Tékozló Homár

Miért szívatja a MÁV a külföldi diáklányokat?

2010.03.04. 00:01 | szily | 242 komment

Ismerjék meg Bobyt, aki annyira rendes, hogy telefonálgatott, majd kifizette egy MÁV-kaller által megsanyargatott külföldi lány büntetését, és csak felaakkora összegért fogadott el eurót tőle. Boby azon füstölög, hogy

1.) a MÁV miért nem fogadja el a külföldi diákigazolványokat, ha egyszer külföldön szinte mindenhol elfogadják a magyart a vasúttársaságok

2.) a jegypénztáros egyáltalán miért ad ki kedvezményes jegyet küldöldi igazolványra, ha egyszer az nem jogosít fel kedvezményre

Apróság, és az ügy lényegét nem érinti, de ha egyszer itt tanuló külföldiről van szó, miért nem volt magyar diákigazolványa? Megannyi kérdés alant. Ja, és a sztoriban az a szép, hogy a magyar utasok a helyszínen a nem magyar utastárs pártjára álltak.


A vasúti büntetéses posztról eszembe jutott egy történet, ami 12.25-én volt, s eléggé kiverte a biztosítékot nemcsak nálam, de az utastársakban is.

Amint a csatolt scannelt jegyen is látszik, az ominózus napon Hajdúszoboszlón felszálltam az ICre. A helyfoglalást követően figyelmes lettem egy beszélgetésre, melyet a kalauz folytatott egy kisebb társasággal a mögöttem lévő sorban.

A történet a következő: Adott egy nálunk tanuló külföldi diáklány, aki a MÁV pénztárában felmutatva érvényes nemzetközi diákigazolványát jegyet vásárol, s neki azt a pénztáros diákkedvezménnyel kiadja.

A vonatra felszállva a kalauz rögtön kiszúrja a lány idegen nyelvű olvasmányát, s szabályosan rászáll. "Természetesen" idegen nyelven nem beszél egy mukkot sem. Tolmácsolni egy hölgy segített be, aki egyrészt már járt úgy régebben, hogy rossz jegyet kapott, s emiatt megbüntették, másrészt látta az említett jegyvásárlást a lány részéről, s szerencsére a lány mögötti széken ült. (Én az előtte lévő sorban)

Rá akarta verni a következő bírságokat:
- Menetjegy nélküli utazás (Ami ugye necces, mert volt érvényes jegy)
- Büntetés
- Új jegy, immár érvényesen

Mindezek közben folyamatosan hangoztatta, hogy ő sajnos nem tud mit tenni, mert jön az ellenőrzés, s őt fogják elővenni, mert neki minden jegyet kezelni kell (Figyelem, ennek még lesz jelentősége később!), különben őt is megbüntetik stb, meg ő milyen rendes mert a lehető legalacsonyabb összeget kéri stb.

A legkevésbé sem érdekelte, hogy magyarul sajnos az utas nem beszélt, valamint csak euró volt nála, forint nem. (Ez mondjuk az utas baja is, elvégre magyarhonban vagyunk, az más kérdés, hogy a sarki kocsmában kezdve a Tesco-ig mindenhol elfogadják az eurót, a vonaton persze nem). Szegény lány kínjában már sírva fakadt, az utasoknál pedig az ő hangulatával ellentétesen emelkedni kezdett a vérnyomás.

Felhívtam a MÁV információs vonalát, ahol a jelentkező hölgynek vázolva a történteket feltettem a kérdést, hogy miért van a fenti helyzet, mely szerint egy érvényes igazolványt nem fogadnak el. Az illető hölgy türelmet kért, megkérdezi. Majd kisvártatva néhány kattanás kíséretében a vonal megszakadt. Na ugye engem, mint edzett Homár olvasót nem ráznak le, már tárcsáztam is újra, immár idegből:D Egy úr vette fel, akivel köszönés után közöltem, hogy jó lenne ha nem nyomná rám a telefont, s szintén a fentebb említett dolgok után ő is türelmet kért míg utána néz a dolgoknak. Nemsokára jelentkezett is. Azzal kezdte, hogy a vonal az előbb nem a kolléganője miatt szakadt meg (persze...hiszi a piszi), s hogy náluk tényleg ez a szabály. Ha nem tetszik nekem, vagy meg szeretném tudni miért van ez írjak a MÁV-nak levelet vagy mailt.

Nem rabolom az időt a további részletekkel, a megoldás az lett, hogy kifizettem a lány helyett a büntetést (5860 Ft volt azt hiszem) forintban, s nagynehezen hagytam magam rádumálni hogy cserébe megkapjak 10 eurót a lánytól. A furcsa az, hogy mindezek után még én éreztem magam rosszul. Mégpedig azért, mert régebben én is jártam többször külföldön, s minden esetben elfogadták az érvényes nemzetközi diákomat.

Lehet itt mindenféle támogatásokra hivatkozni, de az első esetben az én adómból is öntik számolatlanul a lóvét a hárombetűs állami pénztemetőkbe (MÁV, BKV stb), s furcsállom, hogy nem jut pár forint arra a kevés külföldi diákra. Különösen furcsa mindez annak fényében, hogy a lány hazájában az ő szüleinek adójából nem sajnálták az én jegyemre a kiegészítést. (És akkor arról nem beszélnék, hogy néhány helyen külföldön a busz padlójáról lehetne enni, míg itthon sok esetben a graffiti tartja össze a vasúti kocsit.)

És most visszatérve a már említett momemtumhoz: Amint az a scannelt jegyeken is látszik, az már nem volt fontos hogy pl. az én jegyem kezelve legyen, s az utastársak elmondása alapján a kocsiban még min. egy tucat hasonló kezeletlen jegy volt. Érdekes...hol van az emlegetett ellenőrtől való rettegés?

A kalauz nem jött többet vissza a kocsinkba az út folyamán.

A (költői) kérdéseim a következők lennének:
- Miképpen lehetséges az, hogy egy, az Állam által elfogadott nemzetközi egyezményt az Állam által "működtetett" társaság ignorálhat?
- Ki a felelős ezért?
- Miképpen lehetséges, hogy a külföldi utazóközönség által is előszeretettel használt IC vonatokon olyan kalauz dolgozik, aki egy mondatot sem beszél idegen nyelven (Tisztelet a kivételnek, de sajnos sem én, sem az utastársak nem találkoztak még ilyennel.)?
- Ki a felelős ezért?
- Miért van az, hogy kiadnak egy jegyet, mikor a pénztáros pontosan tudja, hogy nem lesz érvényes?
- Ki a felelős ezért?

Ha már itt tartunk megemlítenék egy tavalyi esetet Amsterdamban: Az utolsó járattal mentünk a szállásunkra egy külső városrészbe (Zaandam) a vasúti pályaudvartól, s megzavart minket az éjszaka, azt hittük megismerjük a környéket ahol le kell szállni...nem így lett. Miután leszállt az utolsó utas is, s csak ketten maradtunk magyarok odamentünk a sofőrhöz, mert gyanús lett a dolog:D. Elmondtuk hova szeretnénk menni. (Tökéletesen beszélt angolul.) Kiderült pár megállóval előbb kellett volna leszállni, s már elég sokat jöttünk azóta, s ráadásul a garázsba megy, tekintve hogy ez az utolsó járat. Megkérdeztük hogyan tudnánk visszajutni, vagy hívna-e nekünk egy taxit. Kért egy kis türelmet kitalálja azt mondta. Visszaültünk a fülke mögé. 1 perc sem telt el halljuk, hogy csipog a rádiója, s számon kérik rajta miért tért le az útvonalról. (Utólag derült ki mit mondtak neki, említette hogy a központból keresték, s hogy miért. Elmondta, azt mondták neki jól tette és nincs belőle gondja, nem is lesz.) Gondolom már többen kitalálják: Visszafordult a pályára és elvitt minket. Mikor ismerős részre értünk mondtuk neki innen már odatalálunk, s próbáltunk neki pár euró "bánatpénzt" adni a túlóráért. Fel volt háborodva, hogy nem azért csinálta, s majdnem behajtott a hotelbe velünk, olyan közel vitt amennyire csak tudott, s további kellemes időtöltést kívánva fordult vissza a garázsba. Végig éreztük a kedvességet, s meg kell mondjam rosszul éreztük magunkat hogy magyarok vagyunk. (Amiatt, hogy esetleg fordított helyzetben nálunk mi lenne a "jutalma").

És végül az utolsó kérdésem:
Eljutunk-e mi valaha ilyen szintre, ahol az utasért lesz a közlekedés?

Természetesen nem vagyok naív, nem várok választ az illetékesektől...(Vagy igencsak az lenne a válasz, hogy: nem, nem, SOHA. Esetleg a kampányidőszakban ez: Persze a következő ciklusban ha mi nyerünk:D)

Üdvözlettel:
Tamás

Ui: Persze tudom: nem vagyok sikeres mert vonatozok, de megjegyzem ha csak fel kell szaladni pestre vidékről egy személynek rövid időre akkor több okból is jobb nem kocsival jönni:
- Lehet olvasni/dolgozni/tanulni/telefonálni/stb.
- Olcsóbb 1 személynek, mint kocsival menni, s pályadíjat meg hasonlókat is fizetni mellé.

Két személynél már nem kérdés: be kell ülni az autóba.

Ui2: Bocsánat a kisregényért!

 

Szűrt kommentelők

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Terézágyú 2010.03.04. 09:43:45

@Hümüzhümümüz:
"Többször felmerült bennem a kérdés, hogy azok az emberek, akik egy mukkot nem tudnak angolul, azok hogy boldogulnak az internettel??? :-O Csak és kizárólag magyar oldalakat látogatnak??? Vagy mi? Most komolyan... :-S"

1. Nem mindenki netezik Magyarországon. Éppenséggel egy kalauz éppen nem.
2. Igen, csak magyar oldalakat nézegetnek. Mi ebben a furcsa? Ma már minden megvan magyar nyelven is...
3. Urambocsá' előfordulhat, hogy olvasni tud úgy-ahogy angolul, de beszélni már nem - ezzel nem azt akarom mondani, hogy a kalauzok éppen ilyenek, de nekem is van egy ismerősöm, aki fordít is angolból, de megszólalni nem tud.
4. A falusi nyelvoktatás olyan amilyen. Elvileg ma már minden iskolás (a rendszerváltás óta) tanul angolul 8 évet... és? De ez más tészta.

Ofélia . 2010.03.04. 09:44:53

@Hümüzhümümüz:
Google fordítóprogramot használunk:D

Fejleszti a kombinációs készséget:DD

Esperes úr 2010.03.04. 09:46:36

a nyugatiak éppen ezért szeretnek idejárni: nincs messze, nekik olcsó, de ugyanúgy megkapják ezt a turistalenyúlós afrikai-ázsiai-latin-amerikai fílinget; ha pedig még kicsit el is tévednek, alig különbözik a nyomor ugandától, bangladestől vagy salvadortól. egy késhegynyi harmadik világ európa szívében.

Gábor mester 2010.03.04. 09:47:27

Baj-társaim! Ebben a kies kis hazánkban szinte senki nem azért van azon a helyen, ahová a Jóisten v. a Lóisten pottyantotta, hogy jó pénzért minimum jól dolgozzon. A fentiekhez hasonló esetek tapasztaltán nem nyávogni kéne, "felelőst keresni", hanem úgy leverni az összes "felelős vezetőt" a hülye csicskásaikkal egyetemben, mint vak a poharat. Mert DEMOkrácia van, nem DEDÓkrácia (=hülyegyerek-uralom)!

Ofélia . 2010.03.04. 09:47:55

@Terézágyú:
Na ezért tudok én perfekt oroszul:)

Pedig most jól jönne vagy inkáb a kínai??:D

ati27 2010.03.04. 09:48:19

@Terézágyú:
Pedig egyszerű leirtam. Csak értelmezni kell. De ezzel nem Gyurcsányozás volt a célom, hidd el. Egy mondatot ragadtam ki a "hirhedt" beszédéből, amiben kivételesen igaza volt. Persze abban az időben nem hangzott annak, amikor meghallotam. Erre csak később jöttem rá.. CSupán ennyit akartam írni. Mégegyszer mondom nem akarom belekeverni ebbe a posztba a politikát.. Persze azért egy kicsit arról is szól, ismerve a máv és bkv botrányokat.. De ezeket inkább hagyjuk.. Értve vagyok?

Terézágyú 2010.03.04. 09:50:30

@ati27:
"De ezzel nem Gyurcsányozás volt a célom, hidd el. Egy mondatot ragadtam ki a "hirhedt" beszédéből, amiben kivételesen igaza volt."

Szerintem meg nem kell innen elmenni, ha nem is tetszik, hanem változtatni kell a dolgokon. Kezdve persze saját magunkon.

Theremin 2010.03.04. 09:54:12

Elküldtem a MÁV ügyfélszolgálatának a postot.
Ha jön válasz berakom ide.

borigabi 2010.03.04. 09:55:57

@Chapell: "Az ui-t felejtsük már el az e-mailekről..."

Miért is?

kitvalasztanal.hu - Választási tippért notebook! · http://www.kitvalasztanal.hu 2010.03.04. 09:56:15

@Terézágyú: Nah Én is oroszt. Orosz tagozatos ált iskolában. 6 éven át heti 6 óra. Még (20 év útán)eltudom mondani a jelentést és betudok mutatkozni :) Jah, meg, hogy hol lakom
Kis, off-olós nosztalgia :)

Theremin 2010.03.04. 09:57:52

@Terézágyú: "Szerintem meg nem kell innen elmenni, ha nem is tetszik, hanem változtatni kell a dolgokon. Kezdve persze saját magunkon."
Valaha én is ezen az állásponton voltam.
Én változtattam is pedig elmentem aztán visszajöttem.
De azóta sokkal szarabb let minden, úh újra fontolóra vettem h lelépek.
a MÁV meg ott b@ssza meg ahol tudja.

ati27 2010.03.04. 09:58:05

@Terézágyú:
Egyetértek, lehet otthon is. Persze engem hajtott a kiváncsiság, meg szerettem volna tanulni. Ki tudja, a tapasztalatokat amit szereztem egyszer talán otthon kamatoztatom? pl, ha otthon maradtam volna, akkor soha nem szólalok meg idegen nyelven... Ez is lehet pozitivum. Szeretnék neked sok sikert és kitartást kivánni amit leirtál.

Hümüzhümümüz 2010.03.04. 10:00:41

@Terézágyú:

Na ja. Általánosban maximum azt tanulják meg, hogy How do you do, meg byebye... :) No meg a fuck you, vagy ich liebe dich.

Kötelezővé kellene tenni minimum egy nyelv középszintű ismeretét. Pláne a közszférában dolgozóknak. Kalauz, rendőr, orvos, tűzoltó stb.

ati27 2010.03.04. 10:05:38

@Hümüzhümümüz:
Kötelező most is.. Azzal nem érsz el semmit. Az igényt kell megteremteni. Meg talán pl ha nem szinkronosan adnák le a filmeket, hanem eredeti nyelvel, felirattal mint pár államban. Akkor még akaratlanul "ragadna" is valami..

Terézágyú 2010.03.04. 10:08:31

@Hümüzhümümüz:
"Kötelezővé kellene tenni minimum egy nyelv középszintű ismeretét. Pláne a közszférában dolgozóknak. Kalauz, rendőr, orvos, tűzoltó stb."

Na igen. Meg pszichológiát is tanuljanak, mert udvariaskodniuk kell utassal akkor is ha az viszont kiabál, viszont önvédelmet is tanulniok kell, mert mi van ha az utas neki támad (pl. ha egy csoport batyustól kéri a jegyet) - és mindezt gondolom ugyanennyi fizetésért...

Valahogy a fiatal, legalább alapszinten nyelvet tudó, érettségizett, urambocsá alapszakon végzett emberek valahogy nem tolonganak a jegyellenőri állásokért... pedig mennyit olvashatjuk a neten is, hogy nem talál munkát a diplomájával...

Mint mondtam én se mennék el semmi pénzért ellenőrnek, például azért, elég sok a bunkó utas - és ezt most mint utas mondom.

Hümüzhümümüz 2010.03.04. 10:13:26

@ati27:

Igen, a feliratos filmeket én is szeretem, mert gyakorlásnak sem utolsó, ráadásul nem tanított kifejezéseket is megismersz.

@Terézágyú: Én kereskedelem hasonló területen dolgozom (nem eladó) és kötelező volt tanulnom alap pszichológiát, hogy tudjam kezelni az embereket problémás és normál helyzetben is. A cégem elküldött minket 1 hétre vidékre és ott tágították a buksim. Nyugodtan lehetne ezt az állami cégeknél is, pont úgy, mint ahogy elküldik a tanárokat, orvosokat továbbképzésre stb.

akos147 2010.03.04. 10:15:49

nem volt élelmes a poszt toló, másképp is kifejeztethette volna a háláját a külföldi vendégtanulóval...

gossip 2010.03.04. 10:17:18

Becs es Pest kozott vonatozok rendszeresen. Becsben lenyegesen olcsobb, ha online veszem meg a jegyet es szepen kinyomtatom magamnak. Az osztrak kalauz szepen beszkenneli, es ad nekem egy masik jegyet, mert a magyar kalauz hijan van a technikanak, ami elarulja, hogy en rajzoltam-e ami a papiron van.
Csakhogy mikor bevezettek a railjeteket, nem jart kalauz az osztrak reszen. Odafele semmi gond, magyar kalauz ranez a magam nyomtatta jegyre (retur), tovabbsetal.
De visszauton jonnek a magyar kalauz urak, mutatom nekik a papirt, kerdik hol van a hozzatartozo fecni, amit az osztrak kalauz nyomtatott odauton. Elmagyaraztam, hogy nem jott kalauz, ezzel es ezzel a vonattal utaztam, nyugodtan nezzenek utana. Olyan nincs, en hazudok. Nagy szemekkel nezek ra, tessek?! Nem pontosan ket telefonba kerulne ezt tisztazni? Nem, azonnal fizessek tizezer-valamennyi buntetest. Dehogy fizetek, mar kifizettem egyszer a jegyem arat. Akkor kerik a szemelyimet. Miert is? Csak meg akarnak nezni valamit rajta (szuper cseles). Hat azt sajnos nem fogom odaadni. Akkor rendorseget hivnak. Mondom nagyon helyes, talan ok nem sajnalnak majd ket telefonhivast. De akkor a vonat megall, kesni fog, es ezt majd nekem kell am kifizetni! (Vajon mennyibe kerul egy vonatkeses, vagy percben merik?)
Vegul bevartak az osztrak kalauzt, (aki egyebkent jot kuncogott a hisztin), leszkennelte nekik a papiromat es OK! OK! felkialtassal lengette az arcukba a jegyemet, aztan pedig elnezest kert a kellemetlensegekert. A magyar kollegak nagy puffogva (es az orruk alatt hulyekurvazva) leszalltak.

effective 2010.03.04. 10:17:57

@Vigo: Az a magyar csaj jegye! BAROM!

vazsmegyeigerdezsház · http://studiosmaragd.hu/ 2010.03.04. 10:18:15

@Terézágyú: Azert mert sok a bunko utas, csak bunkok menjenek kallernak. Gyonyoru szillogizmus, bar valoszinuleg az utasok sem lennenek tarackok egy normalis kallerral. Zsakutca.

Megegyszer neki kellett futnom a sztori olvasasanak, mert nem ertettem hogyan fordult vissza a vonat veluk. Erre nem is vonat volt.:)

Tomzone 2010.03.04. 10:19:02

Idegen nyelven kaller soha nem fog beszelni. Az egyetlen dolog, amit idosebb kulfoldi uriembereknek szoktak mondani tort angolsaggal: Sir, i do for you good, sex business, 20 EUR.

Terézágyú 2010.03.04. 10:19:50

@Hümüzhümümüz:
"Én kereskedelem hasonló területen dolgozom (nem eladó) és kötelező volt tanulnom alap pszichológiát ... Nyugodtan lehetne ezt az állami cégeknél is, pont úgy, mint ahogy elküldik a tanárokat, orvosokat továbbképzésre stb."

Lehetne, de ne felejtsd el, hogy itt most nem orvosokról, tanárokról, managérekről és hasonló tanult emberekről van szó... hanem ellenőrökről... :)))

Ezért mondom, hogy lehetne felvenni legalább az ICkre ilyen embereket, lásd fentebb. De valahogy nem mennek az emberek...

MosoMasa 2010.03.04. 10:20:27

@gossip: "Vajon mennyibe kerul egy vonatkeses...." Mo.-n semmibe!

effective 2010.03.04. 10:21:25

@Vigo: Ja, nehéz is elhinni egy arcpirító szemétséget a hiper tisztességes, és becsületes MÁV-ról, mi???

gossip 2010.03.04. 10:23:00

@MosoMasa / Ha nagy leszek, japán leszek!: Pedig mindenaron ki akartak velem fizettetni :)

Terézágyú 2010.03.04. 10:29:11

@vazsmegyeigerdezsház:
"Azert mert sok a bunko utas, csak bunkok menjenek kallernak. Gyonyoru szillogizmus"
... lenne, ha ezt mondtam volna :)
De nem azt mondtam, hogy azok menjenek, sőt azt sem, hogy csak azok mennek :)

"bar valoszinuleg az utasok sem lennenek tarackok egy normalis kallerral."

Attól függ. Egyrészt az utasok közt is vannak alapból tahók (tudom, azt fogjátok mondani, hogy nekik szabad annak lenni, mert ők a fizető utasok - ha fizetnek egyáltalán), másrészt azért kiváncsi lennék én egy nyugati ellenőr reakciójára, amikor pl. azt mondja neki az utas, hogy "Nem mutatom a jegyem, hagyjon engem békén. Baszogassa a főnökét, aki ellopja a mi pénzünket!"...
Vagy éppen hogyan viszonyulna egy nyugati ellenőr egy batyus csapathoz... stb. stb.

Victoorius · http://www.konzolcenter.hu 2010.03.04. 10:31:42

Ez is olyan, mint a regisztrációs jegy...

Csigorin 2010.03.04. 10:38:54

Azt csendben azért megjegyzem, hogy sok nyugati országban a kedvezmény nem diáknak jár, hanem 26 év alattinak (pl. Franciaország), és nem is 50, csak 20-25% körüli.
Azt meg nem tehetik meg hogy nem adják meg más EU állampolgároknak is, mert erre megállapodás van (mint ahogy nálunk is ingyenes 65 év felett minden EU áp-nak a közlekedés). Viszont amint a 26ot betöltöd senkit nem érdekel hogy diák vagy-e. Keletebbre menve pedig (pl Oroszország) NINCS vonatra diákkedvezmény és pont. Igaz, sok minden másra (múzeumok stb) van, és nem kicsit meglepő módon sokszor bemondásra elhiszik hogy diák vagy (már persze ha ezt oroszul adod elő)

Terézágyú 2010.03.04. 10:47:32

@Csigorin:
"Igaz, sok minden másra (múzeumok stb) van, és nem kicsit meglepő módon sokszor bemondásra elhiszik hogy diák vagy"

Igen, ez akár Magyarországra is igaz. De ne felejtsük el, hogy azért van különbség egy múzeum, meg egy közlekedési vállalat között ilyen szempontból :)

záporjózsi 2010.03.04. 10:51:13

EU-s nappalis diákigazolvány kedvezményre jogosít. Jogszabály van róla.

@Csigorin: A 26 év alattiak kedvezménye üzletpolitikai és nem szocpol kedvezmény. Emellett az sem igaz, hogy a 65 év feletti EU áp-nak meg ell adni korlátlanul az ingyen utazást, mert lehet lakóhelyhez vagy tartózkodási helyhez kötni.

@dorfield: Mindkét kalauz szabálytalan volt. Az osztrák diákot el kellett volna fogadniuk. A magyar miatt pedig legalább meg kellett volna büntetniük (mert használni akartad), de lehet, hogy közokirat-hamisítás miatt eljárást is kellett volna kezdeményezni ellened (nem kell megijedni, felmentettek volna...).

@J.G.: Az ingyenesnek márc. 1-ig csak be kellett mondania a jogcímet.

A titkok otthona 2010.03.04. 10:55:47

Egyértelmű, a kalauz zsebpénzt akart....sajnos!
Ez a magyar valóság....
Magyarország Imázsközpont - mert Mi építjük..

sexhell.hu

...Ahoj... 2010.03.04. 11:05:04

Ki az a hülye aki még a mai világban MÁV-ra száll. Bezárni a francba az egészet, autópályát a helyére.

megélhetési SÜNöző (retro homározó) 2010.03.04. 11:09:46

Kifizetted a csajnak a fele büntetést? Hehe! Jó nagy csöcsei lehettek!

Barbara Hercegnő - lurva.blog.hu 2010.03.04. 11:10:18

@Zulu Alfa Kilo: Te hülye barom, nem tudsz olvasni? (A poszt írója szkennelte be a sajátját, nem a külföldi csajé...)

Manyecska 2010.03.04. 11:15:41

:(((..influenzaszezon csúcsán utaztam Esztergom felé..kulturáltan üvöltött az arcomba egyikük, mikor kinyitottam az ablakot, megunván a folyamatos ugató köhögést /négyen voltak, ellenőr ellenőrje??/..megkértem halkan, távozzon az arcomból, amúgy is elküldtem a jó édes...oda..ha volt neki..Ja, gyerekkel voltam!! Legközelebb átpelenkázom az ülésen, bár 10 éves:))))))...ennyi IQ-val miért nem a Pálmaházban áll a trágyában??:)

záporjózsi 2010.03.04. 11:20:03

@...Ahoj...: Bezárni az ilyet a francba és a háza helyén is autópályát építeni. gondolom bevezetjük a röghöz kötést is, mert van, aki nem vezethet. Gondolom vasutat még nem láttál, csak MÁV-ot...

Én pl. inkább megyek 1 órával többet vonaton, de 3 óra hosszat így folyamatosan tudok dolgozni, mint 1 óra alatt összecsapjak valamit és 2 órát vezessek.

megélhetési SÜNöző (retro homározó) 2010.03.04. 11:20:24

Volt szerencsém egyszer egy kallertanfolyam résztvevőivel beszélgetni. Mesélték, hogy milyen nehéz dolgokat tanulnak. Pl. van egy vasútvonal, A település 50 km-ra van B-től, B pedig 70-re C-től. Nekik pedig, kapaszkodjatok meg, ki kell tudniuk számolni, hogy akkor C mennyire van A-tól! Úristen! Többen elhagyták a tanfolyamot már az elején, annyira megrémültek a követelményektől.

Mit akartok ti, hogy még angolul is tudjon, pffff...

Terézágyú 2010.03.04. 11:23:32

@Manyecska:
Télen, netalán minuszban kinyitottad az ablakot...?

záporjózsi 2010.03.04. 11:27:50

@Terézágyú: ...és azzal mi is a gond? Télen is kell szellőztetni, ráadásul értelmesen azt kereszthuzattal lehet. Nem ez a gond. A vonat ugyanis Esztergom felé légkondis, ezért nem szabad ablakot nyitni, mert meghülyül (sokat fogyaszt, illetve nyáron folyamatosan nagy teljesítményen megy és elromlik).

@Bánki Ede a Kékszalag Consult ügyvezető igazgatója: A gáz nem ez. A gáz az, hogy a 120 km néha 110, néha 130. Ráadásul logikátlanul.

europeer12 2010.03.04. 11:33:40

MÁV-val soha, szerintem az egész szart már régen privatizálni kellett volna, vagy szinte felszámolni teljesen az utasszálítási üzletágat. Teljesen értelmetlen dolog rendszeresen 100 milliárdokkal konszolidálni ezt a szartelepet.

hlarsson 2010.03.04. 11:33:40

@Csigorin: Oroszországban a "vonatra" tényleg nincs, viszont a diákok által inkább használt "elektricskára"(távolsági vonat, értsd akár 200 km is) van 50%.

Manyecska 2010.03.04. 11:39:16

@Terézágyú: mint az állat!!:))..tudod, ez nem lakás, vonat,.. fennt van a kisablak!
Ők is ezt mondták, hogy ne nyissam ki, mert nem működik a hűtés:)))))..meg nehogy még betegebb legyen szegény!:((..Ja, egy hét múlva kifeküdtünk mindketten, már nem az ellenőrrel együtt:)

Terézágyú 2010.03.04. 11:45:43

@Manyecska:
Hát tudod, van akit zavar, hogy télen, minusz fokban valaki kinyitja a robogó vonat ablakát... Ha te szó nélkül kinyitottad, nem törődve azzal, hogy ez valakit zavarhat, akkor milyen jogon szidod az ellenőröket, hogy bunkók voltak???

Chaby 2010.03.04. 11:52:02

@...Ahoj...: őő esetleg az, aki nem tudja megoldani az autót :) Nem biztos, hogy akar valaki vonatozni, de sokszor elkerülhetetlen.

Alikam 2010.03.04. 11:57:08

Ha a kaller látványosan szemétkedik, akkor el kell küldeni a f@szba. Megtettem,nem vitt el a gestapo.

KecskeDotyi 2010.03.04. 12:04:39

@Tökös Veréb: Nekem ti semmit nem adtok. Csak néha felidegeltek a hülyeségetekkel. Én nem a mávnak dolgozom.

@Terézágyú: A szabályok nem azért vannak, hogy valakinek a kedvében járjunk, vagy épp ne. Sztem jogos, hogy egy timbuktui diák az én adómból ne utazgasson már 50%-al.

@váj mí: Utazol vonattal? Én nem, így meredeken le is tojom, hogy milyenek a kocsik. Nem is emlékszem rá, hogy mikor ültem utoljára vonaton. De még mindig érdekesnek találom, hogy engem miért nem büntetnek meg soha? Én vhogy mindig tudom h mivel kell ahhoz rendelkeznem, h az adott kedvezményt/utat/stb. igénybe vehessem. Mutáns vagyok, vagy mi?

Ma Ő, holnap Te vagy Én ? · http://dawmar.blog.hu 2010.03.04. 12:15:57

Nekem csak egy kérdésem van: "eszembe jutott egy történet, ami 12.25-én volt" az karácsony a jegy meg február 25-i,de amugy sün a kalauz seggibe:)))

záporjózsi 2010.03.04. 12:16:02

@KecskeDotyi: Igen, ebben az országban aki nem sír mindenen és nem várja a sült galambot a szájába, az mutáns.

economico 2010.03.04. 12:18:44

Ebben az esetben a kaller sztem egy nem eléggé tisztázott helyzetet akart kihasználni, egy kis mellékeshez jutni. Egyre több a külföldi diák minden országban, és az ő országmegítélésük többet nyom a latban, mint talán az összes nyugdíjas túrista együtt + százmilliós imázsreklám. Nagyon el lehet kúrni a megítélésünket egy ilyen sunyi akcióval. (főleg ha a vendéglátóipar is besegít)
Kőkeményen tisztázni kellene néhány dolgot. Vagy legyen minden külföldi diáknak egy Európában egységes diákigazolványa, és azt minden kaller magolja be, fogadja el, elbocsájtás terhe mellett. Vagy minden diák saját igazolványa legyen érvényes bármely országban, ekkor meg legyen egy brossúra minden kallernél a lehetséges 30-40 igazolvány képével, és ezeket legyen köteles elfogadni. Másrészt azt is tisztázni kellene már végre, hogy ezek érvényességét akkor kötelező jelleggel a pénztáros ellenőrzi, vagy a kaller. Ne mindkettő. Mert pont akkor van gáz, mikor a Keletiben elfogadják, a vonaton már nem. Fordítva nem lenne ekkora gáz. És legyen egy 10 soros angol nyelvű leírás a kallereknél, mely felsorolja az érvényes utazás kritériumait. És legyen a pénztárosnak is egy azonosító száma és a kallernek is.
Mindez nem volna bonyolult, 4-5 kiskaput kellene törvényileg megszüntetni, kiskapukat, melyek a kallernak kedveznek és kiszolgáltatott helyzetbe hozzák a (külföldi) utasokat.

"the dragon" · http://kigondoltam.blog.hu/2013/08/26/elrendezett_hazassag 2010.03.04. 12:19:16

Micsoda hatásvadász szar cím... Gondolom ugyan azért, amiért én is.

záporjózsi 2010.03.04. 12:21:33

@economico: A kallereknek kimutathatóan oktatni kellett a külföldi papírokat is. Gondolom nagyon komoly felkészültségük van...

Új Nick 2010.03.04. 12:24:30

miért gondolom azt, hogy két nigériai fiúval ez nem pont így történt volna?

:-D

PassageInTime 2010.03.04. 12:51:54

Azert jo latni ,hogy otthon akad meg 1-2 EMBER , nem csak agyatlan barmok . Respect a postolonak , amiert kifizette a jegyet .

VJV Man 2010.03.04. 13:08:40

Hibázott a Jegyvizsgáló, mert ki kellett volna egészíteni a menetjegyet teljes árúra, és + 6000 forint pótdíj, mert jogtalan kedvezményhasználat.
A vasút 270ft/1Euró-ban vált. (ha jól tudom)

Lehet siránkozni, hogy jaj, szegény lány, de a szabályok nem ismerete nem mentesít a következmények alól...

A pénztáros meg olyan jegyet ad, amilyet kérnek. (mert mi van ha nem magának veszi?)

A kedves utas aki kifizette szegény külföldi diáklány jegyét, kár, hogy nem járt pár napja Székesfehérvár felé, mert egy kedves külföldi sthil fűrésszel akarta rávenni a kalauzt, hogy ne kelljen fizetnie.

Vagy lehet, hogy a fűrész nem, csak sírás hatásos?

büdipeti 2010.03.04. 13:16:07

Sziasztok!

Nem nagyon szoktam kommentelgetni, inkább csak olvasgatom a homárt, amikor van egy kis időm.

Kérlek alázzatok meg, nem értek én semmihez. De ha majd sokat kommentelek, akkor mindenhez érteni fogok?

Előre is kösz.

A MÁV meg egy fos, és nem válogat. Külföldi vagy magyar tökmindegy. Hét évet vonatoztam Nagykanizsa - BP vonalon hetente. Dejó hogy vége. Riszpekt annak, aki még velük kényszerül utazni.

szgyula 2010.03.04. 13:36:58

Az agyam eldobom. Van egy, azaz egy darab nemzetközi diákigazolvány. Minden országban ugyanúgy néz ki (www.isis.org). Nem kell országonként egyet megtanulni. Ahogy van nemzetközi jogsi is. Minden országban ugyanaz. Pont az egy bites kallerek, fakabátok miatt.

Anno nekem is volt élményem. Magyar diákigazolványom volt (még a régi papír verzió), amibe kézzel volt beleírva az iskola neve (és az OM körpecsétje hitelesítette). Na ezt nem akarta elfogadni a kaller. Anyád.

Könyörgöm, a kedvezmény a diáknak jár. Ezt meg tökéletesen igazolja a nemzetközi. MÁV meg nem mondhatja, hogy csak magyarnak jár, mert az EU tökön szúrja.

zitoka 2010.03.04. 13:43:45

A holland vasúttal nekem is van sztorim.
A shipolon rossz vonatra szálltunk ( egy kimaradt, mi meg nem figyeltünk, pedig szóltak), és gyanús lett, hogy nem Amszterdam-főpályudvar felé haladunk, mivel a házak után szántóföldek jöttek. Meg a kalauz. Megnézte a jegyet, mondta, hogy erre a vonatra nem jó, és mi sem a jó vonaton vagyunk. Szólt a vezetőnek , hogy a következő állomáson álljon meg (nem kellett volna neki, expressz járat volt), ráírt valamit a jegyünkre, mondta, ne vegyünk másikat szálljunk fel ezzel a következő ellentétes irányba jövő vonatra, az bevisz minket Amszterdam központjába. Úgy lett. Persze a kalauz vigyorgott, valószínűleg a bénázásunkon, de elnéztük neki. Jegyet megtartottuk, fényképet készítettünk.:)

GhostBusters 2010.03.04. 13:43:50

@VJV Man: Neked a jó anyádat, azt!
Ha az EU-ban mindenhol el kell fogadni a nemzetközi diákigazolványt, akkor a MÁV képviseletében te is elfogadod, kedves barátom, és nem hablatyolsz "a szabályok nem ismerete nem mentesít..." és hasonlókat.
Ahogyan előttem már elhangzott, a MÁV SZÜSZ nem írhat felül uniós direktívákat és magyar kormányrendeleteket sem!
De idióta és buta vezető jegyvizsgáló, te!

Terézágyú 2010.03.04. 13:50:06

@GhostBusters:
"Ha az EU-ban mindenhol el kell fogadni a nemzetközi diákigazolványt, akkor a MÁV képviseletében te is elfogadod"

Azért ugye elolvastad pl. ezt a hozzászólást:
dzsíí 2010.03.04. 09:01:11
Amerre eddig én jártam, sz@rtak a nemzetközi diákra. Torontóban ha az utca másik oldalán laksz, már nincs diákkedvezményed.
Az ottani állomáson körberöhögnek a nemzetközi diákkal, és mosolyogva kiadják a teljes árú jegyet...

GhostBusters 2010.03.04. 14:05:19

@Terézágyú: Igen, Kanada az valóban az EU része. Én tévedtem.
(csak Kanadát hozza példaként...)
Ha átsiklunk fontos részletek felett (és ez nem csak rád érvényes), érdemben vitázni nem tudunk.
Persze sokaknak nem is ez a célja, hozzászólásaik minőségéből nyilvánvalóan látszik...

Evil One 2010.03.04. 14:07:06

@VJV Man: A fűrész hatásos, az kell nektek.

Terézágyú 2010.03.04. 14:25:34

@GhostBusters:
Igazad van, ezt én néztem be: valamiért Torinót olvastam :)

Viszont azt hiába mondod a jegyellenőrnek, hogy a máv nem írhatja felül a törvényeket, mert a szüszt nem a jegyellenőr írja...

blogszilva 2010.03.04. 14:35:32

@Chaby: nem "kezd megszokottá válni", ez a görénykedés már ezelőtt 20 évvel is így működött a MÁV-nál.

Én egyszer vesztem össze csúnyán vasutassal, valamikor 1988-89 táján. Éjszakai postavonattal szándékoztam Miskolcra utazni (akkoriban rendszeresen csináltam), és akkor vamiért Rákoson szálltam fel rá.

Talán ketten vártunk a vonatra a pénztár mellett, mert az zárva volt. Miután indulásig senki nem jelent meg a pénztárban, felszálltunk, és amikor jött a kalaj, kértem, hogy adjon jegyet. Na ekkor kinyílt a csipája, elkezdte sorolni, hogy ő most milyen büntetéseket fog kifizettetni velem, mert hivatalosan Rákoson éjjel-nappali a pénztár, és ő nem adhat jegyet olyan állomástól, ahol lehetett volna jegyet venni. A végén jó nagy veszekedés lett belőle, én nem adtam oda neki semmilyen iratomat, ő meg nem akart jegyet adni. A másik rákosi utas is bizonygatta, hogy nem volt nyitva a pénztár, de a kaller valamiért velem akart cicózni. Hatvanban leszállt, elment a forgalmi irodába, hogy ellenőrzi a rákosi péztárost. Én meg tudtam, hogy itt állunk pár percig, leszálltam és vettem jegyet Hatvantól.

Mikor Hatvanból elindultunk, örömittas fejjel jött vissza, hogy ő bizony telefonált Rákosra és megerősítették, hogy a pénztár folyamatosan nyitva volt és van. Arra hervadt le a mosoly a szájáról, amikor az orra alá dugtam a Hatvantól érvényes jegyet. Szólni sem tudott, leült velem átellenben és egész úton gyűlölködve nézett.

Hát, már akkor sem a "szolgáltatás" volt a MÁV lényege, de az elmúlt 20 évben ez tapasztalatok alapján csak rosszabb lett:(

Nikkecske 2010.03.04. 14:41:07

en elkuldtem volna a kurva anyjaba bazdmeg. miazhogy buntetes. megkell lincselni az ilyet, ott helyben.

Kanten_vagyok_Montarzsiból 2010.03.04. 14:42:25

Mávot, bkv-t nem lehet mexűntetni mert akkó honnan lopnának elftársaink... milliárdokat?

Terézágyú 2010.03.04. 14:53:49

@blogszilva:
"Én egyszer vesztem össze csúnyán vasutassal, valamikor 1988-89 táján. "

De innentől kezdve utálod a mávot a vasutasokat stb. egészen a halálodig... értem :)

blogszilva 2010.03.04. 15:01:46

@Terézágyú: Nem kell félremagyarázni a szavaim! Nem mondtam egy szóval sem, hogy utálom őket. Hála az égnek, 1992-ben megszereztem a jogsit és azóta elég kevés közöm van a vasúti közlekedéshez, de amikor szükség volt rá, akkor mindig bosszankodás lett a vége, mert sosem úgy működnek náluk a dolgok, ahogy annak egy normális helyen kellene.

Terézágyú 2010.03.04. 15:06:40

@blogszilva:
"Nem kell félremagyarázni a szavaim! Nem mondtam egy szóval sem, hogy utálom őket."

Csak azt, hogy "görénység" :)
De értem, nem utálatból mondtad :)

blogszilva 2010.03.04. 15:14:16

@Terézágyú: Szerinted nem görénység, amit a posztban a kaller csinált? Szerinted nem görénység, amit ezelőtt 20 évvel velem próbált meg a kaller? A módszer ugyanaz: rászáll valakikre, akiről úgy gondolja, hogy meg tudja pumpolni. Szinte bármelyik vonaton találkozhatsz ilyennel. Akkoriban rendszeresen vonatoztam, láttam én is éppen eleget, ami nem velem esett meg.

Azóta is bármikor ültem vonatra, sajnos nem sikerült a vasutasoknak bebizonyítaniuk, hogy ők bizony szolgáltatnak. Úgy tesznek, mintha szívességet tennének az utasoknak, mintha az utasok mind őértük lennének, és nem fordítva. Hát ez a hozzáállás alapvetően görénység az én szememben.

A vasutat, mint közlekedést egyébként szeretném, ha hagynák, hogy szeressem.

VJV Man 2010.03.04. 15:24:42

Mea culpa

Most néztem a szabályzatot.

dorfield 2010.03.04. 15:30:22

@záporjózsi: lehet hogy nem érthetően fogalmaztam, de akkor tisztázom: az osztrák diákomat megmutattam mind2-nek, a GYSEV-es elfogadta (lehet hogy azért mert Bécsből jött az IC nem tudom..lehet hogy nincs összefüggés) a MÁV-so kolléga szintén elkérte a diákomat, megmutattam neki az osztrákot, de ő a magyart kérte. Magyar diákom is van, EREDETI (nem az ecserin vettem) csk az érvényesítő matrica hiányzik róla, a már leírt okok miatt. Az van ráírva hogy külföldi oktatási intézményben tanulok (ami ugye nem ad ki matricát) ezt az esetek 99%-bsn megértik. GYSEVnél alapból nincs ilyen probléma mert vagyunk így egypáran.. de inkább autózok...

Marr 2010.03.04. 15:46:42

Illusztráció: a Bécs-Bp vonalon a határig németül-angolul beszélő kaller van, aki tud magyar köszönni, stb. A határtól Bp-re magyarul beszélő kaller van, aki magyarul tud köszönni.

...

2010.03.04. 17:17:58

Az érem két oldala : Amerikában vonatoztam sokat, és minden kocsiban ordas nagy poszter hírdeti, hogy bűncselekményt követ el az, aki inzultálja a kalauzt. Ez eddig okés.
Kalauznak hatalmas névtáblája, sorszámozott sapkája van, hogy ha ciki van, akkor beazonosítható legyen a delikvens. A kocsikban kamera van, nyilvánvaló. És igen, ha szemetelsz, simán kirónak rád 1-2000 dolláros büntetést.
Kalauz kedves, mindenkinek megköszöni a jegy bemutatását, segítőkész, stb.
Hát így is lehet.

CID 2010.03.04. 17:58:14

@Humbino: És, beszél angolul ? :)

2010.03.04. 18:27:18

@CID: ja, bakker, és beszél angolul! :)))

aaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa 2010.03.04. 20:00:39

@Csigorin: Azt nem tudom, de minden más közlekedés átlagban 10% áron van (mert: legtöbb helyen 0, de néha 25).

A Tyne folyó déli partja 2010.03.04. 20:32:09

@Rékuc: hát itt se nagyon. nyugdíjas (korhatár: 65 év, igaz, ha akarsz, elmehetsz 62 évesen is...), meg diák (16 éves korig) van. esetleg nappali tagozatos egyetemi hallgató. ha nem vagy nappalis, vagy kiegészítő szakra jársz, adnak ugyan egy kártyát, amivel állítólag kedvezményesen vásárolhatsz. aha. jártam úgy boltban,h. közölték, h. igen, jár rá a kedvezmény, de szombat-vasárnap nem....köszi. (természetesen illető városban szombat-vasárnap voltam. egyetem máshol volt, másik nap.)

záporjózsi 2010.03.04. 22:31:35

@dorfield: Valamiért az ugrott be, hogy a GYSEV-nél is kérték a magyart. Ettől még a magyar matrica nélkül tényleg érvénytelen, viszont az osztrák önmagában is érvényes. Szerintem ilyenkor mail az OM-nek és a KHEM-nek. Legalább nyoma legyen.

záporjózsi 2010.03.04. 22:42:29

@szgyula: @GhostBusters: Nemzetközi diákigazolvány benne van a rendeletben? Nincs. Tehát nem kell elfogadnia.

@VJV Man: Azért a jegyvizsgáló megkérdezhette volna, hogy van-e EU országbeli diákja. Mennyibe tartott volna?!

GhostBusters 2010.03.04. 23:18:25

@záporjózsi: "Nemzetközi diákigazolvány benne van a rendeletben? Nincs. Tehát nem kell elfogadnia."
Igen, de a rendelet nyilvánvalóan ellenes az idevágó uniós direktívákkal, tehát a jegyvágó rugalmas lesz, örül, hogy eggyel több külföldi jön országunkba a pénzét költeni, és elfogadja. Még akkor is, ha a rendelet szerint nem kell elfogadnia.

A mentalitás, amit képviselsz, viszi csődbe ezt az országot (bár jól tudom, hogy nem csak ez...)

KecskeDotyi 2010.03.05. 06:56:13

@GhostBusters: Felvilágosítalak! Ugye gondolom te is tudod, h a nemzetközi diák színe ZÖLD!

SZÜSZ:"A diákigazolványok egyes fajtái színükben és a rajtuk feltüntetett képjelben különböznek egymástól. A közoktatási diákigazolvány színe narancssárga. A felsőoktatási diákigazolvány színe kék."
Tehát ha se nem NARANCSSÁRGA, se nem KÉK, kend a hajadra!

záporjózsi 2010.03.05. 08:24:20

@KecskeDotyi: Ez a magyarországi diákigazolványokra vonatkozik? Csak mert az EU-ban elég sok fajta diákigazolvány létezik.

@GhostBusters: "de a rendelet nyilvánvalóan ellenes az idevágó uniós direktívákkal" Három lehetőséged van:
- az Alkotmánybírósághoz fordulsz.
- az EU-hoz fordulsz.
- csöndben maradsz.
Az első kettőt akkor ajánlom, ha megtaláltad az EU ide vonatkozó irányelvét, áttanulmányoztad a magyar jogszabályokat és az államigazgatás nem jogi eszközeit.

A jegyvizsgálónak tilos rugalmasnak lennie. Nem arra találták ki. Parancsot teljesít, még hozzá szó szerint. Az én időmben még az ISIC egy egyszerű, laminált kártya volt fényképpel, a még így van, akkor érthető, hogy nem akarják elfogadni. Elég jól tudok angolul, csinálok egy ilyet, utazom vonaton és meg sem szólalok magyarul. Nem kéne...

dorfield 2010.03.05. 08:48:37

@záporjózsi: a lényeg a lényeg akinek nincs matricával felszerelt akármilyen magyar diákja, ne vonatozzon! Legalábbis a MÁV-nál ne! MÁV-nál már hallottam olyat is, hogy aki nem itt tanul, az Mo-n nem is diák....érdekes megközelítés, bár az OEP-nél is így vélekednek, mert a TB-t is nekünk kell fizetni...Szóval szerintem a legnagyobb probléma, hogy a kalauzok sincsenek tisztában (nem akarnak tisztában lenni) azzal hogy mit lehet elfogadni.Nem védeni akarom őket, de ha csak ausztriát vesszük, az egyetemeken papír diák van, nekem meg a fősulin hipermodern csippes....mutathatnék én nekik törzsvásárlói kártyát is amennyire németül tudnak...
Baráti körömben volt olyan aki azután hogy a magyar diákot egyáltalán meg se kapta, igényelt nemzetközit, ami ugyanúgy nem fogadtak el!
szóval ha az ember nem akar teljes áron vonatozni, bízik a kalauz jóindulatában!

záporjózsi 2010.03.05. 09:00:13

@dorfield: A nemzetközit nem is fogják elfogadni. Viszont az osztrákot kötelesek. Ha a diákok ilyen jellegű lehúzásának nincs nyoma, akkor nem fog semmi változni. Tudod: vonatszám (a menetrendben az időértékek fölött), kb. állomásköz, időpont, jegy másolata beküld a szerveknek.

Van_mikrohullámú_sütőtök? 2010.03.05. 12:21:27

Bocs, ha nagyon "nemzeti érzelmű" lennék, de nem lehetne, hogy belföldön csak az adott helyi fiatalságot támogassák? Cserébe persze aki kint akar tanulni szintén teljes összeget fizetne.

Kollégiumban, menzán viszont minden diák kapjon kedvezményt, de ösztöndíjat, nagycsaládos kedvezményt a tandíjban, tankönyvvásárlásban megint csak a helyi ifjúság. Cserébe összegszerűen nagyobb legyen.

Hiányszakmáknál százalékosan több pénz szintén a helyi lakosnak, nemzetiségűnek. DE: mesterképzésben, gyakorlat megszerzésében rendes és azonos fizetést korra, nemre, nemzetiségre való tekintet nélkül.

záporjózsi 2010.03.05. 12:30:49

@sambalabammbumbumm: Nem. Az EU ezt szigorúan tiltja.

szgyula 2010.03.05. 15:45:48

A lakhely alapján lehet diszkriminálni. Állampolgárság alapján nem. Azaz a Magyarországon lakó holland 70 évesnek jár a Horn bérlet, ha az itt lakó 70 éves magyarnak jár. Ugyanakkor ha az amszterdami 70 éves portugálnak nem járna, akkor a bécsben élő magyar 70 évesnek sem.

Avagy mi is a baj a magyarigazolvánnyal...

záporjózsi 2010.03.05. 16:02:37

@szgyula: ...de Magyarországon ezek a kedvezmények nem lakhely szerint differenciáltak. Na ez a baj.

kékszemű...34 2010.03.05. 16:49:55

Szerintem, ha a pénztárnál külföldi diákot felmutatva kedvezményes jegyet adtak, akkor a diáknak semmi vétke nem volt, ugyanis a pénztárosnak tudnia kellett mit lehet.
Ez szívatás és nem a kallerral kezdődött.

Hogy ne csak külföldi példa legyen kellemes:-)

Martonvásár vonalon utazgatom 9 éve amíg nem a mávstart volt(és nem volt ellenőrzés), volt h nem volt idő jegyet venni... és az ellenőr egy sör áráért nem cirkuszolt sőt...

Meg lehet érteni h kell a mellékes, de vannak határok, meg más lehetőség is...

Kobe 2010.03.07. 19:31:31

szintén a MÁVos ingázók körébe tartozom, pont a napokban láttam egy érdekes kerekasztal beszélgetést is róla, de egy dologban nem lettem okosabb.

Mindenki olt itt, mint állat, hogy igy meg ugy meg kell szüntetni. Nekem 1 kérdésem volna, mit raknátok a helyére, vagy mivel utazzon akkor a polgár ? Mert én, aki gondolkodott rajta, aki számolgatott, nem csak fröcsögte a demagóg dumát, nem tudtam rájönni.

Egy kis számtan példa:
250 kmes szakaszon intercity jegy odavissza, tehát returjegy kereken 8500 forint, melynek ha dolgozol, a cég törvényi alapon köteles tériteni a 86%-át. Vagyis a végén kb csak 1300 forintot kell állnod belőle. A szolgáltatás szinvonala nagyjából ezzel az 1300 forintos árral ér fel.

A cégek ha adnak benzintámogatást, legjobb esetben is kilométerenként 9-12 forintot adnak. Ugyanazon az 500 kmes úton átlagfogyasztású dizeles autóval számitva körülbelül 9500 forintra jön ki a benzinköltség, melyből az emlitett támogatással is csak 5 ezer forint térithető vissza.
Mindemellé jönnek a járulékos költségek a biztositási dijak - mert ugye első autódnál első besorolásként minimum évi 70-80 ezres dijat rádsóznak, a gyakoribb műszaki vizsgálat, az amortizáció, a 2 hetente trenddel ellentétesen dráguló üzemanyagár, stb. Ott tartok, hogy jólkeresőként nem tudnék fenntartani egy 10 éves kocsit...

Szóval milyen értelmes alternativák maradnak ? Mert én csak annyit látok, hogy a vonatozás kurvadrága, az autózás még drágább, és egyik sem emgoldás. Valahol európa emberi részén azt, hogy az egyik drága, kompenzálták azzal, hogy a másik olcsó, miért mi vagyunk az egyetlen ország európában, ahol a drága és még drágább, illetve szar és szarabb között kell választaunk?

romesz 2010.03.08. 06:04:11

en nem fizettem volna ki a bakternak a penzt amig nem hiv egy ellenort aki eldonti mi legyen es csak jegyzokonyvezes utan lettem volna hajlando ra.
Teljesen jogtalan amit csinalt a kalauz.

ClearWater 2010.03.08. 23:29:58

És miért is kellett helyben fizetni az ellenőrnek? Vegyen fel jegyzőkönyvet, kézrázás, jóutat.

v2peti 2010.05.25. 23:45:45

"Volt szerencsém egyszer egy kallertanfolyam résztvevőivel beszélgetni. Mesélték, hogy milyen nehéz dolgokat tanulnak. Pl. van egy vasútvonal, A település 50 km-ra van B-től, B pedig 70-re C-től. Nekik pedig, kapaszkodjatok meg, ki kell tudniuk számolni, hogy akkor C mennyire van A-tól! Úristen! Többen elhagyták a tanfolyamot már az elején, annyira megrémültek a követelményektől.

Mit akartok ti, hogy még angolul is tudjon, pffff... "

Egyik családtagunk rövid ideig (ca. 3 hétig, azt hiszem) egy kábelgyárban dolgozott. Véradónap volt. Előtte kellett egy kérdőívet kitölteni.
Kérdés: Járt-e az elmúlt egy évben európán kívüli országban?
A csaj a családtagomtól kérdezte, hogy Olaszország Európa?

harharhar 2010.11.24. 04:31:29

Íme a hivatalos BKV és MÁV álláspont a külföldi diákigazolványokról:

BKV -
K: Nemzetközi diákigazolvánnyal, külföldi diákigazolvánnyal vehetek-e diákbérletet?
V:Az EU tagállamaiból és az Európai Gazdasági Térségből érkező diák, az érintett tagállamokban kiadott diákigazolvánnyal, nemzetközi diákigazolvánnyal, 16 éven aluli külföldi gyermek esetében az útlevél vagy személyi igazolvány igazolása alapján használhatja a tanulóbérletet. A bérletszelvényre a diákigazolvány számát, 16 éven aluliak esetében az útlevél vagy személyi igazolvány számát kell rávezetni.
(www.bkv.hu/hu/gyakran_ismetelt_kerdesek)

MÁV -
A külföldön tanuló diák az intézmény által kiadott diákigazolvánnyal igénybe veheti-e a magyar diákokra érvényes belföldi kedvezményeket?
Ha a diákigazolványt nem Magyarországon állították ki, a kedvezményre jogosultság igazolására csak abban az esetben használható fel, ha a jogosultság adati az igazolványról egyértelműen megállapíthatóak
• az igazolványt az Európai Unió vagy az Európai Gazdasági Térség egyik tagállamában adták ki,
• az igazolvány névre szóló,
• az igazolvány fényképpel ellátott vagy az utas egyidejűleg más fényképes igazolvánnyal tudja igazolni személyazonosságát,
• az igazolvány érvényességi ideje megállapítható (érvényességi időtartam vagy érvényesítő bélyegzés, matrica, stb.),
• az igazolvány tartalmazza az oktatási intézmény megnevezését és székhelyét.
Amennyiben a külföldön kiállított diákigazolványról a képzés jellege (nappali, levelező, stb.) nem állapítható meg, akkor azt nappali képzésre kiadott diákigazolványként fogadjuk el.
Az ún. nemzetközi diákigazolványok (amelyeket nem oktatási intézmény vagy hivatal állít ki, pl.: ISIC) alapján kedvezmény nem vehető igénybe.
(www.mav-start.hu/ugyfelszolgalat/gyik.php)

harharhar 2010.11.24. 04:32:33

Volánbusz álláspont, csak hogy teljes legyen a kép ;-)

"Felhívjuk figyelmedet, hogy a nemzetközi diákigazolvány utazási kedvezmény igénybevételére nem jogosít fel, valamint az Európai Gazdasági Térség országainak és Svájc oktatási intézményei által kiállított érvényes diákigazolványokkal kizárólag kedvezményes menetjegy váltható."
www.volanbusz.hu/hu/gyik
süti beállítások módosítása