(Nem tudja, mi az a PPO-botrány meg tömeges lehúzás? Itt az első Index-cikk, itt az első Homár-poszt, itt meg a második, keddi információkkal, a harmadik itt olvasható, és végül a negyedik, Tömeges feljelentések a rendőrségen... címmel ide kattintva érhető el.)
Friss hírek a PPO-gate-ről: több olvasónk is arról számolt be, hogy a ppo.hu nem engedi törölni a profiljukat és a regisztrációjukat. A levelesládánkat áttúrva úgy tűnik, hogy a károsultak közül egyre többen szeretnének összeállni valamilyen pertársaságba, hogy közösen próbáljanak jogi elégtételt venni. Lentebb idézni is fogok egy ilyen felhívást. Szerdán majd körbekérdezünk a Versenyhivatalnál, a Fogyasztóvédelemnél és civil fogyasztóvédőknél arról, mi a leghatékonyabb megoldás ilyenkor. Most pedig jöjjön a kedd éjszakai levélturmix.
Róbert arról számol be, hogy hiába mondta le még 2009-ben a regisztrációja meghosszabbítását, sőt hiába igazolta azt vissza a PPO mailben, a Véres Hétfőn az ő bankszámlájáról is megpróbálták leszívni a 2490 forintot:
Én - mint az a mellékelt pdf-ben látszik - decemberben emailben (az ÁSZF-nek megfelelően!) lemondtam a meghosszabbítást, amit PPO vissza is igazolt. Ennek ellenére le akarták hívni tegnap (2010.01.11-én) a 2.490,- Ft-ot, ami csak azért nem sikerült nekik, mert a webkártyámat decemberben cseréltem. Emailt én is írtam azonnal a honlapjukon keresztül, de már nem is várom a választ ... PPO emailje valamiért nem továbbítható, ezért pdf-ben mellékelem.
Az autópálya matrica a www.autopalya.hu oldalon javasolt egyik cégnél plusz költség nélkül megvásárolható interneten keresztül ...
Üdvözlettel:
K. Róbert
Dávid kedden képtelen volt törölni magát az oldalról és az egész ügy miatt megrendült a bizalma a hazai netes vásárlásban:
Én azon szerencsésebb földi halandók közé tartozom, akitől a PPO nem vont le tegnap zsét, pedig asszem, lett volna rá lehetősége, 2008 szeptemberben vettem náluk utoljára - és úgy néz ki, valóban utoljára - valamit, még az azóta is létező kártyámmal.
Az én előfizetési információim viccesen néznek ki, ugyanis PPO előfizetésem van, ami 0000.00.00-ig ki van egyenlítve. Állítólag utána pedig nem hosszabbodik meg. Timestampos screenshot mellékelve, ha a GVH kéri majd :)
Azért léptem be, hogy lemondjam a szolgáltatást... de NEM LEHET LEMONDANI, mint ahogy az a mellékleten is látszik... az ÁSZF szerint az "előfizetésem" menüpontban lehet lemondani, de nem. A bankkártya kezelés pedig fejlesztés alatt, azt mindenki látja...az is mi a f@sz, már bocsánat.
Nem tom mit tegyek, azt hiszem, benne voltam az első 1000-ben az országból, aki neten használt bankkártyát... még valami több mint 10 évvel ezelőtt, az Amazontól egy könyvet. Rendeltem már ebayről notebookot - pár éve - többszázezer forintért. Szóval nem vagyok az a félős és maradi típus, de biztos, hogy ezek után megrendült a bizalmam a magyar kereskedőkben. Szégyen.
Mindenesetre egy gyors és hatékony megoldás volt ez részükről az összes ügyfelük elvesztésére.
További jó tékozlást,
Dávid
László a Homár-olvasókhoz szeretne szólni, hát tessék:
szeretnék egy felhívást intézni az átvert társaimhoz, és erre a Homárt találom a legmegfelelőbb fórumnak.
Azt hiszem ez egy jó alkalom lenne egy precedens értékű pert indítani. Laikus vagyok, de azt hiszem létezik a pertársaság fogalma, és össze lehetne gyűjteni akár több ezer embert is. (Basic honlap, egyszerű regisztráció stb.) A perérték elég magas lehet (feltételezve a több ezer károsultat), és habár részemről keresztet vetek a 2.500 Ft-omra, de azt nem szeretném ha a PPO-nál maradna az összeg.
Szerintem érdemes lenne összeszedni az embereket, egy ügyvédnek felajánlani a perelt összeg felét, és jól meghurcolni ezt a mocsok céget. A kondíciókat ismerve szerintem biztos van olyan ügyvéd, aki ráharap a dologra és elviszi az ügyet. A hírnév és a várható bevétel miatt a várhatóan hosszú ügymenet is rentábilis lehet.
Mellesleg jogukban áll bármikor karbantartani a saját honlapjukat, de azért azok a cégek, akik azt szeretnék, hogy elérhetők legyenek, ezt éjjel 2 és 4 óra között szokták intézni. Akik pedig az ellenkezőjét szeretnék, azok egy várhatóan nagy közfelháborodást keltő action után közvetlenül.
Nagyon jóhiszeműnek kell lenni, ha nem akarjuk a rosszhiszeműséget feltételezni róluk.
Kérlek reagáljatok az ötletemre,
B. László
Asdfgh asdfgh nevű olvasónk nem hiszi el, hogy a PPO úgy kezeli az ügyfelek adatait, ahogyan azt magáról állítja:
www.ppo.hu
Tudázbázis/Bankártyákról
Idézet:
"Fontos, hogy a megadott adatokat a PPO semmilyen formában nem tárolja, hiszen a fizetést az OTP Bank Internetes Fizetés szolgáltatásán keresztül intézi."
Mint ismeretes, ez ebben a formában messzemenően nem igaz, lévén az OTP Direkt-re történő átnavigálás során lementtette a bankkártya adatok (amit amúgy semmilyen formában nem lehet a felhazsnáló által törölni vagy módosítani), és ezek - véleményem szerintem teljesen jogtalan felhasználásával - kezdeményezett átutalási megbizásokat.
Végül íme egy példány abból a sok tucat fel- és bejelentésből, ami kedden érkezett a BRFK-ra a megkopasztott ügyfelektől:
Tisztelt Cím!
Alulírott, S. Viktor (Szül: xxxx) panaszt szeretnék tenni az alábbiak miatt:
A tényállás :
Az Investech Kft. által üzemeltett www.PPO.hu nevű oldalon keresztül, mobiltelefon egyenleget lehet feltölteni, autópálya matricát vásárolni stb, egyszeri díjfizetés ellenében, azonban tagsági díj nélkül. Ehhez szükség van egy regisztrációra, amelyben során személyes adatokat kell megadni. A szolgáltatást alkalmanként vettem igénybe.
2010. január 11-én a cég önkényesen, megkérdezésem és értesítésem nélkül pénzt von le bankszámlámról. A levonásról számlát nem kaptam, annak ellenére, hogy korábban a számlát minden esetben megküldték részemre. Továbbá arról sem kaptam tájékoztatást, hogy a szerződés és a felhasználási feltételek változnak.
Az ppo.hu oldalt is csupán az egyes alkalmakkor látogattam. Tegnap óta azonban a cég weboldala és ügyfélszolgálata is elérhetetlen.
A cég teljesen alaptalanul vonta le bankszámlámról az összeget, amelyhez hozzájárulásomat nem adtam, amikor az oldalon regisztráltam.
Információim szerint cég tegnap óta regisztrált felhasználók bankszámlájáról pénzt kezdett el levonni. A fizetési tranzakciót az OTP Bank által üzemeltetett ún. fizetési oldalon valósították meg, A bankkártya adatokat kizárólag a bank látja és kezeli. Még a PPO dolgozói sem, így elviekben az Investech Kft. a bankkártya adataihoz nem férhetett hozzá. Értesüléseim szerint olyan személyek bankszámlájáról is vettek le pénzt, akik évek óta nem használták az adott oldal szolgáltatásait. Valamint olyan személyek számlájáról, akik kérték regisztrációjuk törlését, és erről visszaigazolást is kaptak.
Létezik egy internetes fórum a http://forum.index.hu/Article/showArticle?t=9198287 címen, ahol a szerencsétlenül járt felhasználók osztják meg egymással sérelmüket.Valamint egy cikk a történtekről: http://index.hu/gazdasag/magyar/2010/01/11/lehuzta_ugyfeleit_a_ppo/
Kérem, hogy a bejelentésem alapján a vizsgálatot elrendelni, és panaszomat kivizsgálni szíveskedjenek.
Budapest, 2010.01.12
Tisztelettel:
S. Viktor
Az utolsó 100 komment: