Tékozló Homár

Elismeri a bérletlopást a BKV?

2009.07.15. 15:39 | jackyll | 155 komment

Bizarr történet érkezett a Blaháról, ahol az ellenőrök állítólag hamisnak kikiáltott, kitöltetlen bérleteket koboznak el a fiataloktól újraértékesítés céljából. Naiv ügyfél feljelentést fontolgatott, mire a BKV igazgatósága egyhavi ingyenbérlettel tömte be a száját:

Lemegyek a metróhoz és már várnak az ellenőrök (biztonsági szolgálat). Mutatom a hölgynek a bérletem aki kiveszi, majd átadja kollégájának aki a fény felé tartva megállapítja, hogy bizony ez a bérlet hamis. Persze nekem nem mutatta meg mi a hamis rajta és ezt hol lehet észrevenni, de mondta, hogy sajnos nem adhatja vissza. Felháborodtam ezen természetesen hiszen ugyanúgy fizettem érte ha hamis ha nem. És még csak nem is viszonteladónál vettem. Magyarázkodott ott hogy vagy veszek jegyet vagy kihívja a rendőröket és akkor 50-100 ezer forint helyszíni bírság is kiszabható.

Később visszatérve a metró bejárat helyszínére immár édesanyámmal, elkértük a kedves ellenőr nevét és biztonsági számát, ám nem volt hajlandó igazolni magát. Mutatott még kb. 5-6 olyan bérletet amit elvett, egyiken sincs ráírva a diákig. szám. Tehát olyan bérleteket kerestek fiataloktól amelyeken nincs ráírva a szám, elveszik hogy "hamis" majd kéz alatt eladják őket. Rendőrségi ügyet akartunk a dologból ám felhívtuk a BKV igazgatóságot és nagyban elnézést kértek. A bérletemet visszakapom és kapok 1 ingyen bérletet a köv hónapra.

Tehát kedves utastársak, főkét fiatalok figyeljünk nagyon oda. Nem veheti el tőlünk a bérletet egyik ellenőr sem, főleg ha igazolni sem tudja magát.
Még 1 tanulság : írjuk rá a diákig. számot, sosem árthat.

Szűrt kommentelők

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

szaporító 2009.07.15. 16:16:44

A tokot, amiben a bérlet van, bele kell láncolni a táskába vagy tárcában kell tartani, úgy nem tudja elvenni. (ha tárcával együtt veszi el, az neki azért nagyobb bajt okoz...)

Amúgymeg mire kiér a rendőr, tuti kicserélik egy tintasugarasból kivett igazán szar hamisítványra.

Ma Ő, holnap Te vagy Én ? · http://dawmar.blog.hu 2009.07.15. 16:19:28

Varsóban csak egy metróvonal van(végre elkészült tavaly, 30 évbe tellett)a villamosok kb 30 évesek a buszok jo magyar ikaruszok,de érdekes nekik van chipkártyás rendszerük mindenhol, igy a bevételük is magas, vettek is gyorsan 3 kis combinót, de milyen ronda lila.
Offmese :
hallottam a lengyel vasut vett emeletes vonatokat az elővárosi közlekedés fejlesztésére, a főpályaudvar a város közepén a föld alatt van (jó ötlet) de sajna a vonatok 20cm-el magasabbak mint az alagut betonja, jár -é sün a műszakisoknak akik megvették a vonatott,csak igy messziről baráti sün :))

ladislaus 2009.07.15. 16:22:17

De hogy is volt? Csak jelentette a BKV-nak azok meg bemondasra elnezest kertek es egy havi berletet adtak még ingyen???

ladislaus 2009.07.15. 16:23:24

@szaporító: Francokat adsz nekik mentoovet... :)

satho 2009.07.15. 16:25:55

Ez a poszt már megint balfasz és a posztíró is !

MI AZ HOGY ELKOBOZNI ! Kobozni csak hatósági személynek van joga, az ellenőr nem az. (BTK) Ha tudja az ügyfél, hogy legálisan vette akkor azonnal ki kellett volna hivni a rendőrt és annak az 5jegyű azaonosítószámának felirásával (1994/34 tv. RTV) felirásával ügyészségre menni (5. ker Belgrád rakpart) és írásbeli feljelentést tenni rendőr és BKV ellenőr ellen !

Aki ilyen balfasz megérdemli!

Balfaszoknak, akik bedőlnek ilyen baromságoknak egy kis olvasnivaló, a Magyar Köztársaság Rendőrségének hivatalos honlapjáról: www.police.hu/jogszabaly

Fővárosi Ügyészségi Nyomozó Hivatal
Cím: 1056 Budapest, Belgrád rakpart 5.
Térkép, útvonaltervező
Telefon: (1) 266-5453

Ma Ő, holnap Te vagy Én ? · http://dawmar.blog.hu 2009.07.15. 16:27:12

Elég sok BKV-s poszt születik,nem kéne még a Homárt a BKV oktatási anyagi közé venni, de gondolom azért olvassák nagy böszen most is az igazgatóságon :)))

Ma Ő, holnap Te vagy Én ? · http://dawmar.blog.hu 2009.07.15. 16:28:23

@satho: szerinted egy gyerek hol olvasgat ilyen jogszabályokat,örül ha hazatalál.

Pelydzs 2009.07.15. 16:29:23

Összegömbölyödött sünt a seggükbe, ami után szétnyílik és elkezd mászkálni!

Koholmány 2009.07.15. 16:32:02

Hihetetlen!!!! Nem írja rá a számát és mikor meg haverját megbüntetik aki évek óta bliccel, útólag ráfirkantja a diákigazolvány számát és 1-2 ezer forinttal megússza az egészet.

De ha meg lebukik a kis paraszt,akkor meg jön a felháborodás, homárra irogatás meg anyucival fenyegetőzés!!!

satho 2009.07.15. 16:33:58

Oksa tudom hogy nem olvasgat ez világos, de a szülei sem és ilyen már előfordult itt felnőttel is !

Annyi balfasz ember van, akik a tájékozatlanságuk miatt kerülnek bajba!

Ugyanez pepitában az ingatlanvásárlásnál. Sokan azt sem tudják, hogy létezik tulajdonilap és hogy azt meg kell nézni a vásárlás előtt !

Másrészt mindíg fel kell jelenteni az ilyen mocskokat, mert akkor sosem fog változni semmi !

v150r · http://soundcloud.com/v150r 2009.07.15. 16:34:26

majd ha végre nem kell sorba állni havonta félórákat a bérletért, és nem kell minden létező be és kijáratnál 6x elővenni a bérletet és majd ŐK ráírják a számot, akkor nem fogom pofán verni az ilyet.

Koholmány 2009.07.15. 16:34:51

Na tessék pl:
"
Pölö én is csináltam, amikor különböző müszakban dolgoztam a cimborámmal, hétvégén mindig átpasszoltuk egymásnak"

Az ilyen köcsögök miatt tart itt az ország. Becsületes ember meg szopjon a 10 rongyos bérlettel, míg mások trükköznek.

zsoltikam · http://catapult.blog.hu 2009.07.15. 16:35:14

rendort hivtam volna es feljelentem lopasert.

kapujanincs (törölt) 2009.07.15. 16:41:08

nem értem miért balfaszoztok, egy gyerekről van szó!
ti tizenévesen rohadt lazán elküldtétek az anyjukba a 30-40 évvel idősebb, sittes kinézetű mamelukokat, mert annyira vágtátok a vonatkozó jogszabályokat...?
anyuci helyében viszont tényleg rendőrt hívtam volna, hadd lássa a gyerek, hogy azokra sem számíthat...

RnYk 2009.07.15. 16:45:04

Egyébként nem értem ezt a számot rá kell írni mizériát. Kicsit olyan érzés ez 2009-ben mint egy felesleges adminisztráció.
Alapvetően egyszerre úgyis csak egy embernél lehet, akkor meg miért? Mert 58-ban kitalálta valaki?

Az elvétel lerendezéséről meg már mindenki elmondta a magáét. Én mondjuk egyszerűen odamentem volna a forgalmi irodához és panaszt tettem volna.

MosoMasa 2009.07.15. 16:49:40

Hát hagyni kellett volna neki, hogy hívja a rendőrt! Ha meri.
Ha nem, akkor te hívtad volna.
Képzelem a sutyerák mit hebegett volna halomra.
bkv bazzmeg!
10 éve lakom Pesten, és ha bkv ra szállok igyekszem jegyet, bérletet venni, még akkor is, ha a járművektől hányni lehet.
Na de egyre rothattabb az egész, egyre jobban csesztetik, átbasszák az utazóközönséget.... egyre jobban hajlok arra, hogy a nagy faszt veszek 300-ért jegyet, hogy még leprát is elkapjam a buszon.

Nikorene 2009.07.15. 16:51:34

@ayeti azaki - távolkeleti segédmunkás: ha átlépte a sárga vonalat, ami fel vagyon festve a bejáratnál, akkó bizony má utazik... azon belül csak érvényes jeggyel, vagy bérlettel. Ha nincs rá írva a szám, akkor nem érvényes. pont.

RealShitFace 2009.07.15. 16:53:23

@Nikorene: de nemmind1 hogy úgy veszi el hogy aztmondja nincs ráírva a szám vagy úgy hogy hamis hoppá ezt le kell nyúlnom.

Nikorene 2009.07.15. 16:53:27

@RnYk: azzé vazzeg, mert Mon vagy, és ez itt a mutyik országa. Ha nem írod rá és a haverodat elkapják, akkor odaadod neki, ráírja a sajátját és elmegy bemutatni, hogy neki volt érvényes bérlete... azé. Ha nem lennénk ilyenek, akkor nem kellene ilyen szabályokat hozni.

Silent Bob 2009.07.15. 16:53:29

@kapujanincs: :D illetve :(

Főleg az utolsó mondat miatt. Úgy jön itt mindenki a yarddal mintha a Megváltóról beszélnénk. Ha egyáltalán kijöttek volna (amúgy a Blaha aluljáróban mindig vannak) kb. annyit mondtak volna hogy jobb ha nem ugrálsz mert te ütheted meg a bokádat.

RealShitFace 2009.07.15. 16:53:49

@Nikorene: de nemmind1 hogy úgy veszi el hogy aztmondja nincs ráírva a szám vagy úgy hogy hamis hoppá ezt le kell nyúlnom.

Silent Bob 2009.07.15. 16:54:57

@Nikorene: Te mennyit BKV-zol? :D A vonal fehér és addig nem lépheted át, míg nem mutattad a bérletet. Tehát nem "utazott".

Nikorene 2009.07.15. 16:55:30

Ha mindenki ráírná a saját számát, akkor az ellenőröknek nyilván eszükbe se jut ilyen trükközés, hiszen csak azokkal lehet megcsinálni, akik nem írták rá. Szóval, amilyen, olyan...

Nikorene 2009.07.15. 16:56:56

@Silent Bob: A vonal a jegykezelőnél van... az ellenőrök meg azon belül állnak... ha kívül állnának, akkor hogy a faxomba kezelnéd le a jegyedet?

Nikorene 2009.07.15. 16:59:34

@Silent Bob: de kurvára mindegy, hogy milyen színű és hol van, az ellenőrök mindig azon belül állnak, ha eljutottál az ellenőrökhöz, akkor szükségszerűen átlépted a vonalat, tehát utazol. Vonalon kívül nem kérheti a jegyeket, mert az mán nem az állomás területe (jegykezelés szempontból)...

Silent Bob 2009.07.15. 17:00:03

@Nikorene: Igazad lehet, bár én most vagy vak vagyok vagy nincs csík. :)

www.metropol.hu/images/1211795271_metro_gazolas.jpg

RealShitFace 2009.07.15. 17:00:17

@Nikorene: te biztos bkvs lehetsz és naponta csinálsz ilyeneket :D

Silent Bob 2009.07.15. 17:01:26

@Nikorene: Jóvanmár, mondom hogy igazad van. :)

Nikorene 2009.07.15. 17:01:27

@Silent Bob: a felújított állomásokon a felfestést a másik színű padlólappal helyettesítették, mert ott úgy esztétikus...
De azért a lényeg látom lejött. Nem kell trükközni, és akkor nem fognak veled baszakodni.

Nikorene 2009.07.15. 17:02:36

jóvan... összevissza jönnek a kommentek, hol eltűnik, hol nem küóldi el, hol kétszer látom... mifaszvanmá?

JuveKrisz 2009.07.15. 17:02:50

@Ma Ő, holnap Te vagy Én ?:

Egy kis helyesbítés.
Nem a vonat volt magasabb 20 cm-el az alagút betonjától, hanem a lökött kivitelezők a sínek lefektetése előtt 20 cm-t rábetonoztak az alapra. Persze mindezt azután tették hogy lemérték az űrszelvényt és megrendelték a kocsikat.
És ugye amikor próbálták volna kiderül hogy nem fér el.

Ha jól tudom úgy oldották meg, hogy ott nem 3. sínben fut az áram, hanem felsővezetékes a rendszer, hogy módosították azt a közlekedési szabályzatot, amely szabályozza, hogy mekkora legyen a vonat teteje és a felsővezeték között a távolság. Ezt csökkentették. Merthogy ez is komoly előírás.

De ettől függetlenül nem egyszerű történet.

Ma Ő, holnap Te vagy Én ? · http://dawmar.blog.hu 2009.07.15. 17:03:26

Ebben a melegben nem szabad idegeskedni,kér valaki egy hideg sört online :)) tul vagytok hevülve :))

Silent Bob 2009.07.15. 17:05:07

@Ma Ő, holnap Te vagy Én ?: Én innék, de bicajjal megyek haza és azt ittasan tilos. :)
Úgyhogy majd otthon egy rozéfröccs.

dark future · http://www.andocsek.hu 2009.07.15. 17:06:21

Ismerősömtől a Moszkván vette el még tavaly egy nagydarab, nagypofájú, gusztustalan ellenőr nő, ugyanezzel a szöveggel (anno megírtam a BKV-figyelőre is). Mondjuk tőlem próbálta volna meg elvenni...

Ma Ő, holnap Te vagy Én ? · http://dawmar.blog.hu 2009.07.15. 17:08:14

@JuveKrisz: Természetesen teljesen mindegy,igy is ugy is jár a sün. A 3. sint nem értem ez nem metro hanem rendes személyvonat, ott csak felsővezeték van,de ne menjünk bele.

Ma Ő, holnap Te vagy Én ? · http://dawmar.blog.hu 2009.07.15. 17:11:31

@Silent Bob: Napernyővel összeépitett biciklis sisakot feltalálták már, nehogy napszurást kapj mig hazaérsz :))

májgeriberi 2009.07.15. 17:12:29

az már volt, hogy ezért tart itt...

Silent Bob 2009.07.15. 17:14:25

@Ma Ő, holnap Te vagy Én ?: Hűt a menetszél, nem vagyok nyugdíjas. :D De a tökömről biztos patakokban folyik majd a víz.

moli 2009.07.15. 17:16:20

hivja csak nyugodtan a rendort. jegyzokonyvet kaptal az elkobzasrol?

májgeriberi 2009.07.15. 17:22:33

jön Pötyibá és leszorítja a BKV-t ha ilyeneket csinál

kakamatyko 2009.07.15. 17:25:46

hogyaszongya:
Nem kell trükközni, és akkor nem fognak veled baszakodni.

Debizonyhogy, tolem a 27000 forintos 100napos berletet akartak lenyulni amig friss volt, pedig rajta volt az igazolvanyszam, csakhat a palcikaember testalkattal ez jar.
Talan nekik is van tintaradirjuk mint amilyen a Karesznak volt altalanosban.

Rovid szajkarateval sikerult mindig megusznom. Mire raszantam magam, hogy legkozelebb rendort hivok, es onnantol lesz hatosagi jegyzokonyvem arrol, hogy a berletem nem hamis, addigra abbamaradt a dolog.

Alikam 2009.07.15. 17:28:16

"írjuk rá a diákig. számot, sosem árthat."

Nem, nem árt, hanem rá KELL! írni, csak úgy érvényes...

Smacika 2009.07.15. 17:29:26

@Frucsasz: Nem vannak, szép is lenne 34 éves fejjel.Viszont van ismerős kislánya, na az nem piskóta...
@ayeti azaki - távolkeleti segédmunkás:
Olyat nem hallottál még, hogy nem 6-14h-ig megy a müszak?
Meg nem biztos, hogy 14-22h-ig van a délutános?
Szóval, csak meg lehet oldani.

neurotikk! (törölt) 2009.07.15. 17:33:40

Jegyzokonyvet kerni az elkobzas tenyerol. Ha szerinte hamis, azt bizonyitania kell a torveny elott. Ha nem csinal belole o maga rendorsegi ugyet, akkor az mar cinkossag.
Ha nem csinal belole o ugyet akkor ott sumakolas van, akkor az utasnak kell ugyet csinalni belole.

Csak akkor lehet gaz, ha a BKV jegypenztarban arusitanak hamisitott berletet (ertsd, belsosok konnyebben tudjak hogy lehet latszatra valodi berletet kesziteni). Akkor abbol jo kis ugy lehet, es ismerve a magyar rendorseg megbizhatosagat es alapossagat meg a vegen ravarrjak a sracra a helyett hogy a valodi bunosoket lekapcsolnak.

Jegkoko 2009.07.15. 17:34:29

Mult héten pénteken a blahán száltam fel a metróra és nem találkoztam egy darab orkal se, kérték mutassam meg a bérletem, hát megmutattam és szépen tovább mentem

neurotikk! (törölt) 2009.07.15. 17:35:11

Jah, amugy tenyleg bukta, hogy nem volt rairva a szam. Onnantol mindenkepp bukta van, ilyenkor nem ugral az ember. Ezt pedig szepen kihasznalja az ellenor, hogy nem akar ugralni a kedves ugyfel.

májgeriberi 2009.07.15. 17:35:28

Pedig én azt hittem, hogy amit a kontroll című filmben láttam az fikció!
Ez annyira gáz..

Ma Ő, holnap Te vagy Én ? · http://dawmar.blog.hu 2009.07.15. 17:38:06

@Silent Bob: Ne vegyél fel nadrágot és akkor ott is hűt a menetszél, senki nem veszi észre,vagy ha igen mond azt fogadásból teszed,de jólesik :)))))))

Secnir 2009.07.15. 17:41:13

@metal:
"Milyen furcsa, hogy most se 100 kilós kopasz állatokat akartak bepalizni!"

lehet, hogy bepróbálkoznak, csak annak a végeredményről a homar.4bkv.blog.hu -n jelennek meg posztok...

RealShitFace 2009.07.15. 17:41:25

@Jegkoko: ezek nem igazi ellenőrök, 500 forintos órabérért dolgoznak mint biztonsági ember. és nyilván nem mindig ugyanott vannak, mindig máshol "dolgoznak". a "kérem szépen a jegyeket, bérleteket" pedig már rég eltűnt a szóhasználatukból.

F(r)osch & tsa. 2009.07.15. 17:42:03

Kedves posztoló meg annyiban hagyta volna az esetet, de hálistennek az édesanyja talpraesettebb, mint ő, és nem hagyta ám annyiban.
Azért ha már egy posztot tudsz írni, nehogy már beFOSCHál attól, hogy rendőrt hív. Hívjon. Sőt, mondd is meg neki, hogy faszt! Én hívok rendőrt.

fakof 2009.07.15. 17:59:19

mingyá' telefonálok én is, hátha nyerek egy ingyér bérletet

Rkka 2009.07.15. 18:00:51

Én eleve nem engedem, hogy az ellenőr HOZZÁNYÚLJON a bérletemhez a KEZÉVEL (vagy bármijével), nézze meg a dátumot messziről, és forduljon fel.

gabbor 2009.07.15. 18:29:16

Nekem éves bérletem van, és nagyon sokszor tapasztalom, hogy meg akarják tapizni, vagy ki akarják venni a pénztárcámból a kedves pisznye ellenőrők. Valamiért ilyenkor kicsit felmegy az agyvizem, és odaszolok valami szépet, és kicsit összehuzom a szemöldököm. Ilyenkor bezzeg már nem pofáznak vissza. Ja, 197cm/120kg vagyok.

Ez a helyszini birság is jópofa, mivel a rendőr maga nem szabhat ki birságot, főleg nem 50-100ezer pénzt. Nagy balek, aki ilyet benyal.

Ilcsirendeles 2009.07.15. 18:32:04

Keleti pályaudvar metró kijárat kb. 3 hónapja:

Éppen az aktuális barátnőmmel jöttünk a vonattól. (külföldi)
Kimentem elé, kivételesen metróval, mert a jelenlegi káoszban képtelenség parkolni.(két megállóra lakom)
Harmadszor van Budapesten, metróban még egyáltalán, kerek szemekkel nézi a dolgokat.
Felfelé természetesen ott álnak az ellenőrök a mozgólépcsőnél.
Japán turista már foglyul ejtve és ordítozik angolul ahogy a torkán kifér.
Egyszerűen nem tudtam megállni, hogy ne menjek oda.
Kérdezem tőle miben segíthetek?
Mondja: érvényes bérlettel akarják megbüntetni, Plussz!!!! Elkobozták az alig tíz perce vásárolt bérletet.
Kérdem az ellenőrt, na most mi van?
Mire ő: véleménye szerint a fiú diákigazolványa hamis, mert nincs bélyeg rajta.
Kérdezem: hogyan állapította meg a hamisítást, mit gondol mekkora károkat okoz ezzel az országnak, hogyan közölte a fiúval a szakvéleményét?
-Miért a külföldiek ne fizessenek csak a magyarok?
-Ő nem beszél angolul de hívtak hozzá tolmácsot de nem boldogultak. (hm)
-Ő ki van képezve hogy megállapítsa egy igazolvány (Japán!!) hitelességét.
Jó, egyszerű az eset.
Mondom a fiúnak sajnálom nem fogok tudni segíteni, hogy visszakapja a bérletet, de megadom a számom, amint hazaérek és kicsit örültünk egymásnak a lánnyal írok egy hivatalos levelet a bkv-nak az esetről. Írja fel a számomat és egyeztetünk.
Ezt elmondom az egyre idegesebb ellenőrnek is.
Ja azt még megkérdeztem előtte:
Hogyan gondolják, hogy mindenféle jegyzőkönyv nélkül elkoboznak egy több ezer forintos bérletet egy magyarul nem beszélő turistától.
És mit fognak csinálni vele?

És csodák csodája mi történt:

A megszeppent „fő”ellenőr kb. 2 másodpercnyi habozás után azonnal visszaadta a bérletet a srácnak.

Thaiföldön én is láttam, hogy úton útfélen lehet a legkülönbözőbb hamisított diákigazolványokat vásárolni, gyakorlatilag akár pilóta jogsit is.
Akár tényleg hamis is lehetet az igazolvány, én megnéztem de fogalmam sincs.

De meggyőződésem, hogy az ellenőrök, a bérletet lenyúlták volna, és kizártnak tatom, hogy biztonsággal dönthetett volna az igazolvány valódiságáról.
És abban is biztos vagyok, hogy az ilyen és ehhez hasonló emberek és viselkedések mérhetetlen károkat okoznak.
Az ellenőrök nem mertek rendőrt hívni, inkább csak elkobozták a bérletet, mert az kifizetődőbb.
A fiú, ha nem csalt teleírja majd a netet arról, hogy mi történt vele.
De nem is ez a legfontosabb.
A bkv minimális bérért, természetesen minimális elvárást támaszthat, többnyire minimálisan kvalifikált ellenőreivel szemben. Pillanatnyi bevétel növekedésért. Hosszú távon biztos vagyok benne, hogy az egyenleg negatív lesz. Nem feltétlen a bkv nál fog ez megjelenni, mert az emberek utazni mindig fognak. De aki azt hiszi, hogy a külföldiek annyira oda vannak értünk az nézze meg mi folyik Prágában és hogyan hömpölyögnek a turisták a Károly hídon, vagy akár az egész belvárosban.


Jobb híján az egyik ellenőr utánam kiabált amikor a lánnyal elindultunk. És most nem viccelek:
”Ha így ki tud öltözni, akkor minek kell metróval járnia?!” :D (Öltönyben voltam.)
Ez volt az érdemi reakció. Erre már nem válaszoltam.
De legalább mosolyt csalt az arcomra.
A lány csak nézett….


-----------


www.csabiartur.extra.hu

dclxvi 2009.07.15. 18:32:14

bizony kapitány igazad van. nem ellenőrzésre átadni, hanem felmutatni kell.

tanita · http://ingyenholmik.blog.hu 2009.07.15. 18:34:12

elvileg diákig. szám nélkül nem is érvényes, csodálom, hogy a BKV még kövi havi bérletet is adott (bár a kellemetlenség az kellemetlenség, de az "üres" bérlet akkor sem érvényes)

selymesszőrű tejbegríz 2009.07.15. 18:46:55

@gabbor:
"Ez a helyszini birság is jópofa, mivel a rendőr maga nem szabhat ki birságot"

Ebben nincs igazad.

www.magyarorszag.hu/allampolgar/ugyek/buncsjogorv/szabelj20050728/szabsertjogkov20060627.html/ugyleirasjogi

Helyszíni bírság:

A helyszíni bírság, amely a pénzbírság speciális formája, ötszáz forinttól tízezer forintig terjedhet . Kiszabására akkor van lehetőség, ha az adott cselekmény elkövetését a szabálysértést megállapító jogszabály - tehát nemcsak törvény, hanem kormányrendelet vagy akár önkormányzati rendelet - helyszíni bírsággal is engedi büntetni, illetőleg az elkövetőt a hatóság tetten érte.

Bár vannak ellenőrök akik olyannal is előjönnek, hogy a rendőri intézkedés ötvenezer forintba kerül. Ilyenkor sírni tudnék a röhögéstől.

BKV figyelő.hu · http://bkvfigyelo.hu 2009.07.15. 18:57:45

"Tehát kedves utastársak, főkét fiatalok figyeljünk nagyon oda. Nem veheti el tőlünk a bérletet egyik ellenőr sem"

Elveheti, főleg ha hamis, de csak akkor, ha igazolni tudja magát, és a bérlet elvételéről kiállít egy "kobzási jegyzéket".

hufnagel@citromail.hu 2009.07.15. 18:58:21

@Smacika - Hétszűnyű Kapanyányimonyók: Na és akkor mi van?
Teljesen igaza van abban a beírónak, egyszerre tényleg csak egy valakinél lehet, és akkor az utazik vele.
Hol van itt kérem a probléma?
Ki van fizetve? Akkor meg?
"NAÉS!?"
(idézet a pufajkás alkesztől)

yuppiebasher · http://vankerdes.blog.hu 2009.07.15. 19:13:30

na erre mondom én mindig, mikor jegyet akarnaka velem vetetni, hogy:
"Ezeknek? Ennyiért?!"

Pajtás 2009.07.15. 19:43:19

A BKV közleménye szerint vizsgálatot indítottak és megállapításra jutott, vagy bérlet vagy az ellenőr hamis volt.

euAgWzgmmtq7K 2009.07.15. 19:49:32

elsőőő?
az ilyenek miatt tart itt az ország, mint a postoló, aki nem írja rá a számot a bérletére...

a piszkos 12 2009.07.15. 20:02:40

Sztem nem a szám ráírásán vagy nem ráírásán van a hangsúly, hanem azon, hogy nem volt túl "szakszerű" a hamisság megállapítása... De, ugye, egy fiatalkorúval sok mindent meg lehet etetni, ezt mindenki tudja.
Amúgy meg nem csinálhat veled semmit az ellenőr, ha nincs is bérleted és kifelé kap el, akkor sem. Ha rendőrt hív sem vagy köteles megvárni. Innentől kezdve azt csinál mindenki, amit akar:)

ge-za (törölt) 2009.07.15. 20:23:02

elképzelem ahogy egy ellenőr elveszi a 9000 ft-os bérletemet..vicces lenne:)

Utcamacska · http://utcamacska.blog.hu/ 2009.07.15. 20:49:45

Édeseim tőlem a füzetjegyemet lopták el hasonló trükkel - szerinte nem volt érvényes, majd sebesen leszállt vele. két jegy volt benne érvényesítve, a többi még új volt - nos erre is figyelni kel.. SEMMIT nem kiadni a kezedből, még akkor sem, ha megsértődik. Nézze a kezedben és csóközön. Ha nem lát jól, vegyen fel szemüveget. SOHA ne add ki a kezedből a jegyedet, bérletedet, mert olyat is hallottam, hogy zsebre vágta és utána akart büntetni. Ezekkel nagyon kell ám vigyázni, tolvajbanda, minden kitelik tőlük. A fiatalok vegzálása a specialitásuk.

tesz-vesz · http://kkbk.blog.hu 2009.07.15. 20:54:58

manuáltrekkbekk:

Mivel sokan nincsenek tisztában az "antiszemitizmus" alapvető kérdéseivel, ezért egy hasznos filmet teszünk megtekinthetővé az oldalon. Igazi minőségi dokumentumfilm. Kötelező alap.
www.kkbk.blog.hu

Rosszindulatú Vászka 2009.07.15. 21:35:54

Ejnye no!

Spárta még sehol, tik meg tuggyukmiztek?

Ezek a fijatalok... ezeknek semmi senem szent :(((

b[ALien] (törölt) 2009.07.15. 23:31:47

Ellenőrnek semmit a kezébe nem adni
Csak megnézheti
Egyébként meg írd rá azt a kurva számot
Egyébként meg jó estét
Szurkoljatok a kollégámnak, hogy sikerüljön:)))
bedasztunk ő meg a csaja:)
este nekem is volt kaller
csak a szelvényt mutattam meg a RÁÍRT SZÁMMAL
mer nem volt még bekészítve a bérletbe
én voltam bekészítve:)
aszonta köszönöm
most vagy k. becsületes fejem van, vagy ilyen ijesztőek az űrlények

b[ALien] (törölt) 2009.07.15. 23:39:52

@tesz-vesz: öregem
ez egy f.véd fórum
itt nem politizálunk
egyébként politika vallásmentesen
ez az alap?
szerintem ez az alap:
video.google.com/videoplay?docid=-8266131592631747056
nézd meg, utána beszélhetünk

attila88787 2009.07.16. 05:49:19

na és, én is loptam már bérletet! nincs abban semmi kunszt, csak amikor a kliensem el megy fürcsizni akkor odaosonok a neszeszerjéhez és kiveszem belőle ami nekem kell... :)

puszika

elwood 2009.07.16. 08:09:26

hát, alakul az országimázs ahogy nézem

Frucsasz 2009.07.16. 08:37:02

Pálinkás szép jó reggelt! Az én gépem szerint nincs új poszt. Szily elaludt?

Smacika 2009.07.16. 08:54:36

@Koholmány: Kedves vagy, hogy leköcsögözöl.
Nem baj.Nem haragszom, mert csak a frusztráció miatt vagy ilyen goromba.
Valószinüleg olyan vagy te is, hogy ha neked nem jó, miért legyen jobb másnak?
Tipikus.
Megdöglött a tehenem, dögöljön meg a szomszédoké is.Vagy inkább az egész falué, mert senkinek se legyen jobb.
Annyit még azért hozzáfűznék a trükközéshez, hogy mióta becsületesen csinálok mindent, rám is került a szopóálarc.
És kedves Koholmány, te soha nem trükköztél, csaltál egy kis anyagi haszon miatt?
A kisstílű békávé csaló az köcsög, a milliókat lopó, csaló állami emberek, vállakozók meg csak ügyesek mi?
Semmivel.

Szódás Lova 2009.07.16. 08:58:07

Lóreggelt mindenkinek.

Kérek új poszt.

elwood 2009.07.16. 09:03:12

na, hogyha szilyt vagy gabrisesztert kidobta az ágy, akkor egy fagyottmentősöst villanthatnának ezen a fülledt reggelen

májgeriberi 2009.07.16. 09:05:02

új poszt, különben megyek dolgozni!

ezt vegyétek fenyegetésnek :)

Impega 2009.07.16. 09:16:59

Most mi va?
Minden szep es mindn jo ebben az orszagban. Nem erkezett panasz. Biztos ez a BKV-s is csak fotosopp

elwood 2009.07.16. 09:18:39

mindenesetre ha lesz új poszt, most lefoglalom az első helyet, és az érdemi kommentemet is ideírom:

ezért tart itt ez az ország

Szódás Lova 2009.07.16. 09:22:20

Az index főoldaláról nem működik ide a link. Ez tényleg fontosch.

Impega 2009.07.16. 09:31:42

@Szódás Lova: jaja

@elwood: errol mar lemaradtal. de vannak meg igaz mondasok

Nikorene 2009.07.16. 10:12:35

@Smacika - Hétszűnyű Kapanyányimonyók: Nem, kedves Smacika... Te vagy a tipikus, és a Te hozzáállásod. Csak nagyságrendben különbözöl a milliós csalóktól, elviekben nem. Ráadásul a legrosszabb fajta, még büszke is vagy rá, ahelyett, hogy meghúznád magad.

Nikorene 2009.07.16. 10:16:44

És igenis ezért tartunk itt ahol tartunk, mert mindig mindenhol mindenki (tisztelet a ritka kivételnek) azt nézi hol tud trükközni, csalni "egy kis anyagi haszon miatt"... Azért kerül egy kurva bérlet 10Kba mert trükközik az utas, trükközik az ellenőr, trükközik a buszvezető, a manager, a vezérigazgató, az ellenzék, a kormány, a baloldal, a jobboldal. Aki meg nem trükközik, az meg beledöglik.

Nikorene 2009.07.16. 10:19:22

A társadalom meg nemhogy kiközösítené az ilyeneket, hanem pont Smacika mentalitásával megtapsolja, sőt utánozza, és még meg is ideologizálja: ha neki szabad, akkor nekem is, egyébként is mit ártok én azzal a pár forint csalással, és aki beszól, annak meg csak savanyú a szőlő. hát bammeg.

neked ugatok 2009.07.16. 11:47:28

amikor bármit a hozzájárulásod nélkül kivesznek a kezedből, akkor kell ütni egyébként
a kolléganőm (anyagi okok miatt, egyébként alapvetően becsületes ember) hamis éves bérlettel járt, és mellé volt rakva 6e Ft helyszíni bírságra
persze kb az elején lebukott, és kifizette a 6 rugót a helyszínen, és a hamis szelvényt _visszaadták_ neki, mert az az _övé_, és mivel nem hivatalos okirat, hamisítása nem bűncselekmény, elvenni azt a tulajdonosától nem lehet!

azóta a kolléga megtért, rendesen vesz bérletet, és tettét megánta

amit viszont az ellenőr csinált, az bűncselekmény, de a törvény helyett házilag, megveretéssel is orvosolni lehet

A Tyne folyó déli partja 2009.07.16. 13:27:59

@ladislaus: Angliaban is csak ra van irva, h. nem hasznalhatja mas, de nev az nincs rajta...legalabbis, amikor nekem kellett hetiberletet vennem buszra, azon nem volt. a metrora viszont csak igazolvannyal lehet venni, es az viszont nevre szol, nem hasznalhatja mas. es nagyon meg szoktak nezni a jegyeket is, a buszra meg fel se szallhat az ember anelkul, mert csak elol lehet felszallni ra.

horex · http://horex.uw.hu/ 2009.07.16. 15:12:59

@kispista2:
Miért is nem használható nálunk közösen a bérlet??
Ha én utaznék vele,nyilván más nem tud.

Nikorene 2009.07.16. 16:36:08

@horex: azé vazzeg, mert odaadod másnak, aki bliccelt, hogy mutassa be később, hogy csak otthon hagyta.
Ha nem lehetne bemutatni később, akkor nem lenne értelme a számráírásnak, és használhatnák többen is, de akkor meg az lenne a baj, hogy nem lehetne picsogni, hogy "jajj otthon hagytam".

A Tyne folyó déli partja 2009.07.16. 19:46:05

@horex: gondolom azért is, mert az utazásban résztvevők MINDEGYIKÉNEK be kéne szállnia a viteldíjjal. ha ketten használnának egy bérletet, akkor azon veszítenének, hiszen csak egy ember fizetett egy személyre szóló dologért.

horex · http://horex.uw.hu/ 2009.07.16. 21:31:07

@Animacs:
Nem egyszerre utaznánk. Ha én napi 100x használom a bérletet, BKV nem szol semmit
HA tovább adom a bérletem, megint csak egy ember utazik vele. Annyi mintha én utaznék többször.
Nincs vesztesége a BKV-nak

phrase 2009.07.17. 08:15:20

kedves posztíró, most nagyon felbasztál agyilag!

mi a kurvaanyádér' nem írod rá az igazolványszámod a bérletre? nincs erre megfelelő hely, idő, eszköz? vagy csak szereted feleslegesen bosszantani az embereket?

tarkőlövést az ilyennek...

Smacika 2009.07.17. 08:57:16

@Nikorene: HEHEHE!
Látom savanyú az a bizonyos.
Nem baj, fel a fejjel.
Lesz mégy karácsony.
Meghúzzam magam?
Megteszik ezt a rabló politikusok, közalkalmazottak?
Amíg a vezérek nyilvánosan rabolnak milliókat, addig te ne szórj átkot senkire, maximum rájuk.
Én mutassak példát?Akkor nekem kéne vezetni.
A vezetők mutatják a példát...
Csak ők nagyobb tételben lopnak.
Tudom, hogy lopásnak minősül a tett amit felvázoltam.
Pontleszarom.

moli 2009.07.17. 10:02:14

@Nikorene: erre megoldaskent egyszeruen megszunne az utolagos bemutatas (szerintem mashol nincs ilyen)

A Tyne folyó déli partja 2009.07.17. 13:36:24

@horex: igen,ezeket en is tudom, de mutass mar akarmit, ahol a nevre szolo berletet tobben is hasznalhatjak..nekem itt van pl. a sportletesitmenekbe is, megse hasznalhatja rajtam kivul senki, nevre szol, kesz. mindenhol igy van, kar rajta fennakadni.

flimo13 2009.07.18. 06:50:37

Helyszíni bírság okirathamisításért, ekkora kamu dumát :D

Lutzy Fery (törölt) 2009.07.20. 01:46:31

@Animacs: Ez hulyeseg, VAN nevre szolo IS, de alapbol az Oyster nevtelen, az hasznalja, aki akarja. Az mar egy masik tortenet, hogy 14 fele verziobol valogathatsz, hogy a kartyat hogyan akarod hasznalni, csak buszon vagy minden jarmuvon, feltoltesi- vagy idokerettel, egy zonara vagy tobbre ervenyesitve...

A Tyne folyó déli partja 2009.07.20. 17:53:59

@Lutzy Fery: az oystert tudom, (a tesómtól), de Anglia nem csak Londonból áll, én sose laktam ott,és az összes városban, ahol laktam így volt, ahogy írtam.
a Tyne and Wear megyei metróbérlet bizony névreszóló, fényképes, és igen meg szokták nézegetni, hogy a tied-e, meg arra a napra, zónára, stb.-re szól-e.
a hetes/havi buszbérletre meg rá van írva, h. nem átruházható, név viszont nincs rajta.
süti beállítások módosítása