Tékozló Homár

Nem garanciális kijelzőtörés Nokiánál

2008.07.10. 13:24 | jackyll | komment

Pisti egy kézben eltört telefontkijelzővel kereste fel a Nokia szervizét, ahol a mechanikai hibáknál általános "nem garanciális" választ kapta:

Nem hittem volna hogy írok neked valaha, de eddíg velem mindíg csak pozitív dolog történt ha valami panaszos dolgom adódott a multikkal. Mult hónapban vettem egy nokia telefont mert hittem hogy ha már nokia akkor nem valami tákolmány. Nos tévedtem. Úgy néz ki ők eldobható telefonokat terveznek újfent... Akit a 2 éves garancia csábítana tőlük telefont venni, ne dőljön be a garancia gyakorlatilag csak arra jó hogy morzsázni lehessen rá (meg persze törölni vele...) Lentebb olvasható levelezésem az igen kedves ügyfélszolgálattal akik már egy egész napja nem válaszolnak a levélváltásomra. Csak annyit tennék hozzá hogy TÉNYLEG nem volt leejtve a telefon egyszerüen csak össze csuktam (finoman)  50 ropiért azért több segítőkézségt várnék.
 
Tisztelt Nokia!

Az elmúlt hat évben mióta telefonom van, mindíg az Önök márkáját vásároltam, mivel hittem a megbízhatóságúkban és a széleskörű tudásukban. Lassan ideje lett telefont váltanom és döntésem a 6290 es készülékükre esett széleskörü tudása és testreszabhatósága miatt, valamint a kinyitható telefonok mindíg is tetszettek. Sajnos két hét használat után egy lecsukás alkalmával a belső kijelző valahogy sérült, pedíg csak engedtem hogy a rugó összecsukja a kagylót. Gondoltam semmi baj, mivel amúgy is néha remeget a kijelző képe, elviszem egy nokia márkakereskedésbe úgy is van rá két év garanciám és a sérülés bőven bekövetkezhetett azért mert szerencsétlenségemre kifogtam egy silány lcd vel szerelt modelt. Tanulmányaim alapján tudom hogy sose lehet száz százalékig hibátlan minden sorozatban legyártott modell, a késöbbi magasfokú minőség ellenörzés ellenére sem, és ha esetleg mégis bekövetkezik hogy kikerül egy hibás modell azt garanciálisan meg lehet javíttatni.

A szervízben bevitelkor az amúgy rendkivül segítőkész kollégájuk felvetette hogy elejtettem a készüléket és azért sérült. Elmondtam neki hogy mióta a telefont használtam egyszer sem ejtettem le, sem ütődött neki semminek a készülék ami bevallom nálam óriási teljesitmény, ha így lett volna akkor természetesen nem garanciálisan akarnám megjavíttatni hanem fizetek érte, mintahogy már voltam kénytelen így javíttatni telefont, valamint a külső kijelző sokkal sérülékenyebb ilyen behatásokra aminek semmi baja. Feltételezem az sérült volna hamarabb ha leejtem. Ezzel a munkatársuk eggyet értett.

El lett küldve a központi szervízbe és ott arra hivatkozva hogy mechanikai sérülés nem javítják, visszaküldték. Az átvételkor a munkatársuk közölte hogy örülhetek hogy a garanciát nem vonták vissza. Kérdem én akkor hogy egy új nokiánál természetes az hogy ennyitől megadja magát a kijelző? Mire való a garancia ha nem arra hogy a készülék rejtett hibáit korrigálják?  Valamint miért kéne fizetnem azért hogy megjavítsanak egy olyan hibát amiért nem én felelek? Miért kéne örülnöm hogy nem vonták vissza a garanciát ha amúgy sem tudom érvényesítettni azt pont olyan esetben amire kitalálták? Nem tudom mennnyire gyakori ez a hiba, de véleményem szerint teljesen elfogadhatatlan hogy egy ilyen nagynivójú cég így áll hozzá a vásárlóihoz. A későbbiekben többször is megfogom hogy az Önök termékét választom e.


Erre a válasz:

Tisztelt Uram!
Sajnálattal olvastuk el a levelét. Az esetlegesen adódott kellemetlenségekért türelmét és megértését kérjük.  Ebben az esetben sajnos csak nem garanciálisan tudják megjavítani a készülékét. Hiszen a Nokia korlátozott garancia szerint:
"Jelen Korlátozott Jótállás nem terjed ki a) a rendes mértékű elhasználódásra (ideértve, de nem kizárólag a kamera lencsék, akkumulátorok és kijelzők elhasználódását) b) durva kezelés miatt keletkező hibákra (ideértve, de nem kizárólag az éles tárgyak okozta, a termék elhajlítása, a termékre gyakorolt nyomás vagy elejtés, stb. okozta hibákat) c) a Termék nem megfelelő használata miatt fellépő hibákra vagy károkra, ideértve a Nokia által adott utasításokkal ellentétes használatot (amely utasítások például a Termék használati útmutatóiban találhatóak és/vagy d) egyéb, a Nokia által nem befolyásolható eseményekre."
Ha nem ért egyet a szakszervíz véleményével, akkor kérhet második bevizsgálást tőle, vagy független szakvéleményt is.
Köszönjük a szíves megértését.
Köszönjük, hogy kérésével hozzánk fordult.

Üdvözlettel:
Nokia Ügyfélszolgálat

és az utolsó:
Tiszelt Nokia!

Köszönöm hogy ilyen hamar válaszoltak a levelemre, és azt hogy ilyen részletességig rámutatott a garancia vonatkozásaira. Nem egészen értem hogy Önök azt mondják kissé bujtatva hogy kizárt hogy eleve gyengébb minőségű lcdvel szerelték a telefonomat ami a normál használat mellet tönkre mehetett két hét alatt és ez teljesen természetes az Önök készülékeinél ezért nem javitják vagy ha igen akkor sem foglakoznak vele mert a korlátozott garancia pontjai közül valameiket rá tudják huzni az én esetemre. Végig olvasva a pontokat egyikbe se fér bele az ami a telefonommal történt mivel a)nem volt ideje elhasználódni (illetve ha Önök két hétre tervezték a telefont elnézést kérek, elhasználódótt valóban) b) úgy vigyáztam rá mint a két szememre mert ez az első nagyobbértékü telefonom de az elöző levélben leírtam hogy semmi ilyesmi nem törtét a telefonnal c) valamivel az a szint felett érzem magam agyilag hogy tudjam hogy kell kezelni egy telefont, de utólag megnézve a használati utasítást kijelenthetem hogy pontról pontra mindent jól csínáltam d) bőven befolyásolható az a nokia álltal hogy egy készüléket úgy adnak piacra hogy nem hal meg az lcdje egy szimpla lecsukás miatt.
Köszönöm hogy felajánlotta a lehetőséget hogy elvigyem függelten szakértöhőz és bevizsgáltassam ami körübelül pont annyiba kerülne mint maga a telefon, és ő se tudná megmondani persze hogy mitől lett ez az lcdvel mert ügye külsérelmi nyom nincs sehol a telefonon és persze arra sincs bizonyíték hogy eleve silány volt az összeszerelés illetve az anyaghasználat. Így az én szavam lehetne a mérvadó de Önök vagy azt feltételezik hogy hazudok, vagy telejesen hidegen hagyja Önöket amit mondok. Köszönöm türelmét és természetesen valamien választ várok a levelemre, illetve fentartom hogy valamien fogyasztóvédelmi fórumon megfog jelenni a levelezésünk.

Szűrt kommentelők

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Decesso (törölt) 2008.07.10. 15:01:36

Le kell tölteni magyar firefox-ot. Annak is van beépített helyesírás ellenőrzője. Nekem pl angol, és most is húzogatja alá a szavakat. ( kivéve a most, is a pl és van szavakat...)

Chrom 2008.07.10. 15:01:50

"döntésem a 6290 es készülékükre esett széleskörü tudása és testreszabhatósága miatt"

ehhe...széleskörű tudás...ehhe...

Én Nokiával tolom közel tíz éve és eddig semmi gondom:) Pedig zsebben hordom, fürdőben hallgatom róla a rádiót, és minden nap összecsukom, pedig nem is összecsukható:)
Amúgy nem mindegy, hogy 89°-os szögből engedted, hogy a rugó becsukja, vagy 10°-osból. Biztos menőcsávó voltál és úgy csuktad be mint a filmekben háliwúdban, hogy kattanjon. Hát kattant...

Fairy Girl 2008.07.10. 15:03:19

Dax, ez nagyon szomorú, mármint ha így van. :( A hivatalos leveleket egyébként szerintem amúgy is érdemes átnézetni valakivel a környezetünkben, aki jól tud "helyesírni", elkerülendő a homáros fikkantást.

pöttöm 2008.07.10. 15:03:32

SEGÍTSÉGÜL MEGJEGYEZNÉK NÉHÁNY DOLGOT:

1.a vásárlást követő fél évben az eladónak kell bizonyítania, hogy nem rendeltésszerű használat okozta a hibát, esetünkben törést -- ha ez bebizonyosodik, akkor valóban a vásárlót terheli a javítás költsége

2.amennyiben ezt nem tudja bizonyítani, bizony kötelessége a garanciális elvégezni

3.csak akkreditált független laborok szakvéleményét fogadd el

szumma: menj vissza, írj a vásárlók könyvébe panaszt, abban mindent részletesen írj le és kérdd a kijelző cseréjét és azt is, hogy csak akkreditált független szakvéleményt fogadsz el! Amennyiben a független szakértő nekik ad igazat, akkor neked kell javíttatnod, ha viszont neked van igazad, él a garancia és szív a NOKIA!

OLVASD ÁT A www.fogyasztovedelem.com/forums/index.php?act=home OLDALT ÉS HAJRÁ!!!

Van_mikrohullámú_sütőtök? 2008.07.10. 15:04:48

Nokia 6230i elpusztíthatatlan!
Az elsők között jutottam hozzá mert a cég ilyet szokik adni a sikeres dolgozóinak. :) Vettem bele egy 1 gigás memóriakártyát is.

Ez volt talán 3 éve asszem. Amik most vannak, de tudásukban többek arra nincs szükségem, de pl. ezzel a típussal összehasonlítva max az office doksik támogatása és a megújult lejátszó hiányozna és a vaku. Ezek meg olyan dolgok amiért nem adnék ki sok pénzt :) De tekintve, hogy egy több mint 3 éves készülékkel hasonlítottam össze illene a listának hosszabbnak lennie. De pl. olyan alap dolgot, mint az RDS rádió nem tud...

Hiányzik viszont erről is a mini USB töltés, wlan... ami azért jó móka.

És a megbízhatóság? nos, az enyémet 3 éve (leejtve, esőben áztatva stb.) nyűstölöm. Asszem veszek hozzá még egy garnitúra aksit aztán fogom csak nyugdíjazni. :)

jesszumpepi (törölt) 2008.07.10. 15:04:53

Helyesen:helyesírás-ellenőrzője.
Pedig nem töltöttem le semmit,csak működik az agyam.

jesszumpepi (törölt) 2008.07.10. 15:09:04

Fairy Girl!
Nagyon szomorú,de szóvá kell tennem,hogy az a fordulatod,mely szerint valaki jól tud "helyesírni" stilisztikailag helytelen.

Fairy Girl 2008.07.10. 15:10:15

jesszumpepi, mi vagyunk itt ma a magyar nyelv őrei? :)

jesszumpepi (törölt) 2008.07.10. 15:11:24

Fairy Girl!
Emberek helyett emberkéket emlegetni divatos ugyan,de szintén helytelen.

Fairy Girl 2008.07.10. 15:13:56

De azért hallottál már átvitt értelemről, humorról, meg csipkelődésről ugye? (Feltételezem, igen.)

jesszumpepi (törölt) 2008.07.10. 15:14:59

Fairy Girl!
Azokat gúnyolom,akik a levél beküldőjét a helyesírása miatt kritizálják.Közben meg ők se írnak helyesen :-)

dwdHU 2008.07.10. 15:18:12

erdekesen ellentetes informaciok, egy mondatban:
"Elmondtam neki hogy mióta a telefont használtam egyszer sem ejtettem le, sem ütődött neki semminek a készülék ami bevallom nálam óriási teljesitmény, ha így lett volna akkor természetesen nem garanciálisan akarnám megjavíttatni hanem fizetek érte, mintahogy már voltam kénytelen így javíttatni telefont, valamint a külső kijelző sokkal sérülékenyebb ilyen behatásokra aminek semmi baja."

"egyszer sem ejtettem le" vs
"már voltam kénytelen így javíttatni telefont"

???

pocak 2008.07.10. 15:18:28

jesszumpepi, hagyd, nem érdemes. Rég rájöttem, hogy van egy réteg, akiknek kielégülést okoz más helyesírási hibáin rugózni. Én is a falnak megyek tőle, ha valakit nem is érdekel a másik mondanivalója, csak az, hogy hosszú ez az í.

(Viszont mi a bánat az, hogy "stilisztikailag helytelen"?)

Chrom 2008.07.10. 15:19:04

Fairy vs. jesszum

Szerintem más dolog begépelni egy kommentet gyorsan, mint megírni egy levelet, amiben reklamálsz, kérsz valamit. Én ha kapok egy levelet, tele hibával, alapból következtetést vonok le az író személyiségére vonatkozóan. Lehet, hogy a Nokiások azt gondoltak, na, megint egy buta paraszt aki hőbörög, ez be fogja nyalni az elázott-hardverhibás-lejtetted dumát...nemdebár?
Dedebár.

Fairy Girl 2008.07.10. 15:22:14

jesszumpepi, azt hiszem, nem én voltam ez:

"(Annak, aki a levelekben található összes helyesírási hibát és értelemzavaró kifejezést kijavítja, küldök egy virtuális sört.)"

Meg ez sem:

"Tök komoly helyesírási hibák vannak benne. Az a helyzet, hogy ha ilyen módon megírt leveleket kapnék, ha például ügyfélszolgálatos lennék, tuti én sem tennék meg semmit, mert azt gondolnám, hogy ez egy suttyó paraszt, nem zavar sok vizet sehol sem. Persze nem vagyok ügyfélszolgálatos, úgyhogy tök örülök annak, hogy homáros cikk lett belőle, forog is a bicska a zsebemben, csak ettől még ugyanazt gondolom: nem zavar sok vizet sehol sem."

Sőt, ez sem:

""valamivel az a szint felett érzem magam agyilag hogy tudjam hogy kell kezelni egy telefont"... de... (teszem hozzá én), hogy annyira már nem, hogy tudjam, hogy a "valameiket" szót vagy "nokia álltal" szavakat helyesen le tudnám írni. Kérem továbbá, hogy nézzék el nekem az egyébként tucatszám hemzsegő helyesírási hibáim tömkelegét is!
Piha!"

Meg aztán ez sem:

"Az jó, hogy a post írója, az ly betűt nem kedveli :)"

Ráadásul ez sem:

"pedíg, mindíg, eddíg, hát a f@szomba tanulnak ezek helyesírást? vagy minden, ami ig-re végződik, hosszú í?? ez valami úk szabály? baszki, akkor legalább javítsátok ki, mielőtt postoljátok, vagy küldjétek neki vissza a picsába, hogy javítsa ki, aztán majd közlitek."

Ez sem:

"És mien az a valamien?"

Ezt sem én írtam:

"hejesírás mostanában lukszus? legaláb a word ellenőrzőlyét ráengedhetted volna... "

Akkor miért engem...? :)

Chrom 2008.07.10. 15:23:56

Fairy, neked aztán van időd:D:D:D
Gratulálok:)

Fairy Girl 2008.07.10. 15:25:30

Én szeretem a nyelvtant, de nem én javítok ki minden postot elejétől a végéig, hanem mások (ezt korábbi postok, kommentek olvasása alapján gondolom). Én itt egyetlen hibát, a szerviz-t említettem meg, ennyi. Azt sem szándékoztam sértőn tenni.

Fairy Girl 2008.07.10. 15:28:01

Most van időm, igen :)

Chrom 2008.07.10. 15:29:06

Időm nekem is, csak a munka vár rám...

pocak 2008.07.10. 15:31:44

És mi köze a helyesírásnak a nyelvtanhoz?

Chrom 2008.07.10. 15:32:55

pocak nagyjából annyi mint egy autónak az üzemanyaghoz...egyik a másik nélkül...

Chrom 2008.07.10. 15:35:05

Ennek mi köze...a mihez...

"I a legeslegjobb tanuló volt az idén nálunk éreccségizők közül."

.Andrei (törölt) · http://www.andreiground.com/ 2008.07.10. 15:36:59

Dax: nézegetem, nézegetem, de a két kijelző biztosan nem tesz egymásban kárt. A kamera messze van, így az még feszíteni sem tud. A kijelző lágyvédelemmel van berakva és van kb 0.7mm a házig, a lehajtásoknál is van bőven ráhagyás. Oldaltól és élszakasztól függően 2-7mm, a kamerától pedig elválasztja még jó néhány alkatrész. (amúgy a kamera egyben támaszték is) Olyan rögzítése van, hogy a töréshez hirtele és extrém nagy behatásnak kell érnie. Akármit is csinálsz, ezt nem fogod tudni gariban szervizeltetni. Még akkor sem, ha független szakértő mond véleményt. Javallot a magánszervizben szervizeltetés, mert 9 ezer alatt lehet kijelzőt kapni hozzá és 2-4 ezerért berakja a szervizes.

Lehet, hogy valamit változtattak, de a kijelző már nem mai termék és a leírásom is tavaly februári. Ha azóta belekerült alkatrész, az LCD PWB panelbe, akkor az okozhat galibát.

Secnir 2008.07.10. 15:37:31

"Köszönjük, hogy kérésével hozzánk fordult."
...és nem a fogyasztóvédelemhez, mert akkor szopnánk, de keményen.

jesszumpepi (törölt) 2008.07.10. 15:38:45

pocak!

A stilisztika a nyelvészetnek az az ága,amelyik a stílussal foglalkozik.
Például mondhatom azt is,hogy :-Menj odébb,mert pofán váglak! De azt is,hogy:-Elnézést!Nem tudnál egy kicsit odébb állni?
A nyelvben mindig használunk valamilyen stílust,akkor is,ha nem tudatosan tesszük.
Elterjedt stilisztikai hiba ember helyett emberkét mondani,vagy azt,hogy:-Találkozzunk 5 óra magasságában.
Nyelvi stílus és divat ugyanúgy van,mint mondjuk öltözködési,vagy lakberendezési.
Ezek stílushibák,nem helyesírási hibák.

pocak 2008.07.10. 15:41:00

Chrom. Nem. Az autó nem megy üzemanyag nélkül, a nyelv megy írás nélkül (merhogy a rossz helyesírók, sőt mi töb, az analfabéták is tudnak az anyanyelvükön beszélni példának okáért).

Az "éreccségi" egy helyesírási hiba, ha történetesen így kéne írni, attól a magyar nyelv picit se lenne más (sőt, ha cirill betűkkel kéne írni, akkor se). Én a hecc kedvéért írom így, nyugi, a szaktanári jelentésben nem így szerepelt (bár gondolkodtam rajta). Különben nálam túl sok helyesírási hibát nem fogsz találni, attól tartok, hiába keresel.

pocak 2008.07.10. 15:43:45

Hát ezeket meg kéne indokolni, jesszumpepi, az meg ízlés dolga. Az emberke például szerintem is gáz, a magasságábannal semmi bajom, ha kicsit modoros is néha. De hát ez tényleg a de gustibus kategóriája, kritériumot nem igen találni, ami alapján ítélkezni lehet.

A nyelvészet ágai különben a fonológia, a szintaxis meg a morfológia, ilyesmi. A stilisztika véletlenül se.

jesszumpepi (törölt) 2008.07.10. 15:43:57

Az autó üzemanyag nélkül nem megy,a szóbeli nyelvhasználat működik helyesírás nélkül is.
Helyesírási szabályokra szükség van.Végezzünk gondolatkísérletet arról,hogy ha nem lennének,néhány generáció múlva hogyan kommunikálnánk egymással.Nem véletlenül alakultak ki.

Viszont:A Homáron ne rugózzunk a levelek beküldőinek helyesírásán!Különben is egész tisztességesen írta meg "Pisti".

krízisközpont (törölt) 2008.07.10. 15:44:29

Mi itt a probléma kérem szépen?

Chrom 2008.07.10. 15:44:57

jesszumpepi...köszönjük...csodás...megható...elgondolkodtató...szerintem általában a gyakorlati stílus a jellemző: Ájjá' odább mer' képenb.sz.l.k! ill. Bocsmá' húzzá arrább'

Nagyjából most min is nyomultok? Szerintem menjetek fel egy cset oldalra és kezdjetek el ott hibajavítót játszani...

jesszumpepi (törölt) 2008.07.10. 15:46:28

pocak!

Meg a nyelvtörténet,meg a szövegtan,meg a stilisztika,meg a jelentéstan stb.

Te se magyartanári jelentést írtál!

Decesso (törölt) 2008.07.10. 15:46:40

Én is útálom azokat akik a hejesírást javítgatják. Én torma99-et javítottam ki, hogy nem két durva hiba volt az utolsó mondatban. Amúgy meg teljesen mindegy, hogy ki hogy ír helyesen. Ha ennyire nem tud helyesen írni akkor viszont ajánlott a firefox. Mert egy hivatalos levelet nem lehet megírni helyesírási hibáktól hemzsegve. Ez egyedül akkor oldódik fel ez a szabály ha az illető magyartanár. Mert ahogy a magyartanárom szokta volt mondani: "Annak nem kell helyesen írni, és beszélni akiről tudják, hogy tud" Ezt mondogatta akkor amikor valamit helytelenül írt le, vagy sokat használta azt a bizonyos b betűs szót ( nem a zsidót :) )

Chrom 2008.07.10. 15:47:05

végezzünk gondolatkísérletet....uáááááááááááááááááááááááááááá!!!
figyu, te mit szívsz?:))))) én akkor leszek ilyen választékos, hogyha iszom:D De amit Te tolsz itt, ahhoz már valami komolyabb cucc kell...

lOc (a pasztafáriánus) 2008.07.10. 15:47:44

Érdeklődnék hogy miért nem lehet megtanulni magyarul helyesen írni, mikor nem olyan bonyolult az?

jesszumpepi (törölt) 2008.07.10. 15:48:08

Chrom!

Ha elolvasod a kommenteket,meglátod,hogy én a hibajavítást ellenzem.A Homár nem erről szól.

Chrom 2008.07.10. 15:50:34

Nem olvastam a kommenteket én az előadásodat csodálom...:) MESTER TANÍTS:D:D:D:D:D:D
Életem összes nyelvtani és helyesírási versenyen elnyert díját visszaadom.
Nem kéne ennyire röhögnöm...ilyenkor a kollégák mindig megkérdezik, hogy: "Na mi van...megint postok?"

Petike82 2008.07.10. 15:50:35

kedves postoló!

Előőőőssszzzőőőőrrr helyesen tanulnál meg írni, és utána telefonálnál. Egy kín volt olvasni.

A 2. levélre milyen választ vársz? Általában akkor válaszolunk, ha van kérdés...szvsz.

Chrom 2008.07.10. 15:52:06

Srácok, nem emlékeztek arra a postra, amiben valami nokia, meg kijelző törés volt? Azt keresem, csak itt a helyesírási postok között nem találom:D:D:D:D

Decesso (törölt) 2008.07.10. 15:53:22

Petike82 2008.07.10. 15:50:35
nem válaszolni, hanem reagálni kell a második levélre.

jesszumpepi (törölt) 2008.07.10. 15:53:26

Mostanában kétszer kaptam röhögőgörcsöt a Homáron.Az egyiket a ráckevei strandnál.

Magam_a_Mondomét! 2008.07.10. 15:54:31

Az engem (hozzászólásomat) fikázóknak!
Nincs azzal semmi baj, ha valakinek rossz a helysírása, de akkor legalább ne az IQ-jával dicsekedjen!

pocak 2008.07.10. 15:56:38

Nem magyartanári jelentést írtam, de tanultam nyelvészetet, köszönöm. Minden erősen attól függ, mit értünk nyelvészet alatt, persze, én lehet, hogy kicsit szakbarbár voltam valóban, amikor csak a lingusitcs properben gondolkodtam.

Ez itten stimmel:
hu.wikipedia.org/wiki/Nyelv%C3%A9szet

De nyugi, a stilisztika akkor sem tesz sommás kijelentéseket, és nem épp egzakt tudomány.

(A magyartanárok többségének amúgy nem sok fingja van a nyelvtudományról.

jesszumpepi (törölt) 2008.07.10. 15:57:23

Engem a helyesírás tulajdonképpen nem is érdekel.Nem röhögni,ez komoly.

Jobban érdekel a főzés,evés,ivás.Isteni borsos steaket rendeltem ebédre.Avokádókrém,salsaszósz és tortilla volt hozzá.A zöldségköretet már meg se bírtam enni,eltettem későbbre.

pocak 2008.07.10. 15:57:56

Nu de ebből elég, én speciel kurvára unom. Mostantól foglalkozzon mindennki a Nokiával.

▓▓▓▓▓☻ ©╞╕ چ ذ җ € η ☻ ▓▓▓▓▓ · http://blog.hu/user/45354/tab/activity/mindate/2007-07-23T16:48:05+02:00 2008.07.10. 15:58:37

off
-------------------------------------
Azok szoktak rinyálni a helyesírási hibájuk kijavításáért, akiknek nincs igényük arra, hogy helyesen írjanak! Ha valakinek van igénye (tehát igényes :)) és kijavítják, hüppög, hogy ezt elbatytam, aztán megpróbálja megjegyezni, hogy legközelebb ne így legyen. De ehhez szükséges egy általános attitűd, amit a magyar nyelv iránt az ember tanúsít.
-------------------------------------

jesszumpepi (törölt) 2008.07.10. 15:59:33

Amúgy Nokia telefonom van.Egyetlen problémám van vele,néha kiírja,hogy hibás a SIM-kártya.Ki kell kapcsolni,és újra bekapcsolni.Ennyi.

▓▓▓▓▓☻ ©╞╕ چ ذ җ € η ☻ ▓▓▓▓▓ · http://blog.hu/user/45354/tab/activity/mindate/2007-07-23T16:48:05+02:00 2008.07.10. 16:01:24

pocak · hairdryerblues.blogspot.com 2008.07.10. 15:57:56
Igaz is!
Még nem találtam 1 tetves nyokiát sem, amilyik bírta volna a földhözbaszást! És ne jöjjön senki a csepp-fény-ütés-remegés-álló modellekkel, mert azok sem bírják :D

.Andrei (törölt) · http://www.andreiground.com/ 2008.07.10. 16:07:14

jesszum: mielőtt ráteszed az aksit, tegyél alá papírt, mert gondolom a sim aljzaton (ahova betolod a karit) a lábakat nem akarod felhajtani...

.Andrei (törölt) · http://www.andreiground.com/ 2008.07.10. 16:09:00

Chicken: ne legyél ebben olyan biztos (és ez már régi teló, ráadásul a nokiának vannak egyéb ilyen cucai is):

www.cellular.co.za/phones/nokia/2000/nokia_6250.jpg

Decesso (törölt) 2008.07.10. 16:13:34

chicken · homar.blog.hu/2005/04/10/vegyi_tamadas_husvetra 2008.07.10. 16:01:24
A Nokia 3330-as bírta. Még focizni is lehetett vele :)

stichus 2008.07.10. 16:18:34

nekem is 6290 van, és valahogy 1,5 év alatt nem tört el a belső kijelző, pedig esett rendesen. a külső kijelzőt védő burkolat repedt végig. 3000ért cserélték. az viszont durva, h szegeden 10ért akarták, kecskeméten 3000ért javították

ATE 2008.07.10. 16:59:08

A második levélben már meg kellett volna jegyezni nekik halkan, hogy ha nem tudunk megegyezni, akkor sajnos a fogyasztó védelemhez kell, hogy forduljak. :-D Ha tényleg igazad van. Lehet lett volna kaka, de ki tudja. :-) Jah, meg hozzátenni, hogy inkább az ügyvédnek fogom kifizetni a díjat, mint a kijelző nem garanciális cseréjét, mert ez így gusztustalan. :-) Eheh, ez nem jó.

Régi Péter (törölt) 2008.07.10. 17:08:54

Akkor mondhatjuk azt, hogy a Nokia nyelvészeti vállalkozás?

holex · http://fred-basset.blogspot.com 2008.07.10. 17:10:31

Kedves Nokia,


Mély örömmel tölt el az a tudat, hogy nem vásároltam eddig Önöktől semmit, mivel látom, hogy más vásárlóikkal hogyan bánnak, remélem Önök is hozzám hasonlóan kitörő örömmel értékelik éves zárásukkor, hogy idén is továbbra is hűséges nemvásárlójuk maradtam.


Tisztelettel,
Egynemvásárlójuk.


UI.: és mellesleg rohadjál meg Te buzi köcsög Nokia, ha azt feltételezed minden vásárlódról, hogy alapból hazug ember, mert ezzel önmagadat is mélységes szintekre jutattod, hogy csak csupa hazug, korrupt és csaló vásárlót tudsz ügyfeleid között felmutatni. Gratulálok, és legyél büszke Magadra!

Köszönöm, hogy viselkedéseddel felnyitottad a szemünket, és megtudtuk, hogy csak akkor vásároljunk majd Nálad, ha mi is a társadalom ilyen alatas bugyraiba süllyedünk.

Áve, Nokia, Áve!

Decesso (törölt) 2008.07.10. 17:18:09

Ez jó :)
Ezt elküldtem a Nokiának az utóirat kivételével :) Megvárjuk mit válaszolnak :)

Decesso (törölt) 2008.07.10. 17:23:34

Azt írták hamarosan válaszolnak XD

Decesso (törölt) 2008.07.10. 17:24:45

De az utóirat miatt feljelentenének rágalmazásért :P

System failure. :) 2008.07.10. 18:04:24

Csak hogy tudja mindenki.
A barátom telóját elküldék a szervízbe.
Innen a szaros kelet m.o-ról "fel" a nagy bűvös "pestre". T.i: itt kelet magyarisztánban semmi nincs. Visszaküldék egy fényképpel, amin a paneljén egy vízcsepp látható. Komolyan:
Sosem volt vizes. Utánkeresetem más sztorikban és találtam is totál hasonlót. Szándékosan úgy tüntetik fel, hogy te vagy a hibás. Javítani basznak rá, te meg bizonyítsd be hogy neked van igazad... Esélytelen vagy ellenük. 100 ezres telónál... A kurva anyjukat. Lehet sokan megmosolyogjátok, de nem lesz olyan vicces, mikor veletek esik meg hasonló.

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2008.07.10. 18:05:51

nekem LG-m van ilyen kartya vagy mi sincs benne
es muxik mindig legalabb 2 evig
igaz nem szoktunk vele labdarugni, mert a baseballt jobban kedvelem

jesszumpepi (törölt) 2008.07.10. 18:27:03

Cody78!
Te most panaszkodsz,vagy dicsekszel?

Jajjfagyi 2008.07.10. 18:45:00

Nekem már volt jó pár telefonom, s ejtegettem is le őket rendesen, mégsem estek szét. Pedig nem a drága kategóriát koptatom. (ha jól emlékszem a számokra: 6100, 6070, 7110, pebl u6). Szerintem, mert leejted, még egyben kéne maradnia.

.Andrei (törölt) · http://www.andreiground.com/ 2008.07.10. 23:04:22

hagyma: kiváncsi vagyok, hogy a chipes megoldás mikor megy ki ott a divatból. Ha LG, akkor gondolom Verizon... De csak gondolom.

Neked ez a mobilmagazin való, érdemes beleolvasgatni: www.phonescoop.com/

SLacc 2008.07.11. 01:34:58

Én oszt tudom, hogy éngömet mökkő kövezni (Kérek 2 nagyobbat, meg egy zacskó kavicsot!), de erre kijakad a legeccerűbbe hejjessírásoss elemezőszoftevere iss.
:)

Az most még van, hogy Indiában gyártanak 5110-est? Ha AZ telefon volt. Azóta hanyatlás, az van...

SLacc 2008.07.11. 01:46:09

Fairy Girl 2008.07.10. 14:12:02

:))))))))))))))))))))))))))))))
Asszem most sírok... :)))

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2008.07.11. 02:41:41

en arra vagyok kivancsi mikor megy be a divatba otthon
foleg ennyiert
igen verizon
a legjobb itt
toronymagasan, bar a gyerkemnek Iphonja es O se panaszkodik
de nekem eddig a verizon volt az egyetlen amivel a fold alol is tudtam telefonalni

LiberAll 2008.07.11. 07:49:49

E50-m van, tényleg bírja a gyűrődést, de az azért vicc, hogy egy üzleti telefonnak lekopik az billentyűzete 6 hónap alatt :(
Gondolom, ez volt az utolsó még nem teljesen gagyi vonaluk, nem is tudom, hogy ha cserélni kellene, akkor mit is vennék helyette, ami mondjuk bírja a gyűrődést, meg okos teló is.
A régi nokiáim 3310-es 3510-es mindent kibírtak, mondjuk szart sem tudtak, de amire kellet, akkor, hogy telefonáljak rajta arra tökéletes volt.

Soni 2008.07.11. 08:00:13

Telefongyilkosoknak tudnám javasolni a Sonim XP1-es telefonját. Érdemes youtubeon megnézni a róla készült videókat :)

tuby smith · http://tuba-honlap.blog.hu/ 2008.07.11. 08:30:09

Motorola (j) repült már véletlenül párat, azt hiszem pánczélozott :-)
pedig olcsó kategóriás, az is pont annyit bír mint a tízszer annyiba kerülő.
Drága telefont felesleges megvenni. csak több nem használt funkció van benne, aminek a fele amúgy is használhatatlan.
A telephonon lehessen telefonálni, üzenetet küldeni, mondja meg ki hív/hívott, meg mutassa az időt!
! ! ! De azt üzembiztosan ! ! !

Gumidomino 2008.07.11. 09:41:05

150.
és ha lehet utolsó.

papugaja 2008.07.11. 10:22:41

Volt egy messzi országban egy főnököm, akinek a bicskájára elvesztés(!) elleni garancia volt.
De baromi jó lehetett a bicskagyárban a minőségbiztosítási rendszer, mert sose veszítette el.

nullstring · http://www.bmwfanatics.hu 2008.07.11. 11:11:43

Mindigís bántsa a szemem, mikor valaki hejesirní se tud, de probál hivatalós formályú levélell vilogní.

Magyarországon már örülhetünk, ha ilyen módon tud valaki írni mint a levél írója. Ezen felül meg az hótziher, hogy nekem se magyaráznád be, hogy nem ültél rá és még fingottál is. Má1 bocs.

nullstring · http://www.bmwfanatics.hu 2008.07.11. 11:18:14

Nagyon sokan úgy gondolják itt a hozzászólások közt, hogy márpedig szemétség a nokiától, hogy nem jóhiszemüségből javítja a delikvens kijelzőjét. Tegye fel a kezét az, aki csak azért elhinné, hogy nem külső behatás okozta kárról van szó, mert a levélíró szépen pislog. Szerintem inkább azért szigorú a poliszi, mert a magyar mentalitás úgy néz ki: "Bazd meg, eltörtem, nem baj, majd megpróbálom lehazudni a bugyijukat és megcsináltatni ingyé'". Nem a levélírót vádolom ezzel, ez az általános tény magyarországon, és sajnos nagyon kicsi a tisztelendő kivételek tábora.

Céadaoin (user ID 44540) 2008.07.11. 12:33:01

//

... na de hová tűnt Majmász Gedeon...?

//

gergo1000 2008.07.11. 13:01:06

Szóval én ezt végig jártam az IKEA-val egy bútorral. Volt itt is a történet.
A lényeg, hogy téged véd minden jogszabály. Teendőd mindössze annyi, hogy elöször a Békéltető Testülethez fordulsz, ahol hivatkozol arra, hogy szavatossági időn belül történt a sérülés. Ezután a jogszabályok értelmében a NOKIA-nak kell bizonyítania azt, hogy a készülék hibátlan volt. Ez mondjuk szinte lehetetlen feladat, mivel egy összetört darabról kell bizonyítani azt, hogy az elötte elég erős volt ahhoz, hogy egy csukódástól ne törjön össze. Ha a Nokia ezek után felfogja, hogy ez egy lehetetlen feladat, akkor szerencséd van és elfogadja a Békéltető Testület álláspontját, hogy cserélnie kell. Ha nem ilyen belátó, akkor sajnos polgári pert kell indítani, amit 99,9%-ra megnyersz. Lassú és unalmas folyamat, de ha mindenki végig csinálná, akkor egy idő után javulna a cégek hozzáállása. Békéltető Testületig mindenképp vidd el az ügyet (ingyenes), de ha elég elszánt vagy és látják, hogy perre is hajlandó vagy menni, akkor szerintem nem kockáztatják meg. Biztos nem dicsérnék meg utána öket a perköltség miatt.

Nava 2008.07.11. 13:26:37

Nos, nekem eddig nem volt semmilyen problémám összecsukható készülékekkel, viszont a magyarországi nokia képvisletet szervizes tagjainak az értelmi színvonalát én is megkétdőjelezem.
A post írójának igaza volt, ha megállapítható, hogy a készüléken valóban nincs semmiféle erős fizikai behatásra utaló nyom (gyengébbek kedvéért: nem esett le), akkor kötelesek kivizsgálni, és nem mindenféle kiskaput keresni, MIÉRT NE végezzük el a feladatot címszó alatt

jesszumpepi (törölt) 2008.07.11. 13:29:40

Kinek hiányzik Majmász?
Önálló gondolat nulla,humorérzék,önirónia nulla.
A Helyesírási Kéziszótárt vagy A magyar helyesírás szabályait bárki ki tudja nyitni,ha akarja.
És pont az ilyen merev szabálycsőszök veszik el a legtöbb ember kedvét a nyelvtantól :-(

jesszumpepi (törölt) 2008.07.11. 13:33:21

gergo1000nek igaza van.
Jó pár éve A tévé ügyvédjében szólaltatták meg Kathy Attilát az egyik fő fogyasztóvédelmist.Valakinek elromlott az olcsó mobilja,és a szervizben azt állították,hogy beázott.
Kathy lényegében ugyanezt mondta el,mint gergo.Hozzátette,hogy kevesen vállalják fel a tennivalókat egy mobilért,pedig a jog őket védi.

the real 2008.07.11. 13:54:23

Hát a helyesírási hibákon még csak-csak átküzdöm magam, de azzal, hogy a második levélben szinte nincs is vessző, már nem tudtam mit kezdeni.

Dax 2008.07.11. 14:11:42

Jó ötlet eza békéltető testületes, csak lehet hogy türelmem nem lesz végíg csínálni...

pina_csaba · http://octagon.blog.hu/ 2008.07.11. 21:58:17

Pisti, szerintem hívd össze a Mobil Chartát, mert ez így nem mehet tovább.

jesszumpepi (törölt) 2008.07.12. 06:41:23

csaba!
Szerintem hívd össze az agysejtjeidet tanácskozni,hogy a megfelelő blogon kommentelsz-e!

Joe Forster/STA · http://sta.c64.org 2008.07.12. 19:03:18

Érdekes, Kirk kapitány kezében sohasem tört össze a kommunikátor, pedig mindig rá is csuklózott, amikor rábaszta a tetejét... Igaz, az 23. századi technológia volt (lesz?!).

flexsnake · http://flexsnake.blog.hu 2008.07.13. 20:09:31

Ki a rákot érdekel a hejesirás, a témához szóljatok hozzá.
A nokia nem gyárt silányokat, de valóban van pár model és darab ami akkor is tönkremegy ha áll a polcon.Nekem ilyen a 3200-som ami most szépen elvesztette a hálózatot és nem javítható ... garancia már nincs amugy is ilyen szoftveres dolgokkal kb. 6szor volt szervizben...
a 7610esem meg mióta nálam van még baja nem volt, ha már behülyült akkor formáztam és már jó is volt...
A nokia úgy probálja meg kivédeni a sok rossz használatból eredő garanciális javítást hogy semmilyen fizikai hibát nem javít.Ha mondjuk kijösz a boltbol és kiesik a kijelző a teloból akkor az nem garanciális hiba... Hülye dolog...
Gusztustalan ahogyan hozzáállnak a dolgokhóz, én nokiapárti vagyok de amikor már a szervizben azt mondja a szerelő hogy ja, kérem ezeket max 2 évre gyártják és utána el lehet dobni.A rengeteg tipus miatt ezek olyan mértékben mennek le a futószallagról hogy a minőség sem az mint 5-6 éve.Akkor még telokat gyártotak most meg csak felső kategóriában van normális teló a többi az ajándékozni való müanyag...
De még igy is jobb mint az ericsony meg társaik amikkel tele az összes szervíz.Én már csak használt telot veszek, olcso, megtudom fizetni a felső kategoriát, kapok 1ho garit, ha nem tetszik visszaviszem , kicserélem másikra, vagy ha megunom visszaveszik és hozom a másikat el :D

cooperügynök · http://vilagmegvaltogondolatok.hu 2008.07.14. 00:22:46

hülye vagy, hogy átvetted. :) amugy meg minek csattintgatod meg minek veszel csattintgatóst?

gergo1000 2008.07.14. 08:10:30

Dax:
A Békéltető Testület nem hosszabb ügy, mint amennyit ennek a fórumnak az olvasásával töltöttél.
Irsz egy bejelentést, bescanneled, majd elküldöd emailben.
Vársz kb. egy hónapot, amikorra kiirják a tárgyalást. Erre pedige elmész. Ez összesen kb 2-3 óra elfoglaltság. Ennyit szerintem megér, ha tényleg úgy érzed, hogy igazad van. Már csak azért is, hogy a NOKIA is érezze a szereteted:)

kuba 2008.07.14. 11:27:07

Nem igazán értem az egészet. A Nokia a szervíz-szakvélemény kiadásával bizonyította, hogy a készülék nem rendeltetésszerű használatából eredt a meghibásodás. Ezzel eleget tett a jogszabályoknak. Ha ezt nem tetszik az ügyfélnek, kérjen független szakvéleményt. Ez drága? Igen, de erről nem a Nokia tehet.

A fogyasztóvédelmi eljárás pedig értelmetlenség, hiszen az eleve csak AJÁNLÁS, nem kötelez senkit semmire. A békéltető testületi határozat csak akkor kötelező, ha azt elfogadja mindkét fél előre. Egyetlen nagy cég sem szokott ilyen nyilatkozatot tenni.

A bírósági eljárás marad. Az viszont költséges, s valószínűleg értelmetlen is. Hiszen egyetlen bírósági szakértő sem fogja tudni bizonyossággal megállapítani, hogy valóban a gyártó a felelős. Azaz marad az ügyfél és a Nokia szava egymással szemben. Ilyen esetben pedig a nagy cég szokott nyerni.

Azaz a legjobb megoldás: megjavíttatni a telefont nem-garanciálisan, majd pedig jobban vigyázni rá, hogy ne essen ki a zsebből... :-)

kuba 2008.07.14. 11:39:41

Decesso írta:

"nem válaszolni, hanem reagálni kell a második levélre."

Például mit? "Köszönjük értékes sorait, további jó egészséget kívánunk", ilyesmire gondoltál? :-)

kuba 2008.07.14. 11:47:41

"Nagyon sokan úgy gondolják itt a hozzászólások közt, hogy márpedig szemétség a nokiától, hogy nem jóhiszemüségből javítja a delikvens kijelzőjét. Tegye fel a kezét az, aki csak azért elhinné, hogy nem külső behatás okozta kárról van szó, mert a levélíró szépen pislog. Szerintem inkább azért szigorú a poliszi, mert a magyar mentalitás úgy néz ki: "Bazd meg, eltörtem, nem baj, majd megpróbálom lehazudni a bugyijukat és megcsináltatni ingyé'". Nem a levélírót vádolom ezzel, ez az általános tény magyarországon, és sajnos nagyon kicsi a tisztelendő kivételek tábora."

Na, ez a lényeg.

Joe Forster/STA · http://sta.c64.org 2008.07.14. 21:42:08

@kuba: Igen, Kurvaországban a kurválkodó ügyfelekhez idomulva a cégek maguk is kurvává válnak. Juhé, erre (is) igazán büszkék lehetünk!

kuba 2008.07.15. 08:35:31

"@kuba: Igen, Kurvaországban a kurválkodó ügyfelekhez idomulva a cégek maguk is kurvává válnak. Juhé, erre (is) igazán büszkék lehetünk!"

Ezt mire mondod?

Szaracén 2008.07.15. 11:35:14

Na, pont így jártam kb. 2 évvel ezelőtt, az akkori esetemet meg is írtam a Homárnak: homar.blog.hu/?title=telefonjavitas_hazilag&more=1&c=1&tb=1&pb=1
Csak én kaptam egy 53000 Ft-os árajánlatot, ezt visszautasítva megúsztam 3000 Ft bevizsgálási díjjal. A készüléket utóbb egy 4500 Ft-os kijelző segítségével házilagosan javítottam meg.
Éljen a Nokia szerviz!

Joe Forster/STA · http://sta.c64.org 2008.07.15. 15:40:26

@kuba: Magyarországon minden cég arra hivatkozik: tisztességtelenül játszanak a vásárlók, ezért ők is tisztességtelenül fognak játszani. Így lesz külföldön normálisan viselkedő cégekből - ha nem ezt tennék, hamar tönkremennének, mert az öntudatos vásárlók mástól vásárolnának - ebben az országban kurva. Te nem erre gondoltál?

kuba 2008.07.15. 17:31:24

Meg is lehet ezt fordítani: ha a nagy cégek Magyarországon úgy viselkednének, mint ahogy nyugatabbra, be lehetne zárni a boltot. Pl. telefonügyben. A magyar ember a jótállást úgy értelmezi, hogy annak lejárta előtt kap majd ingyen egy új készüléket, hiszen a szemét nagy gazdag cégnek úgyis túl sok a pénze. Kérdezgess meg mobilszolgáltatóknál és telefongyártóknál dolgozó embereket, meg fogsz lepődni: furcsa módon a telefonok végzetes hibája mindig akkor jelentkezik, amikor éppen lejáróban van a jótállás. Ez statisztikailag is valószínűtlen, ráadásul más országban ugyanaz a telefontípus nem produkálja ugyanazt. Azaz csak egy lehetőség marad: az ügyfél hazudik. Eleve e cégek alkalmazottainak az ügyfelekkel követendő magatartás ügyében azt is mondják "sosem higyj a vásárlónak, mert mindig hazudik". Néha még a legelemibb logikára sem figyelnek oda a vásárlók panasztételkor. A cégek panaszokkal foglalkozó munkatársai gyűjtik is a hülyébbnél hülyébb kifogásokat. A kávényomot tartalmazó telefon tulajáról pl. kiderül, hogy nem is tudja mi az a kávé, a mélyen megrepedt készülék meg az éjjeliszekrényen repedt meg, miközben a tulaj aludt, stb.

Mivel belülről is ismerem az ügymenetet, tudom, hogy a tisztességtelen hozzáállás abszolűt nem jellemző a cégek részéről. A neten terjengő rémhírek, miszerint pl. a szervízben direkt leöntik a készüléket, meg hasonlók, egyszerűen nem igazak.

Mint ahogy az itt közzéadott történet is egy sci-fi történet... aki foglalkozott kicsit is telefonokkal tudja, hogy a leírt eset képtelenség...

Dax 2008.07.25. 12:12:32

remélem jó sok iylen képtelenség fog veled történni kuba, és majd megtudod mi az hogy szarrágoskodnak veled miközbe rádsózták a hiábs fosukat

CID 2008.08.26. 16:45:40

Az a gonosz szervizes meg annál több pénzt kap minnél több készüléket nem javít meg.
Rossz lehet egy kijelző, gyári hiba miatt, fehér csíkos, foltos, na de repedt...... baromság

Humir Momm 2008.09.06. 10:15:14

Pedig a szervíznek éppenhogy a javítás az érdeke, mert azért kap pénzt a Nokiától. Ha azt állapítja meg a szervíz, hogy a jótállás nem hatályos, akkor azért a Nokia semmit nem fizet.
süti beállítások módosítása