Nagy bajban lehet a T-Com, van is rá közvetett bizonyítékunk: hat év után jelentkeztek, hogy megpróbáljanak levenni pár rongyos ezrest egy halott előfizetőtől. Szemfedélillatú részletek hajtás után.
Ismét egy érdekes történet egyik mellékszereplőjévé váltam a napokban. Ha számodra is érdekesnek tűnik, kérlek tedd fel az oldaladra:
Egy kis előzmény a történethez: hat évvel ezelőtt vásároltunk egy ingatlant, kis házzal, amiben korábban egy idős bácsi lakott és elhunyt. Az ingatlan nem volt a nevén, azt már a vele eltartási szerződésben lévő gondozójától vettük meg. A házban volt egy akkor még Matáv által üzemeltetett telefonvonal, amit a gondozó kikapcsoltatott, mivel az előfizető elhunyt és másnak nincs rá szüksége. Ehhez kellett akkor (ezt később a telefonos ügyintézővel folytatott beszélgetésből derült ki) a halotti anyakönyvi kivonat és annak száma, tehát a szolgáltató tudomására jutott a tény (ez később fontos lesz). A szolgáltató akkor felajánlotta, hogy a jogviszony rendezéséig (pl. ha valakinek kell és át akarja iratni a vonalat) 6 hónapos Szolgáltató által kezdeményezett üzemszünetre rakják(6 hónap után autómatikusan a jogviszony megszünik), ami attól különbözik a normál üzemszünettől, hogy nem kell érte a havi 1000 Ft-os díjat kifizetni.
Mindez, amint említettem nem hat hónapja, hanem kb. 6 éve történt.
Kb. 2-3 héttel ezelőtt egy levelet kaptunk, vagyis kapott a korábban a házban élő bácsi, amiben felszólítják, hogy rendelkezzen vonaláról 30 napon belül, mert ellenkező esetben a normál üzemszünetre váltják, tehát havi üzemszünet díjat kell fizetni (1000 Ft). Gondoltam, felhívom az ügyfélszolgálatot, hátha nem is tudnak róla, hogy ez az előfizető már nem él.
Ügyfélszám hiányában (a levélen csak a név és cím szerepelt, ügyfélszám és telefonszám nem) kis trükkel sikerült eljutnom egy ügyintézőhöz, röviden, lassan, értelmesen előadtam a problémát. Ügyfélszámot kért, de sajnos nem tudtam prezentálni, így nem volt hajlandó megkeresni az ügyfelet, csak hosszas, többszöri kérésemre (Talán a T-Comnál csak ügyfélszámra tudnak kereseni????) Rövid időn belül sikerült megtalálni az ügyfél "rekordját". Ekkor közölte az ügyintéző a korábban részletezett információkat. Megkérdeztem, akkor most mi a teendő, hogy a vonal teljesen megszűnjön és ne kezdjenek számlázni. Sajnos a válasz számomra nagyon lehangoló volt, mivel én nem tehetek semmit, semmilyen közöm nem volt a tulajdonoshoz. Szükség lenne a hagyatéki végzésben megjelölt örökösök általi írásos lemondásra (hangsúlyozom, hogy ha valaki most igényel vonalat, ingyen bekapcsolják és adnak hozzá készüléket is), hogy a jogviszony rendezhető legyen. Mivel a ház nem volt a tulajdona a bácsinak, és gyakorlatilag nem volt egyáltalán tulajdona, ezért nem is készült hagyatéki végzés. "Tehát akkor most elkezdik majd számlázni a havidíjat és pár hónap múlva kikapcsolják a vonalat díjtartozás miatt, majd küldik a behajtókat, mert a számlák nem lesznek rendezve?" - kérdeztem. "Igen, de nem Önökön akarják majd behajtani, hanem az előfizetőn".
Nem részletezem tovább, mert szerintem elég abszurd a történet. Végére akartam járni, mert nem akarom, hogy mindenféle behajtók megjelenjenek nálunk, keresve szegény megboldogult bácsit. Megkerestem a T-Com ÁSZF-jét, melynek V. fejezet 8.6.1 pontja alapján ha a szolgáltató a tudomására jutott az elhalálozás ténye, akkor a jogviszony megszűnik amennyiben az örökösök ellenkező nyilatkozatot nem tesznek. Nem tettek, mert nem is voltak!
Csak magunkat és a környezetet akartam megkímélni a T-Com, majd a behajtók zaklatásától, illetve a T-Comot attól, hogy feleslegesen küldjön számlákat, majd felszólításokat papírra nyomtatva.
Üdvözlettel
Az utolsó 100 komment: