Tékozló Homár

"Olvadt" parkolójegyért is büntet a Centrum

2007.07.31. 10:04 | jackyll | 60 komment
Nagy siker volt, nagy siker lesz az extrém hőmérsékleten (50C+ szélvédő mögött)  bomlásnak induló hőpapíros parkolójegy. Idei áldozatunk zsemlemorzsa, akinek férjét konkrétan azért büntették meg, mert a szar minősége miatt olvashatatlan jegyet nem vette észre a parkolóőr:
Hadd osszam meg veletek a következő történetet. A főszereplő immáron sokadszorra Centrum Kft. Férjem az utóbbi időben nagyon gyakran jár a belvárosba, már kellőképpen meg lett félemlítve a különböző büntetésekkel (legútobb pl. érvényes parkolójeggyel azért tettek rá kerékbilincset, mert a két jobb oldali kerékkel 30 cm-re a járdán állt), így már kínosan ügyel arra, hogy hol, hogyan parkol és hogy rendszeresen meghosszabbítsa a parkolójegyét. (És persze arra is, hogy mikor a jegyet veszi még véletlenül se tévessze szem elől az autóját, mert a szemfüles ellenőrök simán megbüntetnek azalatt a másfél perc alatt is - ez velem történt meg.) Múlt héten mikor visszament az autóhoz, büntetőcsomag várta a "felszólitás oka" rovatba a következő szöveggel: "Jegy olvashatatlan helyen". A jegy természetesen nem volt olvashatatlan helyen, csupán az történt, hogy az extrém melegben elszineződött, így távolról olvashatatlanná vált.

Felhívtam telefonon az ügyfélszolgálatot, hogy a parkolójegy számát megadva igazoljam a parkolójegy érvényességét, de a hölgy azt mondta, ez nem lehetséges, mert akár más parkolójegyének a számát is bemondhatom, így el kell küldeni az (eredeti) parkolójegyet, átvilágítják és törlik a büntetést. Azt már nem is említettem neki, hogy ha bediktálni tudom más parkolójegyének számát, akkor talán el is tudom küldeni más jegyét, hanem közöltem vele, hogy mivel a férjem nem hibáztott, volt érvényes jegye, így ez a telefon az utolsó, amit hajlandó vagyok tenni az ügy érdekében. Felháborítónak tartom, hogy rosszhiszeműen feltételezik, hogy érvénytelen a parkolójegy miközben az ő felelősségük, hogy ilyen minőségű jegyet nyomtat a gépük. Erre a hölgy azzal érvelt, hogy el nem tudom képzelni hányan parkolnak hónapokkal ezelőtt lejárt jeggyel.... Bár ilyen elszineződött jeggyel én még nem találkoztam, más esetben meg nem tudom ennek mi értelme lenne, mindenesetre úgy tűnik az alapelv: jobb, ha mindenkit megbüntetnek, hiszen akadhat köztük olyan is akit jogosan....
Szűrt kommentelők

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

bizonytalan  2007.07.31. 10:14:16

régi sztori, kit érdekel...

Vityaz 2007.07.31. 10:28:49

Régi történet, ügyfélszolgálat full korrekt ezesetben... Más jegyének a számát a más kocsijának szélvédője mögül is be tudom diktálni, no ezért kell elküldeni a sajátomat. Meleg van, mindenki feszült, nem mennek flottul a dolgok. Kis empétiát gyakorolni, normálisan parkolni, nem pampogni.

Bit Rot 2007.07.31. 10:48:48

Vityaz:
Az a nagyokos, aki hajlandó elküldeni az EREDETI jegyet, gondoljon bele, hogy ha elveszik a levél, mivel fogja bizonyítani a bíróságon, hogy nem jogos a büntetés?

báró Csekonics 2007.07.31. 10:58:04

Háát... Mondjuk a jegy számát bediktálni talán tényleg nem elég, de hogy az _eredeti jegyet_ küldje be a delikvens... Azt ugye Centrumék sem gondolták komolyan, hogy ha rendszeresen inkorrekt (genya) módon állnak hozzá a panaszokhoz, akkor utána ilyesmit bárki rájuk bíz?
Pl. 'véletlenül' elkeverik, utána fizetheti a nyájas ügyfél a bírságot, mert ugye bizonyítéke nincs ellene?!
Vagy tévedek és bizonylattal veszik át?

homár molla2 2007.07.31. 11:00:06

tájékozódj.
www.privatbankar.hu/html/cikk/kommentar.php?kommentar=19255

persze szaralakok a parkolósok, efelől nincs kétség.

▓▓▓▓▓☻ ©╞╕ چ ذ җ € η ☻ ▓▓▓▓▓ · http://blog.hu/user/45354/tab/activity/mindate/2007-07-23T16:48:05+02:00 2007.07.31. 11:13:42

Eredetit nem küldünk, max bemutatunk... Posta viszi, ugyebár :)

Tényleg tisztára korrekt ügyfélszolgálat... Menj, mutasd be, hogyne: ez a következőt jelentené esetemben:

1a. Veszek BKV jegyet (2*2 db-ot) 920 Ft
1b. Elautózok hozzájuk (ez a valószínűbb ismerve a BKV-s színvonalat: 6 km *2=12 km 10 l-es fogyasztás[város] ~ 1L ... 1L*283Ft ~300 Ft + Parkolás kb. 270 Ft-ért = 570 Ft [ha szerencsém van, ezt nem kell bemutatnom]

2. 2 óra mínusz munkaidő = 2*kb.960Ft=1920 Ft

Összesen a rugalmas ügyintézésre min. 2490-2840 Ft-ot költök, plusz a főnöktől a szívesség, hogy leléptem korábban...

Valóban korrekt...

Nagyvakond 2007.07.31. 11:28:20

Há' énszerintem meg - ha nem is bolhából elefánt, de - egérből medve az ügy:
Kedves Csirke: bár a számok azok számok, és így valóban pluszköltség, mégis: ez az egész vis major-sztori, vagyis előfordul, és igen, el kell menni (akár kocsival benzinköltségen, akár békávéval jegyárért vagy bliccelve, vagy bringával vagy gyalog stb.).

Olyan ez mint a múltkjori húsos müzliszelet: nem az"ügyfél" szivatása, meg bőrlehúzás.

Ettől még persze sajnálhatjuk a csókát - semmi kétség.

Dr Net Elek (törölt) 2007.07.31. 11:39:15

Azé arra figyeljetek, ha a fent nevezett parkolótársasághoz mentek zügyet intézni, hogy nincs ajtajuk...mer má valaki letépte. Ugyhogy belépés elött egy féltéglával kell kopogtatni az ablakukon. Különben nagyon durcik lesznek.

Nagyvakond 2007.07.31. 11:40:31

És különbenis:

[Off:
"Meghalt Michelangelo Antonioni olasz filmrendező - jelentette be kedden az ANSA olasz hírügynökség."]

OkoskaTo:rp 2007.07.31. 11:46:16

Kedves burnuszos barátom! Ez nem vis maior, hanem a "szolgáltatónak" felróható hanyagság. Lehet tudni, hogy errefelé nyáron meleg van? Igen. Lehet tudni, hogy mit csinál az itt megszokott meleg a tré hőpapírjukkal? Igen. Most akkor kinek is a hibája az elszíneződés? És talán nehogymár a történetben vétlen szereplőnek kelljen időt és pénzt pocsékolnia a parkolótársaság üzemszerű trehányságának helyrehozására.

Kitalátor (másként) gondolkodó · http://kitalator.blog.hu 2007.07.31. 11:50:20

A parkolóautomatába nyomott PUR-hab javítja a parkolójegyek olvashatóságát?

Vityaz 2007.07.31. 11:50:23

"Lehet tudni, hogy mit csinál az itt megszokott meleg a tré hőpapírjukkal?"
Definitive a hőpapír már csak ilyen... nem tré, ilyen, így született, bármelyik mávos jegy, pénztári blokk hasonlót produkál. Tényleg gagyi a történet, a helyzet meg vis major. Ezt kell belátni azon túl, hogy ganaj cég a centrum.

Nagyvakond 2007.07.31. 12:00:34

Először arra gondoltam, az a természetes, ha a rendszerbe olykor-olykor hiba csúszik; lehet, hogy ez a Centrum esetében csak azért nem méltányolható, mert amúgy - ugye - en bloc "utáljuk" őket (mint a békávét, a taxisokat, a csomagküldőket stb. stb.).

Aztán tovább gondolkodtam, s megmaradtam az előbbi gondolatnál.
Ha évek óta - vagy, na jó, hónapok óta - a jegyek jelentős része olvashatatlanná válna a hőségtől, akkor a háborgás jogos.
Nem tudom, hogy ez így volt-e.

Egyáltalán nem gondolom, hogy a vevőnek/ügyfélnek kell hajbókolnia a cég(ek) előtt.

Allahu akbar!

OkoskaTo:rp 2007.07.31. 12:03:51

Vityaz: Jelentős különbség, hogy a vonatjegyet, pénztári blokkot nem kell üzemszerűen tűző napra kiraknod órákra.

Más oldalról megközelítve: A világabb boldogabbik felén valamiért nem a hőpapíros megoldást erőltetik erre a célra (sem). Persze, nem az a legteszkógazdaságosabb megoldás.

stichus 2007.07.31. 12:25:33

aszongyahogy a centrum egy ősi román cég. aki a centrumnál parkol nem lehet sikeres ember. gasztonyinak papucsot és az egész egy nagy fospunepa. vége. új posztot

Dr Net Elek (törölt) 2007.07.31. 12:29:50

A parkolóautomatákon sok minden segit, nem csak a purhab...Pl ott van samu, a nagykalapács. De igazán sikeres emberek polgári védelem felirattal védekeznek a napsugarak ellen, mint azt tudjuk. Jó még a roki igazolvány, az pl nem szinezödik el hö hatására. Hatásos lehet egy "centrum kft szolg. autó" feliratú tábla is a szélvédö mögött.

A nem annyira sikeres emberek otto katalógusból rendelik a parkolójegyüket, vagy ráma margarinos doboz fedelet használnak a parkolófecni szélvédöre való felragasztására.

▓▓▓▓▓☻ ©╞╕ چ ذ җ € η ☻ ▓▓▓▓▓ · http://blog.hu/user/45354/tab/activity/mindate/2007-07-23T16:48:05+02:00 2007.07.31. 12:39:46

Azt hiszem, a korrekt megoldás az lenne, ha ilyen esetekben eltekintenének a pótdíjazástól... Nem lehet arra fogni, hogy akkor majd visszaélnek vele, mert az év alacsony százalékában terheli meg a hőártalom annyira a jegyeket, hogy elfeketedjenek... Itt jön képbe a méltányosság, amiről ugyebár nem nagyon lehet mostanság hallani. Ha télen el tudnak tekinteni a hóval borított autó pótdíjazásától, miért fájna azt a néhányszáz autót nem megbüntetni, amiknél elégett jegy van a szélvédő mögött? Nem értem, miért jogos nekem szopnom!

▓▓▓▓▓☻ ©╞╕ چ ذ җ € η ☻ ▓▓▓▓▓ · http://blog.hu/user/45354/tab/activity/mindate/2007-07-23T16:48:05+02:00 2007.07.31. 12:42:42

És ha vis major akkor ne nekem legyen az, hanem a társaságnak... Az automata megrongálása (tipp: kétkomponensű habbal - destroy) nem megoldás... Néhány fogsor megrongálása szerintem hatásosabb... A 20 milás kocsiknak továbbra sem kötelező a parkolócetli :)

Nagyvakond 2007.07.31. 12:47:38

Na ja... A "vis major" nem az, amire a cég aszongya: "bocsika, bocsesz" (ezt amúgy senki ne mondja!), aztán nem "eszközöl megszünetést az eljárásra való/történő tekintettel határozatilag".

stichus 2007.07.31. 12:51:23

egy pár ingyenpapucsot

crashdummy 2007.07.31. 12:52:48

Az eredeti parkolójegyet eszedbe ne jusson beküldeni nekik. Onnan kezdve tuti a szivatás (felszólítás, bíróság)aztán mutasd be a jegyed, ha tudod.

A múltkor kaptam cseles mikuláscsomagot a Cenntrumtól. Elmentem jegyet venni. Az első automata nem működött. A második nem fogadta el a parkolókártyámat "Hibás kártya" felkiáltással. Mire a megtaláltam a harmadikat és visszaértem a kocsihoz, a füles cserépedény éppen rakta ki a büntetést. Mutatom neki a jegyet, mire közli, hogy őt az nem érdekli, mert már beütötte a gépbe. Hát, akkor a nőnemű egyenesági felmenődet!

Később nagy nehezen sikerült felhívni az ügyfélszolgálatot, ahol azt mondták, hogy vigyem be a pótdíjfizetési felszólítást és a parkolójegyet személyesen (ja, persze, munkaidőben a város túlsó végébe), vagy küldjem be levélben.

Ez utóbbi történt, tértivevényesen egy dörgedelmes levél kíséretében. Persze nem az eredeti papírokat küldtem el, hanem beszkenneltem mindkettőt, és azt. Azóta sem hallottam felőlük.

Takezó 2007.07.31. 12:59:07

"(legútobb pl. érvényes parkolójeggyel azért tettek rá kerékbilincset, mert a két jobb oldali kerékkel 30 cm-re a járdán állt)"
Meg is érdemelte, tanuljon meg parkolni.

Torpsajt 2007.07.31. 13:00:22

Az adóigazgatási azonosításra alkalmas nyugta adását biztosító pénztárgépek és taxaméterek forgalmazásának, használatának feltételeiről és az azzal összefüggő nyilvántartási, elszámolási és adatszolgáltatási kötelezettségekről szóló APEH közlemény, mely 2006. január 1-jén lépett hatályba a következőkről rendelkezik a hőpapírra nyomtatott nyugtával kapcsolatban:

„2.2.5. Hőnyomtató alkalmazása esetén csak olyan hőpapír használható, amely gyártói tanúsítás alapján, a felhasználástól számított legalább 8 évig képes a nyomtatási kép olvashatóságát biztosítani. A forgalmazónak a papírtekercs hátoldalán az elejétől a végéig folyamatosan az alábbiakat kell feltüntetnie:
- „A hőpapír pénztárgép vagy taxaméter hő-nyomtatóban használható.”
- „A papír használhatóságának határideje (év, hó, nap):”
- „Olvashatóságát megőrzi 8 évig”
- Az olvashatóság megőrzésének feltételei:
A forgalmazónak rendelkeznie kell a felhasználhatóságra és az olvashatóságra vonatkozó gyártói tanúsítvánnyal.”

A pénztárgépek és taxaméterek szabályszerű használatát, a kibocsátott nyugták szabályosságát, a használók adókötelezettségét érintő bizonylatolási kötelezettséget a használók székhelye szerinti illetékes APEH Regionális Igazgatósága vizsgálja e közlemény rendelkezései szerint.

Emiceha 2007.07.31. 13:49:11

Szerintem ez nem volt túl szép dolog a Centrum Parkoló kft-től, maradjunk annyiban.

Amanitin2 (törölt) 2007.07.31. 14:21:14

'Ha évek óta - vagy, na jó, hónapok óta - a jegyek jelentős része olvashatatlanná válna a hőségtől, akkor a háborgás jogos.'

A háborgás akkor is jogos, ha ez az egy darab feketedett meg az utóbbi kétezer évben.

Gumidomino 2007.07.31. 14:28:55

"férjem nem hibáztott, volt érvényes jegye, így ez a telefon az utolsó, amit hajlandó vagyok tenni az ügy érdekében"


...gondolod te...

Tiko 2007.07.31. 14:33:29

en meg a telefonkoltseget is sajnalnam ilyen ugyek intezesere. jol eltennem a fantasztikus minosegu parkolojegyet, majd a birosagon bemutatnam a buntetocedulaval egyutt.

megvetted a "szolgaltatast" ugye?! erolkodjenek rajta ok, es az ugyintezojuk haljon meg agyverzesben - ne en.

szarni bele. pereljenek csak sajat koltsegre.

OkoskaTo:rp 2007.07.31. 14:54:49

Torpsajt, köszönöm! Eléggé jokergyanús idézet.

Tényleg, nincs itt jogvégzett ember? Polgári jogi a téma, azaz ők nem egy hatóság. Ők állítanak valamit, én meg az ellenkezőjét. Miért egyértelmű, hogy én menjek az ügyfélszolgálatra, és nem ők jönnek ki az általam megadott címre és időben? Hogyan próbálkozhatnak a bíróságon alátámasztani, hogy elzárkóztam a szelvény bemutatásától, ha egyszer a biztonsági okokból rögzített telefonbeszélgetésünkön elhangzik a számból, hogy mikor és hova jöhetnek megnézni?

Vérszegény éjszakai dúvad · http://hangorienidiocc.blog.hu 2007.07.31. 14:55:49

Nem kő' parkolni, no. Mindig mennyék két embör, oszt míg az ögyik ügyet intéz, a másik furikázik körbe - karikába.

Tiko 2007.07.31. 14:58:46

"Hogyan próbálkozhatnak a bíróságon alátámasztani, hogy elzárkóztam a szelvény bemutatásától,"

Ki mondta hogy nem zarkozhatsz el tole?:) Plane ugy, hogy becsuletesen megvasaroltad. Meg mindig azt mondom: szarni ra.

stichus 2007.07.31. 15:19:50

OkoskaTo:rp 2007.07.31. 14:54:49

mint félig jogvégzett ember, azt tudom mondani, hogy:
- ez egy szerződés, mely ráutaló magatartással, a szolgáltatás igénybevételével jön létre
- ezért ellenszolgáltatást kell nyújtani
- ők állítják, hogy igénybevette a szolgáltatást. bizonyíték a nyilvántartásuk, meg a csomag. a bíróság a fasztudjamiért, de konzekvensen elfogadja saját állításának igazolására a saját nyilvántartását
- ergo, most a másik félnek bizonyítani.
most ezzel vagy mellélőttem, vagy nem

stichus 2007.07.31. 15:26:27

a faszkivan, hogy nem megy el a komment

stichus 2007.07.31. 15:27:53

a faszkivan, hogy miért nem látszódott az előbb még a komment

fekete ٢etek 2007.07.31. 15:31:09

tiko, jók a tanácsaid csak nem te baszol rá, ha tényleg csak szarnak rá

Janitop 2007.07.31. 15:48:50

Egyszerű a téma. Ilyen esetben meg kell őrizni szépen a parkolójegyet és lefénymásolni. Ha jön az ügyvédtől a fizetési felszólítás egyszerűen el kell faxolni neki a másolatot. Ilyenkor az ügyvédi költséggel ők számolhatnak. Én az autópályával jártam így. Rég eladott (180 ezerért) autómra kellett volna fizetnem kb 500 ezret. Hiába harcoltam velül. Ügyvéd óta nem zaklatnak.

Tiko 2007.07.31. 16:07:24

٢etek 2007.07.31. 15:31:09

miért ki más baszna rá? előbb-utóbb bíróság lenne (sztem ez csak komoly bírság esetén ugyan), ott bemutatnám. tuti nem fickándozók előre nekik. s majd lám, győz az igazság, utána meg visszaperelek..

dr. trafik nomac 2007.07.31. 16:19:45

En meg nem is telfonalok nekik szepen sorba rakom a jagyeimet, aztan ha mar birosagon van az ugy majd akkor ott megmutatom. Nem hiszem, hogy perelnenek amugy, joval tobbet bukhatnak a perkolcsegen, mint a remelt bevetel. Sajnos pont azert ilyen szemtelenek mert a sok idiota kepes szabadnapot kivenni, hogy rendezze a jegyet, fura egy magyar szokas ez.

Tiko 2007.07.31. 16:30:26

nomac 2007.07.31. 16:19:45

szívemből szóltál:)

Torpsajt 2007.07.31. 17:10:22

Kedves Okoskatörp!

A cég állít valamit, amit Te szeretnél megcáfolni. Jelenleg rajtad a bizonyítási teher, s a Te érdeked a bírság törlése, ezért Neked kell tenni annak érdekében. Fenntartva azt az álláspontomat, hogy igazad van.

Kitalátor (másként) gondolkodó · http://kitalator.blog.hu 2007.07.31. 17:28:28

TorpsajtT
Ha jól olvasok a soraid között, akkor tkp a Centrum ellen az APEHnek kellene eljárni, mert ilyen szar bizonylatot nyomtat? Az többe kerülne nekik, mint néhány megrongált automata, vagy pár Dunába mártott parkolóellenőr. (Régen úgy tanultam, hogy a fogyóeszközök két év után jkv nélkül leírhatók...)

Emiceha 2007.07.31. 17:29:31

Torpsajt 2007.07.31. 17:10:22
És ott a pont, ez pontosan így van. Ilyen emberek volnánk?

Elszomorító. Még inkább, hogy mindennapos, és nem csak parkolásnál, bárminél.

Dehát ez a T. Homár, fogyassz, szenvedj.

Nem köll fogyasztani. Ott basztuk el.

caizzz · http://twitter.com/_caizzz 2007.07.31. 17:50:59

parkol a fene.. beállok a kossuth térre ifával..
youtube.com/watch?v=oxr0zwD_A3o
Ez meg vicces

RosszQtya · http://indafoto.hu/rosszqtya 2007.07.31. 18:17:24

már írtam egy hasonló hírhez...

2001. LXXIV törvény 173 3bekezdés, 2000. C törvény 169 2bekezdés.

a hőpapíron fel kell tüntetni
-a felhasználhatósági időt!
-a nyomat olvashatóságának idejét
-illetve, hogy a nyomat milyen körülmények között tartja a megadott ideig az infókat

SEHOL nincs feltüntetve az parkoló óra által kiadott cédulán, hogy hőpapír(!!!) ezt hívják szándékos gondatlanságnak, hogy szívjon az autós! ugyanis a parkoló óra pénztárgépnek minősül (pénzt vesz el, nyugtát ad, etc) tehát vonatkozik rá a péntárgépekre való előírások tucatja!

arról nem beszélve, hogy a parkolósok birságoló kézikészüléke szintén hőpapírt ad, amin megintcsak hiányoznak a fenti feliratok!

7 hete jártam úgy, hogy késtem a 42 fokban ott a bírság... természetesen jogos, nem is vitatom... csakhogy a csomagban van egy sárga csekk egy azonosítóval, full üresen és van mellette egy koromfekete papír, amin gondolom a tényállás lenne...

szerettem volna befizetni a bírságot, csakhogy nem az én dolgom bemászni a parkoló céghez! ha bírságol, akkor az ő kötelessége ezt kerekperec a tudomásomra hozni!

tehát van még 1 hete a parkolótársaságnak (ha jól emléxem összesen 60 napjuk van... [valaki megerősítené?]), hogy tájékoztasson, egyéb esetben nem érdekel, de ha tájékoztat is, akkor is inkább kifizetem a többszörösét egy ügyvédnek, csak hogy szívjanak...

tud valaki egy jó ügyvédet, aki ilyenekkel foglalkozik? :o)

BiG_ 2007.07.31. 19:44:35

Rá kell erősíteni a jegyet egy téglára... Aztán zsupsz!

Üdv!

Tiko 2007.07.31. 20:27:16

Kedves Torpsajt,

"A cég állít valamit, amit Te szeretnél megcáfolni. Jelenleg rajtad a bizonyítási teher, s a Te érdeked a bírság törlése, ezért Neked kell tenni annak érdekében."

Szeretné a faxom megcáfolni. Miért is? Kinek kell a pénzem, az a pénzem amit már befizettem? Neki ugye? Nos hát, már megkapta. Bizonyítsa be hogy nem. Ha nem sikerül, akkor beperelem, hamis adatok bemutatásáért, becsületsértésért, az utánam fizetendő adó befizetésének elmulasztásáért, stb-stb.. Soroljam?! Nehogy már a rét kőrözzön a sas alatt vazze...

Tiko 2007.07.31. 20:36:30

Támadjon meg a bíróságon, úgy ahogy neki tetszik. Csak nehogy kopp legyen a vége - neki.

A szarháziak nekem is küldtek fizetési felszólítást, úgy, hogy becsületes ember lévén, tudom, hogy hiánytalanul befizettem. Basztam rá reagálni, pontosan ezért. Nyugodt szívvel várom, a napot amikor beperelnek, ha mernek. Befizetett csekkek, és a hozzátartozó céduláim is megvannak, mielőtt a gennyedékek kitalálnák hogy késve fizettem be.. Hajrá-hajrá, Centrum Kft suxx.


A hab a tortán: asszony számlaellenőrzésen dolgozik. Vki megvett egy cégautót, amire mind neki, mind a cégnek kijött a bírság, cirka 400 ezer forint mértékben. Ha ezek után a bíróság a cég saját adatbázisát elfogadja, mint hiteles tényezőt, akkor lelépek a "tisztességes" Kolumbiába.. Ott legalább betyárbecsület van.

crashdummy 2007.07.31. 22:47:49

"A cég állít valamit, amit Te szeretnél megcáfolni. Jelenleg rajtad a bizonyítási teher, s a Te érdeked a bírság törlése, ezért Neked kell tenni annak érdekében."

Már bocsánat, a parkolás egy polgári jogi jogviszony. Vagyis jogvita esetén a bizonyítási kényszer a felperes, azaz a Centrum oldalán van. Nem nekem kell bizonyítani, hogy volt érvényes parkolójegyem, hanem fordítva!

Mellesleg egy LB döntés értelmében a parkolótársaság időmérői (parkolóóra, a füles cserépedény kézi készüléke, fényképezőgépe) nem hitelesített berendezések!

Erre van egy saját sztorim. A XIII. kerületben parkoltam, bedobtam egy órányi pénzt. A kinyomtatott jegyen megdöbbenve láttam, hogy 10!!!! perc múlva lejár. Akkor vettem észre, hogy a parkolóóra órája 50 perccel korábbi időt mutat. Biztos véletlenül :-)

Imora Mok · http://imoramok.blog.hu/ 2007.08.01. 02:04:03

Takezó · takezo.freeblog.hu 2007.07.31. 12:59:07
"(legútobb pl. érvényes parkolójeggyel azért tettek rá kerékbilincset, mert a két jobb oldali kerékkel 30 cm-re a járdán állt)"
Meg is érdemelte, tanuljon meg parkolni.

ÍGY VAN!!!
De előtte próbáljon kerekesszékkel vagy babakocsival elhaladni a járdára parkolt autója mellett!

Kitalátor (másként) gondolkodó · http://kitalator.blog.hu 2007.08.01. 12:58:20

Ezért kell gyerek helyett kutyát tartani. Jobban elférnek tőle az autók a járdán...
:-;

Feindflug (törölt) 2007.08.02. 00:29:48

Szerintem egy Dr. Batz papuccsal kellett volna fejberúgni az ügyfélszolgálatos hölgyet. Egy ráncossal.

zsemlemorzsa 2007.08.02. 14:51:48

Kacer és többiek, higgyétek el, nem azért parkolt 30 cm-re a járdán, mert nem tud parkolni, hanem azért, mert az előtte lévők is így parkoltak és meg sem fordult a fejében, hogy szabálytalan lenne, különösképpen, hogy a járda kb. 2,5 m széles volt (fotót is készített a férjem, amin egyértelműen látszik.), így bárki kényelmesen elfért rajta, akár egymás mellett három babakocsi vagy kerekesszék is. Meglehetősen kényesek vagyunk mi is a járdán való parkolásra, tekintve hogy két kisgyermekünk van és rendszeresen babakocsival közlekedünk. Jómagam rendesen szoktam anyázni a kedves autóskollegákat, akik miatt az úttestre kényszerülök két gyerekkel, de ilyesmi itt fel sem merült.
Úgyhogy szerintem semmiképpen nem áll a büntetés mértéke arányban az elkövetés súlyával. Az ilyen túlkapás csak megfélemlítésére szolgál, meg arra, hogy rohadt szarul érezzük magunkat ebben a lassan teljesen lakhatatlan városban.

eMM2 2007.08.02. 17:37:54

Még jó hogy nem szart oda az ellenőr a szélvédőre.

Csaba_20 2007.08.05. 16:36:30

zssemlemorzsa: A KRESZ-ben nagyszerűen le van írva, hogy hol, hogyan kell parkolni. Tessék utánaolvasni, megnézni a kihelyezett táblákat és újra gondolni, hogy ezt miért a parkolótársaságnak róvod fel, valamint egyáltalán igazatok van-e.

Megjegyezném, hogy máig nem értem a kerékbilincselős logikát. Miért jobb, mint egy erre kialakított helyre elszállítani az autót és a felmerülő költségeket+büntetést kiszámlázni az autósnak. Persze ehhez megfelelően átgondolt és kialakított jogszabályok is kellenek. De a tilosban parkoló autók sokszor a forgalmat is akadályozzák, főleg ha még kerékbilincset is raknak rá.

zsemlemorzsa 2007.08.13. 21:27:41

Csaba, ezt nem mondhatod komolyan, abszolúte nem értek egyet Veled! A Budapesten parkoló autóknak jelentős része szabálytalanul parkol, mivel bele vannak kényszerítve, hogy így tegyenek, ugyanis közel sincs annyi parkolóhely, mint amennyi autó. Én zöldövezetben lakom, szabály szerint egyebek mellett csak akkor lehet a járdán parkolni, ha ezt külön tábla jelzi, ami a hegyen szinte sehol nincs. Viszont az utcák nagy részében az úttesten sem lehet parkolni a kellő szélesség vagy az egyéb szabályoknak való megfelelés hiányában. Akkor mit csináljanak az ottlakók, költözzenek? Természetesen, ha valaki akadályozza a gyalogosforgalmat, az más helyzet.

Feltételezem, hogy nem budapesti vagy és fogalmad sincs az itteni helyzetről, de ezzel a mentalitással szerintem tuti esélyed lenne a hónap dolgozója címre a Centrumnál vagy a Köztereseknél, úgyhogy javaslom keresd fel őket, ha munkára van szükséged.

Még egy megjegyzés: ha egy autó akadályozza a forgalmat, akkor szabály szerint nem helyezhető el rajta kerékbilincs.
süti beállítások módosítása