S.B. munkába menet az utolsó pillanatban érte el a váci vonatot a Nyugatiban, így már nem volt ideje jegyet venni. Mivel nála volt a pár napja lejárt bérlete, és amúgy is már történt vele ilyen, nyugodtan felszállt, hogy a kalauztól vegyen jegyet. Hát nem ez lett a vége, hanem az, hogy Rákosrendezőnél szó szerint ledobták a kocsiról. Micsoda régi világbeli, patinás akció! S.B. az ügyet több, mint 3 hete megírta a MÁV mailcímére, azóta sem válaszoltak neki, talán majd most.
Az alábbi levelet 2010. február 23-án küldtem el a MÁV-START Zrt. <eszrevetel@mav-start.hu> címére. Választ azóta sem kaptam..azóta már belenyugodtam, de megtalálva ezt a blogot gondoltam megosztom veletek:
Tisztelt XY!
Azért keresem fel Önt, mert már egy ügyben Öntől kedvező és igazságos ügyintézést kaptam. Itt tenném hozzá, hogy a felajánlott kártérítést nem használtam fel, mivel megelégedtem azzal, hogy helyén lett kezelve az ügy és Önök elismerték a hibájukat..
Ami ma történt velem, az nem egyszerű felsővezeték szakadás és egyéb problémákból adódó késés, hanem - nincs rá jobb szó - BOTRÁNY!
Mai napon - 2010.02.23.- reggel a 07:45-kor induló Nyugati - Göd - Vác útvonalon haladó vonattal akartam munkahelyemre eljutni, teszem hozzá itt, hogy több mint egy éve probléma mentesen heti 5 napban teszem ugyanezt. Legtöbb esetben bérlettel utazom, ma reggel viszont jeggyel akartam, mint utólag kiderült hiba volt. Bérletem 02.17-én lejárt, amit még nem pótoltam, mivel hétvégén és egy be nem tervezett szabadság miatt badarság lett volna előbb megvenni. Reggel sajnos a BKV jóvoltából éppen csak elértem a 07:45ös Dunakeszire tartó járatot, időm sajnos nem engedte hogy akár pénztárból, akár automatából jegyet váltsak. Ezen problémával nem is törődve mentem a kapunál álló kedves kisasszonyhoz, rövidre fogva de lényegre törően, nincs időm jegyet váltani de, felmutatván bérletemet igazoltam hogy "rendszeres" felhasználó vagyok, ő beengedett hogy majd váltok a vonaton. Én beszaladtam és szerencsére a vonatot el is értem...legalábbis azt hittem szerencsére... mert ami ezután jött arra főleg kora reggel nem számítottam.
Felszálltam hát a vonat legutolsó vagonjába, ahol egyébként a kalauz is állt, ezt azért említem, mert ha félni valóm lett volna, bizonyosan nem ott szállok fel... A hátsó vagonba munkatársaimat felfedezve helyet foglaltam, és kis késéssel ugyan, de elindultunk. A probléma akkor indult, mikor az Önök kalauz kollégája hozzám ért, és én normális hangnemben kértem tőle egy jegyet a Nyugati pu.-tól Dunakeszi-ig. Ő közölte velem, hogy a jegyet már felszállás előtt meg kellett volna váltanom, mire tájékoztattam hogy sajnos erre nem volt módom, de most pótolnám a dolgot. Erre ő közölte velem, hogy fél óránként indulnak járatok, és hogy ilyenkor várjak a következő vonatra. Megmondtam neki, hogy sajnos a munkahelyemen nem tolerálják a késést, ezért erre nem volt lehetőségem és újra kértem a jegyem. Itt egy MÁV-os kollega/barát is csatlakozott a párbeszédhez, közölve hogy én már percekkel a vonat indulása előtt ott ültem és hogy ne hazudozzak... Nem tudtam hogy ő kicsoda, és azt sem mért képzeli hogy 3 perc alatt, aminek egy része a vonat késéséből való indulásból adódott, hogy tudnék elmenni jegypénztárhoz, de felajánlottam hogy én kérnék egy jegyet. A kalauz közölte velem, hogy pótdíjat vagyok köteles fizetni, amit bevallom nem fogadtam el, mivel már ilyen eseteknél - 2 bérlet közötti időszak - sokszor váltottam jegyet kalauznál. A kollégájuk közölte velem hogy Rákosrendező végállomás! Elindult az ajtó irányába, hogy leszálljon elindítani a vonatot ahogy ez ekkor szokás. Én utána mentem hogy rendezzük az ügyet, ki akartam fizetni a jegyemet. Sajnos ő hajthatatlan volt és egyre erőszakosabban leszállásra szólított fel. Kezemben a jegyre szánt pénzel értetlenül álltam az esett előtt...mért akarnak leszállítani egy vonatról amin éppen fizetni próbálok?
Aztán az utolsó vagonban lévő, valószínüleg MÁV alkalmazottak közül, (akik Istvántelek Elem utca 5-7. számohoz mentek), akik a kalauz barátainak tűntek, az egyik felállt és elkezdett lelökdösni a vonatról, a kollégáim és a többi utas előtt, és a kalauzzal együtt szó szerint ledobtak a vonatról. Természetesen a kollégáim akár ezt tanúként meg is erősítik. Konkrétan ledobtak a vonatról, talán sportoló múltamnak köszönhetem hogy épségben érkeztem földet és nem szegtem nyakam. Bár a lökdösődésben a ruháim némileg megszakadtak, ez a legkevesebb, lényeg hogy nem esett nagyobb bajom. A megaláztatásról nem beszélek..
Még annyit a dologról, hogy a kollégáim elmesélték, hogy egy kocsiban utazván a kalauz kollégáival/barátaival hallották ahogy azt mondják hogy: "fiatalok..ahelyett hogy dolgoznának lógnak a vonaton.." Ezt kikérem magamnak!! Nemcsak hogy dolgozom, de jegyet is akartam váltani! Azt hogy rendszeres bérlet vásárló vagyok tudom akár bizonyítani is és tanúim is vannak.
Kérdéseim az lennének:
A járatszám alapján - 2010.febr. 23. 07:45ös Göd-Vác - lehet e azonosítani a tetteseket és valamilyen felelősségre vonni? Vagy ez a helyes eljárás? Ha igen, akkor elfogadván válaszként én is alkalmazhatok erőszakot? (sportoló és küzdősport múltam van) Mit tehetek ilyenkor? Tudnak e kárpótolni a szégyenért és azért hogy emiatt késtem a munkahelyemről? Menjek-e tovább vagy Önök tudják kezelni az ilyesfajta problémát? Megérné-e Önöknek, hogy publicitást adjak ennek a történetnek? Kívánják-e hogy cégük imázsát továbbra is az Önök alkalmazásában (nyilván tévesen) álló alulképzett munkatárs határozza meg?
Ehhez hasonló történet még szélesebb ismeretségi körömben sem történt senkivel, az eset abszurditása mélységesen felháborít.
Várom válaszát!
Köszönettel:
S.B.
Megvagy hadnagy 2010.03.17. 01:06:29
megélhetési SÜNöző (retro homározó) 2010.03.17. 01:12:13
halál megdöglessz kinyírunk ® · http://href.hu/x/73ug 2010.03.17. 01:52:23
Comandante en Jefe · http://local.blog.hu/ 2010.03.17. 02:00:15
Meg a kalauz biztosan alpári tahó volt, és túllépte a hatáskörét.
De:
A játékszabályok lehet, hogy nem túl értelmesek, de egyértelműek.
A posztolónak jegye nem volt, a vonaton váltással esedékes pótdíjat megfizetni nem akarta, leszállni nem akart, akkor ő most becsületes utas?
Mint leírta, rendszeresen teszi ezt, eddig elnézték neki, most nem... hát van ez így.
Ferguson 2010.03.17. 02:10:18
Darth Revan 2010.03.17. 02:18:24
Megdobbent 2010.03.17. 02:35:32
Najo, szoval hol maradt a rendorsegi feljelentes es a tobbi ilyenkor szokasos jogi lepes?
Hmm-hmm, nem akarom a posztolot, de hat igy hogy var barmit, hogy idesirja a banatat, meg irt egy e-mailt?
Magyarorszag es a te polgaraid, na igy szep a vilag.
Bezmag 2010.03.17. 02:49:49
30 DM volt, 10 DM a lengyel kallernak, 10 DM a csehszlováknak, 10 DM a magyarnak. 1989-ben. A rohadt törölt LOT járat miatt.
De nem faszoskodtam, hanem amit kellett kifizettem.
Jelen esetben a kaller nyilván egy tajparaszt volt, de a dolog nem tőle indult ki, teccett volna jegyet venni vagy dellázni amit kell, pótdíj vagy mi a róseb. Ez meg olyan szokásos magyar esemény, baszok fizetni, aztán egyszer nem úgy jön ki a dolog, ahogy elgondoltam, akkor geci világ. Azt meg sem kérdem, miért nem jársz autóval, mert tudom a választ, ilyen tipusúak nem is fognak sosem.
Zsola777 2010.03.17. 02:50:05
Egyébként nem minden esetben köteles jegyet adnia, csak akkor, ha olyan állomáson szálltál fel, ahol nincs, vagy nem működik a jegypénztár.
A lökdösődés és utáni problémák miatt meg jelentsd fel testi sértésért. A kollégáját is!
_John_Doe_ 2010.03.17. 02:57:55
1. menetjegy nélkül vagy érvénytelen menetjeggyel a vonatra felszáll, kivéve, ha olyan helyen szállt fel, ahol a menetjegy megváltására nem volt lehetőség, és az érvényes menetjegy hiányát az első jegyvizsgálat alkalmával jelzi
2.3. A MÁV-START a személyszállítást megtagadhatja, illetve az utast a személyszállításból kizárhatja, ha az utas:(...)
c) érvénytelen jeggyel vagy menetjegy nélkül utazik és menetjegyet az ellenırzéskor sem vált,
(...)
g) a menetdíj, a menetdíj-különbözet vagy a pótdíj megfizetését megtagadja.
Kispont (törölt) 2010.03.17. 03:08:00
Ha utazni akarsz, mér nem ülsz a seggeden, mit mászkálsz a kalauz után "rendezni az ügyet", a küzdösportos múltaddal, he? Marattá vóna nyugton.
Bezmag 2010.03.17. 03:10:38
Ugyanis, a MÁV fenntartása mint minden SZJA-t vagy egyéb adót rendesen fizető államolgárnak, havi 4 rugóba fáj, a sértett/Elkövető(?) meg éppen nem óhajtotta a játékszabályokat betartani, bérletet nem vesz, mert nem éri meg aznap, pótdijat nem fizet, mert az meg idegen az ízlésétől.
Ezek után meg csodálkozik, ha egy végtelenül korrupt és szánalmas országban egyszer valaki betartatja a szabályokat, hmm nem lehet, hogy a másik kaller az ellenőr volt...? És együtt várták a főellenőrt?
Hogy is kell mondani: "ezért......" Nálunk szerencsésebb történelmi fejlődésű országokban ilyen poszt meg sem születhetne.... (Angliában egyszer rossz jegyet vettem, 5.5 fontos a 6.5-ös helyett. A fekete kalauz nem megvert, hanem kedvesen megkért, javasolta, hogy ne kelljen megbüntetnie, fizessek 1 fontot, igaz ott nem lóg a nép fele a vonaton...)
Kispont (törölt) 2010.03.17. 03:10:59
romesz 2010.03.17. 03:45:38
romesz 2010.03.17. 03:47:27
twollah / bRoKEn hOPe, sUppLeX · http://freewaresoftwarenews.blogspot.com/ 2010.03.17. 04:31:12
Minden esetre aki nem valt jegyet az szamitson a retorziokra.
Integrált Szerverterror 2010.03.17. 04:41:57
eml 2010.03.17. 06:12:05
Ha a kallernál szállsz fel és nem várod meg míg odaér hozzád, hanem egyből szólsz, lehet más az ő hozzáállása is, ja és járj egyesített bérlettel, akkor csak kieg jegyet kell venni.
Pipas 2010.03.17. 06:12:40
Dariengo · http://dariengo.blog.hu 2010.03.17. 06:14:17
csillafuck (törölt) · http://csillafuck.blog.hu/ 2010.03.17. 06:31:03
Missing Link 2010.03.17. 06:37:31
annyira egyértelműen a pénztáros hibája volt az eset, és nem lehetett szótérteni a kalauzzal. Ja! kutyajegy mindössze kb 350 forint volt....
deutschtomi 2010.03.17. 06:48:21
És miért nem vett a telóján jegyet útközbe a Zinterneten? A szakadt ruhát visszavitte a boltba, ahol vásárolta? Ezt még feltétlenül tisztázni kell.
Fénnyel teli esernyő 2010.03.17. 06:56:25
Egyébként szép kollégái vannak. Ülnek a seggükön, miközben munkatársukat leteszik a vonatról.
A munkahelyről való elkésést vajh hogy tolerálták?
Panni CsP · http://csajokespasik.blog.hu 2010.03.17. 06:58:29
renugard 2010.03.17. 07:12:03
vacsa1 2010.03.17. 07:13:21
B! 2010.03.17. 07:18:22
Stockholmba befelé a HÉV-hez hasonlítható ottani cuccon hordában járnak az ellenőrök, akinek van jegye azzal semmi gondjuk, kedvesek. Akinek nincs, az meg meggondolja, hogy megéri vitázni vagy sem...
Én lennék terrorista! 2010.03.17. 07:27:23
Réka · http://blog.rekafoto.com/ 2010.03.17. 07:28:41
az a sportoló múlt a Steel Gym termeiben tett látogatást takarja?
ColT · http://kilatas.great-site.net 2010.03.17. 07:32:49
Perelni köllene ilyenkor, nem levelet írni!
"és elkezdett lelökdösni a vonatról, a kollégáim és a többi utas előtt, "
Mert ezért már érdemes lenne.
Most az addig OK hogy nem volt jegye, meg kell vágni, jó. (Mondjuk a postoló vehetett volna a felszálláskor meglátott kallernál is jegyet.)
De attól még, hogy nincs jegye a usernek, a MÁV nem jogosult erőszak elkalmazására!
@B!: De Stockholmban sem verik meg, illetve dobják le az utast a vonatról.
@vacsa1: Ettől még nem kéne ledobni, illetve nincs hozzá joguk.
Egyébként a postoló stílusa se semmi :)
cro 2010.03.17. 07:41:56
Manyizga (törölt) 2010.03.17. 07:42:21
És nem az utolsó pillanatban kell megvenni, erre jó a 30 napos bérlet pl. Aztán, ha mégsincs bérlet/jegy akkor meg szépen fizetni kell a büntetést/pótdíjat. Mert jogos. Nem arcoskodni.
Hiba a kapcsolatban 2010.03.17. 07:42:32
Elkúrtad, aztán most itt vársz együttérzést.
Hogy nézett ki a kaller? Átlagos, vagy műkörmös, frizurás? EZ FONTOS
Manyizga (törölt) 2010.03.17. 07:44:39
Jegyet csak olyan helyen felszállva tudsz tőle PÓTDÍJ NÉLKÜL venni, ahol nincs jegypénztár/automata.
Ha nem így lenne, akkor mindenki felszállna a vonatra és a kalauztól akarna jegyet venni. És reménykedne, hogy nem ér oda, mert a századik jegyvásárlóval bajlódik egy óra alatt egy 800 utast szállító vonaton...
Gempacsöki Boborján · http://hot-spot.blog.hu/ 2010.03.17. 07:47:39
hááááát 2010.03.17. 07:58:01
Réka · http://blog.rekafoto.com/ 2010.03.17. 07:58:04
És igenis szállítsák le azt, akinek nincs jegye, de ezúton kérném, hogy a pereputtyos bliccelőkkel is ugyanígy járjanak el.
monicady 2010.03.17. 08:04:07
Ennek a fiatalembernek igaza van,az írásából is látszik h egy inteligens ember.
Sajnos ez megy a vonatokon,az állomásokon.
Nem elég h ocsmány és koszos vonatokkal kell utazni,a kalauz sok esetben lekezelő,köpködi a szotyolát és nem megfelelő viselkedést tanusít!
A peronon dolgozó munkásokról ne is beszéljek..
Nagyon sokszor várakozok a Szolnoki állomáson,és rengeteg kellemetlen élményem van..azok a toprongyos és szakadt vonatpucolók kigunyolnak,ki röhögnek csak mert nem 65 kilos lány vagyok..
De visszatérve az igazi témára,igenis igaza van a fiatalembernek,minimum jár neki egy bocsánat kérés..
Ha már a kalauz ilyen tapló állat,ebben a világban amikor alig alig van utas a vonaton..
Ne hagyd magad..intézkedj !!
Szocio Pata (kikvogymukblog) 2010.03.17. 08:06:41
Matiz Papa (törölt) 2010.03.17. 08:09:09
Tibike15 2010.03.17. 08:10:52
azallamenvagyok 2010.03.17. 08:14:13
azallamenvagyok 2010.03.17. 08:18:14
vivax 2010.03.17. 08:18:16
Mindazonáltal ideje lenne a Máv-ot gatyába rázni végre, de úgy emberesen.
Ja és Monacoban ingyen jön házhoz a vonat, rendelésre...
telepata 2010.03.17. 08:20:11
APImásik 2010.03.17. 08:27:08
pótdíjat meg nem akart fizetni...
deee... egyből le kell dobni a vonatról?... vagy ha ez a szabály... akkor örömmel venném ezt a keménységet az összes tömegközlekedési járművön... és akko' pl. a BKV buszokon mindig lenne ülőhely...
ui.: mi a fenének kellett a bakter után baktatni az ajtóhoz...
max kaptál volna egy csekket...
fourgee 2010.03.17. 08:27:54
A lakáshoz közel van egy olyan buszmegálló, ahol elég sok járat megáll. Reggel fél 6-ra jártam hosszú évekig dolgozni. Ha 4:47-re lementem a megállóba, akkor 5:25-kor mindig a munkahelyemen voltam. Soha nem késtem. Egyszer korábban akartam beérni. Lementem a megállóba 4:30-ra, 17 perc alatt, azért jó pár busz elmegy ott. Hát nem ment... Így történt az, hogy 17 perccel előbb indultam el, és 5:40-re értem be, mert a metrónál is kimaradt egy járat, meg a 4-es 6-os villamos sem úgy járt ahogy kellett volna.
Most az a BKV hibája, vagy az enyém?
Hiba a kapcsolatban 2010.03.17. 08:32:41
don't 2010.03.17. 08:33:50
15éve ültem vonaton utoljára,de a kalauznál akkor is volt pótdíj.
2010.03.17. 08:37:13
a korábbi kalauzok, akik ezt nem így tették, egy esetleges ellenőrzésen fennakadva, az állásukat kockáztatták miattad!
Természetesen nem helyes a viselkedése, ez az elítélendő, testi erőszakot nem alkalmazhatna, cserébe nem kellett volna elindítania a vonatot..
amúgy opcionális megoldás: amikor felszállsz a vonatra, egyből a kallerhoz mész, és vázolod neki a helyzetet. a: némi jattért cserébe ad rákosrendezőtől (ha jól tudom ott nincs pénztár), b: tájékoztat a helyzetről, mérlegelsz, leszállsz/fizetsz
én anno így csináltam, keletiből, gyorsvonattal (ami nem állt meg csak nagyobb településeken): késve érkeztem, kérdeztem, hogy ha tudok-e fent venni jegyet. mondta igen, de 400 huf a pótdíj. mondom ez megér 3 óra várakozást, így felültem. gödöllő után, mikor odaért, felismert és kérdezte, hol szálltam fel, gödöllőn? mondom nem keleti. visszakérdez, hogy gödöllőn ugye? mondom igen. megkapta az 1100 jegypénzt, a 400 büntit, meg párszáz aprót. korrekt volt a szitu
egyszerüen 2010.03.17. 08:38:00
A másik ha a peronos beengedett akkor meg kell keresni a kalauzt és el kell mondani a problémát, biztos vagyok benne adott volna jegyett. A harmadik ha csak sima jegyett ad a kalauz menetközbe és kap egy ellenört ugy kicsesznek a kalauzzal mint a sejhajj.
nem kell a puder biztosan tudom hogy mostanába a váci-nyugati vonalon sok az ellenör és utaznak a kalauzra. Csak tisztánlátás végett irom, nagyon biztos infom van erröl. A kalauz helyébe én is ledobtalak volna, örülj hogy nem hivott rendört:DD
Birom az egyes birkákat várnak a sültgalambra
fourgee 2010.03.17. 08:40:09
Hol írtam hogy 4:30-kor indult a járat?
Korcs · http://mztrophy.blog.hu 2010.03.17. 08:43:36
hatesz 2010.03.17. 08:48:12
Na a végén még a csajt fogják kirúgni...
Magam_a_Mondomét! 2010.03.17. 08:50:06
Egyszerűen felszállt a vonatra jegy nélkül és még neki állt feljebb!
Jó Estét 2010.03.17. 08:51:43
Amugymeg nalunk civilizaltabb orszagokban lehet a kallertol is jegyet venni, max egy kis felarral. Hogy nez mar az ki, hogy 2000 Ft a potdij, mikor mondjuk 500 Ft a jegy? Inkabb takaritananak ki egyszer vegre...
nyomasek_bobo · http://sopron.e-cafe.hu 2010.03.17. 08:55:35
Ez nem zsírci lesz?
homar.blog.hu/2007/07/22/inkal
mortalwombat 2010.03.17. 08:56:54
1. Ha az állomáson, amiről indul a vonat, van működő jegypénztár, akkor a kalauznak nem kötelessége jegyet adni. (más kérdés, hogy egyéni elbírálás után lehetősége van ezt megtenni). Ilyenkor az utasnak kötelessége érvényes menetjeggyel rendelkeznie.
2. Ha nincs jegy, és a kalauz sem ad (lásd 1. pont, nem kötelessége), akkor érvényes menetjegy nélkül utazik a delikvens, amiért pótdíjat köteles fizetni. Ha ezt nem teszi meg, jöhet a jegyzőkönyv, rendőrség, hadsereg, DE nem alkalmazhat erőszakot (kvázi fizikálisan nem érhet hozzád), ezért jár a feljelentés, és még tanuk is vannak.
Kitalátor (másként) gondolkodó · http://kitalator.blog.hu 2010.03.17. 08:59:05
- Ha felszállok jegy nélkül, először nem helyet keresek, hanem kalauzt, és én kérek először tőle jegyet. Aztán a hülye szabálykönyvükből megmaradt információk alapján a brókernek sem alkalmas kalauz vagy ad sima jegyet, vagy csak pótdíjas jegyet. IC-n pl. csak pótdíjas jegyet adnak.
- Ha a lumpenyuppie a vonaton akarja megspórolni a MgDöglesz-fasírtos zsömlére valót, és nem akar pótdíjat fizetni, akkor, ha kalauz vagyok, meghúzom a vészféket, kihívom a rendőrt, és feljelentem a közlekedés biztonságának veszélyeztetéséért, ha meg hozzámér, azaz nem száll le, amikor az ajtó felé igyekszem (magukat szolgálatba helyező kollégáimmal együtt) haladni, akkor közfeladatot ellátó személy elleni erőszakért, és természetesen közérdekű üzem akadályozásáért. A nevét, címét és egyéb személyes adatait (láthatta a bérletét) meg tudatni lehet a vonaton utazókkal, hátha valaki kártérítési pert akar indítani a késé miatt...
Akkor lesz itt is vége a szocializmusnak, akkor tűnik el a "szocialista erkölcs"*, akkor nem fog kísérteni majd tovább a kommunizmus szelleme, ha senki nem fogja úgy gondolni, hogy azok a közérdekű üzemek, közszolgáltatások, amelyekért a többség fizet, neki állampolgári/kisebbségi jogon ingyen járnak, és ha a szolgáltatók alkalmazottai - függetlenül a szolgáltató szervezet tulajdonosi-működtetői hátterétől - nem képzelik magukat hatósági személynek.
Meg ha a hatósági-közhatalmi személyek nem mennek át szolgáltatóba még holmi NOKIA-dobozoktól sem...
*Lopni-hazudni-csalni tudni kell.
brand_boy 2010.03.17. 09:01:14
Én jártam már hasonló módon, azzal a különbséggel, hogy még a vont indulása előtt szerettem volna jegyet venni a hasonló kvalitású kalóztól, mire vm. 2500-ftos pótdíjat emlegetett, vagy a következő vonattal utazás lehetőségét a pénztárban vett jeggyel.
A jóindulat ritka vendég a magyar szívben.
ZOH 2010.03.17. 09:04:37
labi 2010.03.17. 09:06:23
2, Érvényes jegy nélkül szálltál fel? - igen
3, Ilyenkor kell-e pótdíjat fizetni? - igen
4, Aki megtagadja a pótdíjfizetést kizárható-e az utazásból? - igen
Leszállítás módjáért lehet nyafogni - de azt ugye nem a kaller követte el, hanem egy lelkes valaki - de aki nem nem a szabályok szerint játszik, annak ne álljon felljebb inkább.
Normális megoldás az lehetett volna, hogy ha már úgyis ott volt a kaller ahol felszálltál, jelzed neki a problémát, akkor talán jobb fej lett volna. De akkor sem kötelező neki...
AlexWolf 2010.03.17. 09:07:08
ghck 2010.03.17. 09:10:21
ján kádár 2010.03.17. 09:10:38
Sportoló/küzdősport múltodat feldughatod magadnak.
Lökdösnek-megtámadnak!-seggfejek, a kajlát nem ütjük meg(most)mert hivatalos csöves, de a segédei közül a föhülyét le kellett volna rántanod, és kiverni belőle a szart.Aztán a le is cidázhatnak!
Kihívják a zsariukat, a kollégáid tanusítják a jogos önvédelmet.
Ha úgy volt ahogy leírtad.
Ezután rúgsz alá a köcsög kajlának a MÁV nál.
blacklord 2010.03.17. 09:12:18
fokaorr 2010.03.17. 09:14:32
igazságos 2010.03.17. 09:16:03
Amúgy meg a posztoló simán ingyen akart utazni, csak nem jött be neki.
Ennyi erővel én is azt mondhatok, amit akarok. Persze, volt bérletem, csak éppen előtte egy héttel lejárt (senki nem látta a bérletet, persze), nem volt idő, bla,bla,bla. A kalauzok szerintem már Dunát ereszthetnének ezekből a gyenge kifogásokból.
Sajnos ez a kalauzokat és a jegyellenőröket nem hatja meg, teljes joggal tehetik ki az embert a következő vasútállomáson.
A kalauz csak akkor ad általában jegyet a vonaton, ha az adott vasútállomáson nincsen jegykiadás.
Marr 2010.03.17. 09:16:57
PeterBlau · http://4smallwheels.blog.hu 2010.03.17. 09:17:46
Ma Ő, holnap Te vagy Én ? · http://dawmar.blog.hu 2010.03.17. 09:18:07
Amugy meg nem jutott eszedbe, hogy felmutasd a BKV bérletedet,mert az is érvényes, vagy azon is blicceltél :))))
orient 2010.03.17. 09:18:24
Nekem is volt amikor rövidebb ideig Németföldön tartózkodtam hogy a S-bahn nevezetű szörny ami 40 percenként járt ott ahol én voltam pont indulni készült. Felugrottam hogy majd veszek jegyet. Jött is az SS tiszt majd mikor mondtam neki a sztorit adott a 4 euros jegy helyett egy 25 euros buntetocetlit. Kicsengettem mert nem volt választásom. Ott se jobbak mint itthon. Miért várna az ember télen,hidegben 40 percet a következőre? Lehetnének rugalmasabbak.
2. Jó sztorim is van. Párizs - Brüsszelbe mentem egyszer és mivel láttam neten az összes olcsó jegy elkelt már, arra gondoltam akkor nem pöcsölök az online foglalással megveszem helyben a teljes árut indulás előtt! Oda is értem időben, több mint fél órával előbb. Csak arra nem számítottam, hogy a 20 nyitott pénztárnál 5000-n akarnak jegyet venni, esélyem sem volt. Sorba álltam de 5 perccel a vonat indulás előtt mikor még vagy 100ezren voltak előttem, odamentem a vonathoz és megdumáltam az ellenőrrel felszállás előtt a helyzetet. Mondta ok persze majd ad jegyet fent, PÓTDÍJ nélkül. Mikor odaért nem emlékezet rám már sajnos de sikerült felidézni 10 perccel azelőtti emlékeit. Kaptam jegyet 80 euróért ami pont annyi volt mint a kiírt a pénztárban. Tehát nem mindenki paraszt mert vasutas! :)))
Abd 2010.03.17. 09:19:49
a másik. Többszörösen bevált trükk. csak kockázatosabb:
Attól az állomástól kell jegyet kérni, ahol nincs pénztár. AD1 ha addig nem jön a kékcsuhás ruhás AD2 vállalod hogy inkább a rövidebb menetviszonylatra szóló jegyárat benyeled inkább, ha arra nem fizet a munkáltató
Marr 2010.03.17. 09:21:59
paaj 2010.03.17. 09:23:01
PeterBlau · http://4smallwheels.blog.hu 2010.03.17. 09:23:10
Nade 2010.03.17. 09:24:45
1. Jegy nélkül vagy jár büntetés, vagy nem. Ha jár, akkor kötelező, ez nem lehet kalauz mérlegelési joga.
2. Persze, hogy hatóságnak képzeli magát, amíg hazánkban olyan törvény van, hogy a "közfeladatot" ellátónak több joga van. Nyugati demokráciákban a kormány pont annyira egyenlő a törvény előtt, mint egy hajléktalan.
3. Amit a kalauz a haverjaival elkövetett, az súlyos bűncselekmény - még "hatósági" személyként is az lenne. Tehát az első két ponthoz semmi köze. Normális országban ezért nemhogy állásvesztés, hanem börtön jár.
Ennyi.
Marr 2010.03.17. 09:24:50
zazakiri 2010.03.17. 09:26:03
Abd 2010.03.17. 09:29:09
cricca 2010.03.17. 09:29:35
Terézágyú 2010.03.17. 09:30:41
"Jegy nélkül vagy jár büntetés, vagy nem. Ha jár, akkor kötelező, ez nem lehet kalauz mérlegelési joga."
Bezony! De ugye ez ellen nem berzenkedik senki, mert milyen jó is, amikor a kalauz emberként viselkedik, és jószívűen elengedi a büntetést... Ugyebár ilyenkor milyen jó, hogy ember a kalauz és nem droid...
Persze, amikor a kalauz dühös, mert egy másik utas elküldte az anyjába, vagy éppen nem szívesen nyúl hozzá egy részeg, tébécés hajléktalanhoz vagy ilyesmi, akkor bezzeg "nekem" semmi közöm hozzá, hogy a kalauz is ember, ilyenkor legyen szenvtelen droid, tegye a dolgát!
asdf 2010.03.17. 09:30:56
De ertsuk mar meg, hogy olyan helyen, ahol van jegykiadas jegy nelkul vonatra nem lehet felszallni, es a kaller jegyet NEM ADHAT. Leszallsz/fizeted a potdijat ez a ket valasztasi lehetoseg van. Aki meg most azzal jon, hogy de x meg y orszagban lehet a kallernal jegyet venni, az meg gondolkodjon el, hogy kulturaban meg mentalitasban hol vagyunk mi attol? 1, 2 vagy 3 evtizedre? Igy is log egy rakas ember azon a kurva vonaton, hanyan lennenek, ha ezt legalisan tehetnek? Tok veletlenul mindenki epp az elozo megalloban szallt volna fol es onnan kerne jegyet. Egy normalis orszagban meg lehet ilyet csinalni, nalunk nem, ennyi.
asdf 2010.03.17. 09:32:24
De ertsuk mar meg, hogy olyan helyen, ahol van jegykiadas jegy nelkul vonatra nem lehet felszallni, es a kaller jegyet NEM ADHAT. Leszallsz/fizeted a potdijat ez a ket valasztasi lehetoseg van. Aki meg most azzal jon, hogy de x meg y orszagban lehet a kallernal jegyet venni, az meg gondolkodjon el, hogy kulturaban meg mentalitasban hol vagyunk mi attol? 1, 2 vagy 3 evtizedre? Igy is log egy rakas ember azon a kurva vonaton, hanyan lennenek, ha ezt legalisan tehetnek? Tok veletlenul mindenki epp az elozo megalloban szallt volna fol es onnan kerne jegyet. Egy normalis orszagban meg lehet ilyet csinalni, nalunk nem, ennyi.
Abd 2010.03.17. 09:32:37
inkább a vonaton vettem két állomással arrébbról jegyet, és kifizettem, minthogy dilizzen ő is én is. Melóba nem összevissza jár az ember, illik ismerni hogy melyik állomáson mi a dörgés. és ugy már lehet sakkozni
Ma Ő, holnap Te vagy Én ? · http://dawmar.blog.hu 2010.03.17. 09:32:50
1. kárpótolnak,befizetheted a bűntetést,mert megérdemled
2. lépjél tovább,a probléma veled volt
3. igen megéri nekik,most feljelentenek hitelrontásért is
4. igen a kalauz is fel fog jelenteni becsületsértésért
van még kérdés :)))
Cathcart_ezredes 2010.03.17. 09:33:03
cricca 2010.03.17. 09:33:03
walker57 2010.03.17. 09:37:19
Akkor 20 percel hamaarabb tette meg az utat,mint manapság.
A hölgyek sikoltoztak a sebességtől és ájuldoztak, a gavallér urak lóval igyekeztek tartani a sebességet, legyorsulni a vonatot.
Az orvosok óvtak az utazástól,mondván a sebesség előre nem látható hatással lehet az emberi szervezetre.
Tisztán emlékszem, hogy kalauzról nem volt szó :-)
Ma Ő, holnap Te vagy Én ? · http://dawmar.blog.hu 2010.03.17. 09:38:25
"Reggel sajnos a BKV jóvoltából éppen csak elértem a " aki lóg az mindenhol lóg :))
hatesz 2010.03.17. 09:41:07
a kiokosítóban meg a bujdosóban...
asdf 2010.03.17. 09:41:40
walker57 2010.03.17. 09:42:05
Netszamuráj 2010.03.17. 09:42:56
De amikor a kalauz a jegyeket kéri egy Miskolcra tartó vonaton, és a família egy 10 cm pengehosszúságot nyilvánvalóan meghaladó kést mutat fel menetjegyként, amit a kalauz jegyként elfogad - akkor nincs miről beszélni.
szita szita péntek 2010.03.17. 09:44:39
Evil One 2010.03.17. 09:45:14
Srácok, ha hasonló ügyben hasonlóan jártok el, én a mozgó vonatról baszlak le titeket a puszta közepén, csak jelzem.
Vagy minek örültök, hogy másokat baszogatnak? Majd ha ilyen kemények lesztek azokkal, akikkel kell is, akkor lehet pofázni.
szita szita péntek 2010.03.17. 09:46:29
Jegkoko 2010.03.17. 09:47:21
Abd 2010.03.17. 09:48:21
Ma Ő, holnap Te vagy Én ? · http://dawmar.blog.hu 2010.03.17. 09:48:57
Blue. 2010.03.17. 09:49:51
Terézágyú 2010.03.17. 09:52:49
"De amikor a kalauz a jegyeket kéri egy Miskolcra tartó vonaton, és a família egy 10 cm pengehosszúságot nyilvánvalóan meghaladó kést mutat fel menetjegyként, amit a kalauz jegyként elfogad - akkor nincs miről beszélni."
Már hogyne lenne!
Mégis mit vársz a kalauztól? Hogy szálljon szembe puszta kézzel a késesekkel???
Az más kérdés, hogy ilyenkor rendőrt kellene hívni, azoknak ki kellene jönni, a többi utastársnak meg tanúskodnia kellene, hogy igen, látták a kést...
Terézágyú 2010.03.17. 09:54:21
"Egyébbként vannak olyan normális kalleriok akik adnak jegyet ugy hogy az adott állomáson van jegypénztár."
Hát erről beszéltem, hogy milyen jó is, amikor a kalauz megszegi a szabályzatot az utas javára... Aztán meg ha egy másik kalauz betartja, akkor az meg baj.
Evil One 2010.03.17. 09:55:31
Na, szóval járjon mindenki késsel, akkor nyugton hagyják?
tengeresz 2010.03.17. 09:55:57
Abd 2010.03.17. 09:56:08
ISO minősítést szerzett a MÁV-START Zrt. több szervezeti egysége
Az ISO 9001:2008 minőségirányítási rendszert a világ több mint 170 országában, vállalatok tízezrei használják. A szabvány a szolgáltatók számára is iránymutatást ad a „vevői" elégedettség növelésére, a vállalatok külső cégekkel fenntartott kapcsolatainak az erősítésére....
ezt adjátok össze. igaz most még csak többek közt a szombathelyi mávalegység nyerte el... csak azt nem tudom hogy egy cégen belül egy kis részt hogyan lehet auditálni, ha nem illeszkedik profi mod a nagy egészhez.... :-)
Evil One 2010.03.17. 09:57:09
Gondolom, nem világos még, hogy a szentséges szabályzattal van baj, nem a "csak parancsot teljesítek" idiótákkal.
Terézágyú 2010.03.17. 09:58:26
"Na, szóval járjon mindenki késsel, akkor nyugton hagyják? "
Hát ez is egy megoldás lenne ugyebár, meg az is, hogy a kalauzok meg kapjanak kézi annihilátort - de én nem szeretném, hogy "arénává" váljon a tömegközlekedés.
Ma Ő, holnap Te vagy Én ? · http://dawmar.blog.hu 2010.03.17. 09:59:01
helyjeggyel, helyjeggyel, pótjeggyel) kell rendelkeznie. Menetjegy –
elıvételben – legkorábban a tervezett utazás idıpontja elıtt 60 nappal
igényelhetı.
Ha a felszállási állomáson a vasút a menetjegykiadást nem biztosította,
akkor a menetjegyet a vonaton a jegyvizsgálónál kell megváltani.
Ha az utasnak annak ellenére nincs menetjegye, hogy a felszállási
állomáson a vasút a jegyváltást lehetıvé tette, a menetdíjon felül pótdíjat
is kell fizetnie."
Nyugatiban elég sok pénztár van,bérletet meg akkor kell venni ha az előző lejárt nem egy hét lógás után s a lejártra hivatkozni :))
Evil One 2010.03.17. 09:59:31
De, elolvastam.
Hasonló helyzetben én sem akarnék pótdíjat fizetni. A végén valószínűleg fizetnék, köpködés közepette, mert nem szeretem a kényelmetlenségeket.
Ettől függetlenül, ha a kaller hozzám ér, eltöröm a kezét. Nem érhet. Pont.
Terézágyú 2010.03.17. 09:59:52
"Gondolom, nem világos még, hogy a szentséges szabályzattal van baj, nem a "csak parancsot teljesítek" idiótákkal. "
Mi a baj a szabályzattal? Az, hogy ha olyan állomáson szállsz fel, ahol van pénztár, akkor ott kell megvenned a jegyet. Ha nem vetted meg, akkor a vonaton csak drágábban/pótdíjazva teheted meg. Ennyi.
Brannagh · http://studiolum.blog.hu 2010.03.17. 10:02:07
Egyébként nagy-nagy álmom, hogy olyan MÁV-unk legyen, mint ahogy egy barátom járt a London-Párizs Euroalagutas vonattal: mivel ott utaslista van, és ő épp késésben volt, indulási időben felhívták, hogy merre van, odaér-e, mondta 5 perc, mert épp rohan a metróról, és megvárták. Na ez szolgáltatás, minőségi. Nyilván az üléseket sem 10 éve tisztították utoljára náluk.
Egyébként a vonat lenne a legkényelmesebb, leggyorsabb, legolcsóbb és legkörnyezetbarátabb alternatíva az autók helyettesítésére. Nem értem, miért kéne leépíteni a vonalakat.
Terézágyú 2010.03.17. 10:02:21
"Hasonló helyzetben én sem akarnék pótdíjat fizetni."
Mi a hasonló helyzet???
"Ettől függetlenül, ha a kaller hozzám ér, eltöröm a kezét. Nem érhet. Pont. "
Aha. De a késes családdal azért szálljon szembe mint egy rambó, ugye??
Marr 2010.03.17. 10:02:24
Evil One 2010.03.17. 10:02:38
Ez maga a baj. Nekem is kellett már rohanni, jól jött volna, ha a vonaton tudok venni. Drágábban már nem veszek, inkább várok, kivéve, ha sietek, mert akkor agyvérzést kapok, hogy az eleve irracionálisan drága jegyre még fizettem is pluszban.
Ez pl egy ok a sokezer között, amiért már soha nem járok sehova vonattal.
Terézágyú 2010.03.17. 10:04:21
"Egyébként nagy-nagy álmom, hogy olyan MÁV-unk legyen, mint ahogy egy barátom járt a London-Párizs Euroalagutas vonattal: mivel ott utaslista van, és ő épp késésben volt, indulási időben felhívták, hogy merre van, odaér-e, mondta 5 perc, mert épp rohan a metróról, és megvárták. Na ez szolgáltatás, minőségi."
Akkor legyen a Taktaszada-Kisbürgös-vonalon is utaslistás vonatközlekedés? :)
Evil One 2010.03.17. 10:04:25
Nem azt kérem tőle, hogy puszta kézzel hajigálja le őket, de legalább próbálja meg végezni a dolgát, hívjon rendőrt, büntessen, mert kénytelen leszek úgy érezni, hogy a szolgáltatás ingyenes, ha csúnyán nézek tizedmagammal, akkor miért fizessek én? Érted?
AdmiralRobert 2010.03.17. 10:04:58
Brannagh · http://studiolum.blog.hu 2010.03.17. 10:06:06
Netszamuráj 2010.03.17. 10:07:38
@szita szita péntek: Egyszer a HÉV-en láttam, hogy az utas sem pótdíjat nem akart fizetni, sem le nem akart szállni. A kalauz szépen leült, és azt mondta, hogy addig nem indul el a szerelvény, amíg az utas le nem száll. Nézegetett kifelé az ablakon. A bliccelő utas megpróbált kitartatni, de 2 percen belül olyannyira felerősödött a népharag a HÉV-en, hogy leszállt magától. Tudod, így is lehet.
Ugyanis kizárólag az erre feljogosított erőszakszervezeteknek (pl. rendőrség) van joguk fizikai kényszerítést alkalmazniuk. Egy kiba kallernek nincs. Balhorog-jobbegyenes-combos-combos kombóval én erre rá is ébreszteném, ha esetleg engem próbálna meg lökdösni. (Igaz, én nem is bliccelek, vagy leszállnék magamtól, ha lebuktam.)
@Abd: Igaz nem mostani, de valódi élmény alapján írtam ezt a példát... :)
Alf (törölt) 2010.03.17. 10:09:25
2010.03.17. 10:10:28
Tessenek szabályosan élni és akkor elkerülhetik az ilyen helyzeteket.
kéremalássan.
tengeresz 2010.03.17. 10:12:28
Terézágyú 2010.03.17. 10:15:26
"Ez maga a baj. Nekem is kellett már rohanni, jól jött volna, ha a vonaton tudok venni. Drágábban már nem veszek, inkább várok"
Pedig külföldön is drágábban adják a vonaton (legalábbis, amilyen példákat felhoztak itt)
Azt is leírták már többen, hogy az nem a MÁV hibája, ha neked rohannod kell a vonathoz, bocsika...
"Nem azt kérem tőle, hogy puszta kézzel hajigálja le őket, de legalább próbálja meg végezni a dolgát, hívjon rendőrt, büntessen"
Hát én is ezt mondom!!
De ha nem is jönnek ki a rendőrök, akkor ő hogyan büntessen? Ha te, egy normál magyar állampolgár is azt mondod, hogy "ha hozzámér eltöröm a karját", akkor mit lehet tenni egy kését lóbáló társasággal???
Igen, hívjon rendőrt, te meg tanúskodj.
"mert kénytelen leszek úgy érezni, hogy a szolgáltatás ingyenes, ha csúnyán nézek tizedmagammal, akkor miért fizessek én? Érted?"
Érteni értem, de te meg értsd meg, hogy a te hozzáállásod is csak bajt növeli. A késlóbálás is, meg a "nem fizetek, vagy csak köpködve" stb.
2010.03.17. 10:18:37
Szeretnéd tudni hogy történik ma magyarországon a tanúskodás ?
Elmondom.
A vádlott jelenlétében érthetően, tagoltan és hangosan felolvassák a tanú nevét, születési idejét, anyja nevét és LAKCÍMÉT.
Ekkor a vádlott népes famíliája a lakcím birtokában otthonában felkeresi a tanút, hogy ... Eddig stimmt ?
A többit a fantáziádra bízom.
Köszönöm a figyelmet.
Ma Ő, holnap Te vagy Én ? · http://dawmar.blog.hu 2010.03.17. 10:18:44
"2.3. A MÁV-START a személyszállítást megtagadhatja, illetve az utast a személyszállításból kizárhatja, ha az utas:
a) botrányosan viselkedik, vagy más módon a többi utast magatartásával zavarja,
b) magatartásával a közlekedés biztonságát, utastársai testi épségét, egészségét, a vasúti kocsinak vagy berendezéseinek
az épségét veszélyezteti (ide értve a tiltott helyen történı dohányzást is),
c) érvénytelen jeggyel vagy menetjegy nélkül utazik és menetjegyet az ellenırzéskor sem vált,
d) menetjegyét, illetve kedvezmény igénybevételére jogosító igazolványát - felhívás ellenére - nem mutatja
fel,
e) ruházatával, poggyászával vagy más módon a jármővet, utastársai ruházatát vagy az utasok poggyászát beszennyezheti,
f) a vasúti kocsiba kézipoggyászként be nem vihetı tárgyat visz be,
g) a menetdíj, a menetdíj-különbözet vagy a pótdíj megfizetését megtagadja."
Nem vett jegyet,nem volt hajlandó pótdijat fizetni, már csak az a kérdés mi a kizárás,ha leteszi és az ajtót becsukja utána :))
Az igazi Vaszilíj Zajcev 2010.03.17. 10:18:58
Terézágyú 2010.03.17. 10:19:21
"Nem, teljesen normális, hogy menetjegy helyett kést is elfogadnak utazásra való jogosság igazolására. Holnaptól én is veszek egy Rambo kést, és többet jegyet már nem kell vennem."
Basszus, vedd már észre, hogy én is a késesek ellen vagyok! :)
De azt is vedd észre, hogy ha az egyszeri késes azt látja, hogy egy csomó utas se fizet (merthogy sietett, azért nem vett jegyet), akkor ő se. És erre meg te is azzal jössz, hogyha a késes se fizet, akkor te se...
Hova vezet ez?
Terézágyú 2010.03.17. 10:24:11
"Szeretnéd tudni hogy történik ma magyarországon a tanúskodás ?
Elmondom.
A vádlott jelenlétében érthetően, tagoltan és hangosan felolvassák a tanú nevét, születési idejét, anyja nevét és LAKCÍMÉT.
Ekkor a vádlott népes famíliája a lakcím birtokában otthonában felkeresi a tanút, hogy ... Eddig stimmt ?"
Basszus, hát akkor a kalauztól mért várod el, hogy szembeszálljon velük!!!
Igen, lehet, hogy én sem mernék tanúskodni! De én nem is köpöm le a kalauzt, amiért nem mert velük szembeszállni.
Nyilván meg kellene szüntetni ezt az egész problémát - de úgy nem lehet, hogy "akkor én sem fizetek, mert én is csak a kalauzzal szemben vagyok nagylegény", meg hogy "majd ha ők is fizetnek" stb.
szita szita péntek 2010.03.17. 10:24:48
Igen, szigorúan nézve a kalauz (bár a post szerint nem is ő tette) nem taszigálhatja le az utast a vonatról, ellenben ilyenkor megállíthatja a vonatot, rendőrt hívhat. Ekkor viszont a vonaton utazó vétlen százak késhetik le csatlakozásukat, akármijüket. A vonat elfoglalja a pályát (mondjuk csak 10 percig) ami a többi szerelvény közlekedésére is hatással lehet -> akár ezrek utazását is összezavarhatja. Nem is lenne ezzel gond, ha szökőévente fordulna elő egy ilyen, de a hazai morált is merve félek tőlle, hogy hasonló eset napi rendszerességű. A renitens utas erőszakos letuszkolása ugyan lehet, hogy szigorú értelemben jogszerűtlen, de a hazai vasúti rendszer talán ennek is köszönheti, hogy úgy-ahogy még működik. Fölöslegesek a külföldi példák, mert az eljárást a szabálysértések száma nagyban befolyásolja.
Micimacko 2010.03.17. 10:26:28
de addig nem akartam idehozni, amíg tényleges választ nem kapok]. Nos a 30. napon kaptam a következő levelet:
"Köszönettel vettük a Társaságunk részére megküldött bejelentését. Tájékoztatjuk, hogy megkeresésének vizsgálata folyamatban van. A végleges válaszlevelünk megérkezéséig szíves türelmét és megértését kérjük."
És hát erre már nem vonatkozik a 30 napos határidő. Nem tudom, mit kell ezen ennyit vizsgálódni, mindössze arról van szó, hogy a kaller meg a masiniszta felelős azért, hogy úgy indult a vonat, hogy nem lehetett már felszállni rá ...
Cino 2010.03.17. 10:36:21
Na és ez - "fiatalok..ahelyett hogy dolgoznának lógnak a vonaton.." - nagyon durva. A sztrájkok királyainak szövege. :)
A mávnál aztán a solgozók 80%-nak meg kell szakadni abban a sok melóban mi? Szánalmas.
Alikam 2010.03.17. 10:36:51
A posztoló meg olyan öntörvényűnek tűnik. Most nem volt időm jegyet venni majd veszek a vonaton, leszarom, történt már ilyen.
Hát ez nem így működik.
A MÁV az egy rakat szar, egy rakás szar szabállyal, de(!) ha használod akkor ezeket vagy elfogadod vagy sem:(
RAMBO · http://szolo.blog.hu 2010.03.17. 10:37:20
Abd 2010.03.17. 10:38:34
1) létezik-e még az a fogalom hogy "csatlakozó vonat"? az egyik mávos szerint igen a másik szerint nem.
2) az ütemes menetrend szerint az egy vonalon közlekedő vonatok sem kötelesek egymást bevárni a forduló végállomáson.
3) mennyi az az idő amit biztosítani kell az átszálláshoz és a jegyvételhez egy nagyobb állomáson?
Az egyes fővonalon egy kis állomáson szálltam fel, időszakosan korlátozott menetjegykiadás.
Komáromig ment a személyvonat, az késett, a követő gyors meg már érkezett az állomásra. felszálltam jegy nélkül.
a kaller dilizett hogy miért nem vettem jegyet a pénztárban. mondom nem volt időm.
Elmeséltem a szitut, kalauz vázolta a lehetőségeket:
1. ő nem tud jegyet adni ahonnan indultam, mert ott a gyors nem áll meg.
1/a. másik állomásról nem volt hajlandó adni
2. a végállomásig terjedő 4 perces menetidőben (Szőny-Komárom közt) miért nem kerestem meg a személyvonat kalauzát és kértem tőle jegyet a teljes viszonylatra.(több kocsis vonat volt)
2/a az nincs a szabályzatban hogy az utasnak KÖTELEZŐ a kallert üldözni hogy jegyet óhajt venni
3. megbüntet jegy nélküli utazásért, mert szerinte a menetrend szerint 6 perc elég a vonat-le-jegy-fel-peron-át szisztémával elérni a gyorsot
4. szintén az üzletszabályzatra hivatkozva másik pénztáros azt mondta, ahol nem biztosított a kettő vonatindulás közt a 20 perc a jegyvételre, ott a kalauz köteles jegyet adni a vonaton azonos viszonylat esetén.
akkor a sok változat közt mi az igaz? és akinek nincs nagy szája, vagy kedve utánajárni a lehetőségeinek, vagy inkább befizeti a büntetést mert a máv-nak úgyis igaza van azzal mi van?
én csak a szabályozás bonyolultságára akarok rávilágítani. és tetőzve egy két kiskirály effektussal.
playgorro 2010.03.17. 10:38:46
garizim 2010.03.17. 10:40:05
Evil One 2010.03.17. 10:42:03
A hozzáállással nem a részemről van gond. Meg sem tudom számolni, mennyit ültem vonaton, egyszer büntettek meg jegy nélkül, amikor a pénztárcámmal együtt a jegyemet is ellopták.
A t. szolgáltató minőségére adott válaszom meg az, hogy már nem járok vonattal. Ha a cél az, hogy többen üljenek autóba, akkor lassan sikerül a terv, én nem tudok szabadulni a képzettől, hogy a máv egy nagy szociális otthon, ahol ha baszogatod a bentlakókat azzal, hogy néha munkát is kéne végezniük, csak magadnak keresed a bajt.
nyuszichat 2010.03.17. 10:42:12
sexhell.hu
anotherlife2time.qwqw.hu
Ma Ő, holnap Te vagy Én ? · http://dawmar.blog.hu 2010.03.17. 10:43:02
szerinted ez teljesen normális ?? europában kell jegyet váltani, a vadnyugaton a lóra nem:))
Evil One 2010.03.17. 10:44:44
Értsd: minden normális helyen a szolgáltató van az ügyfélért. Persze az ilyen monopolhelyzetben lévő, állami pénzből dotált vállalat-halmaz esetében a normális helyek emlegetése irreveláns.
Netuddki. 2010.03.17. 10:47:20
(Nem tudom miért pont ez jutott most eszembe?)
orient 2010.03.17. 10:48:33
Valahol Afganisztánban vagy Elefántcsontparton voltál? Komárom város van ott is??? :))))
UI: azért tényleg vannak horror rendszerek itthon és történetek is hozzá.
Vateraman 2010.03.17. 10:49:25
szita szita péntek 2010.03.17. 10:52:06
"Komáromig ment a személyvonat, az késett, a követő gyors meg már érkezett az állomásra. felszálltam jegy nélkül." - No itt basztad el. Függetlenül attól, hogy a vonatod késik (esetleg egy másik renitens utasnak felróhatóan) NEM szállsz fel a következőre jegy nélkül. Ha emiatt lekésed a következőt, hát lekésed. Ha sietsz és neked mégis fontos a felszállás, akkor pótdíjat fizetsz.
- A csatlakozásos kérdésed meg egész egyszerűen nem tartozik ide. Attól, hogy (eseteleg) elbasszák a csatlakozás indítását még nem utazhatsz jegy nélkül.
tengeresz 2010.03.17. 10:52:37
orient 2010.03.17. 10:54:52
Leporello (törölt) 2010.03.17. 10:55:38
orient 2010.03.17. 10:57:53
tony zionist 2010.03.17. 10:59:51
Evil One 2010.03.17. 11:01:09
Pont ez a lényeg. A normál magyar állampolgárt baszogathatja mindenki, a kaller, a rendőr, az apeh, mindenki az atyaúristen, te meg senki vagy.
A késlóbálós társasággal meg senki nem kezd semmit.
Minden racionális érv amellett szól, h kést lóbáljak. Ez az én hibám? Szerintem nem.
szita szita péntek 2010.03.17. 11:01:53
- Nem indítja el a vonatot amíg nem rendeződik a kérdés (rendőrt hív, akármi) -> Az egész vonat késik, minden utas szív, más vonatok menetrendje is borul -> már megint az a köcsög MÁV a hibás, hogy nem érem el a csatlakozásom.
- Felírja az adatokat (Igazoltathat egyébként? Meggyőződhet a bemondottak hitelességéről?) és szabálysértési eljárást kezdeményez. Nem ismerem ennek a részleteit, de biztos vagyok benne, hogy sok aktatologató idejét emészti fel, miközben a panaszosnak fokozott kellemetlenséget (idő, pénz) okoz.
A kalauz a vonaton a szolgáltatót képviseli. Ha azt mondja le kell szállnod, hát le kell szállnod. Ott és akkor neki van igaza. Ha úgy érzed, hogy méltánytalanság ért, akkor ez UTÁN perelsz, vagy akármi.
tengeresz 2010.03.17. 11:02:29
Abd 2010.03.17. 11:04:17
mybudapest · http://mybudapest.blog.hu/ 2010.03.17. 11:04:57
az már sosem kerül szóba, hogy naponta hány százezren élünk vissza a másik bizalmával egy kis boldogulásért. hány ezren játsszák el egy nap ezt a pont elértem a vonatot dolgot. hány ezer családtag lesz olyan rosszul nap mint nap, hogy csak a villamossínen lehet kórházba vinni a fekete mercivel, és csak a villamossínen lehet leparkolni a bank/mcdonalds/posta előtt mert a kórház előtt már nincs hely. hány ezer embernek marad nap mint nap véletlenül a táskájában egy bontatlan szemceruza vagy két csomag rágó ha vásárolni megy.
és a sort a végtelenségig lehetne folytatni...
Fitz 2010.03.17. 11:05:30
Windchill 2010.03.17. 11:05:43
Amúgy Ausztriában nincs pótdíj, ugyanis NEM FELTÉTELEZIK, hogy lógni próbáltál.
De itt ez van, s hiba mást feltételezni.
mybudapest · http://mybudapest.blog.hu/ 2010.03.17. 11:08:51
- ahelyett, hogy a kallernél nyitott volna, beült (az egyébként mulya, teleszart zokni) haverokhoz röhögcsélni meg jópofizni, aztán várta a csodát.
- alighanem bliccelt a BKV-n is, mert egyébként a Budapest bérlettel nem dobhatták volna le a vonatról legalább Rákospalota-Újpestig, addig meg csak kitaláltak volna valami konszenzust.
Kentetsu 2010.03.17. 11:10:45
Pár hónapja Rómában az utolsó nekem jó vonatra éppen felugorva szintén jegyet próbáltam venni.Ott lehet, ha az állomáson nincsen pénztár és/vagy automata.
Ahol mi felszálltunk, ott volt mind a 2, csak nem volt időnk megvenni, mert elég hosszú séta lett volna az úticél.
Jött a kaller és vázoltuk neki a szitut..közölte velünk, hogy sajnos az állomáson kellett volna megvenni, mert ő igy nem adhat jegyet.Tartott egy kiselőadást, kedvesen elmondta mennyibe kerül a bírság,stb...
Majd közölte, hogy 7.35 lesz mindannyiunknak.Nem értettük, mert a normál ár több mint 12 euró lett volna..aztán kiderült.
Nem adhatott onnan jegyet ahol felszálltunk, ezért keresett egy olyan állomást az útvonalon, ahol nincs pénztár/automata és kiállította onnan a jegyet.
Nem büntetett meg minket, sőt még olcsóbb volt a jegy..
Ez a különbség ... empátia!!
Attila31 2010.03.17. 11:12:38
Kentetsu 2010.03.17. 11:13:50
szita szita péntek 2010.03.17. 11:14:59
- Bűncselekmény elhárítására a szükséges és arányos erőszak használható. (El akarja lopni a táskád nyugodtan leteperheted, de nem fojthatod meg)
- Olyasmi is rémlik, hogy pld tettenéréskor jogod van akár erőszakkal is feltartóztatni, rendőrhöz vinni - ez nem ember rablás.
Adott esetben inkább az a kérdés, hogy mi számít már erőszaknak és mi nem, illetve, hogy fennáll-e az arányosság. A panaszos adott esetben egy pótjegy árával meg akarta rövidíteni a szolgáltatót. Kvázi lopni akart 2000 Ft-t. Ha egy boltból akarsz lopni ekkora értékben, (felkapod és el akarsz szaladni) amit erőszakkal akadályoznak meg (letepernek, kicsavarják a kezedből és kilöknek a boltból) akkor azt is méltánytalannak, jogszerűtlennek ítélnéd?
Kentetsu 2010.03.17. 11:15:25
Mármint azzal értek egyet, hogy ez itt a mutyi ország és mindenki vélt, vagy valós előnyökre játszik, majd vinnyog amikor ezt nem kapja meg, hogy mekkora egy köcsög az XY...
Ma Ő, holnap Te vagy Én ? · http://dawmar.blog.hu 2010.03.17. 11:16:34
atpijkamo_ · http://www.deciki.blog.hu/ 2010.03.17. 11:16:47
Na, itt követted ela hibát.
tengeresz 2010.03.17. 11:21:39
d.z. · http://masikmagyarorszag.blog.hu 2010.03.17. 11:21:39
Tipikus magyar nyavalygás:
- "a bkv hibájából nem értem oda" - a bkv kurva sűrűn jár, ha nem érsz oda, az azért van mert későn indultál
- ezek után már nem volt időm jegyet venni - ez van vársz fél órát
- jegy nélkül a vonatra szálltam - ez pótdíj
Mi nem érthető itt? Indulj időben, vegyél bérletet, nincs probléma.
Ha pedig a jegyvizsgálók valóban ledobtak és ezt a kollégáid végignézték, akkor miért nem mentetek be a két méterre található rendőrökhöz feljelentést tenni?
Evil One 2010.03.17. 11:23:40
"mindenki vélt, vagy valós előnyökre játszik"
Ennek a minimumnak kellene lennie, nem valami kivételezésnek.
beaaaa 2010.03.17. 11:24:02
a civileket meg lerugdosni a vonatról... lökdössék a faszukat az apukájukba....
KolomparVinetu 2010.03.17. 11:29:58
1. Bp, Déli pu. Székesfehérvárra igyekeztem, és hasonlóképp jártam, mint a poszt író kolléga, azaz nem volt már időm jegyet venni, de mindenképp el kellett érnem a vonatot (állásinterjúra siettem). Az ember a vonat előtt állt, jól láthatóan már indításra készült. Odarohantam hozzá, gyorsan elhadartam, hogy már nem volt időm jegyet venni, megvehetem-e tőle. Azt mondta, igen, üljek le valahol, és majd jön. Így is lett, adott jegyet, nem számolt semmiféle pótdíjat.
2. Vidéki állomáson szerettem volna jegyet venni, de "a kis jegyárus lány" baszott a helyén lenni, (mint utóbb kiderült, szendvicseket készítettek hátul a konyhában...) és nem tudtam megvenni a jegyem. Felszálltam a vonatra, jön a jegyvizsgáló, én mondom neki, hogy mi a helyzet. Nagy fejvakargatás, hogy ha van az állomáson jegypénztár, akkor muszáj onnan vennem, különben - amit te is mondtál - csak pótdíjasat adhat. Volt annyira rugalmas az ember, hogy a következő (alig 10km-re lévő) nevenincs kis falutól adta a jegyet, ahol nincs pénztár én meg nyomtam mellé még egy 100-ast. Korrekt volt. (amúgy az egész út 300-400Ft, szal ezért ilyen "sokat", de szerintem mindenki jól járt.)
A két esemény közt ugyan több év telt el, de aligha hiszem, hogy nagyban változtak volna a szabályok e tekintetben.
Igazából szerintem embere válogatja, meg lehetett volna azt is oldani. Egy dolgot nem tudunk, a "kalóz" álláspontját: mert ha mondjuk az itt leírtakkal ellentétben hepciáskodott a poszt író jegy nélkül, hát én is lebasztam volna a vonatról.
Terézágyú 2010.03.17. 11:30:10
"Pont ez a lényeg. A normál magyar állampolgárt baszogathatja mindenki ...
A késlóbálós társasággal meg senki nem kezd semmit.
Minden racionális érv amellett szól, h kést lóbáljak. Ez az én hibám? Szerintem nem. "
De. A te hibád. Ahogy a most késlóbáló familíának is ő hibája, hogy kést lóbál.
Ugyebár ők is hivatkoznak erre-arra-amarra, pl. hogy ő is rohantak a vonatra, pl. hogy rasszizmusból zaklatja őket a kalauz, stb. stb. stb.
Lényegtelen. Nem lóbálunk késeket, hanem megvesszük a jegyet, fizetjük a pótdíjat stb.
Ha neked ők a példaképeid, és te se akarsz fizetni,akkor nosza, te is lóbáljad a kést.
És akkor te is cigány leszel.
Don Bandi · http://www.youtube.com/watch?v=w_mZqfanqg0 2010.03.17. 11:30:23
Terézágyú 2010.03.17. 11:31:23
"... ez itt a mutyi ország és mindenki vélt, vagy valós előnyökre játszik, majd vinnyog amikor ezt nem kapja meg, hogy mekkora egy köcsög az XY..."
Ott a pont.
Don Bandi · http://www.youtube.com/watch?v=w_mZqfanqg0 2010.03.17. 11:33:21
Ma Ő, holnap Te vagy Én ? · http://dawmar.blog.hu 2010.03.17. 11:35:09
Azért keresem fel Önt, mert már egy ügyben Öntől kedvező és igazságos ügyintézést kaptam. Itt tenném hozzá, hogy a felajánlott kártérítést nem használtam fel, mivel megelégedtem azzal, hogy helyén lett kezelve az ügy és Önök elismerték a hibájukat.." s most tessék engem megdicsérni mert irtam (s kérem a multkori kértérités fejében elnézni,hogy rosszalkodtam) :)))
Don Bandi · http://www.youtube.com/watch?v=w_mZqfanqg0 2010.03.17. 11:38:54
tundrazuzmo (törölt) 2010.03.17. 11:41:24
Ha mindenki számára világos lenne, hogy nem lehet pótdíj nélkül jegyet venni, akkor senki nem blazírozna erre. Ugyanúgy hibás a jószándékú kaller, aki nem fizettet pótdíjat, mert ez a precedens utána szépen elterjed a szelek szárnyán (homáron) és mások is bepróbálkoznak - sikertelenül.
tundrazuzmo (törölt) 2010.03.17. 11:44:31
Amikor neki kellene a szabályokat betartani, akkor már nem olyan fontosak, lehet próbálkozni kibújni alóla. A kibújogatásról meg az előző hozzászólásomban már írtam, hogy miért van.
Terézágyú 2010.03.17. 11:46:30
A szívemből szóltál.
tundrazuzmo (törölt) 2010.03.17. 11:47:35
europeer12 2010.03.17. 12:03:07
A kommunisták teljesen lerohasztották az egészet. Azóta átok az egész országra.
A "rendszerváltás" óta még tovább romlott a helyzet, ráadásul eszméletlen anyagi terheket is ró ez a "szarhalom" fenntartása az adófizetőkre.
Ebben mindkét félnek -az utasoknak és a "vasutasoknak" is- komoly bűnei vannak, de kétségtelen, az állami vezetés a legnagyobb bűnös.
Egyébként kultúrállamban "kissé" empatikusabb lenne a "kaller", ha lenne rá lehetősége.
Az egész eset kitűnően mutatja a magyarisztáni általános helyzetet. Röviden, siralmas.
Abban meg nem hiszek, hogy a kaméleon I. Orbán ebben a kuplerájban az ócska demagógiájával valami pozitívat tud és akar csinálni.
Maximum kiküld egy mamelukot, aki elordítja a vasútállomáson magát adott időközönként a futásra felkészült utasok előtt, hogy "Hajrá magyarok! Hajrá Magyarország!".
makk_ász 2010.03.17. 12:04:15
-Az, hogy Tiszalökön dobnak ki a vonatból vagy Tiszadobon löknek ki a vonatból
vernarancs 2010.03.17. 12:07:35
Vörösbe esett fedezőjelzőre előjelzést adó főjelző 2010.03.17. 12:37:21
Miért lett volna a pénztáros hibája??
A Te hibád volt, egyedül a Te hibád!!!
Mondom mindezt úgy, hogy pár hónapja megvettem előre 2 havi bérletet, és csak a 2. hónapban vettem észre, hogy a 2. havit is ugyanarra a hónapra adta... :-((( 9000 ft-om ugrott, de én voltam a hibás nekem kellett volna ellenőriznem mit kaptam. Siettem, nem néztem meg, ráfáztam.
És nem azért veszem könnyelműen mert nem számít az a 9000, abból 2 hétig eléltem volna...
De én hibáztam, tanulópénz, le kell nyelni.
ÉS nem a pénztárost szidni.
Vörösbe esett fedezőjelzőre előjelzést adó főjelző 2010.03.17. 12:45:27
Rákosrendezőn van pénztár, sőt!!!
Talán Mo. legaranyosabb pénztárosnénijével :)
Kentetsu 2010.03.17. 12:58:49
Minek a minimumja?
Volt jegye? Nem..
Leszállásra szólították fel ? Igen..
Leszállt? Magától nem ...
Paraszt volt a kaller és a bandájával együtt ki kell hajítani az állásából? Igen..
Hibázott a posztoló? IGEN MERT NEM VOLT JEGYE..
Vélt és valós előnyökre játszott és ráb@szott..ennyi
vákuumszelep 2010.03.17. 13:04:46
2010.03.17. 13:09:02
Kérlek mutass rá a kommentemben, melyik mondatnál várom el a tanúskodást a kalauztól.
Te engem keversz valakivel.
Sasfióka 2010.03.17. 13:18:11
Ezt követően Rákosrendezőn a vonatra ÚJRA FELSZÁLLVA - ha valóban igaz, hogy Rákosrendezőn NINCS jegypénztár - a kalauznak már jogos kötelessége lett volna a jegyet kiadni a Rákosrendező - Dunaharaszti viszonylatra. Hiszen az szolgáltatási szerződés viszonylata Rákosrendezőtől indult. [Tekintve azt, hogy a Nyugati pu. - Rákosrendező szakaszra már lezárult.]
Bármennyire "szarrágás" ez, de ezt így jogszerűen megcsinálhatta volna a posztoló.
Kb. úgy kell elképzelni ezt, hogy ha loptál a boltból kedden, akkor szerdán azért még lehetőséged van vásárolni - még akkor is, ha rossz szemmel fognak rád nézni. Csak pofa kell hozzá.
Vörösbe esett fedezőjelzőre előjelzést adó főjelző 2010.03.17. 14:03:48
Rákosrendezőn VAN pénztár.
Gyik 2010.03.17. 14:06:22
Kitalátor (másként) gondolkodó · http://kitalator.blog.hu 2010.03.17. 14:34:25
Kitalátor (másként) gondolkodó · http://kitalator.blog.hu 2010.03.17. 14:35:59
Vörösbe esett fedezőjelzőre előjelzést adó főjelző 2010.03.17. 16:24:43
Jogai annak van aki teljesítette a kötelességeit.
Vettél jegyet?
NEM
Jogosan utazol?
NEM
Van jogod pofázni?
Nincs.
Kuss a neve az ilyennek.
Hogy is írtad?:
PONT.
Szmájli / Trollrühellő 2010.03.17. 17:07:28
láttál már vonatot élőben? szerintem nem... de mindegy...
Vörösbe esett fedezőjelzőre előjelzést adó főjelző 2010.03.17. 17:50:35
Csak alacsony százaléka rendelkezik automata ajtóval, illetve az automata ajtókon is van egy "Ajtóreteszelés megszűntetése" kar...
Vörösbe esett fedezőjelzőre előjelzést adó főjelző 2010.03.17. 17:59:41
2007-ben egy állomáson egy a postíróhoz hasonlóan leszállni nem akaró kedves utas viperával támadt a jegyvizsgálóra.
A jegyvágó nem akart rendőrt hívni pedig többen mondtuk hogy tanuskodunk, ha iér a közeg... Azt mondta úgysem lenne belőle semmi, csak járhatna a rendőrségre...
Tehát nem feltétlen az utazóközönségen múlik.
2010.03.17. 18:06:57
szita szita péntek 2010.03.17. 18:54:05
kispista 2010.03.17. 19:53:19
A kalauz meg szarjon sünt, csak csapatosan a többi trágya máv-os naplopó gecivel ilyen bátrak!
raSheed 2010.03.17. 21:02:29
Don Bandi · http://www.youtube.com/watch?v=w_mZqfanqg0 2010.03.17. 21:34:39
2010.03.17. 23:03:20
2010.03.17. 23:04:53
szita szita péntek 2010.03.18. 02:22:15
Máshogy megmondva tenéked: a szándékos és tudatos szabályszegés megakadályozása a vasutas feladattya vót. Hogy ehhez mások is segedelmet nyútottak, az egy dolog. A erőszak mértéke a szükséges vót, nem több anná. Megakadálozták a jogsérelmet, na. Ezenfelű nem rugdosták mög, nem köpkötték le, hanem kirakták, mer nem vót odavaló. Feenem foghatom, hogy hogy a rézfarkúba lehet eztet másképp látni. Nemúgyvanaz ám, hogy mindég annak van igaza, aki először szóllott!
szita szita péntek 2010.03.18. 02:32:14
A kalauz nemazé van ott, hogy jegyet árújjon. Az csak egy szerencsétlen szükségmegódás, mer' kis állomásokon nem árúnának annyi jegyet, amibő a péztárost ki lehetne fizetni. Ezé na. Oszt a kalauz nem ad ám jegyet akárkifiának! Csak annak aki ottan szát fel, ahun nincsen péztár. Ezé teszi ezt, mer' egyébként minden hülyegyerök a vonaton akarna jegyet vátani, oszt a kalauz nem győzné a munkát. Télleg. Ezé van a póddíjjas jegy, hogy ne csinájjanak ebbű rendszert a népek, oszt mégis legyen esélyük a vonaton maranni. Eccerű ez, mint az egyszeregy.
Egyébként sört nemiszok, mer olyan fan nem terem a kertembe, no.
Attee 2010.03.18. 11:25:37
A bérlete lejárt, jegyet nem vett, pótdíjat nem akart fizetni, önként leszállni nem akart...
A kalauznak nem a jegyeladás a dolga, az csak szükségmegoldás olyan megállóhelyek esetében, ahol NINCS jegypénztár.
A Lesből Támadó Ruhaszárítókötél · http://www.planetside.blog.hu 2010.03.18. 16:45:02
szita szita péntek 2010.03.18. 18:31:46
Hameg mégsem így van, akkor mit kellett volna szerinted csináljanak? Tömegverekedést a vonaton? Vagy összedobni azt a kétezret a postolónak, csak, hogy halaggyunkmá?
morrisal_ · www.plafoncsapszeg-gyalu.com 2010.03.18. 19:38:10
Én-e tehetek róla?
szita szita péntek 2010.03.18. 20:01:15
nyulambulam 2010.03.18. 21:57:00
szita szita péntek 2010.03.18. 22:56:16
A Lesből Támadó Ruhaszárítókötél · http://www.planetside.blog.hu 2010.03.19. 11:30:29
Mindenesetre a "dobjuk össze a kétezret, és a kolléga majd megadja" a legéletszerűbb...
2010.03.19. 17:04:48
Kifordított kacagány 2010.03.25. 10:37:09