Tékozló Homár

Céges szenvedés a Gundel pincéjében

2008.12.15. 15:51 | szily | 222 komment

K.N. és társai lucullusi lakomáról álmodtak, amikor kiderült, hogy a Gundelban tartják a céges bulit. Bruhaha, a csúcsgasztronómiában láthatólag járatlan olvasónk saját szájpadlásán tapasztalhatta meg, hogy nem a Gundel a város legjobb étterme.

 

Ceges karacsonyi vacsora, cegunk iden unnepelte fennallasanak n-edik evet es ez alkalombol, ki akartak magukert tenni a ceg vezetoi, s mi lehet ennel jobb hely mint egy vacsora a Gundel-ben. Hozza kell tennem, hogy nem jartam meg ott elotte, vszinu anyagi megfontolasokbol kifolyolag, sot eleg sok kollegam osztozott velem ebben. Tehat az esemeny: a boros pince nevu teremben voltunk vegig, ezt berelte a ceg, az elso dolog ami nem volt szimpatikus, hogy amikor sort kertem lathatoan ez a pincernek nem tetszett, s mikor kihozta az egy nagy oblos boros poharban volt 1/3 sor 2/3 hab formajaban, ezutan ha akartam inni, mindig lekellett vadasznom egy pincert eloszor.

 

Menu: a vacsora elott lehetett valasztani 3 menubol, en ujhazi tyukhuslevest es a lecsos szuzermeket valasztottam.

 

Az elso meglepetes :a levest egy kb 1.5-2 deciliteres kis cseszecskeben kaptuk meg, hidegen, nem viccelek, a langyos szo is tulzas lett volna ra.Izre nem lett volna rossz, a mennyiseg felhaborito, de az , hogy hidegen szerviroznak huslevest az mindent vitt.

 

A masodik fogas kb 3 darab husszelet egy kis lecso es 3 darab knedliszeruseg, nem hibaztak ezzel se, hideg volt, elsonek arra gondoltam talan a pincerek pikkelnek ram a sor miatt.Az ize ennek se volt rossz, igaz a hideg husrol nehez volt eldonteni azert ragos mert hideg vagy azert mert nem volt rendesen megsutve, a mennyiseg es a hideg talalas, katasztrofalis.

 

Az asztalnal megkerdeztem tobb kollegam is akik mas vagy ugyanazt a menut fogyasztottak, az o velemenyuk is egybehangzo volt: ha 5 bol kellene osztalyozni 2 es az amit maximum tudnank adni ra.

 

Desszert: nagy csokitorta, feldaraboltak, kiszolgaltak s mikozben mindenki falatozta a maradekkal jobbra el /kb a torta egynegyede megmaradt/ igaz miutan vki akart meg enni annak adtak meg egy szeletet, nagylelkuen.

 

A menuk araval ugy hiszem mindenki tisztaban van, ez nem igazan egy kifozdei arkategoria, itt rendesen megnyomjak a tollat a szamlan. 6 vagy 6500 huf

 

Felhaborito, hogy Budapest "legjobb" ettermeben a pincer sertodott arccal adja oda a sort, hidegen szervirozzak az eteleket. A vegen kertem meg egy sort az utra, ami jo johet a taxiban, jeleztem a pincernek inkabb ne ontse ki a boros poharba a sort, elboldogulok vele, de akkor mar elkezdte a muveletet, mondom neki igy is jo, erre o, elobb idd meg ami a poharban van, haaat ez igazan szep, micsoda vendeglatas!

 

Senkinek sem ajanlom, hogy kiprobalja

 

Tisztelettel K.N.

Szűrt kommentelők

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Rajmond 2008.12.15. 21:36:06

de én csak annyit fogok mondani: cinnamon

ColT · http://kilatas.great-site.net 2008.12.15. 21:37:12

Különben is céges murit nyaralóba szervezni, kurva sok töménnyel és pörkölttel. Hajnalig. :)

Átlagarcú 2008.12.15. 21:41:01

Be kell ülni a gundelba és telefonon rendelni kell egy pizzát a Hut-ból.
A fiam egy szer már megcsinálta a mekiben. Nagy sikere volt.

hiszti 2008.12.15. 21:42:50

Xezs: saját tapasztalatot írtam, és a feneketlen bendő nem bűn, csak baromi sokba kerül megtölteni. A körülöttem lévő férfi családtagokat nem is teszem ki ilyen stressznek, mint a kávéscsészés leves, összemaszatolt két szál snidlinges tányérral.
Coltnak igaza van. Nyaraló és bográtsch.

Rajmond 2008.12.15. 21:43:08

sörecet
és nem balhéztak a mekisek a pizza miatt?

vércica 2008.12.15. 21:43:45

Sört a taxiba:
- Elnézést, befér ide 3 pár virsli és egy rekesz sör?
- Persze.
- Akkor, BROÁÁÁÁÁÁFFF!

Átlagarcú 2008.12.15. 21:45:43

Ede vendégházában kellene főzni a kis faszenes grillen.

Rajmond 2008.12.15. 21:46:24

és törött üvegasztalra tálalni!

Xezs 2008.12.15. 22:23:37

hiszti: ja értem, tehát te nem leszóltad őket, ez esetben bocsánat hogy nekedmentem. Viszont az a vendéglátós aki nem akarja jóllakatni a vendéget, és kiszúrja a szemét mindenféle mini vacakkal, az adja vissza a végzettségét és menjen düznihegesztőnek. A vendég két dolgot akar: Finomat enni/inni, és olyan mennyiséget amitől jóllakik/nem szomjazik (most nem az alkoholról beszélek, ott 20 sör se elég hogy ne szomjazz).

És ha valamelyik olvassa ezt, akkor üzenem mégegyszer, hogy a 2dl-es vacak az minden csak nem leves! Tessék odarakni egy szép nagy tányérral, nem olyan nagy költség az.

ColT · http://kilatas.great-site.net 2008.12.15. 22:27:09

@vércica : Attól hogy nem tudnak helyesen írni, még főzhetnek mocskos jól :)

Pécsett pl. a János Pince (ha nem az István az, mindig keverem) atom ronda hely, tele idült alkeszokkal, de olcsó a kaja és a 10 ujját megnyalja az ember utána :)

vércica 2008.12.15. 22:30:20

ColT, azok sem tudnak írni? :-D

Mylady 2008.12.15. 22:45:41

Nem a Gundelt akarom védeni (isten ments!), inkább kicsit OFF: azért amit a céges partikon tudnak egyes emberek művelni, az se semmi.
Mi általában minimum 4csillagos helyre megyünk, sokszor ég a pofám, annyira nem tudnak egyesek viselkedni. Sokan nem valók ilyen helyre.

Nálunk pl vannak olyanok, akik mattrészegek mire megérkezik a többség és énekelve, üvöltözve, düllöngélve üdvözölnek mindenkit közvetlenül a management fogadósora után :)))

De említhetném azt a kolléganőt is, aki már este 8-kor seggrészegen minden szembejövőnek a nyakábaborult azzal, hogy mennyire szereti és egyszerűen nem lehetett levakarni. Ha arrébbléptél, dőlt utánad.

Vagy aki asztalnál ülve beszéd közben nyomatékosításképpen a kezében lévő poharat csapdosta az asztalhoz. Szép, művészi kinézetű borospoharat. 1 pohár/perc tempóval beszélt. Szegény pincér meg mindig ugrott, hogy újabb poharat adjon. Egyre kevésbé volt őszinte a mosolya. Aztán pár perc után szóltunk neki, hogy ne fáradjon és lerámoltuk a csaj elől az asztalt.

Szoktam figyelni a pincéreket. Udvariasak, kedvesek, mosolyognak, ugranak azonnal, de ilyenkor látni az arcukon a viszolygást: Na, a sok hülye paraszt egyszer egy évben betódul egy elit helyre, ahol ingyé' van minden, és lemegy állatba.

Ja, és ez egy bank. Elsöprő többség értelmiségi.

Xezs 2008.12.15. 22:45:45

Nah a kínaiakról ne is beszéljünk. Nem igaz hogy nem tudják megnézni hogy ezer másik helyen hogy van a BÜEF pontosan leírva, vagy csak odamennének egy magyarhoz hogy: -helló baszod, itt van 2000 Ft, írd már le helyesen. Ezt még elmutogatni is el tudják, nem kell nyelvtudás. Ez szimplán igényesség kérdése, amit kínai étteremben elvétve találsz, pedig a népcsoporttal úgy ánblokk semmi bajom.

takacs 2008.12.15. 22:48:26

A Harkány melletti Tenkes Csárdában olyan libamáj pástétomot adnak lilahagyma lekvárral,saját kemencés kukoricakenyérrel (2ezer pénzért),hogy az összes gundel elmehet kapálni. A kiszolgálást pedig a maximális 10 pontra értékelem.

Xezs 2008.12.15. 22:48:55

Mylady: Ne csodálkozz, minden nagyvállalatnál a vállalati partyn engedik ki az emberek a fáradt gőzt. Ez külföldön sincs másképp, sőt, onnan még veszettebb bulikról hallottam mint idehaza. Amelyik cég ilyet szervez egy vállalat dolgozóinak, annak be kell kalkulálnia hogy egyesek állattá válnak aznap este. Ha kár keletkezik a vállalat úgyis fizeti, az meg majd elszámol valahogy a dolgozójával, ő dolguk. Persze ha valaki nyilvánosan botrányos, az senkinek sem jó. De a lerészegedés szerintem már-már természetes egy ilyen bulin.

sárkánylábasárga 2008.12.15. 22:49:22

ColTnál a pont! Valamire való céges buli nincs jó pálinka nélkül. A pörkölt opcionális, de mindenképpen ajánlott. Természetesen bogratschban készítve!

Mylady 2008.12.15. 22:53:47

Arról meg ne is beszéljünk, mi folyik a kajáért. Svédasztal. Hivatalos rizsa után elhangzik a "jóétvágyat!". Kb. 200 szék nagy robajjal felborul és fél pillanat múlva már nemlátni a tálalót.

Mi szoktunk várni 5-10 percet, és mikor elvonult a csürhe, akkor megyünk oda megnézni, hogy mit lehetett volna enni.
Mondjuk én nem szoktam elájulva lenni a kajától (elég válogatós vagyok), de van aki végigzabálja a komplett választékot kétszer, ezáltal háromszor annyit eszik, mint amennyi elég, csak mert ingyé' van.

Belegondoltam már többször: ha én vezető lennék és ezt látnám, szerintem másnap kirúgnám a cég felét.

PistonHead 2008.12.15. 22:53:57

"Férfi vendégeinktől esténként megkívánjuk a zakó viselését."

Namármost ha én az ötcsillagos Kempinskibe rövigatyában és pólóban esek be (szoktam), akkor is rezzenéstelen arccal és udvariasan szolgálnak ki.

Mégis ki a faszomnak képzeli magát a Gundel, hogy elôírja nekem, a fizetô vendégnek, hogy hogyan öltözködjek?

sárkánylábasárga 2008.12.15. 22:58:32

Mylady
Az, hogy páran már részegek, mire a többség megérkezik, csak azt jelenti, hogy a többség késik. Késni pedig nem szép dolog. Még értelmiségieknek sem!

Mylady 2008.12.15. 23:01:34

Xezs: tudom én, évente egyszer, ráadásul a cég fizeti, akkor hajrá. Csak nem értem.
És tudod milyen szarrágóak az emberek? Pedig nálunk (pénzügyi szféra) a többség nem keres ám rosszul, mindenki megengedheti magának hogy néha étteremben egyen. Ennek ellenére úgy viselkednek, mint aki még sosem látott ilyet.
A svédasztal az külön szenzáció! Mindig hallani előre a lelkesedést, hogy "hú, svédasztal lesz!"
Szerintem szánalmas.

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2008.12.15. 23:04:27

neves amerikai etteremben annyira nem ego a togo box, hogyha tobbet hagysz a tanyerodon kifejezetten rakerdeznek

tuvapok felejts mar el

Piston Head
a mi ettermunkbe nem esnel be rovidgatyaba, mert nem engednenek bejonni
a tobbi vendeg miatt

PistonHead 2008.12.15. 23:06:40

"Ennek ellenére úgy viselkednek, mint aki még sosem látott ilyet.
A svédasztal az külön szenzáció! Mindig hallani előre a lelkesedést, hogy hú, svédasztal lesz!"

Miért, van, akinek nincs más öröme az életben :)

Mylady 2008.12.15. 23:07:07

Sárkánylábsárga: azt képzeld el, pl 6-kor kezdődik az egész buli, a management fogadósora 1/2 6-kor áll fel a bejárathoz, elvileg onnantól lehet bemenni. 3/4 6-kor megérkezel, néhányan már mattrészegek. Az az igazi művészet. Bár nyilván bemelegítettek délután az irodában :)))

sárkánylábasárga 2008.12.15. 23:08:56

jaj Mylady, ne legyél már ilyen finnyás! Láttam én már céges buli végén igazgatót, aki az asztalokon maradt palackokból összeöntögette a bort útravalónak. Pedig "multi" cég német embere...

PistonHead 2008.12.15. 23:11:40

"a mi ettermunkbe nem esnel be rovidgatyaba, mert nem engednenek bejonni a tobbi vendeg miatt"

Akkor sajnos máshova viszem a pénzemet.

Az viszont érdekes, hogy a 4-5 csillagos szállodákban rezzenéstelen arccal szolgálnak ki, és csak az ilyen III. kategóriás csehók lovagolnak a dresscode-on, mert azt hiszik, attól menôbbek lesznek.

Mylady 2008.12.15. 23:12:55

Néhány éve Szegeden voltunk családilag (kb 12 fő) egy étteremben, a nevére nem emlékszem. Előre be voltunk jelentve, mert ugye 12 fő az 12 fő, nem várható, hogy csak úgy kiszolgáljanak egy 100 férőhelyes étteremben vasárnap délben, max 3/4 ház mellett :)
Az ételre konkrétan több mint 2 órát kellett várni, közben féltucatszor megkérdeztük mi lesz már. Sűrűn elnézést kértek, kicsit elcsúszott a konyha, nem számítottak ekkora tömegre. He???
Könyörögnünk kellett, hogy legalább a sütit, amit vittünk, azt rakják fel az asztalra. Úgyhogy először süti, aztán ebéd. Klassz volt.

(Nem, nem kérek beszólásokat az étterembe vitt süti miatt, születésnapot ünnepeltünk, előre egyeztettünk a hellyel, hogy lehet-e ilyet)

PistonHead 2008.12.15. 23:14:41

"Láttam én már céges buli végén igazgatót, aki az asztalokon maradt palackokból összeöntögette a bort útravalónak. Pedig "multi" cég német embere..."

Ôt valszeg büntetésbôl küldték a gyarmatokra :)

Mylady 2008.12.15. 23:15:53

jaj, sárkánylábsárga, nem vagyok én finnyás, csak szeretem, ha az emberek kellő méltósággal viselkednek. Semmi extra, csak maradjanak emberek, könyörgöm. Főleg, ha egy társaságban vagyunk.

Mylady 2008.12.15. 23:17:49

PistonHead: általában büntetésből jönnek ide. Vagy legalábbis annak szánja, aki ideküldi őket. Azt meg sosem tudja meg, hogy azért ez nem annyira Balkán ám, mint ők látatlanban gondolják :)

PistonHead 2008.12.15. 23:20:11

Mylady: lehet. Mindenesetre az eddigi tapasztalataim alapján én nem mennék önként oda dolgozni.

sárkánylábasárga 2008.12.15. 23:22:24

"Ôt valszeg büntetésbôl küldték a gyarmatokra :)"

Az lehet, viszont alighanem megtetszett neki a dolog, mert nem nagyon akart továbbálni. Most Mexikóban szürcsöli a tequilát...

PistonHead 2008.12.15. 23:25:51

"Az lehet, viszont alighanem megtetszett neki a dolog, mert nem nagyon akart továbbálni. Most Mexikóban szürcsöli a tequilát..."

Könnyen lehet. Itt garantáltan kinézték volna bárhonnan, ha összeöntögeti és elviszi a maradék bort, úgyhogy azt mondanám, a jelek szerint megtalálta a maga társaságát :)

herk 2008.12.15. 23:28:02

"...és onnan vadásznám össze az ékezetes betűket... mondjuk, de csak ha tisztelném azt, aki el akarja olvasni. Egy csomó mondathoz egyszerűen nincs türelmem, nem bocs."

LOL. Lehet,hogy gigaKocka vagyok, de e komment elolvasása és visszagörgetés után vettem észre, hogy nincsenek ékezetek a posztban :)))
Pedig teljesen végigolvastam :)

a paraszt a fatelepről (törölt) 2008.12.15. 23:33:34

hagyma 2008.12.15. 23:04:27

nem megy, pedig próbálom! Örömmel töltött el, hogy megtaláltad a kis anagrammámat! :)

na mikor indul a cset?

a paraszt a fatelepről (törölt) 2008.12.15. 23:38:19

hagyma 2008.12.15. 23:04:27

különben is csípem a burád csak rosszul fejezem ki magam! :)

Xezs 2008.12.15. 23:50:29

Mylady ne legyél finnyás. Egy melóhelyen különböző szokások ütköznek, mindenki máshogy él meg egy céges bulit. Én azt is megértem aki visszahúzódik, és azt is aki visítva rohangál körbe-körbe. Ez utóbbin legalább lehet röhögni és utólag sztorizgatni. Ha meg valakinek végképp nem tetszik, nem muszáj elmenni. Mondjuk ami céges bulin én voltam, ott nem volt szétrabolva a svédasztal, kulturáltnak láttam a zabálást, persze lerészegedés volt, nem kicsit :)

ColT · http://kilatas.great-site.net 2008.12.15. 23:56:54

@vércica : Ha jó és óccó a kaja akkor kit érdekel hogy írnak :D

Azért egy Homár az más. Ez kultúrtársaságMUHAHAHAHAHAHA :D

ColT · http://kilatas.great-site.net 2008.12.15. 23:58:50

"ott nem volt szétrabolva a svédasztal, kulturáltnak láttam a zabálást"

Hát én ahol svédasztal volt, ilyet nem láttam még. Zabál mindenki mintha muszáj lenne :D

Fashionistas 2008.12.16. 00:10:29

Az egyik legnagyobb Gundel étterem által szervezett Opera bálon volt szerencsém 8-9 éve dolgozni... Hát az nem céges buli volt, de mi kis fiatal pincérek örömmel néztük, ahogy a Soma Mamagésa művésznő matt részegen az egyik páholyban elégíti ki az egyik férfivendéget orálisan
Azok a régi szép idők... Hol vannak már..

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2008.12.16. 00:15:48

tuvapok
en tudom hogy nincs koztunk semmi gond'
na ez mar cset
en amugy nagyon birom a buffe rendszert
klasszul nyugodtan osszeszedem amit akarok enni, de most rantott hus lesz petrezsejmes ujburgonyaval
Mary meg sose evett ilyet

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2008.12.16. 00:17:54

Mylady
mikor zummolhatok mar ra a dekoltazsodra?

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2008.12.16. 00:28:04

es man hogyne lennek buszke:)
a heten amrikai leszek
es ez nekem FONTOS!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

vauvauvau 2008.12.16. 01:16:47

Mástól is már hallottam, hogy marha drága hely, nyakkendős rablóbanda dolgozik ott!
Állítólag a maffia is a haverjuk.

ColT · http://kilatas.great-site.net 2008.12.16. 01:17:53

Grat Hagyma :)


Másik, hogy ami drága az nem lesz mindjárt színvonalas hely is. És persze egy szíbvonalas hely is süllyedhet mélyre.

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2008.12.16. 01:26:34

azt is meg kell mongyam sose voltam a Gundelben
nem kerestem rosszul otthon, de mar a neve is draga volt
az un. ceges bulikat meg mindig hazon belul tartottuk

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2008.12.16. 06:04:44

Priston head
a mi szallodank az 4 gyemantos historic
haaaat a reggelizo helyre esetleg, bar nem lenne boldog mindenki de talan oda
dehogy begyere vacsorazni az english grillbe rovidgatyaba mer ugy gondolod a penzedert mindent
hat nem kisapam
nam
sose
a vegen nudista strandot csinaltok egy elegans etterembol, mert megfizetitek
NEM!!!!
ez FONTOS!!!!!!!!!

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2008.12.16. 06:10:23

ja egyebSt igen utalom azt a hozzallast ha megfizteme azt csinalok amit akarok
hat nem
ha rovidgatyaba akarsz vacsorazni ide nem jossz be az tuti es igen nem lesz senki boldogtalan hogy mashova viszed a penzedet
vidd oda, ahol ez nem gond

Shagrath 2008.12.16. 06:59:03

Szerintem menjük el a Gundelba (úgyis régebben valaki nagyon rávolt izgulva a témára, hogy mi homárosok beüljünk valahová. Sajnos lehet hagyma nem tudna eljönni, de mint konyhai alapanyag biztos ott lenne) és jelentsük be, hogy megjöttünk a homárból és enni szeretnénk. Kíváncsi lennék a kiszolgálásra, meg hogy milyen pofát vágnának.

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2008.12.16. 07:40:07

augusztusba megyunk haza Maryvel ha minde igaz
de O csak angolul tud rendelni nem-e lesz-e baj?

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2008.12.16. 07:41:35

vagy fordiccsak a cincereknek?
de akkor meg
ah mar nem is tudom....

Shagrath 2008.12.16. 07:51:04

szerintem az angol baj lesz, mert ha te megszólalsz magyarul azt fogja mondani a pincér, ha tud magyarul miért nem úgy mondja?! És ha a főnököt kéred, majd aszondja ő a főnök érted! Amúgy fapadossal gyertek! FONTOS!!!

hottentotta 2008.12.16. 08:23:06

Fogadjunk, programozó vagy!

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2008.12.16. 08:24:15

mongyuk az tokeletesen tudja, hogy
qrwaea szeretlek bazmeg
ez nem tudom eleg lesz-e?

Shagrath 2008.12.16. 08:30:38

a bazmeg már elég lesz sztem

schokobanane (törölt) 2008.12.16. 08:37:03

hagyma, szerintem beszélj csak te is szépen angolul, különben baj lesz.

Shagrath 2008.12.16. 08:47:55

és mond, hogy szólítsanak mister onion-nak!

Shagrath 2008.12.16. 09:04:25

amcsik milknek mondják a sört?! Errefelé wine-nak!

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2008.12.16. 09:12:18

a milket mar nem tudom hol nem szabad magyarul kerni az en fejem se kaptalan
Mary szereti a bort is.
az igaz

Shagrath 2008.12.16. 09:18:54

winekeller-be nem szabad milket kérni itthon, meg nem szabad bomb-ot mondani airplane-en erre figyeljetek oda flight ticket-et lehet viszont fizetni pay-pal-lal vagy überweisung-gal ha a német lufthansa-val jöttök vagy a german wings-el, ha air france-al kérjetek croissane-t is! FONTOS!Wichtig!Important!UWAGA!

EÖ (törölt) 2008.12.16. 09:34:45

mylady

tökre igazad van

nálunk is lemennek csürhébe, bár én az embereimnek megmondom, hogy céges rendezvény és úgy is kell viselkedni, aki nem tud, az megkapja a keretet és elihatja máshol

természetesen nálunk is a lazulásról szól, de szerintem lehet kulturáltan is lazulni és inni

EÖ (törölt) 2008.12.16. 09:39:05

ja azt elfelejtettem elmondani, hogy én a Hermann Ottó Bibliakör Elit Erénycsősz Alakulatának vagyok a vezetője, ennek megfelelően mi vacsora előtt facsemetét ültetünk, vacsora helyett zsoltárokat olvasunk fel (halkan, semmi üvöltés) és folyamatosan aggódunk a világbékéért

Giga Fika · http://gigafika.blog.hu 2008.12.16. 09:50:41

Általában mindig - mondjuk 100%-ban - a posztírókat szoktam védeni, de most nekemis nagyon rossz érzéseim vannak. Egy évben körülbelül 10x veszek részt a Gubndelben, és minden esetben kifogástalan gasztronómiai élvezetben volt részem, nem is beszélve a kiszolgálásról, ami az én tapasztalataim alapján valóban szakma csúcsa, ami a legtöbb étteremről nem elmomndható. Természetsen nem kérdőjelezem meg a posztíró igazát, de van egy megérzésem, és javítson ki, vagy nézzen magába ha nem így volt - ha hatalmas kivagyisággal, és hatalmas arccal ugráltatja, leckézteti a pincért hogy ő márpedig most azért is sört fog kérni, akkor ne csodálkozzon, mindenhol emberek dolgoznak. A vendég mindenek előtt, de ha valakit emberségében aláznak, az egy rossz arcot minimum vág, azért nem küld el a picsába, mert a Gundelben vagy, és ot játszod meg magad - ezt az érzésem az alkoholmámorról az elviteles sör erősíti csak igazán. A sörök felszolgálása pedig alapesetben valóban habbal történik - az már szakmai hiba ha nem kérdezte meg tőled hogy habbal vagy anélkül kéred.
A hideg ételek ellen valóban a kommunikáció segít csak igazán. Én ezt az elmúlt években sosem tapasztaltam, sőt! Mivel mindig előmelegített tányéron szolgáltak fel, ez eddig egyszerűen nem lehett probléma.
Összefoglalva - én így érzem, de kérlek írj ha nem így volt - te ki akartad élvezni részegen a királyságot hogy a Gundelben csicskáztatod a felszolgálót, és aztán persze nem tetszik ha valaki emberi módon reagál. Ha azt az elviteles sört a végén nem teszed bele a posztba...de így?

Giga Fika · http://gigafika.blog.hu 2008.12.16. 09:52:17

Egyéves Önkéntes mindig meg tudsz nevettetni, ami nem kis dolog, mert nincs humorérzetem...

elwood 2008.12.16. 10:13:13

Nos, amíg a hazai étkezési kultúra a "2000-ér bezabálhatsz, ... kurva nagy adagok vannak" szintjén van addig ilyen gundelekkel leszünk tele.

kispestipeti 2008.12.16. 10:14:16

A jósorsom(?) úgy hozta éveken át diplomatákkal, nem egy-két év alatt zavaros ügyletekből meggazdagodott külföldi üzletemberekkel dolgoztam, majd idegenvezetőként elsősorban amerikai(ez nem minősítés, csak civilizációs hovatartozás megjelölése; USA-beli) vendégeket kalauzoltam. Sokszor jártam ezek okán a Gundelben. Mindezen túl, elég sokat utaztam üzleti és magáncélból a világ (leg)fejlettebbnek(?) kikiáltott részén. Ezek alapján lett elegendő saját élményem eldönteni, és elég hamar felismerni, hogy mi is egy igazán jó étterem.
(nem kell ahhoz gazdagnak lenni, hogy az ember fia, lánya megforduljon egy-két jobb helyen) A mi kis, nyomorúságos Kelet európai világunkban a Gundel egy jó helynek számít. Európai és világ viszonylatban sehol nem jegyzik. Egy éttermet elsősorban a tulajdonos(ai)alkalmazottai, de másodsorban a vendégei tesznek azzá, amivé válik. A Gundel estében nem Láng és Lauder urakon, vagy a szakácsokon múlik a legendává válás,(hiszen ők már bizonyítottak) hanem a minőségi alapanyagok mindenkori garantálhatóságán, a megfelelő helyeken és módon képzett személyzeten, no meg az odajáró, vendégseregen is nagyban múlik, hogy a Gundel azzá váljék, aminek olyan sokan szeretnénk (elvárnánk); Egy kifogástalan, jó és méltán világhírű, magyar étterem. Még nem nőtt fel az átlag és elít magyaremeber egy ilyen étteremhez,(persze tisztelet a mindig létező kivételnek) ezért nincs is szerte ebben a országban. Egyébként pedig minden fanyalgó étteremkritikusnak figyelembe kellene vennie, hogy alapvetően az a jó étterem, ahol a vendég jól érzi magát. Ha nem ízlik valami, hideg a leves, meleg és habos a sör, nem megfelelően viselkedik a pincér, szóvá kell tenni, és el kell jönni onnan, azonnal. Nem kell továbbrendelgetni, azután további csalódásainkat tudatosan gyűjtögetve utólag keményen kritizálgatni. Ott azonnal lerendezni a dogot, és másik helyet választani. Egy-két ilyen felálló vendég nagyot dobna az azonnali önkritika gyakorláson és a hibák mihamarabbi rendbetételén. Tudom ez kellemetlen egy tervezett ebéd, vacsora közben felállni, és persze fizetve a valóban elfogyasztott étel-italt távozni. De meg kell tenni ahhoz, hogy a kritikák valóban célt érjenek.
Ha rossz a céges buli étel-ital felhozatala, arról pedig egy-két hasonlóan gondolkodó kollegával a lehető leghamarabb távozni kell és egy hangulatos kis kocsmában szűkített, de kedvelt társaságban folytatni.(hát igen, ez a saját zsebünkre megy, de akkor azt eszünk-iszunk, ami kedvünkre való) Nem kell annyit szenvedni és folyton kritizálni az egyébként önként felvállalt csalódásokat. Meg kell találni a számunkra legjobban megfelelő helyet, ott jól érezni magunkat, majd nyitni egy fórumot arról, melyek a legjobb helyek az országban-világban céges bulikhoz, családi ebédekhez, romantikus vacsorákhoz, legényes duhajkodásokhoz, és így tovább. Erről kellene hosszan írdogálni, nem az örökös csalódásokról. Akkor, lehet hogy a Gundel egy napon üres marad, míg számos, hangulatos étterem, söröző, borozó, stb. tömve lesz jókedvűen, kulturáltan fogyasztó, igazán odavaló vendégekkel. Ekkor a rossz picért elküldik, lesznek sörös poharak a borozóban, megmelegítik rendesen az ételt, stb. Amíg ott marad a kritizáló vendég és fogyasztja a neki nem tetsző, ízlő ételt, italt, majd még borravalót is ad a kellemetlenséget kerülendő, addig nem fog semmi sem megváltozni.
Így hogy lesz sok-sok ember sikeres(ebb)? Pedig, ránk férne!

MosoMasa 2008.12.16. 10:21:53

Gyerünk a Gundelba.... pacalt zabálni sörrel vazze!

crashdummy 2008.12.16. 11:13:25

Sajnos csak megerősiteni tudom a postiró negativ tapasztalatait. Bocs, Mylady.

Történt, bár nem idén, hogy cégünk a vezetőség (főleg külföldiek meg pár magyar) és párjaik számára kis létszámú, kifejezetten exkluzivnak szánt, évzáró vacsorát szervezett a Gundelben. Valamiért főnökünk istenitette a helyet.

Nos, az adagok szánalmasan kicsik voltak. A leves és a főétel épp, hogy langyos, a hús meg rágós volt. Ezzel szemben a bor hőmérséklete a levesével vetekedett.

A fogások között (pedig előre rendelt menü volt) túl hosszú szünetek voltak, az italrendelésekre is felháboritóan sokat kellett várni. A pincérek is sokat bénáztak. Alap dolog lenne ugye, hogy az edényeket nem a vendég előtt keresztbe nyúlva szedik le.

Nálam az alábbi momentum tette be a kaput. Az asztalon kiborult egy pohár vörösbor. A pincér a problémát úgy orvosolta, hogy félretologatta az edényeket, a foltot letakarta egy asztalkendővel, majd visszapakolt rá. Nos, egy magát ilyen sokra tartó helyen a ilyen esetben az lenne a minimum elvárás, hogy a vendégeket átültetik egy másik asztalhoz addig, amig a sajátjukat újrateritik. Természetesen közben kapnak egy italt is a ház számlájára. Külföldön, elegáns helyen legalábbis igy csinálják.

Mondanom sem kell, hogy soha többet nem vittünk céges rendezvényt a Gundelbe.

Nekem sajnos úgy tűnik, hogy a túristabuszos tömegetetés hatására a Gundel is belesüppedt a magyar vendéglátós mocsárba.

Gumidomino 2008.12.16. 11:38:55

Szerintem én nem szeretnék egy olyan főnököt akinek csak annyi az esze, hogy ha az utóbbi években a svédasztal sáskahadat és világégésközeli eredményt produkál akkor újra és újra azzal kéri a karácsonyi bulit.

Mylady
ugye azt mondtad, hogy ez egy bank?
:D

nolf 2008.12.16. 11:58:51

hát vendéglátósként tudnék mesélni a fordítottjáról, nem keveset. mindenesetre elképesztő, hogy mit meg nem engednek maguknak az emberek, merthogy a pincérnek az a dolga, hogy kinyalja kerekre a picsáját a vendégnek. azért mindennek van határa.
a poszthoz kapcsolódóan meg: adagok tekintetében a gundelnél még magyar menü esetén sem szabad elvárni, hogy jól lakhassunk. ha ezt szeretnénk, az nagyon sokba fog kerülni. a hideg kajára egyszerűen nincsen mentség.

Csabesz2000 2008.12.16. 13:02:24

az a legjobb az ilyen éttermi összeröfenésekben, hogy mindeki tudja hogy mit kell csinálni, alig eszem mert ha többet szedek a tányéromra akkor aztán kinéznek az illemben, meg jó modorban magukat hihetetlenül jártasnak képzelők. Mindenki ott ücsörög félig üres hassal üdvözült mosollyal, alig várják hogy vége legyen az estének és mehessenek vacsorázni egy olyan helyre ahol nem a za sikk hogy nem eszünk mert az nem illik.

xenuka 2008.12.16. 13:59:39


a pincér csicska, akinek az a dolga hogy ugráljon.

ha meg sört akarok inni sört iszom

leszarom a pincérek és az összes gasztrobuzi véleményét

én fizetek

staropramen 2008.12.16. 14:40:12

@xenu
a cég fizet
a pincér nem csicska
ha akarod a hagymát is hagymával eszed
Ha meg valakit ugráltatni akarsz olyannal próbálkozz aki nem kiszolgáltatott helyzetben van veled szemben.
Ez a hvcs szöveg undorító

Mnofőnix 2008.12.16. 14:57:37

Már voltam én is céges bulin, de azt nem mondom meg hol és mikor. A lényeg, hogy kb. 150 résztvevő volt. A menü mindenkinek egységes volt: hortobágyi palacsinta, majd rántott hús+sajt vegyes köret, savanyúság, somlói. Mindenki (főnök, beosztott) ugyanazt kapta. A különbség a főételnél jelentkezett: a főnökség frissen sütve kapta, a pórnép a ki tudja mikor sütött cuccokat, valószínűleg mikroban újra melegítve (a rántott húsok cípőtalpszerű állapotban). Mutattuk a nagyfőnöknek, aki kiverte a balhét, bocskortalpakat visszavitték, majd jó sok idő múlva kaptunk mi is finom, friss rántott husit. De már nagyon éhes volt mindenki. De addig is jót ittunk és kaptunk finom pogácsát.

edespanja 2008.12.16. 17:45:25

miér nem mentek a trófeába, ott dél körül max 3000 alatt van per kopf és jó a kaja..

nolf, te meg nyaljad ki a vendéged valagát nyugodtan, örülj, h nálad eszi meg a zabát, és nem otthon ede faszenes grilljén sütöget ingyért.

Amúgy mi is majdnem bementünk a gundelbe legutóbb az állatkerti séta után... de végül vettünk egy darab TESCO grillcsirkét 900-ból.

Ofélia . 2008.12.16. 18:09:23

xenuka:Tekerd a pénzedet egy nagy kerek gurigába és jó mélyen dugd föl magadnak.

Mylady 2008.12.16. 18:52:44

Egyéves Önkéntes 2008.12.16. 09:34:45
Végre valaki érti, miről beszélek :)

crashdummy 2008.12.16. 11:13:25
Tőlem miért kérsz elnézést?
Én hozzá sem szóltam a poszthoz :)

Gumidomino 2008.12.16. 11:38:55
Azt. :)

Gladia Delmarre 2008.12.16. 21:09:28

Halálom, amikor a pincér letegez és beszól. Ha a posztíróró nem kamuzott, sztem ez az egyik legnagyobb gáz az egész sztoriban (azzal egyetértek, h simán szólhatott volna a hideg étel miatt, vagy ha bármi problémája van). Sztem nem a pincér dolga bármilyen módon (grimasszal, vagy szóban) véleményezni a vendéget. Ha a vendég viselkedése kifogásolható, nem az a dolga, hogy beszóljon (tegezve), hanem, hogy normális hangnemben regáljon.
Ha a vendég bunkózik, elirányítja a feletteséhez, de azt is kulturáltan. Én ennyit várok el egy pincértől, azon kívül, h elhiteti velem, h udvarias és kedves.

Dolgoztam eladóként régebben, és a főnök annyit mondott a vevőkkel kapcsolatban, h MINDEN esetben kulturáltan kell viselkedni, akkor is magázni, ha letegez, akkor is, ha paraszt. Mosolyogni, és türelmesnek lenni. Végső esetben átnyújtani a panaszkönyvet, hogy írjon bele, és majd kivizsgálásra kerül az ügye. Sokszor nehéz volt, de 2 évig bírtam, és nem a vevők miatt mentem el onnan.

Ha már kispesti helyeket emlegettek néhányan, sztem a Halásztanya (Önkorményzat mellett) nagyon jó. Talán kicsit drága, de nagyon jól főztek (néhány éve többször is ettem ott, mindig nagyon finomat). Az adagok elég rendesek, bár én nem szeretem a megrakott tányért. A kis adagok, ha több fogást eszem, sokkal jobbak, mert a végén nem érzem úgy, h bambára ettem magam:)

Vki írta a Gullivert... háááát, pár hónapja voltam ott, a hagymaleves porból volt, ez azért elég lesújtó volt. Viszont a nyári grilles izé általában bejön.

Mylady 2008.12.16. 21:26:19

Pincér letegez? Nem kap borravalót. Akármilyen jó volt egyébként a hely. Nem őriztünk együtt disznót.

Mylady 2008.12.16. 21:38:07

Egyébként a 80as évek második felében kétszer voltunk családilag Siófokon az OKGT (SZOT) üdülőben. Korrekt hely volt, elég színvonalas. Saját parttal, ahogy kell. Napi program: reggeli után le a partra, délben vissza a szobába, felöltöz, le ebédelni, utána vissza a szobába, levetkőz, nyomás a part. Kérdem szüleimet (voltam vagy 10 éves), minek? Azt mondják, fürdőruhában nem megyünk étterembe. Nem illik. Megnézem, ki is van írva az ajtónál, hogy kérjük, ne.
Nem azt mondom, hogy jóapám öltönyt húzott (szerintem nem is volt neki), de normálisan felöltözött. Mint mindenki.
80as évek, SZOT üdülő, Magyarország. És egyszerű munkás családból származom. Étteremben nem sűrűn jártam előtte.

Ez csak mostanában divat, hogy az alapvető társadalmi normákat figyelmen kívül hagyjuk, mert "ÉN fizetek, vazze', azt csinálok, amit ÉN akarok"

vércica 2008.12.16. 22:02:01

"mi kis fiatal pincérek örömmel néztük, ahogy a Soma Mamagésa művésznő matt részegen az egyik páholyban elégíti ki az egyik férfivendéget orálisan"
te jó ég, ez tényleg élvezet volt? :-D nálam kimerítené a kínzás fogalmát, az a "nő" borzalmas!

CID 2008.12.16. 22:09:41

Gladia Delmarre

akkor is magázni, ha letegez, : hülyeség, persze ha nincs legalább 30 év korkülönbség.

akkor is, ha paraszt. : na akkor mindenképpen

vércica 2008.12.16. 22:14:17

a posztíró jó nagy gyökér lehet, de a gundelesek sem jobbak, egyszerűen felháborító már, ami ebben az országban megy. dettó ugyanez a boltokban, szarházi kis picsa eladónőcskék a nyolc osztályukkal olyan stílusban ugatnak, hogy az ember legszívesebben kib@szná onnan őket.

Waka · http://blogkocsma.blog.hu/ 2008.12.16. 23:34:57

Lehet, hogy én értelmezem rosszul, de egy szóval sem mondta a postoló, hogy az üvegben akarta elvinni a sört az útra (hanem a hasában, a taxiban ott is jól jött volna), mindössze azt kérte, hogy a pincér ne a boros pohárba töltse az italt.

Gladia Delmarre 2008.12.17. 08:50:23

CID, igazad van, mert akkor voltam kb 21-22, így nem volt túl nehéz olyan embernek betérnie, aki idősebb volt nálam (5. ker, bankos-biztosítós "negyed") minimum egy 10essel. Ha nagyjából egykorú tért be hozzánk, akkor is jó napot-tal köszöntem, max utána nyomtam egy helló-t... sztem ez a minimum, nem?
Ma már biztosan másként viselkednék, és kikérném magamnak a "kisszívem", meg "bogaram" megszólítást (amit néhányan megengedtek maguknak), de azt sem úgy, hogy visszategezem, hanem megpróbálnám kulturáltan.
Asszem, amit Vércica írt, az tényleg általános jelenség, és elsősorban ezen kellene változtatni a szolgáltató szektorban dolgozóknak. Ha a háta közepére kíván az eladó, pincér stb, akkor is próbáljon meg jó képet vbágni, mert neki ez a munkája. Ezt választotta, és a vendég nem tehet róla, h aznap szarul kelt, vagy mittudomén. Ha a vásárló paraszt, nem elküldeni az anyjába, hanem szólni a felettesnek, aki szintén kulturált hangnemben a helyére teszi az -esetleg- oktalanul háborgót, sztem ilyen egyszerű. Ha meg okkal háborog vki, akkor nem pofákat vágni, hanem méltósággal fogadni a "vereséget", és normálisan megoldani a szitut.

Mylady, nekem is van ilyen élményem:)

Koronás Udvari Chinpoko Mester 2008.12.17. 13:40:16

silent76 2008.12.15. 18:55:02

jaja :D
Azt kap amit rendel :)

Céges buli: Ismerősöm mondta, "mindent szabad" buli volt bérelt helyen, de masodik estére már azt mondták nekik a vezetők, hogy akkor fizesse mindenki a magáét, mert az ökrök 1 millát elittak 30an.
a lényeg, ami eszembe jutott a "vörösbor halhoz?!" dologról:

Ott mondta haverja, a pincérnek, hogy "akkor ezt a bort, és kólát kérnék"
- Mit szándékozik tenni vele, ha szabad érdeklődnöm?
- Összeöntöm, mert csak boroskólát iszom
- De ez egy 40ezer forintos bor, uram!
- Igen, de mivel minden boroskólában a pepsi az alapíz, igy bizony igen is észre fogom venni a különbséget
- Biztos ezt szeretné?
- Igen, igy van.
- Jó, én kihozom, de kérem várja meg az összeöntéssel, hogy kimenjek a teremből :)

Mindezt kulturaltan atbeszélték, nbem kell leparasztozni, ez a személyes preferencia kérdése.
(igen, parasztabb az, aki a 120 eves bornak lecsapja a nyakát, és önti magába :) Szerintem. )

Sőt, masik étteremben én kérdeztem, hogy -Ehhez az étekhez milyen köret van?
-Hasábburgonya
-Megoldható lenne mondjuzk párolt zöldséggel?
pincér elgondolkodik, - Természetesen. nem is rossz ötlet!

:D
____________________

Amugy ha udvariasan beszélünk velük, nem a papucsunk márkájával hencegünk, akkor tapasztalataim szerint kedvesen válaszolnak vissza.
Ettem már étteremben szakadt farmerban is.
Nem gundel sznobságban, tény. A pincéren láttam, hgy fenntartásokkal kezeli a bőrdzsekiben, rojtos szárú farmerben érkező párt, de két normális hangvételű mondat után már megenyhült :)

Lehet azert nem irok pincérszidó posztokat, mert nem bánok velük ugy, mint a rabszolgákkal? :D

B! 2008.12.19. 00:12:59

Elolvastam a posztot, másnap hívtak a cégtől, hogy Gundelparti lesz...
Volt is.
A hely gyönyörű, az ételek teljesen átlagosak. Sokkal többet vártam...

vércica 2008.12.19. 22:18:05

30 an egy millát? Na az nem gyenge!

seed_blog 2008.12.21. 16:56:40

Hát, be kéne menni ilyen görgős izével a Gundelbe, és úgy kihozni néhány sört a merci típusú taxiba.

....Vagy valahogy kihozni.

Cliff 2009.01.01. 02:49:59

én a gundelban nyomtam evekig, mint felszolgalo :)
kemeny vagyok? :)

Alikam 2009.01.06. 16:00:55

A Gundel ilyen. Nem akarom őket védeni, de az ilyen burzsuj hely. Ott nem foga maris néni extra adagot kikanalazni a kantinos üstből, ott ilyen apróbb adagok vannak.

A leveshez nem tudok mit szólni, én azt nem értem, hogy miért sír a szád? Ha hideg a leves, akkor miért nem viteted vissza???
Én a -2 csillagos, kínai büfében is kétszer melegítettem meg a levesemet, mert langyos volt, nemhogy egy Gundelben.

Szóltál a pincéreknek, hogy vigyék vissza és melegítsenek rajta???
Ha nem, akkor itt ne panaszkodj.

Amúgy meg nem kell mindiennek bedőlni, a Gundel szvsz már egyáltalán nem a legmenőbb étterem. Csak a neve miatt mg sokan bíznak benne.

silent76 2009.01.22. 06:17:44

Szerinted hányszor köpött volna bele a pincér a levesbe a melegítés elött? És utána?
süti beállítások módosítása