Tékozló Homár

Re: Problémás ügyfél vagy, ne vásárolj tőlünk - mondta az Indesit

2009.04.21. 08:30 | ge | 65 komment

Az Indesit Company Marketing Osztálya válaszolt MikroPit panaszára, akit lebeszélt az ügyfélszolgálatos az Indesit termék vásárlásáról. A lenti levélben mintha az állna, hogy  ilyet a kolléga nem tehetett, mivel folyamatos képzés alatt áll és felveszik a beszélgetéseket is, bár mi nem értjük pontosan, ez miért zárja ki hogy valaki arrogáns legyen az ügyféllel.

Cégünk minden termékére a 151/2003. (IX. 22.) kormány rendeletben kötelezően előírt 1 helyett 2 év éves teljes körű jótállást nyújt. Ezt követően további egy évig szavatosságot vállalunk a termékeinkre, amikor egyedi megítélés alapján dől el egy-egy termék javításának sorsa. Ebbe a típusba sorolható a cikkbeli termék is. Sajnos a rendelkezésre bocsátott információk alapján (vásárló nevének, elérhetősége, illetve a vásárlás időpontjának és a gép típusának ismerete hiányában) nem tudtuk beazonosítani a vásárlót, akivel szerettünk volna közvetlenül is felvenni a kapcsolatot.

A homar.blog.hu tisztelt olvasói szempontjából annak megértését tartjuk a legfontosabbnak, hogy miért nem fogadtuk el saját szervízünk véleményét és, hogy miért van szükség független vizsgálatra.

A Polgári Törvénykönyv szerint a szavatossági jogokkal kapcsolatos ügymenet a következőképpen alakul: a vásárlást követő 6. hónaptól a vásárlót terheli a (konstrukciós, minőségi vagy összeszerelési) káreseménnyel kapcsolatos bizonyítási teher. Vásárlói szempontból viszont a szakszervíz, gyártót pártoló véleménye miatt elfogultsággal lenne vádolható. Ezért mindkét fél érdeke, hogy független testület mondjon az ügyről ítéletet, amit vásárló és gyártó egyaránt elfogad.

Nem mellékes tény, hogy a független vizsgálathoz azonban nem minden esetben kell felhozni a terméket a fővárosba. Az illetékes szervek szakértői tudomásunk és tapasztalatunk szerint számos alkalommal utaznak vidékre is elvégezni a szükséges vizsgálatokat.

Szakmai értelemben megjegyezzük, hogy nem márkaspecifikus az említett nem szétszerelhető üst konstrukció, hozzánk hasonlóan számos tiszteletre méltó versenytársunk is gyárt szétszedhető és szét nem szedhető üsttel felszerelt mosógépeket. Az utóbbi esetben az elemek nem csereszabatosan vannak összeillesztve. Ez azt jelenti, hogy nem lehet csak a csapágy szerkezetet kicserélni meghibásodáskor. Megoldást csak a teljes üstcsere ad, ami, valóban, nagyon költséges. Az alkatrész szétvágásával kapcsolatban: ha a vásárlónak van igaza, a gyártó megtéríti az összes költséget. Ha nem, akkor a teljes csere miatt a vásárlónak nem származik kára az üst szétvágásából, hiszen azt úgy sem tudná már használni.

A rend kedvéért szeretnénk megjegyezni, hogy szétszedhető üstnél is az egy átlagos csapágyjavítás piaci ára munka- és kiszállási díjjal együtt 20 000 Ft körül mozog, szemben a MikroPit Asszony/Úr által jóhiszeműen feltételezett 8-10 000 Ft-tal. Jellemzően akkor válik csapágyassá egy mosógép, ha nem rendeltetésszerűen használták, pl. egy 5 kg szárazruha töltetre kalibrált készüléket 6-7 kg-nyi ruhával töltenek meg.

A minőségbiztosítás érdekében az ügyfélszolgálatunkon dolgozó munkatársak folyamatos képzés és ellenőrzés alatt állnak (pl.: a telefonbeszélgetéseket rögzítjük), ezért sajnálatosnak tartjuk, ha lebeszélték volna a vásárlót a márkáról.

Úgy gondoljuk, hogy a blogíró szerint a munkatársunk szájából elhangzó ez a törvény kijelentés kritikus éllel való idézése fölött nem szabad túlsiklani. Pontosan a törvények azok a szabályok, amelyek, nyilván nem tökéletesen, de élhetővé teszik mindennapi életünket.
Kollégáink ennek az eszmének a szem előtt tartásával végzik nap mint nap a munkájukat.

További kérdéseikkel kapcsolatban készséggel állunk rendelkezésükre a 06-40-98-99-00-s helyi hívás díjáért hívható telefonszámon és a www.extragarancia.hu weboldalon.

 

Szűrt kommentelők

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

betépett felhasználó 2009.04.21. 08:35:03

elso perctol tudtam, hogy a tiszteletremelto MikroPit Asszony/Úr HAZUDOTT!!!
Indesit a baratom.

Smacika 2009.04.21. 08:35:25


@☺ágica: Majdnem elfeledtem, hogy tied a 3.
Bocsesz.

maincoon © 2009.04.21. 08:36:49

mindig lemaradok... :(

☺ágica (törölt) 2009.04.21. 08:38:33

@smacika: :) Nem, nem az enyém. Csak egyszer szerettem volna végre 3. lenni, ami meg is volt a repjegyes posztban, csak moderálták. Azután már írtam, hogy részemről letudva a dolog:) Ahhoz képest tegnap is voltam 3., pedig nem is akartam:D


Elolvastam. Nekem korrektnek tűnik, bár nem értek a mosógépek legbelsejéhez:)

Smacika 2009.04.21. 08:38:59

Eléggé korrekt válasznak tűnik.
Sikeres nem lehetek mert nekem is indesit-em van már vagy 3 éve, és megy az szakadatlan.
Mondjuk mi nem mosunk benne 10x12-es padlószőnyeget, meg bográtshot se.

Impega 2009.04.21. 08:40:10

"Úgy gondoljuk, hogy a blogíró szerint a munkatársunk szájából elhangzó ez a törvény kijelentés kritikus éllel való idézése fölött nem szabad túlsiklani. "

Ezt akar en is irhattam volna, annyira kisze-kusza. :)

lótumfaktum 2009.04.21. 08:43:32

csak a töltött káposzta finom újra felmelegítve!

nincs új p.? em má vót!!!

Jani haverja · http://alfa-kontakt.info/ 2009.04.21. 08:43:55

@smacika: Ja bográcsot mosógépben mosni ősi ... szokás.
Bográcsot először a maradék kajával együtt be kell tenni egy megfelelő méretű hűtőbe, majd ha a kaját kiettük, akkor mosogatóban, esetleg kerti csapnál kell tisztítani.

Smacika 2009.04.21. 08:44:31

@Impega: Mintha egy politikus mondaná.
Amolyan Mátyás királyos:mondok is meg nem is, adok is meg nem is.

betépett felhasználó 2009.04.21. 08:44:55

a legszebb a sztoriba, ahogy elmagyarazzak, hogy a sajat szakszervizuk velemenye szart se er, mert reszrehajlo lehet... stb.
akkor meg mi a pekpharckaert foglalkozik a markaszerviz GARANCIALIS JAVITASON KIVULI ESETEKkel 1altalan? Irnak ki az ajto fole, hogy csak ERVENYES garis kityuket patyolgatunk, kinek lejart a max. 2 ev, dugja fel a centrifugajat, vagy vigye konkurenciahoz, aka Jozsibahoz a sarki stufnituningoshoz.

Smacika 2009.04.21. 08:45:45

@Jani haverja: Tudom én ezt nagyon jól.
Sokat bográtsch-olok otthon.
Szeretjük nagyon az ilyen módon készült finomságokat.

Smacika 2009.04.21. 08:49:42

@betépett felhasználó: Persze, mert a saját szervíz statisztikai okokból inkább hazudik.(Nehogy már a mi cuccunk rossz legyen.)
Ezért inkább azt mondják, hogy a felhasználó a balfasz, a gép menne még ha a dolgozó arra használná amire kitalálták.

Jani haverja · http://alfa-kontakt.info/ 2009.04.21. 08:50:45

@smacika: Én sem bántásként írtam, csak mindenképpen le kellett írnom a "megfelelő méretű hűtő" örökbecsű szóösszetételt, és ez jutott eszembe:)

Dr. Kix 2009.04.21. 08:52:26

Óriáskamu.

Nem fogadjuk el a saját szerelőnk véleményét, mert az esetleg számunkra kedvezően dönthet. Már itt LOL. Az, hogy épp az ügyfél javára döntött, mintha meg se történt volna. Ha egy elfogult szerelő szerint is az Indesit a ludas, vajon mit mondana egy független?!

Smacika 2009.04.21. 08:52:32

@Jani haverja: Értem a célzást, bár nekem nem telik olyan úri huncutságra, hogy mosogatógép.Bár egy rendes bográtsch be sem fér egy mosogatómasinába.
Le a mosogatómasinákkal.

Jani haverja · http://alfa-kontakt.info/ 2009.04.21. 08:53:13

Témához hozzászólva, nagyon sok ismerősöm szidja az Indesit mosógépeket, én személy szerint örülök, hogy nekünk nem ilyen van.

É2I 2009.04.21. 08:56:24

Marketing duma. Minőségbiztosítás, ahhahh. ISO9001 meg társaik = hype, lófütty.
Az ügyfélszolgálatosok meg igenis mondanak ilyet; hogy el lehet menni.
Mindannak ellenére, hogy nem erre tágítják a fejüket. Bár vannak bizonyos helyzetek egy-egy bunkó ügyféllel kapcsolatban, amikor mást már nem is lehet ;)

Azt azért a fenttartható fejlődés (sic!) keretein belül megkédezném, miért kell olyan alkatrészeket beépíteni, aminek a cseréje, plusz a hozzátartozó macera vetekszik egy új gép árával?
Eladóak-e az új masinák? ;)

VR6 2009.04.21. 09:00:13

Az a gond, hogy még mindig nem a megoldásra koncentrál az Indesit, ehelyett keni a szart másra. A kedves és folyamatosan képzett ügyfélszolis telefonbeszélgetését letölthetővé tenném a weblapjukról a helyükben és akkor mindenki eldöntheti, hogy hatásos-e a képzésük. A másik meg az, hogy ha a saját - részrehajló - szerviz hoz egy döntést, akkor vajon a független milyet hozna?
A harmadik pedig, hogy elismeri, hogy nem tudja, kiről, melyik esetről van szó, máris feltételezi (tiltakozom :D), hogy az ügyfél volt a balfék és nem rendeltetésszerűen használta a mosógépet..
"Az illetékes szervek szakértői tudomásunk és tapasztalatunk szerint számos alkalommal utaznak vidékre is elvégezni a szükséges vizsgálatokat."
Ja, csak pont most nem, igaz?

Smacika 2009.04.21. 09:06:59

@É2I: Nem csak a mosogépeknél van ez, hogy nem éri meg fődarabot cserélni.
Ha már meg kell bontani egy ilyen masinát, akkor az megérett a cserére.

Zep 2009.04.21. 09:07:06

"Vásárlói szempontból viszont a szakszervíz, gyártót pártoló véleménye miatt elfogultsággal lenne vádolható."

Bazmeg itt pontosan az ellenkezője történt nem? A szervíz elismerte a hibát.

Faszkorbács!!!!!!!!!

hiszti 2009.04.21. 09:12:29

Minő arrogancia reggel éhgyomorra.
Miért is nem veszik elő a felvett beszélgetéseket?
Ha valóban ellenőriznék az ügyfélszolgálatos egész nap zabszemmel-szorulna:)

maincoon © 2009.04.21. 09:13:02

tehát: ha netalán a szakszervíz azt állapította volna meg, hogy a vásárló a hibás, akkor azt a szakvéleményt elfogadta volna....
mindig a számára kedvező véleményt fogadja el??? ezt hívják márkaképviseletnek?? mert képviseli a SAJÁT érdekeit?

hiányolom, hogy arra nem ad teljes körű magyarázatot, hogy az ügyintéző milyen stílusban beszélt. ellenben jelzés szinten megemlíti, hogy a vásárló használhatta nem rendeltetésszerűen a gépet. kellemes szituáció.

pause 2009.04.21. 09:16:25

borzalmas kaosz ez a valasz

É2I 2009.04.21. 09:18:31

@smacika:
Azért írtam gépet, meg masinát és nem mosógépet.
Azt is tudom, hogy mindegyik cég így csinálja az úgynevezett fentartható fejlődés k.rva szép szlogennel takarózva.
Közben meg tonna szám kerülnek kidobásra a veszélyes hulladék anyagok, melyek feldolgozása immel-ámmal megoldott csak. (Nem csak nálunk.)
A gyártók a legtöbbször ezt letudják a környezetvédelmi adóval. (Tisztelet a kivételnek!)

-Gyöngyibaba- 2009.04.21. 09:22:06

Kérdeznék valamit a levél írójától (aki arra nem volt képes hogy bemutatkozzon).
Mi a kényelmetlenebb? A zabszem a seggében, vagy a sötétség a fejében?

EnZsolt 2009.04.21. 09:27:29

A szokásos válasz.

Nem mi vagyunk a hülye, hanem a poszt beküldője az. Mert biztos 6-7 kiló ruhát mosott 5 helyett, ezért szétment a csapágy, amit persze független szakértőkkel meg lehet vizsgálni, nyílván olcsón megszámítják, ha vidékre kell menni nézelődni. Persze a tulajdonosnak nem származik kára, mert úgysem tudná használni a gépet, igaz ezt fityfasz összegért a képébe mondják a függetlenek, szóval tényleg nem származik kár. Az meg, hogy a mi ügyfélszolgálatosunk ilyet mondott volna lehetetlen, mi felvesszük, ilyet nem mondhatott. Meghallgattuk az összes felvételt, senki nem mondott ilyet, mert tovaképezzük őket droiddá. Aki meg nem akar az lenni, azt elküldjük. Ezt is biztos a szemét postoló találta ki. Talán a Whirlpool embere. Igen, csak is ez lehet a megoldás.

neet- 2009.04.21. 09:36:24

@EnZsolt: muhaha. ez nagyon ott van XD

j311 2009.04.21. 09:38:34

Indesit jó cég. Jó termékeket gyárt. Szeretem. Használom.

szemig jimmy 2009.04.21. 09:43:47

hogyaszongya:
"Sajnos a rendelkezésre bocsátott információk alapján...nem tudtuk beazonosítani a vásárlót"
talán csak nem olyan sok a csapágyas gép miatt reklamáló három éves masinával rendelkező vásárló?
mer akkor tényleg sz@r a cucc

Jedlik 2009.04.21. 09:52:32

Szeretném felajánlani az Indesit cégnek, megvételre a következő, magam által fejlesztett reklámszlogent:

"Mindez itt Indesit."

Amennyiben az Indesit cég vezetősége igényt tart a szlogenre, illetve szolgálataimra mint állandó PR-os, úgy kérem itt a kommenteknél vegyék fel velem a kapcsolatot.

Köszönöm!

betépett felhasználó 2009.04.21. 10:04:59

@Jedlik: inkább

Mi ez itt? Indesit?
Kösz, de inkább NEM,
az Istenit....

Jedlik 2009.04.21. 10:15:35

Kérem betépett felhasználót és a többi fórumozót, hogy az Indesit nekem intézett hivatalos válaszáig ne zavarja hozzászólásokkal a fórumot.

Köszönöm!

Bugreport 2009.04.21. 10:28:46

Szeretem, ha még el is küldenek az anyámba miután jogosan reklamáltam :) Ez mindig kihozza belőlem a HULK-ot :D

májgeriberi 2009.04.21. 10:37:00

én nem tudom jó vagy rossz az indesit, de az tuti, hogy vannak emberek akiknek azt kell mondani, hogy inkább a másik márkát vegye.
Így mindenkinek jobb lenne.

kispestipeti 2009.04.21. 10:51:09

az a legfőbb baj, hogy a gyártó és a felhasználó ellenérdekeltté vált. felhasználó azt szeretné, ha a megvásárolt terméket minél olcsóbban, minél tovább használhassa arra, amire megvette. ellenben gyártó azt szeretné, ha semmilyen felelősséget sem kellene vállalnia az egyébként sok esetben csak marketing szinten nagyon jól megalkotott terméke után. csak hát ott van az a fránya törvényi kötelezettség ugye, valamilyen jótállás féléről. attól nem feltétlenül lesz jöbb egy termék, hogy ravasz marketing fogással mindenféle kitolt időhatárokkal úgy tesz a gyártó, mintha tovább válllna bármiféle, a vevőre nézve nagyon előnyösnek tűnő felelősséget az eladott termékei után. mindenki tisztában van a jótállás és a szavatosság közötti jelentős különbségekről?
a gyártó önérzete nem a termékre makulátlanságára, jóságára fókuszálódik bizonygatva, hogy a mosógépbe a legjobb minőségű csapágyakat építjük be, amiket egy általunk végeztetett független szakvizsgálat során hosszú életciklusra alkalmasnak találtak. inkább "a rend kedvéért" a tanult marketingesek egy raffinált választ adnak, ami akár korrektenek és udvariasnak is tűnhet, de nem a megoldásra törekszik, hanem koiktat. mi olyan jó fejek vagyunk, hogy a törvényi kötelezettségünkön túlmenően is biztosítunk valamit, amivel tuképp semmire sem jutsz, hiszen fizess előre vizsgálatokért, azután majd meglátjuk egyedi elbírálás alapján ki mit fizet? tehát alapvetően eszük ágában sincs ingyen - na jó - olcsón és gyorsan kijavítani a készüléket. vizsgáltassa meg, levelezzen, addig meg mosson kézzel, ha van türelme (no és pénze) kivárni a mi esetleges jóindulatunk végét. addig is a homáron védjük a mundér és a márka becsületét.

Gringо · http://www.youtube.com/watch?v=5Bz8GyTrUxw 2009.04.21. 11:30:39

Na nem azért, de szerény jogi tanulmányaimból úgy emlékszem, hogy a jótállási idő teljes időtartama alatt a kereskedőt terheli a bizonyítás. "A vásárlást követő 6. hónaptól", amiről az Indesit kolléga írt, az csak önmagában a szavatossági időre vonatkozik. Nyilván arra gondolt, hogy "A szavatossági idő kezdetét követő 6. hónaptól..." - vagyis a jótállási idő leteltétől számítva ebben az esetben. Tudom, a dolgon semmit nem változtat, csak egy apró kiigazítás

Agyalap 2009.04.21. 11:36:40

Nesze semmi fogd meg jól...
Valami konkrét javaslatot szívesen elolvastam volna az Indesit részéről.
Gondolom a telefonbeszélgetést is rögtön megkeresték.

betépett felhasználó 2009.04.21. 11:41:25

indesit
we are the best
InTheShit!

Vombatus Ursinus 2009.04.21. 11:46:07

Ez az egész válasz annyira magyartalan, túlbonyolított és idióta, hogy áll a szőr a hátamon...

A vásárló hülye, mert 250 kiló ruhát mos a gépben.
Mi aranyos, jó fiúk vagyunk, mert nem hisszük el a szakszerviznek azt, hogy a termék hibás.
Az ügyfélszolgálatos nem mondhatott ilyet, mert mi tréningezünk, meg felkészítünk. Stb, stb...

Kíváncsi vagyok, hogy ki írta ezt a levelet. Egy kis tréning még elkelne neki...

2009.04.21. 11:59:17

Nekünk indezit mosógépünk van és eddig jól működött. Igaz először beirattuk egy helyesírás tanfolyamra, ami a posztolónak is kijárna.

Vombatus Ursinus 2009.04.21. 12:04:28

@Kulics: Kijárna... De nem a posztolónak, hanem az idézett válaszlevél megfogalmazójának. Borzalmas.
Én nem a karok Majmász babérjaira törni, de ez mellbe vágott.
És ezt teszik közzé a Homáron... Nem olvasta el előtte senki?

MaXIP21 · http://www.regia-soft.hu 2009.04.21. 12:13:51

Utálom a szervizeket.. Csak lenyúlják az ember pénzét és korántsem kapsz érte rendes szolgáltatást..

Boo 2009.04.21. 12:16:24

"Jellemzően akkor válik csapágyassá egy mosógép, ha nem rendeltetésszerűen használták,.."

.. ha, beszivárog a víz, ha anyaghibás, stb.

kispestipeti 2009.04.21. 12:42:20

@Kulics: szerintem, bár nem vagyok magyar tanár;

"Nekünk Indesit mosógépünk van, és eddig jól működött. Igaz, először ..."
minek ez a nyelvőrködés?

Ákos81 2009.04.21. 12:55:57

Már nem azért, de az előző postban egyértelmű volt hogy az indesit szakembere megállapította, hogy ez bizony szar, és majd javítják/cserélik ! Akkor mmégis miért írja most kedves Indesit marketing manager barátunk, hogy AZÉRT kell a független bírálat, nehogy elfogult legyen, és az indesit pártján álljon döntés helyzetben. BullShit, és még kamuznak is! Egy biztos, annyit elért a mostani válasz levelével az indesit, hogy csakazértis elkerülöm, és hirdetni is fogom az ismerőseim körében, hogy még véletlenül se akarjanak indesit terméket, mert a garanciális javíttatás hulladék!

És megjegyezném hogy válság van! Így abszolút nem az lenne az érdeke egy ilyen cégnek, hogy ne tőlük vásároljanak az emberek! Pech mert most terveztünk hűtőt venni :) legalább egy márka kiesett a sorból, könnyebb lesz a választás!

Másik meg:
"Az illetékes szervek szakértői tudomásunk és tapasztalatunk szerint számos alkalommal utaznak vidékre is elvégezni a szükséges vizsgálatokat."
Persze hogy kimennek, és házhoz mennek megnézni hogy télleg igaza van az indesit szakemberének, vagy talán nem, csak éppen az se ingyen van! El tudom képzelni, ahogy elkérnek pofátlanul és lazán az ilyen "független szakemberek" kiszállással mindennel együtt 20-30 ezer forintot csak hogy megmondják hogy ez bizony télleg rossz, és indesitet terheli a felelősség! És persze ezt nem fogja kifizetni neki senki :) Ezek után csoda hogy más terméket vesz inkább?

Krisztina (törölt) 2009.04.21. 13:30:13

Ad1. Orulok, hogy elhittem, hiaba kerul 2x annyiba a Bosh mosogatogep, mint az Indesit, vegyek inkabb azt. Ettol persze meg megszivhatom, de mar onmagaban az erzes jol esik.
Ad2. Megint abba a hibaba esett a viszontavlaszt iro, hogy bar reszletesen elmagyarazza, miert kuldtek el a p*csaba az ugyfelet (es lehet, hogy meg TORVENYILEG igazuk is van) de elfelejtett bocsanatot kerni. Pedig azt kellett volna.
Ad.3 Orok tanulsag, amit mindig ujra fel kell idezzek: Ne vitatkozz hulyekkel, mert lesullyedsz a szintjukre, ok viszont legyoznek a rutinjukkal.

Krisztina (törölt) 2009.04.21. 13:33:37

Ja, azt elfelejtettem, hogy megneznem en azt a Popeyt (ezt biztosan nem igy kell irni) aki egy 5 kilora kalibralt mosogepbe 7 kilo ruhat tom. Nekem legalabbis meg sosem sikerult. biztosan nem vagyok eleg eros.
Ez olyan szoveg volt, mint amikor azt mondta a cipoboltos a 2 nap utan szetesett cipore, hogy a ferjem biztosan nem rendeltetesszeruen hasznalta. Ja, mondom, jart benne, ez lehetett a problema.

reunalla 2009.04.21. 13:41:07

a tartós fogyasztási cikkekre nem 2+1 év a jótállás kötelezően?

de nem kell tőlük vásárolni ;)

LouiS 2009.04.21. 13:42:12

Ezek után már csak kikérném tőlük azt a bizonyos rögzített beszélgetést...

Gajdos Attila · http://www.iqi.hu 2009.04.21. 14:03:30

Nagyon, nagyon, nagyon durván hazudnak.

Két éve volt egy elképesztő Indesit-es történetünk.

Hosszú ideig írtuk belőle a Homáros posztot, végül inkább a jogi utat választottuk.

Sikerült "jól" kijönni a dologból. Lehet, hogy fel kellene eleveníteni egy kicsit a régi emlékeket? Nem hiszem.

Egy biztos: Indesit, szervizhálózat, call center = hazugság. A szemünkbe nevettek, a képünkbe hazudtak, "nem rendeltetésszerű használatra" hivatkoztak (voltaképpen azért írtam meg ezt a kommentet is, mert a posztban szemet szúrt ez a (visszatérő?) hivatkozás).

Ha esetleg egy jogi képviselőjük olvassa ezt a kommentet, és megkeres, a faxok, emailek másolatával, jegyzőkönyvekkel tudom bizonyítani az igazunkat.

Szarjanak sünt. 700-as fordulaton pörgőt, 90 fokosat. Hipóval.

hawkeye 2009.04.21. 14:08:03

Hát ezután az antimarketing - válasz, ill. a kommentek után csak egyet tehetek: soha többé nem vásárolok Indesit terméket.

Javaslom nektek is megfontolásra!!!

Van_mikrohullámú_sütőtök? 2009.04.21. 14:34:02

Már írtam egyszer, de leírom ide is:
Nekünk is asszem indesit mosógép van (asszem, biztos nem vagyok benne, funkció szerint választunk, nem márkahűségből/sznobságból)

Eccer belement a villám a vezetékbe, vagy csak valami "tüske" keletkezett a lényeg hogy a majd' 1 m3-es fehér doboz diszkólámpának képzelte magát.

Mivel már 3 év felett volt és lefogadtam volna, hogy rámsütik a "nem megfelelő használatot" miután leírtam valahol hogy dugni is lehet rajta...

Szóval szétszedtem, alkatrészeket vizuális vizsgálatnak tettem ki illetve ami nagyon égett szagú volt azt is cseréltem. Nem volt 500Ft az új belőle, a szervizes szerint jobb minőségű is ráadásul.

Ha kihívtam volna a szerelőt valószínű csak a 10x-ért jön ki utána munkadíj, ráadásul panelt cserél ami szintén drágább...

Amúgy a csapágy mint mechanikai hiba nem feltétlenül túltöltésért megy tönkre:
- pára, nedvesség is tönkre teheti
- minőségi probléma is lehet vele
- a dob excentritása is elronthatja

amúgy infómunkás vagyok, nem szerelő, csak próbálok józanul gondolkodni :)

Agicer 2009.04.21. 16:46:29

Lehet piaci árnak a 20 000 ft-t elkérni egy csapágycseréért, de akkor nem kell a piacról élni. Egy csapágy 300-800 ft, duplán számolva is 1 600 ft, de vegyük még ennek is a dupláját és kerekítsünk(fel). Tehát 3 500 a csapágy. Számoljuk hozzá a tömítést és még pár dolgot akkor legyen 5 000 ft az összes anyag. Egy kiszállás és 2 óra munka a legdurvábban számolva is nem lehet több 5-6 ezernél, hacsak nem 50 km-ről megy a szerelő. Vagyis a 8 000 alsó határ finoman számolva duplázások nélkül megvan, a 10-12 ezret meg akkor éri el, ha vastagon fog a ceruza.20 0000 ft irreális, mivel annyit nem fog senki költeni egy csapágyazásra. Mindez maszek alapon, egy cégnél természetesen mások az összegek, de aki egy céggel javíttat ilyen dolgokat (hűtő, tv, mosógép stb.) az meg is érdemli. Egyébként azt javaslom mindenkinek, hogy 3-4 évnél többet ne várjon a "tartós" fogyasztási cikkektől. Továbbá lehetőleg magyar terméket vásároljon. Bár már az új magyar termékek sem olyanok, mint régen, de talán az alkatrészhez jobban hozzá lehet jutni(még ha horror áron is). A hozzájutni a lényeg, mert sok "nagy" márka tojik az alkatrész és tartozék utánpótlásra, még garanciaidőn belül(!) is.

boldii9 2009.04.21. 17:47:03

Szavatosság: "Az eladó felelősséget vállal azért, hogy az eladáskor hibátlan terméket adott át a vevőnek, tehát nincs olyan rejlett hibája, amely csak későbbi fog kiderülni."

"Ezt követően további egy évig szavatosságot vállalunk a termékeinkre, amikor egyedi megítélés alapján dől el egy-egy termék javításának sorsa."

Most szavatosságot vállalnak vagy jótállást? Tudom, "extra garanciát", de azért mégis?


"A Polgári Törvénykönyv szerint a szavatossági jogokkal kapcsolatos ügymenet a következőképpen alakul: a vásárlást követő 6. hónaptól a vásárlót terheli a (konstrukciós, minőségi vagy összeszerelési) káreseménnyel kapcsolatos bizonyítási teher."

Most megint, hogy jön ide a szavatosság, ha egyszer 2 évig teljes körű jótállás van, amikoris a bizonyítási teher az eladót terheli?

Szóval értem én, hogy nekünk most jólmegmondta a gyár precízen, csak valahogy mégsem mondta meg se jól, se precízen.

Akkor most miértis vegyek Indesit terméket?

megélhetési SÜNöző (retro homározó) 2009.04.21. 18:37:33

"nem tudtuk beazonosítani a vásárlót, akivel szerettünk volna közvetlenül is felvenni a kapcsolatot."

azt elhiszem!
gyökerek.

megélhetési SÜNöző (retro homározó) 2009.04.21. 18:52:39

Mondjuk én eddig is tudtam, hogy szar az Indesit, de most már tuti, hogy sohasem fogok azt venni. Whirlpool rulez.

IndesHiték szarjanak sünt, a posztoló (vevő) meg tépje le a mosógép ajtaját és batza be egy féltéglával az ablakukat...

zsoci 2009.04.21. 20:10:11

Ez megint csak takarózás a törvényekkel. Inkább ki kéne szolgálni a vevőt.
Tipikus magyar paraszt hozzáállás, vevőleszarás.

theutat villám 2009.04.21. 21:14:28

@smacika:
Ha ez Neked korrekt, akkor a te seggedbe is férhetne egy sün. Törvényileg szigorúan kijelentem.

Vladimir Harkonnen 2009.04.22. 08:00:27

A gyári paraméterek ált. 5 Kg SZÁRAZ ruhára vonatkoznak. Az 5 Kg ruha felvesz még vagy 10 liter vizet + a dob saját súlya, ez összesen megvan 20-25 Kg . Mindez elöltöltős mosógépeknél egy oldalon terhelve a csapágyakat. 7 Kg ruha betöltése esetén hozzá jön még modjuk 4 Kg plusz terhelés, vagyis kb. 15-20%. Ehhez kell a művészet, hogy pont ettől menjen tönkre egy "márkás" gép! Akkor ezek szerint arra is nagyon kell vigyázni, hogy nehogy összeálljon a ruha a gépben, mert az egyoldalú terhelés ettől sokkal nagyobb igénybevételnek teszi ki a csapágyazást!

mikropit 2009.05.06. 10:39:46

Mint a Post indítója úgy érzem korrektnek, hogy leírjam az azóta történt fejleményeket. Miután az Indesit nem tudta kideríteni, hogy ki vagyok (ezt jelezték itt), megírtam Nekik az összes elérhetőségemet, és a válaszomat a levelükre. Jelentkeztek is, és miután megbeszéltük, hogy vettem már másik mosógépet, tettek egy felajánlást, amit amíg nem zárul le a dolog, nem akarok publikálni. Mindenképp jó pont, hogy próbálkoznak, és van a cégnél olyan ember, akit érdekel az ügyfél. Persze az ügyfélszolgálatosnak ez lenne a feladata, de mind1.
süti beállítások módosítása