Az utóbbi napokban a Hajléktalanok nevére vesznek drága elektronikát a Media Marktban és a Drága a Credigen-Media Markt 0 %-os hitele című posztokban foglalkoztunk az elektronikai áruház és a bank remek akciójával, ami 30 hónapos lejáratú, 0 százalék THM-mel, 0 százalék önerővel és 0 százalék kezelési költséggel kecsegtető hitelt igér. Már korábban kiderült, hogy maga a hirdetés is - hogy is mondjam - laza viszonyt ápol a valósággal, egy rakás ügyfélre ugyanis "hitelfedezeti biztosítás" címén csak rákényszerítenek pár tízezer forintnyi költséget. Jamon alant olvasható sztorijából kiderül, hogy az akció azért is sült el ilyen botrányosan, mert a rossz szervezés miatt a vevőket órákon át várakoztatták, a hitelbírálat szempontjai pedig átláthatatlanok voltak.
Úgy érzem elég viccesen jártam ma (és még sokan mások) a Mediamarktban, amikor is engedve a hedonizmus csábításának, úgy gondoltam, itt az ideje, hogy meglegyen első LCD TV-m (Nem high end, nem 120 centis, még csak nem is negyed milliós, hanem jóval olcsóbb darabot néztem ki). Erre a 30 havi, 0 százalékos akciós ajánlatuk adott okot. Kis számolgatás, infláció és társai, simán megéri. Vágjunk bele. Elmentem szerdán, és fél óra nézelődés árán sikerült kinéznem a kívánt darabot. Ekkor megtudtam, hogy hitelem ügyintézésére vasárnap délután fog sor kerülni. Ezen már ekkor elgondolkoztam, hogy vasárnap délután ugyan mit fognak a munkáltatómnál leellenőrizni abból, ami a munkáltatói igazolásomon szerepel. Sebaj, talán csak sikerül.
A TV amit kinéztem, egyáltalán nem csúcs modell, az ára pedig egészen pontosan három havi nettóm (így kéri a bank) átlagának a 60%-át tette ki. Magyarul zsebből meg tudnám venni, de minek, hogyha a 30 hónap alatt csak nyerek az infláción… Megérkezetem vasárnap délután az üzlethez, a nekem megszabott időpontban. A hitelügyintézésnél brutális sor és segítőkész ügyfélszolgálatosok fogadtak (velük nem volt bajom). Odakerültem a sor elejére, mint időpontos. Amíg az én esetem rögzítésre került amit a pult mögüli beszélgetésekből hallottam, az egy pozitív, és 4 elutasított hitelbírálat volt. A sorban pedig azok ültek, akiknek bár nem jutott időpont, de reménykedtek. Én 3 óra utánra voltam előjegyezve, a hölgyek szerint volt olyan, aki valószínűleg reggel 10 óta ott várt. Rendkívül jól szervezett akció ez, már ekkor látszott. (Gondolom a bankban az áruházzal közösen valaki olyan találta ki, aki soha nem állt még sorban, nem ismeri a magyar vásárlói szokásokat, és szarik a kihelyezett munkaerőre. Szerencsétlenekre volt aki rá akarta borítani az asztalt, mert miért nem kap hitelt… azért ez sem járja…) De vissza a fő csapásra. Elküldik a hiteligénylő papíromat, rögzítik az adataimat, ahol is mindenképp meg kellett adnom lakás telefonszámot. Hahó? Azt meg miért? Előfizetéses mobiljaim vannak, az nem jó? Vagy keressek összeesküvést a T-Home és a bankok között? Mert ezek szerint, ha tanyán élek, már nem kaphatok hitelt… No mindegy, ezt az akadály még átugrottam… Jön a következő döbbenet. Lelassult a hitelbírálat, vagy este felhívnak, vagy menjek be másnap érdeklődni. – Jövök egy pizzával a kísérőmnek, aki kocsival jött, miután szerdán még azt mondták, hitel bírálat 30 perc (vagy hogy egy hitelkártyás reklámból szabadon idézzek, gépjármű felesleges riasztása – egy tank benzin).
Eljő az este, és fél szememet a mobilra tapasztva várom, talán mehetek a TV-ért… és csörög… és nem vagyok hitelképes… pufferelés, memória, Mi van? Kérdezem, ez hogy lehet? „Harmadik félnek információt nem adnak ki” hangzik a válasz. Vásárló létemre lettem harmadik fél? Vagy az ügyintéző nem tudhatja, mi folyik a saját cégénél? Itt már éreztem, születőben van életem első írása a Homár részére. Bár már eleve a lebonyolítás rendje miatt megérte volna írni.
Így aztán maradtak a hangok, és a gondolatok…
1.) Ha kiírnak egy ilyen akciót, miért nem számolnak a rohammal?
2.) Ha időpontozunk, miért nem kapnak a várók is időpontot, és legfeljebb nem vesznek fel újabb időpontokat vasárnap este után? – megjegyzem, ez még szerdán így ment. Nem állhattam be a 0 hosszúságú sorba, mert nem akkora szólt az időpontom…
3.) Vajon ki és mi alapján részesülhetett ennek az akciónak és tébolyító hedonizmusnak az örömében, ha egy olyan ember nem, aki a megvásárolni kívánt termék árának másfélszeresét viszi haza havonta nem? (az ügyintézés során ezt viccesen el is sütöttem, és a hölgy egyet is értett vele, ő se tudja, ki kaphatna, ha engem is visszautasítanak…)
Ennyi az én kis történetem. Igazából még dühös sem vagyok miatta. Jobban zavar, hogy át nem gondolt, és később a hitelbírálat által arctalanul visszavont akcióval ennyi embernek ennyi kellemetlenséget okoztak (várakozás, az ügyintézők részére az embertelen munka körülmények). Hedonizmusommal pedig várok pár hetet. Majd a nyári szabi után.
Üdvözlettel:
Jamon
Az utolsó 100 komment: