A töltőkártyás csalás egy újabb válfaja, ezúttal csajok nélkül. Andrást az ismeretlen számról hívó idegen arról próbálta meggyőzni, hogy egy ismerőse bajba került, úgyhogy gyorsan töltse föl a telefonjukat 3000 Ft-al, különben nem tudnak telefonálni. A nem létező ismerősök még erőszakra is hajlandóak, ha András nem tölt. Nem töltött.
A mai nap folyamán (2008-12-03) éppen a dugóban ücsörögve megcsörren a mobilom 09:46-kor, majd egy csörgés után elhallgat. Egy 20-as szám volt. Gondoltam visszahívom, ha már tudja a számom az illető. Hosszú csörgetés után felveszi egy ürge aki gyorsan hadarva a következő sztorit tálalja: Egy bécsi szervizből telefonál, ismerősömék hagyták ott a mobilt, amin nincs megfelelő (lebeszélhető) egység. A kocsijuk meghibásodott (valami hibát mondott, ezt már elfelejtettem) és arra kérnek, hogy töltsem fel minimum 3000-ft-al a telefont mire 13.00 körül visszajönnek.
Először jóhiszeműen megkérdezem: Kik ezek az ismerősömék? - Nem tudja, csak a fia a nevüket, de ő is csak 13.00-körül ér vissza a műhelybe, de töltsem fel a telefont, hogy tudjanak hívni majd… Milyen kocsi? – Audi A4. – Egyik ismerősömnek sincs ilyen kocsija – mondom válaszul. Erre ő a végső csattanó: Töltsem fel különben ismerőseim felmennek hozzám este elbeszélgetni, miért nem segítettem… Erre csak annyit feleltem, hogy hülye vagy, ha azt hiszed, hogy ezt beveszem.
Remélem a mai rosszhiszemű világban, nem dől be senki egy ilyen átlátszó hablatynak, de talán tanulságos lehet a telefonos csalások tárházának bővítésére. A rendőrséget megkérdeztem, hogy tehetek-e bejelentést telefonon csalás kísérlete miatt, de azt mondták, csak ha bemegyek a kapitányságra és jegyzőkönyvet vesznek fel. Mivel károm nem származott (egy 5 perces beszélgetést kivéve), így nem csinálnék magamnak külön programot. Ha valakinek kell a telefonszám, kérésre kiadom a teljeset, egy részét azért közzéteszem, hátha másnál is bepróbálkozik az illető: 0620/26637**
Üdv, András
Ui: Mail címem bizalmasan kezelendő, így is tele vagyok spam levelekkel.
Az utolsó 100 komment: