Tékozló Homár

"A T-Online így mûködik"

2007.04.06. 09:02 | jackyll | Szólj hozzá!

Az elmúlt hetekben több T-történet futott be, mint ahányszor meleget vacsorázott a Homár. Volt köztük ADSL-szolgáltatóváltós, ahol felégették a hûtlen elõfizetõ vonalát, volt amikor nem is kérte a váltást, mégis T-elõfizetõ lett a júzer, illetve olyan is, akinek a csoffadt ADSL-sebessége ellenére sem sikerült kisebb csomagba visszaváltania. Olvasóink kitettek magukért a végsõ hajrában, amikor felidézték a T-Com/Online-nal közös kalandjukat, mindenki jellegzetes típushibáról írt, mi pedig egy posztba ömlesztettük ezeket. Lesz egy történet a T-Online számlázási szokásairól, egy a tékomos próbaelõfizetés lemondásáról, egy hosszabb egy végeláthatatlan messzeségbe nyúló ADSL-bekötésrõl, bemelegítésnek pedig a céges telefon tékomos átírásí módszerét részletezi Attila:

Mint T-Com ügyfél úgy gondoltam, hogy régi vállalkozásom telefonját átíratom új vállalkozásom címére. De itt váratlan nehézségekbe ütköztem. Nem járhatok el a T-Comnál mint lemondó fél és új átvállaló fél egyszerre. Indoklásuk a Ptk.221. paragrafus /3/ bekezdése szerint a következõ: "A képviselõ nem járhat el, ha a szemben álló vagy ellentétesen érdekelt fél õ maga vagy olyan személy, akit ugyancsak õ képvisel."
Elsõ olvasásra meghökkentõ. De világos, hogy a régi és új vállalkozásom egymással szemben áll, ellentétesen érdekelt és önmagammal állok ellenséges viszonyban. Néha skizofrén állapotomban az új vállalkozásom bepereli a másikat és fordítva, de gyakori az is, hogy feljelentjük egymást. Szoktam magammal szkanderozni is. A T-Com javaslata az, hogy a régi cégem (vagyis én) hatalmazzak fel valakit, aki eljár helyettem mint telefonvonal átadó és én mint átvevõ, az új vállalkozásom, saját magam már képviselhetem. Így már mehet. Bravó, gratulálok !?

Gáborék cégénél 30 napon túli tartozás miatt korlátozták a netet, pedig szerinte még jóval a határidõn belül voltak:

A T-Online-nal nekünk is ki van már mindenünk. Ugyanis a helyzet az volt, hogy egyik nap, csak úgy hirtelen, nem mûködtek az email címeink bent a cégnél. Nyeltünk, mert a T-Online-tól már megszoktuk, hogy a szolgáltatás folytonossága erõsen pepita. Nem lecsökken a sávszélesség néha egy picit, hanem szimplán nincs. Aztán meg szimplán van. Semmi baj, 30eFT havonta, a 10 MBites vonal, ezen belül korlátlan feltöltési sávszélességgel. Mi - jó szokás szerint - vártunk volna, hogy maguktól megjavítsák a hibát, nem is szóltunk be. De másnap reggel a még mindig fennálló probléma telefongombok nyomkodására késztetett bennünket. A másik oldalon a T-Online ügyfélszolgálata volt, akik közölték, hogy korlátozva van a szolgáltatásunk. Okés, és miért? És ami még ennél is fontosabb, hogy miért nem értesít errõl bennünket a T-Online? Sajna õ nem tudja, de egy él óra múlva bentlesznek a megfelelõ kollégák, és azok majd segítenek, hívjam vissza õket. Visszahívtam, kiderült, hogy állítólag nem fizettünk be egy számlát, vagyis 30 napon túli tartozásunk van. Okés, miért nem hívtak fel, hogy "haver, 3 nap múlva kikapcsolom a szolgáltatást, ha nem fizetsz.". Õk nem így mûködnek. Õk szakcionálnak automatikusan. Letiltással. Kifizettük az általuk aggályosnak vélt számlát, ami messzrie volt a 30 napos lejárati harátidõtõl még, és elhihetek, hogy még az innensõ oldalon. Sebaj, úgyis ki kell fizetni, és amúgy is mi hibáztunk, mert elkeveredett a csekk. A bifizetés faxolása után a szolgáltatás fél órán belül mûködött is. Viszont, arra hogy miért volt a szankció, és hogy miért kell egyáltalán szankcionálni, mivel nagyon messzire voltunk még az általuk áhított 30 naptól, és miért nem lehet egyáltalán szólni, ha ilyen bajuk van, hogy befizessük, ha elmaradtunk volna, és ne okozzon ez 2 napos fennakadást a cégnek? Automatikus szakció, korlátozás, tiltás és lekapcsolás. Ez lenne az ügyfélbarát politika? "Nem, a T-Online így mûködik." És ezt õk mondták, magukról. Higgadtan.

D. a jófajta próbaelõfizetést tudhat magáénak immár egy kisebb összegért, mert 30 napig ugyan ingyenes, de a 22. napon kellett volna lemondania, ha mégsem kéri:

Ez év január elején megrendeltem a 30 napos kipróbálásra is jó ADSL franckarikát. Ahogy ez lenni szokott, a szolgáltatást hamarabb aktiválták, mint ahogy a modem megérkezett. Gondoltam, sebaj, ez még belefér. Egyedül (!) – nemszõke nõ volnék – sikerült is összeapplikálnom a rendszert – röpke 1,5 óra idegtépõ idõ alatt – oly módon, hogy többször is fel kellett hívnom a Help Deskes droidot segítségért, ahol is nevetve közölte az egyik droid, hogy a kapott telepítõ CD gyárilag nem jó, az ott megadott mittudoménmilyen szám nem jó, volnék kedves azt átírni valahol a levelezõrendszerben. Nem ragozom tovább.

Nagy nehezen sikerült összehozni, kezdhettem netezni (olyan munkám volt, amihez kellett az internetkapcsolat). Sajnos a szolgáltatással voltak gondjaim, telefonáltam is emiatt az ÜF-re (ennek késõbb jelentõsége lesz!). Egyszer a hálókártyám is meghalt, de eltartott egy darabig, mire erre egyedül (!) rájöttem, így bejelentettem hibára, a szokásos 3 napra vették fel.

Summa summarum, elegem lett, és lemondtam a „szolgáltatást”. Ahogy ez lenni szokott, kicsúsztam a 22 napos próbaidõbõl. Miért 22 nap? Mert a 30 napos próbaidõ a T-COM-nál azt jelenti, hogy a 30 nap letelte elõtt 8 nappal írásban (!) kell lemondani a szolgáltatást. Tehát, ha valaki a 29, napon dönt úgy, hogy mégsem kell, bebukta.

A szerzõdésben az áll, hogy idõ elõtti szerzõdésbontásnál felszámolhatnak (így, feltételesben) szerzõdésbontási díjat. Én gondolván, hogy mindössze 5 napot csúsztam, lesz méltányosság. Hát, tévedtem. Megkaptam a 36.000.- Ft-os (harminchatezer forint) számlát!!! Volt némi vitám emiatt, de „természetesen” vagy fizetek, vagy per és behajtás.

Hiába érveltem azzal, hogy többször is jeleztem, hogy nem megy a net, szerintük – a nyilvántartásuk szerint – csak egyszer. Holott egy hónap alatt 3x volt hiba, az szerintem elég sok 30 napra kivetítve, nem? Arról nem beszélve, hogy olyankor dolgozni sem tudtam, pénz ugrott.

Na, most elszánt hadjáratot folytatok az ismerõseim körében, hogy váljanak meg ettõl a szemét cégtõl. Egynél már sikerem volt…

András magát az év lúzerének nevezte, amiért egyrészt minden eddiginél tovább küzdött a folyamatosan elfelejtett bekötésért, aztán fél év elteltével bekötöttek neki rögtön kettõt is:

Kedves Homár. Ez valami igen hosszú, ám igen tanulságos lesz. Szerintem érdemes elolvasni, a végére a sírvaröhögés (kínunkban) garantált. A sztori 2006-os. Január körül (költözés), elkezdtem intézni az új lakásba az ADSL-t. Telefonszám sem volt. A csodálatos árukapcsolás miatt (a T-Comnak ezt is lehet, másnak ez szabálysértés) ugye ehhez kell egy telefonvonalat is rendelni+fizetni. Gondoltam én (hülye barom), hogy ezt a kettõt így együtt a T-Comnál/T-mobilnál lehet a legegyszerûbben intézni, hiszen mégiscsak "szinte egy cég".

Megnéztem a weblapjukon, oké, lehet telefonvonalat és netet is TELEFONON rendelni. Betelefonálok, eldarálok minden adatot, azt mondják 2 héten belül jön postán a szerzõdés. Eltelt 6 hét (!), semmi. Na, gondoltam akkor most letöltöm a papírokat a netrõl, kitöltöm, feladom postán. Meg is tettem. Megrendeltem újra mindent. Eltelt MÉG 6 HÉT, semmi.

Oké, harmadik kör. Nem tudom miért, de még mindig ebben a cégben bíztam. Elmentem egy irodájukba. Egyszerre szeretnék netet és vonalat rendelni. Ja hát sajnos most nem lehet, mert átalakítják az irodát, itt csak netet lehet rendelni. Az utca túloldalán meg csak vonalat. De mondom, ez egy akciós csomag, a kettõt együtt lehet csak. Kerestem 2 ismerõst is, rajtuk keresztül, 3-4 alkalommal besétálva az irodába, sikerült megrendelni mindent (sajnos).

Egyszer csak jön egy papír, hogy ez és ez lett a telefonszámunk, és majd kijönnek, beszerelik. Jöttek is, kaptam ADSL kódokat is, lehet használni. Hát, sajnos nem lehet, mert nem mûködik maga a net, de legalább már ELVILEG be van kötve. Most JÚNIUSNÁL tartunk, január óta ment a szívás, már ennek is örültem.

Aztán jött egy számla. A T-Comtól (ex-Matáv). Hogy ez egy vonallal együtt szolgáltatott "TDSL", és 11000lesz. Oké, befizetem. Igaz, nem mûködik, de hátha ezt megoldják most már hamar. 4 nap, és jött még egy számla, 9800. A T-Onlinetõl(Axelero). Hogy nekem van egy ADSL-em náluk. Hú ez nem semmi, egyszerre 2 db ADSL szerûség van ide bekötve? Gyorsan felhívtam a T-Onlinet. Kiderült, hogy amit legelõször januárban megrendeltem, azt már kezdik is bekötni a fürge fiúk (de még telefonszám sincs, meg mondjuk június van), de azért egy számlát kiküldtek, addig is.. Fasza.

Bementem az irodába, megbeszéltem hogy ezt én be nem fizetem, és nem kell (nyilván nem is lehet) 2 db ADSL egy lakásban. Tehát ez "létesítés alatt lemondva" státuszt kapott, azt mondták elfelejthetem.

Na telik a június, a net nem mûködik. Egy percre sem. Vagy a modem is pirosan világít (nincs is fizikai kapcsolat), vagy "csak" a jelszót nem fogadja el. Telefonálgatok minden nap a hibabejelentõbe. Mindig mondják, hogy "ADSL karbantartás folyik", pár nap és jó lesz. Nem lett jó. Néha icipicit lehetett használni, órákra. Akkor is elképesztõ lassú (megjegyzem, mérnök informatikus vagyok, értek hozzá, tényleg nem mûködött).

Eltelt egy hónap. Jött a számla a T-Comtól. Na ez elég idegesítõ, tekintve hogy nem kaptam érte szolgáltatást, de épp kezdett életre kelni, mondom oké befizetem. 4 nap, és megjött a T-Onlinetól is, azzal, hogy az elõzõt sem fizettem be, és már 18000-rel lógok (ez ugye arról az ADSL-rõl szól, amit "elfelejthetek", mert le lett mondva).

Hívom az ügyfélszolgálatot. Kiderül, hogy ez nem lehetséges, ki van zárva hogy 2-t számláznak. De, mondom, pedig valóban. SÕT! A TDSL-hez ugye van egy telefonszám, ez mûködik. És a net is, napi fél órát. Az ADSL-hez még a szám sincs meg, és elírták a nevemet a számlán, szóval az egyiken XY, a másik számlán XZ áll. A kettõt tehát semmi nem köti össze elvileg, még telefonszám vagy név sem, a számla is másik cégtõl jön. EHHEZ KÉPEST az ADSL-re kiszámláztak forgalmi díjat is!!!!!!! Merthogy túlléptem a 3Gb forgalmat.

1. Most derült ki, hogy ez a baromi drága csomag még forgalmi korlátos is.. Ezt eddig elfelejtették közölni. Persze, hülye vagyok, miért nem néztem meg. 2. Ezt az ADSL-t jelszó híján sosem használtuk, csak a TDSL-t, hogy lehetett rajta forgalom? 3. Napi fél órát mûködött A MÁSIK, ez alatt nem lehet elhasználni 6-7Gb-t. Csak webezéssel..

És mégis mi alapján kötötték össze a kettõt? Mint említettem, max a házszám közös, de ebben a házban van 5 másik lakás is... Vagy nem is a mi másik DSLünkkel van összekötve? Hanem a Józsi Bácsi forgalmát számlázzák ki a még be sem kötött ADSL-emre? Neadjisten kamu forgalmat, mert azt hiszik úgyis csak befizetem és kész? Persze telefon, megint azt mondják felejtsem el nyugodtan.. Ahhoz képest jött harmadik számla is, de már nem is érdekel.

A net nem mûködik, a másik sem. Azóta sem. Csak néha picit. A számlák jönnek. Telefonáltam, hogy esetleg ne jöjjenek, mert én sem kapok szolgáltatást cserébe. Azt az utasítást kaptam, hogy írjak emailt, hogy mik a panaszok, és írjam bele hogy "kötbérigény", hogy kapjak vissza pénzt. Rendben, megírtam. 30 nap múlva levélben válasz, hogy mit akarok, minden rendben, szerintük mindig minden mûködött, akkor is amikor bejelentettem hogy nem. És volt itt kétszer is technikus, kipróbálni laptoppal. (Jelentem, itt ugyan soha senki nem járt!!). Tehát nem fizetnek, kész. Na erre írtam még egy elég kemény levelet, újabb 30 nap múlva, gondolom ugyanaz a válasz lesz.

Mondom de nem feltûnõ, hogy naponta hívtam a hibabejelentõt? És mindig be is mondta az automata, hogy bocs de ADSL karbantartás folyik errefelé? Szerintük nem, szerintük mindig jó volt. Szuper. Na akkor én ezt lemondom a francba. A szerzõdésemen az áll hogy határozatlan idejû. Hát szerintük az ÖVÉKEN MEG NEM! És elmagyarázták, hogy úgyis nekik lesz igazuk. És egy férfi eldarálta, hogy mibe fáj ha le akarom mondani, a hûségnyilatkozat miatt a DSL plusz a vonal kb 60ezer Ft, ha le akarom mondani. Plusz, 3 hónapig itt nem kötnek be DSL-t ezután, más társaság kedvéért sem. Basszus, itt mindent lehet ebben az országban?

Rögtön kapcsolt egy hölgyet, aki ugyanerrõl a szerzõdésrõl homlokegyenest más számokat és idõintervallumokat mondott, és hogy 120ezer lesz ha le akarom mondani.

Na most itt tartunk. Most sem mûködik, ezt a levelet is máson keresztül küldöm. Lemondani nem lehet. Ha betelefonálok a hibabejelentõre, tudnak róla hogy rossz, és megígérik hogy igyekeznek. Ha kötbérigényem van, akkor "itt mindig minden mûködött". Ja és persze 2 helyrõl jön a számla, de az egyiken már csak röhögök.. Amíg be nem perelnek hogy nem fizetem.. Szóval havi 11 ezer elmegy a semmire, de ha ugrálok, akkor még meg is büntetnek. Fasza. Lehet ebbõl polgári per lesz... Sõt valószínû. JANUÁRBAN kezdõdött, azóta net nem nagyon volt, de sok sok pénz kezd elfolyni, és még én leszek megbüntetve, ha ki akarok ebbõl szállni. Pénzügyileg is, és 3 hónap netnélküliségre ítélve is. EZ A T-COM ÉS A T-ONLINE.

Adalékok: - ezek után amikor a sógornõmnek intéztem netet, inkább a Datanethez fordultam. Webes megrendelõ kitöltése után fél órán belül (!!!!) csörgött a telefonom, adatokat egyeztettünk, 10 nap (!!!!!!) múlva tökéletesen mûködött az ADSL, és azóta is. Ja, és NEM KORLÁTOS, és OLCSÓBB. (Ott is lehet együtt, telefonvonallal s rendelni) - a Vivanet (például) még olcsóbb. Cégnél vivanet és T-Online is van. Vivanet évente (!) fél órát döglõdik (ez röhögve belefér), T-Online havonta 2-3-4 komplett NAPOT nem megy.. Mondanom sem kell, a Vivanet céges netje is olcsóbb. - Meg kell néznem sajnos (amíg le nem tudom mondani ezt a szart) néha, hogy hogy állunk a 3G forgalommal. Háááát, olyan napokra, amikor itthon sem voltunk, a netes számlarendszer szerint felírtak 800Megabyte forgalmat. Üres a lakás, router kihúzva, fizikailag lehetetlen a forgalom. De 800Mega kiszámlázva. Klassz. Profitnövelés megoldva.

Ezek után aki a T-Online közelébe megy, az még kapitálisabb ökör, mint én voltam..

Szűrt kommentelők

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása