Viktória anyukájára rászállt az Invitel, de nincs jó hírünk: tavaly decemberben már posztoltuk Attila levelét, aki egy ilyen ügyben a Hírközlési Hatósághoz fordult és végül a következő tanulságot vonta le: "Tehát kedves Invitel, és többi hasonló telefonos szívatás, kinyomoztam nektek, azt csináltok, amit akartok, uzsgyi rajta, a felügyelet nem felügyel."
Édesanyámmal próbál szívózni az Invitel, a melléklet levelet és a számlát ma küldtem nekik vissza. Enyhén szólva elegem van, hogy mindenféle távközlési cégek azt hiszik, nekik mindent lehet. A szokásos telefonos szerződéskötésre akarták rávenni, de okos ember lévén nem ment bele - már nem először próbálkoznak nála - a drága Invitel mégis hitt az üzletkötőjének, és megkötöttnek vette a szerződést. Ezek után sorban jöttel a levek és számlák.
Tisztelt Hölgyem/Uram!
Alulírott Zs. Jné, azzal a kéréssel fordulok Önökhöz, hogy a 2008. április elején az Önök üzletkötőjével történt telefonbeszélgetésemet – amiben Önök szerint szerződést kötöttem az Invitel Zrt.-vel - szeretném visszahallgatni.
Az Önök üzletkötője azzal a szándékkal hívott fel, hogy szerződést kínáljon fel a meglévő Tele2-es szolgáltatásom helyett. Én ezt határozottan elutasítottam, mert nem volt szándékomban másik céggel szerződést kötni, nagyon meg voltam elégedve a meglévő szolgáltatómmal. (Valamint éppen egy évvel azelőtt már a Monortel is megpróbált hasonlóan aljas módon átcsábítani, de ők előbb belátták, hogy nincs esélyük. Csupán rengeteg bosszúságot okoztak, mivel éppen akkor halt meg a férjem, nem értem rá velük foglalkozni.) Ezért is nem tudok pontosabb dátumot mondani, mert nem volt szándékomban Önökkel szerződést kötni.
Ennek ellenére 2008.04.21-én kézhez kaptam az Önök szerződését – amit 04. 18-án adtak fel a postai bélyegző szerint-, mintha beleegyeztem volna a szerződéskötésbe. Telefonos Ügyfélszolgálatukon azt az információt kaptuk, hogy a szerződést 8 napon belül visszaküldve, következmények nélkül törlik a szerződésünket – amit mi nem is kötöttünk meg. 2008.04.23-án aláírás nélkül vissza is küldtük a szerződést, amit 2008.04.24-én F. K. kolléganőjük vett át, a postai tértivevény szerint. Számításom szerint ez minden értelemben benne van a 8 napban. A 17/1999. (II. 5.) Kormány rendelet 4.§, 4. pontja értelmében a fogyasztó számára az elállásra nyitva álló nyolc munkanapos határidő attól a naptól kezdődik, amikor a tájékoztatót – jelen esetben a szerződést - kézhez kapta.
Ennek ellenére Önök mégis kiszámláztak nekünk 2008.04.13 - 04.29-ig tartó időszakra forgalmi díjként 1 409,- Ft-ot – pedig nem is volt szerződésünk -, amit ugyan kifizettük, mert ebben az időszakban is használtuk a telefont, és a Tele2-nél lévő szerződésünket az Önök kérésére megszüntették. (Az egy másik történet, hogy mind a Tele2, mind a T-Com Ügyfélszolgálata szerint, a törvény értelmében, ők kötelesek „bemondás” alapján - a Tele2-nél megszüntetni a szerződésünket, - a T-Comnál pedig átvezetni az új szolgáltatót. Erről semmilyen hivatalos szerződést nem kell Önöknek felmutatniuk. A többi szolgáltatónak el kell hinniük, amit Önök állítanak. És ezt az opciót még csak le sem tilthatjuk. Tehát nem kérhetjük meg a szolgáltatót, hogy például csak külön írásbeli engedélyünkkel módosíthassák, vagy törölhessék a meglévő szerződésünket. )
A fizetéssel nem azt ismertük el, hogy Önökkel szerződésben állunk, hanem hogy használtuk a telefonunkat. 05.19-én ismételt érdeklődésemre az Ügyfélszolgálatuk közölte, hogy a szerződésünk – amit meg sem kötöttünk – törölve lett. Valamint tájékoztatott, hogy fordulhatok a Panaszkezelő csoporthoz, ha úgy érzem, nem jogos a számla. Mivel túl nagy vesződségnek tartottam a levelezgetést, az összeget pedig nem túl nagynak, ezért nem éltem már akkor panasszal.
Ezzel azt hittem lezárhatjuk az ügyet, de 2008.06.12-én újabb számlát kaptunk Önöktől, Idő előtti felmondási díj miatt, 11 969,- Ft-ról, mivel egy évre szerettek volna szerződést kötni velünk. Ismételten az Ügyfélszolgálatukhoz fordultunk, ahol Szűcsné kolléganőjük elmondása szerint a szerződésünket 04.02-tól számítják megkötöttnek, és a számla visszaküldésére – mégpedig beérkezésre - számított 8 napot is innen számolják. Tehát 04.10-ig be kellett volna érkeznie az általunk visszaküldött, alá nem írt szerződésnek. Azt nem veszik figyelembe, hogy Önök csak 04.18-án adták fel, pláne, hogy érthetően elmondtam az ügynöküknek, hogy nem akarok szerződést kötni Önökkel. Szintén nem veszik figyelembe, hogy a 17/1999. (II. 5.) Kormány rendelet 3. § szerint az értékesítő köteles a fogyasztót a szerződés megkötése előtt kellő időben, de legkésőbb a szerződés megkötésekor a 2. § (1) bekezdésének a)-f) pontjában foglaltakról írásbeli tájékoztatóval vagy más, a szóbeli tájékoztatást megerősítő dokumentummal ellátni. Tehát a szerződés megkötésének dátuma nem lehet előbbi, mint a kézhezvétel napja.
Kérdéseim, amire választ várok Önöktől, a beszélgetés meghallgatása mellet:
1. Honnan szerezték meg a telefonszámomat, amikor évek óta le van tiltva a T-Com-nál, - korábban Matáv - hogy marketing célra kiadható legyen? (Ezennel határozottan kérem, töröljenek az összes létező adatbázisukból.)
2. Miért nem ellenőrzik a telefonos szerződéskötéseket, hogy a hasonló esetek elkerülhetőek legyenek?
3. Miért számítják a szerződés visszaküldésére adott 8 napot 04.02-től, mikor csak 04.18-án adták postára?
4. Hogyan várhatják el, hogy 04.10-ig küldjünk vissza egy olyan szerződést, amit Önök csak 04.18-án adtak fel?
5. Miért csak 05.05-i dátummal szüntették meg a szerződésünket, ha 04.24-én átvették a visszaküldött szerződést?
6. Miért küldtek számlát a forgalom után, ha nem is kötöttünk szerződést?
7. Miért küldtek számlát a felmondási díjról, ha 8 napon belül visszaküldtük a szerződést?
Kérem értesítsenek, hogyan tudom meghallgatni a kért beszélgetést, valamint mi a kártérítési kérelem benyújtásának menete. Ezen felül mellékelten visszaküldöm az Idő előtti felmondási díjról szóló számlájukat, mert ezen tények figyelembevételével nem tartom jogosnak követelésüket.
Kérdéseimre tételesen adott válaszukat 8 munkanapon belül szeretném megkapni írásban a fenti postacímre. Valamint szeretném kérni, hogy a rögzített hanganyagot részemre szíveskedjenek elküldeni bármilyen zenei formátumban – mp3, wav, rm, audio – a zsxxx@freemail.hu email címre. (Ez az email cím szintén nem felhasználható marketing célokra.) Jelen levelemet elküldöm a Nemzeti Hírközlési Hatóságnak, a TV Ügyvédje című televízóműsor szerkesztőinek, és az Index.hu internetes portál Tékozló Homár mellékletébe is.
Mielőbbi válaszukat várva maradok tisztelettel:
Zs. Jné
Az utolsó 100 komment: