Pompás légitársaságunk utasbarát megoldása: a Velencéből érkező keddi járatot törlik, az utasok vagy vesznek jegyet másnap reggelre a Malév-járatra, vagy megvárják a szombati Wizz Airt, esetleg az éjjal átjutnak Milánóba vagy Rómába és onnan próbálnak hazajutni. Ráfaragott a jó Wizz Air, mert a megszopatott járaton volt egy újságíró, aki megírta mindezt a Homárnak.
Hazaértem. Kész csoda!
A wizzair kedden 17 órakor indult volna velem Velencéből (Trevisobol) Budapestre, és 18.15-kor szállt volna le, ha minden simán megy. Ehelyett jóval kacifántosabban, másnap reggel 9.30-kor landoltam Ferihegyen.
Ahogy kell, nem sokkal három után becsekkoltam, lógattam a lábam és szagolgattam a duty free parfümjeit, amikor bemondták, hogy egy órát késik a repülő. Semmi gond, máskor is volt már ilyen - sőt, a wizzairrel örömünnep, hogy csak ennyit csúsznak... - elmentem kávézni, netezni. Mikor közeledett a beszállítas ideje, tájékoztattak, hogy újabb ötven perccel tolódik a várható indulási idő. Küldtem vagy 10 sms-t a fejleményekről Zitinek, aki Ferihegyen várt volna, értesítettem anyukámékat és beszámoltam az uramnak is. Eltelt húsz perc, és bemondták, hogy bocs, de a járatot „technikai okok miatt” törölték, a feladott poggyászt átvehetjük az érkezős részlegen... Hazudnék, ha azt mondanám, hogy egy cseppet sem estem kétségbe...
Első körben - az smsezgetésnek és a telefonálgatásaimnak hála - lefogyott a pénz a kártyámról, így hivást nemcsak kezdeményezni, de fogadni sem tudtam, hiszen nem volt miből levonni a külföldi telefonhasználatért. Nálam volt ugyan az olasz sim kártyám, de ebben a hirtelen adódott helyzetben egyszerűen nem jutott eszembe, hogy hova az ördögbe raktam. Kiálltam a sorból ami az információs pult előtt kanyargott, és elindultam feltötőkártyát szerezni a kinti Vodafone-os simhez, mert persze azon sem volt egy peták sem. Kiderült, hogy ilyesmit csak egy szinttel lejjebb lehet intézni, én meg az idegbaj szélén és a második emeleten álltam... Mivel nem akartam ismét levonszolni a 18 kilós bőröndömet a lepcsőn, megkérdeztem két ott lézengő rendőr pasit, hogy amíg feltöltöm a telefonom, itt hagyhatnám-e ezt a bazinagy poggyászt, ők meg szépen mosolyogva közölték, hogy a terror-elhárítási szabályzat miatt nem... Azt hiszem nem valami szép hangsúllyal megköszöntem a szíves együttműködést és felkerekedtem végre a telefonkártyáért, ugyanis itthon mindenkit sikerült informálnom, hogy Olaszországban rekedtem, aztán azt már senkinek sem tudtam megmondani, hogy mikor és hogyan fogok hazamenni, na meg hogy hol töltöm az éjjelt - igaz, akkor ezt még én sem tudtam.
Megszereztem végre a feltöltést, és visszatértem az információhoz, hogy ismét beállhassak utolsóként a sorba. Addigra már körvonalazódott, hogy 5 milyen felettébb csodás lehetőség közül választhatunk:
1) visszafizetik a repülőjegy árát, aztán mehetek isten hírével
2) itt maradok Velencében, majd reggel hazamegyek a Malév járatával, igen ám, de ezt a repülőjegyet a legnagyobb sajnálatuk ellenére sem áll módjukban kifizetni nekem...
3) türelmes leszek és megvárom a szombatot, amikor a következő járatuk indul ugyaninnen (dehát keddtől ez egy hangyányit távoli...)
4) felülök a holnap reggel 8:05-ös gépükre (huuu, de boldog voltam mikor ezt meghallottam!!!) ami MILANOBOL indul (na, itt lefagyott a mosoly az arcomról, az ugyanis cirka 250 km Velencéből...) Persze a kedves légitársaságnak mindegy, hogy hogyan és milyen penzből jutok el oda, mennyit költök szállásra és egyáltalán hol és hogyan találok lehetőséget alvásra. Természetesen ők majd 30 napon belül megtérítik a költségeimet számla ellenében, de maximum 70 € összegben (ebből utazz, vacsorázz, aludj, reggelizz és juss ki a reptérre!!)
5) elmegyek Rómába (500km innen, igazi vicc) a fent emlitett feltételek mellett, kiegészítve annyival, hogy oda kábé éjnek évadján érkeztem volna, a legótvarosabb pályaudvarra, ami nappal is tele van drogdílerekkel, aztán nekivághattam volna hotelt keresni és még másnap ott dekkolhattam volna egészen este 10-ig, amikor indul a budapesti gépük...
Tébláboltam össze-vissza, egyszerűen nem tudtam elképzelni, melyik lenne a helyes döntés. Szerettem volna minél hamarabb és minél kisebb ráfizetéssel hazajutni végre. Odakeveredtem egy magyar lány mellé, aki az olasz barátjával és egy másik magyar sráccal mérlegelte a lehetőségeket. Az olasz srác csak kísérő volt, és az autópályáról fordult vissza, hogy megmentse a barátnőjét. Irígylésre méltóan lazán kezelte a dolgokat, közölte, hogy no problem srácok, elmegyünk Milanoba!! Számára totálisan természetes volt, hogy én és a hozzájuk csapódott fiú is beszállhat a kocsijába (pedig akkor látott minket életében először), elintézte az adminisztrációs részt, megszerezte az átfoglalást a milanoi gépre és megállás nélkül biztatott, hogy most már aztán minden rendben lesz. Carlonak hívják, és azt hiszem, az őrangyalom küldte.
Elindultunk Milanoba, közben megtudtam, hogy alapvetően nem egy Velence mellőli városkából, hanem a reptértől 250 km-ről jöttek a barátnőjével, de még ez sem vetette vissza abban, hogy újabb 250-et ráhúzzon Milanoig. Az út alatt millió telefont bonyolított, a testvérével konzultált, aki az interneten keresgélt hoteleket, és Carlonak lediktált néhány telefonszámot. Sorra hivogatta őket, hogy megkérdezze, melyikben van egyáltalán hely ma éjjelre mindannyiunk számára, és hogy mennyire van a reptértől. Viszonylag hamar meglett hogy hol alszunk, viszont a fura hír az volt, hogy kizárólag 2 kétágyas szoba szabad, tehát nekem egy sosemlátott fiúval kellett hálnom. Persze már Velencén láttam rajta, hogy egy áldott jó lélek, szóval nem vol okom félni, dehát ugye alamuszi nyuszi nagyot ugrik... Természetesen nem inzultált (sőt, igazán klasszul elcseverésztünk), csak nekem voltak ilyesfajta vízióim, azzal együtt, hogy már soha többé nem jutok haza. Miután lepakoltunk a szobában, jött Carlo, hogy ideje vacsorázni, menjünk, kutassunk fel valami étterem-félét.
Hamburgerrel és kólával ünnepeltük a megismerkedésünket, és igazán jót beszélgettünk. Carlo nem fogadta el, hogy kifizessük a vacsoráját, ahogy arról sem akart hallani, hogy a benzinjébe és az autopályadíjba beszálljunk, vagy hogy a szállodájához hozzájáruljunk - mindezt úgy, hogy négyünk közül ő volt az egyetlen, akinek nem tartozik kárpótlással a Wizzair. Reggel fél hatkor Carlo megint jött és kopogtatott, hogy induljunk a reptérre. Oda is kifuvarozott minket, és addig nem tágított, amíg biztossá nem vált, hogy tényleg fent vagyunk az utaslistán, és ez a gép valóban el fog indulni Budapestre. Becsekkoltunk, és nem tudtam hogy megköszönni neki, amit értünk tett. Azt mondta, hogy ez csak természetes, és nincsen ebben semmi rendkívüli - belegondoltam, ha mindez Budapesten történik, hányan segítettek volna rajta...
Búcsúzáskor elárulta a teljes nevét. Úgy hívják, Grazioso Carlo. Ez annyit tesz: nagylelkű, jótevő. Nem hittem a fülemnek...
kiegészítésként annyit, hogy szerdán este eljátszották ugyanezt Párizsban, csak ott az utasok között volt valaki az rtl klub-tól (Ti talán tudjátok is ki) és ő rájuk szabadította a híradót. nálunk erre nem volt példa, pedig a mi orrunk alá is sikerült borsot törnie a Wizzairnek.
frocli 2008.12.08. 08:23:18
esetben történik
Énbagoly 2008.12.08. 08:25:08
Énbagoly 2008.12.08. 08:26:50
Matiz Papa (törölt) 2008.12.08. 08:29:24
a paraszt a fatelepről (törölt) 2008.12.08. 08:29:47
egyébként az írás eleje nem tetszett....már attól féltem, arról fog írni, hogy vesz feltöltőkártyát bammeg....a vége meg túl szappanoperás.....
Énbagoly 2008.12.08. 08:30:08
a paraszt a fatelepről (törölt) 2008.12.08. 08:31:27
EÖ (törölt) 2008.12.08. 08:34:31
csakazértse 2008.12.08. 08:37:23
Ez rejtett Vodás reklám.
EÖ (törölt) 2008.12.08. 08:39:19
a nőt Good Bye-nak hívták a férjét pedig Have Fun-nak.
Emiceha 2008.12.08. 08:39:29
a paraszt a fatelepről (törölt) 2008.12.08. 08:44:47
Gördülékeny??? Egy blikk romatika rovaton nevelkedett újságíró tanonc! Túl szépet akart….nekem sántít! Amúgy a Vízzel meg nem kell többet repülni…
nekem gyanus volt mar az elejen is... 2008.12.08. 08:47:35
a carlós részről pedig mindenki tudja, hogy azért kapott 3 bekezdést, hogy a férjed ne cirkuszoljon...
2008.12.08. 09:00:10
Ja, és aki Wizzair-rel repül, sikerese-e?
Clear-water 2008.12.08. 09:01:02
Nem tudom, tavasszal mennék Stockholmba, már ne náluk foglaltassak? A múltkor is majdnem ráfaragtam a Sterlingre, azon a héten voltam kint, mikor becsődöltek bár szerencsére drágábbak voltak a Wizznél, így megúsztam.
whippet 2008.12.08. 09:01:29
lókupec 2008.12.08. 09:02:48
Amúgy mit vártok? Derékig érő vízben szálljon fel egy repülő? Láttam a híradóban, víz alatt a város! :D
Emiceha 2008.12.08. 09:04:06
Én nem értek az újságíráshoz, de a sztoriból szép D kategóriás hétfő délutáni filmet lehetett volna készíteni! Képzeld el Kárlót, a dzsigolót az olaszul kapálózó magyar csajával és két idegennel (köztük az egyik filmünk főhőse, a képtelenkedő magyar újságírónő, "ha hazaérek, megírom úgyis valakinek" mentalitással), ahogyan hasítanak az olasz autópályán egy piros Alfa Romeoval, a bal hátsó ablakon pedig megcsillan a lemenő nap sziluettje, ahogy közelképet látunk a mögötte ülő újságírónő elmerengő arcáról.
schokobanane (törölt) 2008.12.08. 09:04:07
tüvapok 2008.12.08. 08:44:47
Szintén két pont azért, amit magam is hasonlóképpen szándékoztam épp megfogalmazni (bár a blikkes romantikarovaton nevelkedett újságírótanonc stílusát kissé erőteljesebben kritizáltam volna, illetve rátettem volna egy lapáttal, de ütősnek ez is épp elég ütős).
csakazértse 2008.12.08. 08:37:23
Két pont az észrevételért. Még kiemeltem volna a "p*csának telefonálja el a kártyáját az, akinek gondjai akadnak a hazajutáskor" momentumot, továbbá hogy minek is járkál egyáltalán feltöltőkártyával (főleg külföldön) egy újságíró (ez nekem mondjuk olyan, mintha ötéves laposelemmel működő kamerával járkálna fontos helyszíneken egy operatőr), ez olyasmi, amiért magára valamit is adó szerkesztőségekben fejberúgást oszt a főnök, de hát talán a posztolóéknál az ilyesmi másképp van, hagyjuk.
Többet tán nem is mondanék, hiszen végül is minden elhangzott.
Vanek főfoglár úr. 2008.12.08. 09:08:17
Az EU törvény szerint rögtön a helyszínen 350 euró a tied + utólag az összes költséged.
Bár lehet elég ha levélben megfenyegeted őket a perrel.
Szarul állnak anyagilag, ha tájékozatlan utas van, elhajtják Milánóba.
Vagy Fogyasztóvédelem.
Megdugják őket vagy 50 millára oszt jónapot.
Logic 2008.12.08. 09:11:57
Walmer 2008.12.08. 09:13:09
Mit vártatok mégis, hogy a 34 forintos jegyetekért, majd kinyalják a seggeteket?
Wizzair üzletszabályzat egy pontja:
" amennyiben Ön nem az indulási helyen tartózkodik, legfeljebb 70 EUR összeghatárig megtérítjük a szállás, étkezés, a repülőtér és a szálláshely közötti transzfer, valamint üzenetküldés költségét"
Olvassál előbb, aztán foglalj és ha hibáztatni akarsz valakit, csak magadat.
vezuv 2008.12.08. 09:22:44
Én lennék terrorista! 2008.12.08. 09:23:16
Montezuma 2008.12.08. 09:23:49
Feltöltőkártyás telóval menni külföldre?
Nagy 5let.
Repülőjegyre meg külföldi útra van lóvé de egy normális teló előfizetésre nincs?
Furcsa.
lalanc 2008.12.08. 09:23:56
Kopasz Mercis 2008.12.08. 09:27:16
2. Magyarországon is találhatsz ilyen irigylésre méltóan laza embereket, ha neked ez meglepő akkor szánni való vagy.
Pumpu 2008.12.08. 09:29:43
Mármint a legtöbbje. Én is csak lestem, mikor kint voltam.
tibro · http://www.tibro1977.hu 2008.12.08. 09:32:49
természetesen nincs kárpótlás, meg semmi. szóval bőcsészek, csak okosan! nem biztos, hogy a fapados olcsóbb, mint a vonat (ahol bizonyítottan még bográcsolni is lehet)
sYg · http://lokoszt.blog.hu 2008.12.08. 09:33:47
Nem jó a gondolatmeneted. Egy gép akkor keres pénzt ha repül. Minden társaság igyekszik a gépét a legrövidebb időn belül fordulni, láttam már LH-t 25perces forduló idővel. A gond az, hogy ha kiesik egy gép, akkor nincs mivel rögtön pótolni. Fontos ember ne utazzon így, ezzel egyet is értek, de az árképzése a fapadosoknak még mindig sokkal jobb.
Amúgy a hölgyike totál lúzer, a törléstől függetlenül, milyen cikket írt volna ha meg is dugják? :)
Editor Bob 2008.12.08. 09:34:29
bizonytalan 2008.12.08. 09:34:46
sYg · http://lokoszt.blog.hu 2008.12.08. 09:34:47
Kisangyal 2008.12.08. 09:36:07
Én nem mernék...
Logic 2008.12.08. 09:37:26
"a gépek örökké repülnek, nincs sok állásidő" :P
sYg · http://lokoszt.blog.hu 2008.12.08. 09:40:17
Sorry még 1x
Walmer 2008.12.08. 09:49:44
2008.12.08. 09:59:26
Az meg sajnos a mi problémánk, hogy világgá is kürtölöd, mert te újságíró volnál ...
Magánemberként utazgatva, sem a Brittish Airways sem a Malév sem a Lufthasa járatin nem tapasztaltam hasonlót. Óh, de igen mégis volt egy kellemetlenségem. Mikor későn érkeztem, akkor már csak a FirstClass kabinban kaptam helyet. Sűrű bocsánatkérések közepette.
p.s: "You get what you paid for ..."
délioldal 2008.12.08. 10:04:20
na a sok okoskodó..........
kezdjük ott hogy már a 21. századot írjuk nem.
továbbá. azok akik itt a feltöltős kártya miatt találják meg a post íróját szerintem még nem nagyon jártak külföldön.
kíváncsi lennék vajon hányan tudnának közüllük szerződést kötni külföldön bármilyen szolgáltatóval is.
elárulom nem sokan. legalábbis meghatározott ideig biztosan nem.
stockholmban fél év után kaphat az ember olyan ID number-t amivel esetleg sikerülhet.
de elárulom a kártya amit használok szintén feltöltős viszont az első perc után már nem fizetek a beszélgetésért a percdíj pedig 0,49 Kr (1Kr - 25 Ft) és ugyanennyi ha hazatelefonálok.
szóval sok hozzáértő inkább legózzatok ahhoz talán értetek is.
apuska · http://kocsma.blog.hu 2008.12.08. 10:06:54
Engem inkább az a rész érdekelne, amit Hutchinson mondott:
"Simán beperelni a wizzt !
Az EU törvény szerint rögtön a helyszínen 350 euró a tied + utólag az összes költséged."
És hogy a wizzair saját szerződése felül tudja-e írni ezt???
báró Csekonics 2008.12.08. 10:09:03
- van még aki wizz-el utazik,
- nem számolták még fel ezt a bandát,
ugyanis heti rendszerességgel eljátszanak valami hasonló rémsztorit.
Mondjuk Malév se egy nagy ász, de azok legalább mindig hazahoznak és a max késés 2 óra volt nekem. Eddig ... :-D
schokobanane (törölt) 2008.12.08. 10:11:34
A BA, az MA és az LH járatai között akadnak fapadosak? S ha igen, van rajtuk FC? 8-O
A posztolót ne fikázzuk már azért, hogy milyen járattal utazik, az ő dolga. Az a rémes, hogy elvileg tudnia kéne, milyen hátrányokkal járhat egy fapados légitársasággal utazni, ahhoz ugyanis némiképp kalandvágyó természet szükségeltetik, amelynek azonban ő bizonyítottan híján volt; a komédia pedig az, ahogy a szerencsétlnenségét bohózatba illően kezelte.
Bár dugták volna meg, akkor mostanáig ezen a szép élményén merengene, és nem firkálna hülyeségeket.
Walmer 2008.12.08. 10:13:27
Ha előre nem látható ok miatt törölte, akkor szopsz. Egy fapad pedig belemegy minden perbe, mert az hosszú és bizonytalan és az utasaik egy elhúzódó per költségeit, meg az ezzel járó hercehurcát tuti nem vállalják. Presztízsveszteségről pedig ilyen esetben nem beszélhetünk, mert a lényeg itt az alacsony ár és az emberek 95%-a úgy van vele, hogy vele ez nem történhet meg. ha mégis, akkor van az, hogy levelet ír a Homárnak és még meg se dugják Milánóban.
schokobanane (törölt) 2008.12.08. 10:13:30
Valamit nagyon benéztél. A szerződést nem külföldön kéne kötni, hanem idehaza...
sYg · http://lokoszt.blog.hu 2008.12.08. 10:14:38
Az olasz kártyáját nem találta a csomijában, ami 18kg volt
apuska:EU tájékoztató a légi utasok jogairól
Ez beszállítás megtagadása, de kell mert erre hivatkoznak később:
• 1 500 km-nél rövidebb járat esetén 250 e,
• 1 500 km-nél hosszabb, az EU-n belüli járat vagy egyéb,
1 500 és 3 500 km közötti járat esetén 400 e,
Járattörlés
Ha az Ön járatát törlik, a járatot muködteto légitársaság a
következoket köteles nyújtani Önnek:
• a jegyár visszatérítésének lehetoségét (ha szükséges,
ingyenes visszautazással az utazás kiindulópontjára), vagy
azt, hogy Ön más közlekedési eszközzel juthasson el úti
céljára,
• élelmiszert és üdítoket, továbbá, ha szükséges, szállodai
elhelyezést (beleértve a transzfert is), valamint
kommunikációs lehetoséget.
A légitársaság a beszállás megtagadásánál említettel azonos
mértéku kártalanítás megfizetésére is köteles, kivéve, ha
idejében értesítette az utasokat, és más közlekedési
lehetoséget biztosított számukra, amellyel az eredetileg
tervezettel megközelítoleg azonos idoben érkeznek úti
céljukra.
A kártalanítás vagy a visszatérítés történhet készpénzben,
banki átutalással vagy csekkel, valamint – ha Ön ehhez
írásos hozzájárulását adja – utazási utalványok formájában
is. A kifizetésnek hét napon belül kell megtörténnie.
Ha Ön nem részesül jogainak megfelelo elbánásban, azonnal
tegyen panaszt a járatot muködteto légitársaságnál
www.nkh.hu/repules/images/stories/2005_01_19_apr_leaflet_hu.pdf
Maszat04 2008.12.08. 10:16:08
délioldal 2008.12.08. 10:16:52
délioldal 2008.12.08. 10:04:20
Valamit nagyon benéztél. A szerződést nem külföldön kéne kötni, hanem idehaza...
ahham na persze
schokobanane tartózkodtál már huzamosabb ideig külföldön?
javaslom próbáld ki csak egy hétig hogy az itthoni sim kártyát használod külföldön. aztán nehogy rosszul legyél amikor megjön a számla a roaming díjakkal megspékelve!
rat2001 2008.12.08. 10:16:58
Jó lenne észrevenni hogy ebben az országban (és persze nem csak ebben) az emberek többsége a egyesek telhetetlensége miatt nem keres annyit, hogy vip osztályon utazzon a repülőn, vag 2-3 előfizetős telefont tartson fenn a külföldi utazgatásaira, 2-3 zsíros bankkártyával megtűzve.
Van aki ha repülőn akar utazni csak a fapadost bírja megfizetni vagy azt sem, és csak feltöltős telefont tud tartani, vagy azt sem, és általában örül ha létezik.
Ettől még nem kellene előjognak tartani az utazás, vagy telefonálás jogát, vagyis minden olyan ami az egyik ember vágya az bármély embernek lehet a vágya, és ha fizet a szolgáltatásért a fizetség ellentételezése jár neki is.
A csökkentett szolgáltatás ami egy fapadoson van nem azt jelenti, hogy nem kötelesek a kifizetett jegyért elvinni oda ahová a jegy szól!
Egyebekben sajnos már nem fapados légitársaságoknál is (M...)és utazási irodáknál (N...) tapasztalni hasonló trehányságból fakadó hibákat. Silányul az emberiség, és az emberiesség. (ugyan jó ellenpéda lehet az olasz fiú de ő csak fehér holló)
A szolgáltató sok esetben csak kihasználja a vevőt mert tudja hogy a vevő sokszor a jogait sem ér rá megismerni, vagy érvényre juttatni mert az is egy vagyonba kerül.
Bocs ha hosszú voltam.
akos
délioldal 2008.12.08. 10:19:12
fel kell fogni hogy külföldi állampolgárként nem tudsz előfizetői szerződést kötni és kész.
vagyis csak bizonyos ott tartózkodást követően aminek feltétele többek között egy ottani munkahely és adózás...
Parasite 2008.12.08. 10:20:12
délioldal 2008.12.08. 10:22:00
Albu 2008.12.08. 10:23:08
Ennél sokkal jobb volt, mikor a főnökömék repülővel utaztak Bukarestbe. 22.30 körülre kellett kiérniük Ferihegyre, 2 óra körül kerültek ágyba (85 euróért, + 80 ezer forintos repjegy). Én kértem, hogy vonattal mehessek, 17.45 keleti, hálókocsival kihoztam a feléből. Igaz, nem értem oda 8.45-re a találkozóra, mint ők, csak 9.02-re.
Kiszámoltam egyszer, megéri-e Budapestről Kolozsvárra repülnöm. Vonattal ajtótól ajtóig 8,25 óra, ebből 7 óra közvetlen vonaton. Repülővel: kibumlizás Ferihegyre, tartalékidő, sorban állás, bejelentkezés, sorban állás, átvilágítás, sorban állás, egy óra út, sorban állás, csomagok vadászása (sosem értem, mi a garancia, hogy én kapom vissza, és csak az enyémet), taxikeresés és alku (anélkül beülni tilos), esetleg buszvadászás és átszállás: összesen 5,5 óra.
A vonaton alhatok, sétálhatok, kilóghatok az ablakon, ihatok (hozott anyagból) az út nagy részében. A repülésnél az idő nagyja szakaszonkénti sorbanállás, olvasni sem lehet.
Ezen nem sokat enyhít, hogy egyik irányban 1 lej lett volna a jegy. Igaz, a repülőből más lehet a kilátás.
A környezetszennyezésre nem térek ki, mert az úgysem érdekel senkit. Még az EU-t is csak módjával.
Szóljatok hozzá!
Parasite 2008.12.08. 10:24:49
Impega 2008.12.08. 10:26:04
schokobanane (törölt) 2008.12.08. 10:26:10
Tartózkodtam huzamosabb ideig :)) Bár nem küldtem tizenvalahány SMS-t szerteszét a világba, ha valami bajom volt. Az meg alapszabály, hogy ha külföldről akarsz telefonálni, akkor légy tisztában mind a telefonálás, mind a hívásfogadás díjaival, és úgy kalkulálj baj esetén. Ha pediglen fapadossal mész, akkor meg gondoskodj előfizetésről minimum utazás előtt (főleg, ha újságíró vagy), és ne baszd el az utolsó reményedet is, hogy elérsz valakit itthon, aki mellesleg vagy nem tud segíteni, vagy azonnal intéz netről szállásfoglalást.
Megjegyzem, az, hogy a posztoló nem Velencében aludt a repülőtéren, kizárólag a mázlijának köszönhető.
schokobanane (törölt) 2008.12.08. 10:30:26
Nem kell 2-3 előfizetéses telefon... Csak egy. ÉrtEDE?
"csak feltöltős telefont tud tartani". Egy újságíró??
mecsek 2008.12.08. 10:30:29
Másnap még délelőtt 11-kor is Szófiában voltunk, így én és a párom kértük hogy töröljenek minket az utaslistáról, adják vissza a csomagjainkat, majd a Malév irodában vettünk két jegyet és hazajöttünk a délutáni géppel. Állítólag a Wizzair gép estére ért ki az utasokért, akik akkor már 1 teljes napot vártak becsekkolva a reptéren. A visszutra szóló repülőjegyünk árát + a szállásköltséget a megadott ügyfélszolgálati e-mail címre megküldtük, a pénzt azóta sem kaptuk meg. Mikor 1/2 év múlva reklamáltam, arról tájékoztattak, hogy meg sem kapták az e-mailt, vagyis buktuk az összeget.
Azóta sem repülünk WizzAir-rel.
délioldal 2008.12.08. 10:32:02
hannoverben voltam a cebiten 3 napig még úgy 2 éve. akkor az itthoni t-mobile előfizus kártyámmal telefonáltam haza bnőmnek napi 1x igaz nem tudom hány percet beszélve (bár nem órákat) és kijött kb egy 74ezer Ft-os számla.
svédországból ugyanezt ottani feltöltős kártyával megoldottam fél koronás percdíjjal.
miről beszélünk? azóta ha huzamosabb időt töltök egy országban a reptér után az első hogy veszek egy feltöltős sim kártyát...
facsipesz 2008.12.08. 10:32:44
Két sor lett volna, bakter, kettő. Ez egy fogyvédelmi blog, Nyuszi, ide nem a milánói szerelmi kalandjait (értsd itt: páneurópai gangbang) irkálja be az ember (pontosabban a fedősztorit, hogy miért ért haza később egy nappal, és miért pont Milánóból, hogy a férj ("az uram") nyugodt legyen - biztos meg is ette..).
Velvet-nek írsz? Szőke-e vagy?
amfiteatrum 2008.12.08. 10:33:00
Parasite 2008.12.08. 10:36:33
miért ilyen nehéz felfogni épp aggyal, hogyha van 1 kinti prepaid és egy itthoni számlás, akkor már rég jó vagy, de ha bénalúzer vagy, mint a nőcske is, és van egy kinti lefogyott prepaided és egy itthoni feltöltősöd 0 Ft-tal, akkor jobban jársz, ha sopronnál messzebb nem mész nyugatra? keletre meg egyáltalán, az még országon belül is veszélyes! mindenfelé drogdílerek meg férfiak akik meg akarnak dugni! förtelmes!
Parasite 2008.12.08. 10:41:16
mertcsak 2008.12.08. 10:41:53
délioldal 2008.12.08. 10:46:00
az manapság a 20. században (idézve lalanc hozzászólását:) egyáltalán nem kínos ha pre paid-del nyomulsz.
bepánikolt, lemerült. ennyi. megesik. tölteni lehet bárhol manapság csak egy szintet kell sétálni hozzá a reptéren is.
és nem ez volt a lényeg a post-ban de jó páran egyből belekapaszkodtak.
anarch 2008.12.08. 10:48:39
bekbórd! 2008.12.08. 10:51:04
"...megtérítik a költségeimet számla ellenében, de maximum 70 € összegben (ebből utazz, vacsorázz, aludj, reggelizz és juss ki a reptérre!!)"
Impega 2008.12.08. 10:53:12
anarch 2008.12.08. 10:54:23
schokobanane (törölt) 2008.12.08. 10:55:12
Igaz, szakadjunk el a témától. Végül is a szerencsétlen tyúkagy feltöltötte a mobilját, még akkor is, ha közben fel kellett fújnia a képét két rendőrön, akik mellesleg joggal utasították el a csomagszitteres kérését.
Hogy a posztban a továbbiakban mi volt a lényeg, azt már magam sem tudom... :) Talán csak Kárló dzsigoló meg a milánói baszás vagy nem-baszás. De az már a posztolón kívül aligha érdekel bárkit.
2008.12.08. 10:56:16
Másrészről pedig SENKI nem kritizálta azt, hogy nem post-paid olasz Voda kártyája volt, mindenki tudja, hogy nem olyan egyszerű előfizetést kötni külföldon. VISZONT, az, hogy a magyar SIM kártyája is pre-paid volt, na az már elég lame.
Én a "szomszédodban" élek (Finnország) mostmár 3,5 éve és van egy itteni pre-paid és egy magyar post-paid kártyám. A magyar SIM otthon van az asztalomon egy telefonba, amit "végszükség" és külföldi (értsd: Finnországon kívüli) utazásokhoz használok.
délioldal 2008.12.08. 10:58:31
tényleg hová tüntek a régi jó terméktesztek a homárról???
azokon legalább jókat mosolyogtam...
Impega 2008.12.08. 10:58:42
A posztban az a lenyeg, ha az egypercest nem tudni iro, tulfutott ujsagirotanonc megirta hogy Wizzar ott hagyta oket (ennyi eleg is lett volna), ami azert is erdekes, mert a Parizsiakat is ott hagyta. 2 ilyen eset egy heten belul, az sok.
Impega 2008.12.08. 11:00:03
Akar hanyszor jossz, van egy bombariado Szegeden! Hmmmm....
sYg · http://lokoszt.blog.hu 2008.12.08. 11:01:09
délioldal 2008.12.08. 11:01:23
délioldal 2008.12.08. 11:02:36
délioldal 2008.12.08. 11:04:10
www.delmagyar.hu/szeged_hirek/mar_megint_bombaval_riogatnak/2080216/
2008.12.08. 11:08:21
A cruise hajókon pedig (csoporttól függően) tényleg hatalmas bulik szoktak lenni. Az északiak megőrülnek az olcsó piától és mind s*ggrészegre issza magát :) Legutóbb épp egy hónapja voltam egy ilyen úton, de az nem a szokásos Helsinki-Stockholm-Helsinki volt, hanem Helsinki-Stockholm-Tallinn-Helsinki :)
funfun 2008.12.08. 11:10:04
2.) Baromi hosszú és unalmas beszámoló sok hülyeségről.
3.) sYg leírta a lényeget, link is van: utazók nyomtassák ki a pdf-et, poggyászban a helye - angol változatnak is.
Bexter 2008.12.08. 11:11:09
Szibarita 2008.12.08. 11:11:30
Van egy hatalyos szabalyozas, amit nemcsak hogy nem tartottak be sporolasbol, de tudatosan visszatartottak az informaciot azzal kapcsolatban, hogy ilyenkor mik a kotelessegeik.
Ezt tuti hogy semmilyen birosag nem itelne az o javukra, marpedig ilyen emberbol lassan van nehany ezer.
Amikor velem legkozelebb eljatsszak, en tenyleg perelni fogok, inkluzive a perrel kapcsolatos napidijam es minden egyeb esetleges koltsegem vagy alternativ koltsegem beleertve. NB-ban nem szeretik az ilyesmit a hatosagok.
nix 2008.12.08. 11:13:25
wizzair.com/useful_information/general_conditions_of_carriage/#15
A konkrét Wizz Air tudomásom szerint járat Trevisoba menet madárral ütközött, ami azért elég Rendkívüli Körülmény (Vis Maior, ha úgy jobban tetszik). Sajnos a légitársaság nem engedheti meg magának, hogy "Meghaltak az utasok, mert a Wizz Air nem vizsgálta át a repülőgépét baleset után és ezért inkább lezuhantak" című cikkek jelenjenek meg, ezért a Homártól való félelmében ;) (hogy a nemzetközi repülésbiztonsági előírásokat most ne is említsük) inkább visszafordította a gépet műszaki felülvizsgálatra.
A műszaki hiba meg mindenkinél vis maiornak számít, hiszen a vis maior jelentése "minden ésszerű óvintézkedés ellenére bekövetkező előre nem látott kényszerítő körülmény, elháríthatatlan akadály, ami meggátol valamely kötelezettség elvégzésében".
(Most azt hagyjuk, hogy ki és mennyiért repülhetett volna, bár kétségtelen, hogy egy drágább légitársaság könnyebben dobott volna be egy stand-by gépet)
mojoking77 2008.12.08. 11:13:55
Teny, hogy kellemetlen egy heten belul ket jaratot is torolnie egy legitarsasagnak, de azt allitani, hogy ez csak a fapadosokkal fordul elo, hat, legfinomabban is a valosag elferditese. Az, hogy a post-oloval ez meg nem fordult elo (Mondjuk a First Class Cabin-t nem teljesen ertem -hacsak nem Malaysian Airways-szel utazott Rx8 ismerosunk- (valoszinuleg almodozott a fiatal)), nem jelenti, hogy nem egy altalanos jelenseg. Velem mar mind a Malev, mind a KLM, az Air France megtette, gond nelkul, es az atlag segitseg egy 20-25 Euro koruli kupon volt, illetve az igeret, hogy a szamla elleneben majd visszautaljak a szallaskoltseget, max 100 Euroig....
Col.Maybourne 2008.12.08. 11:14:35
Es foglalt helyem van a veszkijaratnal ingyen, bemehetek a lounge-ba es telezabalhatom magam ingyen, ha pedig vmiert torlik a jaratot (volt mar ra pelda nemegyeszer) akkor atfoglalnak ingyen...
Miert utaztok ezzel a Wizzelettel meg mindig???
délioldal 2008.12.08. 11:15:05
de nyáron mindenképpen irány stockholm és ez már így is marad ameddig megtehetem...
Impega itt kedves városkámban lassan lepereg az emberekről a bombariadó...
kezd komolytalan lenni az egész, bár unalmas is kicsit.
lokoszt · http://lokoszt.blog.hu 2008.12.08. 11:17:15
egyébként meg ajánlani tudom csak ezt a tömör összefoglalót, mert a repülés nem csak játék és mese... :)
lokoszt.blog.hu/2008/11/27/kockazatok_es_mellekhatasok_2
mojoking77 2008.12.08. 11:18:19
tompus 2008.12.08. 11:18:26
- Who the fuck is Ziti? És amúgy is ki a tökömet érdekli?
- Egy felnőtt nő miért hívogatja az anyját?
- Egy felnőtt ember nem képes egy ilyen helyzetet kezelni? A messiásként érkező Carlo Grazioso (ugye figyelsz, hogy az olaszoknál a vezetéknév hátul van?) tudja csak megmenteni attól, hogy a reptér sarkában sírdogáljon szombatig?
- Milánót magyar helyesírással írjuk, egy újságírónak ez nem egyértelmű?
- Nem tűnt fel neki, hogy a szállása és a reptér nem Milánóban van?
- Valószínűleg sub a csaj, ha a pasiját az urának nevezi, ezzel a szexuális szokásainak egy részére is fény derült, különösen, hogy a szállodai szobában is szexuális víziói voltak.
- Külföldi útnál nem egyértelmű, hogy indulás előtt feltöltöm a telefonomat, mert mi van, ha...?
- 70€ ha nem is bőven, de simán elég arra, hogy átjusson BGY reptérre és még szállásra is.
- Gőze sincs a reptéri szabályokról, ha őrizetlenül akarja hagyni a csomagját.
- Mi a fene 18kg egy csomagban? Az egész ruhatárát és még egy súlyzókészletet is csomagolt?
- Melyik az a médium, amelyik ezt a HP-t alkalmazza?
Mindettől függetlenül persze szopás, ha törlik a járatot és minden kártérítést ki kell verni a wizzből.
lokoszt · http://lokoszt.blog.hu 2008.12.08. 11:19:00
lokoszt · http://lokoszt.blog.hu 2008.12.08. 11:20:21
Col.Maybourne 2008.12.08. 11:21:26
Azert a Senator Lounge-ban (de barmelyik Star Alliance Gold Lounge-ban) mindig(!) van meleg etel (napszaknak megfelelo), hidegkaja (szendvics, perec, stb.), sutemeny, stb. Meg persze ital... :))))
Horvie 2008.12.08. 11:21:47
Col.Maybourne 2008.12.08. 11:24:06
Megragadtad a lenyeget... Tessek felkeszulni az utazasra es tajekozodni mit lehet es mit nem (fogadok a felliteres kolat is at akarta vinni a biztonsagi ellenorzesen...).
Egyebkent fapados sucks!
schokobanane (törölt) 2008.12.08. 11:25:05
Én Silja Line-nal utaztam, de ugyanazt tapasztaltam... éérdekes :)
mojoking77 2008.12.08. 11:26:03
Bar, az utobbi idoben mar a gepeken is alig alig eszek valamit. Borzasztoan elegem van a muanyag kajakbol amit az utazas alatt szolgalnak fel ( Udito kivetel volt a Quatar Airways multkor...:))
Kopi3.14 2008.12.08. 11:26:20
Mennenk mi, de pont neked kell tudnod, hogy az ejszaka...
schokobanane (törölt) 2008.12.08. 11:27:12
Jó, azért a poszt lényegét ki tudom hámozni a rózsaszín vattacukor mögül :P
cavinton 2008.12.08. 11:27:20
A fapados olcsóság együtt jár némi kockázattal. De ezt a fapadost választók is tudják amikor a fapados utazás mellett döntenek.
délioldal 2008.12.08. 11:27:29
*Anna* 2008.12.08. 11:28:04
mojoking77 2008.12.08. 11:29:24
1., 2., 6. pont teljesen felesleges szemelyeskedes, csak sajat magadrol allitottal ki szegenysegi bizonyitvanyt.
A tobbi tokeletesen leirta a helyzetet, spec. a 18 kilos borond. Azon en is gondolkodtam egy ideig.....
Kopi3.14 2008.12.08. 11:29:31
Rx8Titanium 2008.12.08. 09:59:26
tudnatok valami nem fapados megoldast a Koln-Bp viszonylatra?
délioldal 2008.12.08. 11:29:53
schokobanane (törölt) 2008.12.08. 11:30:14
Col.Maybourne 2008.12.08. 11:32:01
Na ja, vannak meg 'old-school' legitarsasagok. Egyebkent a fedelzeti kaja (a long-hault kiveve) a nagyon keves kiveteltol (OS, SK, LO) eltekintve gyenge. Ja, multkor MA602-n abszolvaltam egy utat:
En: Egy sort szeretnek.
Stewi: Nincs.
En: Akkor feher bort.
Stewi: Nincs.
En: Akkor milyen alkoholt tudna ajanlani?
Stewi: Csak vorosbor van.
Utana sikerult a stewiktol megtudni, hogy nincs szesz, mert nem szallitottak. Gondolom ki kellene fizetni a szamlat...
mojoking77 2008.12.08. 11:32:55
Bar nem lettem kerdezve:
www.expedia.com
Col.Maybourne 2008.12.08. 11:34:35
Sure thing.
Repulj DUS-bol Lufthansaval, ha eleg koran foglalsz a honlapjukon akkor 99EUR all-in. En is mindig onnan repulok.
Koln - Dusseldorf nem egy tavolsag, vonat occso, a DUS-i S-Bahn meg ott rak le a repteren. Cheers.
Walmer 2008.12.08. 11:35:24
lokoszt · http://lokoszt.blog.hu 2008.12.08. 11:35:52
Germanwings felxi plus :))
mojoking77 2008.12.08. 11:37:36
Megoldas, nem leghatul kell ulni, akkor marad :))
Nekem multkor a csodalatos ir mocsok az Air Lingus lepte meg, hogy elfelejtette bepakolni a cukrot. Ja es ezt akkor kozoltek, amikor mar kifizettetek a kavet.
Portas 2008.12.08. 11:40:37
Aki nem tudná a wizzair vezetője V.J . lett az év vállakozója.... Eléggé érdekes modona HVGGOLDENJOB versenyen!! no comment !
mojoking77 2008.12.08. 11:42:46
Vannak legitarsasagok, ahol lehet (pl:Emirates), van ahol lehet, csak plusz penzert (Pl: Air Lingus), illetve kifejezetten elony, ha frequent flyer-kent vagy nyilvantartva...
Col.Maybourne 2008.12.08. 11:45:00
Star Gold kartyaval ez nem gond...
Ket hete is ATL-FRA, A340-300 30K seat.
Ez 2 meter(!) labter... :))))
moli 2008.12.08. 11:50:14
santa poncabol kellett volna eljutnunk a palma de mallorcai repterre hajnalban. varunk a buszmegalloban, meg csak mi ketten. aztan 5-en. aztan 15-en. aztan 30-an. kozben felkel a nap. ezalatt nezegetunk a taxik fele, de a taxiallomas is ures, ott 2 ember var. negyedorankent begurul egy, beszall egy ember, taxi elmegy. mar 60-an a megalloban. a busz mar haromnegyed orat kesik, nekunk is kell taxi, kulonben lekessuk a repulot. ujabb taxi, ez is egy emberrel megy. tudjuk, hogy innen mindenki palmaba akar menni, dolgozni. atmegyunk a taxikhoz, varunk. megerkezik, es NEKUNK valahogy termeszetes, hogy a mogottunk varokat megkerdezzuk: palmaba mennek-e. termeszetesen, ugyhogy jojjenek, megtoltjuk a taxit. egy szot sem ertunk abbol, amit ok karattyolnak, kiabalnak egymas kozott, ok nem tudnak angolul. tudom, hogy nincs eleg keszpenzem a repterig. raadasul a repterre fix tarifa van, o megis elinditja az orat. mutogatok, hogy alljunk meg egy atm-nel. nem erti, nem tudom nemzetkozi szavakkal elmondani, de a vegen bologat, hogy oke. mivel en nem szeretem a bizonytalansagot, ezert a biztonsag kedveert 5 perc mulva ujra elmondom, hogy kell atm, de o nem erti. itt ketsegbeesek, baratne hatul ket jokora, ovoltozve 'beszelgeto' spanyol asszony kozott szendvicsben. egymasranezunk, mindkettonk szemeben remenytelen tekintet. es itt eldontom: lesz, ami lesz, megyunk amerre megyunk, fizetunk ahogy majd tudunk. aztan kiszall az elso utasunk, es kifizeti a sajat teljes utjat, a taxis nullazza az orat. kiszall a kovetkezo, o is kifizeti a teljeset. minket pedig kiraknak az utolso 1-es buszallomason, ahonnan mar csak egy hosszu megallo a repter. es az eredeti osszeg toredeket fizetjuk.
Kopi3.14 2008.12.08. 11:51:13
A problemam, hogy nekem Kolnbe is el kell jutni, ami plusz egy ora Burscheidbol. Dusi meg kicsit macerasabb emiatt. Es sajna a korai foglalasok sem tul eselyesek, mert kb egy honapra tudok elore tervezni. :(
Igy meg marad az egyetlen legitarsasag- ok legalabb eleg emberi idokben jarnak- a Lufi fapadosa, a Germanwings. Modnjuk veluk meg nem volt soha bajom.
soviet80 2008.12.08. 11:53:23
Az biztos, hogy soha többet nem utazom velük.
ChloeOBrian 2008.12.08. 11:56:55
Igen ez egy fogy.védelmi blog, szóval szorítkozzon minden post a lényegre, például:
Megszivatott a Wizzair Velencében. Ennyi.
Rainbow_ 2008.12.08. 12:01:07
Frescobaldi 2008.12.08. 12:09:43
Tarika · http://isitchristmas.com/ 2008.12.08. 12:17:46
Hol van az leírva, hogy a kiscsaj újságíró??????????????
EZ FONTOS!!!! (Főleg, hogy ezért lett anyázva sokak által :) )
Walmer 2008.12.08. 12:23:41
Col.Maybourne 2008.12.08. 12:24:24
A 3C az nem kifejezetten a gep vege... :)))
nagyo1 2008.12.08. 12:25:14
ElChe · http://bigblue.reblog.hu/ 2008.12.08. 12:26:57
Száz ember százharmincféle esettel szembesül. A drágaságról még annyit, hogy barátnőm mind a két gyerek úgy töltött egy-egy hetet belga rokonnál, hogy a fapadossal időben foglalt jegy cirka 15 rugó volt. Lufthansával is pont ennyi lett volna? Van-e kockázata? Van hát. Aki otthon marad, azt nem hagyhatják a reptéren, tehát övék az istennek országa?
ATS 2008.12.08. 12:28:14
Lehet néha ráfázik az ember, de az előnyei a fapados szolgáltatásoknak messze felülmúlják a hátrányait, ezért szeretjük ;)
Mellesleg a Trenitalia weboldala 5 perc alatt kihozza a menetrendet Milano / Bergamo átszállásokkal, vonatjegy kb 20-30 eur.
Odafelé alszol egyet a vonaton, kajálsz egyet és reggel simán eléred a gépet. Ez bőven kijön a 70 euróból.
Aki meg magatehetetlen az ne utazzon inkább...
nix 2008.12.08. 12:36:39
"Ráfaragott a jó Wizz Air, mert a megszopatott járaton volt egy újságíró"
Mivel ez az újságíró kizárásos alapon nem a Szily (neki azért jobb a stílusa), feltételezhetjük, hogy a panaszt első szám első személyben elmesélő ismeretlen hölgy a bátor és felkészült zsurnalista (aki egyébként rendőröket használna hordárnak - ez amúgy zseniális lépés, vajon hol tanulta?)
mojoking77 2008.12.08. 12:37:11
Elofordulhat ott is.. Lehet Zanaek (gyk: Kartell) ultek elotted. Multkor Malevval mentem ki Dublinba, ezek a hulyek havonta jarnak ki allitolag, szerintem mar Pozsony felett kesz voltak...:)
Amugy Europan belul meg nem jottem ra a business class lenyegere...:)
Azonkivul, hogy kicsivel jobb a kaja, (bar az AF gond nelkul megjatsza, hogy ugyanazt adja), ha csak nincs nagyon foglalva, a 4-5 sort mar gond nelkul kiadjak Economy-nak ugyanazokkal az ulesekkel. Nem mondom, egy nagy gepen....
Vortex 2008.12.08. 12:38:59
Sosem fogom megérteni az ilyen háborgó utasokat...
Megvetted a jegyet, ezzel elfogadtad a szerződési feltételeket. Innentől kezdve vitának helye nincsen.
A fapadosok pont azért fapadosok, mert nem állnak szerződésben a menetrendszerinti társaságokkal, ergó elvárni azt, hogy a Malév jegyedet fizessék, nonszensz.
Ha jól értelmeztem a leírást, a Wizz minden, a szerződési feltételekben leírt- kompenzációt megadott volna.
Zsolt
lütty 2008.12.08. 12:49:26
flea 2008.12.08. 12:50:24
A magam tapasztalatáról annyit, hogy fapadosból az apróbetű elolvasása után az easyJetnél maradtam, vagy tízszer repültem eddig velük, és a legnagyobb késés, amit összehoztak, 40 perc volt, az átlagos meg kb 5: nemegyszer volt úgy, hogy előbb értünk oda. (Tény, hogy ennek nagy része London volt, ami a fő bázisuk, de mentem Genfbe is, akkor se jártam másképp.) A színvonalukról pedig (az ügyfélszolgálatot is ideértve!) annyit, hogy a híresen precíz és tényleg minden szempontból profi Lufthansa talán felülmúlja őket, de a Malévot és a British Airways-t már egyértelműen hátrébb rangsorolnám. Az Air France meg kimondhatatlanul borzalmas. Nem fogom ezért kipróbálni a Wizzairt, de nem csodálkoznék, ha náluk még az is jobb lenne.
Col.Maybourne 2008.12.08. 12:50:52
1 mokus ult csak C osztalyon... A 3C eppen Y-ra volt osztva (en is szeretem a Maleves 737-600 es dash 700-askoat, mindig legelore kell ulni Y-n es akkor nagy esellyel business fotelban kotsz ki :)
A C osztalynak Europan belul valoban nem sok ertelme van. Nem is veszek ra jegyet, de az iden vagy 10-12 alkalommal megis sikerult utazni rajta a tulkonyvelesek miatt at kellett ulnom businessre (ebbol az egyik a TK IST-BRU jarata volt, 3.5 ora azert jobb C osztalyon...).
lütty 2008.12.08. 12:51:03
Szarazkoro 2008.12.08. 12:52:25
VELENCEBOL NAPI TOBB VONAT IS HAZAHOZ...
Szemelyes tapasztalat....
Tajekozodas a lehetosegekrol hol marad????
Aki meg a telokartyaja miatt huzza le a not az 1 idiota....
Tarika · http://isitchristmas.com/ 2008.12.08. 13:02:03
Szerintem a Wizzar ettől a levéltől nem lett megszopatva :) Szily - lefogadom bármibe - a kiscsaj RTL-es végszavára akart utalni...
schokobanane (törölt) 2008.12.08. 13:13:41
Ha visszalapozunk, látjuk, hogy a Homárnak a párizsi esetet nem írta meg semmilyen újságíró. De érdekes módon ezt a velenceit meg megírta valaki, aki állítólag az.
nix 2008.12.08. 12:36:39
Most gondolkozom csak el azon, hogy Szily talán ironikus értelemben írta le az "újságíró" szót...
luchador 2008.12.08. 13:18:10
2008.12.08. 13:20:43
gonnaburninflames 2008.12.08. 13:21:05
La Tangolita 2008.12.08. 13:23:52
Azok, akik azt irtak, hogy a fapadostol ne varjunk el tisztesseges szolgaltatast, azok mit szolnak a fentiekhez?
Egyebkent nem ertem, hogy a Wizzair sajat szerzodese hogyan tartalmazhat EU-s jogszabalyokkal ellentetes kiteteleket. Ezt valaki esetleg meg tudja magyarazni?
Dirty 2008.12.08. 13:27:17
Azért én is odamondok: "Persze már Velencén láttam rajta..." - Ja ahogy ez VelencÉN volt? Onnan csak 1 óra a vonat haza :D
La Tangolita 2008.12.08. 13:28:42
Ha ezt elfogdjuk, akkor az szerintem egesz egyszeruen azt jelenti, hogy okenak tarjtjuk, ha egy szolgaltato azt mondja:
"Fizzessen X penzt (olcso), es en ezert vagy nyujtok Onnek szolgaltatast, vagy nem. 50-50%. Igy is megfelel? De aztan utolag ne reklamaljon am nekem, elore szoltam! Ezert nem kerek sokat. Erti? Ezert olcso, mert nem tudom vallalni, hogy On a penzeert BIZTOSAN kap valamit. Erti, ezer nem draga. Vilagos?"
nem várt fordulat 2008.12.08. 13:30:02
figyu a post írója nőből van
az manapság a 20. században (idézve lalanc hozzászólását:) egyáltalán nem kínos ha pre paid-del nyomulsz."
manapság a 20. század már a 21. század.
nem várt fordulat 2008.12.08. 13:37:38
flea 2008.12.08. 13:41:05
Az a durva, hogy ha arra jársz, akár mehetsz és érvényesítheted is. Adnak egy másikat. Egyrészt bele van kalkulálva nekik, másrészt a kínaiaknak nem mindegy, hogy mit gondolsz róluk (a termékükkel ellentétben, mert arról ők is tudják, hogy sz@r).
flea 2008.12.08. 13:43:02
bagolybagoly 2008.12.08. 13:47:59
Kopi3.14 2008.12.08. 13:54:11
Rengeteg minosegi kinai termek is van. Csak arrol nem hirdetik, hogy kinai.
egyszeriszakacs 2008.12.08. 14:05:35
Mégpedig azért, mert a wizzairnek (ryanairnek, easyjetnek, plusz egyéb fapados járatok) NINCS képviselete a repülőtereken, csak az otthoni bázisokon. (Ryanair-Dublin, Easyjet - London) A wizzairnek pedig még idehaza sincs. Akikkel a normálisabb utas beszél, a kevésbé normális üvölt, azok a világon semmit sem tudnak tenni a szálloda, pénzvisszatérítés, kártalanítás ügyében, csupán annyit, hogy átírják a delikvenst következő járatra, mivel ők nem a wizzair. Mégegyszer: wizzair reptéri ügyfélszolgálata NEM létezik.
lütty 2008.12.08. 14:08:41
lütty 2008.12.08. 14:14:24
2008.12.08. 14:17:06
lütty 2008.12.08. 14:20:43
Sipirc 2008.12.08. 14:21:41
ja vodafone feltoltos cuccairol lehetne dumalni, mert egyszer ket napot basztam el BP-n a szabimbol, hogy a roamingom egyaltalan mukodjon, globalis vilag, meg vodafone mindenhol, csak amikor jottem a spanyol vodafone-os mobilommal, akkor azt sem tudtak BP-n hogy mihez kezdjenek vele,...
le is csreltém vodafone-t alkalomadtan, de az uj szolgaltato se kutya, ugyan nagyon buszken hirdetik a globalitasukat, de magyarorszagrol a kartyamat meg nem tudtam egyszer sem feltolteni, de szarok az osszesre, nem telefonalok es kesz....
regebben nem volt mobil, de meg vonalas telefonunk sem volt am 1992-ben bibi, es akkor szepen az utcara kellett lecsortetni a fulkehez....,es elore kellett mindent megdumalni. ilyen esetekben mint a cikk is, csak a turelem maradt es varni hogy a dolgok megoldodnak es a masok joindulataban bizni
a wizzairnek meg jol szarul megy szerintem, azert ilyen gecik. Nem adok nekik egy evet sem es megszunik a ceg....
gonnaburninflames 2008.12.08. 14:42:50
flea 2008.12.08. 14:49:53
Fandor 2008.12.08. 14:52:17
- ennél több károm keletkezett (90 EUR csak a vonat át Brüsszelbe), és ez bőven az olcsóbb megoldás volt (mutasson már valaki egy európai várost, ahol 70 EUR-ért lehet hotelszobát találni)
- megadtak egy telefonszámot, amin el lehet érni az ügyfélszolgálatot: EMELT DÍJAS! nem is lehet külföldről magyar mobillal hívni!
- az üzletszabályzatuk valószínűleg ellentétes az európai jogszabályokkal, remélem lesz egyszer egy szakember károsultjuk, egy ráérő jogász, aki utánamegy ennek.....
nix 2008.12.08. 15:00:37
Az Air Berlin NEM lowcost, 'csak' olcsó! A Malévnál is el lehet csípni olcsóbb jegyet, mint egyes Wizz/Ryan/SkyEU járatokra, de attól még nem lókoszt.
Fandor 2008.12.08. 15:03:58
"Jogerősen pert nyert a Wizz Air légitársaság ellen egy utas, mert a 3 órás késés után a gépen sem kapott ételt, italt, így éhezett. A Pest Megyei Bíróság ítéletet hirdetett - erősítette meg a férfi ügyvédje, dr. Magyar György. "Az első fokú ítélet után a légitársaság fellebbezett. A másodfokú jogerős döntés szerint a légitársaságnak több mint 75 ezer forint nem vagyoni kárt és 68 ezer forint perköltséget kell megfizetnie, amiért a járat késésekor nem biztosított a várakozási idővel ésszerű arányban étkezést és frissítőket. E jogellenes magatartással a Wizz Air megsértette a felperes emberi méltóságát a jogerős ítélet szerint" - magyarázza Magyar György.
Gábor, aki éhezett, a STOP-nak elmondta a fura utazás történetét. Kellemetlen éhkoppjáért kapott összegből több luxusvacsora is kitelik, mégsem ezért perelte a légitársaságot.
"Erkölcsileg tűrhetetlen, ami történt" - szögezi le előre. "Brüsszelből repültem Budapestre, este 8-kor, a kiírt indulás előtt egy órával már a reptéren voltam becsekkolni, de a járat 3 óra késéssel indult. A légitársaság a repülőtéren nem gondoskodott a várakozó utasokról."
Még a vécé csapjából sem ihatott
Gábor legnagyobb megdöbbenésére a felszállást követően pedig pénzért kezdték el árusítani az ételt és az italt a gépen.
"Egy doboz kóla és egy szendvics öt és fél euróba került. Sajnos csak svájci frank volt nálam, azt nem fogadták el, ahogyan a bankkártyából is csak a dombornyomásos változatot. Sehogyan sem tudtam enni, innivalót venni magamnak. Kínomban már arra is gondoltam, hogy a mellékhelység csapjából iszom, de közölték, és kiírás is felhívta a figyelmet: nem ivóvíz. A bíróság elfogadta azt a közismert tényt, hogy a reptéren és a gépen működő légkondicionálás miatt fokozottan kiszárad az emberi szervezet. Én is nagyon szenvedtem. Különösen, amikor körülöttem mindenki falatozott és ivott. Édesanyám gulyáslevesére gondoltam, amivel majd otthon vár. Abba már nem is merek belegondolni, hogy mi van, ha egy cukorbeteg emberrel, aki bekómálhat, ha nem jut néhány óránként ennivalóhoz történt volna mindez" - magyarázza a fiatalember, akinek volt annyi esze, hogy még a repülőn leíratta a légi kisasszonnyal, hogy csak pénzért kaphat enni, inni.
Az üzletszabályzat akadályozta saját magát
"Az alperes légitársaság azzal védekezett, hogy a fedélzeten ingyenes ellátás nem jár. Noha üzletszabályzata előírja, hogy késés esetén az utasok étkezési utalványra, kuponra jogosultak, ugyanezen üzletszabályzat szerint az ellátásról való gondoskodás korlátozható vagy elutasítható, ha az ellátás biztosítása további késedelmet okozna. A jogerős ítélet megállapítja, hogy a légitársaság megszegte a járatok törlése, vagy hosszú késése esetén az utasoknak nyújtandó kártalanítás és segítség közös szabályainak megállapításáról szóló 261/2004 európai közösségi rendeletet, azzal, hogy a késés ellenére nem biztosított megfelelő ellátást az utasának" - tette hozzá Gábor ügyvédje. A bíróság arra is rámutatott, hogy késés esetére a közösségi rendelet általános ellátási kötelezettséget ír elő, amelyet a Wizz Air üzletszabályzatában oly módon szűkít, ami veszélyezteti a közvetlenül alkalmazandó rendelet célját.
Az ítélet indoklása szerint az ellátás igénybevételét, illetve biztosítását a kuponrendszer nehézkessé teszi, így például az éjszakai órákban késedelmet szenvedő és kisebb repülőterekről induló járatokra nem alkalmazható. A nehézkes igénybevétel a kizáró okként szereplő késéshez vezethet, azaz maga az üzletszabályzat rendelkezése akadályozza saját érvényesülését.
12 óra már nem késés - per nélkül kártalanították Beát
Bea járata korán reggel indult volna ugyancsak Brüsszelből, azonban a repülőtéren a Wizz Air azt jelentette be, hogy a gép módosított útvonalon csak este száll fel. A légijáratok törlése, vagy hosszú késése esetén az utasoknak nyújtandó kártalanítás, és segítség közös szabályainak megállapításáról szóló 261/2004 európai közösségi rendelet szerint késés esetén kártérítés nem jár, a légitársaságot csak ellátási kötelezettség terheli, tehát például a késéssel arányos mértékben ételt, és frissítőt kell biztosítania. "A jelen ügyben azonban az utas úgy vélte, hogy valójában nem jelentős késésről, hanem a reggeli járat törléséről, és új járat indításáról volt szó. Ebben az esetben pedig a közösségi rendelet értelében kártérítés jár" - magyarázza dr. Magyar György másik repülős ügyének történetét.
"A kártérítési kérelmemet a légitársaság elutasította, ezért fordultam ügyvédhez" - mondja az asszony, akit az zavart, hogy hülyének nézték, akkor amikor a csaknem 12 órás indulási eltérést késésnek minősíttette a Wizz Air. Bea bírósághoz fordult igazáért, keresetet nyújtott be. A per során a légitársaság az utas kereseti követelését elismerte, így a felek egyezséget kötöttek. A Wizz Air visszatérítette a jegy árát, 250 eurós (mintegy 70 ezer forintos) kártérítést fizetett, és átvállalta a perköltséget is.
hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2008.12.08. 15:25:00
itt ha kimarad egy jarat elszallitanak egy szallasra
aztan vissza a kovetkezohoz
hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2008.12.08. 15:45:04
hat vazze kifizetem a jegyem, hogy vigyenej el A-bol B-be akkor vigyenek el
ha ennyiert nem tudnak emeljek a jegyarat
termeszetesen a legnagyobb legitarsasagoknal is elofordulhat problema, de kezelik
Itáliainagysándor 2008.12.08. 16:10:27
Bukowszky · http://bukowszky.blog.hu 2008.12.08. 16:13:31
hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2008.12.08. 16:16:31
bagolybagoly 2008.12.08. 16:20:09
gbrn 2008.12.08. 16:42:31
fabot 2008.12.08. 16:57:27
(kb nyolcavan maradtak Párizsban; mert hogy hányan rekedtek kint Velencében azt az "újságíró" nem tudta kideríteni - gondolom a Kiskegyednél tanonckodik)
gyovai 2008.12.08. 17:21:40
pampam 2008.12.08. 17:45:56
deputy sheriff 2008.12.08. 18:17:03
hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2008.12.08. 18:29:17
amugymeg ahhoz hogy valaki konplenoljon a wizz ellen es elmeselje a homaron mi tortent vele
hat ahhoz nem kell ujsagironak lenni
sot sim kartya se fontos
hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2008.12.08. 18:31:36
hat ezt a tortenetet meg az 54 ezres juhasz is le tudna irni
a parizsi is megjelent ujsagiro nelkul
10 millio bolcsesz es ujsagiro orszaga vagyunk
deputy sheriff 2008.12.08. 18:34:18
na ja, de a vege mar nem ide es nem rank tartozott, hogy Carlo meg Pistam, meg Karcsi, ki vitt e hova, kivel aludt.
a lenyeg maradt, ki, a wizzair. kozben elolvashattuk, hogy ki milyen rendes, magyarorszagon ki milyen szar, a feltolto kartyazast, a kocsikazast, a kirandulast.
azt hittem a poszt a wizzair-rol szol, nem utazo napolo lesz.
hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2008.12.08. 18:34:53
a megszopatott jaraton volt egy ujsagiro aki...
hat errol ennyit a megszopatott jaraton senki nem volt ettol lett megszopatott
de ezt csak ugy kihoztad belolem, regen nem figyelem a minoseget, ez az internet kora
en is irok ahogy akarok, nem vagyunk egy Jokai
hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2008.12.08. 18:36:55
kihangsulyozottan
ezert szep kerek tortenetet irt
ettol fuggetlenul felreertes ne essek, nagy kocsogseg azt mondani, sorry ez a jarat nem megy mennye milanoba ahogy tudsz es le vagy xarva
vércica 2008.12.08. 21:18:21
vércica 2008.12.08. 21:54:05
Naggyon meg lett szopatva a Wizz, az annyát, de meg lett szopatva! Bár fene tudja, nekem nem úgy tűnik, hogy a Wizz lett megszopatva, sokkal inkább az utasok, élükön az újságíró picsával...Wizz meg röhög a markába.
Amúgy meg csatlakozom az előttem szóló véleményéhez, who the fuck is Ziti és kit érdekel ez??? Fákkk!
kamaz7 2008.12.08. 23:57:21
Vidám napot,
Zsebibaba
Balance Of Power 2008.12.09. 09:45:30
2008.12.09. 09:47:45
Bukowszky · http://bukowszky.blog.hu 2008.12.09. 10:11:38
ellenszenvesek nekem is, mindig is azok voltak, a trükkös, átverős, lehúzós jegyfoglaló rendszerük és a nem létező ügyfélszolgáltuk miatt.
mégis, gyakorlatilag az egyetlen légitársaság, amelyik legalább elvben alkalmaz magyar alkalmazottakat (pilótákat) - sajnos ugyanez a nagy nemzeti légitársaságunkról NEM mondható el!!
minden légitársaságnál előfordul, hogy törölnek járatokat. nincs kivétel. ez kellemetlenségekkel jár, minden esetben.
nyilvánvalóan arról van szó, hogy jó magyar szokás szerint, aljas szándékkal le akarják egyesek járatni a Wizz-t - és bár nem szeretem őket különösebben, ebbe a sorba nem állok be.
amúgy tényleg ép ésszel nem tudom felfogni, hogy miért szarja le ennyire látványosan és arrogánsan (emelt díjas panasz-vonal, ugye.. ehh..) az utasait. valamit alapjaiban rosszul csinál a wizz.
Bukowszky · http://bukowszky.blog.hu 2008.12.09. 10:15:23
a posztíró picsa nekem is rendkívül ellenszenves. de hát az ilyennek is élni kell.
2008.12.09. 11:17:31
te most nem tudod eldönteni hogy a vizér mellett vagy ellene foglalj állást ? Olyan bizonytalan vagy... vagy mégse :)
LOL
Goldarrow 2008.12.09. 11:18:48
Megérkezünk Ferihegyre, be a váróba. 12 óra: a gép nem megérkezni. Mint a máv kb félóránként rátesz egy ujabb időpontot. 3 óra múltán mindenki kap kajajegyet (4 - euró) nemtom, mondjuk ezt mi alapján számolták ki, de mindegy is örültünk neki, bár dobtuk az agyunkat hogy egy szendvics 900ftnál kezdődik. 4 órás várakozás után kezdtünk gyanakodni, valami nem stimmel. Elkezdtek szállingózni a hírek bizonyos madárrajról ami beleszállt a hajtóműbe. Ekkor akartam megkérdezni a wizzairt mégis most mi van.Persze ki nem engedtek már a váróból mert biztonsági kockázat (legalábbis ezt mondták), utobb kiderült felesleges is lett volna mivel nincs képviseletük sehol sem. Este hatkor bejelentették hogy mindenki mehet haza mert nem lesz járat de ha várunk, akkor megmondják mi lesz. Hát vártunk, mi mást is tehettünk volna. Senki nem tudott semmit. A Ferihegy azt mondta hívni kéne a wizzairt. Csakhogy nincs normális számuk csak ami 225+ áfa. Hát fogja a halál hívni őket ennyi pénzért, amit vissza se kapsz. A többi utas gondolta megpróbálja. Sok eredménnyel nem jártak hacsak nem azzal, hogy a wizzair bevételét növelték mivel 90%ban több perces zene meg "a vonalak foglaltak, kérem várja meg míg lesz szabad ügyintéző"-t kaptak. A reptér azt mondta nem tudja elérni őket és amúgy sem tudnak semmit. A wizzair azt mondta nem éri el a repteret. (biztos elszakad a szőnyeg, így a füstjelek nem voltak kivehetők) Kb egy óra anyázás után, bejelentették (kicsit sajnáltam is a reptér alkalmazottait mivel ők nem tehettek róla a wizzairtól pedig senki nem dugta oda a képét), hogy aki akar menni az holnap reggel 7kor legyen itt és akkor talán. Persze mivel ez kiindulási pont fizetni semmit sem fizetnek mindenki úgy oldja meg az alvást és a kaját ahogy tudja. Nekünk mondjuk nem volt gond mivel Pest közeliek vagyunk, de pl volt egy vidéki 2 gyermekes család (két kb 6 hónapos gyerekkel). Ők mondjuk szívták rendesen. (és még akkor nem is beszéltem a külföldiekről) Ekkor szolt be egy másik utas, hogy ne sírjon a nép, mert szeptember megcsinálták azt, hogy törölték a járatot és kalap kabát, mindenki oldja meg úgy ahogy akarja az utazást, mert hogy wizzairral nem repülnek az biztos. (Tehát akkor most tulajdonképpen meg kéne köszönnünk hogy egyáltalán repülhetünk???) Aztán másnap reggel végül kijutottunk, bár a a személyzet első mondata az volt, hogy a lengyel kapitány "CSAK" miattunk repült most ide... A vasárnapi visszaúton azért még sikerült egy 3órás késést összehozniuk ajándékképpen. Tulajdonképpen lefuthatnék pár kört a wizzairrel, mivel aznapra szabadságot vettem ki és szállás meg autó már le volt foglalva, de tudom úgy is a szemebe röhögnének, és amúgy sincs kedvem ügyvédhez járni fél évig, hogy aztán a jogos igazam tudatában a kifizetett összeget az ügyvédnek átadhassam. Kinek éri meg ez? Bár azon el lehetne gondolkodni, hogy lehet az, hogy nincs egy normális ügyfélszolgálatuk. Mert (bár azt mondják fizetik)ugye ki küldené be a tel. számláját nekik? Hát nem sokan, és ha azt számoljuk, hogy 100-150 utas 5percet beszél vagy várakozik a vonalon akkor az barátok között is 6 számjegyű összeg. Attól még hogy keveset fizettem még szolgáltatást vásároltam, tehát valamit el is várhatnék fejében. Nálam a fapados azt jelenti, hogy lehetetlen időkben, kis repterekre repülök, kaját meg brutális áron árulják. Aki van olyan marha hogy egy ilyen útért képes 50gurigát kifizetni az meg is érdemli. Nekem az elég hogy odajutok 2 óra alatt olcsón, majd a maradék pénzt elsörözöm a haverokkal egy helyi vendéglátóipari egységben. Nem a Mávos szolgáltatásért fizetek, ahhoz elég kimennem az állomásra, és nem kell repülő hozzá.
2008.12.09. 11:27:03
Businnes class-ról upgradel-tek First class-re, mit nem értesz ezen? Meg hogy jön ide Malaysian Airlines, meg cabin?
Mindez 1999-ben, ha már kort emlegetünk, te hová repültél akkoriban?
Erről:
www.lufthansa.com/online/portal/lh/de/info_and_services/on_board?l=en&nodeid=1771468&cid=18002
Erre:
www.lufthansa.com/online/portal/lh/de/info_and_services/on_board?l=en&nodeid=1771444&cid=18002
Ulbert István [Biyadhoo] (törölt) · http://v-one.hu 2008.12.11. 22:16:02
forum.index.hu/Article/showArticle?t=9185647
taleum 2009.05.17. 18:06:27
1. A baj az velunk bunko magyarokkal, hogy nem vagyunk kepben a fapadosok szolgaltatasaival. Nem a ket szep szemedert kerul haramad annyiba a jegy mint a hagyomanyos legitarsasaggal. Tisztaban kellene lenni, hogy ha torles van akkor vagy dijmentesen atirjak a jegyedet a kov. WIZZRE!!!!!!!!! (ES NEM MASIK LEGITARSASAGRA),vagy visszafizeik a jegyedet. pont. ennyi. ennel tobbet meg maganak az amerikai elnoknek sem tesznek tobbet. Ugyanez a szisztema a tobbi lowcost cegnel is. Aki occson akar repulni az nezzen utanna a bukasi lehetosegeknek ami magaban rejti tobbek kozt azt is, hogy egy torles eseten ott ragadsz a semmi kozepen este, es a kov gep lehet, hogy napok mulva sartol.
2. Abban igazat adok mindenkinek, hogy ha kesik a gep akkor igazan lehetne valami kozlemeny az utasok iranyaba. Teszem azt a gep uton van, meg el sem indult.