MM panaszára, miszerint átverte őt a MÁV pénztárosa, megérkezett a hivatalos válasz. De MM nem boldog, szerinte a levél egy merő hazugság és ezt jól meg is írta, majd megoldásként inkább elhagyta az országot.
Tisztelt ....
Megkeresésének kivizsgálása lezárult, azzal kapcsolatban az alábbiakról tájékoztatjuk:
Őszinte sajnálattal értesültünk az Önt ért kellemetlenségről. Társaságunk, üzletpolitikánk szerint, munkavállalóinktól minden esetben a pontos, lelkiismeretes munkavégzést követeli meg.
Az ügyében érintett pénztárkezelőt jegyzőkönyvileg meghallgattuk. Elmondása szerint Ön 50%-os menetjegyet és 3 db helyjegyet kért. Munkatársunk tájékoztatta Önt arról, hogy mivel az országos hálózatba kapcsolt a helyjegyfoglalást nyilvántartó rendszerünk szerint a vonatra minden helyjegy elkelt. Az 50%-os menetjegy ára 1390 Ft volt, melyet 2 db 1000 Ft-tal fizetett, a visszajáró 610 Ft-ot eltéve, távozott. Jegypénztárosunk elmondása alapján 10 perc múlva Ön visszament a pénztárhoz, és azt állította, hogy egy 5000 Ft-os címletű bankjegyet adott és munkatársunk csak 2000 Ft-ból adott vissza. Ezt követően kérte a panaszkönyvet.
A helyzet tisztázása érdekében munkatársunk zárlatot készített, melynek eredménye 50 Ft hiány volt. Erről eseménykönyvi jelentés is készült.
Őszintén sajnáljuk, de utólag már nem áll módunkban a két állítás között feszülő ellentmondást feloldani. A pénztártól való távozás után – ahogy erre hirdetmények útján is felhívjuk kedves utasaink figyelmét – utólagosan, reklamációval kapcsolatos kifogásaikat, minden igyekezetünk ellenére sem áll módunkban orvosolni, mivel már nem állapítható meg egyértelműen az esetnél résztvevők felelőssége.
A hasonló helyzetek elkerülésére javasoljuk, hogy a pénztártól való távozás előtt minden esetben ellenőrizze, a kért és a kapott menetjegyek egyezését, valamint a visszajáró összeget.
Köszönjük megkeresését. Ezúton szeretnénk együttérzésünket kifejezni a megélt kellemetlenség miatt. Reméljük, hogy a jövőben is megtiszteli Társaságunkat bizalmával, és akkor elégedett utasaink között üdvözölhetjük Önt.
Üdvözlettel:
N. R.
ügyfélszolgálati szakelőadó
---------- Forwarded message ----------
From:
Date: 2008/8/21
Subject: Re: Gy:69-9758/2008
To: eszrevetel@mav-start.hu
Kedves N. R.,
Köszönöm válaszát.
Eljárásuk a számomra több ponton is sántít, és továbbra is fenntartom azt, hogy engem az Önök pénztárosa előre megfontolt szándékkal meglopott. Igen, tudom hogy nem állapítható meg a felelősség, de: a pénztáros minősíthetetlen hangnemben beszélt, nem adta oda a panaszkönyvet, és semmilyen mércével mérve sem tekinthető szolgáltatásnak az, amit aznap (és más napokon) a MÁV-on megéltem.
A pénztáros hazudik : nem 10 perc múlva mentem vissza, hanem szinte azonnal, ami kb 6 lépésnyi távolság volt a pénztártól. Miért nem az én szemem láttára történt a pénztárzárás? Miért behúzott függönyök mögött? (ezzel még én tettem szívességet a pénztárosnak, hogy az aznapi "bevételét" elrakhassa)
A zárlatot az ügyeletes tiszt kérésére készítették el, ugye, amiről én semmilyen papírt nem kaptam, a videofelvételről már nem is beszélve.
Kár is erről beszélni.
A részemről nem tartom a MÁV-ot "szolgáltató" cégnek, hanem egy szükséges rossznak, amit kénytelen voltam elviselni egészen mostanáig, mivel elhagytam Magyarországot.
További sok sikert kívánok egy európai vasút építéséhez!
A pénztárost pedig ezúton üdvözlöm, remélem okos dologra költötte a tőlem ellopott pénzt.
Üdvözlettel : MM
Micklz 2008.08.25. 08:52:39
Dr. Kix 2008.08.25. 08:54:07
blamm 2008.08.25. 08:55:54
habba habba · http://twitter.com/ezazbazmeg 2008.08.25. 09:02:10
maincoon © 2008.08.25. 09:05:23
2008.08.25. 09:09:16
gabor2 2008.08.25. 09:09:39
2008.08.25. 09:10:19
Csak egy megoldás van a lebuktatására: az adott 5ezres sorszámának előre felírása.
staropramen 2008.08.25. 09:11:29
2.az ügyeletes tiszt is elhúzhat a sunyiba ha engedélyezte, hogy a pénztárosa egyedül rovancsoljon.
3 amúgy meg a máv start is elhúzhatna a sunyiba külföldre, jönne helyette az ÖBB ,vagy akár az SNCF
ColT · http://kilatas.great-site.net 2008.08.25. 09:26:09
Tehát szarunk rá hogy valójában átvert-e, senki nem látta, neked nem hisszük el, szóval nem lopott.
Előttem már leírták. Videofelvétel? Panaszkönyv? Jegyzőkönyv?
Szopjon hanyatt a MÁV. És sünt is szarhat közben.
Bastie (törölt) · http://www.hirmax.net/ 2008.08.25. 09:40:59
A vevőt pedig meg tudom érteni, és kösz, hogy közzé tetted a tapasztalatokat. A következő áldozat lehet, hogy jobb sansszal fog indulni.
Szumi 2008.08.25. 09:45:50
Szumi 2008.08.25. 09:48:16
katácska! · https://www.facebook.com/kata365 2008.08.25. 09:52:28
katácska! · https://www.facebook.com/kata365 2008.08.25. 09:56:35
nemtudom 2008.08.25. 09:57:30
staropramen 2008.08.25. 10:08:42
Az ügyeletes tiszt a panaszra azonnal ptárrovancsot rendel el a ptáros +1 főnök jelenlétében., és ha igazán elegánsan akarják csinálni akkor nem elhúzott függönynél, hogy a reklamáló is lássa.
megkérdezik a ptárost, mennyi saját pénz van nála. és megkérik mutassa meg.
Azt hiszem az a hivatalos módja a ptárellenőrzésnek.
Katatones
képzeld elmicsoda tülekedés lenne ha híre menne, hogy a Máv minden reklamálónak csekket vagy valami bónt ad. Az ötlet egyébként nem rossz esetleg adhatna kaparós sorsjegyet.
A ráckevei strandon évek óta így csinálják, persze senki nem nyer.
avogadro00 2008.08.25. 10:14:25
1. miért nem vezeti be a máv a következőt, amit már sok üzletben láttam: amint odaadom az 5e ft-ot, a pénztrátos hangosan mondja, hogy 5e Ft-ot kaptam - ezt úgyis egy mikrofonba mondja zömmel, ezt lehetne rögziteni és nem lennének ilyenek
2. próbajegyvásárlásokat kell csinálni, egy ilyen gyanus jegypénztárosnál
3. ha már 3-an panaszkodnak rá, akkor el kell gondolkozni rajta, hogy a pénztáros a simlis !!!
Amúgy előre tényleg ki lehet venni a pénzt!
Jó_isten 2008.08.25. 10:17:37
sünszarás 3.
Bastie (törölt) · http://www.hirmax.net/ 2008.08.25. 10:19:43
"Nehogy már ezért hagyja el M.o.-t."
Nem hagyta el, Hegyeshalomnál leszállították. >)
Elmeboy (törölt) · http://elmeboy.blog.hu 2008.08.25. 10:20:03
A vasút komlex szolgáltatásait viszont alátámaszthatom: a pénzen kívül az ilyen állami részesedésű cégeknél már csak az ész hiányzik jobban.
Pici vidéki szülővárosomban valamilyen csoda folytán megáll az InterPici. (Tudni kell hogy a pénztárnál még a jó öreg karton-alapú jegyekkel dolgoznak, számítógép az állomás közelében sincs.)
Múltkor délután - csudálatos fővárosunkba hazautazván - gondoltam urizálok, az ugyanazon vonalon közlekedő gyorsvonat előtt tíz(!) perccel induló IC-IP-kombóval fogok kényelmesen hazazakatolni. (Milyen takarékosak..)
Hamar kijózanított azonban az állomáson egyedül dolgozó, de minden posztot egyszerre betöltő vasutas miszerint nem biztos hogy lesz pót- és helyjegy, merthogy neki azért Pécsre kell letelefonálnia, és ilyen késői órákban már nincsenek bent az irodában..
Neki legyen mondva, húsz perces távrecsegés után megoldotta a problémát - már töltögethette is ki kézzel az ominózus tiketteket..
Slusszpoén: az utánam következő utasok is az IP-re kívántak jegyet váltani..
Helló MÁV-START, 2008 van!
Jó_isten 2008.08.25. 10:21:11
Welcome to Magyarország. :)
Secnir 2008.08.25. 10:23:36
"2008 július 26-án, 09:33 perckor a Keleti pályaudvar 7-es számú pénztárában jegyet vásároltam Keszthelyig. Kértem még mellé helyjegyet, 3 darabot, amire a pénztárban ülő szőke hölgy azt mondta, hogy nincs"
idézet a MÁV jegyzőkönyvéből:
"Az ügyében érintett pénztárkezelőt jegyzőkönyvileg meghallgattuk. Elmondása szerint Ön 50%-os menetjegyet és 3 db helyjegyet kért."
Meg kell, hogy hajoljak a MÁV pénztárosának fantasztikus memóriája előtt, aki két hónapra visszamenőleg emlékszik minden egyes eladott jegyre, és hogy melyiket hová kicsoda és mikor kérte! Nem csodálkozom azon, hogy fejből meg tudja mondani, melyik járaton mennyi üzres hely van, hiszen csak egy gyors fejszámolás alapján összegzi azt....
2.
"A helyzet tisztázása érdekében munkatársunk zárlatot készített, melynek eredménye 50 Ft hiány volt."
Minden tiszteletem azoké a pénztárosoké, amelyek akár mínuszba is képesek menni azért, hogy az utasokat ne érje kár!
Scania 2008.08.25. 10:24:06
Am igazad van és is elmennék innen, de kint is lehetnél éberebb!
Jó_isten
Sajnos a fejkihúzós dologra fel vannak készülve: ugyanis nem fér ki a fejük azon a rohadt kicsi lyukon. A pénz viszont simán befér :)
Secnir 2008.08.25. 10:28:58
-vevő pénzt ad
-pénztáros kiteszi a pultra
-odaadja a visszajárót
-vevő elteszi a visszajárót
-pénztáros elteszi a pénzt.
asszem kereskedelmi sulikban 1. osztályban tanítják, vendéglátosoknak dettó.
Bugreport 2008.08.25. 10:31:38
katácska! · https://www.facebook.com/kata365 2008.08.25. 10:32:36
a MÁV-nak már így is több mint egy milliárd forintos tartozása van, egy ilyen akciós eltörpülne mellette, ráadásul akinek van arra ideje-türelme, hogy tülekedjen, megérdemli a jutalmat. :)
Önjáró Talajgyalu 2008.08.25. 10:33:03
Bugreport 2008.08.25. 10:35:52
Scania 2008.08.25. 10:36:03
ColT · http://kilatas.great-site.net 2008.08.25. 10:37:41
Másrészt, nekem az akkor is gyanús hogy elhúzott függönynél rovancsolt. Miért? Az állomásvezető ha nem tudja hogy Micike nyúl, akkor mondhatja hogy akkor most nyílt lappokkal játszunk. Szóval esetleg benne volt, csak nem számított rá hogy valaki tovább is megy mint az anyázás.
Én valahogy nem tudom sajnálni a MÁV-ot, a beleszarás megy az alján, a lopás a tetején : mit várnak?
Van_mikrohullámú_sütőtök? 2008.08.25. 11:09:40
Amúgy a függöny elhúzás a postán is van (ott is lopnak persze :) ) és azt a célt szolgálja, hogy ne lássák mennyi pénz van ott. Mert lehet, ha ott nyilvánosság előtt (egy ügyfél is az) leszámolják a lovettát meggondolod, hogy legközelebb pisztolyt hozol inkább...
Tehát nem azért hogy a kislány a harisnyatartójába gyűrhesse az ezrest.
Meg aztán, ha Te akarnál lopni valamit, szerinted nem tudnád megcsinálni ügyesen? Egy testüregmotozás (sünbőr kesztyűben) talán kissé túlzás lenne...
mókus 2008.08.25. 11:19:18
Viszont nem azonnal, szóval szerintem eltette a pénzt közben a csaj.
Úgy szokták csinálni, hogy belegyűrik a kezedbe a papírpénzt és rántanak egyet a másik ember kosarán, vagyis éreztetik veled, hogy végeztek, te már menjél innen, és amikor kinyitod a markod, akkor látod, hogy csak a kis címletek vannak benne és az ezresek meg egyebek sehol..
Koborlovag 2008.08.25. 11:19:31
A szabályzatok pedig bizony előírják hogy mit és hogyan kell csinálni, márpedig sehol sem ülnek ki ország-világ elé pénzt számolni, miért pont a MÁV tegye így? Ha nem hiszünk abban hogy minden szabályszerű volt, akkor vajon ha a rendőrséget hívja és azok előtt születik ugyanez ez eredmény nem jön-e a vád, hogy összejátszottak? Addig mindenki lop és csal és hazudik amíg nem azt mondja mint amit én akarok hallani? Ugyan már, azért csak ne legyünk ennyire "magyarok"!!! Vajon akkor is megszületett volna ez a poszt, illetve az ezt megelőző, ha kétezerből 3610 forintot ad vissza a hölgy?
Tény és való, hogy a MÁV mint olyan épp nem arról híres hogy a szolgáltatása EU-komform volna, de most akkor harapjuk át minden vasúti dolgozó torkát? Vajon MM nem jött-e rá napokkal később, hogy bizony előtte a restiben többet számoltak fel a sörért és ezért volt kevesebb a bugyellárisában?
Félreértés ne essék, nem a MÁV-osokat védem, nekem is volt már jópár rossz tapasztalatom. Pusztán csak a korrektséget hiányolom úgy általában.
RosszQtya · http://indafoto.hu/rosszqtya 2008.08.25. 12:03:08
sehol sem ülnek ki ország-világ elé pénzt számolni,"
szerinted! nicked-ből BP-i vagy.. ajánlom bármelyik tesco meglátogatását műszakváltás idején, 18, 20, 22 ott számolják a pénztárosok a bevételt az emberek között! épeszű banda? :o)
Van 2008.08.25. 12:53:58
Éljen soká!
Dublin 2008.08.25. 13:54:01
EnZsolt / Paszuly Pista, a derék zöldbablegény 2008.08.25. 14:20:44
lalalala 2008.08.25. 15:37:25
Valjan 2008.08.25. 15:42:17
Ilyen tetu barom es gonosz bandat mint,a mav....
Szeretnem megelni igy oszulo halantekkel,hogy legyen mar vegre egyszer ennek a szemet vallalatnak egy coming-outja,olyan hasonlo,mint a Gyurcsanynak.Valami olyasmit bevallalhatnanak,hogy-ezt elkurtuk,nem kicsit...Ilyen boszmeseget meg nem csinalt senki mint mi a MAV!
Vagy:Szeretnek olvasni 1 olyan levelet toluk,amiben elismerik a hibajukat es valoban feleloseget vallalnak a dolgaikert!
De sajnos tartok attol,hogy ez nem kovetkezik be!
Bugreport 2008.08.25. 16:35:31
Ez semmilyen állami cégnél nem fog. A történet egyszerű: Dinamikusan és jólszervezetten működünk, a lúzer júzer meg hülye. Vitának helye nincs. és különben is... Hogy mer panaszkodni?
Megdobbent 2008.08.25. 20:06:44
MAV, Nyugati Pu:
Telefonon megrendelt IC oda-vissza jegy, tehat sok hiba nem lehet. Testes asszony beuti a kodot, kisul, hogy kb. 10.000 Ft-al tobb lesz, mint a hivatalos ara (web, foglalaskor kozolt ar).
Mondom nezze mar meg, nem kerult-e be plusz egy ut, mert kb. arban erre kovetkeztetek.
Neeem, o azt nem latja, de fizessem ki, o atadja a jegyet, aztan arrol kiderul, es ha hiszti van, majd szoljak.
Oke (a vonat nem vaaaaar), konnyu ~20khuf kifizet kartyaval, testes kinyomtat jegyet, odaad, es nahat vilag csodajara ott egy duplazott tetel.
Mutatom neki, hogy naakkor nem errol beszletem meg az elejen?!
Jojo, de ott van, kifizettem, menjek a picsaba.
Mivel aztan csak nem mentem, szolt valami rendkivul agalis (ismeritek...) kolleganonek, hogyakkor most mi a palya.
Nah, huzas-nyujtas, hebeges-habogas, de vegul uj jegy nyomtat, kulonbozet atad, es "kedves" tekintet.
Tulelesi tanacs: ne higyj semminek es senkinek, +1 orat hagyj a penztari akciokra, mert ugyis lehuznak, ha sietsz: mar be is szoptad.
Magyarorszag, 2008, demokracia, piacgazdasag, MAV.
Bravo.
egyszerűen férgek vagytok 2008.08.26. 07:14:01
Kitalátor (másként) gondolkodó · http://kitalator.blog.hu 2008.08.26. 13:40:02
portások kedvence 2008.08.26. 17:36:29
kejo1 2008.08.27. 13:50:35
2008.08.29. 22:40:16