz?

dr. vuvuzelafan 2018.08.07. 16:40:52

@LKerekes: Ha már nincs észérv, akkor jön a trágárkodás. Gratulálok, tahó vasutaskám!

9-143 2018.08.07. 16:46:41

@LKerekes: Édesapám vasutas volt, a 25. születésnapi ajándékom volt, hogy visszaadhattam a szabadjegyem. Utána a MÁV START klubkártya vásárlása mellett utaztam elég sokat. Az utóbbi egy évben nem utaztam vonaton túl sokat, odáig legalább havonta, amikor hosszabban hazamentem. A szegedi vonatok nem voltak rosszak, a kínálati menetrend a hibrid ic-vel óránként nem volt rossz. A pálya állapotok leginkább adottak, felújítás van, de a legtöbb fővonalon a 2 vágány és 120 km/h sincs meg, nem hogy a 160. Ha prioritás lenne a vasút, akkor lehetne. Van fejlődés, van ahol látszik, ezt készségesen elismerem. Sőt, a balatoni expresszeket is a fejlődéshez kapcsoltam az előző posztban is. Igazából a MÁV működése sokban fejlődött, és fejlődik, de áttörés akkor lehet, ha a kormánynak, államnak is fontos lesz majd. Van más pilot projekt is, aminek személyesen is szurkolok: a hódmezővásárhelyi tram-train, mivel ha sikerülne egy jó pénzügyi rendszert is mögé tenni, akkor az esély lehetne ezen módozat országosabb terjedéséhez is.

Darth Revan 2018.08.07. 17:03:20

@LKerekes:

Na, ez az, csak kibujt a "kultura" beloled.
szanalmas kiskukac vagy.

Tudod, ha az ember nem egy koszos szarfeszekben el, akkor kicsit magasabbak az igenyei.

LKerekes 2018.08.07. 17:46:24

@dr. vuvuzelafan:
Te szerncsétlen, ti kezdtétek, csak visszautasítottam és visszaküldtem,
Miért kell ilyen nyíltan hazudnod?

LKerekes 2018.08.07. 17:49:51

@Darth Revan:
Mit értesz a koszos sárfészek alatt? Remélem a saját házadat.
Vannak igényeim, de azok nem ostobán túlzottak lehetelent nem kívánok azonnalra és főleg a hazámat nem szidom, nem nyomnám le soha hazugságokkal a sárba, ahogy te és a bandád teszi.

aquí.y.ahora 2018.08.07. 18:01:16

@trtr: lehúzták az ablakot. De erre az IC-kocsikban nincs lehetőség.

aquí.y.ahora 2018.08.07. 18:06:43

@Gábor001: Gábor, azért nem tesznek semmit, mert monopol helyzetben vannak. Nem kell aggódniuk azért, hogy ha nem jó a szolgáltatás, az utas másik vonatos céghez megy - mert nincs másik.

aquí.y.ahora 2018.08.07. 18:12:38

@9-143: Szegediként hadd mondjak egy jót is a MÁV-ról. Jelenleg Szeged és Dorozsma között nem járnak a vonatok, pótlóbusz visz. És tökéletes a hangolás, egyszerűen nem lehet belekötni. Minden teljesen flottul megy, gyakorlatilag csak annyi, mintha A vonatról átszállnál B vonatra.

flort 2018.08.07. 18:27:54

@LKerekes: Okoska, ha azt írod, hogy "A múlt héten minden nap az S10-es zónázóval mentem Győrből Pestre.", akkor kiderül, hogy bár magas lóról osztod az észt, de a leghalványabb fogalmad sincs, hogy mi a túrót jelent az S és a Z a számok előtt. (Eláruljam?)

LKerekes 2018.08.07. 18:37:19

@flort:
És miért kellene tudnom? Azért utazhatok rajta? És min váltotat, az hogy nem tudom.
A kijelzőn az van kiírva, hogy S10 és a hangosbemondó úgy mondja, hogy "S10-es zonázó vonat indul, stb"
Tehát, ha nem tudom,( mivel nem vagyok vasutas, csak sokat utazó ) akkor nem kényelmes, nem tiszta, nincvs légkondi, a kaluzok bunkók ?
Mi a fenét akarsz ezzel az ökörséggel?
Nem osztom magas lóról az észt, de látom, hogy mit fejlődött/fejlődik a vasut és kényelmesebben utazok mint 5-10-15-20 éve. Még akkor is így van, ha nem tudom mit jelent az S és mit a Z betű a vonaton. SŐPt nem tudtam a vonatvezető nevét sem, de még a kaluzét sem. De ugye attól még érzékelhetem az utazás körülményeit.
Érdekes és mégis tudtam azzal menni, sok más emberrel együtt.
Tényleg ilyen beképzelt seggfej vagy édes fiam?
Én legalább nem akarom mindeáron beszarozni a hazámat, mint ti.

LKerekes 2018.08.07. 18:41:46

@aquí.y.ahora:
De van te hatökör. A fülkés kocsiknál a folyosón minden második ilyen és a fülkéknél is lehúzható.
Amúgy írtam, hogy nem Mávos volt a kocsi . Gyeseves volt. (zöld/sárga )
Amúgy a termes kocsiknál is legalább minden harmadik ablak lehúzható.
Nem kell hazudnod, és lejáratnod magadat.

aquí.y.ahora 2018.08.07. 18:51:24

@LKerekes: Hát, én sokszor utaztam már IC-vel, és sosem fordult elő, hogy amikor leállt a légkondi, engedték volna az ablakot kinyitni. Egyébként én nem szeretem az IC-kocsikat, mert 99 százalékban csak a szélsőséget ismerik: vagy elromlik és leáll a légkondi, vagy ha működik, olyan erős van kapcsolva, hogy megfagysz.

Darth Revan 2018.08.07. 18:56:08

@LKerekes:
Te meg a hozzád hasonló többi szar ember teszi élhetetlenné az országot.
Szar emberek, szar országa.

LKerekes 2018.08.07. 19:07:36

@aquí.y.ahora: Na most nincs ablak vagy nem engedték lehúzni?
Döntsd el! Ugyanis lehuzási engedély vagy tagadás csak létezőnél van.

LKerekes 2018.08.07. 19:09:05

@Darth Revan:
Kurva anyának szarevő hazátlan fia vagy .
Szar ember a gyermeked apja.

aquí.y.ahora 2018.08.07. 19:19:10

@LKerekes: Persze hogy van ablak, csak az IC-kocsikban nem lehet kinyitni.
Egyébként régebben, amikor bevezették, az IC sokkal jobb volt, mert az is az előnye volt, hogy gyorsabb volt, mint a sima gyorsvonat. Ezt ugye megszüntették, hiszen "egyben" van az IC meg a gyorsvonati rész. Mindig nevethetném támad, amikor pl. a Szeged-Bp. IC megáll Szatymazon. Ami egy falu... Az ilyen mitől IC? :)

annazsofi 2018.08.07. 19:49:54

Egyetértek Gábor utassal!
Hasonlókat éltem at 10 nap alatt két utazást ( oda- vissza)szenvedtem végig Budapest Nyugati Pályaudvar - Debrecen között IC- vel,késéssel,s klíma szolgáltatás nélkül.
Mindezt a 2 kiskorú unokámmal szenvedtük végig.Egy út 2 és fél óra!
E- mailben hivatalos panaszt tettem,minimális összeg ( a kifizetett jegyek 25%-a ) a kártérítés.

flort 2018.08.07. 20:07:59

@LKerekes: Nézd, először azt hittem, egy egyszerű, kissé az átlag alatti bérkommentelő vagy. Nem baj ez, van, aki rákos gyermekeket gyógyít, nanorobotot tervez, vagy pénzügyi folyamatokat tesztel matematikai modellekkel, más az utcán stríhol, vagy a MÁV-ot védi különféle blogokban. Ez van, mindegyikért ugyanazt a pénzt fizetik.

De rá kellett jönnöm, hogy egyszerűen sötét, buta seggfej vagy, aki azt sem veszi észre, hogy saját magának mond ellent.

További kellemes szájhabzást, Okoska!

LKerekes 2018.08.07. 20:18:47

@flort:
Ne beszélj! Persze annyi eszed nincs, hogy az ellentmondásokat bemutasd. Hazug senkiházi vagy.
Seggfej a kurva anyád gyermeke.

flort 2018.08.07. 20:43:48

@LKerekes:
1. mosd ki a szádat, nem fog ártani.

2. S=személy, Z=zónázó, G= gyorsított. Ez van pl a menetrendben, az elvirán és az állomásokon is kiírva. S10 = 10-es vonalon közlekedő személyvonat. Z10 = 10-es vonalon közlekedő zónázó vonat (fogalmam sincs, ilyen létezik-e, szerintem nem).

Ezért van, hogy az átlag utas rohanás közben is tudja, hogy érdemes-e felszállnia az indulóban levő vonatra. A vasutasok ezzel szemben egy csomó számjegyből álló vonatszámmal azonosítanak minden egyes vonatot.

Natehát, aki azt állítja, hogy az S10-es zónázóval járt Győrből Budapestre, vélhetően nem is látott vonatot közelről, ahogy az sem, aki nem tudja, hogy az S10 karaktersorozat egy, kizárólag az utasoknak szóló információ. Még akkor sem, ha saját bevallása szerint sokat vonatozik.

3. Tényleg örülök, hogy segíthettem, de légy szíves, kímélj meg az őrjöngésedtől. Egyszerűen szalonképtelen vagy.

Pá, Okoska!

FDToth 2018.08.07. 23:09:20

Tisztelt Moderátor,

nem lehetne esetleg az egymást ócsàroló kommenteket bannolni, vagy a politikát kitiltani az odlalról? Legtöbb posztnál a legtöbb comment arról szól h a szélsőjobb (fidesz) vitatkozik a maradékkal, és azt pedzegetik kinek van igaza, ki a hülyébb. Szükség van erre? Maradjon meg az oldal fogyvedelminek, ne legyen helye a gyűlölködő politikának.

Thx

Reactor 2018.08.08. 01:41:39

Inkább telekocsizok. Regisztrálni kell ugyan, de sokkal olcsóbban megvan az út, mint vonattal, diákigazolvány NÉLKÜL.

@Im just here for the comments: Passz, ezt én se tudom. Olyan esetekben indokolt, ahol a mozdony is megsérült, vagy a vonat elé ugró idiótát telibe kapta az intersziti, és spaklival kell összevakarni a mozdony elejéről.
Gondolom a policájok nem nagyon kapkodják el ilyenkor a helyszínelést, és a legutolsó jegyvizsgálótól is részletes kisesszét kérnek komplett bibliográfiával & lábjegyzetekkel, hogy hogyan, mi történt, mit látott, mit hallott...a masiniszta vallomása nem elég...

@LKerekes: A kúrmánypropaganda mást se szajkóz, csak hogy milyen hiperszuper jól teljesít az ország, már-már azt hihetné az ember, hogy a júeszéj jár hozzánk koldulni, aztán amikor szembesül a valósággal a birka, az nagyon tud ám fájni neki...
Az autós példád azért nem áll meg teljesen, mert az autó nem egy kötött pályás valami, jóval flexibilisebb, ha baleset történik valahol, az esetek 80%-ában egy másik útvonalon kikerülheted. Vonatnál ez ugye fizikai képtelenség.
Pontosan ezért van milliárd autós játék, de vonatversenyzős vagy pláne akciójáték nagyon minimális...War Train Normandie 1944 például, meg is lehet nézni, milyen "jól" sikerült...

@szepipiktor: Még örülhetsz, hogy egyáltalán működött az automata. Az esetek igen szép részében nem hajlandó működni ugyanis. Esetleg cseresznyés tőzsde funkcióba lép, a pénzt azt elveszi, de jegyet azt nem ád. Arról nem is beszélve, hogy a rejtett erőforrás rendszeresen felnyomja őket kalapáccsal meg pajszerrel azért a pár ezer forintért ami bennük van.

@Darth Revan: Bárcsak már ott tartanánk ahol ők!
A lenézett, fikázott, gyűlölt kommunista kínában már monoraillal járnak az emberek. Nincs mindenütt kiépítve, viszont úgy 150 évvel a mi technológiánk előtt járnak. Japánt már meg se említem, akik mellesleg szintén vesztes hatalom voltak, és még két atombombcit is kaptak, plusz egy Fukushimát.

Vasgepárd 2018.08.08. 02:16:49

Legközelebb menjetek fapados repülővel.
Majd kiraknak Pozsonyban, közlik, hogy a csomagjaid Budapesten maradtak, egyébként úgy mész haza ahogy akarsz, mert a jegyed nem is Pozsonyba szól, akkor meg mit keresel itt :)))
Ez lesz a vasúton is, ha betör majd ide is a hőn áhított liberalizáció.
Akkor majd visszasírjátok a szemét monopol MÁV-ot meg panaszkodhattok fogyasztóvédelmi gittegyleteknek :)

Im just here for the comments 2018.08.08. 03:03:02

@LKerekes: hát a komment elejevel nem tudom, mit akarsz mondani. Mi változik? A világon semmi, épp ez a gond.
A második fele meg jelen esetben irreleváns, a panaszkodó levelet nem én írtam, ergo ezt nem nekem kéne kifejteni.

Im just here for the comments 2018.08.08. 03:10:14

@Gábor001: a modoros nem egyenlő az udvariassal, ráadásul te még tetézed azzal, hogy egy általános iskolás szintjén fogalmazol. A problémád kellemetlen, a panasz jogos, de a fentiek egyszerűen lehetetlenné teszik, hogy az ember veled szimpatizaljon. :(

Im just here for the comments 2018.08.08. 03:25:01

@LKerekes: pedig igaz, ha van az állomáson automata és nem veszel jegyet, simán megbüntethet a kaller.

Im just here for the comments 2018.08.08. 03:30:25

@CCnick: ezt magyaráztam fentebb, h változott, de ennyi idő alatt már rég meghaladhattuk volna ezt a szintet, ahol jelenleg állunk. Ehhez képest a műbőr ülések léteznek, ugyanúgy raizzad az ember és ugyanúgy büdös, koszos, lassú az egész, a tájékoztatás hiányos, a palyaudvarok rohadnak, a személyzet gyér és nem megfelelő, a hálózat sok helyen rosszabb, mint volt.
Ami pozitív, hogy van net, ahol tudsz jegyet venni, vannak infotáblák (már ahol), az ic-ben viszonylag kulturáltan utazol.
Hát na, tényleg duborgunk.

Im just here for the comments 2018.08.08. 03:54:53

@Reactor: na hát azért nem tudok két napja rajonni, h mi a fene volt a baleset, mert Kelenföldön álltak és Kelenföldről indult a vonat. Az általad vázolt esetekben persze, tök indokolt. De amúgy reszletkerdes, nem rugozok rajta tovább.

Darth Revan 2018.08.08. 09:18:29

@LKerekes:
faj az igazsag, hogy az ilyen szar emberek, mint te, teszik szarra az orszagot?

Az a baj, hogy a kurva anyad a gyerek helyet egy darab szart nevelt fel es te csak akkor erzed magad jol, ha szarban uszol.

Bocsanat, hogy van nehany igenyesebb ember is az orszagban.

Bombaló 2018.08.08. 10:11:07

Ha valahol baleset történik, az vis maior. Ha nem megy a légkondicionálás az a komfortfokozatot csökkenti, de mint fentebb írták az nincs benne az üzletszabályzatban. A kocsira pót- és helyjegyet veszel nem léghűtés jegyet.
A másik. Adott a tele vonat, amely baleset miatt vár. 30 lehetséges célállomással és 300 utassal milyen alternatívát vársz tájékoztatásul? Minden embernek egyenként? Vagy csoportosan? Miután bizonytalan az indulás időpontja és átszállítasz x embert egy másik vonatra, majd később ezt a vonatot megelőzi a késetten induló, hány anyázós levél a limit amit felvállalsz?
A menetjegy ára azért nem jár vissza, mert az alapszolgáltatás teljesült, eljutottál A pontból B pontba. A kártérítésre már EU szabályok érvényesek, így ha gondod van oda is írj egy levelet a panaszoddal.
Mellesleg remélem a panaszod hivatalos formában is elküldted a vasút részére.
www.mavcsoport.hu/sites/default/files/upload/page/visszateritesi-karteritesi-igenybejelento-lap.pdf

FDToth 2018.08.08. 10:41:23

@Bombaló: persze, nincsen benne, de van rá lehetőség, hogy a pótjegy árát visszakapd, ha nincs légkondi. Csak ehhez az kell, hogy kitölts jó pár oldal a4-es papírt, és hát 300-400 Ft-ért nem éri meg.
A normális az lenne, ha a MÁV magától visszaadná a jegy árát, vagy felajánlana kupont, stb. Ez olyan, mintha bérelsz egy autót, de nem működik benne a légkondi, nem fogják a teljes árat elkérni érte.
El kell jutni arra a minőségi szintre, ami Európában van. Nem kellene vitatkozni azon, hogy a ha nincs légkondi, akkor miért nem kapod vissza a pénzed, hanem vitát kizárva, ha nem működik, visszakapod. kész.
az üzletszabályzat rossz, nem csak a máv-nál, mindenütt. és azért rossz, mert senki sem ellenőrzi, azt írkálnak bele, amit akarnak.
a tájékoztatásnál meg minimum, hogy 5-10 percenként hangosbemondón bemondják a dolgokat vagy értesítést küldenek a mobilra.
a máv úgy szar ahogyan van. Meg kell nézni az elviárt, azt, hogy az online jegyvásárlás körülményes, mocskosak a kocsik, a benne levő wc-k, a kalauzok kb hajléktalan kinézetűek, semmi kommunikációs készség nincs bennük, az állomások lerobbantak, a vonatok lassúak (hiába újak a kocsik, a sín ócska, pedig javítgatják, csak hát irtó alacsony minőségben, ami inkább gányolás).
Aki erre a mávra azt mondja, hogy rendben, ott baj van, mert alacsony, de nagyon alacsony a minőségi ingerküszöbe, kb mindent le lehet vele nyeletni, és tapsikol annka ha 'bevoják a szart vékony aranyréteggel'

M. N. Attila 2018.08.08. 20:17:55

@trtr: Régen, klíma nélkül a személy és gyorsvonatok közlekedtek, amikor nem volt IC és ezeken a vonatokon LE LEHETETT HÚZNI AZ ABLAKOT, az IC-n viszont NEM LEHET SEM SZELLŐZŐT, SEM ABLAKOT KINYITNI... Érted kisbogaram? Próbálj meg 35 fokban zárt térben, szellőzés és klíma nélkül megmaradni. Szívbetegeknek sanszos hogy nem sikerül...

Mad Mind 2018.08.09. 07:36:50

@LKerekes: Akkor ne hidd. Legkevésbé sem érdekel :)

Bombaló 2018.08.09. 08:44:09

@M. N. Attila: Utaztam olyan kocsiban már, ahol nem ment a klíma és a kaller kérdés nélkül kinyitotta az összes ablakot.

Bombaló 2018.08.09. 08:56:38

@FDToth: Abban a pillanatban, hogy a légkondicionálás meghírdetett szolgáltatás lesz, jogos a felvetés.
Az autós példa is akkor él, ha légkondicionált kocsira tartasz igényt és nem azt kapsz.
A másik megoldás, a te olvasatod szerint, hogy a hibás kocsit nem engedik forgalomba. Ez is járható, de jelenleg nincs mivel pótolni, így férőhely hiány is lesz. Kapsz egy túlzsúfolt vonatot, cserébe visszájár a helyjegy ára.
Az online jegyvásárlás az elvirán valóban nem a legjobb, de ott se több 2 percnél. S figyelj, már a Vonatinfo applikációban is vehetsz jegyet...

Gondolom nem sajnálnád a MÁV részére fejlesztés címén kiutalt több 100 Mrd forintot aem, hogy az igényeid kielégítésre kerüljenek.
Tudod, hazai fejlesztésű kocsik készülnek már. De olvass bele a finanszírozási háttérbe. A költségek egyik részét az állam egy elmaradt finanszírozás megadásával fedezi... Segítek neked egy kenyeres példával. Az állam mindenkinek kedvezményes kenyeret biztosít az által, hogy a péknek kifizeti a különbözetet. Aztán egyszercsak az állam nem fizet, a pék viszont már rég eladta a kedvezményes kenyereket. Közben a nép a minőségért tüntet, ezért az állam úgy dönt, kifizeti a pék elmaradt támogatását, de csak akkor, ha ebből egy új kemencét vesz. Vajon a pék jól járt szerinted?

FDToth 2018.08.09. 11:51:09

@Bombaló: sztem nincs olyan ic amin ne lenne legkondi, tehat ha arra veszel jegyet, akkor ezt a szolgaltatast is kapod. Tehat ha nem mukodik, akkor nem a megfelelo szolgaltatast kaptad.
Nincs mivel potolni, itt mar bukik minden, ebbol latni h a mav ugy rossz ahogy van.

Az h a kocsik tisztak, a sinek normalisak, a megallok rendezettek legyenek, a mav dolgozok normalisan nezzenek ki, kulrturaltak legyenek, ez mind-mknd alapszolgaltatas, nem extra.

Az h hazai vagy sem, kit erdekel, a kenyeg h normalis legyen (jobb ha nem hazai, kiindulva a bkk-s ocska mostani ikuarusz markanev akatt futokbol)

A peldad jo, de nem ez a normalis, max itthon.

Bombaló 2018.08.09. 14:20:27

@FDToth: mint mondottam volt, van egy kis gond a finanszírozással. Az IC illetve a helyjegy nem egyenlő a légkondival. Én utaztam olyan éjszakai vonaton Spanyolországban, ahol a fekvőhely váltás kötelező volt és drága is (kb. 16000 Ft). Errek kaptam egy dönthető fotelt lábtartóval, egy ásványvizet és két füldugót. Szerinted erre gondoltam amikor megvettem?
Tudom mire gondolsz normális alatt, de hidd el ahhoz rengeteg pénz hiányzik a rendszerből.

M. N. Attila 2018.08.09. 16:14:54

@Bombaló: Általában az ic-n nem lehúzható az ablak, néhány ablaknál vészkijárat nyitóként működik az ablaknyitó. Heti szinten járok ic-vel, gysev ic-vel többnyire és még a BP - Zágráb vonalon, viszonylag gyakran főnek meg az utasok, volt olyan is hogy nem a légkondi hanem a fűtés ment, nyáron

flort 2018.08.09. 18:01:03

@Bombaló: "Tudom mire gondolsz normális alatt, de hidd el ahhoz rengeteg pénz hiányzik a rendszerből."

Szerintem pedig minimális józan ész. Nem IC-kocsikban is elkövette a máv azt a remek húzást, hogy nem nyitható minden ablak, csak minden 2. A légkondi pedig nem megy, vagy meleget fúj be. A fantáziádra bízom, hogy amikor a napverte rendező pályaudvarokon ácsorog 10 percig a vonat, milyen gondolatok járnak az ú.n. utasok fejében.

És ez biztos nem pénzkérdés volt, valami hülye gondos munkával rendelt szart. Most persze már drága lenne visszaalakítani emberi tartózkodásra alkalmas kocsivá, ezért inkább nem is tesznek semmit.

Bombaló 2018.08.09. 21:51:50

@flort: A nem IC kocsik esetében használt kocsikat vettek, amik alapból így voltak szerelve. Erre volt pénz...
Az IC kocsikban nem volt légkondi eredetileg csak légjavító. Az később került bele pluszként.
Mellesleg az IC kocsik éppen 40 évesek már, de nincs pénz másikra.
Miután folymatosan az az elvárás a MÁV felé, hogy spóroljon, ezért mindig fél megoldások születnek. Ebben az országban építésre szerezhetsz pénzt, de az üzemeltetés, karbantartás már a spórolás terhe mellett megy. Nézd csak meg a most átadott balatoni vonalat a déli parton. Nem volt pénz arra, hogy végig két vágány legyen. Nem volt pénz komplett utastájékoztató berendezések telepítésére a peronokra, helyette összvér hajó-busz-vonat menetrendet mutató monitorok vannak. Ha már kimentél a peronra és közben a vonat kiírt vágánya megváltozik, neked kell észrevenned a füleddel, hogy változás volt.
S ezt bebetonoztuk úgy 20 évre, mert most toltunk rá egy nagy zsák pénzt...

Bombaló 2018.08.09. 21:54:26

@flort: És ez biztos nem pénzkérdés volt, valami hülye gondos munkával rendelt szart.

Persze a hülyék. Tudod miért légkondi nélkül vették a Combino villamosokat? Mert így a csomag 1 Mrd forinttal olcsóbb volt. Aztán perdze 3x annyiért beszereltették, mert ablak nélkül vicces volt.
A 3-as metrót meg ne is hozzuk fel.

Balfredo Alfredo 2018.08.09. 22:05:49

@Quuuziii: "utaztam vonaton is, sosem tört le a körmöm, hogy jaj melegecske van, osszanak ingyen üdtsit, meg mennyen a légkondika."
Csak hogy tisztázzunk valamit, az Intercity egy speciális vonatfajta, ami alapban magasabb komfortfokozatú kocsikkal közlekedik, így jogos az elvárás, hogy normálisan működjön a légkondi. Illetve ha a légkondi nem működik, térítsenek vissza valamennyit a pótjegy árából. Azért csak valamennyit, mert az ülőhelyed megvolt.
(Gyakorlati tapasztalat, hogy mindent megtesznek azért, hogy ne kelljen visszatéríteni semmilyen esetben semmit. Az meg egy másik tapasztalat, hogy a MÁV honlapja öndicsőítő szózatokkal van tele.)

"Szóval a kérdező menjen kocsival ha akar."
Ha meg mindenki kocsival megy, pont a MÁV fog sírni egy fürdős módjára, hogy az alacsony utasszám miatt nem tudja gazdaságosan működtetni a személyszállítást. Az ilyenfajta szembenállás nem vezet sehová.
Arról nem is beszélve, hogy esetleg kocsi hiányában, pénz hiányában, teleport feltalálása hiányában, akármiért csakis vonattal tudott menni. Fogadjuk el, hogy a vonattal utazás mellett döntött és a befizetett viteldíjért, pótjegy árért cserébe elvárhatja, hogy a szolgáltatási feltételeknek megfelelően, menetrend szerint és működő klímával szállítsák a célállomásra. Továbbra sem látom, mi indokolná a klíma nem megfelelő működését. A MÁV bénasága, esetlegesen alkalmatlan vezetői vagy alkalmazottai nem jelentenek elfogadható indokot.

"Egyébként tetszett a játék a számokkal, jópofa volt. :)"
Ami a benzinköltséget illeti, ott additive cost modellt kell alkalmazni. Miután nem célzottan azért veszed meg az autót, hogy egy bizonyos vonatutat kiválts vele, hanem az az alaphelyzet, hogy van egy autód, bizonyos km-független fenntartási költségekkel, mint biztosítás, adó stb. Ebben a modellben a km-függő pluszköltség az üzemanyag.

flort 2018.08.10. 09:58:44

@Bombaló: Nézd, én mindent megértek, de van Celldömölktől Ny-ra a GySEV, ami mintha működőképesebb lenne (legalábbis az volt mondjuk 5 éve, amikor arrafelé jártam gyakrabban). Vagy Szlovákia, Lengyelország, van pozitív példa, amik működőképes és elfogadható társaságot tudnak üzemeltetni, csak hogy ne Ausztriával és Németországgal példálózzunk.

A másik: az, hogy a BKV (vagy akárki dönt a villamosok és a metró műszaki megoldásairól) hülyéi mit csinálnak, nem menti a MÁV baromságait. Tegnap pont azon merengtem, hogy csak a vakszerencsén múlik, hogy még senki sem halt meg a napon várakoztatott elővárosi kocsikban a hőségtől, különösen, hogy nyárra a légkondis Flirt szerelvényeket elvitték a balatoni vonalakra. Persze tudom, hogy az is vis maior, kivédhetetlen balszerencse lenne a MÁV kommunikációban, de azért ezt mégse kéne megvárni.

Balfredo Alfredo 2018.08.10. 21:10:15

Szociológusoknak ideális terep lenne ez a fórum, annyi adatot tudnának gyűjteni.
Ha megfigyelitek, a hozzászólások három kategóriába sorolhatóak:
1. Olyanok, amik a témához abszolút nem kapcsolódó, adott esetben politikai vonatkozású dolgokat tartalmaznak.
2. Olyanok, amik elismerik, hogy az történt, amit az eredeti posztoló leírt és egyet is értenek azzal, hogy ez nincs jól és a posztoló valamiféle kártérítésre jogosult.
3. Olyanok, amik elismerik, hogy az történt, amit az eredeti posztoló leírt, de úgy gondolják, hogy a posztoló a hibás, olyan apróságért nyafog feleslegesen, amit nem is kellene észrevenni, szóvátenni meg végképp nem.

Úgy tűnik, a 3. csoportba tartozókból van a legtöbb, csak még azt nem tudtam eldönteni, hogy ez jó-e?

Im just here for the comments 2018.08.11. 00:38:16

@Balfredo Alfredo: ha már így kategorizálod be, akkor ennél több típus van.

GhostBusters 2018.08.11. 18:24:28

@flort: Nyárra nem vitték el a balatoni vonalakra a Flirt-öket, nézz utána, ha van időd.
Hétvégi napokon jár 3 db 3 egységes Flirt a Balatonhoz. Ez minden.

Ezek egyébként nem rosszak. Siófokig együtt megy a 3 egység, ott szétválnak - 2 gyorsvonatként megy tovább, 1 pedig személyvonatként.

Legalább ez jó...

flort 2018.08.11. 18:55:46

@GhostBusters: az infó egy kallertől származik, akivel egyszer együtt verejtékeztem egy 40 perces utacskán. Valami váltóhiba miatt inkább nem járta végig a kocsikat, megállt az egyik előtérben.

Lehet, hogy rosszul tudja, és a személyeket, amin korábban Flirt-ök mentek, külön kicseszésből kizárólag izzasztó, nyitható ablak nélküli vackokkal működtetik.

GhostBusters 2018.08.11. 19:16:30

@flort: Értem, de személyvonat a déli parton szinte egyáltalán nincsen.

Van óránként Expressz, a poszter által is megszeretett IC kocsikkal, és van kétóránként sebesvonat, a Balaton déli partján minden állomáson megállva.
Néhány személy megmaradt, azt hiszem, Siófok-Fonyód között. De ennek nem néztem utána.

Balfredo Alfredo 2018.08.12. 12:47:56

@Im just here for the comments: "ha már így kategorizálod be, akkor ennél több típus van."
Bizonyára igazad van, lehet több típus is. Nem vagyok szociológus, így csak józan paraszti ész alapján soroltam be: aki a fórumba egyáltalán beír, az vagy egyetért vagy nem az eredeti poszttal, esetleg olyasmit küld be, aminek nincs is köze a témához. A konkrét esetben és számomra azon hozzászólások az érdekesek, amelyek nem értenek egyet az eredeti poszttal
Esetleg leírnád, milyen típusokra gondolsz és milyen megfontolásból?
Ezzel együtt továbbra is igaz, hogy a legtöbb hozzászóló szerint a poszternek nem kellett volna reklamálnia.

Im just here for the comments 2018.08.12. 20:24:57

@Balfredo Alfredo: első ranezesre kimaradt a felsorolásból az a típus, aki nem ismeri el, hogy a posztban leírt eset megtörtént, vagy él a gyanúperrel, hogy nem teljes a sztori.
Ott van az is, aki mondjuk elismeri, hogy ez nincs rendben, de meghallgatná a másik felet is.
Meg ott van az a típus, aki jót röhög az egészen.
Kimaradtak a trollok.
Kimaradtak a direkt kotekedok.
Kimaradtak a nyelvtannácik.

Balfredo Alfredo 2018.08.13. 12:42:25

@Im just here for the comments: Az észrevételed illetve a felsorolás jogos. Az, hogy hány és milyen kategóriát állítsz fel, függ attól is, hogy mit kívánsz vizsgálni.
Amiket felsoroltál, azok egy része az én szemszögemből/fogyasztóvédelem-centrikusan nézve egyszerűen a posztolóval egyet nem értő vélemény, pld: "Ott van az is, aki mondjuk elismeri, hogy ez nincs rendben, de meghallgatná a másik felet is."
"Meg ott van az a típus, aki jót röhög az egészen." - Csak röhög, de nem ír a fórumba. Ha beírja, hogy pld. :-DD akkor egyenértékű a 'nincs köze a témához' típussal.
"Kimaradtak a nyelvtannácik." - Ez is egyenértékű a 'nincs köze a témához' típussal. Kivétel persze, ha a nyelvtannáculás gyakoriságát vizsgálod épp.

DarkWolf 2018.08.14. 05:31:32

Megnyugtatlak, nemcsak a klíma nem szokott mindig rendesen működni a vonatokon hanem a wifi esetében is sokszor kb úgy kell imádkozni hogy ne dobáljon le a picsába

@Bombaló: az a tragikus hogy KÉTEZER KIBASZOTT TIZENNYOLCBAN NEM EZ A NORMA. Nehogymá luxus featureként számítson a légkondi, azért próbáljunk meg Balkánisztánból legalább ennyire felemelkedni.

@CCnick: attól nem lesz több utas hogyha az utasközönség kb homárrá sül egy egy vonatút folyamán

@LKerekes: narancsot hasonlítasz össze a körtével kicsit, nem érzed? már ne haragudj de a MÁV részéről igenis van felelősség, legalább az utastájékoztatás részéről

@langesz: és ennek mi köze van a vonat késéséhez? ugyanis hacsak nem történt valami váratlan elháríthatatlan eset/kábelszakadás ésatöbbi, még vis maior-ra se hivatkozhatnak

Bombaló 2018.08.15. 07:47:35

@DarkWolf: Ha megnézed a MÁV fejlesztési törekvéseit akkor láthatod, hogy az újonnan beszerzett járműveknél ez alap. A 35-40 éves kocsikba utólag beszereltetni nem kis költséggel jár, amit te utasként elvársz (jogosan), a tulajdonos magyar államot meg nem érdekli. Nézd meg az iho.hu-n a legújabb cseh vasúti tendert és vesd össze azzal, hogy mi két éve kínlódunk 75-100 magyar kocsi gyártásával és még sehol se vagyunk vele. Amikor már 10(20) éve is a motorvonatoké volt a jövő.
S látod-látod 2018-ban képesek voltunk Budapestre légkondi nélküli metrószerelvényt venni és forgalomba állítani...

Balfredo Alfredo 2018.08.15. 09:06:40

"A 35-40 éves kocsikba utólag beszereltetni nem kis költséggel jár, amit te utasként elvársz (jogosan), a tulajdonos magyar államot meg nem érdekli."
Amit leírtál, az igaz.
Az eredeti poszt nem arról szólt, hogy hiányzik a klíma, hanem arról, hogy az illető kocsi klímás volt, ugyan, de a klíma nem működött és az ablakokat sem nyitották ki. A végső olvasat ugyanaz: a magyar államot nem érdekli és ugyanúgy nincs klíma, mintha be sem építették volna :-(
(a nagyobb baj, hogy a hozzászólók jelentős részét sem érdekli...)

Bombaló 2018.08.15. 10:46:34

@Balfredo Alfredo: Értem a poszter problémáját is. Hozzáteszem az IC kocsikban két rendszer van, bár valószínűleg kevesen tudják. Van egy legjavító berendezés, amit a 90-es években történt atépítéskor szereltek be. Ez a rendszer dolgozik oldalt és lent lévő szellőzőből, amely két dolgot tud. 8 perc alatt cseréli a levegőt a bentit a kintivel, illetve szükség esetén a befújt levegőt hűtve vagy fűtve nyomja. De ez nem klíma. Ennek mennien kell, mert ablak ugye gyakorlatilag nincs. Ez van tulképp kimatricázva, hogy a légjavító zárt ablaknál működik jól.
35-40 fokban amikor elégtelen volt a hűtés vagy épp nem is ment, akkor is nyomja a levegőt csak épp a kinti meleget. Ezért utólag szereltek fel klíma berendezéseket a kocsi tetejére (a 4 fenti dobozka), hogy besegítsen. Az utólagos dolgokkal az a baj, hogy kényszerszülte megoldás lesz. A vasúti kocsik tetőterével az a baj, hogy teljes mértékben acél burkolatú, így a tűző nyári napon az utólagos berendezésnek egy kemencében kell dolgoznia odafenn. Ennek megfelelően be is szarik random időközönként...
Talán egyszer majd ezek a kocsik is nyugdíjba mennek.

Balfredo Alfredo 2018.08.15. 16:44:29

Én is értem, amit leírtál, csak éppen ettől nem lesz komfortosabb az utazás.
Meg őszintén szólva nem is érdekel, hogy miért nincs klíma az IC-n, csak az, hogy nincs. Megértem, hogy az acéltető alatt meleg van, másrészt a MÁV nem jótékonyságból szállít, hanem a jegyárakért cserébe, tehát gazdálkodja ki a klímák normális működtetéséhez szükséges pénzt.
Természetesen vannak fokozatok. Egy menetrend szerint csak 2. osztályú kocsikkal közlekedő szerelvényen nem várja senki, hogy klíma legyen. Még akkor sem, ha odakint 35 fok van.

Bombaló 2018.08.15. 21:56:48

@Balfredo Alfredo: "Megértem, hogy az acéltető alatt meleg van, másrészt a MÁV nem jótékonyságból szállít, hanem a jegyárakért cserébe, tehát gazdálkodja ki a klímák normális működtetéséhez szükséges pénzt."

Az a helyzet, hogy van akiket jótékonyságból szállít. Szebbik nevén az állam által előírt szociális kedvezményeknek hívják, amelyek megtérítése nem mindig teljesül száz százalékig. (Erről írtam korábban, hogy kifizeti a 2012-ből elmarardt költségtérítés 15 Mrd forintját (amit az utasok leutaztak), de meghatározta, hogy ezt csak az új kocsik vásárlására fordíthatja a MÁV. Csak ha 5-6 éve az a pénz nem jött, akkor azt később valahonnan el kellett venni...) Így nehéz kigazdálkodni. De fejlődünk, mert további 8 emeletes motorvonat érkezik. :D

iho.hu/hir/szaz-kocsit-gyartsatok-160407##

Balfredo Alfredo 2018.08.16. 19:14:22

@Bombaló: "Az a helyzet, hogy van akiket jótékonyságból szállít. Szebbik nevén az állam által előírt szociális kedvezményeknek hívják, amelyek megtérítése nem mindig teljesül száz százalékig" Ezt is megértem, de ezt sem tudom elfogadni.
A jegyárat, helyjegyet, pótjegyet részemről kifizetem. Vagy a teljes árut, vagy ha jogosult vagyok, akkor a kedvezményeset. Cserébe a MÁV lesz szíves a szerződésnek (amely szerződés a jegy eladásával-megvásárlásával, mint ráutaló magatartással köttetett) megfelelő módon, azaz menet rendszerint és adott komfortfokozattal, pld. klímával engem a célállomásra eljuttatni.
Egyébként meg az állam sz@rrá adóztat, és az adóból befolyt pénzekből fizetik az 'előírt szociális kedvezmények'-et. Az, hogy a MÁV és az állam egymást között hogyan (nem) meccseli le a dolgot, az engem legfeljebb közvetve érdekel (a befizetett pénzt a deklarált célra használják fel és ne sikkasszák el, ne fordítsák másra, stb.) Az államot sem érdekli, hogy miből fizetem a kivetett adókat; ha nem fizetek, akkor a tízezer forint tartozás fejében nemes egyszerűséggel elviszi a házamat.
Az adók és más pénzek egy részét biztosan a vasútba fektették, ebből lett a nagyszámú wi-fis kocsi. Ez is jó, de inkább a lateral thinking elvére példa, mintsem egy tényleges probléma megoldására: amig a wifivel fb-on van valaki, nem veszi észre, hogy késik a vonat.
Egy szó mint száz: miért nincs klíma?
süti beállítások módosítása