Tékozló Homár

Filmletöltéssel reklámoz a Datanet

2007.09.20. 14:23 | jackyll | komment
Carti lőtte ezt a hirdetést Szuperinfóból, amiben a Datanet durván szembemegy a trendeknek. Az internetszolgáltatók mostanában további hálózatbővítések helyett egyre több fronton korlátozzák a nagyobb sávszélességet használók vonalát. (A havi forgalom korlátozása két év alatt eléggé elterjedt, mostanában meg az esti torrentletiltás is divat.) A Datanet erre a zene- és filmletöltések promótálásával válaszolt, ami dicséretes. Csak annyi a szépséghibája, hogy az ADSL alkalmatlan a kétirányú adatforgalomat igénylő filmletöltésre (amilyen a bittorrent vagy a DC), ftpre, messengeres fájlmegosztásra, illetve Youtube-ra tökéletes.
Szűrt kommentelők

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

al Dajjal 2007.09.20. 14:26:21

Szélessáv,szélessáv.Egyre szélesebb és egyre használhatatlanabb... minek olyan qvvagyors internyet, ha már semmire nem lehet hasznáni?

Mária 2007.09.20. 14:28:15

Azt hittem, ma már nem is lehet majd elsőzni...

}:-)

ferenc61 2007.09.20. 14:29:13

al!, azért, hogy cseréld le, tudod, mint a kocsidat szokod egy új típusra!

dr. _mmm_ 2007.09.20. 14:30:20

Filmet zenét letölteni és a számítógépeden tárolni, megnézni NEM ILLEGÁLIS!!
Be kéne fejezni ezt a médiahisztit!

báró Csekonics 2007.09.20. 14:32:47

Most mi ezzel a probléma? Kis hazánkban a letöltés legális - a feltöltés persze nem, de lehet letölteni pl. orosz oldalakról is - arrafelé hemzsegnek a faja kis jogvédett tartalmak. (Meg a vírusok :-))
Zene meg lehet akár publikus oldalról is (van ilyen csak meg kell keresni) vagy akár fizetős (pl. iTunes).
Sz'al egyre sz@rabb ez a Homár az utóbbi napokban.

dr. _mmm_ 2007.09.20. 14:33:30

Filmet zenét letölteni, a számítógépeden tárolni, megnézni NEM ILLEGÁLIS!!
Be kéne már fejezni ezt a média hisztit!

yooccoo 2007.09.20. 14:33:43

"Csak annyi a szépséghibája, hogy az ADSL alkalmatlan a kétirányú adatforgalomat igénylő filmletöltésre (amilyen a bittorrent vagy a DC), ftpre, messengeres fájlmegosztásra, illetve Youtube-ra tökéletes."

én érzek csak itt valamiféle ellentmondást?

p@rasztpicsa 2007.09.20. 14:35:16

DC-zni simán lehet ADSL-el. egy hete esténként 3-4 gigát szedtem le vele (egy sorozatot töltöttm le), de lehet hogy azért írok ilyen marhaságot, mert nem vagyok informatikus.

báró Csekonics 2007.09.20. 14:35:38

yooccoo 2007.09.20. 14:33:43

Nem, nem csak te :-D
Csórikám nem érti úgy látszik, hogy a feltöltés az mindegy, hogy DC vagy messenger, akkor is csak a csóringer kis ADSL upload sebesség érvényes rá.
(Esetleg még kevesebb, ha még azt is korlátozzák, de több biztosan nem.)

yooccoo 2007.09.20. 14:37:05

köszi, akkor megnyugodtam, hogy nem silányult el az utóbbi 6 munkával töltött óra alatt az informatikai tudásom és még jól emléxem, mit láttam reggel a gépen :)))

Bogoj · http://bogoj.blog.hu/ 2007.09.20. 14:38:27

ha jól tudom, a filemegosztás, filecserélők illegálisak (torrent, dc), szóval tökmindegy, hogy az adsl alkalmas ezekre, vagy nem.
a datanet nem is ezt reklámozza.
vannak legális oldalak, ahol hivatalosan meg lehet vásárolni filmeket, zenéket, le lehet tölteni, és lehet nézegetni, hallgatni...

syleecon 2007.09.20. 14:39:21

"kétirányú adatforgalomat igénylő filmletöltésre"

???

dr. _mmm_ 2007.09.20. 14:43:59

Bogoj:
Filmet letölteni NEM illegális!!!
Terjeszteni igen. De letölteni nem! Ha találsz 1 weboldalt ahova fel vannak téve.. nyogodtal letöltheted.. nem tudnak megbüntetni érte. Viszont aki feltette azt megbüntetik, mivel Ő terjeszti!

Réka ‎ · http://blog.rekafoto.com/ 2007.09.20. 14:49:11

1. Miért lenne alkalmatlan?
2. 'film- és zenegyűjteményem' lenne a helyes. Szégyen ez azokra nézve, akiknek a kezén átment ez az igénytelenség.

persze lehet, hogy életszerűvé akarták tenni a hirdetést a helyesírási hibával, de ez esetben a mondat első része nem sikerült valami jól :)

ekkerjoz 2007.09.20. 14:49:19

Há, dikkmá, datanyet. A téonlályn meg mozgatja az egeret. Jó sok pénzért, köszi.

Rák Attantam 2007.09.20. 14:59:14

Letölteni tényleg nem illegális (érdekes módon), viszont ha a letöltött torrent véletlenül "megosztva" marad (és elkezdik tőled letölteni), akkor az már "feltöltésnek" és "terjesztésnek" számít. Innentől kezdve számít jogellenes cselekménynek.

Viszont mindenki tudja, hogy ha nem osztasz meg dolgokat, le sem tölthetsz túl sokat. :)
Mostmár érted, hogy miért elég csak az egyik lábára lépni ennek a töltögetősdinek? ;)

trolipotlo 2007.09.20. 15:02:37

"...zenegyűjteményem, akkor megmutatta ArtisJusos igazolványát és feljelentett a rendőrségen.

Tegnap kaptam a foglártól egy üveg kőbányait, mert feltörtem a gyerekének a doom3-at. Eközben a DataNet havonta vonja a számlámról a 4608 Ft-ot. Mire kimegyek, pont le tudom mondani. Aztán veszek egy rádiót."

csapdani 2007.09.20. 15:02:38

"az ADSL alkalmatlan a kétirányú adatforgalomat igénylő filmletöltésre (amilyen a bittorrent vagy a DC)"

Ez nem igaz. 8 MBites TVNetes ADSL 3G-vel gyakran töltök 850 KByte/s-el torrentet.

joysefke 2007.09.20. 15:02:49

Én írtam levelet ezen reklám ügyében a Datanetnek:

Tisztelt Datanet!

Elismeréssel kell adóznom legújabb, a szélessávú internetet népszerűsítő reklámuk előtt .: "Nevetett, mikor azt meséltem..."

Végre egy hazai internetszolgáltató, aki a szolgáltatás minőségében és filozófiájában is elhatárolja magát magát a konkurenciától. Önök a nehezebb utat választják, nem szorítják korlátok közé az ügyfeleiket, nem akarják helyettünk kitalálni, hogyan is kéne használni az internetszolgáltatást, nem érzik azt, hogy az Önök feladata lenne a hazai internetes társadalom számára erkölcsi normákat alkotni. Az Önök marketingpolitikája nagyon jól követi a hazai internetes-társadalom szükségleteit: Önök felmérik igényeinket, problémáinkat és megoldást kínálnak rá.

Hiszem és remélem, hogy ez az út javítani fogja versenyképességüket a konkurensekkel szemben, akik még mindíg azt hiszik, hogy kifizetődő lehet a széllel szemben pisálni...

üdvözlettel
XXXXX

joysefke 2007.09.20. 15:05:25

"az ADSL alkalmatlan a kétirányú adatforgalomat igénylő filmletöltésre (amilyen a bittorrent vagy a DC)"

Nevetséges.

Legrosszabb esetben is lejön egy film néhány óra alatt. A feltöltés lassabb, de ha egész éjszaka megy a gép és tölt fel, akkor előbb utóbb vissza is tudsz tölteni a letöltéssel azonos adatmennyiséget...

J.

anarchoid · http://www.stormriders.hu 2007.09.20. 15:07:16

1. a cikk fogalmazasa "erdekes"

2. ez fizetett hirdetes ? :)

_zsolti_ · http://flashgames.blog.hu/ 2007.09.20. 15:08:11

"Csak annyi a szépséghibája, hogy az ADSL alkalmatlan a kétirányú adatforgalomat igénylő filmletöltésre (amilyen a bittorrent vagy a DC)"

miért alkalmatlan? és miért igényel "kétirányú adatforgalmat" ?


Bogoj 2007.09.20. 14:38:27
ha jól tudom, a filemegosztás, filecserélők illegálisak (torrent, dc), szóval tökmindegy, hogy az adsl alkalmas ezekre, vagy nem.

rosszul tudod...

Nemakárki 2007.09.20. 15:08:15

Az a bökkenő, ha torrentezel, abban a pillanatban, ahogy megindítod a letöltést, egyből feltöltő is leszel.
Másrészt meg, ahogy előttem le is írták, miért kell egyből illegális tartalomra gondolni? Rengeteg helyen lehet pénzért, legálisan letölteni online tartalmakat.

VIC20 2007.09.20. 15:20:36

Jonna szedte azt a marhaságot, hogy az ADSL nem alkalmas? Észlény!

báró Csekonics 2007.09.20. 15:26:23

Nemakárki 2007.09.20. 15:08:15

www.grammy.ru csak hogy egy példát mondjak - kell feltölteni, ahhoz hogy letölthess? NEEEEEMMMMM!

Na?!

Bastie (törölt) · http://www.hirmax.net/ 2007.09.20. 15:31:25

Posztból:
"Csak annyi a szépséghibája, hogy az ADSL alkalmatlan a kétirányú adatforgalomat igénylő filmletöltésre"

Átaludtam volna a technika ellenformadalmát? A filmletöltés nem igényel kétirányú adatforgalmat. De tegyük fel, hogy mégis, és kérdezzük meg mondjuk a wikipediát, hogy erre alkalmas lehet-e az ADSL:
"Az ADSL jellemzője a DSL megoldásokon belül, hogy a letöltési és a feltöltési sávszélesség aránya nem egyenlő (vagyis a vonal aszimmetrikus), amely az otthoni felhasználóknak kedvezve a letöltés sebességét helyezi előnybe a feltöltéssel szemben, általában 8:1 arányban."
hu.wikipedia.org/wiki/ADSL

Posztból:
"ftpre, messengeres fájlmegosztásra, illetve Youtube-ra tökéletes"

Fasza. Jó tudni, hogy az ADSL-em YouTube-kompatibilis. A betárcsázósnak is van külön videomegosztó oldala?

Dr Net Elek (törölt) 2007.09.20. 15:43:03

A k&h netbankja megy adsl-el? Kér pin kódot? Mer különben nem veszek semmit.

vernarancs 2007.09.20. 15:47:21

Rák Attantam 2007.09.20. 14:59:14

Sokmindenben tevedsz. Eloszoris amint toltesz a torrenttel lefele maris toltenek toled is lefele. Nem csak akkor ha veletlenul fenthagyod a komplett anyagot.

Masreszt pedig rengeteg olyan torrent oldal van ahol nincs download/upload rata. Siman le lehet szedni akar egy terra adatot is anelkul, hogy a normal letolteskozbeni megosztasnal tobbet megosztanal.

Sütemény1975 2007.09.20. 15:50:02

adsl nem alkalmatlan erre. emule évek óta kiválóan működik. az is kétirányú adatforgalmat igényel....

Mária 2007.09.20. 15:52:00

ekkerjoz 2007.09.20. 14:49:19

Mozgatja az egeret? Az is valami?

A tévéneten meg egy pasi és egy csaj vetkőzik értékesítés ösztönző célzattal:

www.meztelenadsl.hu

syleecon 2007.09.20. 15:53:44

vernarancs 2007.09.20. 15:47:21

"Sokmindenben tevedsz. Eloszoris amint toltesz a torrenttel lefele maris toltenek toled is lefele."

Ez sem mindig igaz sajnos...

Egyéb:

ADSL igenis alkalmas bármilyen letöltésre. Pont.

A filmLEtöltés pedig nem kétirányú.

Ezek szerint én is aludtam, és közben a neutronrobbanás megváltoztatta a világot. Vagy netán Palkovicsné volt?

Faby 2007.09.20. 15:59:03

Ez legalább annyira kétértelmű és vitatható szöveg, mint annak idején valamelyik elektronikai áruházlánc (talán Euronics) hírdetése a DivX képes DVD lejátszóknál, miszerint: "ezzel a készülékkel lejátszhatja az Internetről letöltött filmeket is". Ami teljesen igaz is, meg minden, nem kell feltétlenül illegális dologra gondolni (önmagában a letöltés nem is az), de könyörgöm, mutassanak nekem egy, csak egy, itthonról elérhető, legálisnak minősített (fizetős, cég által, üzletszerűen működtetett) filmletöltős oldalt!

SMS webes oldalak nem ér, nagy valószínűséggel ott az üzemeltető nem rendelkezik a szükséges engedélyekkel (mármint az oldal, és nem a tárhely üzemeltetője).

iTunes szintén nem ér, itthonról nem elérhető (meg egyébbként is, miaz, hogy csak iPodon lehet lejátszani.)

Na, senki? Hát ez az! Így marad a félig-meddig (na jó, nem illegális, de megkérdőjelezhető) szabálytalan letöltés, torrent, DC. Erre pedig buzdítani a felhasználót nem túl szerencsés.

Úgyis mondhatnám, ősi román szokás...

Secnir 2007.09.20. 16:02:20

jackyll gratula:
a kétirányú filmletöltést még nem találták fel, mi itt magyarországon még az egyirányúval szenvedünk. És egy 4 Mbit-es ADSL-es is le lehet tölteni elég rendesen: kolléganőm havi adatforgalma (itt a szolgáltatót nem nevezem meg) 240 Gb/hó. Én is érzem kedves jackyll, hogy ez elégtelen egy hétköznapi ember számára filmet letölteni. Youtubera is. Meg messengerre is. Meg orosz FTP-ről is.
Itt szeretném jelezni, hogy boldogan segítek neked, ha informatikai problémád van, szükség esetén oktatást is tartok, akár csoportosat is, természetesen számlát is adok. Ha nem igényled, abban az esetben arra is hajlandó vagyok, hogy az ilyen jellegű cikkeket előzetesen lektorálom, természetesen ingyen.
És akkor megtakarítod magadnak ezeket a beszólásokat.

Secnir 2007.09.20. 16:02:20

jackyll gratula:
a kétirányú filmletöltést még nem találták fel, mi itt magyarországon még az egyirányúval szenvedünk. És egy 4 Mbit-es ADSL-es is le lehet tölteni elég rendesen: kolléganőm havi adatforgalma (itt a szolgáltatót nem nevezem meg) 240 Gb/hó. Én is érzem kedves jackyll, hogy ez elégtelen egy hétköznapi ember számára filmet letölteni. Youtubera is. Meg messengerre is. Meg orosz FTP-ről is.
Itt szeretném jelezni, hogy boldogan segítek neked, ha informatikai problémád van, szükség esetén oktatást is tartok, akár csoportosat is, természetesen számlát is adok. Ha nem igényled, abban az esetben arra is hajlandó vagyok, hogy az ilyen jellegű cikkeket előzetesen lektorálom, természetesen ingyen.
És akkor megtakarítod magadnak ezeket a beszólásokat.

Leeroy of SMV Design 2007.09.20. 16:03:16

Azért igényel kétirányú adatforgalmat, mert vissza is kell osztanod. Az adsl-nél pedig, mint köztudott jóval lassabb a feltöltés (upstream), mint a letöltés. Ergo az egy dolog, hogy számodra mi jön le, mivel ez egy 'adok is meg kérek is'-jellegű kapcsolat, a másik fél érdekeire is tekintettel kéne lenni. Azaz visszaosztani torrent esetében, DC-nél pedig a megosztott file-okhoz megfelelő sebességgel hozzáférést nyújtani. Erre pedig az első mondatban írottak miatt adsl-nél szűkösek a keretek...

Secnir 2007.09.20. 16:07:35

ez igen, ez a blogmotor nagyon jó!
tegnap 4-ből egyet sem küldött el, most meg egyet kétszer. szép.
ez a blogmotor ugye kétütemű?

syleecon 2007.09.20. 16:09:57

Egyébként a Datanet tud valamit.

Okos hirdetés, tool nincs megnevezve, van ottan vér a pucába' rendesen, hej!

Voltam Datanetnél előfizető, és sosem kellett csalódnom bennük. Kiváncsi vagyok, hogy meddig fog toporzékolni a sok okos szerv, hogy ez a reklám eltűnjön.

Bastie (törölt) · http://www.hirmax.net/ 2007.09.20. 16:11:08

"mutassanak nekem egy, csak egy, itthonról elérhető, legálisnak minősített (fizetős, cég által, üzletszerűen működtetett) filmletöltős oldalt"

1. Itthonról elérhető: Misziő, ez a Zinternet! Ha úgy tetszik, itthonról elérhető a legutolsó timbuktui oldal is.

2. A legális nem feltétlenül fizetős.

syleecon 2007.09.20. 16:26:55

Jude - tudom rágjuk a sz.rt, DE:
A filmLELELELELELELELEtöltés még mindig csak egyirányú, tökmindegy milyen cuccal szeded.

A különböző torrent-, vagy DC kliensek már valóban használnak fel- és letöltési szálakat is egyaránt, de azt meg nem csak filmLEtöltésnek hívják.

Bezzeg ha hurkát tudnának kétirányban tölteni, akkor beindítanék egy groby-e?-t

báró Csekonics 2007.09.20. 16:33:28

Bastie 2007.09.20. 16:11:08

Erre gondoltam én is pár hsz.-el feljebb.
Ez a grammy.ru pl. innen nézve legális: nem töltök én ugyan fel oda semmit, csak le. Tehát a magyar törvények alapján legálisan használom.
(Jó, filmre már más mondjon példát.)

speirs 2007.09.20. 17:16:49

Érdekes, én többszáz gigányi anyagot torrenteztem már le ADSL-lel...

Leeroy of SMV Design 2007.09.20. 17:17:29

a_lem: Én mindezt értem. De kérlek, értelmezd az általam leírtakat is, ne legyünk write-only egységsugarú userek. Nem a letöltés lehetősége lett megkérdőjelezve, csupán a morális érdek-ellenérdek adok-kapok viszonyt kívántam tisztázni.

Leeroy of SMV Design 2007.09.20. 17:25:36

Nem számít, hény száz meg ezer gigányi bármit szedtél is le, a Homár-cikk a feltöltés szempontjából tartja kevésbé alkalmasnak az a(mint assymetric, azaz nem szimmetrikus)dsl-t. Le tudsz tölteni, ez tiszta sor, de korántsem megy annyi vissza, amennyi adott időegység alatt lefele megy. (És a regisztrálós helyek bizony elvárják, hogy a többszörösét töltsd vissza a leszedett mennyiségnek, ezt tudja mindenki, aki valaha is belefolyt a p2p-be.)

Nagyvakond 2007.09.20. 17:39:24

Hűűűű...
De nagyot ásítottam erre a hírre...
Inkább offoljunk, s essünk neki a szlovák parlamentnek Möszjő Benes molyszagú rendeletének "megerősítésének.
(Mennyivel hálásabb téma!)

(Na, én lépek - tekerek.)

anarchoid · http://www.stormriders.hu 2007.09.20. 17:39:42

Jude : tehat a homar cikk azt firtatja hogy mennyire kevesse lehet torvenyt szegni adsl-el ? (feltoltes bun letoltes nem amig magancelu)

Leeroy of SMV Design 2007.09.20. 17:45:29

Nem. A fizikai lehetőségeket, az én olvasatomban.

Bastie (törölt) · http://www.hirmax.net/ 2007.09.20. 17:47:24

Jude Finisterra
"És a regisztrálós helyek bizony elvárják, hogy a többszörösét töltsd vissza a leszedett mennyiségnek"

Eh?

Mondj egy példát, léciléci!

"Le tudsz tölteni, ez tiszta sor, de korántsem megy annyi vissza, amennyi adott időegység alatt lefele megy."

Csöppet se zavarjon, hogy itt a letöltésről volt szó. Csak. Kizárólag.

Khm. És nem én vagyok az első, aki megpróbálta erre felhívni a figyelmed.

És olyat sem mondott senki, hogy az adsl letöltési és feltöltési sebessége ugyanaz. Mintha valaki említette volna még az arányt is. Ki is volt az? Végülis oly mindegy, mert ugye nem a feltöltésről van szó, hanem a letöltésről.

Ja és ebben a posztban a letöltésről van szó, nem a feltöltésről.

Azt tudtad, hogy az adsl letöltési sebessége nagyobb, mint a feltöltési?

És azt is érted már végre, hogy ennek itt semmi jelentőssége sincs?

TCM 2007.09.20. 17:49:58

Na mi az Homár? Legálisan már nem is lehet letölteni? Minden júzer mocskos gazember?

Leeroy of SMV Design 2007.09.20. 17:50:43

Jó, akkor ugorj neki még egyszer, hogy mit ír a cikk, különösen, ami az alkalmatlanságot illeti. (Segítek: utolsó sor.)

Leeroy of SMV Design 2007.09.20. 17:52:10

Senki le sem fingja, hogy ti hogyan értelmeztek szöveget. Nem csupán a letöltésről van szó a Homár olvasatában sem, hiába hivatkozik a hülye reklámra... ezt kéne már felfogni.

Bastie (törölt) · http://www.hirmax.net/ 2007.09.20. 18:07:08

Köszi a segítséget, de már megint nem figyeltél. Már megírtam:

2007.09.20. 15:31:25

(Segítek: kicsit szkrollozz feljebb.)

Leeroy of SMV Design 2007.09.20. 18:17:16

Sajnos szövegértelmezési nehézséged van, kedves Bastie, ugyanis a "miazhogy nem lehet letölteni adsl-lel, én is ennyit meg annyit töltök le"-irányba a többi hozzászóló vitte el a témát. Ezzel szemben a vitaindító cikk tartalma, kükönösen utolsó mondata, ami a reklámmal szemben él kritikával, homlokegyenest mást fogalmaz meg. Úgyhogy sajt.

Leeroy of SMV Design 2007.09.20. 18:23:02

Esetleg annyiban írtak hülyeséget, hogy nem "alkalmatlan" az adsl, hanem "kevésbé alkalmas". Ezzel ki lenne húzva a szőnyeg az egzakt megfogalmazással szemben kukacoskodók alól is...

Bastie (törölt) · http://www.hirmax.net/ 2007.09.20. 20:02:39

Jude Finisterra:

Eh?

Mösziő, első hozzászólásod így nézett ki:

"Azért igényel kétirányú adatforgalmat, mert vissza is kell osztanod. Az adsl-nél pedig, mint köztudott jóval lassabb a feltöltés (upstream), mint a letöltés..."

Ezt azután írtad, hogy többen kiigazították a posztban olvasható részre, miszerint "az ADSL alkalmatlan a kétirányú adatforgalomat igénylő filmletöltésre".

Ergo:
1. Meg próbáltál védeni egy hülyeséget.
2. Nem sikerült, ezért elűhúzod az adut: "De akkorsem ez volt a fő téma, SAAAAAAAAJT"

De csitt, jön az óvó néni. Csináljunk úgy, mintha nem személyeskedtünk volna. Oksi?

sonran 2007.09.20. 20:20:43

Na ne már!!!!
"Csak annyi a szépséghibája, hogy az ADSL alkalmatlan a kétirányú adatforgalomat igénylő filmletöltésre (amilyen a bittorrent vagy a DC), ftpre, messengeres fájlmegosztásra, illet"
Ezt ugyan honnan vette a kedves író???? Már ne is haragudj, de ennek nincs köze a valósághoz.

vernarancs 2007.09.20. 20:59:27

"Bastie 2007.09.20. 17:47:24
Csöppet se zavarjon, hogy itt a
letöltésről volt szó. Csak. Kizárólag."

A cikkbol idezet:
"Csak annyi a szépséghibája, hogy az ADSL alkalmatlan a kétirányú adatforgalomat igénylő filmletöltésre."

Ezekszerint nem olvastad el a postot csak hoborogsz itt. A ketiranyu testverek kozt is le/fel. Ezt nem olyan nehez megerteni, szerintem. Kizarolag. LOL :D

Bastie (törölt) · http://www.hirmax.net/ 2007.09.20. 21:46:23

vernarancs:

Eh bien...

Lássuk csak... igen...igen... Á! MEGVAN!

Vagy mégsem? Nem, tényleg nincs a datanetes reklámban feltöltésről szó... Mily sajnálatos.

Feltöltés szükségességéről csak a posztban van szó, és a kérdéses mondat úgy ahogy van, nem állja meg a helyét.

Ezt szóvá is tették páran. Tudom, szemétség, de mi vagyunk az igazság harcosai, úgyhogy nem hasonlunk meg.

Ha küzdeni akarsz, legyen.

En guard!

nyulambulam 2007.09.20. 22:10:46

Na, akkor árulja el valaki, hogy itt: www.vmware.com/vmtn/appliances/directory/300
mit fog letöltés közben feltölteni a gépem? ;)
Ugye semmit?

joysefke 2007.09.20. 23:56:20

Ha a postoló nem rakja oda azt az egy mondatot, hogy "az adsl alkalmatlan a fájlcserélésre" akkor a postok 80%-a nem jön létre.

Tehát koncentráljunk inkább arra a tényre, hogy a Datanet a többi szolgáltatóval ellentétben inkább igyekszik kiszolgálni az ügyfelei kívánságát (fájlcserélés burkolt jóváhagyása esetleg támogatása) és inkább megy szembe a filmlobbival mintsem kiszolgálná a zene és filmlobbi anti-netező érdekeit és szembemenne a saját ügyfeleivel...

Szerintem ebben a cikkben ez a fő gondolat és nem az, hogy az adsl-t mennyire optimalizálták a fájlcserélő protokollok igényeire...

J.

SolidSnake 2007.09.21. 02:14:28

Aki fel is tölt, nem csak le, az nem lehet sikeres ember...
Kinek kell a p2p lassúsága? Ingyenes tárhelyeken, amilyen például a rapidshare, ott van minden, ami kell. Csak be kell írni a keresőbe, hogy mondjuk prison break s03e01 rapidshare, azután már lehet is tölteni.

hulyemagyar 2007.09.21. 07:08:09

1. Kurvaországban az internetkapcsolatok többsége asszimetrikus. Na, ezek a kapcsolatok tartanak fent több tízezer felhasználóval bíró torrent oldalakat. Egész jól működnek.
2. Baromság, hogy a p2p lassú. A technológiát pont azért találták ki, hogy egyidőben több peer-től tudja a kliens a szeleteket letölteni.
Nyilván, hogy a sebesség függ a peer-ek számától. Friss, új cuccnál sok a letöltő, egyre többen szerzik meg a cucc egészét, gyorsul a letöltés. És persze letöltés közben már a kliens tolja is vissza a meglévő szeleteket.
Tény és való, hogy régi cuccnál kevés a peer, ott lassú lehet a letöltés. De a torrentet nem is archiválásra találták ki. Arra ott a DC meg az Emule.

csakazértse 2007.09.21. 08:21:25

Batz papucs rendelhető kétirányú szélessávos adsl-en??

Rák Attantam 2007.09.21. 09:47:17

vernarancs 2007.09.20. 15:47:21
"Sokmindenben tevedsz. Eloszoris amint toltesz a torrenttel lefele maris toltenek toled is lefele. Nem csak akkor ha veletlenul fenthagyod a komplett anyagot.

Masreszt pedig rengeteg olyan torrent oldal van ahol nincs download/upload rata."

Háááát, ha beállítom neki, hogy feltöltési szálak száma = 0, meg feltöltési sebesség max = 0 kbps, akkor megnézem magamnak azt, aki tőlem egy bitet is le tud tőtenyi. :DD

A másikban viszont igazad lehet. Nem ismerhetek mindent a világon. :)

Torrentet letölteni meg tán 4x töltöttem életemben, aztán rájöttem, hogy úgysincs időm vele foglalkozni, pedig itt van a 16 mbps szimmetrikus optika a seggembe dugva. :DD
Mondjuk ez nem jelent semmit, ha a peerek java nem enged 30k-nál nagyobb sebbel letölteni. :)

pacagánycsök 2007.09.21. 10:07:41

"Háááát, ha beállítom neki, hogy feltöltési szálak száma = 0, meg feltöltési sebesség max = 0 kbps, akkor megnézem magamnak azt, aki tőlem egy bitet is le tud tőtenyi. :DD"

sok kliensnel ha "0"-t allitasz be, az vegtelent jelent. kukacoskodas off

hulyemagyar 2007.09.21. 10:11:16

És sok kliens korlátozza a letöltési sebességet, ha kis értékre állítod be a feltöltési sebességet.

Rák Attantam 2007.09.21. 10:22:09

A kulcsszó a "sok" és nem a "mind". ;)

Meg különben is, jófajta libákat adtam én azért a felsőfokú programozói oklevélért anno. :)
És mivel 24 órán keresztül úgyis a gép előtt "kockulok" a sötétben, van időm két netes pizzarendelés között (és matyizás közben, khmm) fél kézzel torrent-klienseket hekkelni. :D

Bobby Newmark 2007.09.21. 13:14:58

"Na, akkor árulja el valaki, hogy itt mit fog letöltés közben feltölteni a gépem? ;)
Ugye semmit? "

Ha már szőrszálhasogatunk:
_Minden_ letöltésnek van feltöltési adatforgalma, mert kérni kell a helytől a cuccot. Igaz, hogy kb 1 ezreléke a letöltésnek, de megy felfelé is adat.

Tudom, hogy nem erről volt szó, meg hogy nem a letöltött cucc megy felfelé csak ha már lényegtelen dolgokon megy a kötekedés, akkor beszállok én is.

Egyébként másfél-két éve használom a www.torrentspy.com meg a www.isohunt.com -ot, eddig még mindent meg tudtam szerezni regisztrálást és feltöltést nem igénylő torrentekkel. Úgyhogy az valóban fikció, hogy
mindenképp kell feltölteni, ha az ember P2P-ezni akar. (Nem is értem, hogy pl a bithumen miért is olyan kurva jó. Ott nem ér bunkó paraszt piócának lenni, pedig az az igazi... :P )

Bobby Newmark 2007.09.21. 13:16:03

Hülye blogmotor, hülye blogmotor!

Király Rák · http://konzervatorium.blog.hu 2007.09.21. 16:27:58

Szerintem az adsl tökéletesen alkalmas torrentezésre. Legalábbis alkalmasabb, mint a korlátozott szőkekapitány. Dc-t nem használok, azt nem tudom. Max. limitálni kell a feltöltési sebességet, oszt jónapot.

Király Rák · http://konzervatorium.blog.hu 2007.09.21. 16:32:26

Egyébként az nem lehet sikeres ember, aki magyar regisztrálós oldalró tölt le isohunt, vagy torrentz helyett például. Az ilyen ember az adsl áfáját is Palkovicsnénak fizeti.

chimie · http://addict.blog.hu/tags/brief 2007.09.21. 17:09:36

ez szánalmas. hány kommentezőnek kell leírnia, hogy nem alkalmatlan, mire a homár leszedi / átírja a postot? Vagy küljdem be ezt "naiv ügyfél esete a homárral" címmel?

HeHe 2007.09.21. 21:08:16

Akinek film- meg zenegyűjteménye van, azt állítja először falhoz a forradalom... Meg azt, aki azt állítja, hogy "az ADSL alkalmatlan a kétirányú adatforgalmat igénylő filmletöltésre"
Na.

ZoOom · http://webdragon.extra.hu/foto 2007.09.21. 22:07:08

Elfáradtam...
Hihetetlen ez a sok semmin rágódás... ekkora marhaságot amit itt olvastam. Szinte minden szavában ill. értelmezésében akkora badarság van, hogy azt se tudom hol kezdjem. Ezért inkább legyintek egyet, és elmarad a felvilágosító tanfolyás. Azonban rohanok, és letépem az ajtómat, majd beengedem a Palkovicsnét, hogy dobjon egy papucsot a fospunpa után..

ZoOom · http://webdragon.extra.hu/foto 2007.09.21. 22:15:41

Amikor megvásárolok egy előfizetést. mondjuk 1024/256 sebességgel, akkor azt ezen korlátok között arra használom, amire akarom. nem szabhatja meg egyetlen szolgáltató sem, hogy milyen program alkalmazásával tegyem. Ez olyan amikor veszel egy autót, de megmondják merre mehetsz, vagy melyik benzinkútnál tankolhatsz stb.. illetve hány személyt vihetsz a maximális helyett... persze csak este, vagy épp regggel.

!Minden! adatlatöltés egyben adatfeltöltéssel is jár. Ugyanis a csomagokat le kell igazolni. A cikk alapjaiban egy baromság... A filemegosztást pedig nem korlátozhatják, max büntetheti a !hatóság!. de nem a szolgáltató. .

hulyemagyar 2007.09.22. 08:48:51

Bobby Newmark

Hidd el, egy zárt oldalnak sok előnye van egy nyitott oldalhoz képest. (3 éve torrentezek, tapasztalat)
És ne reklámozz oldalt! PLS!

hulyemagyar 2007.09.22. 08:53:05

ZoOom

Sajnos a szolgáltató korlátozhatja (és egyes szolg. korlátozza is) a torrentet. Olvastam már pár cikket arról, hogy az esti órákban adatforgalom optimalizálása néven a p2p kliensek adatforgalmát korlátozzák. A technikai részletekbe ne menjünk bele, a neten található több cikk is erről.

Rák Attantam 2007.09.22. 10:47:17

És ilyenkor nem csodálkozna a szolgáltató, ha az irodáik ablakainak üvegtartalmát optimalizálnánk olyan speciális, nagy sávszélességű féltéglákkal, amelyeket az ő mindent megígérő szórólapjaikba csomagolunk? He?

Hö, ez jó, höhö, "töltsünk fel" féltéglákat az ablakaikba, höhöhö!
Hülye vagy, Butthead, höhöhöhöö! :o)

Király Rák · http://konzervatorium.blog.hu 2007.09.22. 14:32:06

huylemagyar: Mi az előnye a zárt oldalnak? komolyan nem tudom, ezért érdekel, nem kötözködésből. Megéri regisztrálni, meghívóért szopni?

Bobby Newmark 2007.09.22. 15:59:25

Ja, én is kíváncsi lennék rá, hogy miért is lenne jobb a zárt.

Tippem az, hogy (egyeseknek) azért, mert a magyar zárt oldalon magyar szinkronos filmek vannak tömegével.
Én mondjuk személy szerint, ha választhatok szinkronos és feliratos eredeti filmek közt (és semmi más lényeges különbség nincs), akkor már inkább az eredeti.

Miért ne reklámozzak? Nem magyar illetőségűek, és rohadtul mindegy, hogy hány új júzer fog rájuk kattanni...

hulyemagyar 2007.09.22. 21:33:53

A zárt oldal nekem azért jött be jobban (mint, ahogy írtátok is), mert a vígjátékokat szeretem szinkronosan nézni, sok hazai film már a megjelenése elött felkerül, DVD és DVDrip formában is. Hazai zenék, különlegességek stb.
Persze, sok mindent meg lehet más úton is szerezni, de a friss magyar cuccok itt érhetők el e legkönnyebben.
Egyébként a nyilt oldalakon sokszor belefutottam olyan jelenségbe, hogy egy bizonyos IP tartományhoz tartozó gépek folyamatosan hibás szeleteket küldtek. A letöltött adatmennyiségem nőtt, de a hasznos bitekből egy darab nem jött. OK, ezt meglehet oldani IP szűréssel, de akkor is.
A reklámozást a magyar oldalra értettem, nem az isohuntra. Érthető okok miatt.

Bedor 2007.09.23. 20:39:23

Zoom te mekkora gyökér vagy. A kétirányu letöltés nem arra vonatkozott h ha 100kval letöltesz akkor kb 1k felfele forgalom is van, hanem fájlmegosztásra. Persze ettől függetlenül az hülyeség h ne lehetne erre hasznűlni az adslt..
Szolgáltató meg kurvára korlátozhat, pl. ha kicsit tájékozottabb lennél hallottad volna, hogy volt akinek felmondta a szerződését a szolgáltató emrt tul sokat töltött le(180GB) egy hónap alatt. (korlátlan csomaggal természetesen).

Ja a zárt oldal ellenző fogyatékosoknak meg csak annyit, hogy a szar kis adsl-eddel tényleg nem éri meg beregelni, viszont ha egy normális kapcsoaltod van pl kolibol stb, ugy van egy kis különbség. Legalábbis nem hinném

Bedor 2007.09.23. 20:40:42

hogy isohuntrol 1-2Mbyte/seccel töltögetsz. Nem Mbit, Mbyte!

lbytesxk 2007.09.24. 17:55:00

Valaki mesélje már el nekem hogy ha én ingyen szerzek valamit amiért normális körülmények között fizetni kellene (DVD, CD, mozijegy stb) az hogyan nem számit lopásnak.
Én meg úgy hallottam lopás törvényenkivüli még Magyarországon is.

Bobby Newmark 2007.09.25. 09:34:25

Úgy, hogy nem te lopsz. Ha az aluljáróban ingyen osztogatják a lopott távcsövet, és elfogadod, akkor nem követsz el bűncselekményt. Nyilvánvalóan lopott, de ha már osztogatják...

Na itt is ez a helyzet. Csak itt tényleg visszakövethetetlen, hogy ki, honnan, és mikor lopta el. De az szinte biztos, hogy nem Magyarországon történt. És ha már itt tartunk, nem is lopás történik, csak a licenszerződés megszegése.

Egyébként felőlem azt csinálsz, amit akarsz, nem kötelező élni a lehetőséggel. De mivel jogkövető magatartás, hülyeség lenne nem kihasználni a dolgot.

Bedor 2007.09.25. 13:00:56

"Nyilvánvalóan lopott, de ha már osztogatják..."
Tévedsz itt is az a szabály érvényesül mint mindenhol. A mennyiség a lényeg. EGy lopot távcsőért nem fognak bevinni, ahogy egy kalóz filmért se. De ha lakásodon találnak többezer távcsövet, vagy filmet arra hiába mondod hogy hát csak úgy ingyen osztották nem tudtad h ez nem legális....

Bobby Newmark 2007.09.25. 13:16:36

"A mennyiség a lényeg."

Nem feltétlen. Itt már nem jó a távcsöves példa. Ha van ezer filmed gyűjteményben, az nem gáz. Ha viszont mellette találnak két raklap üres DVD-t, meg nagyüzemi DVD-írókat, akkor megba**nak. A terjesztés a lényeg.

Egyik ismerősömnek elvitték a gépét meg a zene/filmgyűjteményét. Aztán a lemezeket visszakapta, a géppel még szívóztak, de azzal is csak azért, mert nem volt jogtiszta a windows. Aztán annyi lett az egészből, hogy vett egy windowst. Lehet, hogy volt valami kis pénzbünti is, nem tudom.
Ha érdekel valakit pontosabban, utánakérdezek.

lbytesxk 2007.09.25. 18:48:55

Ezzel a teóriával csak egy baj van Bobby,
Amikor valaki letölt egy DVD ripped másolatot az nem véltlenül történik és senki nem osztogatta neki. Elöször is meg kell keresni a torrentet az interneten, azután tudatosan rá kell kattintani a torrent filera amit azután tudatosan ki kell nyitni a torrent programban ami megcsinálja a többit. Ez három tudatosan elkövetett cselekmény aminek egyetlen célja van és amik nélkül a filmek nem varázsolják magukat elő a komputeren.

Bobby Newmark 2007.10.03. 12:28:58

És én, mint buta júzer, honnan kéne tudnom, hogy mire nem szabad klikkelnem az interneten? Jé, film! Torrent-klikk-letöltöm. Francba, kell hozzá valami szar. Letöltöm azt is, feltelepítem. Nna, most má' megy, örülök.

És ez az általános hozzáállás.

Egyébként mi az, hogy senki nem osztogatta neki? Ami az interneten jelszó nélkül elérhető, az bizony ki van téve, hogy "nesze, vidd!". Keresni kell? Ugyan már, _mindent_ keresni kell. Csak legfeljebb tudod a pontos címet. Semmiben nem különbözik egy torrent-portál mondjuk a kismama.hu-tól. Szabadon elérhető, meg van rajta letölthető tartalom.

De teljesen fölösleges a vita, mert még mindig legális saját célra letölteni, akár jogvédett tartalmat is. Ha nem tetszik, akkor is legális. Ha utána kell járni, és tudatosan kell csinálni, akkor is törvényes. Ez van. Legalábbis itt, jelenleg, szerencsére.

Egyébként mi vagy te, kiadó tulajdonosa, hogy ennyire zavar téged? Ha erkölcsileg ez neked kellemetlen, vagy félsz, akkor nem kötelező kihasználni a lehetőséget. Csak ha lehet, akkor miért ne?
süti beállítások módosítása