Pisti egy kézben eltört telefontkijelzővel kereste fel a Nokia szervizét, ahol a mechanikai hibáknál általános "nem garanciális" választ kapta:
Nem hittem volna hogy írok neked valaha, de eddíg velem mindíg csak pozitív dolog történt ha valami panaszos dolgom adódott a multikkal. Mult hónapban vettem egy nokia telefont mert hittem hogy ha már nokia akkor nem valami tákolmány. Nos tévedtem. Úgy néz ki ők eldobható telefonokat terveznek újfent... Akit a 2 éves garancia csábítana tőlük telefont venni, ne dőljön be a garancia gyakorlatilag csak arra jó hogy morzsázni lehessen rá (meg persze törölni vele...) Lentebb olvasható levelezésem az igen kedves ügyfélszolgálattal akik már egy egész napja nem válaszolnak a levélváltásomra. Csak annyit tennék hozzá hogy TÉNYLEG nem volt leejtve a telefon egyszerüen csak össze csuktam (finoman) 50 ropiért azért több segítőkézségt várnék.
Tisztelt Nokia!
Az elmúlt hat évben mióta telefonom van, mindíg az Önök márkáját vásároltam, mivel hittem a megbízhatóságúkban és a széleskörű tudásukban. Lassan ideje lett telefont váltanom és döntésem a 6290 es készülékükre esett széleskörü tudása és testreszabhatósága miatt, valamint a kinyitható telefonok mindíg is tetszettek. Sajnos két hét használat után egy lecsukás alkalmával a belső kijelző valahogy sérült, pedíg csak engedtem hogy a rugó összecsukja a kagylót. Gondoltam semmi baj, mivel amúgy is néha remeget a kijelző képe, elviszem egy nokia márkakereskedésbe úgy is van rá két év garanciám és a sérülés bőven bekövetkezhetett azért mert szerencsétlenségemre kifogtam egy silány lcd vel szerelt modelt. Tanulmányaim alapján tudom hogy sose lehet száz százalékig hibátlan minden sorozatban legyártott modell, a késöbbi magasfokú minőség ellenörzés ellenére sem, és ha esetleg mégis bekövetkezik hogy kikerül egy hibás modell azt garanciálisan meg lehet javíttatni.A szervízben bevitelkor az amúgy rendkivül segítőkész kollégájuk felvetette hogy elejtettem a készüléket és azért sérült. Elmondtam neki hogy mióta a telefont használtam egyszer sem ejtettem le, sem ütődött neki semminek a készülék ami bevallom nálam óriási teljesitmény, ha így lett volna akkor természetesen nem garanciálisan akarnám megjavíttatni hanem fizetek érte, mintahogy már voltam kénytelen így javíttatni telefont, valamint a külső kijelző sokkal sérülékenyebb ilyen behatásokra aminek semmi baja. Feltételezem az sérült volna hamarabb ha leejtem. Ezzel a munkatársuk eggyet értett.
El lett küldve a központi szervízbe és ott arra hivatkozva hogy mechanikai sérülés nem javítják, visszaküldték. Az átvételkor a munkatársuk közölte hogy örülhetek hogy a garanciát nem vonták vissza. Kérdem én akkor hogy egy új nokiánál természetes az hogy ennyitől megadja magát a kijelző? Mire való a garancia ha nem arra hogy a készülék rejtett hibáit korrigálják? Valamint miért kéne fizetnem azért hogy megjavítsanak egy olyan hibát amiért nem én felelek? Miért kéne örülnöm hogy nem vonták vissza a garanciát ha amúgy sem tudom érvényesítettni azt pont olyan esetben amire kitalálták? Nem tudom mennnyire gyakori ez a hiba, de véleményem szerint teljesen elfogadhatatlan hogy egy ilyen nagynivójú cég így áll hozzá a vásárlóihoz. A későbbiekben többször is megfogom hogy az Önök termékét választom e.
Erre a válasz:
Tisztelt Uram!
Sajnálattal olvastuk el a levelét. Az esetlegesen adódott kellemetlenségekért türelmét és megértését kérjük. Ebben az esetben sajnos csak nem garanciálisan tudják megjavítani a készülékét. Hiszen a Nokia korlátozott garancia szerint:
"Jelen Korlátozott Jótállás nem terjed ki a) a rendes mértékű elhasználódásra (ideértve, de nem kizárólag a kamera lencsék, akkumulátorok és kijelzők elhasználódását) b) durva kezelés miatt keletkező hibákra (ideértve, de nem kizárólag az éles tárgyak okozta, a termék elhajlítása, a termékre gyakorolt nyomás vagy elejtés, stb. okozta hibákat) c) a Termék nem megfelelő használata miatt fellépő hibákra vagy károkra, ideértve a Nokia által adott utasításokkal ellentétes használatot (amely utasítások például a Termék használati útmutatóiban találhatóak és/vagy d) egyéb, a Nokia által nem befolyásolható eseményekre."
Ha nem ért egyet a szakszervíz véleményével, akkor kérhet második bevizsgálást tőle, vagy független szakvéleményt is.
Köszönjük a szíves megértését.
Köszönjük, hogy kérésével hozzánk fordult.Üdvözlettel:
Nokia Ügyfélszolgálat
és az utolsó:
Tiszelt Nokia!
Köszönöm hogy ilyen hamar válaszoltak a levelemre, és azt hogy ilyen részletességig rámutatott a garancia vonatkozásaira. Nem egészen értem hogy Önök azt mondják kissé bujtatva hogy kizárt hogy eleve gyengébb minőségű lcdvel szerelték a telefonomat ami a normál használat mellet tönkre mehetett két hét alatt és ez teljesen természetes az Önök készülékeinél ezért nem javitják vagy ha igen akkor sem foglakoznak vele mert a korlátozott garancia pontjai közül valameiket rá tudják huzni az én esetemre. Végig olvasva a pontokat egyikbe se fér bele az ami a telefonommal történt mivel a)nem volt ideje elhasználódni (illetve ha Önök két hétre tervezték a telefont elnézést kérek, elhasználódótt valóban) b) úgy vigyáztam rá mint a két szememre mert ez az első nagyobbértékü telefonom de az elöző levélben leírtam hogy semmi ilyesmi nem törtét a telefonnal c) valamivel az a szint felett érzem magam agyilag hogy tudjam hogy kell kezelni egy telefont, de utólag megnézve a használati utasítást kijelenthetem hogy pontról pontra mindent jól csínáltam d) bőven befolyásolható az a nokia álltal hogy egy készüléket úgy adnak piacra hogy nem hal meg az lcdje egy szimpla lecsukás miatt.
Köszönöm hogy felajánlotta a lehetőséget hogy elvigyem függelten szakértöhőz és bevizsgáltassam ami körübelül pont annyiba kerülne mint maga a telefon, és ő se tudná megmondani persze hogy mitől lett ez az lcdvel mert ügye külsérelmi nyom nincs sehol a telefonon és persze arra sincs bizonyíték hogy eleve silány volt az összeszerelés illetve az anyaghasználat. Így az én szavam lehetne a mérvadó de Önök vagy azt feltételezik hogy hazudok, vagy telejesen hidegen hagyja Önöket amit mondok. Köszönöm türelmét és természetesen valamien választ várok a levelemre, illetve fentartom hogy valamien fogyasztóvédelmi fórumon megfog jelenni a levelezésünk.
Decesso (törölt) 2008.07.10. 13:26:10
Decesso (törölt) 2008.07.10. 13:27:25
elwood 2008.07.10. 13:29:57
Na jó megpróbálom elovasni, de ez nem fer. Ekkora regényt ...
Decesso (törölt) 2008.07.10. 13:31:03
tomasso 2008.07.10. 13:31:17
qzsolt 2008.07.10. 13:32:07
Decesso (törölt) 2008.07.10. 13:33:20
Bár így igazából semmivel nem érzem magam jobban. Miért jó az elsőzés???
civistroll 2008.07.10. 13:33:48
qzsolt 2008.07.10. 13:34:25
Decesso (törölt) 2008.07.10. 13:35:07
torma99 2008.07.10. 13:35:15
A telefonokról annyit, hogy a kagylósaknál mindig is sejtettem,hogy ez a csukás nyitás buktatókat hozhat magával, maradok a candybar (hagyományos) formájúaknál.
elwood 2008.07.10. 13:37:05
Azzal együtt volt egy Kodak kisféképezőm amit a haverom részegen csattogtatott míg ki nem fogyott a film. Mivel csak azt látta, hogy nem csattan többet nyomta erősebben és erősebben, míg a gombot bele nem roppantotta tokba.
Még éppen garanciális volt, elvittem és kijavították. Kérdezték nem erőltettem-e meg, és (ég a pofám) mondtam, hogy nem. Így ingyen lett. Persze az Kodak és nem Nokia. Nekik kellett az ügyfél.
Sajtika 2008.07.10. 13:37:15
en a hedszetekkel szopok mindig.. kb 3 ment tonkre, mert egyszeruen erintkezes hibas lett, szetkopott ott ahol a nyakamkozepel hatul kell lenni, es megkaptam hogy a zipzart huztam ra.. mondom akkor az anyatokat, nem kell hedszet:)
veszek egy atalakitot es jetesfejes.. ennyi.. de azert vegyek 100 rugoert nokia telot :] ja es igen.. elvittem szoftvertfrissitetni.. azota szar.. a szoftverem:D
Decesso (törölt) 2008.07.10. 13:38:10
hogy elé mindig vessző
valamiLYen
meg fog jelenni
hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2008.07.10. 13:40:16
Nelson. · http://nelson.blog.hu 2008.07.10. 13:41:14
(Annak, aki a levelekben található összes helyesírási hibát és értelemzavaró kifejezést kijavítja, küldök egy virtuális sört.)
jesszumpepi (törölt) 2008.07.10. 13:43:06
Miért?Ki a bánatos lótüdőhöz kellett volna fordulni?
Dax 2008.07.10. 13:45:12
Pisti
Nelson. · http://nelson.blog.hu 2008.07.10. 13:45:15
Fairy Girl 2008.07.10. 13:45:58
Fairy Girl 2008.07.10. 13:49:06
Szil-Ka 2008.07.10. 13:49:35
Vagy javítson ki valaki, ha tévedek.
hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2008.07.10. 13:50:11
fordulhatottv olna hozzam is vegulis...
Hurrá Torpedó · http://www.youtube.com/watch?v=br-D7UneS0E 2008.07.10. 13:50:32
a nokia egy valag fos. annak idején csináltak egy-két jó telefont (3210, 3310), ami bőven megalapozta a jó hírnevüket. azóta is sokan veszik. jó sokan meg is szívják.
hehehehe. az a baj hogy az emberek nem jönnek rá hogy a név mögött már nincs minőség. az van a köztudatban hogy a nokia a legjobb. hát pedig nem. sőt több márka is van amelyik jobb nála. de gye a samsung pl égőbb, mint a nokia. az lg plána. a sonyericsson nem. ezért ezt is egye többen veszik. ők jól járnak. a nokiások nem. ennyire egyszerű
Candy Single · http://candysingle.blog.hu 2008.07.10. 13:50:34
jesszumpepi (törölt) 2008.07.10. 13:50:38
tsimike 2008.07.10. 13:53:45
Emiceha 2008.07.10. 13:54:05
Ehh, ilyen kibaszott durva világ ez! Ha élsz, akkor a legnagyobb az esélyed a halálra. Ha pénzt költesz valamire, tuti, hogy valahol megszopatnak.
Ennyi.
hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2008.07.10. 13:54:16
valami 2 dolcsi havonta
oszt ha eltorik, ellopjak, reszegen ugralsz rajta, akarmi, akkor kapsz ujat...
Fairy Girl 2008.07.10. 13:54:39
2008.07.10. 13:56:26
Goto fogyasztóvédelem :)
no meg batz papuccsal dobd be az ablakukat, és hordjál féltéglát.
Dax 2008.07.10. 13:56:50
Független szakértői vélemény kérése 50000 nél kezdődik és sajnocs nincs ennyi feles pénzem :(
Nelson. · http://nelson.blog.hu 2008.07.10. 13:59:38
Hurrá Torpedó · http://www.youtube.com/watch?v=br-D7UneS0E 2008.07.10. 13:59:47
a hogy elé nem kell mindig vessző.
Hogy vagy drágám?
,Hogy vagy drágám?
de poént félre, vannak esetek amikor nem kell
.Andrei (törölt) · http://www.andreiground.com/ 2008.07.10. 14:00:27
Maximum az LG és Maxxon, esetleg Sagem fosainál elképzelhető lenne, mert ott aztán van gyári gányolás. Ennek ellenére mi pár telefonnal fociztunk is próbaképpen és ln nem lett semmi baja a kijelzőknek. Focizgattunk például (a teljesség igénye nélkül, ahogyan az eszembe jut) Siemens S45 /elegáns labda volt akkoriban/, Nokia 6150, SonyEricsson P800 /hamar letörik a flip/, Siemens M35 /szar, mert letapad és nagyobbat kell rúgni/, Alcatel OT302 /antenna nyeccsen/, Maxxon 6891 /egyperces burkolat = 2 rugás/, Nokia 3520 /mi csak rakétának hívtuk/, Nokia 3660 /kurva jól csusszan és szépen visszapattan a falról/, Motorola T280i /hamar kopik = 3-4 rugás után lejön a festék/, Motorola Razor /ez bírja a legkevésbé, a háza ripityára esik gyorsan/, stb.
Aztán még beszélhetnék a székemelőként funkcionáló meg a csavarási teszten átesett telefonokról is.
Nelson. · http://nelson.blog.hu 2008.07.10. 14:00:48
bekbórd! 2008.07.10. 14:02:16
Nelson. · http://nelson.blog.hu 2008.07.10. 14:02:48
ez valami új sport vagy csak nincs labdátok?
Hurrá Torpedó · http://www.youtube.com/watch?v=br-D7UneS0E 2008.07.10. 14:04:27
de az a hogy után van bőven...
Magam_a_Mondomét! 2008.07.10. 14:05:39
Piha!
Mérgezett fülü teszkós szatyor 2008.07.10. 14:07:07
Dax 2008.07.10. 14:07:57
hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2008.07.10. 14:09:20
hat labdaval sokkal praktikusabb labdarugni
igaz az nem kuld sms-t
Dax 2008.07.10. 14:11:01
.Andrei (törölt) · http://www.andreiground.com/ 2008.07.10. 14:11:17
Fairy Girl 2008.07.10. 14:12:02
Fairy Girl 2008.07.10. 14:13:04
2008.07.10. 14:16:35
anti_troll (törölt) · http://senkinemmondja.blog.hu 2008.07.10. 14:16:50
- fos kínai alkatrészekből van összerakva, az utolsó lcd kijelzőig
2. Kinyitható Nokiát meg végképp ne vegyél mert:
-a Nokia eleve gyengébb ebben a kategóriában mint a versenytársai, plusz lásd 1. pont
Én még mindig a Németo.-ban készült 6310i-t használom
pocak 2008.07.10. 14:17:38
(Aki meg képes helyesírási hibák miatt belekötni emberekbe, fulladjon meg. Annak például marhára örülök, hogy Emiceha nem ügyfélszolgálatos, kurva nagy gáz lenne ezzel a hozzáállással.)
2008.07.10. 14:17:41
Razr-t nyúzok évek óta. Annyiszor vágtam földhöz, hogy meg sem tudom számolni :)
az igaz, hogy atomjaira esik egyből, de összerakható :)
és vígan működik :)
.Andrei (törölt) · http://www.andreiground.com/ 2008.07.10. 14:17:48
- Valaki már leejtette és nem szólt róla. A tokozásból kilépett a kijelző (bár akkor nem sok mindent láttál volna rajta).
- A becsukás után pattant el egy nyomásra, és mivel akkor becsuktad, utólag vetted észre. Gondolom nem "finoman" becsuktad és egyből kinyitottad.
- Vagy valami hasonló...
Tényleg rengeteg telefon szerkezetét láttam már 15 milliméterről 5x-ös nagyításban. A kijelző szinte mindig állandó megoldással kerül bele a telefonokba, ugyanis a legjobb elrendezés, amelyben a maximális "stressztűrés" kihozható egy tipikus helyen egy bizonyos tokozással készül.
Mellesleg melyik típus? Megnézném a leírását, sematikáját, komponens listáját, stb. Hátha okulok és tudok neked kapaszkodót adni.
jesszumpepi (törölt) 2008.07.10. 14:19:23
És minden ügyféllel tisztességesen kell foglalkozni!Jól néznénk ki,ha az ügyfélszolgálatosok ilyen alapon szelektálnának.Amúgy is csupa nyelvészprofesszor ül ott?
Nem érdemes pusztán a helyesírási hibák miatt valakit lesuttyóparasztozni.
Dax 2008.07.10. 14:19:59
.Andrei (törölt) · http://www.andreiground.com/ 2008.07.10. 14:20:49
Fairy Girl 2008.07.10. 14:22:36
jesszumpepi (törölt) 2008.07.10. 14:22:42
a hogy elé nem kell mindig vessző.
Hogy vagy drágám?
Egyetértek.
Te hogy szereted jobban a bort?Hűtve,vagy forralt borként?
Én lennék terrorista! 2008.07.10. 14:25:25
Én lennék terrorista! 2008.07.10. 14:25:25
jesszumpepi (törölt) 2008.07.10. 14:27:48
Dax 2008.07.10. 14:29:02
.Andrei (törölt) · http://www.andreiground.com/ 2008.07.10. 14:30:08
Candy Single · http://candysingle.blog.hu 2008.07.10. 14:34:07
..de lehet, hogy ma már ez is benne van.
Az ügyfél az ügyfél. A hibás termék meg hibás termék. ..még ha esetleg "valamien nokilya" is szerepel a történetben.. nyah..
LouiS 2008.07.10. 14:35:17
Mellesleg ezért se vegyünk összecsukható divattelefont :)
Fairy Girl 2008.07.10. 14:36:59
Dax 2008.07.10. 14:37:09
theutat villám 2008.07.10. 14:40:48
Király Rák · http://konzervatorium.blog.hu 2008.07.10. 14:43:13
Király Rák · http://konzervatorium.blog.hu 2008.07.10. 14:45:19
SylverRat 2008.07.10. 14:45:30
Dax 2008.07.10. 14:46:56
atpijkamo_ · http://www.deciki.blog.hu/ 2008.07.10. 14:49:21
Szervííízes lettem, adjatok egy törölközőt!
Egészségesebb cigi · http://www.edohanyzas.hu/?partner=3 2008.07.10. 14:50:33
Most akkor nézd át amit írtál...
▓▓▓▓▓☻ ©╞╕ چ ذ җ € η ☻ ▓▓▓▓▓ · http://blog.hu/user/45354/tab/activity/mindate/2007-07-23T16:48:05+02:00 2008.07.10. 14:52:37
theutat villám 2008.07.10. 14:40:48
Egyetértek, de itt le szokás hurrogni a helyesíráson rugózókat, szóval kusspofabe :D ;)
Nekem 1 hónapja nem válaszolnak levelemre, oszt még ki sem kerül a poszt... Nem ügy!
Gea 2008.07.10. 14:52:50
Előtte volt 2 nokiám, egy 6131 (ha jól emlékszem), meg egy N70. Mindkettő új volt, mindkettőben a kijelző ment gajra, nem törött, csak beállt... Aszonygák, hogy beázott, pedig sosem használtam esőben, nem mostam ki a nadrággal, meg amúgy is övtáskában volt. Nem beázott, beáztatták, addig bűvölték, mire az lett, hogy hardveresen tönkrevágtam, mutatták is, hogy néz ki, de ahhoz a Balatonba kellett volna kerülnie, nem párás környezetbe. Aszonták ennyi és ennyi, ehelyett a köcsög szrvízes ölébe vágtam, a 2. nokiát, és meg is mondtam, még egy ilyen szemét hozzálállás soha, megyek a konkurenciához. Ez meg egy faxa kis zenefon...
Köcsög noki, évekig a kedvencem volt, de nagyon kiábrándultam belőle...
▓▓▓▓▓☻ ©╞╕ چ ذ җ € η ☻ ▓▓▓▓▓ · http://blog.hu/user/45354/tab/activity/mindate/2007-07-23T16:48:05+02:00 2008.07.10. 14:54:43
Hát, igen, ott is van mit javítgatni...
.Andrei (törölt) · http://www.andreiground.com/ 2008.07.10. 14:55:25
jesszumpepi (törölt) 2008.07.10. 15:00:47
Érdeklődni szeretnék,hogy A magyar helyesírás szabályai című kiadványról tartott előadásra itt lehet jelentkezni?
Decesso (törölt) 2008.07.10. 15:01:36
Chrom 2008.07.10. 15:01:50
ehhe...széleskörű tudás...ehhe...
Én Nokiával tolom közel tíz éve és eddig semmi gondom:) Pedig zsebben hordom, fürdőben hallgatom róla a rádiót, és minden nap összecsukom, pedig nem is összecsukható:)
Amúgy nem mindegy, hogy 89°-os szögből engedted, hogy a rugó becsukja, vagy 10°-osból. Biztos menőcsávó voltál és úgy csuktad be mint a filmekben háliwúdban, hogy kattanjon. Hát kattant...
Fairy Girl 2008.07.10. 15:03:19
pöttöm 2008.07.10. 15:03:32
1.a vásárlást követő fél évben az eladónak kell bizonyítania, hogy nem rendeltésszerű használat okozta a hibát, esetünkben törést -- ha ez bebizonyosodik, akkor valóban a vásárlót terheli a javítás költsége
2.amennyiben ezt nem tudja bizonyítani, bizony kötelessége a garanciális elvégezni
3.csak akkreditált független laborok szakvéleményét fogadd el
szumma: menj vissza, írj a vásárlók könyvébe panaszt, abban mindent részletesen írj le és kérdd a kijelző cseréjét és azt is, hogy csak akkreditált független szakvéleményt fogadsz el! Amennyiben a független szakértő nekik ad igazat, akkor neked kell javíttatnod, ha viszont neked van igazad, él a garancia és szív a NOKIA!
OLVASD ÁT A www.fogyasztovedelem.com/forums/index.php?act=home OLDALT ÉS HAJRÁ!!!
Van_mikrohullámú_sütőtök? 2008.07.10. 15:04:48
Az elsők között jutottam hozzá mert a cég ilyet szokik adni a sikeres dolgozóinak. :) Vettem bele egy 1 gigás memóriakártyát is.
Ez volt talán 3 éve asszem. Amik most vannak, de tudásukban többek arra nincs szükségem, de pl. ezzel a típussal összehasonlítva max az office doksik támogatása és a megújult lejátszó hiányozna és a vaku. Ezek meg olyan dolgok amiért nem adnék ki sok pénzt :) De tekintve, hogy egy több mint 3 éves készülékkel hasonlítottam össze illene a listának hosszabbnak lennie. De pl. olyan alap dolgot, mint az RDS rádió nem tud...
Hiányzik viszont erről is a mini USB töltés, wlan... ami azért jó móka.
És a megbízhatóság? nos, az enyémet 3 éve (leejtve, esőben áztatva stb.) nyűstölöm. Asszem veszek hozzá még egy garnitúra aksit aztán fogom csak nyugdíjazni. :)
jesszumpepi (törölt) 2008.07.10. 15:04:53
Pedig nem töltöttem le semmit,csak működik az agyam.
jesszumpepi (törölt) 2008.07.10. 15:09:04
Nagyon szomorú,de szóvá kell tennem,hogy az a fordulatod,mely szerint valaki jól tud "helyesírni" stilisztikailag helytelen.
Fairy Girl 2008.07.10. 15:10:15
Fairy Girl 2008.07.10. 15:11:15
jesszumpepi (törölt) 2008.07.10. 15:11:24
Emberek helyett emberkéket emlegetni divatos ugyan,de szintén helytelen.
Fairy Girl 2008.07.10. 15:13:56
jesszumpepi (törölt) 2008.07.10. 15:14:59
Azokat gúnyolom,akik a levél beküldőjét a helyesírása miatt kritizálják.Közben meg ők se írnak helyesen :-)
dwdHU 2008.07.10. 15:18:12
"Elmondtam neki hogy mióta a telefont használtam egyszer sem ejtettem le, sem ütődött neki semminek a készülék ami bevallom nálam óriási teljesitmény, ha így lett volna akkor természetesen nem garanciálisan akarnám megjavíttatni hanem fizetek érte, mintahogy már voltam kénytelen így javíttatni telefont, valamint a külső kijelző sokkal sérülékenyebb ilyen behatásokra aminek semmi baja."
"egyszer sem ejtettem le" vs
"már voltam kénytelen így javíttatni telefont"
???
pocak 2008.07.10. 15:18:28
(Viszont mi a bánat az, hogy "stilisztikailag helytelen"?)
Chrom 2008.07.10. 15:19:04
Szerintem más dolog begépelni egy kommentet gyorsan, mint megírni egy levelet, amiben reklamálsz, kérsz valamit. Én ha kapok egy levelet, tele hibával, alapból következtetést vonok le az író személyiségére vonatkozóan. Lehet, hogy a Nokiások azt gondoltak, na, megint egy buta paraszt aki hőbörög, ez be fogja nyalni az elázott-hardverhibás-lejtetted dumát...nemdebár?
Dedebár.
Fairy Girl 2008.07.10. 15:22:14
"(Annak, aki a levelekben található összes helyesírási hibát és értelemzavaró kifejezést kijavítja, küldök egy virtuális sört.)"
Meg ez sem:
"Tök komoly helyesírási hibák vannak benne. Az a helyzet, hogy ha ilyen módon megírt leveleket kapnék, ha például ügyfélszolgálatos lennék, tuti én sem tennék meg semmit, mert azt gondolnám, hogy ez egy suttyó paraszt, nem zavar sok vizet sehol sem. Persze nem vagyok ügyfélszolgálatos, úgyhogy tök örülök annak, hogy homáros cikk lett belőle, forog is a bicska a zsebemben, csak ettől még ugyanazt gondolom: nem zavar sok vizet sehol sem."
Sőt, ez sem:
""valamivel az a szint felett érzem magam agyilag hogy tudjam hogy kell kezelni egy telefont"... de... (teszem hozzá én), hogy annyira már nem, hogy tudjam, hogy a "valameiket" szót vagy "nokia álltal" szavakat helyesen le tudnám írni. Kérem továbbá, hogy nézzék el nekem az egyébként tucatszám hemzsegő helyesírási hibáim tömkelegét is!
Piha!"
Meg aztán ez sem:
"Az jó, hogy a post írója, az ly betűt nem kedveli :)"
Ráadásul ez sem:
"pedíg, mindíg, eddíg, hát a f@szomba tanulnak ezek helyesírást? vagy minden, ami ig-re végződik, hosszú í?? ez valami úk szabály? baszki, akkor legalább javítsátok ki, mielőtt postoljátok, vagy küldjétek neki vissza a picsába, hogy javítsa ki, aztán majd közlitek."
Ez sem:
"És mien az a valamien?"
Ezt sem én írtam:
"hejesírás mostanában lukszus? legaláb a word ellenőrzőlyét ráengedhetted volna... "
Akkor miért engem...? :)
Chrom 2008.07.10. 15:23:56
Gratulálok:)
Fairy Girl 2008.07.10. 15:25:30
Fairy Girl 2008.07.10. 15:28:01
Chrom 2008.07.10. 15:29:06
pocak 2008.07.10. 15:31:44
Chrom 2008.07.10. 15:32:55
Chrom 2008.07.10. 15:35:05
"I a legeslegjobb tanuló volt az idén nálunk éreccségizők közül."
.Andrei (törölt) · http://www.andreiground.com/ 2008.07.10. 15:36:59
Lehet, hogy valamit változtattak, de a kijelző már nem mai termék és a leírásom is tavaly februári. Ha azóta belekerült alkatrész, az LCD PWB panelbe, akkor az okozhat galibát.
Secnir 2008.07.10. 15:37:31
...és nem a fogyasztóvédelemhez, mert akkor szopnánk, de keményen.
jesszumpepi (törölt) 2008.07.10. 15:38:45
A stilisztika a nyelvészetnek az az ága,amelyik a stílussal foglalkozik.
Például mondhatom azt is,hogy :-Menj odébb,mert pofán váglak! De azt is,hogy:-Elnézést!Nem tudnál egy kicsit odébb állni?
A nyelvben mindig használunk valamilyen stílust,akkor is,ha nem tudatosan tesszük.
Elterjedt stilisztikai hiba ember helyett emberkét mondani,vagy azt,hogy:-Találkozzunk 5 óra magasságában.
Nyelvi stílus és divat ugyanúgy van,mint mondjuk öltözködési,vagy lakberendezési.
Ezek stílushibák,nem helyesírási hibák.
pocak 2008.07.10. 15:41:00
Az "éreccségi" egy helyesírási hiba, ha történetesen így kéne írni, attól a magyar nyelv picit se lenne más (sőt, ha cirill betűkkel kéne írni, akkor se). Én a hecc kedvéért írom így, nyugi, a szaktanári jelentésben nem így szerepelt (bár gondolkodtam rajta). Különben nálam túl sok helyesírási hibát nem fogsz találni, attól tartok, hiába keresel.
pocak 2008.07.10. 15:43:45
A nyelvészet ágai különben a fonológia, a szintaxis meg a morfológia, ilyesmi. A stilisztika véletlenül se.
jesszumpepi (törölt) 2008.07.10. 15:43:57
Helyesírási szabályokra szükség van.Végezzünk gondolatkísérletet arról,hogy ha nem lennének,néhány generáció múlva hogyan kommunikálnánk egymással.Nem véletlenül alakultak ki.
Viszont:A Homáron ne rugózzunk a levelek beküldőinek helyesírásán!Különben is egész tisztességesen írta meg "Pisti".
krízisközpont (törölt) 2008.07.10. 15:44:29
Chrom 2008.07.10. 15:44:57
Nagyjából most min is nyomultok? Szerintem menjetek fel egy cset oldalra és kezdjetek el ott hibajavítót játszani...
jesszumpepi (törölt) 2008.07.10. 15:46:28
Meg a nyelvtörténet,meg a szövegtan,meg a stilisztika,meg a jelentéstan stb.
Te se magyartanári jelentést írtál!
Decesso (törölt) 2008.07.10. 15:46:40
Chrom 2008.07.10. 15:47:05
figyu, te mit szívsz?:))))) én akkor leszek ilyen választékos, hogyha iszom:D De amit Te tolsz itt, ahhoz már valami komolyabb cucc kell...
lOc (a pasztafáriánus) 2008.07.10. 15:47:44
jesszumpepi (törölt) 2008.07.10. 15:48:08
Ha elolvasod a kommenteket,meglátod,hogy én a hibajavítást ellenzem.A Homár nem erről szól.
Chrom 2008.07.10. 15:50:34
Életem összes nyelvtani és helyesírási versenyen elnyert díját visszaadom.
Nem kéne ennyire röhögnöm...ilyenkor a kollégák mindig megkérdezik, hogy: "Na mi van...megint postok?"
Petike82 2008.07.10. 15:50:35
Előőőőssszzzőőőőrrr helyesen tanulnál meg írni, és utána telefonálnál. Egy kín volt olvasni.
A 2. levélre milyen választ vársz? Általában akkor válaszolunk, ha van kérdés...szvsz.
Chrom 2008.07.10. 15:52:06
Decesso (törölt) 2008.07.10. 15:53:22
nem válaszolni, hanem reagálni kell a második levélre.
jesszumpepi (törölt) 2008.07.10. 15:53:26
Magam_a_Mondomét! 2008.07.10. 15:54:31
Nincs azzal semmi baj, ha valakinek rossz a helysírása, de akkor legalább ne az IQ-jával dicsekedjen!
pocak 2008.07.10. 15:56:38
Ez itten stimmel:
hu.wikipedia.org/wiki/Nyelv%C3%A9szet
De nyugi, a stilisztika akkor sem tesz sommás kijelentéseket, és nem épp egzakt tudomány.
(A magyartanárok többségének amúgy nem sok fingja van a nyelvtudományról.
jesszumpepi (törölt) 2008.07.10. 15:57:23
Jobban érdekel a főzés,evés,ivás.Isteni borsos steaket rendeltem ebédre.Avokádókrém,salsaszósz és tortilla volt hozzá.A zöldségköretet már meg se bírtam enni,eltettem későbbre.
pocak 2008.07.10. 15:57:56
▓▓▓▓▓☻ ©╞╕ چ ذ җ € η ☻ ▓▓▓▓▓ · http://blog.hu/user/45354/tab/activity/mindate/2007-07-23T16:48:05+02:00 2008.07.10. 15:58:37
-------------------------------------
Azok szoktak rinyálni a helyesírási hibájuk kijavításáért, akiknek nincs igényük arra, hogy helyesen írjanak! Ha valakinek van igénye (tehát igényes :)) és kijavítják, hüppög, hogy ezt elbatytam, aztán megpróbálja megjegyezni, hogy legközelebb ne így legyen. De ehhez szükséges egy általános attitűd, amit a magyar nyelv iránt az ember tanúsít.
-------------------------------------
jesszumpepi (törölt) 2008.07.10. 15:59:33
▓▓▓▓▓☻ ©╞╕ چ ذ җ € η ☻ ▓▓▓▓▓ · http://blog.hu/user/45354/tab/activity/mindate/2007-07-23T16:48:05+02:00 2008.07.10. 16:01:24
Igaz is!
Még nem találtam 1 tetves nyokiát sem, amilyik bírta volna a földhözbaszást! És ne jöjjön senki a csepp-fény-ütés-remegés-álló modellekkel, mert azok sem bírják :D
.Andrei (törölt) · http://www.andreiground.com/ 2008.07.10. 16:07:14
.Andrei (törölt) · http://www.andreiground.com/ 2008.07.10. 16:09:00
www.cellular.co.za/phones/nokia/2000/nokia_6250.jpg
▓▓▓▓▓☻ ©╞╕ چ ذ җ € η ☻ ▓▓▓▓▓ · http://blog.hu/user/45354/tab/activity/mindate/2007-07-23T16:48:05+02:00 2008.07.10. 16:09:51
Decesso (törölt) 2008.07.10. 16:13:34
A Nokia 3330-as bírta. Még focizni is lehetett vele :)
stichus 2008.07.10. 16:18:34
ATE 2008.07.10. 16:59:08
Régi Péter (törölt) 2008.07.10. 17:08:54
holex · http://fred-basset.blogspot.com 2008.07.10. 17:10:31
Mély örömmel tölt el az a tudat, hogy nem vásároltam eddig Önöktől semmit, mivel látom, hogy más vásárlóikkal hogyan bánnak, remélem Önök is hozzám hasonlóan kitörő örömmel értékelik éves zárásukkor, hogy idén is továbbra is hűséges nemvásárlójuk maradtam.
Tisztelettel,
Egynemvásárlójuk.
UI.: és mellesleg rohadjál meg Te buzi köcsög Nokia, ha azt feltételezed minden vásárlódról, hogy alapból hazug ember, mert ezzel önmagadat is mélységes szintekre jutattod, hogy csak csupa hazug, korrupt és csaló vásárlót tudsz ügyfeleid között felmutatni. Gratulálok, és legyél büszke Magadra!
Köszönöm, hogy viselkedéseddel felnyitottad a szemünket, és megtudtuk, hogy csak akkor vásároljunk majd Nálad, ha mi is a társadalom ilyen alatas bugyraiba süllyedünk.
Áve, Nokia, Áve!
Decesso (törölt) 2008.07.10. 17:18:09
Ezt elküldtem a Nokiának az utóirat kivételével :) Megvárjuk mit válaszolnak :)
holex · http://fred-basset.blogspot.com 2008.07.10. 17:20:13
Decesso (törölt) 2008.07.10. 17:23:34
Decesso (törölt) 2008.07.10. 17:24:45
System failure. :) 2008.07.10. 18:04:24
A barátom telóját elküldék a szervízbe.
Innen a szaros kelet m.o-ról "fel" a nagy bűvös "pestre". T.i: itt kelet magyarisztánban semmi nincs. Visszaküldék egy fényképpel, amin a paneljén egy vízcsepp látható. Komolyan:
Sosem volt vizes. Utánkeresetem más sztorikban és találtam is totál hasonlót. Szándékosan úgy tüntetik fel, hogy te vagy a hibás. Javítani basznak rá, te meg bizonyítsd be hogy neked van igazad... Esélytelen vagy ellenük. 100 ezres telónál... A kurva anyjukat. Lehet sokan megmosolyogjátok, de nem lesz olyan vicces, mikor veletek esik meg hasonló.
hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2008.07.10. 18:05:51
es muxik mindig legalabb 2 evig
igaz nem szoktunk vele labdarugni, mert a baseballt jobban kedvelem
jesszumpepi (törölt) 2008.07.10. 18:27:03
Te most panaszkodsz,vagy dicsekszel?
Jajjfagyi 2008.07.10. 18:45:00
.Andrei (törölt) · http://www.andreiground.com/ 2008.07.10. 23:04:22
Neked ez a mobilmagazin való, érdemes beleolvasgatni: www.phonescoop.com/
SLacc 2008.07.11. 01:34:58
:)
Az most még van, hogy Indiában gyártanak 5110-est? Ha AZ telefon volt. Azóta hanyatlás, az van...
SLacc 2008.07.11. 01:46:09
:))))))))))))))))))))))))))))))
Asszem most sírok... :)))
hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2008.07.11. 02:41:41
foleg ennyiert
igen verizon
a legjobb itt
toronymagasan, bar a gyerkemnek Iphonja es O se panaszkodik
de nekem eddig a verizon volt az egyetlen amivel a fold alol is tudtam telefonalni
LiberAll 2008.07.11. 07:49:49
Gondolom, ez volt az utolsó még nem teljesen gagyi vonaluk, nem is tudom, hogy ha cserélni kellene, akkor mit is vennék helyette, ami mondjuk bírja a gyűrődést, meg okos teló is.
A régi nokiáim 3310-es 3510-es mindent kibírtak, mondjuk szart sem tudtak, de amire kellet, akkor, hogy telefonáljak rajta arra tökéletes volt.
Soni 2008.07.11. 08:00:13
tuby smith · http://tuba-honlap.blog.hu/ 2008.07.11. 08:30:09
pedig olcsó kategóriás, az is pont annyit bír mint a tízszer annyiba kerülő.
Drága telefont felesleges megvenni. csak több nem használt funkció van benne, aminek a fele amúgy is használhatatlan.
A telephonon lehessen telefonálni, üzenetet küldeni, mondja meg ki hív/hívott, meg mutassa az időt!
! ! ! De azt üzembiztosan ! ! !
Gumidomino 2008.07.11. 09:41:05
és ha lehet utolsó.
papugaja 2008.07.11. 10:22:41
De baromi jó lehetett a bicskagyárban a minőségbiztosítási rendszer, mert sose veszítette el.
nullstring · http://www.bmwfanatics.hu 2008.07.11. 11:11:43
Magyarországon már örülhetünk, ha ilyen módon tud valaki írni mint a levél írója. Ezen felül meg az hótziher, hogy nekem se magyaráznád be, hogy nem ültél rá és még fingottál is. Má1 bocs.
nullstring · http://www.bmwfanatics.hu 2008.07.11. 11:18:14
Céadaoin (user ID 44540) 2008.07.11. 12:33:01
... na de hová tűnt Majmász Gedeon...?
//
gergo1000 2008.07.11. 13:01:06
A lényeg, hogy téged véd minden jogszabály. Teendőd mindössze annyi, hogy elöször a Békéltető Testülethez fordulsz, ahol hivatkozol arra, hogy szavatossági időn belül történt a sérülés. Ezután a jogszabályok értelmében a NOKIA-nak kell bizonyítania azt, hogy a készülék hibátlan volt. Ez mondjuk szinte lehetetlen feladat, mivel egy összetört darabról kell bizonyítani azt, hogy az elötte elég erős volt ahhoz, hogy egy csukódástól ne törjön össze. Ha a Nokia ezek után felfogja, hogy ez egy lehetetlen feladat, akkor szerencséd van és elfogadja a Békéltető Testület álláspontját, hogy cserélnie kell. Ha nem ilyen belátó, akkor sajnos polgári pert kell indítani, amit 99,9%-ra megnyersz. Lassú és unalmas folyamat, de ha mindenki végig csinálná, akkor egy idő után javulna a cégek hozzáállása. Békéltető Testületig mindenképp vidd el az ügyet (ingyenes), de ha elég elszánt vagy és látják, hogy perre is hajlandó vagy menni, akkor szerintem nem kockáztatják meg. Biztos nem dicsérnék meg utána öket a perköltség miatt.
Nava 2008.07.11. 13:26:37
A post írójának igaza volt, ha megállapítható, hogy a készüléken valóban nincs semmiféle erős fizikai behatásra utaló nyom (gyengébbek kedvéért: nem esett le), akkor kötelesek kivizsgálni, és nem mindenféle kiskaput keresni, MIÉRT NE végezzük el a feladatot címszó alatt
Nava 2008.07.11. 13:27:45
jesszumpepi (törölt) 2008.07.11. 13:29:40
Önálló gondolat nulla,humorérzék,önirónia nulla.
A Helyesírási Kéziszótárt vagy A magyar helyesírás szabályait bárki ki tudja nyitni,ha akarja.
És pont az ilyen merev szabálycsőszök veszik el a legtöbb ember kedvét a nyelvtantól :-(
jesszumpepi (törölt) 2008.07.11. 13:33:21
Jó pár éve A tévé ügyvédjében szólaltatták meg Kathy Attilát az egyik fő fogyasztóvédelmist.Valakinek elromlott az olcsó mobilja,és a szervizben azt állították,hogy beázott.
Kathy lényegében ugyanezt mondta el,mint gergo.Hozzátette,hogy kevesen vállalják fel a tennivalókat egy mobilért,pedig a jog őket védi.
the real 2008.07.11. 13:54:23
Dax 2008.07.11. 14:11:42
pina_csaba · http://octagon.blog.hu/ 2008.07.11. 21:58:17
jesszumpepi (törölt) 2008.07.12. 06:41:23
Szerintem hívd össze az agysejtjeidet tanácskozni,hogy a megfelelő blogon kommentelsz-e!
Joe Forster/STA · http://sta.c64.org 2008.07.12. 19:03:18
flexsnake · http://flexsnake.blog.hu 2008.07.13. 20:09:31
A nokia nem gyárt silányokat, de valóban van pár model és darab ami akkor is tönkremegy ha áll a polcon.Nekem ilyen a 3200-som ami most szépen elvesztette a hálózatot és nem javítható ... garancia már nincs amugy is ilyen szoftveres dolgokkal kb. 6szor volt szervizben...
a 7610esem meg mióta nálam van még baja nem volt, ha már behülyült akkor formáztam és már jó is volt...
A nokia úgy probálja meg kivédeni a sok rossz használatból eredő garanciális javítást hogy semmilyen fizikai hibát nem javít.Ha mondjuk kijösz a boltbol és kiesik a kijelző a teloból akkor az nem garanciális hiba... Hülye dolog...
Gusztustalan ahogyan hozzáállnak a dolgokhóz, én nokiapárti vagyok de amikor már a szervizben azt mondja a szerelő hogy ja, kérem ezeket max 2 évre gyártják és utána el lehet dobni.A rengeteg tipus miatt ezek olyan mértékben mennek le a futószallagról hogy a minőség sem az mint 5-6 éve.Akkor még telokat gyártotak most meg csak felső kategóriában van normális teló a többi az ajándékozni való müanyag...
De még igy is jobb mint az ericsony meg társaik amikkel tele az összes szervíz.Én már csak használt telot veszek, olcso, megtudom fizetni a felső kategoriát, kapok 1ho garit, ha nem tetszik visszaviszem , kicserélem másikra, vagy ha megunom visszaveszik és hozom a másikat el :D
cooperügynök · http://vilagmegvaltogondolatok.hu 2008.07.14. 00:22:46
gergo1000 2008.07.14. 08:10:30
A Békéltető Testület nem hosszabb ügy, mint amennyit ennek a fórumnak az olvasásával töltöttél.
Irsz egy bejelentést, bescanneled, majd elküldöd emailben.
Vársz kb. egy hónapot, amikorra kiirják a tárgyalást. Erre pedige elmész. Ez összesen kb 2-3 óra elfoglaltság. Ennyit szerintem megér, ha tényleg úgy érzed, hogy igazad van. Már csak azért is, hogy a NOKIA is érezze a szereteted:)
kuba 2008.07.14. 11:27:07
A fogyasztóvédelmi eljárás pedig értelmetlenség, hiszen az eleve csak AJÁNLÁS, nem kötelez senkit semmire. A békéltető testületi határozat csak akkor kötelező, ha azt elfogadja mindkét fél előre. Egyetlen nagy cég sem szokott ilyen nyilatkozatot tenni.
A bírósági eljárás marad. Az viszont költséges, s valószínűleg értelmetlen is. Hiszen egyetlen bírósági szakértő sem fogja tudni bizonyossággal megállapítani, hogy valóban a gyártó a felelős. Azaz marad az ügyfél és a Nokia szava egymással szemben. Ilyen esetben pedig a nagy cég szokott nyerni.
Azaz a legjobb megoldás: megjavíttatni a telefont nem-garanciálisan, majd pedig jobban vigyázni rá, hogy ne essen ki a zsebből... :-)
kuba 2008.07.14. 11:39:41
"nem válaszolni, hanem reagálni kell a második levélre."
Például mit? "Köszönjük értékes sorait, további jó egészséget kívánunk", ilyesmire gondoltál? :-)
kuba 2008.07.14. 11:47:41
Na, ez a lényeg.
Joe Forster/STA · http://sta.c64.org 2008.07.14. 21:42:08
kuba 2008.07.15. 08:35:31
Ezt mire mondod?
Szaracén 2008.07.15. 11:35:14
Csak én kaptam egy 53000 Ft-os árajánlatot, ezt visszautasítva megúsztam 3000 Ft bevizsgálási díjjal. A készüléket utóbb egy 4500 Ft-os kijelző segítségével házilagosan javítottam meg.
Éljen a Nokia szerviz!
Joe Forster/STA · http://sta.c64.org 2008.07.15. 15:40:26
kuba 2008.07.15. 17:31:24
Mivel belülről is ismerem az ügymenetet, tudom, hogy a tisztességtelen hozzáállás abszolűt nem jellemző a cégek részéről. A neten terjengő rémhírek, miszerint pl. a szervízben direkt leöntik a készüléket, meg hasonlók, egyszerűen nem igazak.
Mint ahogy az itt közzéadott történet is egy sci-fi történet... aki foglalkozott kicsit is telefonokkal tudja, hogy a leírt eset képtelenség...
Dax 2008.07.25. 12:12:32
CID 2008.08.26. 16:45:40
Rossz lehet egy kijelző, gyári hiba miatt, fehér csíkos, foltos, na de repedt...... baromság
Humir Momm 2008.09.06. 10:15:14