Mátyás hozzánk hasonló módon értelmezte a KIKA fenti szórólapján szereplő, egyértelműnek tűnö szöveget, miszerint ingyenes busz "200.000.- Ft feletti vásárlás esetén vehető igénybe". Tehát ha ő 360.000.- Ft értékben vásárolt, akkor neki jár. Pedig nem. Mivel volt, amit kézben vitt haza, az elszállításra szánt termékek összege végül nem haladta meg a 200.000.- Ft-ot, tehát a Kika szerint az akció rájuk már nem vonatkozott, tudták meg utólag.
A hétvégén készülő új lakásunkhoz bútorokat és lámpákat keresvén feleségemmel betértünk a budaörsi KIKA áruházba, ahol is a történet játszódik. Mintegy 360.000 Ft értékben sikerült sokadszorra is kifutni a költségvetésből, de úgy döntöttünk: mindegy is, a lényeg, hogy szép legyen. Megvettük az összes lámpatestet és az étkezőt is, mely ténytől boldogan fáradtunk először a pénztárhoz, majd a vevőszolgálathoz.
- Házhozszállítást kér? – hangzott el a kérdés, melyet követően gyorsan el is döntöttük: élünk ama egyébként tök jó akcióval, hogy 200.000 Ft feletti vásárlás esetén 2 órára max 50 km-es körzetbe kapunk egy ingyenes kisbuszt, mellyel magunk is hazaszállíthatjuk a terméket, ezzel spórolva közel 25.000 Ft-ot. Közölte a vevőszolgálatis hölgy, hogy csak másnap délutánra van busz, mondtuk hát: akkor itt hagynánk a pakkot, és holnap visszük a busszal. Jött az első meglepetés: az állólámpát nem lehet itthagyni, minden mást igen.
Némi hangszínváltás következett, melyet követően megtudtuk: azért nem lehet itt hagyni a lámpát, mert az „szerződéses partner”-től van, és az nem az ő termékük, ennek ellenére azonban némi ráhatással az áruházvezető-helyettes rengeteg papír kinyomtatása után el tudta intézni, hogy otthagyhassuk a lámpát. Megköszöntük a lehetőséget.
Másnap megyünk vissza, munkaidőben, már-már boldogok vagyunk, amikor is a busz átvételkor közli a vevőszolgálatis hölgy: 5.000 Ft lesz a busz. „De hát ott van a plakáton is, hogy 200.000 Ft feletti vásárlás esetén ingyenes, meg hát mondták is.” – hangzott el tőlem, a naív vevőtől a kérdés, mire jött a legalja: „Az az akció úgy érvényes, hogy a busszal elszállított termékek összegének kell 200.000 Ft felett lennie.”.
Némi szócsata következett, de mind hiába, az ügyintéző hölgy még a jollyjoker fogyasztóvédelem szóra is olyan rutinnal vágta rá, hogy „azon már túl vagyunk”, hogy magam sem tettem volna jobban. A rend kedvéért a cikket mind a Homár, mind a Fogyasztóvédelem címére elküldöm, csatolva az akció plakátja, nézzük meg melyik a hatékonyabb: az állami hatóság, vagy közösségi újságírás.
Az utolsó 100 komment: