Tékozló Homár

Hogyan szerzi meg a TIR Biztosító az adatainkat?

2007.07.20. 11:12 | szily | komment

Ijesztő, ha az ember személyes adatai egy olyan cégnél landolnak, amelyikkel soha nem volt semmifajta szerződéses viszonya. Még ijesztőbb, ha ez a cég egy biztosító. Olvassák Dexx kalandjait és próbálják kitalálni, milyen adatbázisból dolgozhattak a tirpákok.


Kedves Homár!



A minap kaptam egy érdekes levelet a TIR Biztosító Egyesülettől, amiben arra kértek, hogy mondjam már meg nekik, hogy a tagjuk voltam-e régen és még mindig az vagyok-e?! Na a történethez annyit tudni kell, hogy nekem a MAI CASCO-nál és a (hőn imádott) MÁV Általános Biztosító Egyesületnél van törés-cascom ill. kötelezőm, így jön a kérdés, hogy vajon honnan tudják a TIR-esek a nevemet, a címemet, meg hogy egyáltalán van közöm gépkocsi biztosításhoz??? Nem mintha szerény személyem ezen adatai annyira titkosak lennének, de azért úgy vélem ez felveti adatvédelmi jogsértés erős gyanúját.
Eleve azt nem értem, hogy ha volt nekik régi "informatikai rendszerük", abba én hogy kerültem be ha se szerződésünk nincs, se semmi közöm nem volt soha a TIR-hez?! Arról van itt szó, hogy a régi nyilvántartásuk megsemmisült, kaptak valahonnan egy nagy listát a többi biztosítótól (akkor itt történt a jogsértés), és most küldik szét boldog-boldogtalannak a leveleket, hogy kiszűrjék ki volt régen az ő tagjuk, vagy mi? Nevetséges és felháborító is, főleg mivel még ők kérik, hogy levélben én adjam fel nekik a kilépési nyilatkozatot. A minimum az lenne, hogy egy ajánlott borítékot küldenének vagy legalább interneten is lehetővé tennék ennek bejelentését két kattintással. De hogy még én fizessek a levélért és álljak sorba a postán az ő jogsértésük és balgaságuk miatt...
Amúgy felhívtam őket, hogy miez, meg van-e közük az én biztosítóimhoz, vagy esetleg egyesültek valamelyikkel vagy mégis miez, de persze azt mondták egyik sem, és hogy "pont ez a célja a levélnek, hogy kiszűrjük a téves adatokat", de arra a kérdésemre, hogy én honnan jöttem a nyilvántartásukba, azt nem tudta megmondani.

Üdv,
DexxHogyan szerzi meg a TIR Biztosító az adatainkat?

Ijesztő, ha az ember személyes adatai egy olyan cégnél landolnak, amelyikkel soha nem volt semmifajta szerződéses viszonya. Még ijesztőbb, ha ez a cég egy biztosító. Olvassák Dexx kalandjait és próbálják kitalálni, milyen adatbázisból dolgozhattak a tirpákok.


Kedves Homár!

A minap kaptam egy érdekes levelet a TIR Biztosító Egyesülettől, amiben arra kértek, hogy mondjam már meg nekik, hogy a tagjuk voltam-e régen és még mindig az vagyok-e?! Na a történethez annyit tudni kell, hogy nekem a MAI CASCO-nál és a (hőn imádott) MÁV Általános Biztosító Egyesületnél van törés-cascom ill. kötelezőm, így jön a kérdés, hogy vajon honnan tudják a TIR-esek a nevemet, a címemet, meg hogy egyáltalán van közöm gépkocsi biztosításhoz??? Nem mintha szerény személyem ezen adatai annyira titkosak lennének, de azért úgy vélem ez felveti adatvédelmi jogsértés erős gyanúját.
Eleve azt nem értem, hogy ha volt nekik régi "informatikai rendszerük", abba én hogy kerültem be ha se szerződésünk nincs, se semmi közöm nem volt soha a TIR-hez?! Arról van itt szó, hogy a régi nyilvántartásuk megsemmisült, kaptak valahonnan egy nagy listát a többi biztosítótól (akkor itt történt a jogsértés), és most küldik szét boldog-boldogtalannak a leveleket, hogy kiszűrjék ki volt régen az ő tagjuk, vagy mi? Nevetséges és felháborító is, főleg mivel még ők kérik, hogy levélben én adjam fel nekik a kilépési nyilatkozatot. A minimum az lenne, hogy egy ajánlott borítékot küldenének vagy legalább interneten is lehetővé tennék ennek bejelentését két kattintással. De hogy még én fizessek a levélért és álljak sorba a postán az ő jogsértésük és balgaságuk miatt...
Amúgy felhívtam őket, hogy miez, meg van-e közük az én biztosítóimhoz, vagy esetleg egyesültek valamelyikkel vagy mégis miez, de persze azt mondták egyik sem, és hogy "pont ez a célja a levélnek, hogy kiszűrjük a téves adatokat", de arra a kérdésemre, hogy én honnan jöttem a nyilvántartásukba, azt nem tudta megmondani.

Üdv,
Dexx

Szűrt kommentelők

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Dr Net Elek (törölt) 2007.07.20. 11:17:02

Azé qrva meleg van na. A homár is kétszer nyomott konrollvét a postra:)))

Megártott az olivaolaj?

Dr Net Elek (törölt) 2007.07.20. 11:19:10

Akinek az adatai a tirbiztositónál landolnak, az sikertelen ember. Szabd le az ajtajukat!

Amugy ez erösen mutyiganús eset...

KicsiNaiva 2007.07.20. 11:20:26

Mintha kettőt látnék a levélből...
Vagy csak a szemem káprázik? :)

Dr Net Elek (törölt) 2007.07.20. 11:21:09

Mondom hogy meleg van.
mutyigYanús nnna.

KicsiNaiva 2007.07.20. 11:22:56

Rejtélyes körülmények között átvándoroltak az adatok. Érdekes.

Dr Net Elek (törölt) 2007.07.20. 11:22:58

KicsiNaiva:

vagy az ital teszi?:)))

akkó má ketten nyomtunk be....

Rák Attantam 2007.07.20. 11:25:10

Én az bírom, amikor a világvezető német tulajdonú cég első osztályú, übernaprakész cégadatbázist kínálgat nekem telefonon, és amikor megkérdem, hogy mégis, kit hívott, akkor benyögi, hogy a ***** BT-t. Nos, ez valóban az én BT-m volt, amíg 2003. októberében meg nem szüntettem... Nesze neked f*sza naprakész cégadatbázis. Amikor ezt benyögöm, úgy elhajítják a telefont, hogy köszönni sincs időm. :DDD

Secnir 2007.07.20. 11:26:27

Ja, én is kaptam ilyet. Ráadásul most vettem autót, netrisken keresztül kötöttem meg a signallal. Erre ott van benne középen: köszönjük hogy biztosítását a TIR biztosítónál kötötte meg. Azt hitem a frász kitör (mivel a tirnek kétszer akkora volt az éves díja) telefon a netrisknek, signalnak, azt mondták, semmi tir, felejtsem el őket. szvsz csak bepróbálkoznak.

volt egy ehhez hasonló sztorim az antenna hungáriával is. rendszeresen küldözgették a csekkeket pontos címre stb. egyik nap a csekk mellé kapok egy egyenlevelet, ami valahogy így szólt:
Kedves NAGY JÁNOS!
Számítógépes rendszerünk hibája miatt, kérjük küldje meg a következő adatokat, hogy továbbra is a megfelelő szolgáltatást tudjuk nyújtani:
és itt következett egy kétoldalas űrlap, amiben az óvodai játszótársam nevétől kezdve a szexuális szokásomon keresztül mindeféle szarra kíváncsiak voltak. Szomszédokat megkérdeztem, mindenki kapott egy ilyen nagyjánosos levelet. hát ha az adataimra kíváncsi, azt szerezze meg furmányosabban a marhája. meg tir is megerőltethetné magát.
Más:
informatikus vagyok. Ha a teljes informatikai rendszer migrációja kb 30 nap, és ehhez szükséges a tagok írásbeli nyilatkozata a rendezett tagdíjról, akkor a TIR informatikusait páros lábbal kell a gellérthegy tetejéről lerugdosni, és mitnick módjára örök életére eltiltani mindeféle elektronikától. Ha igaz.
Más:
joghoz ért valaki? számíthat ez spamnek vagy zaklatásnak?

KicsiNaiva 2007.07.20. 11:28:21

Net_Elek 2007.07.20. 11:22:58
Hajjajj, jó is lenne... :)

De mindenesetre furcsa ez. Biztos valamilyen csodaadatbázisból szemezgetnek. Néhány embert megzaklatnak, hátha.

pleasantry 2007.07.20. 11:32:08

biztositjak neked a rendszerukbol valo kitorolkozes (szeretek igy toldalekolni) lehetoseget.
koszond meg szepen.

Dr Net Elek (törölt) 2007.07.20. 11:33:47

Szerintem a tirbiztositósok másodállásban argentin focimezbe bújt bkv ellenörök. Akkor gyüjtenek be mindenféle adatot, mikor a buszon meg akarnak büntetni. Na innen az a sok info...

Dr. Kix 2007.07.20. 11:36:44

A mamám többször is montda már, hogy ne igyak munkába, pláne ilyen melegbe ne... kinevettem, de most már tudom, hogy igaza volt.

Szmoki Deszperádó a vadnyugati kapcsolat 2007.07.20. 11:40:57

A TIR ősi román Biztosító. És olyanok is...

KicsiNaiva 2007.07.20. 11:41:11

Az is lehet, hogy a levélíró rendszeres Otto-vásárló, ők pedig összejátszanak a TIR biztosítóval. Micsoda összesküvés lehet a háttérben... :D

Dr Net Elek (törölt) 2007.07.20. 11:41:57

Szerintem a tires it részleg bittorrenten cseréli az adatokat...

Rák Attantam 2007.07.20. 11:42:21

Egyébként meg bevett szokás, hogy egy személyes bepalizós találka után az üzletkötő megkér, hogy ha már ilyen jónak találod a szolgáltatást/edénykészletet/biztosítást, akkor ajánld még három-négy ismerősödet (névvel, címmel), hogy nekik is jó legyen.
A bepalizott ismerős meg vigyorogva nyögi be a Te nevedet is...

Dr Net Elek (törölt) 2007.07.20. 11:46:30

...vagy a szerverparkba egy polcon vannak a masinák a többi biztositóéval, aztá valaki racket cserélt...

kayakkirály 2007.07.20. 11:50:32

Kicsit bonyolult a történet, de nincs benne semmi susmus, csak kicsit bénáztak az informatikusok. Ajánlom figyelmedbe: www.maicasco.hu/r_mai_casco.html
Mivel a módozat működtetésében a QBE Atlasz Biztosító Rt. kizárólag mint a fronting-partner (hazai képviselet) vett részt, továbbá a MAI CASCO módozat viszontbiztosítási fedezete változatlan feltételekkel került megújításra, ezért az állomány kezelésével és a konstrukció működtetésével megbízott MAI CASCO Kft. 2003. január 1-jétől a terméket a TIR Biztosító Egyesület partnerségével működteti tovább.

A Pénzügyi Szervezetek Állami Felügyelete E-II/68/2007. számú határozatában engedélyezte a MAI CASCO állomány átruházását az AIM Általános Biztosító Zrt. részére. 2007. február 1-jétől a MAI CASCO Kft., mint a cégcsoport tulajdonában álló AIM Általános Biztosító Zrt. vezérügynöke, nyújtja a tőle megszokott színvonalú szolgáltatást kedves Ügyfeleinek.

A lényeg, h a Mai Casco nem biztosító társaság, az ő termékét mint biztosító a TIR bizt. egyesület adminisztrálta, amit nem rég át vett az AIM biztosító. De erről ment is levél a Mai Casco ügyfeleknek is.

Dr Net Elek (törölt) 2007.07.20. 11:55:16

A tir biztositó ösi FRANCIA cég....


ja, kitünö román kapcsolatokkal.

Secnir 2007.07.20. 12:02:10

kayak elolvastam. én egyikkel sem álltam kapcsolatban.

Vérszegény éjszakai dúvad · http://hangorienidiocc.blog.hu 2007.07.20. 12:03:31

Ez egy nagyon szerencsétlen ősi román adathalászat.

Amúgy ez nem dupla controlvé, hanem úgy néz ki, a homár elindított egy betelefonálós játékot. Találd meg az egyetlen különbséget a két levél között.
Csak lemaradt a telefonszám... Persze lehet, hogy emilezni kell.

Secnir 2007.07.20. 12:03:36

ja és cascom se volt soha

boribonmackó 2007.07.20. 12:05:21

Ingyen papucsot szavaztunk már?

Szerintem nem érdemli meg!

2007.07.20. 12:32:50

rohaggyon meg az összes máv biztosítós.

HandG 2007.07.20. 13:00:05

Nem kell ezeket az adatokat lopni, simán meg lehet vásárolni a bm központi nyilvántartójában. Minél többet veszel, annál olcsóbb/db.

Próbálkoznak ügyfeleket szerezni!
Igazából én úgy kirúgnám ezt a marketingest, aki ezt kitalálta. Mert akik ezekre a levelekre még válaszolnak is, háááát, hogy is mondajm minőségi ügyfélnek nem tekinteném.:))))

Hurrá Torpedó · http://www.youtube.com/watch?v=br-D7UneS0E 2007.07.20. 13:06:44

azért az már nem semmi hogy egyszerre két embernél is bepróbálkoztak, és mindaketten beküldték a homárnak.
akkor hány olyan ember lehet még aki nem küldte be ide, de kapott ilyet?

engem folyamatosan egy mosonmagyaróvári nyelviskola hívogat, hogy új kurzus indul. de sosem tudták megmodani hogy honnan van meg a telefonszámom nekik (bár gondolom a mobilkereső). és mindannyiszor a fülükbe rágtam hogy én már 7 éve nem élek otthon, sőt a közelbe sem, úgyhogy legyenek szívesek kítörölni, mert feleslegessen basszák el rám a pénzüket a hívással, és ez csak nekik rossz. de nem értenek a szép szóból...
azóta hosszasan beszélgetek a telefonos csajjal, totál leinformálom a tanfolyamokról, milyen más nyelvből indul, mikor hánykor kezdődik, stb, majd 5-10 perc után benyögöm, hogy hát sajnos nem lakom már arrafelé ugyhogy tárgytalan.

Emiceha 2007.07.20. 13:17:45

Erős a gyanúm, hogy TIR leányvállalata lehet kedvenc parkolótársaságunknak...

Finom sztori!

Rák Attantam 2007.07.20. 13:21:12

Kayak, eeeez igen! Tök egyszerű kis tranzakciót vázoltál fel. Ki be le fel meg át ide oda össze vissza és már kész is! :)
Tök eccerű. Az a sejtésem, hogy káreseménynél is kábé ilyen bonyolultságú gépezet kezdi darálni a dolgokat, azért megy olyan gyorsan és flottul minden.

Gumidomino 2007.07.20. 13:46:37

Hurrá Torpedó,
ugyanilyen cégtől hívtak engem hárman is; a lakhelyemhez közel indul tanfolyam. Az elsőnek csak annyit mondtam, hogy nem, kösz, már járok máshová, utána esett le hogy meg kellett volna kérdezni, hogyan, honnan és miért kapták meg a lakhelyet és a mobilszámot.
Akkor hívott a második! :)
Tőle már megkérdeztem.
Az őt alkalmazó cég (nevet nem mondott) megvásárolta a t-mobiltól az adatokat (telefonszámokat!!), de ő címet nem lát, csak egy körzetet, hogy azon belül lakom...
Úgy tűnik, a harmadik már végre tényleg törölte a nevem és a számom, mert azóta nem hívtak.

Hurrá Torpedó · http://www.youtube.com/watch?v=br-D7UneS0E 2007.07.20. 13:52:14

aztabetyármindenit. ilyen van? simán eladják az adataimat? ajóbüdöskurvaannyukat.
mennyit ér egy embernév telefonszámmal, emailcímmel, és lakcímmel?

hozzáférésem van 10.000 levlistás emberhez (név, email, tel, cím):) eladom ha kell :) hawaira akarok menni nyaralni, csak komoly ajánlatra válaszolok :D

Rák Attantam 2007.07.20. 13:59:40

Egyszer egy okos tudós kiszámolta, hogy "mennyibe kerül" egy ember. Tehát szépen kielemezte egy átlagos testfelépítésű ember "alkotóelemeit" (víz, kalcium stb.), megnézte, hogy a bótba mennyié kaphatók ezek az anyagok és összeadta az árakat. A végeredmény valami 19.50 dollár lett.
Tehát kábé húsz dolcsi az "anyagköltséged". Ezek alapján a neved és a címed mennyit érhet?
(elárulom: 3 és 20 forint között, mennyiségtől függően) Jó, mi? Megvesznek kilóra...

Hurrá Torpedó · http://www.youtube.com/watch?v=br-D7UneS0E 2007.07.20. 14:02:41

hűbakker, ha 20-at adnak egy emberért akkor 10E emberért kaphatok pl 200E pénzt, abból még nincs kéthetes kétszemélyes hawai. asszem neked nem adom el jónevű RákAttantam

Mirko 2007.07.20. 14:03:41

A poszttal kapcsolatban jutott eszembe ez a nem régi esemény, és bár a Homárnak nem akartam elküldeni, úgy gondolom, befér kommentként egy ilyen rokon témához.

DSL céljára beköttettük pár hete hazulra a telefont. (Mondjuk maga a bekötés megszervezése is Homár-gyanús eset volt, mivel nekünk, mint megrendelőnek kellett tolmácsolnunk a Telekom és a T-Online között, de most nem erről akarok írni.) Konkrétan az első "külsős" (tehát nem tesztcélú) hívás másnap délelőtt tizenegy környékén (24 órával a vonal aktiválása után!) érkezett, miszerint tartozásom ügyében a megadott számon hívjam fel az Intrum Justitia ügyfélszolgálatát - legalábbis ezt mondta a géphang, mire az én jogos reakcióm az "Anyád!" volt, majd letettem a telefont. A vicces az egészben az, hogy írásos felszólítást se előtte, se utána nem kaptunk valamint több ilyen telefonhívást sem) - valamint hogy a címhez egyáltalán nem tartozik gépkocsi-tulajdonos már vagy hat éve (talán nem minden alap nélkül rögtön egy - alkalmasint kamu - parkolásidíj-hátralék jutott eszembe).

Ja, és a Telekom on-line telefonkönyvében a mai napig sincsen benne a vezetékes szám, amin hívott az Intrum.

Naiv ügyfél vagyok, nem is értem, hogy történhetett ez...

Rák Attantam 2007.07.20. 14:12:35

Torpedó, nekem ne is add el őket. Én útálom ezt a címcsencselősdit nagyon. Nem vagyok/voltam benne (csak mint "munkadarab"), viszont tudok egy-két dolgot.

ertekelem · http://www.ertekelem.hu 2007.07.20. 14:13:59

Ilyestő? Inkabb ez www.zabasearch.com ha netan valakit keresnetek az usaban..

Rák Attantam 2007.07.20. 14:20:52

zabasearch: Azt hittem, ez valami helyi magyar kolónia online étterem-kereső szolgáltatása. :DDD

Dexx 2007.07.20. 14:22:11

"A lényeg, h a Mai Casco nem biztosító társaság, az ő termékét mint biztosító a TIR bizt. egyesület adminisztrálta, amit nem rég át vett az AIM biztosító."

Kösz az infóért.

Az hogy én erről nem kaptam levelet, lehet a posta hibája; hogy nem találtam infót a neten erről 2 perc keresés alatt, az én hibám; nade az, hogy erről a TIR-nél sem tudnak, az már nem az én hibám :) Ugyanis mint írtam, amikor felhívtam őket, akkor ez volt az első kérdésem, hogy megtudjam van-e bármi közük bármelyik biztosítómhoz, mert azért ilyesmi sejtésem volt nekem is elsőre. De az ügyintéző értetlenül reagált, és mondta, hogy semmi ilyenről nincs szó, csak az informatikai rendszerüket akarják naprakésszé tenni... Nade ezt a hozzájuk nem tartozó ügyfelektől várják? Akkor már vegyék elő a szerződéseiket és abból rakják helyre a nyilvántartásukat, nem?!

Már várom, hogy az OTP mikor küld ilyen levelet az embereknek, hogy "Kedves Polgár! Amennyiben volt nálunk számlája, kérjük a pontos egyenleggel és a számlaszámával küldjön nekünk levelet, és aktualizáljuk a nyilvántartásunkat." :D

De hogy én az informatikusaik bal*dása miatt nem állok sorba a postán, az tuti! :)

Taktikai Reset 2007.07.20. 14:32:49

Mirko,


lehet, hogy a telefonszám mondjuk egy évvel ezelőtt már ki volt osztva valakinek. Talán fizetésképtelenné vált és lekötötték. Az elévülési idő után elvileg másnak is beköthetik ugyanazt a számot. Így magyarázta ki Árpi.

Mirko 2007.07.20. 14:49:39

Taktikai Reset 2007.07.20. 14:32:49

No, ebben van logika - annyira, hogy tényleg egy régebben ennél a központnál használatos, aztán a kilencvenes évek vége táján tovább nem bővített egységhez tartozó telefonszámot kaptunk.

Köszönöm a gondolatot, azért csak a kedves jó édesanyjukat Intruméknak. :]

Secnir 2007.07.20. 15:43:00

Dexx: a te eseted annyiban különbözik az enyémtől, hogy én sosem voltam tir-es, köbés stb. cascom sem volt soha. mégis a levél amit kaptam dettó ugyanez. de a címadatbázis az régebbi lehet, mert egy olyan címre küldték el, ahol kb másfél éve laktam. a postás néni rendes volt, név alapján hozta át hozzám automatikusan. ebből gondolom, hogy adathalászat lehet, nem pedig vmi más. lehet, hogy vkinek van egy jóképű adatbázisa, és lellenőrzi, hogy ki ír vissza egy ilyen fals levélre. ezek után azt moondja, hogy akik ilyen naivak, azok kaphatnak ridörszdidzseszt csomagot, benne autókulccsal. vagy kapnak levelet kihagyhatatlan európai körútról olcsóér. vagy török aranyat féláron. keresik a majmokat...

Dexx 2007.07.20. 16:01:09

Secnir: hát ha neked még a mai cascohoz sincs közöd, akkor mégcsúnyább az eset, úgyhogy az esetedben jogsértésről van szó! Hacsak nincs minden másik biztosítóval valami szerződése ahonnan jogosan kap egy újabb listát :) Lehet, hogy a netrisk a lúdas a dologban? Mert én is rajtuk keresztül kötöttem a dolgokat... Gyanús, hogy téged is egyből megkerestek ahogy regisztráltál a netrisknél, nem?

Idézet a netrisk adatvédelmi elveiből: "Társaságunk az Ön adatait biztosítási titokként kezeli, azt az ön beleegyezése nélkül nem adja ki harmadik személynek, kivéve az Ön által választott, a szolgáltatást nyújtó Biztosítót."

Tehát a netrisk nem adhatja oda a TIR-nek az adataidat, így a te esetedben, hogy miután kötöttél kötelezőt a netrisknél egyből megkeresett a TIR.... elég gyanús, nem?!

Amúgy én pont másfél éve vagyok boldog autótulajdonos, szóval kb. akkori listáról lehet szó ahogy te is írtad, hogy másfél éve költöztél el.

TheElf · https://www.kalandmester.com/ 2007.07.20. 19:04:54

Átadni nem feltétlenül kell.

Mondjuk megadod az adataidat valakinek. Ő nem adja tovább.

De azt vállalja, hogy minden regisztrált ügyfélnek kipostáz egy körlevelet, csomagot, stb. ergo ő küldi el a biztosító levelét, a kezdőcsomagot, stb.

andreiground (törölt) · http://www.andreiground.com/ 2007.07.21. 01:14:16

Soha ne hidd el egy szavát sem annak, akit Gálffy Alice-nak hívnak. A történet gondolom MÁHIG sem érthető. Dr?

renugard 2007.07.21. 16:20:53

Nem lehet sikeres "dr", aki "helyettes"
A hölgyet meg, gyerekek, könyörgöm, akasszuk fel!

renugard 2007.07.21. 16:21:57

A tirpákozás amúgy gusztustalan, degradáló, és kiközösítő

Pilla 2007.07.24. 13:40:06

valaki zárassa már be a a TIR biztosítót!!!!!
Én csak attól félek, ha nem én leszek a hibás, és összetörnek, a vétkesnek meg a TIR biztosítónál lesz a kötelezője.
Mondjuk megvan a véleményem azokról, akik a TIR-nél biztosítást kötöttek, és így csesznek ki a normális emberekkel. Mert az olcsó. Ja, olcsó, és hót GÁZ!!!!!!!! + fizethetem ki én a saját költségemen a szerelést, és ha szerencsém van, akkor majd talán vissza is kapom a pénzemet tőlük. nálunk 2 autó van, de egyik sem a TIR-nél. Az biztos, ha nekem is kiküldik, én az ombudszmanig megyek, addig meg sem állok.!!!!
süti beállítások módosítása