Tékozló Homár

Elrontották az ország legjobb játszóterét

2009.06.22. 10:55 | szily | 192 komment


Szubjektív dolog nyilván, de nekem a Zöld Péter volt a favoritom a Millenárison. Van nagyobb, korszerűbb és izgalmasabb játszótér is, de olyan, amelyik egyszerre lenne karakteres, egyedi és közben baromi jól játszható, sehol sincsen.

Most már a Millenárison sem.

(Aki nem emlékezne rá: festett-faragott színes fafigurákkal és bizarr építményekkel benépesített, kicsit Schéner Mihályos hangulatú játszótérről van szó. A Magyar Népmesék rajzfilmsorozat "Juliska néni becsattanómaszlagozva mesél a búboskemencén"-hangulata több mint üdítő a sok egyformaság után. A ZP alkotói bebizonyították, hogy az "igényes, festett fajáték = dögunalom" tétel csak az esetek 99,9 százalékában igaz.)

A magánterületre épült, lebontott, majd hosszú idő után most átdizájnolva újranyitott helyről az Index is írt cikket, de mivel gyermektelen volt a szerző, meg amúgy is érdekelt, lementem saját élményeket gyűjteni a Homár-gyerekekkel.

Ha a régi Zöld Pétert 100-asnak veszem, az új verzió élvezeti értéke olyan 52. Arról, hogy kisebb helyen,a Millenárison belül rosszabb fekvésű földdarabon van, nyilván nem tehetnek. Arról viszont igen, hogy ronda acélráccsal vették körbe az egészet, arra hivatkozva, hogy a 11-es parkzárás előtt a nagyok tönkretennék. Az, hogy egy csapat emós boroskólázás előtt csúszdázzon egyet, az szerintem minden játszótér szociális alapfunkciójához tartozik, nem pedig vasráccsal tiltandó deviancia. A régi lazaság helyett most egész nap ketrecben kell játszani, ez az ára annak, hogy a "nagyok" ne rendetlenkedhessenek este.



A játékok egy része változatlan maradt, csak átfestették, némelyiket újratuningoltak és vannak új darabok is. Első pillantásra észrevenni, hogy az alkotók vagy megöregedtek, vagy elfordultak a színektől, a régi vidám-harsány színvilág ugyanis sokat tompult. Na, azért nem kell monokróm hangulatra gondolni, de a faállatok például szomorúan kifakultak. Amelyik játék változott, az sajnos romlott. A legfájóbb veszteség talán a nagy favár, ami változatos, zegzugos, sokféleképp bejárható erődből lett unalmas csűr. Egy dolog lett jobb a réginél, a bálna-tengeralattjáró.

De az igazi mélyütés, a szinte hihetetlen, az egész játszótér használhatóságát befolyásoló (=nullára redukáló) húzás az volt, hogy a talajt tízcentis kavicsréteggel borították mindenütt. Ez olyan hihetetlen pöcsség, amilyet véletlenül nehéz elkövetni. Itt valaki egyenesen gyűlölheti a kismamamákat és a kisgyerekeket. Gyermektelenek kedvéért mondom: a mély kavicsban

- elsüllyed a babakocsi

- a gyerekek szandálja két lépés után telemegy kővel, nem lehet rendesen futkározni, ami a játszótéri lét alapja lenne.

- ha elesik a gyerek, vagy lezúg valamelyik játékról, durva sebeket szerez. A húgom egyik fia lecsúszott a bálnáról, és a kavicsnak köszönhetően napokig úgy nézett ki, mint akit közvetlen közelről arcon lőttek söréttel.

Tényleg megmagyarázhatatlan, hogy juthatott bárkinek eszébe ilyen ökörség. Ez olyan, mintha a mogyoródi célegyenest szórnák fel kaviccsal. Vagy a Wembleyt homokkal. Érezhették ők is, hogy baj lesz, mert a játszótér bejáratától deszkával borított ösvények indulnak több irányba, de pár méter után megszünnek, így igazából csak a kavicsban lehet haladni. Játszótérre döngölt, homokos talaj vagy gumitégla borítás való, ennél még az aszfalt is jobb lenne, mi legközelebb sajnos csak talajcsere után fogunk arra járni.

Szűrt kommentelők

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

☺ágica (törölt) 2009.06.22. 10:58:15

Bakker, megijedtem ettől a képtől! Most olvasok...

EÖ (törölt) 2009.06.22. 10:59:36

a mély kavics egyébként esésvédő szerepet tölt be
a gyerek nem töri magát össze rajta, ha ráesik
bármily hihetetlen is első hallásra
nem vagyok játszótér szakos bőcsész, csak éppen játszóteret építek otthon és a gumilap helyett nekem is ezt javasolták

Mylady 2009.06.22. 11:01:22

ez ugye nem vicc? mert annak durva lenne

ki volt az az ÁLLAT, aki kavicsréteget rakott a játszótérre???

Mylady 2009.06.22. 11:03:28

nincs valami olyan eu-s előírás, ami ezt tiltja?
régi, jól bevált játszóterek tömkelegét zárják be, mert felújítani nincs pénz, az eu-s előírásoknak meg nem felelnek meg, mert nem megfelelő a talaj (pl)
a kavicsokat meg engedik?
az eszem megáll

Mylady 2009.06.22. 11:06:25

@Egyéves Önkéntes: én nem vagyok gyakorló szülő, meg szakértő sem, de szerintem felejtsd el a kavicsot
képzeld el, amikor elkezdik rugdosni, vagy egymást dobálni vele
vagy arcra esik valamelyik

szily 2009.06.22. 11:07:18

@Egyéves Önkéntes: Nem lennék a gyereked helyében. ;-) Baráti tanács: ne rakj le kavicsot. Egyszerűen nem létezik kellemetlenebb, mint a percenként megtelő szandál. A homokos, döngölt föld a személyes kedvencem. Azért kell bele sok homok, hogy a vizet jól elvezesse.

EÖ (törölt) 2009.06.22. 11:08:46

@Mylady: gumilapot akartunk tenni a mászóka alá, azt mondta a kertész, hülyék vagyunk, gyöngykavicsot kell, mert azon nem törik össze a gyerek, ha ráesik
persze a zúzott bazalt valószínűleg nem jó, de a gyöngykavicsot tíz EU-ból, nyolc ajánlja

gelsystem 2009.06.22. 11:09:17

bőcsész-e vagy?
a kavics:
1. nem töri össze magát a gyerek
2. nem kell gondozni
3. nem szarják tele a kóbor macskák

jesszumpepi (törölt) 2009.06.22. 11:09:52

Az ország legjobb játszótere a Homár :-)

Frucsasz 2009.06.22. 11:10:21

Ez a kép szerintem is nagyon ijesztő!
Karakteres? Lehet, de csak a legrosszabb horrorálmaimban jönnek elő ilyen figurák. Brrr....
Játszótér: Hinta, mászóka, nagy autógumik a földbe félig beleásva, mókuskerék, homokozó, egy nagy placcnyi fű, amint lehet futkározni, fogócskázni. De ijesztő bábfigurák... Brrr...

betépett felhasználó 2009.06.22. 11:10:42

a kavics a legjobb!!!
mert:

ra lehet pisalni es "beissza"
a kutyaszart el lehet kaparni benne
a cigicsikket el lehet kaparni benne
a szotyis zacsit el lehet kaparni benne
a hasznalt ovszer/tampon es egyebb kolasemos kelleket el lehet kaparni benne
a nemkivant gyereket el lehet kaparni benne.


tovabb is van, mondjam-e?

EÖ (törölt) 2009.06.22. 11:15:19

@szily:
"Nem lennék a gyereked helyében. ;-)"

pedig vinnélek pecázni! :)

amúgy pont emiatt nem tettünk sem kavicsot, sem homokot, mert az oviban is térdig áll a homok, amikor cipőt cserélnek öltözéskor
meg a macska is odajár szarni a homokba


a gyöngykavics egyébként az asszonyt is sokkolta
a gumilap viszont horror árban van
de felvetem otthon a homokos döngölt föld opciót, ha tetszik én találtam ki, ha nem azt mondom tőled a tipp :)

EÖ (törölt) 2009.06.22. 11:17:13

@jesszumpepi: és fel sincs szórva kaviccsal!

az óvodai cipőcsere alatt természetesen azt értettem, hogy a Hanna cserél a Mátéval! :)

É2I 2009.06.22. 11:20:41

Há' bakker ez ződszemű pont úgy néz ki, mintha gyünne kefele belőle a sün.
Osz' white partira készüle?

atpijkamo_ · http://www.deciki.blog.hu/ 2009.06.22. 11:23:35

Nekünk kavicsos volt a játszóterünk. Amennyire emlékszem, nem okozott lelki törést.

jesszumpepi (törölt) 2009.06.22. 11:24:00

@Frucsasz:

Mókuskerék az van a munkahelyemen is :-)

É2I 2009.06.22. 11:24:16

@É2I:
Anyuka meg eljött a játszótérre hálóingben?

Gyűjtőjegyes 2009.06.22. 11:24:31

Tejóég, ez a kép azért elég sokkoló :)
A kavics elég gáz ötlet. Apró, nem apró, nem tesz túl jót, ha rázakózik a gyerek. Arról nem beszélve, hogy pillanatok alatt telemegy a szandál, mezitláb meg nem az igazi...:)

Miss Marple 2009.06.22. 11:25:47

Fáj, hogy ezzel a kavics-üggyel igazad van, Homár. Pedig a ZP játszóteret (és a képen is látható alkotótársakat) körömszakadtáig védeném; szerintem a kavics kénytelenség, nem dizájnelem. A rács pedig ne zavarjon, jó az a hazafelétartórészegenokádótűeldobó emósok ellen is...

Frucsasz 2009.06.22. 11:25:54

@jesszumpepi: Hm. Akkor te játszótéren dolgozol? :D De jó állás, én is akarok :D

É2I 2009.06.22. 11:27:40

Különben is a kaviccsal jól meg lehet dobálni azt az undok szomszéd Pistikét. Jól fejbe, pont a jobb szemét. Egy marék kavics elég lesz. Amikor anyu elfordul mehet is...

Kobe 2009.06.22. 11:27:42

az egy dolog, hogy a kavicson nem töri össze magát, stb. De! a képekről ordít, hogy ez bezony nem az a fajta kavics, ami életlen, stb, nehogy már megússza vér nélkül a gyerek...

dr. phil. Sün‼ ツ · http://sunews.blog.hu 2009.06.22. 11:27:55

Az első képen baloldalt szellem simogatja a gyerekeket-e?

az igazi MPL melegebb éghajtra költözött. lö pá! ( 2009.06.22. 11:29:11

kavics és kavics között óriási különbség van

de a gumilap sem jobb, a kölök bőre "leég", ha eltaknyol, csontja mondjuk nem törik.

bezzeg az én időmben, amikor beton járólapok voltak a mászókák alatt, és amikor fejreestem mert lógtam róla, el is ájultam és agyrázkódást kaptam.

amikor pedig p.erikát, közútálatnak örvendő osztálytársamat leráztam a mérleghintáról, és betört a feje, na az sem volt annyira szép látvány.

szerintem meg a játszótérre mulcsot kell tenni és kész.

mondjuk ezt is csak olvastam, mert az én gyerekem max. abba a kategóriába tartozik, aki besörözve hintázik vagy csúzdázik éjjel kettőkor egy játszótéren.

EÖ (törölt) 2009.06.22. 11:31:05

az én időmben nem hogy játszótér nem volt, de még szandál sem
és mégse lett belőlem semmi.

É2I 2009.06.22. 11:32:35

Na nem mintha bármelyik részeget megállítana valamilyen kalitka. Pont így nagyobb a kihívás, meg ráadásul nem zavarnak meg egykönnyen dugás közben.

EÖ (törölt) 2009.06.22. 11:41:47

@Sün‼: nem! az a legkisebb királylány a Magyar Népmesékből, csak nincs kinn a csúnyája! :DDD

maincoon © 2009.06.22. 11:42:28

há' nem kell azokat a kölköket annyira félteni. felnőnek azok minden extra nélkül is, mi is felnőttünk, aztán mégsem volt puha selyemtakaró a mászókánk alá téve
ne beton és ne éles kövek legyenek, onnantól fogva tök mindegy. szerintem. a poszthoz szólva.
otthon meg mindenki olyat tesz, amilyet akar, ami neki tetszik.

Jedlik 2009.06.22. 11:46:56

Csak a biztonság kedvéért kérdezem, hogy a kavics és a kőzúzalék közötti különbség megvan-e? És hogy a játszótéren most melyik van.

staropramen 2009.06.22. 11:49:27

Sztrovacsekek!
érdekelne, hogy ez a sok okos játszótér specialista az EU-ban meg idehaza megkérdezte -e a gyerekeket, hogy ők mit szeretnének?
Szerintem nem is igazi gyerek az akinek ilyenkor nyáron a térdén nincs valami seb, horzsolás.
vattába csomagolni, szobába berakni, tv-t bekapcsolni egész nap bámultatni, az jobb?

EÖ (törölt) 2009.06.22. 11:52:47

@staropramen: a játszótér nem azért van, hogy a gyerek jól érezze magát!

az igazi MPL melegebb éghajtra költözött. lö pá! ( 2009.06.22. 11:54:59

@staropramen: engem anyám anno gyakran megkérdezett, hogy mit szeretnék (mondjuk játszóterünk nem volt), de sose úgy lett :(

az jobb, ha megkérdezik őket, hogy mi legyen, és a felnőttek csak azért sem, és minden gyerek szomorkodna, hogy hiába kérte?

gondolj arra, mennyi mindent kértél pl. télapótól, és cseszett rá a gonosz kövér pirosruhás

szamóca14 2009.06.22. 11:57:49

No, nem kommenteltem még Homárt, de majd most...

A kavics belőlem már évekkel ezelőtt kihozta a véranyut. Kicsi gyerek nem bír benne járni, mert kitöri a bokáját. Telemegy vele a homokozó, ergo azzal homokozni se lehet, a hinta alatti gumiszőnyeg dettó.

Egyébként legjobban pár éve a csepeli "Tantéren" lévő játszóteret rontották el. Volt ott egy klassz, farönkös játszótér. Erre lett EU konform gyöngykavicsos, amibe telepítettek egy ketrecet. Értsd: nem a játszóteret kerítették be, hanem a homokozót. Aminek a közepébe meg egy olyan mászókát raktak, amin hinta van, hadd rúgják fejbe a homokozó gyerkőcöt.

Frucsasz 2009.06.22. 12:01:23

@É2I: Az nem hálóing, hanem bőcsészruha. Itt, az astoria környékén rengeteg ilyet látni, mert itt van az ELTE tibet-mongol-kommunikáció-japán-néprajz és egyéb bőcsész szaka...

staropramen 2009.06.22. 12:10:03

már nem annyira szomorú mamapicilánya/mpl 2009.06.22.

Tudod Sztrovacsek engem a kérdés feltevésére a fehér inges piros rózsás ,kalapos zombi és a horrorisztikus tátott szájú ház látványa sarkallt.nemkülönben a zöld-sárga tözsű atomcsapás utáni elegáns erdőrészlet a bőcsészruhás avyuka mellett.
Abba tényleg ne ugasson bele a gyerek, hogy hintát akar-e vagy várat , vagy mászókát homokozóval.Semmi köze hozzá, aztán majd felmő és akkor is azt hiheti hogy köze lehet a dolgokhoz.
A Mikulást megkéretik nem ekézni.Akárki lehet még Mikulás!

É2I 2009.06.22. 12:23:55

@Frucsasz:
Jááájjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjj!

Nelson. · http://nelson.blog.hu 2009.06.22. 12:51:07

Hát én meg nem értem, hogy miért is kéne a gyereknek állandóan futkározni. Én pl mindig feltöltöm a kis szandálját apró kaviccsal, ha úgy adódik, hogy nem kavicsos játszótérre megyünk.
A gumilapos játszótér egyébként azért is jó, mert azon ha elesik a gyerek, rögtön vissza is pattan.

Donat 2009.06.22. 13:06:12

hm... nem értem mire föl a hiszti, az én gyerekkoromban csak kavicsos játszótér volt nálunk és mégis ember lettem. Jó, persze a gumilapos barátságosabb, meg jobb lenne, EU komfort, de azért a kavicsoson is el lehet lenni.

EÖ (törölt) 2009.06.22. 13:06:39

@Nelson Mandula: én lebetonozom otthon, és ráírom, hogy:

†† Ajtó!
Ne lopj!
† Átkozottak! †
Te is!

jusson eszükbe, mikor játszanak, hogy az élet nem rózsalugas!

staropramen 2009.06.22. 13:12:00

@Nelson
Sztrovacsek!
A vonatkozó EU szabvány szerint a gumilapos burkolatú játszótereken minden gyermekhez 1 db ,a gyermek méretének megfelelő lepkehálót kell biztosítani amellyel a szülő vagy kísérő a gumilapon pattogó gyermeket biztonsággal, sérülés veszélye nélkül elkaphatja.Lepkeháló hiányában a játszótérre üzemeltetési engedély nem adható ki.(szó szerinti idézet)

Kitalátor (másként) gondolkodó · http://kitalator.blog.hu 2009.06.22. 13:14:15

A gyöngykavics nem azonos a kaviccsal, amíg nem léptünk bele az EU-ba, addig az volt az egyik engedélyezett játszótéri burkolat, a homok és a fű mellett. Azóta gyakorlatilag borotvaéles sódert is kiszórhatnak. Azelőtt meg a az egyik legelmebetegebb burkolatot, a tényleg borotvaéles darabokból álló, sárosodó-porzó, szilikózist okozó, nagy nehézfém-tartalmú, jelentős radioaktív sugárzást kibocsátó salakot használták...

Csokis · http://csokis.blog.hu 2009.06.22. 13:15:59

Nejem a múlt héten ment le a kölkökkel, hogy kipróbálják. Eredmény: inkább járjunk máshová. Szerinte a 3,5 éves kisebbik számára egyszerűen életveszélyesek a játékok. Mert ugyan ő már bárhová felmászik, és elég ügyes is ahhoz, hogy ne essen le, de egy játszótér alapja a rohangászás. Márpedig ha fent rohangásznak a várban, akkor egy "nagy nyolcéves" bármikor kilökheti a korláton át, annyira szarul van belőve a korlát magassága, meg a rései. (Egyébként azt mesélte, hogy amikor ők voltak, akkor a legkomolyabb veszély nem is egy másik gyerek volt, hanem egy, a kölkeivel/után rohangászó anyuka. Ő konkrétan háromszor lökte fel a lányunkat, annyira beleélte magát a fogócskába a maga 50-60 kilójával.)

staropramen 2009.06.22. 13:16:48

Sztrovacsekek!
Beugrott a kép.Ez a játszótér iszonyatosan hasonlít egy natgeon látott moldvai község un. vidám temetőjére.

oolajtoo 2009.06.22. 13:17:13

ja, hogy ezen a játszótéren anyuka nem olvashatja a ponyvaregényeket, hanem a gyerekre figyelni kell, pont mint régen, az én gyerekkoromban ?

akkor ez bizony rossz játszótér ...

Dulifuliokoska 2009.06.22. 13:19:01

Gyöngykavics sem tompít. A gyerek két hete esett le az oviban egy viszonylag alacsony mászókáról, két csontot töve el ezzel az alkarján.
Azért ez nem semmi esés lehetett...pihe-puha gyöngykavicsra.

oolajtoo 2009.06.22. 13:20:29

" Azóta gyakorlatilag borotvaéles sódert is kiszórhatnak. "

ez az anyag (sóder) sajátos tulajdonságai miatt nem lehetséges, mert a sóder kőanyaga nem tud úgy hasadni, hogy borotvaéles legyen ... bárkit meg lehet kérdezni erről a mérnökgeológiai tanszéken ...

szily 2009.06.22. 13:22:01

@Miss Marple: Én is ismerek több alkotót amúgy, de a kavicságy az sajnos kavicságy.

Slanger · http://tudtad.blog.hu 2009.06.22. 13:22:05

Nem érint a dolog, de akkor is, "Az anyjuk picsáját". Hol van ez összhangban pl. az Uniós normákkal? Nem hogy kaviccsal, de gumi borítással kell ellátni a játszótereket. Akár ki is követte el, jó nagy seggfej volt.

brummogo892 2009.06.22. 13:22:25

@Egyéves Önkéntes:
Próbáld ki először magadon az esés élményét, a gyerekedet ne tedd tönkre!
Korábban Te sosem estél földön, füvön, homokban, kavicson?
Gondolkozz egy kicsit , melyiken volt kevésbé fájdalmas?

kurtahaj 2009.06.22. 13:22:42

Valahol a Pasaréti úton van egy szuper játszótér:van fenyőháncs és gyep....

banga 2009.06.22. 13:23:40

Én is a gyöngykavicsos játszótéren nőttem fel sok társammal együtt...
Nem tudom, hogy mi az EU előírás, de az biztos, hogy a gyöngykavicsot lehet pakolni, szállítani, a cipőből is ki lehet halászni... Az a baj, hogy a mai anyukák mindentől óvnák a gyerekeket (sokszor én is, kétgyerem van). A régi játszótereken ezeket sajnos 30-40 éve nem pótolja senki - a hintákat se:((((
Könnyebb mondani: nem EU-konform. Lehet, de legalább LENNE.
A ZöldPéter nekem is nagyon tetszett, mióta "felújították" még nem láttam (a vidéki lét:))

Karmadealer · www.sajtoszsemle.blog.hu 2009.06.22. 13:24:59

Érdekes, hogy ahány szülő, annyiféle hülyeség. Én is teszteltem az ojjektumot a klasszik és reloaded változatban is, és a következőkre jutottam:
A kavicsnak több az előnye mint a hátránya, pl a gyerekek kifejezetten szeretnek vele dobálózni. :-) Valójában: nem kellemes elesni benne, viszont komoly sérülést szinte lehetetlen szerezni.
Télen-ősszesl zárt cipőben nyomják, nyáron meg mezítláb, tehát a szandálos vacakolás az év viszonylag behatárolt időszakára korlátozódik. (Úgyis van egy vizezős homokozó, ahol előbb-utóbb minden gyerek kiköt, úgyhogy a szülők érdeke is levenni a pacskert amint az idő engedi).
A kerítés nem csak az emók ellen van hanem amiatt is ha két-három kölökkel szimultán nyomod, nehezebben bitangol el valamelyik kis szaros. (mert hát vannak köztük hobó hajlamúak)
Nekem speckó pont a régi cethal tetszett: a széles fémcsúszdáján három-négy gyerek is egyszerre, egymás mellett tudott lecsúszni, meg volt valódi klausztrofób érzet a bendőjében.
A babakocsi tényleg elsüllyed a sóderben, de hát nem kocsikázni járunk oda, különben is tökös apuka babakocsi nélkül nyomja.
Végeredményben én egy 90 % -ot adnék neki, azzal, hogy érzésre mint ha valamivel rövidebb lenne a kommandós drótkötélpálya ami pedig az ultimate vagányság netovábbja egy játszótéren.

szamóca14 2009.06.22. 13:25:35

Annak az anyukának, aki ponyvaregényt olvas, amíg a gyerek játszik, konkrétan tökmindegy, hogy mivel van borítva a játszótér.

A probléma az, hogy ha már csinálnak valamit, akkor miért nem lehet ésszel. Kérdezze meg, aki ért hozzá, vagy egyszerűen legyen józan paraszti esze.

viragimado 2009.06.22. 13:26:34

Én pesti gyerek létemre állandóan tele voltam kék-zöld-lila foltokkal, és semmi bajom nem lett tőle! A gyerekek sokszor bármivel jobban eljátszanak, ami megfogja a fantáziájukat, mint azzal amit az "okos" felnőttek kitaláltak neki. Túl van lihegve már ez is kicsit.

Csokis · http://csokis.blog.hu 2009.06.22. 13:29:01

@kurtahaj: Arra gondolsz, amelyik a Hidász utca és a Fenyves utca közt van? Az tényleg szuper. Még bekerítve is csak annyira van, hogy a gyerekek ne rohangásszanak ki az útra, nem ketrec. Ráadásul kerítésen belül vannak mászható méretű és alakú fák, sőt sziklák is. Egyedül homokozó nincs, gondolom a bekerítés hiánya miatt. Bár éjjeliőr van (kis faháza van), az őrzi. Az érdekes, hogy ha II. kerületnek "fussa" éjjelőrre egy mezei kis játszótérnél, akkor a millenárison hogy-hogy nem? Azért az aranyhalak etetése mellett talán ez s beleférhetne...

szily 2009.06.22. 13:29:12

@Jedlik: ha a cipődbe megy, tökmindegy melyik van, kavics vagy zúzalék. Itt természetesen az előbbi, ahogy írtam is. De babakocsit blokkolni és lábbelit eltömni az is jó, és az unokaöcsém esete mutatta, hogy ráesve is hatékony. Ja és nem arról van szó, hogy a talajon van egy réteg kavics, hanem vastag kavicságyon vergődik az ember.

Pendely-tengely 2009.06.22. 13:30:01

Nem értem, minek a kerítés, a Millenárison biztonsági szolgálat van, egész nap ott cirkálnak.
A kerítésnek biztosan más oka lehetett, talán a haver gyártja vagy hasonló...

M.Islander 2009.06.22. 13:32:16

Egyéves Önkéntes 2009.06.22. 10:59:36
gondolom macskád vagy futóegered sincs, hogy ilyen baromságot elhiszel. a gumilap teljesen EU-konform, a gyerek több méter magasból ráesve sem sérül meg, a kavics + egy baromság.
kaviccsal teli szandiban járatnám az ötlegazdát egy hétig.

Aldyr 2009.06.22. 13:34:52

Legyen föld, és tele csalánnal. Akkor a gyerek nem lesz reumás.
Legyen fapadló. Akkor mindene telemegy szálkával, és pár hónap után oszlani kezd az egész.
legyen acélpadló. Drága, el is lopják, de lehet róla számlát kérni.

EÖ (törölt) 2009.06.22. 13:35:09

@brummogo892: nekem brummoghatsz, de ez ez EU-s előírás, és bármilyen hülyeség is akkor is csak azt veszik át a játszótér-építőtől

amúgy pedig gumilapra esni sokkal kellemetlenebb, mint gyöngykavicsra

és természetesen a gyöngykavicsra isvoantkoznak a fizikai törvényei, az is okoz sérülést
vízbe kéne esni, csak abban meg elsüllyed a hinta

promontor · http://jozsefbiro.blog.hu/ 2009.06.22. 13:36:12

Az új ZPétert még nem próbáltam, de a lakásunkhoz közeli egyik játszó szintén kavicsos, imádnak benne szaladgálni a kölykök. Se az eleséssel (pedig szoktak) se a szandáleltömődéssel (pedig azt hordanak, mégse szoktak eltömődni) nincs semmi gond.

Szerintem egyik borítás se teljesen tökéletes, de a kavics teljesen elfogadható.

vile 2009.06.22. 13:36:17

A legnagyobb baj a kavicsokkal a por, amit a szaladgáló gyerekek vernek föl. Kifejezetten egészségtelen.

happysun 2009.06.22. 13:36:39

Én úgy tudom hogy az EU szabvány a gumitéglát írja elő a játszóterekre.De kövezzetek meg,ha nem így van.

viragimado 2009.06.22. 13:40:46

Muszáj mindent EU szabvány szerint csinálni? Tele ezzel is a hócipőm! Valahol magas fizetésért kitalálnak valami baromságot (és még csak nem is biztos, hogy értenek hozzá), és ahhoz alkalmazkodnak millióna, ha jó, ha rossz.

2009.06.22. 13:43:24

én általánosiskolás koromban a hátamra zuhantam a cca 2-2.5 m magas mászókáról.. lent kavicsos döngölt homokos dolog volt. 2 percig levegőt alig kaptam és mégis élek..

kezd az EU mindent túlpörögni.. de lassan betiltják a "szaporodást" is, mert a gyerekkel csak a gond van..

Karmadealer · www.sajtoszsemle.blog.hu 2009.06.22. 13:45:06

@vile: Nem véletlen hogy a Hungaroringen is kavicságy van, és nem gumilap. Pedig ott nem gyerekek száguldanak. :-) A kerítés pedig akkor lenne tökéletes ha még egy kis áram is lenne benne, persze nem erős csak csípős, csak hogy megjegyezze a büdös kölök merre hány óra. :-)

EÖ (törölt) 2009.06.22. 13:45:48

@mîkæl: jól van, legyen neked igazad.

csak szóljál lécci az EU-nak, hogy szar szabványokat adtak ki, mert eszerint lehet homok, gyöngykavics, faapríték, sőt még gyep is

MSZ EN 1176

www.jatszopark.com/index.php?action=certificate&subpage=4

Agrael 2009.06.22. 13:46:24

A "gumitégláról" annyi jut eszembe, amit az egyik stand-up előadáson mondtak: ugyanúgy szétcsapja a gyerek a fejét rajta, de legalább az agya pattan egyet előtte.
Láttam már ennek öntött változatát is, olyan mint a bitumen, csak gumiszerű (igaz az nem játszótér volt, hanem sportpálya). A kavics nem igazán jó szerintem sem. Ami az átépítéssel kapcsolatban zavar az, hogy ha már megvolt a lehetőség újat, vagy újra alkotni, akkor tényleg kellett volna a "szakértők" véleménye.

labi 2009.06.22. 13:47:25

Hmm.. Boldogult gyermekkoromban a Rákospalota-Újpest felüljáró melletti játszótéren szintén ez a kavicsos megoldás volt (bár nem ilyen színű) és elég jól elvoltam vele mint felhasználó, pedig szandálom is volt...
Sőt, ha az ember megemelte a lábujjait, beleturt, ráfogott mint egy markoló, aztán hintázás közben első felső holtpontnál megfelelő rúgómozdulattal oldottam el a lábujjak és szandál közé szorított kavicsokat, akkor igen szép távot sikerült elérni, amivel porig aláztam a szomszéd Lacikát, ki mindíg elbénázta a kilövés pillanatát.

Szóval jó az a kavics, nekem tetszett. :)

flegman · http://usazzunk.blog.hu/ 2009.06.22. 13:49:56

Énidőmbe' böton mög oszfót vót, oszt kész. Az nem is mönt a szandályba, és sörétös söm lött az órcunk tülle, ha eetaknyóttunk.

potrzebie 2009.06.22. 13:50:45

@Agrael: @happysun: @mîkæl: @brummogo892: @Egyéves Önkéntes: @Mylady:

Ha játszóteret építesz, akkor van egy EU-s szabvány, és aszerint kell csinálnod, mert másképp nem veszik át, nem fizetik ki.
Abban pedig az van, hogy homok vagy gyöngykavics. hinta alá gumilap.

Lehet, hogy a szabály baromság, de akkor is úgy kell megcsinálni!

margarita viola 2009.06.22. 13:51:17

már azt sem értettem, hogy mi ez a cirkusz a millenárissal és a játszótérrel. akkor ez most privát, vagy egy olyan hely, ahol játszhatunk kerítések nélkül. most, hogy győzött a privát akarat és a két ronda irodaház között helyet adtak a sebhelyes játszótérnek, az egésztől el is ment a kedvem. lehet, hogy pont ez is volt a cél?

G.d.Magister · http://laudator.blog.hu/ 2009.06.22. 13:51:23

A legjobb szerintem: darabolt fakéreg. Puha, szandálba nem megy bele. A gyerekek szeretik. A Kassai téren ilyen van a játszótér egy részén, szerintem teljesen jó. A többi rész fű, homok.

2009.06.22. 13:52:18

1. A parkban kell babakocsit tologatni nem a jatszoteren. Szalljon ki a gyerek, mindjart elmegy kavicson is.

2. Zart cipoben futkarozzon a gyerek. Igen, nyaron is! Kisebb a serules veszelye.

3. Meg mindig jobb mint ha betonra esne.

3.b. Akit kozvetlen kozelrol arcon lonek sorettel annak szetrobban a feje, a hugod fiaval is ez tortent?

zsoci 2009.06.22. 13:54:31

Régen is kavics volt a játszótéren , és nem volt vele semmi baj.

az igazi MPL melegebb éghajtra költözött. lö pá! ( 2009.06.22. 13:55:50

@happysun: gumitéglával lehet?

@Egyéves Önkéntes: hát elolvastam bakker, és ha lenne kisgyerekem, ezek alapján messziről kerülném a játszótereket, vagy legalábbis apjukat küldeném egy sublerral, hogy hol tudna beszorulni a gyerek feje, ami persze tök relatív, mert a gyerek fejkörfogata is változik.

ja, és a tátott szájú szörny már rögtön szabványellenes, mert kiálló részek vannak rajta, amik hegyesek és kemények, tehát egy rá felmászó nagyobb gyereket akár le is döfhet.

ez egy horrorpark:)))

EÖ (törölt) 2009.06.22. 13:58:31

svédországban az ikea is fel van szórva kaviccsal, hogy ha valaki elesik, akkor meg ne üsse magát és a hátán vitt akciós Björnholm kanapé se sérülhessen meg

a legjobb persze az lenne, ha minden mászóka alá Geronazzo Mária feküdne, és botoxos ajka mindenkit megvédene a durva sérülésektől.

persze az is lehet, hogy a svédeknél már régen ő van, úgyhogy nyitott kapukat döngetek.

EÖ (törölt) 2009.06.22. 14:01:40

@már nem annyira szomorú mamapicilánya/mpl: azért valahol érhető, mert amikor én gyerek voltam, akkor ha leestünk, a szüleink azt mondták, kisfiam, de hülye vagy, há' mé' nem figyelté' jobban?
most meg azt, hogy: a k. anyjukat, beperelem a játszóteret, meg a művész urat, meg az egész önkormányzatot, majd fizetnek mint a köles.

olyan játszóteret meg úgysem tudnak csinálni, ahol egy gyerek ne tudná magát összetörni

dr. phil. Sün‼ ツ · http://sunews.blog.hu 2009.06.22. 14:04:00

@Egyéves Önkéntes: Megnyugtató a válaszod, simán benéztem volna valamelyik horrorfilm női főszereplőjének.

labi 2009.06.22. 14:04:42

Különben is megutáltam a biztonsági játszótérszabályokat, amikor eltűntek a lábbalhajtós forgóhordók (amiből mindig hiánzott egy-egy léc hogy jól beleakadhasson a lábunk)... :)

Gestas 2009.06.22. 14:07:03

Legjobb a gumikavics!

Csokis · http://csokis.blog.hu 2009.06.22. 14:12:06

@Gestas: A csodát! Duna kavicsot minden játszótérre! Esetleg az olcsóbb helyekre francia drazsét!

Zahal 2009.06.22. 14:13:48

kavics ~ a közvetlen közeli sörétes lövéstől nem sebek lennének a gyerek arcán, hanem nem lenne arca!:-DD (szétnyílt koponya)

Mylady 2009.06.22. 14:15:03

@labi: juj, én azt a hordót hogy imádtam! meg azt a forgós izét, ami olyan volt, mint a körhinta

az igazi MPL melegebb éghajtra költözött. lö pá! ( 2009.06.22. 14:16:45

@labi: az nagyon király volt, én is bírtam.

és az űrhajó alakú mászókát is

ja, és a rugós állathinta (ami egy bazi nagy rugón himbilimbizik ide oda) is tök biztonságos, a múltkor láttam egy kölköt előrefele lerepülni róla. egészen addig nem bőgött, amíg oda nem ment az anyja. ez miért van így? az enyém azonnal ordított, ha elvágólag volt. nem értem. hogy változik a világ....

dr. Kóser Malac™ (a legnagyobb demokrata civil)! 2009.06.22. 14:18:22

Most mit fognak szólni a jólszituált külföldi szülők, akik odahordták a gyerekeiket?

labi 2009.06.22. 14:23:04

Ah, tényleg a rakétamászóka! :)
Az is volt az említett játszótéren és az óvodámban is. Nagy király volt aki hama lestoppolta a legfelső szinten a deszkaülőkét. :)

@már nem annyira szomorú mamapicilánya/mpl:
Én gyermekem is ilyen, ha az anyjával van akkor egy kisebb borulás után is nagyhalál van, ha velem van akkor akkor se sír ha csúnya nagyot perecel... Tudja jól, hogy a jó műsorhoz jó közönség is kell... :)

victoriginal 2009.06.22. 14:28:04

gyerekként estem kavicsra betonon, csodás volt, főleg amikor a fejemből kellett kiszedni a kis rakoncátlan kavicsot.

playgorro 2009.06.22. 14:28:12

Hát betegre röhögtem magam ezeken a kommenteken!!!! Még több játszóteres postot!!!!

az igazi MPL melegebb éghajtra költözött. lö pá! ( 2009.06.22. 14:39:32

@labi: ja, rakétamászóka, nem űrhajó.

de első csak úgy lehettél, ha letapostad az alattad mászó kezét, vagy lábánál fogva lerántottad azt, aki gyorsabb volt. fentről pedig egyszerűen lelökted.

boldog gyerekkor:))

◄ViZion 2009.06.22. 14:40:34

Vasúti töltés bazalt van eladó.
Érdeklődni a jáccótérkövezőbétékáefténél lehet ímé, emil, ehh, vazze' levélben.

Fira 2009.06.22. 14:43:20

A legjobb a salak, mert ha beleáll a gyerek tenyerébe a vértől nem lehet megtalálni a piros kis szemeket.

Dulifuliokoska 2009.06.22. 14:46:14

Betadine és sebtapasz árusító bódét szép üzleti kilátásokkal szívesen üzemeltetnék a játszótér mellett.

Widár 2009.06.22. 14:46:28

@Gestas:
jóhogynem má' gumilövedék :D

pat 2009.06.22. 14:48:47

múlt héten mi is kipróbáltuk, sajnos nem lesz a kedvencünk, az első benyommások:
- a fapallóból készült útkezdemény kb. 5 centire a kavicsszint fölé magasodik, aki keresztbe fut, irgalmatlan "lábkörömletépős" esésekre számíthat (számításaim szerint a térdével pont a szálkás fapallóra esve, a tenyerét vélhetően már a kavicsok fogják szétbarmolni)
- az elvileg igaz, hogy a kavics jobban csillapítja az eséseket sok más anyagnál, csakhogy: a mászókák környékén egy hét alatt ki fogják járni, és marad alatta a kökemény föld (hacsak a bakter az egész napját nem tölti gereblyézéssel)
- szandál felejtős, a mezítlábat meg vagy bevállalja az ember (és reményekdik, hogy nem törtek el üvegeket előző nap), vagy viheti a zárt váltócipőt 35 fokban is.
- a kavicsban megül a por, amit minden lépésnél felvernek, így az ott járó gyerekek (és a kedves szülők) előbb kapnak szilikózist, mint egy mecseki uránbányász
- a homokózó egy vicc, 3x3 méteres, és közvetlen a sarazós kút mellett van, így egyetlen nagy dagonyává változik 5 perc alatt
- semmi nem jelöli ki vizuálisan a talajon a nagy drótkötélcsúszdát, úgyhogy vizionálom az óvatlanul beszaladó, és irdatlan maflásokat begyűjtő lurkókat
- ezen kívül még emlékeim szerint kevés az árnyék és a pad a szülőknek
- és igen, a kavics ideális fegyver agresszívebb gyerekek kezében (ezt saját szememmel is tapasztaltam)

szóval összességében nagy csalódás...

VISZONT! a ketrcen kívül fantasztikus angol pázsit van (!), érdemes arrajárni, mert hazai viszonyaink mellet még egy-két hetet adok neki. a kisebbik gyerkőcöm be se akart menni a játszótérre, csak a fűben hempergett.

egyébként meg játszótérre gondozott fű és gumitégla kell (inkluzíve a homokozó szegélye, ezt sokszor kifelejtik), nagy árnyékos fák, víz, WC(!), és a legnagyobb királyság, a faháncs, avagy mulcs! (persze a jó játékok mellett)
üdv

Miss Marple 2009.06.22. 14:49:38

@Fira: Nekem még mindig van salak a térdemben az Ivettkéék kertjéből, 1976-ból. Műemlékké gondolom nyilváníttatni.

turorudi · http://check.blog.hu 2009.06.22. 14:51:08

Szily, szeretnék veled lemenni erre a játszótérre és megnézném, hogy mit lehet játszani egy kétméteres, fából faragott, riasztó szegénylegény-szoborral, egy hasonló paraméterekkel rendelkező boszorkánnyal vagy a két kisökörrel. Sajnos ez a játszótér korábban sem volt játszható.
Pl. a faajtó kiskapujának kiálló faretesze nálunk éppen a gyerek szemmagasságában van, a hülye ajtónyitogató felnőttek mindig belebasszák szegény arcába, a homokozó feletti kis kút csak a sártenger gyártására jó (illetve arra sem, mert el van dugulva a mocsoktól). Mondjuk túl nagy sártenger nem keletkezhet, mert sikerült Magyarország lekisebb homokozóját oda telepíteni, ami kb. 1 négyzetméter. Elképesztően balesetveszélyes a játszótér!
Ennél nekünk sokkal jobban bejött a park túlfelére telepített (talán a ZP átépítési időszakát áthidaló) másik játszótér.

Miss Marple 2009.06.22. 14:53:36

@szily: Ha ismered őket, akkor magyarázd meg az Ancsát a képen sok tippelő kommentelőnek! ;)
És nagy igazságod van: a kavics már csak kavics. Hát jabazmeg, tényleg kár.

sajnosnemnyert 2009.06.22. 14:55:03

A "bezárással" egyetértek. A fiatal emosok vagy hajléktalanok vagy nemtom' kik nemcsak a sörösdobozt és a csikket hajigálják szét - akár a játszótéren is - pár hete az egyiken a vár-mászóka padlózatán erősen fostos emberi sz@rt találtak a másnap reggel gyanútlanul mászókázó gyerekek.

A csúszda részt pedig összefirkálták filccel, hogy a gyerek ruhája csupa fekete filces lett a fenekén, miután lecsúszott.

A kavics tényleg idegesítő, az élvezeti értéket nagyban rontja. Én is anyáztam, miközben a gyerkőcöket terelgettem a placcon.

turorudi · http://check.blog.hu 2009.06.22. 14:55:30

Ja, igen. A toalett pedig 100 Ft. Mi múltkor 5 gyerekkel voltunk, összesen kilencen. Mindenkinek kellett, volt, akinek kétszer is.

EÖ (törölt) 2009.06.22. 15:05:54

olvasgatom itt a posztokat, és közben úgy csinálok, mintha nem tudnám...

Frucsasz 2009.06.22. 15:08:06

@labi: a mókuskerékre gondolsz?

pat 2009.06.22. 15:09:11

ja tényleg,
a fizetős WC a legnagyobb pofátlanság szerintem.
de hogy ne csak fikázzak, ellenpéldaként néhány jó (legalábbis ennél jobb) játszótér, zárójelben a uniqe selling proposition:
Villányi út mellett, a Feneketlen tónál (rengeteg játék)
Hollósy Simon tér (óriási árnyas fák)
MOM Művház háta mögött (nagy füves térség+ WC és pelenkázó)
és az aktuális kedvenc: a Dzsungel játszótér a Gazdagréti lakótelepen (többszintes sáncrendszerrel védett földvárral)
pesten pedig a Honvéd téri nagyon király (kenterbe veri a túlhájpolt szent istván parkot)
uff

labi 2009.06.22. 15:14:00

@Frucsasz:
Mókuskerék? Abban belül van a felhasználó nem?
Én arra a sima forgóhordóra gondolok, ami mellett magasabban volt két oldalt "korlátszerűség" aztán a tatején lehetett lábbal hajtani és bitang nagyot esni. :)

Tulajdonképpen úgy néz ki, mint egy nagyon elcseszett futópad. :)

az igazi MPL melegebb éghajtra költözött. lö pá! ( 2009.06.22. 15:17:54

@labi: tanúsítom, hogy a mókuskerékben belül kell futni, a maradék mókim ott futja minden nap a maratont. a tetejéről leesik.

tehát hordófutás és kész

Palkovics Ede 2009.06.22. 15:22:44

@már nem annyira szomorú mamapicilánya/mpl: ezt én sem értettem soha, hogy miért hívják mókuskeréknek a hordófutást.

EÖ (törölt) 2009.06.22. 15:24:34

@Palkovics Ede: lehet, hogy mindegyikben volt egy mókus belül

zigzeg 2009.06.22. 15:25:17

Csúnya volt a parkból ekkorát lecsippenteni. De mit is várunk Magyarországon. Meg kéne alapítani a Játszótérre Járók Lobbiszervezetét, évi szinten százmilliárdokkal tömni a politikusokat, és akkor plázák, irodaházak helyett játszóterek meg parkok épülnének mindenütt :)

2009.06.22. 15:27:05

még jó, hogy zsidó ide nem viheti a gyerekét az emberbábu miatt, fuckyeah

az igazi MPL melegebb éghajtra költözött. lö pá! ( 2009.06.22. 15:36:18

@Egyéves Önkéntes: aki a képen egyedül van azt siratom:(
a másik még jól van, csak depi

EÖ (törölt) 2009.06.22. 15:45:15

@már nem annyira szomorú mamapicilánya/mpl: azt a RIP-ből gondoltam, de milyen mókus ő?
nem magyar? már a fajtáját kérdem.

veny 2009.06.22. 15:56:15

Valami hibát csak kellet találnod, na.
Megvót, lehet játszadozni nyugiban. :)

Amúgy csatlakozom azokhoz, akik szerint tán túlzások ezek a figurák, kicsit morbid az egész. Olyan mint a Mackafogó vagy a Feférlófia, felnőttek csinálták felnőtteknek, némi gyerkőcök ürügyén.

Lottie 2009.06.22. 16:03:15

csak szerintem hülyeség a kavics, a gumilap és a beton?
a fű a legjobb, ennek egyértelműnek kellene lennie.persze odakakil a kutya meg a cica, meg nyírni is kell, de azért még mindig az a legtermészetesebb és a legbiztonságosabb.
én füves játszóterekre jártam anno mindig, tökéletesek voltak.
a legfelháborítóbb húzás az volt, amikor alsós koromban az iskolaudvart egy az egyben befedték bitumennel..nem tudom, hogy juthat ilyesmi az emberek eszébe.

BeleVau 2009.06.22. 16:04:24

A mókuskerékhordófutás-t (mindenki válassza ki a magának megfelelőt) tartottam a legkreténebb játéknak, miután rájöttem, hogy jómagam milyen kretén is vagyok. Mindig felmásztam rá és próbáltam rajta futni, de hatalmas taknyolás volt a vége, mert nem fogtam a korlátot. Mire rájöttem, hogy azt úgy kell használni, hogy miközben futsz kapaszkodsz a korlátban. Ekkor világosodtam meg és jöttem rá, hogy ez egy f@szság. Nem vagyok én mókus, hogy egy helyben futkossak, miközben kapaszkodom, abban nincs semmi kihívás. Bezzeg a hajóhinta... na, azon mindig be voltam szarva :D

The Green Manalishi (törölt) 2009.06.22. 16:17:49

A kerítés köll, egyrészt, hogy éccaka ne barmolják szét a szesztől fűtött fiatalok a játékokat, vagy fetrengjenek/hugyozzanak/stb. ott hajléktalanok, stb. Jó azért is, mert mégiscsak nehezebben lóg meg az ebadta kölke. (Nálunk a máltain a kapun kiténfergőket mindig visszaterelgeti valaki, ha szemmel láthatóan "szökevény" az illető.)
A kavicson siránkozni hülyeség, nincs olyan "burkolat", amin ne lehetne sérülést, akár törést szerezni, de hát az istenért, rendes gyermeknek úgysincs bőr a térdin. A gumilap szépen leégeti a bőrt, baromira fáj is, a mulcs nem rossz, de rendszeresen, sűrűn kell pótolni - nagy mennyiségben ez nem olcsó, ráadásul esős időben rohad, büdös, lucskos, tehát ennek is van hátránya, bár valóban nem rossz alapvetően, meg eléggé bio, úgyhogy trendi is.
Az meg ne legyen már olyan nagy probléma, ha egy-két kavics kerül a dorkóba. A 2-3 évesek meg úgyis hasraesnek kétpercenként, ha szaladnak, nekik azután édesmindegy.
Mellesleg a mai szülők legalább fele komplett idióta, ölbeli ebként kecsegteti, fúvó széltől is óvja drága gyermekét - nem csoda, ha csak nagy mihaszna válik belőlük.

papamaci1 2009.06.22. 16:38:14

Gyerek alá HOMOK kell. VASTAG homok. Max puha fekete föld. Esezleg befüvesítve.....

Ogüszt 2009.06.22. 16:43:09

Régi, szép idôk

1: Hm. Szép ez a naplemente.
2: És milyen finom ez a bor! Igaz?
3: Úgy, ahogy mondod. Ki gondolta volna negyven évvel ezelôtt, hogy majd itt fogunk ülni nemes bort kortyolgatva.
1: Bizony senki! Akkoriban örültünk, ha egy csésze teát ihattunk.
2: Egy csésze hideg teát!
3: Amiben nem volt se citrom, se cukor.
4: Se tea!
1: És persze csorba volt a csésze.
3: Nekünk csészénk se volt. Mi újságpapírból ittunk.
2: Mi meg vizes rongyot ettünk vacsorára.
4: De szegényen is boldogabbak voltunk. Boldogabbak, mint most!
1: Éppen azért, mert szegények voltunk. Apám mindig azt mondta, hogy a pénz nem boldogít fiam.
3: Igaza volt! Én boldogabb voltam, amikor semmim se volt. Egy romos kis házban laktunk. A tetô tele volt lyukakkal.
2: Nektek legalább volt házatok. Mi huszonhatan laktunk egy szobában bútor nélkül.
A padló fele hiányzott, ezért mind egy sarokba kuporodtunk, hogy le ne essünk.
4: Szerencse, hogy volt szobátok! Mi a folyosón laktunk.
1: Óh! Én arról csak álmodtam, hogy bárcsak egy folyosón lakhatnánk. Nekünk az kastély lett volna.
Mi a szemétdombon laktunk. Minden reggel arra ébredtünk, hogy ránköntenek egy rakomány rothadó halat. Folyosó, ház? Hah!
3: Amikor azt mondtam: ház, egy földbe vájt lukat értettem rajta, szakadozott vászonnal beborítva. De nekünk, az ház volt!
2: Minket kilakoltattak a mi földbe vájt lyukunkból. Attól kezdve a tóban laktunk.
4: Mázlisták! Nektek legalább volt tavatok. Mi viszont százötvenen éltünk egy cipôsdobozban az út közepén.
1: Kartondobozban?
4: Igen.
1: Micsoda kényelem! Mi három hónapig egy összetekert újságpapírban laktunk.
Hatkor keltünk. Kitisztítottuk az újságpapírt, ettünk egy darab száraz kenyérhéjat. Napi tizennégy órát dolgoztunk a malomban heti hat pennyért.
Utána hazamentünk, és apu addig vert minket a szíjával, amíg el nem aludtunk.
2: Micsoda luxus! Mi hajnali háromkor kijöttünk a tóból. Ettünk egy marék meleg salakot. Húsz órát dolgoztunk a malomban havi két pennyért. Aztán hazamentünk, és apu a fejünket, meg a nyakunkat verte törött üveggel.
Ha szerencsés napunk volt!
4: Én minden éjfélkor kimásztam a cipôsdobozból. Tisztára nyaltam az úttestet. Ettem egy kevés hideg salakot. Huszonhárom órát dolgoztam a malomban. Négy évenként egy pennyért.
És amikor hazamentem, apu felszeletelt a kenyérvágó késsel.
3: Na jó! Én este tízkor keltem. Azaz fél órával azelôtt, hogy lefeküdtem. Ittam egy csésze hideg mérget.
Napi huszonkilenc órát dolgoztam a malomban. Én fizettem érte a fônöknek. Aztán hazamentem, és apu minden este hidegvérrel legyilkolt. Utána meg énekelve táncolt a síromon.
1: Ezek a mai fiatalok meg nem hisznek el nekünk semmit.
4: Bizony nem!
2: Nem!
3: Bizony!

veny 2009.06.22. 16:43:35

@Lottie: "a fű a legjobb"

Jónak jó, csak nem bírja azt a tempót, ami egy forgalmasabb játszótéren megy.

papamaci1 2009.06.22. 16:43:51

Tehát első sorban valóban: vastag füves talaj. Másod sorban homok.

papamaci1 2009.06.22. 16:45:17

Szóval nem OLYAN fűvel...Gyeppel....

otto von bolschewick · http://farkastanya.blogspot.com 2009.06.22. 16:50:16

Kőzúzalék - lány kori nevén murva -, nem kavics.
És így azért kicsikét más a leányzó fekvése.
Mindenkinek üzenem, aki azt az eget verő fasságot bírta írni, hogyaszongya: nekünk se volt selyemvánkos, nekünk csak kavicsos, mégis ember lett belőlünk, hogy:
dekurvahülyék tudtok lenni csezmeg!
Ha így fogom fel, akkor a fasznak kell köralakú kerék? A szögletes is jó volt!

Nálunk meg itt Tarpán0002 2009.06.22. 16:53:01

Teljesen bárgyúnak és fogyatékosnak érzem magam és a gyerekeimet. Képzeljétek el, hogy az én gyerekeim még soha az életükben nem voltak játszótéren. Pontosítok: Egyszer a lyány volt az állatkertiben, ha már úgyis ott voltunk.
Ennélfogva aztán el lehet képzelni, micsoda satnya elcsökevényesedett felnőttek lettek.

gftamas 2009.06.22. 16:54:47

A játszótéri gumiburkolat drága, a kavics meg "ócsó". :) Valamiből ki kellett fizetni azokat, akik hozzájárultak a játszótér áthelyezéséhez. :)

veny 2009.06.22. 17:07:14

@gftamas: A gumiburkolat azért jó, mert nem csak drága, de szar is. :)

A kavics mégis valami olyasmi, ami elő tud fordulni természetesen is...

Nálunk meg itt Tarpán0002 2009.06.22. 17:14:18

A gumiburkolat is elő tud fordulni a természetben. Igaz, nyersanyag(használt gumiabroncs) formájában. ...ha tekintjük, hogy a gumiburkolat egy újrahasznosított izé, meg környezetbarát, megmég a kölök sem töri be a képét rajta, akkor több a haszna, mint a kára.

veny 2009.06.22. 17:28:45

@Nálunk meg itt Tarpán0002: Az eldobált gumiabroncs, mint természetesség?
Ma is tanultunk valamit... :)))

Pollen · http://indafoto.hu/pollen 2009.06.22. 17:30:20

Na nehogy má' a rohadt kis kölkök jól érezzék magukat! Ez egy felkészítő játszótér a Magyar életre, tele akadályokkal, szürkén, hülyén, fájósan esősen. A kavicskás akadálypálya pedig erősíti az anyukák karját. Tessék meglátni benne a szépet és a jót! Nem pedig sírni, hogy csúnya, meg elakadok, meg bibis lesz a kölök.

Nálunk meg itt Tarpán0002 2009.06.22. 17:33:52

@veny: Gondolom, mások értettek. Neked felteszem a kérdést világosan: Mi a jobb? Ha a használt gumiabroncsokat a természet lágy ölén felejti a feledékeny polgártárs megszabadulás céljából? Vagy az, hogy begyűjtik, megőrlik, színezik és felhasználják játszótér, sportpálya, útburkolat építésére?

veny 2009.06.22. 17:45:18

Érteni értelek, de ettől még nagyon mást gondolok.

Nyilván az a legjobb, ha nincs gumihulladék egyáltalán. Sajna ez az autóbuzi hülyék világában nem reális, belátva.

Ennél kicsivel kevésbé, de még mindig jó, ha ugyan van gumiszemét, de kezdünk vele valamit, és nem landol se a falu szélén az erdőben, se a gyerek szájában. (Pl. a mosógép alatti gumipanellel semmi bajom.)

Minden más megoldás ezek után jön valahol...

banga 2009.06.22. 17:50:02

@Nálunk meg itt Tarpán0002: szandált is csinálhatnának belőle - kiváló talpat lehet vágni a gumiabroncsból. Néhány országban már bevált.

FeroxX 2009.06.22. 17:51:25

áh túlvan lihegve, szerintem a játszótérnek nagyon is veszélyesnek illik lennie, mert pont ezáltal tanulják meg a gyerekek, hogy mit lehet, mit nem, mi fáj mit nem, megismerik a saját határaikat, fájdalom küszöbjeiket stb. anno a szoc. jéghideg vas játszótereken a kőcsúszdával az életveszélyes rakéta és mókuskerék cuccal is simán elvoltunk. ha valaki bekapott egy keményet akkor abból legalább mindenki tanult, meg amúgy is legalább nem lettek puhányak a gyerekek. szal most meg nem vágom.. milyen felnőtt lesz ezekből az EU konform gyerekekből ?

FeroxX 2009.06.22. 17:52:36

"A gumiburkolat is elő tud fordulni a természetben. Igaz, nyersanyag(használt gumiabroncs) formájában."

attakurwa

FeroxX 2009.06.22. 17:56:05

"Na nehogy má' a rohadt kis kölkök jól érezzék magukat! Ez egy felkészítő játszótér a Magyar életre, tele akadályokkal, szürkén, hülyén, fájósan esősen. A kavicskás akadálypálya pedig erősíti az anyukák karját. Tessék meglátni benne a szépet és a jót! Nem pedig sírni, hogy csúnya, meg elakadok, meg bibis lesz a kölök."

bár ezt ironikusan írtad, én valahol pont így gondolom, hogy a játéknak és a játszótérnek pont az a feladata, hogy értékelhető élettapasztalatot, tanulási lehetőséget biztosítson a gyerekeknek, pár seb, esés, vérzés, és kellemetlenség ellenére is.

cso zsi 2009.06.22. 18:09:45

@veny: 35-40 éve játszottunk a "fűre lépni tilos" tábla mellett különböző labdajátékokat, a szőnyegporoló volt az aktuális sportág kapuja-hálója.
A fű még mindig megvan, a játszóteret az EU-sítás miatt szétflexelték.

Most egy közeli, újépítésű lakópark játszóterére járok a kisfiammal.
Az egész bekerítve, lakatolható (de sosem volt). A játszófelület homok, kb fél méter vastagon, de találtunk már tíz centi mélyen építési törmeléket benne. EU-konform, de a nagykamaszokat nem bírja. Se a csikket, se filctollat, ill. a hónaljkutyákat sem, amit némely anyuka visz gyereksétára.
A homok mellett van egy "járda", zúzott bazaltból. Egy időben még kigereblyéztük a homokból, aztán már csak odébb kaparjuk. Annak ellenére, hogy kamerák is figyelik a játszóteret, két-három napon belül "gondosan" tele van szórva a homok az éles zúzalékkal (nem apró, 4-5 centis kövek).

cso zsi 2009.06.22. 18:11:01

A járórészen nem lehet babakocsit tolni, biciklizni, műanyagmotoron süvíteni, mert elsüllyed.

Pollen · http://indafoto.hu/pollen 2009.06.22. 18:19:35

@cso zsi:
Akkor játszatok Titanicos-jéghegyes-elsüllyedőset.
Istenem, ezek a fantáziátlan szülők:))

min 2009.06.22. 19:05:41

Vazze elesik a gyerek hát elesik. Megsérűl? Majd meggyógyúl. Ne kelljen már a lepkefingtól is óvni őket! Így is olyan nyomorúltak a mai kölkök.
Amikor a salakon estünk el??? Véreztünk, üvőltöttünk, hazarohantunk, bekötöztek , aztán újra a téren dicsekedtünk a kötésel. Hányszor repültünk ki a hintából meg ment a verseny ki tudja a legmagasabbra hajtani aztán ki mer belőle kiugrani...Ezeknek a mai anyukáknak nagyrésze is egy elbaszott ponyvaregényolvasó hülye picsák...

Vizet Prédikál 2009.06.22. 19:08:25

Mer megint nem tudtok gazdaságilag ésszerűen gondolkozni. Kavicságy = kevesebb gyerek = hosszabb élettartamú játékok. Volt esze, aki kitalálta. Vesszen aki puhány. A tökös csávók bevállalják a kavicsot a szandálban.

Nálunk meg itt Tarpán0002 2009.06.22. 19:19:30

Még egy apróság b...a a csőrömet. Nem tudom föltűnt-e valakinek, hogy a kutyák miatt, a gyerekek vannak ketrecben? Vágjátok? A dögök szabadlábon, a kölök rács mögött.

playgorro 2009.06.22. 19:31:10

Na jó! Holnap elmegyünk a gyerekkel egy gumitéglás játszótérre, lelököm a mászókáról(nyugi nem túl magasról), megnézzük mennyire sérül, majd átmegyünk egy gyönygykavicsosra, ott ugyanezt megismételjük, és ha addig le nem kapcsolnak a gyermekvédelmisek, akkor beszámolok az eredményről!

veny 2009.06.22. 19:32:38

@Nálunk meg itt Tarpán0002: "a kutyák miatt, a gyerekek vannak ketrecben"

Ahogy én elnézem, a kerítés elsődleges funkciója a kölkök elkóborlását gátolni. Nem mondom, hogy a lehető legjobb, még azt se, hoyg feltétlenül szükséges, de kétségkívül nem egészen az ördögtől való, és a póráznál azért ezerszer jobban tetszik... :)

Amúgy nem egyszer láttam már gyereket is pórázon, na az a végletesen kiakasztó...

veny 2009.06.22. 19:33:39

@playgorro: :))))

veny 2009.06.22. 19:37:19

Egyébként belegondolni is horror, hogy mi minden ordas veszély ellenére lett duplaakkora a generációm, mint a mostani lesz... :)

Pl. sisak nélkül tapostam a Skolnyik bringát, egész a vasútig, a mosatlan ám tüskés szederbokrokig.

Pollen · http://indafoto.hu/pollen 2009.06.22. 19:39:10

@veny:
A gyerek pórázzal semmi baj, legalább megismeri a határait:))

Kandabula 2009.06.22. 19:47:11

Se nem kavicságy, se nem gumigranulátum-ágy, hanem gumigranulátum-tégla ágy! (Az nem porlik, darabolódik.) Az unokám érdekében kérem, hogy a "szakemberek" ne kísérletezzenek. A kavics porlik, nem lehet tisztán tartani. A játszótér nem Forma-1-es kisodrást fékező pálya!

Kandabula 2009.06.22. 19:49:50

Se nem kavicságy, se nem gumigranulátum-ágy, hanem gumigranulátum-tégla ágy! (Az nem porlik, darabolódik.) Az unokám érdekében kérem, hogy a "szakemberek" ne kísérletezzenek. A kavics porlik, nem lehet tisztán tartani. A játszótér nem Forma-1-es kisodrást fékező pálya!

veny 2009.06.22. 20:00:12

@Kandabula: Mi ebben a kísérlet?

Úgy 20 évvel ezelőttig kb. minden játszótéren kavics volt, már ahol nem sima aszfalt. Tök jól felnőtt ebben pár generácicó, köszönjük szépen. :)

fedélzeti kompót 2009.06.22. 20:04:18

szeretném küldeni britnitől az overprotectiont mindenkinek aki szereti:) szegény darwin, nem hagyják dolgozni.

veny 2009.06.22. 20:06:36

@Pollen: Rettentő megalázónak látom. Persze még fejlődhetek, vagy hogy... :)

min 2009.06.22. 20:10:17

@veny: Vazze a skolnyik meg a skolnyiklánka télleg...:-))))Meg volt valami törpe bringa taréjal az első sárvédőn. Bekapta a lábam a lánc de kit érdekelt..:-))

Pollen · http://indafoto.hu/pollen 2009.06.22. 20:13:59

@veny:
Á... nem megalázó.
Már kiskorától ketrecben kell tartani, csak figyeld meg mennyire örül, ha pórázon lehet. És hát mi tehetne boldogabbá, mint a saját kölköd öröme.

Yasashi Tanuki 2009.06.22. 20:14:31

Óbudán is kavics van a Máltai játszótereken amit nem tartok túl jó ötletnek. Valószínűleg azért választották ezt, mert az eső után gyorsan fölszárad és nem kell gondozni mint a füvet. Viszont a kavics belemegy a gyerek szandáljába és szinte minden nap van pár gyerek akik egymásra dobálják a kavicsot vagy egy vödörrel felvisznek a csúszdára és lezudítják az alul játszókra.

Dokinő 2009.06.22. 20:14:38

Spec teljesen egyetértek a cikk irójával, baromság a kavics. Engem az is irritál, hogy pl. a Kopaszi gáton az egész játszótér homokban áll. Nem tudom miért hiszik hogy minden gyerek és szülő kedveli a homokot? Én gyűlölöm, és az összes ismerősöm is ezért kerüli a homokos játszótereket.
Olaszországban ezzel szemben furcsa mód nem láttam homokot a játszótereken (több helyen sem), helyette volt gondosan nyirt fű. Úgy látszik igy is lehet, de itthon miért nincs homokmentes játszótér???

min 2009.06.22. 20:18:30

@Yasashi Tanuki: A játszótéren is az erősebb kutya ugat! A punyadt gyerek menjen haz a mama szoknyája alá

min 2009.06.22. 20:20:38

@Dokinő: Mert a szűlő rohadt lusta kimosni a gyerek gúnyáját. A gyerek örűl a homoknak csak te nem. Játszasd a betonon akkor. Micsoda műanyag emberek

Netuddki. 2009.06.22. 20:23:20

@Dokinő: A homokos játszótereket a macskák is kedvelik.

veny 2009.06.22. 20:36:41

@kovi1970: A macskákat meg a kutyák... :)

Mylady 2009.06.22. 20:40:13

@veny: én azért emlékszem gyerekkoromból olyan gyerekre, aki leesett a mászókáról (betonra) és mindkét keze eltört...
vagy olyanra, akinek betört a feje és mentő vitte el a játszótérről...
pedig én nemnagyon jártam játszótérre, volt kertünk

promontor · http://jozsefbiro.blog.hu/ 2009.06.22. 20:52:49

Nos, az eddigi kommentek alapján úgy tűnik, van igény mind a homokra, mind a kavicsra, mind a gumitéglára. Ki ezt szereti, ki azt. Rétegigényként felvetődött a fakéreg és a fű, szerintem az is jó.

Na most, két megoldás van: legyen ilyen is, meg olyan is (ez nagyjából a jelenlegi állapotnak megfelel és mellesleg az előírásoknak is), aztán aki nagyon háklis az egyikre, járjon a másik fajtára.

A másik megoldás játszótérpártok alakítása és ellenséges játszóterek (esetleg szülők) kiírtása. Ebben az esetben persze csak a nyertes párt jár jól, a többiek meg tűrjenek vagy emigráljanak!

Egyébként jellemző, hogy nekem szülőként vannak preferenciáim, de a lányaimon azt vettem észre, teljesen hidegen hagyja őket a homok vagy gumi, esetleg fakéreg vagy kavics problematikája. Az, hogy milyen játékok vannak, mekkora a homokozó, az sokkal jobban érdekli őket.

veny 2009.06.22. 20:53:13

@Mylady: Hát ja.
Én meg a kertben törtem be a fejem... :)

DV 2009.06.22. 21:29:16

teljesen korrekt helyzetjelentés, sajnos a régi ZöldPéter tényleg barátságosabb, meghittebb volt, jobban is illeszkedett a park egészébe. (Marad a Marczibányi téri játszótér, az viszont dugig van kullanccsal..:((...)

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2009.06.22. 21:39:03

nem iszom anyuciiii, nem iszom
csak leontjuk a gyongykavicsooot
es megyek hazaaaaaaaa

Tullamore Dew 2009.06.22. 22:23:24

A gyep, az a jó. Régebben úgy hívták: füvesített játszótér. És Balzsi bácsi a park-őr szedte össze a papír darabokat a szöges botjával. De az nem volt EU kompatibilis, mert még a háború előttről marad ránk az a csúnya polgári dolog. :-)

epécske 2009.06.22. 22:23:38

@G.d.Magister: aki szerint a kavics jó, a babakocsit meg rakd le a kerítésen kívül, az még nem látott gyereket.

Aki szerint az emosok csúzdásznak, az nem látta a Gesztenyés kert 10 milliós játszóterén fényes nappal őket, ahogy vésik a fába a bölcsességeiket.

Ez a játszótér akkor is életveszélyes volt 3 éven aluli gyerekeknek, amikor még a régi volt. Most sem lett jobb, bár kétségtelenül szép és érdekes.

A helyzet a kavicson kívül azzal is romlott, hogy egy csepp árnyék sincs.

EU szabványokról: bármi lehet a homok, gumitégla, gyöngykavics, fakéreg közül. Az a meghatározó, hogy milyen magasról és milyen ívben lehet esni, eszerint kell a védőburkolat méretét és mélységét meghatárizni. Szerintem a Zöld Péter egységes kavicsburkolata nem felel meg ennek, és főként ez a védőburkolatok közül a legrosszabb. Hamár egy játszótér belekerül 20-25 millióba (legalább) akkor lehetett volna még másfél gumitéglára, az igenis jobb. És a szandálodba sem megy bele.
Ha homok lett volna nagyobb felületen, akkor a kicsik tudnának homokozni - ahogy régen is. Most 2 m2-nyi homokozó van.

A legdurvább pedig a következő: végre megcsinálnak egy lepusztult gyártelepből egy gyönyörű parkot vízzel, fákkal, kultúrális létesítményekkel. Eltelik 5 év és jön valaki, akibek kell a terület, lefizeti az önkormányzatot, kivágják az épp lombosodni készülő fákat. A helyükre építenek két baromi ronda irodaházat (kinek?), majd büszkén átadják a lebontott játszóteret a tűző napon, kisebb helyen, fák nélkül, lekavicsozva.
Csak gratulálni tudok pártfüggetlenül.

neet 2009.06.22. 22:49:06

Éljenek a letűnt kor hősei! :)

neet 2009.06.22. 22:50:11

Erre gondoltam, de valszín sokan olvastátok, régebben körbejárt. :)
iren.eletmodoldala.blogfal.hu/bejegyzes/54

neet 2009.06.22. 22:53:37

Nem szeretem a túlpátyolgatást magam sem, de ha anyuka 2 db gyerekkel megy ki a játszira, és egy ebből nagyonkiskorú, és babakocsira szorul, akkor az már felvetődhet, h anyuka tudja-e tolni, miközben a 'nagy' előrerohan.

FeroxX 2009.06.22. 23:10:09

én egy full beton iskolaudvaron nőttem fel jórészt (alsóban), ahol volt egy hosszú vörös salakos sáv is ahol fociztunk, meg egy nagyobb homokozó. és MÉG ÉLEK !

Mylady 2009.06.22. 23:17:56

Én sem értek egyet a túlzott pátyolgatással, és igen, én is lebetonozott iskolaudvaron nőttem fel, meg autósülés meg hasonlók nélkül és élek - ahogy azt sokan említették.

DE! Ezt csak azok mondhatják el, akik túlélték. Vegyük figyelembe azt is, hogy azok, akik mondjuk az autósülés hiánya miatt gyerekkorukban meghaltak, nem tudnak nyilatkozni.
Szóval én nem tekinteném 100%-nak a túlélési arányt...

csabagy 2009.06.22. 23:32:29

Skacok, én rendszeresen hordtam a gyerekeimet a régi ZP-be; ott is voltak nagyon randa balesetek a mókuskerékben!
Nekem egyetlen bajom (illetve a gyerkőknek) az volt, hogy minden sokkal kisebb, alacsonyabb, keskenyebb lett. Kölkök nagy örömmel mentek az újba és mondták, hogy tök uncsi az egész, mert minden olyan kicsi lett...
Amúgy azzal nem értek egyet, hogy "a Millenárison belül rosszabb fekvésű földdarabon van", mert a régi abban a sarokban volt, ami egész évben hűvös és nyirkos volt (emlékszem, egyszer április közepén még havas latyakban játszottak a gyerekek, amikor "odakint" már rég 25 fok volt) - a játszótér mostani fekvése abszolút napos, úgyhogy ez szerintem pozitív.
A körülvevő kerítés viszont valóban érdekes... Mondom ezt úgy, hogy szerintem valóban ne uralják le a játszóteret az emós boroskólázók, mert baromira nem akarom, hogy a gyerekeim ilyen szerencsétlen kis férgekre legyenek figyelmesek játszóterezés közben.

Forest (törölt) 2009.06.22. 23:34:30

2 kicsi gyerekes tapasztalat (általános, nem innen való)
1. NEM LEHET babakocsit tolni 10 cm-es kavicságyban. Ugyanígy alkalmatlan "motorozásra, bringázásra" futásra.
2. Szaladgáljon zárt cipőben nyáron a 30 fokban az a kisgyerek amelyiknek két édesanyja van, lehetőleg harisnyában is és vastag zokniban! (Gyerek első húzása a játszótéren normál esetben, hogy zokni le, és örülhetünk, ha a szandit nem húzza le amikor éppen nem figyelünk)
Nálunk a játszótéri játékok homokban vannak, a mászófal gumiágyban, az összekötő utak térkővel borítva a köztes terület füvesített, (ahol a legtöbbet futkároznak) és ez így normális.
Emósok no comment. Gyermekhintán hintázó anyukák no comment.
Még valami:
Akinek nincs pici gyereke az lehetőleg ne ossza az észt ebben a témában.

csabagy 2009.06.22. 23:41:52

@Tullamore Dew:
epécske: bizony teljesen igazad van - dehát ez kis hazánkban már unalomig ismételt közhely-számba megy: itten bizony megfelelő mennyiségű lóvéval mindent el lehet intézni... Esküszöm: ha manapság poénkodna azzal Freddy Mercury, hogy de szép az a ház, nem eladó? másnap jönne valaki, és simán eladná neki a parlamentet, mert biza van az a pénz...
Az a baj, hogy még a nagyonutált németeknél (stb.) is van törvényerejű szabályozása annak, hogy mit NEM szabad eladni...
De egyébként ennél már csak az kaszált többet, aki megszövegezte/megtervezte az EU-SZABVÁNY játszóteret! Hogy mi lehet és mi nem! Na az volt aztán a biznisz!!!

DV 2009.06.23. 00:22:27

off - a terület, ahol a régi ZP állt, magántulajdonban volt, ezért a mindenkori önkormányzat keze jórészt meg volt kötve a sorsát illetően...2004 (!)-es cikk:
"A Millenáris Park körüli első problematikus gócpont a Zöld Péter játszóteret is magában foglaló, Fény utcától a Káplár utcáig terjedő terület. Nem titok, hogy a régi Ganz-csarnokok felújítását és a park kialakítását 2000-ben ideiglenes szándékkal végezték el, hogy az Álmok álmodói kiállítás után más, iroda- és lakófunkciókat kaphassanak az épületek, akár bontás árán is (ez a B-C-D csarnokot nem érinti; a B műemléki védettségét egyébként a KÖH még 1997-ben biztosította). Az is köztudott, hogy a Millenáris Parknak a Zöld Péter játszótérre eső területe magánkézben van; tulajdonosa 1997 óta az Apisolato Kft., amely lakóparkot tervezne a helyére. A három évre elrendelhető önkormányzati építési tilalom augusztus 30-án jár le, és a KVI és a tulajdonos közötti megegyezésen múlik, hogy az időközben csillagászati értékre (becslések szerint legalább 900 millió Ft-ra) rúgó telek megszokott formájában a park része marad-e, vagy sem. Amennyiben az állam ki tudja vásárolni a telket, vagy fel tud ajánlani érte egy másikat, maradhat a játszótér - ha nem, indulhat az építkezés. A szabályozási terv a lakóparkot két - a Fény utca és a Káplár utca felől -, a meglévő Lövőház utcai lakótömb felé forduló épület formájában engedélyezné."

lakópark (ez mekkora ötlet egyébként...) helyett irodaház. Vsz. az is nagy eredmény, hogy a játszóteret újra felépítették...

on

ubu1 2009.06.23. 00:44:23

Szerintem akit babakocsival visznek a játszótérre, annak nem valók ezek a játékok. Zárt cipőben kell járni amúgy is (hát még komolyabb stabilitást igénylő fizikai tevékenység esetén) és akkor nincs gond. Ezen kívül én is estem el gyerekkoromban sárga kavicsos játszótéren, gennyes seb lett a térdemen, meg kaptam tetanusz oltást is, mégis élek.

istidt 2009.06.23. 01:08:44

én örülök hogy egyáltalán van újra zp játszótér

cseho · http://autizmus.blog.hu 2009.06.23. 06:45:52

Az Orczy kertet 2 éve murvával szórták tele, felújítás címén. Nemcsak a játszótér környékét hanem mindenhol. Öregember és kisgyerekes legyen, aki odamegy ezentúl sétálni, ha parkra vágyik.

Severus 2009.06.23. 07:08:45

kedves overprotectionös, túlzott pátyolgatós kommentelők!

Mutassatok már egy noormális szülőt, aki nem a legjobbat meg a a lehető legnagyobb biztonságot próbálja meg nyújtani a gyerekének! Aki ilyeneket leír, annak tuti, hogy nincs gyereke, a kibicnek, mitfahrernek meg k... illenék nem nevelési tanácsadóként tetszelegni.

Majd ha lesz saját porontyotok, hagyjátok csak, hogy a betonon törje ki a nyakát. Én meg majd hordom az enyémet továbbra is az Ötholdas pagonyba (Debrecen, Nagyerdő), ahol vannak gigantikus tölgyfák, meg vegyesen gumi, homok, meg faháncs a játékok alatt (és csak 1 alatt kavics), amúgy meg mindenhol fű, rengeteg játék hatalmas tér, biztonsági őr, ingyenes wc, stb. Igaz 50 millába fájt eddig a városnak és még nincs is kész, de megéri.

ge-za (törölt) 2009.06.23. 07:36:47

nyilván az én gyerekembe van a hiba,de neki kimondottan a kedvence a kavicsos játszótér a sulija mellett.
az meg,hogy mindentől óvjuk a gyerekeinket még a kavicsoktól is az már egy picit sok.
gondolkodjunk már egy picit,hogy a mi gyerekkorunkba milyen állapotok voltak a játszókon..

Coyote82 2010.04.09. 10:51:08

nem tudom valaki rájött-e már, nem olvastam vissza a kommenteket:
1. anyuka ne tolja be a babakocsit a játszótérre, hagyja mellette (pár méter a távolság, ez kinek fáj?)
2. belemegy a szandálba, ez jogos pont, a kavics az a gondatlan szülő aki szandálba küldi a gyereket mászókázni? A szandál (ellentétben a cipővel) beakadhat a deszkák közé, sérülhetnek a gyerek ujjai, stb...
3. a kavics lényege az esés tompítása. Dobj le egy gyereket mély aprókavicsra utána meg egy füves földre, és nézd meg melyiknek törik el keze-lába.
Súrlódásos, horzsolásos balesetek a kavicsnál gyakoriabbak, és itt viszont a kivitelező hibázott: a játszótéri kavicságyat ugyanis apró, gömbölyű, él nélküli kavicsokkal kell felszórni, nem pedig éles törmelékkel. A nyolcvanas években már tudta ezt mindenki, a parkok sétányai mind kerek kavicsokkal voltak felszórva...

Coyote82 2010.04.09. 10:52:20

@Coyote82: javítás:
2. belemegy a szandálba, ez jogos pont, a kavics az ilyen. De ki az a gondatlan szülő aki szandálba küldi a gyereket mászókázni?

Coyote82 2010.04.09. 11:04:06

amúgy az egyetlen igazi érv a kavics ellen az lehet, hogy dobálható... A gyerekek marokszámra szórhatják egymást, és biciklivel szétrúgathatják...
De tudtommal azzal meg behajtani tilos.
süti beállítások módosítása