Például azzal, ha meg merjük említeni neki, hogy a busz nem a kijelölt helyére állt be a pályaudvaron, amit nem mondtak be, így lemaradtunk a járatról. Sztorink közben megismerkedhetnek a székesfehérvári buszpályaudvar félelmetesen hatékony kommunikációs rendszerével: a hangosbeszélőn - az illetékes szerint legalábbis - nem lehet élőben bemondani semmit, mert az csak felvett szövegek lejátszására képes. Jó hosszú sztori alant.
Csoportunk a hétvégén rendezte meg a szokásos éves Mikulás-túráját, ami igazából egy kisebb verseny. Három csapat mérte össze erejét, tudását és ügyességét különböző rejtvények megfejtésével és teljesítésével. Szombaton reggel indultunk utunkra. Az első rejtvény megfejtése az volt, hogy le kell utaznunk Sukoróra a reggel hatkor induló busszal.
Minthogy ez nem közvetlen járat volt, hanem Székesfehérváron át kellett szállnunk a Budapest felé vezető buszra, ezért úgy döntöttünk, hogy kocsikkal elmegyünk Fehérvárig és egyből az onnan induló buszra szállunk fel (azért nem mentünk Sukoróra kocsikkal, mert egy ilyen túra végállomása rendszerint csak késő este derül ki, így nem tudhatjuk, hány kilométerre jutunk a lerakott kocsiktól, Fehérvárra azonban bárhonnan el lehet jutni).
Na de a lényeg, amiért írok. Busz indulása előtt jó negyed órával bementem a pénztárhoz és megpróbáltam jegyet vásárolni 8 főnek és egy kutyának Sukoróra, de kedvesen informáltak, hogy jegyváltás csak a buszon lehetséges. Ezért nagy hátizsákokkal felsorakoztunk a buszmegállóban, és vártuk a 7:35-kor induló buszt. 7:39-kor beállt a buszmegállóba egy busz, amire az volt kiírva, hogy Budapest.
Minthogy a helyi lakosság nagy erőkkel a buszra vetette magát, ezért hagytuk őket előre menni, amúgy sem akartunk Pestig utazni és nem volt fontos, hogy leüljünk. Amikor végre az első emberünkre került a sor, és kérte Sukoróra a jegyet, kiderült, hogy az a 40-es busz, ami a pályán megy Pestre, Sukoró felé még csak véletlenül sem, a mi buszunk mögötte parkol. Szóval a kis csapatunk átpozicionálta magát a másik buszhoz, amire szintén a Budapesti végcél volt kiírva, végig álltuk a sort, de mire az első emberünk felszállt, a sofőr közölte, hogy már csak hat ember jöhet. Mi meg ugye nyolcan, nagy hátizsákokkal, plusz egy kutyával.
Srác, aki vette a jegyeket, mondta, hogy jó, de mi nyolc jegyet szeretnénk Sukoróra. Erre közölte, hogy nem tud nyolcat adni, de nem is kell, mert ez a busz nem áll meg Sukorón, a sukorói busz, az első budapesti busz mellé állt be, de már elment. Minthogy a buszmegálló, ahol a buszunknak meg kellett volna állnia már betelt, megállt ott, ahol tudott, de senki nem szólt ki a buszból, hogy ez a busz az a busz, aminek ott kéne állnia, ahol a másik áll. Ráadásul egy olyan helyen állt meg, ahol az összes kihajtó busznak meg kellett állnia, ha ki akart menni a busz-pályaudvarról és még takarásban is volt.
Igazából ez csak az előétel volt. Ott álltunk nyolcan, ketyegett az óra és a többiek már versenyben. Rövid időn belül megállapítottuk, hogy de jó, hogy kocsival jöttünk idáig, elmegyünk Sukoróra, aztán vasárnap majd improvizálunk, hogy jutunk vissza a kocsikhoz.
De hát azért értékelés nélkül nem akartunk elmenni, úgy gondoltuk, jobb ha a Volán megtudja, hogy nem mindenki ismeri a helyi szokásokat és ezen érdemes lenne változtatni.
Bementünk a váróba, egy ember kérte a panaszkönyvet, mi meg kissé dühösen ott álldogáltunk. Nagyjából 10-15 percnyi váratás után kijött egy hölgy, levágta a panaszkönyvet a pultra, és amikor az egyik csapattársam megjegyezte, hogy végre, már jó régóta várunk már, minősíthetetlen hangnemben közölte vele, hogy várhatunk még. Aztán izgalmas beszélgetés kezdődött, mi elmondtuk, hogy véleményünk szerint bemondhatták volna a hangosba, hogy a busz nem a buszmegállóban állt meg, erre ő azt válaszolta, hogy nem tudják, mert előre felvett szövegeik vannak csak. Aztán közölte, hogy felhívta a buszvezetőt és az informálta, hogy jópáran szálltak fel a buszra, szóval mi vagyunk a hibásak. Erre én kissé felkaptam a vizet, de normális hangerősséggel közöltem, hogy sajnos mi nem vagyunk tisztában a helyi szokásokkal, nem úgy, mint azok, akik számítottak ilyesmire. Én voltam a csapat azon tagja, akinél póráz végén egy labrador üldögélt illedelmesen. Hölgy rám nézett és közölte, hogy egyébként is kutya nem jöhet be a váróba. Persze rákérdeztem, hogy akkor sem, ha jegyet szeretnék vásárolni magunknak? Erre mondta, hogy nem, a kutyát ki kell kötnöm kint. Ezen én felettébb meglepődtem, mert elég gyakran szoktam utazni a kutyámmal, és ilyet még nem láttam, ezért megjegyeztem, hogy szerintem ez az az eset, amikor védekezésképpen csak azért is bele kell kötnie valamibe, mire mondta, hogy nem, ez szabály és örüljek, hogy nem a biztonsági őrök szóltak.. Nem hittem volna, hogy a biztonsági őrök bunkóbban szóltak volna, mint ő, és ezt meg is jegyeztem, de már csak azért is kíváncsian kimentem a kijárathoz, és alaposan körülnéztem, hogy hol a kutyákat kitiltó matrica, mert ez azért nonszensz. Persze nem volt sehol.
Visszamentem és informáltam a hölgyet, hogy nincs kint, hogy a kutya nem jöhet be, de persze kötötte az ebet a karóhoz (mármint kötötte volna, de én nem engedtem), és kihívott, hogy megmutassa. Matricát nem találta, de rámutatott a kifüggesztett házirend egyik sorában a TILOS szócskára. A mondat így kezdődött: Háziállatot behozni TILOS, és így folytatódott: kivéve az utazási feltételekben foglaltak szerint. Minthogy ő a tilosra mutatott, én rámutattam a kivételre és közöltem vele, hogy az utazási feltétel az, hogy kutya pórázon, szájkosárban szállítható, de úgy tűnt, hogy nem annyira tudta értelmezni a Volán házirendjét, mert elszáguldott, hogy megy szól a biztonságiaknak, mert az a matrica kint volt. Én nem követtem, mert nem volt szükségem arra, hogy még jobban megalázza magát és kimutassa mennyire a düh dolgozik benne az agya helyett, de az egész jelenet attól kezdve, hogy bementünk és kértük a panaszkönyvet, egészen addig, hogy a többiekkel vissza indultunk a kocsikhoz nagyon jellemzően arról szólt, hogy bírálat érte őket és ezt nem tudta elviselni. Mikor jön el az az idő, hogy egy panasz hatására az állami cégek dolgozói nem azonnal támadnak, hanem elgondolkoznak azon, hogy itt áll nyolc ember, akik lemaradtak a buszról, mert a busz nem ott állt meg, ahol egyébként kellett volna? Visszagondolva eleinte igen dühösek voltunk, de inkább hangosan nevettünk, hogy "Igen, ez Magyarország 2009 végén". Ha az információnál azt mondták volna, hogy ne haragudjanak, valóban hibát követtünk el, természetesen jogos a beírás és megpróbálunk ezen változtatni a jövőben, akkor elégedetten mentünk volna el, hogy hibáztak, de legalább korrektek. Mert úgy gondoljuk, hogy mindenki hibázik néha. De úgy tűnik, a Volán nem tévedhet, csak mi, az utasok. Ezért természetesen MI kérünk elnézést, hogy azt feltételeztük, hogy a busz a buszmegállóban fog megállni, vagy ha nem, akkor valaki szól, hogy Velence-tó partján közlekedő busz máshol állt meg. Én azért is elnézést kérek, mert bevittem a kutyát olyan helyre, ahová be lehetett. Hibáztunk. Többé nem fordul elő. Megbánásképp a Kupához járó pezsgővel (amit végül csak sikerült megnyernünk), többek közt a Volánra koccintottunk.
Köszönjük, hogy mi lehetünk Önökért!
Gabriella
nyomasek_bobo · http://sopron.e-cafe.hu 2009.12.15. 00:32:14
Most már értem, miért kell ezt a pestieknek elmagyarázni. :-)
Kenderice 2009.12.15. 00:53:22
A következő busz 1 óra múlva 13:05-kor megérkezett, amellyel elmentem a végállomásra, aholis a panaszkönyvet kértem elmesélve kalandomat. Erre támadt egy kis sürgés forgás, majd pár perc múlva kiderült, hogy ők tévedtek. A busz valóban 12 perccel az ideje előtt elment, de a sofőr beijedt, azért mondta, hogy adott ki ott jegyet. Mondom: OK, panaszkönyvet ide!
Erre elém ül egy csaj egy üdes papírlappal, hogy mondjam el a panaszomat, ő leírja, majd utánanéznek. Mondom. Ez így nem frankó, panaszkönyvet kérek, hogy legyen nekem is egy példányom. Nagynehezen ideadtak egy kisárgult-megfakult panaszkönyv-féleséget, abba írtam bele. Alul a dátumnál előre nyomtatva még 198_ volt. Leírtam a problémámat, és azt, hogy kártérítésként (éppen bíróságra mentem) a jegyár (125Ft.-) százszorosát, 12.500 Ft.-ot kérek. Választ kaptam, hogy elnézést, de a sofőr tévedett, és hozott a postás 1.250 Ft.-ot pár nap múlva. Sajnos pont nem voltam otthon, és az asszony átvette.
Amúgy ez monoron történt.
Első mohikán 2009.12.15. 01:00:28
Egyébként igazatok volt.A Kupához pedig gratulálok!
'ztaqrwa 2009.12.15. 01:02:03
Ezeket betonozta be a rohad állam 2014-ig.
BP-Nyíregyháza távot kellett megtennem MÁV sztrájk idején...
Szerintetek? 3 agyvérzés az út alatt. Az egy dolog hogy állj végig 260km-t..de találd meg a buszt.
2: férj el a sok paraszt között, aki nem tudja, a csomagtartó lent van a buszokon..
3: tolakodj mint a disznó, mert tök mindegy, hol veszel jegyet és mikor. A sofőr le se sz__ja.
VOLÁN a lóf_szt.
OrangeWayst a parasztoknak, aztán majd összekapják magukat!
'ztaqrwa 2009.12.15. 01:03:19
elírtam, nem helyi szleng, nyugi ;)
M. Péter 2009.12.15. 01:11:47
Kenderice 2009.12.15. 01:15:47
Mr. O'Donaghue · http://watchdog.blog.hu 2009.12.15. 02:04:48
Üdv,
Kevin
Villy 2009.12.15. 02:13:31
Szóval ez lett az eredménye, a buszok most se férnek el egymás mellett.
Boltoskisasszony · http://boltoskisasszony.blog.hu/ 2009.12.15. 02:44:15
Villy 2009.12.15. 03:55:08
eraserhead 2009.12.15. 04:06:09
eraserhead 2009.12.15. 04:08:20
eraserhead 2009.12.15. 04:09:06
Integrált Szerverterror 2009.12.15. 04:13:51
Még jó, hogy idejében kirúgattam magamat.
Azóta folyamatosan javul az idegrendszerem.
@M. Péter: Marhaság.
Megdobbent 2009.12.15. 06:17:12
Annyira okesan mukodik ez az orszag, joszerivel nincs az a banankoztarsasag, ami ne volna fegyelmezettebb es atlathatobb. Esakkor a kis szarnyasloszar kikeri maganak, hogy amerika elmondta a rolunk kialakult ossznemzeti kepet.
Busze vagyok ra, hogy kulfoldon rolam nem sir, le hogy melyik orszagbol jottem, igy kultuiremberkent fogadnak.
:) Najo, mittomen minek politizaltam at :>
Megdobbent 2009.12.15. 06:56:33
2009.12.15. 07:51:27
Ez pont olyan, mint a MÁV-nál, mindenre fel kell készülni, nem ám csak utazgatunk a vakvilágba! Kedves posztíró, ahogy House dokink mondaná: "Maga egy idióta!"
További jó reggelt - egy helyi lakos.
Gal 2009.12.15. 08:01:09
#2.Volán, MÁV olvas Homárt?
#3.Jött már valaha RE tőlük?
Természetesen költői kérdések.
EvilHedgehog 2009.12.15. 08:07:09
Alba Volán Rt.
Agria Volán Rt.
Bacs Volán Rt.
Bakony Volán Rt.
Balaton Volán Rt.
Borsod Volán Rt.
Hajdú Volán Rt.
Kapos Volán Rt.
Kisalföld Volán Rt.
Kunság Volán Rt.
Mátra Volán Rt.
Nógrád Volán Rt.
Pannon Volán Rt.
Somló Volán Rt.
Szabolcs Volán Rt.
Tisza Volán Rt.
Vasi Volán Rt.
Vértes Volán Rt.
Volánbusz Rt.
Zala Volán Rt.
Veronikamama 2009.12.15. 08:11:05
Bandi_jóválasztás (törölt) 2009.12.15. 08:18:18
faqtya 2009.12.15. 08:29:11
répafej 2009.12.15. 08:47:16
SH4RK 2009.12.15. 08:48:00
pizsama 2009.12.15. 08:48:42
Bloch 2009.12.15. 08:49:02
HOGY LEHET AZ hogy veled állandóan történik valami , amirőr írhatsz ???
pizsama 2009.12.15. 08:51:42
esef 2009.12.15. 08:59:18
A volánok Zéerték, nem?
Void Bunkoid 2009.12.15. 09:05:16
Persze ezen dolgok magánszektorba helyezése nagyon kétszer is meggondolandó. Abból előnyös, hogy versenyhelyzetet teremt, azaz ha nem tetszik, akkor esetleg már lehet konkurrens másik cég, akit választhatsz.
A hátránya az, hogy Magyarországon az ilyen privatizációs dolgoknál a konkurrens cégek szinte CSAKIS az árakt terén versenyeznek. A szolgáltatás minőségében nincs verseny. Sőt, a versneyszférás megoldások győztesei általában olcsóságuknál fogva kerülnek ki nyertesen, legvégül felvásárolva a konkurrenciát, monopolhelyzetbe kerülve. Mert olcsók. Sokkal olcsóbbak mint annak idején a kincstári cucc. Csak éppen még azt is sokszorosan alulmúlják a szolgáltatás minőségét tekintve...
The Hitman 2009.12.15. 09:06:21
É2I 2009.12.15. 09:06:45
É2I 2009.12.15. 09:08:53
Új lehetsz erre fele. Szily csak kirakja a beküldött posztokat.
Ott van az aláírás:
Gabriella
;)
angantyr 2009.12.15. 09:09:09
Igaz, hogy én is félórát szkrolloztam lefelé, mire odáig értem, de legalább újfent örültem a szokásos mondatok egyikének (Ez Magyarország stb.)
Der Beste 2009.12.15. 09:09:36
Ott álltam a menetrendi táblán megnevezett indulóhelynél, amikor az állomás túlsó vége felől nagy feltűnt a buszom, s kb 20-al elment a pofám elött. Szerencsére az egyik utas észrevettte integető karom, s szólt a sofőrnek.
A következő alkalommal már én tájékoztattam az utastársaimat, hogy kövessenek az állomás túlsó végébe, ott tudunk felszállni.
faqtya 2009.12.15. 09:12:38
EvilHedgehog 2009.12.15. 09:16:06
Mea Culpa
Pont egy homár postnál felejtem el hogy ZÉERTÉ....
Apa a távolból (törölt) 2009.12.15. 09:17:25
Ha nem a helyén áll és azt valahogyan igyekeznek is tudatni, még az sem okés, az a busz csak akkor busz, ha a helyéről indul, amiről írásban, a szokásos módon, táblán kiírva jó előre tájékoztatnak.
Magyarország úgy vicc, ahogy van, hihetetlen mennyiségű ostoba, idióta, lehetetlen alak gyűjtőhelye.
De, hát a szitu az, hogy ez sem véletlen, ez áll a forgatókönyvben.
Kanten_vagyok_Montarzsiból 2009.12.15. 09:30:07
Flankerr 2009.12.15. 09:31:39
a hangosbemondós rendszeren meg se lepődök már..
sncf 2009.12.15. 09:33:06
jojoka 2009.12.15. 09:34:53
"Aztán közölte, hogy felhívta a buszvezetőt és az informálta, hogy jópáran szálltak fel a buszra, szóval mi vagyunk a hibásak. "
Aki szokott volánnal járni, az tudja, hogy MINDEN ismétlem MINDEN esetben az utas a hülye. Én egyszer nagy merészen nem számoltam ki előre a jegy árát és kevesebbet mertem adni a sofőrnek mint amibe a jegy kerül (50-es és 10-es felcserélése). Na azt a lebaszást amit akkor kaptam.... Mondtam is, hogy elnézést tévedtem (hiába, no én már szocializálódtam és tudom , hogy nem lehet igazam) de azért csak kiélte magát a sofőr.
dr. phil. Sün‼ ツ · http://sunews.blog.hu 2009.12.15. 09:36:44
A Szily?
Nem Nóra?
MosoMasa 2009.12.15. 09:38:00
És annak a busznak a sofőrje, amelyikre felszállt, miért nem mondta?
Őskor vazze, őskor... A sok jeti még meg is magyarázza hogy miért debil az egész.
2009.12.15. 09:48:33
Apa a távolból (törölt) 2009.12.15. 09:55:17
Lehetőleg hangszigetelt szobában, hogy a hangos anyázások és a többször leeső állak zajai nem zavarják a szomszédokat.
Mr_Orange · http://www.autostat.hu/markatoertenetek/7-markatoertenetek/355-bmw 2009.12.15. 09:58:26
2009.12.15. 10:08:34
Az a bajom, hogy ez már megint vihar a biliben, ennek az embernek sincs jobb dolga, mint a mikulásos gyaloglás, meg az Alba Volán szidása. Ja, nem dolgozom a cégnél!
LoLa 2009.12.15. 10:09:49
gepard5 2009.12.15. 10:15:56
Kezdjük azzal,hogy időben kellene érkezni és biztos ami biztos érdeklődni ELŐTTE!
Másodszor talán nem kellene nemzeti sportot csinálni a tömegközlekedésben ért sérelmeknél egyből a panaszkönyv kikérésével!Pláne úgy,hogy az egész problémát a Volán-on kívüli tényező,a hely zsúfoltsága okozta!Tehát nem emberi hiba!Egy-egy állomásépület tulajdonosa és megrendelője nem a Volán,hanem az adott város önkormányzata!Ott tessék reklamálni.
Én is zabos lennék,ha nálam reklamálna vki habzó szájjal,hogy miért nem hatsávos az M5-ös.
Azt is szánalmasnak tartom,hogy siettek a reklamálok egy versenyre,de azért még volt idejük kutyástól,volán-szabályzatostól,ki-be járkálásostól húzni az időt...ezek szerint nem is volt annyira sürgős az az utazás!
Kitalátor (másként) gondolkodó · http://kitalator.blog.hu 2009.12.15. 10:24:44
ZX 2009.12.15. 10:28:02
Én itt lakom Fehérváron, de még soha nem láttam, hogy a busz a másik mellé állt volna be (legalábbis azóta mióta felújították a pályaudvart), mert az induló buszok azonnal ledudálják. Persze elképzelhető, hogy ez egy kirívó eset volt.
A nénit meg nem minősítem, mert ekkora taplóval nem is érdemes vitatkozni.
É2I 2009.12.15. 10:30:18
Igen; Szily Gabriella László :)
fiuson 2009.12.15. 10:30:53
Szinte heti rendszerességgel kering egy-egy-két pórul járt madár még 7:55 körül is, aki a 7:35-öst várja egyre kétségbeesettebben, csak nem látta... Ja, hogy a buszsofőr leszól? Igen, az ajtó közelében hallható is. A többi meg süket, megérdemli, kiírást, bemondást nem kap. Ha meg nem látta a másik kocsitól, haha, vakegér! Mehet a váróperon közepén nyílt játékterembe(!)a következő buszig... A helyi információs néni meg megérne egy külön cikket :-)
Ritkábban kellemetlen, de jelzi a profizmust az is, hogy... a kiírt indulási időpont után 2 perccel a kijelző azonnal a következő járatot mutatja. Az, hogy vmi késik? Ugyan már, minek bemondani, vagy kiírni, az utas ugyis rájön... Na de... Volt már, aki leszállt a 15 percet késő buszról, mert a kijelző szerint lett volna negyed órája egy kávéra :-)
Igen, ez Mo., és igen, kaffkai... Kéretik őszintén nevetni, mert a másik lehetőség a gyógyszeres kezelés bódult mosolya!
gepard5 2009.12.15. 10:31:39
Sehonnan basszus!Az megszívta azt legközelebb már tudja is!
Ha te nem tudod,hgy idehaza és a világ legtöbb országában büntetik az emberölést,akkor nem is kell vállalnod a felelősséget?
Ha én elmegyek Jászkarafaszajenőre és nem tudom hol van a bóót és éhes maradok,akkor feljelentem a falut,hogy miért nem egyértelműbben épült ki a település?
Ha én nem tudom,hogy csíp a szúnyog,akkor beperelem a nemzeti parkot?
egyszerűen nevetséges,hogy lassan az amcsik IQ szintjére süllyednek néhányan és ahelyett,hogy a saját talpraesettségüket fejlesztenék,még fel vannak háborodva.Jusson mindenki eszébe,hogy csak azon lehet segíteni,aki engedi azt.Aki hülye az tanuljon a saját kárán!
Ja és a kutya!Nekem is labradorom van,de én nem viszem mások lakására,se közintézményekbe,de még a saját házamba sem engedem be.A kutya az udvarra való!
Kitalátor (másként) gondolkodó · http://kitalator.blog.hu 2009.12.15. 10:35:17
- Mert a menetrendeket droidok készítik? A buszok tájékoztató tábláit nem emberek állítják össze? A buszokat beszédképtelen állatok vezetik?
"Egy-egy állomásépület tulajdonosa és megrendelője nem a Volán,hanem az adott város önkormányzata!" Már ahol... A bérlője/kezelője viszont mindenütt a Volán, és ha nem lehet azon a helyen teljesíteni a menetrendet, akkor vagy kevesebb buszjáratot kell közlekedtetni, vagy másik, tágasabb (városszéli) helyet kijelölni. Van még aztán valami olyan is, hogy Közlekedési Felügyelet, ha tényleg nem férnek be a buszok és több sávban kell le/felszállni, az egész pályaudvart lezárathatják.
Nem ismerem a helyszínt, de előítéleteimet tápláló tapasztalataim alapján nem lennék meglepődve, ha azért nem lenne elég hely, mert a pihenőidejüket töltő sofőrök buszai is ott dekkolnak, ahelyett, hogy a Volán bérelne nekik egy grundot meg egy melegedőt 1-2 km-en belül.
Hacsak úgy nem...
ZX 2009.12.15. 10:38:26
Nevetséges.
MosoMasa 2009.12.15. 10:41:54
De általában, egy eszköz egy vegyszer, egy bármi használati utasítását is majd mindenki megtanulja saját kárán. A vasúton, reptéren nem kell kiírni, hogy melyik járat milyen számmal, honnan indul és hová... majd megtanulja mindenki saját kárán.
Minek szabályok, minek rendszer! Éljen az anarchia!
gepard5 2009.12.15. 10:46:18
Ha tudni akarod,akkor igen!A menetrendeket DROID-ok készítik,akik még életükben nem láttak buszt,maximum képen!
Általában vmelyik volános nagykutya,míg jóváhagyni vmelyik közlekedési minisztériumi barom hagyja.
A másik két mondatodat nem értem!Tájékoztató tábla is volt és a buszsofőr is szólt!Ne várd már el,hogy a sofőr késésbe lévén még kiszálljon és minden egyes peronon lévő embert meginvitáljon magához!
Ha a Közlekedési Felügyelet a hibás,akkor miért a forgalmistával kell packázni???
Továbbra is fenntartom:Túl sok a felháborodás,túl kevés az ész és a talpraesettség!Szomorú!
Thomas Dantes 2009.12.15. 10:47:05
Egy: legyen normális tájékoztatás! Mert hiába nézem meg előtte való nap a neten a menetrendet, hiába nézem meg aznap a pályaudvaron, a valóságban egyáltalán nem úgy, nem akkor, és nem oda jön a busz. Akkor meg hogy kéne tájékozódni?
Én , lehet naív vagyok, de azt hittem a menetrend lényege, hogy asszerint megy a busz, nem pedig a söfőr úri kedve szerint! Úgyhogy hiába tájékozódik valaki, hiába van ott időben, ha buszsofőr nem tartja magát a menetrendhez!
Aztán, igenis, ha séreleméri az embert, kérni kell a panaszkönyvet. Erre találták fel! Engem rohadtul nem érdekel, hogy mi miatt van a hiba, ha nem tudok utazni, pedig időben a megfelelő helyen voltam!
Ma, az a helyzet, hogy akár busz, akár vonat, a járatok pontatlanok. Sumákolnak a jeggyel. Az ott dolgozók bunkók. Magasról tesznek az utasra. Ha meg valaki panaszkodni mer? Az mit képzel magáról, sőt, egyáltalán minek utazik? Idegesti itt a szegény sofőrt, maradjon otthon, ne buszozzon!
Arról meg nem is beszélve, hogy sok város között nincs rendes járat, se busszal, se vonattal, kétszer háromszor át kell szállni, hogy egy viszonylag rövid szakaszt megtegyen az ember.
Kitalátor (másként) gondolkodó · http://kitalator.blog.hu 2009.12.15. 10:49:01
Thomas Dantes 2009.12.15. 10:52:43
Arról nem is beszélve, hogy vannak mondjuk a vakok, akik meg nem boldogulnak a kutya nélkül. Nos, de mint tudjuk a vak embert is kizavarták kutyástul a Tesco-ból( miért nem olvasta el az ajtón a kiírásokat, nem igaz? Az hogy vak nem kifogás!)amúgy nem te voltál véletlenül ,aki a vakot kizavarta?
gepard5 2009.12.15. 10:54:13
Azt nem tudom,hogy tudjátok-e,hogy a menetrendi tájékoztatás CSAK TÁJÉKOZTATÓ JELLEGŰ,mint ahogy a neve is sugallja!
A bélmegyeri halálos buszbalesetet is az okozta,hogy a sofőr tartani akarta magát hozzá és behozni a késést!
Nem értem,mire ez a sok szájtépés,amikor világos a sztoriból,hogy egy helyről kellett indulnia 3 busznak.Fizikai képtelenség megfelelni az előirásoknak,ez van!
"Szerintem a menetrendet sem kell megírni. Minek. Tanulja meg mindenki saját kárán."
Ne a saját kárán tanulja meg,hanem a saját előnyére és ha ezt nem teszi,akkor ne másokat hibáztasson!
walker57 2009.12.15. 10:57:37
Endruboy79: ha annál a forgalmi irodánál ilyen sörösbódé van, mint a képeden, akkor nem igazán örülnék az ...ex nek:))))
kit érdekelne hová is megy abusz, van e busz egyáltalán :)
Der Beste 2009.12.15. 11:00:05
Amúgy "érdekesen" látod a világot.
A pénzéért elvárhat annyit az utazó, hogy ne kelljen neki mélységi felderítőt játszani.
fiuson 2009.12.15. 11:00:29
gepard5 2009.12.15. 11:01:10
8 ember volt itt és nem vakok!Mondjuk mi lett volna,ha hét bemegy egy meg kinnmarad a kutyával,hmmm?
Ismétlem:A postoló rosszindulatú balfasz,aki a saját hülyeségét nem ismeri be,hanem uszít egy közlekedési cég munkatársai ellen,mert ez ma nagyon divatos!
Miért nem szidjuk az úszómestereket inkább,ha kizavar a medencéből,mert belevizeltem?Akkor miért nem kérjük a panaszkönyvet?Ja,mert az nem kelt akkora szimpátiát a kedves postolók között?
Réka · http://blog.rekafoto.com/ 2009.12.15. 11:02:25
Vagy inkabb a hangosbemondoban kellene mondani, naprakeszen, nem konzervbol, hogy 'autobusz indul Sukoro fele a harmas kocsiallasbol'.
Emlekeztetnelek, hogy a volantarsasag van az utasokert es nem forditva.
fiuson 2009.12.15. 11:05:38
MosoMasa 2009.12.15. 11:06:09
Gondolom olyasmiről nem hallottál még, hogy forgalom szabályozás/szervezés meg egyebek. Ha egy egy helyről 3 busznak kell egyszerre indulni, akkor ott valaki hibázott. És vélhetőleg nem az utas.
Nem neki kell alkalmazkodni, nem neki kell megtanulni a menetrendet és helyi szokásokat - amik ugye nem is szokások, hanem trehányság a volán részéről.
Ráadásul barátom, ha nem tünt volna fel, a posztíró nem rendszeres utazó.... talán többhetes tanulmányokat kellett volna folytatnia, hogy itt hogyanis mennek a dolgok?
Coyote82 2009.12.15. 11:08:24
staropramen 2009.12.15. 11:10:25
Nem kell még járatba menned, vagy ma szabadnapos vagy?
értsd már meg azzal a volános észjárásoddal, hogy nem csak törzsutasok léteznek, hanem olyanok is akiket a balsorsuk arra vet.Honnan tudná mindazt a sok lenge bájú finomságot ami pár kommentből kiderült a fehérvári buszpályaudvarról?
Az idegen régen úgy tájékozódott egy helyen, hogy megkérdezte a falu legöregebb emberét, vagy egy utcán pletykáló öregasszonyt és mindent megtudott.
Most állítólag a menetrendekből próbál tervezni.
Mi az, hogy tájékoztató jellegű a menetrend? Valamikor valahonnan valamelyik megállóból valahova indul valami?
Ne röhögtess!
Kiszólt a sofőr- ugyan már! Azt max a tömeg eleje hallja, a hátul állók csak azt látják, hogy mozog a szája.
Arra is kíváncsi lennék ki választotta ki azt az információs rendszert amelyik csak előre felvett konzervszöveget képes leadni?Ugyan mennyit tett érte zsebre?
Thomas Dantes 2009.12.15. 11:15:03
Ja, és még ha az utas volt is bunkó. Mégha az utas volt is hülye, akkor se lehet vele szemben bunkó az ügyintéző! A vevőnek mindig igaza van! Egy boltban, egy étteremben, ha valaki bunkó az ügyféllel, repül! Mi az, talán a Volán az valami szent tehén amibe nem lehet belekötni akármekkora szar? Az ott dolgozók bármit megtehetnek, nekik nem kell se szabályokat, se az alapvető udvariassági szabályokat betartani?
gepard5 2009.12.15. 11:16:26
Ezt hívják tájékozodásnak!Én pl. így szoktam csinálni!
Ha moziba megyek előtte megnézem,hogy mit játszanak,mikor,lefoglalom a jegyem és a helyszínen átvételnél ismét rákérdezek az adott teremre!Nem várom el,hogy a popcorn-os csajszi mutassa meg a megfelelő sort és azt se várom el,hogy lehajtsa a seggem alá a megfelelő széket!Legalábbis én még e tevékenység hiánya miatt sohase kértem panaszkönyvet!Azért se kértem panaszknyvet ,mert a Tescoban nem volt a polcon olyan áru ami kellett volna,hanem odasétáltam a vevőszolgálati pulthoz és hozattam ki a raktárból!
Azért se szoktam rekamálni hogy a drogériás eladó nem főz egyből teát nekem a boltba,hanem azt nekem kell megtennem otthon!Pedig ott is az eladó(inkább a tulajdonos)érdeke,hogy megvegyem a szaros teáját!
A postoló esetében a sofőr dolga nem az,hogy utasokat vadásszon,hanem,hogy aki odatalál hozzá azt elvigye!Értelemszerüen,aki nem talál oda,azt nem tudja elvinni!Szívás,sajnálatos dolog,de akkor sem emberi hiba,hanem infrastrukturális!Ebben az esetben pedig felemlegetni a bunkó volánosokat,elég szűklátókörűségre utal!
beczl 2009.12.15. 11:19:25
1.) A Busz nem a saját helyére áll be, mert:
- éppen egy másik áll benn a helyén akinek a sofőrje éppen kávézik, dolgát végzi, stb...
- csak lusta egyszerűen lusta beállni.
- az "ismerősök" tudják honnan indul, a többi utas meg rohadjon meg
2.) Ki/beszállítás nem a kijelölt helyen, hanem a forgalmi sáv közepén történik az esetek 60-70%-ban. Úgy, hogy mindkét oldalon megy a forgalom.
3.) A busz megáll a középső sávban, majd a sofőr leszáll ügyet intézni (forgalmi iroda, pisilés, kávé, ismerős, cigi stb...) csak "1 percre" . Ami azt eredményezi, hogy qrva nagy dugó lesz perceken belül főleg délután.
4.) Direkt olyan kocsiállásra áll be kiszállítani, ahol ki van írva (és várakozó tömeg is van), hogy 4-5 percen belül indul(na) a busz, csak még nem ért be (pld. Budapestről). Majd kiszállítás után elmegy a 3. pontban felsorolt ügyeit intézni. Ez azt eredményezi, hogy a kocsiállásra beállni szándékozó járat nem tud beállni a helyére, sőt sok esetben sehová sem, így köröznie kell, mint a mérgezett egérnek. (ami késést és az utasok bosszankodását is magával hozza) Láttam már olyan esetet, amikor a rossz helyen megálló sofőrt többen is figyelmeztették, de az eléggé paraszt módon egyszerűen "ki a fasz vagy te? Mit közöd van hozzá!"-val válaszolt, majd röhögve elment a dolgára.
5.) A másik lol helyzet, mikor egyidőben (vagy 2-5perc eltéréssel) két busz is indulna az adott kocsiállásról. Pld. 16:45 Győr és Tatabánya 14-es kocsiállás. A sofőrök ilyenkor az erősebb kutya baszik felállásban döntik el, hogy ki fog beállni. :-)
gepard5 2009.12.15. 11:23:27
És ez szerinted nem infrastrukturális gond?
Szar a buszpályaudvar!Ugyanez van Szolnokon és Szegeden is!
Én azt nem értem,hogy ezért miért a volánnál kell reklamálni?
Kitalátor (másként) gondolkodó · http://kitalator.blog.hu 2009.12.15. 11:25:38
Thomas Dantes 2009.12.15. 11:27:09
Áruld már el, ezenkívül hogy búbánatos francba lehetne még előre tájékozódni?!
Erre válaszolj, ne mellé beszélj, ha kérhetlek!
Vagy az előre tájékozódás az lenne, hogy ugorjak fel minden buszra, nem-e véletlenül ez megy arra? Kérdezzek meg minden utast, nem-e véletlenül tudja merre kell menni?
A menetrendet azért találták ki,hogy mi utasok abból tájékozódjunk .Mi utasok, abból is tájékozódunk.
És szerinted mi vagyunk a hülyék?
Réka · http://blog.rekafoto.com/ 2009.12.15. 11:30:00
Nem az utas dolga buszrol buszra jarni (ami megjegyzem veszelyes is) es egyenkent meginterjuvolni a soforoket, hogy merre mennek. Aki igy gondolkozik, az surgosen vonuljon el egy jo mely banyaba dolgozni, ahol nem kell emberekkel foglalkoznia.
R.T. · http://rendszergazda.eu 2009.12.15. 11:30:38
beczl 2009.12.15. 11:31:41
Az alapstruktúrája nem változott, csak az addig jól bevált kocsiállások rendszerét cseszték össze. Pld. A Szfvár-Budapest viszonylatban közlekedő járat a pályaudvar végére van "száműzve" ahol nincsen tető az emberek feje felett. De bezzeg a 10-km-re lévő mucsajröcsögei járatra szép fedett helyről indulnak a járatok. Röhej.
gepard5 2009.12.15. 11:32:51
Látod-látod!Erről beszélek!A probléma megfoghatatlan,a légkondis irodából a többmilliós fizujú pacák nem intézi el,mert nem érdekli a probléma,a dolgozók meg kapják a nyakukba az értelmetlen panaszáradatot,pedig nem is ők tehetnek róla!
Március 1.-én feláll vmi korrupció-ellenes hivatal!Ha vki ilyen rosszindulatú reklamátor,akkor forduljon oda és ne a tisztességes dolgozókat basztassa!Az már más kérdés,hogy mekkora röhej lesz az a hivatal,de legalább mostmár lesz értelmes helye az ilyen idióta panaszoknak...:))
gepard5 2009.12.15. 11:39:00
Itt írta vki,hogy az utasok között volt akkor és ha megkérdezik őt,akkor szívesen segített volna!Gondolom más is megtette volna,ha a nyolc ökör közül vki vette volna a fáradságot,hogy indulás előtt nyitja ki a száját kérdésfeltevésre és nem utánna háborgásra!
ZX 2009.12.15. 11:46:04
rita a felcser_1 2009.12.15. 11:51:24
Koala 2009.12.15. 11:56:22
Egyébként a fehérvári buszpályaudvar egy katasztrófa. Pár éve újították fel, vmi címeres barom miatt ipari műemlék címen meghagyták a régi várót ( most kaszinó ) + néhány esővédőt ( pl a Budapestre utazók ázzanak csak, föléjük nem jutott az ipari műemlékből ). Ezen kívűl szűk, véleményem szerint ezért balesetveszélyes is - amúgy hely lett volna egy új pályaudvarnak, cirka 150m-re a régi-újtól ...
Mr.Brooks 2009.12.15. 11:57:41
Ez így van. Én, legtöbbször pénteken és szombaton megyek ebben az idősávban Pestre, egyetemre. Szeptember óta járok rendszeresen, de számomra a mai napig kiismerhetetlen a rendszer...
Két hete pl. A múltkor is, felszálltam a buszra, leültem. Ilyenkor nem telik bele 10 perc, már alszom is... Felkelek arra, hogy megáll a busz: nézem, nahát, ez Sukoró! Gondolkodtam hogy leszállok és iszok egy pohár bort a telken, de a vizsga miatt elhalasztottam...
Amúgy ha tudtam volna hogy ez a sukorói busz, fel sem szállok rá, mert nagyon lassú! De hirtelen nem tudta senki sem, örültünk hogy jött a pesti busz...
Amúgy a 7:55-ös füredi busz (a fehér) beázik) :D
Amúgy felhívnám a figyelmeteket 2 klasszikus videóra (az első a buszpu.udvarról szól, a második pedig ott készült pont, ahol a sofőrök cigiznek mindig):
www.youtube.com/watch?v=ZMbQxeGmyKI&translated=1
www.youtube.com/watch?v=yrUkTlQdQsQ&feature=related
Kitalátor (másként) gondolkodó · http://kitalator.blog.hu 2009.12.15. 12:02:35
Kitalátor (másként) gondolkodó · http://kitalator.blog.hu 2009.12.15. 12:05:21
@rita a felcser: Miért cigányozol?
ZX 2009.12.15. 12:06:51
papugaja 2009.12.15. 12:17:59
Gábor2000 2009.12.15. 12:24:55
Ha te úgy gondolod, hogy ez így rendben, s a volánosok meg szent tehenek, hát gondold. Nyugodtan lehet bunkónak lenni, legfeljebb kevesebb lesz az utas, a cégnek rosszabbul megy majd, téged meg kirúgnak majd akkor a francba. Persze végülis ha nincs utas, akkor a gond is kevesebb, ha meg sofőr sincs már, akkor még kevesebb a gond.
Csak hát a nagyvilágban ez úgy van, hogy aki szolgáltatni szeretne s abból bevételt realizálni, annak ki kell szolgálni a kuncsaftokat. Ébresztő !!! Elvileg húsz éve volt már a rendszerváltás !!!
Gábor2000 2009.12.15. 12:28:15
Azt lehet, hogy el sem tudod már képzelni, hogy nem minden utas tud magyarul. Pedig ilyen is létezik. Ő meg aztán végképp le van szarva gondolom.
MosoMasa 2009.12.15. 12:32:03
Majd 10 év múlva, mikor kifestik(meszelik) a bodegát.
efhábé 2009.12.15. 12:34:25
Mi a jó francnak nem tartasz udvaron olyan kutyát, ami azt bírja is, amelyik nem ennyire gazdaközpontú, viszont jól viseli az egyedüllétet? Vannak ilyen kutyák, általában az őrkutyák, pl. komondor, kaukázusi, moszkvai őrkutya stb. A retriever pont nem ilyen, minek udvaron kínozni?
Megjegyzem, semmi köze az USA-hoz annak, hogy az ember a pénzéért korrekt tájékoztatást várna el, hogy ne kelljen pl. külön nyomoznia egy-egy busz után, hanem jegyváltáskor tájékoztassák, hogy a busz ekkor és ekkor ide és ide áll be, ekkor és ekkor indul el.
És akkor nem neked kell nyomoznod, kitalálni, hogy a három egyforma feliratú busz közül melyik a jó neked, nem neked kell átrohanni a fél állomást csomagokkal stb.
Ügyfélközpontúságnak hívják ezt és rohadtul gyakorolni kéne Mo.-n is.
Kitalátor (másként) gondolkodó · http://kitalator.blog.hu 2009.12.15. 12:36:33
Majd a Centrum-Volán Zrt!
Bodzaszedő Manager (törölt) 2009.12.15. 12:37:08
Kitalátor (másként) gondolkodó · http://kitalator.blog.hu 2009.12.15. 12:38:53
Mr. O'Donaghue · http://watchdog.blog.hu 2009.12.15. 12:43:52
1. A VOLÁN kötelessége a tájékoztatás, természetesen az utas érdeklődhet, de alapvetően a VOLÁNnak kell tájékoztatást adnia.
2. Nem általánosan elvárható magatartás az, hogy az utas egy utastársátok érdeklődik a busz holléte felől.
3. Nem köteles a busz beállásától kezdve ott állni az utas, hátha a sofőr esetleg odavet valamit a foga hegyéről, amiből fontos dolgot lehet megtudni.
4. Az utasnak nem "kötelessége" ép hallásúnak lennie, ezért igenis általánosan elvárható egy közfeladatot ellátó gazdasági társaságtól (egyébként minden, SZOLGÁLTATÁST nyújtó gazdasági társaságtól), hogy vizuálisan is tájékoztassa a (köz)szolgáltatást igénybe vevőket a szolgáltatás igénybe vételének feltételeiről, a körülmények változásáról... stb. Ha egy boltos meg tudja tenni, hogy kiírja az ajtajára: pl. ebédelni mentem, 10 perc múlva jövök, akkor hasonlóra miért nem képes a VOLÁN? Csak nem azért, mert a boltos tudja: ha nem tájékoztat, senki nem fog vásárolni nála, a VOLÁN meg tudja: ha a busznak már a teteje is lerohad, akkor sincs konkurens cég?
Üdv,
K. O'D.
efhábé 2009.12.15. 12:49:44
Azoknak az előírásoknak ugyebár, amit a Volán készített el, mert anno, még 1920-ban valaki kitalálta, hogy a napi 2 járathoz gyártsunk táblát, 1. állás Bp felé, 2. állás Balaton felé.
Aztán a rendszer úgy maradt, miközben lett napi ezerötszázkét járat.
Holott semmi más nem kéne, mint dinamikusan kiosztani a helyeket. Nem ördőngösség, egy általános iskolás is megírja hozzá a programot basicben, aztán csókolom. Nagy digitális táblák az állomáson, azokra kiírják, hogy melyik busz mikor és melyik állásról indul. A rendszer tudja, hogy a nyolcas állás foglalt, akkor a másik járatot nem ugyanoda vezényli, hanem a következő üresre és már lehet is kiírni, hogy Budapest felé Velencei-tó partján át 11-es állás, ekkor meg ekkor. Utas megnézi a táblát és amikor kiírták, odasétál a megfelelő álláshoz.
Tényleg bonyolult, ha az ember agya belesimult már az állami szférába, mert "olyan nincs, hogy valami nem állandó" és ha a Bp. az nyolcas állás, akkor akár 15 busz is várhat egymásra, miközben másik 3 állás épp tök üres.
De természetesen a mostani rendszer jó, az idióta utas miért nem rohangászik busztól-buszig, miért nem kérdez meg valakit a buszon (miközben a buszsofőr üvölt vele, hogy mit képzel, hogy felszáll és elállja az utat a többiek elől, különben sem mehet beljebb jegy nélkül stb.), tényleg, hát ennek így kéne működnie, ahelyett, hogy végiggondolnánk, mi változott és hogyan lehetne alkalmazkodni a változásokhoz.
Szánalmasan egybites a gondolkodásod minden téren, amit itt felvillantottál, kutyától buszon át rendszerszervezésig.
Kitalátor (másként) gondolkodó · http://kitalator.blog.hu 2009.12.15. 12:49:58
Der Beste 2009.12.15. 12:51:41
efhábé 2009.12.15. 12:53:15
Minden információ oda volt írva a parkológépre, különös tekintettel a pótdíj befizetésének menetére :)
Maresz 2009.12.15. 12:56:53
Ha a kerdesfelvetes csak annyi, hogy hogyan lehet ma Magyarorszagon nagyobb esellyel sikeresen hasznalni a tavolsagi tomegkozlekedest, akkor igazad van, nagyseggu mancika a megoldas, es a posztolo hibaja minden, marslakokent viselkedett.
A gond ott kezdodik, hogy nehanyan Magyarorszagon meg mindig el tudnak kepzelni, sot ohajtanak egy masik rendszert is, ahol a hetkoznapi, nem feltetlenul ismetlodo jellegu piaci vagy kvazi piaci csereugyletekben nincs szukseg ilyen helyzetspecifikus ismeretekre, onallo kezdemenyezesre, stb., es az ember viselkedhet marslakokent mert a letezo es mukodonek hirdetett rendszerek valoban mukodnek is. Igy peldaul a busz oda all be ahova elore meghirdetik, es ha megis alkalomszeruen mashova kenyszerul, akkor azt az utasok erdekeben kihirdetik. Ha pedig folaymatosan ilyen fennakadas tortenik, akkor a rendszerben leteznek, es jol vegzik a dolgukat azok a visszacsatolasok, amik reven aztan a rendszer is valtozik, es pl. atirjak a menetrendet, vagy a busz beallohelyek felosztasan valtoztatnak.
Amirol te beszelsz, azt szokas ugy emlegetni, hogy balkan, meg a helyzetspecifikus ismeretek felertekelodese, meg kovetkezmenyeknelkuliseg, stb. A rendszertismeroknek ez elonyos, a rendszert nem ismero tomegnek hatranyos. Persze ha egesz eletedben nem dugod ki az orrodat a szuk kornyezetedbol, akkor jol ismered a nredszert es sosem koppansz.
Amire en vagyok, azt ugy lehetne hivni, hogy semleges, jol mukodo rendszerek, verseny es az altala kikenyszeritett valtozasok, stb. Ennek is vannak elonyei es hatranyai. A lokalis tudas kicsit leertekelodik benne, illetve annak szuksegessege es haszna attolodik a komplexebb tranzakciok fele, mig az egyszeru tranzakciok siman, olajozottan, mindenki szamara kielegitoen mukodnek. Emiatt viszont az emberek kreativitasukat es energiajukat a komplexebb ugyekbe fektetik, es pl. mikrocsippet terveznek.
A fo gond az, hogy Magyarorszag maig nem tudja eldonteni, mit akar. Nyilvan vegytisztan egyiket sem akarja senki, hiszen annak peldaul gondolom te (a nagyseggu mancika hive) sem orulnel ha mondjuk banant meg mindig pult alol kene szerezni telen. Jobb megvenni a tescoban, nem?
Az altalam jobban ismert orszagok kozul egyedul Magyarorszagon latom az ilyen iranyu kozmegegyezes hianyat. Ettol lehet pl izgi homarblogokat csinalni, ahol a marslakok anyaznak a balkani ugyeskedoknek es viszont. Jo kis szinhaz, kar h a tobbseg sziv kozben.
Mr. O'Donaghue · http://watchdog.blog.hu 2009.12.15. 12:59:19
1. Az utas előre tájékozódott --> nem követett el hibát
2. Nem várható el az utastól, hogy a helyi pletykafészek öregasszonyt is megkérdezze --> nem követett el hibát
3. Panaszkönyvet kért --> jogosan
4. Volános bunkó volt --> megengedhetetlen
Ezért írt a Homárra. Ha csendben megkapta volna a panszkönyvet, nyugton maradt volna a seggén.
Egyébként, ha moziba mész, megnézed, hogy hol milyen filmet adnak (menetrend megtekintése), de gondolom te is fel vagy háborodva, ha a Mammutban közlik veled a film kezdete előtt 5 perccel, hogy bocsika, ezt a Corvin moziban vetítik 10 perc múlva. Pedig te előre megnézted, hogy hol adják. Sebaj, legalább megtanultad, hogy kevés előre tájékozódni a vetítés időpontjáról, előtte végig kell járni az összes mozit, és megkérdezni: nem ott adják-e véletlenül. Elvégre a mozinak nem az a feladata, hogy egyesével odamenjen mindenkihez, hogy talán szíveskedjen befáradni és megnézni egy filmet...
gepard5 2009.12.15. 13:11:56
Látom már kezd elfajulni a háborgás,de te egész kulturáltan állsz a témához!
1.:A volán tájékoztatott:Mindhárom busz ott volt a kocsiállás körül és mindegyiken ott volt a tábla!A problémát a nyomi utasnak pont az okozta,hogy három egyforma jelzésű egymás mellett lévő jármű közül nem tudta kiválasztani a neki kelőt,mert állt,mint f*sz a lakodalomba!
2.:Nem elvárható,hogy egy ember legyen talpraesett,ha egy ismeretlen helyen jár?Jó igazad van!Semmi baj,megszívta!De ugye az sem elvárható,hogy tök hülye legyen és ezekután még agresszív és reklamáló is!
3.:Nem köteles az utas a megállóba lenni!Ez is igaz!Pl.:én sem vagyok most egy megálló közelében sem és láss csodát:nem is visz el egy busz se!A különbség az,hogy én ezért nem reklamálok acsarkodva!
4.:A jómúltkor a fodrászom nem rakta ki a cetlit az üzletajtóra,hogy ma nem lesz nyitva és nekem kellett rátelefonálnom,hogy hol van!A vége az lett,hogy egy nappal később rövidült meg a hajam,de ettől még nem követeltem a fodrásztól a telefonszámlám kiegyenlítését és nem mentem máshová levágatni a hajamat sem,mert egy kis bosszúságból nem kerítek nagy feneket!Nem kértem az iparengedélyének a bevonását sem,mert nem csatlakozok ehhez az undorító nemzeti sporthoz,ami magyar sajátosság és úgy hívják,hogy Felháborodott Hibakeresés Másokban!
sncf 2009.12.15. 13:14:06
sncf 2009.12.15. 13:21:10
MosoMasa 2009.12.15. 13:21:58
Hogyan kellett volna? Sorsolással? Vagy telepátia?
Megkérdezte. Mondták a másik az - de már elment. Hmmm?
A másik:
"Azt nem tudom,hogy tudjátok-e,hogy a menetrendi tájékoztatás CSAK TÁJÉKOZTATÓ JELLEGŰ,mint ahogy a neve is sugallja!" - nem! Ez nem azt sugallja. Mondhatjuk nem sugall semiit hanem tájékoztat! - a gyengébbeknek: leírja a rendet ami szerint közlekednek a buszok!
Ha tájékoztató jellegű lenne, akkor az lenne odaírva, hogy kb fél egykor indul, vagy várhatólag fél egy tájékában várható az indulása....
MosoMasa 2009.12.15. 13:24:10
Sírsz, ha a kasszában többet fizetsz? Miért nem kérdezősködtél körbe a többi váasárló közt? csak álltál a kaszában mint fsz a lakodalomban?
fajin lenne mi?
efhábé 2009.12.15. 13:28:34
De akár lehet egy tábla a behajtásnál is, amikor begurul a sofőr, megnézi, melyik állásra kell beállnia. Nem ördöngősség...
gepard5 2009.12.15. 13:30:37
Mondjuk ezt én is hibának tartom,hogy a menetrendnél nem hangsúlyozzák ezt ki!Mármint,hogy az nem kötelező érvényű,hanem csak javaslat!Ki kellene,akkor kevesebb lenne a reklamálás!
Az esetről annyit,hogy a nyolc ember+ kutyának egyszerűen pechje volt,mert nem a megfelelő sorrendben érdeklődött a három busznál.Így jártak!De a reklamálást nem veszi be a gyomrom,mert nem dolgozói hiba okozta azt,hogy ők nem utaztak,hanem a saját mulyaságuk!
ZX 2009.12.15. 13:31:14
Kitalátor (másként) gondolkodó · http://kitalator.blog.hu 2009.12.15. 13:32:52
- Kéretik Mancika nénit nem lemancikázni, mert a fejedbe húzza a laptopos vesszőkosarát!
- Mivel megírtam, hogy Mancika néni minden pályaudvaron ott van, a rendszerismeretről szóló hablatyod teljesen értelmetlen. Magyarul nem tudók és siketek hátrányt szenvedhetnek, ha nincs egy papírjuk, amire rá van írva NAGY betűkkel, hogy BUSZ SUKORÓ.
- Sajnos nem sok helyen jártam, de furcsa módon nem okozott problémát számomra a tömegközlekedés a szomszédos országokban és Lengyelországban sem. Egyedül Bulgáriában ültünk fel majnem rossz buszra, mert a "Szozopol" kérdésünkre először lelkesen bólogatott a sofőr, aztán amikor mégis fel akartunk szállni, az általa ismert összes nyelven elmondta, hogy nem Szozopol. Tudom, ugyanígy járhatok Szicílián is.
- "Amire en vagyok, azt ugy lehetne hivni, hogy semleges, jol mukodo rendszerek, verseny es az altala kikenyszeritett valtozasok, stb." No ilyet csak a mesékben és Engels műveiben találhatsz. Helyette monopóliumok, árkartellek, állami és önkormányzati beavatkozások, titkos és nyilvános összefonódások, vérségi kötelékek hálózata, érdekcsoportok informális zsarolópotenciálja az, ami a világ piacain érvényesül.
Egyre több ember számára vége már az "önszabályozó piacgazdaság" című vallásos mítosznak vagy mesének, hála ennek a virtualizálódó világnak és a virtuális válságának, amelybe a valóságban is beledögölhetünk. "Andersen meghalt, Hófehérke kurva lett!"
Ja, és a Tescoban szar a banán, vagy zöld, vagy rohadt. Mancika néni (őstermelő!) sokkal szebbet árul ugyanannyiért a piacon...
Kitalátor (másként) gondolkodó · http://kitalator.blog.hu 2009.12.15. 13:35:52
efhábé 2009.12.15. 13:36:21
Te tényleg nem érzékeled a problémát ott, hogy 3 KÜLÖNBÖZŐ menetirányú és menetrendű busznak EGYFORMA a jelzése? Ráadásul EGY helyen állnak?
Mi van, ha az utas történetesen nem magyar? Mi van, ha értelmi fogyatékos? Te komolyan gondolod, hogy az egyik nagyvárosunk forgalmas buszpályaudvarán a szokásjog és a helyismeret a megfelelő vezérlőelv a működtetésnél?
A rendszert úgy kell kialakítani, hogy egy csak szuahéliül beszélő értelmi fogyatékos süket is gond nélkül használni tudja, ha a rendszer nem ilyen, akkor gond van a rendszerrel. Jelenleg a rendszer olyan, hogy még egy átlagos képességekkel rendelkező magyarajkú sem tudja használni, ha nincs helyismerete. És ez gáz, tekintve, hogy nem egy szabolcsi zsákfalu megállójáról beszélünk, hanem a Dunántúl egyik legfontosabb közlekedési csomópontjáról.
gepard5 2009.12.15. 13:37:30
Te meg miről beszélsz?A buszjegy árról senki nem értekezett és sztem az mindhárom járatnál a viszonylatnak megfelelő volt gondolom én!
Itt arról van szó,hogyha én Mucsaröcsögén fel akarok szállni egy buszra,de az előttem lévő három buszból nem tudok dönteni,akkor kérdezősködök!Ha ennek ellenére megszívom,akkor sem hibáztatok mást és nem hányom tele az internetet másnap a saját fas*ságommal és nem uszítok mások ellen,csakmert ez divatos manapság!
efhábé 2009.12.15. 13:42:55
Tehát az utasnak gyors valószínűségszámítást követően kell eldöntenie, milyen sorrendben érdeklődjön a 3 tökegyforma jelzésű busznál, de ez természetesen nem a rendszer, tehát a rendszert működtető dolgozók hibája.
"Így jártak!De a reklamálást nem veszi be a gyomrom,mert nem dolgozói hiba okozta azt,hogy ők nem utaztak,hanem a saját mulyaságuk!"
Tényleg nem a dolgozók tehetnek arról, hogy a kiírt időben a kiírt helyen nem az a busz áll, amelynek sukorón át kell Budapestre mennie, Budapest jelzéssel, hanem egy másik, amelynek pár perccel későbbi az indulási ideje, az autópályán megy Budapestre, Budapest jelzéssel.
Nyilván tehet róla a kormány, az időjárás, a magas üzemanyagárak, a vállalat alulfinanszírozottsága, de a dolgozók, akik ezt a helyzetet konkrétan előidézték, na azok nem. Hogy neked mennyire igazad van...
MosoMasa 2009.12.15. 13:45:19
Jó nagy tapír vagy bazzmeg.
Kívánom hogy a szerinted "tájékoztató jellegű" táblák miatt valaki hajtson el a bélbe mikor mégy panaszkodni kis pitiáner dolgaid miatt.
Meg a benzinkúton a kiírt tájékoztató jellegű tábla miatt dizelt tankolj a benzines autódba.
gepard5 2009.12.15. 13:45:34
Na végre,ide is eljutottunk!A hiba a rendszerbe van!Ezen változtat vmi,hogyha acsarkodunk egy forgalmistával,beírunk a volános panaszkönyvbe,teleszarjuk a netet?Nem!
Akkor meg minek csinálta?Helyette lett volna talpraesettebb előtte!
efhábé 2009.12.15. 13:49:15
Ha meg nem tudod fejből a komplett menetrendet + a buszvezető személyi állományt + a buszok rendszámát, akkor ne téblábolj kétségbeesve, hanem kérdezd végig egyesével az utasokat, hogy melyikük ismerős itt. Ha véletlenül a rendelkezésedre álló 3 percben nem találsz ilyen utast, akkor így jártál, ez a te hibád, mert nem tájékozódtál előre a helyi viszonyokról és szokásokról.
Egyébként pedig welcome to the Balkán...
gepard5 2009.12.15. 13:52:23
Pontosan!Nem a dolgozó tehet róla,hogy egy rossz rendszert kell nap nap után életbe tartania,úgy ahogy épp sikerül neki!
Az élelmesebbje alkalmazkodik ehhez,hogy jól járjon,az ilyen nyomik,meg elvárják,hogy a szájukba repüljön a sült hal,de ha ez nem történik meg,akkor habzik a szájuk!Hát ez nem tetszik,mert mások munkáját minősítik le,pedig azok az emberek becsülettel dolgoznak.
NIlovagja 2009.12.15. 13:53:40
Fehérvári vagyok és egy kicsit beleláttam a buszpályaudvar felújításába is. Kb 18 terv volt arról, hogy milyen lesz az új.
OFF Legjobb az ott található hatalmas beton-fagyitölcsérek története:D Ugyanis a tér egésze egy helyrajzi számon szerepelt, végében az albapláza előtt található Mária-szoborral együtt. Ezért a műemlékvédők rászálltak a témára és "sikeresen" megvédték a bűnronda tetőelemeket, ezért nem lehetett normális kinézetű pályaudvart építeni. A peron végében található játékteremért meg én kérek elnézést :(
Egyébként amíg felújították, a nem messzi murvás parkoló szolgált buszpályaudvarként, és aki nem tudta korábbi tapasztalatból, hányas számú kocsiállás merre van, az bizony kevergett negyed órákat
ON
Remélem az index címlap felnyitja az Alba Volán szemét, hogy ilyen esetekre élő hangosbemondást lehetővé tegyenek. Igazán nem lenne nagy cucc, és az se, hogy a nem a szokott helyre beálló busz megeresszen egy telefont befelé erről.
MosoMasa 2009.12.15. 13:54:27
efhábé 2009.12.15. 14:03:16
Akkor meg minek csinálta?Helyette lett volna talpraesettebb előtte!"
Mintha a panaszkönyv éppen erre lenne, nem? Persze el lehet intézni annyival is, hogy a köcsög miért nem ismerte a helyi szokásokat, de mintha nem erre szeretnénk haladni, nem?
blogszilva 2009.12.15. 14:05:57
Arról nem is beszélve, hogy a sok, ugyanolyan végcélt megnevező buszról honnan a fenéből kellene tudnia az egyszeri utasnak, hogy melyik éppen merrefelé, és hol megállva közlekedik?
Én távolsági tömegközlekedésben szinte kizárólag csak vonattal utaztam, de ott az utóbbi időkben megtanultam, hogy ha véletlenül érdeklődni kell, akkor érdemes tudni a vonat azonosító számát. A buszoknál nem létezik ilyen azonosító? Nem lehetne a "Budapest" táblára vagy mellé kiírni ezt is, hogy a 8 különböző módon, egy helyről induló "Budapest" célú buszról az idegen is el tudja dönteni, melyikre kellene felszállnia?
Arra meg már sajnos szinte fel sem kapja a fejét az ember, hogy egy szolgáltató még véletlenül sem szolgáltatni akar, hanem úgy viselkedik, mintha az utasok lennének őértük...
MosoMasa 2009.12.15. 14:06:23
Felszállva a 6-os buszra nagy izgalommal várjuk, hogy ma épp hová közlekedik....mert a kiírás, csak tájékoztató jelegű.
A telefonálás kifejezetten szórakoztató, hisz ki tudja hová kapcsol épp...
a közlekedésből pedig izgalmas akciójátékot lehet csinálni, hisz a kresz csak tájékoztató jellegű ... ki tudja mikor jön egy veszett autós szembe, hisz szabadon váltogathatja a jobbra- és balra tarts szabályait, vagy hát a zebrán is vígan száguldhat egy zil... de milyen érdekes lehet pl. egy zebra... ki mikor tartja be a piros jelzést, hisz csak tájékoztató jellegű.
gepard5 2009.12.15. 14:06:45
De nem a megfelelő helyen írt a panaszkönyvbe!A pályaudvarral van a gond,tehát reklamáljon az önkormányzatnál,ne a volánnál!
efhábé 2009.12.15. 14:11:00
Az élelmesebbje alkalmazkodik ehhez,hogy jól járjon,az ilyen nyomik,meg elvárják,hogy a szájukba repüljön a sült hal,de ha ez nem történik meg,akkor habzik a szájuk!Hát ez nem tetszik,mert mások munkáját minősítik le,pedig azok az emberek becsülettel dolgoznak."
Nem a dolgozó tehet róla, azok becsülettel dolgoznak:
Akkor egy kis gyűjtés innen a topicból, mind-mind a fehérvári viszonyokról szól, ráadásul mindet lehetne kezelni helyben, ha a dolgozók tényleg becsülettel dolgoznának és nem az lenne a mottójuk, hogy:
"ki a fasz vagy te? Mit közöd van hozzá!"
Szóval az említett gyűjtés a becsületesen dolgozó emberekről:
Ritkábban kellemetlen, de jelzi a profizmust az is, hogy... a kiírt indulási időpont után 2 perccel a kijelző azonnal a következő járatot mutatja. Az, hogy vmi késik? Ugyan már, minek bemondani, vagy kiírni, az utas ugyis rájön... Na de... Volt már, aki leszállt a 15 percet késő buszról, mert a kijelző szerint lett volna negyed órája egy kávéra :-)
Amúgy utaztam egyszer Fehérváron át Budapestre, a buszpályaudvarból annyit láttam, hogy jobbra tőlünk áll egy busz a megállóban, balra egy másik üresen parkol, a mi buszunk meg a kettő között araszol, megáll, leugranak emberek, felugranak emberek, és már indulunk is. Úgy tűnik nem egyedi eset.
1.) A Busz nem a saját helyére áll be, mert:
- éppen egy másik áll benn a helyén akinek a sofőrje éppen kávézik, dolgát végzi, stb...
- csak lusta egyszerűen lusta beállni.
- az "ismerősök" tudják honnan indul, a többi utas meg rohadjon meg
2.) Ki/beszállítás nem a kijelölt helyen, hanem a forgalmi sáv közepén történik az esetek 60-70%-ban. Úgy, hogy mindkét oldalon megy a forgalom.
3.) A busz megáll a középső sávban, majd a sofőr leszáll ügyet intézni (forgalmi iroda, pisilés, kávé, ismerős, cigi stb...) csak "1 percre" . Ami azt eredményezi, hogy qrva nagy dugó lesz perceken belül főleg délután.
4.) Direkt olyan kocsiállásra áll be kiszállítani, ahol ki van írva (és várakozó tömeg is van), hogy 4-5 percen belül indul(na) a busz, csak még nem ért be (pld. Budapestről). Majd kiszállítás után elmegy a 3. pontban felsorolt ügyeit intézni. Ez azt eredményezi, hogy a kocsiállásra beállni szándékozó járat nem tud beállni a helyére, sőt sok esetben sehová sem, így köröznie kell, mint a mérgezett egérnek. (ami késést és az utasok bosszankodását is magával hozza) Láttam már olyan esetet, amikor a rossz helyen megálló sofőrt többen is figyelmeztették, de az eléggé paraszt módon egyszerűen "ki a fasz vagy te? Mit közöd van hozzá!"-val válaszolt, majd röhögve elment a dolgára.
5.) A másik lol helyzet, mikor egyidőben (vagy 2-5perc eltéréssel) két busz is indulna az adott kocsiállásról. Pld. 16:45 Győr és Tatabánya 14-es kocsiállás. A sofőrök ilyenkor az erősebb kutya baszik felállásban döntik el, hogy ki fog beállni. :-)
Erről ennyit, eszükbe sem jut a "becsületesen dolgozó embereknek", hogy megpróbálják tisztességesen működtetni a rendszert. Minden jó, úgy ahogy van és ha néha kiderül, hogy mégsem, akkor arról a köcsög utas tehet, aki még a rohadt kutyáját is képes behozni a váróba és reklamálni, hogy lekéste a buszt. Hát a faszért nem kérdezett meg valakit? De természetesen ne dolgozót kérdezzen, nekünk rohadt sok a dolgunk azért a rohadt kevés fizetésért, az utasok meg úgyis unatkoznak, majd ők elmondják.
Csodás, becsületesen dolgozó emberek, akik egy rossz rendszert próbálnak üzemeltetni.
Pont az a gond, hogy számodra teljesen elfogadható működés az, ahol:
"Az élelmesebbje alkalmazkodik ehhez,hogy jól járjon,az ilyen nyomik,meg"
Az ilyen nyomik azok, akik nem ismerik rutinszerűen és készségszinten a helyi szokásokat. Holott egy nagyváros forgalmas pályaudvarának nem szabadna szokások szerint működnie, világos és könnyen hozzáférhető, könnyen értelmezhető és követhető szabályok szerint kellene működnie.
gepard5 2009.12.15. 14:20:02
Jól mondod:így kellene.De ha egyszer nem így működik,akkor találja már fel magát nyolc ember meg egy kutya ne sírjanak már!Nem egy forgalmista meg néhány buszvezető hibájáról van szó,tehát ne őket hibáztassa!
hagymásbab85 2009.12.15. 14:21:14
Voltam párszor a fehérvári pályaudvaron is és ki merem jelenteni, hogy az ország 90%-ában örömmel vennének egy olyan buszpályaudvart (mégha kicsi is).
MosoMasa 2009.12.15. 14:22:42
efhábé 2009.12.15. 14:26:28
Ne vicceljünk már, értem én, hogy kicsi a pályaudvar ekkora forgalom lebonyolításához a jelenlegi rendszer szerint, de a rendszert nem az önkormányzat találta ki és működteti.
A Volánnak ki kéne húznia a seggét a fejéből és körülnézni, máshol hogyan oldották meg ezt normálisan.
Jártam már pár forgalmas buszpályaudvaron, pl. a chicagoin, ami nem kicsi, iszonyatos forgalom van, mégis jól működik a rendszer, könnyű megtalálni a buszodat és nem indul ugyanonnan szinte egyszerre 3 busz 3 különböző útvonalon.
De emlegethetnénk a tel-avivi buszpályaudvart is, ami egy rohadt nagy épület, több szintről indulnak a buszok, nem lehet megcsinálni azt, hogy ne a kiírt állásról induljon, mégis működik a rendszer, ráadásul nagyságrendekkel nagyobb forgalommal, mint a fehérvári pályaudvar.
en.wikipedia.org/wiki/Tel_Aviv_Central_Bus_Station
Kitalátor (másként) gondolkodó · http://kitalator.blog.hu 2009.12.15. 14:32:33
Kivéve a megyeszékhelyeket és a többi "megyei jogú várost"?
papugaja 2009.12.15. 14:32:49
"De ha egyszer nem így működik,akkor találja már fel magát nyolc ember meg egy kutya ne sírjanak már!"
Szerintem meg sírjanak. Tegyenek panaszt, verjék az asztalt, toporzékoljanak, amíg észre nem veszi a drága szolgáltató, hogy nini, ügyfelek is vannak itten, tán csak nem szolgáltatást várnak el?
gepard5 2009.12.15. 14:35:54
Helyes!Ajánld fel a szolgálataidat a fehérváriaknak,ha tudsz jobbat!gondolom,ha az adott kocsiállásnál megszüntetik ezt,akkor másiknál lesz ez a probléma és ha a díszes kutyás társaság legközelebb Győrbe vagy Pécsre akar menni,akkor meg azt kifogásolja,mert akkor sem lesz éber!
efhábé 2009.12.15. 14:37:01
Rohadt egyszerű ám kitenni egy tacepaót az álláshoz, hogy:
"Kedves utasaink, előfordulhat, hogy torlódnak a járataink, ezért az ön busza nem tud beállni a kijelölt állásba, kérjük, ez esetben érdeklődjön kollégánktól, aki ilyen esetekben az állásnál várja az önök kérdéseit."
De ez már feltételezi az ügyfélbarát hozzáállást, azt, hogy a dolgozó végiggondolja, mit okoz az, hogy ő eltér a rendszertől. De ennek a csírája sincs meg a volán-dolgozókban (meg a máv-dolgozókban meg lehetne sorolni hosszasan), az a hozzáállás, hogy "úgyis tudják, naponta járnak erre, meg különben is le van szarva, nem fogok én ott fagyoskodni ennyi pénzért".
És egyébként feltalálta magát a nyolc ember, elindult kérdezősködni, csakhogy mire a megfelelő buszhoz irányították őket, az már elment.
"Amikor végre az első emberünkre került a sor, és kérte Sukoróra a jegyet, kiderült, hogy az a 40-es busz, ami a pályán megy Pestre, Sukoró felé még csak véletlenül sem, a mi buszunk mögötte parkol."
Figyeled? A sofőr azt mondta, a mögötte lévő busz az övék.
Ők átmentek:
"Erre közölte, hogy nem tud nyolcat adni, de nem is kell, mert ez a busz nem áll meg Sukorón, a sukorói busz, az első budapesti busz mellé állt be, de már elment."
" Minthogy a buszmegálló, ahol a buszunknak meg kellett volna állnia már betelt, megállt ott, ahol tudott, de senki nem szólt ki a buszból, hogy ez a busz az a busz, aminek ott kéne állnia, ahol a másik áll. Ráadásul egy olyan helyen állt meg, ahol az összes kihajtó busznak meg kellett állnia, ha ki akart menni a busz-pályaudvarról és még takarásban is volt."
Az első buszsofőr akár pontos információt is adhatott volna.
A Volán tájékoztathatta volna az utasokat, hogy a kiírt állásra nem a megfelelő autóbusz állt be, azt itt és itt találják az utasok. Ez mind-mind dolgozói hiba és "leszarom"-hozzáállás.
gepard5 2009.12.15. 14:38:58
A szolgáltató szolgáltatott csak a "kedves" ügyfél azt nem vette igénybe,majd utánna még őneki állt feljebb...
efhábé 2009.12.15. 14:41:11
Ha ez a rendszer marad, persze, hogy másik állásnál okoz problémát.
Dinamikus állás-kezelés a titka a rendszernek, plusz a normális utastájékoztatás. X állásról Y helyre megy a busz, ezt kiírom jól értelmezhetően több helyen, hogy mindenki láthassa és odaérhessen, aztán X állásról Z helyre megy a következő busz.
Mint a reptéren pl. Egyik londoni járat a 12-es kaputól indul, a másik másnap a 21-től, nincs desztinációhoz kötve a kapu. Amikor belépsz az indulási oldalra, máris látod a táblán, hogy a te géped melyik kaputól indul és a tranzitban ahhoz a kapuhoz mész oda, ennyi.
MosoMasa 2009.12.15. 14:44:41
A másik dolog: mit szolgáltatott?
gepard5 2009.12.15. 14:44:47
A Volán tájékoztathatta volna az utasokat, hogy a kiírt állásra nem a megfelelő autóbusz állt be, azt itt és itt találják az utasok. Ez mind-mind dolgozói hiba és "leszarom"-hozzáállás. "
Az egyik buszsofőr honnan tudná,hogy mit csinál a másik?Lehet,hogy ne is azonos cégnél dolgoznak!Másik volán társaság,stb...
A megállóba a helyes busz állt be,de egyszerre csak egy fért oda hely hiányába nem pedig három!Ennyi!
gepard5 2009.12.15. 14:46:59
efhábé 2009.12.15. 14:47:16
Azt a buszt úgy kell elindítani, hogy az előre jelzett helyen a lehetséges utasok meg is találják.
Ha nem az előre jelzett helyről indítom, akkor lehetőséget adok az utasoknak, hogy megtalálják az új helyet, pl. bemondom többször, hogy ez és ez a busz át lett helyezve.
Kiírom egy jól látható táblára.
Odaállítok egy embert, aki elkajabálja párszor hangosan, hogy "jóemberek, akik ezt a buszt keresi, menjen arrébb 5 méterrel, mert ott a busz".
Tájékoztatni kell az utasokat és nem úgy, hogy miután sorbaálltak, a buszsofőr elküldi őket egy másik buszhoz, hogy ott is hosszas sorbanállás után derüljön ki, hogy egy harmadik busz az igazi, ami a kétszeri hosszú sorállás miatt már elment.
Ez a szolgáltatás. Az nem szolgáltatás, ha csinálnak valamit, de azt nem lehet igénybevenni, mert nincs róla releváns információ.
papugaja 2009.12.15. 14:47:42
Érdekes felfogás. Nem vagy te ügyvéd?
GáborSzeged 2009.12.15. 14:50:42
End of...
efhábé 2009.12.15. 14:50:59
A "suttyó utas, aki a sültgalambot várta", rossz információt kapott a sofőrtől. Mit kellett volna tennie? Te mit tettél volna a helyében, ha beáll a kiírt állásra az a busz, amire rá van írva, Budapest? Felszálltál volna, hiszen ez van a menetrendben, LÁTSZÓLAG minden rendben, vagy előtte körbekérdezed az utasokat, hogy a LÁTSZAT ELLENÉRE nincs itt valami turpisság?
Az égvilágon semmi gond nem volt az utasokkal, már persze azon kívül, hogy képesek voltak komolyan venni a VOLÁN-t és elhinni, hogy ésszerűen cselekszik.
A volán meg találja ki egyedül a működőképes rendszert, ez a dolga neki.
MosoMasa 2009.12.15. 14:51:07
gepard5 2009.12.15. 14:51:54
Jól értelmeztem,hogy mindhárom járat el lett végezve?Sztem igen!
blogszilva 2009.12.15. 14:53:31
gepard5 2009.12.15. 14:55:48
Art Mooney 2009.12.15. 14:59:36
van egy olyan erzesem, h ez nem Magyarorszag lesz :(
papugaja 2009.12.15. 15:00:23
Hagyd, reménytelen.
MosoMasa 2009.12.15. 15:01:17
A rákosi korszakban voltak ilyen dolgok: papíron rendben minden, meg darab-darab...kipipálva, halad a szocializmus építése!
papugaja 2009.12.15. 15:02:47
Sőt! Magyar seggbe magyar lófaszt!
efhábé 2009.12.15. 15:03:57
Ehhez képest a poszt szerint meglehetősen határozottan állította, hogy a mögötte álló busz a megfelelő.
"A megállóba a helyes busz állt be,de egyszerre csak egy fért oda hely hiányába nem pedig három!Ennyi!"
Ha ugyanarról az állásról indul Bp-re 3 busz, az egyik 7:35-kor, a másik 7:40-kor, akkor szerinted a 7:40-kor induló busz a helyes? Ne vicceljünk már egymással. Normális ügymenetben ilyen eleve nem fordulhatna elő, hogy 3 busz feltorlódjon egy állásban, de ha már feltorlódott, akkor kezelni kell a helyzetet, pl. beáll a MEGFELELŐ busz az állásba, felveszi az utasokat, elindul, beáll a következő, felveszi az utasokat, elindul, majd beáll a harmadik. Vagy beáll az első, a második pedig beáll máshová és erről TÁJÉKOZTATJÁK az utasokat.
Nehogy már az legyen a normális, hogy a 3 busz közül esetlegesen és véletlenszerűen beáll egy, a másik kettőt pedig keresgélje önállóan az utas, ha egyáltalán tudomása van róla, hogy onnan 3 busz indul majdnem egyszerre.
Folyamatosan azt feltételezed, hogy az utas tökéletesen tisztában van a helyi menetrend rá nem vonatkozó részével is, továbbá a pályaudvaron kialakult szokásrenddel, ha pedig mégsem, akkor egy suttyó, aki várja, hogy szájába repüljön a sültgalamb. Tényleg nem érzed, hogy mennyire agyatlan faszság, amit magyarázol?
efhábé 2009.12.15. 15:05:52
papugaja 2009.12.15. 15:08:17
A sofőrök kedvenc érvelését idézném:
"Aki integet az búcsúzkodik, aki fut az sportol. Az utas az, aki a megállóban áll, és várja a buszt."
papugaja 2009.12.15. 15:10:00
Mán csak aztat szerettem volna ebbül kihámozni, hogy úgyláccik ma már ez sem elég nekik.
gepard5 2009.12.15. 15:10:56
Nem beletörödni kell,hanem feltalálni magad és alkalmazkodni!Ha ez nem megy az sem baj,de ne fikázzunk ezért másokat!Főleg olyanokat nem,akik nem tehetnek róla!Benne vannak,benne dolgoznak,de nem tehetnek róla!
Balogh Ádám Software 2009.12.15. 15:12:09
gepard5 2009.12.15. 15:18:54
Általában bérletárusítást,bérletigazolványt,menetrend-könyvet árulnak csak,elvétve elővételi jegyet,de az nem jellemző!Amióta világ a világ a jegyet a buszon kell megvenni!Mi ebben a furcsa?Így könnyebb elkerülni a bliccelést!
MosoMasa 2009.12.15. 15:21:34
Egyébként meg tehet róla (a sofőr is), mert ha tudja hogy szar a rendszer, akkor önállósítja magát ("feltalálja magát")és valamiképp a maga hatáskörében tesz azért, hogy az utas tudjon a helyzetről és fel tudjon szállni a buszra.
Ja és lehetőleg arra a buszra, amire szeretne.
gepard5 2009.12.15. 15:24:20
Szted a sofőr a hibás,mert nem hajtotta fel a peronon lévő többszáz utast a buszára,csakhogy biztos ami biztos nehogy vki lemaradjon?
Ez már nagyon izzadságszagú...
gepard5 2009.12.15. 15:26:47
Ha én lekésem a Tesco akciót,mert a szórólapos srác nem dobott a postaládámba szórólapot,akkor nem fogok bemenni a Tescohoz reklamálni!
Maresz 2009.12.15. 15:28:53
- Ha mancika nenit a rendszer reszenek tekinted, akkor is hibas a rendszer es hianyzik a visszacsatolas, kiveve ha azok koze tartozol, akik a megbizhato elozetes irott informaciot alacsonyabb ertekunek tartja, mint a sorbanallast es kerdezoskodoest. A balkani rendszer is rendszer, es mukodik is, csak a vegeredemenye a tobbseg szamara szuboptimalisan - nagyon leegyszerusitve egysegnyi eroforrasbol kevesebb eredmeny jon ki (pl Mancika neni bere vs ketszer annyiba kerulo digitalis tabla mint befeketetes, es 10% elveszett utas vs 1% elveszett utas... (Szigoruan legbolkapott szamok vigyazz!)
- mintha kezdened sejteni: bulgaria es szicilia ket szep peldaja annak, milyen egy jellemzoen balkani bealitottsagu hely. Ha neked ez jon be.... (persze tudom: minden orszag kevert, van ebbol is abbol is, a kerdes az, hogy mi a jellemzo. szidtam mar utasiranyito rendszert nemetorszagban is, de joval kevesebbet mint magyarorszgaon vagy szlovakiaban peldaul.)
- az ervelesed a versennyel kapcsolatban kozkeletu ures duma. Persze, a tokeletes allapotot nem lehet elerni, es ha el is ernenk, a kovetkezo pillanatban megvaltozna a tokeletes definicioja. De azert a tapasztalat azt mutatja, hogy a bolcs emberek kituznek maguknak valami idealt, celt, ami fele haladhatnak, mert tudjak, h kulonben sehova sem jutnak. Hogy milyen celt tuzunk ki, az az amirol beszeltem, jo lenne megallapodni benne, de oszinten. Ha a magayrok tobsege balkant akar, akkor legyen az a cel. De akkor mar menetrendet se adjunk ki, mert pazarlas, legyen csak a mancika neni, nem? Elobb utobb pedig o sem kell, mert a busz sem fog jarni, leven a szerelo ugyanugy rossz helyre rakja a csavarokat ahogy a sofor rossz helyreallt be.
- mancika neni feketeboru es haztajiban a fehervari "informacios nenike" foallasa mellett termeli a banant a kiskertben ami jobb mint a tescos. mar mindent ertek
MosoMasa 2009.12.15. 15:40:37
És a teszkós szórólap hogyan jön ide és ugyan miről szól? Az menetrend? Előírás? Netán esetleg reklám? Iszonyatosan hülye vagy. Tokos agyú.
Démonmac1 2009.12.15. 15:44:59
Aki üzemelteti azt a csődtömeget annak a kutyakötelessége:
- tájékoztatni az utasokat (úgy hogy azt az egyszerű ember is megértse)
és bizony a "kedves" buszvezető is..
A "hangosbemondó" meg röhely.
Ebben a történetben nem a kedves utas a hibás.
Jópár évvel ezelőtt volt ott érdekes történés, az egyik busz nem állt be a megállóba, hanem egy buszhelynyit kihagyva az úttesten állt - így az emberek kénytelenek voltak -úgy sorban állni.
A mögötte álló busz, retardált sofőrje meg úgy gondolta, hogy most szépen elindul, és tülköklés nélkül szépen belegördült a sorba. Csak azért nem lett baj, mert az emberek elugráltak.
A forgalmi iropdán persze a sofőrt védték, és mindenki hibás volt.
(egy szerencséjük volt, hogy a vizsgaidőszak alatt az ember nem akar rendőrségre mászkálni)
Démonmac1 2009.12.15. 15:49:47
nomeg, hány ember van itt akinek az orra előtt csapták be a busz ajtaját, hogy utánna a sofőr kiálljon a megállóból - és ott szobrozzon a pirosnál hosszú perceken át?
(ber ez utóbbi mókát nemcsak a fészkesfehérvári buszterelgető jómunkásemberek végzik előszeretettel.)
Kitalátor (másként) gondolkodó · http://kitalator.blog.hu 2009.12.15. 15:53:24
Vajon a szektátok tagjai mit szólnak az alábbi hírhez: www.vg.hu/kozelet/tarsadalom/ertekes-takaritok-haszontalan-bankarok-299727
Kitalátor (másként) gondolkodó · http://kitalator.blog.hu 2009.12.15. 15:54:49
Jappán-e vagy?
2009.12.15. 16:00:22
Most már inkább az lenne a reakcióm, hogy "na und?" és akkor mi van ? Tudjuk hogy működik a világ, de az emberiség birka ahhoz, hogy változtasson rajta. Ennyi.
Fermat (törölt) 2009.12.15. 16:12:37
immortalis · http://immortalis.blog.hu/ 2009.12.15. 16:51:04
@gepard5: alig várom 2016-ot, amikor a munkahelyedet megszüntetik, és felhintik sóval a helyét, téged meg kibasznak mint a taknyot. Megérdemelnéd.
sncf 2009.12.15. 16:55:06
a behajtás és a kocsiállásra érkezés között a 7:35-ös busznak kb. 12 percre van szüksége arra, hogy az egész buszpályaudvart megkerülve beálljon a kocsiállásra
alapvetően a fehérvári buszpályaudvar van elqrva, nem kicsit
sncf 2009.12.15. 16:58:19
efhábé: a 3 buszon nem egyforma tábla van, a két buszon, ami nem áll meg Budapestig máshol, csak az van kiírva Székesfehérvár után, hogy Budapest, míg a Sukoró felé menőre az is ki van írva, Budapest előtt
sncf 2009.12.15. 17:06:11
a buszpályaudvar személyzetéről egyébként egyezik a véleményem a posztolóval
sncf 2009.12.15. 17:27:58
Mr. O'Donaghue · http://watchdog.blog.hu 2009.12.15. 18:04:37
A probléma egyébként pont az, hogy a három busznak egyforma volt a táblája, EZÉRT nem tudta eldönteni a posztoló, illetve 7 barátja, hogy mégis melyikre szálljon. Meg is kérdezték, csak éppen mire a valódi választ megkapták, a busz már elment. Tehát nem állt, mint FASZ a lakodalomban (felesleges modorosság kipontozni az obszcén szavakat: vagy ne használj, vagy használd, de ne pontozd ki. Gondolom beszéd közben sem szoktad magadat kisípolni), hanem KÉRDEZETT, csak éppen a kapott válasz részben nem volt igaz, másrészt pedig késedelmes volt.
Arra pedig még nem válaszoltál: mit tennél, ha úgy járnál egy mozival, ahogy én leírtam.
A súlyos probléma az, hogy nem valós tényekre reagálsz, hanem a hozzászólásokból tendenciózusan kiragadott állításokra, amelyekből a valóságtól merőben különböző tényállás körvonalazódik. Erre a hamis tényállásra adott reakcióid helytállóak lennének, azonban a valóságra nem igazak.
Üdvözlettel,
Kevin O'Donaghue
roseee 2009.12.15. 19:42:50
megélhetési SÜNöző (retro homározó) 2009.12.15. 20:07:02
megélhetési SÜNöző (retro homározó) 2009.12.15. 20:27:36
megélhetési SÜNöző (retro homározó) 2009.12.15. 20:31:37
Az nemjut eszedbe te vadbarom, hogy egy csomó ember a szaros fizujából örül, ha nem döglik meg éhen hó végén, nem hogy még kocsit tartson fönn! Ó Istenem, ha az ilyen barmokat le lehetne lőni, már kezdeném is!
megélhetési SÜNöző (retro homározó) 2009.12.15. 20:35:02
Mi a fasz van ma? Az összes degenerált debil kretén idióta összegyűlt ezen a poszton???? Kész.
efhábé 2009.12.15. 20:39:28
Pedig néhány hozzászólással előtte szedtem össze azokat a hsz-eket innen a topicból, amelyek olyan dolgokat soroltak, amikről az ott dolgozók tehetnek és ha másképp csinálnák, szebb lenne egy kicsit a világ.
Az, hogy te ezt sem fogtad fel, sokat elárul rólad, vagy Volános vagy, vagy nagyon-nagyon-nagyon ostoba. Egyik sem olyan állapot, ami megfelelő vitapartnerré tenne, úgyhogy én itt felteszem a kezem.
efhábé 2009.12.15. 20:43:19
És ekkor te ahelyett, hogy fospunpát dugtál volna a seggükbe, hangos szarjanak sünt felkiáltással, majd baccpapuccsal beverted volna a kirakatot, helyette bocsánatot kértél, hogy nem voltál elég élelmes és szerencsés és hazakullogtál.
efhábé 2009.12.15. 20:48:39
Egyébként meg lesz@rom, hogy mihez kéne országos rendszer, meg mihez nem. Ha nekem sikerült 5 perc ötletelés után idáig eljutnom, akkor talán a Volánnak is sikerülhetne, megoldva a részletkérdéseket is.
efhábé 2009.12.15. 20:53:44
Máshol megoldják úgy a dolgot, hogy a különböző távolsági járatoknak is van járatszáma, ami alapján már messziről be tudod azonosítani. A pályaudvaron megnézed, hogy melyik merre és milyen útvonalon jár és utána a szám alapján szállsz fel rá, mint a városi közlekedésben. Ha mondjuk az említett 3 Bp-re menő buszról beszélünk, amik külön útvonalon mennek, akkor az egyik lenne az 501, másik 502, harmadik 503. És akkor nem lenne ilyen gond, hogy Budapest meg Budapest előtt. A kijelzőn meg a szám mellett elfér az úticél is. És ehhez még fantázia sem kell, csak körül kéne nézni egy kicsit a világban.
szbszig 2009.12.16. 07:31:26
EPIC! :D
Maresz 2009.12.16. 12:58:22
- Mancika nenivel tenyleg felreertettelek, de igy meg nagyobb bolondsagnak tartom amit irsz: a tobbi utazora bizni azt, hogy rendesen informaljanak, nagyon eppeszu megoldas, pusztan oktatasi celbol kivanom hogy az eletedben minel tobbszor kerulj olyan helyzetbe, hogy mindennapi csipp csupp ugyekben mindig korbe kelljen kerdezned az embereket magad korul a megoldashoz, ahelyett hogy rendesen tajekoztatnanak elozetesen. Es az elozo peldamban emlitett szerelo is majd arra fogja ha kiesik a busz kereke a feneked alatt, hogy eppen nem volt a kornyeken senki, akit megkerdezzen...
- balkani beallitottsagut irtam, nem azt, hogy foldrajzilag a balkanon van szicilia, ugy tunik nem figyeltel oda arra amit irtam vagy nem ertelmezted helyesen. (feszult vagy esetleg? frusztracio? nem birod a versenyt? :))
-azt tovabbra sem ertem, hogy magyar ostermelo mit keres deligyumolccsel a piacon, ezt kifejthetned bovebben, mert valoban nem jarok oda, amit te piacnak hivsz (valojaban minden struktura amin belul emberek kozott javak vagy szolgaltatasok gazdat cserelnek, az egyszeruen piac.)
- a belinkelt cikkhez gratulalok, valoban 'brit tudosok' kategoria. nem azert amit allit, hanem a tudomanyos igenytelensege miatt (az alapjaul szolgalo kutatas lehet h jobb, nem neztem bele, de a cikk tele van pongyola megfogalmazassal es felreertessel. te irtad?)
- osszessegeben ugy tunik mintha kicsit fekete feherben latnad a vilagot. javaslom hogy probalj meg kicsit kuzdeni az eloiteleteiddel es probald megerteni a tobbi oldalt is. az en esetemben oriasi bakot lottel mert a te leegyszerusito szemleleltedbe nem ferek bele, barmit is gondolsz itt verseny istenrol meg hasonokrol.... en egyszeruen csak szeretnek jol mukodo tarsadalomban elni, aminek fontos am nem kizarolagos resze a jol mukodo piac azoknak a termekeknek es szolgaltatasoknak, amik a piacra valok. A tomegkozlekedes es annak reszekent a korrekt informalas es kiszolgalas oda valo, es a verseny miatt javulna. De Magyarorszagon, most ujabb 5 evre, nincs verseny ezen a teruleten.
gepard5 2009.12.16. 20:39:35
Ezzel nagyon egyet tudok érteni!A sok birka szakszervezetis volános(máramelyik lefekszik a munkáltatójának)még örül is,hogy 2012 helyett 2016-ban nyílik csak meg a piac,de ez valójában csak annyit jelent,hogy a szolgáltatás színvonala addig semmit sem javul,a munkakörülmények(pl.:jobb buszok)nem javulnak és a versenyhelyzet hiánya miatt a fizetések is maradnak ugyanilyen alacsonyak!A magyar törvényeket-amit pl. az Orangeways-nek be kell tartania,azt a volánoknak továbbra sem kell,hisz a KPM-es továbbra sem fogja megállítani a volános buszt,a volános vezérek pedig tovább lophatják a saját kiszervezett javító-felújító cégükön keresztül a közösségi vagyont!
A durva az,hogy ez a kormányváltás után sem lesz más,mert a volános-lobbi a jobboldalon is nagyon erős,nemcsak a balon.Tehát 2016-ig marad a posvány!
Farkas Marci 2009.12.17. 03:55:00
Végigolvasva a bejegyzéseket nem állhattam meg, hogy ne írjak egy pár sort.
Székesfehérváron kifejezetten sokszor megfordulok, onnan nem messze dolgozom, és fehérvári átszállással szoktam Budapestre utazni, és vissza, minden héten több alkalommal. Valóban áldatlanok az itteni állapotok. És nem csak a pesti buszoknál, vannak olyan kocsiállások, ahonnan percre egyszerre indulnak olyan buszok, amik, ha akarnak sem férnek el egymás mögött az adott kocsiálláson (a pesti kocsiálláson elvileg még kettő elfér), de hogy ez se legyen elég, van, hogy a szomszédos álláson is ugyanez a helyzet. Például reggel 7.30-kor az 1-es és 2-es kocsiállásról összesen 4 busz kellene, hogy elinduljon, így az is gyakran előfordul, hogy a pályaudvar másik oldalára áll be egyik vagy másik (mert érdekes módon ott még van hely). Akkor aztán tényleg legyen résen, aki utazni akar. Volt már, hogy csak az utolsó pillanatban vettem észre a fenti "cselt". Az elinduló busz ugyan megállt kimenetkor a másik bent álló busz mellett, de itt még annyi ideje sincs a kósza utasnak, mint a citált esetben, hiszen ha abban a 10 másodpercben, amikor a busz egy másik mögött kinyitja az ajtót, nincs teljesen résen a delikvens, akkor várhat a következő buszra, ami lehet, hogy csak 2 óra múlva jön. Szerencsére én ilyen okból még egy buszomról sem maradtam le, de bárkivel megtörténhet.
És valóban lehet a szűkösségre fogni a dolgot, de az Alba Volán is sokkal többet tehetne. Nem kellene hozzá még dinamikus menetirányító rendszer sem, hanem ahol előre látható a torlódás, onnan egy-egy buszt át kellene tenni más kocsiállásra. Olyan azt hiszem csak 22.40-kor van, hogy nincs üres kocsiállás, ugyanis mindenhová akkor indul az utolsó busz. Olyankor viszont tényleg szinte kizárólag csak hivatásforgalom van. Meg akkor nincsenek érkező járatok, az indulók meg jó előre be tudnak állni, tehát akkor még a rengeteg induló járattal együtt is sokkal nyugodtabb a helyzet, mint reggel. Az a helyzet tényleg elképesztő, hogy ha egy busz csak 30 centivel a padkától kijjebb áll meg, akkor leáll az egész pályaudvar forgalma, mert a következő nem fér el, vagy összetörik a visszapillantója. Valószínűleg az is javítana a helyzeten, ha legalább a nem átmenő buszok a legzsúfoltabb időszakban máshol szállítanának le (például a Palotai út felé eső helyijáratos buszmegálló előtti járdánál). És a személyzetnek annyi felelőssége igen is van, hogy (ahogy már mások is megemlítették előttem) ők biztosan tudják a pályaudvar szűk keresztmetszeteit, tehát tőlük elvárható lenne, hogy a lehető legjobban odafigyeljenek a rendeltetésszerű működésre. És ez természetesen nem csak az Alba Volánosokra vonatkozik, hiszen mindegy milyen színűre van festve egy busz, ha a többi nem tud tőle elindulni. És ez sajnos jóformán naponta megismétlődik, tehát ha az utasra nem is, de legalább a kollégákra annyira odafigyelhetnének, hogy elengedjék egymást. És ha ez nem megy a józan belátás alapján, akkor legyenek szankciók a forgalomirányítás kezében (biztos most is van valamennyi, de nem eléggé elriasztó erejű), akkor nem lenne kedve packázni a sofőröknek.
A pesti viszonylat nehézségét az adja, hogy Fehérvár és Bp. között 8 különböző társaság járat buszokat, és különösen reggel Pest felé nagyon sok egyszerre érkezik, mint a kiinduló cikk esetében. Itt is az lenne a megoldás, hogy legalább a nem autópályás buszokat tennék más állásra. Annál is inkább, mert így aki Sukoróra, Gárdonyba, vagy Martonvásárra utazik, annak kell több kocsiállásra odafigyelni. Továbbá, ha marad a jelenlegi rendszer, akkor viszont mindenképpen a kijelzőn is szerepelnie kellene az útiránynak Budapest felé.
Az összes eddig elmondott ellenére nem gondolom, hogy Gabrielláék mindent a legmegfelelőbben tettek. Az első és legfontosabb tanács, hogy mivel itt egy internethasználó társaságról van szó, meg lehet nézni az adott busz teljes menetrendjét (mint ahogy ezt meg is tették, hiszen akkor nem tudták volna, hogy ez a busz is Pestre megy.) A végállomás mellett azonban a kiinduló állomás is fontos adat lehet, hiszen ha Gabrielláék tudták volna, hogy Kálozról érkező buszra akarnak felszállni, akkor valószínűleg nem állták volna végig a sort egy olyan busznál, amire világosan rá volt írva (ez biztos), hogy Balatonfüredről jön, és akkor valószínűleg nem maradnak le a sajátjukról, hiszen ha máskor nem, de akkor már biztosan megkérdezték volna a körülöttük állóktól, hogy mit tudnak az ő buszukról. És ezt nem csak úgy mondom, mint a fehérvári anomáliákat ismerő gyakori utas, gyalogos túravezetőként én is számos olyan helyen megfordulok, ahol előtte még nem jártam, de ott sem vagyok teljesen elveszve, mivel az az alapvető hozzáállásom, hogy jobb minél alaposabban utánajárni a dolgoknak már utazás előtt és a helyszínen is. Ez természetesen abból a tapasztalatból ered, hogy nem működnek tökéletesen ezek a közlekedési menetrendi kiírások és utastájékoztatók, vagyis a rendszer rossz, de ha már ez van, akkor tényleg érdemes résen lenni. Szóval ha ezt máskor - akár a mostani eset tanulsága miatt - előre átgondolja Gabriella és társasága, vagy bárki más, akkor nem fog lemaradni a buszról, és akkor nem is fog a panaszkönyv után szaladgálni senki. Azt egyébként én sem nagyon értem, hogy ha eleve úgy érezték, hogy késésbe kerültek azzal, hogy lemaradtak a buszról, akkor miért csinálták végig ezt a procedúrát? A kutyával kapcsolatos kötözködéssel egyáltalán nem értek egyet, ha volt szájkosár és póráz, akkor nem lehet semmi kifogás.
Végezetül gratulálok a kupához!
Üdvözlettel:
Farkas Márton
Farkas Marci 2009.12.17. 03:56:10
Végigolvasva a bejegyzéseket nem állhattam meg, hogy ne írjak egy pár sort.
Székesfehérváron kifejezetten sokszor megfordulok, onnan nem messze dolgozom, és fehérvári átszállással szoktam Budapestre utazni, és vissza, minden héten több alkalommal. Valóban áldatlanok az itteni állapotok. És nem csak a pesti buszoknál, vannak olyan kocsiállások, ahonnan percre egyszerre indulnak olyan buszok, amik, ha akarnak sem férnek el egymás mögött az adott kocsiálláson (a pesti kocsiálláson elvileg még kettő elfér), de hogy ez se legyen elég, van, hogy a szomszédos álláson is ugyanez a helyzet. Például reggel 7.30-kor az 1-es és 2-es kocsiállásról összesen 4 busz kellene, hogy elinduljon, így az is gyakran előfordul, hogy a pályaudvar másik oldalára áll be egyik vagy másik (mert érdekes módon ott még van hely). Akkor aztán tényleg legyen résen, aki utazni akar. Volt már, hogy csak az utolsó pillanatban vettem észre a fenti "cselt". Az elinduló busz ugyan megállt kimenetkor a másik bent álló busz mellett, de itt még annyi ideje sincs a kósza utasnak, mint a citált esetben, hiszen ha abban a 10 másodpercben, amikor a busz egy másik mögött kinyitja az ajtót, nincs teljesen résen a delikvens, akkor várhat a következő buszra, ami lehet, hogy csak 2 óra múlva jön. Szerencsére én ilyen okból még egy buszomról sem maradtam le, de bárkivel megtörténhet.
És valóban lehet a szűkösségre fogni a dolgot, de az Alba Volán is sokkal többet tehetne. Nem kellene hozzá még dinamikus menetirányító rendszer sem, hanem ahol előre látható a torlódás, onnan egy-egy buszt át kellene tenni más kocsiállásra. Olyan azt hiszem csak 22.40-kor van, hogy nincs üres kocsiállás, ugyanis mindenhová akkor indul az utolsó busz. Olyankor viszont tényleg szinte kizárólag csak hivatásforgalom van. Meg akkor nincsenek érkező járatok, az indulók meg jó előre be tudnak állni, tehát akkor még a rengeteg induló járattal együtt is sokkal nyugodtabb a helyzet, mint reggel. Az a helyzet tényleg elképesztő, hogy ha egy busz csak 30 centivel a padkától kijjebb áll meg, akkor leáll az egész pályaudvar forgalma, mert a következő nem fér el, vagy összetörik a visszapillantója. Valószínűleg az is javítana a helyzeten, ha legalább a nem átmenő buszok a legzsúfoltabb időszakban máshol szállítanának le (például a Palotai út felé eső helyijáratos buszmegálló előtti járdánál). És a személyzetnek annyi felelőssége igen is van, hogy (ahogy már mások is megemlítették előttem) ők biztosan tudják a pályaudvar szűk keresztmetszeteit, tehát tőlük elvárható lenne, hogy a lehető legjobban odafigyeljenek a rendeltetésszerű működésre. És ez természetesen nem csak az Alba Volánosokra vonatkozik, hiszen mindegy milyen színűre van festve egy busz, ha a többi nem tud tőle elindulni. És ez sajnos jóformán naponta megismétlődik, tehát ha az utasra nem is, de legalább a kollégákra annyira odafigyelhetnének, hogy elengedjék egymást. És ha ez nem megy a józan belátás alapján, akkor legyenek szankciók a forgalomirányítás kezében (biztos most is van valamennyi, de nem eléggé elriasztó erejű), akkor nem lenne kedve packázni a sofőröknek.
A pesti viszonylat nehézségét az adja, hogy Fehérvár és Bp. között 8 különböző társaság járat buszokat, és különösen reggel Pest felé nagyon sok egyszerre érkezik, mint a kiinduló cikk esetében. Itt is az lenne a megoldás, hogy legalább a nem autópályás buszokat tennék más állásra. Annál is inkább, mert így aki Sukoróra, Gárdonyba, vagy Martonvásárra utazik, annak kell több kocsiállásra odafigyelni. Továbbá, ha marad a jelenlegi rendszer, akkor viszont mindenképpen a kijelzőn is szerepelnie kellene az útiránynak Budapest felé.
Az összes eddig elmondott ellenére nem gondolom, hogy Gabrielláék mindent a legmegfelelőbben tettek. Az első és legfontosabb tanács, hogy mivel itt egy internethasználó társaságról van szó, meg lehet nézni az adott busz teljes menetrendjét (mint ahogy ezt meg is tették, hiszen akkor nem tudták volna, hogy ez a busz is Pestre megy.) A végállomás mellett azonban a kiinduló állomás is fontos adat lehet, hiszen ha Gabrielláék tudták volna, hogy Kálozról érkező buszra akarnak felszállni, akkor valószínűleg nem állták volna végig a sort egy olyan busznál, amire világosan rá volt írva (ez biztos), hogy Balatonfüredről jön, és akkor valószínűleg nem maradnak le a sajátjukról, hiszen ha máskor nem, de akkor már biztosan megkérdezték volna a körülöttük állóktól, hogy mit tudnak az ő buszukról. És ezt nem csak úgy mondom, mint a fehérvári anomáliákat ismerő gyakori utas, gyalogos túravezetőként én is számos olyan helyen megfordulok, ahol előtte még nem jártam, de ott sem vagyok teljesen elveszve, mivel az az alapvető hozzáállásom, hogy jobb minél alaposabban utánajárni a dolgoknak már utazás előtt és a helyszínen is. Ez természetesen abból a tapasztalatból ered, hogy nem működnek tökéletesen ezek a közlekedési menetrendi kiírások és utastájékoztatók, vagyis a rendszer rossz, de ha már ez van, akkor tényleg érdemes résen lenni. Szóval ha ezt máskor - akár a mostani eset tanulsága miatt - előre átgondolja Gabriella és társasága, vagy bárki más, akkor nem fog lemaradni a buszról, és akkor nem is fog a panaszkönyv után szaladgálni senki. Azt egyébként én sem nagyon értem, hogy ha eleve úgy érezték, hogy késésbe kerültek azzal, hogy lemaradtak a buszról, akkor miért csinálták végig ezt a procedúrát? A kutyával kapcsolatos kötözködéssel egyáltalán nem értek egyet, ha volt szájkosár és póráz, akkor nem lehet semmi kifogás.
Végezetül gratulálok a kupához!
Üdvözlettel:
Farkas Márton
Pauser 2009.12.18. 21:03:16
Coyote82 2010.01.05. 10:10:13
Coyote82 2010.01.05. 10:12:12
De ha te is egy vagy kozuluk, jobb ha magad lovod le, mert ha engem, akkor evente tobbmillio forint adotol esik el az orszag, es ha igy megy tovabb, a buszaitokba nem telik majd benzinre se...