Tékozló Homár

Súlyosan átveri a vásárlókat egy rakás magyar webshop

2009.10.12. 00:15 | szily | 506 komment

Aki Magyarországon online vásárol, az 8 napon belül bármiféle indoklás nélkül visszaküldheti a megvett árut, aminek az árát a kereskedő köteles visszafizetni. Nincs tehát mérlegelés, a cuccot ki lehet bontani, lehet használni is, sőt az sem törvényi feltétel, hogy az eredeti csomagolás megmaradjon. Ezt nevezik elállási jognak, ami, könnyen belátható, az internetes kereskedelem létének egyik alapja. Peti, a pompás nyomozókedvvel megáldott olvasó utánanézett, hogy mi a helyzet az elállási joggal a gyakorlatban. és azt találta, hogy jó pár hazai online áruházban súlyosan becsapják a vásárlókat. Annyira fellelkesültünk, hogy mi is utánanéztünk, és véletlen merítésünkben azonnal fennakadt több jelentős webáruház. Akinek van kedve, nézze meg a gyakran látogatott online boltjainak üzletszabályzatát, és írja meg nekünk, ott is betartják-e a törvényt. Részletek alant:

A múltkori edigitalos pénzvisszafizetésen felbuzdulva (ami ugye azóta már megoldódott) megnéztem néhány webshop üzletszabályzatát az elállási jogra koncentrálva. Igen pofátlan dolgokat találtam, gondoltam megosztom veletek.

1. Szilícium webshop
Idézet a szövegből: "Vásárló nem jogosult elállási jogát gyakorolni, ha a csomagolást felbontotta."

2. Global PC
Idézet a szövegből: "A fogyasztó nem gyakorolhatja elállási jogát A 17/1999. (II.5.) kormány rendelet 5§ szerint:
c) Ha a fogyasztó az áru eredeti gyári csomagolását felbontotta, és a készüléket használatba vette.

A téves vásárlás nem garanciális tényállás, ezért kezelése sem tartozik a garanciális kezelés szabályai alá."


De! Bizony, hogy garanciális tényállás a téves vásárlás, hiszen pont ez (is) az elállási jog lényege. És ha a vevő visszaviszi az átvételtől számított 8 napon belül, indoklás nélkül kötelesek visszafizetni a vételárat. És azt a c) pontot nem tartalmazza a rendelet, tehát a kereskedő hazudik. Majd lejjebb kiderül, hogy a felbontási tilalom csak a tartalommal bíró adathordozókra igaz.

3. GlobalElectro (a megbízható webáruház)
Idézet a szövegből: "A vevő az elállási jogát az áru kicsomagolása és üzembe helyezése előtt jogosult gyakorolni!"

4. SilverComputer

Idézet: "A Vásárló nem jogosult elállási jogát gyakorolni, ha a csomagolást felbontotta."

És akkor most nézzük a Nemzeti Fogyasztóvédelmi Hatóság állásfoglalását az ügyben:

"Mi az az elállási jog?

Az elállási jog azt jelenti, hogy az interneten megkötött szerződéstől jogszabályi felhatalmazás alapján egyoldalúan visszaléphetünk és a termék visszaküldése esetén követelhetjük a kereskedőtől az általunk kifizetett összeg visszatérítését. Az elállási jog kompenzálja azt, hogy a vásárlás előtt nem volt lehetőségünk a termék megvizsgálására, kipróbálására, illetve üzembe helyezésére."


Szerintem ez egyértelmű. Tehát ha csak vásárlás után van lehetőséged rá, akkor is nyugodtan próbáld ki, nézd meg, fogd meg, szagold meg, és ha nem tetszik, küldd vissza.

"Kipróbálhatjuk-e, használhatjuk-e a terméket az elállási határidő alatt?

Természetesen igen, hiszen pontosan ez az elállási jog lényege, hogy a 8 munkanapos határidő alatt megbizonyosodhassunk arról, hogy a termék alkalmas a rendeltetésszerű használatra és megfelel az egyéni használati céljaink teljesítésére, tehát a csomagolás felbontása és a termék kipróbálása nem vezet az elállási jogunk elvesztéséhez (kivéve CD és DVD lemezek esetében). Mint ahogyan utaltunk már rá, amint eldöntöttük, hogy nincsen szükségünk a termékre, ezt követően már ne használjuk, óvjuk meg állagát, hogy minél jobb állapotban tudjuk azt a kereskedőnek visszajuttatni.
"

Ebből bizony kiderül, hogy márpedig igenis kibonthatod, ha akarod, sőt használhatod is, aztán ha nem vagy megelégedve vele, akkor visszaküldöd. A kibontási tilalom egy esetben érvényes, mégpedig az audio-vizuális tartalmú árucikkekre és a szoftverekre! Tehát az itt felvonultatott kereskedők téves állításokat közölnek, ezzel TUDATOSAN megtévesztve a vásárlót. Ha nem tudatos, akkor viszont nem felelnek meg a kereskedőkre vonatkozó szabályoknak, ugyanis nincsenek tisztában a kötelességeikkel.

"Követelheti-e az eladó elállásunk esetén, hogy a terméket az eredeti csomagolásban és az eredeti okmányokkal (számlával) együtt küldjük vissza?

Nem, ilyen feltételektől nem teheti függővé az eladó az elállási jogunk gyakorlásának elfogadását, de javasoljuk, hogy a termék csomagolását óvatosan bontsuk fel és azt őrizzük meg a számlával és egyéb okmányokkal (például a jótállási jeggyel) együtt az elállási határidő lejártáig.
"

Ehhez sok mindent nem fűznék hozzá, bár szerintem azért érthető, hogy eredeti csomagolásban kérik vissza, DE! ez nem lehet indoka annak, hogy visszautasítsa a termék visszavételét!

"Az online kereskedő meghatározhat-e a rendelet szabályaitól eltérő, a fogyasztóra nézve hátrányosabb szerződési feltételeket?

Nem, mivel a rendelet szabályaitól csak a fogyasztóra nézve előnyösebb, kedvezőbb módon lehet eltérni, például 8 munkanapnál hosszabb elállási határidő biztosításával. Emellett az eladó biztosíthatja az elállási jogot olyan termékekre is, amelyek esetén egyébként a rendelet kizárja a fogyasztó szerződéstől való visszalépését.
"

Na, szóval ennyit a "megbízható webáruházainkról".

Az emlegetett kormányrendelet eredeti formájában megtekinthető itt:

Az NFH állásfoglalása pedig itt:

És azért a végére egy jó példával is szolgálhatok:

eBolt

Idézet: "Az elállási jog minden termékre vonatkozik, ami bontatlan, vagy bontott, de hiánytalan gyári csomagolásban érkezik vissza az eBolthoz."

Természetesen nem vizsgáltam meg a Magyarországon fellelhető összes webshopot, de bizton állíthatom, hogy az általános gyakorlatban sajnos megpróbálják félrevezetni a vásárlót, ha nem is azzal, hogy azt írják, hogy bontatlan. Általában csak a csomagolás hiánytalanságára történő utalásokkal, kiemelésekkel próbálják félrevezetni a fogyasztói jogban járatlan vásárlót.

Javaslom egyébként, hogy a fent említett boltokban ne vásároljatok, mert tisztességtelenek. És  egyeztessetek a kereskedővel erről valamilyen platformon. Ha ehhez hasonló pofátlansággal találkoztok, akkor pedig hívjátok fel a figyelmét a valótlanságokra.

Mindig gondosan olvassátok el az adott üzlet üzletszabályzatát különös figyelemmel az elállási jogra. Volt olyan is, hogy egy szó sem esett erről az oldalon. ilyen esetekre is van ám szabály: Ha a kereskedő nem tájékoztat a jogodról, akkor az a bizonyos 8 nap 3 hónapra módosul.

Elnézést, ha hosszú voltam!

Üdvözlettel: Peti

 

Nem, egyáltalán nem voltál hosszú. Miután elolvastam a levelet, lecsekkoltam pár üzletszabályzatot.

A notebook.hu például azt állítja, hogy akkor állhatunk el a vásárlástól, ha a terméket nem vettük használatba.

Online vásárlás esetén a vásárlónak a jogszabályi keretek között jogábann áll 8 napon belül a vásárlástól elállni, amennyiben a terméket még nem vette használatba (gyári állapotú a termék, sérülésmentes, és a terméken még preinstall található.) Ebben az esetben a forgalmazó a korábban biztosított kedvezményeket visszavonja, és az esetleges ajándékokra is jogot formál.
A Notebook Pont Hungary Kft a jogszabályoknak megfelelően 3 napon belül cseréli a termékeket, amennyiben az a garancia keretein belül meghibásodik, és a termék hibátlan, gyári állapotú.

Ez ebben a formában szerintem nem kóser, egy laptopot például nyugodtan használhatunk. A szoftverekre viszont például viszont igaz, hogy a védőfólia feltépésével már elvesztjük a jogunkat az elállástól.

(Itt olvasható az NFH kiskátéja arról, milyen termékeknél nem élhetünk ezzel a jogunkkal. Például ha élelmiszert, egyedi terméket, adathordozót vagy műpéniszt veszünk.)

Az Extreme Digital üzletszabályzata korrektül vevőbarátnak tűnik.

Amennyiben a vásárlástól a termék átvételét követően kíván elállni, azt a következő módon teheti meg:
A vásárló, az áru átvételét követő 8 munkanapon belül, indoklás nélkül elállhat a vásárlástól. Ennek módjáról a Távollevők között kötött szerződésekről szóló, 17/1999. (II.5.) számú kormányrendelet rendelkezik. A fogyasztó az elállás jogát attól a naptól kezdve gyakorolhatja, amikor az árut átvette. A terméket eredeti, sértetlen állapotban kell a számlával együtt visszajuttatnia címünkre. Az Extreme Digital kizárólag sérülésmentes, hiánytalan tartalmú és csomagolású termék visszaszolgáltatása esetén köteles a teljes vételárat megtéríteni. Az elállási jog gyakorlása semmilyen többletköltséget nem jelent a vásárló számára, a termék visszajuttatásáról azonban ügyfelünknek kell gondoskodnia.


A fotomarket.hu kényes a csomagolás épségére:

Az adott árucikk díjmentes cseréje csak abban az esetben lehetséges, ha a gyári csomagolásban található kiegészítők, tartozékok, dokumentációk, és azok csomagolása ép és bontatlan állapotban van. Ellenkező esetben a vételár 25-50%-kal csökkentett értéke kerül visszafizetésre, amely a gyártó általi újracsomagolás és a kiegészítők cseréjének a költsége.

Ide megintcsak a Nemzeti Fogyasztóvédelmi hatóság kiskátéját idézném:

Követelheti-e az eladó elállásunk esetén, hogy a terméket az eredeti csomagolásban és az eredeti okmányokkal (számlával) együtt küldjük vissza?

Nem, ilyen feltételektől nem teheti függővé az eladó az elállási jogunk gyakorlásának elfogadását, de javasoljuk, hogy a termék csomagolását óvatosan bontsuk fel és azt őrizzük meg a számlával és egyéb okmányokkal (például a jótállási jeggyel) együtt az elállási határidő lejártáig.


Nem vagyunk jogászok, nem állítom, hogy törvénytelen volna nem teljes árat visszafizetni, ha mondjuk kicsomagoltam a gépkönyvet és utána jöttem rá, hogy ez a fényképezőgép nem nekem való. De gyanús, hogy talán az, igyekszem utánanézni. A vonatkozó kormányrendeletben mindenestre szó sem esik az ár csökkentésének lehetőségéről, ott az szerepel, hogy az eladó az egészet köteles mérlegelés nélkül visszaadni.

Ebből a felszínes kutatásból is úgy tűnik, hogy Magyarországon folyamatosan és tudatosan megsértik az online vásárlók jogait. Tovább nyomunk a témán, akinek ezzel kapcsolatos élménye vagy véleménye van, ne kíméljen!

Szűrt kommentelők

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

balage28 2009.10.12. 15:32:58

@csöpp és potty: gyártóként, nagy árrés tartalmú, nem elromló termékekkel könnyen lehet tartani minden szabályt ;-)

egyébként jópofák :)

Raиdoм_ · http://miemva.blogspot.com/ 2009.10.12. 15:35:22

Amúgy nem hiszem, hogy az átlag vásárló arra vár, hogy mikor esik le a kamionról valami vagy nagy sorok állnának garázsok előtt karácsonykor.

Karácsonykor a műszaki áruházakban van tömeg és nem a kamionparkolókban.

Én se fogok azért 2 hónap múlva venni egy mosógépet ha akkor talán olcsóbb lesz mert a ruhám most koszos. Arra hivatkozni, hogy a kamionról árulók miatt nem megy a biznisz szerintem nem teljesen korrekt.

balage28 2009.10.12. 15:35:53

@REVERZUM: IS

@Dr. Eher: kicsit összetettebb a probléma. De nyilván, ha nem érné meg, nem csinálnám. Csinálnék mást, vagy máshol. Tisztában vagyok vele, és nem várok sajnálatot senkitől. Viszont ha a vevő elvárja, hogy megértsem, akkor legalább egy kicsit értsem meg Ő is az én problémáimból.

Hlanderx 2009.10.12. 15:37:49

Na ez tetszik a vevők jogai a minden fontosabb mindenkinek mindennél hoyg a kereskedő bebukja az nem számít így járt mért kereskedik hülye pénzéhes vállalkozó , Ez az az intelligens hozzáállás ami olyan csatornákra szokta terelni a vevőt ami kb senkinek nem jó vásárolj multinál kiröhögnek ha valami bajod van aztán csinálj amit akarsz vásárolj a kedvenc francia webáruházadból legjobb csináld azt és hagyd lógva azokat a normálisan dolgozó embereket akik örülnek hoyg betudják fizetni a járulékot az áfát a képzési hozzájárulást a nyereség adót meg kb még 87 féle hülyeséget a 10% os haszonkulcsukból köszönöm a megértő vásárokat további szép napot :)

balage28 2009.10.12. 15:38:29

@BRandom: nem is erre gondoltam.
De ha megnézed az egyik árösszehasonlító oldalon mondjuk valamelyik monitor kisker árát, és a nagyker árát, akkor érdekes dolgokat fogsz látni.

Nagyon érdekeseket.

balage28 2009.10.12. 15:41:29

@Hlanderx: Így van :))

Egy elméleti kérdés : ha az összes kereskedő, vállalkozó bezárja a boltot, akkor hol teccenek kérem vásárolni, kiszolgálódni ??? ;-)

Hlanderx 2009.10.12. 15:42:08

Tippem szerint arra gondol hogy kb ugyan annyiba vagy olcsóbba kerül az össze hasonlító oldalon mint bármelyik nagykerben

Phrascarica 2009.10.12. 15:43:49

@Samott: akkor viszont NE WEBárúházban vásárolj, hanem pl. a Saturn-ba, ott megnézheted a monitort, igaz hogy nem konkrétan azt, de talán pont olyat...

ohmyFgod 2009.10.12. 15:43:58

@balage28: "a cucc vásárlás előtt, és után is hibátlan, ha van 2hibás pixeled, és a gyártó 3-at enged meg !"

Teljesen mindegy, 8 napon belül elállhatsz a vásárlástól.

balage28 2009.10.12. 15:44:36

@BRandom: Találomra egy monitor

Samsung 2233BW
Argep legolcsóbb 5 átlaga : kb.44e
HRP Samsung disztributor : kb.45e

hogyisvanez ????

Közöd?? (törölt) 2009.10.12. 15:45:29

@balage28: előbb utóbb úgyis bezárjátok mivel ilyen vevőellenes attitűdel még senki nem maradt életben, és ne félj a vásárlók meg fogják oldani, külföldön a 30 nap ellenére is vannak életben webshopok, nem kevesen...

balage28 2009.10.12. 15:45:44

@ohmyFgod: nem ez volt ott a kérdés, olvasd a környezetét is.

Hlanderx 2009.10.12. 15:46:03

ez a 8 napos elállás egyébként félre értés neessék tök jó dolog én nekem is tetszik meg se fordul a fejembe hogy webáruházat nyissak francnak se kell az idegeskedés

Közöd?? (törölt) 2009.10.12. 15:47:03

@Hlanderx: Csodálatos kirohanás a vevők joga ellen, iskolapélda, gratulálok!:-)

balage28 2009.10.12. 15:47:32

@Közöd??: ahogy gondolod, de akkor külföldről várd a nyugdíjad, meg az orvosi ellátásod.

vevőellenesnek meg még nem neveztek :)

Dr. Eher 2009.10.12. 15:48:35

@balage28:
Úgy hogy az 5 legolcsóbb nem sok vámfizetést igazoló papírt tud felmutatni egy APEH ellenőrzéskor.

Hlanderx 2009.10.12. 15:50:05

tök egyszerű rossz árkategóriában vagy a HRP ben ha vennél 2 kamionnal te is annyiért kapnád csak ezért adhatja az árgépes cég jobb áron mert ö annyit ad el mint a szemét és mindenkivel korrekt jófej be tarja a 8 napot aranyos sőt ő a legjobb haverod is mindenki higgye ezt aki úgy gondolja hogy ez a normális kereskedelem :D

Közöd?? (törölt) 2009.10.12. 15:50:50

@balage28: már bocsi de ezt hogy képzeled? én magam is járulékfizető vagyok immár kb. 15 éve, vagy talán ugy véled Te fizeted be helyettem?

itt többen kétségbevontátok a vevőnek az elállási jogát? minek nevezzem vevőbarátnak?

Phrascarica 2009.10.12. 15:51:01

@Dr. Eher: talán azért mert a Posta vagy a UPC nem árul semmit, csak szolgáltatást végez. A kereskedő egy külön szakma, ha a nagykernél vásárolnál ugyanúgy semmit sem kapnál, még annyit sem mint most egy kiskertől

Hlanderx 2009.10.12. 15:51:14

@Közöd??: te a kereskedő is vevő egyébként nem ö szüli azt a kotványt amit a vevő vesz tőle :)

balage28 2009.10.12. 15:51:38

@Dr. Eher: és akkor itt kanyarodtunk vissza a kamionról leesettség kérdéséhez...

ohmyFgod 2009.10.12. 15:52:23

@balage28: a kérdés így indult. Utána folytatódott a vita az eredeti kérdést elfeledve.

Dr. Eher 2009.10.12. 15:53:03

@ohmyFgod:

Online vásárláskor. És mi van offlineban (= személyesen befáradsz az üzletbe)? Arra mi vonatkozik?

balage28 2009.10.12. 15:54:16

@Közöd??: ha figyeltél volna, látnád, hogy egy pillanatig nem vontam kétségbe a 8napos elállási jogot.

Közöd?? (törölt) 2009.10.12. 15:54:47

@Hlanderx: mindenki az még a gyártók is vesznek dolgokat ha úgy értelmezzük:-) de a téma az értékesítési lánc vége:-)

eznemisénvagyok 2009.10.12. 15:54:50

Na, akkor kérdésem:

Köteles-e a webes kereskedő 8 napon belül visszavásárolni azt a terméket, amely időközbeni használat miatt többé NEM ELADHATÓ ÚJ ÁRUKÉNT?

Igen, vagy nem?

Maradjunk pl. a nem tudom kik által említett fritőznél, gumiabroncsnál, stb.

Hlanderx 2009.10.12. 15:58:12

@Közöd??: nagyon köszike hoyg legalább ebben egyetértünk egyébként engem is meg nyugtat ez a 8 napos dolog amikor neten rendelek valamit szóval ilyen szempontból béke

Közöd?? (törölt) 2009.10.12. 15:58:32

@eznemisénvagyok: igen köteles, bizonyos árufajták kivételével

Közöd?? (törölt) 2009.10.12. 16:00:47

@Hlanderx: na ugye, akkor a kereskedőknek is jó mert náluk vásárolsz! Őket is védi ez a szabály de nehezen értik meg.:-)

bigyibogyo 2009.10.12. 16:00:52

@balage28: arkategoriak vannak.
hrp -tol mi jelen esetben 34-ert kapjuk.
jelenleg 5 nagykernel an, legdragabb mercury 36500.
szal bena acc-odvan. ennyi

eznemisénvagyok 2009.10.12. 16:01:21

@Közöd??: És szerinted egy lekoptatott gumi visszaadása teljes áron, mondjuk az egy hetes Krk-szigeti nyaralás, vagy az 5 napos sítúra után, az jogos rizikó a kereskedőnek?

DaM 2009.10.12. 16:01:21

@Közalkalmazott: Ez k*-vára tetszik! :-D Amúgy sajnállak, tényleg, de a sztori akkor is jó, láttam már ennek a Sanyának a ténykedéseit, gondoltam is, hogy vakít mint állat. :)

Hlanderx 2009.10.12. 16:03:50

34+fa 42 500 argep 44 000 1500 forintot kerestünk egy monitoron baszus máris jobban érzem magam hogy ennyire durván megszedi magát az a pénzéhes kereskedő :)

2009.10.12. 16:04:44

@HgGina: speciel volt ilyen tapasztalatom..

abból az esetből kiindulva csak akkor veszek azóta LCD-t (laptop is) ha ki tudom kötni a boltban h nekem teljesen hibátlan képernyő kell, mivel ezzel dolgozom/dolgozunk..akármi is a szabvány..

és képzeld, van ahol ezt megértették,s azóta is ott vásárolunk, s zökkenőmentesen kicserélik, (kollégájuk ha arra jár kocsival hozza az újat s viszi a régit) s még csak nem is drágább!ha ők meg tudják oldani...

egyébként pedig akkor ne lehessen úgy reklámozni az LCD-t, hogy csodálatos ,hibátlan, tökéletes kép..stb. legyen az a reklám, hogy 3 pixelhibával is azért még jó,ennyiért és ennyiért..mert különben ez megtévesztés, nem? vagy akkor a szabvány mondja ki 0 hiba az első 1 évben... vagy adják érték csökkenten visszamenőleg is egy évig...hm? de az ilyen "nem 100% termékek" csak az össz termékek 1%.
a autóhifin nincs "pixelhiba" mégis bepróbálkoztak már...

más részt megértem a kereskedők nehézségeit is - kisebb léptékben magam is álltam a "barikád" túlsó oldalán, éveken át - de azért itt egyesek mentalitása elég megrázó volt.
főleg h 1-2 országban lehúztam néhány évet..
képzeld el, arra mi a garancia hogy ha én leszállítok egy munkát hogy kifizetik e vajon 30-60 nap múlva? mi lenne ha a vásárlás is így zajlana? ezzel csak azt akarom mondani h az ezekből eredő "károk" (ügyeskedők,garancia) tervezhetőbbek és jobban kivédhetőbbek, mint ha majd félévig szinte ingyen dolgozol...mert bezár-becsődöl egyik napról a másikra a megbízó önhibáján kívül.

/a folyton ügyeskedő vevőkkel nem tudok mit kezdeni, szánalmas, egyszer talán kinőjük..de nem hiszem h ez a nagy többség...1-2% lehet.../

balage28 2009.10.12. 16:05:07

@bigyibogyo: lehet, ez volt kéznél, de nem ez a fő csapásirány, de ha a 34-et felszorzod, akkor is csak br. 1500 marad. Abban azért talán egyetértünk, hogy ezért még mindig nem éri meg...
2-3%-os kisker árrésből nem igazán lehet támogatást adni mellé, meg pixel gari, meg nagy raktár, meg stb..stb...

Dr. Eher 2009.10.12. 16:05:58

@phrascarica:

Az hogy nem árúíst a gyártó közvetlenül a vevőnek csak egy szabályozás, ami egy tollvonással megszűntethető. Ahogy a kiadómaffia is kiiktatható az Apple Store / Steam / akármi direkt letöltő szolgáltatással.

A kereskedő szakmáját épp most nem látom, hiszen nem csinál semmit a közvetítésen kívül. Amit a posta is meg tud tenni. Nincs készlete, nincs bemutatóterme, nem nyújt plusz szolgáltatást ("én nem tehetek róla, a gyártó így, én is így..."). Én csak egy ingyenélő közvetítőt látok benne. Nyilván az amelyik az említett feltételeket teljesíti, abban többet látok mint a webshopos közvetítőkben, de ez most nem róluk szól.

DaM 2009.10.12. 16:06:37

@Dr. Eher: Akkor te a feleséged/barátnőd/akármid esetében is csak olyan csajokat fogadsz, akinek nincs anyajegye - ugye?! Olvasgatom itten az álláspontodat és simán kinézem belőled. :-D Mikor veszed már észre, hogy te igényes vagy. Az igényességhez viszont pénz kell. Olyannal te ne állj szóba, ahol nem tudod kizárni azt a nyomorék pixelhibát. Mondjuk én még kevés 200k-s TFT moncsit láttam (nem TV volt az?), de ami ilyen drága (pl. Eizo) azoknál eddig mindenhol garantálni láttam a hibamentességet. Sőt, az 50e forintos Samsungnál is. Vegyél olyat, ahol van ilyen garancia. ÉS akkor még tudlak azzal is sokkolni, hogy bizony a pixelhiba idővel előjöhet. Nekem pl. 5 éves notinál jelent meg egy. De szarabb esetben 1-2 év után már várható a megjelenés, esetleg több is. (Ld. ide vonatkozó fórumokat a userek tapasztalataival)

eznemisénvagyok 2009.10.12. 16:06:55

@Közöd??: Hát, szerintem meg kurvára nem jogos.

Ha rajtam múlna, - mint ahogy nem rajtam múlik, - az átvétellel a vevő visszavonhatatlanul elismerné a termék újszerű állapotát, és azt csakis újszerű állapotban adhatná vissza később, különben meg coki.

Dr. Eher 2009.10.12. 16:08:49

@bigyibogyo:

Ha nem lenne a HRP, importőr, egyéb közbenső lánc, akkor lehetne olcsóbb is.

Hlanderx 2009.10.12. 16:09:48

ez az újszerű dolog ez necc ez az egész amikor én bontom ki az S775 ös lapot összekócolt cpu foglalattal hetekig tartó tortúra veszi kezdetét 50-50% eséllyel hogy nem bukom be a lapot :D

Közöd?? (törölt) 2009.10.12. 16:11:35

@eznemisénvagyok: azt hiszem nem érted a lényeget, itt olyan fajta értékesítésről van szó ahol a vevő nem igazán gyöződhet meg a termék újszerűségéről

bigyibogyo 2009.10.12. 16:11:38

@balage28: pixel garit nem a kisker adja hanem a gyar. ezert vannak szepen lefektett szabalyok :)
es 1500Ft szamtechben igen tekintelyes haszon 1 termeken. komolyan!
legtobbszor csak 500 ft koruli van. sokat kell eladni,h megerje.
raktar nincs, szamtechben nem is szabad lennie nagy raktarnak webaruhaztol fuggetlenul. szinte orankent valtoznak az arak 5-10% -ot. nagy raktar = csod. minden napos nagykerhez rohangalas van.
tamogatas alatt nemtudom mire gondolsz. probalunk teljes koru leirast irni a termekhez, linkelni a gyartoi oldalt midnen esetben, telefonra e-mail -re van valasz.

uniball 2009.10.12. 16:12:15

Nagyon ritkán vásárolok a Media, Saturn láncokban, de van pár érdekesség.
Csak az akciós cuccok olcsóbbak - de néha azok sem - mint máshol, minden más drágább mint az átlag. Tehát tévedés, hogy jó árakon dolgoznak.
Szted kipróbálhatod a cuccot? Sztem nem, mivel már többször tettem rá kísérletet és max. a demo darabot fogdoshattam össze és az volt a "rugalmas" válasz, hogy fizetés után kibonthatom és ha valami nem ok akkor visszáru. Na de pixelhibát hogy ellenőrzöl így? Meg az ugye nem is mindenhol hiba (kiváncsi lennék, hogy másnap visszavennék-e a subpixeles akármit ha a gyártó nem vállal rá garit). Aztán van még pár ilyen buktató amit kb. annyira tudsz kiszűrni mintha weben vetted volna. Jah és még futárt sem küldenek ezeré'. És téves vásárlás esetén nem kötelesek visszavenni a cuccot.
Szóval ha már megpróbáljuk lejáratni a webeseket lehetne szép sorba menni mindenhova, hiszen ez az igazi flame amire ugrik a nép.
Mi is volt a cím:
Súlyosan átveri a vásárlókat egy rakás magyar webshop.
Kb. ez a frankó: Néhány webshop hiányos infokat közöl az elállásról
Lehetne ilyet is: Botrányos eset, a Saturnban megtagadták a termék vásárlás előtti kipróbálását.
vagy,
Szenzáció! A Media Markt nem is olcsó (mégis hülye vagyok?)
Mi meg ráugrunk (én is), néhány okoska meg kiflamelheti magát.
És a legjobb, hogy megy az általánosítás mint mindig. Welcome

Phrascarica 2009.10.12. 16:13:02

@Dr. Eher: persze árúsít a posta is, volt katalógusuk, de hogy, hogy nem a Poata is pénzért (árrésért) árúsított. Fel kellene fogni, hogy ingyen senki sem fogy egy üzletet fenntartani. Nekem nincs már üzletem, mert 3 évvel ezelőtt láttam hogy aki üzletet tart fenn (igazi árukészlettel) a sok forintbuzi ingyen vásárolni akaró koldusnak az tönkremegy rövid úton. Mostanra gyakorlatilag nincs számítástechnikai üzlet, csak a Saturn, MM, AUCHAN, TECSÓ meg lehet ott venni ugyanazt 20%-al drágábban (kivéve akcióban-mert akkor előfordulhat hogy olcsóbb), vagy pedig Webshopban, de ott semmiféle szolgáltatás nincs, és ezt tudomásúl kell venni. Akinek nem tetsziok kipróbálhat még más webárúházat is a határon túlról, de ha bármiféle problémád van akkor -általában- megszívtad :)))

Dr. Eher 2009.10.12. 16:16:43

@DaM:

"Az igényességhez viszont pénz kell."

Fél milka egy notiért elég az igényességhez?

Nem mintha a 80k-snak nem járna a hibátlan fizetésért a hibátlan teljesítés...

Te a piacon a paradicsomból kitúrod a mosolygósat, vagy pakolod a lecsónak való löttyedt-rohadtat is, ahogy jön? Miért válogatsz?

DaM 2009.10.12. 16:16:59

@chezcecherserge: nem akarok neked ellent mondani az alábbiakkal, csak színezni szeretném a képet egy számomra fájó felismeréssel. Ami miatt mára sokkal több az empátiám a hasonló esetekben.

Sztori (talán többen is megerősítik): az IKEA vevőbarát volt mindig is. Legalábbis próbálta. Itthon (is) megcsinálta jópár évvel ezelőttig, hogy elvitted a cuccot, aztán ha nem nézett ki jól a szobában vagy túl nagy/kicsi lett, stb., akkor visszavihetted és ha minden eleme és a csomagolása megvolt és nem törtél el semmit, akkor visszakaptad a teljes árát. Éltem párszor ezzel a lehetőséggel, örültem neki. Aztán ugye jöttek a tetű kereskedelmi TV-k meg a sorozataik. Az IKEÁ-t díszletraktárnak tekintették: 90 napig használták a bútorokat, majd szépen visszavitték. A te számítgatásoddal élve ők így is csak max 2 vásárlót tettek ki (mert hogy TV2 meg RTL Klub), mégis annyira elkezdték szívni a vérét a kereskedőnek, hogy mára tudod mi lett belőle?! HA BONTATLANUL VISSZAVISZED, akkor visszakapod a lóvét. Ha kibontottad, -30% lesz a veszteséged.

Egyszóval hidd el, itthon a jól működő nyugati modellek simán csődöt tudnak mondani. Tudod te, hány helyen hallottam az USÁ-ba látogatóktól, hogy mennyire király hely, mert ezt meg azt el tudod intézni ügyeskedéssel?! Legalább egy tucatszor. "Ingyenújság, ingyenkaja, ingyenüdcsi, ingyentévé". Ne várj civilizációt ott, ahol egyébként a vérszívásból, ügyeskedésből meg mutyizásból kap jelest a lakosság nagy része. És ki szívja meg? A rendes kisebbség. Szaxx

eznemisénvagyok 2009.10.12. 16:18:56

@Közöd??: Miért is? A kézbesítő megvárja, amíg felbontod a csomagot. Megnézed. Karcos? Kop-pecs? Nem. Akkor oké.

Mondom: ÚJSZERŰ ÁLLAPOTÚ.

Attól még a működésére és a nemtetszésre lehet hivatkozni később is. De tönkrebaszni - más pénzén - nem.

Világos?

Phrascarica 2009.10.12. 16:19:47

@Dr. Eher: persze állhatnál sorba Kínában LOL
komolyan mondom, szart sem tudsz a kereskedelemről...

uniball 2009.10.12. 16:20:46

Egyébként már páran leírták, de tessék tájékozódni, vásárlói fórumokat alkotni, véleményezni és akkor kirostálódnak az inkorrekt kereskedők, a sz*r termékek és nem kell az asztalt csapkodni a saját bénaságunk és figyelmetlenségünk okán.
Vannak erre online piacterek (olcsóbbat, ármutató, árukereső, stb.) de számtalan egyéb fórum is.
Nyugat EU. és az USA azért van még jóval előbbre (azon túl, hogy nagyobb piac és jobban szabályozott) mert a vásárlók nem csak utólag kapnak észbe hanem jó előre tájékozódnak, közösségeket alkotnak és nem hagyják magukat megvezetni. És milyen érdekes, ha korrekt partnert választanak (esetleg még annak is utánanéztek, hogy mit vesznek) akkor probléma esetén sem kell szomorkodni vagy fröcsögni (kinek-kinek vérmérséklete szerint), hogy ez biza' szívás.

balage28 2009.10.12. 16:21:09

@bigyibogyo: ne lőjj rám kérlek én is a barrikád mögött vagyok :))
Tudom jól, mit beszélsz - bár már a számtechtől kicsit eltávolodtam (bár maradtam műszaki), de lassan 20éve ismerem az ipart :))
És nem hiszem, hogy ellened beszéltem volna :)

(Igazából én csak arra tértem ki, hogy a vevők jelentős része elvár mindent, de áldozni nem hajlandó érte - igen komoly tisztelet a kivételnek)

DaM 2009.10.12. 16:22:01

@Dzsodzsellariusz: ez jó lövés volt. És gól! :D

bigyibogyo 2009.10.12. 16:22:10

@Dr. Eher: ha ez ilyen ecceru lenne.
de a piacon is ahol szepen egyenknet csomagolt paradicsom van szepen atvalogatva dragabb am mint az omlesztett, nem?

Dr. Eher 2009.10.12. 16:22:13

@DaM:

"Mondjuk én még kevés 200k-s TFT moncsit láttam (nem TV volt az?), de ami ilyen drága (pl. Eizo) azoknál eddig mindenhol garantálni láttam a hibamentességet."

A HP pl. nem vállal pixelhiba garit, még a 24"-es, 1920x1200-as, H-IPS paneles (ez most a bestof) monitorára se.

"Vegyél olyat, ahol van ilyen garancia"

Az meg nem tud ennyit.

De mondom: nem vásárlás UTÁNI garis ügyintézésről beszélek, hanem vásárlás ELŐTTről. Ha csak megígérem hogy a (hibátlan árut) kifizetem, akkor kell-e fizetnem a hibásért is, ha az szerintem (helyszíni megtekintésnél, nem viszem sehova a boltból) hibás? Kötelezhet-e a kereskedő vételre hibás terméknél? Magyarul: van-e vásárlástól elállási jogom (nem 8 napon belüli visszavitel, hanem még meg se vettem!) ha nem tetszik a cucc amit megrendeltem (de ismétlem: még el se vittem a boltból)?

Dr. Eher 2009.10.12. 16:23:38

@bigyibogyo:

Persze, de megtekintés UTÁN eldöntheted hogy megveszed-e vagy se. Itt meg arról van szó hogy megtekintés ELŐTT kéne fizetnem, és csak utólag derül ki hogy nem azt kaptam amiért fizettem.

eznemisénvagyok 2009.10.12. 16:24:36

@Dr. Eher: Ez így oké. És mi van az utánvétes fizetésnél? Ott más a törvényi szabályozás?

DaM 2009.10.12. 16:24:44

@glabla: Nem, arra nem érvényes. Mert az nem "remote vásárlás", mivel te csak rendelsz a távolból, de az áruátvételt és az ellenérték átadását az üzletben teszed meg.

Hlanderx 2009.10.12. 16:24:59

egyébként tök egyszerű a képlet a kereskedők már rég megtanulták amikor még a budapesti-piac os időszak volt van pár ember akik akkor is hisztériázni fognak mindenért ha akármi van most hoyg még a neten is lehet varázsolni minden féle csodát kicsit viccesebb történetek is vannak de ennyi lehet kereskedni lehet nem kereskedni speciel a legbiztosabb megoldás hoyg egy zárt közösséget kiszolgálva inkább a hozzáadott értékre és a kölcsönös bizalmon alapuló kapcsolatokra alapozva kereskedik valaki persze sosem lesz milliárdos de gyanúsan az se lesz aki egy webáruházban árul halomszám cuccot viszont tök örülhet hoyg micsoda botrány nagy forgalma van sok sikert neki és jó munkát hozzá kevés 8 napos variációt :)

bigyibogyo 2009.10.12. 16:25:20

@balage28: (Igazából én csak arra tértem ki, hogy a vevők jelentős része elvár mindent, de áldozni nem hajlandó érte - igen komoly tisztelet a kivételnek)

ennyi :)

Közöd?? (törölt) 2009.10.12. 16:25:53

@eznemisénvagyok: én nem tom neked ki a kézbesítőd, de kb szinte soha nem hagyják kibontani a csomagot csak fizetés után

Dr. Eher 2009.10.12. 16:26:22

@phrascarica:

És? Te mit tudsz arról nekem mennyi munka megkeresni a rávalót? Érdekel engem a te egyéni szocproblémád? Nem a jólétedet akarom biztosítani, meg a bahamai nyaralásodat, hanem egy árucikket megvenni. Hogy te 1 vagy 1000000000000 árucikkel keresed meg a betevő falatot, az engem k.-ra nem mozgat.

Hlanderx 2009.10.12. 16:28:46

a mikor lezárul ez a habzás majd lehetne eredmény hirdetés vevők eladok 0:0 vagy valami :)

Raиdoм_ · http://miemva.blogspot.com/ 2009.10.12. 16:29:41

@Közöd??: Én sose vettem át személyesen még árút nemhogy megnéztem volna átvételkor.
Valahogy a futárcég is akkor dolgozik mikor én és nem vagyok sose otthon csak a 80 éves nagymama aki az olvasáshoz már szódásüveget használ 5 centiről. :D

Dr. Eher 2009.10.12. 16:30:23

@eznemisénvagyok:

Nemtom. De ott csak a fizetés módja más, az üzletet nyilván már az áru elvitelekor megkötitek, ha pénzzel nem is, de papírt biztos kérsz a vevőtől hogy elismeri a vásárlás tényét és fizetni fog.

Én viszont arról beszélek hogy addig nem ismerem el a vásárlás megtörténtét amíg meg nem tekintem az árut, és azt nem mondom hogy igen, ezért hajlandó vagyok fizetni. Az hogy jelzem a kereskedőnek hogy hozza el a nagykerből a cuccot (mert baszik készletet tartani), az még nem vásárlás. Kérdés hogy jog szerint mi tekinthető létrejött vásárlásnak.

Közöd?? (törölt) 2009.10.12. 16:31:12

@BRandom: erről van szó, ezért tartom korrektnek az elállási jogot

eznemisénvagyok 2009.10.12. 16:31:25

@Közöd??: Ezt nem tudom neked megmondani, én nem vásárolok netről. Elvből, de ez mindegy, én nem számítok.

Amúgy ez is szabályozás kérdése, hogy kibonthatja-e a vevő fizetés előtt az árut, még mindig fairebb a kereskedővel szemben azonnal visszaküldeni, mint utólag, szétcseszve.

DaM 2009.10.12. 16:33:58

@Complex Computer: Hátöö, mondjuk akkor lehet, hogy benézek hozzád boltolni. Egyrészt mert úgy tűnik, te megérdemled azt a csekélyke hasznot, msárészt meg azért, mert most épp egy Lenovo notit nézek, ami nagykerben 154, a legolcsóbb netes helyen 159 (de 3 napja szarnak a megrendelésemre) a köv hely meg 165 körül volt. :)

Karesy · http://cdbolt.blog.hu/ 2009.10.12. 16:38:05

@csöpp és potty: Nem elég belinkelni a fogyasztóvédelem honlapját!

Dr. Eher 2009.10.12. 16:39:12

@phrascarica:

"Fel kellene fogni, hogy ingyen senki sem fogy egy üzletet fenntartani."

És azt is, hogy a semmire senki se fog pénzt kiadni. Ha a kereskedő nem nyújt semmit, csak tartja a markát, akkor max partvist kaphat a seggébe. Ha csak postázni tud (nagykerből a vásárlónak), akkor csak a postaköltség jár neki, semmi más.

Hlanderx 2009.10.12. 16:43:02

jaj kivagyok ezen de legalább jól szórakozok honnan jön valaki ahhoz ,hogy megszabja kinek mi jár én akkor azt mondom hoyg ö minden nap bemegy a gyárba és söratomokat hasogat ez minimál béres állás tehát többet nem kaphat :D

uniball 2009.10.12. 16:43:22

@Dr. Eher:
Igaz, de majd a rendelésnél is vedd figyelembe és nézz utána (nem mindig a legolcsóbb a legjobb), ne aztán csodálkozz, hogy ha olcsón vettél valamit elállás vagy gar. ügyintézés helyett csak egy partvist kapsz a seggedbe :)

Hlanderx 2009.10.12. 16:46:31

@uniball: kedves vevő nem fog semmit figyelembe venni mert nála a pénz ő a vevő semmi köze hozzá hogy ki mit mért ö olcsón akar jót ennyi és nem lehet rajta számon kérni semmit viszont elvárja hoyg megillessék a jogaik amivel viszont egyáltalán nincs is baj esetünkben

2009.10.12. 16:47:59

@DaM: hali, azért még nem adom.. szerintem nem mi vagyunk a kisebbség, legalábbis amikor vásárolok s magam köré nézek, nem ügyeskedőket látok - jobbára!viszont több olyan emberrel, aki itt-ott szív ezzel-azzal,s nem tudja érvényesíteni a garanciáját, mert így úgy hazugsággal lerázzák-megfenyegetik-beetetik..stb.

mondjuk az IKEA-nak annyi esze lehetett volna h különveszi a cégest meg a lakossági vásárlást..vagy egy egyszerű vevőnyilvántartási szoftver is kiszűrte volna a ertéeltévé2-ös kft.-ket.....vagy törzsvásárlói szinthez adja ezeket...

de elhiszem h itthon valós probléma a sok ügyeskedő, arra jogban jártas embereknek kell vmit kitalálni, mondjuk ilyen tipikus termékekre a 30 napos pénzvisszatartást vagy hasonlók..nem tudom.

mondjuk az is igaz, hogy egy multi, aki kényesen ügyel "otthon", hogy mintacég legyen, az ahogy átlépi a hegyeshalmi határt: meghülyül...

talán majd kinőjük ezeket...

Dr. Eher 2009.10.12. 17:03:05

@uniball:

"ha olcsón vettél valamit"

Még mindig egy fél milliós notebookról van szó. Újabb próbálkozás?

uniball 2009.10.12. 17:06:06

Nincs is ezzel baj ha megfelelő kereskedést választ. Az ár mellett egy fontos szempont a kiszolgálás, és a vásárlói viszzajelzések. Ezért írtam azt, hogy érdemes ezekről is olvasgatni ill. vásárlói közösségekkel erősíteni. Ha valaki egyetlen szempont az-az ár alapján vásárol egy olyan cégtől akinek eléggé felemás vagy inkább rossz a megítélése (vagy nem vette a fáradságot, hogy utána nézzen), és utána gondja van az ne csodálkozzon, hogy szolgáltatás helyett partvist kap. Persze vannak jogai itt is, csak jelen esetbe mehet ahova akar, hogy érvényesítse. Az inkorrekt kereskedői magatartáshoz hozzájárul a felelőtlen vásárlói magatartás is. A baj csak az, hogy utána azt mondjuk nagy általánosságban a "weben kereskedők szemetek" holott csak néhány cég. Ráadásul a kisebb hibákat is hajlamosak vagyunk világégésként megélni míg a pozitív példák elsiklanak.
Szóval ha feltűnően olcsón vásárolsz egy nem túl pozitív vásárlói visszajelzéssel rendelkező cégtől akkor készítsd be a vazelint, hogy jobban csússzon a partvis ;) és ne sírjál ha megb*sztak ha már egyszer kurvának álltál és minden szart bevállaltál ;)

DaM 2009.10.12. 17:06:34

@chezcecherserge: ugyan kérlek. nem ertéel kft volt az ügyfél. józsi, a szertáros. na őt szűrd ki. ügyes pofák voltak ezek.

nem tudom, máshol mennyi az ilyen genyó, de félek, hogy több, mint eredetileg gondoltam..

Raиdoм_ · http://miemva.blogspot.com/ 2009.10.12. 17:10:12

@Dr. Eher: Szerintem a lényeg ott van, hogy olcsón vagy olcsót!

A kettő nem ugyanaz!!!

Lehet egy 500ezer forintos laptop is olcsón vett ha a boltok 80 százalékában 550 ezer és te megveszed tutiba 500ezeré.
Ez az olcsón vevés esete.

És van az ólcsót vétel mikor az 500ezres helyett veszek egy más típusút 100ezeré.

Raиdoм_ · http://miemva.blogspot.com/ 2009.10.12. 17:11:45

@BRandom: Nem túl magyaros a hozzászólás, de a lényeget talán lehet érteni.

uniball 2009.10.12. 17:14:14

@Dr. Eher:
Olcsón, értsd félmillió ahol te vetted, félmillió plusz 5 vagy 10 ezer egy korrekt helyen. Csak magadat hibáztathatod, hogy a legolcsóbb helyet választod ahelyett, hogy körülnéznél. Az meg már csak hab a tortán ha megengedheted magadnak, hogy ilyen cuccot vegyél, akkor miért nem megbízható helyen tetted pár ezerért drágábban.
Lehet mondani, hogy ez vagy az a kereskedés szar, inkorrekt, stb. és lehet írogatni vásárlói fórumon, de nem összességében lehúzni mindenkit mert a weben kereskedik. Ha más majd veszi a fáradtságot és elolvassa a véleményedet lehet nem azt a kereskedőt választja.
Én ha weben vásárolok mindig utána nézek, hogy kitől és mit veszek, mert ha rosszul választok hiába a jogszabály, egy inkorrekt partnerrel nagyon nehéz bármit is elérni. Azok a kereskedések akik igyekeznek pozitívan állni a vásárlóikhoz pedig igen is adnak a véleményükre és a saját vásárlói megítélésükre.

DaM 2009.10.12. 17:29:39

@uniball: Ennek ellenére az összeg alapján már lehetne vélelmezni, hogy tökéletes termék (ne csak szabványosan tökéletes) legyen. Már ha notiról van szó éppen.

Amúgy Dr. Eher: szerintem beletenyereltél, mert TV és notebook esetében nem láttam még olyat, hogy pixelhibamentes garanciát vállaljon be bármelyik gyártó. És ha ő nem, a kereskedő még kevésbé fogja vállalni. Vagy megkéri az árát (+10%) rendesen. Esetedre azt mondom, hogy ilyenkor biza vagy korrekt partnert keresel vagy személyesen vásárolsz. Különben szívni fogsz így vagy úgy.

Kozmokrator · http://www.tudtad.com 2009.10.12. 17:32:00

Bassza meg. Elnézést. Ez a poszt az embereket méginkább a lustaságra és a lazaságra neveli, hogy még a termék dobozát se kell visszavinni, úgy is visszakell vennie a webshopnak. Azért ne legyünk már ennyire kretének. Nagyon jogos kérés, hogy a termék debozát is jutassa vissza a vevő! Ennyit azért ellehet várni, bocsánat. Nagyon feldűhített a kedves szily bácsi.

webbolt 2009.10.12. 17:39:28

Gyönyörű, gratulálok ehhez a magas röptű íráshoz. Ebben az országban vannak törvények, na meg van az átlag polgár. Aki a net személytelenségét kihasználva, rendel, majd nem veszi át, a kisker elpostázza, kifizeti a szállítást, majd a cucc visszajön. Ráadásul olyan, amit már 2 éve nem akart senki se venni, ezért nincs raktáron. Köszi, ez az én pénzemre ment. Aztán elviszi, de nem jó. Mondjuk nem értem, hogy felnőtt ember, aki nem tudja a fellelhető információk alapján eldönteni egy adott termékről, hogy az hasznos neki vagy sem, az miért neten rendel? Miért nem megy a boltba és tapizza meg? Mindegy, jó elviszi, visszahozza, de miért kell szétbarmolni a csomagolását? A gyártók már garis javításra sem veszik át, ha nincs meg minden kis mütyűr a dobozból! Tőlem kifogja azt már megvenni? Jó, hogy ebben az országban csak a jogokat lehet követelni, de a másik oldalon a korrekt magatartást azt nem követeljük meg. Úgy hozza vissza, ha nem tetszik, hogy ne nekem kellejen azt "megvennem" helyette. Amúgy ez ma egy divat. Rendelgetek, licitálok, majd közlöm, hogy családi okok miatt nem kell. Mikor növünk már fel annyira, hogy vállaljuk a tetteink után a következményeket? Törvény ide vagy oda, mi az, hogy 8 nap használat után visszaadja a leamortizált cuccot, én meg adjak érte pénzt? Az ilyen emberek miatt kész bukás ez az egész. Jön a kedves vásárló és velem üvöltözik, mert valami nem kapható, aztán üvölt mert még nem javították meg a szarját, elégedetlen. Túl sok olyan ember lett ebben az országban akinek, ha színes üveg cseréppel vakarják a seggét az sem jó. A törvények, meg egyenesen viccesek, csak sajnos nem tudok röhögni, ha más baromsága nekem fáj pénzbe.

logisch 2009.10.12. 17:50:54

Úgy látszik, sokan nem értik hogy mi a helyzet. Ez egy kormányrendelet, tehát köteles mindenki betartani, úgy ahogy van. Nem vita kérdése. Mint azon is felesleges vitatkozni, hogy 50el lehet hajtani lakott területen belül.

Jogrendszerben élünk, és higyjétek el jobb ez igy nekünk. Azoknak is akik a fotelből vásárolnak, meg azoknak is akik ezt a szolgáltatást nyújtják. Lehetne anarchia is, de azt valószinüleg pont azok nem élnék túl akik itt sápitoznak.

Mindemellett ha nem tetszenek a játékszabályok, ki lehet szállni. A szabad verseny korában minimális a nyereség,a nagyobb árrés működőképességéhez valamivel KI KELLENE TÜNNI a többiek közül. SZOLGÁLTATÁSSAL.

Csak az a baj, hogy idehaza ez nem igy működik. A vevő a legolcsóbb webáruházban is tökéletes szolgáltatást vár el, és nem érti hogy a szakboltok mesteremberekkel meg hiszti nélküli garanciával miért drágábbak. Azért mert ott nem csak egy laptopot veszel, hanem azt a szolgáltatást is, hogy elmagyarázzák hogy mit hogyan csinálj és személyesen foglalkoznak veled.

El lehet dönteni hogy ki miért akar/tud fizetni.

De ez mind lényegtelen, ettől még messze vagyunk agyban. Az első lépés az lenne hogy felfogjuk hogy ami szabály, az szabály. Tudom, nehéz. De hidd el a többieknek is.

Azt meg aki hazudik (megtéveszt)a weboldalán, azt meg megfosztanám a kereskedelmi jogától. Aztán majd megtanulja. Szemét dolog kihasználni hogy nem mindenki ismeri pontosan a magyar jogrendszert. (Hiszen még a jogászok nagy része is "rosszul emlékszik").Nem mintha nem lenne nyilvánvaló, hogy attól hogy odairja az elmés kereskedő a saját kis extra játékszabályait, attól nem lesz fölülirva egy kormányrendelet.

Üdv.

norbi2k 2009.10.12. 18:09:41

@webbolt: a szállítást a vevő fizeti, és ha visszaküldi akkor is a vevő fizeti, neked csak a termék árát kell visszafizetni... már nem tudom hányadik vagy aki emiatt sír... és csak minden tartozékával eredeti csomagolásban vagy köteles visszavenni, ezt is leírták már párszor, de ennek ellenére mindig jön egy boltos aki elsírja hogy bukja a csomagolást meg a szállítást is....
mellesleg még egyik webshopos sem írta le a boltja nevét, higgyétek el, nem veszi senki reklámnak, legfeljebb örülünk és tudjuk hova lehet menni normálisan vásárolni ahol nem basznak át...

norbi2k 2009.10.12. 18:11:48

még mindig a pixel hibán rágodnak itt egyesek? mit nem lehet azon érteni ha gyártó csak három pixelre vállal garit akkor háromra, arról ne ma kereskedő tehet, hiába csapkodják az asztalt a kedves vevők... ha nem tetszik neki hogy van rajta két hibás pixel akkor vegyen olyan gyártótol aki garantálja hogy nincs rajta hiba, annak viszont meg lesz az ára, nem 90ezer lesz a tescoban, hanem fél milla...

Fehérnemű · http://shop.khimera.hu/ 2009.10.12. 18:23:59

Az általam programozott webáruháznál a tulajdonosnak nem lenne kötelessége az elállás jogát tartani, mert a trv. lehetséget ad neki higiéniai okokkból.
Ő mégis megteszi, viszont elvárható sztm., hogy a termékekket ne viselten/gányoltan/koszosan/stb. hanem normális, eladható állapotban adja vissza a vásárló.
Ha tényleg csak megnézi a terméket és nem tetszik neki, akkor ez nem olyan nagy igény.

BushDoctor 2009.10.12. 18:26:01

@Kozmokrator: Na erre a problémára találták ki amerikában az un. refurbished industry-t..azaz a visszavett cuccokat átveszik a kereskedőtől...vagy a gyártó vagy egy cég aki erre van specializálódva és újracsomagolja, a cuccra pedig ráirják hogy REFURBISHED és olcsóbban árulják. A veszteség nem létezik, mert nem fizzettetik ki a cuccot a kereskedővel, vagy olyan biztositása van ami a visszavitt cuccok költségét kapásból átháritja a gyártóra, aki aztán persze pénzénél marad max. a nyeresége csökken valamelyest, mert végül a terméket olcsóbban adták el, de a nagy cégek a visszavitt termékekből eredő veszteséget eleve belekalkulálják az árképzésbe.
Persze ettől mi még nagyon nagyon messze vagyunk. Ehez legalább 10 év kell még de lehet hogy 20. Ott sem egyből alakult ki.

norbi2k 2009.10.12. 18:47:41

@BushDoctor: pár száz hozzászólással korábban ugyanezt írtam, jó lenne itthon is egy ilyen... bár a hazai apple kereskedőknél már lehet így vásárolni...

globalelektro 2009.10.12. 19:55:31

Üdv mindenkinek!
Ma kaptunk egy értesítő e-mailt, hogy nem tartozunk a megbízható webáruházak közé!
Nagyon kellemetlenül érintett, hiszen úgy reklámozzuk magunkat, hogy a megbízható webáruház!
ÉS EZ IGAZ!
Hibáztam! Elismerem.
Nagyon elfoglalt vagyok, ezért egy szakembernek "hitt" ismerősömet kértem meg, hogy állítsa össze a felhasználási szabályzatunkat úgy, hogy az mindenben megfeleljen a hatályos törvényeknek és előírásoknak.
A mai negatív értékelés miatt, azonnal felkerestem az ügyvédemet, hogy olvassa át a webáruházunkban közölt felhasználási szabályzatot és a fontos információkat!
Észrevételüket köszönjük!

TorvenyesWebaruhaz · http://torvenyeswebaruhaz.com 2009.10.12. 20:03:24

Szerintem nem kéne rögtön azzal vádolni egy webáruház tulajdonost, hogy át akarja verni a vásárlóit, ha hiányos a tájékoztatója. A tulajdonosok többsége hiányosság jelzése vagy tudomására jutása esetén, azonnal pótolja azokat. Persze ott a másik véglet, amikor egy telefonszámon kívül semmi nincs megjelenítve, és nem is kíván többet tenni jelzés esetén.. Ők biztos jelentős büntetésre számíthatnak fogyasztóvédelmi ellenőrzés alkalmával..

norbi2k 2009.10.12. 20:16:59

Egyébként mennyire tisztességes pl az a kereskedő akinek a honlapján az árult temrékekről semmilyen ismertető nincs felrakva? jobb esetben egy angol leirást találsz vagy egy linket valahova esetleg egy képet... aztán mikor megkérdi az ember hogy mégis hogy vásároljak ha nem tudok semmit a termékekről akkor elháritják azzal hogy na de kérem nekunk több ezer termékunk van, nem tudunk mindenhet leirást késziteni... jaaa

globalelektro 2009.10.12. 21:11:23

@norbi2k:
Üdv!
Nálunk is talál olyan terméket, ahol csak angol leírás van!
Természetesen folyamatosan javítjuk ezeket a hibákat! De!
A nagykereskedés(disztribútor), részünkre egy csv fájlt biztosít, amit Hollandiában!!! készítenek el, és az Ő webshopjukat is, mint Európában az összeset, az anyacég üzemelteti (magyar, szlovák, lengyel) stb.!
Ezeknek a fordítását kell megoldani. Nem egyszerű feladat!
Én úgy gondolom, aki komoly vásárló az veszi a fáradságot, ír egy e-mailt és a webshop(legalábbis a miénk), válaszol a vásárló összes kérdésére! Ez a vevőnek nem kerül többlet költségébe, üzemanyagköltségbe, idejébe stb. !

TorvenyesWebaruhaz · http://torvenyeswebaruhaz.com 2009.10.12. 21:51:55

@globalelektro: nem kerül fáradtságba, de a törvény előírja, hogy legyen ismertető a termékről, és ha hazai vásárlóközönséget szolgál ki az áruház akkor elvárható a magyar nyelvű ismertető. Minden bizonnyal egy fogyasztó védelmi ellenőrzésnél ez is kényes pont lehet. Érdemes lenne a területileg illetékes hivatalt megkérdezni. (Ők nem fognak kérdezni, csak büntetnek keményen…)

Nomante 2.0 2009.10.12. 21:56:14

Szerencsére Az ALDI-ban ilyen nem történhetne meg, ezért kell ott venni mindent. Ráadásul még kedvesek is.

globalelektro 2009.10.13. 05:09:41

Tisztelt TörvényesWebáruház!

Köszönöm a segítséget és észrevételt!
Programozónk már az éjszaka folyamán leszedte a kínálatunkból az összes olyan terméket, amely "csak" angol leírást tartalmazott.

Erről tájékoztatjuk vásárlóinkat a főoldalon!
www.globalelektro.hu/

Cocos 2009.10.16. 00:18:07

Tudok mondani egy jó példát: a www.absolu.hu oldalon vásároltam (ajándékbolt, festmények, stb.), ahol a törvény szerinti 8 napot hirdetik. Vásároltam tőlük valamit, 12 nap múlva szerettem volna inkább másra cserélni vagy visszaadni és a kedves tulajdonos hölgy azt mondta, semmi akadálya. :) Végül a csere mellett döntöttem.
Márk

Szics 2011.03.08. 10:17:27

Nem csak a magyar webshopok.

2010. 10. 26.-án vásároltam a www.kpr.eu/hu/ webshopban, amit előre ki is fizettem ez teljesült 2010.10.27.-én, 2700 Ft. Azt írták november -decemberben szállítanak. Ma van 2011. 03.08. ez évben több mint 10 levelet irtam az info@kpr.sk és a webes felületen is, egyre sem jött válasz. Ez egy nagy csalás FIGYELEM senki ne vásároljon innen!
KPR (http://www.kpr.eu/hu/)=CSALÁS!
süti beállítások módosítása