Rendőrszezon van a Homáron, de Gergő sztorija nem botrányos, inkább az élet alapkérdéseit feszegeti, mindezt egy autópályán, belső sávban 130-cal haladó rendőrautó miatt. Részletek lentebb:
Egy vasárnapi jelenségről szeretnék beszámolni nektek, amit az M1-es autópályán tapasztaltam, Budapest felé.
A fővárostól kb. 50 km-re Budapesttől beértem egy rendőrautót. A közeg 130 körüli tempóval haladt a belső sávban úgy, hogy a jobb sáv üres volt, azaz nem tartott jobbra. A rend kedvéért leírom, megkülönböztető jelzést nem használt.
Az, hogy ezt az autót én beértem, azt jelenti, hogy 130-nál gyorsabban hajtottam, de vagy elhiszitek, vagy nem, az én órám is végig 130 körül mozgott, szép lassan értem utol. Amikor utolértem, egy autó hajtott mögötte (a külső sávban), de hamarosan felsorakoztak az álnok gyorshajtók. Bizonyára kevéssel ezelőtt egy közeli felhajtón érkezett. De nem is ez a lényeg.
Először azt gondoltam, hogy egy előzés után „bennfelejtkezett” a belső sávban, de miután már 10 perce haladt az üres jobb sáv mellett, világossá vált, hogy nem erről van szó, hanem a sebességkorlátozás egy érdekes módszerrel történő betartatásáról.
Perceken belül több tíz autó hömpölygött a belső és a külső sávban egyaránt, egymás mellett és egymás mögött. Ismerjük a közlekedési kultúránkat, a „kétjeles” követési távolság betartása csak kevesünknek sikerült.
Azt sem kell magyaráznom, hogy egy ilyen sorban a harmadik-negyedik autó már nem láthatja, hogy a sor elején egy rendőrautó „diktálja a rendet”, így türelmetlenül tolakodva próbálja rábírni az előtte haladót, hogy húzódjon le vagy lépjen oda, vagy legyen már valami. Képzelhetjük, milyen élmény így vezetni 130-nál, ha csak néhánytíz kilométert is. Amellett, hogy kényelmetlen, fárasztó, mindezek miatt balesetveszélyes is, mivel a környezetedben, előtted és a tükreidben 8-10, a szokásosnál közelebbi objektumot látsz és bármennyire is figyelsz, nem figyelhetsz egyszerre mindre.
Lehet, hogy bennem van a hiba, de én nem értem, mi értelme szabálytalan közlekedéssel szabályosságra kényszeríteni a forgalom résztvevőit. Mert ha azon a szakaszon nem is hajtott gyorsan senki, azért sokaknak meglehetett utána a véleménye arról, hogy akkor kik is akarják betartatni a szabályokat és miért is kéne akkor betartani.
Ha rosszindulatúan akarok fogalmazni, azt mondom, egyértelmű a provokáció is, mert ugye a sebesség mérésére alkalmas hitelesített eszközzel az egység (feltehetően) nem rendelkezett, így azért nem büntethetett volna, de a jobbról előzésért, annál inkább – és ez gondolom sokak agyáig eljutott..
Azt pedig soha nem fogom megérteni, hogy milyen alapon idéz elő és tart fenn egy rendőr balesetveszélyes közlekedési helyzetet.
Csak remélni tudom, hogy egy komplexusos rendőrsofőr produkciója volt ez és nem egy új rendőri gyakorlat.
Egyébként a történet végén a Sasadi útnál, ahol megérkeztünk a budapesti sor végéhez, ez a kombi Octavia belépett a buszsávba és eltűnt a szemünk elől.
Rendszáma: KVZ-319
No hát ennyi a történet, gondoltam megkérdezlek titeket, mit gondoltok.
Az utolsó 100 komment: