Tékozló Homár

Mivel lehet megsérteni egy volánost?

2009.12.15. 00:06 | szily | 195 komment

Például azzal, ha meg merjük említeni neki, hogy a busz nem a kijelölt helyére állt be a pályaudvaron, amit nem mondtak be, így lemaradtunk a járatról. Sztorink közben megismerkedhetnek a székesfehérvári buszpályaudvar félelmetesen hatékony kommunikációs rendszerével: a hangosbeszélőn - az illetékes szerint legalábbis - nem lehet élőben bemondani semmit, mert az csak felvett szövegek lejátszására képes. Jó hosszú sztori alant.

Csoportunk a hétvégén rendezte meg a szokásos éves Mikulás-túráját, ami igazából egy kisebb verseny. Három csapat mérte össze erejét, tudását és ügyességét különböző rejtvények megfejtésével és teljesítésével. Szombaton reggel indultunk utunkra. Az első rejtvény megfejtése az volt, hogy le kell utaznunk Sukoróra a reggel hatkor induló busszal.
Minthogy ez nem közvetlen járat volt, hanem Székesfehérváron át kellett szállnunk a Budapest felé vezető buszra, ezért úgy döntöttünk, hogy kocsikkal elmegyünk Fehérvárig és egyből az onnan induló buszra szállunk fel (azért nem mentünk Sukoróra kocsikkal, mert egy ilyen túra végállomása rendszerint csak késő este derül ki, így nem tudhatjuk, hány kilométerre jutunk a lerakott kocsiktól, Fehérvárra azonban bárhonnan el lehet jutni).
Na de a lényeg, amiért írok. Busz indulása előtt jó negyed órával bementem a pénztárhoz és megpróbáltam jegyet vásárolni 8 főnek és egy kutyának Sukoróra, de kedvesen informáltak, hogy jegyváltás csak a buszon lehetséges. Ezért nagy hátizsákokkal felsorakoztunk a buszmegállóban, és vártuk a 7:35-kor induló buszt. 7:39-kor beállt a buszmegállóba egy busz, amire az volt kiírva, hogy Budapest.
Minthogy a helyi lakosság nagy erőkkel a buszra vetette magát, ezért hagytuk őket előre menni, amúgy sem akartunk Pestig utazni és nem volt fontos, hogy leüljünk. Amikor végre az első emberünkre került a sor, és kérte Sukoróra a jegyet, kiderült, hogy az a 40-es busz, ami a pályán megy Pestre, Sukoró felé még csak véletlenül sem, a mi buszunk mögötte parkol. Szóval a kis csapatunk átpozicionálta magát a másik buszhoz, amire szintén a Budapesti végcél volt kiírva, végig álltuk a sort, de mire az első emberünk felszállt, a sofőr közölte, hogy már csak hat ember jöhet. Mi meg ugye nyolcan, nagy hátizsákokkal, plusz egy kutyával.
Srác, aki vette a jegyeket, mondta, hogy jó, de mi nyolc jegyet szeretnénk Sukoróra. Erre közölte, hogy nem tud nyolcat adni, de nem is kell, mert ez a busz nem áll meg Sukorón, a sukorói busz, az első budapesti busz mellé állt be, de már elment. Minthogy a buszmegálló, ahol a buszunknak meg kellett volna állnia már betelt, megállt ott, ahol tudott, de senki nem szólt ki a buszból, hogy ez a busz az a busz, aminek ott kéne állnia, ahol a másik áll. Ráadásul egy olyan helyen állt meg, ahol az összes kihajtó busznak meg kellett állnia, ha ki akart menni a busz-pályaudvarról és még takarásban is volt.
Igazából ez csak az előétel volt. Ott álltunk nyolcan, ketyegett az óra és a többiek már versenyben. Rövid időn belül megállapítottuk, hogy de jó, hogy kocsival jöttünk idáig, elmegyünk Sukoróra, aztán vasárnap majd improvizálunk, hogy jutunk vissza a kocsikhoz.
De hát azért értékelés nélkül nem akartunk elmenni, úgy gondoltuk, jobb ha a Volán megtudja, hogy nem mindenki ismeri a helyi szokásokat és ezen érdemes lenne változtatni.
Bementünk a váróba, egy ember kérte a panaszkönyvet, mi meg kissé dühösen ott álldogáltunk. Nagyjából 10-15 percnyi váratás után kijött egy hölgy, levágta a panaszkönyvet a pultra, és amikor az egyik csapattársam megjegyezte, hogy végre, már jó régóta várunk már, minősíthetetlen hangnemben közölte vele, hogy várhatunk még. Aztán izgalmas beszélgetés kezdődött, mi elmondtuk, hogy véleményünk szerint bemondhatták volna a hangosba, hogy a busz nem a buszmegállóban állt meg, erre ő azt válaszolta, hogy nem tudják, mert előre felvett szövegeik vannak csak. Aztán közölte, hogy felhívta a buszvezetőt és az informálta, hogy jópáran szálltak fel a buszra, szóval mi vagyunk a hibásak. Erre én kissé felkaptam a vizet, de normális hangerősséggel közöltem, hogy sajnos mi nem vagyunk tisztában a helyi szokásokkal, nem úgy, mint azok, akik számítottak ilyesmire. Én voltam a csapat azon tagja, akinél póráz végén egy labrador üldögélt illedelmesen. Hölgy rám nézett és közölte, hogy egyébként is kutya nem jöhet be a váróba. Persze rákérdeztem, hogy akkor sem, ha jegyet szeretnék vásárolni magunknak? Erre mondta, hogy nem, a kutyát ki kell kötnöm kint. Ezen én felettébb meglepődtem, mert elég gyakran szoktam utazni a kutyámmal, és ilyet még nem láttam, ezért megjegyeztem, hogy szerintem ez az az eset, amikor védekezésképpen csak azért is bele kell kötnie valamibe, mire mondta, hogy nem, ez szabály és örüljek, hogy nem a biztonsági őrök szóltak.. Nem hittem volna, hogy a biztonsági őrök bunkóbban szóltak volna, mint ő, és ezt meg is jegyeztem, de már csak azért is kíváncsian kimentem a kijárathoz, és alaposan körülnéztem, hogy hol a kutyákat kitiltó matrica, mert ez azért nonszensz. Persze nem volt sehol.
Visszamentem és informáltam a hölgyet, hogy nincs kint, hogy a kutya nem jöhet be, de persze kötötte az ebet a karóhoz (mármint kötötte volna, de én nem engedtem), és kihívott, hogy megmutassa. Matricát nem találta, de rámutatott a kifüggesztett házirend egyik sorában a TILOS szócskára. A mondat így kezdődött: Háziállatot behozni TILOS, és így folytatódott: kivéve az utazási feltételekben foglaltak szerint. Minthogy ő a tilosra mutatott, én rámutattam a kivételre és közöltem vele, hogy az utazási feltétel az, hogy kutya pórázon, szájkosárban szállítható, de úgy tűnt, hogy nem annyira tudta értelmezni a Volán házirendjét, mert elszáguldott, hogy megy szól a biztonságiaknak, mert az a matrica kint volt. Én nem követtem, mert nem volt szükségem arra, hogy még jobban megalázza magát és kimutassa mennyire a düh dolgozik benne az agya helyett, de az egész jelenet attól kezdve, hogy bementünk és kértük a panaszkönyvet, egészen addig, hogy a többiekkel vissza indultunk a kocsikhoz nagyon jellemzően arról szólt, hogy bírálat érte őket és ezt nem tudta elviselni. Mikor jön el az az idő, hogy egy panasz hatására az állami cégek dolgozói nem azonnal támadnak, hanem elgondolkoznak azon, hogy itt áll nyolc ember, akik lemaradtak a buszról, mert a busz nem ott állt meg, ahol egyébként kellett volna? Visszagondolva eleinte igen dühösek voltunk, de inkább hangosan nevettünk, hogy "Igen, ez Magyarország 2009 végén". Ha az információnál azt mondták volna, hogy ne haragudjanak, valóban hibát követtünk el, természetesen jogos a beírás és megpróbálunk ezen változtatni a jövőben, akkor elégedetten mentünk volna el, hogy hibáztak, de legalább korrektek. Mert úgy gondoljuk, hogy mindenki hibázik néha. De úgy tűnik, a Volán nem tévedhet, csak mi, az utasok. Ezért természetesen MI kérünk elnézést, hogy azt feltételeztük, hogy a busz a buszmegállóban fog megállni, vagy ha nem, akkor valaki szól, hogy Velence-tó partján közlekedő busz máshol állt meg. Én azért is elnézést kérek, mert bevittem a kutyát olyan helyre, ahová be lehetett. Hibáztunk. Többé nem fordul elő. Megbánásképp a Kupához járó pezsgővel (amit végül csak sikerült megnyernünk), többek közt a Volánra koccintottunk.
Köszönjük, hogy mi lehetünk Önökért!

Gabriella

 

Szűrt kommentelők

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Bodzaszedő Manager (törölt) 2009.12.15. 12:37:08

Ti mit kerestetek Sukorón, kaszinóba mentetek volna?

Mr. O'Donaghue · http://watchdog.blog.hu 2009.12.15. 12:43:52

@gepard5: Kedves gepard5! Mélységesen meg vagyok döbbenve ezen a hozzászólásán:

1. A VOLÁN kötelessége a tájékoztatás, természetesen az utas érdeklődhet, de alapvetően a VOLÁNnak kell tájékoztatást adnia.

2. Nem általánosan elvárható magatartás az, hogy az utas egy utastársátok érdeklődik a busz holléte felől.

3. Nem köteles a busz beállásától kezdve ott állni az utas, hátha a sofőr esetleg odavet valamit a foga hegyéről, amiből fontos dolgot lehet megtudni.

4. Az utasnak nem "kötelessége" ép hallásúnak lennie, ezért igenis általánosan elvárható egy közfeladatot ellátó gazdasági társaságtól (egyébként minden, SZOLGÁLTATÁST nyújtó gazdasági társaságtól), hogy vizuálisan is tájékoztassa a (köz)szolgáltatást igénybe vevőket a szolgáltatás igénybe vételének feltételeiről, a körülmények változásáról... stb. Ha egy boltos meg tudja tenni, hogy kiírja az ajtajára: pl. ebédelni mentem, 10 perc múlva jövök, akkor hasonlóra miért nem képes a VOLÁN? Csak nem azért, mert a boltos tudja: ha nem tájékoztat, senki nem fog vásárolni nála, a VOLÁN meg tudja: ha a busznak már a teteje is lerohad, akkor sincs konkurens cég?

Üdv,

K. O'D.

efhábé 2009.12.15. 12:49:44

@gepard5: "egy helyről kellett indulnia 3 busznak.Fizikai képtelenség megfelelni az előirásoknak,ez van!"

Azoknak az előírásoknak ugyebár, amit a Volán készített el, mert anno, még 1920-ban valaki kitalálta, hogy a napi 2 járathoz gyártsunk táblát, 1. állás Bp felé, 2. állás Balaton felé.
Aztán a rendszer úgy maradt, miközben lett napi ezerötszázkét járat.
Holott semmi más nem kéne, mint dinamikusan kiosztani a helyeket. Nem ördőngösség, egy általános iskolás is megírja hozzá a programot basicben, aztán csókolom. Nagy digitális táblák az állomáson, azokra kiírják, hogy melyik busz mikor és melyik állásról indul. A rendszer tudja, hogy a nyolcas állás foglalt, akkor a másik járatot nem ugyanoda vezényli, hanem a következő üresre és már lehet is kiírni, hogy Budapest felé Velencei-tó partján át 11-es állás, ekkor meg ekkor. Utas megnézi a táblát és amikor kiírták, odasétál a megfelelő álláshoz.
Tényleg bonyolult, ha az ember agya belesimult már az állami szférába, mert "olyan nincs, hogy valami nem állandó" és ha a Bp. az nyolcas állás, akkor akár 15 busz is várhat egymásra, miközben másik 3 állás épp tök üres.
De természetesen a mostani rendszer jó, az idióta utas miért nem rohangászik busztól-buszig, miért nem kérdez meg valakit a buszon (miközben a buszsofőr üvölt vele, hogy mit képzel, hogy felszáll és elállja az utat a többiek elől, különben sem mehet beljebb jegy nélkül stb.), tényleg, hát ennek így kéne működnie, ahelyett, hogy végiggondolnánk, mi változott és hogyan lehetne alkalmazkodni a változásokhoz.
Szánalmasan egybites a gondolkodásod minden téren, amit itt felvillantottál, kutyától buszon át rendszerszervezésig.

Kitalátor (másként) gondolkodó · http://kitalator.blog.hu 2009.12.15. 12:49:58

@beczl: 10 km alatt nem száradnának meg a megázott utasok...

Der Beste 2009.12.15. 12:51:41

@Coyote82: Szóval 23 éves korodig egy vesztes olcsójános voltál.

efhábé 2009.12.15. 12:53:15

@Kitalátor feljegyzetei: Hát pont tájékoztatás terén nem volt gond a Centrummal soha :)
Minden információ oda volt írva a parkológépre, különös tekintettel a pótdíj befizetésének menetére :)

Maresz 2009.12.15. 12:56:53

@Kitalátor 10:24:44

Ha a kerdesfelvetes csak annyi, hogy hogyan lehet ma Magyarorszagon nagyobb esellyel sikeresen hasznalni a tavolsagi tomegkozlekedest, akkor igazad van, nagyseggu mancika a megoldas, es a posztolo hibaja minden, marslakokent viselkedett.

A gond ott kezdodik, hogy nehanyan Magyarorszagon meg mindig el tudnak kepzelni, sot ohajtanak egy masik rendszert is, ahol a hetkoznapi, nem feltetlenul ismetlodo jellegu piaci vagy kvazi piaci csereugyletekben nincs szukseg ilyen helyzetspecifikus ismeretekre, onallo kezdemenyezesre, stb., es az ember viselkedhet marslakokent mert a letezo es mukodonek hirdetett rendszerek valoban mukodnek is. Igy peldaul a busz oda all be ahova elore meghirdetik, es ha megis alkalomszeruen mashova kenyszerul, akkor azt az utasok erdekeben kihirdetik. Ha pedig folaymatosan ilyen fennakadas tortenik, akkor a rendszerben leteznek, es jol vegzik a dolgukat azok a visszacsatolasok, amik reven aztan a rendszer is valtozik, es pl. atirjak a menetrendet, vagy a busz beallohelyek felosztasan valtoztatnak.

Amirol te beszelsz, azt szokas ugy emlegetni, hogy balkan, meg a helyzetspecifikus ismeretek felertekelodese, meg kovetkezmenyeknelkuliseg, stb. A rendszertismeroknek ez elonyos, a rendszert nem ismero tomegnek hatranyos. Persze ha egesz eletedben nem dugod ki az orrodat a szuk kornyezetedbol, akkor jol ismered a nredszert es sosem koppansz.

Amire en vagyok, azt ugy lehetne hivni, hogy semleges, jol mukodo rendszerek, verseny es az altala kikenyszeritett valtozasok, stb. Ennek is vannak elonyei es hatranyai. A lokalis tudas kicsit leertekelodik benne, illetve annak szuksegessege es haszna attolodik a komplexebb tranzakciok fele, mig az egyszeru tranzakciok siman, olajozottan, mindenki szamara kielegitoen mukodnek. Emiatt viszont az emberek kreativitasukat es energiajukat a komplexebb ugyekbe fektetik, es pl. mikrocsippet terveznek.

A fo gond az, hogy Magyarorszag maig nem tudja eldonteni, mit akar. Nyilvan vegytisztan egyiket sem akarja senki, hiszen annak peldaul gondolom te (a nagyseggu mancika hive) sem orulnel ha mondjuk banant meg mindig pult alol kene szerezni telen. Jobb megvenni a tescoban, nem?

Az altalam jobban ismert orszagok kozul egyedul Magyarorszagon latom az ilyen iranyu kozmegegyezes hianyat. Ettol lehet pl izgi homarblogokat csinalni, ahol a marslakok anyaznak a balkani ugyeskedoknek es viszont. Jo kis szinhaz, kar h a tobbseg sziv kozben.

Mr. O'Donaghue · http://watchdog.blog.hu 2009.12.15. 12:59:19

Kedves gepard5! Tovább olvasva hozzászólásaidat, egyre inkább ökölbe szorult a talpam!

1. Az utas előre tájékozódott --> nem követett el hibát
2. Nem várható el az utastól, hogy a helyi pletykafészek öregasszonyt is megkérdezze --> nem követett el hibát
3. Panaszkönyvet kért --> jogosan
4. Volános bunkó volt --> megengedhetetlen

Ezért írt a Homárra. Ha csendben megkapta volna a panszkönyvet, nyugton maradt volna a seggén.

Egyébként, ha moziba mész, megnézed, hogy hol milyen filmet adnak (menetrend megtekintése), de gondolom te is fel vagy háborodva, ha a Mammutban közlik veled a film kezdete előtt 5 perccel, hogy bocsika, ezt a Corvin moziban vetítik 10 perc múlva. Pedig te előre megnézted, hogy hol adják. Sebaj, legalább megtanultad, hogy kevés előre tájékozódni a vetítés időpontjáról, előtte végig kell járni az összes mozit, és megkérdezni: nem ott adják-e véletlenül. Elvégre a mozinak nem az a feladata, hogy egyesével odamenjen mindenkihez, hogy talán szíveskedjen befáradni és megnézni egy filmet...

gepard5 2009.12.15. 13:11:56

@Mr. O'Donaghue:

Látom már kezd elfajulni a háborgás,de te egész kulturáltan állsz a témához!

1.:A volán tájékoztatott:Mindhárom busz ott volt a kocsiállás körül és mindegyiken ott volt a tábla!A problémát a nyomi utasnak pont az okozta,hogy három egyforma jelzésű egymás mellett lévő jármű közül nem tudta kiválasztani a neki kelőt,mert állt,mint f*sz a lakodalomba!
2.:Nem elvárható,hogy egy ember legyen talpraesett,ha egy ismeretlen helyen jár?Jó igazad van!Semmi baj,megszívta!De ugye az sem elvárható,hogy tök hülye legyen és ezekután még agresszív és reklamáló is!
3.:Nem köteles az utas a megállóba lenni!Ez is igaz!Pl.:én sem vagyok most egy megálló közelében sem és láss csodát:nem is visz el egy busz se!A különbség az,hogy én ezért nem reklamálok acsarkodva!
4.:A jómúltkor a fodrászom nem rakta ki a cetlit az üzletajtóra,hogy ma nem lesz nyitva és nekem kellett rátelefonálnom,hogy hol van!A vége az lett,hogy egy nappal később rövidült meg a hajam,de ettől még nem követeltem a fodrásztól a telefonszámlám kiegyenlítését és nem mentem máshová levágatni a hajamat sem,mert egy kis bosszúságból nem kerítek nagy feneket!Nem kértem az iparengedélyének a bevonását sem,mert nem csatlakozok ehhez az undorító nemzeti sporthoz,ami magyar sajátosság és úgy hívják,hogy Felháborodott Hibakeresés Másokban!

sncf 2009.12.15. 13:14:06

@ZX: Hát az említett járat egy héten 7-ből 4-szer a másik mellé áll be. Minden reggel látom.

sncf 2009.12.15. 13:21:10

@efhábé: és a buszsofőr honnan tudja meg, hogy ma éppen melyik kosciállásra kell állnia?

MosoMasa 2009.12.15. 13:21:58

@gepard5: "A problémát a nyomi utasnak pont az okozta,hogy három egyforma jelzésű egymás mellett lévő jármű közül nem tudta kiválasztani a neki kelőt,...."
Hogyan kellett volna? Sorsolással? Vagy telepátia?
Megkérdezte. Mondták a másik az - de már elment. Hmmm?
A másik:
"Azt nem tudom,hogy tudjátok-e,hogy a menetrendi tájékoztatás CSAK TÁJÉKOZTATÓ JELLEGŰ,mint ahogy a neve is sugallja!" - nem! Ez nem azt sugallja. Mondhatjuk nem sugall semiit hanem tájékoztat! - a gyengébbeknek: leírja a rendet ami szerint közlekednek a buszok!
Ha tájékoztató jellegű lenne, akkor az lenne odaírva, hogy kb fél egykor indul, vagy várhatólag fél egy tájékában várható az indulása....

MosoMasa 2009.12.15. 13:24:10

@gepard5: A boltban szerinted az ár tájékoztató jellegű?
Sírsz, ha a kasszában többet fizetsz? Miért nem kérdezősködtél körbe a többi váasárló közt? csak álltál a kaszában mint fsz a lakodalomban?
fajin lenne mi?

efhábé 2009.12.15. 13:28:34

@sncf: Például a fedélzeti tájékoztató rendszerről? Az nem holmi űrtechnológia, ott figyel pl. minden BKV-buszban is.
De akár lehet egy tábla a behajtásnál is, amikor begurul a sofőr, megnézi, melyik állásra kell beállnia. Nem ördöngősség...

gepard5 2009.12.15. 13:30:37

@MosoMasa / Ha nagy leszek, japán leszek!:

Mondjuk ezt én is hibának tartom,hogy a menetrendnél nem hangsúlyozzák ezt ki!Mármint,hogy az nem kötelező érvényű,hanem csak javaslat!Ki kellene,akkor kevesebb lenne a reklamálás!
Az esetről annyit,hogy a nyolc ember+ kutyának egyszerűen pechje volt,mert nem a megfelelő sorrendben érdeklődött a három busznál.Így jártak!De a reklamálást nem veszi be a gyomrom,mert nem dolgozói hiba okozta azt,hogy ők nem utaztak,hanem a saját mulyaságuk!

ZX 2009.12.15. 13:31:14

@sncf: Én is mentem már nem egyszer azzal a járattal, (illetve nem azzal, hanem a gyorsjárattal ami csak Bp-en áll meg), de én még sosem láttam, hogy a busz mellé beállna egy másik. Persze ettől még lehet, vagy nekem is elkerülte a figyelmemet, mert nem érdekelt megy-e még másik busz Sukoróra.

Kitalátor (másként) gondolkodó · http://kitalator.blog.hu 2009.12.15. 13:32:52

@Maresz:
- Kéretik Mancika nénit nem lemancikázni, mert a fejedbe húzza a laptopos vesszőkosarát!
- Mivel megírtam, hogy Mancika néni minden pályaudvaron ott van, a rendszerismeretről szóló hablatyod teljesen értelmetlen. Magyarul nem tudók és siketek hátrányt szenvedhetnek, ha nincs egy papírjuk, amire rá van írva NAGY betűkkel, hogy BUSZ SUKORÓ.
- Sajnos nem sok helyen jártam, de furcsa módon nem okozott problémát számomra a tömegközlekedés a szomszédos országokban és Lengyelországban sem. Egyedül Bulgáriában ültünk fel majnem rossz buszra, mert a "Szozopol" kérdésünkre először lelkesen bólogatott a sofőr, aztán amikor mégis fel akartunk szállni, az általa ismert összes nyelven elmondta, hogy nem Szozopol. Tudom, ugyanígy járhatok Szicílián is.
- "Amire en vagyok, azt ugy lehetne hivni, hogy semleges, jol mukodo rendszerek, verseny es az altala kikenyszeritett valtozasok, stb." No ilyet csak a mesékben és Engels műveiben találhatsz. Helyette monopóliumok, árkartellek, állami és önkormányzati beavatkozások, titkos és nyilvános összefonódások, vérségi kötelékek hálózata, érdekcsoportok informális zsarolópotenciálja az, ami a világ piacain érvényesül.

Egyre több ember számára vége már az "önszabályozó piacgazdaság" című vallásos mítosznak vagy mesének, hála ennek a virtualizálódó világnak és a virtuális válságának, amelybe a valóságban is beledögölhetünk. "Andersen meghalt, Hófehérke kurva lett!"
Ja, és a Tescoban szar a banán, vagy zöld, vagy rohadt. Mancika néni (őstermelő!) sokkal szebbet árul ugyanannyiért a piacon...

Kitalátor (másként) gondolkodó · http://kitalator.blog.hu 2009.12.15. 13:35:52

@gepard5: Mondjuk én azt nem értem, hogy 3 buszvezetőt 3 ember miért nem tud egyszerre megkérdezni, miközben a negyedik, továbbá "A négy páncélos meg a kutya" a csomagokra vigyáz...

efhábé 2009.12.15. 13:36:21

@gepard5: "A problémát a nyomi utasnak pont az okozta,hogy három egyforma jelzésű egymás mellett lévő jármű közül nem tudta kiválasztani a neki kelőt,mert állt,mint f*sz a lakodalomba!"

Te tényleg nem érzékeled a problémát ott, hogy 3 KÜLÖNBÖZŐ menetirányú és menetrendű busznak EGYFORMA a jelzése? Ráadásul EGY helyen állnak?
Mi van, ha az utas történetesen nem magyar? Mi van, ha értelmi fogyatékos? Te komolyan gondolod, hogy az egyik nagyvárosunk forgalmas buszpályaudvarán a szokásjog és a helyismeret a megfelelő vezérlőelv a működtetésnél?
A rendszert úgy kell kialakítani, hogy egy csak szuahéliül beszélő értelmi fogyatékos süket is gond nélkül használni tudja, ha a rendszer nem ilyen, akkor gond van a rendszerrel. Jelenleg a rendszer olyan, hogy még egy átlagos képességekkel rendelkező magyarajkú sem tudja használni, ha nincs helyismerete. És ez gáz, tekintve, hogy nem egy szabolcsi zsákfalu megállójáról beszélünk, hanem a Dunántúl egyik legfontosabb közlekedési csomópontjáról.

gepard5 2009.12.15. 13:37:30

@MosoMasa / Ha nagy leszek, japán leszek!:

Te meg miről beszélsz?A buszjegy árról senki nem értekezett és sztem az mindhárom járatnál a viszonylatnak megfelelő volt gondolom én!
Itt arról van szó,hogyha én Mucsaröcsögén fel akarok szállni egy buszra,de az előttem lévő három buszból nem tudok dönteni,akkor kérdezősködök!Ha ennek ellenére megszívom,akkor sem hibáztatok mást és nem hányom tele az internetet másnap a saját fas*ságommal és nem uszítok mások ellen,csakmert ez divatos manapság!

efhábé 2009.12.15. 13:42:55

"egyszerűen pechje volt,mert nem a megfelelő sorrendben érdeklődött a három busznál."

Tehát az utasnak gyors valószínűségszámítást követően kell eldöntenie, milyen sorrendben érdeklődjön a 3 tökegyforma jelzésű busznál, de ez természetesen nem a rendszer, tehát a rendszert működtető dolgozók hibája.

"Így jártak!De a reklamálást nem veszi be a gyomrom,mert nem dolgozói hiba okozta azt,hogy ők nem utaztak,hanem a saját mulyaságuk!"

Tényleg nem a dolgozók tehetnek arról, hogy a kiírt időben a kiírt helyen nem az a busz áll, amelynek sukorón át kell Budapestre mennie, Budapest jelzéssel, hanem egy másik, amelynek pár perccel későbbi az indulási ideje, az autópályán megy Budapestre, Budapest jelzéssel.
Nyilván tehet róla a kormány, az időjárás, a magas üzemanyagárak, a vállalat alulfinanszírozottsága, de a dolgozók, akik ezt a helyzetet konkrétan előidézték, na azok nem. Hogy neked mennyire igazad van...

MosoMasa 2009.12.15. 13:45:19

@gepard5: Ja. Ki van írva, hogy a 6-osról megy, akkor mit kérdezősködjek? Kérdezzem végig, hogy nem a 7-esen, vagy a 9-esen, meg az 5-ösön áll véletlenül?
Jó nagy tapír vagy bazzmeg.
Kívánom hogy a szerinted "tájékoztató jellegű" táblák miatt valaki hajtson el a bélbe mikor mégy panaszkodni kis pitiáner dolgaid miatt.
Meg a benzinkúton a kiírt tájékoztató jellegű tábla miatt dizelt tankolj a benzines autódba.

gepard5 2009.12.15. 13:45:34

@efhábé:

Na végre,ide is eljutottunk!A hiba a rendszerbe van!Ezen változtat vmi,hogyha acsarkodunk egy forgalmistával,beírunk a volános panaszkönyvbe,teleszarjuk a netet?Nem!
Akkor meg minek csinálta?Helyette lett volna talpraesettebb előtte!

efhábé 2009.12.15. 13:49:15

@MosoMasa / Ha nagy leszek, japán leszek!: Dehogy kérdezd. Neked kutya kötelességed tudni, hogy adott időben 3 különböző busz indul Budapestre és ezek véletlenszerűen állnak be, úgyhogy neked a sofőrt kell figyelned, mivel ugyanazok a sofőrök vannak ott állandóan, úgyhogy már arcról lehet tudni, melyik busz melyik.
Ha meg nem tudod fejből a komplett menetrendet + a buszvezető személyi állományt + a buszok rendszámát, akkor ne téblábolj kétségbeesve, hanem kérdezd végig egyesével az utasokat, hogy melyikük ismerős itt. Ha véletlenül a rendelkezésedre álló 3 percben nem találsz ilyen utast, akkor így jártál, ez a te hibád, mert nem tájékozódtál előre a helyi viszonyokról és szokásokról.
Egyébként pedig welcome to the Balkán...

gepard5 2009.12.15. 13:52:23

@efhábé:
Pontosan!Nem a dolgozó tehet róla,hogy egy rossz rendszert kell nap nap után életbe tartania,úgy ahogy épp sikerül neki!
Az élelmesebbje alkalmazkodik ehhez,hogy jól járjon,az ilyen nyomik,meg elvárják,hogy a szájukba repüljön a sült hal,de ha ez nem történik meg,akkor habzik a szájuk!Hát ez nem tetszik,mert mások munkáját minősítik le,pedig azok az emberek becsülettel dolgoznak.

NIlovagja 2009.12.15. 13:53:40

@Kitalátor feljegyzetei: Bulgáriában a bólogatás nemet jelent. Én is megszívtam ezzel sokszor, pedig tudtam :P

Fehérvári vagyok és egy kicsit beleláttam a buszpályaudvar felújításába is. Kb 18 terv volt arról, hogy milyen lesz az új.
OFF Legjobb az ott található hatalmas beton-fagyitölcsérek története:D Ugyanis a tér egésze egy helyrajzi számon szerepelt, végében az albapláza előtt található Mária-szoborral együtt. Ezért a műemlékvédők rászálltak a témára és "sikeresen" megvédték a bűnronda tetőelemeket, ezért nem lehetett normális kinézetű pályaudvart építeni. A peron végében található játékteremért meg én kérek elnézést :(

Egyébként amíg felújították, a nem messzi murvás parkoló szolgált buszpályaudvarként, és aki nem tudta korábbi tapasztalatból, hányas számú kocsiállás merre van, az bizony kevergett negyed órákat

ON

Remélem az index címlap felnyitja az Alba Volán szemét, hogy ilyen esetekre élő hangosbemondást lehetővé tegyenek. Igazán nem lenne nagy cucc, és az se, hogy a nem a szokott helyre beálló busz megeresszen egy telefont befelé erről.

MosoMasa 2009.12.15. 13:54:27

@efhábé: És akkor még nem is beszéltünk arról, hogy eleve telefonon (kérdezősködés közben természetesen) próbáljuk felhíni a volán utasinformációs központját a pontosítás miatt ( természetesen nem veszik fel), valamit kötelezően minden utasnak kell legyen egy netbookja, amin online webkamerán követheti az eseményeket, miszerint melyik busz hová áll pontosan!

efhábé 2009.12.15. 14:03:16

@gepard5: "A hiba a rendszerbe van!Ezen változtat vmi,hogyha acsarkodunk egy forgalmistával,beírunk a volános panaszkönyvbe,teleszarjuk a netet?Nem!
Akkor meg minek csinálta?Helyette lett volna talpraesettebb előtte!"

Mintha a panaszkönyv éppen erre lenne, nem? Persze el lehet intézni annyival is, hogy a köcsög miért nem ismerte a helyi szokásokat, de mintha nem erre szeretnénk haladni, nem?

blogszilva 2009.12.15. 14:05:57

@efhábé:

Arról nem is beszélve, hogy a sok, ugyanolyan végcélt megnevező buszról honnan a fenéből kellene tudnia az egyszeri utasnak, hogy melyik éppen merrefelé, és hol megállva közlekedik?

Én távolsági tömegközlekedésben szinte kizárólag csak vonattal utaztam, de ott az utóbbi időkben megtanultam, hogy ha véletlenül érdeklődni kell, akkor érdemes tudni a vonat azonosító számát. A buszoknál nem létezik ilyen azonosító? Nem lehetne a "Budapest" táblára vagy mellé kiírni ezt is, hogy a 8 különböző módon, egy helyről induló "Budapest" célú buszról az idegen is el tudja dönteni, melyikre kellene felszállnia?

Arra meg már sajnos szinte fel sem kapja a fejét az ember, hogy egy szolgáltató még véletlenül sem szolgáltatni akar, hanem úgy viselkedik, mintha az utasok lennének őértük...

MosoMasa 2009.12.15. 14:06:23

@gepard5: Így van, és sülthal módjára random helyen találjuk minden nap a kedvenc tv csatornánk a kedven brazil sorozatunkkal, mert a kiírás, csak tájékoztató jellegű.
Felszállva a 6-os buszra nagy izgalommal várjuk, hogy ma épp hová közlekedik....mert a kiírás, csak tájékoztató jelegű.
A telefonálás kifejezetten szórakoztató, hisz ki tudja hová kapcsol épp...
a közlekedésből pedig izgalmas akciójátékot lehet csinálni, hisz a kresz csak tájékoztató jellegű ... ki tudja mikor jön egy veszett autós szembe, hisz szabadon váltogathatja a jobbra- és balra tarts szabályait, vagy hát a zebrán is vígan száguldhat egy zil... de milyen érdekes lehet pl. egy zebra... ki mikor tartja be a piros jelzést, hisz csak tájékoztató jellegű.

gepard5 2009.12.15. 14:06:45

@efhábé:

De nem a megfelelő helyen írt a panaszkönyvbe!A pályaudvarral van a gond,tehát reklamáljon az önkormányzatnál,ne a volánnál!

efhábé 2009.12.15. 14:11:00

@gepard5: "Pontosan!Nem a dolgozó tehet róla,hogy egy rossz rendszert kell nap nap után életbe tartania,úgy ahogy épp sikerül neki!
Az élelmesebbje alkalmazkodik ehhez,hogy jól járjon,az ilyen nyomik,meg elvárják,hogy a szájukba repüljön a sült hal,de ha ez nem történik meg,akkor habzik a szájuk!Hát ez nem tetszik,mert mások munkáját minősítik le,pedig azok az emberek becsülettel dolgoznak."

Nem a dolgozó tehet róla, azok becsülettel dolgoznak:

Akkor egy kis gyűjtés innen a topicból, mind-mind a fehérvári viszonyokról szól, ráadásul mindet lehetne kezelni helyben, ha a dolgozók tényleg becsülettel dolgoznának és nem az lenne a mottójuk, hogy:

"ki a fasz vagy te? Mit közöd van hozzá!"

Szóval az említett gyűjtés a becsületesen dolgozó emberekről:

Ritkábban kellemetlen, de jelzi a profizmust az is, hogy... a kiírt indulási időpont után 2 perccel a kijelző azonnal a következő járatot mutatja. Az, hogy vmi késik? Ugyan már, minek bemondani, vagy kiírni, az utas ugyis rájön... Na de... Volt már, aki leszállt a 15 percet késő buszról, mert a kijelző szerint lett volna negyed órája egy kávéra :-)

Amúgy utaztam egyszer Fehérváron át Budapestre, a buszpályaudvarból annyit láttam, hogy jobbra tőlünk áll egy busz a megállóban, balra egy másik üresen parkol, a mi buszunk meg a kettő között araszol, megáll, leugranak emberek, felugranak emberek, és már indulunk is. Úgy tűnik nem egyedi eset.

1.) A Busz nem a saját helyére áll be, mert:
- éppen egy másik áll benn a helyén akinek a sofőrje éppen kávézik, dolgát végzi, stb...
- csak lusta egyszerűen lusta beállni.
- az "ismerősök" tudják honnan indul, a többi utas meg rohadjon meg

2.) Ki/beszállítás nem a kijelölt helyen, hanem a forgalmi sáv közepén történik az esetek 60-70%-ban. Úgy, hogy mindkét oldalon megy a forgalom.

3.) A busz megáll a középső sávban, majd a sofőr leszáll ügyet intézni (forgalmi iroda, pisilés, kávé, ismerős, cigi stb...) csak "1 percre" . Ami azt eredményezi, hogy qrva nagy dugó lesz perceken belül főleg délután.

4.) Direkt olyan kocsiállásra áll be kiszállítani, ahol ki van írva (és várakozó tömeg is van), hogy 4-5 percen belül indul(na) a busz, csak még nem ért be (pld. Budapestről). Majd kiszállítás után elmegy a 3. pontban felsorolt ügyeit intézni. Ez azt eredményezi, hogy a kocsiállásra beállni szándékozó járat nem tud beállni a helyére, sőt sok esetben sehová sem, így köröznie kell, mint a mérgezett egérnek. (ami késést és az utasok bosszankodását is magával hozza) Láttam már olyan esetet, amikor a rossz helyen megálló sofőrt többen is figyelmeztették, de az eléggé paraszt módon egyszerűen "ki a fasz vagy te? Mit közöd van hozzá!"-val válaszolt, majd röhögve elment a dolgára.

5.) A másik lol helyzet, mikor egyidőben (vagy 2-5perc eltéréssel) két busz is indulna az adott kocsiállásról. Pld. 16:45 Győr és Tatabánya 14-es kocsiállás. A sofőrök ilyenkor az erősebb kutya baszik felállásban döntik el, hogy ki fog beállni. :-)

Erről ennyit, eszükbe sem jut a "becsületesen dolgozó embereknek", hogy megpróbálják tisztességesen működtetni a rendszert. Minden jó, úgy ahogy van és ha néha kiderül, hogy mégsem, akkor arról a köcsög utas tehet, aki még a rohadt kutyáját is képes behozni a váróba és reklamálni, hogy lekéste a buszt. Hát a faszért nem kérdezett meg valakit? De természetesen ne dolgozót kérdezzen, nekünk rohadt sok a dolgunk azért a rohadt kevés fizetésért, az utasok meg úgyis unatkoznak, majd ők elmondják.

Csodás, becsületesen dolgozó emberek, akik egy rossz rendszert próbálnak üzemeltetni.
Pont az a gond, hogy számodra teljesen elfogadható működés az, ahol:
"Az élelmesebbje alkalmazkodik ehhez,hogy jól járjon,az ilyen nyomik,meg"

Az ilyen nyomik azok, akik nem ismerik rutinszerűen és készségszinten a helyi szokásokat. Holott egy nagyváros forgalmas pályaudvarának nem szabadna szokások szerint működnie, világos és könnyen hozzáférhető, könnyen értelmezhető és követhető szabályok szerint kellene működnie.

gepard5 2009.12.15. 14:20:02

"Holott egy nagyváros forgalmas pályaudvarának nem szabadna szokások szerint működnie, világos és könnyen hozzáférhető, könnyen értelmezhető és követhető szabályok szerint kellene működnie. "

Jól mondod:így kellene.De ha egyszer nem így működik,akkor találja már fel magát nyolc ember meg egy kutya ne sírjanak már!Nem egy forgalmista meg néhány buszvezető hibájáról van szó,tehát ne őket hibáztassa!

hagymásbab85 2009.12.15. 14:21:14

Nem tudom ki hogy van vele, de én régen sokat buszoztam össze vissza az országban és voltam annyira tökös legény, hogy kérdeztem, lestem a buszt merre van, hol áll, stb. Nem ám odaálltam az X számú indulóhely mellé és vártam a sültgalambot. Aki hülye, az az is marad és ne csodálkozzon, ha annak is nézik.
Voltam párszor a fehérvári pályaudvaron is és ki merem jelenteni, hogy az ország 90%-ában örömmel vennének egy olyan buszpályaudvart (mégha kicsi is).

MosoMasa 2009.12.15. 14:22:42

@efhábé: Nyugodj bele, a saját 450m-es életterén kívül már ő is csak egy suttyó, aki csak les az ismeretlenbe és hőbörög, hogy ő a vásárló, meg az utas... ha nem megy minden flottul - "őérte vannak a szolgáltatók, nem fordítva" uncsi szlogen rögtön értelmet kap!

efhábé 2009.12.15. 14:26:28

@gepard5: Az önkormányzat határozza meg, melyik busz mikor és melyik állásról induljon? Az önkormányzat szabályozza, hogy mi a teendő, ha az előre meghatározott állás nem használható?
Ne vicceljünk már, értem én, hogy kicsi a pályaudvar ekkora forgalom lebonyolításához a jelenlegi rendszer szerint, de a rendszert nem az önkormányzat találta ki és működteti.
A Volánnak ki kéne húznia a seggét a fejéből és körülnézni, máshol hogyan oldották meg ezt normálisan.
Jártam már pár forgalmas buszpályaudvaron, pl. a chicagoin, ami nem kicsi, iszonyatos forgalom van, mégis jól működik a rendszer, könnyű megtalálni a buszodat és nem indul ugyanonnan szinte egyszerre 3 busz 3 különböző útvonalon.
De emlegethetnénk a tel-avivi buszpályaudvart is, ami egy rohadt nagy épület, több szintről indulnak a buszok, nem lehet megcsinálni azt, hogy ne a kiírt állásról induljon, mégis működik a rendszer, ráadásul nagyságrendekkel nagyobb forgalommal, mint a fehérvári pályaudvar.
en.wikipedia.org/wiki/Tel_Aviv_Central_Bus_Station

Kitalátor (másként) gondolkodó · http://kitalator.blog.hu 2009.12.15. 14:32:33

@Csabikuci85: "az ország 90%-ában örömmel vennének egy olyan buszpályaudvart"

Kivéve a megyeszékhelyeket és a többi "megyei jogú várost"?

papugaja 2009.12.15. 14:32:49

@gepard5:
"De ha egyszer nem így működik,akkor találja már fel magát nyolc ember meg egy kutya ne sírjanak már!"

Szerintem meg sírjanak. Tegyenek panaszt, verjék az asztalt, toporzékoljanak, amíg észre nem veszi a drága szolgáltató, hogy nini, ügyfelek is vannak itten, tán csak nem szolgáltatást várnak el?

gepard5 2009.12.15. 14:35:54

@efhábé:

Helyes!Ajánld fel a szolgálataidat a fehérváriaknak,ha tudsz jobbat!gondolom,ha az adott kocsiállásnál megszüntetik ezt,akkor másiknál lesz ez a probléma és ha a díszes kutyás társaság legközelebb Győrbe vagy Pécsre akar menni,akkor meg azt kifogásolja,mert akkor sem lesz éber!

efhábé 2009.12.15. 14:37:01

@gepard5: No de azt értsd már meg, hogy az ember nem tudja előre, hogy a buszpályaudvar nem működik. Normális ember azt feltételezi, hogy a buszpályaudvar rendeltetésszerűen működik és ha azt mondják, hogy 7:35-kor a 8-as állásról indul Budapest felirattal az a busz, amelyik megáll Sukorón, akkor az egyszeri ember ezt elhiszi és nem kezd el kombinálni. Ismerni kell az anomáliát ahhoz, hogy kezelni tudd, és máris visszajutottunk oda, hogy nem szokások szerint kellene működnie a rendszernek.
Rohadt egyszerű ám kitenni egy tacepaót az álláshoz, hogy:
"Kedves utasaink, előfordulhat, hogy torlódnak a járataink, ezért az ön busza nem tud beállni a kijelölt állásba, kérjük, ez esetben érdeklődjön kollégánktól, aki ilyen esetekben az állásnál várja az önök kérdéseit."
De ez már feltételezi az ügyfélbarát hozzáállást, azt, hogy a dolgozó végiggondolja, mit okoz az, hogy ő eltér a rendszertől. De ennek a csírája sincs meg a volán-dolgozókban (meg a máv-dolgozókban meg lehetne sorolni hosszasan), az a hozzáállás, hogy "úgyis tudják, naponta járnak erre, meg különben is le van szarva, nem fogok én ott fagyoskodni ennyi pénzért".
És egyébként feltalálta magát a nyolc ember, elindult kérdezősködni, csakhogy mire a megfelelő buszhoz irányították őket, az már elment.

"Amikor végre az első emberünkre került a sor, és kérte Sukoróra a jegyet, kiderült, hogy az a 40-es busz, ami a pályán megy Pestre, Sukoró felé még csak véletlenül sem, a mi buszunk mögötte parkol."

Figyeled? A sofőr azt mondta, a mögötte lévő busz az övék.

Ők átmentek:
"Erre közölte, hogy nem tud nyolcat adni, de nem is kell, mert ez a busz nem áll meg Sukorón, a sukorói busz, az első budapesti busz mellé állt be, de már elment."

" Minthogy a buszmegálló, ahol a buszunknak meg kellett volna állnia már betelt, megállt ott, ahol tudott, de senki nem szólt ki a buszból, hogy ez a busz az a busz, aminek ott kéne állnia, ahol a másik áll. Ráadásul egy olyan helyen állt meg, ahol az összes kihajtó busznak meg kellett állnia, ha ki akart menni a busz-pályaudvarról és még takarásban is volt."

Az első buszsofőr akár pontos információt is adhatott volna.
A Volán tájékoztathatta volna az utasokat, hogy a kiírt állásra nem a megfelelő autóbusz állt be, azt itt és itt találják az utasok. Ez mind-mind dolgozói hiba és "leszarom"-hozzáállás.

gepard5 2009.12.15. 14:38:58

@papugaja:
A szolgáltató szolgáltatott csak a "kedves" ügyfél azt nem vette igénybe,majd utánna még őneki állt feljebb...

efhábé 2009.12.15. 14:41:11

@gepard5: könyörgöm, azt értsd már meg, hogy az úticélhoz kötött állás a probléma.
Ha ez a rendszer marad, persze, hogy másik állásnál okoz problémát.
Dinamikus állás-kezelés a titka a rendszernek, plusz a normális utastájékoztatás. X állásról Y helyre megy a busz, ezt kiírom jól értelmezhetően több helyen, hogy mindenki láthassa és odaérhessen, aztán X állásról Z helyre megy a következő busz.
Mint a reptéren pl. Egyik londoni járat a 12-es kaputól indul, a másik másnap a 21-től, nincs desztinációhoz kötve a kapu. Amikor belépsz az indulási oldalra, máris látod a táblán, hogy a te géped melyik kaputól indul és a tranzitban ahhoz a kapuhoz mész oda, ennyi.

MosoMasa 2009.12.15. 14:44:41

@gepard5: Mer nem volt mit igénybe venni?
A másik dolog: mit szolgáltatott?

gepard5 2009.12.15. 14:44:47

@efhábé: "Az első buszsofőr akár pontos információt is adhatott volna.
A Volán tájékoztathatta volna az utasokat, hogy a kiírt állásra nem a megfelelő autóbusz állt be, azt itt és itt találják az utasok. Ez mind-mind dolgozói hiba és "leszarom"-hozzáállás. "

Az egyik buszsofőr honnan tudná,hogy mit csinál a másik?Lehet,hogy ne is azonos cégnél dolgoznak!Másik volán társaság,stb...
A megállóba a helyes busz állt be,de egyszerre csak egy fért oda hely hiányába nem pedig három!Ennyi!

gepard5 2009.12.15. 14:46:59

@efhábé: Irj a volánnak,hogy jobbá tudod tenni a rendszert!De a suttyó utas,aki a sült galambot várta az akkor se reklamáljon,hanem elötte legyen élelmes!

efhábé 2009.12.15. 14:47:16

@gepard5: Könyörgöm a szolgáltatás nem csak annyi, hogy 7:35-kor elindítok egy buszt.
Azt a buszt úgy kell elindítani, hogy az előre jelzett helyen a lehetséges utasok meg is találják.
Ha nem az előre jelzett helyről indítom, akkor lehetőséget adok az utasoknak, hogy megtalálják az új helyet, pl. bemondom többször, hogy ez és ez a busz át lett helyezve.
Kiírom egy jól látható táblára.
Odaállítok egy embert, aki elkajabálja párszor hangosan, hogy "jóemberek, akik ezt a buszt keresi, menjen arrébb 5 méterrel, mert ott a busz".
Tájékoztatni kell az utasokat és nem úgy, hogy miután sorbaálltak, a buszsofőr elküldi őket egy másik buszhoz, hogy ott is hosszas sorbanállás után derüljön ki, hogy egy harmadik busz az igazi, ami a kétszeri hosszú sorállás miatt már elment.
Ez a szolgáltatás. Az nem szolgáltatás, ha csinálnak valamit, de azt nem lehet igénybevenni, mert nincs róla releváns információ.

papugaja 2009.12.15. 14:47:42

@gepard5:
Érdekes felfogás. Nem vagy te ügyvéd?

GáborSzeged 2009.12.15. 14:50:42

Magyar ember a magyarnak nem segít soha!!!
End of...

efhábé 2009.12.15. 14:50:59

@gepard5: Te tényleg nem beszélsz magyarul?
A "suttyó utas, aki a sültgalambot várta", rossz információt kapott a sofőrtől. Mit kellett volna tennie? Te mit tettél volna a helyében, ha beáll a kiírt állásra az a busz, amire rá van írva, Budapest? Felszálltál volna, hiszen ez van a menetrendben, LÁTSZÓLAG minden rendben, vagy előtte körbekérdezed az utasokat, hogy a LÁTSZAT ELLENÉRE nincs itt valami turpisság?
Az égvilágon semmi gond nem volt az utasokkal, már persze azon kívül, hogy képesek voltak komolyan venni a VOLÁN-t és elhinni, hogy ésszerűen cselekszik.
A volán meg találja ki egyedül a működőképes rendszert, ez a dolga neki.

MosoMasa 2009.12.15. 14:51:07

@papugaja: Nem ügyvéd. Egy értetlen volános.

gepard5 2009.12.15. 14:51:54

@MosoMasa / Ha nagy leszek, japán leszek!:

Jól értelmeztem,hogy mindhárom járat el lett végezve?Sztem igen!

blogszilva 2009.12.15. 14:53:31

@gepard5: Lóf...t "legyen élelmes", ez nem lehet egy szolgáltatói hozzáállás! Nem tudom, mi okod van védeni egy ennyire elképesztően rosszul működő, és kicsit sem "szolgáltatóinak" nevezhető rendszert. Csak arra tudok gondolni, hogy valamilyen (anyagi) érdekeltséged van abban, hogy így működjön, az összes "érved", amit eddig felhoztál, hajmeresztő butaság. Mindegy, én nem állok le vitatkozni Veled, mert kb. olyan, mint egy lóval imádkozni...

gepard5 2009.12.15. 14:55:48

@efhábé: Mit tettem volna?Valószínűleg én is megszívtam volna!De én nem panaszkodtam volna utánna,nem kérem a panaszkönyvet,nem nyitottam volna bloggot!Elintéztem volna egy sima káromkodással és a rossz szerencsémet okoltam volna!

Art Mooney 2009.12.15. 14:59:36

szeretnek egyszer egy olyan orszagban elni, ahol ilyen esetben a posztirot csak es kizarolag trollok hulyezik le.

van egy olyan erzesem, h ez nem Magyarorszag lesz :(

MosoMasa 2009.12.15. 15:01:17

@gepard5: Ja, tényleg. Csak az utas maradt le. De ez mellékes is egy közlekedési vállalatnál akinek az a profilja, hogy utasokat szállít.
A rákosi korszakban voltak ilyen dolgok: papíron rendben minden, meg darab-darab...kipipálva, halad a szocializmus építése!

papugaja 2009.12.15. 15:02:47

@GáborSzeged:
Sőt! Magyar seggbe magyar lófaszt!

efhábé 2009.12.15. 15:03:57

@gepard5: "Az egyik buszsofőr honnan tudná,hogy mit csinál a másik?Lehet,hogy ne is azonos cégnél dolgoznak!Másik volán társaság,stb..."

Ehhez képest a poszt szerint meglehetősen határozottan állította, hogy a mögötte álló busz a megfelelő.

"A megállóba a helyes busz állt be,de egyszerre csak egy fért oda hely hiányába nem pedig három!Ennyi!"

Ha ugyanarról az állásról indul Bp-re 3 busz, az egyik 7:35-kor, a másik 7:40-kor, akkor szerinted a 7:40-kor induló busz a helyes? Ne vicceljünk már egymással. Normális ügymenetben ilyen eleve nem fordulhatna elő, hogy 3 busz feltorlódjon egy állásban, de ha már feltorlódott, akkor kezelni kell a helyzetet, pl. beáll a MEGFELELŐ busz az állásba, felveszi az utasokat, elindul, beáll a következő, felveszi az utasokat, elindul, majd beáll a harmadik. Vagy beáll az első, a második pedig beáll máshová és erről TÁJÉKOZTATJÁK az utasokat.
Nehogy már az legyen a normális, hogy a 3 busz közül esetlegesen és véletlenszerűen beáll egy, a másik kettőt pedig keresgélje önállóan az utas, ha egyáltalán tudomása van róla, hogy onnan 3 busz indul majdnem egyszerre.
Folyamatosan azt feltételezed, hogy az utas tökéletesen tisztában van a helyi menetrend rá nem vonatkozó részével is, továbbá a pályaudvaron kialakult szokásrenddel, ha pedig mégsem, akkor egy suttyó, aki várja, hogy szájába repüljön a sültgalamb. Tényleg nem érzed, hogy mennyire agyatlan faszság, amit magyarázol?

efhábé 2009.12.15. 15:05:52

@gepard5: No látod, ez az igazi suttyó hozzáállás. Belenyugodni, hogy szarul működik ez az egész kóceráj és tudomásul venni, hogy a megfelelő busz megtalálásához információ helyett szerencse kell.

papugaja 2009.12.15. 15:08:17

@MosoMasa / Ha nagy leszek, japán leszek!:

A sofőrök kedvenc érvelését idézném:
"Aki integet az búcsúzkodik, aki fut az sportol. Az utas az, aki a megállóban áll, és várja a buszt."

papugaja 2009.12.15. 15:10:00

@papugaja:
Mán csak aztat szerettem volna ebbül kihámozni, hogy úgyláccik ma már ez sem elég nekik.

gepard5 2009.12.15. 15:10:56

@efhábé:

Nem beletörödni kell,hanem feltalálni magad és alkalmazkodni!Ha ez nem megy az sem baj,de ne fikázzunk ezért másokat!Főleg olyanokat nem,akik nem tehetnek róla!Benne vannak,benne dolgoznak,de nem tehetnek róla!

Balogh Ádám Software 2009.12.15. 15:12:09

Azt mondja meg nekem valaki, mire való buszpályaudvarokon a pénztár? Csak ott ül a pénztáros, és közli mindenkivel, hogy a buszon vehet jegyet. Ehhez minek kell fizetni egy embert? Egy papírcetli is elég lenne erre? Hallottam valakiről, aki közölte, hogy ez itt a pénztár, úgyhogy szépen ad neki jegyet, és kész. Elég nyomatékosan mondta, úgyhogy kapott jegyet a pénztárból, nem a buszról.

gepard5 2009.12.15. 15:18:54

@Balogh Ádám Software:

Általában bérletárusítást,bérletigazolványt,menetrend-könyvet árulnak csak,elvétve elővételi jegyet,de az nem jellemző!Amióta világ a világ a jegyet a buszon kell megvenni!Mi ebben a furcsa?Így könnyebb elkerülni a bliccelést!

MosoMasa 2009.12.15. 15:21:34

@gepard5: Az alkalmazkodás akkor szerinted annyi, hogy pofa befog, lenyel mindent, birkaként hazasunnyog....
Egyébként meg tehet róla (a sofőr is), mert ha tudja hogy szar a rendszer, akkor önállósítja magát ("feltalálja magát")és valamiképp a maga hatáskörében tesz azért, hogy az utas tudjon a helyzetről és fel tudjon szállni a buszra.
Ja és lehetőleg arra a buszra, amire szeretne.

gepard5 2009.12.15. 15:24:20

@MosoMasa / Ha nagy leszek, japán leszek!: Hahaha

Szted a sofőr a hibás,mert nem hajtotta fel a peronon lévő többszáz utast a buszára,csakhogy biztos ami biztos nehogy vki lemaradjon?
Ez már nagyon izzadságszagú...

gepard5 2009.12.15. 15:26:47

@MosoMasa / Ha nagy leszek, japán leszek!:

Ha én lekésem a Tesco akciót,mert a szórólapos srác nem dobott a postaládámba szórólapot,akkor nem fogok bemenni a Tescohoz reklamálni!

Maresz 2009.12.15. 15:28:53

@Kitalátor feljegyzetei:
- Ha mancika nenit a rendszer reszenek tekinted, akkor is hibas a rendszer es hianyzik a visszacsatolas, kiveve ha azok koze tartozol, akik a megbizhato elozetes irott informaciot alacsonyabb ertekunek tartja, mint a sorbanallast es kerdezoskodoest. A balkani rendszer is rendszer, es mukodik is, csak a vegeredemenye a tobbseg szamara szuboptimalisan - nagyon leegyszerusitve egysegnyi eroforrasbol kevesebb eredmeny jon ki (pl Mancika neni bere vs ketszer annyiba kerulo digitalis tabla mint befeketetes, es 10% elveszett utas vs 1% elveszett utas... (Szigoruan legbolkapott szamok vigyazz!)
- mintha kezdened sejteni: bulgaria es szicilia ket szep peldaja annak, milyen egy jellemzoen balkani bealitottsagu hely. Ha neked ez jon be.... (persze tudom: minden orszag kevert, van ebbol is abbol is, a kerdes az, hogy mi a jellemzo. szidtam mar utasiranyito rendszert nemetorszagban is, de joval kevesebbet mint magyarorszgaon vagy szlovakiaban peldaul.)
- az ervelesed a versennyel kapcsolatban kozkeletu ures duma. Persze, a tokeletes allapotot nem lehet elerni, es ha el is ernenk, a kovetkezo pillanatban megvaltozna a tokeletes definicioja. De azert a tapasztalat azt mutatja, hogy a bolcs emberek kituznek maguknak valami idealt, celt, ami fele haladhatnak, mert tudjak, h kulonben sehova sem jutnak. Hogy milyen celt tuzunk ki, az az amirol beszeltem, jo lenne megallapodni benne, de oszinten. Ha a magayrok tobsege balkant akar, akkor legyen az a cel. De akkor mar menetrendet se adjunk ki, mert pazarlas, legyen csak a mancika neni, nem? Elobb utobb pedig o sem kell, mert a busz sem fog jarni, leven a szerelo ugyanugy rossz helyre rakja a csavarokat ahogy a sofor rossz helyreallt be.
- mancika neni feketeboru es haztajiban a fehervari "informacios nenike" foallasa mellett termeli a banant a kiskertben ami jobb mint a tescos. mar mindent ertek

MosoMasa 2009.12.15. 15:40:37

@gepard5: Ki mondta, hogy mindenkit? De aki arra akar utazni azt mégiscsak el kellene vinnie.
És a teszkós szórólap hogyan jön ide és ugyan miről szól? Az menetrend? Előírás? Netán esetleg reklám? Iszonyatosan hülye vagy. Tokos agyú.

Démonmac1 2009.12.15. 15:44:59

Rémes egy történet, és tekintve, hogy legalább 4 éven keresztül rendszeresen használtam a fészkesfehérvári pályaudvart, teljesen hihetőnek is tartom.

Aki üzemelteti azt a csődtömeget annak a kutyakötelessége:
- tájékoztatni az utasokat (úgy hogy azt az egyszerű ember is megértse)
és bizony a "kedves" buszvezető is..
A "hangosbemondó" meg röhely.

Ebben a történetben nem a kedves utas a hibás.

Jópár évvel ezelőtt volt ott érdekes történés, az egyik busz nem állt be a megállóba, hanem egy buszhelynyit kihagyva az úttesten állt - így az emberek kénytelenek voltak -úgy sorban állni.
A mögötte álló busz, retardált sofőrje meg úgy gondolta, hogy most szépen elindul, és tülköklés nélkül szépen belegördült a sorba. Csak azért nem lett baj, mert az emberek elugráltak.
A forgalmi iropdán persze a sofőrt védték, és mindenki hibás volt.

(egy szerencséjük volt, hogy a vizsgaidőszak alatt az ember nem akar rendőrségre mászkálni)

Démonmac1 2009.12.15. 15:49:47

Fejlettebb országokban interneten is meg lehet rendelni a jegyet.

nomeg, hány ember van itt akinek az orra előtt csapták be a busz ajtaját, hogy utánna a sofőr kiálljon a megállóból - és ott szobrozzon a pirosnál hosszú perceken át?
(ber ez utóbbi mókát nemcsak a fészkesfehérvári buszterelgető jómunkásemberek végzik előszeretettel.)

Kitalátor (másként) gondolkodó · http://kitalator.blog.hu 2009.12.15. 15:53:24

@Maresz: Értesz te mindent, valóban, csak félre. Mancika néni nem információs pult mögött ül, hanem a padon, mert utazni akar, csak hamarabb kijött a buszhoz, mert "buszváró van, de váró busz nincs". Amúgy is ráér, és szívesen kommunikál mindenkivel, aki tisztességesen szól hozzá. Bulgária és Szicília (Szicília a Balkánon? Hogy hívják azt, aki földrajzból felmentett? Diszkartográfiás?) nem a be-állítottsága miatt különleges, hanem azért, mert a bólogatás ott nemet jelent, és nem helyeslést. Nem kell ám lenézni őket, és mást sem. Meg rasszistának sem kell lenni. Csak egyszer a virtuális piac helyett ki kellene menni a zöldségpiacra, ahol az őstermelői standokon rengeteg déligyümölcsöt árulnak ilyenkor. A Verseny Istent meg tőlem nyugodtan imádhatod, de attól még nem létezik. Aki nem teljesen hülye, annak pont a mostani válság cáfolta meg végleg. Káromolni meg nem azt közkeletű...
Vajon a szektátok tagjai mit szólnak az alábbi hírhez: www.vg.hu/kozelet/tarsadalom/ertekes-takaritok-haszontalan-bankarok-299727

2009.12.15. 16:00:22

@Igazi Trébics: igen a Zeitgeistet ismerem és túl vagyok az első rácsodálkozáson.
Most már inkább az lenne a reakcióm, hogy "na und?" és akkor mi van ? Tudjuk hogy működik a világ, de az emberiség birka ahhoz, hogy változtasson rajta. Ennyi.

Fermat (törölt) 2009.12.15. 16:12:37

@gepard5: Nehany evig eltem Londonban, s azota foglalkozom a hazai customer service, azaz vevo szolgalattal(nem tokeletes a forditas). Az utasnak, vasarlonak, kliensnek nem kell elelmesnek lennie, csak hasznalni vagy jobb esetben elvezni a szolgaltatast. SZOLGALTATAS (szolga szobol ered) nem elelmesseg teszt.

immortalis · http://immortalis.blog.hu/ 2009.12.15. 16:51:04

Nálunk (Kalocsa) minden kocsiállás fölött tábla van, ami jelzi, hogy hova és mikor indul a busz.

@gepard5: alig várom 2016-ot, amikor a munkahelyedet megszüntetik, és felhintik sóval a helyét, téged meg kibasznak mint a taknyot. Megérdemelnéd.

sncf 2009.12.15. 16:55:06

@efhábé: hát igen, csak ehhez minden volán társaságnak és buszpályaudvarnak országosan és egységesen azonos rendszerrel kell rendelkeznie, pl. a Székesfehérvár-Budapest vonalon 11 volántársaság közlekedik
a behajtás és a kocsiállásra érkezés között a 7:35-ös busznak kb. 12 percre van szüksége arra, hogy az egész buszpályaudvart megkerülve beálljon a kocsiállásra
alapvetően a fehérvári buszpályaudvar van elqrva, nem kicsit

sncf 2009.12.15. 16:58:19

@ZX: egyszer. én meg minden nap. ezért látom gyakran
efhábé: a 3 buszon nem egyforma tábla van, a két buszon, ami nem áll meg Budapestig máshol, csak az van kiírva Székesfehérvár után, hogy Budapest, míg a Sukoró felé menőre az is ki van írva, Budapest előtt

sncf 2009.12.15. 17:06:11

ja, és a következői sukorói busz 7:48-kor ment a kb 10 méterre lévő kocsiállásról, az is volt kiírva. szerintem a reklamálás tovább tartott...
a buszpályaudvar személyzetéről egyébként egyezik a véleményem a posztolóval

sncf 2009.12.15. 17:27:58

@Mr.Brooks: a 7:55-ös busz az Tamásiból jön, a füredi, na az a 7:40-es

Mr. O'Donaghue · http://watchdog.blog.hu 2009.12.15. 18:04:37

@gepard5: Köszönöm, hogy kulturáltnak tartod a kérdésfelvetésemet, de attól tartok, hogy nem értetted meg teljesen. Nem azt mondtam, hogy az utasnak nem kötelessége ott állnia a megállóban ALAPVETŐEN. Mert ha utazni akar, akkor elvárható, hogy ott álljon a megállóban, de csak az INDULÁSI időben. Nem elvárható azonban, hogy TÍZ perccel az indulás ELŐTT ott lennie (amikor a busz megáll) és hallania amit a sofőr odavakkant.

A probléma egyébként pont az, hogy a három busznak egyforma volt a táblája, EZÉRT nem tudta eldönteni a posztoló, illetve 7 barátja, hogy mégis melyikre szálljon. Meg is kérdezték, csak éppen mire a valódi választ megkapták, a busz már elment. Tehát nem állt, mint FASZ a lakodalomban (felesleges modorosság kipontozni az obszcén szavakat: vagy ne használj, vagy használd, de ne pontozd ki. Gondolom beszéd közben sem szoktad magadat kisípolni), hanem KÉRDEZETT, csak éppen a kapott válasz részben nem volt igaz, másrészt pedig késedelmes volt.

Arra pedig még nem válaszoltál: mit tennél, ha úgy járnál egy mozival, ahogy én leírtam.

A súlyos probléma az, hogy nem valós tényekre reagálsz, hanem a hozzászólásokból tendenciózusan kiragadott állításokra, amelyekből a valóságtól merőben különböző tényállás körvonalazódik. Erre a hamis tényállásra adott reakcióid helytállóak lennének, azonban a valóságra nem igazak.

Üdvözlettel,

Kevin O'Donaghue

roseee 2009.12.15. 19:42:50

gepard5 menthetetlenül megrekedt valahol mint agyban, mint a szocializmusban...

megélhetési SÜNöző (retro homározó) 2009.12.15. 20:07:02

De hát nem is a volán volt droid, hanem a b.atlan néni.

megélhetési SÜNöző (retro homározó) 2009.12.15. 20:31:37

@Coyote82: "szerintem csak a vesztesek buszoznak. Nekem elegem lett diakkoromban a gusztustalan tomegkozlekedesbol, 23 evesen sikerult vennem autot, es azota autoval jarok. Aki meg olcsojanos, az ne panaszkodjon, ha a keves penzeert ezt kapja."

Az nemjut eszedbe te vadbarom, hogy egy csomó ember a szaros fizujából örül, ha nem döglik meg éhen hó végén, nem hogy még kocsit tartson fönn! Ó Istenem, ha az ilyen barmokat le lehetne lőni, már kezdeném is!

megélhetési SÜNöző (retro homározó) 2009.12.15. 20:35:02

@rita a felcser: büdösebb vagy te, mint egy kutya. rohadsz! az agyad az biztos.

Mi a fasz van ma? Az összes degenerált debil kretén idióta összegyűlt ezen a poszton???? Kész.

efhábé 2009.12.15. 20:39:28

@gepard5: Benne vannak, dolgoznak, de nem tehetnek róla, írod.

Pedig néhány hozzászólással előtte szedtem össze azokat a hsz-eket innen a topicból, amelyek olyan dolgokat soroltak, amikről az ott dolgozók tehetnek és ha másképp csinálnák, szebb lenne egy kicsit a világ.
Az, hogy te ezt sem fogtad fel, sokat elárul rólad, vagy Volános vagy, vagy nagyon-nagyon-nagyon ostoba. Egyik sem olyan állapot, ami megfelelő vitapartnerré tenne, úgyhogy én itt felteszem a kezem.

efhábé 2009.12.15. 20:43:19

@gepard5: Ez szar duma, itt ugyanis az a helyzet, hogy bedobta a srác a szórólapot, amin az állt, hogy garantált akció dec. 16-ig, te meg 15-én odamentél és röhögtek a képedbe, hogy már rég elfogyott.
És ekkor te ahelyett, hogy fospunpát dugtál volna a seggükbe, hangos szarjanak sünt felkiáltással, majd baccpapuccsal beverted volna a kirakatot, helyette bocsánatot kértél, hogy nem voltál elég élelmes és szerencsés és hazakullogtál.

efhábé 2009.12.15. 20:48:39

@sncf: Mihez kéne azonos rendszerrel rendelkezni országosan? A behajtónál elhelyezett táblához? Ahhoz ugyan nem, nem véletlenül írtam azt oda második lehetőségként.
Egyébként meg lesz@rom, hogy mihez kéne országos rendszer, meg mihez nem. Ha nekem sikerült 5 perc ötletelés után idáig eljutnom, akkor talán a Volánnak is sikerülhetne, megoldva a részletkérdéseket is.

efhábé 2009.12.15. 20:53:44

@sncf: Hát ez a másik agyatlan kretén dolog.
Máshol megoldják úgy a dolgot, hogy a különböző távolsági járatoknak is van járatszáma, ami alapján már messziről be tudod azonosítani. A pályaudvaron megnézed, hogy melyik merre és milyen útvonalon jár és utána a szám alapján szállsz fel rá, mint a városi közlekedésben. Ha mondjuk az említett 3 Bp-re menő buszról beszélünk, amik külön útvonalon mennek, akkor az egyik lenne az 501, másik 502, harmadik 503. És akkor nem lenne ilyen gond, hogy Budapest meg Budapest előtt. A kijelzőn meg a szám mellett elfér az úticél is. És ehhez még fantázia sem kell, csak körül kéne nézni egy kicsit a világban.

szbszig 2009.12.16. 07:31:26

"de persze kötötte az ebet a karóhoz (mármint kötötte volna, de én nem engedtem)"

EPIC! :D

Maresz 2009.12.16. 12:58:22

@Kitalátor feljegyzetei:
- Mancika nenivel tenyleg felreertettelek, de igy meg nagyobb bolondsagnak tartom amit irsz: a tobbi utazora bizni azt, hogy rendesen informaljanak, nagyon eppeszu megoldas, pusztan oktatasi celbol kivanom hogy az eletedben minel tobbszor kerulj olyan helyzetbe, hogy mindennapi csipp csupp ugyekben mindig korbe kelljen kerdezned az embereket magad korul a megoldashoz, ahelyett hogy rendesen tajekoztatnanak elozetesen. Es az elozo peldamban emlitett szerelo is majd arra fogja ha kiesik a busz kereke a feneked alatt, hogy eppen nem volt a kornyeken senki, akit megkerdezzen...

- balkani beallitottsagut irtam, nem azt, hogy foldrajzilag a balkanon van szicilia, ugy tunik nem figyeltel oda arra amit irtam vagy nem ertelmezted helyesen. (feszult vagy esetleg? frusztracio? nem birod a versenyt? :))

-azt tovabbra sem ertem, hogy magyar ostermelo mit keres deligyumolccsel a piacon, ezt kifejthetned bovebben, mert valoban nem jarok oda, amit te piacnak hivsz (valojaban minden struktura amin belul emberek kozott javak vagy szolgaltatasok gazdat cserelnek, az egyszeruen piac.)

- a belinkelt cikkhez gratulalok, valoban 'brit tudosok' kategoria. nem azert amit allit, hanem a tudomanyos igenytelensege miatt (az alapjaul szolgalo kutatas lehet h jobb, nem neztem bele, de a cikk tele van pongyola megfogalmazassal es felreertessel. te irtad?)

- osszessegeben ugy tunik mintha kicsit fekete feherben latnad a vilagot. javaslom hogy probalj meg kicsit kuzdeni az eloiteleteiddel es probald megerteni a tobbi oldalt is. az en esetemben oriasi bakot lottel mert a te leegyszerusito szemleleltedbe nem ferek bele, barmit is gondolsz itt verseny istenrol meg hasonokrol.... en egyszeruen csak szeretnek jol mukodo tarsadalomban elni, aminek fontos am nem kizarolagos resze a jol mukodo piac azoknak a termekeknek es szolgaltatasoknak, amik a piacra valok. A tomegkozlekedes es annak reszekent a korrekt informalas es kiszolgalas oda valo, es a verseny miatt javulna. De Magyarorszagon, most ujabb 5 evre, nincs verseny ezen a teruleten.

gepard5 2009.12.16. 20:39:35

"A tomegkozlekedes es annak reszekent a korrekt informalas es kiszolgalas oda valo, es a verseny miatt javulna. De Magyarorszagon, most ujabb 5 evre, nincs verseny ezen a teruleten. "

Ezzel nagyon egyet tudok érteni!A sok birka szakszervezetis volános(máramelyik lefekszik a munkáltatójának)még örül is,hogy 2012 helyett 2016-ban nyílik csak meg a piac,de ez valójában csak annyit jelent,hogy a szolgáltatás színvonala addig semmit sem javul,a munkakörülmények(pl.:jobb buszok)nem javulnak és a versenyhelyzet hiánya miatt a fizetések is maradnak ugyanilyen alacsonyak!A magyar törvényeket-amit pl. az Orangeways-nek be kell tartania,azt a volánoknak továbbra sem kell,hisz a KPM-es továbbra sem fogja megállítani a volános buszt,a volános vezérek pedig tovább lophatják a saját kiszervezett javító-felújító cégükön keresztül a közösségi vagyont!
A durva az,hogy ez a kormányváltás után sem lesz más,mert a volános-lobbi a jobboldalon is nagyon erős,nemcsak a balon.Tehát 2016-ig marad a posvány!

Farkas Marci 2009.12.17. 03:55:00

Kedves Fórumozók!

Végigolvasva a bejegyzéseket nem állhattam meg, hogy ne írjak egy pár sort.

Székesfehérváron kifejezetten sokszor megfordulok, onnan nem messze dolgozom, és fehérvári átszállással szoktam Budapestre utazni, és vissza, minden héten több alkalommal. Valóban áldatlanok az itteni állapotok. És nem csak a pesti buszoknál, vannak olyan kocsiállások, ahonnan percre egyszerre indulnak olyan buszok, amik, ha akarnak sem férnek el egymás mögött az adott kocsiálláson (a pesti kocsiálláson elvileg még kettő elfér), de hogy ez se legyen elég, van, hogy a szomszédos álláson is ugyanez a helyzet. Például reggel 7.30-kor az 1-es és 2-es kocsiállásról összesen 4 busz kellene, hogy elinduljon, így az is gyakran előfordul, hogy a pályaudvar másik oldalára áll be egyik vagy másik (mert érdekes módon ott még van hely). Akkor aztán tényleg legyen résen, aki utazni akar. Volt már, hogy csak az utolsó pillanatban vettem észre a fenti "cselt". Az elinduló busz ugyan megállt kimenetkor a másik bent álló busz mellett, de itt még annyi ideje sincs a kósza utasnak, mint a citált esetben, hiszen ha abban a 10 másodpercben, amikor a busz egy másik mögött kinyitja az ajtót, nincs teljesen résen a delikvens, akkor várhat a következő buszra, ami lehet, hogy csak 2 óra múlva jön. Szerencsére én ilyen okból még egy buszomról sem maradtam le, de bárkivel megtörténhet.

És valóban lehet a szűkösségre fogni a dolgot, de az Alba Volán is sokkal többet tehetne. Nem kellene hozzá még dinamikus menetirányító rendszer sem, hanem ahol előre látható a torlódás, onnan egy-egy buszt át kellene tenni más kocsiállásra. Olyan azt hiszem csak 22.40-kor van, hogy nincs üres kocsiállás, ugyanis mindenhová akkor indul az utolsó busz. Olyankor viszont tényleg szinte kizárólag csak hivatásforgalom van. Meg akkor nincsenek érkező járatok, az indulók meg jó előre be tudnak állni, tehát akkor még a rengeteg induló járattal együtt is sokkal nyugodtabb a helyzet, mint reggel. Az a helyzet tényleg elképesztő, hogy ha egy busz csak 30 centivel a padkától kijjebb áll meg, akkor leáll az egész pályaudvar forgalma, mert a következő nem fér el, vagy összetörik a visszapillantója. Valószínűleg az is javítana a helyzeten, ha legalább a nem átmenő buszok a legzsúfoltabb időszakban máshol szállítanának le (például a Palotai út felé eső helyijáratos buszmegálló előtti járdánál). És a személyzetnek annyi felelőssége igen is van, hogy (ahogy már mások is megemlítették előttem) ők biztosan tudják a pályaudvar szűk keresztmetszeteit, tehát tőlük elvárható lenne, hogy a lehető legjobban odafigyeljenek a rendeltetésszerű működésre. És ez természetesen nem csak az Alba Volánosokra vonatkozik, hiszen mindegy milyen színűre van festve egy busz, ha a többi nem tud tőle elindulni. És ez sajnos jóformán naponta megismétlődik, tehát ha az utasra nem is, de legalább a kollégákra annyira odafigyelhetnének, hogy elengedjék egymást. És ha ez nem megy a józan belátás alapján, akkor legyenek szankciók a forgalomirányítás kezében (biztos most is van valamennyi, de nem eléggé elriasztó erejű), akkor nem lenne kedve packázni a sofőröknek.

A pesti viszonylat nehézségét az adja, hogy Fehérvár és Bp. között 8 különböző társaság járat buszokat, és különösen reggel Pest felé nagyon sok egyszerre érkezik, mint a kiinduló cikk esetében. Itt is az lenne a megoldás, hogy legalább a nem autópályás buszokat tennék más állásra. Annál is inkább, mert így aki Sukoróra, Gárdonyba, vagy Martonvásárra utazik, annak kell több kocsiállásra odafigyelni. Továbbá, ha marad a jelenlegi rendszer, akkor viszont mindenképpen a kijelzőn is szerepelnie kellene az útiránynak Budapest felé.

Az összes eddig elmondott ellenére nem gondolom, hogy Gabrielláék mindent a legmegfelelőbben tettek. Az első és legfontosabb tanács, hogy mivel itt egy internethasználó társaságról van szó, meg lehet nézni az adott busz teljes menetrendjét (mint ahogy ezt meg is tették, hiszen akkor nem tudták volna, hogy ez a busz is Pestre megy.) A végállomás mellett azonban a kiinduló állomás is fontos adat lehet, hiszen ha Gabrielláék tudták volna, hogy Kálozról érkező buszra akarnak felszállni, akkor valószínűleg nem állták volna végig a sort egy olyan busznál, amire világosan rá volt írva (ez biztos), hogy Balatonfüredről jön, és akkor valószínűleg nem maradnak le a sajátjukról, hiszen ha máskor nem, de akkor már biztosan megkérdezték volna a körülöttük állóktól, hogy mit tudnak az ő buszukról. És ezt nem csak úgy mondom, mint a fehérvári anomáliákat ismerő gyakori utas, gyalogos túravezetőként én is számos olyan helyen megfordulok, ahol előtte még nem jártam, de ott sem vagyok teljesen elveszve, mivel az az alapvető hozzáállásom, hogy jobb minél alaposabban utánajárni a dolgoknak már utazás előtt és a helyszínen is. Ez természetesen abból a tapasztalatból ered, hogy nem működnek tökéletesen ezek a közlekedési menetrendi kiírások és utastájékoztatók, vagyis a rendszer rossz, de ha már ez van, akkor tényleg érdemes résen lenni. Szóval ha ezt máskor - akár a mostani eset tanulsága miatt - előre átgondolja Gabriella és társasága, vagy bárki más, akkor nem fog lemaradni a buszról, és akkor nem is fog a panaszkönyv után szaladgálni senki. Azt egyébként én sem nagyon értem, hogy ha eleve úgy érezték, hogy késésbe kerültek azzal, hogy lemaradtak a buszról, akkor miért csinálták végig ezt a procedúrát? A kutyával kapcsolatos kötözködéssel egyáltalán nem értek egyet, ha volt szájkosár és póráz, akkor nem lehet semmi kifogás.

Végezetül gratulálok a kupához!

Üdvözlettel:
Farkas Márton

Farkas Marci 2009.12.17. 03:56:10

Kedves Fórumozók!

Végigolvasva a bejegyzéseket nem állhattam meg, hogy ne írjak egy pár sort.

Székesfehérváron kifejezetten sokszor megfordulok, onnan nem messze dolgozom, és fehérvári átszállással szoktam Budapestre utazni, és vissza, minden héten több alkalommal. Valóban áldatlanok az itteni állapotok. És nem csak a pesti buszoknál, vannak olyan kocsiállások, ahonnan percre egyszerre indulnak olyan buszok, amik, ha akarnak sem férnek el egymás mögött az adott kocsiálláson (a pesti kocsiálláson elvileg még kettő elfér), de hogy ez se legyen elég, van, hogy a szomszédos álláson is ugyanez a helyzet. Például reggel 7.30-kor az 1-es és 2-es kocsiállásról összesen 4 busz kellene, hogy elinduljon, így az is gyakran előfordul, hogy a pályaudvar másik oldalára áll be egyik vagy másik (mert érdekes módon ott még van hely). Akkor aztán tényleg legyen résen, aki utazni akar. Volt már, hogy csak az utolsó pillanatban vettem észre a fenti "cselt". Az elinduló busz ugyan megállt kimenetkor a másik bent álló busz mellett, de itt még annyi ideje sincs a kósza utasnak, mint a citált esetben, hiszen ha abban a 10 másodpercben, amikor a busz egy másik mögött kinyitja az ajtót, nincs teljesen résen a delikvens, akkor várhat a következő buszra, ami lehet, hogy csak 2 óra múlva jön. Szerencsére én ilyen okból még egy buszomról sem maradtam le, de bárkivel megtörténhet.

És valóban lehet a szűkösségre fogni a dolgot, de az Alba Volán is sokkal többet tehetne. Nem kellene hozzá még dinamikus menetirányító rendszer sem, hanem ahol előre látható a torlódás, onnan egy-egy buszt át kellene tenni más kocsiállásra. Olyan azt hiszem csak 22.40-kor van, hogy nincs üres kocsiállás, ugyanis mindenhová akkor indul az utolsó busz. Olyankor viszont tényleg szinte kizárólag csak hivatásforgalom van. Meg akkor nincsenek érkező járatok, az indulók meg jó előre be tudnak állni, tehát akkor még a rengeteg induló járattal együtt is sokkal nyugodtabb a helyzet, mint reggel. Az a helyzet tényleg elképesztő, hogy ha egy busz csak 30 centivel a padkától kijjebb áll meg, akkor leáll az egész pályaudvar forgalma, mert a következő nem fér el, vagy összetörik a visszapillantója. Valószínűleg az is javítana a helyzeten, ha legalább a nem átmenő buszok a legzsúfoltabb időszakban máshol szállítanának le (például a Palotai út felé eső helyijáratos buszmegálló előtti járdánál). És a személyzetnek annyi felelőssége igen is van, hogy (ahogy már mások is megemlítették előttem) ők biztosan tudják a pályaudvar szűk keresztmetszeteit, tehát tőlük elvárható lenne, hogy a lehető legjobban odafigyeljenek a rendeltetésszerű működésre. És ez természetesen nem csak az Alba Volánosokra vonatkozik, hiszen mindegy milyen színűre van festve egy busz, ha a többi nem tud tőle elindulni. És ez sajnos jóformán naponta megismétlődik, tehát ha az utasra nem is, de legalább a kollégákra annyira odafigyelhetnének, hogy elengedjék egymást. És ha ez nem megy a józan belátás alapján, akkor legyenek szankciók a forgalomirányítás kezében (biztos most is van valamennyi, de nem eléggé elriasztó erejű), akkor nem lenne kedve packázni a sofőröknek.

A pesti viszonylat nehézségét az adja, hogy Fehérvár és Bp. között 8 különböző társaság járat buszokat, és különösen reggel Pest felé nagyon sok egyszerre érkezik, mint a kiinduló cikk esetében. Itt is az lenne a megoldás, hogy legalább a nem autópályás buszokat tennék más állásra. Annál is inkább, mert így aki Sukoróra, Gárdonyba, vagy Martonvásárra utazik, annak kell több kocsiállásra odafigyelni. Továbbá, ha marad a jelenlegi rendszer, akkor viszont mindenképpen a kijelzőn is szerepelnie kellene az útiránynak Budapest felé.

Az összes eddig elmondott ellenére nem gondolom, hogy Gabrielláék mindent a legmegfelelőbben tettek. Az első és legfontosabb tanács, hogy mivel itt egy internethasználó társaságról van szó, meg lehet nézni az adott busz teljes menetrendjét (mint ahogy ezt meg is tették, hiszen akkor nem tudták volna, hogy ez a busz is Pestre megy.) A végállomás mellett azonban a kiinduló állomás is fontos adat lehet, hiszen ha Gabrielláék tudták volna, hogy Kálozról érkező buszra akarnak felszállni, akkor valószínűleg nem állták volna végig a sort egy olyan busznál, amire világosan rá volt írva (ez biztos), hogy Balatonfüredről jön, és akkor valószínűleg nem maradnak le a sajátjukról, hiszen ha máskor nem, de akkor már biztosan megkérdezték volna a körülöttük állóktól, hogy mit tudnak az ő buszukról. És ezt nem csak úgy mondom, mint a fehérvári anomáliákat ismerő gyakori utas, gyalogos túravezetőként én is számos olyan helyen megfordulok, ahol előtte még nem jártam, de ott sem vagyok teljesen elveszve, mivel az az alapvető hozzáállásom, hogy jobb minél alaposabban utánajárni a dolgoknak már utazás előtt és a helyszínen is. Ez természetesen abból a tapasztalatból ered, hogy nem működnek tökéletesen ezek a közlekedési menetrendi kiírások és utastájékoztatók, vagyis a rendszer rossz, de ha már ez van, akkor tényleg érdemes résen lenni. Szóval ha ezt máskor - akár a mostani eset tanulsága miatt - előre átgondolja Gabriella és társasága, vagy bárki más, akkor nem fog lemaradni a buszról, és akkor nem is fog a panaszkönyv után szaladgálni senki. Azt egyébként én sem nagyon értem, hogy ha eleve úgy érezték, hogy késésbe kerültek azzal, hogy lemaradtak a buszról, akkor miért csinálták végig ezt a procedúrát? A kutyával kapcsolatos kötözködéssel egyáltalán nem értek egyet, ha volt szájkosár és póráz, akkor nem lehet semmi kifogás.

Végezetül gratulálok a kupához!

Üdvözlettel:
Farkas Márton

Pauser 2009.12.18. 21:03:16

Mi az Etele térről induló Tesco járatra akartunk felszállni egy haverommal. Megkérdeztünk két buszsofőrt is, mindkettő azt mondta, hogy nem a rendes helyéről szokott indulni, hanem az UTCASAROKRÓL! Odamentünk, vártunk rá. Tíz perces késéssel megérkezett a busz, persze semmilyen jelzés nem utalt rá, hogy ez a Tesco járat, csak egy velünk együtt váró figyelmeztetett rá. Legnagyobb megdöbbenésünkre nem az utcasarkon állt meg, hanem továbbrobogott a buszpályaudvar széle felé mi meg rohanhattunk utána, vagy 50 métert. Éppen csak felszálltunk már zárta is az ajtókat és indult tovább.

Coyote82 2010.01.05. 10:10:13

@Der Beste: igen, addig eltartott voltam, ez sajnos elkerulhetetlen amig az ember tanul... De fogalmazhattam volna pontosabban is, azokra vonatkozik a kijelentesem akik felnott, munkakepes emberek.

Coyote82 2010.01.05. 10:12:12

@megélhetési sünöző - avataros avatar: igen, en is lelonem az ilyen veszteseket :)

De ha te is egy vagy kozuluk, jobb ha magad lovod le, mert ha engem, akkor evente tobbmillio forint adotol esik el az orszag, es ha igy megy tovabb, a buszaitokba nem telik majd benzinre se...
süti beállítások módosítása