Rendőrszezon van a Homáron, de Gergő sztorija nem botrányos, inkább az élet alapkérdéseit feszegeti, mindezt egy autópályán, belső sávban 130-cal haladó rendőrautó miatt. Részletek lentebb:
Egy vasárnapi jelenségről szeretnék beszámolni nektek, amit az M1-es autópályán tapasztaltam, Budapest felé.
A fővárostól kb. 50 km-re Budapesttől beértem egy rendőrautót. A közeg 130 körüli tempóval haladt a belső sávban úgy, hogy a jobb sáv üres volt, azaz nem tartott jobbra. A rend kedvéért leírom, megkülönböztető jelzést nem használt.
Az, hogy ezt az autót én beértem, azt jelenti, hogy 130-nál gyorsabban hajtottam, de vagy elhiszitek, vagy nem, az én órám is végig 130 körül mozgott, szép lassan értem utol. Amikor utolértem, egy autó hajtott mögötte (a külső sávban), de hamarosan felsorakoztak az álnok gyorshajtók. Bizonyára kevéssel ezelőtt egy közeli felhajtón érkezett. De nem is ez a lényeg.
Először azt gondoltam, hogy egy előzés után „bennfelejtkezett” a belső sávban, de miután már 10 perce haladt az üres jobb sáv mellett, világossá vált, hogy nem erről van szó, hanem a sebességkorlátozás egy érdekes módszerrel történő betartatásáról.
Perceken belül több tíz autó hömpölygött a belső és a külső sávban egyaránt, egymás mellett és egymás mögött. Ismerjük a közlekedési kultúránkat, a „kétjeles” követési távolság betartása csak kevesünknek sikerült.
Azt sem kell magyaráznom, hogy egy ilyen sorban a harmadik-negyedik autó már nem láthatja, hogy a sor elején egy rendőrautó „diktálja a rendet”, így türelmetlenül tolakodva próbálja rábírni az előtte haladót, hogy húzódjon le vagy lépjen oda, vagy legyen már valami. Képzelhetjük, milyen élmény így vezetni 130-nál, ha csak néhánytíz kilométert is. Amellett, hogy kényelmetlen, fárasztó, mindezek miatt balesetveszélyes is, mivel a környezetedben, előtted és a tükreidben 8-10, a szokásosnál közelebbi objektumot látsz és bármennyire is figyelsz, nem figyelhetsz egyszerre mindre.
Lehet, hogy bennem van a hiba, de én nem értem, mi értelme szabálytalan közlekedéssel szabályosságra kényszeríteni a forgalom résztvevőit. Mert ha azon a szakaszon nem is hajtott gyorsan senki, azért sokaknak meglehetett utána a véleménye arról, hogy akkor kik is akarják betartatni a szabályokat és miért is kéne akkor betartani.
Ha rosszindulatúan akarok fogalmazni, azt mondom, egyértelmű a provokáció is, mert ugye a sebesség mérésére alkalmas hitelesített eszközzel az egység (feltehetően) nem rendelkezett, így azért nem büntethetett volna, de a jobbról előzésért, annál inkább – és ez gondolom sokak agyáig eljutott..
Azt pedig soha nem fogom megérteni, hogy milyen alapon idéz elő és tart fenn egy rendőr balesetveszélyes közlekedési helyzetet.
Csak remélni tudom, hogy egy komplexusos rendőrsofőr produkciója volt ez és nem egy új rendőri gyakorlat.
Egyébként a történet végén a Sasadi útnál, ahol megérkeztünk a budapesti sor végéhez, ez a kombi Octavia belépett a buszsávba és eltűnt a szemünk elől.
Rendszáma: KVZ-319
No hát ennyi a történet, gondoltam megkérdezlek titeket, mit gondoltok.
Matschkássy Lukrécia 2009.07.01. 00:04:35
hidratszint 2009.07.01. 00:05:58
Rocko- 2009.07.01. 00:16:01
cavinton 2009.07.01. 00:16:10
Kenderice 2009.07.01. 00:21:02
Cigiző · http://cigi.blog.hu/ 2009.07.01. 00:22:16
Ingyenélő mihaszna banda!
Matschkássy Lukrécia 2009.07.01. 00:31:13
Matschkássy Lukrécia 2009.07.01. 00:34:41
hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2009.07.01. 00:34:45
mert ha igen akkor meg ha baromsag is a belsoben menni a kulsoben is mehet 130-al, mert ha leelozik, akkor ugyanugy gyorshajtas
Matschkássy Lukrécia 2009.07.01. 00:36:51
Chilly 2009.07.01. 01:13:38
2. rávillogok... hátha észreveszi, hogy nem jó sávban halad. 10%-os sebességtúllépés még a radaron sem látszik, így 143km/h-val mehetnék gyorsabban, mint ő. Legfeljebb kimennék a jobb oldali sávba és "elaraszolnék" mellette
milyen_Péter? 2009.07.01. 02:00:15
A rendszám vajon meddig marad a posztban?
vasmacs 2009.07.01. 02:06:07
vasmacs 2009.07.01. 02:07:27
hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2009.07.01. 02:09:53
hat emlekeim szerint autopalyan ha nem telitett a kulso akkor ott kell menni
mondjuk a KRESZ valtozhatott azota
@milyen_Péter?:
hat itt ha van radar ha nincs radar 90-el elhuzok egy rndor mellett a palyan akkor szopok nemi dollarellatmanyt
pedig itt egyedul jarnak
ha nem ismerem el es nem fogadom el a tikettet akkor birosag
akkor ketszer annyi lesz
ulhettek 5-en a kocsiban a rendornek hisznek
Col.Maybourne 2009.07.01. 06:19:32
András Csepelrőlh 2009.07.01. 06:51:30
Közlekedési, bűnügyi detto.
(Hacsak az nem jópont, h egy hajnalon 12 rongyért vissza tudtam vásárolni a jogosan elvett jogsimat...)
Rocko- 2009.07.01. 07:11:55
genyó kapitány 2009.07.01. 07:19:31
Ilyen gyökér postot!
Ha gyorsabban akarsz menni akkor javaslom húzz el a német autópályára vagy inkább menj neki frontálisan egy betonfalnak, úgy legalább nem másokat fogsz megölni a faszom autóddal.
Inkább örülnél neki, hogy csak finoman jelezték, hogy mi a szabály.
jesszumpepi (törölt) 2009.07.01. 07:19:35
A kommentelők többsége empirikus úton fogja megközelíteni.
jesszumpepi (törölt) 2009.07.01. 07:22:28
Az állatvédelmi szakemberek határozottan,de udvariasan lépnek fel.
Ha kell,a rendőrök segítenek nekik.
Nálunk mikor lesz ilyen "emberrendőrség"?
Költői kérdés volt.Nem kell rá válaszolni.
Nelson. · http://nelson.blog.hu 2009.07.01. 07:25:52
Én ha ráérek, azt szoktam csinálni, hogy megelőzöm jobbról, beállok elé és szép nyugodtan lelassítok 20-30-ra. 99% ilyenkor egy kis értetlenkedés után lehúzódik a belsőbe és még csak egyszer kellett menekülnöm. :) Ha lehúzódik, akkor intek egy köszönömöt vagy villogok kettőt hátra.
Mondjuk rendőrautóval még nem próbáltam és nem is tervezem. :)
Nelson. · http://nelson.blog.hu 2009.07.01. 07:29:03
korán van még... a jogosítványa szól a többségnek a külső sávba.
Nelson. · http://nelson.blog.hu 2009.07.01. 07:30:38
áh, ma már nem szólok többet. megyek kecskét fejni. (csak ott ne tévedjek!)
B@nális Coitus 2009.07.01. 07:37:12
gftamas 2009.07.01. 08:10:41
axe666 2009.07.01. 08:13:40
És már most szólok, hogy azért van sebességkorlátozás, hogy annyival menjél. Nem pedig azért, hogy tudjad, hogy mihez képest lehet többet menni. Szóval magyar autósmentalitás.
Ha arról szólt volna a poszt, hogy 80nal megy a belső sávban (jobbról előzni meg tilos ugye), akkor megérteném a felháborodást.
Ja, nekem is van jogsim, autót is vezettem már. És én is mentem már gyorsabban a megengedettnél, nemcsak véletlenül. De eszembe nem jutott volna, hogy beírjak hogy mekkora farok az aki miatt nem tudok gyorsabban menni a megengedettnél.
winston01 2009.07.01. 08:14:39
sargarigo 2009.07.01. 08:15:55
Secnir 2009.07.01. 08:21:01
így van. ha meg utolér és levillog, akkor ártatlanul meg kell kérdezni:
-nekem 130-at mutatott az órám. és az önök radarja?
Yoss 2009.07.01. 08:36:20
Ebben kurvára nincs igazad. A rendőr nem tartóztathatja fel a sort, mert az balesetveszélyes. Ha mennek az autók maguktól a saját tempójukban és akit utolérnek az lemegy a külső sávba, akkor mindenki tud tartani normális követési távolságot és nem torlódik fel a sor. Nyilván nem cél, hogy összevissza száguldozzanak az autósok, de a forgalom ritmusa nem egyenletes. Ha ebbe beleteszel egy olyan dugót, amit folyamatosan egyenletes sebességgel halad és nem lehet kikerülni, akkor az komolyan balesetveszélyes. És szabálytalan is.
Arról nem beszélve, hogy a sebességmérője neki sincs hitelesítva, ha az órája 130-at mutat jó eséllyel alig haladja meg a 120-at és aki pl. gps-el méri (ami 0.02km/h eltéréssel pontos) azt szétbassza az ideg, hogy nem tud még a megengedett sebességgel sem haladni..
Egyébként az ilyen mentalitás nem arról szól, hogy betartassák a szabályokat, hanem hogy megmutassák, hogy ki az úr a háznál, mindenki más meg bekaphatja..
Yoss 2009.07.01. 08:38:57
Sajnos ez egyre kevésbé igaz..Utólag odamennek, de próbálj meg bejelenteni egy folyamatban lévő bűncselekményt..Jó eséllyel szarnak rá..
A helyszíneléssel meg nem sokra mész..Az eső után köpönyeg..
havajj 2009.07.01. 08:42:29
atpijkamo_ · http://www.deciki.blog.hu/ 2009.07.01. 08:42:49
Félelmetes, hogy mennyire nem ismerik egyesek a KRESZ szabályokat. Nem indexel kanyarodáskor, egyirányú utcán jobbra a bal oldalról fordul, nem tudja alkalmazni a jobbkéz szabályt....
atpijkamo_ · http://www.deciki.blog.hu/ 2009.07.01. 08:44:04
É2I 2009.07.01. 08:52:37
/off
Én meg odadobtam volna a pár évvel azelőtti újságot a LA etyepetyéről és megkérdeztem volna azt, amit ő.
;P
/on
@axe666:
Mellé lőttél, a rendőrnek is jobbratartás van. Tehát ezzel a magatartással ő is szabályt sértett.
Kivételt képez, ha mondjuk megkülönböztető jelzéssel halad, elvileg akkor idoka van rá.
Ha gonosz lennek, én is megkérdezném: Talán a jobbról előzésre játszott-e?
De nem teszem ;)
havajj 2009.07.01. 08:53:44
májgeriberi 2009.07.01. 09:00:21
EZ FONTOSCH! (lenne)
staropramen 2009.07.01. 09:09:47
A közlekedésnek megvan a maga ított szabályrendszere,de az íratlan is.Az autópályákat nem csak jogkövető 130-asok használják, hanem őrültek is.Ez helytelen. de így van.Az erős pedagógiai vénával rendelkező rendőrautó személyzet tompa kis agyáig el sem juthatott, hogy iszonyatos balasetveszélyt jelent ez a makarenkóra hajazó nevelési hajlam.Ha egy őrült elbambul, belerohanaz előtte haladókba,esetleg manőverezés közben néháby kamionba és tömegszerencsétlenséget okoz, a rendőr nem fogja a hátát tartani, hogy ő volt a hibás,mert miatta torlódott fel a forgalom.
Emlékezzetek rá pár éve egy őrült rendőrcsoport úgy okozott tömegbalesetet az M1-M7 en, hogy a fogalomból a leállósávra akart kivenni néhány szabálytalankodót.
összefoglalva a kresz mondhat amit akar az élet néha más, a rendőr is húzzon le szélsebesen a külső sávba és ne szerencsétlenkedjen a belsőben.
labi 2009.07.01. 09:22:31
betépett felhasználó 2009.07.01. 09:25:14
2. ha 130 a max, mi a francert kell janoasvitezkedni? a zsernyak helyeben lemeszeltelek volna, mert nem tartod a kovetesi tavot. oszt kalap
3. csipkebokor vesszo
4. ?
Secnir 2009.07.01. 09:28:40
de minek
KRESZ szerint jobbról indokolt esetben ki lehet kerülni a forgalmi akadályt.
ha a belsőben 80-al totyog egy rendőrautó, az kimeríti nálam a forgalmi akadály fogalmát...
jolka 2009.07.01. 09:30:18
labi 2009.07.01. 09:36:45
havajj 2009.07.01. 09:38:57
mert az indokolt az relatív
havajj 2009.07.01. 09:40:49
Kitalátor (másként) gondolkodó · http://kitalator.blog.hu 2009.07.01. 09:45:50
A legfontosabb módosítás az lenne, hogy a külső sávban, megkülönböztető jelzéssel haladjon rendszeresen a "felvezető autó" vagy motorkerékpár, természetesen mozgás közben mérő hiteles trafival. Aki így előzné meg, az tényleg túl sokat szippantott.
Mert valóban nem a már említett faszhosszabbítós köcsögök pusztulnak bele sajnos legtöbbször a 180-200 km/h-s cikázgatásba, hanem azok, akik speed vagy kokain nélkül a családjukkal utaznak, vagy munkát végeznek, és megijednek az eléjük akár a leállósávból is bevágódó felesleges emberektől.
Merthogy a korábbi véleménnyel szemben, én úgy tudom, hogy nem a folyamatos, 120-130 km/h közötti haladás a veszélyes a mai járművek többségénél,függetlenül attól, hogy a "járműkígyónak" is vannak veszélyei, hanem a rapszodikus gyorsítás-lassítás.
A rendőrök renoméján meg semmit sem rontana, ha újra forgalomba kerülne az a bölcsesség, hogy a járműkígyó alapvetően mozgási módjában különbözik a lábatlan hüllőtől. A hüllőknél a fej megy elől, a járműkígyónál meg a farok...
Ha én gépjárműbiztosító szövetség lennék, fizetném a rendőrök ilyen preventív munkáját. Az M7-esre és az M1-esre elég lenne kb. 4-4, az M3-asra vagy 6, az M5-re akár 2-3, az MO-ra szintén vagy 4, megkülönböztető jelzése ellenére a sebességkorlátozást betartó prevenciós rendőrkocsi/motor, kamerával, hiteles sebességmérővel.
labi 2009.07.01. 09:48:54
Addig még eljutnak, hogy az autópályához oda van írva, hogy a párhuzamos közlekedés szabályait kell alkalmazni, így goto párhuzamos közlekedés oszt jolvan.
De onnan már kevesen jutnak tovább, hogy mindjárt az első bekezdésben le van írva az a szó hogy "előzés", és mivel nincs kulön ugyanúgy leírva hogy erre meg az előzés szabályaihoz kell visszaolvasni, kimarad a goto előzés szabályai...
Nem lehet külön olvasgatni és értelmezgetni a bekezdéseket/pontokat, hanem egyben. :)
EÖ (törölt) 2009.07.01. 10:01:26
ha nem, akkor menedékjogot kérek Argentín-Polinéziában.
Secnir 2009.07.01. 10:08:20
figyelj, előre megjósolom, ebből nem lesz semmi, mert ez egy konkrét ésszerű javaslat. ezen már nem kell dolgozni, így nem is lehet milliókat lopni rajta, ergo nem fognak vele foglalkozni.
kuka.
esetleg egy képviselő felveti a parlamentben egy törvénymódosítás keretében, és majd mindenki jól lehülyézi, mert nem az ő ötlete volt, és azt hiszik, hogy a felvető képviselő akar rajta keresni úgy, hogy nekik nem szólt.
kuka.
theutat villám 2009.07.01. 10:12:47
szabálytalan volt a rendőr. Mindemellet ami az ő kocsijában 130, az lehet, hogy az enyémben 125, a Tiédben meg 135. Na húzz a faszba kisgyökér.
jesszumpepi 2009.07.01. 07:22:28
Igen, elég toleránsak a világ azon felén, én is szoktam nézni.
Nelson Mandula 2009.07.01. 07:25:52
Majd ne csodálkozz, ha egyszer egy ilyen népnevelő műveletednél valaki belétek kúródik 130-cal, mert nem számít rá, hogy az istenbarma 20-szal megy autópályán a belsőben. Te gyökér.
axe666 2009.07.01. 08:13:40
Ugyanaz, mint genyó kapitánynak, illetve még annyit hozzátennék, hogy ha van jogosítványod, akkor a kreszt is ismerhetnéd. Sün neked is.
betépett felhasználó 2009.07.01. 09:25:14
Mégegy okostojás, nem ismétlem magam 3x.
médinhángöri 2009.07.01. 10:14:53
Jobbra tartás szabálya:
"25. § Járművel az úttesten - az előzés és kikerülés esetét kivéve - annak menetirány szerinti jobb oldalán, az út- és forgalmi viszonyok szerint lehetséges mértékben jobbra tartva kell közlekedni. .... Párhuzamos közlekedésre alkalmas úttesten a jobbra tartásra a külön szabályok (36. §) az irányadók."
Párhuzams közlekedés szabálya:
"36. § (1) Olyan úttesten, amelyen az azonos irányú forgalom számára két vagy több forgalmi sáv van (párhuzamos közlekedésre alkalmas úttest) - a (2)-(4) bekezdésben említett eseteket kivéve - a külső (jobb szélső) forgalmi sávban kell közlekedni. Más forgalmi sávra ráhajtani csak előzés, balra bekanyarodás, illetőleg megfordulás céljából szabad.
(2) A párhuzamos közlekedésre alkalmas olyan úttesten, amelyen az azonos irányú forgalom számára két forgalmi sáv van, az előzés befejezése után a külső forgalmi sávba vissza kell térni. Ha 3500 kg megengedett legnagyobb össztömeget meg nem haladó gépkocsival, motorkerékpárral vagy - lakott területen - távolsági, illetőleg gyorsjáratú autóbusszal a vezető több járművet kíván előzni, megmaradhat a belső forgalmi sávban feltéve, hogy ezzel a mögötte gyorsabban haladó járművek közlekedését nem akadályozza; ha pedig a forgalom olyan sűrű, hogy a külső forgalmi sávba visszatérni nem lehet, a belső forgalmi sávban folyamatosan is haladhat."
Előzés szabálya:
34. § (3) Az előzést - a (4) és az (5) bekezdésben említett esetet kivéve - balról kell végrehajtani.
(4) Csak jobbról szabad előzni
a) azt a járművet, amely a balra bekanyarodási szándékot irányjelzéssel jelzi és az úttesten a 31. § (1) vagy (2) bekezdésében foglaltaknak megfelelően helyezkedik el;
b) azt a villamost, amely az úttest közepén - egyirányú forgalmú úton az úttest bal oldalán - levő pályán közlekedik.
(5) Jobbról is szabad előzni a figyelmeztető jelzést (villogó sárga fényjelzést) használó járművet, ha a vezető meggyőződött arról, hogy ezzel a többi járművet és a gyalogosokat nem veszélyezteti."
Úgyhogy a rendőr szívjon gázt a belső sávban. Felrobbanok a dühtől ilyenkor. Nem azért, mert szívesen mennék 130 felett, hanem mert rohadjon meg az, akinek olyan hatalom van a kezében, hogy bárki mást megbüntethet azért a szabálytalanságért, amit ő elkövethet büntetlenül.
theutat villám 2009.07.01. 10:19:09
Elég rendesen kitárgyalt téma ez a jobbratartás, jobbról előzés, elhaladás, lakott területen belül vagy kívül.
betépett felhasználó 2009.07.01. 10:19:57
Kis Hableány 2009.07.01. 10:19:59
maincoon © 2009.07.01. 10:20:12
üld le a büntetést, majd visz a homártársadalom neked kaját a beszélőre ;)
Frucsasz 2009.07.01. 10:20:34
EÖ (törölt) 2009.07.01. 10:23:56
kifizeti a cég, csak úgy gondoltam tőletek is beszedem! :D
Főúr1127 (törölt) 2009.07.01. 10:35:12
Ilyennel már találkoztam (közúton). Annak az adott külön ízt, hogy 20 perccel találkozásunk előtt ugyanaz a kocsi hajtott el mellettem 120-130-cal, ami aztán halálos nyugalommal tartotta a 80-85-t. Amikor rámentem hogy megelőzzem (10% határon belül persze), felgyorsított. Lettettem az előzésről, ismét 80-85. Egyszer jó pillanat volt, otthagytam, beálltam elé 90-95 körül. Erre villogó fel, hogy gyorsan hajtottam, és szabálytalanul előztem. Kapja be az ilyen...
az igazi MPL melegebb éghajtra költözött. lö pá! ( 2009.07.01. 10:51:10
felsorakozunk, és mindenki annyival megy, amennyivel a rendőr. ő mindig annyival megy, amennyit az aktuális tábla mutat. de nálunk a legszélsőben szoktak, nem a legbelsőben.
a népek a legbelsőből kitérnek a hvcs-k által vezetett száguldó ravatalok elől, akit aztán persze jól megfognak a szélsőből némi hendikeppel startoló közegek.
axe666 2009.07.01. 10:52:32
axe666 2009.07.01. 10:54:35
moli 2009.07.01. 11:08:47
havajj 2009.07.01. 11:19:14
Rocko- 2009.07.01. 11:20:21
@Főúr1127: a KREZ-nek van igaza. nem térsz vissza, akkor nem elôzés.
akkor meg már meg lehet kérdezni, h ugyan, mit keresett belsôben.
AlulírottFentemlített 2009.07.01. 11:27:49
Menjek mellette én is 125-tel, vagy a megengedett 130-al szépen lassan hagyjam magam mögött?
Én ekkor nem előztem, mert nem váltottam sávot, hanem csak haladtam, mint busafej a halászlében.
Egyébként meg a párhuzamosok a végbelemben találkoznak és ott szétfeszítik a jóízlés határait!
theutat villám 2009.07.01. 11:58:16
Akkor segíts légyszíves: milyen jogon halad folyamatosan a belső sávban a rendőr, függetlenül attól, hogy mennyivel megy, mikor az autópályán jobbratartás kötelező, még a megkülönböztetett jelzést nem használó rendőrautónak is?
Szakértő válaszod megköszönöm.
betépett felhasználó 2009.07.01. 10:19:57
Osztanám én neked, baszod, de nálad a vita kimerül annyiban, hogy ilyen hozzászólásokat írsz. Mer' az olyan jól áll neked, meg kábé ennyi érvet tudsz felhozni.
theutat villám 2009.07.01. 12:04:25
"1. tobbsavos uton jobbrol, balrol elhuzni a balrol, jobbrol kozlekedo mellett NEM ELOZES!!!"
Lakott területen belül ott haladsz el, ahol akarsz a többsávos úton, lakott területen kívül viszont tilos, vagy ahogy axe666, a tudós megfogalmazta, nem engedik meg.
Üljetek le mindketten, egyes.
betépett felhasználó 2009.07.01. 12:08:02
faszkalapja
Alikam 2009.07.01. 13:00:59
130-cal ment most a rendőr vagy sem? Mert ha annyival ment, akkor teljesen szabályos, hogy a balső sávban haladt, ott ugyanis maximum 130 és minimum 130 a megengedett sebesség.
Tehát mi a lényege ennek a posztnak? Nem lehet semmit sem mondani a rendőrnek mert teljesen szablyosan cisnált mindent.
Az más kérdés, hogy szórakoznka, de ettől függetlenül nem értem a posztírtót.
Ő 140-el akart mennie, vagy mögötte 150-el akartak menni?
Nem értem.
Alikam 2009.07.01. 13:02:24
Az abban az esetben van, ha mondjuk 130-cal kevesebbel tökörészik a belső sávban.
esef 2009.07.01. 13:07:55
Ezt a párhuzamosok a végtelenben találkoznak dolgot sohasem értettem. Hogyan találkozhatnának, hiszen párhuzamosak, pláne a végtelenben, amit még senki nem látott...
médinhángöri 2009.07.01. 13:16:46
theutat villám 2009.07.01. 13:18:33
Hát persze, inkább nem is próbálom megérttetni, itt nem divat az értelem..
betépett felhasználó 2009.07.01. 12:08:02
Nagyon jól csinálod, mert az értelmetlen hozzászólásaidon kívül még egyet sem sikerült, pöcsömöccse.
theutat villám 2009.07.01. 13:24:52
Azért mégis megpróbálom, hátha fény gyúl a sötét fejekben is, bár már előttem néhány értelmesebb ember leírta. Autópályán KÖTELEZŐ a jobbratartás, tehát ha "centire hozod" (távolsággal a sebességet...) a 130-cat, akkor is ki KELL takarodnod a külsőbe, mert ez a szabály.
Érted már?
Deuce Bigalow 2009.07.01. 13:36:09
havajj 2009.07.01. 13:42:20
Deuce Bigalow 2009.07.01. 13:45:17
ez kb. ugyanaz a módszer mikor az inkognitós apeh ellenőr kér egy pohár vizet mert "rosszul lett", és megbassza a vendéglátóst mert nem adott róla számlát.
havajj 2009.07.01. 13:50:31
a fű zöld, az ég kék, a hatalom birtoklói meg visszaélnek vele néha
Deuce Bigalow 2009.07.01. 13:52:51
havajj 2009.07.01. 14:00:41
személyszerint engem nem az az egy rendőrautó zavar, hanem az hogy a honfitársaim nagyrésze is megteszi ugyanezt. akkor miért dühöngjek. és a rendőrök valószínűleg jót akarnak, a többiek meg csak parasztok.
nekem is kényelmetlen 130cal döcögni, de tény, hogy az M0-n például drasztikusan csökkentek a balesetek mióta kint vannak a fix kamerák
Deuce Bigalow 2009.07.01. 14:12:48
i hate the police (törölt) 2009.07.01. 14:14:21
JDG 2009.07.01. 14:31:06
Javaslom, vezessük be a gyorshajtási pontozást. Minél többel, minél többször kapnak el, annál több pontot kapsz. A lényeg, hogy mindig mikor gyorshajtás következtében meghal egy vétlen ember, a listáról az első két embert azonnal ki kell végezni. Ennyi. Ez egy idő után tökéletes balanszban tartaná az ország sofőrjeit és talán lenne valami visszatartó ereje.
De sajnos a magyar ember olyan, hogy addig nem látja be, hogy a sebességkorlátozásnak valami értelme is van, amíg nem történik tragédia a saját családjában.
moli 2009.07.01. 15:43:31
jesszumpepi (törölt) 2009.07.01. 17:26:44
Asztalt foglaltál Gordon Ramsay éttermében,és foglalót kértek?
jesszumpepi (törölt) 2009.07.01. 17:28:40
Chuck Norris már látta a végtelent.
Kétszer is.
axe666 2009.07.01. 19:08:38
Te vagy az az ember, akit azért fizetnek, hogy hozzászólásokat generáljon a fórumokon, blogokon. És ezt degenerált, antiszociális beszólásokkal éred el, és azzal, hogy majmot csinálsz magadból. Gratulálok, végre egy ember, aki jól végzi a munkáját! Így tovább! :)
EÖ (törölt) 2009.07.01. 19:34:59
és Chuck Norris tud nullával osztani!
jelentéktelen alak 2009.07.01. 20:29:33
A gyorshajtók, meg kapják be!
Milyen alapon követeli meg bárki máson a szabályosságot, aki maga is szabálytalan? Ilyenkor nem a rendőr a veszélyes, hanem a sok faszkalap, aki útól éri.
Rendben, hogy a rendőr szabálytalan volt, nem volt szép tőle. De ha jól értettem, senkit nem cseszegetett azok közül, akik útól érték. pedig, aki útól érte, az nyilván gyorshajtó volt. Akkor milyen alapon cseszegeti bárki is a rendőrt? Mert nem szabálytalankodni ilyen helyzetben? Pfff
Több hasonló akció kellene..
Higany 2009.07.01. 21:38:03
36§
(3) A párhuzamos közlekedésre alkalmas olyan úttesten, amelyen az azonos irányú forgalom számára kettőnél több forgalmi sáv van, a (2) bekezdésben foglalt rendelkezéseket kell értelemszerűen alkalmazni. Az ilyen úttesten azonban a második forgalmi sávban - a (2) bekezdésben foglalt rendelkezések megtartásával - bármely járművel szabad közlekedni; a harmadik és további (belső) forgalmi sávokra - a balra bekanyarodás esetét kivéve - ráhajtani csak személygépkocsival szabad.
(4) Lakott területen lévő, párhuzamos közlekedésre alkalmas olyan úttesten, amelyen a forgalmi sávok útburkolati jelekkel vannak megjelölve, a belső forgalmi sávban (sávokban) 3500 kg megengedett legnagyobb össztömeget meg nem haladó gépkocsival és motorkerékpárral folyamatosan is szabad haladni feltéve, hogy ezzel a jármű a mögötte gyorsabban haladó járművek közlekedését nem akadályozza. Az ilyen módon haladó jármű mellett - a (6) bekezdés c) pontjában foglaltak megtartásával - fokozott figyelemmel jobbról el szabad haladni, a forgalmi sávokat azonban - a gyorsabb előrehaladás érdekében - kis távolságon belül ismételten változtatni, és ezzel a közlekedés résztvevőit zavarni tilos.
37§(2) Az autópályán és az azonos irányú forgalom számára legalább két forgalmi sávval rendelkező autóúton a párhuzamos közlekedés szabályait kell alkalmazni.
Aztán:
III. A közúti forgalommal kapcsolatos fogalmak (c) bekezdés
"Előzés: járművel az úttesten azonos irányban haladó jármű melletti elhaladás. Párhuzamos közlekedés esetében a különböző forgalmi sávokban folyamatosan haladó járművek egymás melletti elhaladása nem minősül előzésnek."
Itt nem tér ki arra, hogy az elhaladás milyen irányból értendő, ezért feltehetőleg mindegy. Viszont akkor miért emeli ki külön a jobbról elhaladás megengedettségét lakott területen belül? Egyenértékű-e ez azzal, hogy lakott területen kívül akkor tilos?
Forgassátok:
net.jogtar.hu/jr/gen/hjegy_doc.cgi?docid=97500001.KPM
hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2009.07.01. 22:28:00
autopalyan
varosi parhuzamos kozlekedesben nem
utax 2009.07.01. 22:49:28
Hány olyan kommentelő van aki vasárnap este 110-zel poroszkál az M7-en a középső sávban, az üres külső sáv mellett és bután néz amikor rávillantok? Esetleg még föl is bassza a refit ha megelőzöm?
Be-sza-rok az ilyen autósokon.
imittto 2009.07.01. 23:23:09
Úgy mondta az oktatóm (aki nem vizsgára hanem közlekedésre tanított) hogy ha épp levillognak és balesetveszélyes a hely (esetleg szabályosan nem állhatsz meg) akkor elakadásjelző, lassítás és ha belátható távolságon belül van ilyen akkor elcsurogni a következő helyre ahol szabályosan meg tudsz állni. Nekem még nem szóltak érte pedig mindig így teszek.
NoOne 2009.07.01. 23:26:19
Azt magyarázzák már jónéhányan, jóideje, hogy bár a sebességhatár 130 km/h, de
a) az autók sebességmérése néhány %-ban eltérő lehet,
b) jobbratartás van, amit a rendőrnek is be kell tartania,
c) az ilyen önállóan kitalált "néptanítás" öncélú és rendkívül balesetveszélyes,
d) az egésszel vö. a defenzív közlekedésről szóló intelmeket.
Spielberg 2009.07.01. 23:27:33
Matschkássy Lukrécia 2009.07.01. 23:38:47
Főúr1127 (törölt) 2009.07.01. 23:46:02
NoOne 2009.07.02. 00:14:21
hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2009.07.02. 00:34:02
en a multkor ulve elaludtam itt a net elott
pedig nem is viszem a szot
viszont Mary csinalt 3-4 fotot rolam
es ezen rohog 3 napja
telleg szep vagyok rajta
hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2009.07.02. 00:35:15
i hate the police (törölt) 2009.07.02. 01:06:35
moli 2009.07.02. 10:37:18
legy oly szives, olvasd ezt el megegyszer.
"""Az, hogy ezt az autót én beértem, azt jelenti, hogy 130-nál gyorsabban hajtottam, de vagy elhiszitek, vagy nem, az én órám is végig 130 körül mozgott, szép lassan értem utol."""
Bär Finn 2009.07.02. 13:55:11
Egyebkent erdekes mert ezt a dolgot Ausztriaban is csinaljak a rendorok, csak ha ott nem elozod meg es beallsz mögéjük (Atlag 140-nel tudsz haladni 130 megengedett mellett), akkor abban a pillanatban kikapnak, mivel gyanus vagy.
Kitalátor (másként) gondolkodó · http://kitalator.blog.hu 2009.07.02. 15:31:04
Hogy a klasszikust idézzem: "Mi az hogy?! Nagyon is!" (...ány)
Kell ugyebár vagy 50 új komoly motor, 25-30 új, tartósan nagy sebességre képes autó, esetleg egy külön, erre a célra beállított helikopter, mindegyikbe sebességmérős kamera és olyan rendszámfelismerő, amelyik bizonyos, előre betáplált karakterkombinációk esetén átmeneti üzemszünetet idéz elő az egész érzékeny elektronikánál...
A speciálisan (pl. haveri kutyák által) kiképzett rendőrök kivételével minden, tehát az eddigiek és a szoftwer, hálózat, GPS, szerviz, tankolókártya i takdase, mind-mind bérelhető,lehetőleg outsorcing szerződés keretében, pl. a Centrum Cobra-11 Zrt-től. A szervezet technikai üzemeltetését végső soron - úgynevezett pénzügyi megfontolásokból - ugyanis kiszervezhetik egy vegyes, állami és nemoffshore máltai meg luxemburgi magántulajdonú Zrt-be is, amely agyaglábakon tántorgó törpe egy tekintélyes igazgatótanács nélkül, és tagjait egyszerűen képtelenség, sőt felelőtlenség havonta egymillió Ft alatt fizetni. Megfelelő közbeszerzési eljárással, bankgaranciával, eltűnő láncolati vállalkozásokkal ugyanis minden, az államháztartásból eredő pénzeszköz az ő kutyájuk kölykeihez kerül, ők meg ~900%-os fedezeti hozzájárulással méltóztatnak majd az eszközöket, illetve a rendszert bérbe adni a rendőrségnek.
Az autópálya-moderátor csapat persze az ORFK külön önálló egysége lehet, amely fölött külön szakállam-titkár* gyakorol felügyeletet, aki rendszeresen beszámol az OGy erre a célra létrehozott állandó albizottsága előtt, amelynek szakértő és politikus tagjait a pártok delegálják, az esélyegyenlőség jegyében.
Így persze a rendőrök az összes költség max. 5-10%-át kapnának, a rendelkezésükre bocsátott technika a leggagyibb Made in Junca lenne, ezek miatt persze savanyúk és elégedetlenek lennének, és mivelhogy a jutalmazásuk, előléptetési lehetőségeik a kiszabott bírságoktól függne, fejenként naponta legalább 30 ütést produkálnának....
*Az én szakállamnak sincs titkára, eddig max. morzsát találtam benne.
neked ugatok 2009.07.03. 13:04:01
aztán max kiszednek, és igazoltatnak, szondáztatnak, izzókészletet néznek, feltartanak, köcsögösködnek, de attól még ugyanolyan senkiházi szar alakok maradnak, és az erkölcsi fölényed egyértelmű ;)
Navarone 2009.07.03. 14:29:35
j311 2009.07.03. 14:51:20
Neki nem kötelező betartani a 130-at, de mindenki másnak kötelező jobbra tartani, meg lehúzodni?
Hogy is van ez?
kajakra 2009.07.05. 09:09:59
- ha autópályán 130-al haladok, akkor folyamatosan használhatom a beslő sávot, soha nem kell viszatérnem a külsőbe :))
- ha a 2x3 sávos váci úton valaki a középső sávban 51-el megy és én a jobb szélsőben elmegyek mellette 58-al, akkor szabálytalanul jobbról ELŐZTEM :)))
- aki 150-el megy autópályán, az mind az oszlopon fogja végezni :))))
scavengario 2009.07.07. 23:07:31
1. Szabad a külső, tehát ott megyek 130-cal az én órám szerint, aztán ha úgy alakul, szép lassan elhaladok rendőr úrék mellett és nem sorolok még vissza eléjük, nem előzök. Ha megállít, akkor 130-at mutatott az órám, a trafi mennyit? Vagy köcsögök lesznek vagy nem. De ha így hagyja le őket valaki (szándékosan nem írtam "megelőzni"-t) akkor nem valószínű, hogy megállítják.
2. Maradok mögöttük, tartva a megfelelő távolságot. Lehet, hogy az ő órájuk szerint 130, az enyém szerint csak 125, de hát ne azon az 5-ön múljon, haladok tovább mögöttük. Ebben az esetben ha mindenki tartja a megfelelő távolságot, akkor semmi gond nincs, se torlódás és mindenki a megengedett maximális sebességgel megy, vagy legalábbis annak a közelében. Ezzel az a gond, hogy nem mindenki gondolkodik így, főleg azért mert alatta a sok paci és nem fogja fel hogy ennyi a megengedett.
Koncsillag · www.konquer.org 2009.07.12. 19:33:38
Koncsillag · www.konquer.org 2009.07.12. 19:35:12
SilentSound · http://autozz.blog.hu 2009.07.27. 18:58:53