Tékozló Homár

Miskolcon is jó biznisz álhangyairtónak lenni

2009.02.04. 16:05 | ge | 124 komment

Nem példa nélküli Csilla története, egyszer már írtunk a győrben munkálkodó álrovairtókról, most azonban az ország másik felében, Miskolcon bukkantak fel gyanúsan hasonló körülmények között. Székhelyáthelyezés történt, esetleg csak másolják a mestert?

Egy panelházban lakom albérletben, egyetemista lévén, két másik lánnyal együtt. Szerencsére nagy gondunk nem volt soha a rovarokkal, mostanság viszont a hangyák elszaporodtak. Sebaj, fel is kerestünk egy rovairtó céget (az igazit), akikkel megkötöttük a szerződést, és megbeszéltük, hogy hétfőn jönnek, és 1000 Ft-ért bepermetezik a lakást. Hétfő délután aztán csengettek is, ajtót nyitok, két fickó áll kinn, mondják, hogy rovairtók. Naivan beengedtem őket (tudom, nem lehetek sikeres ember), úgyis akkortájt vártuk őket.

Az első gyanús jel az volt, hogy a permetező készülék csöve egy szatyorból lógott ki, úgy, hogy maga a készülék nem látszódott. Valamit ugyan csináltak is, de szerintem csak vizet spricceltek szét, mivel semmiféle vegyszer szaga nem volt. Utána jött a nagy meglepetés: a fickó közli, hogy ez most 4000 Ft lesz, de ha egész évre megrendelem, akkor 6000. Lestem nagy, kerek szemekkel, kérdeztem is, hogy nem az Asterix Bt-től jöttek-e, mert hogy mi velük kötöttünk szerződést. Mondja, hogy nem, ők egy másik cég. Erre én közöltem, hogy bizony az ő szolgáltatásukat nem kértem, így én ezt nem fogom kifizetni. Erősködtek, hogy márpedig de, én pedig kötöttem az ebet a karóhoz. (Megjegyzem, kicsit azért féltem, ketten voltunk otthon a lakótársammal, és nem igazán éreztük magunkat egy súlycsoportban a két fickóval. Azért reménykedtünk, hogy csak nem akarnak lekeverni egy-két tockost.) Végül aztán békésen távoztak, de adtak egy nevet (K. I.), és telefonszámot, hogy őt hívjam, este 6 után, ha mégis kérnék rovairtást.

Ezzel a lendülettel írtam be a nevet a google keresőbe, és mit látnak szemeim? Kihozott egy 2008 májusi Homár történetet ugyanezzel a névvel, Győrből. Nem bízták a véletlenre, jó messzire utaztak. Csak kíváncsiságból is megpróbáltam hívni a megadott számot, de ki volt kapcsolva este 6 előtt is, után is.

Később egyébként megérkezett az igazi rovarirtó, és mikor említettem neki, hogy már voltak itt az álkollégák, csak annyit mondott: "igen, szoktak minket másolni". De legalább a valódi permetszer használt, azóta sincs gond a hangyákkal.

Csilla

Szűrt kommentelők

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Lefogyó blogger 2009.02.04. 16:27:44

ELSŐre aszt mondanám hgoy ez DURVA. EDE, sünt nekik!

Almatlan Jozsi 2009.02.04. 16:30:56

És lőn

@Jó Estét: jobban kell igyekezni

Jó Estét 2009.02.04. 16:33:17

@Almatlan Jozsi:
dolgozok a kurveletbe is :( azer igyis pontszerzo helyezes :) akinek hangyak vannak a lakasaban sikeres ember nem lehet :) Amugy grat nekik ha nem fizettek (mer az vegul nem derul ki), csak kemenyen az ilyenekkel :)

Nem kereste 2009.02.04. 16:33:40

Örülhettek, hogy nem vitték el a szajrét a lakásból.
Vagy csak még nem vettétek észre, mi tűnt el....

Almatlan Jozsi 2009.02.04. 16:37:52

Hangyák, de mégse a gatyában!

@Jó Estét: Vissza, munkára!!! :)

Ezer forintért egy szerelő ki sem száll az minimum 5 ezer.

Milyen amúgy amikor benn laknak a hangyák? Hangyaboly a WC-ben pl? Vagy hogy?

ColT · http://kilatas.great-site.net 2009.02.04. 16:39:22

"kérdeztem is, hogy nem az Asterix Bt-től jöttek-e, mert hogy mi velük kötöttünk szerződést. "
Hoppá, kilógott a lóláb... :D
Vagy a permetező...?

Amúgy nálunk is kb. az volt még régen, kollégista koromban a csótányirtás, hogy 1 nyugdíjas néni jött egy spricnivel, és a sarkokba fújkált.
Szóval ez egy nyugdíjasnak fe sem tűnne...

Az ilyen alakokat csótányok basszák seggbe, de csak miután sünt szartak.

VR6 2009.02.04. 16:44:01

Biztonsági kamerát a lakásba!

lodenkabat 2009.02.04. 16:44:36

Azért felvetődik bennem a kérdés, vajon az ál hangyaírtók honnan tudták milyen címre kell menniük, és mikor? Vajon honnan kapták a fülest?????

ColT · http://kilatas.great-site.net 2009.02.04. 16:45:58

@lodenkabat: Ott dolgoznak ahol szarződés van, és saját zsebre akarnak kaszálni.

Csilla_villa 2009.02.04. 16:47:36

@Nem kereste: Nem, nagyon figyeltük a fickókat, meg utána meg is néztük, amint elmentek, nem vittek-e el valamit, de szerencsére nem. Az viszont simán lehetett volna, hogy jól elvernek, aztán lelépnek a pénzzel...
@Mérgező Hulladék: Az irtás díja alkalmanként 1000 Ft. Egy évben 4x jönnek, azaz 4000 Ft. Mint amennyit ezek a jóemberek egy alkalomért el akartak kérni. :P
@Almatlan Jozsi: Azt nem tudom, milyen, amikor tényleg rengeteg van, nálunk az volt, hogy a fürdőben, konyhában, szobában az ablaknál, ajtófélfán, asztalon viszonylag sűrűn lehetett látni őket. Nem volt vészesen sok, de azért zavaró.

Nelson. · http://nelson.blog.hu 2009.02.04. 16:47:48

"Később egyébként megérkezett az igazi rovarirtó, és mikor említettem neki, hogy már voltak itt az álkollégák, csak annyit mondott: "igen, szoktak minket másolni"."

Hö! Szóval, az igazi is ál? De akkor mitől pusztultak ki a hangyák? Az első vagy a második igazi álhangyásztól-e?

Csilla_villa 2009.02.04. 16:49:55

@Jó Estét: Nem fizettük ki, addig vitatkoztam velük, míg megunták, és elmentek.

VR6 2009.02.04. 16:52:09

De vajon ki adhatta le a drótot nekik, hogy ott igényeltek patk.. öö hangyairtást?

Almatlan Jozsi 2009.02.04. 16:53:22

Szendvicsben a hangya elég zavaró tud lenni, ezt megértem.

Szerintem az igazi rovarirtó és ezek összedolgoznak. legalábbis jó biznisz lenne.

liven 2009.02.04. 16:53:33

POCSAYRTÓ = Batzpapucs sűrű, gyors tempóban paskolni a hangyák irányába.
Boldog Új Évet Minden Homározónak 2010-re! A Pocsay család.

elwood 2009.02.04. 16:54:09

aztán indiai palócok voltak-e ? modem megvan még ?

liven 2009.02.04. 16:55:50

(Jut eszembe, van még egy platós IFA-val az akciós batzpapucsból, most szivacstalppal, hogy kiméletesek legyetek a hangyákkal!)

jusztlacika 2009.02.04. 16:56:05

Honna tudták, hogy van egy megrendelés??? HÁT PHASZOMAT!

Téglákkal van tele már a permetezőpiac is? Ott is a maffia keze sújt le? 4000-1000 vagyis 3000 fornitokkal lesz gazdagabbminenki, aki ebbe a maffiakörbe beszáll??? Mindegy elmentem lángososnak, végre egy zsíros állás!

seggcsont (törölt) 2009.02.04. 17:02:31

Szarjanak csotany majszolo sunt...

Az mondjuk erdekes hogy honnan tudtak hogy rendeltek irtast...

Annyi tegla van ebben az orszagban hogy ujra lehetne epiteni a parlamentet belole...

trewq 2009.02.04. 17:17:16

Hívtad volna a rendőrséget! Az ilyenek garantáltan adócsalók, feketén dolgoznak és a vegyszerek használatára sincs engedélyük!

És kérjük a cég nevét és telefonszámát is.

elwood 2009.02.04. 17:23:02

az volt a mondás, hogy nem is használtak vegyszert, minek engedély ?

trewq 2009.02.04. 17:28:30

@elwood: Ebben az esetben csalás, 5 év letöltendő.
Vagy csak kidobni őket az erkélyen.

Ofélia . 2009.02.04. 17:29:31

@Nelson Mandula: Ez már az univerzum örök talánya marad.

Talán egy agonizáló hangyátol krllene megkérdezni,hogy mitől döglik a légy öö hagyma öö hangya.

Hangyászsünt a seggükbe:))

_ev_ 2009.02.04. 17:39:10

Azért egy rovarirós sztorival riogatni egy Homárt nem szép dolog.

Trejo 2009.02.04. 18:00:38

Lehet, hogy az igazi rovarirtók álrovarirtókat küldenek előre, mert aki bedől nekik több pénzt fizet.
Érdekes egybeesés.

cemeteryman 2009.02.04. 18:16:12

Csilla, a legérdekesebb dologra nem válaszoltál, pedig többünket is érdekel. :)

Miszerint nem tartottad furcsának, hogy ezek a gazfickók pont abban az időpontban bukkannak fel, amikor egyébként is vártok ilyen szolgáltatást végzőket?
Erre nem volt válaszuk?

Csilla_villa 2009.02.04. 18:39:45

De, én is furcsának találtam a "véletlen" időpont egybeesést. Erre az igazi rovarirtó azt mondta, hogy ezek a csalók szokták őket is "másolni". Ahogy én észrevettem, a valódi cégnél megvan, hogy a város melyik részére melyik napokon mennek. Teszem azt, az Avasra hétfőn-kedden, a belvárosba szerda-csütörtökön, stb. Na, most a csalók vagy kifigyelték ezt, vagy valaki adja neki a drótot a valódi cégtől.
Lehet, hogy nem is tudták, hogy mi konkrétan kértünk rovarirtást, csak tudták, hogy melyik nap szoktak azon a részen járni a cég emberei, és próba-szerencse alapon körbejárták a lépcsőházakat. Nem csak hozzánk csengettek be, hanem a szemben lakó nénihez is, csak ő elhajtotta őket, hogy nem kér rovarirtást. Lehet, hogy szerencsétlen véletlen volt csak az egybeesés. Lehet, hogy nem.

ZON 2009.02.04. 18:41:51

89-ben a főiskolai kollégiumban arra ébredtem egy hosszúra nyúlt buli utáni pihenésemből, hogy egy őstermelő jellegű fazon jön be kopogtatás nélkül,és egy sárga háti permetezővel priccant az ágyak alá.
Komolyan azt hittem, hogy valami delíriumos látomásom van...

lótumfaktum 2009.02.04. 18:50:35

Mindenféle rovar írtást vállalok ócsóó pízért,lakásban +20% istálóban +30%
lóban 35% párlemenben még ócsóbbb.
Á leg újjjabbbb kelet bronxky 64.utczai
telefonon keresztüli knoWW hauval.
Teli szám a homárba/ ha nemm eszem/

Sikamlós Jim DiGriz 2009.02.04. 18:58:01

Anno hozzánk is jött a céghez egy fiatalember, aki otthagyott egy számlát egy cégtől, akik még életükben nem hallottak róla, és nem végeznek rovarirtást - valamint elvitte a kávépénzes széfet, és kolléganő táskájából egy ötezrest.

A hülyéje viszont előző évben is volt nálunk, és akkor meg a saját nevét-címét írta a (kamu) számlára. Fogtuk hát magunkat egy kollégával, elmentünk hozzá, és másnapra visszarendeltük a pénzzel.

Vélhetőleg szimpatikusak voltunk, mert vissza is jött, bocsánatért esedezve :D.

az igazi MPL melegebb éghajtra költözött. lö pá! ( 2009.02.04. 19:00:48

nálam is most megjelentek a fürdőszobában:((
jól lefújtam őket chemotoximaxival. hogy hogy találtak ide nem tudom. a kertben az oké lenne, de idebent?
csak egyet kettőt látok a kádban, ami furcsa, mert nem tudnak úszni úgy tudom, tehát nem értem miért oda mennek. egyik reggel fél órán keresztül néztem, hogy honnan jöhetnek. hát vazz, akkor persze egy sem bújt elő, szerintem azért vannak ilyen kevesen,mert a többiek elmentek síelni a fhansziákhoz.

izgatottan várom a reggelt, hátha lesz újabb tudósítás a fhanszia-magyar ütközetről. talán már vér is folyt....
az biztos, hogy G együtt sörözik a 900 magyarral egyszerre, miközben a fhanszia csendőr-rendőrök zseblámpával világítanak a setétben.

Mocsár 2009.02.04. 19:05:41

Tényleg így van, az Asterixre néhány éve igencsak rájárt a rúd. Én is miskolci vagyok, és mi is évek óta velük permeteztetünk (szintén panelban, csak itt a csótányok miatt).

Nálunk ki is függesztettek valami tájékoztatót anno a lépcsőházban, hogy két vagy három egykori dolgozójuk visszaélt a cég bizalmával (gondolom, saját zsebre dolgoztak, hamis alapanyaggal), ezért megváltak tőlük, de figyelmeztetik az ügyfeleiket, hogy ezek a csalók továbbra is az ő nevükben járják a környéket.

Szóval nem fake, tényleg volt ilyen.

Nem kereste 2009.02.04. 19:07:11

@mamapicilánya/mpl:

A hangyákok télen alvást mímelnek általában. Ilyen hangos a zene nálad, hogy előjöttek?

csak ne az derüljön ki, hogy a nagy ütközet alatt szegény mentősök megfagytak üzemanyag elfogyás következtében.... ki fogja ellátni az égési sérülteket by zseblámpa?

Csilla_villa 2009.02.04. 19:12:11

@mamapicilánya/mpl: Nem tudom, milyen perverzióból, de nálunk rendszeresen a vízforralóba másztak be. Ha teát akartam csinálni, előtte mindig vagy 10 hangyát kimostam belőle. Lehet fáztak, és melegedni akartak?

ColT · http://kilatas.great-site.net 2009.02.04. 20:02:14

Nálunk Pécsett a régi koliban az esett meg hogy, megy le 1 csaj a portára :

"-Elnézést, csótányok vannak a szobánkban!
-Olyan nincs, itt nincsenek csótányok!
-Várjon egy kicsit...
(El, lement a szobába, felhozott egy csótánycsapdát, kb. 5 állattal.)
-Maga szerinte ez mi?
-Ezek nem csótányok.
-Én biológia szakos vagyok, ezek azok..."

Másnap jöttek a rovarirtók...

@Jim DiGriz: És nem vertétek meg?

@ZON: A fent leírt sztori után jött a spricnis rovarirtó néni hozzánk... Az se volt kisebb flash :D

@cemeteryman: Nekem inkább az a fura hogy ezeket még nem nyomta fel senki...
A legnagyobb az hogy rutintalanok is voltak, mert a kérdésre, hogy az Asterixtől jöttek-e, azt mondták hogy nem.
Ha azt mondják igen, lehet fel se tűnt volna :D

Sikamlós Jim DiGriz 2009.02.04. 20:17:41

@ColT: Nem (én a 185cm/110kg-mal a vézna voltam kettőnk közül).

Viszont az eltűnt összegnek a dupláját kértük vissza :D.

É2I 2009.02.04. 20:19:53

@mamapicilánya/mpl:, @Csilla_villa:

Mondjuk innának.
De ezek szerint közeleg a tavasz, ha már mozgolódnak. :)
Nálunk is volt vagy két hangyacsalád, az egyik kifejezetten zavazó és szagos de én győztem :D
Általában jók ellenük a lassan elbomló szerek, van chematoxban is ilyen.

ColT · http://kilatas.great-site.net 2009.02.04. 20:23:42

@É2I: Mi volt hogy darázsfészket festékkel fújtunk le.
Bátorság kellett hozzá, de a festékbe beleragadt a darázs és onnantól kezdve nem volt baj.

Sikamlós Jim DiGriz 2009.02.04. 20:25:24

@ColT: Kolléga ötlete volt, ő kicsit jobban ismeri az ilyen népeket, én csak egy rendszergazda vagyok :D

É2I 2009.02.04. 20:36:01

@ColT:
Arra az ajándékba kapott büdös dezodorokat meg egy öngyujtót használok a padláson megtelepedni kívánó darazsak ellen.
Bár nem árt óvatosnak lenni, mert könnyen üldözötté válsz üldözőből. :D
A földbe fészket rakó darazsakat meg messzire kerülni kell. Ott akár több száz egyed is kiröppen pillanatok alatt, hogy el sem hiszi az ember a luk méretéből. :O

ZON 2009.02.04. 20:39:51

@ofélia: nem, tényleg fújtak megelőző jelleggel, mert az Államigazgatási kollégiuma a 80-as években elitnek számított, ott csótányt nem lehetett látni.

É2I 2009.02.04. 20:46:00

Egyszer még karbantartó koromban el kellett bontanunk egy több éve használaton kívüli vezérlő konténert.
Az egyik sarokban egy az általam csak ámerikai rajzfilmekből ismerős, a plafonról lecsüngő darázsfészek. Olyan kétöklömnyi gubacs.
Odamentünk csodálgattuk és biztosra vettük, hogy lakatlan. Ahogy megpiszkáltuk, szinte pillanatok alatt több tíz légy nagyságú darázs röppent ki a gubacs alján.
Persze nem vártuk meg, hogy szeretnének-e ismerkedni. Ajtót rázártuk, kivülről kikötöttük, aztán szóltunk, hogy vihetik ahova csak akarják. Azzal a javaslattal, hogy a lakatot csak saját felelősségre onnan messze verjék le, de ha kell odaadjuk a kulcsot is ;)

Fairy Girl 2009.02.04. 20:52:21

Jééé nemcsak én vagyok a naiv? :) (Én voltam a győri hangyairtós posztoló.)

Fairy Girl 2009.02.04. 20:55:50

Nagyon egyszerű egyébként. A panelokban rengetegszer vannak hangyák, ezek ilyenek. Nyilván hogy ezekre a lakásokra fognak kijönni az ál-irtók. (És most mondhatja a sok homáros panellakó, hogy náluk sose volt hangya, valamint az összes többi, aki nem panelban lakik, hogy aki ebben lakik az sikeres nem lehet, meg aki albérletben lakik, az se lehet sikeres, ez mind így van, ettől még vannak hangyák és kész.)

ColT · http://kilatas.great-site.net 2009.02.04. 20:58:52

@É2I: Ez jó :D
A mini lángszóró is hatásos, bár én inkább nem kekeckedek darazsakkal ha nem muszáj...

@Fairy Girl: Vannak ám, csak nem mindenhol.
Néhol egyszerűen nem bukkannak fel, máshol meg ha irtják is, mindig visszajönnek.

neet 2009.02.04. 21:05:28

Nálunk nincs hangya. Csak egér. Melyik jobb? Az egér nagyobb, könnyebb elkapni. Élve, természetesen. Majd kienegdjük, és visszajönnek. Élünk együtt, békességben.
neet

radómanci 2009.02.04. 21:05:50

É2I 2009.02.04. 20:36:01
A hajlakk is jó darázs ellen. Ráfújod és pillanatok alatt megáll a szárnya, agyon lehet csapni. (Tudom, vadista szandál vagyok, de én így szoktam.)

ColT · http://kilatas.great-site.net 2009.02.04. 21:07:49

@neet: Szerintem tegyétek terráriumba. Akkor nem jön vissza, és azt eszi amit adtok neki :)

É2I 2009.02.04. 21:11:46

@ColT:

Annyival jobb, mint a festék, hogy egyszerre a fészken lévő összesnek le tudod pörkölni a szárnyát. Egyszerűen lepotyognak, aztán....
A festéknél, ha nem kap megfelő mennyiséget és repképes marad, hát akkor nyúlcipő. Esetleg Yoda mesterként becsukott szemmel megpróbálni lekaszabolni őket.
A nyúlcipő szerintem sanszosabb. ;P

@Fairy Girl:

Hangya bárhol és bármikor előfordulhat. Ez nem siker kérdése :)
Aki meg nem hiszi, hagyjon elől egy kockacukrot és meglátja. ;)

É2I 2009.02.04. 21:16:50

@radómanci:
Jaja, de büdösdezodort többet kapok, mint hajlakkot. :)
Mondjuk én agyon nem csapom, inkább eltaposom ;)

Mielőtt valami sötétzöld szín előjönne; a pókokat ki szoktam vinni a szabadba.
Bár nincs ilyen szerencséje a legyeknek és szúnyokognak. Kivéve, ha elsőre kiröppennek ott ahol betaláltak.

Fairy Girl 2009.02.04. 21:19:45

Én tudom, de akik sikeresezni szoktak, azok nem :) megelőztem :D

ColT · http://kilatas.great-site.net 2009.02.04. 21:21:14

@É2I: Én még a poloskát is agyoncsapom.
Szagokat nem túl jól érzek (csak az erőseket) szóval nem probléma ha büdös van egy kicsit.

radómanci 2009.02.04. 21:27:36

É2I 2009.02.04. 21:16:50
A pókokat én nevükön szólítom :)
Rezső II. lakik a spájzban (de nincs túl jó állapotban, vagy csak téli álmot alszik), Rezső I. elhunyt tavaly :(

É2I 2009.02.04. 21:36:30

@radómanci:
Csak két pókod van (volt)? Nálunk, ha már egy hete volt takarítás, annyi ahány sarok plusz még vagy öt :D
No meg a többi helyről nincsennek kitessékelve, tehát ott bármennyi :D

Rezső I. miatt részvétem ;(

radómanci 2009.02.04. 21:45:27

É2I 2009.02.04. 21:36:30
Köszönöm ;)
Talán nem elég száraz a lakás, vagy félnek a házban lakó "kettőnéltöbblábúakateltávolító" szakembertől és nem mernek bejönni. Egy db hangyám volt tavalyelőtt, de nem volt időm elnevezni, olyan gyorsan távozott.

megélhetési SÜNöző (retro homározó) 2009.02.04. 22:12:32

@É2I: utálom a pókokat!
az egyetlen állat, amit irtok
szarjon sünt az összes pók :-D

Az utolsó balti Hering 2009.02.04. 22:12:45

Mondjuk ezen a hangya dolgon meglepődtem, két panelban laktam edig a város két különböző részén(albérletben), de sosem láttam hangyát, viszont denevér már jött be a szobába este.

ColT · http://kilatas.great-site.net 2009.02.04. 22:20:54

@Az utolsó balti Hering: "sosem láttam hangyát"
Az nem azt jelenti hogy nincs :D

Úgy mint a vírusok.
Ha van vírusirtód, nem abban lehetsz biztos hogy nem vírusos a géped, hanem abban hogy nincs olyan vírusod, amit megtalál." :D

Na ezért (is) van nekem Linuxom :D

Sati 2009.02.04. 22:22:21

Jó ez a Rezső I. meg II. Nálunk a fürdőben lakó két nagy pókot Pik-Pok-nak hívják, és köszönni is szoktunk nekik. Lehet ez már az elmebaj jele, de ezt választottam preventív terápiának, mert 3 lányom van. Nem akartam, hogy pókot látva nevetséges hisztirohamba törjenek ki később. A dolog bevált, csak sajnos nem lehet agyoncsapni a pókokat, mert már van nevük. És mi olvasunk Kisherceget, tehát felelősek vagyunk értük :)))))
Mellesleg állítólag a hangyáknak némi lekvárral körített sütőport kell kiszórni. Azt megeszik, hazamennek, és megdöglenek otthon, mert az nekik méreg.
Elég olcsó megoldás.

rexter 2009.02.04. 22:35:31

nehogymár legyen bármilyen szolgáltatás aki kimegy, csinál vmit, és az ezer forint... Loool.. számlát adtak e ?:D

Fairy Girl 2009.02.04. 22:44:52

@Az utolsó balti Hering:
Azért a panelok, mert a szellőzőrendszerek nagyon könnyen lehetővé teszik a nyomi hangyáknak a beköltözést. Namost ha a szellőző rendszeresen tisztítva van, és tényleg rendesen karbantartják, akkor különösebb gond nincs, de ez azért sajnos nem mindenhol van így.
Plusz csótányok. Elsőn lakom, alattunk nemsokkal a pince. Köcsög lakók mindenféle szirsz@rt lenthagynak a romlott kajáktól a macskahullákig, mittomén, na ettől aztán... Szóval ne csodálkozz :)

Mylady 2009.02.04. 22:54:01

Én nem panelban lakom, csak valami blokktéglás szarban (hasonló a panelhoz).

Beköltözésem utáni első esték egyikén vacsora után szokás szerint besöpörtem a morzsát a tálcáról a mosogatóba. Reggel ezer hangya sürgött-forgott a konyhában. Azt hittem, rosszul leszek. Előtte hangyamentesen éltem.
Azóta eltelt néhány év, nagyon sokmindent kipróbáltam. A konyhát villámgyorsan sikerült hangyamentesíteni, néha a földön találtam pár tetemet, de élő hangyát nem. Viszont a lakás többi részében rengeteg.
Volt valami fehér por, talán chemotox márkájú, az viszonylag jó volt. Most olyan van, amit elvileg behurcolnak a bolyba és ott pusztít. Valami bábolnás. Elég jónak tűnik, hónapok óta nem találtam hangyát.

ColT · http://kilatas.great-site.net 2009.02.04. 22:58:29

@Mylady: Ugyanez van poloskára is...

@Fairy Girl: Én a házunk előtt láttam akkora csótányokat hogy azt hittem valamelyik kisgyerek távirányítós kisautókat kapott...
Aztán láttuk hogy csak pár pincelakó, gyorsan végigugráltam rajtuk...

megélhetési SÜNöző (retro homározó) 2009.02.04. 23:13:10

@Az utolsó balti Hering: nálunk sincs hangya. hozzám lepkék szoktak berepülni, de az nem baj. pók sincs, mondjuk ezt lekopogom gyorsan

Mylady 2009.02.04. 23:18:09

@megélhetési sünöző: a pók jó dolog.

Én utálom őket, a ronda, vastag fekete fajtájúaktól még félek is, de! azt jelzik, hogy tiszta és száraz a lakás.
Ahol nedvesség van, oda a csótányok, patkányok, egyéb undorító lények mennek, nem a pókok.

Mondjuk a legjobb az, ha semmi sincs. Se hangya, se csótány, se pók, se légy, csak én. De azt hiszem, olyan nincs.

megélhetési SÜNöző (retro homározó) 2009.02.05. 00:01:02

@Mylady: amúgy Csilláéknál ÁLHANGYÁK élnek, ahogy az a postcímből is kiderül.

megélhetési SÜNöző (retro homározó) 2009.02.05. 00:02:04

@Mylady: akkor majd cserélünk, pókot patkányra :-)

Fairy Girl 2009.02.05. 00:02:31

@Mylady: nálam hasonló volt a helyzet, előtte tökéletesen hangyamentesen éltem egy sima családi házban. Beköltözés után a pizzásdobozt (ünneplés, hehe) otthagytuk a földön, reggel szép, kellemes egyenes vastag vonalban masíroztak a hangyák a doboz és a fal egy kis lyukacskája között. Ez ugyan még nem a jelenlegi lakásban volt, de onnantól kezdve fel vagyok vértezve hangyaellenességgel :D

ColT · http://kilatas.great-site.net 2009.02.05. 00:08:10

@Fairy Girl: De akkor legalább tudtad hol kell támadni...

Csilla_villa 2009.02.05. 00:14:19

@rexter: Adtak számlát a kedves, valódi rovarirtók, és tényleg 1000 Ft-ért dolgoznak. ;)

lótumfaktum 2009.02.05. 00:44:04

@Mylady: 95. Nálunk seholnemvolton ,mindíg volt hangya A 4.EM IS AZ AMIT MONDTÁL ÍRTÓKÉNT AMI ÚGY NÉZ KI MINT EGY ESZKIMÓ HÁZ ZÖLBEN FEHÉRBEN ,EGY IDŐ UTAN MEGTANULJAK AZ ALBÉRLÖK,HOGY NEM SZABAD BEMENNI A CSAPDÁBA :TANULÉKONYOK.MOST AZÉR NINCS MERT A RÉGI BOLY ELPUSZTULT. JÖM A TAVASZ ÚJRA ELŐ JÖNNEK A TOJÁSOK KIKELNEK-LEHET MAJD FÚJNI.BOCS DE BERAGADT BILLENTYŰM HIJÁBA HÚZTAM VISSZA KALAPÁCSAL

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2009.02.05. 02:02:22

a;merikaban a bizniszt nem igy irjak
Mary akar ehy kovacsoltvas agytakarot
iden nem megyunk sielni viszont a fiam adott egy franko monitort viev sonic
ez fontos
klasszul mukodik es ingeyn volt
igaz nem grafikai celokta hasznalom, bar megrajzolnek egy elgyotort arcu lanyt

nekunk is vol t pokunk sot gyerekkormba legyet is fogtam neki es elve beledobtam a halojaba
orult
itt egyszer amerikaba akkora 2 centis hangya konvoj vonult a haloszobaban a fiam altal letett spritere, hogy az exnejem majd szornyethalt, de jottek a nem alhangyairtok es fujtak, amugy mondtak, hogy emberre veszelytelen faj ne izguljunk

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2009.02.05. 02:04:12

darabja volt 2 centi nem a konvoj

ColT · http://kilatas.great-site.net 2009.02.05. 02:11:55

@hagyma: Az szép darab lehetett...

Amúgy a monitorok általában egész addig jók amíg nem akarsz rajta valamit olyan színűre csinálni amilyet elképzeltél.
Na ahhoz kell kurvadrága monitor. = színhelyes :)

De erre igazából elég kevés embernek van igénye, amiről a másik postban picsogott a faszi az tuti nem jó ilyenre, nemtom mit verte magát.
Meg ha ő grafikus akkor minek neki hdmi meg hang...

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2009.02.05. 02:28:51

melem ez total megfelel ilyen lapos
es mindent el tudok rajta olvasni, kiveve amit irok
namost hogy ertekelhetot is irjak
meg 1 millioszor el kell mondani barki barmikor be akar menni barkihez
akar rednorruhaban akar rovarito felszerelessel
igazolvanyt elkerni
nem csak felmutatva
minden normalis cegnek van es a szemelyit is el lehet kerni
kiveve a kovacsoktol mer az mas, mer ugyse mennek el he;yszinelni

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2009.02.05. 03:21:02

@ColT:
van mikor a boly meg van zavarodva es mindenki rohangal
van hogy egesz szepen vonulnak
de ezek a nagy voros szinu hangyak ugy masiroztak, hogy eskuszom, ha hidon mennek az leszakad
te;jesen perfekt volt

ColT · http://kilatas.great-site.net 2009.02.05. 03:48:43

@hagyma: Hangyahadsereg? Tuti a sörödre fájt a foguk! :)

Mondjuk az a termesz, ami egy faházat képes felzabálni :) De azért az óriáshangyát sem tűrném meg a kertemben.

Ofélia . 2009.02.05. 06:51:16

@hagyma: Szerintem is vigyázz a sörödre mert ezek berágják magukat a hűtőbe és sörnyitóvá alakulva fognak dorbézolni

pengusz 2009.02.05. 07:01:08

Már a hangyairtáshoz is szakember kell? :D
"Eszem-faszom megáll" :D

Taurusz 2009.02.05. 07:33:26

@pengusz: Persze, hogy szakember kell. A kovácsok nem tudnak hangyát irtani, mert annyi árajánlatot kell írniuk.

neet 2009.02.05. 08:04:05

Naszóval, az egereket sem lehet ám megdögleszteni, mert lehet gyerekük, családjuk, a'la mr neet.. meg nem is kellemes dögökkel foglalkozni, így meg kap egy esély, és ha egy macska is arra jár, (amikor elengedjük a cincogit)az is kap esélyt, h jóllakik kényelmesen. Viszont büdösek. Viszont egy helyre szoktak. És a pár éve vásárolt ultrahangos riasztó minha vonzaná mostanában öket.

Hangyáinknak van egy vezérútvonala (??), épp a ház mellett 30 cm-re szoktak vonulni! Ugyanazon a ponton. Kikerülik, balra el, majd a váltás ugyanitt jön visszafelé. Egymás lábnyomaiban lépkednek. Nem is bántjuk őket.

Pók is van persze (kertesház, ugye), de lányom is nevén nevezi őket (Pici Pók), így ők is maradak. Én lakótelepi gyerekként kezdtem, és sztem nagy fejlődés,. h már nem sikítok minduntalan, ha soklábút látok. Azért az egér még meg tud zavarni, ha nem számítok rá. Meg az amúgy is nőcis, h egér láttán sikítunk, nem?

neet

neet 2009.02.05. 08:06:46

Sünöző,
az Álhangyák csakis állazán vonulnak, nem?
neet

staropramen 2009.02.05. 08:12:10

Sztrovacsekek!
Ha az álhangyairtók álhangyákat írtanak ,akkor nem veszik el a munkát az igazi hangyairtóktól akik ugye a valódiakat írtják. Leben und leben lassen.

Ofélia . 2009.02.05. 08:19:05

Az álszellemirtók mit irtanak??

Ofélia . 2009.02.05. 08:22:37

Falat furkáló szomszéd kiirtására vállalkozót keresek!!!

Nelson. · http://nelson.blog.hu 2009.02.05. 08:27:24

@neet:
nem az egér a büdös, csak a vizelete, magának az egérnek - ha rendszeresen tisztálkodik és stiftet is használ - egyáltalán nincs szaga.
Gyerekkoromban volt egy helyes kis lyuklakó egerünk, aki minden reggel, amikor apám borotválkozott, kiült a kispolcra és onnan nézte. Már-már családtagnak számított - Fricinek neveztük -, amikor kiderült, hogy a reggeli békés ücsörgésen túl előszeretettel falatozza a könyveket. Ezen a ponton sajnos megpecsételődött a sorsa. Megbeszéltük vele, hogy ilyenformán sajnos nem élhet tovább velünk és a közeli parkban útjára bocsájtottuk.

staropramen 2009.02.05. 08:27:57

@ofélia
biztos, hogy nem álfalat álfurkáló álszomszédról van szó?
Az álmenyezetet nem álfurkálja?

Ofélia . 2009.02.05. 08:50:21

@staropramen: Nem ez közfalat fúr meg vés meg meg kalapál egy hete:((

Lehet,hogy álruában álszakállal de vakódi stukkerrel lövöm le:))

Impega 2009.02.05. 08:50:44

@ofélia: Egyutt furjatok a lyukakat vagy sem?

Gumidomino 2009.02.05. 09:15:21

@ofélia:
villanyszerelőt ajánlanék.

Gumidomino 2009.02.05. 09:20:31

régen a nagyszüleimnél nekem is volt egerem, a benti fürdőkádban találtuk egyik reggel, aztán be is rendeztem neki az ülőkádat az udvaron, még növényt is kapott (kaktuszt mert az volt a legkisebb) meg lépcsőt, meg gyufásdobozt rongyokkal aludni, szóval penthouse volt, de másnap, mikor elkezdett esni az eső, beraktam egy vödörbe az eresz alá és csak azt láttam a verandáról, hogy a szomszéd macska farka libben... :((

szegény talán még élhetne, ha nem veszem a szárnyaim alá. azóta nincs is állatom.

Impega 2009.02.05. 09:23:54

@Gumidomino: Figyelj, egyszer majdcsak tulteszed rajta magad. Gondolj a macskara, hogy mekkora boldogsagot okoztal neki. Az egernek meg...most mit tegyunk a taplaleklanc vegen van, igy jart. Nekem horcsogom volt. Tesom beszalad a szobaba, a horcsog a foldon volt...foltassam?

Gumidomino 2009.02.05. 09:28:01

@Impega:
igazad van. de néha még fáj... :(

"foltassam?"
csak annyit, hogy tényleg szörcsög??? :D

Ofélia . 2009.02.05. 09:32:49

@Gumidomino: Ja tényleg megbízom tüvét(tényleg hova lett??), hogy jól ba@assa agyon:))

Ofélia . 2009.02.05. 09:34:03

@Impega: Te kis huncut és a kalapálás?:))

Mylady 2009.02.05. 09:38:35

@lótumfaktum: 3. emeleten lakom

Van olyan eszkimóházas irtóm is, de gyanus volt, hogy az nem működik, utána vettem azt, ami jónak tűnik. Ez egy barna műanyag háromszög, ami tele van valami morzsás cuccal.
Kíváncsi vagyok, mennyien lesznek tavasszal.

Mylady 2009.02.05. 09:43:30

@ofélia: Egy hete??? Az nudli.

Nekem az alsószomszédom játszotta tavalyelőtt egész nayáron a lakásfelújítás című játékot, kizárólag hétvégén. Szombat-vasárnap reggel 7kor elkezdett fúrni, kalapálni és este 8-ig abba se hagyta.
Már gondolkodtam, hogy lemegyek és megtekintem, hogy felbl vagy lukból van-e több a lakásban.
(Nálunk szombaton 8-12 között lehet munkálatokat végezni, vasárnap és ünnepnap meg nem.)

Természetesen szólni nem lehetett, mert ők is a "nekünk mindent szabad, mindenki más kussoljon" kategóriába tartoznak.

A legszebb az volt, hogy amikor kérdezte tőlük valaki, hogy állnak a felújítással, mindig az volt a válasz, hogy "ó, teljesen elkészültünk vele"
Aztán visszamentek a lakásba fúrni.

Impega 2009.02.05. 09:45:16

@Gumidomino: uuu, ne is kerdezd! A hangra nem amlekszem, de a dobbenetre igen.

Gumidomino 2009.02.05. 09:50:26

nálunk is van egy furkálós szomszéd, az elmúlt húsz évben nem volt olyan hét, hogy ne fúrjon. a múltkor nyilván ajándékként kapott egy ütvefúrót valakitől, de az elég filléres lehetett, mert csak egyszer használta.

Ofélia . 2009.02.05. 09:58:29

Én forradalmat szerveznék a bolyban.

1 a dolgozókkal közölni kell, hogy duplájára emelkedik a hangyasav ára és csak 65 év robot után mehetnek nyugdíjba.

2 a katonékkal közölni kell,hogy megvonják a korkedvezményes nyugdíjukat és ezentúl vámosok lesznek.

A forradalom rögtön kitör a királymőt lefejezik és kikiáltják a köztársoságot.

Az persze elfelejtjük özölni, hogy ezzel halálra itélik magukat!!:

mbond 2009.02.05. 10:43:15

"Nem bízták a véletlenre, jó messzire utaztak."
Az EXIT Toursnak egy ilyen kis távolság meg sem kottyan.
Vipera volt náluk?

Garp szerint.. · http://garpszerint.hu 2009.02.05. 11:37:39

Hangyák ellen a sütőpor is nagyon jó! És olcsó...

köpőcsésze 2009.02.05. 12:16:01

Nekem is kell egy olyan állás, ahol 3 egyetemista csaj hív a lakására "hangyát irtani"!

elwood 2009.02.05. 12:58:46

de legalább minden lyukba benézni

elwood 2009.02.05. 12:59:59

@Garp szerint..: "Hangyák ellen a sütőpor is nagyon jó! És olcsó... "

Igen, de elég macerás mire mindet berakod a tepsibe.

Nelson. · http://nelson.blog.hu 2009.02.05. 13:12:39

@elwood: Szerintem úgy gondolta, hogy előbb kell megszórni őket sütőporral (attól megduzzadnak) és akkor már gyerekjáték tepsibe rakni.
(Fokhagymával tűzdelve a legjobb!)

Kitalátor (másként) gondolkodó · http://kitalator.blog.hu 2009.02.05. 16:03:24

@jusztlacika: Ők szórták be a hangyatojásokat...
@meggélhetési sünöző: Pedig többet érnek, mint egy kurmányszóvivő, legalább legyet fognak.
@lótumfaktum: Miért csal a kalapá?
@Impega: A hörcsög is a tápláléklánc alján van. Megette a tesód?

Ofélia . 2009.02.05. 17:09:25

nm vezírem:

Hogy hagyhattuk ki ezt a sítábort???

A krampácsolók szakszervezete legalább nem nyavalyogna.

Kaja helyett most hangyát irtanának francia honban és nem lenne idejük minket cseszegetni holmi elmaradt túlórák miatt!!

Nézz utánna, hogy a mekkora a hangyaellátottság a francia síterepeken:)))

SLacc 2009.02.05. 20:42:46

Kapható ilyen vegyszer, flakonos, kb. 800 Ft. volt, mikor vettem (4 éve), és állítólag 3 hónapig űzi el a csótányokat, hangyákat. Használtam akkor, bevált.
Segíts magadon, s meg leszel segítve.
(Ja, a vegyszer neve R..D csótányirtó, vagy mi volt.)

Mylady 2009.02.05. 21:06:50

@SLacc: Ó, ha tudnád, én hányféle hangya-, csótány-, légy-, szúnyog-, mászóbogár- és szomszédirtó szert próbáltam már...
És csak röhögnek rajtam (különösen a szomszédok)
süti beállítások módosítása