Tékozló Homár

Velencében hagyta utasait a Wizzair

2008.12.08. 08:21 | szily | komment

Pompás légitársaságunk utasbarát megoldása: a Velencéből érkező keddi járatot törlik, az utasok vagy vesznek jegyet másnap reggelre a Malév-járatra, vagy megvárják a szombati Wizz Airt, esetleg az éjjal átjutnak Milánóba vagy Rómába és onnan próbálnak hazajutni. Ráfaragott a jó Wizz Air, mert a megszopatott járaton volt egy újságíró, aki megírta mindezt a Homárnak.


Hazaértem. Kész csoda!

A wizzair kedden 17 órakor indult volna velem Velencéből (Trevisobol) Budapestre, és 18.15-kor szállt volna le, ha minden simán megy. Ehelyett jóval kacifántosabban, másnap reggel 9.30-kor landoltam Ferihegyen.
 
Ahogy kell, nem sokkal három után becsekkoltam, lógattam a lábam és szagolgattam a duty free parfümjeit, amikor bemondták, hogy egy órát késik a repülő. Semmi gond, máskor is volt már ilyen - sőt, a wizzairrel örömünnep, hogy csak ennyit csúsznak... - elmentem kávézni, netezni. Mikor közeledett a beszállítas ideje, tájékoztattak, hogy újabb ötven perccel tolódik a várható indulási idő. Küldtem vagy 10 sms-t a fejleményekről Zitinek, aki Ferihegyen várt volna, értesítettem anyukámékat és beszámoltam az uramnak is. Eltelt húsz perc, és bemondták, hogy bocs, de a járatot „technikai okok miatt” törölték, a feladott poggyászt átvehetjük az érkezős részlegen... Hazudnék, ha azt mondanám, hogy egy cseppet sem estem kétségbe...

Első körben - az smsezgetésnek és a telefonálgatásaimnak hála - lefogyott a pénz a kártyámról, így hivást nemcsak kezdeményezni, de fogadni sem tudtam, hiszen nem volt miből levonni a külföldi telefonhasználatért. Nálam volt ugyan az olasz sim kártyám, de ebben a hirtelen adódott helyzetben egyszerűen nem jutott eszembe, hogy hova az ördögbe raktam. Kiálltam a sorból ami az információs pult előtt kanyargott, és elindultam feltötőkártyát szerezni a kinti Vodafone-os simhez, mert persze azon sem volt egy peták sem. Kiderült, hogy ilyesmit csak egy szinttel lejjebb lehet intézni, én meg az idegbaj szélén és a második emeleten álltam... Mivel nem akartam ismét levonszolni a 18 kilós bőröndömet a lepcsőn, megkérdeztem két ott lézengő rendőr pasit, hogy amíg feltöltöm a telefonom, itt hagyhatnám-e ezt a bazinagy poggyászt, ők meg szépen mosolyogva közölték, hogy a terror-elhárítási szabályzat miatt nem... Azt hiszem nem valami szép hangsúllyal megköszöntem a szíves együttműködést és felkerekedtem végre a telefonkártyáért, ugyanis itthon mindenkit sikerült informálnom, hogy Olaszországban rekedtem, aztán azt már senkinek sem tudtam megmondani, hogy mikor és hogyan fogok hazamenni, na meg hogy hol töltöm az éjjelt - igaz, akkor ezt még én sem tudtam.

Megszereztem végre a feltöltést, és visszatértem az információhoz, hogy ismét beállhassak utolsóként a sorba. Addigra már körvonalazódott, hogy 5 milyen felettébb csodás lehetőség közül választhatunk:
1) visszafizetik a repülőjegy árát, aztán mehetek isten hírével
2) itt maradok Velencében, majd reggel hazamegyek a Malév járatával, igen ám, de ezt a repülőjegyet a legnagyobb sajnálatuk ellenére sem áll módjukban kifizetni nekem...
3) türelmes leszek és megvárom a szombatot, amikor a következő járatuk indul ugyaninnen (dehát keddtől ez egy hangyányit távoli...)
4) felülök a holnap reggel 8:05-ös gépükre (huuu, de boldog voltam mikor ezt meghallottam!!!) ami MILANOBOL indul (na, itt lefagyott a mosoly az arcomról, az ugyanis cirka 250 km Velencéből...) Persze a kedves légitársaságnak mindegy, hogy hogyan és milyen penzből jutok el oda, mennyit költök szállásra és egyáltalán hol és hogyan találok lehetőséget alvásra. Természetesen ők majd 30 napon belül megtérítik a költségeimet számla ellenében, de maximum 70 € összegben (ebből utazz, vacsorázz, aludj, reggelizz és juss ki a reptérre!!)
5) elmegyek Rómába (500km innen, igazi vicc) a fent emlitett feltételek mellett, kiegészítve annyival, hogy oda kábé éjnek évadján érkeztem volna, a legótvarosabb pályaudvarra, ami nappal is tele van drogdílerekkel, aztán nekivághattam volna hotelt keresni és még másnap ott dekkolhattam volna egészen este 10-ig, amikor indul a budapesti gépük...

Tébláboltam össze-vissza, egyszerűen nem tudtam elképzelni, melyik lenne a helyes döntés. Szerettem volna minél hamarabb és minél kisebb ráfizetéssel hazajutni végre. Odakeveredtem egy magyar lány mellé, aki az olasz barátjával és egy másik magyar sráccal mérlegelte a lehetőségeket. Az olasz srác csak kísérő volt, és az autópályáról fordult vissza, hogy megmentse a barátnőjét. Irígylésre méltóan lazán kezelte a dolgokat, közölte, hogy no problem srácok, elmegyünk Milanoba!! Számára totálisan természetes volt, hogy én és a hozzájuk csapódott fiú is beszállhat a kocsijába (pedig akkor látott minket életében először), elintézte az adminisztrációs részt, megszerezte az átfoglalást a milanoi gépre és megállás nélkül biztatott, hogy most már aztán minden rendben lesz. Carlonak hívják, és azt hiszem, az őrangyalom küldte.

Elindultunk Milanoba, közben megtudtam, hogy alapvetően nem egy Velence mellőli városkából, hanem a reptértől 250 km-ről jöttek a barátnőjével, de még ez sem vetette vissza abban, hogy újabb 250-et ráhúzzon Milanoig. Az út alatt millió telefont bonyolított, a testvérével konzultált, aki az interneten keresgélt hoteleket, és Carlonak lediktált néhány telefonszámot. Sorra hivogatta őket, hogy megkérdezze, melyikben van egyáltalán hely ma éjjelre mindannyiunk számára, és hogy mennyire van a reptértől. Viszonylag hamar meglett hogy hol alszunk, viszont a fura hír az volt, hogy kizárólag 2 kétágyas szoba szabad, tehát nekem egy sosemlátott fiúval kellett hálnom. Persze már Velencén láttam rajta, hogy egy áldott jó lélek, szóval nem vol okom félni, dehát ugye alamuszi nyuszi nagyot ugrik... Természetesen nem inzultált (sőt, igazán klasszul elcseverésztünk), csak nekem voltak ilyesfajta vízióim, azzal együtt, hogy már soha többé nem jutok haza. Miután lepakoltunk a szobában, jött Carlo, hogy ideje vacsorázni, menjünk, kutassunk fel valami étterem-félét.

Hamburgerrel és kólával ünnepeltük a megismerkedésünket, és igazán jót beszélgettünk. Carlo nem fogadta el, hogy kifizessük a vacsoráját, ahogy arról sem akart hallani, hogy a benzinjébe és az autopályadíjba beszálljunk, vagy hogy a szállodájához hozzájáruljunk - mindezt úgy, hogy négyünk közül ő volt az egyetlen, akinek nem tartozik kárpótlással a Wizzair. Reggel fél hatkor Carlo megint jött és kopogtatott, hogy induljunk a reptérre. Oda is kifuvarozott minket, és addig nem tágított, amíg biztossá nem vált, hogy tényleg fent vagyunk az utaslistán, és ez a gép valóban el fog indulni Budapestre. Becsekkoltunk, és nem tudtam hogy megköszönni neki, amit értünk tett. Azt mondta, hogy ez csak természetes, és nincsen ebben semmi rendkívüli - belegondoltam, ha mindez Budapesten történik, hányan segítettek volna rajta...

Búcsúzáskor elárulta a teljes nevét. Úgy hívják, Grazioso Carlo. Ez annyit tesz: nagylelkű, jótevő. Nem hittem a fülemnek...

kiegészítésként annyit, hogy szerdán este eljátszották ugyanezt Párizsban, csak ott az utasok között volt valaki az rtl klub-tól (Ti talán tudjátok is ki) és ő rájuk szabadította a híradót. nálunk erre nem volt példa, pedig a mi orrunk alá is sikerült borsot törnie a Wizzairnek.

Szűrt kommentelők

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

mojoking77 2008.12.08. 11:18:19

"Telezabalhatom magam ingyen...". Bocs, igen kis meretu gyomrod lehet, ha sikerul egy Lounge-ban telezabalnod magad.... Berugni esetleg.. A hamburgi Lounge-ok raadasul kritikan aluliak

tompus 2008.12.08. 11:18:26

Még egy ekkora HP-t!

- Who the fuck is Ziti? És amúgy is ki a tökömet érdekli?
- Egy felnőtt nő miért hívogatja az anyját?
- Egy felnőtt ember nem képes egy ilyen helyzetet kezelni? A messiásként érkező Carlo Grazioso (ugye figyelsz, hogy az olaszoknál a vezetéknév hátul van?) tudja csak megmenteni attól, hogy a reptér sarkában sírdogáljon szombatig?
- Milánót magyar helyesírással írjuk, egy újságírónak ez nem egyértelmű?
- Nem tűnt fel neki, hogy a szállása és a reptér nem Milánóban van?
- Valószínűleg sub a csaj, ha a pasiját az urának nevezi, ezzel a szexuális szokásainak egy részére is fény derült, különösen, hogy a szállodai szobában is szexuális víziói voltak.
- Külföldi útnál nem egyértelmű, hogy indulás előtt feltöltöm a telefonomat, mert mi van, ha...?
- 70€ ha nem is bőven, de simán elég arra, hogy átjusson BGY reptérre és még szállásra is.
- Gőze sincs a reptéri szabályokról, ha őrizetlenül akarja hagyni a csomagját.
- Mi a fene 18kg egy csomagban? Az egész ruhatárát és még egy súlyzókészletet is csomagolt?
- Melyik az a médium, amelyik ezt a HP-t alkalmazza?

Mindettől függetlenül persze szopás, ha törlik a járatot és minden kártérítést ki kell verni a wizzből.

lokoszt · http://lokoszt.blog.hu 2008.12.08. 11:19:00

és üdv a szegedieknek, remélem nem külföldi

lokoszt · http://lokoszt.blog.hu 2008.12.08. 11:20:21

és üdv a szegedieknek, remélem nem külföldi számról jönnek a bombafenyegetések :)

Col.Maybourne 2008.12.08. 11:21:26

mojoking77 2008.12.08. 11:18:19

Azert a Senator Lounge-ban (de barmelyik Star Alliance Gold Lounge-ban) mindig(!) van meleg etel (napszaknak megfelelo), hidegkaja (szendvics, perec, stb.), sutemeny, stb. Meg persze ital... :))))

Horvie 2008.12.08. 11:21:47

Minket hasonlóan hagyott Rómában a Vezír, csak minket otthelyben megdumáltak, hogy mennyire hülyék vagyunk, hogy nem telefonáltunk oda tegnap, merhát a gép ugye az 10.15kor indult, hiába van a jegyedre nyomtatva, hogy 15.15, dö szekdzsul hez cséndzsd. Mondom hol reklamáljak? Hát a vizernél! Hol is vannak? Há Pesten! NEXT! Persze volt alternatíva, hogy 140eFt-ért fejenként elrepülhetünk 5óra múlva MALÉVvel, vagy hogy 10óra múlva Bukarestbe (?). De mi pörögtünk ki a Termini pályaudvarra és heló :) Jegyár vissza, vonatjegyár vissza, kajapénz vissza... kártérítést nem akartak adni, ez van, többet nem ülök rá ilyen b*zi rózsaszínű gépre, haverjaim se, ismerőseim se, és remélem aki ezt olvassa, hát az sem! Ha rám hallgattok. Elég bukó ez nekik!

Col.Maybourne 2008.12.08. 11:24:06

tompus 2008.12.08. 11:18:26
Megragadtad a lenyeget... Tessek felkeszulni az utazasra es tajekozodni mit lehet es mit nem (fogadok a felliteres kolat is at akarta vinni a biztonsagi ellenorzesen...).
Egyebkent fapados sucks!

schokobanane (törölt) 2008.12.08. 11:25:05

délioldal 2008.12.08. 11:01:23

Én Silja Line-nal utaztam, de ugyanazt tapasztaltam... éérdekes :)

mojoking77 2008.12.08. 11:26:03

Haat, Amsterdamon kivul meg nem igazan talaltam olyan helyet, ahol a minoseg + az egysegnyi mennyiseg elegendo volna...
Bar, az utobbi idoben mar a gepeken is alig alig eszek valamit. Borzasztoan elegem van a muanyag kajakbol amit az utazas alatt szolgalnak fel ( Udito kivetel volt a Quatar Airways multkor...:))

Kopi3.14 2008.12.08. 11:26:20

lókupec 2008.12.08. 09:02:48

Mennenk mi, de pont neked kell tudnod, hogy az ejszaka...

schokobanane (törölt) 2008.12.08. 11:27:12

Impega 2008.12.08. 10:58:42
Jó, azért a poszt lényegét ki tudom hámozni a rózsaszín vattacukor mögül :P

cavinton 2008.12.08. 11:27:20

nekem soha nem volt gondom a Wizzair-ral.

A fapados olcsóság együtt jár némi kockázattal. De ezt a fapadost választók is tudják amikor a fapados utazás mellett döntenek.

délioldal 2008.12.08. 11:27:29

egy kutya:))) bár a viking akkor lényegesen olcsóbb volt azért esett rá a választás.

*Anna* 2008.12.08. 11:28:04

Mi is kezdünk parázni, mert mi Rómából megyünk wizzairrel haza karácsony előtt... csak reménykedni tudunk, hogy nem lesz gáz, viszont ez kiakasztó..

mojoking77 2008.12.08. 11:29:24

Tompus

1., 2., 6. pont teljesen felesleges szemelyeskedes, csak sajat magadrol allitottal ki szegenysegi bizonyitvanyt.
A tobbi tokeletesen leirta a helyzetet, spec. a 18 kilos borond. Azon en is gondolkodtam egy ideig.....

Kopi3.14 2008.12.08. 11:29:31

Col.Maybourne 2008.12.08. 11:24:06
Rx8Titanium 2008.12.08. 09:59:26

tudnatok valami nem fapados megoldast a Koln-Bp viszonylatra?

délioldal 2008.12.08. 11:29:53

Anna nyugi szilveszterre itthon is leszel

schokobanane (törölt) 2008.12.08. 11:30:14

Na, tompus remekül összefoglalta, Pósalaky bácsi már amúgy is integet.

Col.Maybourne 2008.12.08. 11:32:01

mojoking77 2008.12.08. 11:26:03
Na ja, vannak meg 'old-school' legitarsasagok. Egyebkent a fedelzeti kaja (a long-hault kiveve) a nagyon keves kiveteltol (OS, SK, LO) eltekintve gyenge. Ja, multkor MA602-n abszolvaltam egy utat:
En: Egy sort szeretnek.
Stewi: Nincs.
En: Akkor feher bort.
Stewi: Nincs.
En: Akkor milyen alkoholt tudna ajanlani?
Stewi: Csak vorosbor van.

Utana sikerult a stewiktol megtudni, hogy nincs szesz, mert nem szallitottak. Gondolom ki kellene fizetni a szamlat...

mojoking77 2008.12.08. 11:32:55

Kopi3.14

Bar nem lettem kerdezve:

www.expedia.com

Col.Maybourne 2008.12.08. 11:34:35

Kopi3.14 2008.12.08. 11:29:31

Sure thing.
Repulj DUS-bol Lufthansaval, ha eleg koran foglalsz a honlapjukon akkor 99EUR all-in. En is mindig onnan repulok.
Koln - Dusseldorf nem egy tavolsag, vonat occso, a DUS-i S-Bahn meg ott rak le a repteren. Cheers.

Walmer 2008.12.08. 11:35:24

Maybourne, az tuti, hogy a vészkijárat mellé majd a csekinnél, esetleg, de nem előre.

lokoszt · http://lokoszt.blog.hu 2008.12.08. 11:35:52

"tudnatok valami nem fapados megoldast a Koln-Bp viszonylatra?"
Germanwings felxi plus :))

mojoking77 2008.12.08. 11:37:36

Col.Maybourne 2008.12.08. 11:32:01

Megoldas, nem leghatul kell ulni, akkor marad :))

Nekem multkor a csodalatos ir mocsok az Air Lingus lepte meg, hogy elfelejtette bepakolni a cukrot. Ja es ezt akkor kozoltek, amikor mar kifizettetek a kavet.

Portas 2008.12.08. 11:40:37

Haliho !
Aki nem tudná a wizzair vezetője V.J . lett az év vállakozója.... Eléggé érdekes modona HVGGOLDENJOB versenyen!! no comment !

mojoking77 2008.12.08. 11:42:46

Walmer 2008.12.08. 11:35:24

Vannak legitarsasagok, ahol lehet (pl:Emirates), van ahol lehet, csak plusz penzert (Pl: Air Lingus), illetve kifejezetten elony, ha frequent flyer-kent vagy nyilvantartva...

Col.Maybourne 2008.12.08. 11:45:00

Walmer 2008.12.08. 11:35:24


Star Gold kartyaval ez nem gond...
Ket hete is ATL-FRA, A340-300 30K seat.
Ez 2 meter(!) labter... :))))

moli 2008.12.08. 11:50:14

"""Számára totálisan természetes volt, hogy én és a hozzájuk csapódott fiú is beszállhat a kocsijába"""

santa poncabol kellett volna eljutnunk a palma de mallorcai repterre hajnalban. varunk a buszmegalloban, meg csak mi ketten. aztan 5-en. aztan 15-en. aztan 30-an. kozben felkel a nap. ezalatt nezegetunk a taxik fele, de a taxiallomas is ures, ott 2 ember var. negyedorankent begurul egy, beszall egy ember, taxi elmegy. mar 60-an a megalloban. a busz mar haromnegyed orat kesik, nekunk is kell taxi, kulonben lekessuk a repulot. ujabb taxi, ez is egy emberrel megy. tudjuk, hogy innen mindenki palmaba akar menni, dolgozni. atmegyunk a taxikhoz, varunk. megerkezik, es NEKUNK valahogy termeszetes, hogy a mogottunk varokat megkerdezzuk: palmaba mennek-e. termeszetesen, ugyhogy jojjenek, megtoltjuk a taxit. egy szot sem ertunk abbol, amit ok karattyolnak, kiabalnak egymas kozott, ok nem tudnak angolul. tudom, hogy nincs eleg keszpenzem a repterig. raadasul a repterre fix tarifa van, o megis elinditja az orat. mutogatok, hogy alljunk meg egy atm-nel. nem erti, nem tudom nemzetkozi szavakkal elmondani, de a vegen bologat, hogy oke. mivel en nem szeretem a bizonytalansagot, ezert a biztonsag kedveert 5 perc mulva ujra elmondom, hogy kell atm, de o nem erti. itt ketsegbeesek, baratne hatul ket jokora, ovoltozve 'beszelgeto' spanyol asszony kozott szendvicsben. egymasranezunk, mindkettonk szemeben remenytelen tekintet. es itt eldontom: lesz, ami lesz, megyunk amerre megyunk, fizetunk ahogy majd tudunk. aztan kiszall az elso utasunk, es kifizeti a sajat teljes utjat, a taxis nullazza az orat. kiszall a kovetkezo, o is kifizeti a teljeset. minket pedig kiraknak az utolso 1-es buszallomason, ahonnan mar csak egy hosszu megallo a repter. es az eredeti osszeg toredeket fizetjuk.

Kopi3.14 2008.12.08. 11:51:13

Col.Maybourne 2008.12.08. 11:34:35

A problemam, hogy nekem Kolnbe is el kell jutni, ami plusz egy ora Burscheidbol. Dusi meg kicsit macerasabb emiatt. Es sajna a korai foglalasok sem tul eselyesek, mert kb egy honapra tudok elore tervezni. :(
Igy meg marad az egyetlen legitarsasag- ok legalabb eleg emberi idokben jarnak- a Lufi fapadosa, a Germanwings. Modnjuk veluk meg nem volt soha bajom.

soviet80 2008.12.08. 11:53:23

Nekem Augusztusban törölték a Londonból Budapestre tartó járatomat. Péntek este mentünk volna haza, vasárnapi járatra tudtak volna helyet biztosítani, addig nem tudtam volna miből eléldegélni odakint. Magyar ismerősöm vett nekem Ryanair Balatoni járatára jegyet szombat reggelre, azzal haza is értem rendesen. Panaszt tettem a megadott email címen, elküldtem a számlákat a másik repjegyről és taxi költségről. Az eredeti jegy árát 1 héten belül visszakaptam, a többi költségem kb. 60%-át (250Eur) másfél hónappal később, de ehhez is az kellett hogy többször is hívogassam őket az emeltdíjas!!! telefonszámukon.
Az biztos, hogy soha többet nem utazom velük.

ChloeOBrian 2008.12.08. 11:56:55

Én nem értem, mi a problémátok a hosszabb történettel. Azt sem értem, hogy miért szól a hozzászólások 9O %-a a posztíró minősítésével.
Igen ez egy fogy.védelmi blog, szóval szorítkozzon minden post a lényegre, például:

Megszivatott a Wizzair Velencében. Ennyi.

Rainbow_ 2008.12.08. 12:01:07

Csak egy megjegyzés azoknak akik a feltöltő kártyát fikázzák: Ha valaki több országban él, (pár hónapot itt, párat ott tölt,) akkor a feltöltő kártyás telefon a legjobb megoldás. Sokkal olcsóbb mint roaming hívások és fogadások után fizetni, ráadásul ha mondjuk hónapokig nem használod, nincs havi díj sem.

Frescobaldi 2008.12.08. 12:09:43

Azoknak mondom, akik gyalázzák a fapadosokat, h "mér, mit vártál?!". Én elég sokat utazom (havi 1-2 alkalommal) fapadossal is, meg normállal is, legtöbbször Milánó - Bp, meg Róma - Bp vonalon. Általában a wizzair-t használom, mert általában 1-2 napon belül kell repülnöm, s ilyen rövid időn belül a Malév megfizethetetlen. Ennek ellenére, 2 hete volt szerencsém egy Róma - Bp Malév / Alitalia közös üzemeltetésű géphez. Még azt a leprát! Igénytelen repülő, igénytelen stewardess-ek, kb 2 eurót érő kaja. S ez a nem fapados! Nem A WIZZIR-t akarom dícsérni, de a nem fapadosak semmivel nem jobbak, ezt tapasztalatból mondom, legalábbis olasz viszonylatban.

Tarika · http://isitchristmas.com/ 2008.12.08. 12:17:46

Már nem azért, lehet, hogy kissé hüje vagyok, de:
Hol van az leírva, hogy a kiscsaj újságíró??????????????
EZ FONTOS!!!! (Főleg, hogy ezért lett anyázva sokak által :) )

Col.Maybourne 2008.12.08. 12:24:24

mojoking77 2008.12.08. 11:37:36

A 3C az nem kifejezetten a gep vege... :)))

nagyo1 2008.12.08. 12:25:14

Ezerszer megfogadtam es lassan 2 eve h nem repulok a Wizzairrel. SOHA AZ ELETBE!!! Inkabb maradok a fenekemen mint veluk hercehurcazzak! Igen mindenkinek irni kellene minden sajtoba mert amit a wizzair csinal az felhaborito!!! Hat belolem tobb penzt nem sajtolnak ki!!!

ElChe · http://bigblue.reblog.hu/ 2008.12.08. 12:26:57

Utaztam fapadossal is (Wizz, Smartwings), charterekkel, fapadosnak nevezett de szerintem annál jobb társasággal (Air Berlin) meg persze normál légitársasággal. Igen, időnként megtörténik ilyen kellemetlenség. Egyszer egy Malév charter késett hat órát, egyszer meg a Malév nem hozott haza Göteborgból időben, ott kb. hét óra késés lett a vége, mert müncheni átszállásos utat tudtak összehozni. Ott nem hagytak, tehát ebből a szempontból bajom nem lehet. De azt is közölték, hogy semmiféle extra igényem nem lehet a kajakuponon túl, mert műszaki hiba volt a törlés oka.
Száz ember százharmincféle esettel szembesül. A drágaságról még annyit, hogy barátnőm mind a két gyerek úgy töltött egy-egy hetet belga rokonnál, hogy a fapadossal időben foglalt jegy cirka 15 rugó volt. Lufthansával is pont ennyi lett volna? Van-e kockázata? Van hát. Aki otthon marad, azt nem hagyhatják a reptéren, tehát övék az istennek országa?

ATS 2008.12.08. 12:28:14

Gyerekek, kemény az élet!

Lehet néha ráfázik az ember, de az előnyei a fapados szolgáltatásoknak messze felülmúlják a hátrányait, ezért szeretjük ;)

Mellesleg a Trenitalia weboldala 5 perc alatt kihozza a menetrendet Milano / Bergamo átszállásokkal, vonatjegy kb 20-30 eur.

Odafelé alszol egyet a vonaton, kajálsz egyet és reggel simán eléred a gépet. Ez bőven kijön a 70 euróból.

Aki meg magatehetetlen az ne utazzon inkább...

nix 2008.12.08. 12:36:39

Tarika:
"Ráfaragott a jó Wizz Air, mert a megszopatott járaton volt egy újságíró"
Mivel ez az újságíró kizárásos alapon nem a Szily (neki azért jobb a stílusa), feltételezhetjük, hogy a panaszt első szám első személyben elmesélő ismeretlen hölgy a bátor és felkészült zsurnalista (aki egyébként rendőröket használna hordárnak - ez amúgy zseniális lépés, vajon hol tanulta?)

mojoking77 2008.12.08. 12:37:11

Col.Maybourne 2008.12.08. 12:24:24

Elofordulhat ott is.. Lehet Zanaek (gyk: Kartell) ultek elotted. Multkor Malevval mentem ki Dublinba, ezek a hulyek havonta jarnak ki allitolag, szerintem mar Pozsony felett kesz voltak...:)
Amugy Europan belul meg nem jottem ra a business class lenyegere...:)
Azonkivul, hogy kicsivel jobb a kaja, (bar az AF gond nelkul megjatsza, hogy ugyanazt adja), ha csak nincs nagyon foglalva, a 4-5 sort mar gond nelkul kiadjak Economy-nak ugyanazokkal az ulesekkel. Nem mondom, egy nagy gepen....

Vortex 2008.12.08. 12:38:59

Sziasztok !

Sosem fogom megérteni az ilyen háborgó utasokat...
Megvetted a jegyet, ezzel elfogadtad a szerződési feltételeket. Innentől kezdve vitának helye nincsen.

A fapadosok pont azért fapadosok, mert nem állnak szerződésben a menetrendszerinti társaságokkal, ergó elvárni azt, hogy a Malév jegyedet fizessék, nonszensz.

Ha jól értelmeztem a leírást, a Wizz minden, a szerződési feltételekben leírt- kompenzációt megadott volna.

Zsolt

lütty 2008.12.08. 12:49:26

Most egy még rafináltabb Vodafone hirdetést olvashattun, rafkósabbat, mint a csütörtöki. Az üzenet elrejtve a történetben: külföldön is feltöltheted a telefonod! Ez a te pillanatod! hello DDB!

flea 2008.12.08. 12:50:24

A Wizz ebben az esetben konkrétan köcsög volt, ez nem vitás, de azt nem értem, miért sommásan "a fapadosokat" szidják egyesek. A késések és a bánásmód szervezés és cégfilozófia kérdése: egyes légitársaságok - és nem csak fapadosok vannak ilyenek - mindenen spórolnak (az utast is beleértve, nem ritkán elsősorban), aztán csodálkoznak, hogy csúszással fordul a gép, amin már közvetlenül is sokkal többet buknak, mint amibe került volna a kiszolgáló személyzetet rendesen megfizetni, és akkor még az utasok elégedettségéről és az ezzel közvetlenül összefüggő kihasználtságról nem is beszéltünk. (Amiből megint csak egyenesen következnek a járattörlések, a további elégedetlenség, cikkek a homáron... és a kör bezárul.)

A magam tapasztalatáról annyit, hogy fapadosból az apróbetű elolvasása után az easyJetnél maradtam, vagy tízszer repültem eddig velük, és a legnagyobb késés, amit összehoztak, 40 perc volt, az átlagos meg kb 5: nemegyszer volt úgy, hogy előbb értünk oda. (Tény, hogy ennek nagy része London volt, ami a fő bázisuk, de mentem Genfbe is, akkor se jártam másképp.) A színvonalukról pedig (az ügyfélszolgálatot is ideértve!) annyit, hogy a híresen precíz és tényleg minden szempontból profi Lufthansa talán felülmúlja őket, de a Malévot és a British Airways-t már egyértelműen hátrébb rangsorolnám. Az Air France meg kimondhatatlanul borzalmas. Nem fogom ezért kipróbálni a Wizzairt, de nem csodálkoznék, ha náluk még az is jobb lenne.

Col.Maybourne 2008.12.08. 12:50:52

mojoking77 2008.12.08. 11:37:36
1 mokus ult csak C osztalyon... A 3C eppen Y-ra volt osztva (en is szeretem a Maleves 737-600 es dash 700-askoat, mindig legelore kell ulni Y-n es akkor nagy esellyel business fotelban kotsz ki :)
A C osztalynak Europan belul valoban nem sok ertelme van. Nem is veszek ra jegyet, de az iden vagy 10-12 alkalommal megis sikerult utazni rajta a tulkonyvelesek miatt at kellett ulnom businessre (ebbol az egyik a TK IST-BRU jarata volt, 3.5 ora azert jobb C osztalyon...).

Szarazkoro 2008.12.08. 12:52:25

Csak azt szeretnem mondani, h:
VELENCEBOL NAPI TOBB VONAT IS HAZAHOZ...
Szemelyes tapasztalat....
Tajekozodas a lehetosegekrol hol marad????
Aki meg a telokartyaja miatt huzza le a not az 1 idiota....

Tarika · http://isitchristmas.com/ 2008.12.08. 13:02:03

nix 2008.12.08. 12:36:39
Szerintem a Wizzar ettől a levéltől nem lett megszopatva :) Szily - lefogadom bármibe - a kiscsaj RTL-es végszavára akart utalni...

schokobanane (törölt) 2008.12.08. 13:13:41

Tarika · isitchristmas.com/ 2008.12.08. 13:02:03
Ha visszalapozunk, látjuk, hogy a Homárnak a párizsi esetet nem írta meg semmilyen újságíró. De érdekes módon ezt a velenceit meg megírta valaki, aki állítólag az.

nix 2008.12.08. 12:36:39

Most gondolkozom csak el azon, hogy Szily talán ironikus értelemben írta le az "újságíró" szót...

luchador 2008.12.08. 13:18:10

Na már előre fosok, hogy holnap vajon a Wizzair nem hagy Göteborgban, vagy a kedves reptéri alkalmazottak basznak ki velem...

2008.12.08. 13:20:43

@lütty: a történet szereplője az OLASZ Vodafone pre-paid kártyáját töltötte fel Olaszországban, bár gondolom, hogy a magyart is feltölthette volna, ugyanis ha jól emlékszem, akkor otthoni kártyákkal fel lehet tölteni külföldi Voda pre-paid-eket is.

gonnaburninflames 2008.12.08. 13:21:05

Tessek otvennegyezressel fizzetni a jegyert, a kulonbsegbol majd fedezi a Wizzel a karodat.

La Tangolita 2008.12.08. 13:23:52

A kollegam egepet toroltek, mikor jott volna haza Berlinbol. Easyjet. Ok: idojaras (vagyis nem a legitarsasag tehet rola). Kompenzacio: fejenkent 250 euro, hazaut masik geppel kulon dij fiztese nelkul(interneten elinteztek azzal a kodszammal, amivel az eredeti jegyet foglaltak). Jo, szalloda nem volt, mert nem volt tul sok hely, ami meg volt, azt a kisgyerekes csaladoknak ajanlottak fol. Kollegam es baratai az ejszakat a repteren toltottek.

Azok, akik azt irtak, hogy a fapadostol ne varjunk el tisztesseges szolgaltatast, azok mit szolnak a fentiekhez?

Egyebkent nem ertem, hogy a Wizzair sajat szerzodese hogyan tartalmazhat EU-s jogszabalyokkal ellentetes kiteteleket. Ezt valaki esetleg meg tudja magyarazni?

Dirty 2008.12.08. 13:27:17

Miért rugdaljátok szegényt? Nem elég, hogy megszopatta a wizz, még ti is lerántjátok? Mondjuk a az egész telefonos rész dramaturgiailag indokolatlan, akár ki is hagyhatta volna a cikk írója, és akkor a "sikeres ember nem lehetsz..." kommentekből kevesebbet kapott volna.

Azért én is odamondok: "Persze már Velencén láttam rajta..." - Ja ahogy ez VelencÉN volt? Onnan csak 1 óra a vonat haza :D

La Tangolita 2008.12.08. 13:28:42

En nem ertek egyet egyebkent azokkal, akik itt kifejtettek, hogy olcso husnak hig a leve, ne is varjunk mast.

Ha ezt elfogdjuk, akkor az szerintem egesz egyszeruen azt jelenti, hogy okenak tarjtjuk, ha egy szolgaltato azt mondja:

"Fizzessen X penzt (olcso), es en ezert vagy nyujtok Onnek szolgaltatast, vagy nem. 50-50%. Igy is megfelel? De aztan utolag ne reklamaljon am nekem, elore szoltam! Ezert nem kerek sokat. Erti? Ezert olcso, mert nem tudom vallalni, hogy On a penzeert BIZTOSAN kap valamit. Erti, ezer nem draga. Vilagos?"

nem várt fordulat 2008.12.08. 13:30:02

"délioldal 2008.12.08. 10:46:00
figyu a post írója nőből van

az manapság a 20. században (idézve lalanc hozzászólását:) egyáltalán nem kínos ha pre paid-del nyomulsz."

manapság a 20. század már a 21. század.

nem várt fordulat 2008.12.08. 13:37:38

Bazári majom: ez hülyeség. szerencsére van olyan, hogy törvény, meg fogyasztóvédelem. ha én bemegyek egy kínai boltba, és azt mondják, hogy ez a cipő 1000 Ft, és három hónap garancia van rá, akkor ha két hónap múlva tönkremegy, megyek és élek a garanciával. na jó, nem életszerű, kidobom a picsába, magamban elkönyvelem, hogy olcsó volt és szar is, de érvényesíthetném..

flea 2008.12.08. 13:41:05

karacsi_maci:
Az a durva, hogy ha arra jársz, akár mehetsz és érvényesítheted is. Adnak egy másikat. Egyrészt bele van kalkulálva nekik, másrészt a kínaiaknak nem mindegy, hogy mit gondolsz róluk (a termékükkel ellentétben, mert arról ők is tudják, hogy sz@r).

flea 2008.12.08. 13:43:02

Ennek a "manapság a 20. században"-nak ki az eredeti kiötlője? Q**ajó :)

bagolybagoly 2008.12.08. 13:47:59

A Kárlóra mennyibe kerül a jegy? Azt nem lehet közvetlenül megvásárolni?

Kopi3.14 2008.12.08. 13:54:11

flea 2008.12.08. 13:41:05

Rengeteg minosegi kinai termek is van. Csak arrol nem hirdetik, hogy kinai.

egyszeriszakacs 2008.12.08. 14:05:35

Fentebb írta valaki, hogy utasok jogait kinyomtatni, lobogtatni. Sajnos el kell, hogy szomorítsak mindenkit, mert azzal semmire nem fogtok menni.
Mégpedig azért, mert a wizzairnek (ryanairnek, easyjetnek, plusz egyéb fapados járatok) NINCS képviselete a repülőtereken, csak az otthoni bázisokon. (Ryanair-Dublin, Easyjet - London) A wizzairnek pedig még idehaza sincs. Akikkel a normálisabb utas beszél, a kevésbé normális üvölt, azok a világon semmit sem tudnak tenni a szálloda, pénzvisszatérítés, kártalanítás ügyében, csupán annyit, hogy átírják a delikvenst következő járatra, mivel ők nem a wizzair. Mégegyszer: wizzair reptéri ügyfélszolgálata NEM létezik.

lütty 2008.12.08. 14:08:41

tapani-látod ez is engem igazol. Az egész cikk egy Vodafone reklám...ilyenekkel külföldön már egy ideje manipulálnak. Csetelős helyeken egy-egy fazon bedob egy témát, úgy, hogy észre sem veszed, hogy tematizál...és, ha nem is azonnali vásárlásra késztet, akkor is valami hatást ér el, ha mást nem, márka ismertségnövelést. Egyébként ügyes módszer, csak manipulatív, én meg azt nem szeretem.

lütty 2008.12.08. 14:14:24

vagy üldözési mániám lenne?

2008.12.08. 14:17:06

@lütty: annyit mindenképpen elmondhatok, hogy (sajnos) nekem a Voda nem fizet egy centet sem, pedig a bankszámlám el tudná viselni ;)

lütty 2008.12.08. 14:20:43

na ez eszembe sem jutott-de most már igen!-...hogy esetleg te is be vagy építve..megnyugodtam, talán annyira mégsincs üldözési mániám.

Sipirc 2008.12.08. 14:21:41

8 eve külföldön elek,es mindig feltoltos telefonom volt. Mert minek mobil, ha van ocsoert vonalas?
ja vodafone feltoltos cuccairol lehetne dumalni, mert egyszer ket napot basztam el BP-n a szabimbol, hogy a roamingom egyaltalan mukodjon, globalis vilag, meg vodafone mindenhol, csak amikor jottem a spanyol vodafone-os mobilommal, akkor azt sem tudtak BP-n hogy mihez kezdjenek vele,...
le is csreltém vodafone-t alkalomadtan, de az uj szolgaltato se kutya, ugyan nagyon buszken hirdetik a globalitasukat, de magyarorszagrol a kartyamat meg nem tudtam egyszer sem feltolteni, de szarok az osszesre, nem telefonalok es kesz....
regebben nem volt mobil, de meg vonalas telefonunk sem volt am 1992-ben bibi, es akkor szepen az utcara kellett lecsortetni a fulkehez....,es elore kellett mindent megdumalni. ilyen esetekben mint a cikk is, csak a turelem maradt es varni hogy a dolgok megoldodnak es a masok joindulataban bizni

a wizzairnek meg jol szarul megy szerintem, azert ilyen gecik. Nem adok nekik egy evet sem es megszunik a ceg....

gonnaburninflames 2008.12.08. 14:42:50

Manapsag a 20. szazadban mar nem ciki otvennegyezressel fizetni.

flea 2008.12.08. 14:49:53

Kopi3.14: teljesen igazad van, általában én is elítélem a sommás "kínaizást", de talán a kifejezett "kínai boltok" tartalmával kapcsolatban megengedhető :)

Fandor 2008.12.08. 14:52:17

karriertanacs, írtam neked PÜ-t, én is azzal az okt 22-i beauvais-i járattal jöttem volna, amit töröltek. A végén kifizettek nekem 70 EUR-t, de a lényeg:

- ennél több károm keletkezett (90 EUR csak a vonat át Brüsszelbe), és ez bőven az olcsóbb megoldás volt (mutasson már valaki egy európai várost, ahol 70 EUR-ért lehet hotelszobát találni)
- megadtak egy telefonszámot, amin el lehet érni az ügyfélszolgálatot: EMELT DÍJAS! nem is lehet külföldről magyar mobillal hívni!
- az üzletszabályzatuk valószínűleg ellentétes az európai jogszabályokkal, remélem lesz egyszer egy szakember károsultjuk, egy ráérő jogász, aki utánamegy ennek.....

nix 2008.12.08. 15:00:37

@Bazári majom 2008.12.08. 13:23:52
Az Air Berlin NEM lowcost, 'csak' olcsó! A Malévnál is el lehet csípni olcsóbb jegyet, mint egyes Wizz/Ryan/SkyEU járatokra, de attól még nem lókoszt.

Fandor 2008.12.08. 15:03:58

egy hasonló eset 2007-ből:

"Jogerősen pert nyert a Wizz Air légitársaság ellen egy utas, mert a 3 órás késés után a gépen sem kapott ételt, italt, így éhezett. A Pest Megyei Bíróság ítéletet hirdetett - erősítette meg a férfi ügyvédje, dr. Magyar György. "Az első fokú ítélet után a légitársaság fellebbezett. A másodfokú jogerős döntés szerint a légitársaságnak több mint 75 ezer forint nem vagyoni kárt és 68 ezer forint perköltséget kell megfizetnie, amiért a járat késésekor nem biztosított a várakozási idővel ésszerű arányban étkezést és frissítőket. E jogellenes magatartással a Wizz Air megsértette a felperes emberi méltóságát a jogerős ítélet szerint" - magyarázza Magyar György.

Gábor, aki éhezett, a STOP-nak elmondta a fura utazás történetét. Kellemetlen éhkoppjáért kapott összegből több luxusvacsora is kitelik, mégsem ezért perelte a légitársaságot.

"Erkölcsileg tűrhetetlen, ami történt" - szögezi le előre. "Brüsszelből repültem Budapestre, este 8-kor, a kiírt indulás előtt egy órával már a reptéren voltam becsekkolni, de a járat 3 óra késéssel indult. A légitársaság a repülőtéren nem gondoskodott a várakozó utasokról."

Még a vécé csapjából sem ihatott

Gábor legnagyobb megdöbbenésére a felszállást követően pedig pénzért kezdték el árusítani az ételt és az italt a gépen.

"Egy doboz kóla és egy szendvics öt és fél euróba került. Sajnos csak svájci frank volt nálam, azt nem fogadták el, ahogyan a bankkártyából is csak a dombornyomásos változatot. Sehogyan sem tudtam enni, innivalót venni magamnak. Kínomban már arra is gondoltam, hogy a mellékhelység csapjából iszom, de közölték, és kiírás is felhívta a figyelmet: nem ivóvíz. A bíróság elfogadta azt a közismert tényt, hogy a reptéren és a gépen működő légkondicionálás miatt fokozottan kiszárad az emberi szervezet. Én is nagyon szenvedtem. Különösen, amikor körülöttem mindenki falatozott és ivott. Édesanyám gulyáslevesére gondoltam, amivel majd otthon vár. Abba már nem is merek belegondolni, hogy mi van, ha egy cukorbeteg emberrel, aki bekómálhat, ha nem jut néhány óránként ennivalóhoz történt volna mindez" - magyarázza a fiatalember, akinek volt annyi esze, hogy még a repülőn leíratta a légi kisasszonnyal, hogy csak pénzért kaphat enni, inni.

Az üzletszabályzat akadályozta saját magát

"Az alperes légitársaság azzal védekezett, hogy a fedélzeten ingyenes ellátás nem jár. Noha üzletszabályzata előírja, hogy késés esetén az utasok étkezési utalványra, kuponra jogosultak, ugyanezen üzletszabályzat szerint az ellátásról való gondoskodás korlátozható vagy elutasítható, ha az ellátás biztosítása további késedelmet okozna. A jogerős ítélet megállapítja, hogy a légitársaság megszegte a járatok törlése, vagy hosszú késése esetén az utasoknak nyújtandó kártalanítás és segítség közös szabályainak megállapításáról szóló 261/2004 európai közösségi rendeletet, azzal, hogy a késés ellenére nem biztosított megfelelő ellátást az utasának" - tette hozzá Gábor ügyvédje. A bíróság arra is rámutatott, hogy késés esetére a közösségi rendelet általános ellátási kötelezettséget ír elő, amelyet a Wizz Air üzletszabályzatában oly módon szűkít, ami veszélyezteti a közvetlenül alkalmazandó rendelet célját.

Az ítélet indoklása szerint az ellátás igénybevételét, illetve biztosítását a kuponrendszer nehézkessé teszi, így például az éjszakai órákban késedelmet szenvedő és kisebb repülőterekről induló járatokra nem alkalmazható. A nehézkes igénybevétel a kizáró okként szereplő késéshez vezethet, azaz maga az üzletszabályzat rendelkezése akadályozza saját érvényesülését.

12 óra már nem késés - per nélkül kártalanították Beát

Bea járata korán reggel indult volna ugyancsak Brüsszelből, azonban a repülőtéren a Wizz Air azt jelentette be, hogy a gép — módosított útvonalon — csak este száll fel. A légijáratok törlése, vagy hosszú késése esetén az utasoknak nyújtandó kártalanítás, és segítség közös szabályainak megállapításáról szóló 261/2004 európai közösségi rendelet szerint késés esetén kártérítés nem jár, a légitársaságot csak ellátási kötelezettség terheli, tehát például a késéssel arányos mértékben ételt, és frissítőt kell biztosítania. "A jelen ügyben azonban az utas úgy vélte, hogy valójában nem jelentős késésről, hanem a reggeli járat törléséről, és új járat indításáról volt szó. Ebben az esetben pedig a közösségi rendelet értelében kártérítés jár" - magyarázza dr. Magyar György másik repülős ügyének történetét.

"A kártérítési kérelmemet a légitársaság elutasította, ezért fordultam ügyvédhez" - mondja az asszony, akit az zavart, hogy hülyének nézték, akkor amikor a csaknem 12 órás indulási eltérést késésnek minősíttette a Wizz Air. Bea bírósághoz fordult igazáért, keresetet nyújtott be. A per során a légitársaság az utas kereseti követelését elismerte, így a felek egyezséget kötöttek. A Wizz Air visszatérítette a jegy árát, 250 eurós (mintegy 70 ezer forintos) kártérítést fizetett, és átvállalta a perköltséget is.

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2008.12.08. 15:25:00

hat en mar tenyleg regen voltam europaban, de itt a reptereken van a falon parezer vezetekes telefon, mukodik kp-vel telkartyaval, debittel, credittel....
itt ha kimarad egy jarat elszallitanak egy szallasra
aztan vissza a kovetkezohoz

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2008.12.08. 15:45:04

ja ezt meg nem is ertem aki azt iraj hogy mit varsz toluk, ha ilyen olcsok?
hat vazze kifizetem a jegyem, hogy vigyenej el A-bol B-be akkor vigyenek el
ha ennyiert nem tudnak emeljek a jegyarat
termeszetesen a legnagyobb legitarsasagoknal is elofordulhat problema, de kezelik

Itáliainagysándor 2008.12.08. 16:10:27

Velem is eljátszották ezt Párizsban, csak annyiban volt más a szituáció, hogy minek az Air France nem várt meg a csatlakozással így ott ragadtunk Párizsban... Némi reklamáció után kaptunk egy Comfort nevezetű hotelben egy szobát ill. vacsorát és reggelit a helyen amit az Air france állt, kaptunk új repülőjegyet és a másnap reggel 9-kor induló géppel hazajutottunk, de senkinek nem kívánom ezt a kálváriát.

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2008.12.08. 16:16:31

OK sandor, de nektek nem kellett egy vadidegennel kocsikazni es egyutt aludni stb.

bagolybagoly 2008.12.08. 16:20:09

nagysándor barátom ... te ezen felül mit vártál volna még? a seggedet is az Air France törölje ki a Comfort Hotelban?

gbrn 2008.12.08. 16:42:31

hajrá Vigi, hajrá Vittorio! :)

fabot 2008.12.08. 16:57:27

A fapadosok télen szoktak bebukni. Ugye nem a WizzAir lesz a következő? Egyértelmű, hogy 80 fő szállítása egy olyan gépen, amelyiken amúgy "180 kényelmes bőrülés várja utasainkat" nem gazdaságos :) Gondolom már oda jutottak, hogy ezekben a nagyon veszteséges esetekben inkább visszamondják a járatot. Az utas meg úgyis lamer, ha már oda jutott, hogy egy fapadossal utazik.

(kb nyolcavan maradtak Párizsban; mert hogy hányan rekedtek kint Velencében azt az "újságíró" nem tudta kideríteni - gondolom a Kiskegyednél tanonckodik)

gyovai 2008.12.08. 17:21:40

En a kovetkezokeppen hagytam magam megszivatni a Wizzair-nel: Harom jegyet lefoglaltam a barataimmal Milanoba a neten. Nem kartyaval szandekoztunk fizetni, hanem utolag a bankban szemelyesen, hogy megsporoljuk a fejenkenti 4 euro kartyadijat. Harman ultunk a szamitogep mellett, es nagyon koncentraltunk, hogy minden siman menjen. Megjegyzem, nagyon gyakori jegyvasarlo vagyok, de most megis egy hitetelen bakit kovettem el. Amikor jott a visszaigazolas a jegyfoglalasrol, nem mentettem el, nem nyomtattam ki. Gondoltam, harman lattuk a sajat szemunkkel, ez eleg is lesz. A Wizzair nem kuldte el emailben a kodot, tehat csak felirtam azt a foglalaskor, es ugy mentem a bankba fizetni. Amikor masnap megerkezett az email cimemre a fizelesi bizonylat, megdobbenten lattam, hogy egy nappal kesobbre adtak a jegyeket, mint ahogyan eredetileg foglaltuk. Szaz szazalekig biztosak vagyunk abban, hogy az elozo napot adtuk meg nekik, es abban is, hogy a kod mellett legeloszor a megfelelo datum szerepelt. Mar csak azert is nagyon figyeltunk erre, mert tovabb utaznank Milanobol meg aznap, es azok a jegyeink mar korabban megvoltak, tehat egyaltalan nem lett volna mindegy a datum. Vegul, mivel bizonyitekunk nincsen, megegyszer megvettuk a jegyeket kartyaval a megfelelo napra. Igy mostmar egy csutortoki, es egy penteki napra is van jegyunk. Nagyszeru! Ezzel tulajdonkeppen fejenkent "csak" 5 ezret buktunk, mert tenyleg nagyon olcso volt, erre nem lehet panasz. De ez a plusz otezres volt a tanulopenz. Mindenkit szeretnek figyelmeztetni, hogy ne essen ebbe a hibaba, amibe nekunk sikerult. Es meg arra leszek nagyon kivancsi, hogy eljutunk-e majd Milanoba a ket nap kozul legalabb az egyiken a Wizzair jovoltabol.

pampam 2008.12.08. 17:45:56

Fabot, lehet hogy van benne igazság, de én tavaly augusztusban 7,5 óra késéssel indultam ki Londonba visszér barátunkkal, TELE volt a gép, és egy vele párhuzamosan Brüsszelbe induló kb. 80-90%-os telített járatot töröltek, utasai min. 7 órája várakoztak ott is. Igazából mi is benyeltük az ócsó husi szöveget, DE, a múlt hét szerdán a kolléganőm Londoni visszeres járata 9 óra késéssel indult el nagy-nehezen, szintén majdnem full utasszámmal. Erről még nem sztroizott senki, de ezek szerint ez volt a múlt heti 3. "kis" problémája a cégnek... A fogyasztóvédelem itt szerintem azért fontos, mert ennél a cégnél túlságosan gyakori ez a gond, a többi fapados csapattal szemben!!!

deputy sheriff 2008.12.08. 18:17:03

Kicsit eluralkodott rajtad az ujsagiro, a vege mar vadregenyes, szerelem/szex/gyengedseges, novellas, mar csak azt vartam mikor szavalsz szonetteket.

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2008.12.08. 18:29:17

deputy
amugymeg ahhoz hogy valaki konplenoljon a wizz ellen es elmeselje a homaron mi tortent vele
hat ahhoz nem kell ujsagironak lenni
sot sim kartya se fontos

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2008.12.08. 18:31:36

ja ezt csak azert irom mert a felvezetoben az van hogy a wizz jol beszopott mert volt a gepen ami nem ment egy ujsagiro is
hat ezt a tortenetet meg az 54 ezres juhasz is le tudna irni
a parizsi is megjelent ujsagiro nelkul
10 millio bolcsesz es ujsagiro orszaga vagyunk

deputy sheriff 2008.12.08. 18:34:18

hagyma,

na ja, de a vege mar nem ide es nem rank tartozott, hogy Carlo meg Pistam, meg Karcsi, ki vitt e hova, kivel aludt.
a lenyeg maradt, ki, a wizzair. kozben elolvashattuk, hogy ki milyen rendes, magyarorszagon ki milyen szar, a feltolto kartyazast, a kocsikazast, a kirandulast.
azt hittem a poszt a wizzair-rol szol, nem utazo napolo lesz.

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2008.12.08. 18:34:53

csak idezek a masik ujsagirotol, szabadon
a megszopatott jaraton volt egy ujsagiro aki...
hat errol ennyit a megszopatott jaraton senki nem volt ettol lett megszopatott
de ezt csak ugy kihoztad belolem, regen nem figyelem a minoseget, ez az internet kora
en is irok ahogy akarok, nem vagyunk egy Jokai

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2008.12.08. 18:36:55

dehat O ujsagiro
kihangsulyozottan
ezert szep kerek tortenetet irt
ettol fuggetlenul felreertes ne essek, nagy kocsogseg azt mondani, sorry ez a jarat nem megy mennye milanoba ahogy tudsz es le vagy xarva

vércica 2008.12.08. 21:54:05

Ez a nő, aki állítólag újságíró, inkább menjen gázóraleolvasónak.
Naggyon meg lett szopatva a Wizz, az annyát, de meg lett szopatva! Bár fene tudja, nekem nem úgy tűnik, hogy a Wizz lett megszopatva, sokkal inkább az utasok, élükön az újságíró picsával...Wizz meg röhög a markába.
Amúgy meg csatlakozom az előttem szóló véleményéhez, who the fuck is Ziti és kit érdekel ez??? Fákkk!

kamaz7 2008.12.08. 23:57:21

Szerintem viszont elég jó írás, nekem tetszett. Nyilván kellemetlen egy helyzet, de ennek ellenére sikerült neki indulatmentesen, trágár szavak nélkül megosztania velünk, mi történt.

Vidám napot,
Zsebibaba

Balance Of Power 2008.12.09. 09:45:30

Ez tenyleg a noimagazin-szintu ujsagiras (nem Nok Lapja, mert azert az kepvisel egy nivot), raadasul most a szerkeszto sem huzta meg a cikket, mert egyebkent a felet ki lehetne hagyni siman. Ziti, feltoltokartya, rendor-hordarok, meg-e dugnak-e, 8 bekezdes Carlo-rol, ezek mind-mind felesleges infok es csak a posztolo balfaszsagat hangsulyozzak ki. Sajnos, mert a sztoriban lenne potencial...

2008.12.09. 09:47:45

Jó volt az írás. Engem 1975.november.5-én hagyott ott a Wizzair a szibériai Uszty-Ilimszkben. Akkor ott letelepedtem, a helyi kolhozban traktorozom, szombatonként vodkázás van, mi kell még ?

Bukowszky · http://bukowszky.blog.hu 2008.12.09. 10:11:38

nem értem miért kell módszeresen lejárani a Wizzairt.

ellenszenvesek nekem is, mindig is azok voltak, a trükkös, átverős, lehúzós jegyfoglaló rendszerük és a nem létező ügyfélszolgáltuk miatt.

mégis, gyakorlatilag az egyetlen légitársaság, amelyik legalább elvben alkalmaz magyar alkalmazottakat (pilótákat) - sajnos ugyanez a nagy nemzeti légitársaságunkról NEM mondható el!!

minden légitársaságnál előfordul, hogy törölnek járatokat. nincs kivétel. ez kellemetlenségekkel jár, minden esetben.

nyilvánvalóan arról van szó, hogy jó magyar szokás szerint, aljas szándékkal le akarják egyesek járatni a Wizz-t - és bár nem szeretem őket különösebben, ebbe a sorba nem állok be.

amúgy tényleg ép ésszel nem tudom felfogni, hogy miért szarja le ennyire látványosan és arrogánsan (emelt díjas panasz-vonal, ugye.. ehh..) az utasait. valamit alapjaiban rosszul csinál a wizz.

Bukowszky · http://bukowszky.blog.hu 2008.12.09. 10:15:23

úgy értem, felvesz alkalmazottnak magyar fiatalokat és nem kirúgja őket, hogy aztán moldáv meg a jó ég tudja milyen pilótákat ültessen a helyükre, mint az úgynevezett nemzeti légitársaságnál.

a posztíró picsa nekem is rendkívül ellenszenves. de hát az ilyennek is élni kell.

2008.12.09. 11:17:31

Bukowszky:
te most nem tudod eldönteni hogy a vizér mellett vagy ellene foglalj állást ? Olyan bizonytalan vagy... vagy mégse :)
LOL

Goldarrow 2008.12.09. 11:18:48

Azon gondolkoztam, én is megírjam-e a szerdai sztorit a homárnak, de látom beelőztek. Én(mi), szerdán mentünk volna Franciaországba a Wizzairrel Bpről. Hát a aznap este otthon aludtam. Nézett is a család rendesen... :) Havarokkal mentünk volna 4 napra körbenézni. Autó, szállás előre lefoglalva kifizetve... Egyikünk -mivel Angliából jött- már ott várt volna minket (várt is rendesen). A történet röviden:
Megérkezünk Ferihegyre, be a váróba. 12 óra: a gép nem megérkezni. Mint a máv kb félóránként rátesz egy ujabb időpontot. 3 óra múltán mindenki kap kajajegyet (4 - euró) nemtom, mondjuk ezt mi alapján számolták ki, de mindegy is örültünk neki, bár dobtuk az agyunkat hogy egy szendvics 900ftnál kezdődik. 4 órás várakozás után kezdtünk gyanakodni, valami nem stimmel. Elkezdtek szállingózni a hírek bizonyos madárrajról ami beleszállt a hajtóműbe. Ekkor akartam megkérdezni a wizzairt mégis most mi van.Persze ki nem engedtek már a váróból mert biztonsági kockázat (legalábbis ezt mondták), utobb kiderült felesleges is lett volna mivel nincs képviseletük sehol sem. Este hatkor bejelentették hogy mindenki mehet haza mert nem lesz járat de ha várunk, akkor megmondják mi lesz. Hát vártunk, mi mást is tehettünk volna. Senki nem tudott semmit. A Ferihegy azt mondta hívni kéne a wizzairt. Csakhogy nincs normális számuk csak ami 225+ áfa. Hát fogja a halál hívni őket ennyi pénzért, amit vissza se kapsz. A többi utas gondolta megpróbálja. Sok eredménnyel nem jártak hacsak nem azzal, hogy a wizzair bevételét növelték mivel 90%ban több perces zene meg "a vonalak foglaltak, kérem várja meg míg lesz szabad ügyintéző"-t kaptak. A reptér azt mondta nem tudja elérni őket és amúgy sem tudnak semmit. A wizzair azt mondta nem éri el a repteret. (biztos elszakad a szőnyeg, így a füstjelek nem voltak kivehetők) Kb egy óra anyázás után, bejelentették (kicsit sajnáltam is a reptér alkalmazottait mivel ők nem tehettek róla a wizzairtól pedig senki nem dugta oda a képét), hogy aki akar menni az holnap reggel 7kor legyen itt és akkor talán. Persze mivel ez kiindulási pont fizetni semmit sem fizetnek mindenki úgy oldja meg az alvást és a kaját ahogy tudja. Nekünk mondjuk nem volt gond mivel Pest közeliek vagyunk, de pl volt egy vidéki 2 gyermekes család (két kb 6 hónapos gyerekkel). Ők mondjuk szívták rendesen. (és még akkor nem is beszéltem a külföldiekről) Ekkor szolt be egy másik utas, hogy ne sírjon a nép, mert szeptember megcsinálták azt, hogy törölték a járatot és kalap kabát, mindenki oldja meg úgy ahogy akarja az utazást, mert hogy wizzairral nem repülnek az biztos. (Tehát akkor most tulajdonképpen meg kéne köszönnünk hogy egyáltalán repülhetünk???) Aztán másnap reggel végül kijutottunk, bár a a személyzet első mondata az volt, hogy a lengyel kapitány "CSAK" miattunk repült most ide... A vasárnapi visszaúton azért még sikerült egy 3órás késést összehozniuk ajándékképpen. Tulajdonképpen lefuthatnék pár kört a wizzairrel, mivel aznapra szabadságot vettem ki és szállás meg autó már le volt foglalva, de tudom úgy is a szemebe röhögnének, és amúgy sincs kedvem ügyvédhez járni fél évig, hogy aztán a jogos igazam tudatában a kifizetett összeget az ügyvédnek átadhassam. Kinek éri meg ez? Bár azon el lehetne gondolkodni, hogy lehet az, hogy nincs egy normális ügyfélszolgálatuk. Mert (bár azt mondják fizetik)ugye ki küldené be a tel. számláját nekik? Hát nem sokan, és ha azt számoljuk, hogy 100-150 utas 5percet beszél vagy várakozik a vonalon akkor az barátok között is 6 számjegyű összeg. Attól még hogy keveset fizettem még szolgáltatást vásároltam, tehát valamit el is várhatnék fejében. Nálam a fapados azt jelenti, hogy lehetetlen időkben, kis repterekre repülök, kaját meg brutális áron árulják. Aki van olyan marha hogy egy ilyen útért képes 50gurigát kifizetni az meg is érdemli. Nekem az elég hogy odajutok 2 óra alatt olcsón, majd a maradék pénzt elsörözöm a haverokkal egy helyi vendéglátóipari egységben. Nem a Mávos szolgáltatásért fizetek, ahhoz elég kimennem az állomásra, és nem kell repülő hozzá.

2008.12.09. 11:27:03

mojoking77 2008.12.08. 11:13:55

Businnes class-ról upgradel-tek First class-re, mit nem értesz ezen? Meg hogy jön ide Malaysian Airlines, meg cabin?

Mindez 1999-ben, ha már kort emlegetünk, te hová repültél akkoriban?


Erről:
www.lufthansa.com/online/portal/lh/de/info_and_services/on_board?l=en&nodeid=1771468&cid=18002

Erre:
www.lufthansa.com/online/portal/lh/de/info_and_services/on_board?l=en&nodeid=1771444&cid=18002

taleum 2009.05.17. 18:06:27

Nem akarom a Wizz-t vedeni de!
1. A baj az velunk bunko magyarokkal, hogy nem vagyunk kepben a fapadosok szolgaltatasaival. Nem a ket szep szemedert kerul haramad annyiba a jegy mint a hagyomanyos legitarsasaggal. Tisztaban kellene lenni, hogy ha torles van akkor vagy dijmentesen atirjak a jegyedet a kov. WIZZRE!!!!!!!!! (ES NEM MASIK LEGITARSASAGRA),vagy visszafizeik a jegyedet. pont. ennyi. ennel tobbet meg maganak az amerikai elnoknek sem tesznek tobbet. Ugyanez a szisztema a tobbi lowcost cegnel is. Aki occson akar repulni az nezzen utanna a bukasi lehetosegeknek ami magaban rejti tobbek kozt azt is, hogy egy torles eseten ott ragadsz a semmi kozepen este, es a kov gep lehet, hogy napok mulva sartol.
2. Abban igazat adok mindenkinek, hogy ha kesik a gep akkor igazan lehetne valami kozlemeny az utasok iranyaba. Teszem azt a gep uton van, meg el sem indult.
süti beállítások módosítása