A megtört iPhone kábel kicseréltetésére tett kísérletet UndokBeka, ebből az alkalomból sorbaállt, majd szívott a T-Mobile ügyfélszolgálatán. A kábel garanciális cseréjéhez a készüléket is le kellett volna adnia, hiszen azon van egy sorozatszám, ami szükséges a garancia érvényesítéséhez. Az ügyfél nem adta föl, kérdezett, intézkedett, végül talán a szervizben kábelhez jutott.
Mikor megjelent az iPhone kicsiny kis hazánkban, beruháztam egyre, gondolván jó lesz nekem egy ilyen, nomeg a díjcsomag is elég korrekt volt. Azóta minden gond nélkül használtam is a telefonomat, ám Szilveszter napján észrevettem, hogy bizony a töltő/adatkábel USB csatlakozásának a végén a kábel szigetelése enyhén megtört, s a huzalok kilátszanak a burkolat alól. Na mondom, ennek fele se tréfa, nem akarok hirtelen áramütést kapni, ki fogom cseréltetni. Az elhatározást tett követte, Január 2-án be is rongyoltam a Mammutban levő T-mobile ügyfélszolgálatára. Vittem minden papírt, biztos ami biztos, elvégre sosem lehet tudni éppen milyen hülyeséggel hajtják el az ügyfelet. Amilyen lepattintó szövegeket kaptam, az annyira ledöbbentett és értetlenkedésre késztetett, hogy muszáj volt billentyűzetet ragadnom.
Miután 30 perces sorban állást követően (leülni ugye nem lehet a T-cégnél sehol, álljon csak a paraszt, ha akar valamit) előadtam szerény problémámat, hogy a kábel hibás és ezt bizony én szeretném garanciális úton kicseréltetni. Az ügyintéző kolléga megnézte, elismerte, hogy tényleg ez nem az én hibám (sajnos a nevét elfelejtettem megkérdezni), hagyjam ott a kábelt és 8-10 napon belül kicserélik. Az iPhone sajátossága, hogy a töltő és adatkábel az egy és ugyanaz, tehát ha beadom, akkor 10 napig nem tudom feltölteni a telefont. Márpedig ha az ember zenét hallgat, netezik, telefonál, akkor 2 nap alatt úgy lemerül a cucc, mint a huzat. Mondom az így nem lesz oké, nem fogom tudni használni a telefont. Mondja semmi gond, mert a telefont is be kell adni ehhez. Mikor rákérdeztem, hogy egyébként a telefont miért is kellene náluk hagyni, hiszen annak nincs baja, csak a kábel ment picit tönkre, akkor azt a választ kaptam, hogy kell a telefonról egy sorozatszám, amivel meg tudják oldani az Apple-lel a garanciát. Az másik kérdés, hogy náluk a gépben gondolom ez rögzítve van, de esetleg el is kérhetné és leírhatná 1 papírra. Kérdeztem tőle, hogy esetleg mivel náluk lehet külön tartozékként vásárolni amúgy is ilyen kábelt, akkor adjon egyet, ők majd házon belül elintézik. Kiderült, hogy ezt sem lehet, mert a raktárkészletben az eladásra van szánva, nem pedig garanciális célra. Aha.
Mivel ezen a ponton úgy éreztem, hogy nem Magyarországon vagyok. Megkérdeztem azért, hogy ha tegyük fel, beadom a kábelt ÉS a telefont, akkor kapok-e cserébe egy iPhone-t kábellel együtt? Természetesen a válasz "-Nem." volt, fel tudott ajánlani egy hasonló készüléket. Ez már csak azért is vicces, hiszen pont azért vettem iPhone-t és nem egy hasonló készüléket, mert ez tud rengeteg olyan dolgot, amit más nem (és fordítva, rengeteg mindent nem tud a teló, amit más igen, de ez részletkérdés). Tehát itt sem igazán sikerült előrébb jutni.Ekkor megkérdeztem, hogy ha bescrollozom a központi szervízbe, akkor vajon ott ki tudják-e cserélni azonnal?
-Nem tudom. - volt a válasz.
-Tán kérdezze meg legyen szíves. - kontráztam.
Erre szájhúzva bár, de elővette iPhone-ját és felhívta a kollégáját, aki ott dolgozik. Az eredménye a beszélgetésnek az volt, hogy igen, ha befáradok a Budafoki úti üzletbe (ami nem nagyon van közel amúgy a II. kerülethez), akkor ott azonnal meg tudják oldani a cserét. Gratulálok! Elértünk egy olyan pontra, ami engem szopat, neki meg nem kell csinálnia semmit, de legalább ezért ül ott.
-Ha most befáradok, akkor van erre esély?
-Mivel ma szombati nyitvatartás van, így nincs szervíz. - felelte flegmán.
Köszi, ha elmásztam volna, ráadásul teljesen feleslegesen, akkor tuti vér folyt volna. No, de itt még nem adtam fel, előjött bennem a kisördög.
-Esetleg meg lehetne oldani, hogy maga berendeli a kábelt, én addig használom addig a régit, majd küld egy sms-t, e-mailt, füstjelet, netán felhív, ha megérkezett a cseredarab?
-Sajnos nem lehet, be kell vizsgálni a kábelt. De amúgy sincs erre lehetőség.
Mit kell ezen bevizsgálni? Érintésveszélyes, garanciális, elismerted. A vége az, hogy hétfőn vagy kedden átmászom a városon a kábelért. Természetesen burzsoá disznó vagyok, mert iPhone-om van tudom. Ráadásul sikeres ember sem lehetek, mivel a T-nél vagyok és Apple-t használok, nomeg naív, mert azt gondoltam talán sikerül elérnem valamit.
Ettől függetlenül a költői kérdéseim a következők a T-isztelt Magentához:
-Ha már árulnak ilyen kábelt, nem lehetne esetleg elkülöníteni a raktárkészletből garanciális célra mondjuk 10 darabot? Értem én, hogy inkább vegyék meg az emberek, ezen is van jó sok haszon, de ez azért nem egy Nokia telefon, hogy univerzális töltők egész garmadája áll hegyekben mindenhol és már ingyen is hozzá lehet jutni szinte.
-Esetleg legyenek kicsivel rugalmasabbak ilyen téren, elvégre nem kevés pénzt fizetek a szolgáltatásért, sorban is állok, az lenne a minimum, hogy nem engem szivatnak, hanem jóval készségesebbek. Megértem azt is, hogy a kolléga az Önök üzletpolitikája miatt nem tudott nekem érdemben segíteni (a flegma stílus mellett most szó nélkül elmegyek). Ugyanakkor megkockáztatom, hogy ez esetben rossz a cégpolitika.
-Ha már a weboldalukon a Személyes ügyintézés menü alatt megtalálható az Értékesítés és szervíz(új előfizetés és/vagy készülék vásárlása, Domino feltöltőkártya vásárlása, készülékváltás, tartozékvásárlás, szervizelés, átalánydíjas szerviz-szolgáltatás stb.), akkor talán tegyenek eleget a saját maguk által leírt tényeknek.
Mi az egész történetből a tanulság: Vedd vidéken a telefont, akkor még jobban szívsz, mert fel kell jönnöd Pestre. Esetleg ne vegyél iPhone-t, vagy ha mégis vettél, vegyél hozzá rögtön még 2 kábelt, akkor 1 darabig nem lesz vele problémád. Azon gondolkozom, hogy elküldöm még ezt a levelet a T-mobile-nak meg az Apple Magyarországnak, hátha történik valami változás. Természetesen angolul még megy majd egy külön levél az Apple Inc.-nek is, hátha kicsit gatyába rázzák itthon ezt a társaságot. Tudom, megint naív vagyok....
Üdvözlettel: UndokBeka
Az utolsó 100 komment: