Tékozló Homár

Hogy reagál egy amerikás magyar a hazai fogyasztókínzásra?

2009.12.28. 00:03 | szily | 402 komment

Hát úgy, hogy a szemétbe vágja a zsír új botmixert, egyébként teljes joggal.

Mindig érdekes, hogy egy hazai közegből régen kiszakadt ember milyennek látja az itteni életet. Ismerjék meg Vető Istvánt, aki nem szokta meg, hogy ártatlan helyzetben kukoricázzanak vele. István az Allée gázairól híres Intersparjában botlott bele egy hisztérikus asszonyba. Transzatlanti döbbenet alant:

Mindenekelott bocsanatot kerek az ekezetek hianyaert, 22 eve mar, hogy nem elek itthon, sajnos nem tudom oket kezelni.
 
Idopont: 2009. december 27. 09.30 korul
 
Helyszin: Allee, Interspar Informacios pult
 
Elozmenyek: Csaladom egy boronddel egyutt aldozataul esett a mult het vegi hoviharoknak Amerikaban, majd hetfon Angliaban is. Mult vasarnap helyett csak kedden hajnalban erkeztek meg, minusz egy borond, ami meg mindig nem esett ki a rendszerbol. Igy 21.-en nekem kellett bevasarolnom az Unnepekre, azonban gyakorlatlan leven turmixgep helyett egy botmixert vettem, amit ma reggel megprobaltam visszavinni.
 
A pultnal levo holgy megkerdezte, elfogadom-e, hogy levasarolhassam az osszeget. Termeszetesen igennel valaszoltam.
 
Ekkor odahivta a muszaki osztalyrol egy kollegajat, aki mindent rendben talalt, leven a doboz meg csak ki sem nyittatott a vasarlas ota.
 
Majd megerkezett a holgy fonoke, aki telefonon mar ertesult arrol mit szeretnek es szuksegesnek latta, hogy szemelyesen erdeklodjon tolem mi a problema.
 
Valaszoltam, ekkor kezdetet vette a szurrealis parbeszed.
 
A fonokasszony neurotikus tuneteket produkalva minosithetetlen hangnemben elmondta, hogy o csak 72 oran belul koteles visszavenni barmit is. Ezen a ponton arrol erdeklodtem, hogy en ebben a hangnemben beszelek-e vele. Mindketten elismeteltuk vagy haromszor a magunket, majd felhivtam a figyelmet arra, hogy feltettem egy kerdest, amire valaszt varok.
 
Az altala hasznalt hangnemre vontakozo kerdese(i)mre valaszt tovabbra sem kaptam, o nemikepp modositott formaban ismetelgette a 72 oras szabalyt. (Bar nem vagyok naprakesz itthoni fogyasztovedelemben, de mintha remlene valahonnan, hogy 72 oran belul maga a vetelar kerheto vissza, utana pedig egy ideig meg levasarolhato, bar a vetelarat vissza mar nem adjak. Erre utal az uggyel eloszor foglalkozni kezdo holgy ajanlata is.)
 
Ekkor megkerdeztem tole, hogy most leckeztetni kivan-e engem, vagy pedig a vegleges allaspontjat kozli.
 
Most ezt a kort jartuk ujabb 2-3 alkalommal.
 
Probaltam az egyszeres valasztasra valo kepesseget feltetelezo kerdest immaron csak siman eldontendore valtoztatni es megkerdeztem tole, ez a vegleges allaspontja-e.
 
Igennel valaszolt.
 
Ekkor arra kertem, hogy a keszuleket helyezze el a szemetesben, sarkon fordultam es utamra indultam.
 
A donteshozatalra jogosult holgy nehany oktavval magasabb hangon kiabalni kezdett a hatamnak miszerint en ezt nem tehetem meg.
 
Most itt reszketek a felelemtol, hogy vajon mifele retorziok ernek majd engem azert, hogy olyat tettem, amit en nem tehetek meg.
 
Vegeredmeny: En elveszitettem 12,990.00 forintot. Az Alleeban levo Interspar elveszitett egy vevot. En meg meg tudom keresni ujra a penzt, de ok engem visszaszerezni mar nem tudnak.
 
Tanulsag: A karacsonyi napok alatt szivszorito torteneteket hallottam a csaladban az egyre novekvo munkanelkuliseg szemelyes kovetkezmenyeirol, az ujboli elhelyezkedes nehezsegeirol. Ma reggel viszont egy feladatara nyilvanvaloan alkalmatlan emberrel talalkoztam, akinek sokakkal ellentetben az elbocsatottak kozott lenne a megfelelo helye.
 
Holnap ezt a levelemet elkuldom a Sparnak is, kivancsi leszek kommentarjukra.
 
Ha Onok kozlesre erdemesnek tartjak a fentieket, akkor nyugodtan tegyek teljes nevemmel egyutt.
 
Turelmuket megkoszonve maradok
 
Tisztelettel:
 
Veto Istvan

 

Szűrt kommentelők

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

kék madár 2009.12.28. 23:07:58

"szeretnem olvasni, mi is a hulyeseg
go a head"
a head???
meg angolul se tudsz irni
De legalabb ne lennel ekkora sznob hogy allandoan angolul irsz ebbe a magyar blogba, de ha legalabb tudnal angolul....
Jaj.

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2009.12.28. 23:10:00

@kék madár:
feheren is tudok munkat
azt hittem nincs ssn-ed
nem vagyok reszeg, nagyon ritkan iszom, es akkor is tudom hol a hatar
az irasom ketsegtelen feluletes
ez van
de amit irok az teny, nem mese

kék madár 2009.12.28. 23:10:01

Mary alszik??? Sotet van? Kora delutan? Amerikaban hol? Te a nyolckerbol blogolsz te szerencsetlen?

ozo 2009.12.28. 23:10:25

@kék madár
ja,Amerikában,most: Mary alszik,és sötet van....tényleg nem sokat hazudsz

ozo 2009.12.28. 23:14:06

kék madár
bocsánat,nem neked szántam

kék madár 2009.12.28. 23:16:17

hagymat elvesztettuk, rasotetedett az alvo Mary

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2009.12.28. 23:19:26

@kék madár:
jossz kentuckyba?
remek pinxer allast tudok
igen itt 5 elmult es lehuztuk a reluxat
hat ez ilyen

meg midig varom hol hazudtam

kék madár 2009.12.28. 23:23:05

jo sokaig tartott mire valaszoltal hagyma kollega, ennyi ido alatt valami utosebb kifogast is kitalalhattal volna, ez igy meg kinosabb. Rolo...
Te stilusodban: kosz, Kentuckyba nem mennek, oda vagy szuletni szoktak, vagy eltevednek, vagy buntetesbol ment az a maradek 3 ember.

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2009.12.28. 23:29:33

@kék madár:
na ajjor figyelj
Te okos es oszinte

Tivadar Hagyamasi
800 4-th aouth stret # 2104
Lousville
Kentucky
40203
USA

es te?
feketemunkas vagy
GO HOME!!!

bagy legalabb mondd meg mit hazudtam

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2009.12.28. 23:35:10

ja ha akarod az e,ilem
tivadar2000@yahoo.com
arra felhivnam a figyelmdet, hgy Maryt imadum, tehat eselyed sincs, de melot tudok keresni neked

Trójai 2009.12.28. 23:36:26

@hagyma:
"ember majd 40 evig ott eltem. te ismereed amerikat a filmekbol"

Jaj istenem hagyma, ne gyere már megint ezzel, kezd megdől a beléd vetett hitem komolyan.

Attól, hogy nem élek amerikában, nem ismerhetem amerikát? Vagy akkor ennyi erővel afrika se létezik, csak beszélik hogy van?

De ez még mindig nem magyarázat arra, hogy te nem érted meg, meg felháborodsz azon, hogy itt igazoltathatnak, ha sétálsz az utcán. Mert miért baj?
Mintha nem lennének hasonló "logikátlanságok" nálatok is? Ami nekünk, európaiaknak sokkoló?

"nem kv-zo volt
egy benzinkut
es jott egy rendorauto es ne,m tetszett neki hogy a sotetben acsorgok a bolt elott
es leigazoltatott majd elment"

A sztorit már leírtad, felesleges újra és újra leírnod.(mondjuk kv-zóval írtad először). Megértem, hogy miért igazoltatott, te is megérted, de akkor ez az eset mennyiben másabb, mint egy utcán sétálós igazoltatás?

"olvasmanyelmeny
muhhaha
tulajdonkeppen itt is igazoltathatnanak de nem akarnak, csak ha okuk van ra
a problemam?
ha bekesen setalok Maryvel fenyes nappal, ne vizsgaljak at a ruhazatomat
understand?
hacsako kuk nincs ra "

Attól hogy békésen sétálsz, még lehet nálad fél kiló heroin. Ez semmiben sem másabb, mint a benzinkút előtti békés ácsorgásért igazoltatás. Legalábbis én nem látom a különbséget.

De itthon is éltél akkor meg mi a fenéért újdonság neked ez az igazoltatás dolog? Mert miért annyira felháborító?

"azert felesleges errol beszelgetnunk mert Te olvasmanyaidbol ismered amerikat, en meg itt elek
mar a harmadik allamban
es eltem 40 evet otthon is, meg jartam par helyen europaban
gyere ki par evre, addig folosleges errol beszelgetnunk
en ertem azt, de Te nem erted ezt
ez van
sorry "

Hát ez még mindig nem magyarázat a kérdéseimre, meg érv sem. Miért is felesleges erről beszélgetnünk?

Te hangot adsz a felháborodásodnak,mert bp-en igazoltathatnak meccs miatt, amerikában nem így van.

Na akkor most ha rákérdezek dolgokra, akkor meg jössz az olvasmányélménnyel, meg azzal,hogy én nem élek ott. Most tényleg, szerinted csak az tudhat valamit ámerikáról, aki ott él?

Mondjuk én hülye lennék amerikában élni, annyira vágyom rá mint egy fejlövésre.

De nem kell ott élnem ahhoz, hogy értselek téged.

És igen, értelek téged, meg értem az álláspontodat is, de NEM ÉRTEK VELE EGYET.
Na ez az, amit te még mindig nem fogtál, hiába vonok itt neked párhuzamokat, meg magyarázom, hogy szerintem miért nincs igazad.

Tíz körömmel ragaszkodsz az elhatározásodhoz, és annyi az összes érved, hogy mert én nem élek ott, nem tudhatom,meg nem érthetem.
Hát marhajó vagy.

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2009.12.28. 23:37:50

es meg mindig varom hol hazudtam
ez erzekenyen erint mert nem szokasom

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2009.12.28. 23:41:03

@Trojai:
ne haragudj, nem latod a kulnbseget
en meg igen
ezert nem megyek pontrol pomtra
ez most pont olyan gogy nekem normalis hogy 3 honapn belul visza vezne mindent neked meg vem\nekem a ez a nirmalis
lecet

Trójai 2009.12.28. 23:41:44

@kék madár:

Hagymáról meg le lehet szállni.

Az oké, hogy én itt elkezdtem vele egy vitát egy bizonyos dologról, de a vita meg a rosszindulatú, személyeskedő kötekedés,(amit te csinálsz) meg veszekedés generálás közt azért van különbség.

Ahogy a "kamuztál, bizonyítsd" szöveg is eléggé avítt (régi) és baromság is.

Nekem semmi bajom hagymával, nem kell nekiesned neked sem.

Nem kamuzik amúgy.

Trójai 2009.12.28. 23:43:03

@hagyma:

itt is visszavesznek mindent3 hónapon belül. :) (németo.)

Pedig ez európa... :))

Szerintem a posztban leírt példa csak kis hazánkra jellemző.
Meg esetleg Azerbajdzsán...

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2009.12.28. 23:48:42

@Trojai:
thx
igen cisszaveszbek
igen volt oluan magayr isnerosom aki ebben elte ki magat
3 havonat visszacdomagolt es vitta vissza
Sabyinak hivtak, ma mar depressioz eletkeptelen
ez van
de tenyleg lehet viszavibbi
de inek hajo
magyarok alkalmazzak, metaz yjjabb
vicc
amugy thx hogy megvedtel
en ig jartam, kijottem, voltam fekete munkas, zold kartyas, ma amerikai vaguok es gyonoru felesegem van
hatigyjartam
es eitek aki igenyt tart ra, mert igen, feketemunaskent kesdtem a Tagetben
sok sok eve

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2009.12.28. 23:50:52

elnezet az eltyesekert. de mar tenyleg sotet van

kptelen vagytok megtanulni vakon

kék madár 2009.12.28. 23:52:59

@Trojai: kerlek ne mondd meg nekem, hogy kirol szalljak le.
Nem ez a bejegyzese vagta ki nalam a biztositekot, hanem az osszes, csak epp ebben a blogban fejtettem ki

@hagyma 1: ertsd meg, hogy nem akarom, hogy munkat szerezz nekem, es nem akarok Kentucky menni meg tevedesbol sem. Van munkam, felesegem, utlevelem, legnagyobb oromomre.

@hagyma 2: ha egymas utan haromszor sikerul ertelmesen es helyesen irnod, osszeszedem a legvadabb hozzaszolasaid.

SkyRR 2009.12.28. 23:54:22

Kedves akárkik...
Ennek már több mint 15 éve...
Nem volt még profi digitális fényképező gép.
De azt sikerült kideríteni, hogy pl. a BestBuy-ban (de szinte minden áruházban, hely függő a neve), minden árut visszavesznek kérdés nélkül...
És mit csinál a 'leleményes' magyar ember??
A szabadságára és a kirándulásra 'megveszi' a profi kamerát, majd, mivel nem tetszett, visszaváltja (akár pénzre). És senki nem kérdez semmit...
De tényleg.
Ez esetben ki a fasz, és ki a rosszhiszemű ?

kék madár 2009.12.28. 23:55:26

hagyma, egyebkent, most komolyan, te monitor nelkul irsz, mert azon mondjuk latnad amit begepelsz?
ez mar valoszinuleg komoly, mert viccnek durva lenne.

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2009.12.28. 23:57:06

@kék madár:
dehogy akarok en neked melot szerezni
Isten orizz

en csak arra gondoltam, ha valamit rosazul tudok az Egyesult Allamokrol. es ezt le is irtam
Te kijavitassz
varom

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2009.12.28. 23:59:49

@hagyma:
alig volt elutesem
tehat varom
mi is nem ugy van?

kék madár 2009.12.29. 00:03:02

mondom hagyma a magyar helyesirasod is nagyon gaz. Szerintem most mar aludj, Kentuckyban 6 ora is elmult.

ozo 2009.12.29. 00:03:14

kedves SkyRR
..és akik visszavitték a műszaki cikkeket
bemutatták a születési anyakönyvi kivonatukat...és lásd,mind magyar volt...bezzeg a becsületes,tanult,öntudatos amerikaiak..

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2009.12.29. 00:04:00

@kék madár:
T e nem meted leirni neved mtg a cimed mert feketemunas vagy
GO HOME!!!

kék madár 2009.12.29. 00:05:10

igen cisszaveszbek
igen volt oluan magayr isnerosom aki ebben elte ki magat
3 havonat visszacdomagolt es vitta vissza
Sabyinak hivtak, ma mar depressioz eletkeptelen
ez van
de tenyleg lehet viszavibbi
de inek hajo
magyarok alkalmazzak, metaz yjjabb
vicc
amugy thx hogy megvedtel
en ig jartam, kijottem, voltam fekete munkas, zold kartyas, ma amerikai vaguok es gyonoru felesegem van
hatigyjartam
es eitek aki igenyt tart ra, mert igen, feketemunaskent kesdtem a Tagetben

SkyRR 2009.12.29. 00:06:58

@ozo:
Sorry, de ezt nem a magyarokra akartam kihegyezni...
De kemény történetek voltak...

kék madár 2009.12.29. 00:07:30

Nem metem leirni nevem mtg cimem mert feketemunas vaok.
Akkor feketemunas vagyok, mar az utcan is igazoltatnak erte, ekkora munas meg a rendor se latott.
De legelabb nem ertelmi fogyatekos.

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2009.12.29. 00:09:52

@kék madár:
jay ja nem nered leirni az vagy\nincs is ezek semmi baj
csaksezertnem latni a hazugsagaimat
go gead

SkyRR 2009.12.29. 00:10:49

azért még most is járok arrafelé (Minneapolis és környéke), és bejártam a keleti és nyugati partot is.
NINCS olyan, hogy USA....

kék madár 2009.12.29. 00:15:44

asszem mostmar tenyleg illetlenseg ezt a szerencsetlen hagymat egetni, jo ejt hagyma.
ezt ird le magadnak hagyma, azert jol johet a jovoben: uzenni a masiknak lehet a linkrol is, marha egyszeru nem kell vilagga kurtolnunk a szemelyes adatainkat.
Nem azert nem irom le ide, hogy hol lakom mert nem lakom sehol es nem vagyok senki, hanem mert nem vagyok hulye.

nál 2009.12.29. 00:28:20

Bocs, hogy közbeszólok, volt ugye kékmadárnak az a megjegyzése...
Nos, én is kedvelem hagymát, bírom a kommentjeit, szóval
Go hagyma!

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2009.12.29. 00:28:25

@kék madár:
en se irnam le hol lek ha ilegalis vagyok
ez no problem
en azt vartam vo;na miben es hol hazudtam
sik szerebcset amugy
de jobb ha hazamegy
mindenkinek

kék madár 2009.12.29. 00:31:10

hagyma:
a bejegyzeseid szerint:
15 eve nem voltal otthon
40 evet eltel otthon
az 55.
Hany eves vagy?
hm? Ki nem hazudik....

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2009.12.29. 00:33:05

@nál:
thx
en tenyleg nem erzem magam nagykepunek, eleg szolidan elunk Maryvel
de teny
sok minden van ami siman atviheto otthnra. csak eppen a nepnek lenne jo . nem a multinak

kék madár 2009.12.29. 00:39:21

"eleg szolidan elunk Maryvel "

Ha Maryrol tettel volna fel az iwiwre kepet, biztosan tanusithatnam is hogy ruhara sok penzt nem dobtok ki.

kék madár 2009.12.29. 00:45:34

@nál:
jo rendben gyozott a tobbseg, hagyma nyert.
En meg megyek vissza tortillat sutni.

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2009.12.29. 00:45:55

@kék madár:
jo akkor preciz leszek ha csak aez a gond
61-ben szuletten
97-ben jottem ki
tehat valoban csak 38 evet eltem otthon nem 40-et sorry
es 13-ik eve vagyokitt nem 15
nagy kulonbsegek
de teny ami teny
az ember neha krekit

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2009.12.29. 00:47:12

@kék madár:
dolnap kis iscserelem a hazassagi fotonkra
az sokkal szebb

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2009.12.29. 00:50:03

@hagyma:
szoval 36
na mindegy
lenyeg hogy itt vagyk
imadom Mary es megyunk haza nyaron
azt is alig avarom
O is
meg sosem volt europaban
en meg akarok talalkozni a regi haverokkal
sosksok kocsmaban

Alternatív 2009.12.29. 00:51:41

A rendőrállamhoz: engem 18 éves korom óta (30 év alatt) kétszer igazoltattak. Egyszer, amikor a pályaudvaron aludtam (kimentem az éjféli vonathoz szombatról vasárnapra virradó éjszaka, de kiderült, hogy az éjfél már a másik napra számít, és csak négykor indult vonat). Aztán meg egyszer megállítottak, hogy közúti ellenőrzés, és felnyittatták a csomagtartót.

Szerintem aki normálisan néz ki és megy a dolgára, azt nem piszkálják.

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2009.12.29. 01:16:31

jajj daga nindenki
en nem akarok okos lenni de buta sem
sok minen sokkal faszabb mint otthon
nem lenne baj atvenni
de ha nem hat nem
nekem lennenek otleteim
en Hagymasi Tivadar vagyok szulettem Egerben
sokfele vetodtem ezutan elvettem Mary Weikelt, aki ettol Mary Hagymasi lett
minden hozzaszolasom affele iranyul, hogy otthon sokkal szarabb a kereskedelem mint itt
nem nagykepuseg vezerel,hanem az ertetlenseg, hogy nektek igy jo
es teny ami teny csak a partvonalrol ugatok,mert en itt akarok megdogleni
thx

ozo 2009.12.29. 01:44:20

@hagyma:
"minden hozzaszolasom affele iranyul, hogy otthon sokkal szarabb a kereskedelem mint itt
nem nagykepuseg vezerel,hanem az ertetlenseg, hogy nektek igy jo"
Már bocs de nem hiszem,hogy bármit is kiharcoltál volna a nagy amerikában,vagy ha szerinted ez ilyen egyszerű miért nem maradtál itthon?
Azt meg azért tudhatnád te is ,hogy itt ugyanazok a multik irányítanak,csak sokkal nagyobb arroganciával

Zseblámpa 2009.12.29. 02:01:49

Azoknak a kommentelőknek akik a szerzőt izélgetik, csak őszinte részvétemet tudom kifejezni, mert Ők még nem láttak jobbat.
Igen az Államokban nagyon sok áruház, bolt van ahol szó nélkül visszavesznek bármit -legyen hibás, vagy bontott- akár három hónapon belül is. Van, hogy számla se kell, ha a hitelkártya alapján azonsítható a vásárlás. Na nem mondom, hogy ez így egy az egyben működne otthon is, de a végcél nyilván ez lenne. Nyilván Vető Úr is ehhez szokott hozzá, én nem hibáztatom, könnyebb ezt megszokni, mint visszaszokni. Kellenek emberek akik emelnek lécen, hogy a szolgáltattók megpróbálják átugrani.

ozo 2009.12.29. 02:09:33

@Zseblámpa:
..és ez a pazarló látszólagos szabadság és jólét is csak a mások bőrén jöhetett létre...

ozo 2009.12.29. 02:15:54

@Zseblámpa:
és ugyanaz a multi itt már nem az a kedves fogyasztóbarát,nem azzal az etikával

romesz 2009.12.29. 02:17:29

nagyon sok kereskedonel azert nem mukodik az aru visszavetel, mert nincsenek direkt kapcsolatban a forgalmazoval. Az uzletek is valahol (egy masik uzletben kulfoldon) vasaroljak a cuccot es ha azt visszaveszik akkor egybol vesztesegesek lesznek. Mivel a gyarto toluk nem fogja visszavennia cuccot, tehat mehet a szemetbe.

MRM 2009.12.29. 02:20:18

Hmm, marha erdekesek a hozzaszolasok. Neha nagyon elszodalkozom, hogy emberek mennyire beszukultek... es mennyire hianyzik beloluk a tolerancia. Az ekezeteken fennakadni egy internetes kozossegben szorszalhasogatas... a kulfoldi klavin nincsenek felfiratozva a magyar ekezetes betuk, igy megtalalasuk gyakorlat nelkul meglehetosen faraszto. Nekem is van ékezetem, de nem használom, mert az írásjeleknél mindig elütöm...
A masik, hogy joparan eleve elvakultan irnak, ha amerikaban elo magyarokrol van szo. wegabound irta, hogy nehogy mar elhigyjetek, hogy amerikaban fenekig tejfel minden es itt megsimogatjak a buksikat ilyen esetekben. Na ezt bizony ugy cafolom meg, ahogy kell. Ossze se lehet hasonlitani. Kivancsi lennek az o elmenyeire. Ahol en dolgozom pl, ha valaki vesz valamit, kiprobalja es nem tetszik neki (tul zajos, nem jo a szine, tul kisi, tul nagy), ha megvan a szamlaja, 3 honapon belul visszakapja a penzet, harom honapon tul vasarlasi utalvanyt (store credit-et) kap. Ha nincs meg a szamla, akkor ha hitelkartyaval, bankkartyaval vagy csekkel fizetett, meg tudjuk keresni, tehat visszakapja a penzet a szamla fizikai jelenlete nelkul is. Ha nincs szamlaja (kezpenzzel fizetett), ha az aru kifogastalan, termeszatasen szo nelkul kap vasarlasi utalvanyt erte (szemelyi igazolvany szam elleneben). Ha tul sok cuccot hoz szamla nelkul vissza (mert mondjuk kisker es elvesziti a szamlakat, nem torodik vele, vagy tul magas az erteke a visszahozott arunak ($400 felett), akkor a penztaros beirja a szemlyi ig. szamat, de nem edja ki a kassza. Felhivnak telefonon, odamegyek, megnezem mi a helyzet, es eldonotom, hogy kiadom az utalvanyt, vagy nem (a szemelyi igazolvany alapjan meg tudom nezni, hogy hol, mikor, mit vitt vissza szamla nelul az illeto).
Ha valaki bejon valamivel, ami mondjuk 20-30 dollar es egy rakas szar, mert evek ota hasznalja, de ki szeretne cserelni, akkor az en kezemben a dontes, hogy kicserelem vagy sem. Nem kotelezo, az uzletszabalyzatban benne van, hogy szamla nelkul selejtes termeket nem veszunk vissza, de altalaban megteszem, mert ezt hivjak "vevoszolgalatnak" (cutomer service). Es mint ahogy mar irtam, szamlaval (blokkal, vagy akarhogy hivjuk) 99%, hogy visszavesszuk. Minden elekrtonikus/elektromos termeken a szeriaszamban benne van a gyartasi ev/honap vagy het. Altalaban a forgalmazo ad erte kreditet, ha az az o garancialis idejebe beleesik (visszadja az uzletnek a veteli (nem eladasi) arat.

MRM 2009.12.29. 02:29:27

De akkor is visszadjuk az $500-os termek arat, ha elromlott 2 honap hasznalat utan (se doboz, se hasznalati utasitas) viszont a gyarto (elnezest elobb is gyarto akart lenni, nem forgalmazo)szoval a gyarto nem ad erte semmit es a termek ugy ahogy van, megy a kompaktorba. Bizony, az nem a vevo baja, hogy olyan termeket adtunk ki a kezunkbol, ami 1. meghibasodott, 2 nem felelt meg az elvarasainak. Persze megvannak a hatulutoi is ennek a rendszernek, itt se szent mindenki, es vannak, akik ki is hasznaljak a helyzetet. De itt, a "perelos" Amerikaban, tenyleg a vevonek van igaza. Nekem is sokszor a nyelvembe kell harapnom, hogy ne mondjak olyat, amit nem szabad es mosolyogva vegezni a munkamat. Tudnek sztorikat meselni, amit el se hinnetek, mert meg nekem is felfoghatatlan, de az embernek kovetnie kell a "A Vevo az elso" aranyszabalyt...

pixelpiréz plüssvitéz · http://kigondoltam.blog.hu 2009.12.29. 02:56:04

@hagyma:

Én is mindig bírtam hagyma kommentjeit.
Egyedi stílus.
(A mérizés is vicces.)
Néha előfordul, h 1-2 zöldség elhagyja a kezét.
Dehát hagyma!
(Remélem egyszer nekem segít majd feketemunlát találni egy hotelban.)
((Ha kivet oda az ég.))
(((De nem tervezem.)))

bal felö sarok (törölt) 2009.12.29. 03:09:03

Az utolsó kapcsolja le a villanyt...De elotte:
Áprilisban ugy lebaszott az Oktogonon az újságárus, mert nem köszönten elég szépen. Szentenrén - mert átenfgedtem egy gyalogost - 20 év körüli csávó azt kiabálta, hogy "szétbaszom az agyad,öreg".
És az otthoniak ezt már észre sem veszik.
Sajnos.

Klick....

Trójai 2009.12.29. 03:35:26

@ozo:
"Az ilyen "hagyma" meg "trojai" féléktől van az embernek hányingere!
Ha már hazatolod a képedet szólaljál meg magyarul!
Egyszer jött hozzám,kiadó lakásba egy svéd.Lestem a kívánságát furikáztam jobbra-balra,hívtam angol "tolmácsot",hogy tudjunk vele kommunikálni!Másnap megszólalt magyarul.Majd kiderült 5 nyelven beszél,magyarul tökéletesen.
Hát az ilyen és effélek elmehetnek az .....jukba!"

Hát öregem, te valamit nagyon benézhettél, mert én egy vicceskedvű jóbarátom kalandjait írtam le... Amit a kommentem elején le is írtam, hogy egyik ismerősöm kalandjai, aki elsztorizgatta nekem a történteteit.

Esetleg nézd meg mégegyszer, még közbe is szúrtam zárójelben, hogy nem értem miért ilyen gonosz.
Én ha hazamegyek mindig magyarul beszélek. Alap.

Amúgy ennek a taktikának is megvan az előnye,kiváló szórakozási lehetőség:

pl ugyanez az ismerősöm mesélte, hogy amikor fodrászhoz ment (itthon) akkor angolul beszélt, aztán azt hitték külföldi. Közben meg magyarul beszéltek róla...de értette. De pozitív dolgokat. (tetszett a fodrászlányoknak és khm, szexuális megjegyzéseket tettek)

Persze nem hozta őket zavarba azzal, hogy magyarul köszönt el. Nem buktattta le magát, csak jól szórakozott.

De hagyma is írta, hogy ő sem rosszindulatból fog majd angolul beszélni itthon (tehát a jövőben majd, nem történt még meg). Hanem mert nem tudja hogy vannak itthon a dolgok, és nem akarja hogy hülyének nézzék. (15éve nem járt itthon)

De jó lenne ha figyelmesebben olvasgatnál, mielőtt ilyen agresszívan nekiesel másokat mocskolni.

Zseblámpa 2009.12.29. 06:19:10

@ozo: Úgy érted a szegény multik, hogy az USA-ban biztosíthassák a tutit és termeljék a veszteséget, mondjuk Magyaro.-on nem vesznek vissza semmit, hogy valahogy 0-ra kihozzák a végét? LOL
Szerintem meg itt is megéri nekik valahogy. PL jobb szívvel vesz meg az ember mindenfélét a boltban, ha tudja, hogy nyugodtan visszaviheti ami nem kell.

Lopez 630310 · http://seifcallcenter.mindenkilapja.hu 2009.12.29. 07:09:33

Engem az idegesít, hogy te már "nem tudni jol mágyár" . Az anyanyelvét soha senki nem felejti el okoska! Voltak ismerőseim, akik még '56-ban dobbantottak, mégis tisztán és szépen beszélnek és írnak magyarul. De ltom felvetted az önmagától elszállt yenki stílust. Undorító, nem gondolod?

trickortreat 2009.12.29. 08:55:58

hagyma azzal buszkelkedik, hogy igazi redneck a felesege, meg a csaladja... Na ezt nem is kell kommentelni.

Viszont Trojai, valoban itt kell kicsit elni ahhoz, hogy megismerd Amerikat. Ha nem akarod, nem kell. Csak az, hogy tudsz pl. Afrika letezeserol, meg nem jelenti azt, hogy ismered Afrikat. Pl. en nem mernem kijelenteni Afrikarol, hogy ismerem, pedig azert tudok rola par dolgot.

Amerikaval ugyanez. Europaban ugy latom, divat lett utalni Amerikat, reszben ertheto okok miatt, reszben meg pokhendi segbol, hogy Europa ilyen meg olyan kulturalt, ehhhehehehe, na ja.

Rengeteg dolog van itt, amirol otthon fogalma sincs az embernek, mert az amerikai kulturanak foleg csak az alja jut at sajnos Europaba.

ON: nem is volt kibontva, siman visszavehettek volna. Barmi legyen is a szabaly, egy jo kereskedo nem igy viselkedik. Meg kell erteni, hogy az a kereskedonek kivaltsag, hogy a vevo ott vasarol, mivel 50 mas helyen is megtehetne, de eppen az o boltjat valasztotta. Ennyi.

ozo 2009.12.29. 12:37:08

@Trojai
"Persze nem hozta őket zavarba azzal, hogy magyarul köszönt el. Nem buktattta le magát, csak jól szórakozott."
Igen, majd ha rajtad is jól fognak szórakozni kiváncsi leszek a véleményedre.
Nemcsak Magyarországon, mindenhol elvárják a látogatóktól a helyi szokások illemek betartását,vagy az arra való igyekezetet,és ez fog csak kölcsönös elismerést egymás utáni érdeklődést kiváltani.Az általunk vitatott mód az ellenkezőjére alkalmas.

ozo 2009.12.29. 12:46:51

@Zseblámpa:
Ha már leegyszerüsítjük az áru visszavételére..Ugye nem gondolod,hogy ezeket a szabályokat az információs pultnál minimálbéren dolgozó huszonéves fiatalok
találják ki.Ők csak végrehajtják a fentről kapott ukászt,majd rajtuk csattan az ostor lentről,fentről.
A fentről jövő utasítás más az USA-ban és itt,mert megtehetik

Trójai 2009.12.29. 16:15:29

@ozo: Aha jellemző:
semmi bocsánat, vagy elnézés kérés a bunkó pocskondiázásod miatt, mert félreolvastál/benéztél egy-két kommented.

1. Hát a kurva anyádat.
2. Egy rossz élményed miatt ne rajtunk vezesd már le a frusztráltságod.

Igen, a fodrász hölgyeket égette volna be, ha végül elárulja, hogy tud magyarul, mivel a kedves-okos fodrászlányok a külföldi venség füle hallatára beszélték ki a vendéget magyarul (!!)

Szóval szerintem gentleman volt. Én nem szoktam ilyen "nem tudok magyarul" vicceket előadni, de szerintem az lett volna a bunkó poén részéről, ha a végén magyarul köszöni meg a "bókokat", amiket kapott.

"mennyire finom falat" és "hogy de mennyi kipróbálnák"

Ha én viselkendék így, ahogy a jólnevelt(?) fodrászlányok tették, nem haragudnék érte, hogy valaki jól szórakoztak rajtam.

Elvégre szerintem nem beszélünk valakiről úgy, hogy ő nem érti és jelen van, akár pozitív dolgokat mondanak rá, akár negatíva.

De nézőpont kérdése.

De látom a fodrászlányok vislkedésében te semmi kivetnivalót nem látsz, csak az ismerősöm viselkedésében.
Gratulálok.

moli 2009.12.29. 16:44:42

@holex: ez nem igaz, nem lehet.

moli 2009.12.29. 16:58:58

@kutya vacsorája: van egy tokeletesen mukodo (bar kicsit fenyerejet vesztett, kb 80%) crt-monitorom.
senkinek se tudom odaadni, se keruleti csaladsegito, se voroskereszt.
es mivel 20kg, ezert meg a 700m-re levo hulladekudvarba se birom visszavinni (sot, asszem ekkorat mar nem is vesznek vissza ingyen).
ha talalsz barkit, aki ertejon es elviszi, ove.

moli 2009.12.29. 17:04:21

@hagyma: na, jovanma', nalatok meg letezhet a google street view....... meg rfid passport....... meg hsas.........

moli 2009.12.29. 17:19:59

@Új Nick: igy van. de akkor ha valakit elkapnak, akkor nagyon durvan rendesen basszak meg, nem felfuggesztett es tarsai. a felfuggesztett totalisan ertelmetlen, el kell torolni. viszont be kell vezetni, hogy ne legyen semmilyen buntettnek maximalt buntetese, ne lehessen egy csalasert maximum 2 evet kapni, lehessen eletfogytiglan, ha valaki 20-adjara teszi. exponencialisan novekedjen a buntetes, legyen egy alapertek (pl lopas 1 het borton) es az adott buntetthez tartozo alaperteket emeljek annyiadik hatvanyra, ahanyadik buntettet (nem csak azonos buntettet, hanem az osszeset) egesz eleteben elkovette az ember. ha 10-edjere lopott, az mar 9.2 ev borton.

moli 2009.12.29. 17:29:53

@dark future: sok helyen mar epp ezert nem pecsetelnek garancialevelet, inkabb a bolt onmaga vallalja a CSEREgaranciat. latszik, hogy elavult ez a pecsetelos rendszer. nekem egy sony dslr-t nem akaroztak visszavenni a photohallban, mert lepecseteltek. de sikerult, szep kuzdelem volt.

moli 2009.12.29. 18:08:42

hagyma: hajdu peter talan valamelyik kereskedelmi teveben volt gyakornok, majd musorvezeto ilyen esztrad-musorban, kirugtak, mire korbehaknizott a hisztijevel a mediaban, igy lett hires.

Veto Istvan 2009.12.29. 18:17:50

@Lopez 630310: Ha ez nekem szol, akkor lekotelezne, ha megosztana velem mibol jutott erre a kovetkeztetesere.

ozo 2009.12.29. 21:13:10

@Trójai:
1.bebizonyosodott ,hogy mégis csak jó volt az észrevételem a fajtádat illetően
2 Anyukám sajnos már nem él
3 Remélem a tied még igen és csinálj neki
még vagy 10 ilyen retkes majmot mint amilyen te vagy

ozo 2009.12.29. 21:21:28

@Trójai:
Látom azért magadra ismertél,hogy te is olyan paraszt vagy mint vázoltam,csakhát az igazság kiverte a kicsiny biztosítékot a csak életfunkciók vezérlésére képes agyadban

Trójai 2009.12.29. 21:23:16

@ozo: Hát ez még bocsánatkérésnek mindig igen gyatra volt, amiatt, hogy mocskolódtál a tévedésed miatt.

Észérvekre immunis vagy.

A "fajtám" kösözni jól van, és nincsenek kisebbségi komplexusai mint neked.

Igen nagy lelki nyomorék lehetsz.

Minden jót.
:)

ozo 2009.12.29. 21:30:29

@Trójai:
idézem:1. Hát a kurva anyádat
Észérvekre immunis vagy.

Akkor most kinek, mennyi esze
Neked mindenesetre ennyi

ozo 2009.12.29. 21:34:22

@Trójai:
egyébként,hogy tisztában legyél a kisebbségi komplexus,meg a kisebb rendűségű az nem ugyanaz
dehát ennyi minden nem férhet a fejedbe

Trójai 2009.12.29. 21:34:53

@ozo:
Igen, a kurva anyádat.
:)
Mert az egy dolog hogy benézel valamit és úgy frecsegsz kígyót-békát.

De miután szépen elmagyarázom neked,hogy félreértetted, és megvilágítom a dolog másik aspektusát is, te megint csak frecsegsz.

Szóval észérvekre is mocskolással jöttél.

Szűk értelmed van, ocsmány stílusod, de tudod mit, legyen igazad, nekem éppen van.

És igen, a kurva anyádat.
(ez a legkevesebb, azok után, amiket ok nélkül írtál rám)

Trójai 2009.12.29. 21:35:59

@ozo: ahogy elnézem, neked mindkettő van. :))
De még olyanod is, amit még fel sem fedezett az orvostudomány.

ozo 2009.12.29. 21:40:48

@Trójai:
na akkor menj a rühes kurva anyádba ,teteves majmokat gyártani hátha lenyugszik a kisebbségi véred

Trójai 2009.12.29. 21:43:13

@ozo:

Nem venném a szivemre, ha miattam kapnál infarktust. :)

boldii9 2009.12.29. 21:46:38

@Alternatív: Engem sem sokszor igazoltattak, de egyszer bejött 6 rendőr a Pista Nénibe, köztük két tanonc és mindenkit igazoltattak. Vélhetően kiskorúakat kerestek. Megkérdeztem miért igazoltatnak? A válasz: Csak úgy. El akarta vinni az igazolványomat. Megkérdeztem, hogy akkor talán vele is mennék, mert tudni szeretném mire kell. Beolvasták az URH-n és visszaadták. A tanulók azért furcsán néztek, hogy ugyanmár én mér kérdem ezeket, de én meg azt nem értem, hogy "csak úgy" miért kellene igazoltatni engem. Az nem "szükség".
Mondja azt, hogy "egy feltételezett bűncselekmény miatt szükséges, de erről többet sajnos nem mondhatok" és minden rendben van. De ez csak passzió volt, meg oktatás. Ne rajtam oktassanak!

A magyar jog szerint a rendőr akkor igazoltathat, ha arra szükség van. Viszont az igazoltatás tényét 2 évig jogszerűen őrzi a rendőrség. Tehát két évig bármikor bármelyik rendőr visszalátja, hogy én akkor ott, abban a kocsmában voltam, ahol nagykorú voltam, fizettem, nem loptam, nem balhéztam, nem volt balhé, nem volt kiskorú és különben sem volt semmi. Akkor meg miért is van joguk erre? Oktatási célból ne tárolják az adataimat.

ozo 2009.12.29. 21:46:49

@Trójai:
Jól van látom használt a jó tanács,máris mennyivel higgattabb lettél

Trójai 2009.12.29. 21:48:18

@ozo:

:))

Megnyugtató látni, hogy már nem dagadnak az erek a halántékodon. :)

ozo 2009.12.29. 21:51:09

@Trójai:
Na akkor még 8 és egész kedves leszel
,bár értelmes szóváltás ebből már nem kerekedhet

Trójai 2009.12.29. 22:38:42

@ozo:
hát mivel immunis voltál a szép szavakra...

Tényleg csoda lenne, hogyha kerekedne másodikra, ha elsőre sem sikerült.

De fura, hogy már nem frecsegsz.

leningrad · http://malackacico.blog.hu/ 2009.12.30. 16:56:20

@hagyma: Komolyan, eszem megall, ennyi hulyeseget osszehordani :)
Nem is kommentalnam oket, de aszondom vegyel egy kislampat, es arnyekold le az asszony fele, mert amit delutan 5tol irtal az egy botrany :DDDDD
Amugy megnyugtatlak hogy ha "hazajonnel es setalnal Maryvel" jo esellyel senki nem allitana meg. En 32 eves vagyok, eletemben egyszer igazoltattak itthon rendorok, akkor is a kollegakkal hogolyoztunk bikiniben-furdonadragban a parkban (tul jol sikerult a ceges szaunas party :DDDD). Reszegek is voltunk, irat sem volt nalunk, visszakisertek minket az epulethez, iratokat bemutattuk, aszondtak hogy csendesebben vigadjunk es lehetoleg odabenn. Ezen kivul SOHA nem sikerult felkeltenem a hatosag erdeklodeset, szoval azert nem olyan konnyu osszehozni az igazoltatast. Rocker/dark, vasalt bakancsos, fekete kapucnis pulcsis cimborakat kicsit gyakrabban allitottak meg az egyetemi kocsmabol hazafele menet, de oket is csak akkor ha magukban mentek, hajnalban - baratnovel, normalis idoben meg soha. Erdekes, senki nem hoborgott, sot meg vigyorogtak is rajta, sztem tetszett nekik h "veszelyesnek" neznek ki :)

leningrad · http://malackacico.blog.hu/ 2009.12.30. 17:10:19

@Leningrad: ja igen, es meg egy dolog. Ha "hazajonnel es setalnal Maryvel" akkor a fejemet teszem ra hogy nem szeretnel ott a kornyeken setalgatni, igy nem fenyeget a veszely sem hogy igazoltatnak? Hogy miert? Amiert en pl az Ujpest-Fradi meccsek napjan ruhellek a harmas metroval utazni (nem Pesten eloknek: a Kobanya-Kispestet Ujpesttel osszekoto metrovonal, ott vonul fel az egesz diszes kompania): egyszeruen nem szeretek egy nagy rakas nagydarab, kopaszra nyirt csavo kozott utazgatni, akik meg be is vannak allva mint a csapszeg. Sot tovabbmegyek: ilyenkor kicsit halas szemmel nezegetem az Ulloinel a rohamrendorok sorfalait, es olyasmit erzek ami amugy nem nagyon fordul meg a fejemben: ezek a csavok azert allnak itt hogy engem megvedjenek.

FaBRiK 2009.12.31. 09:40:35

@salapapa: Teljesen jó. Én elég rutinos Vásárlók könyve bejegyző vagyok. Az még elég jól van kontrollálva.
Legutóbb az Auchannál írtam be egy nem létező akciós drótkerités miatt.
Másnapra lett.

FaBRiK 2009.12.31. 09:42:16

@Levéltetű: Egyetértek. 17 éve foglalkozom ügyfelekkel, ebből 10 év lakosság. Nekem az ügyfél szent. Mondjuk eszerint mérek másokat is.

salapapa · http://salapapa.hu 2009.12.31. 14:02:29

@hagyma: baromságot írsz. ráadásul nemtörődöm módon úgy hagyod, ha elírsz valamit. ha ez csak 1-1 alkalommal történne, átsiklanék felette egy "biztosan siet" dünnyögéssel. de nézd meg bármelyik hozzászólásodat! mindegyik hemzseg a helyesírási hibáktól, szinte olvashatatlanná téve a szöveget.

Nagyapám 45ben ment ki... katona volt, ki kellett mennie de nem amcsiba, hanem ausztráliába. Apám 2007ben hunyt el (az ő apja volt) és valóban páréves kiskölyök volt, amikor a nagyanyám lekéste a vonatot velük.

ne hasonlítsd magadhoz, illetve a te igényeidhez azt, aki esetleg jobban odafigyel dolgokra. a precizitás neked nem erősséged, míg a mi családunkban elfogadhatatlan a hiánya.

salapapa · http://salapapa.hu 2009.12.31. 14:07:48

@FaBRiK: vagyis te magad csináltál akciót, vagy csak akcióba volt egy nemlétező cucc, ahogy nekem is? :DDD

FaBRiK 2010.01.01. 21:05:20

@salapapa: Ugyanúgy nem létező cuccot akcióztak. Ettől a falra tudok mászni.

Egyébként már vettem igen olcsón aktív hangfalakat meg egyéb dolgokat, mivel én a kiírt ár alapján szeretek vásárolni. Természetesen ha nem, akkor vásárlók könyve. Az oldja a feszültséget. Az enyémet! :-)

moli 2010.01.02. 14:03:59

@Babette: de van: 72 oran belul barmilyen apro hibaert a teljes arut cserelni KELL vagy penzt vissza.
süti beállítások módosítása