Köztudott dolog, bár az oka ismeretlen, hogy Magyarországon a házhozszállító cégek képtelenek négy órás intervallumnál pontosabban belőni, hogy mikor fognak érkezni az áruval. De Ivett élménye még ehhez képest is megrendítő. Ma, pénteken fél négy és öt közé beszélte meg a DHL-lel, hogy leszállítják neki az új kanapéját. A szinte természetes, hogy 11:53-kor csörgette fel a szállító, hogy a ház előtt áll a bútorral. De az, hogy ezek után még parasztkodni/portáskodni kezdett vele a telefonban, az igazán finom. Kalandok lejjebb:
Hétfőn rendeltem a Praktiker webshopján keresztül egy kanapét. Mivel dolgozom, és minden nap délután fél 6-ra érek haza, pénteken pedig fél négyre, előzetesen megbeszéltem a szállító céggel (DHL), hogy pénteken délután szállítsák ki nekem fél négy és 5 között (mivel elvileg 5-ig van kiszállítás). Természetesen minden programomat ehhez igazítottam. Hozzáteszem, a Praktiker honlapján az az információ van fenn, hogy a megrendeléstől számítva 24 órán belül felveszik az ügyféllel a kapcsolatot. A DHL-nek ez sikerült is 3 nap múlva…
Ma (pénteken) 11.53-kor hívott a DHL alkalmazottja, hogy ő már ott van a ház előtt, hozta a kanapémat. (?) Mondtam neki, hogy nem véletlenül adtam meg a fél négyes időpontot, mert akkorra érek haza. Ő kijelentette minősíthetetlen stílusban, hogy idézem: „Én pedig akkor már biztos, hogy nem leszek ott! Most vagyok itt, és kellene egy ember még, aki segít levenni a kanapét és lerakni a ház ELÉ!!! (négyemeletes bérház). Felvilágosítottam, hogy egyedül lakom, és senkit nem tudok megkérni, hogy segítsen neki, de még mindig nem vagyok otthon, tehát, ha lehet, ne hagyja a ház előtt… Akkor eszébe jutott, hogy még fizetnem is kellene, így azt mondta, hogy akkor visszaviszi a raktárba, és „majd valamikor” kiszállítják… Kértem, találjunk valami megoldást, mire azt válaszolta, hogy találjak ÉN! Felajánlottam, hogy jövő szerdán hamarabb haza tudok érni (15 órakor), szállítsák ki akkor. Nagylelkűen azt válaszolta, hogy továbbítja a kollégájának, aki „talán!” ki fogja tudni nekem szállítani a megfelelő időpontban. Mindezek után hívtam a Praktiker „ügyfélszolgálatot”, érdeklődtem, mit tegyek akkor, ha csak az általam megadott időpontban tudom átvenni a kanapét, de ez nem jön össze, mert a kiszállító cégnek nem megfelelő az időpont. Azt a választ kaptam, hogy ebben csak a DHL emberei tudnak „segíteni”. Persze mondta a hölgy, ha nem jön össze, sztornózza rendelésemet…
Hihetetlen, hová tart ez a világ…? Az ember azért szeretne vásárolni (még ha rendeli is) bármit is, mert szüksége van rá. De ezek szerint a multiknak már nem pénz közel ötvenezer forint (ami egy átlagembernek igen). Ne is beszéljünk az ügyfélbarát, megoldáskereső kiszolgálásról. Azt gondoltam (naiv ügyfél), az áruházak, kiszállítók vannak a vásárlókért.
Megvárom a szerdát, de lehet, hogy máshol kell kanapét keresnem… De ezek után kétszer is meggondolom a két említett céggel való bármiféle kapcsolatfelvételt.
Ivett
Az utolsó 100 komment: