Pisti egy kézben eltört telefontkijelzővel kereste fel a Nokia szervizét, ahol a mechanikai hibáknál általános "nem garanciális" választ kapta:
Nem hittem volna hogy írok neked valaha, de eddíg velem mindíg csak pozitív dolog történt ha valami panaszos dolgom adódott a multikkal. Mult hónapban vettem egy nokia telefont mert hittem hogy ha már nokia akkor nem valami tákolmány. Nos tévedtem. Úgy néz ki ők eldobható telefonokat terveznek újfent... Akit a 2 éves garancia csábítana tőlük telefont venni, ne dőljön be a garancia gyakorlatilag csak arra jó hogy morzsázni lehessen rá (meg persze törölni vele...) Lentebb olvasható levelezésem az igen kedves ügyfélszolgálattal akik már egy egész napja nem válaszolnak a levélváltásomra. Csak annyit tennék hozzá hogy TÉNYLEG nem volt leejtve a telefon egyszerüen csak össze csuktam (finoman) 50 ropiért azért több segítőkézségt várnék.
Tisztelt Nokia!
Az elmúlt hat évben mióta telefonom van, mindíg az Önök márkáját vásároltam, mivel hittem a megbízhatóságúkban és a széleskörű tudásukban. Lassan ideje lett telefont váltanom és döntésem a 6290 es készülékükre esett széleskörü tudása és testreszabhatósága miatt, valamint a kinyitható telefonok mindíg is tetszettek. Sajnos két hét használat után egy lecsukás alkalmával a belső kijelző valahogy sérült, pedíg csak engedtem hogy a rugó összecsukja a kagylót. Gondoltam semmi baj, mivel amúgy is néha remeget a kijelző képe, elviszem egy nokia márkakereskedésbe úgy is van rá két év garanciám és a sérülés bőven bekövetkezhetett azért mert szerencsétlenségemre kifogtam egy silány lcd vel szerelt modelt. Tanulmányaim alapján tudom hogy sose lehet száz százalékig hibátlan minden sorozatban legyártott modell, a késöbbi magasfokú minőség ellenörzés ellenére sem, és ha esetleg mégis bekövetkezik hogy kikerül egy hibás modell azt garanciálisan meg lehet javíttatni.A szervízben bevitelkor az amúgy rendkivül segítőkész kollégájuk felvetette hogy elejtettem a készüléket és azért sérült. Elmondtam neki hogy mióta a telefont használtam egyszer sem ejtettem le, sem ütődött neki semminek a készülék ami bevallom nálam óriási teljesitmény, ha így lett volna akkor természetesen nem garanciálisan akarnám megjavíttatni hanem fizetek érte, mintahogy már voltam kénytelen így javíttatni telefont, valamint a külső kijelző sokkal sérülékenyebb ilyen behatásokra aminek semmi baja. Feltételezem az sérült volna hamarabb ha leejtem. Ezzel a munkatársuk eggyet értett.
El lett küldve a központi szervízbe és ott arra hivatkozva hogy mechanikai sérülés nem javítják, visszaküldték. Az átvételkor a munkatársuk közölte hogy örülhetek hogy a garanciát nem vonták vissza. Kérdem én akkor hogy egy új nokiánál természetes az hogy ennyitől megadja magát a kijelző? Mire való a garancia ha nem arra hogy a készülék rejtett hibáit korrigálják? Valamint miért kéne fizetnem azért hogy megjavítsanak egy olyan hibát amiért nem én felelek? Miért kéne örülnöm hogy nem vonták vissza a garanciát ha amúgy sem tudom érvényesítettni azt pont olyan esetben amire kitalálták? Nem tudom mennnyire gyakori ez a hiba, de véleményem szerint teljesen elfogadhatatlan hogy egy ilyen nagynivójú cég így áll hozzá a vásárlóihoz. A későbbiekben többször is megfogom hogy az Önök termékét választom e.
Erre a válasz:
Tisztelt Uram!
Sajnálattal olvastuk el a levelét. Az esetlegesen adódott kellemetlenségekért türelmét és megértését kérjük. Ebben az esetben sajnos csak nem garanciálisan tudják megjavítani a készülékét. Hiszen a Nokia korlátozott garancia szerint:
"Jelen Korlátozott Jótállás nem terjed ki a) a rendes mértékű elhasználódásra (ideértve, de nem kizárólag a kamera lencsék, akkumulátorok és kijelzők elhasználódását) b) durva kezelés miatt keletkező hibákra (ideértve, de nem kizárólag az éles tárgyak okozta, a termék elhajlítása, a termékre gyakorolt nyomás vagy elejtés, stb. okozta hibákat) c) a Termék nem megfelelő használata miatt fellépő hibákra vagy károkra, ideértve a Nokia által adott utasításokkal ellentétes használatot (amely utasítások például a Termék használati útmutatóiban találhatóak és/vagy d) egyéb, a Nokia által nem befolyásolható eseményekre."
Ha nem ért egyet a szakszervíz véleményével, akkor kérhet második bevizsgálást tőle, vagy független szakvéleményt is.
Köszönjük a szíves megértését.
Köszönjük, hogy kérésével hozzánk fordult.Üdvözlettel:
Nokia Ügyfélszolgálat
és az utolsó:
Tiszelt Nokia!
Köszönöm hogy ilyen hamar válaszoltak a levelemre, és azt hogy ilyen részletességig rámutatott a garancia vonatkozásaira. Nem egészen értem hogy Önök azt mondják kissé bujtatva hogy kizárt hogy eleve gyengébb minőségű lcdvel szerelték a telefonomat ami a normál használat mellet tönkre mehetett két hét alatt és ez teljesen természetes az Önök készülékeinél ezért nem javitják vagy ha igen akkor sem foglakoznak vele mert a korlátozott garancia pontjai közül valameiket rá tudják huzni az én esetemre. Végig olvasva a pontokat egyikbe se fér bele az ami a telefonommal történt mivel a)nem volt ideje elhasználódni (illetve ha Önök két hétre tervezték a telefont elnézést kérek, elhasználódótt valóban) b) úgy vigyáztam rá mint a két szememre mert ez az első nagyobbértékü telefonom de az elöző levélben leírtam hogy semmi ilyesmi nem törtét a telefonnal c) valamivel az a szint felett érzem magam agyilag hogy tudjam hogy kell kezelni egy telefont, de utólag megnézve a használati utasítást kijelenthetem hogy pontról pontra mindent jól csínáltam d) bőven befolyásolható az a nokia álltal hogy egy készüléket úgy adnak piacra hogy nem hal meg az lcdje egy szimpla lecsukás miatt.
Köszönöm hogy felajánlotta a lehetőséget hogy elvigyem függelten szakértöhőz és bevizsgáltassam ami körübelül pont annyiba kerülne mint maga a telefon, és ő se tudná megmondani persze hogy mitől lett ez az lcdvel mert ügye külsérelmi nyom nincs sehol a telefonon és persze arra sincs bizonyíték hogy eleve silány volt az összeszerelés illetve az anyaghasználat. Így az én szavam lehetne a mérvadó de Önök vagy azt feltételezik hogy hazudok, vagy telejesen hidegen hagyja Önöket amit mondok. Köszönöm türelmét és természetesen valamien választ várok a levelemre, illetve fentartom hogy valamien fogyasztóvédelmi fórumon megfog jelenni a levelezésünk.
Az utolsó 100 komment: