Tékozló Homár

Re: Rohamrendőrösödnek a BKV-ellenőrök

2007.07.10. 00:11 | jackyll | 73 komment
A pénteki rohamrendőrösödő ellenőrök sztorigyűjteményre reagált a BKV szóvivője:
Kedves Tékozló Homár Szerkesztőség! Kedves Hozzászólók!

Soraikat olvasva néhány gondolat merült fel bennem, amit szeretnék Önökkel megosztani. Minden olyan esetben, amikor a BKV szolgáltatásával kapcsolatos probléma merül fel, azt érdemes közvetlenül a BKV ügyfélszolgálatán bejelenteni. Ez az egyetlen valóban hatékony eszköze annak, hogy az ilyen esetek elbírálás alá kerüljenek, az Önök jogai pedig védelemben részesüljenek. A panasz vagy bejelentés alapján a BKV Zrt. vizsgálatot indít, és indokolt esetben a szabálytalan ellenőrt szankciókkal sújtja. Önökkel közös célunk, hogy ennek hatására a szolgáltatás minősége javuljon, tehát a közösségi közlekedés az Önök igényeinek megfelelő – a BKV Zrt. jelenlegi vezetése által is célként kitűzött - irányban változzon.


Néhány olyan tudnivalót is szeretnék megosztani Önökkel, amely talán könnyebbé teheti a jogok és kötelezettségek látszólagos kuszaságában való eligazodást.

A BKV Zrt. szolgáltatását igénybevevő utas – aki felszáll a buszra, villamosra, trolibuszra, HÉV-re, vagy belép a metró területére – az utazás megkezdésének pillanatától a Polgári Törvénykönyv alapján szerződést köt a BKV-val, a közösségi közlekedést szolgáltató céggel. E szerződés alapján a BKV utazási szolgáltatást köteles nyújtani, az utas pedig ezért ellenértéket köteles fizetni.

Sajnos nem mindenki – a BKV járműveit használók közel 1/3-a - veszi figyelembe ezeket a magyar jogrendszer szerint jelenleg hatályos szabályokat. Ezzel Önöket, fizető utasokat, és a BKV-t is megkárosítják. A BKV Zrt. feladata, hogy a szolgáltatás színvonalát fenntartsa-növelje, és az utasok érdekét szem előtt tartva a megakadályozza jogsértéseket. Ennek érdekében - március óta fokozott erőkkel-ellenőrök vizsgálják, hogy az utazni szándékozók jogosultak-e a szolgáltatás igénybevételére. Amennyiben úgy találják, hogy nem állnak fenn a szolgáltatás igénybevételének feltételei, úgy a rájuk vonatkozó szabályok alapján – mérlegelés nélkül – intézkedni kötelesek.

Érdekes határeset, amikor valaki „majdnem érvényes bérlettel”, tehát egy érvényesítés  nélküli bérletszelvény birtokában utazik vagy szándékozik utazni. Ilyenkor valójában nem állnak fenn az utazás jogszerű feltételei, az ellenőr elvileg pótdíjazási eljárást jogosult indítani. Ám ez a hozzászólás sem az említett esetben szereplő ellenőr jogérzéke alapján, sem pedig az én véleményem szerint nem volna életszerű.  Ilyen esetekben az ellenőrök a méltányosság és a jóhiszeműség alapján az eljárás megindítása helyett felszólítják az utast arra, hogy töltse ki a szelvény üres rubrikáját. Ezzel az intézkedéssel az ellenőr megakadályozza a bérletszelvénnyel való esetleges visszaélést, az utazó pedig immár jogszerűen veheti igénybe a szolgáltatást.

Egy másik hozzászólásban az ellenőrök mellett szolgálatot teljesítő biztonsági őrök tevékenységével kapcsolatban merültek fel kérdések. Az alábbiakban erről is ejtek néhány szót. 

A BKV bliccelés elleni kampánya március óta tart. Ennek során sok más intézkedés mellett megerősítették a bemeneti ellenőrzést a metró, illetve HÉV vonalakon. A feladatok ellátására a cégnél dolgozó 430 ellenőr létszámát 100 fővel növelték az elmúlt időszakban. Ezt egyfelől új munkatársak felvételével, másfelől pedig a BKV-nál szolgálatot teljesítő biztonsági őrök átképzésével oldották meg. Az 50 átképzett biztonsági őr korábban egy tanfolyamon vett részt, majd vizsgát tett. Így jelenleg a bemeneti ellenőrzéseknél segítik kollégáik munkáját. Feladatuk tejesítése során jogosultak a jegyek/bérletek meglétét és érvényességét vizsgálni, pótdíjazási eljárást azonban nem indíthatnak. Ezek mellett természetesen továbbra is ellátják a rend fenntartásával kapcsolatos feladataikat.

Kérem tehát Önöket, amennyiben a szolgáltatással kapcsolatos észrevételeiket a megfelelő helyre szeretnék eljuttatni, forduljanak a BKV Zrt. ügyfélszolgálatához! További információt az ügyfélszolgálat elérhetőségével kapcsolatban a BKV weboldalán a www.bkv.hu–n találnak.
 
Üdvözlettel:

dr. Kiricsi Karola, BKV sajtószóvivő
Szűrt kommentelők

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Holden Caulfield 2007.07.10. 00:16:02

ezt ők se veszik komolyan ugye? Buldog Bt közösen a karszalagossok'k'al???be szartak Árpáéktól?Gázsprét nekik.

Vérszegény éjszakai dúvad · http://hangorienidiocc.blog.hu 2007.07.10. 00:17:49

Azért az árva srác sztorija valahogy kimaradt a válaszból. Lehet az az ellenőr lógott a tnafolyamról.

Kíváncsi vagyok, vajon grobiék is fognak-e valami válasszal jelentkezni.

Megdobbent 2007.07.10. 02:13:25

Szerencsetlen Karola magyarazza a bizit, de nyilvan erzi, hogy onnon sutasagaba bujtatott, szanalmas fonoki PR parancs-teljesitese nem 100%-os.

Egyetlen mentsege, hogy a BKV-nal akinek esze van az lop, akinek nincs, az hivatalt es/vagy jarmuvet vezet/uzemeltet, igy az alulteljesitessel kapcsolatban nem szamithat retorziora.

Viszont meg kellene tanulnia egyvalamit vegre, valahara: ez itt a piacgazdasag. Az egesz mozgatoja a fogyaszto (jelen esetben, gyk. az utas). Namarmost ahhoz, hogy szovivioi allasunkat foggal-korommel megtartsuk, bizony produkalni kell. Szlogeneket puffogtatni a nagybudos semmibe sajnos keves, hiszen szimpatikussa kellene valni a minket ugyebar eltarto utas/adofizeto szamara. De igy nem leszunk azok, draga Karola, de nem am.

Igy tehat kivanom neki innen is szeretettel, hogy 30 napon belul talalja magat a piacgazdasagban, es ott probaljon meg ilyen frazisokkal hazalni. 3 nap alatt ra fog jonni: normalisan kell dolgozni, mert ehesnek lenni rossz.

Sok sikert, Karola!

grolko 2007.07.10. 03:16:48

már hiányolom az ősi román dolgokat!

grolko 2007.07.10. 03:18:27

na meg: aki bkv-zik nem lehet sikeres ember!

grolko 2007.07.10. 03:19:50

ez minden nap szívbeli mosoly volt az arcomon!

grolko 2007.07.10. 03:20:52

mindennap, + EZEK!!

grolko 2007.07.10. 03:29:51

és ha már egymásután ilyen sokszor voltam: ELSŐ

hogy ez miért jó?

Zsebencik Lopédia 2007.07.10. 07:57:02

ez olyan nesze semmi, fogd meg jól válasz volt....

fejesjoco 2007.07.10. 08:04:10

igaza van, ne csodálkozzon az, aki itt anyázik és nem a megfelelő helyen, és semmi se történik

nyulata 2007.07.10. 08:10:17

ha a bkvnal anyazol hivatalosan, meg egy ilyen valaszra sem meltatnak, mint Karolae...
szarnak ezek a fejedre csak legyen meg a zsebukben a zse...

tehenke 2007.07.10. 08:43:07

Sosem utazok BKV-val. Nincs ilyen gondom. Viszont rendszeresen látom, hogy azokon az utakon, ahol nincs külön buszsév, és a BKV buszok a kocsik között mennek, piros lámpa után rendszeresen végigvárják a zöldet. Ez azt jelenti, hogy áll a pirosnál, és ha zöldre vált a lámpa, nem indul el! Végigvárja, és sárgánál még gyorsan átcsusszan, megszivatva ezzel jópár másik közlekedőt, és fölöslegesen növelve a dugót. Ezt miért csinálják?

janikahhh (törölt) 2007.07.10. 08:44:52

AZért szoktam le a BKV-ről, mert a szolgáltatás nincs arányban az ellenértékkel. MEtróépítés, meg mindenegyéb, néha olyan érzésem voot, hogy direkt szopatják az utasokat pótlás útvonalának, megállóhelyeinek kialakításával. Látszik, hogy aki ezeket kitalálta, az nem busszal/villamossal jár nap, mint nap. Lényeg a lényeg, hogy autóval (a Kálvin tér leárása miatti dugó ellenére) hamarabb beérek melózni, mintha villamossal tenném. És ezek után preferáljam a tömeg- (szép nevém közösségi) közlekedést?

celecoxib 2007.07.10. 08:58:24

Kíváncsi lennék ezt hogy magyarázná meg a szóvivő???

jesz.ajk.elte.hu/arato14.html

Réka ‎ · http://blog.rekafoto.com/ 2007.07.10. 09:14:00

A szóvivő szavaiból egy naiv polgár azt olvasná ki, hogy az ellenőrök makulátlan ruházatban, madárdal mellett, széles Mentos- mosollyal a szájukon ellenőrzik az utasokat, és bliccelés esetén is hasonló madárdalos stílusban 'intézkednek'.

A nagy büdös igazság viszont az, hogy az ellenőrré avanzsált őr és az ellenőr maga is, cigifüsttől büdösen, igénytelen ruhában, csámcsogva rágózik a metróbejáratnál, a villamoson, buszon, ha egyáltalán rád hederít, akkor a rothadó fogai közül sziszegi ki a szavakat, szóval a konkrét gond nem azzal van, hogy ő mennyire jogszerűen intézkedik, mert biztosan betartja a szabályokat legalábbis nagy vonalakban - a legnagyobb problémát a stílussal, a megjelenéssel kapcsolatban látom és ezt sajnos nem lehet jogszabállyal elintézni, ide személyes igényesség szükségeltetik.

crossb 2007.07.10. 09:24:46


Kedves Szóvivő Asszony!
Azért kell írnom Önnek ezen a fórumon, mivel a közzétett véleménye téves képzetet kelthet az olvasóban. Akár azt is hiheti, hogy hajlandó a BKV érdemben foglalkozni az utasok megalapozott panaszaival.
2007. március 6-án ezt a panaszt tettem, az Ön által ajánlott módon, honlapjukon keresztül.
Tisztelt BKV!

A mai napon 6.45 perckor a Blaha Lujza téren mentem le a metró
mozgólépcsőjén, mint minden nap.
Ott ellenőrök álltak mint majd minden nap. A munkahelyemre utaztam,
mint minden nap.

Megmutattam a bérletem: éves bérletem van, száma: 043004.

Mivel az ellenőrök beszélgettek, úgy tűnik hiába lengettem a bérletem.
Amint keresztülértem a sorukon, az egyik ellenőr megragadott, majd a
biztonsági őrrel közösen cibálni kezdtek a kabátomnál fogva, mert
amint mondták " nem látták a bérletemet".
Mivel az még mindig a kezemben volt az ellenőr hamar elengedett, a
biztonsági őr kissé nehezebben kapcsolt, ő még egy darabig
szorongatott.

Az egész szituáció nyilvánvaló. Tartottam tőle, hogy egyszer így járok,
mivel az ellenőrök unalmukban általában trécselnek, ha elmegyek
mellettük vagy megnézik a bérletemet, vagy rá sem pillantanak. Amint
már írtam, naponta járok ezen a vonalon, itt majd mindig áll ellenőr-
sorfal.

Azonban felháborító, hogy bárkire is kezet emeljenek. Ebből a
szempontból mellékes, hogy több diplomával rendelkező,
közmegbecsült köztisztviselő és éves bérlettel rendelkező utas vagyok.
Emberi mivoltomban aláztak meg, az oka is nyilvánvaló és egyszerű:
bár már jóval 30 múltam, általában ismeretlenek 20-25 közé taksálnak
ránézésre. Ez általában szerencsés, de most gondolom kollégái úgy
gondolták, hogy megtehetik velem amit tettek.

Kérem tájékoztassanak postai úton intézkedésükről, illetve az engem
ért sérelem kártérítésének módjáról és mértékéről.

Név, cím.

Erre egy semmitmondó egyen-választ kaptam („egy jobb világ felépítésén dolgozunk”-szerű levelet konkrétumok nélkül), majd ismételt kérdésemre az orrom alá dörgölték:
Ügyszám: 2433/2007

Tárgy: tájékoztatás
„Ön azt állítja, hogy megállították, sőt a biztonsági őr a kabátját is megfogva állította meg, nem megy túl azon a szokásos eljáráson, melyet egy ki- vagy bejárati ellenőrzésen a felszólítást nem teljesítő személynél még szokásosnak tekinthető.”

Ez a válasz egyértelmű. A BKV vállalja benne, hogy jogsértő eljárást folytat. Az szinte szót sem érdemel, hogy az eset leírása és az idézőjeles „fordítása” aligha nevezhető tárgyszerűnek. Ugyanis a BKV soha nem vonta kétségbe az általam elmondottakat, miszerint a dumáló ellenőrök közt felmutatott bérlettel elsétáló utast a kabátjánál fogva rántották vissza. (és nem utánaszóltak, vagy mentek a mozgólépcsőn).

Úgy gondolom, hogy amíg a BKV így viszonyul a saját hibáihoz, egyszerű képmutatás a részéről, hogy fogyasztóvédelemmel foglalkozó fórumokon az ellenkezőjéről tesz közzé leveleket.

crossb 2007.07.10. 09:27:30

Kedves Szóvivő Asszony!
Megjegyzem, hogy mivel ilyenmód sikerült megkeresnem, várom szíves tájékoztatásukat. Az ügyszám alapján megtalálhatja ügyemet. Mivel biztos vagyok benne, hogy hanyag választ kaptam Önöktől, remélem korrigálják. Üdv: crossb

HollyFcuk 2007.07.10. 09:51:01

Szexi lány Karola, nincs is baj a válaszával.
Csak megjegyzem 2007-ben jó lenne ha a jogok-kötelezettségek örök körforgásából kiviláglana a vásárló-szolgáltató viszony, ha már közösségi szolgáltatóként definiálja magát a BKV. Mert csak gondoljon bele mindenki, hogy a minimálbér majd 15%-t, az átlagfizetés 8%-t költi a vásárló az utazására és cserébe mit kap? Eljut A-ból B-be/ez a szolgáltatás/ mellette büdösben, forróságban, tömegnyomorban tölti a munkanapja meghatározó hányadát. Mellesleg az is jó lenne ha a BKV a jogviszony keletkezését a menetrendben szereplő időponthoz igazítaná... Tudom, jön a válasz, hogy pont a szolgáltatás szinvonalának emelése miatt szükséges az ellenőrök fokozott jelenléte, de ha már szolgáltató, hagy jegyezzem meg: az Uniós és hazai szabályozás a vágóállatok szállítását nem engedi olyan körülmények közt mint ami a "négyeshatoson" meg a "hetesbuszon" uralkodik!

shadowboxer 2007.07.10. 09:56:00

BKV bérletemet és az ezzel járó mindennapos idegrohamokat feladva, szívesen betársulnék olyasvalakihez, aki kocsival jár, és útba esik neki a Stadionok-Moszkva tér útvonal.

blackthorne 2007.07.10. 09:56:08

Lehet, hogy a BKV-nak van sok vitatható dolga, de ha az ember vesz jegyet (és ki is lyukaszja) általában azért nem kerül bajba. Ha meg nem lenne BKV, bajban lennék sok diáktársammal együtt, akiknek ugye nem döntés kérdése, hogy busz vagy kocsi. Nem szeretem őket, de rohadt jó, h van.

The Junglefighter 2007.07.10. 10:05:12

H.
Hekk T SZÓVIVŐASSZONY.
Erre varrjál gombot.
Grat crossb

Dr Net Elek (törölt) 2007.07.10. 10:09:51


Az egész bérletesdi, szám rá nem irosdi nem is lenne ügy, ha a T. BKV-sok elmennének szomszédolni egy kicsit mondjuk Bécsbe, és átvennék az ott jól müködö gyakorlatot.

Az alapvetö különbség a bérleteknél, hogy nincs a bérleteknek arcképes igazolvány része (minek is az), söt semmilyen egyéb része. Csak a bérletszelvény van. Heti, havi, etc. Mivel ott már rég räjöttek, hogy egy bérlettel egy idöben mindig csak egy ember utazik. És külön felhivják a T. utasok figyelmét, hogy a bérlet "übertragbar" azaz átruházható.


www.wienerlinien.at/wl/wlinien/jsp/content/item_detail.jsp?chnid=-1073753112&prgid=1073755272&ctt=2&rid=-1073753109&oid=1073756497&ctt=2

Sorolhatnám még a szolgáltatások minöségének különbségeit (pl télen fütött jármüvek, utasbarát dolgozók etc)
de ne legyünk oly naivak, hogy egy csapásra megváltozik a BKV-nál minden...

Dervenkál Egon 2007.07.10. 10:12:50

Kedves Karola!

Arról szeretnék érdeklődni, hogy hogyan lehet igénybe venni a BKV Zrt. szolgáltatásait.
Ma szervízbe vittem az autómat. Mint kiderült nem tudták orvosolni a problémámat azonnal, ezért tömegközlekedésre kényszerültem. Pesthidegkútról szerettem volna bejutni a belvárosba, és két busz közül választhattam. Blicceltem, ugyanis sehol a környéken egy rohadt újságárus, sem jegyautomata a megállóban, és még a sofőrnél sem lehet jegyet venni.
Mondhatjuk, hogy ez csak a távoli külváros néhány pontját érinti. De a belvárosban is sokszor negyed órát kell menni, ha jegyet akarok venni (hál Isten, elég ritkán kényszerülök BKV-zni), és nem metróállomás közelében vagyok. Az újságos standokban sem lehet ma már bízni, sokuk (én nem tudom miért) egyszerűen nem árul jegyet!
Magyarán Önök, tisztelt szolgáltató, sok helyütt egyáltalán nem teszik lehetővé, hogy jogszerűen szálljak buszra, vagy villamosra. Azt meg nekem senki ne mondja, hogy európai szolgáltatás, ha buszra akarok szállni de előbb el kell jutnom a fél órás sétára lévő nagyobb BKV csomópontig.

Akkor most?

tisztelettel: Dervenkál

Feindflug (törölt) 2007.07.10. 10:17:04

Aki több diplomával rendelkezik, az sikeres ember nem lehet.
Kivéve ha Dr. Batz papucsban BKV-zik.

szgyula 2007.07.10. 10:20:30

Anno felesegemnek a kaller eltepte berletigazolvanyat, majd kozolte, megbunteti, mert ervenytelen a berlet. Jo, csak 400Ft (?) volt az utolagos bemutatas meg par ora elvesztegetese. Mindezt persze csurhe mentalitassal eloadva (atkepzett REBISZ szakemberek?). Mellesleg eves (ceges) berlet, tehat nem a bliccelos utasrol volt szo.

Ugyes, mondana Kohn bacsi.

_wood_ 2007.07.10. 10:24:41

Kedves Karola

Az ön által írt levél tartalma szerintem néhány szóban összefoglalható: ha nem vagyunk elégedettek a bkv zrt szolgáltatásaival, esetleg jogsértés áldozatai leszünk a szolgáltatás igénybevétele alatt; akkor a történteket ne szellőztessük, pláne nem kettőnél több embernek.

ezzel szemben nekem az a véleményem, hogy a nyilvánosság ereje lehet egyfajta kényszerítő erő; talán hatékonyabb, mint a panasziroda látogatása.
ugyanis ami ide fölkerül, azt önök is megtudják - hiszen az előző témára is reagált -, ha valóban a szolgáltatás minőségének javítása a cél, akkor az itt leírtak alapján is elindíthatják az ilyenkor szokásos belső eljárást. persze, ha az eljárás kimerül a megszokott formanyomtatvány kiküldésében, akkor ahhoz valóban kevés az itt föllelhető személyes adat.

bizonytalan  2007.07.10. 10:26:01

BKV-val nekem az a gondom, hogy nincs szívem három szaros megállóra venni egy jegyet, mikor ugyanennyiből átutazhatom az egész várost. Szóval egy kibaszott bűnöző típus vagyok és csak azzal nyugtatom magam, hogy befizetek évente 3 milla szja-t, amibe igazán beleférhetne egy szaros éves bérlet is.

nudlee 2007.07.10. 10:31:15

Nem tudom, azon gondolkodtak-e már, hogy a bérletek és jegyek árának csökkentésével nőne azoknak a száma akik meg tudják venni ezeket...
Több olyan családot ismerek, akiknek személyenként a havi kajája kerül annyiba, mint a bérlet, tessék, lehet választani.
Erre nem megoldás, hogy biztonsági őröket szabadítunk a metrókba.
Én megengedhetem magamnak, hogy kifizessem a bérlet árát, mégis kikérem magamnak, hogy lépten-nyomon büdös kopasz emberekkel ellenőriztessenek.

Malek 2007.07.10. 10:32:18

Tényleg rohadt, jó hogy van!! Ha már a szerződéses viszonyoknál tartunk, akkor az ellenőr miért nem b@sztatja a büdös, alvó vagy épp hangosan kiabáló csövest, meg a cigány putrit a jelenlévő 25 rokonával együtt??? Talán mindegyiknek éves bérlete van??

Aaronka 2007.07.10. 10:50:12

Net_Eleknek teljesen igaza van!!

Mi a szarnak fényképes bérlet? Ha én átadom valakinek azzal miért károsítom meg a BKVt? Egy bérlettel egy ember utazik.
Maleknek is igaza van. Meg kell nézni a diákokkal gizdáskodó véresszájú ellenőrt, hogy elkussol a gödöllői héven, amikor fölszáll egy 15fős "munkát egyfolytában kereső,dolgozni akaró,képzett, de csupán barna bőre miatt elutasított, " társaság.
Ja, és kettőnk bérlete annyiba kerül(ne) hogy annyiból kocsival járunk dolgozni.
Szolgáltatás? Szégyen gyalázat

Llyd 2007.07.10. 10:58:04

Szép jó napokat!

Tegnap történt a következő eset:
nap - mint - nap járok a földalattival, és általában a 3as metróra szoktam átszállni róla. Az még hagyján, hogy mindig(!) elállják a földalatti metrókhoz való átjárót az ott posztoló ellenőrök, de ha valakivel "problémájuk" akad, akkor még a földalatti felé sem lehet átjutni... Szóval tegnap délután... mentem át közöttük, épp el voltak foglalva ( kopasz, biztonsági kinézetű ellenőr jól láthatóan külföldi túristák jegyén próbálta kibogarászni a rányomtatott időpontot, állomást, satöbbit(elég nehezen ment neki, lehet, hogy a számoknál pont hiányzott az átképzésről:))) kezemben a bérlet, mutatom, rám sem bagóznak, majd utánam néz szúrós szemmel ellenőrünk, én meg vállrándítással tovább... ez után történt az érdekes dolog...mentem vissza a kettes metróhoz, mikor láttam, hogy ellenőrünk (a nagyobbik) törtet kifelé a földalattiból ,előtte pedig gyanútlanul sétál egy 20-25 éves nő. Törtetőnk meg sem szólal, csak villámló szemekkel közelít. A fiatal nő már lép rá előttem a kettes metróhoz vezető mozgólépcsőre, mikor elkapná az ellenőr, erre a hölgy majdnem dobott egy hátast, és kijelenti, hogy van bérlete, de nem fog sorban állni, hogy megmutathassa... volt egy általános derülés az ellenőr kárára, aztán magában dohogva visszament. Kérdem én: mi lett volna, ha pár évvel idősebb ez a nő, és jobban elkapja az ellenőr? Szankciók, ha balesetet okoznak, ha bántják az utasokat, akiktől bejön a pénzük?????

krtek2 2007.07.10. 10:58:58

Kiricsi Karola jó csaj, a neve is szép, és még biciklizik is. Igazán kár, hogy a csinos szeplős arcát a BKV-nak adta. :(
velvet.hu/celeb/hcdb/adatlap/kiricsi

mav 2007.07.10. 11:00:23

Kedves Karola! Árulja már el pl Ön illetve a többi Szóvívő, sajtósnak mi a túró feladata van jó sok pénzért a BKV-nál, mert a tájékoztatás azért eléggé gyerekcipőben jár Önöknél. Az hogy 2 hónapban egyszer egy közleményt kiadnak, szerintem bármelyik jó megjelenésű ember el tudná mondani, ezért nem kellene az utasok pénzéből fenntartani egy egész osztályt. (talán a bérlet is olcsóbb lenne) A tegnapi metrópótlás csapnivaló kivitelezése, és utastájokaztatás nagyfokú hiánya nagyban minősíti az egész BKV-t, ráadásul a turisztikailag jelentős helyeken továbbra is csaj magyarul van kiírva a buszok menetrendje. (szabadidejében megtehetné akár Ön is) A turistáknak így is bemutattuk a Budai várat és a belvárost lerohadt, retkes ikarus 412-es járatokkal, melyeken sem a kijelző sem a jegykiadó nem működik, méha akarnék sem tudnék jegyet venni a Dísz téren. A külvárosban persze klímás volvo localók járnak, ez is ellentmondásos. Mire fel kapott az előző vezér évi 20 milliós prémiumot? Kár hogy ezt is az utasok pénzén fizették ki..ezek után csodálkoznak hogy sokan lógnak, mikor nem fejlesztésekre, hanem az Akácfa utcai haverok zsebének tömésére megy el a jegyárbevétel? Ráadásul a 230 ft-os jegy (buszon váltva 300 Ft) helyett átszálló jegyet kéne már adniuk, vagy 800 Ft-ért napijegyet. Így talán a BKV-nak is nagyobb bevétele lesz, de ilyen árak mellett marad a kocsikázás.

valuka · http://www.borkem.hu 2007.07.10. 11:18:41

BKV imázsépítés: Egyenruhás rendőr + ellenőr. Kíváncsi vagyok az országba látogató külföldiek ha ezt látják, milyen hírekkel térnek haza.

Dr Net Elek (törölt) 2007.07.10. 11:22:03

Aki turista, az sem lehet sikeres ember:)
(Magyarlandban)

Legyen a magyar világnyelv! :D

Ez most éppen mávos, de érinti a bkv-t is (gyk. ugyanaz a szinvonal):

A minap a máv egyik nemzetközi(!) jegypénztárában egy turista vissza szerette volna cserélni a jegyét egy késöbbi idöpontra. Kérdezi a pénztárost, hogy angolul tud-e? Nem - jött a válasz.
Akkor talán németül? Nem. A sorban mögötte álló utasoknak kellett leferditeni, mit is akar nyomorult, hogy haladhasson a sor.


2007. Magyarország

B-road · http://szetbaszazideg.blog.hu 2007.07.10. 11:24:18

azert az a becsi übertragbar berlet 50euro, mit a pesti meg csak 7000valamennyi, nem?

Rosszindulatú Vászka 2007.07.10. 11:41:02

Csak néhány kérdés:

Mi annak az oka, hogy a magasan kalifált egysejtűnépség a kijáratnál (kisföldalatti) tart föl ellenőrzés céljából - holott többször a szájamba rágták, hogy a bejáratnál ellenőríznek agressziócsökkentési célzattal?

Honnan a jó büdös francból kéne tudnom az aktuális békávé tarifát és miért nem tudom legálisan felhasználni a korábbi jegyeimet, amit előre kifizettem, legális forrásból van, áll benne a pénzem, a Zigen Tisztelt Zéerténél meg fiall ingyér, mert úgy tűnik semmit se nem kapok érte?

Honnan kellene tudnom jegyet szereznem pl. egy átlag hétvégi matinéprogramon? Az autómaták többnyire nem műxenek, kioszk zárva stb. Hol itt a szolgágltatásra ráutaló magatartás ill infrastruktúra?

Joe Forster/STA · http://sta.c64.org 2007.07.10. 11:47:11

@B-road: Azért a bécsiek meg jóval többet keresnek, mint a pestiek, nem?

Dr Net Elek (törölt) 2007.07.10. 11:47:16

B-road:
Na igy legyen lotto ötösöm:) Sejtettem, hogy vlaki átszámolja...

Igen, az 50 euro, de a helyi fizetések sem egyenlöek a pestiekkel....Nem kéne átszámolni forintra, hanem fizetés %-a alapon nézni, és kiderülne, hogy melyik olcsóbb...

greg_k 2007.07.10. 11:55:58

Én azon gondolkozom már egy ideje, hogy a BKV miért ragaszkodik ahhoz, hogy a jegyek ellenőrzéséhez emberi erőforrást használjon. A be- és kijáratoknál elhelyezett átengedő-ellenőrző gépek/kapuk hatékonyabban látnák el a feladatukat: ha van érvényes jegy/bérlet, bemehetsz, ha nincs, nem utazol - mindez nemre, életkorra, bőrszínre való tekintet nélkül.
És még a most bővített ellenőrlétszámot sem kellene csökkenteni, az ellenőrzési tevékenységet át lehetne helyezni azokra a helyekre és járművekre, ahol az ellenőrző/átengedő rendszer kiépítése nehezen (vagy nem) megoldható.

Szóval nagyon örülnék, ha valaki erre a kérdésre válaszolna... Akár Kiricsi Karola is lehetne, aki szemmel láthatóan necsak a blogot, de még a hozzászólásokat is olvassa. Vagy küldjem be kérdésemet az ügyfélszolgálatra?

...és akkor a zónásítás kérdését, amit bizonytalan (2007.07.10. 10:26:01) feszeget a hozzászólásában még nem is kevertem a képbe.

Joe Forster/STA · http://sta.c64.org 2007.07.10. 12:00:42

Ja, zónásítás? Volt metrószakaszjegy és metrószakasz-átszállójegy (sp?), meg is szüntették...! ;-)

Héttörpe (törölt) 2007.07.10. 12:10:22

A fordítás:

"Minden olyan esetben, amikor a BKV szolgáltatásával kapcsolatos probléma merül fel, azt érdemes közvetlenül a BKV ügyfélszolgálatán bejelenteni."
Magyarul: szart sem érsz vele.

Ez az egyetlen valóban hatékony eszköze annak, hogy az ilyen esetek elbírálás alá kerüljenek, az Önök jogai pedig védelemben részesüljenek.
Magyarul: Le vannak szarva a jogaid

A panasz vagy bejelentés alapján a BKV Zrt. vizsgálatot indít,
Magyarul: szart sem tesz

és indokolt esetben a szabálytalan ellenőrt szankciókkal sújtja.
Magyarul: szaros pénzjutalmat ad nekik.

greg_k 2007.07.10. 12:22:43

Joe Forster/STA: metrószakaszjegy még van, 230 helyett 180 Ft-ba kerül.

Én meg egy kicsit átfogalmazom az előző hozzászólásomban feltett kérdést: hol tart az ELEKTRA bevezetése? Mi történt 2006 májusa óta?

Közben ugyanis az alábbi (számomra) szimpatikus dolgot találtam:

www.bkv.hu/elektra/elektra_01.html

és

www.bkv.hu/elektra/elektra_02.html

Azért hozzáteszem, hogy a tájékoztató szerint "az érdemi elvi döntés" 2002-ben már megszületett... és igaz, hogy a jó munkához idő kell, de öt év azért elég sok. Plusz ha jól sejtem, még nem vagyunk sehol a gyakorlati megvalósítástól.

Dr Net Elek (törölt) 2007.07.10. 12:24:53

Zóna: ez ismét egy jó kérdés.

Egy megálló = egy jegy

Ez kell a magyar citizennek, meg ellenörrendör. Meg a peronra se mennyé be, ha nincs jegyed.

Egyáltalán: minek utazik a parasztja?

csokigojó 2007.07.10. 12:31:40

mellékesen:
ideje lenne azon is elgondolkodni, hogy egy bérletet akárhányan használhassanak, talán kevesebb lenne a bliccelő. nálunk fejlettebb kultúrájú államokban arra törekszenek, hogy minél többen vegyék igénybe a közszolgáltatást, nem pedig azzal szívóznak, hogy ráírtad-e a számodat vagy sem.

A Harmadik Oldal 2007.07.10. 12:38:55

ne szidjátok az ellenőrüket
van közöttük aranyos is
nemrég legalábbis az egyik fiatalabb ellenőrlánnyal sikerült kissé közelebbi ellenőrzési feladatot végezni
(jól szopott)
persze a bunkóknak atomot nekik
meg olyan hogyishivják?...salakanyag-gumifelfujó szerkezetet a seggükbe

BKV figyelő.hu · http://bkvfigyelo.hu 2007.07.10. 12:46:41

Persze, ammnyira akarja velünk tartani a kapcsolatot és annyira együtt akar mülködni a kedves szóvívő kiasszony, hogy majdnem egy hónapja bárjuk a levelét. Ő kezdeményezte a levelezést, hogy mi válaszoltunk neki. Azóta nem jött válasz... Ígéret az egész, az utasnak sosem lesz jobb.

Joe Forster/STA · http://sta.c64.org 2007.07.10. 12:55:19

Van arckép nélküli éves bérlet, lásd www.bkv.hu/jegyek/index.html (második táblázat, e. pont). Ja, két és félszer annyiba kerül, mint az arcképes...

nickem 2007.07.10. 13:20:39

Nem tudom, hogy gondolják, hogy a rendőrökkel ellenőriznek. Mert ez jogszerűtlen, vagyis a rendőr nem adhatja át az ellenőrzőt ember adatait harmadik személynek. Tehát nyugodtan jöhet a rendőr, ha átadja az adatokat az ellenőrnek a rendőrt ezért fel, lehet jelenteni.

barceo 2007.07.10. 13:20:59

Kétszer volt dolgom a BKV ügyfélszolgálatával, mindkét esetben azért, mert a busz nem állt meg a megállóban, ahol várakoztam.

Első alkalommal levél ment a BKV-nak, kb 1 hónapra rá jött a válasz, miszerint a meg nem állás általam rögzített időpontjából(nem használok atomórát, bocs)nem állapítható meg, hogy ki vezette a buszt.

Második alkalommal személyes panasztétel a végállomáson, miszerint az előző busz nem állt meg az X megállóban. Bepanaszolt sofőr hangosan anyáz a másik helyiségben. Elnézéskérés nincs. Panaszkönyvbe beírás van. Jó hónap múlva válasz: nem tanusítottam felszállásra utaló magatartást a megállóban. Ezt kapd ki! Eddig azt hittem, azzal, hogy a megállóban állok elég egyértelműek a szándékaim, de a BKV-nak ennél több kell! Azóta enyhén előredőlve, jobb lábamat megemelve, bal karomat kissé előrelendítve várom a buszt, nehogy szegény sofőrnek kétségei legyenek szándékaimat illetően.

Persze ha lenne ingyenpapucsom...

Dr Net Elek (törölt) 2007.07.10. 13:28:00

index.hu/politika/belfold/budapest/bkv070710/

"Egyelőre nem járnak majd párban a rendőrök és a BKV-ellenőrök, írja a..."

Rendört minden ellenörnek! De ne csak a peronon, otthon is:DDD

Cocu 2007.07.10. 14:42:47

Én biciklivel járok , ezzel rendszeresen kivívom hol a gyalogosok, hol az autósok ellenszenvét. Sajnos a bicikliutak Bp-n csak túrázásra, hobbibiciklizésre alkalmasak, munkábajárásra nem tudom használni, mert a lakhelyem és a munkahelyem között nincs. Persze erre nem költi az állam az adónkat (amelyik járdára fel lehetett festeni a sárga csíkot, arra felfestették, itt a vége a bicikliútépítésnek...), csak a jó BKV-sok végkielégítésére megy, meg folynak el a milliárdok a 4-es metró környékén... BKV ellenőrnek meg csak defektes, piti hatalommániások állnak, nincs az a normális lelkivilágú ember, aki kishazánkban ezt a foglalkozást választaná. Ja, és Karola is biciklizik, legalábbis ezt hangoztatja mindenhol.

_wood_ 2007.07.10. 14:57:30

Rendört minden ellenörnek! De ne csak a peronon, otthon is:DDD

az kemény lesz. hogy ismered a rendőröket, mit tennének meg a büntetés után járó jutalék feléért?

moli 2007.07.10. 15:38:00

Kedves Karola!
A nem a Homarra kikerulo emailekre mi a f... feneert nem lehet valaszolni?!?!?!?

BiG_ 2007.07.10. 15:49:39

Szerintem nem a békávét kéne fejleszteni, hanem meg kéne tanulni a hoppanálást! :-)))
Ami pénzt beleöltek ebbe a nagy büdös kócerájba, abból három Roxfortot is fel lehetne építeni... Tiltott Rengetegestül, fúriafűzöstől...

Üdv!

renugard 2007.07.10. 16:01:29

Felhívnám a Kedves BKV figyelmét, hogy az utasok által érvényesített szerződést(jegyváltás és/vagy bérletvásárlás) több ezer esetben megszegte a szolgáltató, mivel elégtelen szolgáltatást nyújtott. Ilyen eset pl a télen fűtetlen jármű, vagy az illuminált, erősen szennyezett ruházatú, mosdatlan és erősen szagló embertársaink utaztatása, a műszakilag nem megfelelő, korszerűtlen járművek használata, a BKV alkalmazottainak szakmai és emberi alkalmatlansága, arroganciája, a menetrend figyelmen kívül hagyása,...stb. felesleges sorolni tovább.
Amennyiben ezen problémák kezelésére BÁRMINEMŰ törekvés mutatkozna a szolgáltató irányából, hiszem, hogy az utasok irányából is sokkal több együttműködésre számíthatnának.
Addig is: SZART NEM VESZÜNK, FŐLEG NEM A PÉNZÜNKBŐL!!!

nyekk 2007.07.10. 23:04:21

Csak azt nem értem, hogyan tud valaki odáig sűllyedni, hogy ellenőrnek, vagy szóvivőnek menjen a BKV-hoz. Hát a pofám lesülne...

Manyizga (törölt) 2007.07.11. 09:08:23

Már nem azért de nagyon egyszerű lenne a dolog, ha hoznának egy szabályt:
nem lehet bérletet utólag bemutatni, ha valakit elkap az ellenőr nélküle.
Ez esetben meg már mindegy lenne, hogy van a bérletszelvény ki van-e töltve, vagy sem? Egyszerre úgyis csak egy ember tudja használni, nem mindegy, hogy ki az? ;)

tehenke 2007.07.11. 12:37:34

Én ha utazok valahova, megtanulok egy pár szót az adott nyelven, hgy ne vesszek el, illetve gagyogok angolul. Akkor én most bunkó vagyok, hogy nem az ottani helyiektől várom el, hogy tudjanak magyarul?

C10H12O6 2007.07.11. 12:46:26

Kedves Dr. Kiricsi Karola Sajtószóvivő!

Elösszőr is lássuk, hogy mit látunk Önről a neten, az Ön szorgos marketinges önimázsépítő tevékenységének hatására: velvet.hu/trend/bringa070705/
Remek. Akkor inkább tegeződjünk, őgy egyszerűbb neked, nekem.

>Soraikat olvasva néhány gondolat merült fel bennem, amit szeretnék Önökkel megosztani.

Bennem is, NB III-as arcod és tested látva.

>Minden olyan esetben, amikor a BKV szolgáltatásával kapcsolatos probléma merül fel, azt érdemes közvetlenül a BKV ügyfélszolgálatán bejelenteni. Ez az egyetlen valóban hatékony eszköze annak, hogy az ilyen esetek elbírálás alá kerüljenek, az Önök jogai pedig védelemben részesüljenek. A panasz vagy bejelentés alapján a BKV Zrt. vizsgálatot indít, és indokolt esetben a szabálytalan ellenőrt szankciókkal sújtja.

Nem szankció kell. Kirúgás. Új ellenőr. Magasabb fizetés. A tiédből kevesebbet.

>Önökkel közös célunk, hogy ennek hatására a szolgáltatás minősége javuljon, tehát a közösségi közlekedés az Önök igényeinek megfelelő – a BKV Zrt. jelenlegi vezetése által is célként kitűzött - irányban változzon.

>Figyelj. Mióta az eszemet tudom változik. Általában jönnek az új menedzsmenttagok, mint Te is, akiket pofozógépnek használ a média/utas/mindenki. Ezért kapjátok a lóvét, hogy jusson lakásra, xanaxra, trendi helyek látogatására és trendi, "életem álma" férjre. Aztán plasztikára, pszichológusra meg ilyenekre. Én ha kitűzök egy célt, megvalósítom. Ti fajtátok is kitűzi, de semmi nem lesz belőle, ugyanis ugyanannyi a pénzed + igényed sincs valami 100% alkotni.

>Néhány olyan tudnivalót is szeretnék megosztani Önökkel, amely talán könnyebbé teheti a jogok és kötelezettségek látszólagos kuszaságában való eligazodást.

Kedves vagy. Ez olyan tényleg fini marketinges.

>A BKV Zrt. szolgáltatását igénybevevő utas – aki felszáll a buszra, villamosra, trolibuszra, HÉV-re, vagy belép a metró területére – az utazás megkezdésének pillanatától a Polgári Törvénykönyv alapján szerződést köt a BKV-val, a közösségi közlekedést szolgáltató céggel. E szerződés alapján a BKV utazási szolgáltatást köteles nyújtani, az utas pedig ezért ellenértéket köteles fizetni.

Ebben nincsen benne, hogy legyen tiszta, legyen pontos amit én igénybe veszek. Remélem annyiszor k*rn*k le részeg roma származásó kissebbségi állampolgártársaink, amennyiszer késik a BKV saját linkségéből, lúzerségéből. Állítom neked, hogy délelőtt 10-re már csak egy húscafatot kúrogatna a közösség. (képzeld csak el, végre lenne férfi elég az életedben)

>Sajnos nem mindenki – a BKV járműveit használók közel 1/3-a - veszi figyelembe ezeket a magyar jogrendszer szerint jelenleg hatályos szabályokat. Ezzel Önöket, fizető utasokat, és a BKV-t is megkárosítják.

A faszt. Ez egy fagyis duma. Ez egy cég, amit az állam üzemeltet, de akkor is egy cég, amire ott a mendzsment. Hagyjátok megkárosítani a céget, levonjuk a fajtád béréből.
Csak, hogy érts, amikor nem voltál még benne a "nagyforgásban" be kellett ugye vezetni anno a jegykezelő kapukat, hogy csak átsétálsz rajta. Ilyen szinte az egész világon nincsen. Minek kellett ez? Egyszerű: az eladó érdekeltté tette a vevőt, hogy megvegye. Szóval nem azok károsítanak meg engem alapvetően akik bliccelnek, hanem akik ezt a bliccelő rendszert fenntartják rossz döntéseikkel. Menj el Tokióba. Minden helyen normális jegykezelőkapuk vannak 1-1 őrrel, akik segítenek, mosolyognak, egyenruhában vannak (sapka, meg ilyenek..., és nem ciki nekik).

>A BKV Zrt. feladata, hogy a szolgáltatás színvonalát fenntartsa-növelje, és az utasok érdekét szem előtt tartva a megakadályozza jogsértéseket.

OK. Jogi jópofi megvolt, köszi.

>Ennek érdekében - március óta fokozott erőkkel-ellenőrök vizsgálják, hogy az utazni szándékozók jogosultak-e a szolgáltatás igénybevételére.

Ezt a szókincset az ELTE-n, JATE-n, vagy a Pázmányon szedted össze?

>Amennyiben úgy találják, hogy nem állnak fenn a szolgáltatás igénybevételének feltételei, úgy a rájuk vonatkozó szabályok alapján – mérlegelés nélkül – intézkedni kötelesek.

Gyönyörű. Gondolom ettől nedvesedik az iroda. Hányszor olvastad át, hogy minden olyan édibédi szabályszerű legyen? :)

>Érdekes határeset, amikor valaki „majdnem érvényes bérlettel”, tehát egy érvényesítés nélküli bérletszelvény birtokában utazik vagy szándékozik utazni.

Édes vagy! Határeset, tiszta Markos-Nádas. Miért nem írja rá az eladó a bérletre az bérletigazolvány számát?
Miért nincs olyan bérlet, amit egy gyors kis nyomtató kiad: rajta az érvényesség, bérletszám meg ilyenek. Jártál már (te biztos ilyen fejjel), de a többi barom járt már nyugati metróban? Vettek jegyet? Van listátok, hogy csak az EU-ban hogyan működik? Javaslom excel. Bal fügőleges oszlop EU országok, felső vízszintes oszlop szolgáltatás leírása, aztán előnyök hátrányok.
(mehet a trendi SWOT anál-íz-is., ahogy tanultátok az isiben, hoghy hogyan is kéne...)
Az a baj a fajtátokkal, hogy azon kívül, hogy középszerűek vagytok, b*szt*k használni az agyatokat, sőt b*szt*k megtanulni másoktól amit lehet. Ja, hogy ezért nem fizetnek meg. Tévedsz. Ezért fizetünk Téged. Ha nem megy, akkor tünés a fajtátoknak.

>Ilyenkor valójában nem állnak fenn az utazás jogszerű feltételei, az ellenőr elvileg pótdíjazási eljárást jogosult indítani. Ám ez a hozzászólás sem az említett esetben szereplő ellenőr jogérzéke alapján, sem pedig az én véleményem szerint nem volna életszerű. Ilyen esetekben az ellenőrök a méltányosság és a jóhiszeműség alapján az eljárás megindítása helyett felszólítják az utast arra, hogy töltse ki a szelvény üres rubrikáját. Ezzel az intézkedéssel az ellenőr megakadályozza a bérletszelvénnyel való esetleges visszaélést, az utazó pedig immár jogszerűen veheti igénybe a szolgáltatást.

Jogászduma lassan-lassan megy. Erre a faszságra itt nincs szükség. Ti meg a méltányosság. Ez duma. Rossz a rendszer, amit üzemeltettek, és lusták vagytok javítani rajta.

>Egy másik hozzászólásban az ellenőrök mellett szolgálatot teljesítő biztonsági őrök tevékenységével kapcsolatban merültek fel kérdések. Az alábbiakban erről is ejtek néhány szót.

Ejts. Olyan édesen írod.

>A BKV bliccelés elleni kampánya március óta tart.

Hú picim, már kétszer beleraktad, hogy folyik a kampány. Főnök apu pipálja mi, hogy hányszor szerepelteted a kampány dolgot.

>Ennek során sok más intézkedés mellett megerősítették a bemeneti ellenőrzést a metró, illetve HÉV vonalakon.

Neked is kéne megerősíteni a bemeneti nyílást. Jaaaj, nem úgy Te, hanem ha személyesen Te is kiállnál ellenőrizni sima BKV-s ruhában. Megtudnád mi a magyarok kutyaúristene.

>A feladatok ellátására a cégnél dolgozó 430 ellenőr létszámát 100 fővel növelték az elmúlt időszakban. Ezt egyfelől új munkatársak felvételével, másfelől pedig a BKV-nál szolgálatot teljesítő biztonsági őrök átképzésével oldották meg. Az 50 átképzett biztonsági őr korábban egy tanfolyamon vett részt, majd vizsgát tett. Így jelenleg a bemeneti ellenőrzéseknél segítik kollégáik munkáját. Feladatuk tejesítése során jogosultak a jegyek/bérletek meglétét és érvényességét vizsgálni, pótdíjazási eljárást azonban nem indíthatnak. Ezek mellett természetesen továbbra is ellátják a rend fenntartásával kapcsolatos feladataikat.

Gondolom nem a bev.kult. viselkedési alapjai c. tárgy megy a tanfolyamon.
Gondolom nem Ottlik K. Protokoll c. könyve volt az ajándékkönyv, se normális cipő, se fogkefe nekik.

>Kérem tehát Önöket, amennyiben a szolgáltatással kapcsolatos észrevételeiket a megfelelő helyre szeretnék eljuttatni, forduljanak a BKV Zrt. ügyfélszolgálatához! További információt az ügyfélszolgálat elérhetőségével kapcsolatban a BKV weboldalán a www.bkv.hu–n találnak.

Nem fordulok, mert semmi értelme. Bürokrácia nem változik, csak így, ha nyilvános fórumokon küzdünk az ilyen kis g*r*ny lusta, nem dolgozó menedzsment tagok ellen, akik nem tudnak egy működő szervezetet létrehozni, hatékonyab vezetni mindenki megelégedésére.

Nem kérem azt a BKV dolgozóktól, hogy veled együtt a huszártúrós f*sz*m*t szopogassátok, csak annyit, hogy ne nézzetek hülyének, viselkedjetek, adjátok meg a tiszteletet, és én is megadom nektek. Szolgáltassatok tisztességesen, mert azért vagy ott közpénzből csinált cégben, hogy hatékony legyél. Legyetek pontosak. Ahogy XVIII. Lajos is mondta (gondolom talán emlékszel, hogy ki volt, mert a jogra töri a felvételi, hogy lássák mekkora seggetek van benyalni az anyagot.)
A pontosság a királyok udvariassága.
"L' exactitude est la politesse des rois.
Punctuality is the politeness of kings.

Kérlem, ha lehet, akkor menj le egy műszakban jegyet bérletet kérni az ellenőrkollégáiddal BKV-s ruhában, ahogy ők öltöznek. Nem kell gruppenpartyba csapnod magad, csak állj ott és csináld amit ők. Nincs közben kólázgatás, nincsen dumálás. Csak csináld. Aztán ha a fajtátoknak a felső menedzsmentben csak eszébe jut, hogy mi a baj.

Tisztelettel:

C10
BKV bérlettel rendelkező állampolgár, aki köszön a kollégáidnak

ui.: A huszártúrót ne keverd össze a betyárkörtével.
A huszártúró a régen nem mosott pénisz fitymája alatt összgyűlő fehéres válladék, ami egy idő után túróállagúvá válik. Természetes váladék, izzadság, vizelet és ondó keveréke.

A betyárkörte a végbél és nemiszerv közötti területen lévő szeméremszőrzetre ragadt széklet és vizeletmaradvány csomós keveréke.

Szereted a túrórudit? Ha eszed, akkor soha ne feledd mi a huszártúró, gondolj rám, amikor bunkók a BKV ellenőrök. Most már mehetsz panaszkodni a barátnőidnek.

papitoto 2007.07.11. 14:01:38

ami engem illet:
egyetértek a BKV-val,hogy ne utazzon az,aki nem fizet,de...

a kibírhatatlan bűz,ami 90%-ban ott van a járművökön,beleivódva minden berendezésbe,nem a legális utasoktól származik.
Ha nem kapok jegyet,vagy éppen sietek,és a pénztárnál kissé sokan vannak,miért nem a fizetési hajlandóságot veszik figyelembe,és miért annyira kötelező,hogy meg legyek büntetve?
most voltam 1 hétig Bulgáriában.Gondoltam:ha magyarul beszélek,nem tud mit kezdeni velem az elenőr:ahogy itt sem tudnának egy bulgár anyanyelvűvel.Szóval felszállunk a buszra, odalépett egy kedves hölgy,hogy meddig utazunk,és a távolságnak megfelelően adott 3,60 leváért(500ft) két jegyet.Nem akart megbüntetni!!!
pl ezek miatt is:a két bérlet 20.000ft,a benya munkábajáráshoz napi 40km,8literes átlagfogyasztásnál 18000ft
... szerinted?

dani 2007.07.11. 14:02:13

"E szerződés alapján a BKV utazási szolgáltatást köteles nyújtani, az utas pedig ezért ellenértéket köteles fizetni. " Nyehhehe, itt a hiba.

grigorij (törölt) 2007.07.11. 14:54:44

Kedves Dr. Kiricsi Karola Sajtószóvivő!
Sajnos leveléből nem derült ki, hogy melyik kritikára válaszolt! Így elég lett volna átfaxolni a működési szabályzatot...
Én azonban feltennék konkrét kérdéseket Önnek:

1. Ha megvalósul a "...Polgári Törvénykönyv alapján szerződést köt a BKV-val, a közösségi közlekedést szolgáltató céggel..." kitétel, akkor az miért csak az utasokra kötelező? A szolgáltatást végzőre miért nem?
Nem kellene takarítani, lemosni a járműveket? Nem kellene az amortizációnak megfelelően beruházni? Haladni a technikai fejlődéssel?
Kérem, ne a pénztelenséggel, meg hasonlókkal érveljen! Ha nincs mani, nincs vállalkozás stb. De nem az a megoldás, hogy a szolgáltató minimumom üzemel, de a szolgáltatást igénybe vevőket egyszerűen semmibe veszi!

2. És ha már idézte a szabályzatot, akkor kérem, magyarázza el, a BKV miért is játszik hatóságo? Most akkor szolgáltató és a PTK érvényes, vagy sem?
Mert - elfogadva, hogy a bliccelőket ki kell szűrni - a BKV kizárólag azokat az eszközöket veheti igénybe, melyeket bármely másik vállalkozás! Tehát bizt.őr maradjon, de nem lehet igazoltatás, megfélemlítés, adatok kikérése a nyilvántartásból stb. Mert akkor az akár én is megtehetném, behajtva sokéves kintlevőségeimet...

Tehát kedves dr. Kiricsi Karola, BKV sajtószóvivő!

Ha szeretnék az utasok jogkövető magatartását elérni, akkor az legyen Önökre is kötelező! Úgy, ahogy a PTK-ra utal! Tehát Önökre is vonatkozzanak a szabályok!

U.i.: És persze az ellenőrök, nem egy esetben a gépjárművezetők viselkedése, stílusa bőven kimeríti azt az emlegetett szerződés pontjait!

Memme 2007.07.11. 22:49:04

Az online panaszirodájuk működőképes volt... rendszeresen képtelenség volt a kiírt bkv+-os menetrend szerinti buszomat elérni, rákérdeztem e-mailben, miért díszíti a menetrend a buszmegállót, ha annak semmi köze a valósághoz? Bocsánatot kértek 3 órán belül a kellemetlenségért (napi 40 perc késés melóból), és másnaptól pontosan jött a busz. Hozzátenném, ez 4 éve volt. Most nem tudom, mi a helyzet.

ShunterAlhena 2007.07.12. 00:41:45

Ezért most biztos virtuálisan gyomron tapostok, de én (pillanat, kicsit megigazítom a golyóálló mellényt) elégedett vagyok a BKV-val. Nézzünk csak szembe a ténnyel, szerintetek Kánaánban élünk? Ahol rózsaillatú, csendes, rázkódásmentes, ahány-utas-annyi-ülés csodajárgányokra van pénz? Nos, nem.

Ehhez képest mink van? Légkondis buszaink. Igen. Új metróink, új villamosaink. Lehet hogy utóbbiak egyelőre akváriumra hasonlítanak, de a légkondicionáló berendezést (az utasok bevonásával) már veszik meg bele. Tele vagyunk régi csotrogányokkal is, de ezek mennek kifelé. Néhány napja egy svéd lány kért útbaigazitást a 86-os busszal kapcsolatban, és én büszke voltam hogy azért egész pofás ahogy bemondja a megálló nevét, a járat számát minden megálláskor.
Igen, eltérnek a menetrendek a valóságtól, de nehogy már a BKVn verjük el a port a város úthálózatának kialakításáért is! Napi 2 órát oda, 2 órát vissza utazok elővárosi lakhelyem és Aquincum között, valamint iskolaidőben BKVvel járok egyetemre, éjszakai járatokkal megyek haza bulizás után, úgyhogy van jogom tapasztalatból beszélni. Nem tökéletes, de most nézzetek magatokba, nem lehetne SOKKAL rosszabb?

(Ui. megelőzve a lelki szemeimmel már látott oltások egy részét, nem, nem dolgozom a BKVnek, közvetlen hozzátartozóm sem, anyukám jól van.)

wpmps 2007.07.12. 10:53:23

Sziasztok!

!Szerintem!
A BKV es a tobbi hasonlo nagy ceg direkt ugy van felepitve, hogy eltudja haritani az elegedetlenseget, es az igazi felelosoket ne lehessen utolerni.
c10: nagyon jol latod a helyzetet, egyetertek vele, ha nem kezdesz el szemelyeskedni a szovivovel, akinek _tenyleg_ semmi koze nincs a BKV szervezeti mukodeshez, csupan a munkajat probalja vegezni (az o munkaja elvileg a kozvetites, ezt en ugylatom megtette), de mint irtam a szervezeti felepitesbol adodoan o nem mondhatja meg a fonokeinek hogy mikor mit es hogyan oldjanak meg, erre van ugyfelszolgalat, aki vagyjolvezi a munkajat vagynem, ha jolvegzi, a vezetoseg vagyfoglalkozik vele vagynem, de erre mar szinten nincs ralatasa / beleszolasa .. szoval talan gondolkozz mielott irogatsz :)

moli 2007.07.12. 11:06:26

ShunterAlhena: nem igazan jartal kulfoldon, jol gondolom? pedig nem kell messzire menni, csak 300km, 3 ora. az a baj, hogy itt az AKARAT, az IGENY sincs meg a semmivel se tobbe kerulo jobbra.

fr3E 2007.07.12. 13:44:18

Mindenkinek, aki azt hiszi, hogy mindenhol sokkal jobban csinálják a tomegközlekedést, javaslom, hogy tegyenek egy kis kiruccanást Rómába. Utána a magyar felüdülés lesz.

Ja, és az tömegközlekedést szidni külföldön is bevett szokás, akármennyire jár fényévekkel a miénk előtt. Pl.: a szerintem állati jó londoni földalatti szapulják rendesen.

www.thefridayproject.co.uk/audio/fitness/london-underground(the-amateur-transplants).wma

Szóval mindig rossz, sose jó.

Mondjuk a ráncigálás és a "Héló...!" helyett be leketne illeszteni az ellenőr közeg fejbe néhány szót, pl. "Hölgyem", "Uram", "Fiatalember", stb.

Meg az utazó közönség fejébe is bele kellene táplálni, hogy a BKV nincs ingyen.

moli 2007.07.12. 17:05:09

nyilvan letezik olyan orszag, aki mar nem tud egy masik orszagra mutogatni, hogy ott jobban csinaljak. a feladat egyszeru: azt kell utanozni. es itt most nem az anyagi lehetosegekrol beszelek, hanem MINDEN mas forras kihasznalasarol.

stiu 5 2007.07.13. 16:02:52

Sziasztok!

Én részemről nem kérek semmi mást a Tisztelt Kiricsi Karolától és az összes munkatársától, főnökétől, mint hogy csak egyetlen hétig járjon munkába, vásárolni és egyéb napi teendőket elvégezni az általa működtetett BKV-val. Na jó, kicsit nehezítsük a pályát, nem lehet nála előre bérlet, szerezze meg azt az első ilyen napon.
Aztán üljenek le a sarokba és gondolkodjanak el a tapasztaltakon.

avatartalan 2007.10.07. 13:15:56

Tökjocsay ez a Karola,láttam a fábryban én- ha muszáj békávéznom-csak miatta veszek zsugát :-)